@Reteip Dat bureau lijkt mij best wel een white-label variant van een China bureau. Had laatst op Alibaba gezocht naar zit-sta bureaus en die zien er allemaal identiek hetzelfde uit. Alleen de controls module zit variatie in. Het Boho bureaustel wat ik heb besteld bij Amazon ziet er eigenlijk ook wel zo uit, maar die had als voordeel de Tüv keuring en amazon garantie en dergelijke. (als je in het topic zoekt op boho vind je het frame wel)
Aangezien de meeste suggesties hier toch boven de 500 euro eindigen, ben ik zelf gaan rondkijken. Ik wilde gewoon een simpel bureau, liefst niet elektrisch, en zonder blad, want dat regel ik liever zelf.
Uiteindelijk uitgekomen bij een IKEA Skarsta.
https://www.ikea.com/nl/n...v-tafelblad-wit-00458555/
149 voor een slinger onderstel van 70 tot 120 cm verstelbaar.
Blad erop van 160x80, voor 80 euro, en klaar voor onder de 300 euro. Pluspunt is dat bij de zaak van het bureaublad, je in dezelfde kleur ook gelijk bladen kunt bestellen voor op je kastjes.
Uiteindelijk wordt dit dan de setup voor hem/haar met een Nordli kastje op de zijkant.
Uiteindelijk uitgekomen bij een IKEA Skarsta.
https://www.ikea.com/nl/n...v-tafelblad-wit-00458555/
149 voor een slinger onderstel van 70 tot 120 cm verstelbaar.
Blad erop van 160x80, voor 80 euro, en klaar voor onder de 300 euro. Pluspunt is dat bij de zaak van het bureaublad, je in dezelfde kleur ook gelijk bladen kunt bestellen voor op je kastjes.
Uiteindelijk wordt dit dan de setup voor hem/haar met een Nordli kastje op de zijkant.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zYTQfv9X45e1pUkIzW0hMlgH.png?f=user_large)
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dat idee heb ik ook. Ik heb sinds een week een Flexispot staan met een apart besteld bureaublad. Bevalt goed en al met al was ik voor net boven de 500 euro klaar. Maar dan is alles ook precies zoals ik wil:pjottum schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:25:
Ik heb de indruk dat er eigenlijk maar 1 partij is die die buros maakt & de rest is branding en marketing.
Dit omdat als ik bij bijvoorbeeld https://de.flexispot.com/ kijk ik echt precies hetzelfde tegenkom als bij vrijwel alle andere verkopers - kwa vormgeving, bedieningsscherm en opbouw.
+ op maat
+ ronde gaten voor kabeldoorvoering
+ elektrisch in hoogte verstelbaar met geheugenfunctie
+ verrijdbaar
Voor de eigenaren van een Lineaflex MRC 180/160 x 80 cm. Hoe is de stabiliteit in de hoogste stand?
En voor diegene die dit bureau toevallig hebben vergeleken met de Ikea IDASEN, wat zijn de verschillen in stabiliteit?
En voor diegene die dit bureau toevallig hebben vergeleken met de Ikea IDASEN, wat zijn de verschillen in stabiliteit?
Gisteren de MRC 160x80 binnengekregen. Op de allerhoogste stand (127 cm) gaat hij wel een beetje heen en weer, maar dan komt hij ook tot mijn borst en is dus veel te hoog. Op een voor mij comfortabele sta-stand (~108cm, ben zelf 187cm) vind ik hem goed stabiel. Geen beweging van voor naar achter en een klein beetje van links naar rechts, maar niet genoeg om bijvoorbeeld vervelend te zijn tijdens het typen.Wasgij schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:57:
Voor de eigenaren van een Lineaflex MRC 180/160 x 80 cm. Hoe is de stabiliteit in de hoogste stand?
Duidelijk, bedankt voor je reactie! En hoe is de stabiliteit in zit stand?thescorpi0n schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:44:
[...]
Gisteren de MRC 160x80 binnengekregen. Op de allerhoogste stand (127 cm) gaat hij wel een beetje heen en weer, maar dan komt hij ook tot mijn borst en is dus veel te hoog. Op een voor mij comfortabele sta-stand (~108cm, ben zelf 187cm) vind ik hem goed stabiel. Geen beweging van voor naar achter en een klein beetje van links naar rechts, maar niet genoeg om bijvoorbeeld vervelend te zijn tijdens het typen.
Goed, eigenlijk gewoon als een normaal stevig bureauWasgij schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:06:
[...]
Duidelijk, bedankt voor je reactie! En hoe is de stabiliteit in zit stand?
Dikke tip, bij de Gamma zijn de 160x90cm eikenbladen in de aanbieding momenteel (klikkerdeklik). Zojuist 2 gehaald voor onze bureaus hier thuis. Eerste blad staat in de beits, morgen laatste 2 lagen en dan is 1 bureaublad klaar om gemonteerd te worden.
Dan kom ik op de volgende vraag. Hoe maken jullie het werkblad vast aan het frame? Een simpel schroefje + revetje zal niet voldoende zijn toch? Wellicht heeft er iemand een goede tip? Moet eerlijk toegeven, heb nog niet gekeken of bij het frame toevallig al schroeven kwamen...
Dan kom ik op de volgende vraag. Hoe maken jullie het werkblad vast aan het frame? Een simpel schroefje + revetje zal niet voldoende zijn toch? Wellicht heeft er iemand een goede tip? Moet eerlijk toegeven, heb nog niet gekeken of bij het frame toevallig al schroeven kwamen...
@Leviathius Ik heb zelf rampamoeren van de gamma gebruikt icm de standaard inbus schroeven die IKEA bij mijn Idasen frame leverde. Dat betekent nauwkeurig afmeten, aftekenen, recht voorboren (wij hebben uiteindelijk met M10 voorgeboord, maar dit is natuurlijk afhankelijk van het formaat rampamoer), met de breedste platte schroevendraaier die je bij de gamma kunt kopen er in draaien, frame op blad zetten, inbusschroeven erin draaien. Omdraaien. Hatseflats.
Gelukt. Kreeg zonder problemen een refund van 15%.Lentje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:45:
Heb fully ook gemaild voor mijn bestelling van minder dan een maand gelden. Fingers crossed.
Ik twijfel heel erg tussen de Lineaflex MRC 160 x 80 cm en de https://www.worktrainer.nl/Zit-Stabureau-S670
Er zit een fors prijsverschil in, maar de vraag is of dat ook gerechtvaardigd wordt door kwaliteitsverschil.
Er zit een fors prijsverschil in, maar de vraag is of dat ook gerechtvaardigd wordt door kwaliteitsverschil.
@vanisher ik zou lekker voor de lineaflex gaan. Het enige wat hier wordt gezegd over worktrainer komt van mensen die niet reageren als er op hun post wordt ingegaan en de enige persoon die wel wat over een worktrainer model zei, gaf aan dat het bureau in kwestie wiebelt als er wordt getypt. Lijkt me duidelijk een no go.
M.b.t. de november cyber sale bij Fully:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hier een worktrainer 80x60, ja klein bureau en daar bewust voor gekozen gezien in woonkamer staat, maar wiebelen nee niet echt tenzij ik de toetsen door het toetsenbord probeer te rammen gaat mijn scherm wiebelen.AMD1800 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:21:
@vanisher ik zou lekker voor de lineaflex gaan. Het enige wat hier wordt gezegd over worktrainer komt van mensen die niet reageren als er op hun post wordt ingegaan en de enige persoon die wel wat over een worktrainer model zei, gaf aan dat het bureau in kwestie wiebelt als er wordt getypt. Lijkt me duidelijk een no go.
Hier hangt 1 scherm aan een arm en desktop pc staat op de grond.
Ik zit er niet dagelijks 8u achter, dat wiebelen ligt er ook aan hoe groot blad je erop gooit, groter blad meer kans.
Ik ben rond 1,87 maar geen last van de poten tijdens zitten of de balk.
[ Voor 48% gewijzigd door mr_evil08 op 11-11-2020 17:49 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ik heb maar even gezocht en kon zo niet vinden hoe "standaard" zit sta bureaus werken. Maar die van worktrainer werkt met een wokkel, en kan daarmee heel precies en soepel omhoog gaan. Ik denk dat die daarom zoveel duurder is.vanisher schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:50:
Ik twijfel heel erg tussen de Lineaflex MRC 160 x 80 cm en de https://www.worktrainer.nl/Zit-Stabureau-S670
De Lineaflex zie ik hier wel goede verhalen over, dus is goedkoper en schijnt goed te zijn dus wellicht is het ook wat voor jou.
@mr_evil08 heb je het dan over niet echt wiebelen in de sta-stand?
Nog even een opmerking in het algemeen.
De zwarte frames die Multiratio verkoopt op BOL zijn anders dan de frames die ze op hun site aanbieden.
De witte en zilveren frames zijn wel de zelfde. De zwarte frames op BOL hebben ook een lagere draagkracht.
De bladen midden en robuust eiken zijn niet volledig glad.
Hier een Voorbeeld van de bladen
Ze gaven me ook aan dat ik binnenkort geen actie hoef te verwachten ook niet met black-friday OID, aangezien ze hun prijzen al scherp vinden.
De zwarte frames die Multiratio verkoopt op BOL zijn anders dan de frames die ze op hun site aanbieden.
De witte en zilveren frames zijn wel de zelfde. De zwarte frames op BOL hebben ook een lagere draagkracht.
Ze gaven me ook aan dat ik binnenkort geen actie hoef te verwachten ook niet met black-friday OID, aangezien ze hun prijzen al scherp vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door ErikKam op 12-11-2020 10:14 ]
Goeie. Bij mij werd de reden dat hun eigen site duurder is uitgelegd met dat hij dan gemonteerd geleverd wordt. Ik ben zelf een paar weken geleden langs geweest in de showroom, voornamelijk omdat ik het moeilijk vond om in te schatten welk blad ik mooi vond.ErikKam schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:13:
Nog even een opmerking in het algemeen.
Ik kwam zelf tot de conclusie dat ik de drie Eiken varianten by far het mooist vond. Als ik het goed herinner zijn de anderen allemaal compleet glad, wat voor mij een beetje nep over kwam. De Robuust Eiken vond ik wel mooi, maar heb ik niet gekozen omdat hierbij om sommige plekken best wel hevig relief was. Op de plekken waar je zo'n zwarte nerf ziet zit dus ook daadwerkelijk een significante kuil in het blad. Wel mooi en realistisch, maar het leek mij zeer onhandig als je fatsoenlijk wilt kunnen schrijven op het bureau.
Uiteindelijk bleef voor mij de keuze tussen midden en donker eiken over, en ben uiteindelijk voor donker eiken gegaan. Dit voornamelijk omdat je op midden eiken van die verticale strepen ziet lopen die ik persoonlijk minder mooi vind.
Als je hierover twijfelt en ergens in de buurt van Doetinchem woont (of langskomt) zou ik vooral eventjes naar de showroom gaan, voor mij hielp het zeer om de bladen in het echt te zien en voelen.
[ Voor 3% gewijzigd door thescorpi0n op 12-11-2020 11:00 ]
Ik kan gewoon typen in de sta stand, zonder dat het scherm gaat wiebelen mischien heeft men de schroeven niet goed vastgedraait ?AMD1800 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:22:
@mr_evil08 heb je het dan over niet echt wiebelen in de sta-stand?
Het frame is degelijk van de worktrainer, Op werk een 200x80 bureau en die wiebelt wel maar komt omdat het blad doorbuigt, thuis een 80x60 blad(ja klein maar voor mij prima) en daaraan een monitorsteun.
Wat verstaat men onder wiebelen?, ja hard op mijn toetsenbord rammen of leunen aan het bureau gaat het scherm wiebelen maar is dat een realistische verwachting?
[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 12-11-2020 15:18 ]
@Draakje5 en @vinpower
Jullie hebben beide al een tijdje de Jarvis in gebruik. Zelf overweeg ik deze ook te nemen maar heb nog een paar vragen die jullie als ervaringsdeskundige misschien kunnen beantwoorden.
- klopt het dat de jarvis 2 motoren heeft (zag de instructievideo dat er 2 kabels aangesloten werden).
- Volgens de specs maakt de motor 50db geluid. Is dat echt zo luidruchtig?
- Hebben jullie als optie de wieltjes eronder of staat hij plat op de grond? Was benieuwd hoe stabiel de tafel in de hoogste stand is als hij op wieltjes zou staan.
Hoor dus graag jullie ervaringen als dat kan
Jullie hebben beide al een tijdje de Jarvis in gebruik. Zelf overweeg ik deze ook te nemen maar heb nog een paar vragen die jullie als ervaringsdeskundige misschien kunnen beantwoorden.
- klopt het dat de jarvis 2 motoren heeft (zag de instructievideo dat er 2 kabels aangesloten werden).
- Hebben jullie als optie de wieltjes eronder of staat hij plat op de grond? Was benieuwd hoe stabiel de tafel in de hoogste stand is als hij op wieltjes zou staan.
De Jarvis heeft inderdaad twee motoren. Omhoog en omlaag is niet stil, maar vind het niet storend. Ik heb hem plat op de grond dus kan daar niks over zeggen.Mister.Ed640 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:16:
@Draakje5 en @vinpower
Ik heb zojuist bij worktrainer besteld, over een paar dagen meer info.
Heb je deze besteld?vanisher schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:20:
Ik heb zojuist bij worktrainer besteld, over een paar dagen meer info.
https://www.worktrainer.nl/Zit-Stabureau-S670
En waarom ben je daar voor gegaan?
Inderdaad twee motoren. Het gemak waarmee het omhoog gaat verbaasde mij. Met een zware monitor en computer kast. Daar vreesde ik eerst voor. En de snelheid vind ik ook erg top.Mister.Ed640 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:16:
@Draakje5 en @vinpower
Ik vind hem absoluut niet luidruchtig. Maar natuurlijk is dat subjectief. Het stoort mij niet, aangezien het maar een paar seconden geluid produceert.
Ik zou wel met geheugen aanraden. Dat geld is het gemak naar mijn inziens echt waard.
Ik heb het bureau echter zonder wielen.
Thanks!! Ik was van plan de monitoren standaard voor 2 monitoren gelijk mee te bestellen.vinpower schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:31:
[...]
Inderdaad twee motoren. Het gemak waarmee het omhoog gaat verbaasde mij. Met een zware monitor en computer kast. Daar vreesde ik eerst voor. En de snelheid vind ik ook erg top.
Ik vind hem absoluut niet luidruchtig. Maar natuurlijk is dat subjectief. Het stoort mij niet, aangezien het maar een paar seconden geluid produceert.
Ik zou wel met geheugen aanraden. Dat geld is het gemak naar mijn inziens echt waard.
Ik heb het bureau echter zonder wielen.
Geheugen had ik ook op mijn lijstje staan zodat ik sneller de tafel op de juiste hoogte heb staan. Ga juist voor het gemak. Enige feature die ik mis wat de Ikea Idasen wel heeft dat je automatisch na een bepaalde tijd het bureau omhoog kan laten gaan. Tijdens het werken vergeet ik makkelijk de tijd en zit ik rustig 2 a 3 uur achter het scherm. Als het bureau dan ineens automatisch omhoog gaat ga je vanzelf staan.
Volgens de specificaties zou je maximaal 158kg erop kan zetten. Dat red ik lang niet met alles wat ik erop wil zetten
Ga hem vandaag dan bestellen
Let op als je voor de monitor armen gaat dst dan je bureau niet tegen een muur kan staan vanwege het zwenken van de arm. De monitor pole heeft daar geen "last" van.Mister.Ed640 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 06:55:
[...]
Thanks!! Ik was van plan de monitoren standaard voor 2 monitoren gelijk mee te bestellen.
Geheugen had ik ook op mijn lijstje staan zodat ik sneller de tafel op de juiste hoogte heb staan. Ga juist voor het gemak. Enige feature die ik mis wat de Ikea Idasen wel heeft dat je automatisch na een bepaalde tijd het bureau omhoog kan laten gaan.
Dat is inderdaad een handige feature maar lijkt me tevens irritant
Definieer zwaar gaat het om een CRT ?vinpower schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:31:
[...]
Inderdaad twee motoren. Het gemak waarmee het omhoog gaat verbaasde mij. Met een zware monitor en computer kast. Daar vreesde ik eerst voor. En de snelheid vind ik ook erg top.
Ik moet de 1e platte monitor nog tegenkomen wat zwaar is, dan kijk je al richting tv,s met 40+ inch scherm(de curved monitoren vind ik ook wel meevallen kwa gewicht).
Ik heb een bureau met 1 motor, 1x 24inch + pc kast en het zaakje gaat ook gewoon omhoog, aan het geluid te horen heeft het motortje er geen moeite mee, bureau met 2 motors is het inderdaad geen probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 13-11-2020 10:38 ]
Volgens mij meeste al beantwoord hier. Heb geen last van het geluid en ook geen wieltjes. Hij is nstuurlijk niet stil, maar het geluid stoort niet.Mister.Ed640 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:16:
@Draakje5 en @vinpower
Hierbij even een overzicht van een aantalBureaus die zijn langs gekomen
Prijzen zijn voor alleen een frame die geschikt zijn voor bladen van ong160x80 (wel zonder blad)
Allen hebben 2 motoren
Moet zeggen dat de flexispot EQ4 dan wel heel aantrekkelijk lijkt. Maar daar kan ik zo niet veel over vinden.
Ikea Idassen
€430
Min. hoogte:
59 cm
Max. hoogte:
124 cm
Max. belasting:
75 kg
opmerkingen: Geen memory hoogte, bluethooth (soort van geheugen, maar moet vasthouden)
Ikea Bekant
€360
Min. hoogte:
63 cm
Max. hoogte:
123 cm
Max. belasting:
70 kg
opmerkingen: Geen memory hoogte
Fully Jarvis
€499 €424.15
Min. hoogte:
73.6 cm
Max. hoogte:
122.5 cm
Max. belasting:
158 kg
opmerkingen: In nov. actie prijs, 3 memory hoogte
Lineaflex MRC
€390
Min. hoogte:
60 cm
Max. hoogte:
130 cm
Max. belasting:
150 kg
opmerkingen: 4 memory hoogte
Flexispot E6
€386 €328.11
Min. hoogte:
58 cm
Max. hoogte:
123 cm
Max. belasting:
125 kg
opmerkingen: 3 memory hoogte, botsing detectie, beschikbaar vanaf 15 dec, in nov. actie prijs
Flexispot EQ4
€299 €254.99
Min. hoogte:
60 cm
Max. hoogte:
125 cm
Max. belasting:
125 kg
opmerkingen: 4 memory hoogte, in nov. actie prijs
Boho Office Basic Line
€388.94 + €25(verzendkosten)
Min. hoogte:
62 cm
Max. hoogte:
127 cm
Max. belasting:
120 kg
opmerkingen: 4 memory hoogte, upper en lower limit in te stellen, safety stop.
Prijzen zijn voor alleen een frame die geschikt zijn voor bladen van ong160x80 (wel zonder blad)
Allen hebben 2 motoren
Moet zeggen dat de flexispot EQ4 dan wel heel aantrekkelijk lijkt. Maar daar kan ik zo niet veel over vinden.
Ikea Idassen
€430
Min. hoogte:
59 cm
Max. hoogte:
124 cm
Max. belasting:
75 kg
opmerkingen: Geen memory hoogte, bluethooth (soort van geheugen, maar moet vasthouden)
Ikea Bekant
€360
Min. hoogte:
63 cm
Max. hoogte:
123 cm
Max. belasting:
70 kg
Fully Jarvis
€499 €424.15
Min. hoogte:
73.6 cm
Max. hoogte:
122.5 cm
Max. belasting:
158 kg
Lineaflex MRC
€390
Min. hoogte:
60 cm
Max. hoogte:
130 cm
Max. belasting:
150 kg
Flexispot E6
€386 €328.11
Min. hoogte:
58 cm
Max. hoogte:
123 cm
Max. belasting:
125 kg
opmerkingen: 3 memory hoogte, botsing detectie, beschikbaar vanaf 15 dec, in nov. actie prijs
Flexispot EQ4
€299 €254.99
Min. hoogte:
60 cm
Max. hoogte:
125 cm
Max. belasting:
125 kg
Boho Office Basic Line
Min. hoogte:
62 cm
Max. hoogte:
127 cm
Max. belasting:
120 kg
[ Voor 8% gewijzigd door ErikKam op 13-11-2020 16:09 ]
Vergeet deze niet: https://www.amazon.de/-/n...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1ErikKam schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:49:
Flexispot EQ4
€299 €254.99
Min. hoogte:
60 cm
Max. hoogte:
125 cm
Max. belasting:
125 kg
Kwam op aanraden van een andere tweaker uit dit topic langs. Heb er 2 besteld en 1 is al in gebruik. Erg stevig en stabiel bureau! Zelfs met een eikenblad van 160x90x2.4cm blijft hij stabiel op de hoogste stand. Tuurlijk als je gaat leunen of aan je bureau wiebelen dan zul je je monitor wat zien bewegen, maar dat is geen normaal gebruik. Het in elkaar zetten is zeer eenvoudig te doen met de handleiding. Wel goed voorboren als je een massief eiken blad gebruikt! Schroeven om je blad vast te zetten zitten erbij in begrepen.
Boho Office Basic Line
€388.94
Min. hoogte:
62 cm
Max. hoogte:
127 cm
Max. belasting:
120 kg
opmerkingen: 4 memory hoogte, upper en lower limit in te stellen en 2 motoren, safety stop.
En daarbij nog 2 cents: Bijna al die bureaus (behalve Ikea) komen volgens mij uit de dezelfde China fabriek. Zoek maar eens op Alibaba naar 'adjustable desk frame'..
vb: https://www.alibaba.com/p...anding_1600072399561.html
[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 13-11-2020 15:58 ]
Tnx toegevoegdLeviathius schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:54:
[...]
Vergeet deze niet: https://www.amazon.de/-/n...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Kwam op aanraden van een andere tweaker uit dit topic langs. Heb er 2 besteld en 1 is al in gebruik. Erg stevig en stabiel bureau! Zelfs met een eikenblad van 160x90x2.4cm blijft hij stabiel op de hoogste stand. Tuurlijk als je gaat leunen of aan je bureau wiebelen dan zul je je monitor wat zien bewegen, maar dat is geen normaal gebruik. Het in elkaar zetten is zeer eenvoudig te doen met de handleiding. Wel goed voorboren als je een massief eiken blad gebruikt! Schroeven om je blad vast te zetten zitten erbij in begrepen.
Boho Office Basic Line
€388.94
Min. hoogte:
62 cm
Max. hoogte:
127 cm
Max. belasting:
120 kg
opmerkingen: 4 memory hoogte, upper en lower limit in te stellen en 2 motoren, safety stop.
En daarbij nog 2 cents: Bijna al die bureaus (behalve Ikea) komen volgens mij uit de dezelfde China fabriek. Zoek maar eens op Alibaba naar 'adjustable desk frame'..
Misschien handig voor het overzicht hoe hoog en laag het bureau kan. Een van de redenen dat ik voor de Jarvis ben gegaan is dat deze tot 62cm laag kan met de extended range optie. Veel bureaus zijn te hoog voor mij om aan te zitten. Dat was ook altijd een probleem op kantoor voor mij en vele collega's vroeger. Goedkoopste oplossing die dan men kreeg was een voetenbankje..
[ Voor 9% gewijzigd door vinpower op 13-11-2020 16:16 ]
@vinpower in het overzichtje van ErikKam staat mooi de min en max hoogte aangegeven. Mijn vriendin is 1.68cm en heeft de hoogte op 66cm staan
. Kan nog 4 cm lager dus zelfs.
Ja nevermind! Of er was een edit of ik heb zijn post niet goed gelezen
Jep.Leviathius schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:54:
[...]
Maar dat was al eerder een discussiepuntje.
Je zou met die prijzen eigenlijk een containertje moeten laten komen voor alle lurkers in dit topic.
Thanks @ErikKam - mooi overzichtje.
Wat bij de Ikeas nog geld is dat dat van die holle platen met karton zijn, superhandig - als je iets laat vallen (ik liet eens een dockingstation vallen van 3cm hoogte heb je meteen een gat in je buro. Massief is beter.
[ Voor 7% gewijzigd door pjottum op 13-11-2020 17:27 ]
ping 127.212.23.124
Mooi overzichtje! Wellicht een idee om dit in het start topic te plaatsen @AMD1800 ?ErikKam schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:49:
Allen hebben 2 motoren
Ikea Idassen
€430
Min. hoogte:
59 cm
Max. hoogte:
124 cm
Max. belasting:
75 kg
Ikea Bekant
€360
Min. hoogte:
63 cm
Max. hoogte:
123 cm
Max. belasting:
70 kg
Fully Jarvis
€499 €424.15
Min. hoogte:
73.6 cm
Max. hoogte:
122.5 cm
Max. belasting:
158 kg
Lineaflex MRC
€390
Min. hoogte:
60 cm
Max. hoogte:
130 cm
Max. belasting:
150 kg
Flexispot E6
€386 €328.11
Min. hoogte:
58 cm
Max. hoogte:
123 cm
Max. belasting:
125 kg
Flexispot EQ4
€299 €254.99
Min. hoogte:
60 cm
Max. hoogte:
125 cm
Max. belasting:
125 kg
Boho Office Basic Line
Min. hoogte:
62 cm
Max. hoogte:
127 cm
Max. belasting:
120 kg
Misschien goed om zo'n zelfde overzicht te maken voor verschillende bureau bladen? Want daar moet je naast het frame uiteraard ook nog een keus in maken.
Afgelopen zaterdag heb ik bij tectake een zit-sta onderstel gekocht voor €331,11 met 10% kortingscode.
De verzending verliep d.m.v. DPD en bestond uit 2 pakketten. Op dinsdag het eerste pakket binnen en woensdag het tweede pakket.
De instructies zijn helder en voorzien van duidelijke plaatjes. Binnen 30 minuten stond het onderstel op zijn plaats en konden de eerste testen beginnen. Bureau staat er nu nog los op maar het geheel voelt al zeer sollide. Het op- en neer gaan van het bureau gaat met een licht gezoem van de motoren, zie video:
Al met al zeer tevreden over het onderstel van tectake.
@Leviathius, waarschijnlijk komt dit zit-sta onderstel uit dezelfde fabriek, overal staat "made in China" op. Afgezien van de bedieningsmodule en de kap over de poten ziet het er hetzelfde uit.
De verzending verliep d.m.v. DPD en bestond uit 2 pakketten. Op dinsdag het eerste pakket binnen en woensdag het tweede pakket.
De instructies zijn helder en voorzien van duidelijke plaatjes. Binnen 30 minuten stond het onderstel op zijn plaats en konden de eerste testen beginnen. Bureau staat er nu nog los op maar het geheel voelt al zeer sollide. Het op- en neer gaan van het bureau gaat met een licht gezoem van de motoren, zie video:
![]() | ![]() | ![]() |
@Leviathius, waarschijnlijk komt dit zit-sta onderstel uit dezelfde fabriek, overal staat "made in China" op. Afgezien van de bedieningsmodule en de kap over de poten ziet het er hetzelfde uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Kubie90 op 13-11-2020 18:46 ]
Dit heb je heel mooi gemaakt, ik neem het idee over mocht het ooit nodig zijn dat mijn bureau naar de woonkamer moet verhuizen.Kubie90 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:16:
Afgelopen zaterdag heb ik bij tectake een zit-sta onderstel gekocht voor €331,11 met 10% kortingscode.
De instructies zijn helder en voorzien van duidelijke plaatjes. Binnen 30 minuten stond het onderstel op zijn plaats en konden de eerste testen beginnen. Bureau staat er nu nog los op maar het geheel voelt al zeer sollide. Het op- en neer gaan van het bureau gaat met een licht gezoem van de motoren, zie video: [YouTube: Sta-zit bureau]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
@Kubie90 dat klinkt een stuk beter dan mijn Idasen. Die motoren janken toch wat meer.
@bosaap22 Ik heb het erin gezet. Ik zit er aan te denken om die flexispot bureaus uit het overzicht te halen. Dit omdat we, zoals @ErikKam zegt, niet veel weten over de specifieke bureaus die hij van dat merk noemt. Als iemand hier nog wat over die bureaus heeft gevonden dan hoor ik dat graag.
[ Voor 15% gewijzigd door AMD1800 op 13-11-2020 21:40 ]
Leuk gemaakt doet me denken aan vroeger toen je nog computerbureau,s had wat je kon afsluiten.Kubie90 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:16:
De instructies zijn helder en voorzien van duidelijke plaatjes. Binnen 30 minuten stond het onderstel op zijn plaats en konden de eerste testen beginnen. Bureau staat er nu nog los op maar het geheel voelt al zeer sollide. Het op- en neer gaan van het bureau gaat met een licht gezoem van de motoren, zie video: [YouTube: Sta-zit bureau]
Ik dacht eerst dat het licht spotjes waren daarbovenop maar is gewoon handvat.
Ik heb er gisteren 1 besteld, zodra die binnen is kan ik mijn ervaring delenAMD1800 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:37:
@bosaap22 Ik heb het erin gezet. Ik zit er aan te denken om die flexispot bureaus uit het overzicht te halen. Dit omdat we, zoals @ErikKam zegt, niet veel weten over de specifieke bureaus die hij van dat merk noemt. Als iemand hier nog wat over die bureaus heeft gevonden dan hoor ik dat graag.
toettoett
Vertel! Welke en waarom juist die?Thecola schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 06:42:
[...]
Ik heb er gisteren 1 besteld, zodra die binnen is kan ik mijn ervaring delen
Heb de EQ4 besteld. Simpelweg: het voldoet aan mijn eisen (kan voldoende gewicht aan 135kg, breed genoeg voor het 180cm eiken blad dat ik heb liggen) en was de goedkoopste in die klasse. Ben benieuwd hoe die is qua stabiliteit / kwaliteit verder 
Ik kom van 2 simpele ikea schragen onder het blad dus een verbetering is het sowieso denk ik.
Ik kom van 2 simpele ikea schragen onder het blad dus een verbetering is het sowieso denk ik.
toettoett
Ik zou iets meer uitgeven en voor deze stevigere variant gaan: https://de.flexispot.com/...ares-tischgestell-e5.htmlErikKam schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:49:
Allen hebben 2 motoren
Flexispot EQ4
€299 €254.99
Min. hoogte:
60 cm
Max. hoogte:
125 cm
Max. belasting:
125 kg
Hier heb ik ook naar gekeken, leverbaar per 15 december staat er op de website. Dan moet je nog even geduld hebben.mw303 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:02:
[...]
Ik zou iets meer uitgeven en voor deze stevigere variant gaan: https://de.flexispot.com/...ares-tischgestell-e5.html
Ik ben heel benieuwd.Thecola schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:36:
Heb de EQ4 besteld. Simpelweg: het voldoet aan mijn eisen (kan voldoende gewicht aan 135kg, breed genoeg voor het 180cm eiken blad dat ik heb liggen) en was de goedkoopste in die klasse. Ben benieuwd hoe die is qua stabiliteit / kwaliteit verder
Ja dat was ook mijn gevoel. Maar dan inderdaad zoals @Kubie90 zegt, moet je nog minimaal een maand wachten. En dan zit mijn werkjaar er al weer op. En maak ik er pas gebruik van in januari. 😆mw303 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:02:
[...]
Ik zou iets meer uitgeven en voor deze stevigere variant gaan: https://de.flexispot.com/...ares-tischgestell-e5.html
[ Voor 33% gewijzigd door ErikKam op 14-11-2020 12:38 ]
Goed, rare vraag dan maar: hoe doen jullie het met kabels?
Zo’n bakje onder het buro is me helder, maar als ik op en neer ga moet ik de extra lengte ergens laten, de plek waar ie komt te staan loopt nu over de grond een netwerk en stroomkabel heen, ik wil niet dat dat van de grond komt, maar ik weet ook ff niet zo goed hoe ik dat netjes laat neerkomen, zeg maar?
Zo’n bakje onder het buro is me helder, maar als ik op en neer ga moet ik de extra lengte ergens laten, de plek waar ie komt te staan loopt nu over de grond een netwerk en stroomkabel heen, ik wil niet dat dat van de grond komt, maar ik weet ook ff niet zo goed hoe ik dat netjes laat neerkomen, zeg maar?
ping 127.212.23.124
Ik heb ook de Boho besteld bij Amazon. https://www.amazon.de/-/n...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1. Ik verwacht deze volgende week binnen te krijgen. Tnx voor de tips!
Nu nog een los tafelblad. Ik ga denk ik voor melamine. Qua uitstraling wellicht wat minder dan echt eiken. Maar ik heb er goede ervaring mee. Heel sterk, en geen last van kringen of andere dingen. Ik ga denk ik wel voor de 38mm ipv de 25mm versie. Dat geeft meer body.
Nu nog een los tafelblad. Ik ga denk ik voor melamine. Qua uitstraling wellicht wat minder dan echt eiken. Maar ik heb er goede ervaring mee. Heel sterk, en geen last van kringen of andere dingen. Ik ga denk ik wel voor de 38mm ipv de 25mm versie. Dat geeft meer body.
Dank voor alle tips hier. Op basis daarvan heb ik ook zojuist een Boho besteld via Amazon: een Premium Line. Keuze voor de Premium ivm bureablad van 200/80 dat ik los ga kopen bij Worktrainer (https://www.worktrainer.nl/Werkbladen - met 175cm kabelgoot), grootste stabiliteit, Bosch motoren en goede recensies op Amazon (ook op UK site).
Hier staat overigen ook een goede review van een Boho, weliswaar de EasyDesk line maar toch goed voor een indruk - https://testberichte.kuef...rstellbarer-schreibtisch/
Heb ook nog naar Masterlift gekeken maar die zit wel een stuk hoger in prijs en is niet naar Nederland te krijgen - https://www.inwerk-buerom...ft-4-schwarz-bm56951.html
Hier staat overigen ook een goede review van een Boho, weliswaar de EasyDesk line maar toch goed voor een indruk - https://testberichte.kuef...rstellbarer-schreibtisch/
Heb ook nog naar Masterlift gekeken maar die zit wel een stuk hoger in prijs en is niet naar Nederland te krijgen - https://www.inwerk-buerom...ft-4-schwarz-bm56951.html
[ Voor 5% gewijzigd door Enigmauser op 14-11-2020 15:35 ]
Maakt niets uit en afhankelijk hoe je hem monteert en gebruikt, nadeel van een monitor arm is dat die kan gaan "wiebelen" bij de kleinste trillingen van het bureau terwijl een pole daar veel minder last van heeft.vinpower schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:06:
[...]
Let op als je voor de monitor armen gaat dst dan je bureau niet tegen een muur kan staan vanwege het zwenken van de arm. De monitor pole heeft daar geen "last" van.
Heb zelf een arm en bureau aan de muur.
Nou, eindelijk staat mijn eigen bureau ook:
:strip_exif()/f/image/aVqTI3XdTX4S6VyguxKvn4eS.jpg?f=fotoalbum_large)
Boho Basic line frame van amazon.de (389)
160x90cm Eiken blad (2.4cm) van de Gamma (104,25 (aanbieding momenteel))
Gebeitst in binnenbeits, 3 lagen gedaan. Onderkant van het blad maar 1 laag van restant beits. (kleur: palissander) (8,99 voor 250ml)
Totaal: ±500 euro.
:strip_exif()/f/image/aVqTI3XdTX4S6VyguxKvn4eS.jpg?f=fotoalbum_large)
Boho Basic line frame van amazon.de (389)
160x90cm Eiken blad (2.4cm) van de Gamma (104,25 (aanbieding momenteel))
Gebeitst in binnenbeits, 3 lagen gedaan. Onderkant van het blad maar 1 laag van restant beits. (kleur: palissander) (8,99 voor 250ml)
Totaal: ±500 euro.
Waarom zou je voor de premium Line gaan als je een werkblad van 160 *80 wilt?Enigmauser schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:11:
Dank voor alle tips hier. Op basis daarvan heb ik ook zojuist een Boho besteld via Amazon: een Premium Line. Keuze voor de Premium ivm bureablad van 200/80 dat ik los ga kopen bij Worktrainer (https://www.worktrainer.nl/Werkbladen - met 175cm kabelgoot), grootste stabiliteit, Bosch motoren en goede recensies op Amazon (ook op UK site).
Zit dat 'm dan enkel in de Bosch "merk" motoren of heeft de Premium Line nog andere extra's toch de Basic? Twijfel een beetje tussen deze twee versies.
Niet zo specifiek voor @bosaap22 maar meer in het algemeen wat ik net lees als nadeel van de boho.
Je moet de knop van het geheugen in blijven houden voor de verstelling van het bureau.
Verder heb ik niet de specificaties vergeleken. Maar zet ze gewoon ff naast elkaar dan kan je het zelf toch bepalen?
Je moet de knop van het geheugen in blijven houden voor de verstelling van het bureau.
Verder heb ik niet de specificaties vergeleken. Maar zet ze gewoon ff naast elkaar dan kan je het zelf toch bepalen?
Midden oktober heb ik een E5 besteld en die was er gewoon binnen een paar dagen - maar ik woon "ten oosten van Nederland" dus dat maakt misschien verschil?ErikKam schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:36:
Ja dat was ook mijn gevoel. Maar dan inderdaad zoals @Kubie90 zegt, moet je nog minimaal een maand wachten. En dan zit mijn werkjaar er al weer op. En maak ik er pas gebruik van in januari. 😆
Inmiddels staat hij en bevalt prima. Ik zal tzt een paar foto's uploaden.
Toevallig net dit topic gevonden, maar ik heb sinds een paar dagen de fully jarvis in huis, meteen besteld met de 15% korting (En nog eens 5% extra middels een kortingscode, volgens mij als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dat had ik een paar maanden geleden gedaan.). En mét wieltjes.Mister.Ed640 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:16:
@Draakje5 en @vinpower
Denk er wel aan dat het een paar cm toevoegt aan de hoogte, en het standaard frame gaat al niet heel laag. Heb daarom de extended range gekozen.
Als je de wieltjes locked is het prima stabiel, dan staat 'ie gewoon vast. De poten hebben wat flex als ik opzettelijk wiebel, maar de wieltjes blijven gewoon op hun plek. Denk dus niet dat je verschil merkt met de vaste voetjes.
Maar nu staat er expliciet dat hij pas leverbaar is vanaf 15 dec.CptKemel schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:01:
[...]
Midden oktober heb ik een E5 besteld en die was er gewoon binnen een paar dagen - maar ik woon "ten oosten van Nederland" dus dat maakt misschien verschil?
Inmiddels staat hij en bevalt prima. Ik zal tzt een paar foto's uploaden.
En dat voor een aantal bureaus.
Stond iets gelijk er toen ook?
(Komt bij mij over dat ze op een container op de boot uit China wachten)
Had iemand ook eentje van Yaasa toevallig? Ik sta op het punt eentje te bestellen maar aangezien alles zo op elkaar lijkt vind ik een keuze maken erg lastig
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Er stond meen ik een algemene tekst over langere levertijden i.v.m. corona maar niets over meerdere weken.ErikKam schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:58:
[...]
Maar nu staat er expliciet dat hij pas leverbaar is vanaf 15 dec.
En dat voor een aantal bureaus.
Stond iets gelijk er toen ook?
(Komt bij mij over dat ze op een container op de boot uit China wachten)
Ik denk inderdaad dat er eerst een paar containers binnen moeten komen. Home office is al sinds maart de norm in veel bedrijven hier en ze staan goed aangeschreven op amazon.de - ik denk dat het een gouden business is dit jaar.
Verwijderd
Je linkje doet het niet, bedoel je deze: https://www.amazon.de/-/n...itle_o01_s00?ie=UTF8&th=1Reteip schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:53:
Ik heb ook de Boho besteld bij Amazon. https://www.amazon.de/-/n...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1. Ik verwacht deze volgende week binnen te krijgen. Tnx voor de tips!
Als beloofd, een paar foto's. Inmiddels heb ik met verlengkabels de miditower en subwoofer ergens anders kunnen zetten, en met wat kabelmanagement is alles nu een stuk netter.
Model: Flexispot E5-E5B_EU
:strip_exif()/f/image/kuIVY24OBotFVnldBQr1Csgp.jpg?f=fotoalbum_large)
Het frame was vrij eenvoudig in elkaar te zetten, het kostte mij ongeveer 45 minuten. Doe het eventueel met z'n tweeën, dat is handiger voor de dwarsbalk.
:strip_exif()/f/image/poMLDyisWDDFLVu9wOSGqGKD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wilde een verrijdbaar buro, dus ben voor de wieltjes gegaan die door flexispot worden aanbevolen: Wielen voor flexispot buro
Dit vond ik om twee redenen praktisch: ik was zeker dat de wielen de juiste afmeting en sterkte hebben, en mocht er ooit een (garantie)issue zijn met het frame dan kan ik met goed geweten zeggen de aanbevolen wielen te hebben gebruikt.
:strip_exif()/f/image/r9wqSzfhNQpZgxYdpZNaLoYC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een apart blad op maat besteld, en met het blad op de grond en het frame ondersteboven erop markeringen gemaakt om de schroeven voor te boren.
:strip_exif()/f/image/kuE8BHpnFXbgoGTUTQj7xkzC.jpg?f=fotoalbum_large)
En ook wat gaten om kabels doorheen te voeren.
:strip_exif()/f/image/Nv36jKtBw4BLx7q4lOQ6WVZR.jpg?f=fotoalbum_large)
Finished product, in zitmodus. Als gezegd: het is nu wat netter dan op deze foto. Ik ben heel tevreden!
Model: Flexispot E5-E5B_EU
:strip_exif()/f/image/kuIVY24OBotFVnldBQr1Csgp.jpg?f=fotoalbum_large)
Het frame was vrij eenvoudig in elkaar te zetten, het kostte mij ongeveer 45 minuten. Doe het eventueel met z'n tweeën, dat is handiger voor de dwarsbalk.
:strip_exif()/f/image/poMLDyisWDDFLVu9wOSGqGKD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wilde een verrijdbaar buro, dus ben voor de wieltjes gegaan die door flexispot worden aanbevolen: Wielen voor flexispot buro
Dit vond ik om twee redenen praktisch: ik was zeker dat de wielen de juiste afmeting en sterkte hebben, en mocht er ooit een (garantie)issue zijn met het frame dan kan ik met goed geweten zeggen de aanbevolen wielen te hebben gebruikt.
:strip_exif()/f/image/r9wqSzfhNQpZgxYdpZNaLoYC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een apart blad op maat besteld, en met het blad op de grond en het frame ondersteboven erop markeringen gemaakt om de schroeven voor te boren.
:strip_exif()/f/image/kuE8BHpnFXbgoGTUTQj7xkzC.jpg?f=fotoalbum_large)
En ook wat gaten om kabels doorheen te voeren.
:strip_exif()/f/image/Nv36jKtBw4BLx7q4lOQ6WVZR.jpg?f=fotoalbum_large)
Finished product, in zitmodus. Als gezegd: het is nu wat netter dan op deze foto. Ik ben heel tevreden!
[ Voor 0% gewijzigd door CptKemel op 17-11-2020 18:24 . Reden: typos ]
Ik zoek een simpel wit melamine bureaublad (160x80). Ik heb nu een Bekannt hoek bureau, maar wil een maatje kleiner.
Vooralsnog lijkt mij het werkblad van worktrainer nog de beste optie. Iemand verder nog een tip, ik krijg zoveel hits dat ik het bos ff niet meer zie.
Vooralsnog lijkt mij het werkblad van worktrainer nog de beste optie. Iemand verder nog een tip, ik krijg zoveel hits dat ik het bos ff niet meer zie.
Ik heb inmiddels de Boho binnen. Dit weekend staat op de planning om er een blad op te zetten. Ik twijfel nog steeds. Voor Melamine bladen kwam ik uit op deze:screamhouse schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:13:
Ik zoek een simpel wit melamine bureaublad (160x80). Ik heb nu een Bekannt hoek bureau, maar wil een maatje kleiner.
https://www.tafelbladen.e...blad-25mm-kleur-wit-t014/
Ze hebben zowel 25 als 38mm en de verzendkosten zijn heel schappelijk (15,- of gratis vanaf 75). Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wat ik kan vinden aan recensies is positief.
Thanks, laat even je ervaringen weten? Wat is het voordeel van 38 mm?
Gewoon bij Ikea? Bekant of thyge heb je ook in wit. Ook enkel het blad.screamhouse schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:13:
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Ja maar die Bekant is beetje rond, anders had ik die zeker genomen.
Die Thyge had ik niet gezien, das zeker een optie, thx
Die Thyge had ik niet gezien, das zeker een optie, thx
[ Voor 30% gewijzigd door screamhouse op 17-11-2020 20:49 ]
wat zijn de ervaringen met overstappen van normaal naar een zit-sta bureau?
Ik heb nooit met iets anders gewerkt dan een zitbureau en ben opzoek naar wat meer werkruime (zit achter een zeer klein bureautje....)
Twijfel nu tussen een Jarvis (800 euro) of een refurbished Vitra Joyn (zitbureau, 600 euro)
Vraag is, is de 200 euro extra het waard voor te kunnen staan (en een desk drawer en schermsteun...) ?
Ik heb nooit met iets anders gewerkt dan een zitbureau en ben opzoek naar wat meer werkruime (zit achter een zeer klein bureautje....)
Twijfel nu tussen een Jarvis (800 euro) of een refurbished Vitra Joyn (zitbureau, 600 euro)
Vraag is, is de 200 euro extra het waard voor te kunnen staan (en een desk drawer en schermsteun...) ?
800 euro!? Genoeg mensen in dit topic die een mooi zit-sta bureau hebben gerealiseerd ±500 euro.Zorg schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:48:
wat zijn de ervaringen met overstappen van normaal naar een zit-sta bureau?
Wat ik persoonlijk prettig vind aan staand werken is dat je tijdens een meeting een beetje op en neer kan lopen of als je een lekker muziekje aan hebt staan kun je wat mee bewegen enzo. Ook zorgt het voor wat afwisseling in je werkhouding en omgeving. Als je van zitten naar staan gaat dan kun je dat zien als 'ik heb dit ding afgerond, ga nu aan iets nieuws beginnen'. Meetings probeer ik dus veelal staand te doen en programmeren zittend. En daarbij is het gewoon beter voor je om regelmatig even te staan. Zitten is het nieuwe roken enzo
Hoe kom je op 800 euro bij de jarvis?
Vooral op dit moment hebben ze 15% korting, waardoor het al snel een stuk goedkoper is.
En dan moet je al het grootste blad nemen en zo'n beetje full-option om op 800 te komen.
Persoonlijk heb ik sinds een paar dagen de jarvis in huis.
Heb een los frame (extended range) + programmeerbare controller + wieltjes besteld.
Met een aanvullende kortingscode van 5% (volgens mij omdat ik me een tijdje terug op hun nieuwsbrief heb geabonneerd) was ik in totaal €443.32 kwijt. En zonder die code betaal je momenteel met de sales €466.65 voor die configuratie.
Blad heb ik hergebruikt van mijn oude bureau, maar anders heb je voor een paar tientjes een los bureaublad, of als je luxe wilt doen voor tussen de 100 en 200 een massief eiken blad (afhankelijk van grootte en aanbiedingen). Laten we het zo zeggen: het blad bij fully zelf bestellen, vooral de grotere formaten, ben je m.i. een dief van je eigen portemonnee. Way overpriced.
Vooral op dit moment hebben ze 15% korting, waardoor het al snel een stuk goedkoper is.
En dan moet je al het grootste blad nemen en zo'n beetje full-option om op 800 te komen.
Persoonlijk heb ik sinds een paar dagen de jarvis in huis.
Heb een los frame (extended range) + programmeerbare controller + wieltjes besteld.
Met een aanvullende kortingscode van 5% (volgens mij omdat ik me een tijdje terug op hun nieuwsbrief heb geabonneerd) was ik in totaal €443.32 kwijt. En zonder die code betaal je momenteel met de sales €466.65 voor die configuratie.
Blad heb ik hergebruikt van mijn oude bureau, maar anders heb je voor een paar tientjes een los bureaublad, of als je luxe wilt doen voor tussen de 100 en 200 een massief eiken blad (afhankelijk van grootte en aanbiedingen). Laten we het zo zeggen: het blad bij fully zelf bestellen, vooral de grotere formaten, ben je m.i. een dief van je eigen portemonnee. Way overpriced.
[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 17-11-2020 22:03 ]
Toch niet eens zo raar qua opties
160cm blad, ik heb wat ruimte nodig
ladenblok, voor pennen en papier
programmeerbare controller
arm voor beeldscherm (ok die zal elders wel goedkoper te vinden zijn...)
totaal 772 euro ...
ik weet niet hoe ik het kan configureren zonder blad maar dan moet ik nog opzoek naar een blad, bij voorkeur kwaliteit eiken behandeld ben je ook een 200 euro kwijt, volgens je berekening zit ik dan op circa 650 euro maar ja dan moet je wel opzoek naar een eikenblad. Dan kan je net zo goed elk ander verstelbaar bureau kopen toch?
160cm blad, ik heb wat ruimte nodig
ladenblok, voor pennen en papier
programmeerbare controller
arm voor beeldscherm (ok die zal elders wel goedkoper te vinden zijn...)
totaal 772 euro ...
ik weet niet hoe ik het kan configureren zonder blad maar dan moet ik nog opzoek naar een blad, bij voorkeur kwaliteit eiken behandeld ben je ook een 200 euro kwijt, volgens je berekening zit ik dan op circa 650 euro maar ja dan moet je wel opzoek naar een eikenblad. Dan kan je net zo goed elk ander verstelbaar bureau kopen toch?
Frame only:
https://www.fully.com/en-eu/design/jarvis-frame-only.html
Eikenblad is wel een upgrade ten opzichte van wat fully levert. Of je dat de moeite waard vindt moet je zelf weten.
Verder, tja, arm voor beeldscherm en ladenblok zie ik toch als afzonderlijke onderdelen. Als die zijn inbegrepen voor 772 euro heb je een goede deal denk ik.
https://www.fully.com/en-eu/design/jarvis-frame-only.html
Eikenblad is wel een upgrade ten opzichte van wat fully levert. Of je dat de moeite waard vindt moet je zelf weten.
Verder, tja, arm voor beeldscherm en ladenblok zie ik toch als afzonderlijke onderdelen. Als die zijn inbegrepen voor 772 euro heb je een goede deal denk ik.
bedankt voor de link!
Ik heb een houthandelaar een mail gestuurd met de vraag naar een eikenhouten blad, zal ook lokaal nog eens gaan zien. Als een eikenblad met los frame goedkoper is dan hun bamboo met frame dan is eik toch iets mooier dan bamboo
Ik heb een houthandelaar een mail gestuurd met de vraag naar een eikenhouten blad, zal ook lokaal nog eens gaan zien. Als een eikenblad met los frame goedkoper is dan hun bamboo met frame dan is eik toch iets mooier dan bamboo
Ik heb via Bouwonline een houten werkblad besteld, blad was 90 diep maar heb die op maat laten zagen.
https://www.bouwonline.co...rustiek-ge-106854434.html
Ze hebben verschillende maten.
Ik zal binnenkort ook eens wat foto's erop zetten.
https://www.bouwonline.co...rustiek-ge-106854434.html
Ze hebben verschillende maten.
Ik zal binnenkort ook eens wat foto's erop zetten.
Bericht van de houthandelaar, eiken blad, prijs is nog acceptable (237€) maar wel 10 weken levertijd... bij bovenstaande link (bouwonline) al toch een stuk duurder (338€)
de link van @Can2 is een gevingerlast eikenblad, dit is goedkoper (185€) en komt wellicht meer overeen met de fully uitvoering...
Fully frame (400€) + eikenblad (185€ / 338€) = 585€ / 738€
Zit toch niet heel ver van de fully vandaan...
hout is onbewerkt en moet nog in de olie / vernis gezet worden (meerdere lagen)
zitten geen gaten in voor kabels weg te werken
geen bijkomende lade
direct in één keer geleverd
Je kan er natuurlijk een stijgerplank opleggen die je voor 20 euro bij de gamma kan halen, maar das toch niet hetzelfde imo
de link van @Can2 is een gevingerlast eikenblad, dit is goedkoper (185€) en komt wellicht meer overeen met de fully uitvoering...
geen bijkomende lade
Je kan er natuurlijk een stijgerplank opleggen die je voor 20 euro bij de gamma kan halen, maar das toch niet hetzelfde imo
Check ook een het Woood eikenblad, redelijk goedkoop te leveren via https://basiclabel.nl/cat...iv-afmetingen/180x90-cm-5.Zorg schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:58:
Bericht van de houthandelaar, eiken blad, prijs is nog acceptable (237€) maar wel 10 weken levertijd... bij bovenstaande link (bouwonline) al toch een stuk duurder (338€)
geen bijkomende lade![]()
Hoe kwam je aan de kortings code als ik vragen mag? Was het een algemene, en alleen die dag geldig?Kubie90 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:16:
Heb zojuist via de mail gevraagd naar een code, maar die wlden ze niet geven. Moest wachten op een code in de nieuwsbrief
Heb je hem al binnen? ben benieuwd naar je ervaring/ ReviewThecola schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:36:
[ Voor 11% gewijzigd door ErikKam op 18-11-2020 12:59 ]
38mm heeft geen praktisch nut. Uiteraard veranderd de maximale hoogte iets, en hoe laag hij kan. Bladen van 38mm hebben vooral een andere uitstraling als je er tegenaan kijkt. Ik vindt het iets minder kantoormeubel uitstralen bij een dikker blad. En aangezien ik het bureau thuis ga neerzetten in de woonkamer ga ik voor een 38mm blad. Deze zijn ook leuk: https://www.tafelbladen.eu/webshop/tafelbladen-buiten/screamhouse schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:16:
Thanks, laat even je ervaringen weten? Wat is het voordeel van 38 mm?
En momenteel 25% korting bij de gamma. Dus ca. 120 voor dit 180x90. Vziw niet gevingerlast.Lentje schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:18:
[...]
Check ook een het Woood eikenblad, redelijk goedkoop te leveren via https://basiclabel.nl/cat...iv-afmetingen/180x90-cm-5.
@Zorg fully levert ofwel laminaat, ofwel bamboe voor redelijke prijzen, het overige massieve hout is véél duurder.
Het is vooral een afweging tussen zelf wat meer werk doen en een betaalbaar massief eiken blad regelen, of voor iets meer geld een kant en klaar blad van iets minder hoogwaardig materiaal. Functioneel zal het denk ik niet veel uit maken.
Als je bijv zo'n eiken werkblad voor 120 koopt en een potje beits, ben je zelfs iets goedkoper uit dan een gelamineerd blad van fully.
Of als je zo goedkoop mogelijk wilt doen een blad kopen van goedkoper materiaal én het werk zelf doen. Bijv https://www.ikea.com/nl/nl/p/thyge-tafelblad-wit-60293774/
Kun je zo'n Woood werkblad ook whitewashen?
Ik ga zeker even zien vanavond in de bouwmarkt (woon in Belgïe en hebben hier wel een gamma maar dat is een kleine bij mij in de buurt). Meeste wat ik zie is allemaal vingerlas, hoeft natuurlijk geen bezwaar te zijn en inderdaad naar functionaliteit zal het niks uitmaken, ik persoonlijk ben nogal gefocussed op houtdefusion schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:56:
[...]
En momenteel 25% korting bij de gamma. Dus ca. 120 voor dit 180x90. Vziw niet gevingerlast.
@Zorg fully levert ofwel laminaat, ofwel bamboe voor redelijke prijzen, het overige massieve hout is véél duurder.
Het is vooral een afweging tussen zelf wat meer werk doen en een betaalbaar massief eiken blad regelen, of voor iets meer geld een kant en klaar blad van iets minder hoogwaardig materiaal. Functioneel zal het denk ik niet veel uit maken.
Als je bijv zo'n eiken werkblad voor 120 koopt en een potje beits, ben je zelfs iets goedkoper uit dan een gelamineerd blad van fully.
Of als je zo goedkoop mogelijk wilt doen een blad kopen van goedkoper materiaal én het werk zelf doen. Bijv https://www.ikea.com/nl/nl/p/thyge-tafelblad-wit-60293774/
Denk zeker wel dat een eiken werkblad en een potje beits nog een mooier resultaat geeft, en goedkoper is, dan die van fully
@Zorg wat betreft het blad van de houthandelaar. Bestaat dit dan uit planken van een soort eikenhout? Welk formaat planken worden gebruikt? Ik ben zelf niet zo zeer in het kopen van het blad, maar mijn eiken blad van Woood bestaat uit verschillende soorten eiken. De plankjes zijn ook maar 4 cm breed en variëren in lengte. Een blad dat bestaat uit planken van een zelfde soort eik en die uit veel.grotere planken bestaat zou best 240 kunnen kosten
Als het goed is komt ie morgen binnen, zal vrijdag wordenErikKam schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:57:
[...]
Heb je hem al binnen? ben benieuwd naar je ervaring/ Review
toettoett
Het is onbewerkt hout. Dus, dat kan lijkt mij wel. Of het mooi wordt is een tweede. De plankjes die gebruikt worden om het blad te maken verschillen behoorlijk van kleur en verschillen van groottescreamhouse schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:10:
Kun je zo'n Woood werkblad ook whitewashen?
Ik ga dus een blad van 200x80 er op zetten. Ook las ik dat de premium nog net wat stabieler is. Dat je knop moet blijven indrukken vind ik geen punt: doe ik op werk ook.bosaap22 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:07:
[...]
Waarom zou je voor de premium Line gaan als je een werkblad van 160 *80 wilt?
Zit dat 'm dan enkel in de Bosch "merk" motoren of heeft de Premium Line nog andere extra's toch de Basic? Twijfel een beetje tussen deze twee versies.
Heb Boho inmiddels binnen en haal vrijdag werkblad bij Worktrainer (lang leve de Volvo XC70 voor het 200cm werkblad
Nee ik kijk meer naar een massief eikenhouten werkbladAMD1800 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:27:
@Zorg wat betreft het blad van de houthandelaar. Bestaat dit dan uit planken van een soort eikenhout? Welk formaat planken worden gebruikt? Ik ben zelf niet zo zeer in het kopen van het blad, maar mijn eiken blad van Woood bestaat uit verschillende soorten eiken. De plankjes zijn ook maar 4 cm breed en variëren in lengte. Een blad dat bestaat uit planken van een zelfde soort eik en die uit veel.grotere planken bestaat zou best 240 kunnen kosten
zoiets:
:fill(white):strip_exif()/f/image/HV4uRBQNqlrWQ21auhncbDe5.png?f=user_large)
Dat is dus één blad ipv aan elkaar gelijmde balken (=vingerlas). De ene vind een vingerlas mooier omdat je dan veel meer variatie hebt, dit is gewoon één dezelfde kleur
En opzich had deze bovenstaande een hele nette prijs (230€) maar een levertijd van 10 weken...
https://www.pdhoutprodukten.nl
[ Voor 20% gewijzigd door Zorg op 19-11-2020 08:57 ]
Ik kom steeds weer terug op dit forum om te kijken hoe mensen het doen met hun desk. Het spookt al een tijdje in mijn hoofd om een standing desk te nemen. Daarvoor zijn twee redenen.
1. Ik kom vanuit een vrij actieve baan (teler van bloemen en planten ) nu werk ik als bedrijfsadviseur voor de tuinbouw en veel dus nu veel thuis. Dus is heel de dag stilzitten niet mijn ding
2. Ik wil wat meer vrijheid en ik moet toch een ander bureau want dit ding is niet om hoogte instelbaar. Waar voor veel mensen dit geen probleem is wordt dit wel een probleem als je er de hele dag achter moet zitten.
Al met al net de knoop doorgehakt
Ik heb een Fully Jarvis gekocht; met als reden dat ik het ontwerp iets mooier vind (iets opener aan de voorkant) en ik wil een bredere range qua verstel mogelijkheden fijn vind. Ik heb al een Woood Tafelblad liggen van 180 x 90 wat ik al had liggen voor mijn bureau. Ik moest nog een onderstel lang over getwijfeld.
1. Ik kom vanuit een vrij actieve baan (teler van bloemen en planten ) nu werk ik als bedrijfsadviseur voor de tuinbouw en veel dus nu veel thuis. Dus is heel de dag stilzitten niet mijn ding
2. Ik wil wat meer vrijheid en ik moet toch een ander bureau want dit ding is niet om hoogte instelbaar. Waar voor veel mensen dit geen probleem is wordt dit wel een probleem als je er de hele dag achter moet zitten.
Ik heb een Fully Jarvis gekocht; met als reden dat ik het ontwerp iets mooier vind (iets opener aan de voorkant) en ik wil een bredere range qua verstel mogelijkheden fijn vind. Ik heb al een Woood Tafelblad liggen van 180 x 90 wat ik al had liggen voor mijn bureau. Ik moest nog een onderstel lang over getwijfeld.
Helemaal onderaan en dan bedoel ik helemaal onderaan staat Subscribe for 5% offErikKam schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:57:
[...]
Hoe kwam je aan de kortings code als ik vragen mag? Was het een algemene, en alleen die dag geldig?
Heb zojuist via de mail gevraagd naar een code, maar die wlden ze niet geven. Moest wachten op een code in de nieuwsbrief
[...]
Heb je hem al binnen? ben benieuwd naar je ervaring/ Review
[ Voor 63% gewijzigd door GerGio op 19-11-2020 15:09 ]
Nickname KasPlantje.
Ben benieuwd naar je setup!GerGio schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:41:
Ik kom steeds weer terug op dit forum om te kijken hoe mensen het doen met hun desk. Het spookt al een tijdje in mijn hoofd om een standing desk te nemen. Daarvoor zijn twee redenen.
Sowieso vind ik het leuk om foto's te zien, goed voor de beeldvorming!!
ping 127.212.23.124
:strip_exif()/f/image/0srXOQs3c1dMwYXgD60MA7Ua.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb met hulp van dit topic bovenstaande setup besteld.
Onderstel https://www.amazon.de/gp/product/B07KZVFYNB
Tafelblad bij de praxis gehaald https://www.praxis.nl/bou...45cm/2189116#store-finder en zelf wat gaten voor de kabels en monitorsteun erin geboord.
Voor 430 euro klaar en ik ben er blij mee, staat stevig en stoot mijzelf net niet aan de dwarsbalk, maar die kan er ook af.
Ik ga denk ik morgen voor dit frame
https://link.marktplaats.nl/m1623217002
En dan een tweede hands hoekblad erbij.
Het frame kost me 350 euro en het blad 25 (Mats prijs)
Staat het in de buurt te koop.
Die controller lijkt op de controllers die op kantoor op de bureaus zitten. Maar ik heb ondertussen eerlijk gezegd moeite met het herinneren hoe die er precies uit zagenErikKam schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:56:
Ik ga denk ik morgen voor dit frame

Is het een idee om hier het grote Zit/sta bureaus forum van te maken. Met een topic start en waarin iedereen hun ervaringen kan delen?
Nickname KasPlantje.
@GerGio dat zou ik ook graag willen. Ik kan zelf helaas niet het topic type aanpassen. Ik zal vanavond eens een moderator mailen hierover
Misschien kan @Ardana hier zo ook wel mee helpen?
Ik heb gisteravond een zwart EK2 onderstel besteld bij Flexispot met het idee daar het (oude) blad van mijn Ikea Bekant buro.
Eens kijken wat dat brengt, als het in elkaar zit en netjes staat zal ik fotos en ervaringen delen - ook over Flexispot. Ik heb de PSU houder gelaten voor wat het is, ik ga denk ik wel een gat in het blad maken voor kabeldoorvoer; daar moet ik nog even voor shoppen bij de Masco.
Ik heb gisteravond een zwart EK2 onderstel besteld bij Flexispot met het idee daar het (oude) blad van mijn Ikea Bekant buro.
Eens kijken wat dat brengt, als het in elkaar zit en netjes staat zal ik fotos en ervaringen delen - ook over Flexispot. Ik heb de PSU houder gelaten voor wat het is, ik ga denk ik wel een gat in het blad maken voor kabeldoorvoer; daar moet ik nog even voor shoppen bij de Masco.
ping 127.212.23.124
Flexispot heeft vandaag extra hoge kortingen
Hele maand is het black friday, dat klopt inderdaad.ErikKam schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:01:
Flexispot heeft vandaag extra hoge kortingen
ping 127.212.23.124
Vandaag nog meer. Eerst waren sommige 15% maar sommige hebben nu nog meer kortingpjottum schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:00:
[...]
Hele maand is het black friday, dat klopt inderdaad.
Ik ben een bureau van flexispot aan het overwegen, maar kwam deze review tegen. Zijn er mensen met dit onderstel die hetzelfde ervaren? En dan met name de instabiliteit.
Heb net mijn eerste zit/sta bureau in elkaar gezet (Jarvis onderstel + eigen blad). Hoewel ik het nog niet veel gebruikt heb, en ook geen eerdere ervaring heb met andere producten wil ik toch een eerste impressie delen omdat er best veel mensen zijn die nu een keuze aan het maken zijn.
Ik heb enkel het Jarvis onderstel gekocht omdat het bamboeblad wat er standaard bij komt voor mij te dun is (2 cm) en als je er een wil van 160cm breed of meer dan meer dan 200 euro kostte. Een eigen blad maakt het monteerproces niet veel moeilijker: je hoeft alleen je eigen gaatjes te boren in het blad. Ik ben 195cm en dacht weg te komen met de variant die minder hoog en minder laag kan en dat klopt net aan voor de minimumstand. Ik zou wel aanraden een paneel met geheugenstand te kiezen. Al in al kostte het onderstel mij ongeveer €400 (15% november korting + 5% van een of andere coupon code) en werd het in drie dagen geleverd.
Het monteerproces was soms een beetje schroef, maar dat kan acceptabel zijn. Er was wel een fabrieksfout waardoor een snoer niet in de control box gestopt kan worden en Fully aanraadde om een stuk van het plastic van het snoer weg te snijden. Fully en eigenlijk elk ander merk waar je een bureau van koopt maakt de bureau's zelf niet, deze komen in het geval van Fully van Jiecang, dus dit kan je ook elders meemaken.
Stabiliteit is prima op lage stand, en redelijk op hoge stand, maar dit kan zeker beter als ik een betere monitoropstelling zou hebben. Misschien kom ik hier op terug als ik het meer gebruikt heb. Niet belangrijk voor iedereen, maar ik kan de 'Alloy'/clear coat kleur aanraden. Het ziet er interessanter uit dan zwart/wit en je hebt sowieso iets anders. Over het algemeen ben ik tevreden, zeker voor de prijs die ik ervoor betaald heb. Wat mij betreft mis ik niets dus zou ik duurdere opties afraden, maar wellicht zijn er nog goedkopere opties die voldoende zijn voor sommigen.
Ik heb enkel het Jarvis onderstel gekocht omdat het bamboeblad wat er standaard bij komt voor mij te dun is (2 cm) en als je er een wil van 160cm breed of meer dan meer dan 200 euro kostte. Een eigen blad maakt het monteerproces niet veel moeilijker: je hoeft alleen je eigen gaatjes te boren in het blad. Ik ben 195cm en dacht weg te komen met de variant die minder hoog en minder laag kan en dat klopt net aan voor de minimumstand. Ik zou wel aanraden een paneel met geheugenstand te kiezen. Al in al kostte het onderstel mij ongeveer €400 (15% november korting + 5% van een of andere coupon code) en werd het in drie dagen geleverd.
Het monteerproces was soms een beetje schroef, maar dat kan acceptabel zijn. Er was wel een fabrieksfout waardoor een snoer niet in de control box gestopt kan worden en Fully aanraadde om een stuk van het plastic van het snoer weg te snijden. Fully en eigenlijk elk ander merk waar je een bureau van koopt maakt de bureau's zelf niet, deze komen in het geval van Fully van Jiecang, dus dit kan je ook elders meemaken.
Stabiliteit is prima op lage stand, en redelijk op hoge stand, maar dit kan zeker beter als ik een betere monitoropstelling zou hebben. Misschien kom ik hier op terug als ik het meer gebruikt heb. Niet belangrijk voor iedereen, maar ik kan de 'Alloy'/clear coat kleur aanraden. Het ziet er interessanter uit dan zwart/wit en je hebt sowieso iets anders. Over het algemeen ben ik tevreden, zeker voor de prijs die ik ervoor betaald heb. Wat mij betreft mis ik niets dus zou ik duurdere opties afraden, maar wellicht zijn er nog goedkopere opties die voldoende zijn voor sommigen.
Heeft iemand een goede tip voor een zit/sta bureau met een diepte van maximaal 70 cm?
Breedte 120 cm oid is prima. Wil liever geen 60 cm omdat ik het externe scherm graag wel een stuk van mij af wil hebben staan.
Breedte 120 cm oid is prima. Wil liever geen 60 cm omdat ik het externe scherm graag wel een stuk van mij af wil hebben staan.
Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen