Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:28
Southice schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:15:
[...]

Ik zat met dezelfde vraag een paar weken terug. Mij werd verteld dat in kant en klare massief houten bladen vrijwel geen zuren meer zitten (in heel vers eiken wel), dus dat deze schroeven gebruiken echt geen kwaad kan.. ;)
Als het niet hoeft, waarom zou je het dan doen.
Zit Sta desk met eiken plaat = 1000,-
Doosje RVS schroefjes = 2 biertjes.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het eiken hout was ovengedroogd, dus verzinkt kon er idd in. Het is een 200x100 bij 4cm blad (eiken) van ongeveer 60kg.

Gisteren gemonteerd en het valt me op dat het niet stabiel is in de laagste stand. In de hogere standen begrijp ik. Maar het lijkt erop dat het frame het niet trekt (volgens specs 120kg en zelfs 250x100 blad).

als ik in de laagste stand in het midden van het blad met 1 vinger naar beneden duw, wiebelt de boel (blad zie ik bewegen). Als ik een beetje type op een toetsenbord zie ik het scherm ook trillen. Dat lijkt me niet normaal? Het blad zelf is wel stijf, er zitten 4 stalen dwarsliggers in verwerkt.

Zijn er hier mensen met diepe bladen van 1m, en hebben jullie hier ook last van? Ik heb alle schroeven nagelopen, maar die zitten muurvast.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:22
xoror schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:46:

Zijn er hier mensen met diepe bladen van 1m, en hebben jullie hier ook last van? Ik heb alle schroeven nagelopen, maar die zitten muurvast.
Welk bureau heb je? Klinkt niet bepaald OK voor dit probleem in de zit stand. Veel bureaus hebben bladen van max 80 diep en gaan niet dieper omdat dit instabiliteit kan veroorzaken/vergroten, maar om dit probleem zo erg te hebben als jij beschrijft lijkt me niet OK, zou ermee terug gaan na de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Hipkip90 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:27:
[...]

Welk bureau heb je? Klinkt niet bepaald OK voor dit probleem in de zit stand. Veel bureaus hebben bladen van max 80 diep en gaan niet dieper omdat dit instabiliteit kan veroorzaken/vergroten, maar om dit probleem zo erg te hebben als jij beschrijft lijkt me niet OK, zou ermee terug gaan na de leverancier.
https://ergonice.nl/product/ergo-pro/ ik heb dat frame met een los blad. Bij de 'fabrikant' staan geen dieptes, maar wij hun dealers staat het wel tot en met 100cm diepte.

blijf ik met het blad zitten, als het niet geschikt is. Dit was idd een van de weinige frames die 200x100 aankon :(

[ Voor 11% gewijzigd door xoror op 13-08-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
xoror schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

https://ergonice.nl/product/ergo-pro/ ik heb dat frame met een los blad. Bij de 'fabrikant' staan geen dieptes, maar wij hun dealers staat het wel tot en met 100cm diepte.

blijf ik met het blad zitten, als het niet geschikt is. Dit was idd een van de weinige frames die 200x100 aankon :(
Ik kan van dit ontwerp wel afleiden dat er bepaalde zaken zijn die mij de indruk geven dat dit technisch minder goed is dan bijv de flexispots.

Specificaties zegt niet zoveel, uiteindelijk moet je kijken naar NEN normen. Een bureau kan wel 120kg dragen maar als de instabiliteit niet bruikbaar is dan heb je er niks aan, vandaar NEN normen die andere soort specs vragen.

Je zoekt hier ook wel de technische grenzen op van wat kan, er is een reden waarom weinig leveranciers adverteren met 200x100 omdat dit moeilijk te bereiken is met een 2 poten en een T frame.

Zou maar kijken of je het bureau kan terug brengen en dan voor een ontwerp gaan met 4 poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Ja, maar als de winkel zegt dat het kan, mag ik verwachten dat het werkt. Maar ik mag zowieso retour sturen, daar niet van.

De e7q van flexispot kan geen 200x100 aan, dus die valt ook af. wel balen, want blad heb ik al gaten in gemaakt en kan dat niet retour doen (blad komt van andere leverancier)

morgen winkel maar eens bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door xoror op 13-08-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
xoror schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:29:
Ja, maar als de winkel zegt dat het kan, mag ik verwachten dat het werkt. Maar ik mag zowieso retour sturen, daar niet van.
Tja verkopers praatjes. Dat is dan je kopers risico als je uitgaat op een uitspraak zonder te kijken naar de technische kwalificatie middels een NEN normering.

Het product ziet er gewoon echt niet uit alsof het technisch zou kunnen wat je wilt, ik zie alleen maar rode vlaggen in ieder component van het ontwerp. Het is een situatie van te mooi om waar te zijn. Ik mag hopen dat ze niet de hoofdprijs rekenen voor dit bureau want het is vergelijkbaar met wat je in een consumenten winkel zou vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Ik heb hem gekocht bij een webshop als particulier, daar staat bij dat max blad 200x100 is bij de specificaties. Dus daar mag ik vanuitgaan. Als consument heb ik toch niets met NEN te maken als ik een buro frame koop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
xoror schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:36:
Ik heb hem gekocht bij een webshop als particulier, daar staat bij dat max blad 200x100 is bij de specificaties. Dus daar mag ik vanuitgaan. Als consument heb ik toch niets met NEN te maken als ik een buro frame koop ;)
Kan je er wel een grote smilie bij zetten maar er wordt je net verteld dat je WEL moet kijken naar NEN normen en wat een ding allemaal wel en niet kan en daar ook voor een keuring/merk heeft gehad.
Ik zag dat jouw bureau ook 5-600 euro kost een meervoud van de flexispot die hier vaak benoemd wordt.

Gewoon door een verkoop praatje ingelopen of een miskoop gedaan of, en dat hoop ik voor je heb je een maandag ochtend model.
Contact opnemen met de winkel en klagen, eventueel retour sturen en iets anders halen.
Een met 4 motoren b.v. (en dus 4 poten)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
@Hipkip90 Welke rode vlaggen zie je trouwens aan het ontwerp van die ergonice?

Ik was even aan het kijken bij flexispot.nl/de/fr voor de e7q.
Het is heel apart, maar in NL is de basis prijs van de e7q 100 meer. Dan krijg je deze maand 8% korting (nl/de/fr). De nl orders worden ook nog eens door de duitse tak afgehandeld. We worden een beetje benadeeld hier in NL.

[ Voor 64% gewijzigd door xoror op 15-08-2023 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04 07:55
Wat betreft de Lineaflex MRC Pro-L 2.0. Ben er best tevreden mee. Ze hebben wel de verkeerde bediening geleverd en ben nog aan het mailen om de goede te krijgen. Stabiliteit is weinig mis mee. Frame is inderdaad een Loctek ET223IB aldus de pakbon.

• Hipkip90
xoror schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:26:
@Hipkip90 Welke rode vlaggen zie je trouwens aan het ontwerp van die ergonice?
Ik had de verkeerde afbeelding bekeken, had de ergonice start bekeken. Die ziet er wel erg mager uit.

Maar ook de pro die jij hebt gekocht is niet geweldig ontworpen.
- Korte dwarsliggers bij de poot, had deze minimaal even breed als de poot verwacht.
- Verbinding van poot met frame kan beter
- Geen dwarsliggers in het midden, wat je wel zou willen met 100 diep. Een rechthoekig frame was nog beter geweest.
- Poot ontwerp ziet er bekend uit, is niets bijzonders waarom deze poot stabieler zou zijn en wel een groter blad aan kan tov concurrentie.

Zelfde argument als eerder genoemd. Er worden geen specifieke specificaties, test resultaten, certificaten, NEN/TUV normeringen en dergelijke genoemd. Enkel belastbaarheid, dit zegt niets. 120kg leuk, maar als dit maar 1000 toeren meegaat dan is het ook snel voorbij. Ook de NEN heeft normeringen op stabiliteit (naast de bekende ergonomische NEN standaarden). Een hogere belastbaarheid is niet gelijk aan een hogere stabiliteit. Hoe zwaarder je het bureau belast des te groter het wiebelent effect.

Dit blijft je kopers risico zeker als je online aankoopt en uitgaat van een uitspraak, zonder reviews of het te (kunnen) testen in de winkel.

Eerst je verdiepen in de materie van wat je koopt, voordat je onrealistische verwachtingen hebt. Kun je mijn eerdere expert adviezen negeren, maar wat jij wilt kan simpelweg technisch niet met dit model en is ook lastig met welk ander tweepotig ontwerp dan ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Hipkip90 op 17-08-2023 18:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
@Hipkip90 Ik ga het frame retour sturen, dat mag gewoon, dus niets aan de hand. Ze deden niet moeilijk omdat het volgens hun specificatie zou moeten kunnen. En je zou daar gewoon vanuit moeten kunnen gaan.

Overigens heb ik de OEM fabrikant gevonden van dat pro frame, en het grappige is dat deze max 200x80 toestaat. Ergonice (nederlandse distributeur) heeft er vrolijk 200x100 van gemaakt, want overal staat dat zo gespecificeerd bij resellers. Ik denk dus dat de winkeliers hier niets fout doen, zij nemen specificatie gewoon over. Ergonice is gewoon fout in deze.

Ik heb ondertussen de flexispot e7q gekocht en vandaag gemonteerd. Deze is met 200x100 blad stabiel. Zelf in de sta stand is hij stabieler dan het vorige frame in de laagste stand.

Overigens mag van flexispot max 240x90 blad erop, maar had op youtube al gezien dat iemand ook een 200x100 massief blad op had gedaan. Dat ging gewoon prima.

Verder kreeg ik te horen van de flexispot klantenservice dat ze 29e augustus allerlei aanbiedingen hebben ivm 7 jarig jubileum. De e7q gaat dan voor € 749,99 in de aanbieding voor wie hem nog zoekt.

Voor de gene die ook een massief blad van 200x100 wil gebruiken is de e7q prima geschikt.

[ Voor 17% gewijzigd door xoror op 17-08-2023 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
xoror schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:47:
@Hipkip90

Ik heb ondertussen de flexispot e7q gekocht en vandaag gemonteerd. Deze is met 200x100 blad stabiel. Zelf in de sta stand is hij stabieler dan het vorige frame in de laagste stand.
Goed om te horen dat de e7q wel naar wens is. Zo zie je maar weer hoe makkelijk er met specificaties wordt omgegaan als een distributeur ze zelfs onterecht ophoogt, met certificaten/normering gebeurd dit niet ;) .

Heb je deze bij de Duitse of Nederlandse flexispot website besteld?

Voor mijn gebruik heb ik slechts 140x80 als formaat. Ik denk dat ik dan voor de e7 pro ga, al twijfel ik nu wel om misschien toch de e7q te kopen met die mooie jubileum korting. Ik vermoed dat op 140 breed die voorste poten een beetje in de weg zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Hipkip90 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:38:
[...]

Goed om te horen dat de e7q wel naar wens is. Zo zie je maar weer hoe makkelijk er met specificaties wordt omgegaan als een distributeur ze zelfs onterecht ophoogt, met certificaten/normering gebeurd dit niet ;) .

Heb je deze bij de Duitse of Nederlandse flexispot website besteld?

Voor mijn gebruik heb ik slechts 140x80 als formaat. Ik denk dat ik dan voor de e7 pro ga, al twijfel ik nu wel om misschien toch de e7q te kopen met die mooie jubileum korting. Ik vermoed dat op 140 breed die voorste poten een beetje in de weg zitten.
Flexispot is een beetje rare winkel. Ze resellen frames van loctek ergonomic. We kunnen als NL'ers niet op de duitse site bestellen. Mijn pakket komt letterlijk uit duitsland en de duitsters handelen ook nl orders af. In duitsland is de e7q 100 euro goedkoper en hebben ze andere aanbiedingen. Je moet de klanten service vragen of je al gebruik kan maken van de promoties als je niet wil wachten tot 29e. Grote kans dat de e7 pro ook in de aanbieding gaat hoor. Maar ik had alleen voor de e7q gevraagd.

De reguliere e7 is met aanbieding iets van 330 euro, dat is ook wel aantrekkelijk (in duitsland).

Overigens moet ik eerlijk melden dat de ergonice echt wel goed in elkaar zit. De poten zijn zwaarder etc. dus als je gewoon aan de OEM voorschriften houdt is er niets aan de hand. Ik vind verder de touch panel bediening van de flexispot ook onhandig, te gevoelig en raakt te snel per ongeluk aan. Een normale knop is wat handiger. Maar goed als ik me hier aan erger, kunnen we altijd andere bediening op zetten. Stabiliteit is belangrijkste voor mij iig.

Met 80 diep blad moet je even kijken of je nog voldoende ruimte heb voor een cpu houder of monitor arm. Omdat je dubbele stangen heb, heb je daar minder ruimte voor bij wat 'smaller' blad (ook een van de reden waarom ik 100 diep wilde). Bij de e7 (pro) loopt er maar 1 dwarsligger in het midden vs 2 bij de e7q.

Een frame met 2 poten is wel veel mooier. Zou gewoon even vragen wat de jubileum prijs wordt en dan beslissen?

[ Voor 4% gewijzigd door xoror op 18-08-2023 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
xoror schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:59:
[...]
Met 80 diep blad moet je even kijken of je nog voldoende ruimte heb voor een cpu houder of monitor arm. Omdat je dubbele stangen heb, heb je daar minder ruimte voor bij wat 'smaller' blad (ook een van de reden waarom ik 100 diep wilde). Bij de e7 (pro) loopt er maar 1 dwarsligger in het midden vs 2 bij de e7q.

Een frame met 2 poten is wel veel mooier. Zou gewoon even vragen wat de jubileum prijs wordt en dan beslissen?
De controller heeft ook kinder beveiliging waarmee je hem kan blokkeren. Ook is er volgens mij een duurdere controller van flexispot die je erop kunt zetten. Vindt persoonlijk de standaard controller niet echt mooi en passen bij een bureau van die prijsklasse.

Goed punt. CPU houder heb ik niet, maar er komt wel een amazon basic monitor arm op met zo’n klem aan de onderzijde van blad. Dan heb ik zo’n 6-7cm afstand nodig van blad tot aan frame, wat krap aan lijkt, kijkende naar de afbeelding van onderzijde met 80 diep blad.

Zo’n e7q is allemaal wat industriëler qua look. Volgens mij meer bedoeld voor een groot bureau of eet-, vergadertafel situatie. In een standaard slaapkamer met 140 breed, misschien een beetje overkill. Helaas ook alleen in het zwart uitgevoerd en met een licht eiken blad erop vindt ik een wit frame toch mooier staan. Denk dat ik inderdaad maar voor de e7 pro ga.

[ Voor 3% gewijzigd door Hipkip90 op 18-08-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vandaag m'n Flexispot E7 frame binnengekregen en vol goede moed naar de Karwei voor het
Wood Eiken tafelblad die in de aanbieding is.
4 bladen gezien in 2 karwei's, allemaal zo krom als een hoepel. Kon het aan de doos al zien, maar bij het openmaken van de doos helemaal duidelijk. Nu maar op zoek naar een ander merk blad, want dit wordt niks heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Satch schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:54:
Vandaag m'n Flexispot E7 frame binnengekregen en vol goede moed naar de Karwei voor het
Wood Eiken tafelblad die in de aanbieding is.
4 bladen gezien in 2 karwei's, allemaal zo krom als een hoepel. Kon het aan de doos al zien, maar bij het openmaken van de doos helemaal duidelijk. Nu maar op zoek naar een ander merk blad, want dit wordt niks heb ik het idee.
Het veiligst is een blad die met staal is verstevigd en evt (werkings)groeven / gleuven. zoiets https://cdn.webshopapp.co...dik-1-laag-rustiek-eu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:46
Ik ben in mijn zoektocht naar een zit-sta bureau op het "Duitse" merk Desktronic gestuit: https://desktronic.de/ Op hun site staat een Duits telefoonnummer en op Google Maps vind ik een adres in een woonwijk in Düsseldorf. Na een beetje doorzoeken blijkt het bedrijf in Litouwen te zitten.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Home Pro omdat deze in beide poten een motor heeft. Op Amazon is die momenteel in de aanbieding: https://amzn.eu/d/5jchUvF

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom het hier niet tegen. Heeft iemand toevallig al ervaring ermee?

[ Voor 44% gewijzigd door FSC1968 op 19-08-2023 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
xoror schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:46:
[...]

Het veiligst is een blad die met staal is verstevigd en evt (werkings)groeven / gleuven. zoiets https://cdn.webshopapp.co...dik-1-laag-rustiek-eu.jpg
Thanks voor de tip, maar ik heb net een eiken blad bij de praxis van Cando gescoord. Wat duurder dan die van Woood, maar wel recht iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-05 13:51
Ik heb de E7QB nu thuis liggen en het blad moet er snel aankomen.

In het blad zullen geen gaten voorgeboord zitten. Ik heb zelf niet veel ervaring met het boren in een houten blad.
Is dit iets wat je kan doen met een houtboor en daarna gewoon de schroeven er in? Zijn er pluggen nodig? Of schroeft een accuboor de schroeven er gewoon gelijk in. Het materiaal is Gemelamineerd MDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 11:12
Robertobananas schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:26:
Ik heb de E7QB nu thuis liggen en het blad moet er snel aankomen.

In het blad zullen geen gaten voorgeboord zitten. Ik heb zelf niet veel ervaring met het boren in een houten blad.
Is dit iets wat je kan doen met een houtboor en daarna gewoon de schroeven er in? Zijn er pluggen nodig? Of schroeft een accuboor de schroeven er gewoon gelijk in. Het materiaal is Gemelamineerd MDF.
Ik heb hetzelfde frame en een massief eiken blad erop. Ik heb een metaalboor gebruikt (houtboor kan ook) die een maat kleiner is dan de schroeven. Tape om de boor gedaan om te voorkomen dat ik te diep boorde. Hierna kan je het blad vrij gemakkelijk vastschroeven.

Edit: Ik weet trouwens niet in hoeverre voorboren nodig is bij MDF, maar kwaad kan het niet..

[ Voor 5% gewijzigd door Southice op 23-08-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Flexispot heeft deze dagen nu 130 euro korting op de E7 voor de geïnteresseerden. Hij kost dan 340 euro in plaats van de 432 van voor deze aanbieding (met de 8% korting alleen). Ik heb gemaild en krijg het prijsverschil gelukkig nog terug. Als je ook net een E7 (of andere die nu goedkoper is geworden) gekocht hebt misschien het proberen waard om een mailtje te sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shofel
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-09-2023
Djankie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:25:
[...]

Nee dit geld alleen voor de E7Q. Voor de E7 zou ik wat kleiner gaan. Afmetingen die je hierboven mee geeft lijk mij prima.
Kun je er niet gewoon een blokje o.i.d. als spacer tussenzetten wat op het blad klemt i.p.v. het frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Heeft iemand toevallig ervaring met zit-sta bureaus op een laagpolig vloerkleed? Gaat dit goed als de poten op een kleed staan? Of kun je beter zo’n kleed kopen die tussen de tafelpoten past ipv eronder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerT
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:18
Hipkip90 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:51:
Heeft iemand toevallig ervaring met zit-sta bureaus op een laagpolig vloerkleed? Gaat dit goed als de poten op een kleed staan? Of kun je beter zo’n kleed kopen die tussen de tafelpoten past ipv eronder?
die van mij staat op een laagpolig tapijt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kNZf0u7Sx5YZjX0o-zzN9N8qqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMISDwCqu67k6GwbFYZ8seaA.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb hier verder geen problemen mee (2 jaar in gebruik), staat stabiel. Ik heb hem altijd op het kleed gehad dus ik kan niet zeggen of het zonder kleed stabieler staat. Ik denk dat het weinig verschil uitmaakt, en anders 2 plankjes onder de poten om de pootjes betere ondersteuning te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Voor een nieuwe inrichting van mijn thuiswerkplek ben ik al een tijd opzoek naar een geschikt zit/sta bureau, met 4 poten vanwege de stabiliteit. Na erg lang wikken en wegen en het topic doorlezen denk ik dat de Lineaflex MRC PRO van MultiRatio voor mij de beste optie is, niet op z'n minst omdat ze hem ook komen monteren wat handig is met mijn 2 linker handen.

Ik zit alleen te twijfelen tussen de volgende 2 opties:
Massief eiken met Rubio Monocoat Invisible Protector (1.421,75 euro)
Solid PVC stootrand en melamine toplaag (918,39 euro)
Ik vind de eiken optie erg mooi, maar 500 euro extra is echter wel een fors bedrag.

Ik ben daarom benieuwd of er nog extra voordelen zitten aan de eiken optie (stevigheid, levensduur, etc). Of is het alleen puur cosmetisch en smaak? Of zitten er specifieke nadelen aan spaanplaat met melamine? (tenminste ik neem aan dat het spaanplaat is, ze zeggen het niet expliciet).

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
Ik heb mijn Flexispot E3 nu ietsje meer dan 3 jaar (3 jaar en 2 weken om precies te zijn :P) en ik gebruik 'm veel, toch al snel meerdere honderden keer op en neer per jaar. Werkt nog steeds prima, maar vandaag zag ik opeens aan de onderkant van beide poten een groengelige olie rond de randjes liggen :?

Dat zal de smeerolie of iets dergelijks zijn, wat hopelijk de werking niet al teveel zal beïnvloeden.

Maar ik ben wel benieuwd of iemand anders dat ook wel eens mee heeft gemaakt bij hun eigen zit-sta-bureau en/of weet waarom dat nu opeens lekt? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:18
@defiant voordelen van massief eiken t.o.v. spaanplaat met melamine (MFC) zijn vooral het opnieuw kunnen schuren & beitsen/lakken van je blad. MFC is zelf sterk zat, alleen kun je een lelijke rand die bijvoorbeeld door je bureaustoel ontstaat niet makkelijk repareren/wegwerken (vandaar ook de PVC stootrand op de MFC variant).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipkip90
defiant schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:35:

Ik ben daarom benieuwd of er nog extra voordelen zitten aan de eiken optie (stevigheid, levensduur, etc). Of is het alleen puur cosmetisch en smaak? Of zitten er specifieke nadelen aan spaanplaat met melamine? (tenminste ik neem aan dat het spaanplaat is, ze zeggen het niet expliciet).
Eiken: ziet er mooier uit, maar om het mooi te houden moet je wel na aan aantal jaar de blad onderhouden daar bijv. weer even op te schuren en extra laklaag op te zetten. Dit ook om hem waterafstotend te houden. Gaat een leven lang mee en vrijwel alle beschadigingen kun je herstellen.

Melamine: onderhoudsvriendelijk. De fineer laag is eigenlijk een plastic waardoor vuil makkelijker te verwijderen is. Nadeel is wel de saaie look maar ook dat je sneller beschadigingen kan krijgen. Heb zelf een melamine blad waar na 5 jaar toch wel wat kleine krasjes zichtbaar zijn. Voordeel is dan wel weer dat dit de goedkoopste bladen zijn en je daarom goedkoop een nieuw blad erop kan zetten als het blad niet meer naar wens is.

Aangezien je aangeeft twee linker handen te hebben en in elkaar zetten al een grote uitdaging is, zou ik denk ik kiezen voor melamine als ik jou was. Want onderhoud uitvoeren op een eiken blad lijkt me dan ook een grote uitdaging ;) .

Kostenverschil van 500 eur is overigens wel redelijk. Die prijs hoort nou eenmaal bij het materiaal blad.

[ Voor 3% gewijzigd door Hipkip90 op 06-09-2023 06:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Hipkip90 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 06:05:
Aangezien je aangeeft twee linker handen te hebben en in elkaar zetten al een grote uitdaging is, zou ik denk ik kiezen voor melamine als ik jou was. Want onderhoud uitvoeren op een eiken blad lijkt me dan ook een grote uitdaging ;) .
Yup, precies, dat is idd een grote doorslaggevende factor :) De keuze is hierdoor nu duidelijk.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• Mister-White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-02 11:16
defiant schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:02:
[...]

Yup, precies, dat is idd een grote doorslaggevende factor :) De keuze is hierdoor nu duidelijk.
Echt waar, ik zou persoonlijk precies het tegenovergestelde doen :9

Massief eiken , onbehandeld en dan ben je wel duurder uit door je eigen olie of lak te kiezen.
Paar dagen schuren en paar dagen afwerken. Maar dan heb je precies de kleur en look die je wilt.

Zelfs voor iemand die het nog nooit gedaan heeft, resultaat niet goed? Hup weer schuren en weer aanbrengen.
Niet bang zijn om je handen vies te maken ;-) het internet staat vol met informatie.

Krassen en slijtage kan je bijwerken, zeker als je voor een olie kiest kan je vlekken, schade lokaal bijwerken.
(met een lak moet je het hele blad opnieuw doen (wat ook geen ramp is)

Ik snap dat ieder zijn voorkeur heeft dus kies wijs ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mister-White op 07-09-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Laatst online: 27-03 23:17
Ik denk er over na om een Flexispot E7 aan te schaffen met hun spaanplaat tafelblad van 180x80.

Is dit een goed idee in combinatie met twee 27 inch monitors die er met een mount op moeten?

Een tafelblad ergens anders aanschaffen lijkt mij lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Khalon schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:23:
Ik denk er over na om een Flexispot E7 aan te schaffen met hun spaanplaat tafelblad van 180x80.

Is dit een goed idee in combinatie met twee 27 inch monitors die er met een mount op moeten?

Een tafelblad ergens anders aanschaffen lijkt mij lastig.
Een tafelblad kun je overal halen, bij de Ikea, de bouwmarkt, online, woonwinkels, etc. Enige voordeel van die mee bestellen is dat er direct gaten op de juiste plekken al in zitten.

2x 27 inch moet wel goed gaan, al hangt het er ook wel vanaf wat je er nog meer op zet naast die schermen en mogelijk ook wat voor mount je gebruikt. In principe moet dit wel kunnen met de E7, genoeg filmpjes op YouTube. Ik zou zeggen bekijk die maar eens, dan krijg je een indruk wat het effect is.

[ Voor 9% gewijzigd door Hipkip90 op 08-09-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Misschien heeft hier iemand interesse in mijn Lineaflex MRC PRO-L 2.0. Zie v&a aangeboden: Lineaflex MRC PRO-L 2.0 180x80.

**is inmiddels verkocht**

[ Voor 6% gewijzigd door Dinmi op 13-09-2023 14:31 ]

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 11:29
Budget van de werkgever betreft 500,00 maar betaal graag wat bij voor 'groter' en/of 'beter'.

Opties momenteel:

- Lineaflex MRC COMFORT 180x80 --> EUR 445
- Lineaflex MRC PRO 180x80 --> EUR 507

Echter, zou ik graag een 200xXX tafel willen zodat mijn ladekast ook onder het bureau kan, en daarom ook aan het kijken naar:

- Multi Ratio MRC vergadertafel --> EUR 599

Mijn vragen:

1. Iemand ervaring met de MRC vergadertafel? Is deze even stabiel?
2. Waarom voor PRO of juist COMFORT gekozen?
3. Kabelmanagement voor EUR 95, dat lijkt me wat overdreven prijzig voor een goot? Waarom wel/niet voor gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ik heb het topic doorgebladerd en zie dat er nauwelijks gesproken wordt over budget oplossingen. Ik zoek een zitsta bureau voor een klein budget met nette kabelverwerking en geheugen. Heeft iemand enig idee wat je kan verwachten als ik zoiets zou aanschaffen? De specs op papier voldoen aan mijn eisen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipkip90
michielvz schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:22:
Ik heb het topic doorgebladerd en zie dat er nauwelijks gesproken wordt over budget oplossingen. Ik zoek een zitsta bureau voor een klein budget met nette kabelverwerking en geheugen. Heeft iemand enig idee wat je kan verwachten als ik zoiets zou aanschaffen? De specs op papier voldoen aan mijn eisen.
Dit is wel een erg klein budget. Het klinkt een beetje te mooi om waar te zijn en dan is het vaak ook zo. Er zit een enkele motor in ipv 2, dus ook 2 tandwielkasten om de kracht over te brengen naar de poten. Dus meer geluid, slijtage, kortere levensduur, etc. Meer instabiliteit, kans op strepen op de poten. Er kan van alles op termijn hieraan gaan mankeren. Dit type ontwerp is eigenlijk voor zit-zit bureau’s bedoeld maar hebben ze verlengd om er zit-sta van te maken.

Zoals ik al vaak genoemd hebt in dit topic kun je niet echt uitgaan van specs, je kunt beter kijken naar kwalificaties en normeringen. Voorbeeld, staat bij dat geluid 50db is, maar staat in de afbeelding >50db, is het nu 50 of groter dan 50? En hoe is die 50 gemeten? Vanaf onder de tafel bij de motor? Of van bovenaf? Of van 3 meter verder?

Als dit je budget is, kun je beter gaan voor een zit-sta met handslinger van bijv. de Ikea. Die kun je in ieder geval testen. Kijk naar kosten over de totale levensduur, icm risico op dat het kapot kan gaan, ipv kosten van eenmalige aanschafprijs. Een bureau kan een lange termijn investering zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Inmiddels al een aantal uren mogen staan achter m'n nieuwe Lineaflex MRC PRO van MultiRatio, ik ben tot nu toe erg tevreden. De tafel is met 4 poten en motoren erg stevig en solide en de installatie service was erg handig.

Ik ben benieuwd of mensen naast staan ook andere activiteiten doen zoals fietsen of lopen en hoe dat bevalt? Ik zie een hoop producten hiervoor, maar ook hier is het lastig om op afstand te beoordelen wat echt goed werkt. De gedachte klinkt in ieder geval goed, ik zit de hele dag achter het bureau, als dat gecombineerd kan worden met beweging is dat natuurlijk positief. Indien hiervoor meer belangstelling is kan ik wel een los topic hiervoor maken als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
defiant schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 00:55:

Ik ben benieuwd of mensen naast staan ook andere activiteiten doen zoals fietsen of lopen en hoe dat bevalt? Ik zie een hoop producten hiervoor, maar ook hier is het lastig om op afstand te beoordelen wat echt goed werkt. De gedachte klinkt in ieder geval goed, ik zit de hele dag achter het bureau, als dat gecombineerd kan worden met beweging is dat natuurlijk positief. Indien hiervoor meer belangstelling is kan ik wel een los topic hiervoor maken als ik tijd heb.
Dat zou inderdaad wel een interessant topic zijn.

Ik hoor altijd wel goede ervaringen over zit sta matten, wat eigenlijk wel een essentieel product is om voor langere periodes te staan. Al is zo’n mat niet een “activiteit”. Ook de stoel fietsen zie ik af en toe wel eens voorbij komen. Een loopband is wat lastiger omdat dit vaak schommelingen veroorzaakt en ook redelijk luid in geluidsniveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Hipkip90 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:15:
Dat zou inderdaad wel een interessant topic zijn.
Inmiddels een topic aangemaakt voor ervaringen: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PXXL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Eindelijk een keuze gemaakt. Het is de Bodio Dax van Lumz at work geworden. Het blad is een acacia boomstamblad, is 180cm breed bij 80cm diep en heeft een live edge (40kg). Ik heb de 3 koloms versie die 130cm hoog kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-s7rOwFo8rYm6WOnimkwEpNS3zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpdpUQrQ2PzBePeV72tBgLIq.jpg?f=fotoalbum_large

BODIO DAX
€509,00 - €829,00
Min. hoogte:
65 cm
Max. hoogte:
130 cm
Max. belasting:
100 kg
opmerkingen: 3 memory hoogte, botsing detectie, op de site staat een draagkracht van 65kg, maar de handleiding van de poten zegt 100 (Lumz heeft laten weten dat het blad 40kg weegt).

https://www.lumzatwork.nl...u-boomstam-blad-bodio-dax

[ Voor 8% gewijzigd door PXXL op 20-09-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-05 13:51
Ik heb hier inmiddels ook een E7Q staan.

Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met het gebruik van studiomonitor statief (speaker platform) icm een elektrisch bureau.

Ik maak mij een klein beetje zorgen dat de speakers hier vanaf kunnen vallen door het bewegen van de tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Hotglue, we leven in 2023. Er zijn zat dingen die je kunt gebruiken zonder je dure spullen te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 21:28
PXXL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:38:
Eindelijk een keuze gemaakt. Het is de Bodio Dax van Lumz at work geworden. Het blad is een acacia boomstamblad, is 180cm breed bij 80cm diep en heeft een live edge (40kg). Ik heb de 3 koloms versie die 130cm hoog kan.

[Afbeelding]

BODIO DAX
€509,00 - €829,00
Min. hoogte:
65 cm
Max. hoogte:
130 cm
Max. belasting:
100 kg
opmerkingen: 3 memory hoogte, botsing detectie, op de site staat een draagkracht van 65kg, maar de handleiding van de poten zegt 100 (Lumz heeft laten weten dat het blad 40kg weegt).

Hoe bevalt het? Ze hebben vrij aantrekkelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:47
Hebben mensen hier nog tips voor een goed tafelblad?
Ik heb al lang naar tevredenheid het goedkoopste Flexispot onderstel met daarop een Ikea vingerlas beuken blad van 140x75cm. Helaas is die niet meer te krijgen.

Mijn vriendin trekt binnenkort in en wil natuurlijk ook een mooi bureau :)
We gaan weer voor flexispot denken we, maar zoeken nog een goed blad.
Massief hout (beuk, eik) en oliën heeft de voorkeur.

Karwei en Praxis (na zoeken in dit topic) hebben wat goede opties maar net te groot (200x80 of 160x90).
Stuk eraf zagen kan natuurlijk, maar als er ergens iets is in 140x80 of 140x75 zou dat wel voorkeur hebben.
Zelf oliën is geen probleem, heb ik bij mijn blad ook gedaan en ziet er super uit in whitewash vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48
cedrix5 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:44:
Ik heb al lang naar tevredenheid het goedkoopste Flexispot onderstel met daarop een Ikea vingerlas beuken blad van 140x75cm. Helaas is die niet meer te krijgen.

Karwei en Praxis (na zoeken in dit topic) hebben wat goede opties maar net te groot (200x80 of 160x90).
Stuk eraf zagen kan natuurlijk, maar als er ergens iets is in 140x80 of 140x75 zou dat wel voorkeur hebben.
Zelf oliën is geen probleem, heb ik bij mijn blad ook gedaan en ziet er super uit in whitewash vind ik.
Een blad van dat formaat weet ik niet. Maar op basis van ervaringen in dit topic lijkt het geen probleem te zijn om de bladen bij Karwei / Gamma / Praxis te laten zagen. Betaal je uiteraard wel het hele blad, duh, maar is het in ieder geval goed / netjes gezaagd. * RobertMe heeft Woood blad van Karwei zelf gezaagd, en heeft wat "brandplekken", maar wel aan niet zichtbare kanten dus geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:40
cedrix5 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:44:

Net iets breder, maar ik heb deze 145x80 erop gelegd. https://www.praxis.nl/bou...45cm/2189116#store-finder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Als je een blad laat zagen, moet je alleen wel de rand nog netjes afronden. Kun je doen met de hand, maar het mooiste is als je er een radius op zet met een bovenfrees. Dit ben ik van plan, maar dan moet je wel weer een dure bovenfrees kopen/huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:47
RobertMe schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:25:
[...]

Een blad van dat formaat weet ik niet. Maar op basis van ervaringen in dit topic lijkt het geen probleem te zijn om de bladen bij Karwei / Gamma / Praxis te laten zagen. Betaal je uiteraard wel het hele blad, duh, maar is het in ieder geval goed / netjes gezaagd. * RobertMe heeft Woood blad van Karwei zelf gezaagd, en heeft wat "brandplekken", maar wel aan niet zichtbare kanten dus geen probleem.
Goeie, als ze die in de winkel willen zagen dan zijn het goede opties. Betalen voor hele blad uiteraard geen probleem.
Hipkip90 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:17:
Als je een blad laat zagen, moet je alleen wel de rand nog netjes afronden. Kun je doen met de hand, maar het mooiste is als je er een radius op zet met een bovenfrees. Dit ben ik van plan, maar dan moet je wel weer een dure bovenfrees kopen/huren.
Haar vader heeft misschien wel zoiets, hij restaureert meubels enzo. We willen alleen zoveel mogelijk werk vermijden dus misschien die kant gewoon tegen de muur zetten en met de hand wat botter maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebluehour
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 19:40
Wat een handig topic dit, heb hier veel ideeën opgedaan!
Ik ben van plan een Flexispot E7 frame te halen, en daar zelf een 200x80 blad op te zetten.

Ik twijfel alleen mbt het materiaal voor het blad:
  • Massief Grenen 28mm (link)
  • Eiken 25mm (link)
  • Multiplex Oukume 22mm, evt DIY zelf Forbo Desktop linoleum erop verlijmen, maar twijfel of me dit netjes gaat lukken
Zijn deze materialen sterk/dik genoeg voor zo'n groot formaat bureaublad? Of wordt dat niet zo stabiel, en is het beter een kleiner formaat bureaublad te kiezen of een dikker materiaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipkip90
thebluehour schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:57:
Wat een handig topic dit, heb hier veel ideeën opgedaan!
Ik ben van plan een Flexispot E7 frame te halen, en daar zelf een 200x80 blad op te zetten.

Ik twijfel alleen mbt het materiaal voor het blad:
  • Massief Grenen 28mm (link)
  • Eiken 25mm (link)
  • Multiplex Oukume 22mm, evt DIY zelf Forbo Desktop linoleum erop verlijmen, maar twijfel of me dit netjes gaat lukken
Zijn deze materialen sterk/dik genoeg voor zo'n groot formaat bureaublad? Of wordt dat niet zo stabiel, en is het beter een kleiner formaat bureaublad te kiezen of een dikker materiaal?
Ja dat is sterk genoeg voor jouw formaat. Massief grenen vindt ik wat minder mooi voor een bureau, dat is meer iets voor een hobby of werk tafel. Multiplex met linoleum, op zich wel mooi maar je kijkt nog wel tegen de multiplex rand aan, zou dan eerder misschien een standaard goedkoop blad pakken met linoleum erop verlijmen. Je kunt ook nog de WOOOD van gamma overwegen. Persoonlijk vindt ik vinger las mooier dan doorlopende lamellen, met doorlopende lamellen kun je alsnog pech hebben door veel kleurverschil tussen de panelen te hebben die aan elkaar gelijmd zijn. Vinger las heb je ook kleurschil, maar dan zit je kleurverschil door het hele blad.

• michielvz
Na mijn eerste bericht in dit topic over een goedkoop bureau ben ik inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik er een stuk meer aan ga besteden. Ik wil een bureau van 60x240 met het liefst een massief eiken blad. Ik wil best wat klussen als dat geld bespaart. Op bureau-op-maat.nl kunnen ze het voor mij maken voor 1025,- maar dan met fineerlaag (zonder accesoires). Weet iemand daarom losse/stabiele/betaalbare/elektrische onderstellen met geheugenfunctie te koop voor extra brede bureaus?

• thebluehour
Hipkip90 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:00:
[...]

Ja dat is sterk genoeg voor jouw formaat. Massief grenen vindt ik wat minder mooi voor een bureau, dat is meer iets voor een hobby of werk tafel. Multiplex met linoleum, op zich wel mooi maar je kijkt nog wel tegen de multiplex rand aan, zou dan eerder misschien een standaard goedkoop blad pakken met linoleum erop verlijmen. Je kunt ook nog de WOOOD van gamma overwegen. Persoonlijk vindt ik vinger las mooier dan doorlopende lamellen, met doorlopende lamellen kun je alsnog pech hebben door veel kleurverschil tussen de panelen te hebben die aan elkaar gelijmd zijn. Vinger las heb je ook kleurschil, maar dan zit je kleurverschil door het hele blad.
Dank voor het meedenken! Goede punten mbt dat grenen en die lamellen.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar linoleum op een blad plakken - mogelijk multiplex (ik vind zo een rand wel mooi), of een ander random blad :-)

Mocht er iemand tips hebben mbt het lijmen van Forbo Desktop/Furniture linoleum op een bureaublad, zijn die zeker welkom!

• Hipkip90
michielvz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:17:
Na mijn eerste bericht in dit topic over een goedkoop bureau ben ik inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik er een stuk meer aan ga besteden. Ik wil een bureau van 60x240 met het liefst een massief eiken blad. Ik wil best wat klussen als dat geld bespaart. Op bureau-op-maat.nl kunnen ze het voor mij maken voor 1025,- maar dan met fineerlaag (zonder accesoires). Weet iemand daarom losse/stabiele/betaalbare/elektrische onderstellen met geheugenfunctie te koop voor extra brede bureaus?
Lees maar even dit topic door een paar pagina’s terug met mijn berichten. Kan dit niet aanraden wat jij wilt.

• michielvz
Ik lees je reacties en de ervaring van xoror. De e7q is mooi maar ondersteund geen blad van slechts 60cm diep. Xoror heeft het over instabiliteit maar dat komt als ik het goed begrijp door een te diep blad. Op bureau op maat geven ze aan dat het bureau extreem sterk en stabiel is. Weet je zeker dat dit niet waar kan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipkip90
michielvz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:57:
Ik lees je reacties en de ervaring van xoror. De e7q is mooi maar ondersteund geen blad van slechts 60cm diep. Xoror heeft het over instabiliteit maar dat komt als ik het goed begrijp door een te diep blad. Op bureau op maat geven ze aan dat het bureau extreem sterk en stabiel is. Weet je zeker dat dit niet waar kan zijn?
Als ik dat zeg, dan weet ik dat zeker ja 8)7.

Mensen denken dat een zit sta bureau kopen hetzelfde is als IT hardware kopen of iets. Waarbij je gewoon requirements uit kan zetten tegen specificaties. Het moet toch wel goed zijn, want er staat dit of dit (niet onderbouwd) in mooie termen of getallen. Even googlen en dan kom je uit op een mooie website of een amazon link en dan zal het toch wel goed zijn, want het staat er toch?

Je wilt graag geloven dat het wat daar staat klopt en werkt, maar technische gezien is deze breedte problematisch. Als je mijn berichten goed had doorgelezen, dan had je gelezen dat je moet kijken naar normeringen/certificeringen/test resultaten, etc. en niet marketing termen als "extreem sterk en stabiel". Stabiliteit is een redelijk subjectief iets en moeilijk vast te leggen eigenschap.

Het feit dat ze "extreem sterk en stabiel" aangeven bij een product die je kan configureren als 100x60 t/m 240x100, moet toch al een grote rode vlag zijn? Zowel de kleinste als breedste kan toch nooit net zo even sterk en stabiel zijn? En zou ook een heel ander product moeten zijn, i.p.v. een standaard bureau verlengen tot aan 240.

Voor deze breedte heb je een tafel met 3 en beter 4 poten nodig. Daarnaast is het formaat ook vreemd, waarom zou je een breed maar niet diep bureau willen? Normaal gesproken neem je een breed bureau in een grote ruimte en om dit proportioneel er niet vreemd uit te laten zien neem je dan ook een wat diepere variant. Met 60 diep zit je met je voeten tegen de muur aan en met je ogen dicht op het scherm, niet bepaald ergonomisch.

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-04 10:58

Cpt-Cholo

I did it again...

Ik heb de E7 met een blad van 240 bij 63, die is stevig genoeg voor mij. De voet is wel 68 diep, dus mogelijks te diep voor jou. Formaat is perfect voor 2 werkstations naast elkaar. In een volgende iteratie zal ik die wel iets dieper maken als ik het definitieve blad koop. Nu heb ik me gewoon beholpen met een witte Ikea keukenblad. Doet zijn ding.
Ik zal vanavond een fotootje trekken als je wilt.

• michielvz
Ja,ben benieuwd! Hoe stabiel moet het zijn om fijn te werken is natuurlijk persoonlijk. Ik heb geen ervaring met dit soort bureaus dus geen idee wat ik kan verwachten. Hele brede bureaus zijn natuurlijk exotisch dus niet in de buurt te testen voor zover ik weet (regio den haag). Op zich zou een breedte van 70cm ook kunnen. Het is mooi als de poten niet uitsteken.

Heb ondertussen gemaild met bureau op maat. Hun reactie 'Mijn ervaring is dat de zit sta bureaus op hoogte altijd wel wat trilling ervaren. Wij hebben 1 keer eerder een klant gehad die niet tevreden was in onze 5 jaar. Deels ook veroorzaakt door de laminaat vloer bij deze klant maar ook door de hoge verwachtingen. Ik verwacht als u van te voren vraagt om testresultaten u ook redelijk hoge verwachtingen heeft.

Om dat te voorkomen hebben wij een nieuwe optie de "wall zit sta onderstellen" die aan de muur worden bevestigd. Deze worden nog niet aangeboden op de site omdat wij nog bezig zijn om de verpakking en handleiding beschikbaar te maken voor consumenten.
Nadeel is dat dit bureau dus aan de muur wordt bevestigd en daardoor altijd op een vaste positie staat en er een goede sterke muur beschikbaar moet zijn. Prijs incl. btw voor alleen onderstel wordt 1339 euro voor 3 dragers en motoren.

Andere optie is een 4 poten onderstel maar daar zou ook alleen de het onderstel neerkomen op 1339 euro als het zo breed moet zijn en wellicht is eer een levertijd van 6 weken.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Er schrijven mensen hele epistels om je te vertellen wat je wel en niet kan doen, met hun kennis en ervaringen.
Je kunt daar gerust wat meer waarde aan hechten dan winkel X te mailen en een "wij van WC eend" antwoord krijgen, maar wat jij wilt gaat nooit werken op een 2 potige tafel.

Wil zelf een 220 breed mettertijd maar tafels met 2 poten kijk ik al niet eens meer naar, het wordt iig een 3 poot. Als zo'n ding 10-15 jaar mee moet dan geef ik liever die extra 400 uit om een stabiel bureau te hebben.
Als het niet stabiel is, gebruik je hem nooit staand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvz
Bedankt voor je bericht. Wel stekelig moet ik zeggen. Volgens mij volg ik het advies dat ik krijg, namelijk onderzoek doen en testresultaten opvragen. Overigens, het was 1 epistel van 1 mens. Overdrijven is ook een vak.

[ Voor 18% gewijzigd door michielvz op 28-09-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipkip90
michielvz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:28:
Heb ondertussen gemaild met bureau op maat. Hun reactie 'Mijn ervaring is dat de zit sta bureaus op hoogte altijd wel wat trilling ervaren.
Zo te lezen heb ik je een potentiële miskoop bespaard ;) . Adverteren met extreem stabiel en later toegeven dat er wel wat trillingen zijn, sluit niet echt op elkaar aan. Dat valt dus te interpreteren als extreem stabiel enkel in de zit stand. Met jouw formaat had je hier echt wel hinder van ondervonden. Alleen een vierpotige tafel en misschien een flexispot zou werken.

Een tafel met muurbeugel is wel interessant, nog nooit een dergelijk product gezien. Ik kan mij voorstellen dat dit misschien instabiliteit verminderd, maar niet zo goed als een 4 potige tafel. Prijs is alleen dan weer niet interessant.

Stukje waardering voor mijn (professionele) feedback zou ik wel kunnen waarderen, maar dat is vrijblijvend. Schrijf hele epistels om zaken 3x uit te leggen aan mensen die het topic amper lezen en een wc eend verhaal liever geloven. Dan stop ik mijn energie liever in leden die mijn advies kunnen waarderen. Ik ben maar 1 mens, maar zover ik heb kunnen lezen wel de enige mens met werkervaring in deze branche.

[ Voor 4% gewijzigd door Hipkip90 op 28-09-2023 17:58 ]

• Bad Brains
michielvz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:16:
Bedankt voor je bericht. Wel stekelig moet ik zeggen. Volgens mij volg ik het advies dat ik krijg, namelijk onderzoek doen en testresultaten opvragen. Overigens, het was 1 epistel van 1 mens. Overdrijven is ook een vak.
Als je direct in het topic bent gevallen dan heb je een punt, toen ik op zoek ging heb ik alles gelezen van pagina 1.
Weet je vanzelf wie kennis heeft, en zo werkt dat in bijna alle tweaker topics.
Maar hij heeft het zelf al hierboven uitgelegd omtrent lange posts en mensen die info vragen.
Ik ben oprecht wel benieuwd naar je aankoop en je ervaring ermee.

• michielvz
Hipkip90 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:45:
[...]

Zo te lezen heb ik je een potentiële miskoop bespaard ;) . Adverteren met extreem stabiel en later toegeven dat er wel wat trillingen zijn, sluit niet echt op elkaar aan. Dat valt dus te interpreteren als extreem stabiel enkel in de zit stand. Met jouw formaat had je hier echt wel hinder van ondervonden. Alleen een vierpotige tafel en misschien een flexispot zou werken.

Een tafel met muurbeugel is wel interessant, nog nooit een dergelijk product gezien. Ik kan mij voorstellen dat dit misschien instabiliteit verminderd, maar niet zo goed als een 4 potige tafel. Prijs is alleen dan weer niet interessant.

Stukje waardering voor mijn (professionele) feedback zou ik wel kunnen waarderen, maar dat is vrijblijvend. Schrijf hele epistels om zaken 3x uit te leggen aan mensen die het topic amper lezen en een wc eend verhaal liever geloven. Dan stop ik mijn energie liever in leden die mijn advies kunnen waarderen. Ik ben maar 1 mens, maar zover ik heb kunnen lezen wel de enige mens met werkervaring in deze branche.
Ik waardeer je input zeker. Duimpjes omhoog ;) Ik heb niet het hele topic gelezen maar wel een groot deel. Blijkbaar te oppervlakkig. Ik ga is in de buurt opzoeken naar adressen waar ik wat kan testen. Ik denk niet dat ik hypergevoelig ben voor trillingen maar wil er niet door afgeleid worden. Waarom denk.je dat een flexispot wel stabiel genoeg kan zijn? Bedoel je dan de e7 of de vierpotige e7q? Volgens @Cpt-Cholo is dit voor hem stabiel genoeg. De q is voor mij te diep. Ik werk al jaren aan een 60cm ikea bureau, prima voor mij. Zelfs met een ultrawide. Deze diepte past ook goed bij de kamer. Ik heb wel in de breedte ruimte over die ik graag beter zou willen benutten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

Hallo, mijn excuses voor het late antwoord. Was een drukke dag op het werk en heb geen tweakertijd gehad.

Dit is mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-dyGKWUeuT4i3jzNa3bBvnp1f4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cCq2VAsizzkmHXc64PfqWLb.jpg?f=fotoalbum_large
onderstel 340 euro en blad 45 euro in Ikea. Op de hoogste stand is dit echt wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Geen probleem, bedankt voor de foto. Volgens mij is de een gewoon gevoeliger dan de ander voor trillingen. Een goed onderstel om serieus te overwegen in ieder geval. Alleen kijken of een echt houten blad niet te zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGH009
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-02 20:36
defiant schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 00:55:
Inmiddels al een aantal uren mogen staan achter m'n nieuwe Lineaflex MRC PRO van MultiRatio, ik ben tot nu toe erg tevreden. De tafel is met 4 poten en motoren erg stevig en solide en de installatie service was erg handig.
Mooi om te lezen, ik overweeg ook de Lineaflex. Hoe ervaar jij het geluid bij verstellen? Is het erg luid of valt het mee?

Ik zie trouwens dat MultiRatio een klein uurtje rijden van mij vandaan zit, ik denk dat ik maar eens bij hun showroom langs ga om het bureau in het eggie te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door DGH009 op 04-10-2023 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
DGH009 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:44:
Mooi om te lezen, ik overweeg ook de Lineaflex. Hoe ervaar jij het geluid bij verstellen? Is het erg luid of valt het mee?
Dat valt wel mee, je hoort de elektromotors uiteraard, maar er zit verder geen mechanisch contact geluiden of trillingen in. Mits hij natuurlijk op een stabiele ondergrond staat. Het belangrijkste is dat het verstellen relatief van korte duur is, hij is redelijk snel en daarna is het natuurlijk weer stil.

Als gaat kijken weet je dat natuurlijk helemaal zeker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-04 10:38
Ik heb ook een elektrisch bureau uit de Lineaflex MRC-serie, de Easy, 160x80. Echt heel erg over te spreken. Ook bij die valt het geluid mee, is natuurlijk maar enkele seconden en er zit geen straalmotor onder, dus dat is echt zeer beperkte "overlast".

Multi Ratio vind ik overigens een fijne partij, ook m'n bureaustoelen komen er vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebluehour
Ik ben van plan een 18mm multiplex blad op een Flexispot E7 te doen (formaat 190x90 cm) - is dat een goed idee? Of zouden jullie eerder 22mm nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvz
@Cpt-Cholo ben uiteindelijk ook voor de E7 gegaan, met korting voor 350,- en een Woood 90x220 die ik op 70x220 laat zagen. Was ook in de aanbieding voor 164,25. Ik gok erop dat dit stabiel genoeg is. Als het staat ga ik even goed nadenken over net kabelmanagement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

michielvz schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:25:
@Cpt-Cholo ben uiteindelijk ook voor de E7 gegaan, met korting voor 350,- en een Woood 90x220 die ik op 70x220 laat zagen. Was ook in de aanbieding voor 164,25. Ik gok erop dat dit stabiel genoeg is. Als het staat ga ik even goed nadenken over net kabelmanagement.
Ik ben eens benieuwd wat die extra breedte doet.

Voor kabelmanagement heb ik 2 opvijs stekkerblokken onderaan bevestigd. type legrand, draaibaar. Verder met mijn getrouwe velcro alles netjes opgebonden. Als er niet teveel kabels en te grote adapters zijn, kun je die wel kwijt in de flexispotgoot. Als je daarentegen een stevig kabelnest wilt huisvesten, zou ik combineren met een Ikea Signum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:06
PXXL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:38:

[Afbeelding]

BODIO DAX
€509,00 - €829,00
Min. hoogte:
65 cm
Max. hoogte:
130 cm
Max. belasting:
100 kg

Hey! Deze heb ik ook op het oog. Hoe bevalt 'ie? Is hij stevig op z'n hoogst? Zonder wobble?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjow
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-04 20:33
yinx84 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:45:
[...]

Hey! Deze heb ik ook op het oog. Hoe bevalt 'ie? Is hij stevig op z'n hoogst? Zonder wobble?
Ik heb zelf dit bureau ook. De 3 koloms dus tot 130cm met 180cm blad. Naar boven en beneden gaat allemaal vrij vloeiend en maakt niet al te veel geluid. Wel zit er een kleine beweeglijkheid in als je staat. Maar bij normaal computer gebruik geen last van. In Utrecht hebben ze een showroom daar heb ik van te voren getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Sjow schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:05:
[...]

Ik heb zelf dit bureau ook. De 3 koloms dus tot 130cm met 180cm blad. Naar boven en beneden gaat allemaal vrij vloeiend en maakt niet al te veel geluid. Wel zit er een kleine beweeglijkheid in als je staat. Maar bij normaal computer gebruik geen last van. In Utrecht hebben ze een showroom daar heb ik van te voren getest.
Klinkt goed. Het wordt deze of de Uppspel van Ikea, maar ik vind deze toch mooier. De Uppspel schijnt ook een wobble te hebben bij staan.

Heb je hem toevallig met kabelgoot? Is dat wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjow
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-04 20:33
yinx84 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:08:
[...]

Klinkt goed. Het wordt deze of de Uppspel van Ikea, maar ik vind deze toch mooier. De Uppspel schijnt ook een wobble te hebben bij staan.

Heb je hem toevallig met kabelgoot? Is dat wat?
Ik heb de kabelgoot ook genomen. Dit is van dat makkelijk buigbare aluminium. Zou zelf elders een stevigere zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebluehour
Ik ga binnenkort een eikenhouten blad op een Flexispot E7 frame installeren. Zijn de schroeven die je bij de Flexispot krijgt goed genoeg, of raden jullie andere schroeven aan om het blad te monteren?

Ik heb overwogen rampamoeren te gebruiken, maar heb besloten toch gewoon direct in het blad te schroeven. Als ik het bureau ooit uit elkaar haal/moet verhuizen, kan ik het onderframe gewoon aan het blad laten zitten en alleen de poten demonteren :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Best een lijvig topic dit. Om me in te lezen begin ik als goede tweaker met de startpost. Het valt me op, als ik de laatste paar pagina's snel even doorneem, dat er veel spelers zijn in deze markt die vaak worden vermeld, maar die niet in de startpost staan. In de startpost gaat het voornamelijk over ikea en flexispot.

Als de TS nog aanwezig is, is het misschien een idee om de startpost een beetje uit te breiden? Hoeft niet veel werk in te gaan, de TS taggen, en gewoon de merken vernoemen. Dan heb je toch al een springplank om even te kijken wat er zoal beschikbaar is.

Zelf denk ik over een aantal maand klaar te zijn met een verbouwing, en een zit-sta desk is iets wat ik al langer overweeg. Dat is dan het moment, afhankelijk van hoeveel budget er over is ;)

Ik vraag me af, is er niemand die manuele zit/sta desks heeft? Ik dacht ooit eens zoiets gezien te hebben. Al zie ik nu dat je al vrij goedkoop desks kan kopen met motor, dus ze zijn tegenwoordig vast allemaal gemotoriseerd.

Ik begrijp uit de laatste pagina's dat de belangrijkste criteria zijn: stabiliteit op hoogte (wiebelen), en hoe hoog 'ie kan (ben zelf groot). Dat lijken me zaken die je enkel kan weten als je de desk kan uitproberen. Daarom is ikea wel handig, atijd wel een ikea die niet te ver ligt, en je kan alles uitproberen. Geluid van de motoren, geheugen, ... is voor mij onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGH009
defiant schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:36:
[...]

Dat valt wel mee, je hoort de elektromotors uiteraard, maar er zit verder geen mechanisch contact geluiden of trillingen in. Mits hij natuurlijk op een stabiele ondergrond staat. Het belangrijkste is dat het verstellen relatief van korte duur is, hij is redelijk snel en daarna is het natuurlijk weer stil.

Als gaat kijken weet je dat natuurlijk helemaal zeker :)
Zekers, ik ga woensdag kijken. Nog een laatste vraagje, heeft het blad staalprofielen? Ivm kromtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Komende week kan ik mijn Woood blad ophalen. Na het topic nog een keer doorgespit te hebben heb ik besloten het blad te behandelen met Rigostep Skylt Original Ultramatte PU-lak #5510. In de meeste reacties lees ik dat beide zijden behandel worden. Is dat noodzakelijk? Vanwege kromtrekken oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

michielvz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:20:
Is dat noodzakelijk? Vanwege kromtrekken oid?
Ja en ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48
michielvz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:20:
Komende week kan ik mijn Woood blad ophalen. Na het topic nog een keer doorgespit te hebben heb ik besloten het blad te behandelen met Rigostep Skylt Original Ultramatte PU-lak #5510. In de meeste reacties lees ik dat beide zijden behandel worden. Is dat noodzakelijk? Vanwege kromtrekken oid?
Ter aanvulling op de post van @Slonzo. Ja, aan beide kanten lakken. Maar de onderkant hoeft maar dicht te zijn, dus 1 keertje is voldoende. Bovenkant kun je beter wel een keer of drie doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:40
Amos_x schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:09:
Ik vraag me af, is er niemand die manuele zit/sta desks heeft? Ik dacht ooit eens zoiets gezien te hebben. Al zie ik nu dat je al vrij goedkoop desks kan kopen met motor, dus ze zijn tegenwoordig vast allemaal gemotoriseerd.
geheugen, ... is voor mij onbelangrijk.
Je hebt inderdaad ook bureau's met een zwengel om deze omhoog en omlaag te doen, prima om eens per dag je bureau op de juiste hoogte te zetten bij flexplekken, maar om meerdere keren per dag deze in stastand te zetten onhandig. Je denk vast: dat is een goede workout, maar ervaring leert dat je dit niet meerdere keren per dag gaat doen.
Hetzelfde voor geheugenfuncties, niks onhandiger om iedere keer de juiste stand te vinden, je wilt op een geheugenstand drukken en weten dat die na een paar seconden op de juiste hoogte staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
jouwheld schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:29:
[...]

Je hebt inderdaad ook bureau's met een zwengel om deze omhoog en omlaag te doen, prima om eens per dag je bureau op de juiste hoogte te zetten bij flexplekken, maar om meerdere keren per dag deze in stastand te zetten onhandig. Je denk vast: dat is een goede workout, maar ervaring leert dat je dit niet meerdere keren per dag gaat doen.
Hetzelfde voor geheugenfuncties, niks onhandiger om iedere keer de juiste stand te vinden, je wilt op een geheugenstand drukken en weten dat die na een paar seconden op de juiste hoogte staat.
Wat je zegt is logisch, ik neem het mee. De prijzen zijn redelijk (bvb van een ikea/instapper). Ik moet voor mezelf uitmaken of ik kieskeurig/veeleisend ben, of dat een ikea bvb kan voldoen als eerste bureau. Vooral naar wiebelen op grote hoogte (ben zelf groot). De een stoort er zich vast meer aan dan de andere.

Het lijkt contraintuitief. Het sta bureau is een gezondsheids ding, maar zelf zwengelen doen we niet aan ;) Ik begrijp je punt wel hoor. Doet me denken aan met de roltrap naar de sportschool gaan :+

Ik zoek nog even verder, bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGH009
DGH009 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Zekers, ik ga woensdag kijken. Nog een laatste vraagje, heeft het blad staalprofielen? Ivm kromtrekken.
Nou, ik ben dus vanochtend langs geweest om dit bureau te bekijken. Verstellen gaan snel en best wel stil, ook op volle hoogte prima stabiel naar mijn mening (volle hoogte heb ik niet nodig, zelfs met mijn 2m lengte). Zoals eerder vermeld zijn dit inderdaad de FlexiSpot E7Q onderstellen, inclusief het "hangmatje" voor kabel beheer (moet je ook maar fan van zijn, ik houd het op mijn 2 kabelgoten). Gezien de tig youTube videos erover is hier niks mis mee. Ja, op max hoogte wiebelt het wat maar dan zit je ook flink te duwen eraan. Het blad heeft inderdaad staalprofielen en ontlastingsgleuven aan de onderkant. Het blad was ook in 200 cm x 100 cm te verkrijgen zei de vriendelijke verkoper. Maar een diepte van 1 meter is maatwerk en hij moest eerst een offerte maken voordat hij een prijs wist. Ik heb aangegeven hierin interesse te hebben en later op de dag, wellicht morgen, zou ik per mail antwoord krijgen.

Nou, binnen een uur had ik de offerte al. Het bureau met 200 cm x 100 cm massief eikenblad komt neer op 1700 euro. Ik ben akkoord gegaan. Ik moet helaas een paar weken geduld hebben (want maatwerk) maar dat gaat het wel waard zijn. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door DGH009 op 18-10-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
DGH009 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:35:
[...]

Nou, binnen een uur had ik de offerte al. Het bureau met 200 cm x 100 cm massief eikenblad komt neer op 1700 euro. Ik ben akkoord gegaan. Ik moet helaas een paar weken geduld hebben (want maatwerk) maar dat gaat het wel waard zijn. 8)
Dat is toch een flink bedrag, zeker omdat er een flexispot e7q onderstel onder zit. De flexispot e7q onderstel kost excl. korting 899. Als je daar een woood blad bijneemt ben je rond de 1000 euro kwijt in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin_k
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-01-2024
Over de voorbije dagen dit hele topic eens doorgelezen gezien ik zelf al wat rondgezocht had naar een zit-sta bureau. Voorheen had ik al een Idasen in gedachten omwille van de 10 jaar garantie en geheugenfuncties (via app) aan een betaalbare prijs.
Met door dit topic te gaan ben ik wel gewonnen om hier een eigen blad op te zetten. Hiervoor kijk ik naar de Woood 160x90 of 180x90, ofwel toch nog een iets "chiquer" blad van stadshout (een prijs is daar in aanvraag).

Gisterenavond moest ik bij Ikea zijn dus daar in één keer even de stabiliteit van een aantal modellen gaan testen en de Idasen steekt er inderdaad wel bovenuit op dat vlak (zeker t.o.v. Bekant en zelfs de Rodulf en Uppspel). Het enige wat ik wel merkte is dat de motoren van de Bekant muisstil waren, terwijl die van de Idasen goed hoorbaar waren.
Op zich is dit geen ramp gezien het telkens maar even is, maar ik vroeg me wel af of dit het normale geluid was dan wel het feit van een toonzaal model te zijn dat zeer regelmatig uitgeprobeerd zal worden.
Iemand met een Idasen die dit kan bevestigen?

Verder nog een vraag (gezien ik ze niet zo concreet beantwoord heb gezien in het topic): heeft iemand een Idasen al gecombineerd met een blad van 90 diep en/of 180 breed? Blijft de stabiliteit dan even goed?

Indien ik voor de Woood bladen ga laat ik deze namelijk liever niet bijzagen en tegelijkertijd twijfel ik om die 20cm extra te nemen om zeker voldoende ruimte te hebben.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Hipkip90 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:21:
[...]

Dat is toch een flink bedrag, zeker omdat er een flexispot e7q onderstel onder zit. De flexispot e7q onderstel kost excl. korting 899. Als je daar een woood blad bijneemt ben je rond de 1000 euro kwijt in totaal.
Vergelijk het blad van het bureau van @DGH009 eens met een Woood blad, bijna 2x dikker en maar een paar balken i.p.v. de aan elkaar gelijmde latjes van een woood blad.
Een betere vergelijking zal dan een duurder woood blad zijn t.o.v. een blad dat waarschijnlijk jij bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGH009
Rembock schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Vergelijk het blad van het bureau van @DGH009 eens met een Woood blad, bijna 2x dikker en maar een paar balken i.p.v. de aan elkaar gelijmde latjes van een woood blad.
Een betere vergelijking zal dan een duurder woood blad zijn t.o.v. een blad dat waarschijnlijk jij bedoeld.
200 x 100 zie ik er ook bij WOOOD niet bij staan, 200 x 90 komt er het dichtste bij. Ze zijn trouwens onbehandeld, dus dat zal zelf moeten gebeuren, ook zie ik niks staan over ontspanningsgleuven en staalprofielen (die zijn er niet voor de lol). Kan allemaal achteraf gedaan worden en hoeft ook niet kneiter veel te kosten, maar het moet wel gebeuren (al dan niet zelf). Hoe het zit met die verdikkingsrand (sommige WOOODs hebben dat) en/of dat samen gaat met het Flexispot onderstel weet ik niet.

Het bureau wat ik besteld heb krijg ik meteen kant en klaar geleverd exact zoals ik het wil. Valt ook iets voor te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@DGH009 Heb geen ervaring met de verdikkingsrand, maar wel met het Woood blad zelf. Deze hebben inderdaad geen staalprofielen e.d., hierdoor zie je veel natuurlijke werking in de Woood bladen. Ik heb toendertijd mijn eigen blad gekocht en gelijk gecontroleerd op werking en zag dat mijn nieuw gekochte blad krom was, gelijk omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Jouw complete set lijkt mij dan ook helemaal niet slecht qua prijs, al is dit uiteraard mijn persoonlijke mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Mijn set flexispot e7 icm een woood blad 220x70 staat. Morgen de laatste laag skylt 5510 erop. Ik vroeg me af of een ophangsysteem voor een pc zou werken. Binnenkort foto's en mijn gebruikservaring. Zou zoiets bijvoorbeeld gemonteerd kunnen worden? De dwarsligger van het frame is 4,2 cm hoog. De pc moet daaronder hangen. Kan dat?

[ Voor 3% gewijzigd door michielvz op 20-10-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
michielvz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:58:
Mijn set flexispot e7 icm een woood blad 220x70 staat. Morgen de laatste laag skylt 5510 erop. Ik vroeg me af of een ophangsysteem voor een pc zou werken. Binnenkort foto's en mijn gebruikservaring. Zou zoiets bijvoorbeeld gemonteerd kunnen worden? De dwarsligger van het frame is 4,2 cm hoog. De pc moet daaronder hangen. Kan dat?
Ik ben benieuwd naar de foto’s! Zelf ook van plan om skylt te gebruiken met woood blad.

Als je bij flexispot kijkt dan zie je dat je daar ook ophangsystemen kunt bestellen, als je de e7 selecteerd zie je een aantal aanbevolen systemen. Ik zou die bestellen, of kijken naar de afmetingen en dan soortgelijk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
michielvz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:58:
Ik heb een Jarvis onderstel met WOOOD blad 150x90. Ook afgewerkt met Rigostep Skylt Original, perfect spul. Ik heb de neomounts newstar desktop houder, daar hangt een vrij zware ATX pc aan. Monteren was super eenvoudig met 4 schroeven het blad in en het hangt als een huis.

Zie ook: stin00 in "Het grote zit/sta bureau's-topic"
(ITX pc is nu vervangen voor ATX kast)

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 20-10-2023 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvz
Wat foto's van de setup tot nu toe. Pc komt er nog onder te hangen, daarna werk ik de kabels netjes weg. Ik merk wel dat na behandeling met Rigostep het oppervlak wat glooiend is geworden. Het was op 1 plek zo erg dat ik ervoor gekozen heb hey bureau om te draaien omdat ik daar precies met mijn muis zou uitkomen. Rigostep trekt in het blad en het lijkt erop dat, ondanks dat ik ontzettend mijn best heb gedaan om het gelijkmatig uit te rollen, het hout het op de ene plek boller wordt dan op een andere plek. Zoals ik het bureau nu geplaatst heb, heb ik er geen last van maar vindt het wel vreemd. De stabiliteit is dikke prima. Natuurlijk is er beweging als je tegen het bureau stoot maar bij normaal gebruik verwacht ik niet dat ik er last van heb. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYH2GdXsTb4bnebX26OqYbMYrp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbn5kbL9dgEgvIquexfhI0mM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4c8Aoazu0YGv93lFcct1UUV1SI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TW78cl7cAMDgR90nZJIPxv2h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxgVrPm1bUEm0UEdMmkE7Qzbn_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yd5aTzjiQJNGBQhHvdf026U1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
michielvz schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:45: Ik merk wel dat na behandeling met Rigostep het oppervlak wat glooiend is geworden. Het was op 1 plek zo erg dat ik ervoor gekozen heb hey bureau om te draaien omdat ik daar precies met mijn muis zou uitkomen. Rigostep trekt in het blad en het lijkt erop dat, ondanks dat ik ontzettend mijn best heb gedaan om het gelijkmatig uit te rollen, het hout het op de ene plek boller wordt dan op een andere plek. Zoals ik het bureau nu geplaatst heb, heb ik er geen last van maar vindt het wel vreemd. De stabiliteit is dikke prima. Natuurlijk is er beweging als je tegen het bureau stoot maar bij normaal gebruik verwacht ik niet dat ik er last van heb. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vreemd. Weet je zeker dat het blad wel volledig egaal was voor de behandeling? Het is wel de bedoeling dat je het blad vooraf opschuurt en volgens mij tussen de lagen door ook nog schuurt. Het lijkt mij niet dat dit door rigostep kan komen, je brengt immers dezelfde laag overal gelijkmatig aan. Laagdikte is in microns en zijn geen millimeters in dikte. Of heb je het misschien niet dik genoeg aangebracht. Hoe heb je de lagen aangebracht en met welke producten?

Lijkt me wel dat je dit weer kan verhelpen door de hobbels goed glad te schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Hipkip90 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:39:
[...]

Vreemd. Weet je zeker dat het blad wel volledig egaal was voor de behandeling? Het is wel de bedoeling dat je het blad vooraf opschuurt en volgens mij tussen de lagen door ook nog schuurt. Het lijkt mij niet dat dit door rigostep kan komen, je brengt immers dezelfde laag overal gelijkmatig aan. Laagdikte is in microns en zijn geen millimeters in dikte. Of heb je het misschien niet dik genoeg aangebracht. Hoe heb je de lagen aangebracht en met welke producten?

Lijkt me wel dat je dit weer kan verhelpen door de hobbels goed glad te schuren.
Ik heb volgens de handleiding van rigostep gewerkt. Voorschuren en na twee lagen nog een keer schuren. Dan de derde laag. Ik twijfelde achteraf ook aan de plank maar ik heb nog een afgezaagd stuk liggen van 20x220 dat echt helemaal vlak is. Ik heb zoals een tweaker ergens schreef de plank voor het schuren overigens wel met een vochtige doek afgenomen zodat de vezels omhoog gingen staan. Bij de onderkant van de plank heb ik dat niet gedaan en behandeld met 1 laag. Die is ook niet helemaal vlak. Dus aan de vochtige doek kan het dan niet liggen. Ik heb gewerkt met een goede lakroller en ruim lak gebruikt zodat je nat in nat rolt. Ik heb eennhobbel geprobeerd vlak te schuren maar dat lukt niet. Je ziet de hobbel niet en het is allemaal.heel subtiel maar met een vlakke hand wel goed voelbaar. Ik heb er geen moeite verder mee dus laat het zo. Wel jammer dat ik niet precies weet waar het aan ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door michielvz op 22-10-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-04 16:45
Ik zoek een goedkope maar goeie kwaliteit walking pad voor onder mijn bureau.

Heeft iemand recommendations?

Alvast bedankt.

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Sjow schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:05:
[...]

Ik hem inmiddels ook binnen. Kleiner model van 140x80. Montage was eitje en voelt allemaal zeer stevig aan!

Wel nog vraagje aan jou: hoe laag kan jouw bureau minimaal? Die van mij stopt bij 71. Opzich prima, maar in de specs stond 70. Vraag me af waar dat door komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:46
Yorro schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:13:
Na een tijdje hier dit forum door te hebben gespit, onlangs besloten om voor mn vriendin een zit/sta combinatie in elkaar te zetten.

Omdat tijdens het in elkaar zetten van haar bureau mijn eigen bureau in elkaar donderde 2 dagen nadat ik het bureau op hoogte had versteld (zo'n IKEA galant melkglas met 4 van die draaipoten), bleek dat 1 van de 4 poten niet meer klemde dus die was klaar.

Meteen maar een nieuw projectje er achteraan en een tweede zit/sta combi in elkaar gaan zetten.

Ben nog bezig met afronding, maar omdat ik al een eerste indruk heb van de kwaliteit en een aantal onderdelen daarvan op dit moment nog steeds in de aanbieding is hierbij alvast een overzicht. Zal op later moment terugkomen met foto's en accessoires (kabelmanagement, monitor steun, etc)
Nu hier zowel de combinaties van het frame/blad van Verwarminghandel/WOOOD en het frame van SONGMICS/WOOOD een tijdje in gebruik zijn, een korte update:

Frame Verwarminghandel:
Erg tevreden over de kwaliteit: snel, stil, stabiel, het lage (66cm) vs hoge (125cm) bereik is wel echt lekker. Kwaliteit is erg degelijk.

Frame SONGMICS:
Zou deze niet opnieuw kopen: snel, stil, stabiel, maar het bereik (69 - 115cm) is eigenlijk net wat te weinig. Mijn vriendin is niet groot (160cm) en de laagste stand is eigenlijk te hoog voor haar.
Maar het belangrijkste: sinds deze week geconstateerd dat er onder aan de poten smeermiddel/olie lekt. Dat is niet fijn, want frame staat op een houten vloer, maar vraag me ook af hoe lang het motorisch gedeelte dan nog blijft werken. Toch maar eens contact opnemen met de leverancier ben ik bang...

Hierbij enkele foto's van de setup van het frame van Verwarminghandel* i.c.m. het blad van WOOOD.
Behalve frame en blad, hierbij een kort overzicht van andere zaken:

Monitor arm van Amazon:
Invision Monitor Arm Bracket Mount for 24"-49" Displays, link: https://www.amazon.nl/-/e...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Gekozen voor deze omdat ie scherp is in prijs, maar het blijkbaar een 'white label' versie is van een duurder model. Ook bijna 5.000 reviews met een bijna maximale review schore (op amazon) helpt dan wel om 'm toch eens te proberen.

In de praktijk is het een fijn ding: de monitor is een (oude, van vorige werkgever) redelijk zware EIZO 22inch, maar de monitor arm heeft er geen enkele moeite mee.

Zo'n monitor arm is toch wel heel erg fijn, niet alleen als je aan de leesbril moet en het blijft ontkennen, dus het scherm dichterbij kunt trekken... maar terug on-topic: als je wisselt tussen zitten en staan is even snel de hoogte van het scherm aanpassen erg fijn.

Bovenop het scherm zit een webcam van Logitech (C925e) die echt heel veel beter beeld (en geluid, microfoon) heeft dan de laptop (Lenovo Legion 5, uit 2021). Daarnaast staat een printer/scanner, Canon TS6350 (voor de liefhebber, niet heel boeiend en niet echt een mening over. Hij doet wat ie moet doen)

Kabels in/door/achter de monitorarm weggewerkt in een kabelhoes:
HOMEPROTEK 3 m Cable Hose, link:
https://www.amazon.nl/-/e...itle_o01_s00?ie=UTF8&th=1

Een en ander in/door de monitor arm verwerkt, wel even goed vastzetten met tiewraps.

Op het bureau ligt een zwarte (grote) onderlegger, de RISSLA (jawel, van IKEA)
https://www.ikea.com/nl/n...derlegger-zwart-40246156/

Ja je ziet het hout minder, maar het werkt wel fijn, er komt minder snel thee/water/koffie op het hout en het contrasteert ook wel mooi met het hout. Anyway, kwestie van smaak.

Onder het bureau, t.b.v. kabelmanagement, de IKEA SIGNUM:
https://www.ikea.com/nl/n...aal-zilverkleur-30200253/
Gekozen voor deze i.v.m. de open structuur, niet heel lastig om kabels die af en toe eruit moeten (vooral laptop oplaadkabel) te bereiken, daarnaast kabels vast te zetten met tiewraps aan de SIGNUM.

Ik heb er voor gekozen om zo min mogelijk kabels op het bureau te hebben, door een cheap-ass combi van een USB-hub (geen idee meer waar gekocht) met een USB verlengsnoer. Heb meerdere merken besteld, deze verlengkabel van PAXO is het uiteindelijk (i.v.m. lengte en kwaliteit snoer en doorvoer data/gegevens) geworden, maar dan in zwart:
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s01?ie=UTF8&th=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgzsKDwzcDNByGTVteakLYQd6Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkJh1z37tKpPPTfIdvYGGgjG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kf42ExBo1vhYhuSTi3Np6KbHGZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohSe6SAchtpW67Q5aODIksrQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQw4ISe-oEHPnZeV10P4tL8K2zY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVubIEXHSnJoigFQPCNKN5s0.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen