Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-03 15:30
THE_BASE schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

Laatst genoemde zou ik ook erg prettig vinden:

Open Spotify
Open Flitsmeister
Navigeer naar Huis
Stuur ETA naar partner

:)
Ik heb navigeer naar huis/werk en ETA naar partner los getrokken. Omdat zei meer heeft aan ik ben over 10 minuten tijd dan bij mijn vertrek ik ben over 50min thuis (verkeer varieert soms nogal).

Navigeer naar huis werkt via een callback url omdat google maps openen met route niet lukte.

Dit is overigens mijn shortcut lijst:

Handsfree:
Keuze -> Rijden/Niet aan het rijden -> bluetooth + niet storen aan/uit

Ik kom eraan:
Pak thuis locatie -> haal huidige locatie op -> bereken reistijd -> stuur tekst met reistijd naar Vrouw.

Navi Thuis/Werk:
Keuze -> Thuis/Werk -> open google maps met route huidige locatie naar Thuis/Werk.

Extreme besparing:
Airplane mode, laagste helderheid, pauzeer muziek, bluetooth uit, wifi uit, mobiele data uit, energiebesparing aan.

Wi-Fi On/Off & Bluetooth On/Of spreekt voor zich

Apple Pay succes:
Speelt het geluidje af wat je krijgt als je moet identificeren na het downloaden van een app.

Wi-Fi QR:
Haalt huidig netwerk op, vraagt welk wachtwoord dit netwerk heeft. Genereerd een QR code voor een ander om met dit netwerk te verbinden.

Bel Q:
Belt Q music voor bel spellen in de auto :P

Whisky wijzigde deze reactie 05-10-2018 12:50 (47%)

Freedom for everyone..

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Is er een Opdracht om in een keer de verwijderde foto’s in die map te deleten? Ergens is het handig dat foto’s eerst in die map komen, maar verwijder ze daarna handmatig.

Nee, heb niets te verbergen, houd gewoon van een opgeruimde iPhone. :)

Zo’n Shortcut is makkelijker dan naar de map, klikken op selecteren, selecteer alles en dan verwijderen.

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

• Toppe
  • Laatst online: 21-03 18:40
Thiago schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:09:
Iemand die me aub kan helpen met een shortcut. Hoe stel ik automatisch in dat elke dag om 20u hij mij alle afspraken die ik heb voor de volgende dag toont via Fantastical. Heb al gevonden “show shedule for tomorrow”. Maar weet niet hoe Ik het automatisch programmeer zodat het telkens elke dag om 20u gebeurt. Alvast bedankt.
Kan niet. De naam zegt het al, shortcuts. De app kan geen voorgeprogrammeerde delen zelfstandig uitvoeren. Zo kan je bijvoorbeeld ook niet automatisch een bericht naar huis versturen en de navigatie starten als je bijvoorbeeld tussen 16:45 en 17:30 een locatie verlaat en je telefoon verbinding heeft gemaakt met de carkit...

.
THE_BASE schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:50:
Is er een Opdracht om in een keer de verwijderde foto’s in die map te deleten? Ergens is het handig dat foto’s eerst in die map komen, maar verwijder ze daarna handmatig.

Nee, heb niets te verbergen, houd gewoon van een opgeruimde iPhone. :)

Zo’n Shortcut is makkelijker dan naar de map, klikken op selecteren, selecteer alles en dan verwijderen.
Die map staat er sowieso, dus de inhoud maakt dan toch niet uit? Maar ook dit kan inderdaad niet ;)

Toppe wijzigde deze reactie 07-10-2018 09:41 (11%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-03 18:26
Leuk! Iculture gaat elke week iets over shortcuts plaatsen: https://www.iculture.nl/nieuws/shortcuts-sunday-1/

ChrisM wijzigde deze reactie 07-10-2018 16:24 (37%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-03 12:40
Goh, vast helemaal zelf bedacht, net als 80% van hun artikelen één op één vertaald wordt van de buitenlandse 'collegas'.

Ze zullen wel moeten, shortcuts zijn hot momenteel, en genoeg om van het internet te rippen om weer eens wat 'interessante' content te plempen voor kliks.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Ik heb een simpele maar effectieve Shortcut gemaakt die ik wel met jullie zou willen delen: Herinnering op locatie.

Werking
De Shortcut vraagt om in te vullen waaraan je herinnerd moet worden. Na invullen krijg je de mogelijkheid te kiezen tussen Locatie 1, Locatie 2 of Anders, waarbij je zelf straatnaam plus stad invoert. Na het maken van de keus wordt de herinnering opgeslagen in de herinneringen app. Als je vervolgens binnen een bepaalde straal van de opgegeven locatie komt, geeft je iPhone een melding weer op het scherm van de herinnering. Bij het verlaten van de locatie gaat de melding weer weg en komt terug wanneer je weer op de locatie komt. Dit blijft zich herhalen totdat de herinnering wordt voltooid.

Installatie
Download te Shortcut via https://www.icloud.com/sh...523b943d7b71d05d3295c147a en voeg deze toe aan de Opdrachten app. Bij het openen van de Shortcut wordt twee keer gevraagd adresgegevens in te voeren. Deze zijn voor Locatie 1 en Locatie 2. Na het invoeren van de locaties wordt gevraagd welke lijst herinneringen te gebruiken om de herinneringen in op te slaan en wordt ook gevraagd de straal in meters vanaf de locatie op te geven. Daarna kan in de Shortcut de namen van de locaties aangepast worden, zoals bijvoorbeeld Thuis voor Locatie 1 en Werk voor Locatie 2. Er kunnen ook meer locaties toegevoegd worden door op het plusje voor "Voeg 'nieuw onderdeel' toe" te klikken en daarna een adres met ingevulde gegevens aan het nieuwe onderdeel toe te voegen.

Gebruik
Mijn iPhone heb ik de hele dag bij mij en wordt vele keren per dag opgepakt. Heel fijn dus als ik steeds bij het oppakken van de iPhone de taken zie die ik op de locatie waar ik ben nog moet uitvoeren. Bijvoorbeeld een relatie/klant bellen wanneer ik op werk ben. In het verleden heb ik daar de Post-it's voor gebruikt die onder mijn monitor kwamen te hangen, maar die zijn lelijk en hebben het nadeel dat je er niet zomaar een toevoegt als de Post-it's niet binnen handbereik zijn.

Sinds ik mijn creatie nu zo'n drie weken gebruik, ben ik naast belangrijke taken zelfs de wat minder belangrijke taken gaan toevoegen zoals het doen van klusjes rondom het huis en zelfs het doen van de was. Voor iemand als ik die graag het berichtencentrum leeg en schoon heeft, is het heel motiverend om de klusjes uit te voeren en zo van de meldingen af te komen.

Verbeteringen
De Shortcut is absoluut verre van perfect. Zo wordt een taak niet weergegeven wanneer je deze toevoegt maar al op de gekozen locatie bent. Je moet eerst uit de straal van de locatie en terug gaan voordat de taak weergegeven wordt. Hier heb ik nog geen oplossing voor gevonden.

Ook zou ik voor bepaalde locaties een groter bereik willen instellen dan andere locaties. Thuis mag bijvoorbeeld enkele meters zijn. Maar het centrum van de stad waar ik in woon zou wel enkele honderden meters groot mogen zijn. Ik heb al gespeeld met If/Else maar dat wil niet echt lukken..

• Kanye
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-12-2018
Tof!

• Jackssonss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08-03 18:28
Dimens schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:22:
Ik heb een simpele maar effectieve Shortcut gemaakt die ik wel met jullie zou willen delen: Herinnering op locatie.

Werking
De Shortcut vraagt om in te vullen waaraan je herinnerd moet worden. Na invullen krijg je de mogelijkheid te kiezen tussen Locatie 1, Locatie 2 of Anders, waarbij je zelf straatnaam plus stad invoert. Na het maken van de keus wordt de herinnering opgeslagen in de herinneringen app. Als je vervolgens binnen een bepaalde straal van de opgegeven locatie komt, geeft je iPhone een melding weer op het scherm van de herinnering. Bij het verlaten van de locatie gaat de melding weer weg en komt terug wanneer je weer op de locatie komt. Dit blijft zich herhalen totdat de herinnering wordt voltooid.

Installatie
Download te Shortcut via https://www.icloud.com/sh...523b943d7b71d05d3295c147a en voeg deze toe aan de Opdrachten app. Bij het openen van de Shortcut wordt twee keer gevraagd adresgegevens in te voeren. Deze zijn voor Locatie 1 en Locatie 2. Na het invoeren van de locaties wordt gevraagd welke lijst herinneringen te gebruiken om de herinneringen in op te slaan en wordt ook gevraagd de straal in meters vanaf de locatie op te geven. Daarna kan in de Shortcut de namen van de locaties aangepast worden, zoals bijvoorbeeld Thuis voor Locatie 1 en Werk voor Locatie 2. Er kunnen ook meer locaties toegevoegd worden door op het plusje voor "Voeg 'nieuw onderdeel' toe" te klikken en daarna een adres met ingevulde gegevens aan het nieuwe onderdeel toe te voegen.

Gebruik
Mijn iPhone heb ik de hele dag bij mij en wordt vele keren per dag opgepakt. Heel fijn dus als ik steeds bij het oppakken van de iPhone de taken zie die ik op de locatie waar ik ben nog moet uitvoeren. Bijvoorbeeld een relatie/klant bellen wanneer ik op werk ben. In het verleden heb ik daar de Post-it's voor gebruikt die onder mijn monitor kwamen te hangen, maar die zijn lelijk en hebben het nadeel dat je er niet zomaar een toevoegt als de Post-it's niet binnen handbereik zijn.

Sinds ik mijn creatie nu zo'n drie weken gebruik, ben ik naast belangrijke taken zelfs de wat minder belangrijke taken gaan toevoegen zoals het doen van klusjes rondom het huis en zelfs het doen van de was. Voor iemand als ik die graag het berichtencentrum leeg en schoon heeft, is het heel motiverend om de klusjes uit te voeren en zo van de meldingen af te komen.

Verbeteringen
De Shortcut is absoluut verre van perfect. Zo wordt een taak niet weergegeven wanneer je deze toevoegt maar al op de gekozen locatie bent. Je moet eerst uit de straal van de locatie en terug gaan voordat de taak weergegeven wordt. Hier heb ik nog geen oplossing voor gevonden.

Ook zou ik voor bepaalde locaties een groter bereik willen instellen dan andere locaties. Thuis mag bijvoorbeeld enkele meters zijn. Maar het centrum van de stad waar ik in woon zou wel enkele honderden meters groot mogen zijn. Ik heb al gespeeld met If/Else maar dat wil niet echt lukken..
Heel interessant.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:37
Leuk topic, ga ik volgen.

• raginus3
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-03 07:43
Niet storen kun je instellen met daarbij de toevoeging dat zodra je de locatie verlaat niet storen weer wordt opgeheven. Is dat een eenmalige actie of komt die telkens terug voor die locatie?
Kan andersom ook?

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-03 15:07
Helaas is dat een eenmalige actie. Maar ik denk dat het op de e.o.a. manier wel mogelijk moet zijn om zoiets te maken.

Have Fun Funske

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
@Dimens Zag net een soortgelijke voorbij komen van Apple zelf:
https://www.icloud.com/sh...a4f494320a0b2de8492c77932

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Klopt, daar is die van mij ook op gebaseerd. Ondertussen heb ik die van mij weer aangepast zodat het wel mogelijk is om een straat voor bepaalde locaties te kiezen. Deze maakt gebruik van zelfgemaakte variabelen en een lijst i.p.v. een menu. Nadeel is dat deze niet zo netjes/strak is qua opdrachten en ook geen mogelijkheid heeft om zelf een adres op te geven maar de standaard adressen moet gebruiken.

Het is dus nog even puzzelen voor de perfecte.

• krijg064
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 31-10-2018
[quote]Whisky schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:29:
[...]

Ik heb een bestaande shortcut aangepast naar Nederlands: https://www.icloud.com/sh...f80b442c78ed0d8fb21bdb5a4

Ik heb geprobeerd om in deze opdracht de app Herinneringen te vervangen door Things. Maar lukt me niet. Iemand een idee of dat ook echt niet gaat of dat ik iets fout doe?

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-03 16:57
Even een vraag voor een shortcuts leek. Ik heb sinds kort wat lampen in HomeKit zitten en zou graag met Shortcuts zo iets voor elkaar krijgen

"Hey Siri, zet Netflix aan!"
- dim alle lichten in de woonkamer op 30% (HomeKit)
- Zet de tv, apple tv en home cinema set aan
- zet de Netflix app aan op de apple tv

Is dit mogelijk of zijn dit soort wensen te geavanceerd.

• meesje
  • Laatst online: 21:58
DeNachtwacht schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:50:
Even een vraag voor een shortcuts leek. Ik heb sinds kort wat lampen in HomeKit zitten en zou graag met Shortcuts zo iets voor elkaar krijgen

"Hey Siri, zet Netflix aan!"
- dim alle lichten in de woonkamer op 30% (HomeKit)
- Zet de tv, apple tv en home cinema set aan
- zet de Netflix app aan op de apple tv

Is dit mogelijk of zijn dit soort wensen te geavanceerd.
De eerste stap (dim lichten) is mogelijk, maar de verdere acties betwijfel ik.

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-03 16:57
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:27:
[...]

De eerste stap (dim lichten) is mogelijk, maar de verdere acties betwijfel ik.
De Apple TV zelf kan zorgen dat de tv en home cinema aan gaan, dus dat is geen probleem. Maar kan ik de Apple TV daar mee aan zetten. Dimmen van lichten heb je niet eens Shortcuts voor nodig, dat is gewoon "Siri, zet de woonkamer op 30%"

• meesje
DeNachtwacht schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:35:
[...]

De Apple TV zelf kan zorgen dat de tv en home cinema aan gaan, dus dat is geen probleem. Maar kan ik de Apple TV daar mee aan zetten. Dimmen van lichten heb je niet eens Shortcuts voor nodig, dat is gewoon "Siri, zet de woonkamer op 30%"
Dat laatste klopt zeker, maar het voordeel van een shortcut is natuurlijk dat je met 1 commando meerdere zaken regelt en niet afzonderlijke commando’s hoeft te geven.
Voor zover mijn bekend kun je niet de atv aanzetten met siri/shortcuts, laat staan netflix opstarten. Daarin is google home icm chromecast verder.

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-03 15:17
Je kunt je Apple TV wel aanzetten, ik heb het ergens gelezen... weet alleen niet meer waar.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

iAmRenzo schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:28:
Je kunt je Apple TV wel aanzetten, ik heb het ergens gelezen... weet alleen niet meer waar.
https://www.iphoneincanad...le-tv-siri-shortcuts-app/

DUT Racing

• Toppe
Nieuwe update die er onder andere voor zorgt dat je muziek op een HomePod kan afspelen!!

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Thiago
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-03 03:47
Iemand die even kan helpen aub, sinds de update werken sommige shortcuts niet meer zoals het hoor. Heb vb 1 voor al men wekkers. Vroeger als ik er bv op duwde gingen al men wekkers aan voor volgende ochtend. Nu moet ik elk afzonderlijk nog eens op voer uit duwen??

EDIT: gevonden, wekkers worden nu anders ingesteld in Shortcuts.

Thiago wijzigde deze reactie 01-11-2018 06:14 (11%)

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone X Silver 64Gb --- Med600X3D

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-03 15:17
Ik heb nu een shortcut die een herinnering maakt om iets te doen. om elke week een shortcut uit te voeren. ik De shortcut voert de actie uit, verwijderd de huidige herinnering en maakt een nieuwe aan. Alleen moet ik als ik die herinnering krijg wel handmatig die shortcut openen. Kan ik die niet koppelen in de herinnering? Zodat, als ik de herinnering krijg ik direct door kan tikken?

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21-03 16:32
Is het mogelijk om een opdracht te maken waarbij een workout op de Apple Watch wordt gestart?

Ik wil namelijk een opdracht waarbij automatisch de buiten fietsen-workout wordt gestart en de Met het oog op Morgen-podcast van de NOS wordt gestart, eventueel ook met het benoemen van de windsnelheid en de temperatuur. Ik vergeet nu regelmatig om de workout te starten en als alles in een keer kan is het handig.

Is een dergelijke opdracht mogelijk?

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• tom.cx
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-03 10:15
Ik weet niet of ik ze hier mag delen maar ik heb twee dumpert shortcuts gemaakt plus een andere.

1. Dumpert Downloader: https://www.icloud.com/sh...819aa4e0e8719b5ccf20aa239

Wat is het voordeel van deze dumpert downloader? Hij doet alles op je iPhone/iPad er wordt dus geen verbinding gemaakt met een server om de videos te downloaden.

2. Dumeprt App : https://www.icloud.com/sh...29ba94ed68ea85ccd0eedfb45

Maakt gebruik van de Dumpert api die gebruikt wordt door de apps. Je kan een willekeurige klassieker, topper van de dag, week en maand bekijken, plus meer. Het zal blijven werken zolang Dumpert's api niet beveiligd is.

3. Shower Timer (NL/EN) : https://www.icloud.com/sh...57ca848338df57a9165fd894c

Handige timer die je elke minuut een melding geeft. Hij is zowel in het Nederlands als Engels te gebruiken.

Vragen; shoot!

tom.cx wijzigde deze reactie 21-11-2018 10:56 (14%)

• Zephyer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-03 10:18
Het volgende zojuist werkend gekregen;

Hey Siri, naar huis
https://www.icloud.com/sh...9898548288b8d799e33d803f2

Ik start met een opmerking "Hey Siri, naar huis" de Flitsmeister app op, om daarna de Waze app te starten welke direct de route naar huis berekent.

Zephyer wijzigde deze reactie 22-11-2018 16:08 (0%)
Reden: typo's

BF V Stats | BF1 Stats

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jammer, bij mij werkt het niet. Hij opent Flitsmeister en Waze wel (dat schijnt het lastige te zijn, 2 apps tegelijk) Maar hij stuurt de link niet door naar Waze.

Ik heb het ook geprobeerd met een URL (waze://?navigate=yes&favorite=home) maar dan is het probleem dat ie alleen Flitsmeister opent en je terug naar de shotcut app moet om verder in het script te gaan.

DUT Racing

• Zephyer
Het deel ‘thuis’ vervangen door je eigen favoriet natuurlijk ;)

BF V Stats | BF1 Stats

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zephyer schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:57:
Het deel ‘thuis’ vervangen door je eigen favoriet natuurlijk ;)
Natuurlijk, maar dan nog.

DUT Racing

• WhatsappHack
  • Niet online
tom.cx schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:55:
Ik weet niet of ik ze hier mag delen maar ik heb twee dumpert shortcuts gemaakt plus een andere.

1. Dumpert Downloader
Zou niet weten waarom niet, er is ook uitvoerig over youtube-dl gepraat en andere van dat soort type software. Het is slechts een tool en het gebruik ervan hoeft niet eens per definitie illegaal te zijn ofzo.
Leuk tooltje trouwens, bedankt. :) Zal nog eens een toevoeging maken om ook foto's te kunnen herkennen, want die graf-app van ze staat het opslaan van foto's ook nog steeds niet toe.

Die youtube-dl variant opdracht (die echt van alle sites kan rippen) ben ik ook nog mee bezig om te kijken wat ie aan de server vraagt en wat ie dan terugkrijgt. Het is super handig, maar ik heb liever dat die youtube-dl query gewoon lekker over eigen servers heenloopt in plaats van via een onbekende derde partij. :P

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:55

Donstil

Grab them by the 🐈.

tom.cx schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:55:

1. Dumpert Downloader: https://www.icloud.com/sh...819aa4e0e8719b5ccf20aa239

Wat is het voordeel van deze dumpert downloader? Hij doet alles op je iPhone/iPad er wordt dus geen verbinding gemaakt met een server om de videos te downloaden.

2. Dumeprt App : https://www.icloud.com/sh...29ba94ed68ea85ccd0eedfb45

Maakt gebruik van de Dumpert api die gebruikt wordt door de apps. Je kan een willekeurige klassieker, topper van de dag, week en maand bekijken, plus meer. Het zal blijven werken zolang Dumpert's api niet beveiligd is.

3. Shower Timer (NL/EN) : https://www.icloud.com/sh...57ca848338df57a9165fd894c

Handige timer die je elke minuut een melding geeft. Hij is zowel in het Nederlands als Engels te gebruiken.

Vragen; shoot!
Leuk! Ik heb ze alle drie gedownload.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Zephyer
Hij stuurde de link niet door zei je.. maar in de link wordt een referentie naar je, in waze ingestelde, favoriet aangeroepen. Wat doet waze dan wel na het opstarten?

BF V Stats | BF1 Stats

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zephyer schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:15:
[...]

Hij stuurde de link niet door zei je.. maar in de link wordt een referentie naar je, in waze ingestelde, favoriet aangeroepen. Wat doet waze dan wel na het opstarten?
Niets, hij start Waze alleen op.
Voor het testen heb ik een een favoriet genaamd Thuis aangemaakt zodat ik niets aan jouw script hoef te veranderen.

DUT Racing

• tom.cx
Ik heb overigens een URL gevonden van YT die een best complete json reply geeft. Als je handiger bent dan ik kan je een download tool maken in Shortcuts voor YT zonder tussenkomst van een of andere server. Je kan hem via een DM krijgen.
WhatsappHack schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:18:
[...]

Zou niet weten waarom niet, er is ook uitvoerig over youtube-dl gepraat en andere van dat soort type software. Het is slechts een tool en het gebruik ervan hoeft niet eens per definitie illegaal te zijn ofzo.
Leuk tooltje trouwens, bedankt. :) Zal nog eens een toevoeging maken om ook foto's te kunnen herkennen, want die graf-app van ze staat het opslaan van foto's ook nog steeds niet toe.

Die youtube-dl variant opdracht (die echt van alle sites kan rippen) ben ik ook nog mee bezig om te kijken wat ie aan de server vraagt en wat ie dan terugkrijgt. Het is super handig, maar ik heb liever dat die youtube-dl query gewoon lekker over eigen servers heenloopt in plaats van via een onbekende derde partij. :P
Ik reis vrijwel elke dag een uur met het OV. Zal eens kijken of het lukt en dan een update hier plaatsen. Heb geen update functie in de Dumpert Shortcuts geplaatst. Hou het hier in de gaten voor updates.
Donstil schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:19:
[...]

Leuk! Ik heb ze alle drie gedownload.
Bedankt! In de Dumpert Shortcut zitten nog wel een paar kleine foutjes. Maar zal volgende week eens kijken of ik die er uit kan halen 🙂. En dan snel hier een update kan plaatsen.

tom.cx wijzigde deze reactie 22-11-2018 22:24 (9%)

• Zephyer
fsfikke schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:20:
[...]

Niets, hij start Waze alleen op.
Voor het testen heb ik een een favoriet genaamd Thuis aangemaakt zodat ik niets aan jouw script hoef te veranderen.
En als je de eerder genoemde url gebruikt (waze://?navigate=yes&favorite=home), met tussenkomst van de opdrachten app, gaat Waze dan wel naar je favoriet?

BF V Stats | BF1 Stats

• WhatsappHack
  • Niet online
@tom.cx Graag, ben benieuwd :)

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-03 17:35
Zephyer schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:49:
[...]

En als je de eerder genoemde url gebruikt (waze://?navigate=yes&favorite=home), met tussenkomst van de opdrachten app, gaat Waze dan wel naar je favoriet?
bij mij opent ie alleen Waze, maar zet de navigatie niet aan, geprobeerd met 'home' en 'thuis', vanuit safari en vanuit opdrachten app. Lijkt me wel een hele relaxte shortcut, zou mooi zijn als ik em werkend krijg!

• Zephyer
Niet_Jan_Jaap schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:17:
[...]

bij mij opent ie alleen Waze, maar zet de navigatie niet aan, geprobeerd met 'home' en 'thuis', vanuit safari en vanuit opdrachten app. Lijkt me wel een hele relaxte shortcut, zou mooi zijn als ik em werkend krijg!
Ik snap niet waar het dan fout gaat, bij mij loopt het als een zonnetje... :?

BF V Stats | BF1 Stats

• tom.cx
Nou, helaas nog niet aan toegekomen. Maar nieuwe week nieuwe kansen.

Heb van het weekend wel deze gemaakt als je nog een leuke fake tweet generator zoekt; https://www.reddit.com/r/...ter_fake_tweet_generator/

• altorf
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-03 00:22
Zephyer schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:06:
[...]

Ik snap niet waar het dan fout gaat, bij mij loopt het als een zonnetje... :?
Ik heb precies het zelfde probleem, met de zelfde oplossingen geprobeerd.

• Zephyer
altorf schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 03:45:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem, met de zelfde oplossingen geprobeerd.
Het zou niet mogen, maar ik zie net dat ik iOS 12.1 nog niet heb geïnstalleerd...
Ik ga dit even doen. }:O

//edit
Met iOS 12.1 heb ik dus hetzelfde als jullie nu :/

Zephyer wijzigde deze reactie 27-11-2018 09:47 (9%)
Reden: edit

BF V Stats | BF1 Stats

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zephyer schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:25:
[...]

Het zou niet mogen, maar ik zie net dat ik iOS 12.1 nog niet heb geïnstalleerd...
Ik ga dit even doen. }:O

//edit
Met iOS 12.1 heb ik dus hetzelfde als jullie nu :/
Deze variant werkt bij mij (iOS 12.1): https://www.icloud.com/sh...4fd1446e0a1925b24b7e9f28d

Wat me wel opvalt, als ik de Shortcut vanuit de Shortcut app opstart, stopt ie na het openen van Flitsmeister. Als ik de Shortcut in de Shortcut Widget aanklik werkt het wel.

DUT Racing

• Zephyer
Beide apps starten maar het adres wordt niet meer ingevuld/gestart :/

BF V Stats | BF1 Stats

• Niet_Jan_Jaap
fsfikke schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:43:
[...]

Deze variant werkt bij mij (iOS 12.1): https://www.icloud.com/sh...4fd1446e0a1925b24b7e9f28d

Wat me wel opvalt, als ik de Shortcut vanuit de Shortcut app opstart, stopt ie na het openen van Flitsmeister. Als ik de Shortcut in de Shortcut Widget aanklik werkt het wel.
ik heb precies hetzelfde, apart..

• Zephyer
Ik heb het opgelost, voor het grootste deel.
Nu wordt Flitsmeister geopend, daarna de Shortcut app om vervolgens een opdracht naar Waze te sturen.

Er zit een wachttijd van 3 seconden in en het adres wordt na 2-4 seconden in Waze geladen;
https://www.icloud.com/sh...ded494c29964992bda9599799

Alleen als ik vanuit locked stand de opdracht geef, komt er een foutmelding dat er 'iets fout is gegaan met de shortcut app'. Als je device is unlocked werkt de Siri opdracht zonder problemen.

Zephyer wijzigde deze reactie 28-11-2018 08:37 (24%)

BF V Stats | BF1 Stats

• WhatsappHack
  • Niet online
Iemand tips? Ik probeerde voor een groep een taak aan te maken voor noodgevallen.
“Hey siri, er is een noodgeval”
https://www.icloud.com/sh...604b74a999be8d74a8ee99fd1

Als je normaal tegen Siri zegt dat je in nood bent, belt deze 112 maar verstuurt kennelijk niet de SMS-berichten met je locatie die wel verzonden worden via de SOS-melding functie.

Deze functie:
- Belt direct 112
- Vraagt intussen op de achtergrond je locatie op en SMSt deze naar door jou gekozen contacten.

Dit werkt prima en geheel zoals bedoeld vanuit de opdrachten app, maar als je het via Siri uitvoert weigert ie doodleuk en gebeurt er helemaal niets. Iemand enig idee waarom niet? :P

LET OP: als je wilt gaan testen om te kijken waarom misschien niet, vervang dan eerst 112 voor een testnummer!

• Zephyer
WhatsappHack schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:32:
Iemand tips? Ik probeerde voor een groep een taak aan te maken voor noodgevallen.
“Hey siri, er is een noodgeval”
https://www.icloud.com/sh...604b74a999be8d74a8ee99fd1

Als je normaal tegen Siri zegt dat je in nood bent, belt deze 112 maar verstuurt kennelijk niet de SMS-berichten met je locatie die wel verzonden worden via de SOS-melding functie.

Deze functie:
- Belt direct 112
- Vraagt intussen op de achtergrond je locatie op en SMSt deze naar door jou gekozen contacten.

Dit werkt prima en geheel zoals bedoeld vanuit de opdrachten app, maar als je het via Siri uitvoert weigert ie doodleuk en gebeurt er helemaal niets. Iemand enig idee waarom niet? :P

LET OP: als je wilt gaan testen om te kijken waarom misschien niet, vervang dan eerst 112 voor een testnummer!
Nadat ik toegang tot mijn locatie heb gegeven, doet hij het wel via shortcuts.. maar idd niet via Siri.
Ik krijg onderstaande foutmelding :/

Ediut;;
Deze werkt wel :)
https://www.icloud.com/sh...044374b0e81dee10bd0335239

Zephyer wijzigde deze reactie 29-11-2018 09:20 (4%)

BF V Stats | BF1 Stats

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 02:00
Ik heb een Shortcut om RSS op te halen. Doormiddel van een Menu kies ik een bron en wordt door gestuurd naar 10 artikelen van die bron en kan ik een kiezen uit de List. Ik wil dat die List de naam van de source aangeeft. Die naam moet dan weer komen uit het Menu. Nu heb ik de variabele gekozen "Menu Result" en daar nog een extra opdracht aan mee gegeven, namelijk: as text, get name. Helaas krijg ik niet de naam van de bron maar de url die ik in die menu keuze heb staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Dit is de shortcut:
https://www.icloud.com/sh...8a4294feabb906992576216e7

• ID-10T
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-12-2018
Uffje schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:29:
Ik heb een Shortcut om RSS op te halen. Doormiddel van een Menu kies ik een bron en wordt door gestuurd naar 10 artikelen van die bron en kan ik een kiezen uit de List. Ik wil dat die List de naam van de source aangeeft. Die naam moet dan weer komen uit het Menu. Nu heb ik de variabele gekozen "Menu Result" en daar nog een extra opdracht aan mee gegeven, namelijk: as text, get name. Helaas krijg ik niet de naam van de bron maar de url die ik in die menu keuze heb staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Dit is de shortcut:
https://www.icloud.com/sh...8a4294feabb906992576216e7
https://www.icloud.com/sh...0a4944063ab860cb7a0f596e3

En als je het in een ander jasje wil kan je deze output gebruiken...

https://www.icloud.com/sh...6e7bb461692d20e38fcd932ea

ID-10T wijzigde deze reactie 10-12-2018 19:29 (13%)

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 02:00
Thanks, die tweede is inderdaad erg mooi.

• noslen
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20-03 20:40
_/-\o_ @tom.cx Wow die dumpert shortcuts van jou werken super goed! _/-\o_

• tom.cx
noslen schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:52:
_/-\o_ @tom.cx Wow die dumpert shortcuts van jou werken super goed! _/-\o_
Bedankt! Ik wilde ze nog verder ontwikkelen maar vindt dat eigenlijk niet nodig omdat de meeste toch wel begrijpen welke url ze met de download tool moeten kiezen en ik verwacht dat de API van Dumpert voorlopig toch niet beter beveiligd wordt.

• Niet_Jan_Jaap
Zephyer schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:32:
Ik heb het opgelost, voor het grootste deel.
Nu wordt Flitsmeister geopend, daarna de Shortcut app om vervolgens een opdracht naar Waze te sturen.

Er zit een wachttijd van 3 seconden in en het adres wordt na 2-4 seconden in Waze geladen;
https://www.icloud.com/sh...ded494c29964992bda9599799

Alleen als ik vanuit locked stand de opdracht geef, komt er een foutmelding dat er 'iets fout is gegaan met de shortcut app'. Als je device is unlocked werkt de Siri opdracht zonder problemen.
Thanks, werkt grotendeels bij mij. Alleen vanuit de widget blijft ie hangen in het opdrachtenscherm. Maar vanuit Siri werkt ie prima!

• meesje
Zelf geen ervaring mee, maar vond het wel waard om te delen.
https://www.reddit.com/r/...with_siri_shortcut_after/
Kennelijk was er een probleem om de apple tv wakker te laten worden via shortcuts sinds iOS 12.1.1.

• WhatsappHack
  • Niet online
Opdracht gemaakt n.a.v. wat berichten onder dit topic - dacht ik deel hem hier ook maar ff voor 't geval er geïnteresseerden zijn.

Opdracht: https://www.icloud.com/sh...e4c254a30b6d9d1d19cbb296e
Functie: Staat toe om chats te openen in WhatsApp terwijl je WhatsApp geen toegang tot je contacten hebt gegeven. Dit kan d.m.v.:
1.) Open Opdrachten, tik op WhatsApp Chat opener. Opdrachten vraagt of je een contact wilt kiezen, een 06 nummer wilt invoeren of een telefoonnummer wil ophalen vanaf je klembord (als je dus een tel. nummer of contact gekopieerd hebt.) WhatsApp opent daarna direct.
2.) Via de sharing-extensie, bijvoorbeeld via Contacten -> Kies contact -> Deel contact -> Opdrachten -> WhatsApp Chat opener. WhatsApp start direct als de invoer een geldig telefoonnummer is. (Dit werkt overigens niet uitsluitend via de Contacten app, alles dat een contact of telefoonnummer is wordt door deze opdracht geaccepteerd als invoer.)
3.) Uiteraard kan je het ook oproepen door een zin aan Siri toe te voegen waarmee de Opdracht gestart wordt, eg "Hey siri, WhatsApp Chat opener" - Okidokie. ;)

Let op: accepteert maar één nummer. Deel je meerdere contacten via de sharing-extension dan negeert ie de rest. Het is immers niet mogelijk om een groep te starten op deze manier.
Let ook op dat als WhatsApp geen toegang tot contacten hebt, je enkel telefoonnummers ziet in WhatsApp i.p.v. namen.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 29-12-2018 06:35 (19%)

• Micky83
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:30
Ik zou graag een bepaald telefoonnummer rechtsreeks op mijn beginscherm willen plaatsen als icoontje. Dus gewoon tussen de andere apps.

Dat laat Apple niet toe.

Dus dacht ik een "opdracht" aan te maken: Bel nummer. en plaatste dit op het beginscherm.

Volgens mij werkte het een paar keer precies zoals ik wil. Maar nu kom ik automatisch in de opdrachten app wanneer het telefoongesprek is afgesloten. Dit wil ik dus niet.

Heeft dit iets met "Toon bij uitvoeren" te maken? Ik snap namelijk niet wat er precies verandert wanneer ik dit aan of uit zet.

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06:35
Het aanzetten van je favorites op je widgetscherm (swipe naar rechts op je beginscherm, werkt ook op lockscreen) voldoet niet aan je verwachtingen?

PSN: Sluuz

• Micky83
Nee, ik zou het liever in een bepaald mapje op het beginscherm zetten.

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-03 12:40
Micky83 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:16:
Nee, ik zou het liever in een bepaald mapje op het beginscherm zetten.
Bijzonder, maar ieders eigen natuurlijk. Zelf heb ik ook favoriete contact personen; vrouw, ouders enz. Die heb ik als widget op widget scherm. Dit scherm kan ik vanuit lock scherm benaderen, of met één swipe naar rechts. Als je ze in een mapje zet is het nog meer acties uitvoeren.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Micky83
Het nummer is van een gsm module waar ik een toegangspoort van mijn parkeerterrein mee bedien. Deze wil ik graag in een mapje met andere, op afstand bedienbare, functies. Geen goede plek om dit dus tussen mijn gezinsleden in de favorieten te zetten.

Niet zo bijzonder, toch?

Is er iemand die me misschien kan helpen?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Micky83 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:48:

Niet zo bijzonder, toch?

Is er iemand die me misschien kan helpen?
Wel bijzonder want dit kan niet :)

• Micky83
Dan is het onmogelijk. Alsnog niet bijzonder.

Het is natuurlijk wel mogelijk om met een omweg (opdrachten app) een contact te bellen via een icoontje op een desgewenste plek in het beginscherm. Ik heb het immers zo op mijn iPhone ingesteld.
Maar is het ook mogelijk om na ophangen/in gesprek toon NIET te eindigen in de ‘opdrachten app’ maar gewoon op het beginscherm? Net als dat je op een andere manier een contact belt?

Ik weet bijna zeker dat ik het namelijk een tijdje geleden zo voor elkaar had. Maar na wat gerommel met die ‘opdracht’ was het dus ineens anders. Of verbeeld ik me dit.... ik twijfel aan mezelf :s

Wie kan me vertellen wat de optie ‘toon bij uitvoer’ precies inhoudt? Ik merk geen verschil bij in- of uitschakelen.

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06:35
Misschien heb je hier wat aan? YouTube: How to ADD / PUT Contacts to homescreen IPHONE ( NO JAILBREAK REQUIR...

Of deze: https://snapguide.com/gui...-your-iphone-home-screen/
(al is dit pre-iOS7 en geen idee of dit nog werkt)

Beetje offtopic alleen in dit topic.

Sluuz wijzigde deze reactie 04-01-2019 08:27 (18%)

PSN: Sluuz

• CollisionNL
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20-03 19:01
Leuk topic! Ik heb nogal wat Raspberry's hier in huis draaien en die hebben nog wel eens een reboot of poweroff nodig. Ik heb niet altijd zin om naar mijn desktop te lopen of handmatig commando's in te drukken. Daarom een ssh commando welke je eerst een IP en daarna commando laat kiezen.

Deze is natuurlijk uit te breiden met eigen commando's en vergeet niet de IP adressen te wijzigen.

https://www.icloud.com/shortcuts/8105dd37f2f541279cf231643d4a690a

Vervolg stap: Namen ipv IP-adressen.

• meesje
Nu Waze ook Siri shortcuts ondersteunt, weer even gezocht in de Opdrachten app. Maar ik kan het niet vinden. Ik wil namelijk graag een shortcut maken die via whatsapp (of desnoods imessage) een bericht naar mijn vrouw stuurt met daarin de eindtijd van mijn route. Deze variabele kan ik nergens vinden, wel hoe lang je nog onderweg bent. Het liefst wil ik de eindtijd. Hebben jullie iets dergelijks gerealiseerd?

• Toppe
meesje schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:37:
Nu Waze ook Siri shortcuts ondersteunt, weer even gezocht in de Opdrachten app. Maar ik kan het niet vinden. Ik wil namelijk graag een shortcut maken die via whatsapp (of desnoods imessage) een bericht naar mijn vrouw stuurt met daarin de eindtijd van mijn route. Deze variabele kan ik nergens vinden, wel hoe lang je nog onderweg bent. Het liefst wil ik de eindtijd. Hebben jullie iets dergelijks gerealiseerd?
Huidige tijd + reistijd is ETA toch?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik gebruik deze.

https://www.icloud.com/sh...51c3c4c18940d75e28d69f33c

ETA uit Waze halen kan niet volgens mij.

• meesje
Ik vind de Opdrachten app best onoverzichtelijk, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. ;)
Klopt het dat de reistijd alleen via Apple Maps beschikbaar is? Ik maak namelijk gebruik van Google Maps, de file informatie vind ik onder GM iets beter.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

meesje schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:26:
[...]

Ik vind de Opdrachten app best onoverzichtelijk, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. ;)
Klopt het dat de reistijd alleen via Apple Maps beschikbaar is? Ik maak namelijk gebruik van Google Maps, de file informatie vind ik onder GM iets beter.
Aah dat durf ik niet te zeggen. Ik gebruik niet zoveel Google diensten en voor mijn ETA dekt Apple Maps de lading wel.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True