Ik ben opzoek naar een zit/sta bureau waar een blad op kan van 260*80cm. Ik heb gezocht, maar ik kan niet echt een geschikt model vinden. Iemand tips?
Ik heb een E7Q van Flexispot en naar mijn idee kan daar prima een 260cm breed blad op, zij het dat we wat overlap/overhang aan beide kanten hebt. Wellicht is dat wat je niet wilt?Stvn21 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:07:
Ik ben opzoek naar een zit/sta bureau waar een blad op kan van 260*80cm. Ik heb gezocht, maar ik kan niet echt een geschikt model vinden. Iemand tips?
Het onderstel kan 190cm breed, dan zou je 35cm aan beide kanten er overheen gaan. Zou voor mij geen issue zijn. Qua gewicht kan die het sowieso aan, 300+ kg kan die dragen.
[ Voor 16% gewijzigd door jkrol op 16-12-2024 16:30 ]
E7Q zou dat inderdaad wel moeten kunnen, ikzelf heb er een 180x90 blad op van 80kg en het ding is rotsvast.
Mocht er een motor kapot gaan (dat is het enige wat ik me zou kunnen bedenken dat er gebeurd) dan kun je gewoon een losse poot eraan zetten.
Mocht er een motor kapot gaan (dat is het enige wat ik me zou kunnen bedenken dat er gebeurd) dan kun je gewoon een losse poot eraan zetten.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Uiteindelijk heb ik een WOOOD tafelblad Tablo eikenhout 200 x 90 cm gekocht.
Voor de behandeling heb ik Skylt Original. Is het behandelen van de onderkant van het blad ook nodig? En zo ja, ook drie lagen?
Voor de behandeling heb ik Skylt Original. Is het behandelen van de onderkant van het blad ook nodig? En zo ja, ook drie lagen?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Behandelen van de onderkant lijkt wel aangeraden te worden. Omdat je anders mogelijk kans hebt op krom trekken. Doordat een kant dus onbehandeld is en die kant mogelijk alsnog kan werken door bv vocht. 3 lagen heb ik zelf niet gedaan. Het hoeft maar "dicht" te zijn.miicker schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:35:
Uiteindelijk heb ik een WOOOD tafelblad Tablo eikenhout 200 x 90 cm gekocht.
Hmm, ik had Rigo een bericht gestuurd, zij zeggen dat bij een tafelblad de onderkant behandelen niet nodig is...
Ik ga voor de zekerheid toch maar 1 laag zetten denk ik.
Ik ga voor de zekerheid toch maar 1 laag zetten denk ik.
Mag ik vragen welke pchouder jij gebruikt? Zo te zien beweegt die wel mee met het bureau toch?Samueldw schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:49:
Van het weekend aan slag geweest met de Flexispot E9. Het blad is 40mm massief Kersen van 2x0.86m.
De stabiliteit valt me niets tegen. Had het minder stabiel verwacht. Het frame werkt ook netjes, ondanks alle massa die erop staat.
Bij flexispot hadden ze wel een stom foutje gemaakt. In plaats van 4 verzonken boutjes hadden ze er 3 verzonken + 1 halfbolkop in gedaan. Uiteindelijk die maar gebruikt, maar dat is natuurlijk wel jammer.
Het blad heb ik niet vastgezet met de bijgeleverde schroeven, maar met M6 bouten en Fischer pluggen. Dat vond ik zelf iets mooier, ook als het nog eens uit elkaar moet.
Mijn framepje voor de pc is gemaakt van zwart aluminium extrusie profiel. De kabelgoot kwam van amazon (Eisnhauer 1470mm zwart). Dat was de langste fatsoenlijke kabelgoot die ik kon vinden.
Het blad is gelakt met matte lak op terpentine basis. Ben er zelf erg tevreden over.
Er is één nadeel aan het geheel. Het is loodzwaar, dus even verschuiven zit er niet in.![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
Die beweegt inderdaad mee. Maar die is op maat gemaakt van aluminium ISB 40x40 profiel.miicker schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:01:
[...]
Mag ik vragen welke pchouder jij gebruikt? Zo te zien beweegt die wel mee met het bureau toch?
Ik kon geen fatsoenlijke pc houder vinden voor mijn kast (NZXT H7 flow)
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Ik heb dus precies dezelfde kast en hetzelfde probleemSamueldw schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:44:
[...]
Die beweegt inderdaad mee. Maar die is op maat gemaakt van aluminium ISB 40x40 profiel.
Ik heb nu nog oude (relatief) smalle minitower pc, die volgend jaar vervangen moet worden i.v.m. Windows 10 EOL, zat dus ook al te zoeken naar PC houders. En er zijn inderdaad zo goed als geen goede houders voor PC's die breder zijn dan zo'n 21 a 22 cm. Aangezien bijna alle cases nu al standaard breder dan dat zijn is het inderdaad wel een probleem. Dus net als @miicker zat ik ook al je plaatje te bestuderen, omdat het mooie oplossing lijkt te zijn.Samueldw schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:44:
[...]
Die beweegt inderdaad mee. Maar die is op maat gemaakt van aluminium ISB 40x40 profiel.
De https://www.neomounts.nl/...ack-neomounts-cpu-houder/ gaat potentieel tot 234mm, wellicht kan je hier met wat propwerk je PC tussen krijgenmiicker schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:46:
[...]
Ik heb dus precies dezelfde kast en hetzelfde probleemwaar heb je die laten maken? Of heb je dat zelf gedaan?
Ik heb zelf een Fractal North behuizing van 215mm breed en die past in een https://www.neomounts.nl/...ack-neomounts-cpu-houder/ die maar tot 200mm zou gaan. De PC kast zit er dan wel tussengepropt en de zwarte metalen 'vin' die de PC op z'n plek houdt zit wat schuin.. maar het hangt al 2 jaar perfect. Deze zit met 4 schroeven direct in het blad geschroefd.
Edit: er is er eentje voor €64 die tot 275mm breedte gaat: https://www.ergowerken.nl...u-houder-zwart-32313.html . Hier past een NZXT H7 flow dus makkelijk in.
[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 18-12-2024 16:01 ]
Ik heb het zelf ontworpen en het profiel op maat laten zagen bij Frame Complete. Voor iedereen die geïnteresseerd is hieronder een afbeelding en de 3ds file.
Maar met aluminium profiel kun je precies maken wat je hebben wilt. Je zou ook nog voor profiel van 30x30mm kunnen kiezen.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. Het ziet er strak uit, en als ik ooit een andere kast koop, kan ik het makkelijk weer aanpassen.
Aan de onderzijde heb ik de kast vastgezet met een tiewrap en dit blokje: kabelbinderblok. Dus de computer kan ook nooit zomaar van het frame af schuiven.
Maar wat ik zeg, the sky is the limit met aluminium profiel
/f/image/cnN6H3moI7UojzWbUQvJrxcd.png?f=fotoalbum_large)
.3ds file
Maar met aluminium profiel kun je precies maken wat je hebben wilt. Je zou ook nog voor profiel van 30x30mm kunnen kiezen.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. Het ziet er strak uit, en als ik ooit een andere kast koop, kan ik het makkelijk weer aanpassen.
Aan de onderzijde heb ik de kast vastgezet met een tiewrap en dit blokje: kabelbinderblok. Dus de computer kan ook nooit zomaar van het frame af schuiven.
Maar wat ik zeg, the sky is the limit met aluminium profiel
/f/image/cnN6H3moI7UojzWbUQvJrxcd.png?f=fotoalbum_large)
.3ds file
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Heb even geen goeie foto, maar dit is het iig.
Een work in proces, net alle watercooling gedoe klaar.
Straks de boel tie wrappen en de panelen erop.
Dit is de E7Q btw. Met BF korting en blad net geen 1000,-
Meer dan waard aangezien deze bijna nul beweging heeft, ook als hij op 120cm staat.
:strip_exif()/f/image/hhPySjHa38YMYWHPtRGvMXSK.jpg?f=fotoalbum_large)
Een work in proces, net alle watercooling gedoe klaar.
Straks de boel tie wrappen en de panelen erop.
Dit is de E7Q btw. Met BF korting en blad net geen 1000,-
Meer dan waard aangezien deze bijna nul beweging heeft, ook als hij op 120cm staat.
:strip_exif()/f/image/hhPySjHa38YMYWHPtRGvMXSK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gK1cvPTLmhrTwCFDuCSYgzYS.jpg?f=fotoalbum_large)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Heb geprobeerd bij Flexispot te bestellen, ze hadden 100 euro korting op de E5 Lite, stond op de site. Maar de code werkt niet en ze willen ook verder niks doen.
Dan maar naar een lokale kantoorhandel. Kan ook niet precies zien waarom Flexispot zo populair is? De bediening vind ik er minder uit zien, het is buitenlands dus meer gedoe met garantie en zonder korting of actie is het ook niet goedkoop.
Dan maar naar een lokale kantoorhandel. Kan ook niet precies zien waarom Flexispot zo populair is? De bediening vind ik er minder uit zien, het is buitenlands dus meer gedoe met garantie en zonder korting of actie is het ook niet goedkoop.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ok.
Vorig jaar toch maar de kogel door de kerk gejaagd en een Flexispot E7Q lite aangeschaft. Lang getwijfeld over de lite en de “gewone” versie. De gewone versie was me uiteindelijk toch veel te duur (of te wel, had te weinig budget
) dus voor de lite versie gegaan.
Nu wachten tot ie binnen is……
Werken? Dat doe ik morgen wel!
Beetje in dubio qua type. Momenteel hebben wij 1 groot eikenhouten bureau (+/-4 meter) waarop wij 2,5 werkplekken hebben. Nu is de hoogte voor ons beide net niet goed. Oftewel bureau door de midden zagen en monteren op een onderstel. Als ie hoog staat moet toch stabiel zijn.. Maar ik kan niet helemaal herleiden of de E7 Pro dat ook al is. Daarnaast denk ik dat de zwaardere motoren toch wel handig zijn.
Helaas is de korting momenteel niet al te toch.. kom uit op 310 euro voor 1 stuks...
Helaas is de korting momenteel niet al te toch.. kom uit op 310 euro voor 1 stuks...
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Mijn E7 Pro is prima stabiel op mijn stahoogte (103 cm). Wat mij betreft uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Wel heb ik maar een 120 cm spaanplaat/fineer blad, dus 100% uitwisselbaar zal de ervaring niet zijn.Ankh schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:22:
Beetje in dubio qua type. Momenteel hebben wij 1 groot eikenhouten bureau (+/-4 meter) waarop wij 2,5 werkplekken hebben. Nu is de hoogte voor ons beide net niet goed. Oftewel bureau door de midden zagen en monteren op een onderstel. Als ie hoog staat moet toch stabiel zijn.. Maar ik kan niet helemaal herleiden of de E7 Pro dat ook al is. Daarnaast denk ik dat de zwaardere motoren toch wel handig zijn.
Goed om te weten! En die 310 euro p/stuk, is dat netjes?Bundin schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:32:
[...]
Mijn E7 Pro is prima stabiel op mijn stahoogte (103 cm). Wat mij betreft uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Wel heb ik maar een 120 cm spaanplaat/fineer blad, dus 100% uitwisselbaar zal de ervaring niet zijn.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ziet eruit als de standaardkorting, niks mis mee als je t mij vraagt. Maar of het voor jou het geld waard is kan je alleen zelf besluitenAnkh schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:43:
[...]
Goed om te weten! En die 310 euro p/stuk, is dat netjes?
Is de E7Q nu standaard 599,-? i.p.v. eerder 999,- en dan black friday korting.
https://www.flexispot.nl/cat/diy-bureau-onderstel
https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e7q-4-poots.html
Bij mij zegt ie €699 op beide linksBad Brains schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:33:
Is de E7Q nu standaard 599,-? i.p.v. eerder 999,- en dan black friday korting.
IDD nu 699,-
Weird, want er stond ook nergens dat er korting op zat.
Er is iemand die zijn vinger nat maakt en dan maar een prijs roept.
Misschien een nieuwe medewerker die bij een luchtvaartmaatschappij vandaan komtBad Brains schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:29:
IDD nu 699,-
Tja nieuw jaar en de kortingen liepen af. Er is nu een nieuwjaarsactie, maar die is niet echt schokkend.
Ik ben wel benieuwd of hier nog tweakers zijn met een Secret Labs Magnus (XL) zit/sta bureau. Ik heb er een hele tijd geleden een gekocht, maar er zit zoveel wiebel in bij het staan, dat het echt niet leuk meer is.
Ik ben al een hele tijd heen en weer aan het mailen met support, met opmerkingen dat ik 'de schroeven aan moet draaien' enzo... alsof ik dat niet al gedaan heb.
Ik lees her en der, bijv op reddit, dat er ook veel tevreden mensen zijn, dus mogelijk heb ik gewoon een slecht exemplaar.
Ik ben al een hele tijd heen en weer aan het mailen met support, met opmerkingen dat ik 'de schroeven aan moet draaien' enzo... alsof ik dat niet al gedaan heb.
Ik lees her en der, bijv op reddit, dat er ook veel tevreden mensen zijn, dus mogelijk heb ik gewoon een slecht exemplaar.
Na een hoop heen en weer mailen en nadat ik aantal filmpjes opgestuurd heb, heb ik nieuwe poten gekregen. Hiermee is de wiebel opgelost gelukkig.Kurios schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:13:
Ik ben wel benieuwd of hier nog tweakers zijn met een Secret Labs Magnus (XL) zit/sta bureau. Ik heb er een hele tijd geleden een gekocht, maar er zit zoveel wiebel in bij het staan, dat het echt niet leuk meer is.
Weet niet of het bureau zou adviseren.. het heeft hele fijne features, maar blijkbaar moet je niet de pech hebben om brakke poten te krijgen.

Dag allemaal,
Ik ben ook op zoek naar een sta-zit bureau en door dit topic ben ik uitgekomen op de EQ5 van Flexispot. Deze heb ik zojuist besteld. Ik bedacht na het bestellen nog twee vragen, hopelijk kan iemand met een EQ5 me daarmee helpen.
Vraag 1:
Ik heb onder mijn bureau twee ladekasten staan. Om de laagste stand te kunnen berekenen ben ik dus afhankelijk van hoe laag ik het bureau kan zetten tot het de ladekast raakt. Weet iemand toevallig de afstand tussen bovenkant frame en het laagste punt daar onder (dus ofwel de zijkant van het frame ofwel de motor)? Op de site van Flexispot staan helaas geen tekeningen met maten. Een tekening voor de duidelijkheid uit de installatiehandleiding:
(op de tekening is het laagste punt het zijframe, maar zou dus ook de motor kunnen zijn).
Vraag 2:
Zijn er mensen die hier een 90 cm breed, 2,4 cm dik Woood blad op hebben bevestigd, en is dat stevig genoeg, gezien de 15cm overlap aan beide kanten van het frame? Ik ben tevens van plan een dubbele monitorbeugel aan dat blad te bevestigen.
Bedankt alvast, mochten jullie mee willen kijken!
Ik ben ook op zoek naar een sta-zit bureau en door dit topic ben ik uitgekomen op de EQ5 van Flexispot. Deze heb ik zojuist besteld. Ik bedacht na het bestellen nog twee vragen, hopelijk kan iemand met een EQ5 me daarmee helpen.
Vraag 1:
Ik heb onder mijn bureau twee ladekasten staan. Om de laagste stand te kunnen berekenen ben ik dus afhankelijk van hoe laag ik het bureau kan zetten tot het de ladekast raakt. Weet iemand toevallig de afstand tussen bovenkant frame en het laagste punt daar onder (dus ofwel de zijkant van het frame ofwel de motor)? Op de site van Flexispot staan helaas geen tekeningen met maten. Een tekening voor de duidelijkheid uit de installatiehandleiding:
:strip_exif()/f/image/Xeeh9dsSwDD7bqo8I94Uwo9Q.png?f=user_large)
Vraag 2:
Zijn er mensen die hier een 90 cm breed, 2,4 cm dik Woood blad op hebben bevestigd, en is dat stevig genoeg, gezien de 15cm overlap aan beide kanten van het frame? Ik ben tevens van plan een dubbele monitorbeugel aan dat blad te bevestigen.
Bedankt alvast, mochten jullie mee willen kijken!
De vragen staan ook al een paar dagen uit bij Flexispot, maar de klantenservice is niet om over naar huis te schrijven. Heb al twee antwoorden gekregen, op vragen die ik niet heb gesteld..
@basto11 Als ik er aan denk zal ik het morgen eventjes voor je opmeten en hier posten.
Edit:
Als ik hem op zijn laagst zet is dit de hoogte die je hebt, 56 cm als je een paar mm speling wilt.
De motor steekt buiten de poten uit naar de binnenkant van het bureau.
Edit:
Als ik hem op zijn laagst zet is dit de hoogte die je hebt, 56 cm als je een paar mm speling wilt.
:strip_exif()/f/image/cKUgb440LcpvPvnlQgurQFl5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 79% gewijzigd door Mr.Viper op 24-01-2025 08:36 ]
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Ik zoek wat advies bij het volgende idee: Een lego tafel bestaande uit 2 zit-sta burea's van 180x80.
Ik zou deze graag aan elkaar willen koppelen door het bedieningspaneel van een van de bureau's met behulp van 2 RJ45 spliter kabels de motoren te laten bedienen. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een ander idee?
Ik zou deze graag aan elkaar willen koppelen door het bedieningspaneel van een van de bureau's met behulp van 2 RJ45 spliter kabels de motoren te laten bedienen. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een ander idee?
Bedankt voor het meten! Dat zou betekenen dat ik net 1,5 cm te kort zou komen om mijn bureau op de zithoogte die ik wil te kunnen zetten. Maar de ladekasten zijn ook weer niet zo diep, dus met een beetje geluk raken ze de motor niet, dan lijkt het qua frame prima te kunnen lukken als ik het zo zie op de afmetingen.Mr.Viper schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:57:
@basto11 Als ik er aan denk zal ik het morgen eventjes voor je opmeten en hier posten.
Edit:
[Afbeelding]
De eerste helft van het frame is binnen en heb gisteren ook het blad gehaald. Morgen komen de lakspullen binnen en gaan de eerste laklagen er op.
Na decennia op eenvoudige bureau's en tafels gamen, wordt het eens tijd voor een gaming bureau.
Ik zit te kijken naar de Secret Lab.
Het wordt OF
de zit-sta Secretlab Magnus Pro: https://secretlab.eu/nl/p...-pro?sku=MPB2-15F-STEALTH
OF de vaste Secretlab Magnus: https://secretlab.eu/nl/p...esk?sku=MagBdl15S-Stealth
Ik zie dat Hardware info daar destijds een review van heeft gemaakt in 2022:
https://nl.hardware.info/...el-meer-dan-de-looks.html
Zijn er mensen die zo'n dingen hebben?
Wat vind je ervan?
Of heb je iets vergelijkbaar wat veel beter is?
Ik ben benieuwd naar ervaringen....
De enige eis die ik heb, is de RGB verlichting: https://secretlab.eu/nl/p...edition?sku=Mag-RGB15C-v3
Het wordt OF
de zit-sta Secretlab Magnus Pro: https://secretlab.eu/nl/p...-pro?sku=MPB2-15F-STEALTH
OF de vaste Secretlab Magnus: https://secretlab.eu/nl/p...esk?sku=MagBdl15S-Stealth
Wat vind je ervan?
De enige eis die ik heb, is de RGB verlichting: https://secretlab.eu/nl/p...edition?sku=Mag-RGB15C-v3
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
@Kurios heeft er een maak ik op uit enkele posts boven je 😉GarBaGe schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:34:
Na decennia op eenvoudige bureau's en tafels gamen, wordt het eens tijd voor een gaming bureau.
Het wordt OF
Wat vind je ervan?
Bij toeval gisteren ook aan het kijken bij SecretLab.
Ben op zoek naar een goede Kabelmanagement (incl. mogelijkheid om stekkerblokken te huisvesten ) oplossing.
Maar wat ik tot nu toe heb gezien is te smal of te laag qua kabelbak en de SecretLab is erg prijzig.
klopt, ik heb er eentje.GarBaGe schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:34:
Het wordt OF
Wat vind je ervan?
Gemengd tevreden, maar dat komt vooral omdat ik een wiebelend exemplaar had gekregen. Maar ik moet zeggen, met nieuwe poten is het bureau verder prima.
Mijn grootste punten:
+ motoren zijn super sterk, redelijk stil en snel.
+ bureau is mega zwaar en voelt stevig. Mijn Ikea blad was zelfs doorgezakt door mijn 49" monitor+monitorarm, dat gaat hier echt niet gebeuren.
+ kabelmanagement is echt top. Die bak achterop is heel fijn en werkt goed.
+ pc mount is een aanrader, werkt erg goed, zit stevig en kan aan beide kanten
+ magneten is ook redelijk handig, maar alleen bovenop is het bureau magnetisch, niet aan de onderkant.
- het bureau is niet bepaald diep. Het lijkt diep, maar de kabelmanagement bak kan je eigenlijk niet gebruiken om iets op te zetten. Monitorarmen kan je dus mounten op 67cm afstand, niet op de 80cm afstand. Ik heb daarvoor een desk riser erbij genomen, hierdoor kan je wel je arm op 80cm plaatsen.
- deskriser heeft geen kabelmanagement
- power kan je alleen op de linkerpoot aansluiten
Hierboven al beschreven, maar ik had 2 poten waar enorme beweging inzat. Meerdere mensen hebben hier last van gehad, zie bijv de review van Deskhaus (YouTube: SecretLab Magnus Pro - The WORST desk I have ever touched en YouTube: Secretlab Magnus Pro: OMG WE TIGHTENED THE BOLTS.....still terrible ). Met andere poten is dat extreme wiebelen weg. Allerhoogste stand zit er nog een normale wiebel in, vergelijkbaar met mn oude ikea desk.
Heeft iemand ervaring met de tafelbladen van Flexispot zelf? Ik heb vorig jaar een E7Q onderstel gekocht met korting maar gezien ik nu pas verhuis, ben ik nu pas aan het kijken voor een tafelblad.
Ik zou liefst een afgewerkt blad hebben, vandaar dat ik mijn oog laat vallen op die van Flexispot zelf. En de voorgeboorde gaten helpen ook.
Daarnaast vroeg ik me af of er een groot verschil tussen spaanplaat en bamboe. Heeft iemand ervaring met deze?
En inzake WOOOOD, ik heb op gamma.be een behandeld blad gevonden. Ik vroeg me enkel af hoe moeilijk dit blad te monteren valt op een E7Q.
Merci alvast!
EDIT: Net gezien dat Flexispot enkel 80cm aanbiedt in diepte. Allicht niet voldoende voor een monitor klem dan?
Ik zou liefst een afgewerkt blad hebben, vandaar dat ik mijn oog laat vallen op die van Flexispot zelf. En de voorgeboorde gaten helpen ook.
Daarnaast vroeg ik me af of er een groot verschil tussen spaanplaat en bamboe. Heeft iemand ervaring met deze?
En inzake WOOOOD, ik heb op gamma.be een behandeld blad gevonden. Ik vroeg me enkel af hoe moeilijk dit blad te monteren valt op een E7Q.
Merci alvast!
EDIT: Net gezien dat Flexispot enkel 80cm aanbiedt in diepte. Allicht niet voldoende voor een monitor klem dan?
[ Voor 21% gewijzigd door eunoia op 29-01-2025 17:48 ]
@eunoia Tijdens mijn eigen zoektocht kwam ik er achter dat in 9 van de 10 gevallen de bamboe bladen gewoon spaanplaat met bamboe fineer zijn. Met deze kennis kun je dus al snel concluderen dat het vaak vrijwel gelijkwaardig is.
Ik ben overigens voor massief eiken (het hier bekende Woood blad) gegaan.
Bedankt voor de snelle respons! Ik kwam net ook tot de slotsom dat WOOOD misschien wel een goed alternatief zou zijn, mits ik een behandelde versie kan vinden. Was het moeilijk om te monteren zonder de voorgeboorde gaatjes?Rembock schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:48:
@eunoia Tijdens mijn eigen zoektocht kwam ik er achter dat in 9 van de 10 gevallen de bamboe bladen gewoon spaanplaat met bamboe fineer zijn. Met deze kennis kun je dus al snel concluderen dat het vaak vrijwel gelijkwaardig is.
@eunoia Nee niet echt. Had het blad ondersteboven op bed gelegd, hierna het onderstel er ook ondersteboven op geplaatst. Vervolgens kon ik om mijn gemak schuiven tot ik tevreden was, hierna de gaten getekend. Uiteindelijk met een klein boortje begonnen en steeds groter gepakt, totdat ik de gaten naar tevredenheid had
Oh en nog een tip v.w.b. de Woood bladen, controleer of het blad niet krom/warped/enz. is voor je deze koopt. Scheelt je een hoop zorgen, tillen & rijden. Had zelf een grote ijzeren liniaal uit het schap bij de bouwmarkt erbij gepakt, deze op het blad gelegd. Zo had ik uiteindelijk een blad dat redelijk recht was.
Zou je me kunnen uitleggen wat je hiermee bedoelt? Heb je de gaten moeten voorboren mss?Rembock schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:52:
@eunoia Nee niet echt. Had het blad ondersteboven op bed gelegd, hierna het onderstel er ook ondersteboven op geplaatst. Vervolgens kon ik om mijn gemak schuiven tot ik tevreden was, hierna de gaten getekend. Uiteindelijk met een klein boortje begonnen en steeds groter gepakt, totdat ik de gaten naar tevredenheid had
Natuurlijk moet je voorboren...eunoia schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:14:
Zou je me kunnen uitleggen wat je hiermee bedoelt? Heb je de gaten moeten voorboren mss?
Momenteel heb ik een hoekbureau bekant van Ikea. Dit is echter aan vernieuwing toe en daarom ben ik aan het kijken om dit te vervangen door een flexispot hoekbureau.
Het is belangrijk dat de hoogte verstelbaar is, vooral door problemen met mijn rug bij het langdurig zitten.
Ik’zie op hun website het model Q1L in uitverkoop staan aan een heel goede prijs. Als ik kijk naar de huidige modellen zoals de E7L , kosten deze bijna het dubbele.
Iemand die ervaring heeft met 1 van de 2 en wat de verschillen zijn tussen het goedkopere model en de duurdere ?
Indien er enkel een verschil zit in de functies van de bediening, vind ik dit niet zo erg. Belangrijker is wel de stevigheid van het frame....
Het is belangrijk dat de hoogte verstelbaar is, vooral door problemen met mijn rug bij het langdurig zitten.
Ik’zie op hun website het model Q1L in uitverkoop staan aan een heel goede prijs. Als ik kijk naar de huidige modellen zoals de E7L , kosten deze bijna het dubbele.
Iemand die ervaring heeft met 1 van de 2 en wat de verschillen zijn tussen het goedkopere model en de duurdere ?
Indien er enkel een verschil zit in de functies van de bediening, vind ik dit niet zo erg. Belangrijker is wel de stevigheid van het frame....
Ik ben van plan een Flexispot E7 Pro of E5Q aan te schaffen, maar ik twijfel nog over welk bureaublad ik erbij moet nemen. Ik overweeg een massief houten blad (200cm bij 80cm) ergens anders te kopen, maar het zelf lakken en boren van gaten houdt me een beetje tegen, aangezien ik niet bijster handig ben. Een alternatief is om een bamboe- of spaanplaatblad van Flexispot te nemen. Ik vraag me af wat de voor- en nadelen van massief hout vs. bamboe of spaanplaat zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn opstelling zou bestaan uit twee monitoren op monitorarmen, geluidsboxen en een PC-houder onder het bureau. Stabiliteit is voor mij het belangrijkste: ik wil een bureau dat nauwelijks wiebelt. Ik vermoed dat een massief blad door het extra gewicht stabieler zou kunnen zijn, maar ik hoor graag ervaringen van anderen die beide soorten hebben gehad.
Mijn opstelling zou bestaan uit twee monitoren op monitorarmen, geluidsboxen en een PC-houder onder het bureau. Stabiliteit is voor mij het belangrijkste: ik wil een bureau dat nauwelijks wiebelt. Ik vermoed dat een massief blad door het extra gewicht stabieler zou kunnen zijn, maar ik hoor graag ervaringen van anderen die beide soorten hebben gehad.
Heb een vergelijkbare zware setup met een zwaar blad, zit er echt geen wiebel in ondanks de 2 poten ipv 4?Samueldw schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:49:
Van het weekend aan slag geweest met de Flexispot E9. Het blad is 40mm massief Kersen van 2x0.86m.
De stabiliteit valt me niets tegen. Had het minder stabiel verwacht. Het frame werkt ook netjes, ondanks alle massa die erop staat.
Bij flexispot hadden ze wel een stom foutje gemaakt. In plaats van 4 verzonken boutjes hadden ze er 3 verzonken + 1 halfbolkop in gedaan. Uiteindelijk die maar gebruikt, maar dat is natuurlijk wel jammer.
Het blad heb ik niet vastgezet met de bijgeleverde schroeven, maar met M6 bouten en Fischer pluggen. Dat vond ik zelf iets mooier, ook als het nog eens uit elkaar moet.
Mijn framepje voor de pc is gemaakt van zwart aluminium extrusie profiel. De kabelgoot kwam van amazon (Eisnhauer 1470mm zwart). Dat was de langste fatsoenlijke kabelgoot die ik kon vinden.
Het blad is gelakt met matte lak op terpentine basis. Ben er zelf erg tevreden over.
Er is één nadeel aan het geheel. Het is loodzwaar, dus even verschuiven zit er niet in.![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
Door dit topic heb ik me ook verdiept in de wondere wereld van zit/sta bureaus en uiteindelijk op Flexispot uitgekomen. Ik twijfel tussen de nieuwste E9 (2 borstelloze motoren voor lange levensduur, 2 iets dikkere poten) en de bekende E7Q (4 poten voor de beste stabiliteit, maar wel 4 'oud' type motoren.).
Flexispot medewerker Ramzes is erg actief op Reddit en raadt me de E7Q aan. Ik twijfel toch want lees wat slechte ervaringen met het liftsysteem van de E7Q. Vier 'oude' motoren betekent vier points of failure en complexere aansturing. Als ik niet per se 4 poten nodig heb, ga ik denk ik toch liever voor de E9.
Setup: zwaar massief houten blad (180x70), 34 inch ultrawide op enkele arm, twee studiomonitoren van 5kg per stuk en een Macbook. Misschien in de toekomst een compacte game pc.
Hoe kijkt men hier tegenaan?
Bij mij niet. Ik heb nu een 32" monitor aan een neomount arm. En het is gewoon allemaal heel erg stabiel bij mij.Lo2 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:50:
[...]
Heb een vergelijkbare zware setup met een zwaar blad, zit er echt geen wiebel in ondanks de 2 poten ipv 4?
Bij mijn vorige gewone bureau had ik denk ik meer 'wiebel/beweging' in mijn monitoren.
Ik denk dat het juist ook stabieler wordt door de massatraagheid. Zo'n zwaar blad krijg je niet zo makkelijk in beweging.
Ik heb er natuurlijk ook weer een zware pc onder hangen, waardoor het zwaartepunt lager ligt. Dat zal ook meehelpen. Ik ben in ieder geval heel tevreden, en het is voor mij beter uitgepakt dan ik had verwacht. Maar ja, het blijft natuurlijk erg persoonlijk allemaal.
Denk dat jouw PC inderdaad als een soort pendule de beweging dempt, handig bij-effect. Hoop dat mijn blad ook zonder zoiets stabiel blijft.
Neig toch naar de E9 dan, denk dat de E7Q misschien een beetje overkill is... Ook vanwege de flinke meerprijs.
Andere inzichten zijn welkom!
Neig toch naar de E9 dan, denk dat de E7Q misschien een beetje overkill is... Ook vanwege de flinke meerprijs.
Andere inzichten zijn welkom!
[ Voor 58% gewijzigd door Lo2 op 25-02-2025 14:37 ]
699,- deze was 999,- voor de langste tijd.
cashbackxl nog 25,- terug en dan heb je een tank van een bureau.
En kan je er ook een boomstam op leggen van 80KG zonder dat hij kraakt of kreunt.
Maar ja ik ben biased
cashbackxl nog 25,- terug en dan heb je een tank van een bureau.
En kan je er ook een boomstam op leggen van 80KG zonder dat hij kraakt of kreunt.
Maar ja ik ben biased
Voor de liefhebbers zag ik een E7 PRO van maandje oud op MP staan voor een mooie prijs (met bamboe blad).
Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50
Ik heb een E9 super stabiel, ik heb 2 monitoren 1 van 32 en 1 van 24 inch. Plus zware desktop erop. Ik ben er superblij mee. Ik heb erg getwijfeld tussen beide bureaus. Ik heb mijn bureau op de dure wieltjes gezet.Lo2 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:50:
[...]
Heb een vergelijkbare zware setup met een zwaar blad, zit er echt geen wiebel in ondanks de 2 poten ipv 4?
Door dit topic heb ik me ook verdiept in de wondere wereld van zit/sta bureaus en uiteindelijk op Flexispot uitgekomen. Ik twijfel tussen de nieuwste E9 (2 borstelloze motoren voor lange levensduur, 2 iets dikkere poten) en de bekende E7Q (4 poten voor de beste stabiliteit, maar wel 4 'oud' type motoren.).
m van de E7Q. Vier 'oude' motoren betekent vier points of failure en complexere aansturing. Als ik niet per se 4 poten nodig heb, ga ik denk ik toch liever voor de E9.
Hoe kijkt men hier tegenaan?
Hebben hier mensen ervaring met het terugsturen van spullen naar Flexispot?
Ik had vorig jaar de verkeerde set wielen besteld (W5B-EU zwart ipv wit en ook nog eens maar één set ipv twee) en nog niet gebruikt. Dus ik kwam daar pas vorige week achter toen ik ze wilde gaan monteren onder een E7 hoekbureau.
Dus ik had Flexispot een mail gestuurd of ik deze kan retourneren, en twee nieuwe sets zal gaan bestellen.
Krijg ik een mail terug dat ze €14 willen vergoeden als ik ze NIET terugstuur om een lange retourprocedure te voorkomen
Ik mag dus wel alsnog een retourticket aanvragen, maar blijkbaar hebben ze dat liever niet
Het is natuurlijk ruim buiten de normale retourperiode vermoed ik, maar ik blijf dit vreemd vinden.
Ik had vorig jaar de verkeerde set wielen besteld (W5B-EU zwart ipv wit en ook nog eens maar één set ipv twee) en nog niet gebruikt. Dus ik kwam daar pas vorige week achter toen ik ze wilde gaan monteren onder een E7 hoekbureau.
Dus ik had Flexispot een mail gestuurd of ik deze kan retourneren, en twee nieuwe sets zal gaan bestellen.
Krijg ik een mail terug dat ze €14 willen vergoeden als ik ze NIET terugstuur om een lange retourprocedure te voorkomen
Ik mag dus wel alsnog een retourticket aanvragen, maar blijkbaar hebben ze dat liever niet
Het is natuurlijk ruim buiten de normale retourperiode vermoed ik, maar ik blijf dit vreemd vinden.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Het is voor bedrijven relatief duur. Het gebeurt vaker bij goedkope artikelen dat men ervoor kiest om klant artikel te laten houden en geld terug geven.Mars Warrior schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:14:
Hebben hier mensen ervaring met het terugsturen van spullen naar Flexispot?
Krijg ik een mail terug dat ze €14 willen vergoeden als ik ze NIET terugstuur om een lange retourprocedure te voorkomen![]()
Ik mag dus wel alsnog een retourticket aanvragen, maar blijkbaar hebben ze dat liever niet![]()
Aha. Maar dit zijn geen wieltjes van €5 per stuk, maar van €17,50TurboTon1973 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:38:
[...]
Het is voor bedrijven relatief duur. Het gebeurt vaker bij goedkope artikelen dat men ervoor kiest om klant artikel te laten houden en geld terug geven.
Dus van de betaalde €70 krijg ik nu €14 terug als ik ze niet terugstuur. Wie weet kan ik ze nog tweedehands kwijt aan een medetweaker dan.
Maar dit heb ik dus nog nooit gehad. En ik heb niks aan zwart/zilveren wielen onder een witte poot. Dus ik ga nog ff €140 uitgeven voor 6 wielen (je moet 2 sets kopen van 4).
Dit weet flexispot, dus het lijkt erop dat ik 10% korting heb gekregen op die aankoop

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik wist de prijs niet meer van de goedkope set uit mijn hoofd. Deze situatie heb ik ook weleens meegemaakt bij winkels. Dat ik een klein bedrag terug kreeg in de hoop dat ik een product niet terug zou sturen.Mars Warrior schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:46:
[...]
Aha. Maar dit zijn geen wieltjes van €5 per stuk, maar van €17,50![]()
Dus van de betaalde €70 krijg ik nu €14 terug als ik ze niet terugstuur. Wie weet kan ik ze nog tweedehands kwijt aan een medetweaker dan.
Maar dit heb ik dus nog nooit gehad. En ik heb niks aan zwart/zilveren wielen onder een witte poot. Dus ik ga nog ff €140 uitgeven voor 6 wielen (je moet 2 sets kopen van 4).
Dit weet flexispot, dus het lijkt erop dat ik 10% korting heb gekregen op die aankoop
Ik zou de lange retour periode dan gewoon doen. Het is een hoop geld
Bij jou zaagde karwei het wel? Mij werd vandaag verteld dat ze het vanuit het beleid niet deden want de plank is verlijmd en dan raakt alles los, onzin .... Volgens mij had iemand geen zin om te zagenBartje1983 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:43:
[...]
De optie van Karwei is mij prima bevallen. Wel was het zwart geworden door het zagen, maar dat eenvoudig weg te schuren. Voordeel van Karwei is het makkelijk controleren op rechtheid en oneffenheden.

Dan maar morgen naar de gamma
edit: gamma zaagt ze wel zonder moeilijk te doen
[ Voor 4% gewijzigd door hollandje op 05-03-2025 16:25 ]
Ik kan de Praxis aanraden, daar worden alle houten werkbladen gewoon voor je op maat gezaagd, langs beide zijden. Andere truc: Als de betreffende medewerker er die dag geen zin in heeft, vriendelijk bedanken en een andere keer terugkomen.hollandje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:54:
[...]
Bij jou zaagde karwei het wel? Mij werd vandaag verteld dat ze het vanuit het beleid niet deden want de plank is verlijmd en dan raakt alles los, onzin .... Volgens mij had iemand geen zin om te zagen
Dan maar morgen naar de gamma
edit: gamma zaagt ze wel zonder moeilijk te doen
Het kostte behoorlijk wat tijd en moeite maar het is allemaal gelukt! Graag wil ik het leuke bouwproces met jullie delen, samen met een review van de Flexispot E9.
Een zit/sta bureau met massief houten blad moest het worden. Dan kan je het zo gek maken als zelf wilt, maar mijn budget was niet toereikend voor een kant en klaar afgewerkt blad op maat van 400 euro. Daarnaast had ik een afwijkende maat nodig: 180 cm bij 70cm (niet 80cm zoals gangbaar is), omdat mijn werkkamer nogal een schoenendoos is. Ja, die 10cm maakt inderdaad een wereld van verschil
.
Na lang zoeken en veel dure offertes, toch besloten om bij de lokale bouwmarkt een onbewerkt werkblad te kopen, te laten zagen en zelf af te werken. Bij de Praxis lag een mooi stuk beukenhout van 26mm dik, wat ook nog eens in de aanbieding was én wegens een blutsje aan de onderkant extra afgeprijsd. Uiteindelijk mocht ik het meenemen voor 106 euro, op 180cm bij 70cm gezaagd en wel. Gatenzaag erbij gekocht om twee ronde gaten van 60cm op twee hoeken te zagen voor de kabeldoorvoer/stopcontact.
Me laten adviseren en gekozen voor transparante parketlak, omdat het geen effect toevoegt en het hout toch goed beschermt tegen vocht en krassen. Na de derde laag lak wilde ik toch een donkerdere houtkleur, dus nog twee lagen pantserlak in de kleur koloniaal teak er overheen aangebracht. Vergeet niet goed op te schuren tussen de laklagen door, anders kan je opnieuw beginnen!
Voor het onderstel las ik veel goede verhalen, onder andere hier, over de prijs/kwaliteit verhouding van het Chinees/Vietnamese merk Flexispot. Na eerder geposte twijfel tussen de E9 (twee poten/motoren, koolborstelloos) en E7Q (4 poten/motoren) toch voor de E9 gegaan, vanwege het nieuwe type motoren en minder groot/complex ontwerp.
De levertijd stond op 3-5 werkdagen. Na bestellen kreeg ik vrij snel een tracking code van UPS, waarop stond dat het pakket uit Keulen kwam, wat een meevaller was. Na twee dagen radiostilte vanuit UPS (status bleef hangen op 'zending aangemeld'), kreeg ik op de ochtend van de derde dag opeens een melding in de UPS app dat het pakket diezelfde middag geleverd ging worden. Paar stappen in de tracking overgeslagen dus. Dat is normaliter geen probleem, maar dit pakket weegt 39.4 kg dus je moet echt met z'n tweeën thuis zijn om het in ontvangst te nemen. Gelukkig konden mijn vriendin en ik last minute thuiswerken. Wij wonen op drie hoog met een smalle trap...
Gelukkig was het blad precies op tijd droog dus het bouwen kon beginnen. Het onderstel zat uitstekend verpakt en het bouwen is simpel. De duidelijke handleiding helpt ook. Blijf alleen wel je eigen gezonde verstand gebruiken, want de handleiding suggereert dat je het onderstel ondersteboven op het blad bouwt en het geheel dan omdraait. Dit kan natuurlijk niet met een massief blad van 20kg op een onderstel van 40kg!
Mijn tip: zet het bladframe eerst in elkaar. Leg het ondersteboven op de onderkant van je blad en teken de schroefgaten voor montage uit. Vergeet ook de gaatjes voor het bedieningspaneel en eventueel de kabelgoot niet. Goed voorboren met een klein boortje met tape op de juiste lengte, zodat je niet per ongeluk door je blad heen boort.
Bouw daarna het onderstel af en zet het rechtop, in de hoogste stand. Leg het blad op het onderstel met de schroefgaten correct uitgelijnd. Ja, dit deed ik terwijl ik onder de tafel zat en omhoog keek, het is even gedoe. Je kan met marker een cirkel om de geboorde gaten heen tekenen zodat je ze makkelijker terugvindt. Daarna een kwestie van de meegeleverde schroeven ondersteboven erin jagen met de machine. Niet te strak zetten om het risico op barsten te verminderen. Wees rustig en voorzichtig. Bevestig op dezelfde manier het display en de kabelgoot. Klaar is kees!
Ik ben behoorlijk onder de indruk van het solide geheel. Op voorhand maakte ik me zorgen over de stabiliteit, met twee poten en een zwaar blad met 20-30 kg aan apparatuur leunend op voornamelijk de achterste helft. Het blijkt echter een super stabiele combinatie te zijn! In de lage stand is geen beweging mogelijk. Je moet in de hoogste stand echt flink kracht zetten om een minimale wiebel te forceren. Niet te vergelijken met de dunne bureautjes op werk, die al heen en weer zwaaien als je erop leunt.
De motoren zijn sterk en duwen de tafel snel omhoog en omlaag. Je hoort geen verschil in geluid als de motoren werken, wat aangeeft dat ze ver onder hun limiet werken. Dat geeft vertrouwen in de door Flexispot geschatte levensduur van 70 jaar. Je krijgt maar liefst 20 jaar garantie! Lijkt te mooi om waar te zijn maar ik begin het te snappen.
We hebben het bureau nu een week in gebruik en hebben oprecht nog geen minpunt kunnen ontdekken. Alle functies doen wat ze moeten doen. Misschien dat de handleiding nog iets duidelijker kan in het stuk waarin je het frame op maat schuift en vastzet? En Flexispot wellicht een aparte handleiding kan maken voor het monteren van je eigen (zware) blad? Bijvoorbeeld zoals hierboven omschreven. Mocht er toch een nadeel de kop op steken, zal ik het hier toevoegen.
Al met al zeer tevreden met het eindresultaat. Het kostte wel een flinke berg tijd en moeite. Zonder de verfskills van mijn vriendin had ik het een stuk minder leuk gevonden denk ik!
Toekomstige upgrades: een Ergotron LX monitorarm en Powerdot stopcontact/doorvoer combo voor op de hoeken. Ook wil ik het huismerk stekkerblok vervangen door eentje met overspanningsbeveiliging.
Bedankt voor het lezen van dit enorme verhaal. Hopelijk help ik er iemand mee verder!
Foto's:
:strip_exif()/f/image/Xdl0XH7QPFZqh7P11LclCz36.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AAEG4hHURB6gY4R2eIfdekBJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u9tLznGa6nrbtHQCk7PdlbTj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xXgZSzqutZdXzBiJA3S1H9Jd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DAaagEUnIEcO1WjPILd7Nlrx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3vtnPkQzvPVnq9Inf8CwEUF0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wASYbClY1UBX6N9kNGI6YoO0.jpg?f=fotoalbum_large)
Een zit/sta bureau met massief houten blad moest het worden. Dan kan je het zo gek maken als zelf wilt, maar mijn budget was niet toereikend voor een kant en klaar afgewerkt blad op maat van 400 euro. Daarnaast had ik een afwijkende maat nodig: 180 cm bij 70cm (niet 80cm zoals gangbaar is), omdat mijn werkkamer nogal een schoenendoos is. Ja, die 10cm maakt inderdaad een wereld van verschil
Na lang zoeken en veel dure offertes, toch besloten om bij de lokale bouwmarkt een onbewerkt werkblad te kopen, te laten zagen en zelf af te werken. Bij de Praxis lag een mooi stuk beukenhout van 26mm dik, wat ook nog eens in de aanbieding was én wegens een blutsje aan de onderkant extra afgeprijsd. Uiteindelijk mocht ik het meenemen voor 106 euro, op 180cm bij 70cm gezaagd en wel. Gatenzaag erbij gekocht om twee ronde gaten van 60cm op twee hoeken te zagen voor de kabeldoorvoer/stopcontact.
Me laten adviseren en gekozen voor transparante parketlak, omdat het geen effect toevoegt en het hout toch goed beschermt tegen vocht en krassen. Na de derde laag lak wilde ik toch een donkerdere houtkleur, dus nog twee lagen pantserlak in de kleur koloniaal teak er overheen aangebracht. Vergeet niet goed op te schuren tussen de laklagen door, anders kan je opnieuw beginnen!
Voor het onderstel las ik veel goede verhalen, onder andere hier, over de prijs/kwaliteit verhouding van het Chinees/Vietnamese merk Flexispot. Na eerder geposte twijfel tussen de E9 (twee poten/motoren, koolborstelloos) en E7Q (4 poten/motoren) toch voor de E9 gegaan, vanwege het nieuwe type motoren en minder groot/complex ontwerp.
De levertijd stond op 3-5 werkdagen. Na bestellen kreeg ik vrij snel een tracking code van UPS, waarop stond dat het pakket uit Keulen kwam, wat een meevaller was. Na twee dagen radiostilte vanuit UPS (status bleef hangen op 'zending aangemeld'), kreeg ik op de ochtend van de derde dag opeens een melding in de UPS app dat het pakket diezelfde middag geleverd ging worden. Paar stappen in de tracking overgeslagen dus. Dat is normaliter geen probleem, maar dit pakket weegt 39.4 kg dus je moet echt met z'n tweeën thuis zijn om het in ontvangst te nemen. Gelukkig konden mijn vriendin en ik last minute thuiswerken. Wij wonen op drie hoog met een smalle trap...
Gelukkig was het blad precies op tijd droog dus het bouwen kon beginnen. Het onderstel zat uitstekend verpakt en het bouwen is simpel. De duidelijke handleiding helpt ook. Blijf alleen wel je eigen gezonde verstand gebruiken, want de handleiding suggereert dat je het onderstel ondersteboven op het blad bouwt en het geheel dan omdraait. Dit kan natuurlijk niet met een massief blad van 20kg op een onderstel van 40kg!
Mijn tip: zet het bladframe eerst in elkaar. Leg het ondersteboven op de onderkant van je blad en teken de schroefgaten voor montage uit. Vergeet ook de gaatjes voor het bedieningspaneel en eventueel de kabelgoot niet. Goed voorboren met een klein boortje met tape op de juiste lengte, zodat je niet per ongeluk door je blad heen boort.
Bouw daarna het onderstel af en zet het rechtop, in de hoogste stand. Leg het blad op het onderstel met de schroefgaten correct uitgelijnd. Ja, dit deed ik terwijl ik onder de tafel zat en omhoog keek, het is even gedoe. Je kan met marker een cirkel om de geboorde gaten heen tekenen zodat je ze makkelijker terugvindt. Daarna een kwestie van de meegeleverde schroeven ondersteboven erin jagen met de machine. Niet te strak zetten om het risico op barsten te verminderen. Wees rustig en voorzichtig. Bevestig op dezelfde manier het display en de kabelgoot. Klaar is kees!
Ik ben behoorlijk onder de indruk van het solide geheel. Op voorhand maakte ik me zorgen over de stabiliteit, met twee poten en een zwaar blad met 20-30 kg aan apparatuur leunend op voornamelijk de achterste helft. Het blijkt echter een super stabiele combinatie te zijn! In de lage stand is geen beweging mogelijk. Je moet in de hoogste stand echt flink kracht zetten om een minimale wiebel te forceren. Niet te vergelijken met de dunne bureautjes op werk, die al heen en weer zwaaien als je erop leunt.
De motoren zijn sterk en duwen de tafel snel omhoog en omlaag. Je hoort geen verschil in geluid als de motoren werken, wat aangeeft dat ze ver onder hun limiet werken. Dat geeft vertrouwen in de door Flexispot geschatte levensduur van 70 jaar. Je krijgt maar liefst 20 jaar garantie! Lijkt te mooi om waar te zijn maar ik begin het te snappen.
We hebben het bureau nu een week in gebruik en hebben oprecht nog geen minpunt kunnen ontdekken. Alle functies doen wat ze moeten doen. Misschien dat de handleiding nog iets duidelijker kan in het stuk waarin je het frame op maat schuift en vastzet? En Flexispot wellicht een aparte handleiding kan maken voor het monteren van je eigen (zware) blad? Bijvoorbeeld zoals hierboven omschreven. Mocht er toch een nadeel de kop op steken, zal ik het hier toevoegen.
Al met al zeer tevreden met het eindresultaat. Het kostte wel een flinke berg tijd en moeite. Zonder de verfskills van mijn vriendin had ik het een stuk minder leuk gevonden denk ik!
Toekomstige upgrades: een Ergotron LX monitorarm en Powerdot stopcontact/doorvoer combo voor op de hoeken. Ook wil ik het huismerk stekkerblok vervangen door eentje met overspanningsbeveiliging.
Bedankt voor het lezen van dit enorme verhaal. Hopelijk help ik er iemand mee verder!
Foto's:
:strip_exif()/f/image/Xdl0XH7QPFZqh7P11LclCz36.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AAEG4hHURB6gY4R2eIfdekBJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u9tLznGa6nrbtHQCk7PdlbTj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xXgZSzqutZdXzBiJA3S1H9Jd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DAaagEUnIEcO1WjPILd7Nlrx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3vtnPkQzvPVnq9Inf8CwEUF0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wASYbClY1UBX6N9kNGI6YoO0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1AyNJsaDUCKzgBLQq7UfAtog.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Lo2 op 12-03-2025 19:05 ]
Ik werk per week zo'n 2 dagen thuis en dat heb ik de afgelopen jaren gedaan met een Bekant-bureau van de IKEA. Deze is echter niet makkelijk in hoogte verstelbaar en omdat ik op het werk heb ervaren dat een zit/sta-bureau echt voordelen biedt heb ik besloten om er ook een aan te schaffen. Na wat lurken in dit topic ben ik uiteindelijk uitgekomen op een Flexispot E7 Pro. Deze kost nu 350, met de kortingscode 'FLEXIWELKOM' gaat daar nog eens bijna 30 euro vanaf, plus nog 16 euro via CashbackXL en daarmee kwam ik uit op zo'n 304 euro voor het onderstel. Ik heb ook een pc-houder erbij besteld omdat ik m'n desktop liever niet op het bureau wil zetten.
De opties qua bladen bij Flexispot spraken me alleen niet echt aan dus daarom heb ik ook voor de 'Woood-methode' gekozen. Bij de Karwei zijn de tafelbladen dit weekend in de aanbieding, dus heb ik gisteren een eiken tafelblad van Woood (180x90) gekocht voor 125 euro. Er zat karton omheen dus kon in de winkel zelf niet controleren of het blad helemaal in orde is. Thuis uitgepakt en ziet er gelukkig prima uit, geen defecten. Voor de lak gekozen voor een blanke lak van Cetabever.
In afwachting op levering van het onderstel kan ik nu eerst gaan lakken/schuren. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
De opties qua bladen bij Flexispot spraken me alleen niet echt aan dus daarom heb ik ook voor de 'Woood-methode' gekozen. Bij de Karwei zijn de tafelbladen dit weekend in de aanbieding, dus heb ik gisteren een eiken tafelblad van Woood (180x90) gekocht voor 125 euro. Er zat karton omheen dus kon in de winkel zelf niet controleren of het blad helemaal in orde is. Thuis uitgepakt en ziet er gelukkig prima uit, geen defecten. Voor de lak gekozen voor een blanke lak van Cetabever.
In afwachting op levering van het onderstel kan ik nu eerst gaan lakken/schuren. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Dank voor de tip!Giel1 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:59:
Ik werk per week zo'n 2 dagen thuis en dat heb ik de afgelopen jaren gedaan met een Bekant-bureau van de IKEA. Deze is echter niet makkelijk in hoogte verstelbaar en omdat ik op het werk heb ervaren dat een zit/sta-bureau echt voordelen biedt heb ik besloten om er ook een aan te schaffen. Na wat lurken in dit topic ben ik uiteindelijk uitgekomen op een Flexispot E7 Pro. Deze kost nu 350, met de kortingscode 'FLEXIWELKOM' gaat daar nog eens bijna 30 euro vanaf, plus nog 16 euro via CashbackXL en daarmee kwam ik uit op zo'n 304 euro voor het onderstel. Ik heb ook een pc-houder erbij besteld omdat ik m'n desktop liever niet op het bureau wil zetten.
Heb je het WOOOD blad nog op maat gemaakt? De specificaties van het onderstel geeft een aanbevolen diepte van max 80 cm aan. Of neem je de gok? Lees in het topic verschillende verhalen over wel en niet afkorten naar 80 cm.
Ik ga de gok wagen zonder in te korten, heb op mijn werkkamer toch voldoende plek dus die 10 cm extra maakt wat dat betreft niet uit. Ik ben ook even door het topic heengegaan maar ben eigenlijk geen berichten tegengekomen dat het echt niet zou kunnen i.c.m. de E7 Pro.bdu schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:10:
[...]
Dank voor de tip!
Heb je het WOOOD blad nog op maat gemaakt? De specificaties van het onderstel geeft een aanbevolen diepte van max 80 cm aan. Of neem je de gok? Lees in het topic verschillende verhalen over wel en niet afkorten naar 80 cm.
Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een IKEA Bekant hoekbureau. Recentelijk ben ik verhuisd en heb ik het bureau opnieuw in elkaar gezet. Nu ben ik bezig met het bekijken van mogelijkheden om het kabelmanagement te verbeteren en tegelijkertijd een stroompunt in het bureaublad te integreren. Zijn er hier medetweakers die dit al eerder hebben gedaan?
Ik zit nu te denken aan het volgende: het plaatsen van een bureaudoorvoer in de hoek waar mijn monitor komt te staan, bijvoorbeeld: https://www.ergowerken.nl...l-zwart.html?id=101972465
Daarnaast overweeg ik het aanbrengen van een stroompunt in het blad, zoals: https://www.allesvoordehe...troompunt-incl-usb-11246/
Ter informatie, hierbij een foto van het bureau (niet de mijne):
:strip_exif()/f/image/mjDUU3RWdkXDASjmJtBUI1Jv.jpg?f=fotoalbum_large)
Tips voor een enkele of dubbele monitorsteun zijn ook welkom, aangezien mijn curved monitor aan vervanging toe is
Ik zit nu te denken aan het volgende: het plaatsen van een bureaudoorvoer in de hoek waar mijn monitor komt te staan, bijvoorbeeld: https://www.ergowerken.nl...l-zwart.html?id=101972465
Daarnaast overweeg ik het aanbrengen van een stroompunt in het blad, zoals: https://www.allesvoordehe...troompunt-incl-usb-11246/
Ter informatie, hierbij een foto van het bureau (niet de mijne):
:strip_exif()/f/image/mjDUU3RWdkXDASjmJtBUI1Jv.jpg?f=fotoalbum_large)
Tips voor een enkele of dubbele monitorsteun zijn ook welkom, aangezien mijn curved monitor aan vervanging toe is
[ Voor 5% gewijzigd door Romundoo op 18-03-2025 16:43 ]
En is die al binnen? Ik twijfel op dit moment ook tussen E7Q (599,99) en de E7Q lite (449,99).Wizardtm schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:10:
Vorig jaar toch maar de kogel door de kerk gejaagd en een Flexispot E7Q lite aangeschaft. Lang getwijfeld over de lite en de “gewone” versie. De gewone versie was me uiteindelijk toch veel te duur (of te wel, had te weinig budget) dus voor de lite versie gegaan.
Hallo, heb een Bureau blad van 180/190cm Breed.
En uiteindelijk 3/4 monitoren op te hebben ( Waaronder Teken Tablet)
Wat zijn de tips betreft Kabel management? Wil de PC en Consoles op een Meubel(s) naast het Bureau hebben. Moet ik dan voor extra lange Monitor kabels en voedings kables gaan om het allemaal netjest weg te laten werken? En hoeveel extra zou ik dan moeten berekenen?
Rekenen is niet mijn sterkste punt vandaar.
Alvast bedankt.
En uiteindelijk 3/4 monitoren op te hebben ( Waaronder Teken Tablet)
Wat zijn de tips betreft Kabel management? Wil de PC en Consoles op een Meubel(s) naast het Bureau hebben. Moet ik dan voor extra lange Monitor kabels en voedings kables gaan om het allemaal netjest weg te laten werken? En hoeveel extra zou ik dan moeten berekenen?
Rekenen is niet mijn sterkste punt vandaar.
Alvast bedankt.
Ik heb een E7Q zonder tafelblad besteld en weet niet zo goed wat ik moet kiezen, 200x80 is de maat die ik zoek
Zoiets ziet er mooi uit, is het nodig om bijna 200 EUR extra uit te geven voor 38mm versus 25mm? Ik wil natuurlijk dat het stevig is en dat ik er minstens 2 monitoren etc. op kan monteren, de pc-behuizing komt eronder.
Maar ik moet het ook alleen 2 trappen op krijgen en ik neem aan dat die 13mm extra behoorlijk wat gewicht toevoegt.
https://tafelblad.eu/coll...02?variant=38769692180665
Ik geef de voorkeur aan iets dat ik niet hoef te polijsten etc. Het boren van een paar gaten voor de installatie is prima.
Zoiets ziet er mooi uit, is het nodig om bijna 200 EUR extra uit te geven voor 38mm versus 25mm? Ik wil natuurlijk dat het stevig is en dat ik er minstens 2 monitoren etc. op kan monteren, de pc-behuizing komt eronder.
Maar ik moet het ook alleen 2 trappen op krijgen en ik neem aan dat die 13mm extra behoorlijk wat gewicht toevoegt.
https://tafelblad.eu/coll...02?variant=38769692180665
Ik geef de voorkeur aan iets dat ik niet hoef te polijsten etc. Het boren van een paar gaten voor de installatie is prima.
Regelmatig zijn deze of varianten ervan in de aanbieding. Op dit moment zijn ze wel erg aan de prijs. Ik heb een dubbele steun voor 38,- gekocht en de enkele voor 23,-.Romundoo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:41:
Zeker hun geld waard geweest, erg fijn om zoveel meer ruimte op het bureau te hebben.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik heb een 40/42mm acaciahouten blad en zou ik niet willen ruilen tegen een woood.rjb5831 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:18:
Ding was inderdaad niet te tillen en met twee sterke kerels lastig te manoeuvreren.
80+ kilo over 90x180.
Voor mij was het extra geld makkelijk te verklaren omdat deze al afgewerkt was en ik er geen 80,- aan spul tegenaan hoefde te gooien (+ tijd)
Als arm heb ik deze voor mijn 38"
Goedkoop en goede bouwkwaliteit.
80kg .. net iets zwaarder dan de WOOOD @ < 30kg!Bad Brains schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:51:
[...]
Ik heb een 40/42mm acaciahouten blad en zou ik niet willen ruilen tegen een woood.
Ding was inderdaad niet te tillen en met twee sterke kerels lastig te manoeuvreren.
80+ kilo over 90x180.
Voor mij was het extra geld makkelijk te verklaren omdat deze al afgewerkt was en ik er geen 80,- aan spul tegenaan hoefde te gooien (+ tijd)
Als arm heb ik deze voor mijn 38"
Goedkoop en goede bouwkwaliteit.
I De extra@home bezorging dekt blijkbaar de bezorging boven, wat het makkelijker maakt.
Kan het kloppen dat de koppeling niet meer werkt? Ik word naar een thermometer geleidMotrax schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:31:
[...]
Regelmatig zijn deze of varianten ervan in de aanbieding. Op dit moment zijn ze wel erg aan de prijs. Ik heb een dubbele steun voor 38,- gekocht en de enkele voor 23,-.
Zeker hun geld waard geweest, erg fijn om zoveel meer ruimte op het bureau te hebben.
Ik weet niet welke wijsheid Amazon bezit om die reclame te tonen, maar er vlak onder staan de zoekresultaten 🤷♂️Romundoo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:35:
[...]
Kan het kloppen dat de koppeling niet meer werkt? Ik word naar een thermometer geleid
Of op de eerste rij resultaten 4 van de 5 gesponsorde resultaten te tonen. Het lijkt wel alsof je niet producten komt kopen, maar zelf het product bent... sjees.
[ Voor 20% gewijzigd door Motrax op 24-03-2025 15:09 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Iemand nog ervaringen met het aanbrengen van een stroompunt in het IKEA Bekant blad?Romundoo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:41:
Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een IKEA Bekant hoekbureau. Recentelijk ben ik verhuisd en heb ik het bureau opnieuw in elkaar gezet. Nu ben ik bezig met het bekijken van mogelijkheden om het kabelmanagement te verbeteren en tegelijkertijd een stroompunt in het bureaublad te integreren. Zijn er hier medetweakers die dit al eerder hebben gedaan?
ik heb simpelweg een hangende plank aan de onderkant van mijn bekant blad geschroeft, hier zit de stroom, mijn mac mini en ups op. een apart stroompunt op het bureau betekent een te lange overbodige kabelRomundoo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:47:
[...]
Iemand nog ervaringen met het aanbrengen van een stroompunt in het IKEA Bekant blad?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Heb je een foto? En wat ik met een apart stroompunt bedoel is bijvoorbeeld zoiets:kmf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:54:
[...]
ik heb simpelweg een hangende plank aan de onderkant van mijn bekant blad geschroeft, hier zit de stroom, mijn mac mini en ups op. een apart stroompunt op het bureau betekent een te lange overbodige kabel
:strip_exif()/f/image/VHNzubNZlHC20S3IHQooPv0B.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan valt de overbodige kabel toch wel mee? Die kan eventueel in het stekkerblok onder het bureau in het netje.
nee, geen foto van het eindresultaat. ook niet nodig, want mooi is anders (alleen zie je dat nooit, omdat je er niet tegen aan kan kijken)
is letterlijk een lange witte plank van 20cm breed met zijwanden van 20cm lang die met hoekverbindingen aan het buraublad zijn gehangen.
zoiets dus |_____|
heel praktisch, niet esthetisch.
zoiets had ik ook vooor een werkbureau. de monitor had ik hier in gestoken, zat ik weer met een kabel dat ik moest wegwerken. mooi vond ik het niet, ook niet handig vind ik.En wat ik met een apart stroompunt bedoel is bijvoorbeeld zoiets:
[Afbeelding]
Dan valt de overbodige kabel toch wel mee? Die kan eventueel in het stekkerblok onder het bureau in het netje.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Helderkmf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:11:
[...]
nee, geen foto van het eindresultaat. ook niet nodig, want mooi is anders (alleen zie je dat nooit, omdat je er niet tegen aan kan kijken)
is letterlijk een lange witte plank van 20cm breed met zijwanden van 20cm lang die met hoekverbindingen aan het buraublad zijn gehangen.
zoiets dus |_____|
heel praktisch, niet esthetisch.
Ik zat er vooral aan te denken voor het opladen van mijn telefoon bijvoorbeeld en dan wel een iets luxere variant met kapje om af te sluiten.kmf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:11:
[...]
zoiets had ik ook vooor een werkbureau. de monitor had ik hier in gestoken, zat ik weer met een kabel dat ik moest wegwerken. mooi vond ik het niet, ook niet handig vind ik.
Wat betreft het stekkerblok dacht ik aan deze, om te bevestigen onder het bureau:
https://www.kabelshop.nl/...3380318-i14585-t7556.html
Of heb je daar ook nog een tip voor?
Ik heb deze, gewoon boven aan het blad.
Erg blij mee, ideaal om even een monitor uit te zetten of je telefoon op te laden.
https://www.amazon.de/-/en/dp/B0DBZY7T1V?th=1
Erg blij mee, ideaal om even een monitor uit te zetten of je telefoon op te laden.
https://www.amazon.de/-/en/dp/B0DBZY7T1V?th=1
voordat ik mijn plank had gebruikte ik zoiets:Romundoo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:21:
[...]
Helder
[...]
Ik zat er vooral aan te denken voor het opladen van mijn telefoon bijvoorbeeld en dan wel een iets luxere variant met kapje om af te sluiten.
Wat betreft het stekkerblok dacht ik aan deze, om te bevestigen onder het bureau:
https://www.kabelshop.nl/...3380318-i14585-t7556.html
Of heb je daar ook nog een tip voor?

keyword: underdesk cable management
https://www.amazon.nl/-/e...-43x10x10cm/dp/B09CP3XLL7
en ik had hierin zo'n stekkerdoos:
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B01GUXUG3G
voor mijn telefoon(s) gebruik ik een magsafe charging stand.

[ Voor 21% gewijzigd door kmf op 26-03-2025 14:51 ]
Ik heb al jaren (2!) Bekant bureau's. Nou heb ik op het werk een zit/sta met memory-standen, en dat is in de praktijk zo handig dat ik dat zelf ook thuis wil. aangezien ik een thuiswerkbudget heb, heb ik maar gelijk even rondgeshopt:
uitiendelijk ben ik bij office-interior gekomen. volgende week dinsdag wordt die geleverd en gemonteerd. ik ben benieuwd of die kwalitatief kan toppen aan de beruchte flexispot (of mijn werkbureau). ik heb een combi-deal genomen waarbij je ook nog een bureaustoel erbij heeft. (vreemd genoeg vind je die link niet op hun website. lijkt wel of ze dat helemaal niet willen verkopen)

als de kwaliteit verglijkbaar is met die van ikea, dan ben ik al blij (stabiel, stil)
uitiendelijk ben ik bij office-interior gekomen. volgende week dinsdag wordt die geleverd en gemonteerd. ik ben benieuwd of die kwalitatief kan toppen aan de beruchte flexispot (of mijn werkbureau). ik heb een combi-deal genomen waarbij je ook nog een bureaustoel erbij heeft. (vreemd genoeg vind je die link niet op hun website. lijkt wel of ze dat helemaal niet willen verkopen)

als de kwaliteit verglijkbaar is met die van ikea, dan ben ik al blij (stabiel, stil)
Ja ik heb er een met een snoerennet onder het tafelbladkmf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:46:
[...]
voordat ik mijn plank had gebruikte ik zoiets:
[Afbeelding]
keyword: underdesk cable management
https://www.amazon.nl/-/e...-43x10x10cm/dp/B09CP3XLL7
en ik had hierin zo'n stekkerdoos:
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B01GUXUG3G
voor mijn telefoon(s) gebruik ik een magsafe charging stand.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/IAlRw8zMjRpYJKTULqAYQJGy.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoelang laten jullie het blad drogen na te hebben gelakt met skylt voordat je het bureau in gebruik neemt?
Ik heb het naar voorschrift van de fabrikant 2 weken laten drogen. Denk dat dat overdreven is (ook omdat zij uitgaan van een vloer), maar ik had de tijd en wilde geen risico nemen.
Ik zit dus een te twijfelen, de fabrikant geeft aan 12-16 uur beloopbaar, 7 tot 14 dagen volledig uitgehard. Ben nu 24 uur verder kan ik mijn monitoren ed al monteren.basto11 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:43:
Ik heb het naar voorschrift van de fabrikant 2 weken laten drogen. Denk dat dat overdreven is (ook omdat zij uitgaan van een vloer), maar ik had de tijd en wilde geen risico nemen.
Ik zal nog maar even geduld hebben.
Ik heb hem na 48 uur in gebruik genomen. Dus gewoon monitor, pc, muis, toetsenbord en laptop er op.medal schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:34:
[...]
Ik zit dus een te twijfelen, de fabrikant geeft aan 12-16 uur beloopbaar, 7 tot 14 dagen volledig uitgehard. Ben nu 24 uur verder kan ik mijn monitoren ed al monteren.
Top, zal hem zo maar is gaan inrichten.miicker schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:49:
[...]
Ik heb hem na 48 uur in gebruik genomen. Dus gewoon monitor, pc, muis, toetsenbord en laptop er op.
Helaas zie ik net wel dat het onderstel niet breed genoeg is geïnstalleerd, maar dat komt een ander keer wel.
Volledig uitgehard is vooral bv belangrijk, bij bv knoeien van koffie en water dat het er niet intrekt. En of krassen. Ik heb 15 jaar terug gelakt in de winter op zolder. Doordat het o.a. niet warm genoeg was harde de lagen niet goed uit tussen de verschillende lagen. Hierdoor duurde het heel lang voordat lak goed was uitgehard. En ik makkelijk krassen maakte.medal schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:34:
[...]
Ik zit dus een te twijfelen, de fabrikant geeft aan 12-16 uur beloopbaar, 7 tot 14 dagen volledig uitgehard. Ben nu 24 uur verder kan ik mijn monitoren ed al monteren.
Ik zag op iBood een zit/sta bureau en kwam hier op dit topic uit. Het is wel wat klein voor me die wat op iBood staat qua afmetingen, maar op office interior staan ze ook. Heeft iemand zo eentje van Schaffenburg?
Deze zijn wel vrij goedkoop, want zelfs die van de Ikea mittzon zijn duurder.
Deze zijn wel vrij goedkoop, want zelfs die van de Ikea mittzon zijn duurder.
[ Voor 16% gewijzigd door cooLopke op 14-04-2025 09:59 ]
Heb jij deze al in gebruik. Is deze van deftige kwaliteit? Heb je de fuse of de aero?kmf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:04:
Ik heb al jaren (2!) Bekant bureau's. Nou heb ik op het werk een zit/sta met memory-standen, en dat is in de praktijk zo handig dat ik dat zelf ook thuis wil. aangezien ik een thuiswerkbudget heb, heb ik maar gelijk even rondgeshopt:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door cooLopke op 18-04-2025 14:08 ]
Ik he de Fuse.cooLopke schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 00:30:
[...]
Heb jij deze al in gebruik. Is deze van deftige kwaliteit? Heb je de fuse of de aero?
tja, wat kan ik zeggen. het is veel stabieler dan de ikea bekant. zelfs op max lengte.
het tafelblad is ook veel dikker wat mede voor de stabiliteit zorgt. er zijn geen voorgeboorde gaatjes, dus moet j zelf alles opmeten en in het blad schroeven.
er is maar 1 motor die met een stang de andere poot aanstuurt. de motor is niet uizonderlijk stil of snel. ik moet nog eens de decibel opmeten.
al met al, ja, ik ben tevreden voor de prijs.
Bedankt om het te laten weten. Ik dacht dat ze zelfs de levering deden + deze in elkaar steken? Maar jij hebt alsnog alles zelf gedaan dan?kmf schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:32:
[...]
Ik he de Fuse.
tja, wat kan ik zeggen. het is veel stabieler dan de ikea bekant. zelfs op max lengte.
het tafelblad is ook veel dikker wat mede voor de stabiliteit zorgt. er zijn geen voorgeboorde gaatjes, dus moet j zelf alles opmeten en in het blad schroeven.
er is maar 1 motor die met een stang de andere poot aanstuurt. de motor is niet uizonderlijk stil of snel. ik moet nog eens de decibel opmeten.
al met al, ja, ik ben tevreden voor de prijs.
Zij zetten inderdaad het bureau in elkaar. op de juiste plek (zolder).cooLopke schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:39:
[...]
Bedankt om het te laten weten. Ik dacht dat ze zelfs de levering deden + deze in elkaar steken? Maar jij hebt alsnog alles zelf gedaan dan?
Maar ik heb deze zelf nog wat aangepast (voeding toch op andere plek, en kabelgoot, etc.
Vandaag het E5Q frame ontvangen nadat deze was afgeprijst tot € 419. Nu nog op zoek naar een mooi bureaublad voor schappelijke prijs.
Iemand suggesties waar ik een noten melamine blad kan vinden voor onder 150? Vind overal de standaard eiken en anders een stuk duurder.
Andere mooie suggesties zijn ook welkom
Iemand suggesties waar ik een noten melamine blad kan vinden voor onder 150? Vind overal de standaard eiken en anders een stuk duurder.
Ik heb zelf een 180x80 blad via Tutrocito besteld.GuidooK schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:57:
Vandaag het E5Q frame ontvangen nadat deze was afgeprijst tot € 419. Nu nog op zoek naar een mooi bureaublad voor schappelijke prijs.
3 cm dik melamine en in mijn geval ook met kabeldoorvoer en afgeronde hoeken en kwam zo even uit het hoofd op ongeveer die 150 uit.
Moet eerlijk zeggen dat die nog steeds in de doos hier staat maar stukje opengemaakt en lijkt gewoon prima kwaliteit.
Ik lees enorm gemixte verhalen op reviews. Hoe lang duurde het voordat het geleverd werd? En hoe is jouw ervaring met dit bedrijf?Pieroman schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:16:
[...]
Ik heb zelf een 180x80 blad via Tutrocito besteld.
3 cm dik melamine en in mijn geval ook met kabeldoorvoer en afgeronde hoeken en kwam zo even uit het hoofd op ongeveer die 150 uit.
Moet eerlijk zeggen dat die nog steeds in de doos hier staat maar stukje opengemaakt en lijkt gewoon prima kwaliteit.
Eindelijk na een lange tijd ook klaar met een nieuw bureau. Heeft even geduurd met het olieën, lakken, en uitharden maar dan heb je ook wel wat. Net zoals vele hier een WOOOD tafelblad gehaald bij de bouwmarkt en op maat laten zagen. uiteindelijk een bureau gedeelte van 180x75, en 2 zij-delen op ikea alex kastjes gemonteerd. Bureau vervogens op de E7 Pro gemonteerd en so-far erg tevreden. Moet nog wel mijn kabels wegwerken een een oplossing vinden voor mijn joekel van een PC. Het fijne is dat de alex kastjes op wieltjes staan dus moet ik voor een bepaald project een L bureau hebben rijd ik een van de 2 kastjes naast mij voor wat meer real-estate
WOOOD tafelbladen afgerond met een bovenfrees, 2x geolied met Deense olie, en 2x een blanke lak laag eroverheen van Cetabever. Wilde toch iets meer bescherming dan alleen Deense olie dus die laklag werkt perfect. Nu nog de rest van het kantoor inrichten
overigens een tip, mijn vriendin heeft ook eikenhout bladen gevonden maar veel goedkoper bij https://www.allesindustrieel.nl/. Moest toevallig richting Tilburg dus kon ze ophalen want de verzendkosten zijn wel fors. Het mooie aan deze bladen is dat ze alleen verlijmd zijn op de lange kant dus je hebt hele strips hout in plaats van al die kleine stukjes

WOOOD tafelbladen afgerond met een bovenfrees, 2x geolied met Deense olie, en 2x een blanke lak laag eroverheen van Cetabever. Wilde toch iets meer bescherming dan alleen Deense olie dus die laklag werkt perfect. Nu nog de rest van het kantoor inrichten
![]() | ![]() | ![]() |
overigens een tip, mijn vriendin heeft ook eikenhout bladen gevonden maar veel goedkoper bij https://www.allesindustrieel.nl/. Moest toevallig richting Tilburg dus kon ze ophalen want de verzendkosten zijn wel fors. Het mooie aan deze bladen is dat ze alleen verlijmd zijn op de lange kant dus je hebt hele strips hout in plaats van al die kleine stukjes
Mede dankzij tips hier eindelijk tot een beslissing gekomen.
Onderstel los besteld bij https://www.boho-office.com/ (Basic line)
Onbehandeld eiken tafelblad van WOOOD bij de Gamma 160 x 90 cm
Opgeschuurd (korrel 180) daarna een laag Osmo Hardwaxolie Original en nog een keer schuren (korrel 320) + laatste finale laag.
:strip_exif()/f/image/lsEprHMYmPstNfO7PGYeqqzt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9xftqX1PqzoeYQywzMF4dnqd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/07RQWRSHmzSDmDN7mo5NyJoX.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeer tevreden met het resultaat, nu nog wat kabelmanagement, super stabiel op maximale hoogte zelfs nog. Het klussen viel allemaal reuze mee, voorboren is wel aan te raden voordat je het onderstel vastschroeft.
Grote blij
Onderstel los besteld bij https://www.boho-office.com/ (Basic line)
Onbehandeld eiken tafelblad van WOOOD bij de Gamma 160 x 90 cm
Opgeschuurd (korrel 180) daarna een laag Osmo Hardwaxolie Original en nog een keer schuren (korrel 320) + laatste finale laag.
:strip_exif()/f/image/lsEprHMYmPstNfO7PGYeqqzt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9xftqX1PqzoeYQywzMF4dnqd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/07RQWRSHmzSDmDN7mo5NyJoX.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeer tevreden met het resultaat, nu nog wat kabelmanagement, super stabiel op maximale hoogte zelfs nog. Het klussen viel allemaal reuze mee, voorboren is wel aan te raden voordat je het onderstel vastschroeft.
Grote blij
[ Voor 24% gewijzigd door viool123 op 14-05-2025 08:46 ]
Op dit moment werk ik nog aan zo'n good old stalen bureau, met hangmappenlades en een gewicht waar je u tegen zegt. Omdat ik meer ga thuiswerken, ben ik opzoek naar een nieuw zit/sta hoekbureau. Het lange deel zou parallel aan een muur komen te staan, het korte deel parallel aan een raamkozijn. Het idee is dan om het lange deel te voorzien van 2 monitoren (24", liefste aan een monitor arm) en het korte deel zal gebruikt worden voor het uittekenen van zaken, hobbies (Lego, electronica repareren etc). Op dit moment heb ik ook een raamkozijn aan mijn rechterhand en dat bevalt opzich prima.
Qua merken heb ik gevonden Worktrainer met hun TWIN bladen of de bureau's van Multirato. Het is dus niet zo dat ik in het midden van de hoek wil zitten, dus liever geen bladen als de WING of CAD van Worktrainer.
Zijn dit een beetje de gangbare merken voor dit soort bureau's, of mis ik nog wat? DIY zie ik hier ook gebeuren - zou natuurlijk kunnen, maar een totaaloplossing is qua garantie ook wel handig in mijn ervaring. En zo handig ben ik (nog) niet.
Wat ik me ook afvraag: waar laten mensen hun desktops het liefst? Op de grond lijkt me onhandig, omdat je de kabels de hele tijd beweegt. Anderszijds is een desktop op je desktop ook wel erg ruimteinnemend. Hoe zit het met brackets om je PC (in dit geval een mooie Fractal Design Define 7 Compact zonder glas, dus zwaar) aan de onderkant van het bureau te monteren, is dat nog een ding? Dat zou eventueel een optie kunnen zijn.
Qua merken heb ik gevonden Worktrainer met hun TWIN bladen of de bureau's van Multirato. Het is dus niet zo dat ik in het midden van de hoek wil zitten, dus liever geen bladen als de WING of CAD van Worktrainer.
Zijn dit een beetje de gangbare merken voor dit soort bureau's, of mis ik nog wat? DIY zie ik hier ook gebeuren - zou natuurlijk kunnen, maar een totaaloplossing is qua garantie ook wel handig in mijn ervaring. En zo handig ben ik (nog) niet.
Wat ik me ook afvraag: waar laten mensen hun desktops het liefst? Op de grond lijkt me onhandig, omdat je de kabels de hele tijd beweegt. Anderszijds is een desktop op je desktop ook wel erg ruimteinnemend. Hoe zit het met brackets om je PC (in dit geval een mooie Fractal Design Define 7 Compact zonder glas, dus zwaar) aan de onderkant van het bureau te monteren, is dat nog een ding? Dat zou eventueel een optie kunnen zijn.
and thanks for all the fish.
Ik heb een bureau en monitorarm van Flexispot, zoals velen hier. Bevalt me goed. Qua desktop kun je deze op het bureau zetten, maar er zijn ook beugels beschikbaar waarmee je ze onder het bureau kunt hangen. Ik heb ook ooit een oplossing gezien waarmee de pc-kast met spanbanden aan het frame gehangen werd. Dat werkt ook prima.
Wat een goed idee zo met aluminium profielSamueldw schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:44:
Ik heb het zelf ontworpen en het profiel op maat laten zagen bij Frame Complete. Voor iedereen die geïnteresseerd is hieronder een afbeelding en de 3ds file.
Maar wat ik zeg, the sky is the limit met aluminium profiel![]()
[Afbeelding]
.3ds file
Ik kom uit op profiel stukken van: 2x600mm, 2x340mm, 2x280mm, 2x200mm, een kabelbinderblok en 6xm8 schroeven van 20mm (als ik ze zou bestellen op frame complete).
Naar aanleiding van het design heb ik een paar vragen:
- Wat voor schroeven heb je gebruikt om het frame aan het blad te monteren
- Heb je ook alleen maar m8 schroeven gebruikt voor de bevindingen of andere koppelstukken?
- Heb je nog iets gedaan voor de afwerking richting je benen?
Popnagels?
Er zijn verschillende manieren.Orion538 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:45:
hoe heb je ze aan elkaar gemaakt al die stukken?
Bij de hoeken waar de groeven op elkaar aansluiten, heb ik dit gebruikt.
Ik heb ook een verbinding waar de profielen haaks op elkaar staan. Dan kom je niet weg met een standaard verbinding. Daar heb ik het ongeveer zo opgelost, alleen dan geen draad getapt maar gewoon een sleufmoer gebruikt. Maar dat is net hoe het uitkomt.
Qua maat en uitvoering kun je maken wat je wil. Een paar post terug heb ik de cad file gedeeld hoe ik het had bedacht.Ik kom uit op profiel stukken van: 2x600mm, 2x340mm, 2x280mm, 2x200mm, een kabelbinderblok en 6xm8 schroeven van 20mm (als ik ze zou bestellen op frame complete).
Ik heb overal M6 bouten voor gebruikt. Ik heb ook ergens gepost welke inslagmoeren ik daarvoor gebruikt heb. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik denk ik M4 of M5 gebruiken voor het blad. De gaten in mijn frame zijn precies 6mm. Maar hout en metaal werken niet hetzelfde, dus ik had daar liever een millimetertje extra speling gehad. M6 voor alle sleufmoeren werkte prima.Wat voor schroeven heb je gebruikt om het frame aan het blad te monteren
Ik zou M6 pakken. M8 is serieus groot, en eigenlijk onnodig.Heb je ook alleen maar m8 schroeven gebruikt voor de bevindingen of andere koppelstukken?
Ik zit er eigenlijk niet tegenaan met mijn benen. Maar ik op alle hoeken heb ik wel een eindkapje gezet. En ik heb het profiel dicht gezet met deze strip. Dat is esthetisch iets minder mooi, maar anders komt mijn profiel vol met stof te zitten, want hij staat in een slaapkamerHeb je nog iets gedaan voor de afwerking richting je benen?
Dit was ook mijn eerste project. Dus hierbij mijn tips
- Als je sleufmoeren bestelt, bestel er dan een paar extra. Ze kosten weinig, maar zijn vrij specialistisch, dus niet overal te koop als je tekort komt. Misschien wil je later nog iets aan je frame bevestigen (koptelefoonhouder, afstandsbediening). Dan komen extra sleufmoeren van pas. Bestel ook een paar M3, M4 en M5 sleufmoeren mee. Ik heb bijvoorbeeld mijn bedieningspaneeltje eraan gemaakt, maar daar zaten M4 gaatjes in.
- Bij framecomplete kun je ook gelijk samples meebestellen. Ik raad dit zeker aan. Dat is super makkelijk om even te kijken of je boutje past, hoeveel ruimte je nog over hebt, etc.
- Bouten en ringetjes kun je ook bij de lokale shop kopen. Dan kun je met je samples meteen zien of je wel de juiste maat hebt. Ik heb mezelf echt een paar keer verkeken op de boutlengte die ik nodig had.
- Ga voor 40mm profiel. Ik heb laatst nog iets gemaakt met 30mm profiel, maar dat komt echt een stuk nauwer qua bevestiging, omdat je minder ruimte in je profiel hebt.
- Je hebt natuurlijk indraaimoeren, inschuifmoeren en inklikmoeren. Bij 40mm profiel vind ik de inklikmoeren het fijnst. Deze blijven op de gewenste positie zitten. Bij de indraaimoeren moet je goed opletten dat die moer goed indraait, anders komt het ineens los. Bij 30mm profiel zijn inschuifmoeren of indraaimoeren beter, omdat je weinig ruimte hebt voor een inklikmoer.
Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen