Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Acties:

• Kanye
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-12-2018
Whisky schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:29:
[...]

Ik heb een bestaande shortcut aangepast naar Nederlands: https://www.icloud.com/sh...f80b442c78ed0d8fb21bdb5a4

[...]
Hoe krijg je deze werkend? Ik krijg een conversie fout met woordenboek.
Want jouw morning routine vind ik wel tof! 😉

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:51
Kanye schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:15:
[...]

Hoe krijg je deze werkend? Ik krijg een conversie fout met woordenboek.
Want jouw morning routine vind ik wel tof! 😉
Heb je een Darksky API key ingevoerd van jezelf? Deze kun je hier aanvragen.

Freedom for everyone..

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:07
Ik heb dus zelf een ochtendroutine ingesteld en dacht hier de weer flow met Dark Sky van @Whisky als opdracht in te zetten.
Dat gaat dus niet zoals gepland. Hij opent halverwege dus de app om de Dark Sky opdracht uit te voeren. Why?

• Thiago
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10-12-2018
Whisky schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:34:
[...]

Heb men eigen API erin gezet maar krijg nog steeds die woordenboek foutmelding??

Thiago wijzigde deze reactie 20-09-2018 15:04 (25%)

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone X Silver 64Gb --- Med600X3D

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:38
Thiago schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:03:
Heb men eigen API erin gezet maar krijg nog steeds die woordenboek foutmelding??
Woordenboekfoutmelding? Heb je je iPhone of Siri op een andere taal staan?

• Thiago
iAmRenzo schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:34:
[...]

Woordenboekfoutmelding? Heb je je iPhone of Siri op een andere taal staan?
Staan allebei op Nederlands.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone X Silver 64Gb --- Med600X3D

• iAmRenzo
Vaag. Verwijder de routine eens, restart je iPhone en download hem nog eens...

• Whisky
Serena schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:50:
Ik heb dus zelf een ochtendroutine ingesteld en dacht hier de weer flow met Dark Sky van @Whisky als opdracht in te zetten.
Dat gaat dus niet zoals gepland. Hij opent halverwege dus de app om de Dark Sky opdracht uit te voeren. Why?
Ik kan je niet helemaal volgen, wat bedoel je met opent de app? De shortcuts app?
Thiago schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:03:
[...]

De enige plek waardit fout zou moeten gaan is bij 'Haal Woordenboekwaarde op' -> precipProbability. Dit woord haalt hij uit de gegenereerde URL van je API key + lat&long. Taal of units zou geen verschil moeten maken lijkt me.

Ik moet zeggen dat als ik hem direct vanaf siri draai, dat hij het weer niet pakt. Geen overzicht en ook geen graden of % kans op regen. Alleen als ik hem via Opdrachten aan tik of als de telefoon is ge-unlocked opvraag paktie het weer wel goed...

Freedom for everyone..

• Thiago
iAmRenzo schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:37:
[...]

Vaag. Verwijder de routine eens, restart je iPhone en download hem nog eens...
Negatief. Krijg weer steeds deze foutmelding.

“Conversiefout: mislukt: haal de woordenboekwaarde op. Opdrachten kan tekst niet omzetten in woordenboek.”

• Kanye
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-12-2018
Whisky schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:34:
[...]

Top! Dit was het probleem inderdaad

• Thiago
Thiago schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:26:
[...]

Negatief. Krijg weer steeds deze foutmelding.

“Conversiefout: mislukt: haal de woordenboekwaarde op. Opdrachten kan tekst niet omzetten in woordenboek.”
Het is gelukt nu. Enkel krijg ik nu dit:

Het weer in Antwerpen is Clear throughout the day..

De huidige temperatuur is 58 graden.
Er is 0% kans op regen.

Deel in Engels: clean throughout the day.. en 68 graden????

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

Toppe



Thiago schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:40:
[...]

Er is 0% kans op regen.

Lekker warm :D

 MacBook Pro Retina 13" 2013  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods 

• Whisky
Thiago schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:40:
[...]

Er is 0% kans op regen.

Je Units + taal staat niet goed ingesteld. Voeg dit toe achteraan de URL van darksky:

?lang=nl&units=auto

Dan zou hij moeten kloppen :D

Freedom for everyone..

• Thiago
Whisky schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:53:
[...]

Je Units + taal staat niet goed ingesteld. Voeg dit toe achteraan de URL van darksky:

?lang=nl&units=auto

Dan zou hij moeten kloppen :D
Het Engels gedeelte is nu Nederlands. Dus dat klopt al. Enkel is het hier nog zogezegd 60 graden :-) hoe krijg ik dit in orde.

Alvast bedankt voor alles hulp.

• Whisky
Thiago schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:57:
[...]

Het Engels gedeelte is nu Nederlands. Dus dat klopt al. Enkel is het hier nog zogezegd 60 graden :-) hoe krijg ik dit in orde.

Alvast bedankt voor alles hulp.
met '&units=auto' achteraan zou dit opgelost moeten zijn.. probeer anders eens '&units=si' (zonder de '' uiteraard)

Alle info heb ik overigens uit de docs van Darksky: https://darksky.net/dev/docs

Whisky wijzigde deze reactie 20-09-2018 17:04 (14%)

Freedom for everyone..

• Thiago
Whisky schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:02:
[...]

met '&units=auto' achteraan zou dit opgelost moeten zijn.. probeer anders eens '&units=si' (zonder de '' uiteraard)

Alle info heb ik overigens uit de docs van Darksky: https://darksky.net/dev/docs
Hiermee is de temperatuur wat gezakt. Hij geeft nu aan 16 graden. Klopt ook niet want het is 24. Maar toch bedankt voor alle hulp.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:07
Whisky schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:08:
[...]

Ik kan je niet helemaal volgen, wat bedoel je met opent de app? De shortcuts app?
Yep. Heel vreemd…

• Venco58
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11-10-2018
Venco58 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:29:
Hoe krijg je het voor elkaar om de berichten automatisch te versturen. De shortcut maakt het hele bericht netjes klaar maar moet wel zelf op “stuur” in de berichten app drukken.
Dat kan alleen met de message app. Met Whatsapp is dat niet mogelijk helaas..
Maar ik had het ook over de message app?

• Amiet01
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 10-01 19:34

Amiet01

Master_A

De zoekfunctie in de Siri Shortcuts werkt (nog) niet zo heel goed. Het zou helemaal geweldig zijn om de ochtend routine shortcut aan te passen met hoe laat je moet vertrekken naar je volgende afspraak, of er file is etc. Maar dan moet hij ook echt alleen de afspraken in je agenda pakken die een locatie heeft.

Bij één van de ingebouwde shortcuts voor reistijd schatten, kan je ook Google Maps of Waze kiezen. Alleen werkt het niet, omdat het verkeerde adres wordt doorgegeven aan de genoemde apps. Bij Apple Kaarten werkt het wel. Iemand een idee hoe dit opgelost zou kunnen worden?

Master_A

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:03
Ik heb even gezocht in Opdrachten onder Kaarten, maar ik kan de optie aankomsttijd niet vinden. Ik zou het wel handig vinden om deze waarde te gebruiken in een WhatsApp bericht naar mijn vrouw. Is er een andere manier om dit op te lossen? Of maar gewoon geduld hebben totdat dit door Apple is toegevoegd?

meesje wijzigde deze reactie 20-09-2018 18:35 (22%)

• iAmRenzo
Venco58 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:00:
[...]

Kan niet helaas. Check de faq in de handleiding van Apple. Die link vind je weer in de ts.
Iets met veiligheid.

• Thiago
Iemand toevallig die weet hoe ik alle wekkers in 1 klik kan afzetten??

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:58

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Venco58 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:00:
[...]

Ik ben eruit. Even “toon bij uitvoer” uitzetten en hij verstuurd hem.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vraagje, misschien iets heel simpels wat ik over het hoofd zie, maar hoe kan je text of variable's een naam geven?
Ik probeer een IFTTT scriptje te triggeren, wat op zich lukt, maar niet zoals hier beschreven.

In het URL veld zie je dat hij de verschillende text-velden een andere naam geeft om ze te kunnen onderscheiden. Mij lukt das dus niet waardoor ik niet kan specificeren tussen de twee textboxen.

Hetzelfde heb ik bij variabelen, ik kan alleen de inhoud van een variabele zetten, maar niet de naam.

Edit:
Hmm, lijkt dat magic variables het sleutelwoord is. Had imo handiger gekunt :p

fsfikke wijzigde deze reactie 20-09-2018 22:51 (12%)

DUT Racing

• Jokuh
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03:26
Ik heb met Shortcuts dat als ik hem oproep via Siri dat ze er heel lang over doet, om vervolgens een bevestiging te krijgen zonder dat hij daadwerkelijk uitgevoerd is. Heeft iemand een idee?

Video van het probleem: https://streamable.com/okeym

Jokuh wijzigde deze reactie 21-09-2018 21:29 (12%)

• Citroentaart
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-01 18:35
Ik probeer met schortcuts een actie te maken dat ik alle lampen kan uitzetten. Ik heb een hue bridge maar daar zitten ook andere lampen aan gekoppeld. Die werken niet met HomeKit. Maar ik heb een widget van de Hue app. Als ik daar op druk dan gaat alles uit. Nu zou ik die ook via Siri shortcuts willen besturen.. dan gaat wel alles uit.. weet iemand of dat kan?

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:29

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Citroentaart schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:34:
Ik probeer met schortcuts een actie te maken dat ik alle lampen kan uitzetten. Ik heb een hue bridge maar daar zitten ook andere lampen aan gekoppeld. Die werken niet met HomeKit. Maar ik heb een widget van de Hue app. Als ik daar op druk dan gaat alles uit. Nu zou ik die ook via Siri shortcuts willen besturen.. dan gaat wel alles uit.. weet iemand of dat kan?
Hue heeft ook een API, wellicht kun je die via HTTP aanroepen?
https://www.developers.me...mentation/getting-started

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

• meesje
Twee mogelijke opties:
1. Gebruik maken van homebridge en de homebridge-hue plugin.
2. Wachten tot Hue shortcuts ondersteunt. Dat is al toegezegd maar wanneer is nog niet bekend.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Als je alleen Hue wilt besturen, kan dat ook rechtstreeks met Siri: Per kamer en/of per lamp. Daar heb je shortcuts niet voor nodig.

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 11:35
Alexa koppeling met shortcuts werk niet toch standaard? Alleen via een omweg las ik maar hoop op directe koppeling? Weinig kans dat dit gaat komen?

• BluRay
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15-01 19:56
Weet iemand of er een API is waar je de realtime reisinformatie van GVB vandaan kan plukken?
Kan helaas niks vinden van GVB zelf. Wil proberen om een Shortcut te maken waarmee ik kan vragen wanneer de eerst volgende bus komt van een bepaalde lijn.

• Citroentaart
O ik zal even wachten op de ondersteuning..misschien dat het dan werkt.
Hulliee schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:23:
[...]

Als je alleen Hue wilt besturen, kan dat ook rechtstreeks met Siri: Per kamer en/of per lamp. Daar heb je shortcuts niet voor nodig.
Snap ik maar dan gaan alleen mijn ‘hue’ lampen uit. De andere 10 blijven aan omdat die niet door HomeKit ondersteund worden.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Citroentaart schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:18:
O ik zal even wachten op de ondersteuning..misschien dat het dan werkt.

[...]

Snap ik maar dan gaan alleen mijn ‘hue’ lampen uit. De andere 10 blijven aan omdat die niet door HomeKit ondersteund worden.
Je schrijft dat je een widget hebt van de Hue app en als je daar op drukt gaat alles uit. Die actie kunt je toch met Siri bedienen dan?

• Citroentaart
Dat lukt mij niet. Ik kan niet de widget van de hue app bedienen met siri..helaas

• meesje
Citroentaart schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:25:
Dat lukt mij niet. Ik kan niet de widget van de hue app bedienen met siri..helaas
Even geduld tot het najaar.
https://www.onemorething....hlips-hue-siri-shortcuts/

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:17

Misha

Post Obliterator

Dit kan natuurlijk niet ontbreken in je Shortcutslijstje: een shortcut om een kroeg in de buurt te vinden! *O*

Tik erop, selecteer een kroeg en huppatee, je wordt er naar toe gebracht!

Improvements die ik er graag nog in wilde maken, maar helaas staat Apple dat nog niet toe:
- Het lijstje sorteren op afstand
- Enkel kroegen tonen die nog minimaal een kwartier open zijn als je aankomt (je kan niet bij het Openingstijdenveld :(, maar misschien heeft Apple die wel ook helemaal niet)
- Een Uber bestellen als het langer dan 15 minuten lopen is. Ik hoop dat Uber binnenkort ook gaat meespelen :P

• TweakerVincent
Ik vind het echt briljant shortcuts. Alleen raar als ik op mijn iwatch een commando geef met siri, dat moet ik op een knop drukken om de shortcut te starten? Een bug?

• iAmRenzo
Ik weet niet wat het is maar het lijkt wel of Opdrachten nog in beta is.
Bij heel veel opties om uit te spreken loopt de opdracht gewoon vast. En ik heb nu ineens in mijn voorheen werkende convert to .heic dat ik de foutmelding "mislukt: Verwijder foto's. Opdrachten kan Afbeelding niet omzetten in Fotomedia". Deze opdracht heeft gewerkt in Workflow én toen Apple de app omdoopte tot Opdrachten... behalve nu.

• funske
  • Laatst online: 11:55
Als ik voorheen uit eten ging, naar een dokter of gewoon ergens op bezoek ging, zette ik mijn iPhone altijd op stil.
Maar vaak vergat ik om hem weer aan te zetten en daardoor miste ik toch wel eens berichtjes en telefoontjes.
Een hele kleine shortcut die ik al een paar keer gebruikt heb is 'Niet Storen' tot 'Ik vertrek'.
Ideaal als je heb ook als widget hebt en/of Siri ("Even niet storen) voor bovenstaande situaties; even de widget aan klikken en hij blijft stil totdat ik opstap en weg ga.
Even niet storen!

funske wijzigde deze reactie 23-09-2018 12:13 (8%)

Have Fun Funske

• Toppe
  • Nu online

Toppe



funske schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:10:
Als ik voorheen uit eten ging, naar een dokter of gewoon ergens op bezoek ging, zette ik mijn iPhone altijd op stil.
Maar vaak vergat ik om hem weer aan te zetten en daardoor miste ik toch wel eens berichtjes en telefoontjes.
Een hele kleine shortcut die ik al een paar keer gebruikt heb is 'Niet Storen' tot 'Ik vertrek'.
Ideaal als je heb ook als widget hebt en/of Siri ("Even niet storen) voor bovenstaande situaties; even de widget aan klikken en hij blijft stil totdat ik opstap en weg ga.
Even niet storen!
Simpel maar handig!

Ik hoop dat ze binnenkort nog een keer met HomeKit ondersteuning komen. Het zou toch tof zijn dat hij dan zelf een shortcut kan starten die bijvoorbeeld de Roomba start die morgen binnen komt _/-\o_ oOo

 MacBook Pro Retina 13" 2013  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods 

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-01 22:07

 iPhone 7 128GB |  Retina MacBook Pro 13 (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-01 22:07
YouTube Download

https://www.icloud.com/sh...28188433dafc57345cdc0151b

Ik had een downloader van een ander gevonden, deze heb ik aangepast waardoor deze gewoon aangeroepen kan worden door een video te 'delen' vanuit de YouTube app. Dus geen geklier met link kopiëren enz.

 iPhone 7 128GB |  Retina MacBook Pro 13 (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep trying

Even niet storen!
Als je (sinds iOS 12) in Control Centre 'doordrukt' op het Do Not Disturb icoontje krijg je de opties 'For 1 hour', 'Until this evening', 'Until I leave this location' en als je een actieve afspraak in je kalender hebt 'Until the end of this event' :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15-01 06:55
is het mogelijk om via shortcuts een flow aan te maken dat wanneer je connectie maakt met de Bluetooth van je wagen dat spotify en waze automatisch opstarten?

• Toppe
  • Nu online

Toppe



pina schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:37:
is het mogelijk om via shortcuts een flow aan te maken dat wanneer je connectie maakt met de Bluetooth van je wagen dat spotify en waze automatisch opstarten?
Nee, elke shortcut moet je handmatig starten.

Mijn autoradio ondersteunt Bluetooth met streaming. Als ik gewoon de functie ‘Bluetooth’ selecteer dan begint hij automatisch te spelen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:19
Even niet storen!
I hate to say it maar dit zit sinds iOS 12 gewoon ingebakken. Force touch op het niet storen icoontje in je action menu en je kan kiezen uit "1 uur", "tot vanavond" of "totdat ik deze locatie verlaat".

• BrokenTable
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Citroentaart schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:25:
Hue kan lampen van derden koppelen en bedienen (zoals je hebt). Hue staat alleen niet toe dat apps van derden deze lampen kunnen bedienen. Dus een Ikea Tradfri lamp gekoppeld aan je Hue bridge kun je prima bedienen met de app/widget, maar Siri mag helaas niets met deze lampen.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:07

Donstil

Grab them by the 🐈.

BrokenTable schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:56:
[...]
Hue kan lampen van derden koppelen en bedienen (zoals je hebt). Hue staat alleen niet toe dat apps van derden deze lampen kunnen bedienen. Dus een Ikea Tradfri lamp gekoppeld aan je Hue bridge kun je prima bedienen met de app/widget, maar Siri mag helaas niets met deze lampen.
Andersom ook niet overigens maar gelukkig kosten die bridges niet zoveel. Ik heb er dus twee in mijn netwerk waardoor Siri gewoon werkt :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• funske
  • Laatst online: 11:55
Daedalus schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:31:
[...]
Als je (sinds iOS 12) in Control Centre 'doordrukt' op het Do Not Disturb icoontje krijg je de opties 'For 1 hour', 'Until this evening', 'Until I leave this location' en als je een actieve afspraak in je kalender hebt 'Until the end of this event' :)
DeNachtwacht schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:47:
[...]

I hate to say it maar dit zit sinds iOS 12 gewoon ingebakken. Force touch op het niet storen icoontje in je action menu en je kan kiezen uit "1 uur", "tot vanavond" of "totdat ik deze locatie verlaat".
Dat is ook een mogelijkheid, maar ik vond die van mij toch iets sneller.......... O-)

funske wijzigde deze reactie 23-09-2018 19:20 (26%)

Have Fun Funske

• Micky83
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12-01 01:39
Ik zou graag een scan maken van een bonnetje en due dan automatisch laten uploaden naar een bepaalde Dropbox-map.

Ik heb zoiets nu met ifttt gemaakt maar is er iemand die dit kan realiseren met Shortcuts en de notitie app?

(Ik ben nog niet veel verder dan wat simpele shortcuts als vooraf ingestelde sms’jes, scherm dimmen naar bepaald niveau, etc)

Bedankt voor de hulp!

• Toppe
  • Nu online

Toppe



Micky83 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:48:
Ik zou graag een scan maken van een bonnetje en due dan automatisch laten uploaden naar een bepaalde Dropbox-map.

Ik heb zoiets nu met ifttt gemaakt maar is er iemand die dit kan realiseren met Shortcuts en de notitie app?

(Ik ben nog niet veel verder dan wat simpele shortcuts als vooraf ingestelde sms’jes, scherm dimmen naar bepaald niveau, etc)

Bedankt voor de hulp!
Shortcut heeft geen ondersteuning voor Dropbox, onderstaande heb ik even snel in elkaar gezet voor iCloud Drive.

Foto krijgt datum en tijd als naam

https://www.icloud.com/sh...169d14233b5186b99d73798cb

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:58

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Micky83 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:48:

Bedankt voor de hulp!
Zie in de gallerij naar “upload nieuwste foto” die is met dropbox gemaakt en zou je wel aan kunnen pssen.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Micky83
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12-01 01:39
Toppe schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:46:
[...]

Shortcut heeft geen ondersteuning voor Dropbox, onderstaande heb ik even snel in elkaar gezet voor iCloud Drive.

Foto krijgt datum en tijd als naam

https://www.icloud.com/sh...169d14233b5186b99d73798cb
Bedankt.
Ik bedoelde alleen echt een scan. Kan met de notitie app wanneer je 3D toets gebruikt.

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Weet iemand waar je het resultaat van een voetbal team vandaan kan halen om te laten zien in show result?

Ik wil eigenlijk een shortcut maken waar mijn favoriete teams in staan en als ik daarop klik het laatst behaalde resultaat zie, dan kan onefootball er ook vanaf :)

• Naendeau
  • Registratie: maart 2017
Ik wil het trillen in/uitschakelen. Het menu heb ik maar ik kan niet de twee schakelaars die in "Horen en voelen" staan vinden. Weet iemand hoe ik dit kan maken?

• TweakerVincent
Lees dit op de site van apple:

Shortcuts that require an app to open on your iOS device might not work on HomePod and Apple Watch.

Is er een workaround om toch apple watch siri te gebruiken om een shortcut te starten die een app opent? wss niet?

• Toppe
  • Nu online

Toppe



TweakerVincent schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:55:
Lees dit op de site van apple:

Shortcuts that require an app to open on your iOS device might not work on HomePod and Apple Watch.

Is er een workaround om toch apple watch siri te gebruiken om een shortcut te starten die een app opent? wss niet?
Lijkt er niet op, maar ben benieuwd welke shortcut je maakt die een app moet openen zonder dat je je telefoon nodig hebt

• TweakerVincent
Toppe schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:52:
[...]

Lijkt er niet op, maar ben benieuwd welke shortcut je maakt die een app moet openen zonder dat je je telefoon nodig hebt
Nu is shortcuts dus niet werkbaar icm een apple watch. Doodzonde

• Toppe
  • Nu online

Toppe



TweakerVincent schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:59:
[...]

Nu is shortcuts dus niet werkbaar icm een apple watch. Doodzonde
Ik heb er net 1 gemaakt om de Roomba te starten en dat werkt prima vanaf de Watch hoor.

• TweakerVincent
Toppe schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:34:
[...]

Ik heb er net 1 gemaakt om de Roomba te starten en dat werkt prima vanaf de Watch hoor.
Werkt het als je iphone gelockt is en je alleen he siri roept tegen je watch? Bij mij komt dan op watch in beeld ‘ga verder op iphone’ als ik dan ok klik krijg ik actie op mijn iphone

• Alamo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09-01 13:44
Hotspot niet aan te zetten met Shortcuts... wat een gemis :(

• Toppe
  • Nu online

Toppe



TweakerVincent schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:48:
[...]

Werkt het als je iphone gelockt is en je alleen he siri roept tegen je watch? Bij mij komt dan op watch in beeld ‘ga verder op iphone’ als ik dan ok klik krijg ik actie op mijn iphone
Ja, maar het hangt natuurlijk af van de actie die je wilt starten. Mij Roomba shortcut start alleen een URL, in dit geval via IFTTT

• TweakerVincent
Toppe schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:06:
[...]

Ja, maar het hangt natuurlijk af van de actie die je wilt starten. Mij Roomba shortcut start alleen een URL, in dit geval via IFTTT
Ik ben geen siri gebruiker tot nu toe. Wss zit er een optie ergens die tussen watch en iphone zit. Als ik op ‘ga verder op iphone’ klik dan werkt het?

• Toppe
  • Nu online

Toppe



TweakerVincent schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:12:
[...]

Ik ben geen siri gebruiker tot nu toe. Wss zit er een optie ergens die tussen watch en iphone zit. Als ik op ‘ga verder op iphone’ klik dan werkt het?
Nee, wat voor shortcut wil je maken? Om bijvoorbeeld navigatie te starten heb je weer je iPhone nodig

• TweakerVincent
Toppe schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:28:
[...]

Nee, wat voor shortcut wil je maken? Om bijvoorbeeld navigatie te starten heb je weer je iPhone nodig
Heb een simpele demo. Play playlist tibetan apple music.

Hij werkt maar er zit een erg irritante ‘ga naar iphone’ knop tussen. Als ik op die knop duw op watch dan start hij idd de shortcut op iphone. Das goed maar ik wil die knop weg hebben op watch.

• Toppe
  • Nu online

Toppe



TweakerVincent schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:41:
[...]

Heb een simpele demo. Play playlist tibetan apple music.

Hij werkt maar er zit een erg irritante ‘ga naar iphone’ knop tussen. Als ik op die knop duw op watch dan start hij idd de shortcut op iphone. Das goed maar ik wil die knop weg hebben op watch.
Ik heb deze shortcut getest en ik kan die starten vanaf de Apple Watch (Series 4, watchOS 5) zonder dat ik een handeling moet doen op mijn iPhone (Xs Max, IOS 12.1)

@TweakerVincent heeft iOS 12.0, zal daar het verschil in zitten?

Toppe wijzigde deze reactie 24-09-2018 20:24 (27%)

• iAmRenzo
Iemand al zijn shortcuts proactief in beeld gezien op het moment dat je ze vaak zelf startte? Dat was toch ook een feature? Of is het alleen voorbehouden aan de "stuur die een bericht" of "bekijk de afspraak"?

• Toppe
  • Nu online

Toppe



iAmRenzo schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:47:
Iemand al zijn shortcuts proactief in beeld gezien op het moment dat je ze vaak zelf startte? Dat was toch ook een feature? Of is het alleen voorbehouden aan de "stuur die een bericht" of "bekijk de afspraak"?
Volgens mij kijkt hij vooral naar je laatste acties, of acties die je vaak onderneemt.

Vandaag de robot stofzuiger binnen, morgen op m’n werk maar eens de shortcut starten via AW Series 4 om de show te stelen :*) oOo

Als ik nu de stofzuiger start via Siri dan zegt dat ding eerst Shortcut says [mijn text] en daarna Done. Heel irritant, ik wil gewoon dat het gekke ding mijn zin zegt zonder Shortcut says.

En na het starten van de shortcut zegt hij done. Mag van mij ook uit, ik vindt het niet belangrijk dat hij het zegt

Toppe wijzigde deze reactie 25-09-2018 16:36 (21%)

• Fjeze
  • Laatst online: 10:20
Kan je ook makkelijk een shortcut maken om bijvoorbeeld flitsmeister te starten vanaf je apple Watch (serie 3)?

Fly or Die

• Toppe
  • Nu online

Toppe



Fjeze schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:42:
Kan je ook makkelijk een shortcut maken om bijvoorbeeld flitsmeister te starten vanaf je apple Watch (serie 3)?
Nee, shortcuts kan geen apps openen zonder tussenkomst van je iPhone

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:57

Rivanov

Apple freak

Fjeze schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:42:
De Flitsmeister Watch app installeren. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Fjeze
  • Laatst online: 10:20
Rivanov schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:09:
[...]

De Flitsmeister Watch app installeren. ;)
Er is toch geen Flitsmeister watch app meer?

Fly or Die

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:57

Rivanov

Apple freak

Niet? Oh wist ik niet.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Toppe
  • Nu online

Toppe



Iemand al een fatsoenlijke manier gevonden om snel een workout via Shortcuts te starten?

Heb net even zitten spelen, maar blijkbaar moet je zelf de aantallen invullen. Heb even de tijd op 2 uur gezet en 400 kcal, open vervolgens mijn Health app, en ik nu al (08:21) tussen 09:00 en 11:00 400 kcal verbrand :9~

Toppe wijzigde deze reactie 26-09-2018 08:22 (60%)

• SparksNL
  • Laatst online: 08:28
Ik heb Siri in het Nederlands staan, maar merk dat dat voor geen meter werkt i.c.m. Apple Music. Ik kan Siri op Engels zetten, maar dat is dan weer niet handig met het "normaal" gebruik.

Is er een manier om met een Nederlandse Siri tóch fatsoenlijk Engelstalige muziek af te laten spelen?

• mijansen1987
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 26-12-2018
Net een shortcut ontdekt welke mijn Apple TV en TV via HDMI CEC kan aanzetten, werkt echt super goed.

Dus ik zeg nu "ik ga een filmpje kijken", Apple TV gaat aan, lampen worden gedimd..

Wauw!

https://www.iphoneincanad...le-tv-siri-shortcuts-app/

• Daan00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2018
Iemand die mij kan helpen met deze shortcut?
Het is de bedoeling dat ik aangeef hoe laat ik wakker wil worden, dat instelt in de wekker app als 1e wekker, en daarna de 2e wekker een kwartier later laat afgaan (just in case...) en de podcast app opstart voor wat achtergrondgebrabbel.

Ik heb een beginnetje gemaakt, maar hij pakt de ingegeven tijden niet over. Podcast starten etc werk wel lekker.

https://tweakers.net/ext/f/A0qVnmWnJMtuId7hSX0RVclo/thumb.png

• Toppe
  • Nu online

Toppe



mijansen1987 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:21:
Net een shortcut ontdekt welke mijn Apple TV en TV via HDMI CEC kan aanzetten, werkt echt super goed.

Dus ik zeg nu "ik ga een filmpje kijken", Apple TV gaat aan, lampen worden gedimd..

Wauw!

https://www.iphoneincanad...le-tv-siri-shortcuts-app/
Nu wachten tot thuisbezorgd je broodje shoarma kan leveren via shortcut :D

• RVervuurt
  • Nu online
Ik heb de volgende shortcut gemaakt. Mijn wens was om een sms naar iemand te sturen met de geschatte fietstijd in minuten.

Gezien Maps (nog) geen fietsroutes ondersteunt, was ik genoodzaakt om die zelf uit te rekenen gebaseerd op looproute en -afstand. Gezien een gemiddeld mens zo'n 4x sneller fietst dan loopt, heb ik een simpele berekening toegepast (minuten / 4) en daarna een afronding op het nummer ("rounded number").

Die "rounded number" wil ik gebruiken in het bericht dat verzonden wordt, echter stuurt het bericht ook een .txt bestand mee met de output die ik wil sturen. De output wordt trouwens OOK in de sms zelf geschreven.

Ik heb geprobeerd om een "text"-blok toe te voegen, daar de "rounded number"-variabel te gebruiken en dat werkt. Echter is dat een gekke omweg, als je ook gewoon de "rounded number"-variabel direct zou moeten kunnen gebruiken.

Als ik nu de shortcut draai, stuurt ie ook niet automatisch een sms, terwijl dit wel zou moeten. Dit lijkt te komen door het .txt-bestand, want als ik de "rounded number" eerst in een "text"-blok gooi, werkt het wel meteen.

Iemand enig idee waarom dit gebeurt? En hoe ik dit kan voorkomen? Als ik precies hetzelfde draai (ETA / 4 + rounded number) zonder "if/otherwise" stuurt ie trouwens geen .txt bestand mee.

RVervuurt wijzigde deze reactie 27-09-2018 11:18 (0%)
Reden: Kleinere afbeelding

• Toppe
  • Nu online

Toppe



RVervuurt schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:16:
Ik heb de volgende shortcut gemaakt. Mijn wens was om een sms naar iemand te sturen met de geschatte fietstijd in minuten.

Gezien Maps (nog) geen fietsroutes ondersteunt, was ik genoodzaakt om die zelf uit te rekenen gebaseerd op looproute en -afstand. Gezien een gemiddeld mens zo'n 4x sneller fietst dan loopt, heb ik een simpele berekening toegepast (minuten / 4) en daarna een afronding op het nummer ("rounded number").

Die "rounded number" wil ik gebruiken in het bericht dat verzonden wordt, echter stuurt het bericht ook een .txt bestand mee met de output die ik wil sturen. De output wordt trouwens OOK in de sms zelf geschreven.

[Afbeelding]

Ik heb geprobeerd om een "text"-blok toe te voegen, daar de "rounded number"-variabel te gebruiken en dat werkt. Echter is dat een gekke omweg, als je ook gewoon de "rounded number"-variabel direct zou moeten kunnen gebruiken.

Als ik nu de shortcut draai, stuurt ie ook niet automatisch een sms, terwijl dit wel zou moeten. Dit lijkt te komen door het .txt-bestand, want als ik de "rounded number" eerst in een "text"-blok gooi, werkt het wel meteen.

Iemand enig idee waarom dit gebeurt? En hoe ik dit kan voorkomen? Als ik precies hetzelfde draai (ETA / 4 + rounded number) zonder "if/otherwise" stuurt ie trouwens geen .txt bestand mee.
Zo, 3 uur zitten testen met van alles en nog wat. Conclusie? De output komt standaard in tekst, tenzij je er een tekst blok bij zet.

Heb zelf https://www.icloud.com/sh...9563c4082adeb9c7cbe80604a in elkaar geflanst, die praat nog eens terug en start automatisch je muziek!

Gebaseerd op je /4 idee _/-\o_

• RVervuurt
  • Nu online
Toppe schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:37:
[...]

Zo, 3 uur zitten testen met van alles en nog wat. Conclusie? De output komt standaard in tekst, tenzij je er een tekst blok bij zet.

Heb zelf https://www.icloud.com/sh...9563c4082adeb9c7cbe80604a in elkaar geflanst, die praat nog eens terug en start automatisch je muziek!

Gebaseerd op je /4 idee _/-\o_
Gek, waarom gebeurt dat alleen in een if/else-blok? Of gebeurde het ook bij jou zonder if/else?

• Toppe
  • Nu online

Toppe



RVervuurt schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:58:
[...]

Gek, waarom gebeurt dat alleen in een if/else-blok? Of gebeurde het ook bij jou zonder if/else?
Niet getest. Is wel gek, maar gelukkig is er een workaround.

Merk wel dat ik dit liever op een pc zou programmeren

• RVervuurt
  • Nu online
Toppe schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:30:
[...]

Niet getest. Is wel gek, maar gelukkig is er een workaround.

Merk wel dat ik dit liever op een pc zou programmeren
Dat sowieso! Maar het is wel tof, gezien dit toch voor best veel mensen een stap richting echt programmeren kan zijn. Het is een beetje te vergelijken met LEGO Boost, waar je ook met "blokken" programmeert.

Het is in ieder geval zeer intuïtief!

• Toppe
  • Nu online

Toppe



RVervuurt schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:17:
[...]

Dat sowieso! Maar het is wel tof, gezien dit toch voor best veel mensen een stap richting echt programmeren kan zijn. Het is een beetje te vergelijken met LEGO Boost, waar je ook met "blokken" programmeert.

Het is in ieder geval zeer intuïtief!
Klopt, maar zeker voor ‘grote’ shortcuts werkt dit best wel omslachtig. Tevens mis ik een soort ‘test modus’ die bepaalde resultaten tegenhoudt (versturen van een bericht of het afspelen van muziek) zodat je in alle rust kunt testen.

Maar Apple zet groot in op Shortcuts en brengen het als aparte app waardoor je straks eenvoudig updates kan krijgen.

• RVervuurt
  • Nu online
Voorheen was het ook een aparte app, maar toen heette het Workflow ;) (Edit 13.28: ik bedenk me net dat je dit waarschijnlijk wel wist)
(Bijna) Alle shortcuts die nu in de "store" staan, komen uit Workflow.

Maar inderdaad, dat met testen is wel jammer. Ik heb meerdere keren een textblok toegevoegd om de output op te vangen, maar bij de if/otherwise-blokken kan je niet zien wat de output bij ieder blok zou zijn, waardoor je zoiets eerst uit de if/else moet halen, wil je het resultaat zien.

Ik ga nu trouwens je shortcut even bekijken!

RVervuurt wijzigde deze reactie 28-09-2018 13:28 (6%)

• drpetje
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21-10-2018
Kan je ook een app starten in de achtergrond?

Ik heb een simpel script waarbij muziek wordt gestart dan flitsmeister en dan google maps.
Het script blijft hangen zodra flitsmeister is opgestart. Dan moet je terug naar de opdrachten app en dan loopt die door naar google maps.
Het zo mooi zijn als die kan doorlopen tot het eind zonder iets te doen.

Alvast bedankt voor de hulp!
Grt Peter

• Toppe
  • Nu online

Toppe



drpetje schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:32:
Kan je ook een app starten in de achtergrond?

Ik heb een simpel script waarbij muziek wordt gestart dan flitsmeister en dan google maps.
Het script blijft hangen zodra flitsmeister is opgestart. Dan moet je terug naar de opdrachten app en dan loopt die door naar google maps.

Alvast bedankt voor de hulp!
Grt Peter
Nee -O- :N

• Pennydh
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 25-12-2018
https://www.icloud.com/sh...4705449ad8bc99a3d5c1d83d0

Hopelijk werkt deze link!!

Ik heb een shortcut gemaakt om mijn yogales te starten.

-Mijn volume wordt op half gezet
-Mijn album gaat spelen
-Niet storen wordt geactiveerd
-Er wordt 1 uur yoga in m’n workouts gezet (helaas kan ik niet de yoga workout starten, dat was nog beter geweest, ik heb een applewatch 2)
-En er wordt een notitie in m’n agenda gemaakt (als het goed is alleen op di en vr, voor mijn uren registratie, de andere dagen geef ik les in loondienst en hoeft dit niet) Deze heb ik nog niet goed kunnen testen vrijdag deed hij het niet, ik heb daarna vrij in vr veranderd, hopelijk snapt ie dat wel)

Het werkt (agenda weet ik dus nog niet)
MAAR ik krijg het niet gestart met Siri op m’n watch, wel met Siri op m’n phone. Siri in Engels zetten hielp niet.

Kan iemand eens naar m’n shortcut kijken? Of weet iemand wat ik fout doe op m’n watch?

Pennydh wijzigde deze reactie 29-09-2018 12:46 (4%)
Reden: iCloud koppeling i.p.v. Dropbox bestand

• Toppe
  • Nu online

Toppe



Pennydh schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:39:
https://www.icloud.com/sh...4705449ad8bc99a3d5c1d83d0

Hopelijk werkt deze link!!

Ik heb een shortcut gemaakt om mijn yogales te starten.

-Mijn volume wordt op half gezet
-Mijn album gaat spelen
-Niet storen wordt geactiveerd
-Er wordt 1 uur yoga in m’n workouts gezet (helaas kan ik niet de yoga workout starten, dat was nog beter geweest, ik heb een applewatch 2)
-En er wordt een notitie in m’n agenda gemaakt (als het goed is alleen op di en vr, voor mijn uren registratie, de andere dagen geef ik les in loondienst en hoeft dit niet) Deze heb ik nog niet goed kunnen testen vrijdag deed hij het niet, ik heb daarna vrij in vr veranderd, hopelijk snapt ie dat wel)

Het werkt (agenda weet ik dus nog niet)
MAAR ik krijg het niet gestart met Siri op m’n watch, wel met Siri op m’n phone. Siri in Engels zetten hielp niet.

Kan iemand eens naar m’n shortcut kijken? Of weet iemand wat ik fout doe op m’n watch?
Ik heb een S4, ook die kan geen workout starten vis Shortcuts

• Pennydh
@Toppe
Kan jij wel, mijn shortcut starten via je watch?
Als je dat zou willen proberen heeel graag!
Als het lukt miet je helaas wel -de workout weer verwijderen in activiteiten- niet storen weer uitzetten- de muziek heb je niet (misschien is dat een probleem)

• Toppe
  • Nu online

Toppe



Pennydh schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:29:
@Toppe
Kan jij wel, mijn shortcut starten via je watch?
Als je dat zou willen proberen heeel graag!
Als het lukt miet je helaas wel -de workout weer verwijderen in activiteiten- niet storen weer uitzetten- de muziek heb je niet (misschien is dat een probleem)
Ik kreeg sowieso tijdens het starten van je workout al een aantal fouten, ook na het verwijderen van bepaalde stukken.

Heb even snel een eigen versie in elkaar gezet, probeer deze eens:
https://www.icloud.com/sh...d379048e0a388de5bc5e4006c

Werkt bij mij ook op de Watch zonder problemen!

Mogelijk snapt hij de dagen niet, ik haal alleen de dag uit de datum, ik weer niet hoe hij om gaat met de vertaling naar een andere taal. Eventueel zou je dus Tue in Din en Fri in Vri moeten veranderen, verder moet het werken

Toppe wijzigde deze reactie 29-09-2018 14:12 (42%)

• Pennydh
@Toppe wauw bedankt! Ben benieuwd of dit dinsdag of vrijdag gaat werken! Helaas snapt m’n watch het commando nog steeds niet. Zal dan toch het verschil zijn tussen de versie 2 en 4.

Inmiddels kan ik de opdracht wel beginnen met Siri op de applewatch. De laatste watchOS heeft dit opgelost.

Pennydh wijzigde deze reactie 06-10-2018 15:26 (22%)

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Verwijder metadata van afbeeldingen.

Deze shortcut heb ik gemaakt om makkelijk de metadata (zoals locatiegegevens) te verwijderen uit gemaakte foto's, om je privacy te beschermen als je foto's deelt/airdropt en dan ergens deelt. Eerst even deze opdracht uitvoeren, dan verschijnt er een kopie van je foto zonder metadata in je Filmrol. :) (Het origineel blijft bewaard.)

Deze opdracht is zo gemaakt dat als je input hebt (via de sharing extension, dus als je foto's kiest in de Filmrol en dan "Deel" -> "Opdrachten" -> "Remove image metadata") hij het meteen doet, maar als je geen input hebt (je start de opdracht vanuit de Opdrachten-app) dat hij je dan vraagt om foto's te kiezen uit je filmrol. Wat trouwens nog even puzzelen was, want er is blijkbaar geen directe manier (behalve scripten misschien) om IF input == empty te doen tenzij ik iets over het hoofd heb gezien :+

https://www.icloud.com/sh...bf8a047e3ad7c2effd330f24e

-edit-
Ik merk trouwens net dat er een vaag probleem is met die opdracht.
Als je de opdracht uitvoert vanuit de Opdrachten app kan je net zoveel foto's kiezen als je wilt.
Als je de opdracht uitvoert via de Sharing-extensie dan converteert ie maximaal 2 foto's, elke foto meer dan dat wordt niet geconverteerd. Geen idee waarom, dat wordt weer verder puzzelen :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 29-09-2018 18:43 (30%)

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-01 13:12
Media Grabber

Ik kwam op Reddit deze shortcut tegen die van heel veel sites de Media kan scrapen: https://www.icloud.com/sh...1c81d4a2c933d3cc2ac13bab5

Post op Reddit: https://www.reddit.com/r/.../?st=JMPBBTS4&sh=56ad4a44

NRG-81 wijzigde deze reactie 30-09-2018 22:25 (12%)

• Citroentaart
Inmiddels beschikbaar. :) Werkt goed met scenes. Ik kan alleen helaas niet een shortcut maken om de widget van Hue te bedienen. Dat zou nog handiger zijn, want als ik de widget kan bedienen kan ik bijvoorbeeld alle kamers in 1 keer uitschakelen.

Met homekit kan dat, maar niet alle lampen van mijn zijn van Philips. Ik heb ook een aantal Innr lampen in gebruik.

• Thiago
Iemand die me aub kan helpen met een shortcut. Hoe stel ik automatisch in dat elke dag om 20u hij mij alle afspraken die ik heb voor de volgende dag toont via Fantastical. Heb al gevonden “show shedule for tomorrow”. Maar weet niet hoe Ik het automatisch programmeer zodat het telkens elke dag om 20u gebeurt. Alvast bedankt.

• meesje
Thiago schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:09:
Iemand die me aub kan helpen met een shortcut. Hoe stel ik automatisch in dat elke dag om 20u hij mij alle afspraken die ik heb voor de volgende dag toont via Fantastical. Heb al gevonden “show shedule for tomorrow”. Maar weet niet hoe Ik het automatisch programmeer zodat het telkens elke dag om 20u gebeurt. Alvast bedankt.
Volgens mij kun je aan een stortcut niet een timer hangen. Het is of via Siri een opdracht geven of via een button in Shortcuts.

• Whisky
Toppe schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:30:
[...]

Tevens mis ik een soort ‘test modus’ die bepaalde resultaten tegenhoudt (versturen van een bericht of het afspelen van muziek) zodat je in alle rust kunt testen.
Dit vang ik meestal op door mijzelf als contact in te stellen! Maar zou inderdaad handig zijn!
drpetje schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:32:
Nee dit gaat helaas niet, wat denk ik wel netjes is het volgende:

Start shortcut:
Speel muziek (itunes?)
Open flitsmeister
Opent dialoog met keuze Navigeer naar: Straatnaam X Amsterdam
Opent Google maps met router van huidige locatie naar gekozen bestemming.

Freedom for everyone..

• THE_BASE
  • Niet online
Whisky schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:58:
[...]

Dit vang ik meestal op door mijzelf als contact in te stellen! Maar zou inderdaad handig zijn!

[...]

Nee dit gaat helaas niet, wat denk ik wel netjes is het volgende:

Start shortcut:
Speel muziek (itunes?)
Open flitsmeister
Opent dialoog met keuze Navigeer naar: Straatnaam X Amsterdam
Opent Google maps met router van huidige locatie naar gekozen bestemming.
Laatst genoemde zou ik ook erg prettig vinden:

Open Spotify
Open Flitsmeister
Navigeer naar Huis
Stuur ETA naar partner

:)

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True