Die loopband is wel ideaal zeg. Ik heb ook een verstelbaar bureau met een slinger maar ben opgehouden met staand werken omdat ik last kreeg van mijn knieen vanwege het stilstaan. Ik kan ook niet zo lang stil staan en dan ga ik weer afwisselend leunen op 1 been waardoor ik daar weer afgeleid van word.WolfsRain schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:37:
Ik heb sinds januari, vlak voor de coronacrisis de volgende combo gekocht.
https://www.ikea.com/nl/n...enfineer-zwart-s29282264/
en
https://www.bol.com/nl/p/...oopband/9200000114830427/
(gekocht bij Gearbest in de aanbieding vanuit een Europees warenhuis).
En om een lang verhaal kort te houden: ik loop en werk nu al ruim een half jaar tegelijkertijd en ben er super blij mee. Kwaliteit van het bureau is wel prima, met name het onderstel. Over het blad ben ik iets minder te spreken (hiervoor had ik gewoon een apart blad en poten van de Gamma en dat blad was echt van goede kwaliteit), voelt redelijk goedkoop aan en beschadigt snel.
Voor de Ikea Idasen-'jagers'. Ik heb er gisteravond eentje opgehaald bij Ikea Amsterdam. Afgelopen zaterdag waren er online ineens 4 op voorraad, en die heb ik besteld en afgehaald. Uiteraard waren die vier ook zo weer weg, maar het loont dus de moeite om de voorraad regelmatig te checken bij een filiaal bij jou in de buurt.
Anoniem: 1441478
Ik ben zelf ook aan het orienteren voor een zit/sta buro. Heb Ikea idasen opgezocht, voor de luie geinteresseerden onder ons: https://www.ikea.com/nl/n...in-donkergrijs-s39281004/
Edit: oh, de idasen stond al in de OP. Nah, nog een keer mag best.
Edit: oh, de idasen stond al in de OP. Nah, nog een keer mag best.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 22-09-2020 09:13 ]
Een paar weken geleden stond hij ook even weer op voorraad in de webshop. Heb hem toen besteld, samen met een grote kast. Ze zouden twee weken later bezorgd worden. Heb zelfs twee smsjes gekregen met "We staan morgen tussen 10-12 op de stoep!". Hele dag gewacht maar niemand komen opdagen. Na wat berichten naar de helpdesk kreeg ik twee dagen later een mailtje terug dat de idasen toch niet op voorraad was, en er dus niks gebeurd ismrwolf schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:55:
[...]
Voor de Ikea Idasen-'jagers'. Ik heb er gisteravond eentje opgehaald bij Ikea Amsterdam. Afgelopen zaterdag waren er online ineens 4 op voorraad, en die heb ik besteld en afgehaald. Uiteraard waren die vier ook zo weer weg, maar het loont dus de moeite om de voorraad regelmatig te checken bij een filiaal bij jou in de buurt.

Ik zit ook aan een Woood blad te denken in combinatie met een Jarvis/Smartdesk/etc. frame. Hoe bevalt het blad tot nu toe?AMD1800 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 07:16:
@d0nny41 : dat klopt ja. Ik denk dat de nieuwe Jarvis beter is dan de oudere.
Zelf heb ik inmiddels de IKEA Idasen gekocht met een 160x90 eiken tafelblad van het merk Woood (te koop bij o.a. Gamma) erop. Dit omdat de Idasen ook beter bruikbaar is als eettafel, doordat de poten centraal onder de tafel zitten. Ik ben tevreden over de stabiliteit. Als de tafel in de hoge stand staat en je gaat er op leunen dan komt er wel beweging in de tafel. Dan wiebelt je beeldscherm dus heel even een beetje. Maar tijdens het typen oid staat alles gewoon stil, dus het is allemaal dik in orde.
Doordat ik een tafelblad heb van 90 cm diep, zit de horizontale balk maar een klein beetje in de weg als ik met mijn benen over elkaar zit. Ik zit het liefst dicht bij de tafel, maar met benen over elkaar zit ik dus een paar centimeter verder naar achter.
Ik heb morgen het blad binnen, het jarvis frame heb ik al. Ik ga het blad zelf nog beitsen voor ik het bureau in elkaar zet, dus daarna kan ik je het vertellenLentje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:26:
[...]
Ik zit ook aan een Woood blad te denken in combinatie met een Jarvis/Smartdesk/etc. frame. Hoe bevalt het blad tot nu toe?
Hoe bevalt hij nu we 2 weken verder zijn? Hij is wel tikkeltje duurder dan de andere genoemde merken hier bijv maar heeft wel ongeveer de maten die ik liever heb. Heb nu momenteel al 15 jaar of zo een Ikea Galant 160x120 (L-vorm dus dan gaat ie van 120 naar 80) met een extra opzetstuk van 40cm (dus 160+40).Draakje5 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:28:
Inmiddels de Jarvis binnen.
An sich bevalt het blad goed. Op 1 plek op het blad zit nu al wel een 30 cm lange slijtageplek, waar de lak lichter is geworden. Dit is precies op de plek waar twee balkjes hout aan elkaar zijn bevestigd. Het is dus een streep. De lak slijt ook snel aan de hoekjes. Ik ben dus ontevreden over de pantserlak van rambo. Het heeft niks te maken met mijn schilderkunsten. Houd er wel rekening mee dat je noesten moet vullen als je die niet in je blad wilt hebben. Dat gaat goed met houtvuller.Lentje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:26:
[...]
Ik zit ook aan een Woood blad te denken in combinatie met een Jarvis/Smartdesk/etc. frame. Hoe bevalt het blad tot nu toe?
Wat een prijzen jongens. 680 euro voor een elektrisch zit-sta bureau?
Ik zit in de meubelbranche en weet wat de kostprijs zijn van deze bureaus. Zo gaan die bureaus bijna 2,5 keer over de kop. Bizar.
Spam
Ik zit in de meubelbranche en weet wat de kostprijs zijn van deze bureaus. Zo gaan die bureaus bijna 2,5 keer over de kop. Bizar.
Spam
[ Voor 25% gewijzigd door Ardana op 25-09-2020 19:29 ]
Als je advies hebt over hoe je aan een kwalitatief elektrisch zit-sta burea kan komen voor < €500-600, be my guest..StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:34:
[mbr]Spam[/]
Ik ben zelf ook op zoek. Uiteindelijk voor de Idasen gekozen, maar op het moment dat ik dat besloten heb begonnen de leveringsproblemen. Vind het nu moeilijk om een goed alternatief te vinden. Overweeg bijvoorbeeld de Lineaflex van multirato die in de startertopic staat, maar ik vind het lastig om de kwaliteit hiervan in te schatten aangezien je dit merk nergens anders kan vinden. En iets als de Jarvis die richting de €700 gaat vind ik toch te prijzig.
Wordt vaak wel "Refurbished zoeken" genoemd, maar die prijzen zijn vaak niet veel lager, en dan heb je in de meeste gevallen alsnog geen idee wat je precies koopt.
Bevalt uitstekend. Heel erg tevreden over de snelheid en het gemak waarmee het bureau omhoog en omlaag gaat. Ook de stevigheid van het bureau bevalt goed. Het wiebelt niet. Als ik (met kracht) op de voorkant van het bureau leun, dan beweegt het bureau wel, maar wiebelt niet. Denk dat dat ook bij geen enkel bureau (behalve die op 4 poten) te voorkomen is.Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:41:
[...]
Hoe bevalt hij nu we 2 weken verder zijn? Hij is wel tikkeltje duurder dan de andere genoemde merken hier bijv maar heeft wel ongeveer de maten die ik liever heb. Heb nu momenteel al 15 jaar of zo een Ikea Galant 160x120 (L-vorm dus dan gaat ie van 120 naar 80) met een extra opzetstuk van 40cm (dus 160+40).
Behalve wat cosmetische minderheden op de poten ivm lijm/olie, heb ik niks te klagen.
:strip_exif()/f/image/7RmdtckvBZLxakkNsvyXVlgQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de gok genomen en de Lineaflex MRC 180x80 maandag besteld. Prima geholpen, zowel via mail als telefonisch. Vanochtend is dan alles bezorgd.thescorpi0n schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Overweeg bijvoorbeeld de Lineaflex van multirato die in de startertopic staat, maar ik vind het lastig om de kwaliteit hiervan in te schatten aangezien je dit merk nergens anders kan vinden.
Eerst indrukken:
- Zeer solide indruk. De dubbele motor en 150 kg draagkracht resulteren in een zwaar maar stevig onderstel
- Zeer duidelijke instructies en in een half uur a 40 minuten is het bureau in elkaar gezet. Ik heb zelf de kabelmanagement set erbij gekocht; daar moet je nog eens 20 minuten extra voor rekenen
Normale zithoogte is bij mij 80 cm. Bureau is stevig en beweegt niet. Ik heb 2 x 24" monitoren aan een Amazon beugel aan het bureau en deze blijven netjes staan zonder beweging.
Op maximale hoogte merk je wel dat je bureau 2 poten heeft in plaats van 4; dan zit er wel wat beweging in de schermen. De beweging komt vooral als je het bureau van links naar rechts schudt. Van voor naar achter staat ie zeer stevig. Veel van de beweging valt wel op te lossen door het bureau goed waterpas te zetten d.m.v. de uitdraaibare pootjes. Ook vermoed ik als je een iets smaller bureau neemt dan de beweging wel iets minder is.
Al met al, na 1 dag, ben ik er behoorlijk tevreden over.
MEEHH!!!!
Vandaag zou de Jarvis worden geleverd. Helaas had de TNT-meneer maar 4 van de 6 dozen bij zich.. Helaas nog even langer wachten.
Dank voor de info! Ik ben zelf rond aan het kijken naar een 160x80. Kabelmanagementset daar vind ik wel vrij duur voor wat het lijkt te zijn, dus daar haal ik er wel eentje bij van de Ikea ofzoAragornwj schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:07:
[...]
Ik heb de gok genomen en de Lineaflex MRC 180x80 maandag besteld. Prima geholpen, zowel via mail als telefonisch. Vanochtend is dan alles bezorgd.
Eerst indrukken:
- Zeer solide indruk. De dubbele motor en 150 kg draagkracht resulteren in een zwaar maar stevig onderstel
- Zeer duidelijke instructies en in een half uur a 40 minuten is het bureau in elkaar gezet. Ik heb zelf de kabelmanagement set erbij gekocht; daar moet je nog eens 20 minuten extra voor rekenen
Normale zithoogte is bij mij 80 cm. Bureau is stevig en beweegt niet. Ik heb 2 x 24" monitoren aan een Amazon beugel aan het bureau en deze blijven netjes staan zonder beweging.
Op maximale hoogte merk je wel dat je bureau 2 poten heeft in plaats van 4; dan zit er wel wat beweging in de schermen. De beweging komt vooral als je het bureau van links naar rechts schudt. Van voor naar achter staat ie zeer stevig. Veel van de beweging valt wel op te lossen door het bureau goed waterpas te zetten d.m.v. de uitdraaibare pootjes. Ook vermoed ik als je een iets smaller bureau neemt dan de beweging wel iets minder is.
Al met al, na 1 dag, ben ik er behoorlijk tevreden over.
Heb je trouwens gewoon het Beuken blad genomen? Is dat een beetje oke?
Kabelmanagementset is inderdaad niet goedkoop maar wel heel degelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bureau kon declareren op m'n werk en dat het met die set precies in het budget viel.thescorpi0n schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:17:
[...]
Dank voor de info! Ik ben zelf rond aan het kijken naar een 160x80. Kabelmanagementset daar vind ik wel vrij duur voor wat het lijkt te zijn, dus daar haal ik er wel eentje bij van de Ikea ofzo. Zie wel dat verzendkosten gratis zijn vanaf €450 exl. btw., daar kom ik helaas net niet aan met wat ik zou willen dus dan komt er wel weer €50 bij..
Heb je trouwens gewoon het Beuken blad genomen? Is dat een beetje oke?
Ik zou ze eens bellen, want de prijzen op hun eigen website zijn aan de hoge kant. Ze verkopen ook via bol.com en dan liggen de prijzen wat lager. Als je ze belt krijg je een mooiere prijs dan hun eigen website.
Ik heb het havanna blad genomen. Net wat donkerder dan beuken, maar erg netjes.
MEEHH!!!!
Ik heb vrijdag een Fully Jarvis Bamboo zit-sta bureau besteld. Oude bureau verkocht, dus hoop dat deze snel wordt geleverd (indicatie zegt verzending in 2-5 werkdagen).
Wat voor stoel gebruiken jullie bij een zit-sta bureau? Ik twijfel tussen een gewone bureaustoel en een zit-sta kruk.
Wat voor stoel gebruiken jullie bij een zit-sta bureau? Ik twijfel tussen een gewone bureaustoel en een zit-sta kruk.
Op mijn werk even gekeken bij een zit-sta buro van een collega, blijkt een worktrainer (model onbekend?) te zijn. Geen geheugen, en balk zit aardig diep, die kan hij niet raken en als hij al aardig hoog staat en begint te typen zie ik de buro wel bewegen. Niet erg stabiel dus. Ondanks dat is hij heel erg blij met die buro (hij heeft hernia).
Is Worktrainer een goed merk op zich of budget? Iemand die de vergelijking kan maken met een Jarvis bijv?
Is Worktrainer een goed merk op zich of budget? Iemand die de vergelijking kan maken met een Jarvis bijv?
@Anoniem: 1441478 wat is hoog? Mijn IKEA Idasen beweegt niet als sta en typ. Dan staat het bureau op 115 cm hoogte. Afgaande op jouw reactie zou ik dus met een grote boog om het merk heenlopen. Ook de Jarvis lijkt mij beter, maar misschien kan een eigenaar van dat bureau daar wat meer over vertellen.
@FastForwardNL ik heb een gewone bureaustoel. Je rug kan ook best wat goede ondersteuning gebruiken.
@FastForwardNL ik heb een gewone bureaustoel. Je rug kan ook best wat goede ondersteuning gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door AMD1800 op 05-10-2020 11:46 ]
Hij liet even de werking zien toen ik hem vertelde voor mezelf prive zoiets te zoeken. Heb het niet nagemeten maar hij is een normale man van rond de 1,82 met de blad ongeveer onder zijn armen. Ik schrok wel een beetje van het deinen tijdens het tikken, hij ramde niet of zo. Maar dit is de enige zit-sta buro die ik ooit gezien heb en misschien is dit wel heel normaal? Hij staat immers op 2 poten ipv 4.AMD1800 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:45:
@Anoniem: 1441478 wat is hoog? Mijn IKEA Idasen beweegt niet als sta en typ. Dan staat het bureau op 115 cm hoogte. Afgaande op jouw reactie zou ik dus met een grote boog om het merk heenlopen. Ook de Jarvis lijkt mij beter, maar misschien kan een eigenaar van dat bureau daar wat meer over vertellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 05-10-2020 12:10 ]
@Anoniem: 1441478 ik ben even lang. Mijn bureau heeft het niet. Ik heb naast de Idasen ook gewerkt aan twee andere zit sta bureaus, waarvan ik het merk niet weet helaas. Ook bij die bureaus had je geen gedein tijdens het tikken. Al die bureaus staan op twee poten. Ga anders eens kijken bij IKEA. Daar staat de Idasen gewoon opgesteld. Zet het bureau eens op stahoogte en doe alsof je typt. Oordeel zelf. En als je er toch bent, kun je er ook even op een bureaustoel achter gaan zitten om te kijken of dat ook bevalt.
Wellicht al ontvangen, maar in ieder geval dit lijkt (altijd/vaker) voor te komen. Het tafelblad is groter en gaat via een andere logistieke stroom zeggen ze. Kwam bij mij een dag later aan. (staat alleen nergens op de site vermeld).vinpower schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:32:
Vandaag zou de Jarvis worden geleverd. Helaas had de TNT-meneer maar 4 van de 6 dozen bij zich.. Helaas nog even langer wachten.
@overige
ik gebruik de Ikea Lidkullen stoel. Slechts 70 euro, maar voldoet prima voor de afwisseling met staan en bureaustoel.
Ja het blad en de voetenkwamen vanochtend binnen.
Zonet klaar met het in elkaar zetten, alleen ik moet nog de kabels wegwerken.
Ik ben erg tevreden met de eerste indruk die dit bureau geeft. Mooi bamboe blad. En erg stabiel, ook op hoogte. Ik heb ook de dual monitor armen erbij genomen die erg fijn werken op basis van mijn korte gebruik. Als ik mijn bureau probeer de bewegen op hoogte wiebelt mijn monitor een klein beetje. Maar dat deed ie ook op de poot op mijn vorige bureau.Volgens mij is onoverkomelijk. De laptop tray wiebelt niet.
Daarnaast ook de Murvmat erbij genomen. Ik ben benieuwd of die ook wat gaat toevoegen voor tijdens het staan.
Btw geen smeer op de poten vooralsnog.
Zonet klaar met het in elkaar zetten, alleen ik moet nog de kabels wegwerken.
Ik ben erg tevreden met de eerste indruk die dit bureau geeft. Mooi bamboe blad. En erg stabiel, ook op hoogte. Ik heb ook de dual monitor armen erbij genomen die erg fijn werken op basis van mijn korte gebruik. Als ik mijn bureau probeer de bewegen op hoogte wiebelt mijn monitor een klein beetje. Maar dat deed ie ook op de poot op mijn vorige bureau.Volgens mij is onoverkomelijk. De laptop tray wiebelt niet.
Daarnaast ook de Murvmat erbij genomen. Ik ben benieuwd of die ook wat gaat toevoegen voor tijdens het staan.
Btw geen smeer op de poten vooralsnog.
Ik zie dat veel toch voor de fully gegaan zijn in plaats van de Lineaflex. Wat is jullie belangrijkste reden hiervoor? Zou deze van beduidend mindere kwaliteit zijn?
Reviews van beide zien er goed uit (meest voorkomende klacht is dat ie iets wiebeld in de hoogste stand). Grootste voordele van de fully is wel dat deze iets meer customizable is op de website.
Reviews van beide zien er goed uit (meest voorkomende klacht is dat ie iets wiebeld in de hoogste stand). Grootste voordele van de fully is wel dat deze iets meer customizable is op de website.
Voor mij de looks en customizable en een gedeelte ben ik ook gewoon bevangen door de "hype" van de Jarvis.1superheld schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:44:
Ik zie dat veel toch voor de fully gegaan zijn in plaats van de Lineaflex. Wat is jullie belangrijkste reden hiervoor? Zou deze van beduidend mindere kwaliteit zijn?
Ik heb op dit moment dit bureau (niet mijn foto
):

Het is van Mewaf Barro maar ik kan er helaas verder weinig over vinden. Het is elektrisch verstelbaar, maar niet tot sta-hoogte. Ik zou wel graag iets willen wat tot sta-hoogte gaat, maar wil ook erg graag deze vorm aanhouden.
Heb al een tijdje gezocht maar weinig soortgelijks gevonden (het is ook wel een wat afwijkende vorm). Globaal is de afmeting 180x145 cm, en het stuk waar je aan het scherm zit is op zijn diepst 85 cm.
Iemand een suggestie voor een zit-sta alternatief? Vanwege de scheve vorm denk ik dat een haaks onderstel niet geschikt is, maar misschien moet ik dit nog eens exact uittekenen.

Het is van Mewaf Barro maar ik kan er helaas verder weinig over vinden. Het is elektrisch verstelbaar, maar niet tot sta-hoogte. Ik zou wel graag iets willen wat tot sta-hoogte gaat, maar wil ook erg graag deze vorm aanhouden.
Heb al een tijdje gezocht maar weinig soortgelijks gevonden (het is ook wel een wat afwijkende vorm). Globaal is de afmeting 180x145 cm, en het stuk waar je aan het scherm zit is op zijn diepst 85 cm.
Iemand een suggestie voor een zit-sta alternatief? Vanwege de scheve vorm denk ik dat een haaks onderstel niet geschikt is, maar misschien moet ik dit nog eens exact uittekenen.
@Beekforel er is een fully Jarvis L vormig bureau. Volgens mij is de IKEA bekant er ook in die vorm, maar ik denk dat de Jarvis beter is.
@AMD1800 met een L vorm bereik ik niet wat ik nu heb. Dan komt het bureau meer de ruimte in. Die van Ikea is mij te weinig oppervlakte.
Ik vond ondertussen dit onderstel, https://www.amazon.de/gp/...tail_6?ie=UTF8&psc=1&th=1, misschien dat dat gaat passen.
Ik vond ondertussen dit onderstel, https://www.amazon.de/gp/...tail_6?ie=UTF8&psc=1&th=1, misschien dat dat gaat passen.
Amen. Ik denk dat Fully de marketing gewoon héél goed op orde heeft.StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:34:
[mbr]Spam[/]
Als ik zie dat de Jysk een bureau in hoogte verstelbaar heeft voor 220, en je een Ahrend 500 met 180x60 blad kunt halen voor onder de 400 refurbished, dan is 680 voor een bureau behoorlijk.
Maar goed, het is bamboe en elektrisch verstelbaar, en dat zal voor sommigen het geld toch waard zijn.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Via dit topic eergisteren twee Lineaflex (140x80) bureaus opgehaald bij Multiratio. Erg tevreden mee.
Een betere deal dan bij Ikea wat mij betreft, het bureau heeft een hoger bereik, voelt steviger, nette kabelgoten in het midden en heeft 3 geheugenstanden. Er was ook nog wat met de prijs te doen bij ophalen, €20 per bureau korting gehad.
Een betere deal dan bij Ikea wat mij betreft, het bureau heeft een hoger bereik, voelt steviger, nette kabelgoten in het midden en heeft 3 geheugenstanden. Er was ook nog wat met de prijs te doen bij ophalen, €20 per bureau korting gehad.
En hoe zit het met de stabiliteit? Staan de bureaus ook in de hoogste stand nog stevig?SandaX schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:12:
Via dit topic eergisteren twee Lineaflex (140x80) bureaus opgehaald bij Multirato. Erg tevreden mee.
Ik vind hem erg stabiel op sta-hoogte (1,18m voor mij). Vergeleken met de bureaus van Ikea (in de winkel heb ik er aan staan rammelen) vind ik hem qua stabiliteit beter dan de Bekant, en vergelijkbaar met Idasen.
Onlangs heb ik het volgende sta-zit bureau gekocht:
https://www.officecity.nl...t-sta-bureau-haarlem.html
Afhankelijk van de opties, past dit nog net binnen het €500 budget (pre-set hoogtes heb je dan niet...)
Ik heb geen vergelijking met andere bureau's, maar de stabiliteit vind ik prima. Op sta hoogte zit er vrijwel geen beweging in van links naar rechts. Wel een beetje van voor naar achter, maar ik weet ook niet zo goed wat je moet verwachten op zo'n hoogte. Voor mij is het in ieder geval geen enkel probleem, ik ben er erg blij mee.
https://www.officecity.nl...t-sta-bureau-haarlem.html
Afhankelijk van de opties, past dit nog net binnen het €500 budget (pre-set hoogtes heb je dan niet...)
Ik heb geen vergelijking met andere bureau's, maar de stabiliteit vind ik prima. Op sta hoogte zit er vrijwel geen beweging in van links naar rechts. Wel een beetje van voor naar achter, maar ik weet ook niet zo goed wat je moet verwachten op zo'n hoogte. Voor mij is het in ieder geval geen enkel probleem, ik ben er erg blij mee.
Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)
Via dit topic gewezen op de Lineaflex. Op papier hebben deze bureaus goeie specificaties zoals een draaggewicht van 150kg, twee motoren, tot 130cm hoogte en 5 jaar garantie.
Voor hetzelfde geld kan ik een Ahrend kopen bij Ahrend hergebruik. Deze bureaus hebben echter 1 motor, hebbeneen draaggewicht tot 80kg en tot 120cm hoogte instelbaar. Wat zouden jullie doen? Voor het onbekende merk met goeie specificaties of gaan voor een tweedehands Arend met mindere specificaties?
Voor hetzelfde geld kan ik een Ahrend kopen bij Ahrend hergebruik. Deze bureaus hebben echter 1 motor, hebbeneen draaggewicht tot 80kg en tot 120cm hoogte instelbaar. Wat zouden jullie doen? Voor het onbekende merk met goeie specificaties of gaan voor een tweedehands Arend met mindere specificaties?
Ik zou toch voor de dual motor gaan
@blauwtje82 ik zou vooral kijken naar de stabiliteit van het bureau op zit- en stahoogte. Dus, kijk of je langs kan gaan en de bureaus kunt bekijken. Ik weet niet of een bepaald aantal motoren perse beter is. Punt is wel dat de aandrijfas die onder het bureau door moet lopen kwetsbaar is en dus beschermd zal moeten worden. Als je je been zou kunnen stoten aan die aandrijfas, dan zou ik het bureau niet kopen.
Voor de mensen met een budget, Ikea heeft een nieuw sta zit bureau gelanceerd.
https://www.ikea.com/nl/n...-sta-grijs-wit-s99326170/.
Ik krijg hem morgen binnen, mini review incoming...
Edit: ik zie een paar pagina’s terug dat de lancering al bekend was.
Ik heb er 3 weken over gedaan voordat de Rodulf überhaupt te bestellen was.
Zijn er al andere ervaringen?
[ Voor 29% gewijzigd door ricardo246 op 27-10-2020 23:41 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Na een week dit topic gevolgd te hebben ben ik uiteindelijk voor een Lineaflex MRC frame gegaan met een Woood tafelblad van 160x90x2, tweemaal gelakt met krasvaste licht eiken vloerlak. Heel tevreden met de look en toch wel verrast door de degelijkheid van het frame. Het elektrisch verstellen gaat heel soepel en vlot. In de hoogste stand (127cm) is het mogelijk om het blad ietswat te schommelen zoals hier eerder is vermeld (wel met twee 27" schermen). Dit lijkt me voor de meeste mensen veelste hoog in de sta-positie (ik ben 1.85). Zolang je niet staat te dansen tegen je bureau en je hebt monitors met een degelijk onderstel dan heb je hier weinig tot geen last van. Stevig typen op mijn mechanisch toetsenbord kan zonder wiebels. In de handleiding staat overigens wel een max. draagkracht van 125KG ipv 150KG.blauwtje82 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:34:
Via dit topic gewezen op de Lineaflex. Op papier hebben deze bureaus goeie specificaties zoals een draaggewicht van 150kg, twee motoren, tot 130cm hoogte en 5 jaar garantie.
De rekening in mijn geval: €390 frame, €115 tafelblad (wat extra betaald omdat sommige winkels niet binnen een week konden leveren), €30 aan lak/materiaal = €535. Je kan goedkoper uit zijn met een complete blad (160x80) + frame oplossing, maar ik had een dieper blad nodig vanwege mijn fiets/hometrainer die ik eronder kan schuiven.
@blauwtje82 ik kan je niet vertellen hoe dit in verhouding staat met een 2e hands Ahrend, maar hopelijk heb je iets aan mijn ervaring met de Lineaflex
@Dondersteen wat versta je onder licht schommelen?
Ik probeer deze ook al een tijdje te bestellen maar zonder succes. Hoe is het jou gelukt? Ben benieuwd naar de mini review!ricardo246 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:37:
Voor de mensen met een budget, Ikea heeft een nieuw sta zit bureau gelanceerd.
Als je rond Utrecht woont, kun je eens gaan kijken bij Weltrade in Vianen.
Ze hebben daar van alles.
Ik heb daar een 2e handsbureau bureau gekocht met een nieuw blad.
Kreeg een tijdelijk blad zodat ik niet hoefde te wachten op mijn keuze.
Komen ze vervangen als het er is.
Is bezorgd en in elkaar gezet voor minder dan de prijs voor bezorgen van Ikea.
Stabiel als een huis, ook op de hoogste stand.
Ze hebben daar van alles.
Ik heb daar een 2e handsbureau bureau gekocht met een nieuw blad.
Kreeg een tijdelijk blad zodat ik niet hoefde te wachten op mijn keuze.
Komen ze vervangen als het er is.
Is bezorgd en in elkaar gezet voor minder dan de prijs voor bezorgen van Ikea.
Stabiel als een huis, ook op de hoogste stand.
Ik heb hem gewoon thuis laten bezorgen (+49 EUR dat dan weer wel), maar wel 3 weken lang iedere dag op refresh moeten drukken voordat ik er 1 had.Bouvigne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:07:
[...]
Ik probeer deze ook al een tijdje te bestellen maar zonder succes. Hoe is het jou gelukt? Ben benieuwd naar de mini review!
Vanochtend in elkaar geschroefd (max 30 min.) en ook een probleempje gehad.
Er zat een breuk in de kabel richting de voeding die de motor aanstuurt (Centrale kastje zeg maar), ik heb er hier nog voldoende liggen, dus zo opgelost (motor hield er soms mee op tijdens bewegen)
Na dit euvel:
Het bureau vind ik zonder meer kwalitatief goed. Motor beweegt soepel en snel, en alleen als je snel op de omhoog en omlaag knoppen tikt (snel achter elkaar, heen en weer) dan zie wat schudden.
Het doorhangen, en het bewegen van het bureaublad vindt ik super in deze prijs klasse. Let wel, blad is relatief licht dus als je met je volle gewicht in er op gaat hangen, dan zie je wel wat bewegen. Ik heb nog geen swingende monitor gezien tijdens het werken vanmiddag, en ik ben behoorlijk druk met raggen op mijn keyboard, en heb vaak de neiging te leunen op het bureaublad.
Wat ik achteraf wel mis, en niet aan dit model ligt (wist ik van te voren), is een hoogte meter (geheugen zat er sowieso niet op). Ik werk aan dit bureau met zijn 2-en, maar in mijn 1-tje vond ik het al lastig om van hoog naar laag te gaan en vice versa. Je hebt geen cm schaal op de poten staan, en het moet dus op gevoel. En ergonomie werkt bij mij op de cm, en mijn gevoel is niet zo nauwkeurig.
Dat is simpel op te lossen: watervast dun stiftje, en op 1 vd poten de zit en sta hoogte van persoon 1 markeren, en op de andere poot die van persoon 2. (als je zeker weet dat de hoogtes correct zijn).
Mijn indruk nu is goed, waarde vs kwaliteit is dik in orde (kabeltje was een probleem wat alleen mij treft uiteraard
FYI: Ik heb op mijn werk kantoor ook een zit sta bureau, weet alleen het merk niet meer, maar wel de kosten (voor werkgever) (1200 ish EUR). Ter vergelijking, dit Ikea bureau doet daar niet voor onder, anders dan de geheugens die ik op kantoor wel heb.
Mini review, maar ik ga er eerst maar eens een weekje achter werken voordat de volgende update
Als er vragen of verzoeken zijn hoor ik het wel!
Als ik de handleiding goed begrepen heb, kun je wel 1 stand voor beneden en boven in het geheugen zetten. Dan hoeft 1 iemand maar streepjes te zetten.ricardo246 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:59:
[...]
Wat ik achteraf wel mis, en niet aan dit model ligt (wist ik van te voren), is een hoogte meter (geheugen zat er sowieso niet op). Ik werk aan dit bureau met zijn 2-en, maar in mijn 1-tje vond ik het al lastig om van hoog naar laag te gaan en vice versa.
Ikzelf denk er ook over om hem aan te schaffen, maar het is mijn nog niet gelukt om hem te kunnen bestellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Balachmar op 29-10-2020 09:48 ]
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Dan ga ik eens RTFM'enBalachmar schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:47:
[...]
Als ik de handleiding goed begrepen heb, kun je wel 1 stand voor beneden en boven in het geheugen zetten. Dan hoeft 1 iemand maar streepjes te zetten.
Ikzelf denk er ook over om hem aan te schaffen, maar het is mijn nog niet gelukt om hem te kunnen bestellen.

Top tip..
Bestellen in store lukt niet, maar er is wel een centrale voorraad, met 49 EUR aan leveringskosten:
klikkerdeklik
[ Voor 18% gewijzigd door ricardo246 op 29-10-2020 10:10 ]
Even een zelfquote om een aanvulling te geven:SandaX schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:12:
Via dit topic eergisteren twee Lineaflex (140x80) bureaus opgehaald bij Multiratio. Erg tevreden mee.
De garantie is ook goed geregeld. Van een van de bureau's maakte een van de motoren na installatie een aanlopend geluid, dat minder hoorbaar werd na een paar keer verstellen. Toch even gebeld; binnen een week stond er een monteur die gelijk beide motoren heeft vervangen.
Na twee weken werken aan dit bureau nog altijd zeer tevreden.
In de hoogste stand (127+2cm) kan ik hem maximaal 0.5cm verplaatsen in de diepterichting als ik met 2 handen echt ga duwen of met vol gewicht naar voren leun.AMD1800 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:33:
@Dondersteen wat versta je onder licht schommelen?
Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heb ik het bureau gekocht en komen ze deze as. maandag leveren. Ik zal binnenkort mijn ervaring met jullie delen.
Kun je idd een stand in het geheugen zetten?ricardo246 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:51:
[...]
Dan ga ik eens RTFM'en![]()
Top tip..
Bestellen in store lukt niet, maar er is wel een centrale voorraad, met 49 EUR aan leveringskosten:
klikkerdeklik
Als ik mijn postcode invul, krijg ik helaas de melding dat bezorgen niet beschikbaar is...
Hier in huis hebben we ruim 4 jaar het zwarte zit/sta bureau van Bekant van 160x80. Bevalt nog elke werkdag goed. Als je staat vinden wij hem stabiel genoeg. Het ontbreken van geheugen vind ik niet erg, door ervaring en de armleuningen weet ik precies tot hoever hij naar beneden moet.
In mei hebben we daarom precies dezelfde uitvoering en kleur nogmaals gekocht, zodat mijn vriendin en ik beiden een fijn zit/sta bureau hebben voor het thuiswerken. Meestal probeer ik een half uurtje tot max 3 kwartier per dag te staan.
In mei hebben we daarom precies dezelfde uitvoering en kleur nogmaals gekocht, zodat mijn vriendin en ik beiden een fijn zit/sta bureau hebben voor het thuiswerken. Meestal probeer ik een half uurtje tot max 3 kwartier per dag te staan.
Ga ik morgen voor je checken, druk dagje vandaag gehad..Balachmar schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Kun je idd een stand in het geheugen zetten?
Als ik mijn postcode invul, krijg ik helaas de melding dat bezorgen niet beschikbaar is...
Ik heb de Rodulf, Bekant, Skarska en Idasen eens goed bekeken bij de Ikea. De Rodulf viel vies tegen, die is enorm gammel en lijkt los in de onderste poten te staan. De Bekant is een flinke stap omhoog en de Idasen is nog iets beter.
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Is er een reden waarom iedereen een electrische zit/sta bureau wil?
Persoonlijk ben ik nog niet helemaal overtuigt gezien met slinger ook veel goedkoper is.
Ik heb daar niet zoveel moeite mee om even te slingeren.
Persoonlijk ben ik nog niet helemaal overtuigt gezien met slinger ook veel goedkoper is.
Ik heb daar niet zoveel moeite mee om even te slingeren.
[ Voor 16% gewijzigd door mr_evil08 op 01-11-2020 19:28 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ga maar eens elke dag twee of meer keer aan die slinger draaien. Van zit naar stahoogte.mr_evil08 schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:23:
Is er een reden waarom iedereen een electrische zit/sta bureau wil?
[ Voor 3% gewijzigd door AMD1800 op 01-11-2020 19:29 ]
Voor de grotere bureau,s kan ik het wel begrijpen maar bijvoorbeeld een 120x70 blad zal toch wel meevallen dacht ik, hier komen vooral de grotere bureau,s aan bod, zelf zoek ik ook 1 maar het hoeft van mij niet zo lomp.AMD1800 schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:29:
[...]
Ga maar eens elke dag twee of meer keer aan die slinger draaien. Van zit naar stahoogte.
[ Voor 32% gewijzigd door mr_evil08 op 01-11-2020 19:35 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ga het gewoon proberen in de IKEA. Even de tafel omhoog draaien, dan weer naar beneden. En dat twee keer. Tenzij jij natuurlijk denkt dat je het bureau op een andere manier gaat gebruiken. Als je hem op 1 stand zou zetten en niet heel regelmatig meer zal verstellen, dan zou dat wat mij betreft geen reden zijn om een slinger bureau te laten staan.mr_evil08 schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:32:
[...]
Voor de grotere bureau,s kan ik het wel begrijpen maar bijvoorbeeld een 120x70 blad moah weet niet volgensmij is dat niet zo zwaar.
Is er misschien iemand die het volgende bureau al eens ergens heeft gezien of overwogen? https://www.fitnest.eu/fi...-standing-desk-pro-model/
De geheugen stand heb ik getest.Balachmar schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Kun je idd een stand in het geheugen zetten?
Het is meer het beperken van de onderste en bovenste positie.
Dus je stelt deze in en vervolgens kan je bureau er niet onder, en er niet boven komen. Dit werkt als je als enige aan het burea werkt, niet met meerdere.
Als je met zijn 2-en aan dit bureau zit is de onderste waarde vd kleinste persoon, en de bovenste waarde vd langste. Niet praktisch.
Dus de marker komt weer uit de kast en we gaan met streepjes werken.
Ik deel de mening van de Rudolf niet, mogelijk was hij niet goed in elkaar geschroefd. Hier rock solid, zelfs beweging vh bureaublad vind ik netjes voor deze prijs klasse.-DarkShadow- schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:22:
Ik heb de Rodulf, Bekant, Skarska en Idasen eens goed bekeken bij de Ikea. De Rodulf viel vies tegen, die is enorm gammel en lijkt los in de onderste poten te staan. De Bekant is een flinke stap omhoog en de Idasen is nog iets beter.
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit / stabiliteit van de Denis zit sta onderstel van tectake?
https://www.tectake.nl/tafelframe-denis-800664

362 euro voor 2 motoren + geheugen + gratis verzending klinkt namelijk als een goede deal.
Ik wil graag snel mijn monitor kunnen opbergen, dus heb ik een houtenkist gemaakt en de monitor aan de houtenklep bevestigd.
:strip_exif()/f/image/AeBW80FhwUeUrLmY0RYsLXu5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WNmb6AnzwartTWEupySnRZGz.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is niet echt een lichtgewicht opstelling meer. Een stevig onderstel zou fijn zijn, anders worden mijn collega's zeeziek van het gedein.

362 euro voor 2 motoren + geheugen + gratis verzending klinkt namelijk als een goede deal.
Ik wil graag snel mijn monitor kunnen opbergen, dus heb ik een houtenkist gemaakt en de monitor aan de houtenklep bevestigd.
:strip_exif()/f/image/AeBW80FhwUeUrLmY0RYsLXu5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WNmb6AnzwartTWEupySnRZGz.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is niet echt een lichtgewicht opstelling meer. Een stevig onderstel zou fijn zijn, anders worden mijn collega's zeeziek van het gedein.
[ Voor 5% gewijzigd door Kubie90 op 03-11-2020 10:11 ]
Bedankt voor de feedback. Dat klinkt als net voldoende voor mij. Ik vraag me ook af hoe hackable die dingen zijn. Wellicht kun je met een arduino wel iets maken waar je dan wel verschillende geheugens in kan bouwen...ricardo246 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:26:
[...]
De geheugen stand heb ik getest.
Het is meer het beperken van de onderste en bovenste positie.
Dus je stelt deze in en vervolgens kan je bureau er niet onder, en er niet boven komen. Dit werkt als je als enige aan het burea werkt, niet met meerdere.
Als je met zijn 2-en aan dit bureau zit is de onderste waarde vd kleinste persoon, en de bovenste waarde vd langste. Niet praktisch.
Dus de marker komt weer uit de kast en we gaan met streepjes werken.
Die ziet er ook mooi uit, ik ben uiteindelijk voor de Autonomous gegaan.Ze moeten tot iets van 130 kilo kunnen dragen, zelf heb ik er een massief eiken blad op van 210cm.Kubie90 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:07:
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit / stabiliteit van de Denis zit sta onderstel van tectake?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.autonomous.ai...S&option16=37&option17=41
Lijkt vrijwel identiek aan die van Tectake. Enige puntje is dat mijn monitor die aan een arm aan het bureau vast zit iets wiebelt als ik staand aan het werken ben. Lijkt meer aan de monitorarm te liggen, want heb een monitor er naast staan en die is wel stabiel.
[ Voor 21% gewijzigd door Can2 op 04-11-2020 09:09 ]
Zelf ben ik ook een tijd bezig geweest met een zit-sta bureau. Ik wilde graag mijn huidige tafelblad behouden, en dus alleen het frame vervangen.
De prijzen bij kantoormeubilair-boeren waren mijn inziens wel erg hoog. Denk aan 500-600 euro. Dat komt mede omdat ik een vrij breed tafelblad heb, en de goedkopere modellen alleen voor de wat kleinere bureautjes zijn. Bij Amazon hadden ze echter meerdere modellen tegen een schappelijkere prijs.
Zoals ik dat als techneut gewend ben ging ik prijs en specificaties vergelijken. Minimale hoogte, maximale hoogte, maximaal gewicht enzovoorts voor de beste prijs.
Zodoende kwam ik op:
DC Home Elektrisch in hoogte verstelbaar bureau met 2 motoren, 3-voudige telescoop, 4 programmeerbare geheugencontroller en softstart/-stop & geïntegreerd anti-botsingssysteem.
Voor 290 euro wilde ik de klus wel aangaan om mezelf een hoog-laag bureau te gunnen. Pakket besteld, kwijt geraakt door Amazon, maand later binnen. Na enige moeite ivm dikte van mijn tafelblad (andere schroeven nodig, gaatjes boren) in elkaar gezet en blij dat alles achter de rug was.
Toen kwam ik erachter dat specificaties niet zo belangrijk zijn.... en eigenlijk niets vertellen over de bouwkwaliteit. Het bureau wiebelde namelijk nogal. Met klapperende monitoren bij het typen tot gevolg. Ik twijfelde eerst aan mijn klus-capaciteiten, want ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat het zo gammel gebouwd kon worden. Tot ik na enige online zoekopdrachten bij verschillende bronnen uit kwam die hier ook zijn aangehaald, met betrekking tot punten om op te letten voor de aanschaf van een degelijk frame.
Omdat ik er al nek-diep in zat en het nu toch wel graag goed gefikst wilde hebben ben ik gaan kijken in een prijsklasse hoger, in acht nemende mijn nieuwe verworven informatie over het nagaan van bouwkwaliteit. De Duitse Amazon bood hier een uitkomst, daar ik uiteindelijk geslaagd ben met een fantastisch bureauframe voor een acceptabele prijs.
Een beetje moedeloos van het inmiddels 1.5 maand durende project kwam ik na enig vergelijken op een frame van Boho Office, ontworpen door een Duits bedrijf. Enkele dagen en 390 euro later had ik een fantastisch frame, wat niet wiebelt (!) en ook nog verschillende instellingsmogelijkheden (beveiliging, gevoeligheid, knop ingedrukt ja/nee) bied.
Boho Office® Basic Line - elektrisch traploos in hoogte verstelbaar bureau in zwart met geheugenfunctie en instelbare bescherming tegen botsingen en soft-start/stop
Bij 400 reviews en 5 sterren kan ik me helemaal aansluiten. Echt een gedegen product. Hopelijk hebben jullie hier wat aan! Scheelt toch weer wat individueel zoekwerk
Update:
Leuk dat veel van jullie inmiddels ook dit frame hebben gekocht!
Ik las her en der dat het indrukken van de knop voor memory functies als negatief wordt ervaren.
Het staat niet in de handleiding, maar je kunt dit wel aanpassen:
1) Druk gedurende 10 seconden op de 'S'-toets totdat het display knippert
2) Druk op toets '1', 'H-0' wordt weergegeven
3) Gebruik de pijltjestoetsen om naar 'H-1' te gaan
4) Houd de 'S'-toets ongeveer 3 seconden ingedrukt om op te slaan
Nu hoeft u alleen nog maar één keer op de knoppen 1-4 te drukken en de tafel gaat vanzelf naar de opgeslagen posities.
De prijzen bij kantoormeubilair-boeren waren mijn inziens wel erg hoog. Denk aan 500-600 euro. Dat komt mede omdat ik een vrij breed tafelblad heb, en de goedkopere modellen alleen voor de wat kleinere bureautjes zijn. Bij Amazon hadden ze echter meerdere modellen tegen een schappelijkere prijs.
Zoals ik dat als techneut gewend ben ging ik prijs en specificaties vergelijken. Minimale hoogte, maximale hoogte, maximaal gewicht enzovoorts voor de beste prijs.
Zodoende kwam ik op:
DC Home Elektrisch in hoogte verstelbaar bureau met 2 motoren, 3-voudige telescoop, 4 programmeerbare geheugencontroller en softstart/-stop & geïntegreerd anti-botsingssysteem.
Voor 290 euro wilde ik de klus wel aangaan om mezelf een hoog-laag bureau te gunnen. Pakket besteld, kwijt geraakt door Amazon, maand later binnen. Na enige moeite ivm dikte van mijn tafelblad (andere schroeven nodig, gaatjes boren) in elkaar gezet en blij dat alles achter de rug was.
Toen kwam ik erachter dat specificaties niet zo belangrijk zijn.... en eigenlijk niets vertellen over de bouwkwaliteit. Het bureau wiebelde namelijk nogal. Met klapperende monitoren bij het typen tot gevolg. Ik twijfelde eerst aan mijn klus-capaciteiten, want ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat het zo gammel gebouwd kon worden. Tot ik na enige online zoekopdrachten bij verschillende bronnen uit kwam die hier ook zijn aangehaald, met betrekking tot punten om op te letten voor de aanschaf van een degelijk frame.
Omdat ik er al nek-diep in zat en het nu toch wel graag goed gefikst wilde hebben ben ik gaan kijken in een prijsklasse hoger, in acht nemende mijn nieuwe verworven informatie over het nagaan van bouwkwaliteit. De Duitse Amazon bood hier een uitkomst, daar ik uiteindelijk geslaagd ben met een fantastisch bureauframe voor een acceptabele prijs.
Een beetje moedeloos van het inmiddels 1.5 maand durende project kwam ik na enig vergelijken op een frame van Boho Office, ontworpen door een Duits bedrijf. Enkele dagen en 390 euro later had ik een fantastisch frame, wat niet wiebelt (!) en ook nog verschillende instellingsmogelijkheden (beveiliging, gevoeligheid, knop ingedrukt ja/nee) bied.
Boho Office® Basic Line - elektrisch traploos in hoogte verstelbaar bureau in zwart met geheugenfunctie en instelbare bescherming tegen botsingen en soft-start/stop
Bij 400 reviews en 5 sterren kan ik me helemaal aansluiten. Echt een gedegen product. Hopelijk hebben jullie hier wat aan! Scheelt toch weer wat individueel zoekwerk
Update:
Leuk dat veel van jullie inmiddels ook dit frame hebben gekocht!
Ik las her en der dat het indrukken van de knop voor memory functies als negatief wordt ervaren.
Het staat niet in de handleiding, maar je kunt dit wel aanpassen:
1) Druk gedurende 10 seconden op de 'S'-toets totdat het display knippert
2) Druk op toets '1', 'H-0' wordt weergegeven
3) Gebruik de pijltjestoetsen om naar 'H-1' te gaan
4) Houd de 'S'-toets ongeveer 3 seconden ingedrukt om op te slaan
Nu hoeft u alleen nog maar één keer op de knoppen 1-4 te drukken en de tafel gaat vanzelf naar de opgeslagen posities.
[ Voor 15% gewijzigd door Mastermind-- op 25-04-2022 17:53 . Reden: Intructies herprogrammering ]
There is no real life, there is just AFK.
Thanks voor het delen. Heb er gelijk voor mij en mijn vriendin 2 besteld. Karwei zit hier ook vlakbij, dus binnenkort zo'n woood werkblad halen en hebben we eindelijk fatsoenlijke werkbureaus. Die Idasen van Ikea lijkt nog lang niet op voorraad te zijn en bij elkaar opgeteld zijn we nu net zo duur uit + geheugenstanden en hoogtemeter.Mastermind-- schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:31:
Dus nogmaals bedankt, dat Boho frame ziet er goed uit.
Awesome!Mastermind-- schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:31:
Zelf ben ik ook een tijd bezig geweest met een zit-sta bureau. Ik wilde graag mijn huidige tafelblad behouden, en dus alleen het frame vervangen.
Zoals ik dat als techneut gewent ben ging ik prijs en specificaties vergelijken. Minimale hoogte, maximale hoogte, maximaal gewicht enzovoorts voor de beste prijs.
Zodoende kwam ik op:
Al tijden aan het zoeken, en nu is er niet heel veel meer beschikbaar ook. Totdat ik dit topic weer eens bekeek. Kreeg vanochtend een email van amazon dat mijn eerdere zomaar ge-annuleerd was (ander bureau), dus zojuist direct deze besteld. De reviews spreken voor zich, het ziet er goed uit.
Lees ik het goed, en zit er een stukje kabel management bij als in, een rekje ofzo aan de onderkant?
PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos
Ziet er goed uit, heb jij last van tijdens het typen dat bijvoorbeeld je monitor (minimaal) beweegd?Lentje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:55:
Ik ben ook eindelijk geslaagd. Uiteindelijk voor een Woood tafelblad van 200 x 90 cm gegaan met een Fully Jarvis onderstel. Tafelblad in drie lagen olie gezet en vanochtend het onderstel gemonteerd. Bevalt goed! Bureau is stevig op lage en ook op hoge stand.
[Afbeelding]
Op stahoogte niet als ik type. Wel als ik erop ga leunen/duwen.1superheld schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:49:
[...]
Ziet er goed uit, heb jij last van tijdens het typen dat bijvoorbeeld je monitor (minimaal) beweegd?
Er zit geen rekje bij. Wel wat kabelmanagement plastic dingen (geen idee hoe ik het moet omschrijven) om aan je tafelblad te bevestigen. Deze werken wel met schroef, en niet met plakkers. Wat natuurlijk steviger is maar meer moeite kost.Robindd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:39:
[...]
Lees ik het goed, en zit er een stukje kabel management bij als in, een rekje ofzo aan de onderkant?
Kabelmanagement is echt zeer belangrijk bij zo'n bureau. Zeker als je ook een dock en veel randapparatuur hebt. Een tip is al je USB perikelen op of onder je bureau via een hub of switch (indien dock) te combineren en via een enkele kabel te laten lopen.
Achteraf had ik beter gelijk zo'n rekje kunnen bijbestellen. Dat had het een stuk makkelijker en sneller gemaakt om de kabels degelijk weg te werken.
There is no real life, there is just AFK.
Wat ik me nu afvraag is voegt het staan zoveel toe, Ik moet zeggen ben slecht in stilzitten dus twijfel twijfel
Nickname KasPlantje.
Het is meer de afwisseling. Ik zet mijn zit-sta bureau altijd op hoogte als ik wat belletjes moet doen etc. Daarnaast af en toe een uurtje tijdens het werken. Je hoeft echt niet altijd staand te werken, maar het is gewoon goed om niet de hele tijd te zitten.GerGio schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:38:
Wat ik me nu afvraag is voegt het staan zoveel toe, Ik moet zeggen ben slecht in stilzitten dus twijfel twijfel
Ik heb op mijn werk een zit sta bureau ook, en daar is het kabel management inderdaad erg van belang.Mastermind-- schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:20:
[...]
Er zit geen rekje bij. Wel wat kabelmanagement plastic dingen (geen idee hoe ik het moet omschrijven) om aan je tafelblad te bevestigen. Deze werken wel met schroef, en niet met plakkers. Wat natuurlijk steviger is maar meer moeite kost.
Kabelmanagement is echt zeer belangrijk bij zo'n bureau. Zeker als je ook een dock en veel randapparatuur hebt. Een tip is al je USB perikelen op of onder je bureau via een hub of switch (indien dock) te combineren en via een enkele kabel te laten lopen.
Achteraf had ik beter gelijk zo'n rekje kunnen bijbestellen. Dat had het een stuk makkelijker en sneller gemaakt om de kabels degelijk weg te werken.
Volgende keer als ik bij ikea ben maar (2 van) deze mee nemen dan:
kabel management Ikea
PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos
Als je de laatste kennis omtrent werken achter een computer neemt dan is staand werken erg belangrijk om actief te blijven en je lichaam te ontlasten.GerGio schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:38:
Je moet niet verwachten dat je constant blijft staan, maar tweemaal een uur wordt aangeraden, al dan niet bellend rondlopen.
Daarom ben ik toch voor elektrisch verstelbaar gegaan met geheugen optie. Anders blijf je draaien en verstellen.
[ Voor 13% gewijzigd door vinpower op 06-11-2020 15:19 ]
Bezorgdiensten, bah.
Vandaag zou mijn Fully Jarvis worden geleverd. Hele dag thuis aan het werk en geen deurbel gegaan. Zojuist ingelogd op t&t van TNT, waarop ik zag dat ik zogenaamd niet thuis was en dat een bericht is achtergelaten met het verzoek contact op te nemen. De brievenbus was leeg, dus dat achtergelaten bericht is al net zo echt als dat ik niet thuis zou zijn. TNT gebeld en nu staat levering op maandag.
Nog even wachten voordat ik er mee aan de gang kan...
Vandaag zou mijn Fully Jarvis worden geleverd. Hele dag thuis aan het werk en geen deurbel gegaan. Zojuist ingelogd op t&t van TNT, waarop ik zag dat ik zogenaamd niet thuis was en dat een bericht is achtergelaten met het verzoek contact op te nemen. De brievenbus was leeg, dus dat achtergelaten bericht is al net zo echt als dat ik niet thuis zou zijn. TNT gebeld en nu staat levering op maandag.
Zuur! Je kan alvast op https://www.fully.com/en-eu/howtojarvis de instructievideo bekijkenLaborGardens schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:14:
Bezorgdiensten, bah.
Heb het nog niet echt voorbij zien komen in het topic, maar vind het wel een beetje relevant. Wat voor olie raden jullie aan om te gebruiken op zo'n Woood eiken werkblad? Mijn vriendin vind het blad iets te licht en zou donkerder mooier vinden.
Had al iets gelezen over de snijplank olie van de Ikea als budget oplossing, maar daar wordt het blad niet veel donkerder van lijkt me?
Had al iets gelezen over de snijplank olie van de Ikea als budget oplossing, maar daar wordt het blad niet veel donkerder van lijkt me?
Volgens de mannen bij Karwei kan je in dit geval beter houtlak pakken. Dan heb je minder kans op krassen en je hebt minder onderhoud. Zelf ben ik gegaan voor 2 lagen krasvaste vloerlak van Cetabever (kleur is persoonlijk). Ik hoef me geen zorgen te maken over vlekken of krassen en je ziet nog steeds goed de houtstructuur door de lak heenLeviathius schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:07:
Heb het nog niet echt voorbij zien komen in het topic, maar vind het wel een beetje relevant. Wat voor olie raden jullie aan om te gebruiken op zo'n Woood eiken werkblad? Mijn vriendin vind het blad iets te licht en zou donkerder mooier vinden.
@Leviathius ik heb zelf ook gelakt. Olie zal het vast iets donkerder maken. Op een van de eerste 2 pagina's heeft een medetweaker het blad in de olie gezet. Daar lijkt het blad niet veel donkerder
Ik heb zelf mijn eettafel (ook een woood blad) behandeld met gekookte lijnzaadolie. Werkt voor mij prima, is er ook een paar tinten donkerder van geworden. Het voordeel is dat het echt nog voelt en er uit ziet als hout, maar het beschermt wel iets minder dan lak.Leviathius schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:07:
Kleur is natuurlijk altijd moeilijk op foto's, maar dit is een snelle foto van het blad een paar maanden later :
:strip_exif()/f/image/xgMuuWJYSqBSHyG9hcAx5j1W.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door thescorpi0n op 08-11-2020 11:41 ]
Hmm dan ga ik toch maar eens kijken voor houtlak in een kleurtje. Thanks!
@Leviathius ga dan niet voor lak van Rambo. Dat dekt niet goed. Bij mij is de lak op de randjes van het bureau aan de kant waar ik zit al weer volledig weg. Als je niet meerdere lagen aan wilt brengen en wilt stoppen als je de kleur mooi vindt dan is het denk ik het best om naast de lak met kleur een blanke lak te gebruiken
Mijn blad is behandeld met olie. 1 laag Weisgrund en 2 lagen Naturel mat van https://www.meubelproducten.nl/meubelolie-vloerolie/wasolie/.
Hout in olie wordt ook altijd donkerder na verloop van tijd (ik heb vloer en tafel in de olie staan).Leviathius schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:43:
Hmm dan ga ik toch maar eens kijken voor houtlak in een kleurtje. Thanks!
Zo'n mooi blad zou ik overigens niet willen verstoppen onder een kleurtje. Gewoon in de olie zetten, ga anders even bij een vloeren/meubelboer langs en vraag daar na een olie die dit type hout donkerder maakt? Als de lak erop zit, krijg je dat er alleen nog met veel moeite af.
ping 127.212.23.124
Bedankt voor het advies. Mijn vriendin wilt graag een donker werkblad, dus vandaar de opmerking van olie met kleuring. Ik heb al wel gezien dat de meeste oliën die kleur hebben, dit heel subtiel hebben. Het is geen verf of lazuur natuurlijk.pjottum schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:23:
[...]
Hout in olie wordt ook altijd donkerder na verloop van tijd (ik heb vloer en tafel in de olie staan).
Zo'n mooi blad zou ik overigens niet willen verstoppen onder een kleurtje. Gewoon in de olie zetten, ga anders even bij een vloeren/meubelboer langs en vraag daar na een olie die dit type hout donkerder maakt? Als de lak erop zit, krijg je dat er alleen nog met veel moeite af.
Eerst van de week de werkbladen maar eens halen en ondertussen verder neuzen naar de juiste olie/lak.
Anoniem: 162126
Interessante opties die langskomen. Ik heb een jaar of 2 geleden bij Linak een diy set poten besteld en daar een Ikea werkblad op gezet. Maar alleen de poten waren al zo'n 520 euro. En dat is zonder geheugen.
Een fijn NPR-1813 zit-sta bureau met 2 motoren en geheugen.
https://shop.workhubathom...omfort-npr-1813-normering
€539 incl. Btw
https://shop.workhubathom...omfort-npr-1813-normering
€539 incl. Btw
Ik heb voor 378 euro een "BM74792 Imperio® Lift R weiß Büromöbel Steh-Sitz-Tisch" en ben er erg tevreden mee, stuk breder ook dan de meeste (besteld in Duitsland, ik weet niet of ze ook in NL leveren). Ik ben helaas niet zo veel op het forum, mocht je vragen hebben drop me een mail op hwstevens en dan gmail punt com.
Nadeel van (volgens mij al deze bureau's) vanwege de veiligheid moet je de omhoog knop ingedrukt houden, maar hij stopt wel vanzelf bij de ingeprogrammeerde hoogte.
Nadeel van (volgens mij al deze bureau's) vanwege de veiligheid moet je de omhoog knop ingedrukt houden, maar hij stopt wel vanzelf bij de ingeprogrammeerde hoogte.
[ Voor 3% gewijzigd door Utrecht25 op 08-11-2020 22:24 ]
Ik heb al flink wat jaartjes een elektrisch zit-sta bureau van Worktrainer (https://www.worktrainer.nl/bureau-zit-sta). Ben er nog steeds tevreden mee! Voor een paar tientjes bezorgden ze het ook thuis en zetten ze het in elkaar!
EDIT:
Ik zie dat @joke_name me al voor was
EDIT:
Ik zie dat @joke_name me al voor was
[ Voor 10% gewijzigd door Shadow_Zero op 09-11-2020 00:05 ]
Ook een goede optie die wat meer budget is en wat extra werk vereist, maar zeker niet onder doet voor duurdere modellen; https://www.tectake.nl/tafelframe-piotr-800665-402999
Frame is in breedte verstelbaar en dus te gebruiken met een veelvoud aan bureaubladen. Ik heb zelf een bureaublad in elkaar geschroefd met wat simpele eikenhouten planken (kosten een paar tientjes bij de bouwmarkt). Voldoet perfect voor mij.
Frame is in breedte verstelbaar en dus te gebruiken met een veelvoud aan bureaubladen. Ik heb zelf een bureaublad in elkaar geschroefd met wat simpele eikenhouten planken (kosten een paar tientjes bij de bouwmarkt). Voldoet perfect voor mij.
@Shadow_Zero die winkel verkoopt meerdere bureaus. Welk type heb je? En hoe is de stabiliteit op stahoogte? Wiebelt het dan of niet?
@Vossie94 handig als je een bureau wilt dat korter is dan 160 cm. (Dan zou je volgens de specs een overhang van 15 cm hebben aan beide kanten omdat het frame maximaal 129 cm breed is. Hoe is de stabiliteit op stahoogte? Wiebelt het dan als je typt?
@Vossie94 handig als je een bureau wilt dat korter is dan 160 cm. (Dan zou je volgens de specs een overhang van 15 cm hebben aan beide kanten omdat het frame maximaal 129 cm breed is. Hoe is de stabiliteit op stahoogte? Wiebelt het dan als je typt?
Welk type heb je precies?Shadow_Zero schreef op maandag 9 november 2020 @ 00:05:
Ik heb al flink wat jaartjes een elektrisch zit-sta bureau van Worktrainer (https://www.worktrainer.nl/bureau-zit-sta). Ben er nog steeds tevreden mee! Voor een paar tientjes bezorgden ze het ook thuis en zetten ze het in elkaar!
Klopt, de instelbare breedte was bij mij ook een must-have. Ik heb op mijn logeerkamer geen ruimte voor een blad van meer dan 130 cm breed (het past dan precies met een kast en daarnaast nog een openslaande deur). Mooie bijkomstigheid was de lage prijs. Hij staat prima stabiel en heeft ook instelbare voetjes aan de onderkant. De poten zijn best zwaar (volgens mij iets van 10 kg per stuk), dus op de laagste maar ook op de hoogste stand heb je geen wiebelende constructie. Ik zit er zelfs op mijn deskbike achter waarbij ik mijn bureau ook wel eens gebruik als houvast tijdens het fietsen, maar ook dan wiebelt hij niet.AMD1800 schreef op maandag 9 november 2020 @ 02:30:
@Shadow_Zero die winkel verkoopt meerdere bureaus. Welk type heb je? En hoe is de stabiliteit op stahoogte? Wiebelt het dan of niet?
Ik heb de indruk dat er eigenlijk maar 1 partij is die die buros maakt & de rest is branding en marketing.
Dit omdat als ik bij bijvoorbeeld https://de.flexispot.com/ kijk ik echt precies hetzelfde tegenkom als bij vrijwel alle andere verkopers - kwa vormgeving, bedieningsscherm en opbouw.
Wel lastig dan hoor, om te bepalen welke je zou willen. Daar ben ik dus ook nog niet uit, ik gebruik nu een Ikea tv meubeltje wat ik op mijn buro zet om 'te oefenen' - werkt prima, maar je moet ervoor verbouwen en je zit dan toch weer op je laptop te kloppen. Wat ook weer niet goed is. Ah well.
Het idee van staand werken kan je wel goed testen en dat bevalt me goed - de pil van de prijs voor een ander buro zal ik moeten slikken vrees ik.
Dit omdat als ik bij bijvoorbeeld https://de.flexispot.com/ kijk ik echt precies hetzelfde tegenkom als bij vrijwel alle andere verkopers - kwa vormgeving, bedieningsscherm en opbouw.
Wel lastig dan hoor, om te bepalen welke je zou willen. Daar ben ik dus ook nog niet uit, ik gebruik nu een Ikea tv meubeltje wat ik op mijn buro zet om 'te oefenen' - werkt prima, maar je moet ervoor verbouwen en je zit dan toch weer op je laptop te kloppen. Wat ook weer niet goed is. Ah well.
Het idee van staand werken kan je wel goed testen en dat bevalt me goed - de pil van de prijs voor een ander buro zal ik moeten slikken vrees ik.
ping 127.212.23.124
Voor wie toch voor de fully is gegaan/wil gaan, momenteel een actie (rest van deze maand) van 15%korting,met nieuwsbrief dit dus 20%.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 31% gewijzigd door 1superheld op 09-11-2020 20:28 ]
@Vossie94 dat klinkt als een erg goed bureau. Zoals je het schetst lijkt het bureau net zo stabiel als mijn Idasen van IKEA tegen een lagere prijs. Bedankt voor het delen van je ervaring. Nu hebben we nog een goed bureau om uit te kiezen!
Ik ga er maar eens achteraan... heb afgelopen dinsdag besteld (en vandaag geleverd na de mislukking van vrijdag... bezorger was in de verkeerde straat)1superheld schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:14:
Voor wie toch voor de fully is gegaan/wil gaan, momenteel een actie (rest van deze maand) van 15%korting,met nieuwsbrief dit dus 20%.
***members only***
Heb fully ook gemaild voor mijn bestelling van minder dan een maand gelden. Fingers crossed.
Ik zit zelf ook al een tijdje te kijken naar een fatsoenlijk zit sta bureau. Ik heb een Bekant in hoekopstelling, maar die is inmiddels bezet door mijn vrouw. Tijd voor nog een extra bureau voor in de woonkamer. Nou zag ik deze ook voorbijkomen op iBood. Ik ken het merk niet maar het lijkt me ook wel wat.
https://next.ibood.com/nl...107/sitright-thuiskantoor
Heeft iemand ervaring met de bureaus van sitright?
https://next.ibood.com/nl...107/sitright-thuiskantoor
Heeft iemand ervaring met de bureaus van sitright?
Ik heb al een tijdje mee zitten lezen en heb uiteindelijk besloten bij Multiratio een zit/sta bureau aan te schaffen. Gisteren geleverd en in elkaar gezet. Montage is nog best een klus om allles netjes te meten/boren. Maar goed, het resultaat mag er zijn. Ik ben erg tevreden over de stabiliteit, dit is net zo goed als wat ik op kantoor gewend ben!
Ook hier inmiddels een week een Lineaflex MRC 180x80 van Multiratio staan. Zoals PhoeniX hierboven vermeld wel even wat werk om alles netjes te monteren maar ben er ook heel blij mee! Staat erg stabiel op 115cm, gaat snel omhoog mét geheugenfuncties. Zoals eerder in dit topic aangegeven kun je contact met ze opnemen voor prijzen die vergelijkbaar zijn met die van bol.com mocht daar niet de combi bij zitten die je wilt.
@Reteip ik heb er nog nooit van gehoord. Vind de adviesprijs überhaupt ook erg hoog en het is vreemd dat die voor alle formaten hetzelfde is. Ik zou zelf niet bij iBood kopen. Ik meen dat hij service slecht is. Wellicht kun je eens kijken naar de andere suggesties die hier worden genoemd, zoals de lineaflex die hierboven wordt genoemd, als je graag gelijk klaar wil zijn.
Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen