@
grifti69 Zeker hoor. Ik heb de combinatie nog steeds, nog steeds geen problemen.
Ik heb destijds de kleuren olie toegepast op een eiken blad en dat ziet er echt super goed uit.
Achteraf gezien had ik het eigenlijk nog wel even moeten afwerken met een matte beschermolie of beschermende lak, maar dat is makkelijk gezegd achteraf. Met alleen olie zie ik wel plekken waar normaal licht opvalt als lichter dan onder de deskpad/muismat. Ook zijn er inmiddels wat gebruikersporen door schoonmaken met een vochtige doek en een nat glas/kopje neerzetten. De eerste keer vond ik dat zeer k*t, maar inmiddels ben ik eraan gewend en voegt het ook wel wat "gebruikt karakter" toe
Het grootste nadeel/punt dat ik heb is met het frame. Of meer, de motors. Een eikenhouten blad weegt wel wat (ik gok een kilo of 30). De computer weegt ook wel een slordige 20 kilo. 3 x 5kg schermen + standaard. Nog een klein speaker setje en wat losse meuk en het is gauw 80kg wat erop zit/eraan hangt. Bij het omhoog gaan gaat het beduidend moeizamer dan het kant-en-klare bureau dat m'n vriendin heeft gekocht en het klinkt ook alsof het met moeite gaat. Uit m'n hoofd was de rating ook "tot 80kg", waar ik vermoed wel overheen te zitten.
Een 2e nadeel van het frame is dat het Ikea Idasen onderstel ding geen "geheugen" heeft. Je kunt je favoriete hoogtes niet afstellen, bijvoorbeeld je normale sta en zit hoogtes.
Maar, al dat gezegd hebbende, ik ga dit ding wel mee verhuizen naar een volgende woning