Ik ben inmiddels al jaren op zoek naar een bureau dat gewoon
niet wiebelt, en ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik iets zoek wat blijkbaar bijna niet bestaat 😅
Door de jaren heen heb ik meerdere bureaus gehad, maar uiteindelijk hadden ze allemaal hetzelfde probleem: zodra je typt, leunt of een monitorarm gebruikt, zit er toch beweging in. Stabiliteit is voor mij echt veruit het belangrijkste — belangrijker dan design, kabelmanagement of zit/sta functionaliteit.
Op dit moment gebruik ik een setup met twee IKEA Alex ladekasten met daarop een keukenblad. In theorie zou dit stabiel moeten zijn, maar in de praktijk wiebelt dit alsnog. Mijn vermoeden is dat dit komt doordat het blad 186 cm breed is, waardoor er relatief veel overspanning is die niet ondersteund wordt door de ladekasten.
Omdat dit me blijft irriteren ben ik weer aan het rondkijken naar een nieuw bureau.
Wat ik zoek:
- Maximale stabiliteit (liefst nul merkbare beweging)
- Zit/sta is geen vereiste
- Als een zit/sta bureau uitzonderlijk stabiel is, wil ik het eventueel overwegen
- Breedte ±140–160 cm
- Diepte ±60–80 cm
Wat ik al bekeken heb:
- Secretlab bureaus (o.a. Magnus)
- Flexispot zit/sta bureaus
- Diverse bureaus met 4 poten
Maar zelfs bij reviews en video’s lijken deze toch vaak nog enige wobble te hebben, vooral met monitorarmen of bij typen. Ook vierpotige bureaus heb ik bekeken, maar ik heb er nog geen kunnen vinden waarvan duidelijk is dat ze écht volledig stabiel zijn.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben of een bureau hebben gevonden dat daadwerkelijk rotsvast staat?
Alle tips of ervaringen zijn welkom