[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Ben maar overgestapt naar Outlook, zie meteen al wat pluspunten tov standaard mailapp, zo vind ik hem beter leesbaar en iets overzichtelijker.

Gebruiken jullie andere mailapps?
Gebruik sinds een jaar Spark, zeer tevreden over. Heb daar wel de smart inbox functie uitgezet en logo's van de zenders naast de mailtjes staat aan. Is volgens mij nog wel meer te customizen. Voorheen de Mail app en Gmail gehad. Outlook wel ernaast voor mijn zakelijke mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Ben maar overgestapt naar Outlook, zie meteen al wat pluspunten tov standaard mailapp, zo vind ik hem beter leesbaar en iets overzichtelijker.

Gebruiken jullie andere mailapps? (ik gebruik 2 mailadressen, mijn prive gmail en mijn werk exchange mail)
Spark Mail => https://apps.apple.com/us...il-by-readdle/id997102246

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexknl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Gebruik sinds een jaar Spark, zeer tevreden over. Heb daar wel de smart inbox functie uitgezet en logo's van de zenders naast de mailtjes staat aan. Is volgens mij nog wel meer te customizen. Voorheen de Mail app en Gmail gehad. Outlook wel ernaast voor mijn zakelijke mail.
Dus met andere woorden: je gebruikt zowel Spark als Outlook? Want met Spark kan je je zakelijke mail niet ontvangen of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Dus met andere woorden: je gebruikt zowel Spark als Outlook? Want met Spark kan je je zakelijke mail niet ontvangen of zo?
Oh dat zou ook prima in Spark erbij kunnen, maar Outlook heb ik meer erbij om agenda van het werk makkelijk te syncen en vergadering in te kunnen plannen etc. Spark heeft zeker wel mijn voorkeur wat betreft mail app. Heb het eigenlijk ook zo gedaan om privé en werk beetje gescheiden te houden in losse apps. Dark mode van Spark vind ik ook stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:41
Alexknl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Ik gebruikte het ook, maar toen ik hoorde dat zij mijn mail op hun server opslaan was ik er al snel klaar mee.
Bovendien stoort het me dat ik mijn mail niet op mijn watch kan lezen.
Ik gebruik weer gewoon sinds een paar maanden de standaard Mail app.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:54
nog mensen die problemen hebben met pip op iPhone? Wanneer ik bv youtube in safari open en een video afspeel. Ik druk dan op het pip icoon, de video komt dan uit het scherm maar gaat dan terug naarhet oorspronkelijke frame. Of als ik in een video full screen naar boven swipe, dan keert hij terug naar mijn home screen zoals normaal, activeert hij pip heel even om dan de video af te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04
pina schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:06:
nog mensen die problemen hebben met pip op iPhone? Wanneer ik bv youtube in safari open en een video afspeel. Ik druk dan op het pip icoon, de video komt dan uit het scherm maar gaat dan terug naarhet oorspronkelijke frame. Of als ik in een video full screen naar boven swipe, dan keert hij terug naar mijn home screen zoals normaal, activeert hij pip heel even om dan de video af te sluiten...
YouTube laat dat alleen toe bij een betaald account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Wat wel slecht is, is dat de klok nog steeds niet op tijd loopt! Ja, ik heb Amsterdam als tijdzone ingesteld..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Dennisdn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:28:
[...]

YouTube laat dat alleen toe bij een betaald account.
in safari werkt dat normaal wel. Het is ook op andere sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04:16
pina schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

in safari werkt dat normaal wel. Het is ook op andere sites
Wat Dennisdn schrijft is volledig correct. In het begin (volgens mij tijdens de eerste paar beta’s) werkte pip gewoon echter heeft Google toch een manier gevonden om dit te omzeilen. Dat safari pip ondersteunt wil nog niet automatisch zeggen dat iedere video ook werkt, zie youtube, google maar eens op youtube safari pip not working.

Wel zijn er workarounds gemaakt via de opdrachten app. Zoals deze: https://www.icloud.com/sh...05756468ab37da0f4718e2592

Bovenstaande shortcut komt van reddit maar heb ik in het nederlands vertaald. De app Scriptable is vereist voor het gebruik hiervan

[ Voor 4% gewijzigd door WayLikeMark op 16-10-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Op mijn ipad pro (2018) krijg ik in de youtube app de optie voor 2160p60. Eindelijk xD

[ Voor 8% gewijzigd door Valinor op 16-10-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

D2FValinor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:20:
Op mijn ipad pro krijg ik in de youtube app de optie voor 2160p60. Eindelijk xD
Mijn iPad Pro 10.5 helaas (nog) niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:52
Splinter Cell schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Mijn iPad Pro 10.5 helaas (nog) niet....
Never mind. Niet goed gelezen. Het gaat om 2160p60. Ik dacht om echt 4k.

[ Voor 43% gewijzigd door meesje op 16-10-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

meesje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:52:
[...]

Zelf heb ik een iPad Pro 9.7 inch. De resolutie van het scherm is 2048*1536. Dit lijkt me niet voldoende voor 4K beeld (3840*2160). Hetzelfde geldt toch voor jouw iPad? Volgens everymac.com is de resolutie 2224*1668.
Nog even verder gekeken naar nieuwere iPads, maar geen enkele voldoet aan 3840. Wat houdt dan 4K in op een iPad?
Een hogere bron is altijd beter als je weer terugscaled. Plus je krijgt een hogere bitrate. En in deze Corona tijden knijpt YouTube nog steeds de bitrate af.

Mijn iPad kan 4K video's opnemen en afspelen. En ik zie dat verschil gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Splinter Cell schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Een hogere bron is altijd beter als je weer terugscaled. Plus je krijgt een hogere bitrate. En in deze Corona tijden knijpt YouTube nog steeds de bitrate af.

Mijn iPad kan 4K video's opnemen en afspelen. En ik zie dat verschil gewoon terug.
Helder. Zie ook mijn edit hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 15:38
Vaag verhaal op mijn iPhone: ik heb in mijn Outlook een aantal regels staan waarmee mails van bijv. PayPal meteen naar de prullenbak worden verplaatst. Reden: meestal krijg ik deze binnen op mijn telefoon en dan hoef ik ze niet eerst van inbox naar prullenbak te verplaatsen om ze vervolgens van daaruit definitief te verwijderen. Tekortkoming van "Mail" dus dat je een mail niet meteen definitief kunt verwijderen waar Outlook op de PC dit wel kan. Anywayz: pushberichten van deze mails komen sinds een recente update niet meer binnen, wel op mijn iPad overigens. Nog vreemder: als je Mail opstart zie je ook iedere keer de map "Prullenmand" toegevoegd worden aan de lijst met favoriete mappen en wordt "Verstuurd" eerst getoond als "Sent items" en daarna vertaald.

Er gaat veel mis met de Mail app de laatste tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:36

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:52:
[...]

Never mind. Niet goed gelezen. Het gaat om 2160p60. Ik dacht om echt 4k.
Ehm, 2160p is toch 4K?

[ Voor 3% gewijzigd door amphora op 16-10-2020 15:39 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:36

amphora

Websites & Fotografie

Splinter Cell schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Precies om deze reden doen sommige vloggers, die gewoon 1080p schieten en editen, alles upscalen naar 4k voordat ze het naar YouTube uploaden. Vanwege de hogere bitrate ziet het er dan toch beter uit dan als ze direct in 1080 uploaden. Zie YouTube: Why You Should ALWAYS Upload YouTube Videos in 4K! (Even when Shooti...

[ Voor 16% gewijzigd door amphora op 16-10-2020 15:44 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ja klopt helemaal. Verticaal en horizontaal door elkaar gehaald. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Nog mensen met problemen rond default email app?

In settings Spark aangeduid als default email app. In het begin werkte het als ik Mail app heb verwijderd en daarna een email link aanklikte in Safari.

Nu werkt het volledig niet en krijg ik zelfs de melding om Mail opnieuw te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
pina schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:13:

In settings Spark aangeduid als default email app. In het begin werkte het als ik Mail app heb verwijderd en daarna een email link aanklikte in Safari.

Nu werkt het volledig niet en krijg ik zelfs de melding om Mail opnieuw te installeren...
Ik gebruik zelf de Gmail app als standaard mail app, maar na een paar updates van de app lukt het nog steeds niet om deze als standaard te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Ik gebruik zelf de Gmail app als standaard mail app, maar na een paar updates van de app lukt het nog steeds niet om deze als standaard te gebruiken.
Outlook app werkt prima? (heb wel mail app verwijderd omdat ik dubbele meldingen kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pina schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:13:

Hier ook een (zeer tevreden) Spark gebruiker en Spark als default app werkt.
Ik heb er geen andere app opstaan en als ik ergens een e-mail adres aanklik komt netjes Spark omhoog.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Is er dan echt niemand die het boeit dat Spark jouw mail op hun servers opslaat?
En dat je op je Watch geen mail kunt lezen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Niemand die zich stoort dat de klok niet op tijd loopt in bijv slimme stapel? Wat slecht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Serena schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:14:
Is er dan echt niemand die het boeit dat Spark jouw mail op hun servers opslaat?
Mij niet heel erg eigenlijk. Maak dankbaar gebruik van die App, die ik zelf het mooiste vind en waarvan de widgets ook echt fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:20:
Niemand die zich stoort dat de klok niet op tijd loopt in bijv slimme stapel? Wat slecht....
Bij mij werkt de klok prima. (geen slimme stapel, de gewone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
pdavie2311 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:20:
Ik was er vanaf sinds beta2, maar toevallig sinds gisteravond blijft ie stilstaan op 08.10. Ik blijf het een super vreemde bug vinden. Hij lijkt simpel maar is blijkbaar erg hardnekkig en moeilijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisdn schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Ik was er vanaf sinds beta2, maar toevallig sinds gisteravond blijft ie stilstaan op 08.10. Ik blijf het een super vreemde bug vinden. Hij lijkt simpel maar is blijkbaar erg hardnekkig en moeilijk op te lossen.
Als tijdelijke oplossing kun je bij wijzig widget een andere plaats kiezen, en daarna weer default kiezen bv Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:08:
[...]

Als tijdelijke oplossing kun je bij wijzig widget een andere plaats kiezen, en daarna weer default kiezen bv Amsterdam.
Kunnen jullie voor mij even testen of de klokwidget wel goed werkt zonder dat ie in slimme stapel zit, dus als een losse widget? Ik vermoed namelijk dat de slimme stapel niet goed refresht en blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Kunnen jullie voor mij even testen of de klokwidget wel goed werkt zonder dat ie in slimme stapel zit, dus als een losse widget? Ik vermoed namelijk dat de slimme stapel niet goed refresht en blijft hangen?
Helaas, ik gebruik hem los zonder stapel. Het gekke: ik heb de wereldklok met 4 klokken ernaast, en die loopt wél goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 18-10-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:14:
Dat laatste absoluut niet.

Dat eerste wel maar dat zijn al wel security audits voor geweest inmiddels en daarna ben ik het gaan gebruiken. Login gegevens met de app passwords bleken versleuteld opgeslagen en het ging niet om de volledige e-mails.

Maar goed hele volksstammen gebruiken Gmail dus echt belangrijk zal het voor de meeste niet zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 18-10-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-08 23:02
Weet iemand hoe je het makkelijkste foto’s van je pc (Windows 10) naar je iPhone kan synchroniseren/overzetten? Ik wil een aantal folders met foto’s op de iPhone zetten (mogen tussen de normale foto’s staan) en in een specifieke album zetten (per vakantie bijv.).

Heb al 3uTools geprobeerd, maar dan heb je een extra app nodig (liever niet ivm beveiliging) en ook zet die het dan standaard in een apart album (niet eentje die je zelf kan kiezen).

iTunes kan wel folders synchroniseren, maar daarbij kan je geen uitzonderingen maken om bepaalde foto’s niet over te zetten. En als op de PC iets wijzigt haalt die dat weer van de iPhone bij de volgende sync. Dus een eenmalige overzet actie is eigenlijk wat ik wil (per folder om dan meteen ook in een specifieke album te zetten). Maar dat lijkt (standaard) nogal lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Oplossing voor de klok?! Je moet een hard press op de klok doen en dan kiezen voor wijzig klok! Daar moet je Amsterdam ingeven. Dus niet via instellingen..Dat deed het voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
mussov schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:38:
Weet iemand hoe je het makkelijkste foto’s van je pc (Windows 10) naar je iPhone kan synchroniseren/overzetten? Ik wil een aantal folders met foto’s op de iPhone zetten (mogen tussen de normale foto’s staan) en in een specifieke album zetten (per vakantie bijv.).

Heb al 3uTools geprobeerd, maar dan heb je een extra app nodig (liever niet ivm beveiliging) en ook zet die het dan standaard in een apart album (niet eentje die je zelf kan kiezen).

iTunes kan wel folders synchroniseren, maar daarbij kan je geen uitzonderingen maken om bepaalde foto’s niet over te zetten. En als op de PC iets wijzigt haalt die dat weer van de iPhone bij de volgende sync. Dus een eenmalige overzet actie is eigenlijk wat ik wil (per folder om dan meteen ook in een specifieke album te zetten). Maar dat lijkt (standaard) nogal lastig?
Met Google Foto’s.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
Maar dan komen de foto’s nog niet in de standaard foto’s app (zou dat wel willen, incl tagging van personen e.d.). Ook spreekt het mij minder aan dat dan alle foto’s bij google staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
mussov schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Maar dan komen de foto’s nog niet in de standaard foto’s app (zou dat wel willen, incl tagging van personen e.d.). Ook spreekt het mij minder aan dat dan alle foto’s bij google staan.
https://imazing.com/ iets voor jou?, je hebt wel aanbiedingen op sites ergens.
Met google wat heb je zelf al gevonden?

https://imazing.com/guide...-or-pc-computer-to-iphone

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 19-10-2020 22:44 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:55

Uploaden via http://icloud.com/photos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCloud foto’s, uploaden via de website waar je ook albums kunt maken enz.
Je toestel gaat dan later personen herkennen, plaatsen aan de hand van de geotags, groeperen op gebeurtenis, enz. Allemaal lokaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 19-10-2020 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mussov schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Dat laatste moet je ook helemaal niet willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik gebruik zelf al heel lang Photo Transfer App:

http://phototransferapp.com/

https://apps.apple.com/nl...r-app-bitwise/id365152940

Voor Windows, Mac OS, iOS en Android.

Deze app is trouwens ook een aanrader voor mensen die foto’s willen overzetten van iPhone naar Mac/PC! Gewoon draadloos via WiFi. Ik ben in lange tijd niet zo verrast geweest door een app. :)

En ik zie net aan de recensies in de Appstore dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Volgens mij is die default app bug nog niet opgelost. Ik had Microsoft Edge als standaardbrowser ingesteld en toen ik dat terug wou zetten naar Safari bleek die al ingesteld te zijn op Safari en ik weet zeker dat ie eerst op Microsoft Edge ingesteld stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
Mel33 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

https://imazing.com/ iets voor jou?, je hebt wel aanbiedingen op sites ergens.
Met google wat heb je zelf al gevonden?

https://imazing.com/guide...-or-pc-computer-to-iphone
Mogelijk dat dit wat is, alleen wel wat prijzig om een enkele keer wat foto's over te zetten.
Donstil schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:56:
[...]

iCloud foto’s, uploaden via de website waar je ook albums kunt maken enz.
Je toestel gaat dan later personen herkennen, plaatsen aan de hand van de geotags, groeperen op gebeurtenis, enz. Allemaal lokaal.
Heb het even getest, maar ik denk dat je op de iPhone dan ook alles in iCloud moet zetten? Want via de website uploaden (overigens alleen JPG) werkt maar dan zie ik ze nog niet op mijn iPhone terug. En weet niet of ik nu alles in iCloud wil gaan zetten.
Ethiron schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:59:
[...]

Deze app is trouwens ook een aanrader voor mensen die foto’s willen overzetten van iPhone naar Mac/PC! Gewoon draadloos via WiFi. Ik ben in lange tijd niet zo verrast geweest door een app. :)

Net even geprobeerd, dit lijkt inderdaad te zijn wat ik zoek :) Gratis versie is wel beperkt tot max. 10 foto's overzetten per keer. Even kijken of het de 'Pro' versie waard is voor €8.

Vind het nog steeds wel vreemd dat dit niet makkelijker kan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mussov schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:23:

Heb het even getest, maar ik denk dat je op de iPhone dan ook alles in iCloud moet zetten? Want via de website uploaden (overigens alleen JPG) werkt maar dan zie ik ze nog niet op mijn iPhone terug. En weet niet of ik nu alles in iCloud wil gaan zetten.
Ja dat klopt wel, je moet onder iCloud even Foto's aanzetten.
Hij gaat het dan wel samenvoegen, dus je hoeft niet voor 1 van de twee te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
iOS 14.1 is zojuist uitgekomen. Had al zo’n vermoeden aangezien het controleren op updates een aantal keer mislukte rond 7 uur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
Hoop dat de vele bugs verholpen zijn dan ga in ook naar 14

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
Mel33 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:09:
Hoop dat de vele bugs verholpen zijn dan ga in ook naar 14
Ik vond anders iOS 14 behoorlijk stabiel. Behalve hier en daar een kleine haperingen in de animaties op de iPhone 11 Pro Max, heb ik verder geen issues.

Ik hoop trouwens wel, en deze issue heb ik al sinds iOS 13, dat de issue omtrent volume opgelost is. Als ik typ klinken soms notificaties en toetsenbord geluiden harder en dan weer zachter en weer harder etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:25

Gewoon via Itunes. Je maakt mappen met de fotos die je in de bepaalde map wil hebben. Met Itunes synchroniseren en je duid aan welke mappen hij op je iphone moet zetten. Dan staan ze in aparte mappen op je Iphone en niet alles in je camera rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:16
kevinkrs schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Ik vond anders iOS 14 behoorlijk stabiel. Behalve hier en daar een kleine haperingen in de animaties op de iPhone 11 Pro Max, heb ik verder geen issues.

Ik hoop trouwens wel, en deze issue heb ik al sinds iOS 13, dat de issue omtrent volume opgelost is. Als ik typ klinken soms notificaties en toetsenbord geluiden harder en dan weer zachter en weer harder etc.
Ik merk nog steeds wel iets van vermindering n batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
14.1 komt hier binnen 405 mb in formaat. Had groter verwacht als ik eerlijk ben omdat er toch aardig wat bugs in zitten.

Normaal gesproken kan je dit lezen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfFX9drAJ3tQnksI10YTjP56osg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rexk1RCvm259MQCW500cXKmk.png?f=fotoalbum_large

iOS 14.1 bevat verbeteringen en probleemoplossingen voor je iPhone.
- Er is ondersteuning toegevoegd voor het afspelen en bewerken van 10-bits HDR-video in Foto's op de iPhone 8 en hoger
- Er is een probleem verholpen waarbij sommige widgets, mappen en symbolen verkleind op het beginscherm werden weergegeven
- Er is een probleem verholpen waarbij het slepen van widgets op het beginscherm ertoe kon leiden dat apps uit mappen werden verwijderd
- Er is een probleem verholpen waarbij sommige e‑mails in Mail werden verzonden vanuit een onjuiste alias
- Er is een probleem verholpen waarbij bij inkomende oproepen geen regio-informatie werd weergegeven
- Er is een probleem verholpen op sommige apparaten waarbij het selecteren van de ingezoomde weergave en een alfanumerieke toegangscode ertoe kon leiden dat op het toegangsscherm de knop voor het plaatsen van een noodoproep overlapte met het tekstinvoervak
- Er is een probleem verholpen waarbij sommige gebruikers af en toe geen nummers konden downloaden of toevoegen aan hun bibliotheek tijdens het bekijken van een album of afspeellijst
- Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat er geen nullen werden weergegeven in Rekenmachine
- Er is een probleem verholpen waarbij de resolutie van streaming video tijdelijk kon zijn verlaagd aan het begin van het afspelen
- Er is een probleem verholpen waarbij bij sommige gebruikers de Apple Watch van een gezinslid niet kon worden ingesteld
- Er is een probleem verholpen waarbij het materiaal van de behuizing van de Apple Watch onjuist werd weergegeven in de Apple Watch-app
- Er is een probleem verholpen in de app Bestanden dat ertoe kon leiden dat bij aanbieders van sommige door MDM beheerde cloudvoorzieningen materiaal ten onrechte werd weergegeven als niet beschikbaar
- Verbeterde compatibiliteit met draadloze toegangspunten van Ubiquiti

[ Voor 93% gewijzigd door Mrjraider op 20-10-2020 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mrjraider schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:24:
Had groter verwacht als ik eerlijk ben omdat er toch aardig wat bugs in zitten.
Nou de bugs zijn nu juist verholpen als het goed is. :Y)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Jammer hoor. Vandaag Stocard update geïnstalleerd, maar nog steeds geen ondersteuning van de nieuwe widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Hoe raar, als ik toegankelijkheid aanklik voor mijn muis dan wordt de muisaanwijzer ineens heel groot. Zet ik toegankelijkheid (Dus zo dat ik ook de extra muistoetsen kan gebruiken) weer uit, dan is de muis weer gewoon de normale grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb vaak dat de Woning-opties in Control Center vastlopen ‘s morgens. Dan kan ik met geen mogelijkheid een van die buttons gebruiken. Wel via Woning zelf.

iPhone verbruikt dan ook veel accu, moet dus opnieuw opstarten. Vreemde bug, zojuist met iOS 14.1 nog steeds.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:29
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:00:
Ik heb vaak dat de Woning-opties in Control Center vastlopen ‘s morgens. Dan kan ik met geen mogelijkheid een van die buttons gebruiken. Wel via Woning zelf.

iPhone verbruikt dan ook veel accu, moet dus opnieuw opstarten. Vreemde bug, zojuist met iOS 14.1 nog steeds.
Heb ik ook dikwijls,dan staat alles met een uitroepteken en kan ik niks.
Even opnieuw opstarten is idd de oplossing.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Heb ik ook dikwijls,dan staat alles met een uitroepteken en kan ik niks.
Even opnieuw opstarten is idd de oplossing.
Dat is bijna bij alles. geforceerde herstart is voor veel de oplossing

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:10

Ah, ben dus niet de enige met dit probleem. Hopelijk snel een fix.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

14.1 komt hier binnen 405 mb in formaat. Had groter verwacht als ik eerlijk ben omdat er toch aardig wat bugs in zitten.

Normaal gesproken kan je dit lezen;
[Afbeelding]

iOS 14.1 bevat verbeteringen en probleemoplossingen voor je iPhone.
- Er is ondersteuning toegevoegd voor het afspelen en bewerken van 10-bits HDR-video in Foto's op de iPhone 8 en hoger
- Er is een probleem verholpen waarbij sommige widgets, mappen en symbolen verkleind op het beginscherm werden weergegeven
- Er is een probleem verholpen waarbij het slepen van widgets op het beginscherm ertoe kon leiden dat apps uit mappen werden verwijderd
- Er is een probleem verholpen waarbij sommige e‑mails in Mail werden verzonden vanuit een onjuiste alias
- Er is een probleem verholpen waarbij bij inkomende oproepen geen regio-informatie werd weergegeven
- Er is een probleem verholpen op sommige apparaten waarbij het selecteren van de ingezoomde weergave en een alfanumerieke toegangscode ertoe kon leiden dat op het toegangsscherm de knop voor het plaatsen van een noodoproep overlapte met het tekstinvoervak
- Er is een probleem verholpen waarbij sommige gebruikers af en toe geen nummers konden downloaden of toevoegen aan hun bibliotheek tijdens het bekijken van een album of afspeellijst
- Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat er geen nullen werden weergegeven in Rekenmachine
- Er is een probleem verholpen waarbij de resolutie van streaming video tijdelijk kon zijn verlaagd aan het begin van het afspelen
- Er is een probleem verholpen waarbij bij sommige gebruikers de Apple Watch van een gezinslid niet kon worden ingesteld
- Er is een probleem verholpen waarbij het materiaal van de behuizing van de Apple Watch onjuist werd weergegeven in de Apple Watch-app
- Er is een probleem verholpen in de app Bestanden dat ertoe kon leiden dat bij aanbieders van sommige door MDM beheerde cloudvoorzieningen materiaal ten onrechte werd weergegeven als niet beschikbaar
Bij beide lees ik nog geen fix voor het probleem dat de workout/fitness app geen gps route meer heeft.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hier is de woning app sowieso wel wat buggy sinds iOS14.

Ik heb diverse bronnen daar die soms op "reageert niet" staan terwijl ze het dan bij mijn vrouw (of andersom) wel gewoon doen. Hard sluiten van de woning app lost het altijd wel op net zoals van wifi naar 4g schakelen, alleen hiervoor was dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Ik heb diverse bronnen daar die soms op "reageert niet" staan terwijl ze het dan bij mijn vrouw (of andersom) wel gewoon doen. Hard sluiten van de woning app lost het altijd wel op net zoals van wifi naar 4g schakelen, alleen hiervoor was dat nooit.
Wachten op iOS 14.2 dan maar, verder loopt iOS 14 best smooth en heb geen klachten. Maar het is wel irritant dat Woning niet goed functioneert. En vastlopen kan, maar de accu daarmee leegtrekken is bloedirritant.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Wachten op iOS 14.2 dan maar, verder loopt iOS 14 best smooth en heb geen klachten. Maar het is wel irritant dat Woning niet goed functioneert. En vastlopen kan, maar de accu daarmee leegtrekken is bloedirritant.
Nou ik zit al op 14.2 (beta 4 nu) en daarin is mijn probleem in ieder geval nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, was daar een probleem mee? Dan is het maar goed dat ik nog niet geüpdatet had op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 17:26

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb het niet zo ervaren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
Azmodann schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Gewoon via Itunes. Je maakt mappen met de fotos die je in de bepaalde map wil hebben. Met Itunes synchroniseren en je duid aan welke mappen hij op je iphone moet zetten. Dan staan ze in aparte mappen op je Iphone en niet alles in je camera rol.
Ja, probleem (voor mij) is alleen dat je dan geen foto's kan uitsluiten of op de iPhone kan verwijderen. Want ik wil het op bestaande mappen toepassen maar daar zitten ook enkele foto's tussen die ik er niet op wil hebben (en die kan ik niet verwijderen omdat deze onderdeel zijn van een programma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jasjenl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Hm, was daar een probleem mee? Dan is het maar goed dat ik nog niet geüpdatet had op mijn iPhone.
Geen problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[...]

Herkenbaar. Naast “reageert niet” ook regelmatig dat sommige lampen nog in de Woning app aan staan, terwijl deze echt wel uitgezet zijn. In dit geval hoef ik de Woning app alleen maar opnieuw te starten (zonder hard afsluiten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42

Ik heb die controls uitgezet in de control center, alleen de Home icon is er nog.
De ene keer zat de ene knop links en dan rechts en onder en boven. Ik werd gek van dat wisselende volgorde.
Dan maar een stapje meer om mijn Home te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25
Ethiron schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:59:
[...]

ik gebruik sinds jaar en dag PhotoSync, werkt ook vanuit elke omgeving naar elke omgeving

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11
Ik zit even met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb de iPad's van onze kinderen ingericht met delen met gezin, zodat ik goedkeuring moet geven als ze iets willen downloaden/kopen. Dat werkte allemaal goed. Alleen nu heb ik recent een nieuwe iPad gekocht en geinstalleerd en nu komen de download/aankoop verzoeken alleen nog op mijn iPad binnen en niet meer op iPhone.

Iemand die weet hoe je dit in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee waar de app Videos en de inhoud hiervan heen is sinds iOS 14?

Mijn collega had allerlei gebrande dvd's in deze app staan, sinds iOS 14 is de app weg, de inhoud is ook nergens meer te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@THE_BASE Apple TV app? Mijn in iTunes gekochte films zijn daarin in ieder geval terug te vinden. Voorheen inderdaad in de Videos app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:29:
@THE_BASE Apple TV app? Mijn in iTunes gekochte films zijn daarin in ieder geval terug te vinden. Voorheen inderdaad in de Videos app.
Klinkt logisch en dacht ik ook. Maar is niet zo voor via iTunes ingeladen dvd’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Klinkt logisch en dacht ik ook. Maar is niet zo voor via iTunes ingeladen dvd’s.
Wil je een lokale iTunes library (op iMac/MacBook) benaderen vanaf de ATV?
Zo ja, heb je hier wat aan?
https://support.apple.com/nl-nl/guide/tv/atvbc876df1e/tvos
Dus kennelijk moet je gebruik maken van de Computers app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Wil je een lokale iTunes library (op iMac/MacBook) benaderen vanaf de ATV?
Zo ja, heb je hier wat aan?
https://support.apple.com/nl-nl/guide/tv/atvbc876df1e/tvos
Dus kennelijk moet je gebruik maken van de Computers app.
Nee, het materiaal stond op zijn iPhone, in iOS 13 in de Videos-app. Zelf nooit gebruikt, vond het een vreemde app. Blijkbaar zaten daar de videobestanden in die je vanuit iTunes naar je iPhone kon inladen, zoals gebrande DVD's. Allemaal erg jaren '90, maar goed. Sinds iOS 14 niets meer te vinden, de hele app en inhoud zijn foetsie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Nee, het materiaal stond op zijn iPhone, in iOS 13 in de Videos-app. Zelf nooit gebruikt, vond het een vreemde app. Blijkbaar zaten daar de videobestanden in die je vanuit iTunes naar je iPhone kon inladen, zoals gebrande DVD's. Allemaal erg jaren '90, maar goed. Sinds iOS 14 niets meer te vinden, de hele app en inhoud zijn foetsie.
Ah sorry, hoe ik opeens de ATV er bij haal, snap ik niet. 8)7 Te veel topics volgen denk ik. ;) Je had het inderdaad over iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@THE_BASE Weet je zeker dat het probleem zich nu pas voor doet? Als ik zoek op 'missing videos' app speelt deze verandering al veel eerder. Er wordt verwezen naar de TV app met in de bibliotheek een home videos sectie. Zie bijvoorbeeld: https://www.imore.com/how...r-iphone-or-ipad-your-mac
In de tweede paragraaf van de volgende pagina wordt een workaround beschreven om de home videos sectie weer zichtbaar te krijgen. Wellicht werkt deze ook in jouw geval.
https://www.iphonejd.com/.../12/no-videos-tv-app.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

Wat buggy? hier crasht hij steeds bij openen. Als ik bij mij de algemene woning kamer selecteer, dan crasht ie. Pas bij opnieuw opstarten vd iPhone, heb ik de mogelijkheid om het start scherm te klikken (als ik snel genoeg ben). Het vreemde is dat dit ook op mn iPad zo is.

M'n mbp werkt nog wel naar behoren. Als ik daar kijk zie ik geen vreemde zaken behalve dat ik wat mis: hier stond 'vroeger' de hue bridge. Die is verdwenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik weet niet waarom, maar ik kreeg zojuist een e-mail van Apple dat mijn gratis Apple TV+ weer gratis met een jaar verlengd is. Hebben jullie dit ook gekregen?

Zou Apple TV+ toch niet zo goed draaien als Apple had gehoopt? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@kevinkrs, jep ik ook hier, maar dan 3 maanden. Ga het binnenkort maar eens bekijken met AirPods Pro op m'n iPad Pro. Had al een snelle test gedaan met Greyhound en dat was toch echt wel cool, dat Spatial Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:57
kevinkrs schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:05:
Ik weet niet waarom, maar ik kreeg zojuist een e-mail van Apple dat mijn gratis Apple TV+ weer gratis met een jaar verlengd is. Hebben jullie dit ook gekregen?

Zou Apple TV+ toch niet zo goed draaien als Apple had gehoopt? 8)7
Geen mail gehad maar m’n jaar is ook nog niet om. Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook nog niets gekeken heb. Qua aanbod vind ik Amazon en Disney+ dan ook beter :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:14

PeaceNlove

Deugleuter

Wat er tot nu toe opstaat ben ik erg tevreden mee. Wel de mail gehad dat ik tot februari gratis heb, maar overweeg serieus daarna die 5 euro per maand er voor te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Oke ik heb wel iets geks met iOS14 en macOS Catalina..

Ik heb sinds gister een iphone 12 pro en kom van een X af. Nu heb ik mn X veel gebruikt als hotspot op mn imac en dat werkte altijd top.

Nu heb ik een icloud kopie van mn X op mn 12pro gezet. Echter had hij ook de naam van het toestel aagepast naar iphone X van low_n_slow_. Dat merkte ik op en ik had er iphone 12 pro van low_n_slow van gemaakt.
So far so good.

Echter blijft mn imac de naam iphone x zien (de fysieke X staat uit) en kan ik niet meer connecten. Ik heb op mn iphone de naam weer aagepast en op mn imac de iphone x hotspot weggeknalt maar het brengt geen oplossing.
Gekke is dat het 1 keer wel is gelukt om met mijn 12 te connecten (met de juiste naam).

Kan ik in mn iphone nog ergens anders de naam aanpassen? of wat zie ik hier over het hoofd...

Edit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y92MtWg3PD6cb4jx67pwnek5Gz0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZPuMzJROsBscufBdgOrnNo8Y.png?f=user_large

Wrs ligt dit dus aan macOS. Nou ja ter info dan maar ;)

[ Voor 15% gewijzigd door low_n_slow op 24-10-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Bij mijn batterij info per app, staat een app met de naam 'Web' met grijs ruit icon. Volgens mij default icon als er geen bekend is. Batterijverbruik van deze app is 10% (54min) op scherm.

Ik vermoed iets met een systeem app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulliee schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:31:
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Bij mijn batterij info per app, staat een app met de naam 'Web' met grijs ruit icon. Volgens mij default icon als er geen bekend is. Batterijverbruik van deze app is 10% (54min) op scherm.

Ik vermoed iets met een systeem app?
Ik heb zelf even gekeken, ik heb geen Web of iets anders met een grijze ruit icon. Ook niet in de afgelopen 10 dagen. Lijkt mij geen systeem app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Kan ook zijn dat je een app verwijderd hebt.
Vandaar geen icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Ronvgs schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:45:
Kan ook zijn dat je een app verwijderd hebt.
Vandaar geen icoontje.
Zou kunnen maar ik heb recent geen app verwijderd.
Als ik in de develop docs kijk, zie ik wel deze Apple app's staan: Web.app en WebSheet.app. Geen idee of dit de juiste richting is want ik heb de laatste 6 maanden niets met iOS app ontwikkeling gedaan.

Edit:
WebSheet heb ik ook staan bij locaties:
https://discussions.apple.com/thread/8017853

[ Voor 10% gewijzigd door Hulliee op 24-10-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind ik locaties ook al weer? Kan het even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Waar vind ik locaties ook al weer? Kan het even niet vinden.
Privacy, locatievoorzieningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulliee schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Privacy, locatievoorzieningen
Ook daar zie ik geen Web of Websheet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Ook daar zie ik geen Web of Websheet staan.
Ok, thanks. Ik ben er wel achter dat Web.app en WebSheet.app OS eigen apps zijn. Ik zie het even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Best wel schrikken dat FM zo veel van de accu vraagt. Hebben jullie dat ook? Ik zit hooguit 2-4 korte ritjes per dag in de auto met FM actief (start automatisch op na connectie met CarPlay). Ook de Corona app vraagt veel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKBRitRFK3a5-k2ETL1ozAgZvy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sHiJLWTkEWFoFEDMYmOUCx7w.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 07:23
meesje schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:26:
Best wel schrikken dat FM zo veel van de accu vraagt. Hebben jullie dat ook? Ik zit hooguit 2-4 korte ritjes per dag in de auto met FM actief (start automatisch op na connectie met CarPlay). Ook de Corona app vraagt veel.[Afbeelding]
Over welke periode is dit? Coronamelder geeft bij mij voor de afgelopen 24 uur 4% en de afgelopen 10 dagen 3% van het batterij verbruik.

Als ik flitsmeister gebruik zit m’n telefoon altijd aan de oplader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:26:
Best wel schrikken dat FM zo veel van de accu vraagt. Hebben jullie dat ook? Ik zit hooguit 2-4 korte ritjes per dag in de auto met FM actief (start automatisch op na connectie met CarPlay). Ook de Corona app vraagt veel.[Afbeelding]
Deze percentages zijn relatief ten opzichte van elkaar. Bijvoorbeeld: Als je wat meer appt gaat WhatsApp omhoog, maar FM tegelijkertijd ook omlaag.

Het kan dus dat FM veel verbruikt heeft. Maar het kan ook zo zijn dat je simpelweg (te) weinig andere dingen hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jaws77 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:30:
[...]

Over welke periode is dit? Coronamelder geeft bij mij voor de afgelopen 24 uur 4% en de afgelopen 10 dagen 3% van het batterij verbruik.

Als ik flitsmeister gebruik zit m’n telefoon altijd aan de oplader
Periode was laatste 24 uur. Ik gebruik FM ook altijd in de auto aangesloten op de lightning kabel.
Als ik kijk naar de laatste 10 dagen zakt het percentage van FM naar 11% en Blootstellingsmeldingen maar 27%.
NielsFL schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

Deze percentages zijn relatief ten opzichte van elkaar. Bijvoorbeeld: Als je wat meer appt gaat WhatsApp omhoog, maar FM tegelijkertijd ook omlaag.

Het kan dus dat FM veel verbruikt heeft. Maar het kan ook zo zijn dat je simpelweg (te) weinig andere dingen hebt gedaan.
Goed om te weten dat relatief tov elkaar. Bij 10 dagen is er een ander beeld (zie hierboven).
Ik denk dat het inderdaad het laatste is. Zo intensief gebruik ik mijn iPhone niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je Flitsmeister gebruikt met het scherm aan, dan verbaast het me niets dat deze bovenaan staat. Je kunt hem ook gebruiken zonder scherm aan, dan krijg je alleen de notificaties (which is fine).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:14:
Als je Flitsmeister gebruikt met het scherm aan, dan verbaast het me niets dat deze bovenaan staat. Je kunt hem ook gebruiken zonder scherm aan, dan krijg je alleen de notificaties (which is fine).
Ik gebruik FM icm CarPlay. Het scherm op mijn iPhone is dan uit. Maar kennelijk gebruik ik mijn iPhone te weinig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Heeft iemand al weet van een goede RSS feed als widget? Ik heb Reeder 5 nu geinstalleerd maar hij staat mij toch niet zo aan. Ik gebruik Feedly als app, jammer genoeg geen widget van
Pagina: 1 ... 28 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.