Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipkip90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-07 19:38
De richtlijn voor een kwalitatief goed bureau is voor enkel het onderstel zo’n 400-500 euro (bijv flexispot e7). Met blad kun je alle kanten op qua prijsklasse. Zelf was ik met kortingen 400 (onderstel) + 130 (eiken woood blad) + 40 (lak) = 570 kwijt en een paar uur arbeid. Zonder korting is ongeveer 725 euro. Kwalitatief en goedkoper dan dit kan bijna niet behalve met een goedkoop ikea blad erop. Veel duurder is ook niet verstandig (tenzij de prijs in het blad zit) want uiteindelijk is dit product technisch gelimiteerd in wat mogelijk is qua stabiliteit, op dit niveau zit flexispot al.

Ikea heeft wel verschillende goede bureaus, maar ook enkele minder stabile bureaus. Je kunt ze in ieder geval testen in de showroom, maar dat heb je misschien dan niet gedaan?

De bekant is niet een goede keuze. Dit zit echt in het ondersegment, je hebt inderdaad te weinig geld uitgegeven voor jouw wensen. Je kunt wel een flexispot onderstel overwegen met een ikea blad van een paar tientjes erop om alsnog relatief goedkoop uit te zijn.

Betreft jouw andere vragen, de antwoorden kun je terug vinden in dit topic. Ik zou je willen uitnodigen om hier eerst wat tijd in te stoppen en te lezen voordat je met vragen komt, daarmee had je ook deze miskoop kunnen voorkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hipkip90 op 02-12-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 15:53

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Sammy_tukker schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:50:
[...]

Het voelt dus wat ruw, maar alle schroeven zaten erbij: let goed op de meeste gaatjes zijn voorgeboord, behalve die voor de kabelgoot en de 3 die in het centrale deel van het blad geschroefd moeten worden. Ik had het blad eerst 180 graden verkeerd ( wel de boven en onderzijde goed) waardoor ik nu 1 gaatje niet voor niks in mijn blad heb zitten van het centrale deel: je kunt dit zien doordat de gaatjes voor het bedieningspaneel wel zijn voorgeboord, zowel links als rechts
Ah, ja ik gebruik het blad op een onderstel van een ander merk (Maidesite).

Echter baal ik wel dat mijn blad afgeronde hoekjes heeft, terwijl dit op de foto's niet zo is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIfsFIaojwVj1wc7-4SzQQIiWqE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oED387qJqb0C9di2TJm2ytFX.png?f=user_large

Verder staat het ook niet in de omschrijvingen. Dus ik ga denk ik een klacht indienen want ik vind ronde hoekjes echt superlelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Ik zoek een onderstel voor mijn ikea bureau (160x80) van bijna 10 jaar oud, blad voldoet nog steeds, dus onzin om die te vervangen op dit moment.
Nou zat ik eerst rond te kijken bij de ikea, maar kwam via dit topic bij flexispot terecht, welke leuker geprijsd zijn dan de ikea.

Nou hebben ze leuke kerstaanbieding voor de EF1, 189€ -10% = 171€
Maar nu heb ik 2x24" hangen aan een beugel + een houder voor mijn laptop en ben ik bang dat dat een gevalletje "goedkoop = duurkoop" wordt. Misschien dan toch de E5 voor 269€ ?

Wie heeft ervaring met de EF1 / E5 om te vertellen of het die 100€ extra waard is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-03 09:57
Er is een nieuw goedkoper onderstel met 4 poten bij Flexispot, de E2Q (https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e2q-4-poots.html). Iemand ervaring mee, hoe verschilt deze van de duurdere E7Q?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:25
slayerrp schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:47:
Ik zoek een onderstel voor mijn ikea bureau (160x80) van bijna 10 jaar oud, blad voldoet nog steeds, dus onzin om die te vervangen op dit moment.
Nou zat ik eerst rond te kijken bij de ikea, maar kwam via dit topic bij flexispot terecht, welke leuker geprijsd zijn dan de ikea.

Nou hebben ze leuke kerstaanbieding voor de EF1, 189€ -10% = 171€
Maar nu heb ik 2x24" hangen aan een beugel + een houder voor mijn laptop en ben ik bang dat dat een gevalletje "goedkoop = duurkoop" wordt. Misschien dan toch de E5 voor 269€ ?

Wie heeft ervaring met de EF1 / E5 om te vertellen of het die 100€ extra waard is ?
Ik heb eventueel nog een galant onderstel voor je staan: mag voor weinig weg, maar wellicht heb je die zelf ook? Is die met de T-poot, ik vond hem aardig stabiel, maar als je van de WG een zit sta mag wil je wat anders natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 22:39
slayerrp schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:47:
Voor wat het waard is staat hier nog wat extra informatie tussen de twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
Sammy_tukker schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:50:
[...]

Ik heb eventueel nog een galant onderstel voor je staan: mag voor weinig weg, maar wellicht heb je die zelf ook? Is die met de T-poot, ik vond hem aardig stabiel, maar als je van de WG een zit sta mag wil je wat anders natuurlijk.
Heb nu het bestaande Ikea onderstel (volgens mij galant met gespreide poten) nog eronder, maar wil switchen naar zit sta.
Koop hem zelf, dus heb niks te doen met de WG. 😋

Maar thx voor je aanbod👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScanCircle
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-03 17:19
Iedereen die veel zit en een zit/sta bureau overweegt, wil ik adviseren om er een met minstens 2 elektronische standen en een timer te nemen. Ik heb de https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-180-x-80-cm met 3 standen en heb de timer ingesteld op 30 minuten (op advies van m'n fysio). Dat betekent dat ik om de 30 minuten een pieptoon krijg, waarop ik zelf overschakel naar een andere stand. Want lang staan is net zo slecht al lang zitten. Klinkt mss een beetje dwangmatig, maar het helpt (mij) echt. Je kunt trouwens ook gewoon weer dezelfde stand kiezen en de piep blijft gelukkig niet doorgaan als je even niet in de buurt bent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahH1YREcTao44Ro-adv_nCheSzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJs9NSGe2rNIh7R4Ea1Cr7by.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
[911] schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:55:
[...]

Voor wat het waard is staat hier nog wat extra informatie tussen de twee.
Dankje, heb inmiddels nog wat meer topics her en der gevonden. Toch wel veel mensen die de 3 fase poot vs de 2 fase poot, de 2 motoren en misschien wel het belangrijkste die de stabiliteit van de E5 beter vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGH009
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-07 11:34
DGH009 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:35:
[...]

Nou, binnen een uur had ik de offerte al. Het bureau met 200 cm x 100 cm massief eikenblad komt neer op 1700 euro. Ik ben akkoord gegaan. Ik moet helaas een paar weken geduld hebben (want maatwerk) maar dat gaat het wel waard zijn. 8)
Destijds werd gezegd een levertijd van 4-5 weken. Vorige week de bezorgafspraak gepland voor morgen (7 weken na bestellen) maar ik werd zojuist gebeld dat het blad nog niet binnen is en waarschijnlijk niet eens voor de kerst (Lees: wordt Januari). Ik heb maar akkoord gegeven dat ze morgen het bureau onderstel met een bruikleenblad komen leveren (gaat geen 100cm x 200cm zijn maar iets in die buurt, zelfs dat kon MultiRatio me niet vertellen).

/DGH loopt forst te vloeken waar niemand hem kan horen.

[ Voor 3% gewijzigd door DGH009 op 07-12-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Hallo, hier zullen vast wel mensen zijn die dat nieuws bericht van dat "complete" bureau ook hebben gelezen wat pasgeleden op tweakers stond is nog niet superlang geleden vermoed 1 maand kan korter zijn of 2 of iets langer zelfs? Ik kan het even niet meer vinden zoeken lukt ook ff niet, ik heb ook vlug hier even gekeken (niet echt gezocht daar ik al gezocht heb) Ik wilde het nieuwsbericht graag nog eens door lezen, ik ben geinteresseerd in zo'n wall muur noem ik het maar even wat meestal aan de achterkant zit waar je allemaal spullen op kwijt kunt, heb het ook wel eens gezien dat het voor de helft aan de zijkanten zit. Wilde zo maar eens even op Amazon kijken wat dat ongeveer moet gaan kosten en hoe en wat enzo. Maar weet dus niet hoe het precies heet.

Zag btw dit kant en klare bureau bij de Ikea maar niet echt naar de specs enzo gekeken nog, gewoon zomaar als inspiratie:

https://www.ikea.com/nl/n...BEgJrYfD_BwE&gclsrc=aw.ds

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ah dat heet dus een back board. Nieuws artikel zou ik alsnog erg op prijs stellen! Alvast bedankt iig.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:58
Ik ben ook op zoek naar een zit sta bureau.

Nu is stabiliteit echt een punt waar het iedere keer op mis gaat, want ik mijn werk (tekenwerk) is het echt enorm vervelend als een bureau niet stabiel is.

Kunnen jullie een bepaald type of merk aanraden? Budget ligt rond de 400 euro.
Ik zoek overigens wel een zit sta bureau met 2 motors. Deze zijn een stuk vlotter en stiller dan enkele motoren.

Kun je overigens de standaard up/down regelaar veranderen naar 1 met geheugen? Of werkt dat niet zo makkelijk? Ik zie namelijk af en toe wel bureau`s die me wat lijken, maar daar zit dan vaak geen geheugen module in.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 09:24
Nollie29 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:28:
Hoi allen,

Inmiddels heb ik het Ikea Bekant zit/sta hoekbureau in elkaar gezet en heb ik mijn monitor en werklaptop aangesloten en op de hoek geplaatst. Ik zit nu tegen de bolling van de hoek, wat best wel prettig is.
Voorheen had ik een bureau van 160x80, ook van de ikea. Hier heb ik 15 jaar lang achter gewerkt maar door een verbouwing van de woonkamer leek het mij leuk om weer over te gaan op een hoekbureau, wat ik in een ver verleden heb gehad. Voordat ik hem had aangeschaft was ik best wel gecharmeerd van het design en heb ik eigenlijk zonder al te veel onderzoek het bureau aangeschaft. De reviews waren goed.

Helaas kom ik er na vandaag achter dat hij in de praktijk best wel tegenvalt!! De stabiliteit van het bureau laat te wensen over. Mijn monitor trilt zo'n beetje met iedere toetsaanslag. Daarnaast lijkt het wel alsof de zit/sta knoppen een soort van eigen leven hebben. De knoppen werken stroef en lijken soms ineens te stoppen. Voor 570 euro mag je verwachten dat dit allemaal beter zou zijn.

Ik ben geneigd om het bureau misschien wel terug te gaan brengen naar Ikea helaas.... Het is gewoon niet wat ik had verwacht. Wilde hier even mijn ervaring delen en ga er nog wat meer onderzoek naar doen.
Ik zit al jaren in de kantoormeubelwereld en voor 400 euro ex btw kun je in de b2b markt echt een high end genormeerd bureau kopen van 120x80 tot 180x80. Dit met een 22mm melamine blad erop, geheugen, europese productie, anticollision etc etc. Eventueel voor een paar tientjes inclusief inbouwunits met 230v, utp, hdmi etc. Ook voldoenend aan alle europese normeringen. Maar dan heb je een zakelijk bureau van hoogwaardig materiaal, zonder dat je allerlei homey-poespas erop hebt (houten wangen, ronde vormen etc).

Bedrijven als Ikea en allerlei andere merken en verkopers, gooien hun inkoop x 2.5, 3 of 4, omdat er in de particulieren markt zo weinig echt goed aanbod is. Echt schrikbarend eigenlijk en veelzeggend over hoe het systeem werkt.

Wij verkopen ook aan particulieren, dus mocht je echt nog op zoek zijn, stuur even een DM. Er is echt geen enkele reden dat je voor bijna 600 euro geen kwalitatief hoogstaand bureau kunt kopen die gewoon van 62 tot 130 cm in hoogte elektrisch verstelbaar is, terwijl je in de sta-stand gewoon erop kunt zitten. Zo stabiel zijn ze.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-12-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Wachten... schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:49:
Ik ben ook op zoek naar een zit sta bureau.

Nu is stabiliteit echt een punt waar het iedere keer op mis gaat, want ik mijn werk (tekenwerk) is het echt enorm vervelend als een bureau niet stabiel is.

Kunnen jullie een bepaald type of merk aanraden? Budget ligt rond de 400 euro.
Heb zelf een HonMove van Worktrainer. Dat is één van de meest stabiele tafels (met 4 poten). Als ik expres met met vlakke hand op de tafel, de tafel probeer te bewegen, dan beweest mijn monitor wel een beetje. Maar ik heb dan ook een 40 inch scherm met een lange monitor arm, dus dan krijg je al snel dat elke miniscule beweging via de arm met een grotere kracht wordt doorgegeven aan de monitor. Maar als ik bijv. op de lopende band sta te lopen, met handen op het toetsenboard aan het typen ben (en dus een bewegend bovenlichaam heb) neem ik geen trillingen waar. Maar met 400 euro redt je het niet met de HonMove. Maar je kan eventueel wel bij Worktrainer (in de buurt van Utrecht) langs gaan om te testen of er bureau's binnen je budget zijn die stabiel genoeg voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:15
Ohmarinus schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:32:
[...]

Ah, ja ik gebruik het blad op een onderstel van een ander merk (Maidesite).

Echter baal ik wel dat mijn blad afgeronde hoekjes heeft, terwijl dit op de foto's niet zo is:
[Afbeelding]

Verder staat het ook niet in de omschrijvingen. Dus ik ga denk ik een klacht indienen want ik vind ronde hoekjes echt superlelijk.
Het is lastig te zien, maar op de foto zie ik wel afgeronde randen, of bedoel je wat anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Over fysio gesproken, ik vraag me af of de mensen in dit topic er bewust van zijn dat staan achter het bureau cardiovasculair gezien mogelijk nog slechter is dan zitten. (Naast dat stilstaan ook nog eens minder comfortabel is dan zitten.)

Als je staat moet het lichaam namelijk het bloed vanuit de benen helemaal tegen de zwaartekracht in omhoog pompen. Gebruikers wisselen het zitten/staan meestal wat af, maar dan ga je dus vanuit de ene slechte positie (zitten) over op de andere slechte positie (staan). Dit afwisselen is cardiovasculair gezien naar mijn idee bij lange na niet voldoende.
Staan kan wel verlichting geven aan rugklachten, omdat de rug er op een correctere manier belast kan worden, maar cardiovasculair gezien is stilstaan niet echt goed. De beste manier om van een zit-sta bureau een gezondheidsbevorderend apparaat te maken, is door het uit te breiden met een lopende band. Dan ga je dus van statisch stilstaan, naar dé meest natuurlijke beweging van de mens: lopen. Als je loopt, worden je beenspieren afwisseld aangespannen, waardoor bloedcirculatie juist bevorderd wordt i.p.v. wordt afgeremd. Ook verhoogd het je hartslag iets, wat niet alleen cardiocasculair beter is op meerdere vlakken, maar ook metabolisch. Ook worden de spieren beter belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Cyb schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:33:
[...]

Over fysio gesproken, ik vraag me af of de mensen in dit topic er bewust van zijn dat staan achter het bureau cardiovasculair gezien mogelijk nog slechter is dan zitten. (Naast dat stilstaan ook nog eens minder comfortabel is dan zitten.)

Als je staat moet het lichaam namelijk het bloed vanuit de benen helemaal tegen de zwaartekracht in omhoog pompen. Gebruikers wisselen het zitten/staan meestal wat af, maar dan ga je dus vanuit de ene slechte positie (zitten) over op de andere slechte positie (staan). Dit afwisselen is cardiovasculair gezien naar mijn idee bij lange na niet voldoende.
Staan kan wel verlichting geven aan rugklachten, omdat de rug er op een correctere manier belast kan worden, maar cardiovasculair gezien is stilstaan niet echt goed. De beste manier om van een zit-sta bureau een gezondheidsbevorderend apparaat te maken, is door het uit te breiden met een lopende band. Dan ga je dus van statisch stilstaan, naar dé meest natuurlijke beweging van de mens: lopen. Als je loopt, worden je beenspieren afwisseld aangespannen, waardoor bloedcirculatie juist bevorderd wordt i.p.v. wordt afgeremd. Ook verhoogd het je hartslag iets, wat niet alleen cardiocasculair beter is op meerdere vlakken, maar ook metabolisch. Ook worden de spieren beter belast.
Tja, ik weet niet of hier officiële bronnen voor zijn, maar ik heb dit wel vaker voorbij zien komen. Voor mij klinkt dit echter weer redelijk als "likes of clicks ontvangen" omdat het een hot topic is. (Dat bedoel ik niet met jouw post overigens).

Het maakt niet uit hoe goed iets is, er zullen altijd mensen/bedrijven zijn die een andere kant willen laten zien, en vaak om er zelf met hun producten beter uit te komen.

Nogmaals, ik zeg niet dat het beter of slechter is om te staan, echter neem ik dit soort blogs/vlogs altijd met een flinke korrel zout. Ik denk dat als jij een beetje wisselt in het staan en zitten, dat dit het allerbeste voor je is. Ik ben geen expert, maar mijn benen voelen meer aangedaan na een dag zitten, dan na een dag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik ben even door het topic heen aan het gaan, en zie veel de Flexispot E7Q voorbij komen.

Het enige waar ik wat zorgen bij heb, is het frame en de controller e.d. die allemaal onder het frame zitten.
Ik zit vaak (als een echte man) met mijn benen over elkaar en als er een frame ergens zit, dan heb ik daar vaak last van,

Ik weet alleen niet hoe hoog (dik) dat frame en die controller zijn, en of ik hier echt last van ga hebben.
Kan iemand mij hun ervaring geven hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Wachten... schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:53:
[...]

Tja, ik weet niet of hier officiële bronnen voor zijn, maar ik heb dit wel vaker voorbij zien komen. Voor mij klinkt dit echter weer redelijk als "likes of clicks ontvangen" omdat het een hot topic is. (Dat bedoel ik niet met jouw post overigens).

Het maakt niet uit hoe goed iets is, er zullen altijd mensen/bedrijven zijn die een andere kant willen laten zien, en vaak om er zelf met hun producten beter uit te komen.

Nogmaals, ik zeg niet dat het beter of slechter is om te staan, echter neem ik dit soort blogs/vlogs altijd met een flinke korrel zout. Ik denk dat als jij een beetje wisselt in het staan en zitten, dat dit het allerbeste voor je is. Ik ben geen expert, maar mijn benen voelen meer aangedaan na een dag zitten, dan na een dag staan.
Waar vermeldt hij een blog/vlog? Of zelfs de naam van een product? Zonder dat je weet waar deze informatie vandaan komt, en of er een bias/motivatie achter zit om loopbanden te verkopen, vind ik dit nogal een aanname. Hij kan het evengoed opgepikt hebben op een neutraal medisch youtube channel die geen loopbanden verkoopt, en zelf ook niet naar loopbanden verwijst. De loopband suggestie kan een eigen interpretatie zijn.

Nogmaals, we weten het zelf ook niet, en het kan best jouw lezing zijn, of een meer neutrale, maar dan vraag je eerst naar de bron ipv te veronderstellen?

Als er een kern van waarheid in zit, dan kan ieder het zelf wat verder uitzoeken.

In dezelfde lijn zou je ook kunnen stellen dat jouw reactie overmatig defensief is voor het hele zit-/sta gebeuren, omdat je er zelf in geïnvesteerd hebt (als persoon in jouw setup bedoel ik) en ook een zekere bias vertoont?

Dat gezegd zijnde, als het zover komt dat je met een loopband achter je bureau "moet" gaan staan, zou ik me in de eerste plaats als mens afvragen waar we mee bezig zijn... 8)7 Dit klinkt erg absurd, en is een overcomplicatie bovenoop overcomplicatie om toch maar een type werk te doen waar we als mens blijkbaar niet geschikt voor zijn. Of anders moeten organiseren.

Dan moeten we misschien even wat afstand nemen, ons bezinnen en eens goed nadenken.

Als je aan een alien moet uitleggen dat je bewegend stationair werk moet doen en het klinkt absurd, is het dat misschien ook wel...

Ik denk dat zittend of staand de meeste winst gewoon gehaald wordt door af en toe eens een blokje om te wandelen. Elk uur 5 minuutjes wandelen, ipv krampachtig manieren te vinden om toch maar blijven door te gaan aan de pc en ons te overtuigen hoe gezond het wel is.

Ik zie de sta-functie aan een desk vooral als een voordeel voor de zitpositie. Niet voor de bloedcirculatie of andere gezondheidsaspecten. Ik merk dat ik vaak, hoe ik ook zit, en op welke hoogte het bureau ook staat en met welke stoel ook, je soms toch onderuitzakt of niet mooi rechtop zit.

Dus puur het ergonomische aspect van de zaak (rug/core) en niet zozeer "ik sta dus ik ben cardiovasculair goed bezig"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:27
Ik merk juist als ik sta dat ik veel meer rondloop tijdens mijn werk. Even iets pakken in de keuken, meekijken met een collega etc. Als ik zit is die drempel veel hoger. Een dag achter mijn zit-sta bureau laat ook beduidend meer stappen zien op mijn horloge, en alleen staan detecteert hij niet.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Himalaya schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:20:
Ik merk juist als ik sta dat ik veel meer rondloop tijdens mijn werk. Even iets pakken in de keuken, meekijken met een collega etc. Als ik zit is die drempel veel hoger. Een dag achter mijn zit-sta bureau laat ook beduidend meer stappen zien op mijn horloge, en alleen staan detecteert hij niet.
Inderdaad, een natuurlijk effect van de drempel wegnemen, en al te staan. Maar dan zit het gezondheidseffect meer in het niet 'geketend' aan je bureau zitten, maar in het actiever zijn gedurende de dag.

De loopband achter het bureau vind ik nogal een gedoe. Een nogal extreem 'USA-business bro' type die 38 uur per dag werkt, die vibe ;)

Staat ook steeds in de weg, of als je eens normaal wil zitten/staan moet je het uit de weg slepen (of een tweede bureau hebben). Goed, dit gesprek gaat misschien wat te ver in een zit/sta bureau topic (er is naar aloude tweakers gewoonte 4 subtopics en thema topics voor accessoires, wellicht ook nog voor levertijden, enz... ipv alles in een locatie te bespreken in dit extreem hardlopende topic... :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Amos_x schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:13:
[...]

Waar vermeldt hij een blog/vlog? Of zelfs de naam van een product? Zonder dat je weet waar deze informatie vandaan komt, en of er een bias/motivatie achter zit om loopbanden te verkopen, vind ik dit nogal een aanname. Hij kan het evengoed opgepikt hebben op een neutraal medisch youtube channel die geen loopbanden verkoopt, en zelf ook niet naar loopbanden verwijst. De loopband suggestie kan een eigen interpretatie zijn.
ik begin toch letterlijk mijn eerste stuk met:

"Tja, ik weet niet of hier officiële bronnen voor zijn, maar ik heb dit wel vaker voorbij zien komen. Voor mij klinkt dit echter weer redelijk als "likes of clicks ontvangen" omdat het een hot topic is. (Dat bedoel ik niet met jouw post overigens).
"

Daar refereer ik dus naar dat ik het vaker voorbij heb zien komen dat staan ook slecht voor je zou zijn. Ik zeg toch niks over ook maar iets wat hij geschreven heeft? Ik zeg ook nagenoeg letterlijk dat het mijn gevoel is "Voor mij klinkt dit echter.....", waarmee ik inderdaad aangeef dat het dus een gevoel betreft.
Nogmaals, we weten het zelf ook niet, en het kan best jouw lezing zijn, of een meer neutrale, maar dan vraag je eerst naar de bron ipv te veronderstellen?

Als er een kern van waarheid in zit, dan kan ieder het zelf wat verder uitzoeken.

In dezelfde lijn zou je ook kunnen stellen dat jouw reactie overmatig defensief is voor het hele zit-/sta gebeuren, omdat je er zelf in geïnvesteerd hebt (als persoon in jouw setup bedoel ik) en ook een zekere bias vertoont?
Wederom zeg ik:
"Ik ben geen expert, maar mijn benen voelen meer aangedaan na een dag zitten, dan na een dag staan."

Ik ben dus geen expert noch ben ik een verkoper of aandeelhouder ergens in. Ik ben hier letterlijk aan het zoeken naar een zit sta bureau (die ik momenteel niet heb thuis) omdat vanuit eigen ervaring, mijn benen fijner voelen na een dag staan dan zitten

Ik weet niet zo goed waar het af en toe vandaan komt dat hier op Tweakers zo aangevallen wordt. Ik probeer juist in mijn post alles in te dekken dat het eigen ervaring is. Is het een gevoel dat ik heb? Jazeker! Is dat goed of slecht? Ik denk het niet, ik wil enkel mijn mening en ervaring erover geven. Mochten er bronnen zijn dan zie ik die uiteraard altijd graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 09-12-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Wachten... Ik vind mijn reactie echt niet aanvallend. Ik loop hier niet te schreeuwen, reddit-style, verre van.

Je post gaat vooral over 'likes/clicks/hot topic/product plugs en producten er beter laten uitkomen' waarbij je op zijn minst een insinuatie creëert dat dit soort informatie biased en gekleurd is. Nog los van wat de originele poster schreef, en het gaat mij er ook niet om dat je de originele poster 'aanvalt' of 'mij' want zo ervaar ik het echt niet.

Het ging me puur enkel om het hele idee van een sta-bureau, en (nieuwe) inzichten daarrond. Als blijkt dat het hele zit-/sta gebeuren een hipster hype is waarvan het effect zwaar overdreven wordt met veel minder voordelen dan je zou denken, dan lijkt me dat relevant. Ook al omdat het dan de verkeerde boodschap meegeeft aan gebruikers, en ze bijvoorbeeld andere essentiële gemakkelijk te bereiken gezondheidsvoordelen achterwege laten (rondje wandelen bvb) "omdat ze toch al de hele dag staan". Dan heeft het zelfs een averechts effect. Vergelijk het met 'juice cleansing' en dat soort 'wetenschap'

That's all. #peace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Amos_x schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:56:
@Wachten... Ik vind mijn reactie echt niet aanvallend. Ik loop hier niet te schreeuwen, reddit-style, verre van.

Je post gaat vooral over 'likes/clicks/hot topic/product plugs en producten er beter laten uitkomen' waarbij je op zijn minst een insinuatie creëert dat dit soort informatie biased en gekleurd is. Nog los van wat de originele poster schreef, en het gaat mij er ook niet om dat je de originele poster 'aanvalt' of 'mij' want zo ervaar ik het echt niet.

Het ging me puur enkel om het hele idee van een sta-bureau, en (nieuwe) inzichten daarrond. Als blijkt dat het hele zit-/sta gebeuren een hipster hype waarvan het effect zwaar overdreven wordt met veel minder voordelen dan je zou denken, dan lijkt me dat relevant. Ook al omdat het dan de verkeerde boodschap meegeeft aan gebruikers, en ze bijvoorbeeld andere essentiële gemakkelijk te bereiken gezondheidsvoordelen achterwege laten (rondje wandelen bvb) "omdat ze toch al de hele dag staan". Dan heeft het zelfs een averechts effect. Vergelijk het met 'juice cleansing' en dat soort 'wetenschap'

That's all. #peace
Voor mij ook altijd vrede ;), echter zeg je dingen, die nagenoeg letterlijk in de tekst staan die ik typ.
Dus er wordt gewoon niet goed gelezen en daarop volgend geef je dus aan (zo komt het over) alsof ik dingen niet goed navraag of doe.

Ik ben dan ook nog vergeten te zeggen dat ik ook over de bron letterlijk zeg "Tja, ik weet niet of hier officiële bronnen voor zijn"

Kortom, je gehele reactie was niet nodig geweest of had anders kunnen zijn als mijn reactie aandachtig gelezen was.

Laten we weer doorgaan met vrede en met het topic, want ik zoek nog steeds een zit/ sta bureau ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Wachten... schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:53:
[...]

Er zullen vast wel "blogs/vlogs" over zijn die waarschuwen voor langduring staan, maar interessanter zijn studies die er over gaan. Er lijkt toch wel een redelijke consensus te zijn in de wetenschappelijke literatuur dat landuring staan niet echt goed is.
Je kan het ook omdraaien: ik zou eerder de Youtubers met een korrel zout nemen wanneer ze vertellen hoe prettig ze een standingdesk fysiologisch vinden. Je krijgt door de Youtubers als snel de indruk dat je een standingdesk moet nemen om goed bezig te zijn.

Je hoort ook wel opmerkingen voorbij komen als: "zitten is het nieuwe roken", waarbij dan niet verteld wordt dat stilstaan net zo slecht is of mogelijk nog slechter. Mensen denken dat al snel: "oh, dus ik moet een standing desk nemen". Maar een standing desk is naar mijn mening slechts het halve verhaal.

Hier wat willekeurig gevonden Pubmed links:
Associations of prolonged standing with musculoskeletal symptoms-A systematic review of laboratory studies
While prolonged standing has shown to be detrimentally associated with musculoskeletal symptoms, exposure limits and underlying mechanisms are not well understood.[...]Blood pooling was the most consistently reported mechanism for standing-related lower extremity symptoms. Evidence suggests a detrimental association of prolonged standing with low back and lower extremity symptoms.
Health risks associated with prolonged standing
Review of the literature indicated that chronic venous insufficiency [7,16], musculoskeletal pain of the lower back and feet [11,13], preterm birth, and spontaneous abortions [4,6,12,14] were health risks associated with working conditions that required prolonged standing.
Does objectively measured prolonged standing for desk work result in lower ratings of perceived low back pain than sitting? A systematic review and meta-analysis
It appears that replacing seated desk work postures with standing for prolonged periods of time would not be recommended.
The impact of work rest scheduling for prolonged standing activity
In conclusion, it was found that prolonged standing affect the muscle fatigue and discomfort especially lower extremities such as foot ankle, lower back and leg.
Evidence of health risks associated with prolonged standing at work and intervention effectiveness
Use of interventions and following suggested guidelines on hours of standing from governmental and professional organizations should reduce the health risks from prolonged standing.
Physiological changes during prolonged standing and walking considering age, gender and standing work experience
lower leg swelling (LLS) and muscle fatigue as well as gastrocnemius muscle activity, respectively. While standing led to LLS and muscle fatigue, walking did not.[...]Walking can be an effective prevention measure to counteract the detrimental effects of quasi-static standing.
Prolonged standing as a precursor for the development of low back discomfort: an investigation of possible mechanisms
It was found that 40% of the participants developed LBP during the standing exposure. There was a decrease in vertebral joint rotation stiffness in lateral bending and increased centre of pressure excursion during unilateral stance following standing exposure.
Walking breaks can reduce prolonged standing induced low back pain
Standing is commonly recommended to reduce sedentary behavior in the workplace; however, constrained prolonged standing has also been linked to musculoskeletal symptoms, such as low back pain (LBP).[...]These results demonstrate that walking breaks may help promote lumbar movement and reduce prolonged standing-induced LBP.
Complications of prolonged standing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Cyb schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:09:
[...]

Er zullen vast wel "blogs/vlogs" over zijn die waarschuwen voor langduring staan, maar interessanter zijn studies die er over gaan. Er lijkt toch wel een redelijke consensus te zijn in de wetenschappelijke literatuur dat landuring staan niet echt goed is.
Je kan het ook omdraaien: ik zou eerder de Youtubers met een korrel zout nemen wanneer ze vertellen hoe prettig ze een standingdesk fysiologisch vinden. Je krijgt door de Youtubers als snel de indruk dat je een standingdesk moet nemen om goed bezig te zijn.

Je hoort ook wel opmerkingen voorbij komen als: "zitten is het nieuwe roken", waarbij dan niet verteld wordt dat stilstaan net zo slecht is of mogelijk nog slechter. Mensen denken dat al snel: "oh, dus ik moet een standing desk nemen". Maar een standing desk is naar mijn mening slechts het halve verhaal.

Hier wat willekeurig gevonden Pubmed links:
Associations of prolonged standing with musculoskeletal symptoms-A systematic review of laboratory studies

[...]

Health risks associated with prolonged standing

[...]

Does objectively measured prolonged standing for desk work result in lower ratings of perceived low back pain than sitting? A systematic review and meta-analysis

[...]

The impact of work rest scheduling for prolonged standing activity

[...]

Evidence of health risks associated with prolonged standing at work and intervention effectiveness

[...]

Physiological changes during prolonged standing and walking considering age, gender and standing work experience

[...]

Prolonged standing as a precursor for the development of low back discomfort: an investigation of possible mechanisms

[...]

Walking breaks can reduce prolonged standing induced low back pain

[...]

Complications of prolonged standing
Dank voor de links, en ik ben het helemaal met je eens hoor, het is maar net welke kant je kiest.
Dat is echter ook de reden dat ik even mijn ervaring hier graag geef dat mijn benen in ieder geval veel fijner aanvoelen na een dag staan, dan na een dag zitten. Wat een ander daar dan mee doet, is aan hun ;)

Ik denk ook wel dat iedereen het zelf beide zou moeten proberen, en vanuit daar een keuze moet maken.
Zoals eerder gezegd denk ik zelf dat het nog beter is dat je een beetje wisselt, en met de desks met presets is dat wel een makkie vandaag de dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Cyb Top! Zal ik vanavond eens rustig doornemen allemaal. Ik twijfel ook nog.

Voor mij zou het dan niet omwille van cardiovasculaire argumenten zijn, maar eerder zitpostie/rug/core. Eventueel zelfs een hoge deskpositie, met een kruk die je verplicht om mooi rechtop te zitten. Eerder zoiets.

En dan natuurlijk ook niet de hele dag, maar om af en toe eens de benen te strekken (zoals je dat in een vliegtuig ook moet).

Ook om het bureau eventueel bruikbaar te maken voor anderen in huis, zonder zelf te moeten inleveren op een goede hoogte voor een zitpositie, ik ben namelijk vrij groot. En standaard hoogtes zijn vaak niet goed, en dan te hoog voor iemand anders.

Maar wat mij betreft moet het gepaard gaan met andere goede gewoontes (die ik op dit moment nog niet heb, is nog een hele klus) namelijk af en toe wat wandelen, en oefeningen voor core strength. Goede voornemens, eerst moet ik een aantal andere dingen geregeld krijgen, en dan een programma opzetten om dit zo goed mogelijk te volgen.

Ik wil me gewoon behoeden voor de 'mode-oplossing' van gewoon naar een fancy zit/sta bureau te gaan, en denk dat ik enkel met zo'n bureau goed bezig ben en fysio puntjes scoor...

[ Voor 11% gewijzigd door Amos_x op 09-12-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Wachten... schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:13:
[...]
Dank voor de links, en ik ben het helemaal met je eens hoor, het is maar net welke kant je kiest.
Dat is echter ook de reden dat ik even mijn ervaring hier graag geef dat mijn benen in ieder geval veel fijner aanvoelen na een dag staan, dan na een dag zitten. Wat een ander daar dan mee doet, is aan hun ;)

Ik denk ook wel dat iedereen het zelf beide zou moeten proberen, en vanuit daar een keuze moet maken.
Zoals eerder gezegd denk ik zelf dat het nog beter is dat je een beetje wisselt, en met de desks met presets is dat wel een makkie vandaag de dag. :)
Zelf zie ik dus zowel zitten als staan als fysiologisch gezien slecht. Afwisselen kan verlichting geven, maar naar mijn mening is het nog steeds slecht: je gaat van de ene slechte situatie naar de andere.
Maar hoe mensen het ervaren kan inderdaad verschillen. Hoe prettig/onprettig zitten aanvoelt in de benen, kan o.a. met de stoel te maken hebben, of de afstelling van de stoel, maar ook met de spieren. Des te gezonder de benen fysiologisch gezien zijn, des te minder last je zal hebben van onprettige gevoel in de benen bij langdurig zitten. Iets wat ik zelf ook ervaren heb. In de coronaperiode had ik een periode waarin ik veel zat, weinig stappen per dag maakte. Eén van de klachten die daaruit volgde was dat de benen snel onprettig gingen aanvoelen bij langdurig zitten, terwijl ik daar nooit eerder last van heb gehad. Nu mijn lichaam fysiologisch beter is dan toen, kan ik gemakkelijk dezelfde tijdsduur zitten, zonder last te krijgen. Dat fysiologisch verbeteren betekent vooral: beweging. Meer spiermassa en betere bloedvaten in de benen, zorgen er voor dat je minder last krijgt van je benen bij langdurig zitten. Als je op probeert te lossen door alleen zitten af te wisselen met staan, haal je het ongemak van het zitten even weg, maar de kern van het fysiologische probleem in de benen blijft aanwezig.

Naar mijn mening is er maar één perfecte oplossing: lopen achter je standingdesk, teminste als je wilt/moet doorwerken. Als je de mogelijkheid hebt om veel of regelmatig te kunnen afwisselen door ergens rond te lopen,
haal je het probleem ook weg.
Oplossingen die daar bij in de buurt komen van lopen, zijn het gebruik van fietstrainers, of het gebruik van balancing boards. (Ik heb geen ervaring met een balancing board, maar het lijkt me niet echt prettig en productief, en komt lijkt me niet in de buurt van lopen.) Maar lopen is naar mijn idee fysiologisch gezien het natuurlijkste, en belangrijkste om effectief te kunnen, zowel nu als in de toekomst (op oudere leeftijd).

Zelf sta ik dan ook weinig stil achter mijn standing desk. Ik loop er achter omdat dat gezonder is, of sta eventjes stil bij geconcentreerder werk, of zit omdat dat relaxter is. En door het lopen kan ik in principe ook relaxter langduriger zitten.
Amos_x schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:33:
@Cyb Top! Zal ik vanavond eens rustig doornemen allemaal. Ik twijfel ook nog.

Voor mij zou het dan niet omwille van cardiovasculaire argumenten zijn, maar eerder zitpostie/rug/core. Eventueel zelfs een hoge deskpositie, met een kruk die je verplicht om mooi rechtop te zitten. Eerder zoiets.
Met twijfelen bedoel je de aanschaf van een lopende band?
Bij lopen worden core spieren meer geactiveerd kan bij stilstaan. (En bij zitten het minst.) Ook worden er meer spieren geactiveerd. Zo ontbreekt bij stilstaan een torque van de wervelkolom, waar deze bij lopen wel aanwezig is. Spieren zijn belangrijk voor de gewrichten. Bij zwakke spieren kan er bijv. meer druk komen te staan op gewrichten, wat ongewenst kan zijn. Dus ook op dat vlak is lopen naar mijn idee beter dan stilstaan, zelfs bij in staan in een goede houding.

Een lopende band heeft ook wel nadelen, waar het goed is om mee rekening te houden. Hier wat nadelen:
  • Kost geld. Prijzen lopen uiteen van ergens tussen de 300 en de 2000 euro. Ik heb geen ervaring met meerdere lopende banden.
  • Neemt ruimte in beslag. Ze kunnen ook dusdanig zwaar zijn dat je ze niet even snel kan opbergen. Ook vervoer kan lastig zijn vanwege gewicht en afmeting. Als je een zware hebt, dan krijg je die bijv. niet in je eentje je zolder op. Dan heb je twee of meer man nodig.
  • Maakt lawaai.
  • Lastig te regelen dat je baas je op je werk een lopende band geeft. Vanwege het geluid is het ook onpraktisch om er mee in een stille gebruik van te maken als daar andere mensen bij aanwezig zijn.
  • Vereist een hoge standingdesk als je je toetsenboard op je bureau wilt houden op elleboog hoogte.
  • Afhankelijk van de waar de optimale loopplek op de lopende band zit, kan het zijn dat je standingdesk niet diep genoeg is om op die loopplek te kunnen lopen.
  • Vereist mogelijk een stabielere standingdesk. Zelf heb ik een HonMove, en merk niets aan onstabiliteit als ik loop, ondanks de monitorarm en 40 inch scherm.
  • Bij werk dat veel concentratie nodig heeft, kan het mogelijk een beetje belemmerend werken, omdat het hoofd beweegt. Dat kan je dan oplossen door even met de voeten aan beide zijden van de lopende band te staan. Zelf kan ik prima typen en de muis bewegen op de lopende band. Maar bij heel accuraat werk, sta ik soms wel even stil.
  • Afhankelijk van je loopbeweging, beweegt je hoofd tijdens het lopen. Zelf heb ik daar geen last van, tenzij ik op pixelniveau aan het werk ben. (Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor games, al hoewel ik dat nog niet geprobeerd heb.) Je kan ook kiezen voor een loopbeweging waarbij je hoofd stiller staat, maar dan gaat het wel ten koste van je gait cycle (de natuurlijke biomechanische manier van het lopen), wat naar mijn mening ongewenst is. Je wilt niet dat het nemen van een lopende band je natuurlijke gait cycle (zonder lopende band) negatief beinvloedt. Zo kan je bijv. al een stiller hoofd krijgen door je bekken stil te houden, maar dat beinvloedt je gait negatief. Hetzelfde geldt voor de natuurlijke torso torque rotatie van de gait. Zonder torque rotatie is je hoofd wel stiller, maar beinvloedt je gait wel negatief.
  • Je hebt kans dat problemen aan het bewegingsapparaat omhoog komen. Heb je bijv. een slechte heup of knie, maar merk je dat niet omdat je die weinig gebruikt, dan kan dat bij veelvuldig lopen aan het licht komen en klachten gaan geven. De oplossing is dan om te kijken waardoor deze problemen dan omhoog komen.
  • Smartwatch stappenteller werkt niet of slecht. Ik doe daarom mijn smartwatch in mijn broekzak, zodat stappen wel geregistreerd worden.
Enkele voordelen:
  • Je verbrandt meer energie, dus je verliest vet indien je dat niet compenseert door iets meer te eten. Met andere woorden: je mag iets meer eten.
  • Een scala aan fysiologische functies/gezondheid gaat vooruit, omdat het t.o.v. stilzitten en de frequentie en duur van het lopen hoog is, het vergelijkbaar is met sporten. (Dus niet qua intensiteit, maar wel in duur en frequentie.)
  • Verkleint de kans op rugklachten, of bespoedigt herstel.
  • Prettiger dan stilstaan. Probeer maar eens 30 minuten volledig bewegingsloos met de benen stil te staan. Dat is erg vermoeiend, los van dat het slecht is. Terwijl dat bij lopen niet vermoeiend is (tenzij je in het algemeen heel weinig loopt, en daarmee echt gewend bent om te lopen), ondanks dat je bij lopen meer energie verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipkip90
De Flexispot E7 Pro staat inmiddels in elkaar. Boven verwachtingen goed. Het is toch echt wel een zeer massief frame, ook de poten en de kolom zijn wel een fractie groter/breder t.o.v. Ikea. Achteraf wel blij dat ik voor de E7 pro heb gekozen en niet de E7Q, die is nog massiever (is voor mijn doel net te veel) en stabiliteit is al perfect van de E7 pro.

Heeft iemand een goed adresje voor (betaalbare) laagpolige vloerkleden met een festonneer rand, voor onder het bureau? Bij voorkeur met een filiaal in omgeving Brabant. Heb al wat rond gekeken, maar alleen maar prijzige opties gevonden, van projecttapijt op maat gemaakt, ging al richting de 1000 euro. Zoek meer standaard maten en max. 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
  • Laatst online: 03-09-2024
StealthyPeanut schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:03:
[...]

Ik zit al jaren in de kantoormeubelwereld en voor 400 euro ex btw kun je in de b2b markt echt een high end genormeerd bureau kopen van 120x80 tot 180x80. Dit met een 22mm melamine blad erop, geheugen, europese productie, anticollision etc etc. Eventueel voor een paar tientjes inclusief inbouwunits met 230v, utp, hdmi etc. Ook voldoenend aan alle europese normeringen. Maar dan heb je een zakelijk bureau van hoogwaardig materiaal, zonder dat je allerlei homey-poespas erop hebt (houten wangen, ronde vormen etc).

Bedrijven als Ikea en allerlei andere merken en verkopers, gooien hun inkoop x 2.5, 3 of 4, omdat er in de particulieren markt zo weinig echt goed aanbod is. Echt schrikbarend eigenlijk en veelzeggend over hoe het systeem werkt.

Wij verkopen ook aan particulieren, dus mocht je echt nog op zoek zijn, stuur even een DM. Er is echt geen enkele reden dat je voor bijna 600 euro geen kwalitatief hoogstaand bureau kunt kopen die gewoon van 62 tot 130 cm in hoogte elektrisch verstelbaar is, terwijl je in de sta-stand gewoon erop kunt zitten. Zo stabiel zijn ze.
Thanks voor je bericht! Ik heb vorige week, nadat ik het Bekant bureau had geretourneerd bij Ikea, een Flexispot E7 onderstel met 160x80 bamboeblad aangeschaft. Ik heb het bureau gister in elkaar gezet en het is echt wel een veel degelijker bureau dan het Bekant bureau. Wel jammer dat er toch wat gewiebel in zit als je staat. Ik kan mij voorstellen dat de E7Q dat in mindere mate heeft, maar er stond vorige week dat deze pas in januari leverbaar was en zo lang wilde ik niet wachten. Nu dat ik aan het typen ben merk ik dat ik wel kan wennen aan de E7, maar ik vroeg mij nog wel een ding af... Helpt een monitorarm om enige wiebel tegen te gaan? De monitor die ik heb is de AOC 27G2SPAE/BK. Ik gebruik het bijgeleverde voetje en zou eigenlijk de monitor iets meer naar achter willen plaatsen, want met dit voetje komt de monitor dus toch best ver naar voren. Daarnaast staat hij ook wat laag als ik achter het bureau ga staan. Ik zat te denken om gewoon de M21 te kopen, maar als de wiebel hiermee erger wordt dan moet ik iets anders bedenken.

Ik heb geprobeerd wat meer info te vinden over het bovenstaande, maar kan het niet vinden in deze thread.
Mocht iemand iets meer kunnen vertellen hierover dan hoor ik het graag. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:58
@Nollie29 Alle wiebel vanuit het bureau zal doorgegeven worden aan de monitor ongeacht of je meegeleverde voet of een losse monitorarm gebruikt, tenzij je de monitor aan de muur bevestigd en niet aan het bureau.

In het algemeen hoe de langer de arm hoe meer het wiebelen zichtbaar wordt door de hefboomwerking. Dit staat los van eventuele wiebel toegevoegd door de arm.

Wil je een minimum aan wiebel toevoegen dan is een monitorarm waar de vesa-plaat zonder arm aan de paal zit de beste oplossing, echter deze oplossing is zeker in de thuissituatie waar het bureau tegen de muur staat lastig te verstellen.

Wil je een makkelijk te verstellen oplossing kom je uit op een arm met een gasveer en is mijn ervaring dat hoe goed de arm ook is het wiebelen wordt niet minder. Kies wel voor een arm die zodanig gedraaid kan worden dat de monitor boven de voet hangt, hoe verder de monitor van de voet geplaatst wordt hoe meer het wiebelen zichtbaar wordt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Nollie29 schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:39:
[...]
Helpt een monitorarm om enige wiebel tegen te gaan? De monitor die ik heb is de AOC 27G2SPAE/BK. Ik gebruik het bijgeleverde voetje en zou eigenlijk de monitor iets meer naar achter willen plaatsen, want met dit voetje komt de monitor dus toch best ver naar voren. Daarnaast staat hij ook wat laag als ik achter het bureau ga staan. Ik zat te denken om gewoon de M21 te kopen, maar als de wiebel hiermee erger wordt dan moet ik iets anders bedenken.
Bij mij is het wiebelen minder met een monitorarm dan op de standaard. Ik heb een Erogtron LX arm met gasveer gekocht.

Deze heb ik gekocht

Eventueel kun je ook voor de Amazon Basics versie gaan. Die is exact hetzelfde als die van Ergotron alleen is het labeltje anders, heb je minder garantie en is 'ie alleen in het zwart verkrijgbaar. Aangezien ik een witte wilde hebben ben ik voor de Ergotron gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Hallo allen,
In januari begin ik aan een nieuwe functie waarbij ik veel vanuit huis ga werken, daarom wil ik graag mijn oude bureau vervangen met een zit/sta bureau. Ik heb bedacht maximaal zo'n €800,- uit te willen geven, maar vind ik het lastig om een keuze te maken, aangezien er zoveel keuze is!

Zo keek ik bijvoorbeeld even bij de Ikea, en zag ik de BEKANT en de IDÅSEN waarvan ik de BEKANT ietwat gammel vond. Dan kijk ik ook rond op Youtube, en dan zie ik dat een bureau in het ene filmpje de hemel in word geprezen, en in de volgende video volledig wordt afgekraakt.

Het verleden leert mij dat Tweakers een plek is waar ik vaker goed advies heb gekregen voor een aankoop, mijn vraag is dus ook wat jullie mij aanraden.

- Thuiswerkplek
- ~800e
- Maximaal 160 x 80cm
- Stabiel
- Fatsoenlijke cable management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
Kevingroene schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:44:
Hallo allen,
In januari begin ik aan een nieuwe functie waarbij ik veel vanuit huis ga werken, daarom wil ik graag mijn oude bureau vervangen met een zit/sta bureau. Ik heb bedacht maximaal zo'n €800,- uit te willen geven, maar vind ik het lastig om een keuze te maken, aangezien er zoveel keuze is!

Zo keek ik bijvoorbeeld even bij de Ikea, en zag ik de BEKANT en de IDÅSEN waarvan ik de BEKANT ietwat gammel vond. Dan kijk ik ook rond op Youtube, en dan zie ik dat een bureau in het ene filmpje de hemel in word geprezen, en in de volgende video volledig wordt afgekraakt.

Het verleden leert mij dat Tweakers een plek is waar ik vaker goed advies heb gekregen voor een aankoop, mijn vraag is dus ook wat jullie mij aanraden.

- Thuiswerkplek
- ~800e
- Maximaal 160 x 80cm
- Stabiel
- Fatsoenlijke cable management
Ik zou rustig gaan onderzoeken wat er allemaal op de markt is en alvast 1 tip vooraf: Rush dit proces niet. Een goed bureau koop je voor een heel lange tijd en het is voor je lichaam belangrijk dat je iets koopt wat goed is voor jou. Toevallig ben ik begonnen met een kleine verbouwing in de woonkamer en heb ook een zit/sta bureau gekocht. Ik ben daarin veel te gemakkelijk geweest en heb het Bekant hoekbureau van Ikea gekocht. Dit was een flinke miskoop en sindsdien ben ik meer onderzoek gaan doen. Ik heb het E7 bureau gekocht van Flexispot, maar ben erachter gekomen dat ik toch te gevoelig ben voor de wiebel die dit bureau heeft. Daarom heb ik vannacht het E7Q onderstel gekocht.
Het E7 bureau van Flexispot is echt al 10x degelijker dan dat van Ikea. De geheugenstand is voor mij ook wel prettig en wel een soort van must. Ikea heeft dit allemaal niet.

Er zijn meerdere merken waar je naar kunt kijken, maar mijn aandacht is dus vooral op FlexiSpot gevallen. Meerdere merken vind je allemaal terug in deze thread. Zo te zien heb je al goed nagedacht over je setup. Probeer ook goed na te denken over zaken als monitor wobbling. Als je hier gevoelig voor bent dan is het belangrijk om dit mee te nemen in je overwegingen. Daarnaast kan design ook belangrijk zijn. 4 poten is best wel aanwezig in je kamer, en wellicht vind je dit ook belangrijk. Allemaal overwegingen.

Deze thread is trouwens ook niet alles: je kunt ook veel informatie op Reddit vinden. Ik kom er zojuist achter dat FlexiSpot bezig is met een "E7 Plus" bureau, dat 4 poten heeft en dus veel stabieler is, maar wel prijsvriendelijker (gaat rond de 600 euro zitten voor het onderstel). Misschien een leuke optie voor jou :)

Veel succes met je zoektocht!

[ Voor 8% gewijzigd door Nollie29 op 12-12-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Er is ook de E2Q, nu met korting voor 400.
https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e2q-4-poots.html
Is de lichtere variant van de E7Q, 2 motoren ipv 4. Minder draag gewicht, eigenlijk is die E7Q overkill.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
xoror schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:13:
Er is ook de E2Q, nu met korting voor 400.
https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e2q-4-poots.html
Is de lichtere variant van de E7Q, 2 motoren ipv 4. Minder draag gewicht, eigenlijk is die E7Q overkill.
Inderdaad veel goedkoper, maar 3 jaar garantie en hij heeft toch minder draagkracht. Het is het goedkope alternatief voor de E7Q.

De E7Q is het vlaggenschip van FlexiSpot.

[ Voor 3% gewijzigd door Nollie29 op 12-12-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb 3 monitoren op mijn bureau staan, maar dat kan de E2Q toch prima aan lijkt me? Hij ziet er wel stevig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
Ik heb trouwens wel 1 vraag ten aanzien van de E7Q. Zit de voorste balk onderin niet in de weg met je benen? Ik wil nog wel eens van positie veranderen (daarom neem ik ook een sta/zit) en lees in een review op de website van FlexiSpot wel een minder goede review hierover. Ik ben 194 cm lang, maar heb geen dikke/brede benen. Juist best smal en stootgevoelig. Ik wil nog wel eens wat flexibele houdingen aannemen en/of kontedraaien.

Ik had even contact met FlexiSpot om te vragen om advies en hij zegt hierover 2 dingen: dit is persoonlijk & wij bevelen 160x80 aan.
Ik heb voorheen altijd 160x80 gehad, maar had voorheen niet een balk die zo dicht bij m'n benen zou zitten. Ik ben op zoek naar ervaringen van andere E7Q gebruikers. Ergens had ik gelezen dat iemand zei dat de ideale maat 180x90 is. Dat kan ik ook best wel kwijt in mijn kamer. Hopelijk kan iemand hier meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
Kevingroene schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:57:
Ik heb 3 monitoren op mijn bureau staan, maar dat kan de E2Q toch prima aan lijkt me? Hij ziet er wel stevig uit.
Ja de E2Q is een prima zit/sta bureau en gaat zeker weten 3 monitoren dragen. Je kunt er vermoedelijk dan zelfs nog op gaan zitten :)

Check ook even deze link: https://www.reddit.com/r/..._delivered_today_and_put/

Dit is de E7 Plus die binnenkort naar Europa komt. Die heeft nog betere motoren dan de E7Q en is lager geprijsd. Misschien ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGH009
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-07 11:34
Nollie29 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:59:
Ik heb trouwens wel 1 vraag ten aanzien van de E7Q. Zit de voorste balk onderin niet in de weg met je benen? Ik wil nog wel eens van positie veranderen (daarom neem ik ook een sta/zit) en lees in een review op de website van FlexiSpot wel een minder goede review hierover. Ik ben 194 cm lang, maar heb geen dikke/brede benen. Juist best smal en stootgevoelig. Ik wil nog wel eens wat flexibele houdingen aannemen en/of kontedraaien.
Ik denk dat ik dit wel kan beantwoorden. Ik heb het E7Q onderstel en ben zelf 200cm lang (mijn benen zijn vooral lang). Ik heb het bureau op 83cm hoog staan en kan dan zelfs prima met mijn benen gekruist zitten. Als je de cable management optie hebt heb je een hangmatje voor alle kabels en meuk, die zou je kunnen voelen met je knie (maar alleen als ik met mijn benen gekruist zit). Het frame is max 4,5 cm dik, ik heb er zelf geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Van de E7Q zijn er meerdere versies. Ik heb een "oudere" (half jaar oid) versie die 200kg gewicht kan dragen. De huidige revisie kan 300kg. Ik heb hier een 4cm 200x100 massief eiken blad (~60kg) erop. Verder ook geen last van stang aan je been. De E2Q is qua draag gewicht bijna het zelfde als de "oudere" revisie. En die is heel stabiel. De 300kg versie heeft min hoogte van 65cm, en de 200kg 60cm. Voor minder lange mensen ook belangrijk om op te letten.

Vandaar mijn stelling dat de huidige e7q ws vaak overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollie29
Wat een geruststellende berichten. Even netjes wachten op de E7Q dan.

Heeft er iemand ervaring met een eenvoudige monitor arm inclusief gasveer? Ik zoek eigenlijk iets zoals
Neomounts by Newstar FPMA-D865BLACK maar dan een die ik kan bevestigen aan het bureau en eenvoudig is te verstellen in hoogte.

Ik zoek op monitorarm enkelvoudig gasdrukveer maar kom er niet helemaal uit.

EDIT: Ik hou het toch maar bij de Neomounts die ik nu heb. Het is niet zo erg dat hij niet eenvoudig in hoogte verstelbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door Nollie29 op 13-12-2023 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.156
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-07 07:46
Yorro schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

Nu hier zowel de combinaties van het frame/blad van Verwarminghandel/WOOOD en het frame van SONGMICS/WOOOD een tijdje in gebruik zijn, een korte update:

Frame Verwarminghandel:
Erg tevreden over de kwaliteit: snel, stil, stabiel, het lage (66cm) vs hoge (125cm) bereik is wel echt lekker. Kwaliteit is erg degelijk.

Frame SONGMICS:
Zou deze niet opnieuw kopen: snel, stil, stabiel, maar het bereik (69 - 115cm) is eigenlijk net wat te weinig. Mijn vriendin is niet groot (160cm) en de laagste stand is eigenlijk te hoog voor haar.
Maar het belangrijkste: sinds deze week geconstateerd dat er onder aan de poten smeermiddel/olie lekt. Dat is niet fijn, want frame staat op een houten vloer, maar vraag me ook af hoe lang het motorisch gedeelte dan nog blijft werken. Toch maar eens contact opnemen met de leverancier ben ik bang...

Hierbij enkele foto's van de setup van het frame van Verwarminghandel* i.c.m. het blad van WOOOD.
Behalve frame en blad, hierbij een kort overzicht van andere zaken:

Monitor arm van Amazon:
Invision Monitor Arm Bracket Mount for 24"-49" Displays, link: https://www.amazon.nl/-/e...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Gekozen voor deze omdat ie scherp is in prijs, maar het blijkbaar een 'white label' versie is van een duurder model. Ook bijna 5.000 reviews met een bijna maximale review schore (op amazon) helpt dan wel om 'm toch eens te proberen.

In de praktijk is het een fijn ding: de monitor is een (oude, van vorige werkgever) redelijk zware EIZO 22inch, maar de monitor arm heeft er geen enkele moeite mee.

Zo'n monitor arm is toch wel heel erg fijn, niet alleen als je aan de leesbril moet en het blijft ontkennen, dus het scherm dichterbij kunt trekken... maar terug on-topic: als je wisselt tussen zitten en staan is even snel de hoogte van het scherm aanpassen erg fijn.

Bovenop het scherm zit een webcam van Logitech (C925e) die echt heel veel beter beeld (en geluid, microfoon) heeft dan de laptop (Lenovo Legion 5, uit 2021). Daarnaast staat een printer/scanner, Canon TS6350 (voor de liefhebber, niet heel boeiend en niet echt een mening over. Hij doet wat ie moet doen)

Kabels in/door/achter de monitorarm weggewerkt in een kabelhoes:
HOMEPROTEK 3 m Cable Hose, link:
https://www.amazon.nl/-/e...itle_o01_s00?ie=UTF8&th=1

Een en ander in/door de monitor arm verwerkt, wel even goed vastzetten met tiewraps.

Op het bureau ligt een zwarte (grote) onderlegger, de RISSLA (jawel, van IKEA)
https://www.ikea.com/nl/n...derlegger-zwart-40246156/

Ja je ziet het hout minder, maar het werkt wel fijn, er komt minder snel thee/water/koffie op het hout en het contrasteert ook wel mooi met het hout. Anyway, kwestie van smaak.

Onder het bureau, t.b.v. kabelmanagement, de IKEA SIGNUM:
https://www.ikea.com/nl/n...aal-zilverkleur-30200253/
Gekozen voor deze i.v.m. de open structuur, niet heel lastig om kabels die af en toe eruit moeten (vooral laptop oplaadkabel) te bereiken, daarnaast kabels vast te zetten met tiewraps aan de SIGNUM.

Ik heb er voor gekozen om zo min mogelijk kabels op het bureau te hebben, door een cheap-ass combi van een USB-hub (geen idee meer waar gekocht) met een USB verlengsnoer. Heb meerdere merken besteld, deze verlengkabel van PAXO is het uiteindelijk (i.v.m. lengte en kwaliteit snoer en doorvoer data/gegevens) geworden, maar dan in zwart:
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s01?ie=UTF8&th=1

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Yorro Nog steeds tevreden met je Frame Verwarminghandel bureauonderstel? Geen wiebelende monitoren bij het typen?
Dit onderstel lijkt als 2 druppels op de hier veel geprezen Flexispot E7, maar dan voor de helft van de prijs, ik vraag me af waarom niet meer mensen op jouw positive review hebben ingehaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Laatst online: 14:26
Dr.156 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:09:
[...]

@Yorro Nog steeds tevreden met je Frame Verwarminghandel bureauonderstel? Geen wiebelende monitoren bij het typen?
Dit onderstel lijkt als 2 druppels op de hier veel geprezen Flexispot E7, maar dan voor de helft van de prijs, ik vraag me af waarom niet meer mensen op jouw positive review hebben ingehaakt?
Yep!
Dik tevreden met het frame van verwarminghandel. Monitor hangt op een arm van Amazon. Erg tevreden over

Het andere bureau met het SONGMICS frame; op zich tevreden begrijp ik (vriendin gebruikt die) behalve dat er een olieachtige substantie lekt uit de poot onderin. Moeten daar nog eens achteraan.. misschien een maandagochtend model, maar überhaupt feit dat er onderin een opening zit (is niet dichtgelast, je ziet een kier) is misschien niet top aan dit model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mag deze vraag hier, of is dit offtopic?
Zijn er tweakers met een niet-elektrisch verstelbaar zit bureau? Ik heb niet zo'n behoefte aan een sta bureau.

Het idee: een houten blad zoals dat van Woood in combinatie met een frame zoals Ikea Bekant 160x80 cm. Alleen volgens de reviews is dit onderstel niet erg stabiel en dat is wel belangrijk voor me.

Zijn er andere tips, specifieke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@sloth Wel of niet electrisch verstelbaar zit/sta of uitsluitend zit is in mijn ervaring om het even, het zijn regelmatig dezelfde basis onderstellen met dezelfde flex alleen de ene gaat met een of meer motors en de andere met een zwengel. In het algemeen de flex is het laagst wanneer het bureau op de laagste stand staat staat en hoe hoger het bureau staat ingesteld hoe meer flex er is. Overigens een hoop reviews waarin over flex gesproken wordt gaat vaak over sta positie. Ik zou zeggen ga naar de Ikea waar zo'n bureau staat en probeer hem uit, dan weet je of het bureau wel of niet aansluit bij je wensen.

Andere optie is tweedehands kantoormeubelboeren in de gaten houden of ze iets hebben dat aansluit bij je wensen. Mn zwager heeft daar een zitbureau gekocht die moet je verstellen door twee bouten los te draaien en dan op de juiste hoogte het bureau de bouten weer vastdraaien. Dat bureau heeft geen flex als de bouten aangedraaid zijn.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-07 23:48
sloth schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:25:
Mag deze vraag hier, of is dit offtopic?
Zijn er tweakers met een niet-elektrisch verstelbaar zit bureau? Ik heb niet zo'n behoefte aan een sta bureau.

Het idee: een houten blad zoals dat van Woood in combinatie met een frame zoals Ikea Bekant 160x80 cm. Alleen volgens de reviews is dit onderstel niet erg stabiel en dat is wel belangrijk voor me.

Zijn er andere tips, specifieke ervaringen?
Ik zit in hetzelfde schuitje! Alleen zie ik mijzelf, met 2 linkerhanden, geen tafelblad aan een onderstel boren en eventueel schuren, beitsen en oliën..dus voor mij wordt het waarschijnlijk een bureau als één geheel.

Ik houd al een tijdje verschillende subreddits in de gaten en daar zie ik vaak het IDÅSEN onderstel en het bureau (inclusief tafelblad) van aanbevolen worden.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
@Ruiten_Wisser dank je! Het Idasen onderstel ziet er inderdaad goed uit als je de reviews er op naleest.

Wat ik me wel nog afvraag: gaat dit ook goed met het eiken Woood blad van 180x90 cm? Dit is net wat breder dan de 160x80 volgens de Ikea specificaties.

Verder jammer dat je niet handig genoeg bent om zelf te beitsen etc. Ik ga het wel proberen :)

Als lak ga ik wellicht voor de Skylt na goede ervaringen in dit topic. @JasperE dank voor jouw ervaringen te delen. Het is iig helder dat je 1 liter nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 13:26
sloth schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:59:
@Ruiten_Wisser
Als lak ga ik wellicht voor de Skylt na goede ervaringen in dit topic. @JasperE dank voor jouw ervaringen te delen. Het is iig helder dat je 1 liter nodig hebt.
Zeker doen. Ziet er nu een jaar later nog steeds even mooi uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-07 23:48
@Ruiten_Wisser
Wat ik me wel nog afvraag: gaat dit ook goed met het eiken Woood blad van 180x90 cm? Dit is net wat breder dan de 160x80 volgens de Ikea specificaties.
Oehh, das een goede vraag! Ik kan je helaas niet uit eigen ervaring verderhelpen, maar ben wel even voor je door Reddit gedoken.

Een kleine speurtocht door Reddit gaf wisselende resultaten. Het is spelen met de zoektermen en de eenheden. Ook vele posts/vragen zijn niet beantwoord.

De max. belasting die IKEA opgeeft is 75KG en dat is, zover ik heb gelezen, inclusief tafelblad.
Ik denk dat het gewicht van het tafelblad zwaarder weegt :+ dan de afmetingen.Ik weet niet of binnen dit topic een soortgelijke vraag al is beantwoord, anders zijn deze subreddits ook wel interressant om door te spitten;
r/battlestations
r/ikeaPCstations
r/ikeahacks
r/StandingDesk
r/Workspaces

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaakspeler
Mensen met ervaring met de Flexispot E2Q? Ik twijfel om deze aan te kopen. Heb het gevoel dat deze even goed is als de E7Q, maar met minder draagkracht die ik toch niet nodig heb.

Zou daar graag een eigen blad op monteren. Hoe makkelijk / moeilijk is dat?

• schaakspeler
Ik had volgende blad van 180x90 op het oog voor €130 + €50 verzend op het oog. Goed idee? https://www.officetopper.com/halifax-bureaubladen

[ Voor 97% gewijzigd door schaakspeler op 21-12-2023 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerT
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-07 19:14
schaakspeler schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:31:
Ik had volgende blad van 180x90 op het oog voor €130 + €50 verzend op het oog. Goed idee? https://www.officetopper.com/halifax-bureaubladen
bij tafelbladen.eu ben je voor hetzelde blad iets goedkoper uit, zij vragen 30 euo verzendkosten. Kom je uit op 167,25 euro https://www.tafelbladen.e...274=3928&cartitemid=17865
Ik heb deze ook (in 38mm) en bevalt prima. Het oppervlak is ruw (voelt de 'houtnerf') dus een muismat is wel aan te raden. Er staan foto’s van het eindresultaat in een eerdere post van mij in dit topic.
Neem de tijd voor de installatie (goed uitmeten) en dan is het goed zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.diepenbroe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-06 10:36
Heb vorige week een Flexispot E7Q besteld en is vandaag geleverd :) tevens had ik elders een eiken blad van 220x80x2,5 besteld. Die was niet meer op voorraad en nu is het een 240x80x2,5 geworden. Alles in elkaar gezet en opgebouwd (computer, beeldschermen en laptop (voorwerk)) en geïnstalleerd.

Het staat als een huis (in de lage en hoge positie) en als het blad van positie wordt veranderd en er staat een kop thee/ koffie op maak ik mij geen zorgen! Ik vind het een verademing om staand te typen en dan straks de afwisselingen tussen zitten en staan (veel thuiswerk).

Ik geef toe, het is geen goedkoop zit-sta bureau; maar ik wilde geen bureau dat zou gaan wiebelen, dus dat ben ik voor gebleven door voor vier verstelbare poten te gaan.

Moet nog wel wat aan kabelmanagement gaan doen, want dat oogt nu niet.

[ Voor 17% gewijzigd door bart.diepenbroe op 22-12-2023 22:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hipkip90
Kijk eens wat een strakke magnetische kabelslang i.c.m. de E7 pro. Met dank aan de tip van @TheExperiment :*) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBf473hWmvlZsNIn_E1pmOc6eS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FsFp3Uk59ONuSn8KiwJEv8z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertel1986
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:32
Hipkip90 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 07:50:
Kijk eens wat een strakke magnetische kabelslang i.c.m. de E7 pro. Met dank aan de tip van @TheExperiment :*) .

[Afbeelding]
Ziet er inderdaad mooi uit. Wil ik ook wel oOo . Waar heb je de slang vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
bertel1986 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:41:
[...]

Ziet er inderdaad mooi uit. Wil ik ook wel oOo . Waar heb je de slang vandaan?
Prijs is wat minder mooi, maar dit is wel een speciale slang die maar 1 richting op buigt.

https://www.bureaustoel24...erticaal-accessoires.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-07 12:38
Je hebt er ook nog een bij bureaustoelexpress.nl maar naar België waren daar de verzendkosten, voor mij, te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertel1986
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:32
Bedankt heren, heb ik opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Heeft er iemand nog interesse in de aanschaf van een Flexispot E7 Pro onderstel (kleur wit)?

Ik wil die van mij (2 weken jong) omruilen voor een E7Q, omdat mijn plannen zijn gewijzigd. Ik ga plots verhuizen naar een grotere kamer en wil een blad erop van 240x100, wat niet gaat met de E7 pro.

Ik kan hem retouren naar Flexispot voor omruil, maar krijg helaas geen korting zoals de black friday deal. Als iemand interesse heeft kan ik hem ook verkopen, voor dezelfde black friday prijs 399 Eur. Stuur maar een PM, locatie Veldhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:18
Waar heb je deze vandaan?
Hipkip90 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 07:50:

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Antwoord op je vraag staat 3 posts terug 8)7

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:18
Rembock schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:34:
[...]

Antwoord op je vraag staat 3 posts terug 8)7
haha oeps overheen gelezen hahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 15:15

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Hipkip90 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:53:
[...]

Prijs is wat minder mooi, maar dit is wel een speciale slang die maar 1 richting op buigt.

@bertel1986 Kan de helft goedkoper. ik heb m op amazon duitsland besteld voor 23,50

https://www.amazon.nl/Osk...ke%2Caps%2C72&sr=8-2&th=1

https://www.amazon.nl/DIG...2&pd_rd_i=B08962L4JM&th=1

[ Voor 21% gewijzigd door Zuluman op 28-12-2023 22:10 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-07 12:38
Beide niet magnetisch dus niet helemaal hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertbooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Heeft iemand nog een tip voor een monitor arm voor de Flexispot EW8? Ik heb een enkele Samsung Odyssey G5 27" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 15:15

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

TheExperiment schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:21:
[...]

Beide niet magnetisch dus niet helemaal hetzelfde...
Dat had ik over t hoofd gezien maar 55 euro voor een magneetje vindt ik erg overpriced. goedkoopste is 60 die ik snel even heb kunnen vinden

https://www.amazon.de/-/e...agnetic%2Caps%2C85&sr=8-7

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Zou je ook best wat magneetjes voor kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 23:38
Goedemiddag allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Ik zou graag een nieuw bureau willen aanschaffen. Eentje van het liefst 120 x 80, maar 140 breed is ook ok. Het moet een stevig bureau zijn, in hoogte verstelbaar. Hoeft niet perse een zit/sta bureau te zijn. De hoogte verstelling mag ook met een hendel zijn.

Zelf hou ik wel van degelijke materialen.

Hebben jullie tips voor mij naar welk merk ik zou moeten kijken?

Ik zag dat Flexispot wordt aangeraden hier in het topic, maar waar kun je deze uitproberen?

Mac Studio M3 Ultra 256GB, MacBook Pro M2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
@robbertbooij Die rand om het bureau maakt dat niet elke monitorarm zomaar past en de rand lijkt mij ook niet breed genoeg om arm goed op de rand vast te kunnen zetten. Ik zou uit mn hoofd geen armen weten waarbij de klem over de rand valt, alternatief is een monitorarm die met een bout door het bureaublad vast zet (klik), grootste nadeel is dat je een gaatje in je bureaublad moet boren.

Bijvoorbeeld de Neomounts NM-D750BLACK komt met zowel de reguliere klem als boutbevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
Vintelligence schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:57:
Ik zag dat Flexispot wordt aangeraden hier in het topic, maar waar kun je deze uitproberen?
Flexispot had vooral een goede Black Friday aanbieding. Vandaar dat hier op het laatst erg veel over is gesproken. Hierboven staat nog een post van iemand die zijn E7 Pro wil verkopen. Je zou bij hem langs kunnen gaan en als het wat is 'm meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Zuluman schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:10:
[...]

Dat had ik over t hoofd gezien maar 55 euro voor een magneetje vindt ik erg overpriced. goedkoopste is 60 die ik snel even heb kunnen vinden

https://www.amazon.de/-/e...agnetic%2Caps%2C85&sr=8-7
Deze lijkt mij niet helemaal hetzelfde. Die andere blijft als een slang, segment voor segment aan de tafel gekleed en deze heeft voor wat ik kan zien slechts 1 of 2 magneten?

Ik ga mijn andere terugsturen en die magnetische van hierboven kopen. Vind het een mooi systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipkip90
Die magnetische kabelslang die ik heb van bureaustoel24 is toch echt wel een heel ander product, dan de alternatieven die hier genoemd worden. Het voordeel van die ik heb, is dat hij naast magneten, maar 1 richting op kan bewegen, waardoor die mooi strak hangt. De slang hangt boven de poot, waardoor die niet in de weg hangt, neemt geen extra ruimte in, en je kan er bijv. niet met je benen tegenaan kan komen.

Die bovengenoemde amazon linkjes vindt ik m.i. niet mooi. Heb je een bureau van honderden euro's en ga je er zo'n goedkoop chinees product aan hangen. Op aliexpress zijn dezelfde amazon kabelslangen zelfs voor minder te koop. Het kan alle kanten op bewegen, op de vloer heb je weer een baseplate die jij in principe ook vast moet zetten. Dan kun je net zo goed een spiraalband kabelslang kopen, die valt ook minder op.

Als je echt goedkoop uit wilt zijn, kun je eventueel een goedkope kabelslang kopen, de baseplate eraf halen, wat inkorten tot onderkant poot, en er twee sterke magneten op lijmen. Dan heb je hetzelfde idee.

Deze week ontvang ik de E7Q, ter vervanging van mijn nieuwe E7 pro, welke nog te koop staat. Mocht iemand interesse hebben, voor dezelfde prijs als black friday (scheelt 173 euro t.o.v. huidige prijs met korting). Anders gaat die einde van de week retour naar flexispot binnen het retourtermijn. Maakt mij niet zoveel uit, maar misschien kan ik er nog iemand blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Hipkip90 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:14:

*knip*

Ik heb zelf jaren voor Ahrend en Gispen gewerkt als kwaliteitsmanager en kan wel vragen beantwoorden over kwaliteit en de Chinese markt. Zelf zou ik nooit voor een Ahrend/Gispen bureau kiezen thuis, prijs is hoog en kwaliteit is gemiddeld.

*knip*
Geldt dit ook voor de bureaustoelen van Ahrend?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hipkip90 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:07:
Heeft er iemand nog interesse in de aanschaf van een Flexispot E7 Pro onderstel (kleur wit)?

Ik wil die van mij (2 weken jong) omruilen voor een E7Q, omdat mijn plannen zijn gewijzigd. Ik ga plots verhuizen naar een grotere kamer en wil een blad erop van 240x100, wat niet gaat met de E7 pro.

Ik kan hem retouren naar Flexispot voor omruil, maar krijg helaas geen korting zoals de black friday deal. Als iemand interesse heeft kan ik hem ook verkopen, voor dezelfde black friday prijs 399 Eur. Stuur maar een PM, locatie Veldhoven.
Hier ligt er een 220x80 blad op, zonder problemen. Die 240x100 gaat ook wel werken.

@Vintelligence als je de E7pro wilt checken, ik woon in Lelystad en je bent welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door DaWizza op 01-01-2024 14:56 ]

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin_k
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-01-2024
@Ruiten_Wisser dank je! Het Idasen onderstel ziet er inderdaad goed uit als je de reviews er op naleest.

Verder jammer dat je niet handig genoeg bent om zelf te beitsen etc. Ik ga het wel proberen :)

De 180x90cm gaat prima. Ligt er hier nu een kleine 2 maand op zonder problemen.
De gaten op het onderstel voor bevestiging hebben ook een lichte marge voor het geval je een paar mm verkeerd zou boren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 23:38
DaWizza schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:53:
[...]

@Vintelligence als je de E7pro wilt checken, ik woon in Lelystad en je bent welkom.
Dank voor het aanbod! Verkoop je de E7 pro? Is hij in kleur wit of zwart? Ik ben namelijk ook op zoek naar een zwart onderstel, hier wil ik dan een houten blad op (iets in de kleur eiken/bamboe).

Gezien Flexispot vooral populair is door de Black Friday deal, en deze nu verlopen is, hebben jullie nog andere aanraders qua bureaus?

Wensen:

- Het liefst 120 x 80, anders 140 x 80
- Onderstel zwart, in hoogte verstelbaar (hoeft niet elektrisch te zijn)
- Stabiel natuurlijk
- Kleur blad eiken/bamboe
- Geen goedkope materialen (plak hout etc.)

Prijs natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar moet wel aan deze wensen voldoen. Als dat betekend dat ik er 1000,- voor kwijt ben, dan zij het zo :-)

Mac Studio M3 Ultra 256GB, MacBook Pro M2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
Zijn er nog meer hier die op het bureau wachten uit de Black Friday periode? De mijne had ik besteld met 29 december als leverdatum maar ik heb 'm nog niet binnen. Medewerkster op de chat geeft aan dat ze nu het magazijn instrueert om 'm als nog te sturen wat 3 tot 10 dagen duurt. Dan heb ik 'm dus waarschijnlijk binnen op hetzelfde moment als dat ik nu een order plaats (levering 12 januari). Ik kreeg het idee dat ze mijn order zijn vergeten.

Dus voor degene die 'm ook nog niet binnen hebben: even via de chat contact opnemen, waarschijnlijk zijn ze jou ook vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hipkip90 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:53:
[...]

Ik ga mijn 3D-printer maar weer eens aanzwengelen, voor nog geen 10 euro aan plastic is dit wel de moeite waard :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 12:58

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een jaar verder en ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn SIGMA ET118. Met regelmaat te vinden met flinke korting.

Glazen tafelblad is soms wat koud, maar door de aanschaf van een lange muismat bij de Action is dit verleden tijd :)

Misschien een tip voor iemand die opzoek is naar iets simpels.

https://www.makro.nl/mark...4c-4bfa-ae9f-ca5fa065b949

Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/93debfc6-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/65eec297be4149ff6711bbf3ddceeee021eb07f2.jpg

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-07 21:01
Vraag: ik heb de Lineaflex Comfort (120x80) aangeschaft. Op zich een degelijk bureau, maar op stahoogte (109 cm) begint 'ie echt wel te wiebelen als ik een beetje begin te typen. Is dit een herkenbaar issue en hoe kan ik dit oplossen? Is een Pro steviger?

EDIT: goed om erbij te vermelden dat ik werk met een 25 inch scherm, zonder monitorarm. Verder staat er alleen een laptop naast, dus veel gewicht draagt het niet. Ik ben ook een vrij 'harde' typer. Ik merk dat als ik op mijn laptop typ (zonder aansluiting op het scherm dus), de wiebel een stuk minder merkbaar is op mijn laptopscherm, maar dat is denk ik vrij logisch.

[ Voor 43% gewijzigd door Maj-Maj op 02-01-2024 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[911] schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:15:
Zijn er nog meer hier die op het bureau wachten uit de Black Friday periode? De mijne had ik besteld met 29 december als leverdatum maar ik heb 'm nog niet binnen. Medewerkster op de chat geeft aan dat ze nu het magazijn instrueert om 'm als nog te sturen wat 3 tot 10 dagen duurt. Dan heb ik 'm dus waarschijnlijk binnen op hetzelfde moment als dat ik nu een order plaats (levering 12 januari). Ik kreeg het idee dat ze mijn order zijn vergeten.

Dus voor degene die 'm ook nog niet binnen hebben: even via de chat contact opnemen, waarschijnlijk zijn ze jou ook vergeten.
Ja, heb zelf een E7 Pro onderstel bij Flexispot besteld op 24 november, verwachte leverdatum 15 december. Rond 20 december gemaild hoe het zat, aangezien ik de laatste week van het jaar niet thuis zou zijn. Gooiden het op vertraging, afgesproken dat ze het niet eerder dan vandaag zouden versturen. Dus ben benieuwd, als ik in de loop van de week nog geen verder bericht heb zal ik er nog maar eens een mailtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
MDKorpel schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:14:
[...]

Ja, heb zelf een E7 Pro onderstel bij Flexispot besteld op 24 november, verwachte leverdatum 15 december. Rond 20 december gemaild hoe het zat, aangezien ik de laatste week van het jaar niet thuis zou zijn. Gooiden het op vertraging, afgesproken dat ze het niet eerder dan vandaag zouden versturen. Dus ben benieuwd, als ik in de loop van de week nog geen verder bericht heb zal ik er nog maar eens een mailtje aan wagen.
Als je in de mail op het blauwe status icoontje klikt, dan kom je in de details van de bestelling. Zie je daar ook nog de status 'Wacht op transport' staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7e0xupXa_WscBZyhxp9mrkic0j0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ou2vDw5UQSMb4ua4Ys3WsL9u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipkip90
Bij mij staat die status op afgerond. Ook heb ik een mail gehad van flexispot dat de bestelling is verzonden met een tracking nr van GLS. Zo ging dit ook bij mijn vorige bestelling. Als je geen tracking nr hebt dan verwacht ik dat er niets verzonden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[911] schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:19:
[...]

Als je in de mail op het blauwe status icoontje klikt, dan kom je in de details van de bestelling. Zie je daar ook nog de status 'Wacht op transport' staan?

[Afbeelding]
Yep, staat nog op 'wacht op transport' inderdaad. Gelukkig heeft het voor mij allemaal niet direct haast, ik heb een prima vast bureau op het moment, dus ik heb nog even geduld voorlopig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Goed om te weten dat je wel een mail krijgt van de transporteur. Inmiddels is de status gewijzigd naar ‘In afwachting van ontvangst’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRulez
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:32
Heeft iemand hier goede aanraders voor lange mensen? De meeste verstelbare bureaus die ik tegenkom stoppen bij een maximum van 119 cm in hoogte. Prijs is voor het moment even onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-07 07:11
RoelRulez schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:58:
Heeft iemand hier goede aanraders voor lange mensen? De meeste verstelbare bureaus die ik tegenkom stoppen bij een maximum van 119 cm in hoogte. Prijs is voor het moment even onbelangrijk.
https://www.flexispot.nl/...5TreiJ7heCCUaAlceEALw_wcB

E7H gaat tot 133.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:35
RoelRulez schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:58:
Idåsen bureau's bij Ikea? Goeie poten zitten er onder, lekker stabiel. Gaat tot 127cm. Heb er zelf twee (een blad van 160x80 en één van 120x70) en vrij content mee met mijn 193cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
En mocht dat nog niet voldoende zijn kun je er nog een extra dik blad op monteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Ik heb mijn E7Q ontvangen, alleen bij de montage heb ik een ongelukje gehad.. ;(

Ik heb twee poten per ongeluk om laten vallen, met als gevolg dat de poten op de bedrading zijn gevallen. De bedrading is kapot.

Kan iemand mij gedetailleerd uitleggen hoe ik dit zelf kan repareren? Zo te zien, is het een 4 aderige kabel. Ik zie blauw, bruin en 2 dunne kabels (waarschijnlijk voor de hoogte aansturing). Kan ik de kabels strippen en welke materiaal kan ik ze weer aan elkaar krijgen? Ik heb zelf wel wat basis elektro kennis, ben even benieuwd hoe ik dit semi professioneel kan repareren.

Bij 1 poot is de bedrading duidelijk kapot, bij de andere poot zit er alleen een kleine deuk in de buitenhuls van de bedrading, hopelijk niet van binnen kapot, moet ik deze ook voor de zekerheid repareren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DivtmyE0yAv4YZIOZwL9HyaCjHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dr16lUfBWwr7bwGs4BOwHKid.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hipkip90 op 05-01-2024 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
Hipkip90 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:57:
Ik heb twee poten per ongeluk om laten vallen, met als gevolg dat de poten op de bedrading zijn gevallen. De bedrading is kapot.
Ai dat is shit zeg! Ik zou je vraag eerder in een ander topic stellen wat gaat over elektronica. Zij zullen het denk ik beter weten dan de meesten hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
Inmiddels heb ik mijn bureau binnengekregen. Mijn eigen gezaagde/gelakte blad van Eikenhuis kon ik er dan eindelijk opzetten. Het blad was licht gebogen toen ik het kocht (foto 1) maar inmiddels is het compleet krom getrokken! (foto 2)
3 dagen na aankoop heb ik het in de Skylt gezet. Dan zou je verwachten dat dat vroeg genoeg is om kromtrekken als dit tegen te gaan.

Hier zie je dat het blad niet volledig recht is bij aanschaf thuis. Ik dacht, hier kan ik nog mee leven maar het was een voorteken wat ik niet had voorzien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzJnOam5DTMsWftGEtFxhvgzHD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCHdlSnIkSPcKvzpTpcBgIH0.jpg?f=fotoalbum_large

En zie hier hoe het er vandaag de dag uitziet :'( De achterkant staat recht tegen de kast en de voorkant komt volledig van de kast af. Beetje zonde van de 280 euro zo wat het blad mij heeft gekost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxQrOss6vMzO2bsC62q6D6yPZZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wULg7TOeyxTj7BuyKKBzqZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik iets verkeerd gedaan? Ik heb Eikenhuis gebeld en mag met het blad terugkomen en dan gaan ze het beoordelen.

Goede leer voor anderen die ook een eigen blad willen monteren, zorg dat het recht is voordat je het in de Skylt zet!

Het proces van het blad zagen, schuren en lakken hieronder:

Handig zo'n te korte geleiderail :P Ik heb het vaker gedaan en altijd gaat het gelukkig nog goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_6quhfv9KpBliGf8JLA26GdoyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6RKru5cdlxmZqKj9HpNoTSOn.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenkant blad schuren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUOQ15JwDV2t6XNidrhsqqWHKf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hc9Rcp18Xt9rfxigY8sP5vi6.jpg?f=fotoalbum_large

Zijkanten schuren en een beetje afronden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZ1HSozSuP4eeaZYJrUfFXSh1W8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5Me9TsflrHdxjeC3vpcza5y.jpg?f=fotoalbum_large

Net in de Skylt (original #5510):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mxhb_fMAiL4GwtiSGFM7lndIN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3snwPs6U8EvWDuo3xqgxE7B.jpg?f=fotoalbum_large

En het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZD5VCQHl4FvOjTpLmgZECbCCJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFkPgzkKcEJrDQbnv6cbz3Zu.jpg?f=fotoalbum_large

Dit vond ik ook nog wel mooi om te zien. Het dunne latje bovenop het blad is onbehandeld, het blad zelf is wel behandeld. Er is echt nauwelijks kleurverschil waar te nemen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_6NMVLdFTbnoZSHKHdiPxUFVQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1ntVfB0FvmqREXxe28Vnx6n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door [911] op 05-01-2024 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
@[911]

Ik heb 4cm 200x100 eiken blad met 3x stalen dwarsliggers aan de onderkant.
zoiets: https://cdn.webshopapp.co...dik-1-laag-foutvrij-e.jpg maar dan 3 stuks. Dat blijft mooi recht, al bijna half jaar.

Misschien was je hout nog niet goed droog, maar dat ziet er niet uit zo.

@Hipkip90 flexispot heeft goede klantenservice/after sales. Vraag even of zij nog wat kunnen betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
xoror schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:25:
@[911]

Ik heb 4cm 200x100 eiken blad met 3x stalen dwarsliggers aan de onderkant.
zoiets: https://cdn.webshopapp.co...dik-1-laag-foutvrij-e.jpg maar dan 3 stuks. Dat blijft mooi recht, al bijna half jaar.

Misschien was je hout nog niet goed droog, maar dat ziet er niet uit zo.

@Hipkip90 flexispot heeft goede klantenservice/after sales. Vraag even of zij nog wat kunnen betekenen...
Dat is ook een mogelijkheid maar volgens mij hoeft dat bij echt goed droog hout niet. En dit is slechts een 120x70x2cm blad, erg klein dus.

Mijn eetkamertafel van Van Rossum (Frans eikenhout) heeft een 260x100x4cm blad en is na 6 jaar nog geen millimeter krom. Maar dan praat je ook wel over echt andere kwaliteit en een tafel van 20 keer de bureaubladwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
@[911] ik kan je niet echt adviseren over krom getrokken hout.

Wel wil ik meegeven dat mijn Karwei Woood 24mm eiken blad (180x90) ook niet 100% recht is in de breedterichting. Ongeveer zoals op jouw eerste foto zo te zien. Ik heb het ook behandeld met Skylt. Hier is het gelukkig wel niet extra krom getrokken na behandeling.

Volgens de medewerkers bij Karwei was het ook normaal bij eik dat het niet 100% recht is. Is dat zo?

Kan je dit trouwens zelf nog wat rechter maken? Zou het bevestigen van dwarsliggers zoals die van @xoror nog kunnen helpen? Ik ben benieuwd hoe Eikenhuis hier mee om gaat, iig veel succes @[911]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:27
@[911] Dat is de "charme" van echt hout, en ook een van de redenen waarom massief hout steeds minder wordt toegepast omdat het bewerkelijk is en dit soort risico's heeft. fineer op plaatmateriaal of multiplex dat kruislings is verwerkt (bamboe is daar ook een soort van) blijft veel stabieler.

Onbewerkt hout is enorm gevoelig voor de luchtvochtigheid, en vooral als de ene kant er meer aan wordt blootgesteld dan de ander kant met dit als gevolg. Dus een blad van de handel meenemen en thuis lekker op kamertemperatuur laten komen voor je het bewerkt kan al voldoende zijn. Of eerst de ene kant behandelen en een paar dagen later omdraaien en de andere kant doen is vaak al een probleem.

Een klein beetje kromming is over het algemeen geen probleem en trek je bij het vastschroeven op het onderstel wel recht, maar als er te veel spanning op komt te staan loop je een risico op scheuren.

Massief hout is erg mooi maar blijft een natuurproduct waar je ook een beetje geluk mee moet hebben. Ik ben voor Rubberwood gegaan wat een blad uit relatief smalle stroken is die om en om zijn vastgelijmd waardoor de krommingen in de regel wel meevallen maar ook dat heb ik een beetje recht moeten trekken.

Dus hout liefst platliggend bewaren op stroken hout zodat beide zijden "lucht" krijgen. En liefst beide kanten in één behandeling een eerste laag geven (onderzijde eerst, omdraaien en op spijkers o.i.d leggen en dan de bovenkant). Daarna ben je iets flexibeler.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-07 21:17
Hey, leuk topic! Ik ben mij ook aan het orienteren op een nieuw bureau, dat (door ruimte constraints) ook zal functioneren als eettafel. De E2Q lijkt me echt perfect voor deze usecase, gezien het 4 potige design. Anyway, ik krijg dus op 1 maart de sleutel van mijn nieuwe appartement, en ik zie dat de E2Q op 29 feb leverbaar is. Dat zou dus mooi uitkomen! Echter, ik ben bang dat als ik nu bestel (met de korting), hij misschien eerder dan gewenst wordt bezorgt. Ik zie in het bestelproces niet zo snel een datum selector, maar wellicht heeft iemand een zelfde situatie gehad :). Een groot zwaar bureau is toch wat anders dan een pakje van postNL :p

Qua blad moet ik nog even kijken. 160x80 is voor mij wel het minimale. Als ik het goed lees kun je gewoon een houten blad kopen, en die behandelen met skylt? Is het handig evt handig om te wachten met het blad bestellen tot je het bureau frame binnen hebt, in verband met het kromtrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Kan verstandig zijn. Je kan het ook al bestellen, maar dan moet je het wel best zo snel mogelijk behandelen. En dat is misschien weet niet handig met verhuizen.. (of even kartonnen doos bewaren).

Maar denk dat als je sleutel krijgt nog genoeg te doen hebt, dus ik zou denk ik eerdet behandelen.
Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen