Waar heb je die grijze viltmat van? Daar ben ik ook naar opzoekJan_V schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:28:
Gisteren de Multi Ratio Lineaflex MRC PRO-L 2.0 van 180x80 in ontvangst mogen nemen en inmiddels in elkaar gezet.
Helaas was de kabelslang niet op voorraad, dus die wordt nageleverd.
Het voelt als een stevig bureau met degelijke bouwkwaliteit. Ook het blad is een fijne dikte, robuust eiken.
Wel wiebelt het bureau een beetje, meer als mijn vorige reguliere bureau.
Vooral heen en weer, opzij, is het merkbaar.
Bij het regulier werken valt het echter niet op. Ook leunen zorgt niet voor veel wiebelen, maar wanneer je het bureau opzettelijk wilt laten wiebelen, dan lukt dat zeker.
In het dagelijkse leven zal het niet veel opvallen lijkt me, maar bij een test zeker wel.
Al met al toch blij met het bureau.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Er zat trouwens een mooie stekkerdoos bij de kabelgoot. Zelf had ik er ook al een op Amazon besteld (https://www.amazon.de/-/nl/dp/B00BIZ87WO), met 10 aansluitingen en iets meer afstand als reguliere stekkerblokken zodat alle adapters goed passen.
[edit]
Helaas. Tijdens het typen merk ik toch dat er een beweging zit in de schermen. Het is (nog) niet storend (voor mij), maar zeker merkbaar wanneer je meerdere schermen naast elkaar hebt.
Het valt wellicht minder op wanneer je maar 1 scherm hebt hangen. Goede reden om een super-ultra-wide scherm te kopen.
Deze is van Minimal Desk Setup: https://shop.minimaldesksetups.com/Nagasch schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:21:
[...]
Waar heb je die grijze viltmat van? Daar ben ik ook naar opzoek
Heb er ook 6 coasters bij besteld en kreeg er een paar cable management spullen gratis bij geleverd. Erg tevreden over de kwaliteit.
Als je interesse hebt kan ik hier wel een kortingscode delen, moet ik die eerst even opzoeken. Is volgens mij 10% of 20%, dus lekker meegenomen.
Bij deze, de 20% kortingscode:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 5% gewijzigd door Jan_V op 01-05-2023 13:10 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Is dat de 90x40 of 90x30 mat? Echt mooi!Jan_V schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:56:
[...]
Deze is van Minimal Desk Setup: https://shop.minimaldesksetups.com/
Heb er ook 6 coasters bij besteld en kreeg er een paar cable management spullen gratis bij geleverd. Erg tevreden over de kwaliteit.
Als je interesse hebt kan ik hier wel een kortingscode delen, moet ik die eerst even opzoeken. Is volgens mij 10% of 20%, dus lekker meegenomen.
Bij deze, de 20% kortingscode:
***members only***
Het is de `Light Grey / Large (90cm x 40cm or 35.4" x 15.7")`
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Hallo allemaal,
ik ben opzoek na een zit/sta bureau voorkeur elektrisch, nu zit ik te kijken naar de flexispot e7 of e7q of e8. (die q vindt ik wel echt heel duur). maar ik zie iedereen eigenlijk zijn eigen blad er op leggen, maar krijg zo snel door de 100 paginas niet gevonden waarom.
moet ik dit ook doen? of is dit omdat mensen hun bladen niet mooi vinden?
hoor het graag.
(betreft een blad van 180cm breedt en 80 of 90 diep).
ik ben opzoek na een zit/sta bureau voorkeur elektrisch, nu zit ik te kijken naar de flexispot e7 of e7q of e8. (die q vindt ik wel echt heel duur). maar ik zie iedereen eigenlijk zijn eigen blad er op leggen, maar krijg zo snel door de 100 paginas niet gevonden waarom.
hoor het graag.
Hoi!
Ik heb zojuist een Aeron Remastered gekocht en ben op zoek naar een stevig zit-sta bureau van 180x80 cm. Ik vond het nogal een zoektocht om tot een goede keuze te komen voor een bureaustoel en kan wel wat hulp gebruiken voor een zit-sta bureau. Veel Amerikaanse reviews gaan over bureau's die niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Vandaar mijn hulpvraag. Budget is rond de 1000 EU, ik ben hierin flexibel.
Wensen:
180x80
Stevig, vooral bij het staan
Programmeerbare knoppen
Hebben jullie tips?
Alvast bedankt!
P.S. Als ik deze hulpvraag op de verkeerde plek plaats, excuus. Dan hoor ik graag waar ik het beter kan posten...
Ik heb zojuist een Aeron Remastered gekocht en ben op zoek naar een stevig zit-sta bureau van 180x80 cm. Ik vond het nogal een zoektocht om tot een goede keuze te komen voor een bureaustoel en kan wel wat hulp gebruiken voor een zit-sta bureau. Veel Amerikaanse reviews gaan over bureau's die niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Vandaar mijn hulpvraag. Budget is rond de 1000 EU, ik ben hierin flexibel.
Wensen:
180x80
Stevig, vooral bij het staan
Programmeerbare knoppen
Hebben jullie tips?
Alvast bedankt!
P.S. Als ik deze hulpvraag op de verkeerde plek plaats, excuus. Dan hoor ik graag waar ik het beter kan posten...
Ik ben van plan een E7Q te gaan kopen. Zou je mij meer kunnen vertellen over deze coupon code? Ik ben niet bekend met Ramses of waar ik hem/haar kan vinden en hoe ik hem/haar kan benaderen hiervoor. Kom ik hiervoor überhaupt in aanmerking?Djankie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:48:
[...]
Ik heb deze aangeschaft na ontevredenheid over de E7H (ingeruild). Deze is vele malen stabieler. Vooral geen last meer van front to back wobble.
Tip: op Reddit kun je Ramses dmen voor een coupon code van 150 euro.
Bedankt alvast!
Ha allen, ik heb een Ikea Idasen bureau maar ben niet zo’n fan van het blad. Zijn hier mensen die dit bureau hebben en ervaring hebben met massieve bladen i.c.m. de Idasen? Ik hoor graag ervaringen!
[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 05-05-2023 16:05 ]
Als ik voor mezelf spreek dan kocht ik een afzonderlijk tafelblad om twee redenen:mesout schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:59:
Hallo allemaal,
hoor het graag.
- esthetiek: zo'n dik eiken tafelblad met boomstamranden heeft net iets meer schoonheid dan een persplaat met eiken laminaat laag.
- duurzaamheid: het tafelblad is uit natuurhout wat hopelijk jarenlang zal meegaan en stevigheid biedt.
Zelf kocht ik de Maidensite t2 pro plus als frame. Zeer tevreden van.
Daarnaast haalde ik een eiken tafelblad bij de eikenhanden (eikenhuis) in Kelpen-Oler (NL, net over grens met BE) maat 180x80.
In de Skylt gezet, tweemaal onderaan en erna 3x bovenaan. Dan 14 dagen laten uitharden. Top resultaat en heel fijn werken.
Dankzij dit forum heb ik heel wat opgestoken en goede keuzes kunnen maken, waarvoor dank iedereen. Blij ook iets terug te kunnen doen.
[ Voor 4% gewijzigd door negruj op 06-05-2023 10:18 ]
Mijn vrouw mag een nieuwe thuiswerkplek inrichten (twv € 675). Aangezien ik vorig jaar een MRC PRO-L 2.0 heb aangeschaft bij Multi Ratio en er nog hartstikke tevreden mee ben wil zij het ook bestellen. Ze heeft ook nog een bureaustoel nodig.
Iemand ervaring met de MRC PRO bureaustoel? Of is de Humanscale Liberty Task (tweedehands) wellicht een betere keus? Laatstgenoemde stoel wordt ook geleverd in hun thuiswerksets.
Iemand ervaring met de MRC PRO bureaustoel? Of is de Humanscale Liberty Task (tweedehands) wellicht een betere keus? Laatstgenoemde stoel wordt ook geleverd in hun thuiswerksets.
Fully stopt in Europa:
Sinds de start van Fully is het onze missie om mensen in beweging te brengen. Nu zijn wij degene die bewegen richting een nieuw avontuur — vanaf nu is de Fully-collectie niet langer beschikbaar om te winkelen in jouw regio. Bedankt voor de steun die je ons hebt gegeven!
Sinds de start van Fully is het onze missie om mensen in beweging te brengen. Nu zijn wij degene die bewegen richting een nieuw avontuur — vanaf nu is de Fully-collectie niet langer beschikbaar om te winkelen in jouw regio. Bedankt voor de steun die je ons hebt gegeven!
Welke maat MRC Pro-L 2.0 heb jij? En hoe bevalt het bureau en de maat?Mawlana schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:05:
Mijn vrouw mag een nieuwe thuiswerkplek inrichten (twv € 675). Aangezien ik vorig jaar een MRC PRO-L 2.0 heb aangeschaft bij Multi Ratio en er nog hartstikke tevreden mee ben wil zij het ook bestellen. Ze heeft ook nog een bureaustoel nodig.
(...).
160x80. Ik ben zo tevreden dat m'n vrouw exact hetzelfde bureau gaat bestellen.Jaeben schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:35:
[...]
Welke maat MRC Pro-L 2.0 heb jij? En hoe bevalt het bureau en de maat?
Op het bureau staat m'n laptop (in een vertical stand van ugreen) en een dual monitorarm van Amazon Basics. Ik heb ervoor gekozen geen gat te boren in het blad, dus de vier kabels van de schermen (2x hdmi en 2x power) gaan achterlangs. Het kabelmanagement kan ik je wel ten zeerste aanraden.
Ik zie hier veel berichten over een bepaald blad voor op onderstel. Bij Ikea zie ik 123 geen losse bladen op de website of ik zoek niet goed. Zijn deze niet fijn, of waarom gebruikt men deze niet? Ik zoek 180x80 in principe
Mijn boefje is liev!
Ik heb een standaardblad van Ikea erbij. Op zich kan het best, maar het is wel aan de dunne kant. Zware dingen zou ik er niet op of aan durven hangen. De arm voor mijn monitoren heb ik er ook niet aan durven bevestigen zonder extra versteviging (stuk multiplex). De slapheid van het blad komt de stabiliteit van de schermen ook zeker niet ten goede.JB schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:32:
Ik zie hier veel berichten over een bepaald blad voor op onderstel. Bij Ikea zie ik 123 geen losse bladen op de website of ik zoek niet goed. Zijn deze niet fijn, of waarom gebruikt men deze niet? Ik zoek 180x80 in principe
Moest ik het opnieuw moeten doen, zou ik ook gewoon zelf een (dikker/steviger/mooier) blad zoeken en aanpassen.
Aah zo, ja daar zit wat in inderdaad! Heb hier een grote LED lamp boven het scherm, dat kan wel maar is natuurlijk zozo qua klemmen. Ik zoek wel die kastanje bruine kleurSlonzo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:38:
[...]
Ik heb een standaardblad van Ikea erbij. Op zich kan het best, maar het is wel aan de dunne kant. Zware dingen zou ik er niet op of aan durven hangen. De arm voor mijn monitoren heb ik er ook niet aan durven bevestigen zonder extra versteviging (stuk multiplex). De slapheid van het blad komt de stabiliteit van de schermen ook zeker niet ten goede.
Moest ik het opnieuw moeten doen, zou ik ook gewoon zelf een (dikker/steviger/mooier) blad zoeken en aanpassen.
Mijn boefje is liev!
Heb hier gewoon wel mijn monitor geklemd aan Ikea blad, probleemloos. Nou moet ik ook zeggen dat het om een relatief licht 27" scherm gaat en een monitor arm met een vrij grote voet van zichzelf. Ook hier kijk ik wel naar vervanging van dit blad kijken, maar dat ligt ook wel aan het uiterlijk wat me niet zo bevalt.
[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 25-05-2023 12:09 ]
Ja nou het kantelpunt qua investering vind ik lastig om zelf iets te gaan ondernemen. Een blad kopen, inkorten, lakken enz is uiteindelijk niet heel veel goedkoper zo lijkt 
Onderstel 250 euro, blad 250 euro, verf X euro.
Compleet 180x80 bureau is niet veel duurder.
Onderstel oogt overal hetzelfde. Sommige sites roepen Bosch motoren, anderen geven 5 jaar garantie op los onderstel.
Onderstel oogt overal hetzelfde. Sommige sites roepen Bosch motoren, anderen geven 5 jaar garantie op los onderstel.
edit:
bij nader inzien is zo'n kant en klaar blad natuurlijk wel van spaanplaat... dat kun je niet echt vergelijken met massief.
bij nader inzien is zo'n kant en klaar blad natuurlijk wel van spaanplaat... dat kun je niet echt vergelijken met massief.
[ Voor 14% gewijzigd door JB op 25-05-2023 13:31 ]
Mijn boefje is liev!
Persoonlijke beslissing natuurlijk, soms wil je ongeacht de (kleine?) meerkost gewoon iets meer gemoedrust, of leuker om naar te kijken, of ... In ieder geval: spaanplaat of niet, de Ikea bladen zijn zeker een optie als je daar je gading in vind en geen zin hebt in gedoe. Verwacht er gewoon niet te veel vanJB schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:40:
Ja nou het kantelpunt qua investering vind ik lastig om zelf iets te gaan ondernemen. Een blad kopen, inkorten, lakken enz is uiteindelijk niet heel veel goedkoper zo lijkt
edit:
Inmiddels de MAIDeSITe T2 Pro Plus besteld. Amazon linkte in eerste instantie de T2 Pro, maar kwam erachter dat er ook nog een Plus versie is. Die maar besteld en dan rechtstreeks via MAIDeSITe zelf incl rabattSlonzo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:42:
[...]
Persoonlijke beslissing natuurlijk, soms wil je ongeacht de (kleine?) meerkost gewoon iets meer gemoedrust, of leuker om naar te kijken, of ... In ieder geval: spaanplaat of niet, de Ikea bladen zijn zeker een optie als je daar je gading in vind en geen zin hebt in gedoe. Verwacht er gewoon niet te veel van
Nu op zoek naar het blad. Zie dat ook hier de prijzen bizar veel uiteen lijken te lopen. Via @nooberke buroenzo gevonden. Dat maakt het kiezen tussen spaanplaat en massief weer wat lastiger kijkende naar de lage prijs

Mijn boefje is liev!
Er is een sale gaande bij zowel Maidesite als Flexispot. Zit er nog een kwaliteitsverschil tussen de twee? Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit tussen de T2 Pro en de E8.
Verder is het mij niet helemaal duidelijk of beide goed zijn als je wilt staan als iemand die 1.96m is. Op de Maidesite hebben ze het tot 190cm (6f3).
Verder is het mij niet helemaal duidelijk of beide goed zijn als je wilt staan als iemand die 1.96m is. Op de Maidesite hebben ze het tot 190cm (6f3).
Heeft iemand hier de E7Q? Ik wil deze kopen alleen ik twijfel over de stabiliteit van het bureau. Ik wil echt minimaal gewiebel. Het bureau zal voornamelijk gebruikt worden in de zitpositie.
Ik had begrepen dat een kleiner formaat bureau stabieler is dan een groter bureau.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 180x80 in plaats van de 160x80.
Ik had begrepen dat een kleiner formaat bureau stabieler is dan een groter bureau.
Ik heb de E7Q. Had daarvoor een E7H, die ik heb terrug gedaan vanwege het wiebelen van de monitoren.Dimachaerus schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:28:
Heeft iemand hier de E7Q? Ik wil deze kopen alleen ik twijfel over de stabiliteit van het bureau. Ik wil echt minimaal gewiebel. Het bureau zal voornamelijk gebruikt worden in de zitpositie.
Ik heb zelf een 180 x 90 bureaublad. Aangeraden wordt een blad met een diepte van > 85cm als je gebruikt wilt maken van armen.
Het wiebelen is nog zeker aanwezig, maar veel minder dan een 2 poot zit sta tafel. Ik werk er nu 2 maanden mee en ik kan je vertellen dat ik het niet meer zie.
Minder wiebel ga je volgens mij niet kunnen krijgen met een zit sta bureau.
Wil je helemaal van het wiebelen af, dan zou ik een gewone zit bureau nemen die handmatig wat in hoogte verstelbaar is met 4 poten aan de zijkanten.
@Djankie Wat bedoel je precies met wiebelen? Wiebelt de tafel als je bijvoorbeeld een fles water/cola er op neerzet? Of meer als je wat hardhandig te werk gaat?
De T2 kent 2 types. De Pro en de Pro Plus. Ik heb de Pro Plus besteld. Hopelijk is die stabieler dan de Pro, voor de rest van de specs hoef je het niet te doen IMHO alhoewel de Plus net iets hoger gaat.alienfruit schreef op maandag 29 mei 2023 @ 02:33:
Er is een sale gaande bij zowel Maidesite als Flexispot. Zit er nog een kwaliteitsverschil tussen de twee? Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit tussen de T2 Pro en de E8.
Mijn boefje is liev!
Bij een fles cola zak die niet gaan de monitoren niet gaan wiebelen. Echter als je leunt op het blad dan wel. Of als je typt op je keyboard. De 4 pootsheeft daar nauwelijks last van.alienfruit schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:33:
@Djankie Wat bedoel je precies met wiebelen? Wiebelt de tafel als je bijvoorbeeld een fles water/cola er op neerzet? Of meer als je wat hardhandig te werk gaat?

In de doos lijkt eea erop maar ik zie toch wel een groot nadelig iets IMHO mbt frame;
:strip_exif()/f/image/Zc434uBuzssMNPdtim5itlMn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/46Zwc1LmtCuTSNiIofWDjzp7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qqId9SGwVOr4Uj23OFRk80j7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit oogt gammel, maar het blad zet je nu wel op een andere plek vast. Zijn er meer mensen met de "T2 Pro Plus" die dit zo hebben?
Mijn boefje is liev!
Dan lijkt omruilen de beste oplossing lijkt me. Mijn Pro Plus heeft trouwens zo'n zelfde onderdeel als je op de foto hebt omcirkeld en dat is niet gammel ofzo.JB schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:19:
Het lijkt erop dat ik de S2 Pro Plus (zonder blad) heb gekregenIk heb er ook wieltjes bij namelijk...
[YouTube: PC Building Desk Upgrade - Maidesite S2 Pro Plus Standing Desk]
De vraag is; wat is beter? Of is het design aangepast? Had jij er ook wieltjes bij in de doos?MaSw85 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:27:
[...]
Dan lijkt omruilen de beste oplossing lijkt me. Mijn Pro Plus heeft trouwens zo'n zelfde onderdeel als je op de foto hebt omcirkeld en dat is niet gammel ofzo.
Mijn boefje is liev!
Nope, geen wieltjes in de doos.JB schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:30:
[...]
De vraag is; wat is beter? Of is het design aangepast? Had jij er ook wieltjes bij in de doos?
Hier exact hetzelfde. Het frame is uitschuifbaar voor grotere bladen en zorgt dan voor meer stabiliteit. Ook hier zijn wieltjes meegeleverd.JB schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:33:
Dit oogt gammel, maar het blad zet je nu wel op een andere plek vast. Zijn er meer mensen met de "T2 Pro Plus" die dit zo hebben?
Als je de boel goed aandraait, heb je een mooi stevig frame.
Oké check! Dus jij hebt ook in het midden 4 ogen aan de buitenkant zitten en met blad lekker stevig?bes-r schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:45:
[...]
Hier exact hetzelfde. Het frame is uitschuifbaar voor grotere bladen en zorgt dan voor meer stabiliteit. Ook hier zijn wieltjes meegeleverd.
Als je de boel goed aandraait, heb je een mooi stevig frame.
Blad is nog niet gereed alhier.
Mijn boefje is liev!
Mooi draadje om te lezen. Ik ben zelf al een jaar op zoek naar een zit/sta bureau. Net als iemand anders in deze thread kwam ik uiteindelijk op Deskhaus uit, maar die shippen alleen binnen de US en Canada. Je kan wel een burea bij ze bestellen, maar daar komt dan container shipment prijs over.
Daarna heb ik andere bedrijven gezocht die misschien iets met solidwood doen.
Flexispot verkoopt bijvoorbeeld een mooie walnut solidwood top, maar dat is alleen voor in de US.
https://www.flexispot.com/flexispot-odin-4-leg-standing-desk
Omnidesk verkoopt een mooie suar solidwood versie, maar die shippen niet naar Nederland.
https://theomnidesk.com/pages/ichi-collection
Daarna nog gezocht naar L shaped zit/sta bureaus, maar dan krijg je ook vaak alleen wit/zwart of bamboe tops bij. Dus ik zit nu na te denken over de Flexispot E7Q Odin met black bamboo top van 200x90. Dan hoef ik niet zelf met lak en schuren bezig te zijn en heb ik toch een beetje die solidwood/walnut look en feel (hoop ik).
Ik zag meerdere mensen die nadachten over de E7Q of deze al hadden besteld. Als je daar ook een black bamboo top bij hebt besteld zie ik graag een foto hier terug.
Daarna heb ik andere bedrijven gezocht die misschien iets met solidwood doen.
Flexispot verkoopt bijvoorbeeld een mooie walnut solidwood top, maar dat is alleen voor in de US.
https://www.flexispot.com/flexispot-odin-4-leg-standing-desk
Omnidesk verkoopt een mooie suar solidwood versie, maar die shippen niet naar Nederland.
https://theomnidesk.com/pages/ichi-collection
Daarna nog gezocht naar L shaped zit/sta bureaus, maar dan krijg je ook vaak alleen wit/zwart of bamboe tops bij. Dus ik zit nu na te denken over de Flexispot E7Q Odin met black bamboo top van 200x90. Dan hoef ik niet zelf met lak en schuren bezig te zijn en heb ik toch een beetje die solidwood/walnut look en feel (hoop ik).
Ik zag meerdere mensen die nadachten over de E7Q of deze al hadden besteld. Als je daar ook een black bamboo top bij hebt besteld zie ik graag een foto hier terug.
[ Voor 9% gewijzigd door PXXL op 01-06-2023 09:54 ]
Ook daar is een topic voor, meer dan 53 pagina's volgeschreven over bureaustoelen.Mawlana schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:05:
Bureaustoel 8 uur per dag.
Ja, ik heb zelf de S2 Pro Plus dat is volgens mij de T2 Pro Plus maar met tafelblad? Ik zag zelf niet erg veel verschil. Maar goed, ik ben de boel in elkaar aan het schroeven en het onderdeel wat je omcirkelt hebt dat hoef je toch niet vast te draaien? Er zijn twee schroeven aan beide uiteinden en dat is het? Plus de schroefjes van de cover voor de bedrading?JB schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:33:
De T2 Pro Plus is geleverd, maar wat is er nu eigenlijk geleverd...
Op de doos staat; J-S3D-2-EU
In de doos lijkt eea erop maar ik zie toch wel een groot nadelig iets IMHO mbt frame;
De plastic spul tussen de schroeven is wel een kriem. Bij een van de poten is die al stuk. Maar dat zal vast niet een groot probleem zijn anders hadden ze vast wel een paar extra er bij gedaan.
[ Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 02-06-2023 17:11 ]
De frames zijn anders. Kijk maar naar de schroefgaten alsmede de (niet) gelaste tussenstukken bij de motoren.alienfruit schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:10:
[...]
Ja, ik heb zelf de S2 Pro Plus dat is volgens mij de T2 Pro Plus maar met tafelblad? Ik zag zelf niet erg veel verschil. Maar goed, ik ben de boel in elkaar aan het schroeven en het onderdeel wat je omcirkelt hebt dat hoef je toch niet vast te draaien? Er zijn twee schroeven aan beide uiteinden en dat is het? Plus de schroefjes van de cover voor de bedrading?
De plastic spul tussen de schroeven is wel een kriem. Bij een van de poten is die al stuk. Maar dat zal vast niet een groot probleem zijn anders hadden ze vast wel een paar extra er bij gedaan.
Ik heb last van een schommelstoel effect in de sta stand. Dus van voor naar achter bewegen. Links naar rechts is wel in orde.
Mijn boefje is liev!
Ah okay, voor mij is de tafel al stukken stabieler dan mijn vorige. Voor mij is het vooruitgang
Mijn microfoon- en monitormounts passen ook mooi op het tafelblad. Ik ben er blij mee
)
Nu alleen armleuning van mijn Herman Miller fiksen want aan één kant wilt het niet vast blijven. Erg vervelend.
Nu alleen armleuning van mijn Herman Miller fiksen want aan één kant wilt het niet vast blijven. Erg vervelend.
[ Voor 23% gewijzigd door alienfruit op 03-06-2023 21:47 ]
Dat is hier ook zo. Galant van Ikea valt in het niet. Gammel en rammel. Zeker op de "zit" stand is het lekker degelijk.alienfruit schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:45:
Ah okay, voor mij is de tafel al stukken stabieler dan mijn vorige. Voor mij is het vooruitgang
Mijn boefje is liev!
Ik heb een nieuwe kandidaat gevonden. Fezibo zit/sta bureaus.
De versie waar mijn ook op is gevallen is de Triple Motor L-shaped Standing Desk V2 met een walnut desktop.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oaokdD6KJO3CYKM42XIOn4wo.jpg?f=user_large)
Iemand ervaring met dit merk? Het scheelt de helft van de prijs vergeleken met de Flexispot E7Q en je hebt meer oppervlakte om mee te werken.
De versie waar mijn ook op is gevallen is de Triple Motor L-shaped Standing Desk V2 met een walnut desktop.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oaokdD6KJO3CYKM42XIOn4wo.jpg?f=user_large)
Iemand ervaring met dit merk? Het scheelt de helft van de prijs vergeleken met de Flexispot E7Q en je hebt meer oppervlakte om mee te werken.
[ Voor 13% gewijzigd door PXXL op 05-06-2023 08:45 ]
Heb al een tijdje een Flexispot E7-frame in de berging staan en ik ben nu opzoek naar een geschikt tafelblad. Lees veel terug over tafelbladen van WOOOD en Bauhaus, maar dat lijkt niet helemaal te matchen met met de rest van mijn interieur. Ben eigenlijk opzoek naar iets donkers en niet perse het lichte. Bij voorkeur zou ik het liever ook even zien voordat ik het aanschaf (omgeving Amsterdam), maar dat is best een uitdaging.
Iemand toevallig ervaringen met bureaublad-op-maat.nl (Elswout Meubels)? Zie bijvoorbeeld Wenge bureaublad. Lees online wel wat reviews, maar vanuit Tweakers niet zo zeer en dat maakt mij altijd een beetje huiverig
Daarnaast schrikt de levertijd van 4 weken nogal af.
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom
Iemand toevallig ervaringen met bureaublad-op-maat.nl (Elswout Meubels)? Zie bijvoorbeeld Wenge bureaublad. Lees online wel wat reviews, maar vanuit Tweakers niet zo zeer en dat maakt mij altijd een beetje huiverig

Ja ik! Heet bij Egger Sorano eiken zwartbruinCraetive schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:30:
Heb al een tijdje een Flexispot E7-frame in de berging staan en ik ben nu opzoek naar een geschikt tafelblad. Lees veel terug over tafelbladen van WOOOD en Bauhaus, maar dat lijkt niet helemaal te matchen met met de rest van mijn interieur. Ben eigenlijk opzoek naar iets donkers en niet perse het lichte. Bij voorkeur zou ik het liever ook even zien voordat ik het aanschaf (omgeving Amsterdam), maar dat is best een uitdaging.
Zie bijvoorbeeld Wenge bureaublad. Lees online wel wat reviews, maar vanuit Tweakers niet zo zeer en dat maakt mij altijd een beetje huiverigDaarnaast schrikt de levertijd van 4 weken nogal af.
https://www.egger.com/nl/...etail/H1137_12?country=NL
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5ZxlShb8UFSQxvcCMAHzhCoq.jpg?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 08-06-2023 14:50 ]
Mijn boefje is liev!
Ik heb een WOOOD blad + Wenge beits gekocht, zie hier het resultaatCraetive schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:30:
Iemand toevallig ervaringen met bureaublad-op-maat.nl (Elswout Meubels)? Zie bijvoorbeeld Wenge bureaublad. Lees online wel wat reviews, maar vanuit Tweakers niet zo zeer en dat maakt mij altijd een beetje huiverigDaarnaast schrikt de levertijd van 4 weken nogal af.
Mooi resultaat wel!Rembock schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:37:
[...]
Ik heb een WOOOD blad + Wenge beits gekocht, zie hier het resultaat
Ik ben zelf nog steeds op zoek naar de ideale combinatie. Zelfs een ikea blad staat op mijn wish list omdat die best dik zijn en door die dikte het beste werken met ultrawide monitoren wobble.
offtopic:
Alleen ben ik huivering om twee dingen: Die bak water on je bureau en de muren (spachtelputz?) Ik heb namelijk afgelopen 2 weken mijn huis spachtelputz vrij moeten maken. Geen pretje...
Alleen ben ik huivering om twee dingen: Die bak water on je bureau en de muren (spachtelputz?) Ik heb namelijk afgelopen 2 weken mijn huis spachtelputz vrij moeten maken. Geen pretje...
Huh, hoe heeft de dikte van het blad invloed op de wobble? Dat lijkt mij meer een ding gebaseerd op hoe de kracht van de wobble verdeeld wordt. Of je een klein "voetje" hebt onder het blad, of dat je daar een grotere "voet" hebt (evt extra "versterkt" door nog een stuk hout er tussen te doen). Wat ik voornamelijk lees van die Ikea bladen is dat het allemaal wat geperst hout is met wat fineer er op. En dat het daardoor eigenlijk helemaal niet zo stevig/hard is (waardoor je zeer zeker beter iets aan de onderkant van het blad kunt plaatsen waar je de monitorarm bevestigd).Phntm schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:11:
Zelfs een ikea blad staat op mijn wish list omdat die best dik zijn en door die dikte het beste werken met ultrawide monitoren wobble.
En evt dat "dikte" iets doet aan wobble door gewicht, maar zo'n Ikea blad zal ook niks wegen, in vergelijking met een massief houten blad. Dus ook dan kun je naar mijn idee beter voor een massief houten blad gaan.
En daarnaast: een massief houten blad (zoals die van Woood dus) kun je ook op maat zagen mocht je dat willen / nodig zijn. Een Ikea blad kan dat uiteraard niet bij doordat het allemaal maar fineer is. Tenzij je uiteraard alleen zaagt aan kanten die je niet ziet (tegen muur aan etc dus).
Dikte kan wel degelijk uitmaken. Ik heb nu een simpele Ikea bekant hoekbureau. Die bladen zijn zo dun. Mijn monitor arm klem zit tegen het minimum aan. Een dikkere blad is steviger. Massief hout of niet. Zo een Ikea werkblad kan 4cm zijn. Dat is lekker dik.RobertMe schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:11:
[...]
Huh, hoe heeft de dikte van het blad invloed op de wobble? Dat lijkt mij meer een ding gebaseerd op hoe de kracht van de wobble verdeeld wordt. Of je een klein "voetje" hebt onder het blad, of dat je daar een grotere "voet" hebt (evt extra "versterkt" door nog een stuk hout er tussen te doen). Wat ik voornamelijk lees van die Ikea bladen is dat het allemaal wat geperst hout is met wat fineer er op. En dat het daardoor eigenlijk helemaal niet zo stevig/hard is (waardoor je zeer zeker beter iets aan de onderkant van het blad kunt plaatsen waar je de monitorarm bevestigd).
En evt dat "dikte" iets doet aan wobble door gewicht, maar zo'n Ikea blad zal ook niks wegen, in vergelijking met een massief houten blad. Dus ook dan kun je naar mijn idee beter voor een massief houten blad gaan.
En daarnaast: een massief houten blad (zoals die van Woood dus) kun je ook op maat zagen mocht je dat willen / nodig zijn. Een Ikea blad kan dat uiteraard niet bij doordat het allemaal maar fineer is. Tenzij je uiteraard alleen zaagt aan kanten die je niet ziet (tegen muur aan etc dus).
Daarnaast is het belangrijker om een goeie frame constructie te hebben. Doordat ik mijn monitor arm nu aan de kant heb gezet met de grotere stabielere poot heb ik nu in ieder geval minder last van wiebelen. Dus een iets dikkere blad met een stevigere frame voor mijn volgende werkplek is zeer gewenst.
Het internet staat vol van dit soort ervaringen. We zeggen hetzelfde alleen is dikte dus wel belangrijk. Ultrawides kunnen best zwaar zijn.
Je kan ook nog een stuk hout tussen de klem onder het blad stoppen.Phntm schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:50:
[...]
Dikte kan wel degelijk uitmaken. Ik heb nu een simpele Ikea bekant hoekbureau. Die bladen zijn zo dun. Mijn monitor arm klem zit tegen het minimum aan.
Houdt er wel rekening mee dat een werkblad van de Ikea, zoals de Karlby, van binnen spaanplaat is. Dan heb ik persoonlijk liever massief hout.Phntm schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:11:
[...]
Zelfs een ikea blad staat op mijn wish list omdat die best dik zijn en door die dikte het beste werken met ultrawide monitoren wobble.
offtopic:
offtopic:
De waterbak staat gelukkig ver genoeg van mijn voeten, de viervoeters thuis zijn mij daar dankbaar voor
Idd spachtelputz. Paar jaar geleden de woonkamer 'putzvrij' gemaakt, ben deze kamer nog steeds aan het uitstellen
De waterbak staat gelukkig ver genoeg van mijn voeten, de viervoeters thuis zijn mij daar dankbaar voor
Idd spachtelputz. Paar jaar geleden de woonkamer 'putzvrij' gemaakt, ben deze kamer nog steeds aan het uitstellen
Na een flexispot bureau besteld te hebben, en veel gedoe met de levering van het blad door DPD, overweeg ik om toch een ander blad er zelf op te gaan leggen. Omdat ik midden in een verhuizing zit heb ik echter niet veel tijd om er echt een hobby projectje van te maken.
Is het lastig om een 3rd party bureaublad te bevestigen aan het onderstel? Heb ik speciaal gereedschap nodig of is puur voorboren en houtschroeven voldoende?
Is het lastig om een 3rd party bureaublad te bevestigen aan het onderstel? Heb ik speciaal gereedschap nodig of is puur voorboren en houtschroeven voldoende?
Mijn Maidesite T2 Pro Plus frame gaat terug. Het is niet stabiel te krijgen. Het wijkt zoals eerder aangegeven af van de (ook hier) lyrische "V1.0", maar zou volgens Maidesite een "upgraded version" zijn. IMHO is het gewoon een uitgekleed frame met holle poten, waardoor het veel gevoeliger is voor instabiliteit.
V1.0;
:strip_exif()/f/image/LxLk8m5mPV5bdZwA2FENi0Go.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sVwJIudsy0mN0fNHFAxlsdNg.jpg?f=fotoalbum_large)
V2.0;
Onderkant voet V2.0. Deze is hol.... Aandraaien hiervan veroorzaakt uiteindelijk indeuken van de voet. De gebruikte voet bij V1.0 kun je veel vaster monteren door andere constructie.
:strip_exif()/f/image/0looNTEcHwNaDMwJ3scsXMWc.jpg?f=fotoalbum_large)
V1.0;
:strip_exif()/f/image/LxLk8m5mPV5bdZwA2FENi0Go.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sVwJIudsy0mN0fNHFAxlsdNg.jpg?f=fotoalbum_large)
V2.0;
Onderkant voet V2.0. Deze is hol.... Aandraaien hiervan veroorzaakt uiteindelijk indeuken van de voet. De gebruikte voet bij V1.0 kun je veel vaster monteren door andere constructie.
:strip_exif()/f/image/0looNTEcHwNaDMwJ3scsXMWc.jpg?f=fotoalbum_large)
edit:
foto voet V2.0 Maidesite T2 Pro Plus toegevoegd
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 14-06-2023 13:40 ]
Mijn boefje is liev!
Ik heb een ikea massief beuk vingerlas blad (nu niet meer te krijgen denk ik) eraan bevestigd gewoon met houtschroeven en voorboren. Als je het niet teveel los/vast maakt gaat dat prima denk ik en in dat geval kan je nog altijd weer gaten opvullen met houtlijm of een steeds grotere schroef nemen.Qupie1 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:52:
Na een flexispot bureau besteld te hebben, en veel gedoe met de levering van het blad door DPD, overweeg ik om toch een ander blad er zelf op te gaan leggen. Omdat ik midden in een verhuizing zit heb ik echter niet veel tijd om er echt een hobby projectje van te maken.
Edit: als je het tijdsefficient wil doen koop dan een blad dat al geolied/gelakt is. Ik heb zelf zitten oliën met whitewash en dat is super fraai maar koste me wel weer een uur extra + drogen.
[ Voor 10% gewijzigd door cedrix5 op 12-06-2023 16:17 ]
Toevallig de Numerär?cedrix5 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:16:
Ik heb een ikea massief beuk vingerlas blad (nu niet meer te krijgen denk ik)
Ik heb zelf een derde partij blad op geplaatst en dat was goed te doen. Neem vooral de tijd om het blad goed uit te lijnen (deken op de vloer tegen krassen). Ik heb zelf voorgeboord en de schroeven gebruikt die bij mijn frame zaten (boho basic).Qupie1 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:52:
Eerder in dit forum kun je de foto's terug vinden.
Nee een oudere, het was specifiek voor bureaus en je kon apart een onderstel ervoor kopen.
De laatste weken heb ik dit topic ook gevolgd en was op zoek naar de goedkoopste (en snelste) optie tot een zit/sta bureau.
Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en wil ik het volgende met jullie delen:
Ik ben gegaan voor het onderstel: ACGAM ET225E met een Ikea blad 160x80 BEKANT.
Na het uitpakken van het frame was ik onder de indruk van de kwaliteit. Alles voelde erg stevig aan en was eenvoudig te monteren.
Het BEKANT blad is vrij dun, dit was mijn grootste zorg. Is het wel stevig genoeg.
De bijgeleverde schroeven waren gelukkig niet te lang en ging niet door het blad heen.
De totale constructie vind ik erg stevig en zit zeer weinig speling in.
De motor werkt erg soepel en maakt weinig geluid.
Al met al tevreden. Ik hoop iemand iets heeft aan mijn ervaring
Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en wil ik het volgende met jullie delen:
Ik ben gegaan voor het onderstel: ACGAM ET225E met een Ikea blad 160x80 BEKANT.
Na het uitpakken van het frame was ik onder de indruk van de kwaliteit. Alles voelde erg stevig aan en was eenvoudig te monteren.
Het BEKANT blad is vrij dun, dit was mijn grootste zorg. Is het wel stevig genoeg.
De bijgeleverde schroeven waren gelukkig niet te lang en ging niet door het blad heen.
De totale constructie vind ik erg stevig en zit zeer weinig speling in.
De motor werkt erg soepel en maakt weinig geluid.
Al met al tevreden. Ik hoop iemand iets heeft aan mijn ervaring
![]() | ![]() | ![]() |
Buffalo77 | Pokemon Unite
Inderdaad een ontzettend interessante optie, heb jij deze inmiddels wellicht al in gebruik?PXXL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:44:
Ik heb een nieuwe kandidaat gevonden. Fezibo zit/sta bureaus.
Aftersales is prettig verlopen. DPD heeft het frame opgehaald en zojuist bericht dat refund is toegekend. Order was rechtstreeks bij Maidesite geplaatst.JB schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:50:
Mijn Maidesite T2 Pro Plus frame gaat terug. Het is niet stabiel te krijgen. Het wijkt zoals eerder aangegeven af van de (ook hier) lyrische "V1.0", maar zou volgens Maidesite een "upgraded version" zijn. IMHO is het gewoon een uitgekleed frame met holle poten, waardoor het veel gevoeliger is voor instabiliteit.
V1.0;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
V2.0;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
edit:
Mijn boefje is liev!
Wel jammer dat de 140x70 maat geen standaard lijkt te zijn bij de meeste kantoorwinkels dus dan ben je al vrij snel beperkt in je keuze. ik zie op flexispot wel dat ze gebogen variant hebben met 70 diep maar dat lijkt me juist niet lekker werken, dat je altijd in zo'n kuiltje zit. Dus om dat te proberen ben ik ook een beetje huiverig voor.
Ik zie op amazon wel de SONGMICS bureaus staan met een diepte van 70, die zien er ook wel goed uit, iemand ervaringen met dat merk?
Edit: herstel, Maidesite heeft ze ook van 70 zie ik, dat is ook nog wel een goede optie.
Ik zie op amazon wel de SONGMICS bureaus staan met een diepte van 70, die zien er ook wel goed uit, iemand ervaringen met dat merk?
Edit: herstel, Maidesite heeft ze ook van 70 zie ik, dat is ook nog wel een goede optie.
[ Voor 8% gewijzigd door Il 2 op 24-06-2023 21:41 ]
Hi, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Flexispot e7q?
Ik wil een zit sta bureau aanschaffen en ben na het lezen van dit topic wel erover uit dat het een Flexispot gaat worden. Het blad 180*80 schaf ik zelf aan omdat ik graag een donkere kleur wil en ze dat niet in die maat verkopen. Zal waarschijnlijk licht eiken gaan lakken.
Soms maak ik gebruik van mijn tekenpad op het bureau, en zal dit ook staande gaan doen. Het is dan erg belangrijk dat het niet wiebelt als ik met mijn arm erop leun (reviews hierover zijn divers). Nu verkopen ze ook de E7q die een stuk steviger lijkt. Dese kost dan ook meer dan het dubbele.. voor diegene met ervaring hiermee; is dit het waard?
Ik wil een zit sta bureau aanschaffen en ben na het lezen van dit topic wel erover uit dat het een Flexispot gaat worden. Het blad 180*80 schaf ik zelf aan omdat ik graag een donkere kleur wil en ze dat niet in die maat verkopen. Zal waarschijnlijk licht eiken gaan lakken.
Soms maak ik gebruik van mijn tekenpad op het bureau, en zal dit ook staande gaan doen. Het is dan erg belangrijk dat het niet wiebelt als ik met mijn arm erop leun (reviews hierover zijn divers). Nu verkopen ze ook de E7q die een stuk steviger lijkt. Dese kost dan ook meer dan het dubbele.. voor diegene met ervaring hiermee; is dit het waard?
Maakt de dikte en het materiaal van een blad uit of je er PC houder eronder kan hangen?
Zou dit bij een spaanplaat blad van 20mm goed gaan?
Zou dit bij een spaanplaat blad van 20mm goed gaan?
Vanmiddag een FlexiSpot E7Q (4 poten) besteld met een 140x80 donker bamboeblad (de kleinste configuratie), ik had er graag een 140x60 blad opgezet, maar de minimum diepte van het frame is 70cm (volgens specs).
Ik heb al heel wat jaren een 2e hands zit/sta bureau van een ongespecificeerd merk/model, mooi tafelblad, maar ik gebruik deze weinig op een hogere stand ivm. stabiliteit en gewicht. Dat lost de E7W dus op, geen 2 maar 4 poten en kan tot 200kg omhoog/omlaag krijgen, wat een hele hoop meer is dan wat 20+ jaar oude elektrische zit/sta bureau aankan...
Ben niet weer voor 2e hands gegaan, omdat de meeste die thuis bezorgen, deze alleen afleveren geassembleerd en dat is zeker voor de wat massievere modellen een zwaar probleem. De vorige kreeg ik niet heel fatsoenlijk uit elkaar (blad los en wat onderdelen) waardoor het naar zolder krijgen een hels karwei was. Daarnaast zo goed als geen goede vier potige elektrische zit/sta bureaus te krijgen (of ik moet zelf ergens in Nederland de boel gaan ophalen in een vrachtwagentje).
Ik ben ook al langer op zoek naar een degelijk zit/sta bureau welke wat meer gewicht aan kon (meerdere monitoren, meerdere passief gekoelde PCs met een blok aluminium er aan, etc.), stabiel was, makkelijk te bedienen, met een degelijk en mooi blad. Ik verzoop in de hoeveelheid keuze en teveel compromis en te ondoorzichtig in de kwaliteit. Nu zag ik laatst in een PC build bij Linus Tech Tips dat er ook zoiets was als een elektrisch vier potig zit/sta bureau en de U-vorm van de poten vond ik helemaal top. Echter bij mij stond het niet hoog op de prioriteiten lijst, maar met de hittegolf en wat onverwachte omstandigheden, nu toch snel de knoop moeten doorhakken.
Ik moet zeggen dat de NL FlexiSpot keuze qua bureaubladen erg beperkt is, fijn dat je wel kan kiezen voor iets massief (bamboe) wat niet meteen in maar 1 maat te krijgen is en €600+ kost, maar niet echt happy op dit vlak. Maar ook van 3e partijen is de keuze extreem beperkt, bijna iedereen bied de standaard (namaak) meuk aan. Alternatieven zijn of maar beperkt verkrijgbaar per maat, beperkt in materiaal keuze of gewoon nog niet afgewerkt om te gebruiken als bureaublad.
Ik ben zeer benieuwd wat de kwaliteit is van zowel het frame als het bamboeblad, hoe makkelijk het werkt in de praktijk, etc. Als het bevalt verwacht ik een tweede te bestellen en mogelijk het oude 2e handse frame te vervangen.
Ik heb verschillende 2 poot bureau's in m'n hobby/werkkamer staan en over de jaren komt toch de realisatie dat dit niet heel stabiel is. Kwaliteit kan daar een hele hoop in betekenen, maar het blijft een bepaalde (betaalbare) constructie die niet heel stijf is...
Ik heb al heel wat jaren een 2e hands zit/sta bureau van een ongespecificeerd merk/model, mooi tafelblad, maar ik gebruik deze weinig op een hogere stand ivm. stabiliteit en gewicht. Dat lost de E7W dus op, geen 2 maar 4 poten en kan tot 200kg omhoog/omlaag krijgen, wat een hele hoop meer is dan wat 20+ jaar oude elektrische zit/sta bureau aankan...
Ben niet weer voor 2e hands gegaan, omdat de meeste die thuis bezorgen, deze alleen afleveren geassembleerd en dat is zeker voor de wat massievere modellen een zwaar probleem. De vorige kreeg ik niet heel fatsoenlijk uit elkaar (blad los en wat onderdelen) waardoor het naar zolder krijgen een hels karwei was. Daarnaast zo goed als geen goede vier potige elektrische zit/sta bureaus te krijgen (of ik moet zelf ergens in Nederland de boel gaan ophalen in een vrachtwagentje).
Ik ben ook al langer op zoek naar een degelijk zit/sta bureau welke wat meer gewicht aan kon (meerdere monitoren, meerdere passief gekoelde PCs met een blok aluminium er aan, etc.), stabiel was, makkelijk te bedienen, met een degelijk en mooi blad. Ik verzoop in de hoeveelheid keuze en teveel compromis en te ondoorzichtig in de kwaliteit. Nu zag ik laatst in een PC build bij Linus Tech Tips dat er ook zoiets was als een elektrisch vier potig zit/sta bureau en de U-vorm van de poten vond ik helemaal top. Echter bij mij stond het niet hoog op de prioriteiten lijst, maar met de hittegolf en wat onverwachte omstandigheden, nu toch snel de knoop moeten doorhakken.
Ik moet zeggen dat de NL FlexiSpot keuze qua bureaubladen erg beperkt is, fijn dat je wel kan kiezen voor iets massief (bamboe) wat niet meteen in maar 1 maat te krijgen is en €600+ kost, maar niet echt happy op dit vlak. Maar ook van 3e partijen is de keuze extreem beperkt, bijna iedereen bied de standaard (namaak) meuk aan. Alternatieven zijn of maar beperkt verkrijgbaar per maat, beperkt in materiaal keuze of gewoon nog niet afgewerkt om te gebruiken als bureaublad.
Ik ben zeer benieuwd wat de kwaliteit is van zowel het frame als het bamboeblad, hoe makkelijk het werkt in de praktijk, etc. Als het bevalt verwacht ik een tweede te bestellen en mogelijk het oude 2e handse frame te vervangen.
Ik heb verschillende 2 poot bureau's in m'n hobby/werkkamer staan en over de jaren komt toch de realisatie dat dit niet heel stabiel is. Kwaliteit kan daar een hele hoop in betekenen, maar het blijft een bepaalde (betaalbare) constructie die niet heel stijf is...
Nee, ik zit er over na te denken.. de merknaam klinkt een beetje cheapwgoos schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:44:
[...]
Inderdaad een ontzettend interessante optie, heb jij deze inmiddels wellicht al in gebruik?
Ik heb vanmiddag FlexiSpot E7Q opgezet, kan je dus geen duurtest review geven maar ben tot nu toe erg onder de indruk. Het onderstel zit solide in elkaar en de handleiding is duidelijk.
Op de hoogste stand voelt het bureau erg solide aan. Ik kon ook niet het juiste blad vinden bij flexispot, dus heb bij karwei een woood blad gekocht en deze met matte transparante lak afgewerkt.
Op de hoogste stand voelt het bureau erg solide aan. Ik kon ook niet het juiste blad vinden bij flexispot, dus heb bij karwei een woood blad gekocht en deze met matte transparante lak afgewerkt.
Ook hier de E7Q besteld. Levertijd was 6-10 dagen echter vandaag (na 2 dagen) werd het al geleverd. Ik wilde een blad van 180 en deze waren niet op voorraad. Bij de Hornbach een vuren timmerpaneel gekocht 180 bij 80 en deze inmiddels 3 keer gebeitst om het donker te krijgen. Morgen ga ik alles in elkaar zetten. Ben benieuwd..
Voor de E7Q best een breedte nemen van 90 cm als je nog iets aan je bureau wilt mounten
Ja wilde ik in eerste instantie ook maar helaas kan ik geen 90 kwijt ivm het openen van de deurDjankie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:50:
Voor de E7Q best een breedte nemen van 90 cm als je nog iets aan je bureau wilt mounten
Zoals een monitor arm? Dit gaat door het onderstel niet met 80 cm?Djankie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:50:
Klopt: "The depth of the frame is 70.6cm, so the depth of top is recommend as >85cm" Zie dus ook reddit.Onyxthegreat schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:52:
[...]
Zoals een monitor arm? Dit gaat door het onderstel niet met 80 cm?
Dus met 80 cm breedte heb je nog maar 4.8cm voor een monitor arm.
[ Voor 7% gewijzigd door Djankie op 03-07-2023 09:25 ]
Ik heb hem ook vorige week binnen gekregen. Ik had echter wel wat kritiek op de handleiding, niet hele grote issues. Ze hebben het over blauwe doosjes waarop je het frame moet zetten, geen blauwe doosjes in de verpakking. De bruine werkte ookvaanie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:54:
Ik heb vanmiddag FlexiSpot E7Q opgezet, kan je dus geen duurtest review geven maar ben tot nu toe erg onder de indruk. Het onderstel zit solide in elkaar en de handleiding is duidelijk.
Bij de stap waar je het netje vastzet met zes schroeven geven ze bij de onderdelen lijst niet aan dat je de zwarte plastic (G) moet gebruiken.
Daarnaast wordt er een zakje met extra schroeven geleverd, maar 1-2-3 niet duidelijk waarvoor. Pas achteraf na dat ik het bureau in elkaar had gezet en een Ikea momentje had (onderdelen over) werd duidelijk waarvoor die waren. Een aantal schroeven in het frame waren te lang en staken ~5mm uit, wat me niet netjes leek in de eerste instantie.
Wat mij 100% meeviel was dat in het 140x80 bamboe blad (donker) de gaten wel al voor geboord waren en dat maakte assemblage een heel stuk fijner!
Het is wel een bijzonder zwaar frame/bureau, alleen het frame is 50-55kg. Je moet het ondersteboven in elkaar zetten en als je dat in je uppie recht wil zetten is dat last als er al een blad op is bevestigd (zoals in de handleiding staat) ik vermoede dat de kans groot is dat het blad beschadigd zou worden. Ik heb het blad dus pas achteraf bevestigd, wat ook prima werkt.
De enige klacht die ik heb over het geheel is eigenlijk een DPD issue. Maandag kreeg ik het blad binnen met de helft van het frame en donderdag pas de tweede helft van het frame. Dat zijn behoorlijke grote en zware pakketten die behoorlijk in de weg kunnen staan.
Garantie is een beetje ondoorzichtig, hoofdwebsite staat 15 jaar garantie, op de NL site staat 10 jaar garantie:
https://www.flexispot.com/warranty
https://www.flexispot.nl/garantie
Daarnaast staat er in de bijgeleverde handleiding/garantiebepaling de E7Q helemaal niet bij en ieder type nummer dat niet op die lijst staat zou slechts 3 jaar garantie krijgen...
Er staat wel overal consistent dat ze 5 jaar garantie geven op het bamboe bureaublad.
Veel stabieler dan de twee-poot staande bureaudesks, echter merk ik als ik veel kracht zet dat beide zijden meebewegen op een lagere stand, terwijl het op 125cm wat meer 'twist', afhankelijk van welke kant je (flink) kracht zet. Dit is nog zonder gewicht op het bureau van monitoren/PCs. Wellicht dat dit effect groter is met een groter bureaublad dan wat ik nu heb.
Het omlaag en omhoog bewegen gaat bijzonder 'smooth' en ik vind het relatief stil.
Ik heb een 140x80 blad en heb voor en achter ~8cm over... Alleen aan de uiteinden (links en rechts) van het blad zitten eind stukken die een stuk breder zijn, dus als je het helemaal tegen de zijkant wil zetten, heb je een probleem...Djankie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:24:
Dus met 80 cm breedte heb je nog maar 4.8cm voor een monitor arm.
Hier de maidesite binnengekregen. montage was vrij eenvoudig, alles was al voorgeboord en het is eigenlijk alleen aanschroeven. handleiding is alleen in het engels maar dat is vrij makkelijk. Ook netjes dat ze elk zakje met schroeven gelabeld hebben en dat klopt allemaal qua aantal dus heel eenvoudig in elkaar te zetten.
blad ziet er goed uit, netjes ook met kabels die opgevangen worden door een afdekplaatje. Alleen op hoogte (115cm+ ) is het wel behoorlijk wiebelig, maar daar ontkom je denk ik niet aan. Als je gewoon werkt en typt (heb ik vandaag gedaan) heb je er eigenlijk geen last van. Op 73 cm zithoogte is het vrij stevig dus daar ben ik wel tevreden over. Volgende week ga ik mijn computer en dubbele monitoren erop zetten dus dan komt de echte test maar vooralsnog erg tevreden
blad ziet er goed uit, netjes ook met kabels die opgevangen worden door een afdekplaatje. Alleen op hoogte (115cm+ ) is het wel behoorlijk wiebelig, maar daar ontkom je denk ik niet aan. Als je gewoon werkt en typt (heb ik vandaag gedaan) heb je er eigenlijk geen last van. Op 73 cm zithoogte is het vrij stevig dus daar ben ik wel tevreden over. Volgende week ga ik mijn computer en dubbele monitoren erop zetten dus dan komt de echte test maar vooralsnog erg tevreden
[ Voor 18% gewijzigd door Il 2 op 10-07-2023 22:57 ]
Is dit ook het geval voor de E7?Djankie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:50:
Ik wil een 160 x 80 x 4 eikenhouten tafelblad bestellen maar weet nou niet of ik fan ook naar de 90 cm toe moet.
Nee dit geld alleen voor de E7Q. Voor de E7 zou ik wat kleiner gaan. Afmetingen die je hierboven mee geeft lijk mij prima.zephdt schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:23:
[...]
Is dit ook het geval voor de E7?
Ik wil een 160 x 80 x 4 eikenhouten tafelblad bestellen maar weet nou niet of ik fan ook naar de 90 cm toe moet.
Ik had niet zo'n snelle reactie verwacht. Bedankt!Djankie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:25:
[...]
Nee dit geld alleen voor de E7Q. Voor de E7 zou ik wat kleiner gaan. Afmetingen die je hierboven mee geeft lijk mij prima.
Weet iemand van jullie toevallig of het nu nog mogelijk is een Fully Jarvis bureau te kopen in Nederland?
Zie ze op de Herman Miller website van Duitsland en Frankrijk maar om het vanuit daar te laat komen is nogal moeite.
Zie ze op de Herman Miller website van Duitsland en Frankrijk maar om het vanuit daar te laat komen is nogal moeite.
Mag ik vragen wat je impressie is van de kwaliteit van het geleverde blad? Ik zit zelf te denken over het 200*90 zwarte bamboe blad maar ben eigenlijk benieuwd naar de look & feel van het blad.Cergorach schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:51:
[...]
Ik heb hem ook vorige week binnen gekregen. Ik had echter wel wat kritiek op de handleiding, niet hele grote issues. Ze hebben het over blauwe doosjes waarop je het frame moet zetten, geen blauwe doosjes in de verpakking. De bruine werkte ook
Bij de stap waar je het netje vastzet met zes schroeven geven ze bij de onderdelen lijst niet aan dat je de zwarte plastic (G) moet gebruiken.
Daarnaast wordt er een zakje met extra schroeven geleverd, maar 1-2-3 niet duidelijk waarvoor. Pas achteraf na dat ik het bureau in elkaar had gezet en een Ikea momentje had (onderdelen over) werd duidelijk waarvoor die waren. Een aantal schroeven in het frame waren te lang en staken ~5mm uit, wat me niet netjes leek in de eerste instantie.
Wat mij 100% meeviel was dat in het 140x80 bamboe blad (donker) de gaten wel al voor geboord waren en dat maakte assemblage een heel stuk fijner!
Het is wel een bijzonder zwaar frame/bureau, alleen het frame is 50-55kg. Je moet het ondersteboven in elkaar zetten en als je dat in je uppie recht wil zetten is dat last als er al een blad op is bevestigd (zoals in de handleiding staat) ik vermoede dat de kans groot is dat het blad beschadigd zou worden. Ik heb het blad dus pas achteraf bevestigd, wat ook prima werkt.
De enige klacht die ik heb over het geheel is eigenlijk een DPD issue. Maandag kreeg ik het blad binnen met de helft van het frame en donderdag pas de tweede helft van het frame. Dat zijn behoorlijke grote en zware pakketten die behoorlijk in de weg kunnen staan.
Garantie is een beetje ondoorzichtig, hoofdwebsite staat 15 jaar garantie, op de NL site staat 10 jaar garantie:
https://www.flexispot.com/warranty
https://www.flexispot.nl/garantie
Daarnaast staat er in de bijgeleverde handleiding/garantiebepaling de E7Q helemaal niet bij en ieder type nummer dat niet op die lijst staat zou slechts 3 jaar garantie krijgen...
Er staat wel overal consistent dat ze 5 jaar garantie geven op het bamboe bureaublad.
Veel stabieler dan de twee-poot staande bureaudesks, echter merk ik als ik veel kracht zet dat beide zijden meebewegen op een lagere stand, terwijl het op 125cm wat meer 'twist', afhankelijk van welke kant je (flink) kracht zet. Dit is nog zonder gewicht op het bureau van monitoren/PCs. Wellicht dat dit effect groter is met een groter bureaublad dan wat ik nu heb.
Het omlaag en omhoog bewegen gaat bijzonder 'smooth' en ik vind het relatief stil.
[...]
Ik heb een 140x80 blad en heb voor en achter ~8cm over... Alleen aan de uiteinden (links en rechts) van het blad zitten eind stukken die een stuk breder zijn, dus als je het helemaal tegen de zijkant wil zetten, heb je een probleem...
Ik was niet bekend met een bamboe bureaublad, dus voor mij is het ook eigenlijk een experiment. Het is lichter dan ik verwachte, fijn dat de gaatjes al voor waren geboord. Het materiaal is echter allemaal wel wat stugger aan de bovenkant dan dat ik gewend ben van de standaard (lamineer) bureaubladen. Het is zeker niet verkeerd. Echter gebruik ik het nog te kort imho om te zeggen, een top koop of een miskoop.Robertobananas schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:38:
Mag ik vragen wat je impressie is van de kwaliteit van het geleverde blad? Ik zit zelf te denken over het 200*90 zwarte bamboe blad maar ben eigenlijk benieuwd naar de look & feel van het blad.
*Het is een werkplek die nog niet 100% af is en ik zit er eigenlijk alleen als het te warm wordt op mijn standaard werkplek.
Ook hier begint de werkkamer steeds meer vorm te krijgen. Nu vakantie spullen gepakt en op pad en dus de tijd om ook weer wat te delen.
Ik heb een 40mm berken multiplex blad gemaakt van 290x82cm en verlijmd met donkerblauw meubel linoleum en daarna op een frame geplaatst van 4 poten. https://www.buroenzo.nl/bnz-750-onderstel.html
En nu na een aantal keer gebruiken is het echt een top bureau. Ontzettend stabiel, ook op maximale hoogte, het linoleum is erg fijn en het formaat is luxe natuurlijk. Dat merk ik echt bij een groter project met vele onderdelen. En dat je dan kunt staan is ook erg lekker. In een stoel kom je dan natuurlijk niet overal bij.
:strip_exif()/f/image/adBZbCaGBZqP6Hxqfc5ue2bz.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen gestileerder foto, maar gewoon alles aan het inpakken voor vakantie
Ik heb een 40mm berken multiplex blad gemaakt van 290x82cm en verlijmd met donkerblauw meubel linoleum en daarna op een frame geplaatst van 4 poten. https://www.buroenzo.nl/bnz-750-onderstel.html
En nu na een aantal keer gebruiken is het echt een top bureau. Ontzettend stabiel, ook op maximale hoogte, het linoleum is erg fijn en het formaat is luxe natuurlijk. Dat merk ik echt bij een groter project met vele onderdelen. En dat je dan kunt staan is ook erg lekker. In een stoel kom je dan natuurlijk niet overal bij.
:strip_exif()/f/image/adBZbCaGBZqP6Hxqfc5ue2bz.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen gestileerder foto, maar gewoon alles aan het inpakken voor vakantie
Ik heb het hele draadje doorgelezen van voor tot achter. Interessant allemaal. De conclusie die ik trek is dat voor ieder merk/type wel een minder positieve reactie te vinden is. Enkel de 4-potige tafels zijn goed stevig zonder echt te wiebelen. Ik zou zelf alleen een 4-potige tafel gebruiken als het een flinke breedte betreft, met een breedte van <160cm lijkt het mij dat die voor poten alleen maar in de weg zitten.
Ik heb zelf jaren voor Ahrend en Gispen gewerkt als kwaliteitsmanager en kan wel vragen beantwoorden over kwaliteit en de Chinese markt. Zelf zou ik nooit voor een Ahrend/Gispen bureau kiezen thuis, prijs is hoog en kwaliteit is gemiddeld. Bedrijf bestaat dan wel >100 jaar, maar enkele jaren geleden had de Chinese identiteit nog niet eens een ISO9001 kwaliteitscertificaat. Het bedrijf waar ik nu werk heeft honderden Ahrend bureaus en na 5+ jaren zie je de problemen, handslingers die niet goed meer functioneren, frequente error codes op de elektrisch verstelbare bureaus (iedere keer resetten), strepen op de zijkanten van de poten, lelijke hoogte markering stickers op de poten die eraf vallen, etc.
Er zijn Chinese producenten die een veel betere prijs/kwaliteit verhouding hebben. Ahrend/Gispen is wel goed in de marketing en het verhaal dat het "Nederlands" is. Het bedrijf is Nederlands maar de onderdelen komen gewoon uit China en Polen vandaan. Ook produceren ze zelf voor een klein deel, maar eind resultaat is een product van voornamelijk Chinese onderdelen (op de bladen na, die komen vaak uit Nederland).
Zit-sta poten worden niet in Nederland gemaakt. Bij binnenkomst uit China vindt er een zeer kleine inspectie plaats (vaak enkel visueel) en gaan ze van opslag naar de eind klant, zonder tussentijds monteren of testen. Bij montage wordt er nog een hoop aan de kwaliteit gecorrigeerd en uitgewisseld. Dit is het voordeel van B2B en hoge volumes met een buitendienst, dan kan dit. Maar als je hier als consument 1 stuks afneemt dan kun je pech hebben met de kwaliteit omdat er in de keten geen kwaliteitscontrole plaats vinden (<1% aantallen).
Een belangrijk ding waar je op moet letten is spare parts beschikbaarheid. Elektrische componenten hebben vaak maar een garantie van 2 jaar (vaak adverteren bedrijven met 5-10j, behalve op elektrische componenten, goed opletten). Typisch gaan de elektrische componenten rond de 5j kapot (ook de control box). Het risico bestaat dat jouw amazon supplier niet meer bestaat of überhaupt spare parts los kan leveren.
Daarom ben ik zelf wel fan van IKEA. Het kwaliteit management systeem is daar strak weggezet, omdat zij zich geen terugroepacties en vele retouren kunnen veroorloven. Ze verkopen ook minder goede bureaus, maar je kan ze altijd uitproberen en er verzekerd van zijn dat jouw gekochte exemplaar niet afwijkt van het showroom model. Het nadeel vindt ik echter het design, niet altijd mooi en de kleuren zijn vaak gelimiteerd. De IKEA IDASEN is bijv. een goed product, echter is deze dan weer niet met een wit of zwart onderstel beschikbaar. Grote kans dat je bij IKEA of tweedehands na 5+ jaren nog een vervangend component kan kopen.
Bij bedrijven met een minder goed kwaliteitssysteem, ben je helaas overgeleverd aan kwaliteit variaties. Dat verklaard misschien ook wel waarom er zowel positieve als negatieve reacties te vinden zijn van dezelfde bureaus.
Een zit-sta poot is een lastig product. Omdat je een nauwe tolerantie moet hebben voor stabiliteit. Draagvermogen zegt weinig over stabiliteit, zoals in dit topics soms wel eens werd gedacht. De materialen hebben onderling tolerantie variaties. Denk aan de stalen binnen- en buitenbuis, de plastic geleide profielen binnenin, het las werk van de buis op het frame en de poot, etc. Dit zorgt ervoor dat bij montage, nauwkeurig gemeten moet worden om het perfect passend te krijgen. Hier werken ze dus met verschillende maten geleide profielen, waarbij afhankelijk van de maat binnen buis, er gekeken moet worden wat het beste past. Te strak en je krijgt strepen of een geluidsprobleem, te los en je krijgt instabiliteit. De minder goede producenten kijken hier niet goed naar en kiezen vaak voor een zelfde assemblage wijze, totdat er problemen achteraf gevonden worden. Zelfs een Gispen/Ahrend hanteert +/- 2mm speling op een poot, wat best veel is. Als je dus pech hebt en jouw poot is +1.99mm dan is dat acceptabel, maar in praktijk ga je dit voelen (als de maat al gecontroleerd wordt überhaupt).
Zelf ben ik ook aan het kijken voor een zit-sta bureau. Via mijn werkgever krijg ik een mooie korting op de Vepa Presto R/RT, wat overduidelijk anders in elkaar zit dan de Flexispot's. Het enige wat mij hiervan weerhoudt is dat deze bureaus niet in breedte aanpasbaar zijn, net zoals de IKEA bureaus. Deze functionaliteit die de flexispot's wel hebben, is wel een unique selling point. Hierdoor kan je bureau langer meegaan, omdat de kans groot is dat je binnen 10 jaar een keer verhuisd qua werkplek en misschien weer een andere breedte prefereert. Helaas zorgt die breedte instelling ook weer voor minder stabiliteit. Vaak hebben deze frames ook niet over de breedte extra dwarsliggers onder het blad. Zelf twijfel ik nog tussen:
1. Vepa Presto R/RT: prijzig en weinig reviews, maar wel een technisch beter design. Helaas niet breedte instelbaar.
2. Flexispot E7: weliswaar niet het beste van het beste, maar wel een lage prijs met korting. Alleen vindt ik de aansturingsdisplay minder mooi. Wiebelt mogelijk een beetje, maar voor 1 uur per dag in de hoogste stand, enkel voor calls is dit op zich geen probleem.
3 Autonomous SmartDesk Frame pro, welke internationaal op Reddit vaak geprezen wordt. Ben wel benieuwd of iemand deze wel eens heeft kunnen beoordelen/vergelijken t.o.v. de flexispots.
Ik heb zelf jaren voor Ahrend en Gispen gewerkt als kwaliteitsmanager en kan wel vragen beantwoorden over kwaliteit en de Chinese markt. Zelf zou ik nooit voor een Ahrend/Gispen bureau kiezen thuis, prijs is hoog en kwaliteit is gemiddeld. Bedrijf bestaat dan wel >100 jaar, maar enkele jaren geleden had de Chinese identiteit nog niet eens een ISO9001 kwaliteitscertificaat. Het bedrijf waar ik nu werk heeft honderden Ahrend bureaus en na 5+ jaren zie je de problemen, handslingers die niet goed meer functioneren, frequente error codes op de elektrisch verstelbare bureaus (iedere keer resetten), strepen op de zijkanten van de poten, lelijke hoogte markering stickers op de poten die eraf vallen, etc.
Er zijn Chinese producenten die een veel betere prijs/kwaliteit verhouding hebben. Ahrend/Gispen is wel goed in de marketing en het verhaal dat het "Nederlands" is. Het bedrijf is Nederlands maar de onderdelen komen gewoon uit China en Polen vandaan. Ook produceren ze zelf voor een klein deel, maar eind resultaat is een product van voornamelijk Chinese onderdelen (op de bladen na, die komen vaak uit Nederland).
Zit-sta poten worden niet in Nederland gemaakt. Bij binnenkomst uit China vindt er een zeer kleine inspectie plaats (vaak enkel visueel) en gaan ze van opslag naar de eind klant, zonder tussentijds monteren of testen. Bij montage wordt er nog een hoop aan de kwaliteit gecorrigeerd en uitgewisseld. Dit is het voordeel van B2B en hoge volumes met een buitendienst, dan kan dit. Maar als je hier als consument 1 stuks afneemt dan kun je pech hebben met de kwaliteit omdat er in de keten geen kwaliteitscontrole plaats vinden (<1% aantallen).
Een belangrijk ding waar je op moet letten is spare parts beschikbaarheid. Elektrische componenten hebben vaak maar een garantie van 2 jaar (vaak adverteren bedrijven met 5-10j, behalve op elektrische componenten, goed opletten). Typisch gaan de elektrische componenten rond de 5j kapot (ook de control box). Het risico bestaat dat jouw amazon supplier niet meer bestaat of überhaupt spare parts los kan leveren.
Daarom ben ik zelf wel fan van IKEA. Het kwaliteit management systeem is daar strak weggezet, omdat zij zich geen terugroepacties en vele retouren kunnen veroorloven. Ze verkopen ook minder goede bureaus, maar je kan ze altijd uitproberen en er verzekerd van zijn dat jouw gekochte exemplaar niet afwijkt van het showroom model. Het nadeel vindt ik echter het design, niet altijd mooi en de kleuren zijn vaak gelimiteerd. De IKEA IDASEN is bijv. een goed product, echter is deze dan weer niet met een wit of zwart onderstel beschikbaar. Grote kans dat je bij IKEA of tweedehands na 5+ jaren nog een vervangend component kan kopen.
Bij bedrijven met een minder goed kwaliteitssysteem, ben je helaas overgeleverd aan kwaliteit variaties. Dat verklaard misschien ook wel waarom er zowel positieve als negatieve reacties te vinden zijn van dezelfde bureaus.
Een zit-sta poot is een lastig product. Omdat je een nauwe tolerantie moet hebben voor stabiliteit. Draagvermogen zegt weinig over stabiliteit, zoals in dit topics soms wel eens werd gedacht. De materialen hebben onderling tolerantie variaties. Denk aan de stalen binnen- en buitenbuis, de plastic geleide profielen binnenin, het las werk van de buis op het frame en de poot, etc. Dit zorgt ervoor dat bij montage, nauwkeurig gemeten moet worden om het perfect passend te krijgen. Hier werken ze dus met verschillende maten geleide profielen, waarbij afhankelijk van de maat binnen buis, er gekeken moet worden wat het beste past. Te strak en je krijgt strepen of een geluidsprobleem, te los en je krijgt instabiliteit. De minder goede producenten kijken hier niet goed naar en kiezen vaak voor een zelfde assemblage wijze, totdat er problemen achteraf gevonden worden. Zelfs een Gispen/Ahrend hanteert +/- 2mm speling op een poot, wat best veel is. Als je dus pech hebt en jouw poot is +1.99mm dan is dat acceptabel, maar in praktijk ga je dit voelen (als de maat al gecontroleerd wordt überhaupt).
Zelf ben ik ook aan het kijken voor een zit-sta bureau. Via mijn werkgever krijg ik een mooie korting op de Vepa Presto R/RT, wat overduidelijk anders in elkaar zit dan de Flexispot's. Het enige wat mij hiervan weerhoudt is dat deze bureaus niet in breedte aanpasbaar zijn, net zoals de IKEA bureaus. Deze functionaliteit die de flexispot's wel hebben, is wel een unique selling point. Hierdoor kan je bureau langer meegaan, omdat de kans groot is dat je binnen 10 jaar een keer verhuisd qua werkplek en misschien weer een andere breedte prefereert. Helaas zorgt die breedte instelling ook weer voor minder stabiliteit. Vaak hebben deze frames ook niet over de breedte extra dwarsliggers onder het blad. Zelf twijfel ik nog tussen:
1. Vepa Presto R/RT: prijzig en weinig reviews, maar wel een technisch beter design. Helaas niet breedte instelbaar.
2. Flexispot E7: weliswaar niet het beste van het beste, maar wel een lage prijs met korting. Alleen vindt ik de aansturingsdisplay minder mooi. Wiebelt mogelijk een beetje, maar voor 1 uur per dag in de hoogste stand, enkel voor calls is dit op zich geen probleem.
3 Autonomous SmartDesk Frame pro, welke internationaal op Reddit vaak geprezen wordt. Ben wel benieuwd of iemand deze wel eens heeft kunnen beoordelen/vergelijken t.o.v. de flexispots.
Ik heb een Flexispot E7 frame besteld, dus zonder blad. Ik zit nu nog in de overweging om een (bijv. Can do) massief beuken blad aan te schaffen en deze te oliën of lakken (is dit goed te doen?
) of om een kant en klaar blad ergens aan te schaffen. Massief hout lijkt mij erg mooi, maar ik vraag me af hoe bewerkelijk dit is.
Kant en klaar kan ook, maar hier zal ongetwijfeld veel verschil zitten in de kwaliteit van de bureaubladen. Wat is jullie suggestie hierin?
Ps. ik zoek een 160x80 blad, misschien 140x80..
Kant en klaar kan ook, maar hier zal ongetwijfeld veel verschil zitten in de kwaliteit van de bureaubladen. Wat is jullie suggestie hierin?
[ Voor 5% gewijzigd door Southice op 20-07-2023 15:06 ]
Ik heb vandaag net twee bureaus in elkaar gezet. E7 + massief eikenhout tafelblad 160x80x4Southice schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:58:
Ik heb een Flexispot E7 frame besteld, dus zonder blad. Ik zit nu nog in de overweging om een (bijv. Can do) massief beuken blad aan te schaffen en deze te oliën of lakken (is dit goed te doen?) of om een kant en klaar blad ergens aan te schaffen. Massief hout lijkt mij erg mooi, maar ik vraag me af hoe bewerkelijk dit is.
Ik heb bij eikenhuis de twee bladen gekocht voor €580 inc btw. Voor €180 hebben ze ook nog beide bladen voor mij gelakt. En omdat ze niet aan bezorging deden moest ik ook nog €50 betalen om een vervoerder van brenger.nl het hiernaartoe te vervoeren. Uiteindelijk meer geld aan besteed dan ik had verwacht.
In principe kan je voor €50 zelf de materialen kopen voor lak + roller + schuurpapier. Als je dan ook zelf het blad ophaalt betaal je dus €290 voor een vrij dik blad, wat een heel degelijke prijs is.
Ik heb beide bladen ook bevestigd aan een E7 frame. De eerste koste veel tijd omdat ik niet zo handig ben. Maar de tweede ging heel vlot. Wat betreft de vraag over bewerkelijkheid van massief hout... voor mij was het een onverwachts helse karwei. De schroeven geleverd bij het E7 frame zijn volgens mij niet zelf-borend en ook niet ideaal voor massief hout. Zonder voorboren was het voor mij haast niet te doen. Je hebt dus wel een eigen schroefboormachine met een houtboor nodig en je eigen massiefhout-compatibele schroeven. Kan je makkelijk bij de gamma halen. Volgens mij zit op die schroeven een laag in die beschermt tegen corrosie (omdat in ieder geval eiken veel looizuur heeft, weet niet of dat bij beuken ook zo is).
Dit was dan voor eiken maar ik neem aan dat het ongeveer hetzelfde proces is voor beuken.
Uiteindelijk wel super blij met het resultaat en was wel heel leuk en leerzaam!
Dat is toevalligzephdt schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:14:
[...]
Ik heb vandaag net twee bureaus in elkaar gezet. E7 + massief eikenhout tafelblad 160x80x4
Ik heb bij eikenhuis de twee bladen gekocht voor €580 inc btw. Voor €180 hebben ze ook nog beide bladen voor mij gelakt. En omdat ze niet aan bezorging deden moest ik ook nog €50 betalen om een vervoerder van brenger.nl het hiernaartoe te vervoeren. Uiteindelijk meer geld aan besteed dan ik had verwacht.
In principe kan je voor €50 zelf de materialen kopen voor lak + roller + schuurpapier. Als je dan ook zelf het blad ophaalt betaal je dus €290 voor een vrij dik blad, wat een heel degelijke prijs is.
Ik heb beide bladen ook bevestigd aan een E7 frame. De eerste koste veel tijd omdat ik niet zo handig ben. Maar de tweede ging heel vlot. Wat betreft de vraag over bewerkelijkheid van massief hout... voor mij was het een onverwachts helse karwei. De schroeven geleverd bij het E7 frame zijn volgens mij niet zelf-borend en ook niet ideaal voor massief hout. Zonder voorboren was het voor mij haast niet te doen. Je hebt dus wel een eigen schroefboormachine met een houtboor nodig en je eigen massiefhout-compatibele schroeven. Kan je makkelijk bij de gamma halen. Volgens mij zit op die schroeven een laag in die beschermt tegen corrosie (omdat in ieder geval eiken veel looizuur heeft, weet niet of dat bij beuken ook zo is).
Dit was dan voor eiken maar ik neem aan dat het ongeveer hetzelfde proces is voor beuken.
Uiteindelijk wel super blij met het resultaat en was wel heel leuk en leerzaam!
Ik wil waarschijnlijk ook een Flexispot E7 frame bestellen en daar een massief eikenhouten blad op plaatsen van 180x80, denken jullie dat het frame daar stabiel genoeg voor is? Ik zie op hun website dat het eikenhoutenblad wat zij verkopen slechts tot 160 cm gaat.. eikenhout weegt 750 per m3, zo’n blad van 180x80 en 3 cm dikte weegt ongeveer 30 kg, zou goed moeten gaan toch?
Ik heb toevallig gisteren een eiken houten plank van 160x90 laten inkorten naar 160x80, volgensmij is deze nu tussen de 15 en 20 kg. Ik zag dat het E7 frame tot 125kg kan dragen, dus ik verwacht dat het geen problemen op zou moeten leveren.hallom schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:09:
Ik wil waarschijnlijk ook een Flexispot E7 frame bestellen en daar een massief eikenhouten blad op plaatsen van 180x80, denken jullie dat het frame daar stabiel genoeg voor is? Ik zie op hun website dat het eikenhoutenblad wat zij verkopen slechts tot 160 cm gaat.. eikenhout weegt 750 per m3, zo’n blad van 180x80 en 3 cm dikte weegt ongeveer 30 kg, zou goed moeten gaan toch?
Ik heb er een blad van 240x75x4 op liggen van massief eiken. (wel op een E8), maar het maat verschil lijkt op elkaar.hallom schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:09:
Gaat prima, nooit problemen mee gehad tot nu toe (staat er nu 3 jaar en wordt elke werkdag gebruikt)
[ Voor 11% gewijzigd door Smuggler op 24-07-2023 09:01 ]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Ik ben op zoek naar een onderstel in hoogte verstelbaar, voor een eiken blad van 200x90cm
Ik heb reeds wat gebladerd in dit topic, en de bekende namen zoals flexispot en maidesite tegengekomen, maar het probleem is dat deze slechts tot 200x80cm max gaan.
Enige die ik zag is de Flexispot E7Q... 999euro zonder blad. Zijn er eventueel andere goede en goedkopere alternatieven te vinden?
Eigenlijk moet dit zelfs niet elektrisch zijn (mag dus via een draaihendel als er zo wel alternatieven zijn)
Ik heb reeds wat gebladerd in dit topic, en de bekende namen zoals flexispot en maidesite tegengekomen, maar het probleem is dat deze slechts tot 200x80cm max gaan.
Enige die ik zag is de Flexispot E7Q... 999euro zonder blad. Zijn er eventueel andere goede en goedkopere alternatieven te vinden?
Eigenlijk moet dit zelfs niet elektrisch zijn (mag dus via een draaihendel als er zo wel alternatieven zijn)
[ Voor 15% gewijzigd door fjskmdl2 op 25-07-2023 17:40 ]
Ik ben ook in de markt voor een bureau 220 bij 70.
De E8 is nu te koop met 140 euro korting. Ik wou eigenlijk de E7, maar die is nu 110 euro duurder. 470 ipv 360. Is de extra stabiliteit een kwart meerprijs waard?
Lijkt me eigenlijk
De E8 is nu te koop met 140 euro korting. Ik wou eigenlijk de E7, maar die is nu 110 euro duurder. 470 ipv 360. Is de extra stabiliteit een kwart meerprijs waard?
Lijkt me eigenlijk
Dat is een vraag die je eigenlijk alleen zelf kan beantwoorden. Mijn inziens wel, hangt er vanaf hoevaak je de sta functie gebruikt. Relatief kleine meerprijs over een levensduur van 10 jaar. Of afwachten tot black friday voor leuke korting.Cpt-Cholo schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:59:
Ik ben ook in de markt voor een bureau 220 bij 70.
Lijkt me eigenlijk
Gaan die dingen na 10 jaar kapot dan?Hipkip90 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:24:
[...]
Dat is een vraag die je eigenlijk alleen zelf kan beantwoorden. Mijn inziens wel, hangt er vanaf hoevaak je de sta functie gebruikt. Relatief kleine meerprijs over een levensduur van 10 jaar. Of afwachten tot black friday voor leuke korting.
Die moeten toch gewoon 25+ jaar meegaan als het motortje niet opblaast, of ben ik dan een ouwe lul.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Vaak gaat er met 10 jaar wel iets kapot, zit sta bureaus zijn niet zo robust als zit zit bureaus of zit sta bureau met handslinger. Het is dan maar de vraag of je na 10 jaar nog bijv. een compatible control box kunt krijgen (die heeft de grootste failure rate). Als er nog betaalbare spare parts beschikbaar zijn dan kan zo’n bureau wel veel langer mee uiteraard, maar het is niet allemaal zo modulair als een regulier bureau.Bad Brains schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:23:
[...]
Gaan die dingen na 10 jaar kapot dan?
Die moeten toch gewoon 25+ jaar meegaan als het motortje niet opblaast, of ben ik dan een ouwe lul.
Ja daar zat ik ook net met mijn vriendin over na te denken, ik denk dat ik er een wil hebben met handslinger en 4 poten.
Dat heb ik nog nergens gezien in dit topic (en ja heb het allemaal gelezen).
Zat te twijfelen aan een Maidensite T2 Pro een E-Dual 126 van betaalbare werkplek met 30% ING korting of evt een Flexispot E7 pro.
Maar het lijkt erop dat alles beweegt en schommelt en dan weet ik dat ik niet ga staan omdat ik me dan uitermate irriteer. Heb een 38" Alienware en een 27" aan monitor geweld en de PC moet er ook op 200x 80(90) bureau.
Dus ik kwam uit op de E7Q voor een hele hoop geld en toen bedacht ik me, ja als het kapot gaat is het schroot.
Zat te twijfelen aan een Maidensite T2 Pro een E-Dual 126 van betaalbare werkplek met 30% ING korting of evt een Flexispot E7 pro.
Maar het lijkt erop dat alles beweegt en schommelt en dan weet ik dat ik niet ga staan omdat ik me dan uitermate irriteer. Heb een 38" Alienware en een 27" aan monitor geweld en de PC moet er ook op 200x 80(90) bureau.
Dus ik kwam uit op de E7Q voor een hele hoop geld en toen bedacht ik me, ja als het kapot gaat is het schroot.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Handslinger zou ik echt niet aan beginnen. Tenzij je vrijwel nauwelijks de sta functie gebruikt. Het is een heel gedoe, de eerste paar weken denken je dat doe ik wel even, maar enkele maanden later frustreer je je eraan dat het niet makkelijk elektrisch kan en gebruik je de sta functie niet vaak meer als gevolg. Daarnaast bij het draaien aan een handslinger schut het bureau ook flink vanwege de draaibeweging die je maakt met je arm/lichaam, lijkt me niet fijn als ik zie wat voor formaat scherm jij hebt. Al valt dat misschien wel mee met 4 poten, maar dit is zeker her geval bij 2.Bad Brains schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:33:
Ja daar zat ik ook net met mijn vriendin over na te denken, ik denk dat ik er een wil hebben met handslinger en 4 poten.
Volgens mij was dat bureau van betaalbare werkplek een paar keer voorbij gekomen in dit forum met ook niet bepaald positieve reacties.
Begrijp ik goed dat er een 38 en 27 inch scherm en PC op moet? Lijkt me allemaal flink zwaar. Over het algemeen hoe zwaarder de belasting, des te meer kans op schommeling er is.
Misschien is een hoekbureau een optie? Een hoek opstelling heeft ook minder last van schommeling en dan heb je ook meer opp voor je hardware.
Voordeel van de Flexispot is wel flink lange garantie, volgens mij 7 jaar? Met hun hoge volumes zullen er wel nog spare parts zijn na de garantie periode.
Zelf kies ik waarschijnlijk voor de E7 pro. Deze is volgens mij recentelijk uitgekomen, helaas nog niet zoveel review over. Maar schijnt sterker te zijn dan de E7 in constructie en semi C poot is ook een voordeel in mijn situatie. Ik wacht de black friday af voor hopelijk een mooie korting en na wat meer reviews gezien te hebben.
Ja die E7 Pro wordt insane geplugged door yoeptjoepers.
Ziet er netjes uit, maar na het lezen van alle berichten in dit topic is stabiliteit voor mij een dikke must.
Slinger, ik zie wat je bedoeld, ik heb 0 ervaring met zit/sta maar ik weet wel dat ik nu gewoon teveel zit.
Dus dat bureau gaat er komen maar de geldpot is niet infinite en als ik 1000,- voor een 4 poot moet neertellen en 300,- voor een eiken blad (dat herbruikbaar is, ok) dan wil ik wel wat zekerheidjes.
Dat is voor mij een hoop geld.
Ziet er netjes uit, maar na het lezen van alle berichten in dit topic is stabiliteit voor mij een dikke must.
Slinger, ik zie wat je bedoeld, ik heb 0 ervaring met zit/sta maar ik weet wel dat ik nu gewoon teveel zit.
Dus dat bureau gaat er komen maar de geldpot is niet infinite en als ik 1000,- voor een 4 poot moet neertellen en 300,- voor een eiken blad (dat herbruikbaar is, ok) dan wil ik wel wat zekerheidjes.
Heb de Lineaflex MRC Pro-L 2.0 besteld. Komen ze vrijdag monteren. Mijn indruk is dat het hetzelfde Loctek onderstel is als Flexispot (E7? E7 Pro). Erg vergelijkbaar in prijs, en ik kon er meteen een ladeblok en stoelmat bij bestellen.
Ik heb net een E7 met eikenhouten blad aangeschaft en moet zeggen dat de stabiliteit erg goed is. Wiebelt heel minimaal, alleen als ik echt leun op het bureau.Bad Brains schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:38:
Ja die E7 Pro wordt insane geplugged door yoeptjoepers.
Heb je een foto wat er allemaal op staat?
Kreeg een Plusje voor deze post. Dus wellicht een korte update na 3 jaar, nog steeds zeer tevreden over dit bureau! Helemaal niks over te klagen.Draakje5 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:28:
Inmiddels de Jarvis binnen.
Het in elkaar zetten is redelijk eenvoudig, duurt wel even als je het goed en precies wilt doen.
De zgn grommet holes zijn best handig die 2x standaard op het blad zitten.
Het frame voelt echt degelijk en stevig aan.
Ik krijg weinig beweging in het blad/frame, en de enige beweging die er is, is echt minimal.
De motor werkt soepel en snel. Geluid is niet storend.
Cons:
Aangegeven wordt dat het bureaublad (ik heb de bamboo) kan verkleuren na verloop van tijd, bij blootstelling aan veel zon.
Als je een mousepad of onderlegger gebruikt kan dit misschien na een jaar of zo zichtbaar worden, maar dit is een aanname.
Ik las dat een paar jaar geleden lijm op de frames zichtbaar kon zijn doordat dit misschien in overvloed was aangebracht, ik zie in ieder geval wel sporen van lijm op de poten (zie fotos).
Voor 680 euro heb je dus een 160 x 80 cm elektrisch verstelbaar bureau van goede kwaliteit. Ik kan 'm iedereen in ieder geval aanraden tot dusver.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook inmiddels al 2 keer uit elkaar gehaald en weer opgebouwd ivm verhuizing. Dat gaat eenvoudig en zeer snel.
Nu net contact gehad met Multiratio , aangezien het bedieningspaneel anders op bol.com eruit ziet dan bij hen op de site (daar staat een lock functie en usb op)
Ze kwamen direct al aan met het matchen van de prijs van bol.com en dat het de controller is die op hun eigen site staat (die is dus beter).
Levertijd was op dit moment 5 - 15 werkdagen, aangegeven dat ik iets zocht binnen een week. Het had te maken met de chauffeurs niet met de voorraad. Als ik zelf montage zou doen dan kon het overmorgen al.
Mailtje met gegevens verzonden, en als het goed is komt hij zaterdag binnen
Ze kwamen direct al aan met het matchen van de prijs van bol.com en dat het de controller is die op hun eigen site staat (die is dus beter).
Levertijd was op dit moment 5 - 15 werkdagen, aangegeven dat ik iets zocht binnen een week. Het had te maken met de chauffeurs niet met de voorraad. Als ik zelf montage zou doen dan kon het overmorgen al.
Mailtje met gegevens verzonden, en als het goed is komt hij zaterdag binnen
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik lees hier dat je beter geen verzinkte schroeven moet gebruiken in een massief eiken blad. Is dat zo erg ? Ik heb bij mijn frame verzinkte schroeven gekregen, maar ga er een massief eiken blad op zetten. Moet ik dan beter RVS schroeven kopen?
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Wow, eerste google hit.
Amazing.
Amazing.
Normale schroeven, ook wel gegalvaniseerde schroeven in eikenhout of verzinkte schroeven in eikenhout zullen niet lang meegaan. Deze schroeven worden aangetast door de looizuren. Ons advies is daarom ook om geen gegalvaniseerde of verzinkte schroeven in looizuurhoudende houtsoorten te gebruiken.
Ik zat met dezelfde vraag een paar weken terug. Mij werd verteld dat in kant en klare massief houten bladen vrijwel geen zuren meer zitten (in heel vers eiken wel), dus dat deze schroeven gebruiken echt geen kwaad kan..xoror schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:16:
Ik lees hier dat je beter geen verzinkte schroeven moet gebruiken in een massief eiken blad. Is dat zo erg ? Ik heb bij mijn frame verzinkte schroeven gekregen, maar ga er een massief eiken blad op zetten. Moet ik dan beter RVS schroeven kopen?
Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen