Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin_k
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-01-2024
Voor zij die uiteindelijk een WOOOD blad geïnstalleerd hebben, hebben jullie hiervoor speciale schroeven gebruikt?
Eerder naar de bouwmarkt geweest en ik lijk op het eerste zicht namelijk geen schroeven te vinden die én van RVS zijn, én kort genoeg zijn voor het WOOOD blad (max. 20mm) én een kop breed genoeg hebben voor het Idasen onderstel.

Ik kan er natuurlijk steeds over gekeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:55
@kevin_k Ik heb ook de combi Idasen + Woood blad, heb de meegeleverde bouten van het Idasen onderstel gebruikt.
Eerst voorzichtig het blad op zijn kop gelegd, hierna het Idasen onderstel ook ondersteboven erop. Plekken gemarkeerd waar de bouten komen, van klein naar groot gaten geboord & de bouten er in geschroefd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin_k
Rembock schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:31:
@kevin_k Ik heb ook de combi Idasen + Woood blad, heb de meegeleverde bouten van het Idasen onderstel gebruikt.
Eerst voorzichtig het blad op zijn kop gelegd, hierna het Idasen onderstel ook ondersteboven erop. Plekken gemarkeerd waar de bouten komen, van klein naar groot gaten geboord & de bouten er in geschroefd :)
Aha, dat is interessant. Ik ging ervan uit dat het Idasen blad gaten met een schroefdraad in had i.p.v. gewoon voorgeboorde gaten (cfr. zoals je rampamoeren zou gebruiken) en daarom dacht ik op zoek te gaan naar schroeven met een punt.
Goed te weten dat het ook zo kan dan.
Weet je toevallig nog welke diameter je voorgeboord hebt? Ik zou denken ongeveer de helft?

[ Voor 4% gewijzigd door kevin_k op 27-10-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
michielvz schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:45:
Wat foto's van de setup tot nu toe. Pc komt er nog onder te hangen, daarna werk ik de kabels netjes weg. Ik merk wel dat na behandeling met Rigostep het oppervlak wat glooiend is geworden. Het was op 1 plek zo erg dat ik ervoor gekozen heb hey bureau om te draaien omdat ik daar precies met mijn muis zou uitkomen. Rigostep trekt in het blad en het lijkt erop dat, ondanks dat ik ontzettend mijn best heb gedaan om het gelijkmatig uit te rollen, het hout het op de ene plek boller wordt dan op een andere plek. Zoals ik het bureau nu geplaatst heb, heb ik er geen last van maar vindt het wel vreemd. De stabiliteit is dikke prima. Natuurlijk is er beweging als je tegen het bureau stoot maar bij normaal gebruik verwacht ik niet dat ik er last van heb. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
waarom heb je zon groot bureau als je met 75% van het oppervlak niks doet?

(oprechte vraag) ik heb zelf een 60x80 sta-bureau en das net genoeg voor keyboard, trackpad en kop thee.

maar ik doe er verder ook niks mee, loze ruimte heb ik een hekel aan

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:14
kevin_k schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:23:
Voor zij die uiteindelijk een WOOOD blad geïnstalleerd hebben, hebben jullie hiervoor speciale schroeven gebruikt?
Eerder naar de bouwmarkt geweest en ik lijk op het eerste zicht namelijk geen schroeven te vinden die én van RVS zijn, én kort genoeg zijn voor het WOOOD blad (max. 20mm) én een kop breed genoeg hebben voor het Idasen onderstel.

Ik kan er natuurlijk steeds over gekeken hebben.
Ik heb dat voor 2 bladen van WOOOD met rampamoeren gedaan. Zie eerdere post:

RoyP schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:21:[/b]
[...]

[ Voor 50% gewijzigd door Yorro op 27-10-2023 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Zwelgje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:58:
[...]

waarom heb je zon groot bureau als je met 75% van het oppervlak niks doet?

(oprechte vraag) ik heb zelf een 60x80 sta-bureau en das net genoeg voor keyboard, trackpad en kop thee.

maar ik doe er verder ook niks mee, loze ruimte heb ik een hekel aan
Om verschillende redenen. Het staat mooi en ik kan er dan wat praktische en mooie spullen op kwijt. Binnenkort komt de lego bowser op de hoek te staan. En eventueel een 3d printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin_k
Yorro schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:20:
[...]

Ik heb dat voor 2 bladen van WOOOD met rampamoeren gedaan. Zie eerdere post:

RoyP schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:21:[/b]
[...]
RoyP,

heb je hier dan ook RVS rampa's gebruikt of "gewoon" gegalvaniseerde?
Ik lijk nergens (sluitend) terug te vinden of je bij die WOOOD bladen nu rekening dient te houden met looizuur of niet.
Net zoals bij schroeven zie ik in de gangbare zaken namelijk niet zo veel RVS opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Laatst online: 00:14
kevin_k schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:56:
[...]

RoyP,

heb je hier dan ook RVS rampa's gebruikt of "gewoon" gegalvaniseerde?
Ik lijk nergens (sluitend) terug te vinden of je bij die WOOOD bladen nu rekening dient te houden met looizuur of niet.
Net zoals bij schroeven zie ik in de gangbare zaken namelijk niet zo veel RVS opties.
Ik heb de rampamoeren bij Gamma gehaald. Meen dat het de gegalvaniseerde zijn, rvs verkopen ze niet. Reactie met het hout zou kunnen, maar de moeren zitten wel aan de onderkant van het blad, dus maak me er niet zo druk om.

Looizuur en eikenhout kun je (volgens mij) nooit uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
kevin_k schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Aha, dat is interessant. Ik ging ervan uit dat het Idasen blad gaten met een schroefdraad in had i.p.v. gewoon voorgeboorde gaten (cfr. zoals je rampamoeren zou gebruiken) en daarom dacht ik op zoek te gaan naar schroeven met een punt.
Goed te weten dat het ook zo kan dan.
Weet je toevallig nog welke diameter je voorgeboord hebt? Ik zou denken ongeveer de helft?
Goeie vraag, het is i.i.g. de 10081 bout volgens de montagehandleiding, Reddit zegt 6x16 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grifti69
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
rkeet schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:28:
@AMD1800 Nou, ik heb nu dit blad, voor het Ikea Idasen onderstel. Op reddit nog even zitten vragen over manieren om het hout te bewerken om een kleur naar wens te krijgen.

Mochten anderen hier terecht komen over een bureau, ik zal binnenkort wanneer ik het blad klaar heb en het zaakje in elkaar heb gezet een update met foto (als dat kan) plaatsen.

Voor zij die erover nadenken, dit zijn wat resources die ik op reddit gelinkt gekregen heb met informatie en producten voor bewerken massief houten bladen.

https://www.hout-olie.nl/
http://www.smitsdesigncen...s/massief-houten-meubels/
https://polyestershoppen....transparante-epoxycoating
https://www.minwax.com/how-to-finish-wood/staining-wood/

De tips opgesomt naar 3 werkwijzen:

1. Beitsen & lakken
2. Olieen & lakken
3. Alleen olie

Voor alle 3 (olie, beits & lak) kwam de ene keer wel en de andere keer niet het advies het te verdunnen voor een eerste en mogelijk tweede laag (afhankelijk van hoeveel wordt opgezogen door het hout). Voor verdunnen kwamen veel methoden en chemische stoffen voorbij, dus dat heb ik niet allemaal begrepen. Makkelijkst was te onthouden dat de dingen op waterbasis niet gebruikt moeten worden op olie basis ondergrond. Waterbasis dingen kun je met water verdunnen. Voor iedere "volgende" laag moet het minder verdund zijn (bijv. 50% verdund laag 1, 30% laag 2, 0% laag 3).

Van het weekend bij iemand geweest die alleen geoliede meubelen heeft, zagen er super mooi uit. Dus ik ga zelf voor de optie alleen olie (kan altijd nog lakken indien gewenst). Dus dat moet ik de komende tijd dan maar gaan realiseren ;)

(kleine edit: 1 van de links is over epoxy coating. Hoewel dat een mooi resultaat geeft, als je het goed doet, ishet niet geschikt voor veel gebruikte dingen zoals bureau's, omdat het een redelijk zacht en kras gevoelig plastic-achtig resultaat geeft).
Ik zat vandaag naar precies dezelfde combinatie te kijken, dus ik ben heel benieuwd wat na twee jaar je ervaringen zijn met deze combinatie. Wil je die delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een Ikea Idasen (onderstel en blad) en wil hier een monitorarm op monteren voor een ultrawide monitor (Dell U3419UW). Volgens de specs weegt deze monitor in totaal 8,2kg maar dat is inclusief standaard/voet.

Is het mogelijk om een monitorarm te monteren op een hoek van het blad? Of houdt het blad dit niet?
En als ik deze gewoon in het midden monteer?

Heb wat gegoogled en op Reddit gekeken, heb geen uitsluitsel kunnen achterhalen hierover.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03-2024
Is het mogelijk om een monitorarm te monteren op een hoek van het blad? Of houdt het blad dit niet?
En als ik deze gewoon in het midden monteer?
Zou ik niet doen. Het originele blad dat erbij hoort is van karton aan de binnenkant. Het gewicht van je scherm is 8,2kg, maar wanneer je deze met een mount vast maakt aan een punt/stuk van het blad wordt het meer, namelijk ook gewicht van de arm en de hefboom werking van het hangen van het scherm.

Maar dat ben ik. Het gewicht van schermen aan een arm hangen is (een van de redenen) waarom ik voor een eiken blad ben gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkeet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03-2024
@grifti69 Zeker hoor. Ik heb de combinatie nog steeds, nog steeds geen problemen.

Ik heb destijds de kleuren olie toegepast op een eiken blad en dat ziet er echt super goed uit.

Achteraf gezien had ik het eigenlijk nog wel even moeten afwerken met een matte beschermolie of beschermende lak, maar dat is makkelijk gezegd achteraf. Met alleen olie zie ik wel plekken waar normaal licht opvalt als lichter dan onder de deskpad/muismat. Ook zijn er inmiddels wat gebruikersporen door schoonmaken met een vochtige doek en een nat glas/kopje neerzetten. De eerste keer vond ik dat zeer k*t, maar inmiddels ben ik eraan gewend en voegt het ook wel wat "gebruikt karakter" toe ;)

Het grootste nadeel/punt dat ik heb is met het frame. Of meer, de motors. Een eikenhouten blad weegt wel wat (ik gok een kilo of 30). De computer weegt ook wel een slordige 20 kilo. 3 x 5kg schermen + standaard. Nog een klein speaker setje en wat losse meuk en het is gauw 80kg wat erop zit/eraan hangt. Bij het omhoog gaan gaat het beduidend moeizamer dan het kant-en-klare bureau dat m'n vriendin heeft gekocht en het klinkt ook alsof het met moeite gaat. Uit m'n hoofd was de rating ook "tot 80kg", waar ik vermoed wel overheen te zitten.

Een 2e nadeel van het frame is dat het Ikea Idasen onderstel ding geen "geheugen" heeft. Je kunt je favoriete hoogtes niet afstellen, bijvoorbeeld je normale sta en zit hoogtes.

Maar, al dat gezegd hebbende, ik ga dit ding wel mee verhuizen naar een volgende woning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
rkeet schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:58:
[...]

Zou ik niet doen. Het originele blad dat erbij hoort is van karton aan de binnenkant. Het gewicht van je scherm is 8,2kg, maar wanneer je deze met een mount vast maakt aan een punt/stuk van het blad wordt het meer, namelijk ook gewicht van de arm en de hefboom werking van het hangen van het scherm.

Maar dat ben ik. Het gewicht van schermen aan een arm hangen is (een van de redenen) waarom ik voor een eiken blad ben gegaan.
Daarbij heb ik de ervaring met zo'n Ikea tafelblad en een monitorsteun in het midden dat het blad gaat doorhangen. Nu vervangen door een massief beukenhouten blad en dat blijft wel gewoon recht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
rkeet schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:04:
@grifti69
Een 2e nadeel van het frame is dat het Ikea Idasen onderstel ding geen "geheugen" heeft. Je kunt je favoriete hoogtes niet afstellen, bijvoorbeeld je normale sta en zit hoogtes.
Ik had de Idasen op mijn shortlist staan. Ikea, lekker makkelijk, en van alle ikea zit/sta combo's blijkbaar de meest stabiele (wat betreft wobbelen). Maar hier had ik nog niet bij stilgestaan, namelijk dat 'ie geen geheugen heeft. Lijkt me idd best wel handig en niet steeds moeten 'mikken' naar de goede hoogte.

Ik ga nog even langs de meest besproken merken hier, kijken of er iets gelijkwaardig tussen zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevin_k
Wat het uiteindelijk geworden is:

Idasen onderstel
WOOOD tafelblad 180x90cm
Standaard M6 rampamoeren (Hornbach) + bijgeleverde bouten van Ikea
V33 Werkblad olie: 2 lagen op de onderkant, 3 lagen op de bovenkant

Voor de moeren uiteindelijk voorgeboord met een 10mm houtboor (eerst 8 geprobeerd, maar dan krijg je de moer er voor geen meter in), vervolgens de rampa's met de hand erin gedraaid.

Met het natte weer van de voorbije weken heb ik het blad wel een extra week laten drogen/harden en dit zou misschien nog net iets langer mogen

Resultaat: een groot en zeer stevig bureau dat zeer aangenaam aanvoelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTn4y7dp24fLo_RcLnGSROAz61M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDCR4HhHNyoJQhC3M7f1TzwD.jpg?f=fotoalbum_large

Nu de inrichting nog terug voorzien en kabels mooi ordenen :-)

Bedankt iedereen voor de informatie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
Amos_x schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:32:
[...]

Ik had de Idasen op mijn shortlist staan. Ikea, lekker makkelijk, en van alle ikea zit/sta combo's blijkbaar de meest stabiele (wat betreft wobbelen). Maar hier had ik nog niet bij stilgestaan, namelijk dat 'ie geen geheugen heeft. Lijkt me idd best wel handig en niet steeds moeten 'mikken' naar de goede hoogte.

Ik ga nog even langs de meest besproken merken hier, kijken of er iets gelijkwaardig tussen zit.
De app heeft een geheugenfunctie, en als je Home Assistant hebt kun je het via een integratie doen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 12:23

Cpt-Cholo

I did it again...

Uit de nieuwsbrief Flexispot:

Vroegboekkorting
Gebruik de geheime code BFPREE7Q om €400 te besparen op de E7Q.

(599 ipv 999)

de code werkt van 24 tot 27 november

[ Voor 21% gewijzigd door Cpt-Cholo op 14-11-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Cpt-Cholo schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:23:
Uit de nieuwsbrief Flexispot:

Vroegboekkorting
Gebruik de geheime code BFPREE7Q om €400 te besparen op de E7Q.

(599 ipv 999)
De code werkt hier niet, geldt er misschien een ingangsdatum voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:40
Dat is een interessante aanbieding! Hij is geldig vanaf 24-11 volgens https://www.flexispot.nl/black-friday

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:17
Het gaat in dit geval alleen om alleen het onderstel? (ja dus)
Met een houten en klein blad is hij 1600+

Verder prima prijs lijkt me 600,- voor 4 motoren, kan je er dan vanuit gaan dat hij stabieler is dan b.v. een E7?

Edit; Ik had deze vraag al een keer gesteld, en het antwoord was duidelijk ja.
Wat ook niet heel vreemd is met 4 van die poten en zo'n groot frame.

Denk dat ik dit frame maar ga kopen, en dan kijken naar een blad van 85(90) bij 210'ish.

[ Voor 36% gewijzigd door Bad Brains op 14-11-2023 03:01 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
  • Laatst online: 21-03 09:57
Heeft er iemand een persoonlijke uitnodigingscode van Flexispot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 12:23

Cpt-Cholo

I did it again...

Capsaicin schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:26:
[...]
De code werkt hier niet, geldt er misschien een ingangsdatum voor?
Klopt de code werkt van 24 tot 27 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens362
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 10:28
Wat voor een schroeven gebruiken jullie voor een woood blad behalve rampamoeren..

• Amos_x
De inrichting van m'n bureau is nog niet voor meteen. Eerder naar eind december, begin januari. Maar ik bekijk wel op dit moment de mogelijkheden.

Ik denk dat ik in eerste instantie toch gemakkelijkheidshalve voor Ikea Bekant ga.

Ik heb de wiebeldiscussie op de laatste pagina's hier wel gevolgd, en heb me even laten meeslepen. Maar dit doet me heel hard denken aan de soort audio-discussies waar je een simpele 2.0 set zoekt, en eindigt met een Dali of Audeze 5.1 of B&O setup aan 8000 euro.

Het lijkt me erg afhankelijk van hoe je het zelf ervaart. Sommigen worden er wellicht helemaal leip van en gaan over de zeik, en voor anderen zal het wel best zijn.

Voor dat bedrag (550 euro) is het een prima instapper en test bureau om het hele zit/sta ding te ervaren, en de meerwaarde (of niet) te beoordelen. Worst case gaat 'ie naar de zolder of wordt tweedehands verkocht.

Het voordeel met Bekant is dat je ook normale bureaus hebt met exact hetzelfde ontwerp. Dan kan ik dus een 3.60m bureau maken, waarvan 1 helft zit/sta, en de andere vast. Het is niet nodig dat de volledige 3.60 naar omhoog kan.

Om het wiebelen tegen te gaan, kan je als laatste redmiddel eventueel twee kleine (omgekeerde) driehoekjes aan de muur vijzen op de hoogste stand, bekleed met een rubber antislip strookje, en het bureau omhoog zetten tot tegen dat punt. Gegarandeerd staat 'ie dan muurvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
Kan je bij de Flexispot E7Q een monitorarm gebruiken bij een blad met diepte van 80cm?

Hoe makkelijk is het bovendien om die bij een verhuis opnieuw uit elkaar te halen en in elkaar te stopppen?

[ Voor 39% gewijzigd door schaakspeler op 17-11-2023 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19
De Black Friday aanbiedingen gelden niet alleen op de EQ7 maar ook nog op vele andere bureau's. De E7 Pro gaat zo onder de 400 euro. Lijkt me een super goede aanbieding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyJbjZpM8giXGtdwZi_xiqiS0qU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kC8cR7wQMFlg3WEHrvXI39eL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:53
jep ik ben ook in de markt voor een e7 pro, weet iemand wat het voordeel is ten opzichte van een gewone e7?

[ Voor 6% gewijzigd door Sammy_tukker op 17-11-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sammy_tukker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:37:
jep ik ben ook in de markt voor een e7 pro, weet iemand wat het voordeel is ten opzichte van een gewone e7?
De Pro heeft meer draagkracht, snellere motor, c-poot ipv t-poot, fancy kabelmanagement.
De specs staan op de website, zet 2 vensters open en vergelijken maar.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
schaakspeler schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:18:
Kan je bij de Flexispot E7Q een monitorarm gebruiken bij een blad met diepte van 80cm?

Hoe makkelijk is het bovendien om die bij een verhuis opnieuw uit elkaar te halen en in elkaar te stopppen?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:54
Als je iets meer info geeft wellicht. Een arm met klem of door het blad heen en welk gewicht komt er aan te hangen. Ik gebruik een arm met een ring en bout door het blad heen want wil geen klem die uitsteekt aan de achterkant en dat werkt prima.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
Himalaya schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:13:
[...]

Als je iets meer info geeft wellicht. Een arm met klem of door het blad heen en welk gewicht komt er aan te hangen. Ik gebruik een arm met een ring en bout door het blad heen want wil geen klem die uitsteekt aan de achterkant en dat werkt prima.
Betreft een arm met klem die 2 monitors van in totaal 8kg draagt.

Probleem zou dus kunnen zijn dat er niet voldoende ruimte is aan het vals tot aan de zijbalk om de klem te bevestigen bij de bladen van 80cm diep. Ze bieden ook een bamboe blad aan dat 90cm diep is, maar dat blad lijkt vrij dun, dus niet zeker of dat de monitors zal kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
@schaakspeler voor je vraag zijn 2 dingen nodig:

1) De diepte van je monitorarmhouder onder je bureau (die kun je zelf meten)
2) De ruimte onder het gewenste bureau tot de dwarsbalk. De formaten heeft flexispot niet op hun site staan (derp), die zou je bij ze op kunnen vragen.

Alvast ter info: ik heb een 34inch ultra wide op 1 voet op een Ikea 19mm blad zitten, de stevigheid zal wel meevallen op het bamboeblad.

Zelf een blad (laten) maken is ook nog een optie. Dat zal goedkoper zijn dan die van flexi.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06
@schaakspeler Ik heb een Flexispot met bamboe blad en voorafgaand aan de montage voelt het net zo stevig als andere bladen, niet zoals sommige goedkope bladen die enorm torderen als ze nog niet gemonteerd zijn. Ik heb een arm met een monitor van circa 4 kg op het bureau geklemd staan zonder problemen.

Je zou bij flexispot navraag kunnen doen wat de max belasting bij gebruik van een monitorarm is. Als je toch twijfelt zou je eventueel een lat aan de onderkant tussen de klem en bureau doen om de belasting over groter oppervlakte te spreiden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
De diepte van mijn monitor arm klem is zo'n 5 à 6 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:51
Ik ga vrijdag de Flexispot E7 Pro bestellen. Kleur frame wit, komt een WOOOD blad op. 400 euro voor een onderstel is een scherpe prijs.

Weet iemand toevallig of je de (nog niet werkende) black friday kortingscode kunt combineren met andere flexispot kortingscodes (nieuwsbrief of referral codes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
Hipkip90 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:39:
Ik ga vrijdag de Flexispot E7 Pro bestellen. Kleur frame wit, komt een WOOOD blad op. 400 euro voor een onderstel is een scherpe prijs.

Weet iemand toevallig of je de (nog niet werkende) black friday kortingscode kunt combineren met andere flexispot kortingscodes (nieuwsbrief of referral codes)?
Bij mijn 10% 'welkomskorting' staat duidelijk 'niet combineerbaar'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
Hipkip90 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:39:

Nee, helaas. Korting stapelen doen ze niet aan. Maar ook zonder is het een prima aanbieding. Heb hem hier staan en tevreden mee..

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Sammy_tukker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:37:
Zie hier de website voor het vergelijk
https://www.flexispot.com...ing-desk-is-right-for-you

En hier een filmpje ter vergelijk:
YouTube: Unveiling Excellence: FlexiSpot E7 vs. E7 Pro Standing Desks Showdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
De definitieve Black Friday prijzen zijn nu bekend van de E7/E7H, E7 Pro, E8 en GT5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6fwWuLO-19sdKYnGkm7Y9LiqRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cVKxm7neWngtiJTVOUMfbfqs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Ik hoor veel over de WOOOD bladen. Zover ik het begrijp, moet je deze na aanschaf zelf behandelen. Klopt dat?

Waarom zijn deze zo populair? Is het alleen vanwege de prijs? Is het voor een leek op het gebied van hout goed te doen om te behandelen?

Liefst zou ik de kleur iets donkerder willen maken dan wat ik op de foto's van de WOOOD bladen zie. Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken?

Ik ben ook nog sterk aan het nadenken over welk frame ik wil hebben, maar daar begrijp ik dankzij dit topic meer van :).

Wel 1 vraag: Is het goed te doen om een E7Q een blad van 200x100 te geven? Die heb ik nu liggen. Dat zou genoeg geld en werk schelen dat ik de hogere prijs best kan accepteren.

[ Voor 14% gewijzigd door coptician op 21-11-2023 11:19 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGH009
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-02 20:36
coptician schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:16:
Wel 1 vraag: Is het goed te doen om een E7Q een blad van 200x100 te geven? Die heb ik nu liggen. Dat zou genoeg geld en werk schelen dat ik de hogere prijs best kan accepteren.
Het bureau wat ik besteld heb heeft een E7Q onderstel met ook een 200x100 blad van 4cm dik eikenhout dus moet kunnen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
coptician schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:16:
Ik hoor veel over de WOOOD bladen. Zover ik het begrijp, moet je deze na aanschaf zelf behandelen. Klopt dat?

Waarom zijn deze zo populair? Is het alleen vanwege de prijs? Is het voor een leek op het gebied van hout goed te doen om te behandelen?

Liefst zou ik de kleur iets donkerder willen maken dan wat ik op de foto's van de WOOOD bladen zie. Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken?
Ik denk vanwege de verkrijgbaarheid en de prijs
Na aanschaf inderdaad behandelen, onbewerkt hout kan werken.
Ik denk dat er wel genoeg YouTube video's zijn over hoe een blad te bewerken en denk dat het voor een leek goed is te doen.
Donker zal ongetwijfeld een van de lakkleuren zijn van bijv. Skylt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Dank jullie wel beiden. Ik ga denk ik mijn huidige blad behouden, maar goed om te weten als ik die later toch wil vervangen. Ik heb de komende tijd geen tijd over hiervoor, maar misschien over een jaartje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letanie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-06 17:24
Vrijdag is met BlackFriday 20% korting op alles in de Belgische Gamma. Dit met de BF deal van FlexiSpot en een E7Pro met Woood Blad van 200x90cm komt uit onder de 600 euro. Lijkt mij een goede deal. Hoogstwaarschijnlijk koop ik ook deze combi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipkip90
letanie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:24:
Vrijdag is met BlackFriday 20% korting op alles in de Belgische Gamma. Dit met de BF deal van FlexiSpot en een E7Pro met Woood Blad van 200x90cm komt uit onder de 600 euro. Lijkt mij een goede deal. Hoogstwaarschijnlijk koop ik ook deze combi.
Bij de Gamma in Nederland nu 30% korting op WOOOD bladen. 200x90 kost 146 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidjbasi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
Vraagje. Ik twijfel tussen de woooden 160x90 en de homeworx mangohout 160x80. Voor mij is de 90 diep en zou wel aan karwei of gamma kunnen vragen om het een stukje te zagen en dan kan ik het wel een beetje schuren en verwerken maar dan vraag ik me af of de mangohout dan niet goed genoeg is en makkelijker? Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.

• Hipkip90
davidjbasi schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:56:
Vraagje. Ik twijfel tussen de woooden 160x90 en de homeworx mangohout 160x80. Voor mij is de 90 diep en zou wel aan karwei of gamma kunnen vragen om het een stukje te zagen en dan kan ik het wel een beetje schuren en verwerken maar dan vraag ik me af of de mangohout dan niet goed genoeg is en makkelijker? Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.
Mangohout heeft dezelfde hout eigenschappen, zou identiek moeten zijn betreft bewerking. Nadeel van mangohout is wel de kleur die veel differentiatie heeft (kan wat druk overkomen voor een bureaublad), maar dat is persoonlijk smaak.

Als je een fingerlas woood blad laat zagen let er dan wel op hoeveel je er vanaf laat zagen, het is lelijk gezicht als er bijv op 1 zijde een dun strookje zit. Beter is dan om op beide zijdes evenveel eraf te halen of precies zoveel als de breedte van 1 strook. Laten zagen kan volgens mij niet bij alle karwei vestigingen, bij gamma wel.

• davidjbasi
Hipkip90 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 05:57:
[...]

Mangohout heeft dezelfde hout eigenschappen, zou identiek moeten zijn betreft bewerking. Nadeel van mangohout is wel de kleur die veel differentiatie heeft (kan wat druk overkomen voor een bureaublad), maar dat is persoonlijk smaak.

Als je een fingerlas woood blad laat zagen let er dan wel op hoeveel je er vanaf laat zagen, het is lelijk gezicht als er bijv op 1 zijde een dun strookje zit. Beter is dan om op beide zijdes evenveel eraf te halen of precies zoveel als de breedte van 1 strook. Laten zagen kan volgens mij niet bij alle karwei vestigingen, bij gamma wel.
Heel erg bedankt voor je reactie en tip. Daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan. Woooden vond ik ook al mooier.

Ik zal eens even bij de Gamma in mijn stad langsgaan om navraag te doen. En zal dan daar ter plekke even moeten meten en kijken hoeveel ik per zijde eraf kan moet halen. Kan ik dan wel gewoon bijvoorbeeld 1 strook aan 1 zijde eraf laten zagen? Of toch beter om alsnog beide zijdes te laten zagen?

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:40
Ben ook in de markt voor een mooi bureau. Na lezen van dit topic komt ik bij:

Woood 200x80 (is op maat gezaagd bij de Karwei.)
Flexispot E7 pro - Deze ga ik morgen bestellen met Black Friday korting.

Maar hebben jullie ook advies over een sterke USB hub? Graag combi met USB-C en USB-A. Hierdoor kan ik nog netter alle kabels weg werken, en aansluiten op mijn werklaptop en gamepc. Zie heel veel losse aliexpress hubs. Maar praktijk blijkt toch vaak dat de snelheid tegen valt. En dit is wel nodig omdat bijv mijn webcam 4K is.

• Sammy_tukker
Bij mij komt er ook een E7 pro morgen besteld: ik zit nog wel te twijfelen over het blad, waarom kiezen voor WOOOD, behalve dat het pietsie goedkoper is? Ik zit zelf aan het bamboeblad van Flexispot te denken (
160X80).

• Hipkip90
Sammy_tukker schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:17:
Bij mij komt er ook een E7 pro morgen besteld: ik zit nog wel te twijfelen over het blad, waarom kiezen voor WOOOD, behalve dat het pietsie goedkoper is? Ik zit zelf aan het bamboeblad van Flexispot te denken (
160X80).
Persoonlijke voorkeur. Zelf vindt ik bamboo wat drukker overkomen met de vele lijnen, het is ook wat meer donker in kleur en geel/oranje tint vindt minder mooi, het is minder bewerkelijk en volgens mij is de gevoelstemperatuur wat lager waardoor het wat kouder aanvoelt.

• laulaulau
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-12-2023
Al enkele weken dit topic aan het volgen. Op basis van het advies dat hier gegeven werd ga ik me een Flexispot E7 Pro bestellen.

Voor het blad ben ik aan het kijken voor iets van 180x80 met walnootafwerking. Daarvoor blijkt de zoektocht erg moeilijk te lopen. De Karlby van Ikea is precies de kleur die ik zoek, inclusief het afwisselende patroon dat het een levendige uitstraling geeft. Ook de Barkaboda heeft een prachtige warme tint. Helaas kunnen die werkbladen niet in 80 cm breed worden besteld.

In de Gamma, Praxis, Karwei en Hubo verkopen ze allemaal hetzelfde hout lijkt het. Ook daar zijn de keukenbladen 60 cm breed (zoals deze, deze en deze). Het hout dat je op maat kan laten zagen heeft dan weer een hele andere structuur, dezelfde die ze me bij een houtzagerij voor een veelvoud van de prijs aanboden. Dat vind ik persoonlijk iets te monotoon. Ik vond wel deze van het met CanDo dat de doe-het-zelfwinkels verkopen, maar die is niet beschikbaar via de houtzagerijtool...

Heeft er iemand suggesties voor waar ik aan een acceptabele prijs een walnotenfineer werkblad van 180x80 kan vinden in de stijl van deze, deze, deze en deze? :)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 10:53
Veel Flexispot fans, maar ik ga toch een Secretlab Magnus Pro XL bestellen :D

Die is daadwerkelijk nog iets goedkoper en heeft iets meer features.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
Zijn er meer mensen die zojuist hebben besteld bij flexispot? Fingers crossed, misschien heb ik wel een gratis bureau, ik was wel reten snel met betalen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
Sammy_tukker schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:16:
Zijn er meer mensen die zojuist hebben besteld bij flexispot? Fingers crossed, misschien heb ik wel een gratis bureau, ik was wel reten snel met betalen 😊
Ik heb ook geprobeerd, bestelling afgerond om 00:01. Hopelijk was dat snel genoeg. Wel wat tijd verloren want hun kortingscode deed het niet, dus uiteindelijk zonder korting gekocht. Wanneer was jij rond of wat is je bestelnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidjbasi
schaakspeler schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:31:
[...]

Ik heb ook geprobeerd, bestelling afgerond om 00:01. Hopelijk was dat snel genoeg. Wel wat tijd verloren want hun kortingscode deed het niet, dus uiteindelijk zonder korting gekocht. Wanneer was jij rond of wat is je bestelnummer?
Wel jammer dat je zonder korting hebt gekocht. Scheelt behoorlijk veel geld toch? Ik heb met korting gekocht om 2023-11-24 00:00:25. Ik ga er niet vanuit dat ik geluk heb maar ja we gaan het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 12:40
Code voor de E7Q deed het pas om 00:10, dat hadden ze sluw bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:13
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:13:

Die is daadwerkelijk nog iets goedkoper en heeft iets meer features.
Ik neig ook naar deze :Y

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidjbasi
Steveedge schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:47:
Code voor de E7Q deed het pas om 00:10, dat hadden ze sluw bedacht.
Best triest dit hoor. Kansloos voor die 100% cashback. Denk dat het binnen een paar seconden al gedaan was. Maar misschien dachten ze dat zoveel korting op de E7Q goed genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Ook ik heb een poging gedaan bij Flexispot. Het vervelende was dat de timer ook niet goed liep. Als je de pagina ververste dan ging er zo 10seconden van de timer af.

De lijst van winnaars is bekend gemaakt, helaas voor mij.

Wel een prima korting op het onderstel, dus sowieso blij :)

[ Voor 12% gewijzigd door DaWizza op 24-11-2023 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Zojuist ook een E7 Pro besteld. Ik ben toch afgehaakt van de E7Q vanwege de dwarsbalken, dat gaat me in de weg zitten. En het was toch maar voor de heb, zo'n quad-motor quad-leg model.

Nu nog een blad zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mewt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59
zephdt schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:14:
[...]

Ik heb vandaag net twee bureaus in elkaar gezet. E7 + massief eikenhout tafelblad 160x80x4

Ik heb bij eikenhuis de twee bladen gekocht voor €580 inc btw. Voor €180 hebben ze ook nog beide bladen voor mij gelakt. En omdat ze niet aan bezorging deden moest ik ook nog €50 betalen om een vervoerder van brenger.nl het hiernaartoe te vervoeren. Uiteindelijk meer geld aan besteed dan ik had verwacht.

In principe kan je voor €50 zelf de materialen kopen voor lak + roller + schuurpapier. Als je dan ook zelf het blad ophaalt betaal je dus €290 voor een vrij dik blad, wat een heel degelijke prijs is.

Ik heb beide bladen ook bevestigd aan een E7 frame. De eerste koste veel tijd omdat ik niet zo handig ben. Maar de tweede ging heel vlot. Wat betreft de vraag over bewerkelijkheid van massief hout... voor mij was het een onverwachts helse karwei. De schroeven geleverd bij het E7 frame zijn volgens mij niet zelf-borend en ook niet ideaal voor massief hout. Zonder voorboren was het voor mij haast niet te doen. Je hebt dus wel een eigen schroefboormachine met een houtboor nodig en je eigen massiefhout-compatibele schroeven. Kan je makkelijk bij de gamma halen. Volgens mij zit op die schroeven een laag in die beschermt tegen corrosie (omdat in ieder geval eiken veel looizuur heeft, weet niet of dat bij beuken ook zo is).

Dit was dan voor eiken maar ik neem aan dat het ongeveer hetzelfde proces is voor beuken.

Uiteindelijk wel super blij met het resultaat en was wel heel leuk en leerzaam!
Ik ben ook van plan exact dit te doen :P Hoe is je ervaring tot nu toe?

Ik heb de E7H besteld, en ben van plan een massief eikenblad van 200cm x 80cm te halen bij eikenhuis.
Over de dikte ben ik niet zo zeker van, 40mm of 22mm vanwege het gewicht. Ik heb ze wel even gemaild, ik zal het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 09:57
Ik twijfel tussen Updesk en Flexispot. Ik heb zelf een Fully Jarvis maar vrouwlief wilt nu ook een zit sta bureau maar dan met een blad van 2 meter. Welke van Flexispot zou nou echt vergelijkbaar zijn? We gaan een blad van 200cm x 70-80cm monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Flexispot E7 Pro besteld, kleur frame wit, maar helaas een maand levertijd. Als ik de E7 pro nogmaals probeer te bestellen is de maand levertijd ineens verdwenen, vreemd.

WOOOD tafelbladen bij de gamma's in mijn omgeving zijn ook ineens allemaal uit voorraad, gisteren waren er nog voldoende.

Ik denk dat ik beide producten teveel gepromoot heb op dit forum en nu zelf naast het net vis :| .. Voordeel is wel, dat in ieder geval de krom getrokken WOOOD bladen ook allemaal weer weg zijn en met nieuwe voorraad aanvullingen, kan ik weer de mooiste er tussenuit halen :D .

Weet iemand of er geregeld WOOOD aanbiedingen zijn van 20-30% bij de Gamma?

[ Voor 27% gewijzigd door Hipkip90 op 24-11-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje1983
Hipkip90 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:00:
Flexispot E7 Pro besteld, kleur frame wit, maar helaas een maand levertijd. Als ik de E7 pro nogmaals probeer te bestellen is de maand levertijd ineens verdwenen, vreemd.

WOOOD tafelbladen bij de gamma's in mijn omgeving zijn ook ineens allemaal uit voorraad, gisteren waren er nog voldoende.

Ik denk dat ik beide producten teveel gepromoot heb op dit forum en nu zelf naast het net vis :| .. Voordeel is wel, dat in ieder geval de krom getrokken WOOOD bladen ook allemaal weer weg zijn en met nieuwe voorraad aanvullingen, kan ik weer de mooiste er tussenuit halen :D .

Weet iemand of er geregeld WOOOD aanbiedingen zijn van 20-30% bij de Gamma?
Er zijn zeker geregeld kortingen voor WOOOD. De aanbiedingen wisselen stuiver bij de Karwei en de Gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Weet iemand hoe je goedkoop en netjes een radius/afronding kunt schuren op een WOOOD eiken blad?

Ik laat mijn blad zagen en vandaar dat ik er weer een kleine afronding op moet maken. Ik was van plan een kantenfrees en afrondprofielfrees R3 of R6 te kopen, maar dit gaat toch wel zo'n 150 euro nieuw kosten. Zo'n kantenfrees is wel mooi gereedschap, maar heb het nauwelijks nodig.

Is er een handigheidje om dit ook handmatig netjes en gelijkmatig rond te schuren? Misschien valt het wel mee om te doen, vanuit de losse pols met schuurpapier en een radiusmeter ter controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Hipkip90 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:55:
Weet iemand hoe je goedkoop en netjes een radius/afronding kunt schuren op een WOOOD eiken blad?

Ik laat mijn blad zagen en vandaar dat ik er weer een kleine afronding op moet maken. Ik was van plan een kantenfrees en afrondprofielfrees R3 of R6 te kopen, maar dit gaat toch wel zo'n 150 euro nieuw kosten. Zo'n kantenfrees is wel mooi gereedschap, maar heb het nauwelijks nodig.

Is er een handigheidje om dit ook handmatig netjes en gelijkmatig rond te schuren? Misschien valt het wel mee om te doen, vanuit de losse pols met schuurpapier en een radiusmeter ter controle.
Het blad is IIRC sowieso niet afgerond, dus onafhankelijk van zagen moet je dan afronden. En zagen zou ik dan weer doen qan de kant die je tegen muur / ... plaatst. Mijn blad is redelijk verbrand van het zagen.

Zelf overigens alleen voor het knutselen aan het blad redelijk wat tools gekocht, waaronder de Bosch 12v kantenfrees en Bosch (230V) schuurmachine.
En grapje werd uiteindelijk nog flink duurder nadat ik met kantenfrees in mijn duim had gezeten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
RobertMe schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:06:
[...]

Het blad is IIRC sowieso niet afgerond, dus onafhankelijk van zagen moet je dan afronden. En zagen zou ik dan weer doen qan de kant die je tegen muur / ... plaatst. Mijn blad is redelijk verbrand van het zagen.

Zelf overigens alleen voor het knutselen aan het blad redelijk wat tools gekocht, waaronder de Bosch 12v kantenfrees en Bosch (230V) schuurmachine.
En grapje werd uiteindelijk nog flink duurder nadat ik met kantenfrees in mijn duim had gezeten :X
Dat is jou duur komen te staan.. hopelijk is het goed gekomen met de duim. Had niet verwacht dat een kantenfrees gevaarlijk kan zijn.

Maar dit zou toch allemaal ook met de hand moeten kunnen, toch? Met een schuurbord en flink wat zweten :*). Hopelijk kan die afronding ook met de hand.

Was dat verbranden bij het zagen in de bouwmarkt gebeurd? Was van plan beide kanten te laten zagen maar niet als dit kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Hipkip90 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:56:
[...]

Dat is jou duur komen te staan.. hopelijk is het goed gekomen met de duim.
offtopic:
Duizendste geluk gehad. Groot gapend gat, maar niks geraakt. Huisartsenpost gebeld en gezien "geen bloed" een afspraak voor paar uurtjes later. Eerst een huisarts die er naar keek, die het al gek vond dat ik gewoon op "wachtlijst" was gezet. En letterlijk na verdoven bedacht die zich dat hij het toch niet aandurfde om te hechten. Waarna IIRC zowel een plastisch chirurg als trauma chirurg zijn komen kijken. Maar door de verdoving konden die ook alleen maar kijken. Conclusie dan dat pees en alles in contact leek te zijn (en/maar dus zo zichtbaar). Voor de zekerheid ook nog een röntgenfoto en ook daarop niks te zien dat bot geraakt zou zijn.
Had niet verwacht dat een kantenfrees gevaarlijk kan zijn.
offtopic:
Ten eerste was ik onhandig bezig. Ten tweede was ik ook nog eens naar mijn lichaam toe aan het frezen. Ten derde was het een "lang" recht freesje dat ook nog eens ver uit de voet stak. Maar het blijft natuurlijk een vlijmscherp "mesje" dat flink wat toeren heeft. En daarnaast heeft een kantenfrees altijd een vaste voet. Bij een bovenfrees kun je nog het geluk hebben dat de voet niet vast zit (/je deze niet vast zet) waardoor de voet dus naar beneden springt als deze nergens meer op ligt en dus voorkomt dat het mesje "vrij" is (/als je uit schiet zul je zeer waarschijnlijk met de voet ergens tegenaan stoten en niet direct met het freesje).
Maar dit zou toch allemaal ook met de hand moeten kunnen, toch? Met een schuurbord en flink wat zweten :*). Hopelijk kan die afronding ook met de hand.
Ik vermoed dat het blad daar te hard voor is. Ook met het kantenfreesje merkte ik dat ik niet teveel in een keer moest proberen af te nemen. Echt als kantenfreesje een radius er aan zetten ging redelijk, maar bij een iets grotere afname merkte ik toch dat hij "schokte" / "vast liep". Met de hand lijkt het mij dan ook zeer veel werk, ook al wil je er dus maar een kleine radius af halen.
Was dat verbranden bij het zagen in de bouwmarkt gebeurd? Was van plan beide kanten te laten zagen maar niet als dit kan gebeuren.
Zelf gezaagd met een Parkside invalzaag (met 60 tands blad, wat achteraf wellicht te veel was). Zagerij van bouwmarkt zou ik meer vertrouwen in hebben. En anders wellicht ook een "garantie" dingetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verbranden gebeurt ook in de bouwmarkt hoor, mijn WOOOD paneel had het ook nadat hij in Gamma op maat werd gezaagd.

Ik heb de verkleuring met de hand er voor 90% afgeschuurd. Heb ook alle randen en de hoeken wat rond geschuurd, gewoon met de hand. Kan veel sneller en handiger met powertools hoor, maar ik vond het leuk om zelf te doen :D

Daarna 3 lagen Rigostep Skylt erop lakken, beetje glad schuren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 13:59
Vraagje: wat zijn jullie ervaringen met matten onder bureaustoelen ter bescherming van de (harde) vloer? In het verleden hadden wij zo'n mat van de Ikea, die werd echter vies aan de onderkant wat alleen maar zorgde voor meer beschadiging van de vloer. Mooi was ie ook niet. Wat gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Maj-Maj schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:49:
Vraagje: wat zijn jullie ervaringen met matten onder bureaustoelen ter bescherming van de (harde) vloer? In het verleden hadden wij zo'n mat van de Ikea, die werd echter vies aan de onderkant wat alleen maar zorgde voor meer beschadiging van de vloer. Mooi was ie ook niet. Wat gebruiken jullie hiervoor?
Hangt van je bureaustoel af. Ik heb een Ahrend 2020 die met harde wielen werd geleverd. Deze heb ik vervangen voor 'zachte' wielen en dat werkt perfect op zowel laminaat als pvc. Geen beschadigingen en geen lelijke mat eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 13:59
stin00 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:51:
[...]

Hangt van je bureaustoel af. Ik heb een Ahrend 2020 die met harde wielen werd geleverd. Deze heb ik vervangen voor 'zachte' wielen en dat werkt perfect op zowel laminaat als pvc. Geen beschadigingen en geen lelijke mat eronder.
Ik heb mijn stoel in bruikleen van het werk, dus ik kan er helaas niet zomaar andere wielen op zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Maj-Maj schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:57:
[...]

Ik heb mijn stoel in bruikleen van het werk, dus ik kan er helaas niet zomaar andere wielen op zetten...
Afhankelijk van de stoel, zijn de wielen vaak standaard componenten. Je kunt gewoon een setje kopen en die uitwisselen en bij retour stoel weer de oude eronder monteren.

Je kunt ook kiezen voor een laag polig vloerkleed ipv mat, hier komt geen vuil onder en heeft ook nog als voordeel dat het een akoestische functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Weet iemand of die E7 PRo no minder stabiel is of meer (t.o.v. de gewone E7)met die poot vanuit het midden? Gewicht van de monitors komt daar ook nog bij...

[ Voor 7% gewijzigd door Lankman op 26-11-2023 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
Lankman schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:01:
Weet iemand of die E7 PRo no minder stabiel is of meer (t.o.v. de gewone E7)met die poot vanuit het midden? Gewicht van de monitors komt daar ook nog bij...
Heb zelf de E7pro en die is met een massief 22mm blad en een 43” monitor van bijna 18kg op een arm erg stabiel vind ik, zowel op standje laag als op standje hoog. Maar kan hem niet vergelijken met de E7. Maar de “C” poot zorgt er wel voor dat je de poot hebt waar het meeste gewicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Heb nog enige twijfel tussen die E7 pro en die 4 poot. Stabiliteit bij staan en wat typen is belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
Die zelfde twijfel had ik ook, is nu helemaal weg. Maar wederom, ik heb geen E7 (Q). Maar ben blij met mijn E7pro, zou hem zo weer kiezen. Net wat minder aanwezig dan een 4poot. Maar je mag hem altijd terug sturen als het toch niet is wat je zoekt. Het blad kan vast op beide onderstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:35

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Nou, een half jaar verder en ik heb uiteindelijk een tafelblad gekocht. Het is de bamboe van FlexiSpot geworden, en wel die van 180x80cm:
https://www.flexispot.nl/bamboe-bureaublad.html

25 euro eraf ivm black friday. Dit kwam voor mij het dichtst bij wat ik wilde hebben voor mijn sta/zit bureau.

Hopelijk kan ik dan over een week ofzo beginnen met het bouwen van het Maidesite frame (de doos ligt hier dus altijd tijd al te wachten). Hopelijk missen er geen onderdelen!

Daarnaast vond ik nog een mooie deal voor Hag Capisco stoelen om de set compleet te maken en ik kan niet wachten om eindelijk met deze stoel en het mooie bureau aan de slag te gaan!

Nog bedankt voor de tips die begin dit jaar zijn gegeven door wat mensen hier.

Ik wilde graag nog even weten of iemand hier dat bamboe blad ook heeft en of er misschien nog iets mee gedaan moet worden, zoals behandeling met lak ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:13:
Dat is ook echt een vet bureau maar past helaas minder goed in de kamer waar ik nu werk. Waar je wel even rekening mee moet houden, het blad is zwart en volledig uni. Daardoor zie je elk stofdeeltje. Ik zou er gek van worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 10:53
[911] schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:07:
[...]

Dat is ook echt een vet bureau maar past helaas minder goed in de kamer waar ik nu werk. Waar je wel even rekening mee moet houden, het blad is zwart en volledig uni. Daardoor zie je elk stofdeeltje. Ik zou er gek van worden :X
Yep, I know... :P

Ik heb m overigens wel besteld! De bijbehorende matten (een soort XL muismat die de gehele desk top bedekt) zijn 'gratis' met Black Friday als je het bureau koopt. Das de korting, nouja, toch €90.

Helaas is mijn mat, evenals de RGB verlichting :+ niet op voorraad, dus ik moet wachten tot februari.
Nu zijn we de complete bovenverdieping aan het renoveren (totaan isolatie aan toe) dus opzich komt dat prima uit. De foto's zullen dus nog een paar maanden op zich laten wachten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
Even een plumeau aanschaffen ;-)
Richh schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:51:
[...]
Ik heb m overigens wel besteld! De bijbehorende matten (een soort XL muismat die de gehele desk top bedekt) zijn 'gratis' met Black Friday als je het bureau koopt. Das de korting, nouja, toch €90.
Die matten zijn wel heel fraai. De leder textuur erin is mooi maar qua lichte kleuren (ivm het stof) zit er niet veel soeps tussen. Jammer dat ze geen donkerbruin hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipkip90
Gisteren een WOOOD blad gekocht bij de Gamma. Wel een interessante koopervaring, het blad zit verpakt in karton en je weet dus eigenlijk niet hoe het blad eruit ziet en of die wel recht is, voor de koop. Pas bij de zaagmachine gaat de verpakking eraf. Ben er tevreden mee, ter vergelijking met de cando bladen vindt ik dit blad mooier. Nog even een paar plekjes bijwerken met wat houtvuller.

Schuren is nauwelijks nodig, dit kun je redelijk snel doen met een schuurbord en P255 papier. Afronding kun je ook met de hand doen. Eigenlijk hoef je alleen het randje te breken en af te ronden. Het blad is ook niet dik, een zeer minimale afronding is voldoende en een grote radius met een kantenfrees zou niet goed staan. Er is dus geen schuurmachine of kantenfrees benodigd.

Voor de Skylt lak is het wel belangrijk om tussen de lagen te schuren met P120-240. Ik las terug dat iemand dit met P400 deed, misschien wat te weinig. Voor de vachtroller wordt een 9-11mm geadviseerd en voor de kanten een kwast. Ik denk dat ik gewoon een Anza viltroller dun gebruik, iets dunner maar deze neemt minder lak op aangezien ik de rollers tussentijd waarschijnlijk weg gooi.

Stofdroog na een uur en overschilderbaar na 3-4 uur. In principe zou het dan toch mogelijk moeten zijn om een blad in een dag, zowel 3x boven als 1 tot 3x onder te lakken? Misschien dan toch de roller tussentijds vacuum bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidjbasi
Hipkip90 schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:01:
Gisteren een WOOOD blad gekocht bij de Gamma. Wel een interessante koopervaring, het blad zit verpakt in karton en je weet dus eigenlijk niet hoe het blad eruit ziet en of die wel recht is, voor de koop. Pas bij de zaagmachine gaat de verpakking eraf. Ben er tevreden mee, ter vergelijking met de cando bladen vindt ik dit blad mooier. Nog even een paar plekjes bijwerken met wat houtvuller.

Schuren is nauwelijks nodig, dit kun je redelijk snel doen met een schuurbord en P255 papier. Afronding kun je ook met de hand doen. Eigenlijk hoef je alleen het randje te breken en af te ronden. Het blad is ook niet dik, een zeer minimale afronding is voldoende en een grote radius met een kantenfrees zou niet goed staan. Er is dus geen schuurmachine of kantenfrees benodigd.

Voor de Skylt lak is het wel belangrijk om tussen de lagen te schuren met P120-240. Ik las terug dat iemand dit met P400 deed, misschien wat te weinig. Voor de vachtroller wordt een 9-11mm geadviseerd en voor de kanten een kwast. Ik denk dat ik gewoon een Anza viltroller dun gebruik, iets dunner maar deze neemt minder lak op aangezien ik de rollers tussentijd waarschijnlijk weg gooi.

Stofdroog na een uur en overschilderbaar na 3-4 uur. In principe zou het dan toch mogelijk moeten zijn om een blad in een dag, zowel 3x boven als 1 tot 3x onder te lakken? Misschien dan toch de roller tussentijds vacuum bewaren.
Interessant om te lezen. Ik heb ook een woood tafelblad gehaald bij de Gamma en het laten zagen daar. Zoals je zegt viel het schuren wel mee. Heb het met een 240 gedaan en ipv lak heb ik HG meubelolie gebruikt. Heb mn bureau nog niet gebouwd maar het ziet er iig prima uit en het voelt glad aan.

Heb jij voor de rest nog tips? Is oliën genoeg of moet ik toch gaan lakken? En heb jij een foto van jouw blad? Ben benieuwd hoe het eruit ziet uiteindelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• henkdevriez
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 16:38
Tijdens het 8-jarig jubileum van flexispot een E7Q besteld zonder blad. Bij de lokale tafelbladenboer een eikenhouten blad van 4 cm dik gekocht. (180x100 waarvan 1 kant recht afgezaagd om op 180x80 uit te komen.) Behandeld met 2 componenten blanke lak voor vloeren en trappen, onderkant 3 lagen en bovenop 4 lagen. Tussen elke laag heb ik het blad opgeschuurd. Begonnen met korrel 80 daarna 120 en tussen de laatste lagen 180. Zeer tevreden met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCHk5VXZTNzFJmY7kf82hDBGdO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJyqOu9csX7Z0N5X3ukONQSC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjcUuoGJqgxIKDb4ZlwcaHlx8O8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYjLK8tmHwA4jDiBJW2LZZxf.jpg?f=fotoalbum_large

Het enige waar ik spijt van heb is de breedte. Nu ik hem heb staan denk ik dat ik toch liever 200 had of zelfs 220. Mocht iemand interesse hebben in dit blad (180x83 op het verste punt) stuur me gerust een PM.

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01
Iemand een idee waar ik zo een magnetische kabelslang kan vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9xrn9W2TFG1QbZPkTfq3F8iWv0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DnKpLEl0hBtJG92n51Vbql0E.jpg?f=user_large

Ze hebben hem bij bureaustoelexpress.nl maar de verzendkosten naar België zijn iets te kostelijk waardoor het op >€100 uitkomt.

• Bad Brains
Als ik op kabelslang zoek dan zie ik een paar in NL voor sub 50,-

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01
Ja maar die zijn niet magnetisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
ik heb ook mijn E7 pro binnen. Lekker man, volgens mijn kinderen kunnen we nu staande borrelen bij de Vrijmibo :)

Het bamboe blad voelt wel wat ruw, tov mijn oude ikea blad, maar dat kan ook wennen zijn. Maar verder vooral genieten en afmonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
Mijn E7Pro is ook binnen. WOOOD blad erop. Bedankt voor de benodigde informatie.

ToDo:
Lange kabels bestellen
Kamer verven
Boekenplank ophangen
Gordijnen veranderen (was de kinderkamer)
Genieten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV3_Tk_pu6iCJ9nHlX_m7EW1Sb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVxO8cFpuYoDVY8JvW7ujXp9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Sammy_tukker schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:31:
ik heb ook mijn E7 pro binnen. Lekker man, volgens mijn kinderen kunnen we nu staande borrelen bij de Vrijmibo :)

Het bamboe blad voelt wel wat ruw, tov mijn oude ikea blad, maar dat kan ook wennen zijn. Maar verder vooral genieten en afmonteren.
Goed om te horen! Die van mij had een maand levertijd, kijk nu net op de GLS tracking en zie ineens dat die vandaag uitgeleverd wordt. Hadden ze wel even een notificatie van mogen sturen, maar ben er gelukkig net op tijd achter gekomen ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nollie29
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoi allen,

Inmiddels heb ik het Ikea Bekant zit/sta hoekbureau in elkaar gezet en heb ik mijn monitor en werklaptop aangesloten en op de hoek geplaatst. Ik zit nu tegen de bolling van de hoek, wat best wel prettig is.
Voorheen had ik een bureau van 160x80, ook van de ikea. Hier heb ik 15 jaar lang achter gewerkt maar door een verbouwing van de woonkamer leek het mij leuk om weer over te gaan op een hoekbureau, wat ik in een ver verleden heb gehad. Voordat ik hem had aangeschaft was ik best wel gecharmeerd van het design en heb ik eigenlijk zonder al te veel onderzoek het bureau aangeschaft. De reviews waren goed.

Helaas kom ik er na vandaag achter dat hij in de praktijk best wel tegenvalt!! De stabiliteit van het bureau laat te wensen over. Mijn monitor trilt zo'n beetje met iedere toetsaanslag. Daarnaast lijkt het wel alsof de zit/sta knoppen een soort van eigen leven hebben. De knoppen werken stroef en lijken soms ineens te stoppen. Voor 570 euro mag je verwachten dat dit allemaal beter zou zijn.

Ik ben geneigd om het bureau misschien wel terug te gaan brengen naar Ikea helaas.... Het is gewoon niet wat ik had verwacht. Wilde hier even mijn ervaring delen en ga er nog wat meer onderzoek naar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Nollie29 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:28:
Voor 570 euro mag je verwachten dat dit allemaal beter zou zijn.
Is dat zo? Misschien kost een goed bureau meer dan je verwachtte. Of ben je al heel je leven bureaus gewend van 100 euro en is dit nu "6x zoveel". Maar dat zegt uiteraard niets.

Als je in dit topic leest wat er zoal gekocht wordt, zie je toch duidelijk dat de richtprijs voor een goed zit/sta bureau toch rond de 1000 euro ligt, en van andere merken dan ikea.

Vind het steeds zo'n vreemde opmerking, omdat het eerder betrokken wordt op de eigen portemonnee, dan op het aanbod in de markt en hoe het zich daartoe verhoudt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Marco
  • Laatst online: 16:38
Amos_x schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:36:
[...]

Is dat zo? Misschien kost een goed bureau meer dan je verwachtte. Of ben je al heel je leven bureaus gewend van 100 euro en is dit nu "6x zoveel". Maar dat zegt uiteraard niets.

Als je in dit topic leest wat er zoal gekocht wordt, zie je toch duidelijk dat de richtprijs voor een goed zit/sta bureau toch rond de 1000 euro ligt, en van andere merken dan ikea.

Vind het steeds zo'n vreemde opmerking, omdat het eerder betrokken wordt op de eigen portemonnee, dan op het aanbod in de markt en hoe het zich daartoe verhoudt.
Naja die moet denk ik wat genuanceerd worden, namelijk: de richtprijs voor de mensen op dit forum of dit topic is rond de 1000 euro :P Hier zitten namelijk vooral mensen die veel geld uitgeven aan bijvoorbeeld een werkplek en fancy spulletjes. Waar niks mis mee is hoor, zo bedoel ik het helemaal niet. Maar mijn elektrische zit/sta was 370 euro en die is echt helemaal prima, wiebelt niet, monitoren trillen niet (twee op een steun), geen lawaai, stevig, etc. Dus zo kan het ook zeg maar. En dan mag je voor 600 euro wel verwachten dat het van enige kwaliteit is, laat ik het dan maar zo omschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Meer geld does not equal meer kwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door Bad Brains op 01-12-2023 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 21:58
Deze week ook de overstap gemaakt naar een zit- sta bureau. Ik volgde dit topic al stilletjes een tijdje en heb hier een keer een Maidesite onderstel via Amazon vermeld zien worden.

Met de black friday dit onderstel besteld met nog wat korting voor € 288,99.

Het onderstel voelt super degelijk aan (zwaar), kan worden versteld van 62-125cm, heeft o.a. een dubbele motor, diverse geheugen functies, timer en USB laad-poort.

Ik had een steigerhouten bureau. Hiervan heb ik het blad hergebruikt (planken van het blad weer wat tegen elkaar aangezet bij het ombouwen). Het hout is ook bewerkt, zodat er niet zo snel vlekken e.d. inkomen.

Voor (kon geen betere foto vinden helaas):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHMVN8SgQTqDp0Cbe5XaHluZY6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwSWpb2VbTnQjzS0J8b4J4Mh.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZotYJucde4lrq_La04PV22jdPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oaq3AvxLsIB4ZMXse61gwMau.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al super tevreden mee :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nollie29
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-09-2024
Amos_x schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:36:
[...]

Jeetje, ik krijg nou niet echt het idee dat jij hier zit om mensen te helpen? Het enige dat ik zou kunnen concluderen obv je reactie is dat ik te weinig geld zou hebben uitgegeven? Ik heb vanochtend enkel mijn ervaring gedeeld over het bureau dat ik heb gekocht... 8)7

@-Marco@Bad Brains
Ik ben blij dat ik een aantal reacties lees van mede tweakeraars die wel op een aangename manier reageren en ook helpen. _/-\o_

Maar goed, on topic... Ik zoek dus een nieuw bureau. Mijn oog valt nu op een FlexiSpot bureau. Ik had deze vorige week met Black Friday voorbij zien komen.... Aardige korting gemist helaas, maar op zich maakt me dat niet zo uit. Ik ben heel benieuwd naar iemand die ervaring heeft over dit bureau? Omdat ik liever een goede keuze wil maken kom ik uiteraard vanzelf uit op het Tweakers forum.

Mijn oog valt op de:
https://www.flexispot.nl/elektrisch-zit-sta-bureau-e7.html

Ik twijfel over de grootte. Het wordt 160x80 of 180x80 maar kan iemand vertellen of dat de 180x80 veel ten kostte zal gaan van stabiliteit? Ik weeg 80 kilo en heb wel een wat hogere lengte (194cm) dus zal ook wel gebruik maken van de hogere afmeting: 68-133cm. Ik zal ivm thuiswerken best geregeld gebruik maken van de sta functionaliteit.

Als iemand hier wat advies over zou kunnen geven zou dit zeer welkom zijn! Wellicht een alternatief bureau is ook mogelijk!

Vriendelijke groeten,
Bakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:35

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Sammy_tukker schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:31:

Hoe bevalt jouw bamboe blad? Ik heb hem sinds gisteren binnen, moet nog wachten met plaatsen want mijn pols is nog niet okay dus ik heb wat hulp nodig die dit weekend langskomt.

Ze hadden mijn blad ergens van de vrachtwagen gegooid denk ik, de doos was zwaar beschadigd. Uiteindelijk een klein butsje op de rand aan de zijkant. Niet er genoeg om er echt een probleem van te maken denk ik.

Ik heb het grote blad van 180x80cm en 19mm dik.

Heb nog geen schroefjes ervoor, alles wat ik heb is veel te lang. Wat voor schroeven zaten er bij jouw blad bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
Ohmarinus schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:20:
[...]

Hoe bevalt jouw bamboe blad? Ik heb hem sinds gisteren binnen, moet nog wachten met plaatsen want mijn pols is nog niet okay dus ik heb wat hulp nodig die dit weekend langskomt.

Ze hadden mijn blad ergens van de vrachtwagen gegooid denk ik, de doos was zwaar beschadigd. Uiteindelijk een klein butsje op de rand aan de zijkant. Niet er genoeg om er echt een probleem van te maken denk ik.

Ik heb het grote blad van 180x80cm en 19mm dik.

Heb nog geen schroefjes ervoor, alles wat ik heb is veel te lang. Wat voor schroeven zaten er bij jouw blad bij?
Het voelt dus wat ruw, maar alle schroeven zaten erbij: let goed op de meeste gaatjes zijn voorgeboord, behalve die voor de kabelgoot en de 3 die in het centrale deel van het blad geschroefd moeten worden. Ik had het blad eerst 180 graden verkeerd ( wel de boven en onderzijde goed) waardoor ik nu 1 gaatje niet voor niks in mijn blad heb zitten van het centrale deel: je kunt dit zien doordat de gaatjes voor het bedieningspaneel wel zijn voorgeboord, zowel links als rechts
Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen