Ik heb de
volgende shortcut gemaakt. Mijn wens was om een sms naar iemand te sturen met de geschatte fietstijd in minuten.
Gezien Maps (nog) geen fietsroutes ondersteunt, was ik genoodzaakt om die zelf uit te rekenen gebaseerd op looproute en -afstand. Gezien een gemiddeld mens zo'n 4x sneller fietst dan loopt, heb ik een simpele berekening toegepast (minuten / 4) en daarna een afronding op het nummer ("rounded number").
Die "rounded number" wil ik gebruiken in het bericht dat verzonden wordt, echter stuurt het bericht ook een .txt bestand mee met de output die ik wil sturen. De output wordt trouwens OOK in de sms zelf geschreven.
Ik heb geprobeerd om een "text"-blok toe te voegen, daar de "rounded number"-variabel te gebruiken en dat werkt. Echter is dat een gekke omweg, als je ook gewoon de "rounded number"-variabel direct zou moeten kunnen gebruiken.
Als ik nu de shortcut draai, stuurt ie ook niet automatisch een sms, terwijl dit wel zou moeten. Dit lijkt te komen door het .txt-bestand, want als ik de "rounded number" eerst in een "text"-blok gooi, werkt het wel meteen.
Iemand enig idee waarom dit gebeurt? En hoe ik dit kan voorkomen? Als ik precies hetzelfde draai (ETA / 4 + rounded number) zonder "if/otherwise" stuurt ie trouwens
geen .txt bestand mee.
[
Voor 0% gewijzigd door
RVervuurt op 27-09-2018 11:18
. Reden: Kleinere afbeelding ]