Voor mijn Flexispot E7 kon ik niet een bureaublad vinden die ik mooi vond en kon betalen.
Van iemand kreeg ik een "massief" Eiken tafel zodat ik daar het tafelblad van kon gebruiken. En op de foto's leek het een mooie tafelblad te zijn. Maar het bleek een samengestelde eikenverneer mdf blad te zijn. Die niet geschikt was om aan te passen voor het bureau. Maar mijn vrouw vond deze tafel er mooier uit zien als onze oude eettafel.
De afgelopen paar weken heb ik het tafelblad helemaal kaal geschuurd en bv een lichte onderbevel gemaakt van 30 graden dat vond mijn vrouw het mooiste eruit zien. Door mijn ziekte kost mij dat veel energie. En ik heb de nodige tegenslagen gehad. Vandaar deze hulpvraag, omdat ik op het moment helaas niet de energie heb om snel uit te zoeken wat de beste oplossing is.
Mijn vrouw vroeg nog voordat ik begon moet je er geen u profiel infrezen zoals we op you tube zien tegen het kromtrekken. Mijn reactie was eerst, niet nodig want we gebruiken het frame van de zit sta bureau. Mijn tweede reactie was een goed idee om dat extra te doen. Nu zie ik op you tube dit vaak als allerlaatste gebeuren dus ik maakte mij geen zorgen. En omdat ik het blad 1.5 tot 2 weken wilde laten uitharden dacht ik dan rustig te kijken voor wat een goede U profiel is.
Tot zojuist, ik heb had het tafelblad helemaal rondom geschuurd van onder minder als van boven. Ik had voor de lunch het tafelblad een lichte waterpop gegeven zodat ik na de lunch de tafel nog één keer kon schuren voordat ik de eerste laag Osmo erop zou zetten. Heb daarna het blad helemaal rondom schoongemaakt met een vochtige doek met st Marc. En ongeveer 1.5 uur laten drogen voordat ik de eerste laag Osmo erop ging doen. Een half uur later ongeveer zag ik dat het tafelblad hol begon te staan. Voor mijn vraag heb ik foto's gemaakt en nu lijkt het veel minder erg als net 1.5 uur later.
Nu mijn vraag, heeft iemand toevallig voor zijn bureaublad ook een u profiel gekocht? Of advies welke ik het beste kan kopen?
Ik kwam deze tegen bij Bol.com maar ook andere ik ga zelf verder met zoeken want deze hebben een lange levertijd. Maar ik hoop dat iemand toevallig een goed advies heeft. Zodat ik zo snel mogelijk de juiste profielen kan kopen.
Het tafelblad is 180 x 90x 3 cm ik denk dat ik dan een u profiel zou moeten kopen van 70 of 80 cm lang.
Ik kwam deze tegen die mij ook goed lijkt
Natural goods berlin maar word pas geleverd 10-12 oktober
[
Voor 3% gewijzigd door
TurboTon1973 op 08-10-2026 17:51
]