Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:53
Hoi!

In verband met veel thuiswerken ben ik op zoek naar een goed elektrisch zit-sta bureau voor rond de 500 euro. Een bureau met geheugen is een nice to have Minder is beter uiteraard. Hier zijn op het internet weinig reviews over te vinden. In de reviews die ik wel kan vinden worden regelmatig stabiliteitsissues genoemd. Daarnaast zijn de meeste zit sta bureaus die gereviewd worden niet beschikbaar in Nederland.

Voor mijzelf heb ik een paar mogelijkheden gevonden:
IKEA Idasen heb ik bekeken in de winkel. Lijkt stabiel, maar mist opties zoals een geheugen voor de verschillende hoogtes.

Fully Jarvis schijnt goed te zijn, maar heeft wel stabiliteitsissues en er komt smeer oid op de poten aldus btod.com

Lineaflex MRP heb ik in een winkel gezien. In verband met de gladde vloer kon ik geen goede stabiliteitstest uitvoeren. Heeft iemand toevallig ervaring met dit bureau? Wat vind je ervan?

Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom. Het mag ook tweedehands zijn.

Ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen zodat we allemaal gezond thuis kunnen werken.

Edit:
Hierbij een overzicht, gemaakt door @ErikKam op 13 november 2020, van een aantalBureaus die zijn langs gekomen
Prijzen zijn voor alleen een frame die geschikt zijn voor bladen van ong160x80 (wel zonder blad)
Allen hebben 2 motoren

Moet zeggen dat de flexispot EQ4 dan wel heel aantrekkelijk lijkt. Maar daar kan ik zo niet veel over vinden.

Ikea Idassen
€480
Min. hoogte:
59 cm
Max. hoogte:
124 cm
Max. belasting:
75 kg
opmerkingen: Geen memory hoogte, bluethooth (soort van geheugen, maar moet vasthouden)

Ikea Bekant
€370
Min. hoogte:
63 cm
Max. hoogte:
123 cm
Max. belasting:
70 kg
opmerkingen: Geen memory hoogte

Fully Jarvis
€499 €424.15
Min. hoogte:
73.6 cm
Max. hoogte:
122.5 cm
Max. belasting:
158 kg
opmerkingen: In nov. actie prijs, 3 memory hoogte

Lineaflex MRC
€390
Min. hoogte:
60 cm
Max. hoogte:
130 cm
Max. belasting:
150 kg
opmerkingen: 4 memory hoogte

Flexispot E6
€386 €328.11
Min. hoogte:
58 cm
Max. hoogte:
123 cm
Max. belasting:
125 kg
opmerkingen: 3 memory hoogte, botsing detectie, beschikbaar vanaf 15 dec, in nov. actie prijs

Flexispot EQ4
€299 €254.99
Min. hoogte:
60 cm
Max. hoogte:
125 cm
Max. belasting:
125 kg
opmerkingen: 4 memory hoogte, in nov. actie prijs

Boho Office Basic Line
€388.94 + €25(verzendkosten)
Min. hoogte:
62 cm
Max. hoogte:
127 cm
Max. belasting:
120 kg
opmerkingen: 4 memory hoogte, upper en lower limit in te stellen, safety stop.

[ Voor 46% gewijzigd door AMD1800 op 29-12-2021 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:22

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je hebt IKEA Idasen gevonden, maar heb je ook naar de Bekantserie gekeken? Niet dat het een geheugen heeft voor verschillende hoogtes, maar het is ook een zit/sta-bureau. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Trinsec Die heb ik wel gezien ja. Die lijkt me minder stabiel dan de Idasen. Hij is ook niet zo goed gereviewd, waardoor die voor mij afvalt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:39
Je kan ook kijken naar tweedehandsbureaus. Die komen vaak bij bedrijven weg en zijn van wat betere kwaliteit voor een betere prijs.

Daarnaast raad ik aan om het bureau te bekijken/testen. Weet je direct of die stabiel en stevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Die IKEA tafel heeft mijn schoonvader al lange tijd in gebruik. Is er erg blij mee!
Maar die geheugenoptie is dus echt een must?

[ Voor 31% gewijzigd door Wootism op 13-06-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/...cm/9200000120321582/?s2a=

Die voldoet uitstekend, zeker voor de prijs, en als extra bonus kun je hem ook als tekentafel gebruiken. Heeft een geheugenfunctie voor drie standen.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 13-06-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:07
Ik heb sinds begin van het jaar een verstelbaar bureau van Desko. Deze bevalt me tot nu toe erg goed. Een versie met 1 motor zonder geheugen past wellicht nog in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Wootism schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:14:
Die IKEA tafel heeft mijn schoonvader al lange tijd in gebruik. Is er erg blij mee!
Maar die geheugenoptie is dus echt een must?
Dat is goed om te horen! Het is meer een Nice to have. Gewoon handig omdat je het bureau dan gelijk op precies de goede hoogte staat.

@phpn3rd : welk type heb jij daar gekocht? Dan zou ik kunnen kijken of ik daar iets kan kopen met een soortgelijk frame. Dan zal de stabiliteit ook gelijk zijn.

@pagani : dat is een bijzondere. Dus geen issues met stabiliteit op hoogte? En kun je er iets meer over vertellen?
larsiey schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:09:
Je kan ook kijken naar tweedehandsbureaus. Die komen vaak bij bedrijven weg en zijn van wat betere kwaliteit voor een betere prijs.

Daarnaast raad ik aan om het bureau te bekijken/testen. Weet je direct of die stabiel en stevig is.
Dat lijkt mij dus ook. Helaas woon ik niet dichtbij een winkel waar ze die verkopen. Misschien dat iemand een tweedehands exemplaar kan aanraden.

[ Voor 37% gewijzigd door AMD1800 op 13-06-2020 11:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:05

swv

IKEA Idasen heb ik zelf en het is een heel fijn bureau. Heeft bluetooth ingebouwd in de controller en met de app Desk Control kun je het bureau (ook) bedienen en je kunt drie hoogtes inprogrammeren. Werkt best leuk :) Wel degelijk een geheugen dus ;) Of de app over 10 jaar nog ondersteund wordt is een tweede natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door swv op 13-06-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:01
swv schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:33:
IKEA Idasen heb ik zelf en het is een heel fijn bureau. Heeft bluetooth ingebouwd in de controller en met de app Desk Control kun je het bureau (ook) bedienen en je kunt drie hoogtes inprogrammeren. Werkt best leuk :) Wel degelijk een geheugen dus ;) Of de app over 10 jaar nog ondersteund wordt is een tweede natuurlijk.
Het bureau ziet er idd leuk uit, maar is het niet te smal icm een groot scherm?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
@Bossie IKEA levert er een blad bij van maximaal 160 cm lang. Er zijn ook mensen die er een ander blad op doen. Als het geheel niet te zwaar wordt voor de motor zou je ook bijvoorbeeld een blad van 2 meter lang kunnen monteren. Ik heb op YouTube gezien dat je dan wel zelf de boormachine moet oppakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:05

swv

Bossie schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Het bureau ziet er idd leuk uit, maar is het niet te smal icm een groot scherm?
Ik heb er twee 27” monitoren op gehad met links mijn 17” zakelijke laptop en rechts mijn 15” MacBook. Dan is het bureau wel echt vol. Ik ben nu overgestapt op een 34” Ultrawide monitor. Dat geeft iets meer lucht en rust. Je zou eens op de eetkamertafel (er vanuit gaande dat die groter is dan een doorsnee bureau) met schilderstape kunnen afplakken wat 160x80cm precies inhoud en of je spullen erop passen. Ik noem maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:01
swv schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:52:
[...]

Ik heb er twee 27” monitoren op gehad met links mijn 17” zakelijke laptop en rechts mijn 15” MacBook. Dan is het bureau wel echt vol. Ik ben nu overgestapt op een 34” Ultrawide monitor. Dat geeft iets meer lucht en rust. Je zou eens op de eetkamertafel (er vanuit gaande dat die groter is dan een doorsnee bureau) met schilderstape kunnen afplakken wat 160x80cm precies inhoud en of je spullen erop passen. Ik noem maar wat.
Dat is idd wat ik nu doe icm een 34"UW icm met een onderlegger van Ikea.
https://www.ikea.com/nl/n...derlegger-zwart-40246156/

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 22:03
whoops, dat zijn geen zit-sta bureau's

[ Voor 104% gewijzigd door Carfanatic op 13-06-2020 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 16:31
https://www.welltrade.nl/bu19

2e hands/refurb elektrische zit-sta bureaus zijn ook redelijk goed betaalbaar, misschien is dat nog wat om naar te kijken. Verschillende toko's laten je tegen meerprijs ook ander blad kiezen/stroompunten/steunen etc toevoegen :-)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
AMD1800 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:57:

@phpn3rd : welk type heb jij daar gekocht? Dan zou ik kunnen kijken of ik daar iets kan kopen met een soortgelijk frame. Dan zal de stabiliteit ook gelijk zijn.
Ik heb daar de Desko Plus gekocht. Ik ben er erg tevreden over. Voelt erg solide aan en staat goed op z'n plek. Maar goed, dat is natuurlijk een N=1 ervaring ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 15:23
Ik heb de Ikea Idasen nu een week in gebruik en mijn eerste ervaring is gemengd. Voordelen zijn dat 'ie stabiel is en prima op/neer gaat. In elkaar zetten gaat ook makkelijk. Bureaublad ziet er mooi uit en de poten ook. Hoogte kan met een drukknop worden bediend en ook worden connect via bluetooth met een app,waarmee je 3 standen kunt programmeren.

Nadelen zijn helaas ook aanwezig: Het onderstel heeft 1 grote balk in het midden lopen (van links naar rechts), waar ik geregeld met m'n knie tegenaan bots. Dit is echt niet chill. Mijn Ahrend bureau op werk heeft dat beter opgelost door een frame te gebruiken, waardoor de hoogte van de balken beperkt wordt en je minder snel je knieën stoot. Ander nadeel voor mij is het blad rechthoekige randen heeft, ondanks op de website wordt gesproken van afgeronde randen. Dit heeft een hogere druk op je armen, als je daarop steunt. Mijn vorige bureau had duidelijke afgeronde randen.
Verder is het blad van goedkope kwaliteit (wat ook uit deze review naar voren komt). Maar je kunt zelf een ander blad monteren als je wilt. Zoals deze dame heeft gedaan.
En ander suf ding is dat de app welliswaar 3 geheugenstanden heeft, maar je moet de stand op je phone ingedrukt houden om de hoogte te bereiken, anders stopt 'ie. 8)7
De app is sowieso meer gericht op tracking en uitdagingen, dan gewoon de basis doen en dat is het bureau bedienen. Persoonlijk vind ik het ook stom dat je een app hiervoor nodig moet hebben, maar zal wel een sales manager achter zitten. Want het bedrijf heeft wel controls die een ingebouwd geheugen heeft en ook uitgebreidere besturingen, maar dat kost allemaal meer geld. Kortom, je krijgt een budget onderstel :)

Ik ga nog een paar weken met dit bureau aan de slag en dan beslissen of 'ie blijft of terug gaat.

ps. mocht je besluiten om de Idasen te kopen, dan kan ik je aanraden om beide onderdelen (onderstel en blad) los aan te schaffen en niet als 1 set. Volgens mij is dat even duur en kan je altijd nog 1 v/d 2 onderdelen later terug brengen, als je bijvoorbeeld het blad wilt vervangen. Ik heb de set gekocht en ik weet niet of ik ook alleen het blad kan retourneren.

@phpn3rd Hoe is het onderstel van jouw bureau, als ik mag vragen? Is dat 1 dragende balk van links naar rechts, of een rechthoekig metalen frame onder je bureau? Zou je eens de hoogte van het frame/balk kunnen opmeten? De balk bij mij is 5 cm hoog.

[ Voor 13% gewijzigd door segil op 13-06-2020 15:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:25
De Idasen lijkt wel geheugen te hebben via een app, maar als echte tweaker kun je er ook knoppen voor bouwen:

- https://github.com/robin7331/IKEA-Hackant
- https://github.com/gcormier/megadesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:27
Ik heb een Yaasa bureau, best tevreden over, maar customer service was een beetje meh. 1ste bureau kwam beschadigd aan en heb dat zelf terug moeten sturen via postnl.. Ze kwam het dus niet ophalen. Volgens mij was het ook over de postnl limits, maar het is iig allemaal goedv gekomen en ben er blij mee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 12:00
Ik heb de Fully Jarvis, en zeker geen stabiliteitsissues. Ook nog geen smeer gezien en ik sta ongeveer 3 uur per dag. Bureau beviel zo goed dat ik ook de stoel maar heb gekocht van Fully.

Laat maar weten als je nog iets wil weten maar ik ben er zeer tevreden over tot nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUYRjE6-sxatuXkFeQbACuzMlrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KeizE5ak4EPHJyKBCQnXknz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ex87 op 13-06-2020 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phpn3rd
segil schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:26:
@phpn3rd Hoe is het onderstel van jouw bureau, als ik mag vragen? Is dat 1 dragende balk van links naar rechts, of een rechthoekig metalen frame onder je bureau? Zou je eens de hoogte van het frame/balk kunnen opmeten? De balk bij mij is 5 cm hoog.
Mijn bureau heeft geen frame, maar één balk in het midden. Deze is aan weerszijden zo'n 5 cm dik en in het midden een kleine 4 cm. Met een diepte van het blad van 80 cm ben ik er nog geen enkele keer met m'n knie of been tegenaan gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@ex87 : leuk dat je je ervaring wilt delen! Wat vind je van de andere punten die hier genoemd worden? En aangezien @segil zijn knie regelmatig stoot aan de balk van zijn IKEA Idasen, hoe gaat dat bij de Jarvis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Er zit geen balk om tegen aan te stoten. Er loopt een soort verdikking tussen de 2 poten maar die is echt te dun (en te ver naar achter) om te kunnen raken.

Daarnaast herken ik me niet echt in die 'problemen' in de review. Wat ik zeg, bureau voelt stabiel, geen smeer en als de elektronica ooit stuk gaat heb je of garantie of kan je best makkelijk een vervangende motor er terug in klikken.

Ik heb er geen spijt van, zeker niet voor dit geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
AMD1800 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:46:
@Trinsec Die heb ik wel gezien ja. Die lijkt me minder stabiel dan de Idasen. Hij is ook niet zo goed gereviewd, waardoor die voor mij afvalt.
Ik heb de bekant sinds april 2018 in gebruik. Hij bevalt mij erg goed! Hij wiebelt inderdaad wel een beetje als hij op de sta stand staat en je er tegenaan drukt maar ik vind het zeker niet storend. Overigens doet het Ahrens bureau dat ik op het werk heb dat ook.

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanN op 13-06-2020 22:50 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@ex87 @segil : trilt je losse beeldscherm bij het typen als het bureau in de sta stand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 15:23
@AMD1800 Dat kan ik nu nog niet zeggen, omdat ik mijn setup nog moet inrichten dat het bureau ook echt kan rijzen (zonders kabels e.d. los te trekken). Misschien dat @ex87 je antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
segil schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:58:
@AMD1800 Dat kan ik nu nog niet zeggen, omdat ik mijn setup nog moet inrichten dat het bureau ook echt kan rijzen (zonders kabels e.d. los te trekken). Misschien dat @ex87 je antwoord kan geven.
Oké. Dat is jammer. Ex87 heeft een ander bureau. Als ik van jullie beide antwoord had, dan weet ik welke beter is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-04 10:36
Ik heb sinds 2 weken een Bekant hoekmodel, en ben er zeer tevreden mee. Ik heb heb slechts 1 monitor in gebruik, maar het bureau is voor mijn doeleinden meer dan groot genoeg.

Zittend is stabiliteit geen enkele issue. Als je aan het blad rammelt, dan beweegt de monitor wel, maar dat gebeurt ook bij het bureau op m'n werk. Ik heb er nog maar weinig aan gestaan, dus daar kan ik niet veel over zeggen nog.

Voorlopig ben ik iig tevreden.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:08
Nu ga ik niet helemaal aan je vraag voldoen, maar misschien heb je wat aan een iets ander inzicht.
Ik heb ook een tijdje gezocht naar een zit-sta bureau, het liefst elektrisch. Uiteindelijk ben ik toch beland bij de Ikea Skarsta. Deze moet je wel met het handje omhoog en omlaag doen (en dat duurt wel even, goeie workout). Maar gezien ik thuis voornamelijk zit en niemand anders dit bureau gebruikt, merk ik dat ik hem eigenlijk nooit verstel. Voor de "geheugenfunctie" heb ik simpelweg een referentiepunt op de muur, waardoor ik weet wanneer hij op de juiste hoogte staat. Scheelt toch flink en dan heb ik die paar keer slingeren er wel voor over.

Het bureau zelf is enorm stabiel en stevig. In het midden zit wel de stang, maar voor mij niet hinderlijk. De versie die je nu koopt is gereviseerd enkele maanden terug. Onder andere is de slinger een stuk beter geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
@Malfunctions de stabiliteit van het bureau als deze hoog staat is sowieso lastiger te realiseren dan op zithoogte. Maar jij durft daar dus niks over te zeggen?

@Remz Bedankt voor je input! Ikzelf verwacht mijn bureau dagelijks te verstellen. En aangezien je het een workout noemt, is elektrisch dan toch een goede keuze voor mij. Anders was het bureau zeker het bekijken waard geweest, gezien de prijs.

[ Voor 25% gewijzigd door AMD1800 op 15-06-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-04 17:00
Ik heb zelf (en mijn vriendin ook) het IKEA Idasen bureau sinds een paar maanden. En wij zijn zeer tevreden, je hebt het over een geheugen functie, het is mogelijk om het bureau via de bijbehorende app te bedienen. In de app kun je per telefoon 3 hoogtes als favoriete positief opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 15:47

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

AMD1800 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:46:
Ik heb niet de hele review gelezen, maar ben zelf zeer tevreden met mijn BEKANT-bureau (160 × 80). Ik zie dat de review niet positief is over de stabiliteit — dat herken ik absoluut niet. Mijn bureau is super stabiel. Dus schiet ’m daarom niet per se af ;)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:04
Ik heb zelf een bureau van worktrainer.
Zeer tevreden of de kwaliteit.

Www.worktrainer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@joke_name welk type heb je dan precies. En hoe is de stabiliteit van het bureau op stahoogte? Geen bewegend beeldscherm als je typt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Heeft iemand toevallig ervaring met een glazen zit/sta bureau?
(Evt alleen blad van glas)

Ik heb nu een mooi glazen zitbureau, maar zou ook thuis eigenlijk wel graag staan.
Maar wil het liefst wel een transparant bureau houden, zodat ik de fotomuur erachter nog wel kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

AMD1800 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Dat is goed om te horen! Het is meer een Nice to have. Gewoon handig omdat je het bureau dan gelijk op precies de goede hoogte staat.
Ik heb een stukje tape op de poot geplakt. Moet je even kijken maar heel effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
AMD1800 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:09:
@ex87 @segil : trilt je losse beeldscherm bij het typen als het bureau in de sta stand staat?
Nee, dat heb ik nog niet gehad, en ik ram best hard op mijn mechanisch toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piot
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:18
Dit is misschien nog een optie:

https://www.autonomous.ai...esks/smartdesk-2-business

Heeft geheugenfunctie en er is te kiezen uit 2 verschillende bladgroottes.

Ik heb zelf geen ervaring met dit bureau. Voor mijn thuiskantoor heb ik hun ergonomische stoel besteld. Mogelijk nadeel is wel de wat langere levertijd.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 16:57
Ik ben toentertijd voor de Flexispot E3 gegaan via Amazon. En zeker nu ben ik heel blij met de keuze, maak er nu dagelijks gebruik van. Deze kan meen ik 150kg gewicht aan, je hebt ook nog de E2 die geloof ik 100kg aan kan. Ik heb bij de Karwei een eikenhouten tafelblad gekocht, deze in de juiste maat gezaagd en in de olie gezet (gewoon van de IKEA, voor snijplanken), heerlijk bureau en ontzettend stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFlcg7tKJqLhamptuzHho8CG8GA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KNlBJ9v7HzvSg5EtcANIaNO.jpg?f=fotoalbum_large

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Mollos_ Als ik deze review bekijken dan word ik toch niet blij van hoe erg de tafel wiebelt. Jij vindt dus niet dat je bureau wiebelt op stahoogte? En zit de balk niet in de weg als je met je benen over elkaar onder de tafel zit?

[ Voor 17% gewijzigd door AMD1800 op 15-06-2020 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
  • Laatst online: 29-04 16:57
AMD1800 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:39:
@Mollos_ Als ik deze review bekijken dan word ik toch niet blij van hoe erg de tafel wiebelt. Jij vindt dus niet dat je bureau wiebelt op stahoogte? En zit de balk niet in de weg als je met je benen over elkaar onder de tafel zit?
Nee, hier heb ik totaal geen last van. Maar ik zie ook wel dat de reviewer het lichtste model heeft getest, ik heb het meest stevige frame dat ze hebben, juist om instabiliteit te voorkomen. Die van mij zou 150kg aan moeten kunnen. De horizontale balk tussen de 2 poten, en de poten zelf, zijn bij mij een stuk steviger gebouwd. Onder het blad heb ik nog een IKEA kabelframe gemonteerd om alle kabels kwijt te kunnen, aan de achterzijde uiteraard.

Mijn benen kan ik niet over elkaar kwijt maar dat ligt niet aan die balk in het midden maar voor mijn ideale houding staat het blad net wat lager. Ik heb een wat hoger toetsenbord namelijk en mijn ellebogen moeten wel een hoek van 90 graden hebben, net als mijn knieën. Dat ligt zeker niet aan het bureau aangezien mijn knieën niet eens in de buurt komen van de horizontale steunbalk.

Ik zou aanraden het stevigste bureau te kopen wat je voor je geld kan krijgen, wat het meeste gewicht aan kan, heeft voor mij goed uitgepakt in ieder geval..

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-04 20:05
Reviews zou ik met een korreltje zout nemen, er zijn veel fake reviews. Gekocht, gesponsord etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Dieken Taffert schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:39:
Reviews zou ik met een korreltje zout nemen, er zijn veel fake reviews. Gekocht, gesponsord etc.
Dat weet ik. Daarom probeer ik die reviews ook te relateren aan ervaringen van de mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 11:18

Soggney

Zeekomkommer

Heeft iemand ervaring met Schaffenburg bureaus, deze kom ik ook frequent tegen als ik op Bol kijk naar zit-sta bureaus

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Laatst online: 29-04 15:53

hbsJR

All rounder

Ik heb toen via Desko een sta/zit bureau gekocht van 160x80 voor 401 euro..... Toen ook gekeken naar Ikea, maar vond de kwaliteit brak. Dit bureau is tweedehands en komt uit een opgekochte partij van een bedrijf.

Met wat googlen kan je wel bedrijven vinden die dit soort spullen verkopen. Je kan ook bij Desko kijken of ze nog een aanbieding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-04 10:07
Iemand ervaring met de zit/sta bureau's van Autonomous?
Qua pricing zeker interessant. Incl. 4 geheugenstanden en kabeldoorvoeren in het blad ideaal.

-SmartDesk 2 Premium
-SmartDesk 2 Home Office

Ik vind alleen wel het blad vrij klein: 53' x 29' (134cm x 74cm). Of is dat gewoon gangbaar voor dit type bureau? Ik heb nu een 200cm x 80cm thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@-Muncky- Geen ervaring. Wel lees ik op het internet dat het blad heel slecht is en er snel krassen op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-04 23:55
AMD1800 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:36:
@ex87 : leuk dat je je ervaring wilt delen! Wat vind je van de andere punten die hier genoemd worden? En aangezien @segil zijn knie regelmatig stoot aan de balk van zijn IKEA Idasen, hoe gaat dat bij de Jarvis?
Zit ook naar de Jarvis te kijken, die review gaat wel over het oude model. Het nieuwe model volgens Fully stabielier, maar BTOD heeft die nog niet getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
@d0nny41 : dat klopt ja. Ik denk dat de nieuwe Jarvis beter is dan de oudere.

Zelf heb ik inmiddels de IKEA Idasen gekocht met een 160x90 eiken tafelblad van het merk Woood (te koop bij o.a. Gamma) erop. Dit omdat de Idasen ook beter bruikbaar is als eettafel, doordat de poten centraal onder de tafel zitten. Ik ben tevreden over de stabiliteit. Als de tafel in de hoge stand staat en je gaat er op leunen dan komt er wel beweging in de tafel. Dan wiebelt je beeldscherm dus heel even een beetje. Maar tijdens het typen oid staat alles gewoon stil, dus het is allemaal dik in orde.

Doordat ik een tafelblad heb van 90 cm diep, zit de horizontale balk maar een klein beetje in de weg als ik met mijn benen over elkaar zit. Ik zit het liefst dicht bij de tafel, maar met benen over elkaar zit ik dus een paar centimeter verder naar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-04 23:55
AMD1800 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 07:16:
@d0nny41 : dat klopt ja. Ik denk dat de nieuwe Jarvis beter is dan de oudere.

Zelf heb ik inmiddels de IKEA Idasen gekocht met een 160x90 eiken tafelblad van het merk Woood (te koop bij o.a. Gamma) erop. Dit omdat de Idasen ook beter bruikbaar is als eettafel, doordat de poten centraal onder de tafel zitten. Ik ben tevreden over de stabiliteit. Als de tafel in de hoge stand staat en je gaat er op leunen dan komt er wel beweging in de tafel. Dan wiebelt je beeldscherm dus heel even een beetje. Maar tijdens het typen oid staat alles gewoon stil, dus het is allemaal dik in orde.

Doordat ik een tafelblad heb van 90 cm diep, zit de horizontale balk maar een klein beetje in de weg als ik met mijn benen over elkaar zit. Ik zit het liefst dicht bij de tafel, maar met benen over elkaar zit ik dus een paar centimeter verder naar achter.
Bedankt voor je ervaring ! Zelf zal ik het alleen als bureau gebruiken, met 1 kant naar de muur.
Zal zeker naar Woood kijken, nog nooit van gehoord !
Heb nu een ikea Karlby van 254 cm, maar met twee extra steunpalen in het midden. Dit kan natuurlijk niet meer wanneer ik overstap naar een zit / sta . Ben wel bang dat die dan naar verloop van tijd doorzakt.
Een blad van 160-180 cm heeft mijn voorkeur met een diepte van circa 80 cm.
Vind het bamboeblad van fully wel mooi, maar een dikte van 0.75 inch voor die prijs wel wat karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@d0nny41 : Woood schijnt niet het beste hout te zijn. Volgens mij heeft Mollos_ hierboven hetzelfde blad als ik Voor mijn blad zouden wel eens verschillende soorten eikenhout zijn gebruikt. Voor mij is het tot nu toe prima. Er zaten wel wat noesten in om te vullen. Je moet het nog wel lakken/in de olie zetten voor je het kan gebruiken. Ik heb gelakt, 4 lagen aan elke kant, dus ik heb 8 dagen elke avond de tafel opgeschuurd, ontvet/ontstoft en gelakt.

0.75 inch dik geeft wel een cleane look, maar als je meer bent van de dikke tafelbladen moet je het niet doen. Ik denk niet dat het qua stevigheid zal uitmaken, volgens mij is bamboe een stuk steviger dan normaal hout.

Ik denk dat het beide goede bureaus zijn. Ik kan je aanraden om eens te gaan kijken naar de Idasen. Pak er een bureaustoel bij en ga er eens aan zitten, zoals je normaal ook achter je bureau zit. En ga er daarna ook eens aan staan. Kijk even of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03-2024
Hi, ik zit de Idasen te overwegen en had een vraag voor hen met ervaring ermee.

Kun je aan t standaard Idasen blad een computer hangen (ongeveer 15kg) ? Er staat dat die is gemaakt van geperst hout en een honingraat geraamte van karton. Karton weten ze tegenwoordig best stevig te maken, maar ik twijfel toch, dus dacht maar even te vragen.

De zelfde vraag heb ik voor erop: zou t standaard blad een monitor arm met 3 x 24" schermen (ongeveer 20kg) kunnen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@rkeet ik heb gegoogled. Ik zie dat 2 schermen geen probleem zal zijn. Zoek ook even op Reddit, daar wordt ook veel hierover gepraat.

Van IKEA moet je sowieso het gewicht verdelen over het blad. Dus ik denk dat je de monitorarm en pc niet aan een kant van het bureau kan vastmaken.

Pc aan het bureau vastmaken lijkt me tricky. Je zou dat nog aan IKEA zelf kunnen vragen. Want hoe dik is die honing structuur in het blad? Ik denk dat die zo dik is dat je geen schroeven in het midden van het blad kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeet
@AMD1800 Thanks voor 't kijken. Had natuurlijk zelf ook zitten zoeken, maar kon zo direct niet vinden over ervaringen van computer onder het blad monteren. Vandaar dat ik dacht even hier te vragen, just in case ;)

Intussen nu net de Ikea gebeld. Zij bevestigen toch wel 't idee dat ik had: geen PC-houder onder aan het blad bevestigen om een desktop aan te hangen. Ze gaven 2 redenen: 1 - konden allereerst al niet garanderen dat het het gewicht van een desktop hangend aan het blad kan houden (want het Idasen blad is gemaakt van gecompreseerd spaanplaat & papier in honinggraat structuur) en 2 - Hang je het er toch aan en het gaat op den duur fout (pc crashed naar de grond), dan is er sowieso geen garantie op het blad en geleden schade omdat het blad daar niet voor geschikt is (hoewel ze dit laatste niet specifiek vermelden en een aanname voor mogelijk zou kunnen zijn op basis van andere werkbladen).

Dus ja. Ik ga toch even rondkijken om het Idasen onderstel te gebruiken met een massief houten blad. Ik zie dat Praxis, Gamma, Karwei en Hornbach allen werkbladen hebben van 80 of 90cm diep. Meesten zijn wel wat (te) lang, maar is vast wel iets te bedenken om te doen met het overschot.

(En an sich zijn de massief houten bladen van de bouwmarkten maar 2 tot 3 tientjes duurder dan het nep blad van Ikea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@rkeet Kijk, nu komen we ergens. Ik heb zelf een eiken blad gekocht bij gamma. Dit is van het merk Woood. Er zitten wel noesten in die je dicht kunt smeren met kneedbaar hout. Ik heb hem gelakt. Na 4 lagen rambo pantserlak dekt het wel, maar je ziet vetvlekken gelijk. Iemand hier in het topic heeft het blad ook. Die heeft m in de olie gezet.

Het IKEA gerton tafelblad wordt ook vaak gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ik heb een tweedehands Ikea elektrisch onderstel gekocht (oude model, betere motoren en robuuster). Bij de Gamma een dikke houten plaat op maat laten zagen en deze zelf gelakt. Totale kosten 250 euro voor een super mooi bureauredactie een echt houten blad (dus niet zo’n lelijke MDF gelamineerd blad) en ook nog eens precies de goede maat. Doe er je voordeel mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Erapaz op 20-07-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riano
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-12-2023
@Erapaz wanneer je zegt "oude model" welke bedoel je dan precies?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rkeet
@AMD1800 Nou, ik heb nu dit blad, voor het Ikea Idasen onderstel. Op reddit nog even zitten vragen over manieren om het hout te bewerken om een kleur naar wens te krijgen.

Mochten anderen hier terecht komen over een bureau, ik zal binnenkort wanneer ik het blad klaar heb en het zaakje in elkaar heb gezet een update met foto (als dat kan) plaatsen.

Voor zij die erover nadenken, dit zijn wat resources die ik op reddit gelinkt gekregen heb met informatie en producten voor bewerken massief houten bladen.

https://www.hout-olie.nl/
http://www.smitsdesigncen...s/massief-houten-meubels/
https://polyestershoppen....transparante-epoxycoating
https://www.minwax.com/how-to-finish-wood/staining-wood/

De tips opgesomt naar 3 werkwijzen:

1. Beitsen & lakken
2. Olieen & lakken
3. Alleen olie

Voor alle 3 (olie, beits & lak) kwam de ene keer wel en de andere keer niet het advies het te verdunnen voor een eerste en mogelijk tweede laag (afhankelijk van hoeveel wordt opgezogen door het hout). Voor verdunnen kwamen veel methoden en chemische stoffen voorbij, dus dat heb ik niet allemaal begrepen. Makkelijkst was te onthouden dat de dingen op waterbasis niet gebruikt moeten worden op olie basis ondergrond. Waterbasis dingen kun je met water verdunnen. Voor iedere "volgende" laag moet het minder verdund zijn (bijv. 50% verdund laag 1, 30% laag 2, 0% laag 3).

Van het weekend bij iemand geweest die alleen geoliede meubelen heeft, zagen er super mooi uit. Dus ik ga zelf voor de optie alleen olie (kan altijd nog lakken indien gewenst). Dus dat moet ik de komende tijd dan maar gaan realiseren ;)

(kleine edit: 1 van de links is over epoxy coating. Hoewel dat een mooi resultaat geeft, als je het goed doet, ishet niet geschikt voor veel gebruikte dingen zoals bureau's, omdat het een redelijk zacht en kras gevoelig plastic-achtig resultaat geeft).

[ Voor 6% gewijzigd door rkeet op 27-07-2020 15:29 . Reden: extra info ]

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik ben ook aan het orienteren.

Ik kom zelf uit bij de Jarvis desk (bamboo). Echter kost die wel een ruime 650 euro (met 5% korting).
Dit lijkt een zeer stabiel bureau te zijn.

Bij Ikea schijnt de Idasen uitverkocht te zijn en dat duurt nog eventjes. Die is iets goedkoper (100 euro).
De bekant is op voorraad maar lees daar te veel slechte verhalen over.

AMD ben je tot nu toe nog zeer tevreden over de Ikea Idasen?

Toevallig nog meer users die hun ervaring willen delen?

edit: eigenlijk valt het prijsverschil mee, als je de Idasen Ikea frame vergelijkt (430 euro + evt 30 euro verzendkosten) met de Jarvis frame only ( 465 euro incl 5%) En de Jarvis kan 156KG aan en de Idesen maar iets van 80?

[ Voor 31% gewijzigd door Draakje5 op 27-08-2020 08:16 ]

• AMD1800
@Draakje5 ik ben nog tevreden. Ik heb laatst wel ontdekt dat je beter niet tegen je bureau kan aanlopen. Het kan dan zijn dat het bureau verschuift en het daardoor onstabiel wordt. Dan moet je het bureau dus weer echt opnieuw neerzetten. Alle poten tegelijk van de grond en weer omlaag. Dan is het probleem opgelost.

Ik ben uiteindelijk voor dit bureau gegaan ipv de Jarvis omdat ik bij IKEA langs kan voor problemen en omdat ik deze tafel ook als eettafel kan inzetten. Ik denk dus niet perse dat de Idasen beter is dan de Jarvis oid. ik had de Jarvis ook op mijn lijst staan en ik denk dat het nog steeds een goed bureau zal zijn

• Draakje5
  • Nu online
Dankjewel! Helder.

Ik twijfel ook nog omdat je bij Ikea inderdaad langs kan gaan en Ikea waarschijnlijk over 10 jaar sowieso niet failliet is.

• AMD1800
Ik kan in ieder geval aanraden om gewoon naar IKEA te gaan en er achter te gaan zitten en staan. Gewoon hoe je normaal zit. Dan weet je iig of het werkt voor jou met die balk in het midden @Draakje5

[ Voor 3% gewijzigd door AMD1800 op 27-08-2020 11:51 ]

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Draakje5 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:06:

Bij Ikea schijnt de Idasen uitverkocht te zijn en dat duurt nog eventjes. Die is iets goedkoper (100 euro).
De bekant is op voorraad maar lees daar te veel slechte verhalen over.
8 november komt de eerst lading pas binnen. Het is dus geen optie op de Idasen nu aan te schaffen. Overigens merk ik een groot verschil tussen de Bekant en Idasen wanneer je bij de Ikea gaat kijken. De Idasen is merkbaar instabieler. Voor mij een reden om deze niet te kiezen. De Idasen zou ik wel aanschaffen, zij het met een ander tafelblad dan standaard erbij wordt geleverd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Draakje5
  • Nu online
8 November is inderdaad wel vrij laat.
Vanochtend nog even wat met Fully (voor de jarvis) gechat, denk dat ik toch daar voor ga.

Zie dat ze de garantie ook van 7 naar 10 jaar hebben verlengd.

• wcduck
  • Niet online
Draakje5 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:04:
8 November is inderdaad wel vrij laat.
Vanochtend nog even wat met Fully (voor de jarvis) gechat, denk dat ik toch daar voor ga.

Zie dat ze de garantie ook van 7 naar 10 jaar hebben verlengd.
Ik zie dat de Jarvis levertijd flink op kan lopen. De laatste paar reviews zijn behoorlijk kritisch hierop (week of 7-8 levertijd), en zelf geven ze ook aan dat enkele onderdelen pas eind september worden geleverd.

Je had het eerder over een kortingscode. Is deze persoonlijk, of kan je deze delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je de 5% kortingscode toegestuurd.

De klantenservice gaf aan dat deze week alle backorders verzonden werden met het bamboo blad en nieuwe orders vanaf komende week.
Ik zie wel dat het donkerdere bamboo blad pas eind september leverbaar is, maar de andere lijken er dus wel te zijn.
Denk dat de reviews van afgelopen weken/maanden zijn en het bamboo blad nu dus pas weer beschikbaar is.

Edit: heb het zwarte frame met bamboo blad besteld. Als het goed is wordt het volgende week geleverd.

[ Voor 23% gewijzigd door Draakje5 op 27-08-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-01 15:27
@Draakje5 , laat je even weten als je hem in gebruik hebt? Ben ook op zoek en was ook naar deze bureau aan het uitkijken :-).

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
praet0rian schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:57:
@Draakje5 , laat je even weten als je hem in gebruik hebt? Ben ook op zoek en was ook naar deze bureau aan het uitkijken :-).

Thx!
Ja doe ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@praet0rian in dit topic staat ook al een reactie van iemand die het bureau al heeft. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62743084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Laatst online: 22:38
@ex87 en andere Jarvis eigenaren. Hoe voelen nu de materialen aan? Ze hebben veel over het blad, maar hoe zit het met het frame? Als ik hem zo samenstel kom ik uit op 1.100 met de monitor arm(en). Heeft een van jullie die ook?

Voor een 850 euro heb je ook al een Ahrend sta bureau, wat natuurlijk een gevestigde naam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
@vinpower Hier in de US is Jarvis ook een gevestigde naam :P

Ik heb geen extra's (behalve de stoel) maar de poten/het frame voelen massief aan en 'zwaar' dus goed op z'n plek.

Nu zo'n 6 maanden later ben ik nog steeds super tevreden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mw303
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Mollos_ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:55:
Ik ben toentertijd voor de Flexispot E3 gegaan via Amazon. En zeker nu ben ik heel blij met de keuze, maak er nu dagelijks gebruik van. Deze kan meen ik 150kg gewicht aan, je hebt ook nog de E2 die geloof ik 100kg aan kan. Ik heb bij de Karwei een eikenhouten tafelblad gekocht, deze in de juiste maat gezaagd en in de olie gezet (gewoon van de IKEA, voor snijplanken), heerlijk bureau en ontzettend stabiel.

[Afbeelding]
Deze flexispot E3 is van uitstekende kwaliteit. Wij hebben ze op kantoor ook (zo'n 22 stuks) ruim een anderhalf jaar en iedereen is er blij mee. Over het blad kan ik niets zeggen want wij hebben er dikkere bladen op zitten van redelijk goede kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_Sp75magzYiGpHAi7esrhgTk4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j93GUzlqroGeMRUerThbE3WR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door mw303 op 06-09-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Hier overigens nog steeds op de Jarvis aan het wachten, ondanks belofte dat deze vorige week verzonden zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerendjD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-04 14:02
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en een Fully Jarvis frame besteld. Het blad heb ik van de karwei besteld, de Woood 1600x900x24 mm (eikenhout). Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat de jarvis binnen is...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik had een prima zit-sta bureau van ABKantoor, twee Bosch-motoren, memory-functie, maar mijn god, wat zijn die krengen lelijk. Dus twee daagjes klussen:

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerendjD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-04 14:02
Poeh, die zijn niet bepaald esthetisch gezegend inderdaad. Dit is wel 1 van de redenen dat ik voor de jarvis ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries0516
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-09-2020
Ik heb in juni een zit sta bureau bij XXX aangeschaft. Stevig bureau met ruim verstelbereik.
De prijs is ook schappelijk. Het bedieningspaneel heeft overigens 4 geheugenstanden, handig want ik en mijn vriendin maken beiden gebruik van dit bureau.

Spam is niet toegestaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 08-09-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Zonet de Jarvis bamboo desk besteld. Ben benieuwd. Met twee monitor armen waar de meningen erg over verdeeld zijn. Tot eind september wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door vinpower op 08-09-2020 13:27 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Andries0516 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:17:
Ik heb in juni een zit sta bureau bij XXX aangeschaft. Stevig bureau met ruim verstelbereik.
De prijs is ook schappelijk. Het bedieningspaneel heeft overigens 4 geheugenstanden, handig want ik en mijn vriendin maken beiden gebruik van dit bureau.

[spam]
Ik zou daar nooit bestellen. Slechte ervaring met deze zaak >:). Ze schijnen daar gebruik te maken van het plaatsen van valse reviews op fora |:( . Je herkent ze vooral aan het feit dat de post voornamelijk positief is en de gebruiker slechts een bericht heeft geplaatst. :P

Oh wacht..... Andries0516.....wat een opmerkelijk profiel heb jij.

PS, graag alleen een TR indienen de volgende keer.

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 08-09-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

wcduck schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:51:
[...]

Ik zou daar nooit bestellen. Slechte ervaring met deze zaak >:). Ze schijnen daar gebruik te maken van het plaatsen van valse reviews op fora |:( . Je herkent ze vooral aan het feit dat de post voornamelijk positief is en de gebruiker slechts een bericht heeft geplaatst. :P

Oh wacht..... Andries0516.....wat een opmerkelijk profiel heb jij.
Amper 1 post. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronbrun
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04-2021
Ikea heeft sinds deze week ook een nieuwe (als ik het goed heb). Namelijk de Rodulf, wellicht niet vergelijkbaar met andere bureaus maar ook een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Afgelopen weekend nog in de ikea geweest maar niet gezien, inderdaad nieuw. 350 euro incl verzendkosten is niet verkeerd. Wel klein(er) tafelblad.

Benieuwd of deze dan nog meer wankelt als de bekant versie. Zo niet lijkt het me dat ze de verkoop van de bekant redelijk onderuit halen aangezien die nog 150 euro duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
ronbrun schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:22:
Ikea heeft sinds deze week ook een nieuwe (als ik het goed heb). Namelijk de Rodulf, wellicht niet vergelijkbaar met andere bureaus maar ook een stuk goedkoper.
Als ik deze zo op de website bekijk zie ik niet dat dit bureau beter zal zijn dan de bekant of de Idasen. Er zitten net zoals bij alle andere IKEA bureaus geen ijzeren verstevigingen daar waar de horizontale balk over gaat in de poot, wat voor meer stabiliteit zou zorgen. Dus ik raad mensen die dit bureau willen kopen aan om het eerst te bekijken en uitvoerig te testen in de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:01

muhda

Time & Space traveler

Zijn er Tweakers die ervaring hebben met SKARSTA? Sta & zit bureau van ikea.
Bureau is niet automatisch, maar met een 'Zwengel'

Ik heb geen automatische nodig, maar is het blad van redelijke kwaliteit en krijg je de bureau makkelijk omhoog met een beeldscherm en desktop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05:37
muhda schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:11:

Ik heb geen automatische nodig, maar is het blad van redelijke kwaliteit en krijg je de bureau makkelijk omhoog met een beeldscherm en desktop?
Ja ik heb hem thuis staan. Stevig bureau. Blad is dikke prima, snijdt niet en is keurig afgewerkt. Heb er oa een beeldscherm, laptop en printer opstaan en kan hem makkelijk verstellen met de zwengel. Moet wel zeggen dat ik de zwengel bijna nooit gebruik aangezien het bureau nu op de goede hoogte staat.

Het is gewoon zoals ikea bekend staat. Simpel, maar een uitstekende kwaliteit/prijs verhouding. Mocht je nog meer willen weten, pm me even.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
muhda schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:11:

Aangezien de IDASEN niet leverbaar is, hebben wij als tussenoplossing de SKARSTA aangeschaft. De bevindingen:
- stabiel in bewegingen/trillingen van voor naar achteren
- minder stabiel in bewegingen van links naar rechts
- op stahoogte zal bij het typen het beeldscherm enigszins trillen. Wij maakten hier ons vooraf zorgen over, maar bleek eigenlijk niet echt hinderlijk
- je draait je helemaal suf om van sta naar zit te gaan. Duurt erg lang.
- hij valt eenvoudig te elektrificeren: zwengel eruit, vervangen door bijgevoegde 6 mm imbus (haakse stukje er even afzagen zodat hij rond kan draaien en niet tegen de plank aankomt), vervolgens een elektrische schroevendraaier met een standaard 1/4" zeskant bit er op zetten. Gaat als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflaav
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11-2024
wcduck schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:13:
[...]
- hij valt eenvoudig te elektrificeren: zwengel eruit, vervangen door bijgevoegde 6 mm imbus (haakse stukje er even afzagen zodat hij rond kan draaien en niet tegen de plank aankomt), vervolgens een elektrische schroevendraaier met een standaard 1/4" zeskant bit er op zetten. Gaat als een speer.
Weet niet of het helemaal on topic blijft, maar dit is wel echt gaaf! Heb je de hele witte zwengel eraf gehaald zodat de imbus alleen in die poot steekt? En daar zet je vervolgens de elektrische schroevendraaier op?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Inflaav schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:49:
[...]

Weet niet of het helemaal on topic blijft, maar dit is wel echt gaaf! Heb je de hele witte zwengel eraf gehaald zodat de imbus alleen in die poot steekt? En daar zet je vervolgens de elektrische schroevendraaier op?
Het systeem zag er zo eenvoudig uit dat ik dacht: laat ik het maar een proberen te elektrificeren.
Stappenplan:
1. verwijder de slinger, bewaar de ring en borging aan de achterzijde van de slinger
2. verwijder de plastic onderdelen die de slinger op zijn plek houden. Dit geeft wat meer ruimte voor een elektrische schroevendraaier
3. Zaag een deel van de korte zijde van de bijgeleverde 6mm imbussleutel af. Anders kan deze niet ronddraaien doordat deze straks te dichtbij het bureaublad zit.
4. Doe de ring om de 6mm imbus aan de korte zijde, tot net na de 90 graden bocht. Schuif vervolgens vanaf de achterzijde de imbus in het gat waar voorheen de slinger zat. De ring en het overgebleven stukje haakse imbus zorgen ervoor dat de imbus vanuit achter op zijn plek blijft.
5. Bevestig aan de andere zijde van de imbus (dus het deel dat aan de voorzijde uitsteek) de borgring (met het schroefje dat erbij zit). Nu kan de imbus ook in de richting naar de achterzijde op zijn plek. Hij kan nu geen kant meer op, hooguit ronddraaien.
6. Pak een elektrische schroevendraaier. Deze hebben een 1/4" (6,35mm) zeskant aansluiting. Deze past precies op de imbus aan de voorzijde. De elektrische schroevendraaier kan scheef gehouden worden indien deze te groot is. De imbus is namelijk aan de voorzijde afgerond. Ideaal. Als alternatief kan je ook een elektrische boor/schroefmachine gebruiken met een 1/4" bithouder. Dit is mijn oplossing, aangezien deze een stuk krachtiger zijn. De schroefmachine was na een bureau-lift al leeg. De boor/schroefmachine gaat vele malen langer mee, en is aanzienlijk sneller.
Optioneel: bevestig de schroevendraaier aan het bureaublad. Let wel op dat de draairichtingfunctie bereikbaar moet zijn.

Al met al was het een werkje van 30 minuten, waarbij het grootste deel van de tijd opging naar het uitvogelen. Nu kan het in 10 minuten. 8 minuten zagen van de imbus, 2 minuten monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47
Ik had meerdere Ikea Galant bureaus. Heb nu een Bekant zit-sta onderstel gehaald en een van de bureaubladen (bij Galant zijn die massief) erop geschroefd (vooralsnog met 4 kleine schroeven, binnenkort nog wat extra vast zetten). Werkt prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

@wcduck wil niet kinderachtig doen maar https://www.bouwbestel.nl/blog/inbus-of-imbus.html

:P

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 11-09-2020 14:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Inmiddels de Jarvis binnen.

Het in elkaar zetten is redelijk eenvoudig, duurt wel even als je het goed en precies wilt doen.
De zgn grommet holes zijn best handig die 2x standaard op het blad zitten.
Het frame voelt echt degelijk en stevig aan.
Ik krijg weinig beweging in het blad/frame, en de enige beweging die er is, is echt minimal.
De motor werkt soepel en snel. Geluid is niet storend.

Cons:
Aangegeven wordt dat het bureaublad (ik heb de bamboo) kan verkleuren na verloop van tijd, bij blootstelling aan veel zon.
Als je een mousepad of onderlegger gebruikt kan dit misschien na een jaar of zo zichtbaar worden, maar dit is een aanname.
Ik las dat een paar jaar geleden lijm op de frames zichtbaar kon zijn doordat dit misschien in overvloed was aangebracht, ik zie in ieder geval wel sporen van lijm op de poten (zie fotos).

Voor 680 euro heb je dus een 160 x 80 cm elektrisch verstelbaar bureau van goede kwaliteit. Ik kan 'm iedereen in ieder geval aanraden tot dusver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7SSIgmgXdzB160C30M5NwJ9vzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cV2im4o6CgzemStkvsJt72EY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B08VCkdVeZYLbRmcVKgexSH5-dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAF30d57CO101bkx2PN7SMwf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Draakje5 Leuk dat je je ervaring met ons deelt! Het ziet er netjes uit! Ik ben benieuwd hoe je mening m.b.t. de stabiliteit op stahoogte zich in de komende tijd ontwikkelt. (Bij mijn Idasen moest ik het bureau eens weer opnieuw neerzetten omdat het bureau wat onstabieler was geworden, wat resulteerde in een trillend beeldscherm bij het typen).

Ik zie de lijm niet op de foto's. Zou het mogelijk zijn om het te veel aan lijm te verwijderen?

Edit: ik zat nog even je vorige post te bekijken. Valt me toch mee dat ze binnen 2 weken hebben geleverd. Ik lees al langer dat er problemen met de levertijd lijken te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door AMD1800 op 11-09-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
De curved tops hebben een lange levertijd. De rechte zijn volgens mij direct te leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 10:19
Ik heb sinds januari, vlak voor de coronacrisis de volgende combo gekocht.

https://www.ikea.com/nl/n...enfineer-zwart-s29282264/

en

https://www.bol.com/nl/p/...oopband/9200000114830427/

(gekocht bij Gearbest in de aanbieding vanuit een Europees warenhuis).

En om een lang verhaal kort te houden: ik loop en werk nu al ruim een half jaar tegelijkertijd en ben er super blij mee. Kwaliteit van het bureau is wel prima, met name het onderstel. Over het blad ben ik iets minder te spreken (hiervoor had ik gewoon een apart blad en poten van de Gamma en dat blad was echt van goede kwaliteit), voelt redelijk goedkoop aan en beschadigt snel.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb de volgende combinatie:

https://www.amazon.de/gp/product/B07CXT7N1P

Exeta Elektrisch in hoogte verstelbaar bureau met 2 motoren, 3-voudige telescoopwerking, geheugenfunctie en softstart/-stop, elektrisch in hoogte verstelbaar tafelframe - geschikt voor alle gangbare tafelbladen.
En het welbekende Ikea Karlby blad.

Ik merk echter toch dat ik meer iets van 80cm nodig heb maar er lijkt niet echt een Karlby alternatief te zijn van 80m diep tenzij je 200-300 euro wil uitgeven aan een massief blad. Heeft iemand nog suggesties voor een Karlby achtig werkblad van 80cm diep en 180-200cm breed?

Liefst zou ik nog naar zoiets als dit op zoek zijn met schuine randen, https://www.amazon.de/dp/B07RLRDJCH

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-04 11:08
wcduck schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

8 november komt de eerst lading pas binnen. Het is dus geen optie op de Idasen nu aan te schaffen. Overigens merk ik een groot verschil tussen de Bekant en Idasen wanneer je bij de Ikea gaat kijken. De Idasen is merkbaar instabieler. Voor mij een reden om deze niet te kiezen. De Idasen zou ik wel aanschaffen, zij het met een ander tafelblad dan standaard erbij wordt geleverd.
Hoe kom je aan deze voorraadinfo als ik vragen mag? Voor mij heeft de Idasen nog steeds de voorkeur maar wachten tot 8 november wordt hem inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
dylan schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:19:
[...]

Hoe kom je aan deze voorraadinfo als ik vragen mag? Voor mij heeft de Idasen nog steeds de voorkeur maar wachten tot 8 november wordt hem inderdaad niet.
Aan een medewerker gevraagd. Deze heeft het opgezocht. De beige versie is al eerder beschikbaar, ik meen vanaf 18 september. Reserveren kan niet, je moet hem echt die datum aanschaffen in de winkel. Deze informatie is overigens wel zo oud als de datum van mijn post. Wellicht is deze info achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
wcduck schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:30:
[...]

Aan een medewerker gevraagd. Deze heeft het opgezocht. De beige versie is al eerder beschikbaar, ik meen vanaf 18 september. Reserveren kan niet, je moet hem echt die datum aanschaffen in de winkel. Deze informatie is overigens wel zo oud als de datum van mijn post. Wellicht is deze info achterhaald.
Nope, die info is nog actueel. Afgelopen vrijdag nog gecheckt via Twitter met een medewerker.
Het onderstel kampt momenteel met afleverproblemen waardoor hij niet beschikbaar is. Halverwege de maand november lijken de problemen met het IDÅSEN onderstel weer verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-04 11:08
@wcduck @mrwolf Ah bedankt voor de info beide!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronbrun
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04-2021
AMD1800 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:38:
[...]

Als ik deze zo op de website bekijk zie ik niet dat dit bureau beter zal zijn dan de bekant of de Idasen. Er zitten net zoals bij alle andere IKEA bureaus geen ijzeren verstevigingen daar waar de horizontale balk over gaat in de poot, wat voor meer stabiliteit zou zorgen. Dus ik raad mensen die dit bureau willen kopen aan om het eerst te bekijken en uitvoerig te testen in de winkel.
Dat klopt, ik heb mijne weer retour gedaan. Wiebelt behoorlijk met een laptop + extern scherm. Zittend was het al niet top, maar staand was het in mijn geval niet te doen.
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen