Gratis tip: de Amazon Basics monitor armen lijken als 2 druppels water op de Ergontron modellen, en worden vast en zeker door Ergotron geproduceerd, maar kosten maar een fractie.Djankie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:31:
[...]
Gebruik de ergotron lx dual. Deze heb ik inmiddels al 10+ jaar in bezit. Erg tevreden over.
Hmm, dat is wel vreemd. Ik heb het eerste WOOOD blad bij Gamma gehaald en daar direct laten zagen. Was geen probleem (ja, je kunt het natuurlijk niet meer terugbrengen)Raxious schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:39:
[...]
Afgelopen week al even bij de karwei geweest en zij hebben aangegeven er niks vanaf te halen omdat het om een kant en klaar tafelblad gaat. Heb al een professionele houtbewerker op standby![]()
Heb het wel overwogen om het toch bij 90cm te laten, maar aangezien er ook nog een bureaustoel bij staat, hij mogelijk iets of wat van de muur af moet ivm de monitor armen, etc. kan ik de 10cm goed gebruiken
Een optie zou nog kunnen zijn om bij Praxis te gaan voor het CANDO werkblad. Weet vrij zeker dat ze die wel zagen voor je:
https://www.praxis.nl/bou...-2-6-x-80-x-200cm/5320573
Zal het nog eens proberen als hij eenmaal geleverd wordt. Praxis had hier sowieso niks op voorraad en bij de gamma werden de cando werkbladen afgeraden.RoyP schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:46:
[...]
Hmm, dat is wel vreemd. Ik heb het eerste WOOOD blad bij Gamma gehaald en daar direct laten zagen. Was geen probleem (ja, je kunt het natuurlijk niet meer terugbrengen)
Een optie zou nog kunnen zijn om bij Praxis te gaan voor het CANDO werkblad. Weet vrij zeker dat ze die wel zagen voor je:
[Afbeelding]
Ach, nu gewoon een kwestie van rustig afwachten totdat alles geleverd wordt. Kan ik ondertussen nog even kijken naar wat extra spul xD
Als iemand die zo'n arm heeft kan ik je zelfs zeggen dat ze gewoon gerebadged zijn. Ergotron produceert deze voor Amazon, er staat zelfs een Ergotron patent stempel in de armen. Hetzelfde geld voor de Amazon Basic laptop houder in dezelfde range. Het enigste is dat je een minder duidelijke manual er bij krijgt, dus ik had daarvoor de Ergotron variant gebruikt.RobertMe schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:38:
[...]
Gratis tip: de Amazon Basics monitor armen lijken als 2 druppels water op de Ergontron modellen, en worden vast en zeker door Ergotron geproduceerd, maar kosten maar een fractie.
Alleen jammer dat ze de 'tall arm' versie niet hebben. Of deze kan ik niet vinden gezien de site van Amazon nog steeds "top" is qua zoeken en browsenRobertMe schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:38:
[...]
Gratis tip: de Amazon Basics monitor armen lijken als 2 druppels water op de Ergontron modellen, en worden vast en zeker door Ergotron geproduceerd, maar kosten maar een fractie.

Nog wel een dingetje om rekening mee te houden bij de 'werkbladen', vaak moet je deze bladen zelf nog schuren met grof en daarna fijn schuurpapier. Willen nog wel eens flink ruw zijn en de randen zijn vaak niet afgekant. Voor een bureaublad niet zo prettig. Daarna zou ik ze altijd zelf goed in de olie/beits/coting zetten anders is het janken na het 1e glas drinken wat je erop zetRoyP schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:46:
[...]
Hmm, dat is wel vreemd. Ik heb het eerste WOOOD blad bij Gamma gehaald en daar direct laten zagen. Was geen probleem (ja, je kunt het natuurlijk niet meer terugbrengen)
[Afbeelding]

Heb zelf via Marktplaats een keer een oude eiken houten tafel voor een paar euro opgehaald. Goed opgeknapt, 4 poten eronder en het bureau was klaar. Om op maat te maken zou ik wel een cirkelzaag adviseren. Met de hand is het een aardig naar klusje. Dat blijft ook altijd nog een poging waard.
if (!coffee) {
Work = false; }
@naaitsab Helemaal eens, zowel het CANDO eiken werkblad (uiteindelijk niet gebruikt) als het WOOOD eiken tafelblad moet je eerst afwerken, zowel het oppervlak en ook de scherpe rand.naaitsab schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:39:
[...]
Nog wel een dingetje om rekening mee te houden bij de 'werkbladen', vaak moet je deze bladen zelf nog schuren met grof en daarna fijn schuurpapier. Willen nog wel eens flink ruw zijn en de randen zijn vaak niet afgekant. Voor een bureaublad niet zo prettig. Daarna zou ik ze altijd zelf goed in de olie/beits/coting zetten anders is het janken na het 1e glas drinken wat je erop zetIk ga het liefst zelf naar de winkel dan kan je gelijk zien wat voor blad het is. Het ene blad kan je zo mee aan de slag en het ander moet je eerst nog werk en extra geld in steken.
Het WOOOD blad is overigens al vrij glad, je kunt meteen met een fijne korrel starten.
Voor ik mezelf helemaal ga herhalen, zie:
RoyP schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:13:
Daarom ben ik zelf meer een voorstander van een keukenblad. Deze zijn dan meestal wel van spaanplaat maar zijn gecoat met een harde en gladde bovenlaag en hebben vaak een mooie ronding aan de voorkant. Dus eigenlijk klaar voor gebruik. Niet de fineerstrip vergeten na het op maat zagen van de breedte. Spaanplaat zal voor gebruik op een zit-sta frame geen probleem zijn, wel even de juiste schroeven gebruiken. Enige wat kan is als je een dunne plaat hebt met 2 zware schermen aan lange armen dat de rand afbreekt. Dus niet te zuinig met de blad dikte. Of schroef er een langwerpige plaat hardhout/multiplex/metaal onder, zodat de last op de rand wordt verdeeld.RoyP schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:15:
[...]
@naaitsab Helemaal eens, zowel het CANDO eiken werkblad (uiteindelijk niet gebruikt) als het WOOOD eiken tafelblad moet je eerst afwerken, zowel het oppervlak en ook de scherpe rand.
Het WOOOD blad is overigens al vrij glad, je kunt meteen met een fijne korrel starten.
Vergeet nog wellicht wel de belangrijkste, spaanplaat trekt ook niet krom. Bouwmarkt hout staat daar natuurlijk wel om bekend. Zeker bij "budget" platen. Als je toch 350-500 tegen een frame aan gaat gooien zou ik dan toch eerder langs de betere houthandel gaan en de bouwmarkt lekker laten voor wat het is als je echt hout zoekt.
[Voor 12% gewijzigd door naaitsab op 26-02-2023 11:19]
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik ben dit niet helemaal met je eens.naaitsab schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:07:
[...]
Daarom ben ik zelf meer een voorstander van een keukenblad. Deze zijn dan meestal wel van spaanplaat maar zijn gecoat met een harde en gladde bovenlaag en hebben vaak een mooie ronding aan de voorkant. Dus eigenlijk klaar voor gebruik. Niet de fineerstrip vergeten na het op maat zagen van de breedte. Spaanplaat zal voor gebruik op een zit-sta frame geen probleem zijn, wel even de juiste schroeven gebruiken. Enige wat kan is als je een dunne plaat hebt met 2 zware schermen aan lange armen dat de rand afbreekt. Dus niet te zuinig met de blad dikte. Of schroef er een langwerpige plaat hardhout/multiplex/metaal onder, zodat de last op de rand wordt verdeeld.
Vergeet nog wellicht wel de belangrijkste, spaanplaat trekt ook niet krom. Bouwmarkt hout staat daar natuurlijk wel om bekend. Zeker bij "budget" platen. Als je toch 350-500 tegen een frame aan gaat gooien zou ik dan toch eerder langs de betere houthandel gaan en de bouwmarkt lekker laten voor wat het is als je echt hout zoekt.
Je moet even goed opletten als je het hout koopt, koop geen hout dat al krom is. Hier inderdaad mogelijkheid dat er een kwaliteitsverschil is, maar je hebt ook verschillende soorten kwaliteit bij houthandels (dan doel ik niet op A/B/C kwaliteit mbt aantal knoesten etc)
Laat het vervolgens even acclimatiseren in de ruimte waar het komt, niet op de vloer als je vloerverwarming hebt (of leg er dan iets tussen).
Maar het belangrijkste: zorg voor een goed afwerking rondom; dus niet alleen boven en zijkant maar ook de onderkant. Dan zet je het hout dicht. Kromtrekken en uitzetten is het gevolg van schommelingen in de vochtigheidsgraad, dit voorkom je daarmee.
De eikenhout timmerpanelen met vingerlas die ik in die zwarte kast heb (zie aantal Posts terug) komen van een bouwmarkt. Maar door behandeling met SKYLT zijn ze na zo’n 3 jaar nog kaarsrecht.
Voor andere projecten heb ik gewerkt met eikenhout planken van 2cm dik en 20cm breed, tot een lengte van zo’n 180cm.
Veel werk, mooi resultaat, maar of ik al die moeite zou doen voor een bureaublad… mwah
Spaanplaat trekt niet krom?
Misschien niet, of minder althans, als gevolg van schommelingen in luchtvochtigheid vanwege de structuur van spaanplaat. Maar spaanplaat heeft de nare eigenschap dat het juist kromtrekt (nou ja, doorbuigt) als gevolg van een hoog gewicht bij een te lange overspanning. Dit voorkom je bij keukens omdat op iedere 60/80cm er een randje van een onderkast steunt.
Mocht er nou wel vocht komen in de spaanplaat, bijvoorbeeld omdat je aansluiting op het aanbrachte fineer op de hoek net niet helemaal lekker waterdicht is… dan heb je een mooie bobbel in je blad

Het doorbuigen zal gezien de constructie met een draagarm tussen de poten bij de meeste zit/sta bureaus niet zo’n punt zijn overigens.
Een keukenbrand kan dus een prima optie zijn, ook als je zelf daarop zelf een fineerlaag kunt aanbrengen. Maar of het nou een betere/mooiere optie is, dat blijft een kwestie van smaak

[Voor 3% gewijzigd door RoyP op 26-02-2023 13:17]
Helemaal eens. En ook mijn ervaring met een gevingerlaste massief blad. Kromtrekken komt door verkeerde verwerking.RoyP schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:12:
[...]
Ik ben dit niet helemaal met je eens.
Je moet even goed opletten als je het hout koopt, koop geen hout dat al krom is. Hier inderdaad mogelijkheid dat er een kwaliteitsverschil is, maar je hebt ook verschillende soorten kwaliteit bij houthandels (dan doel ik niet op A/B/C kwaliteit mbt aantal knoesten etc)
Laat het vervolgens even acclimatiseren in de ruimte waar het komt, niet op de vloer als je vloerverwarming hebt (of leg er dan iets tussen).
Maar het belangrijkste: zorg voor een goed afwerking rondom; dus niet alleen boven en zijkant maar ook de onderkant. Dan zet je het hout dicht. Kromtrekken en uitzetten is het gevolg van schommelingen in de vochtigheidsgraad, dit voorkom je daarmee.
De eikenhout timmerpanelen met vingerlas die ik in die zwarte kast heb (zie aantal Posts terug) komen van een bouwmarkt. Maar door behandeling met SKYLT zijn ze na zo’n 3 jaar nog kaarsrecht.
Voor andere projecten heb ik gewerkt met eikenhout planken van 2cm dik en 20cm breed, tot een lengte van zo’n 180cm.
[Afbeelding]
Veel werk, mooi resultaat, maar of ik al die moeite zou doen voor een bureaublad… mwah
Misschien niet, of minder althans, als gevolg van schommelingen in luchtvochtigheid vanwege de structuur van spaanplaat. Maar spaanplaat heeft de nare eigenschap dat het juist kromtrekt (nou ja, doorbuigt) als gevolg van een hoog gewicht bij een te lange overspanning. Dit voorkom je bij keukens omdat op iedere 60/80cm er een randje van een onderkast steunt.
Mocht er nou wel vocht komen in de spaanplaat, bijvoorbeeld omdat je aansluiting op het aanbrachte fineer op de hoek net niet helemaal lekker waterdicht is… dan heb je een mooie bobbel in je blad![]()
Het doorbuigen zal gezien de constructie met een draagarm tussen de poten bij de meeste zit/sta bureaus niet zo’n punt zijn overigens.
Een keukenbrand kan dus een prima optie zijn, ook als je zelf daarop zelf een fineerlaag kunt aanbrengen. Maar of het nou een betere/mooiere optie is, dat blijft een kwestie van smaak
Daarbij heeft een keukenblad vaak een waterkering wat ongewenst is bij een bureaublad. Let hier goed op.
Als laatste wil de toplaag ook sneller slijten als je de muis rechtstreeks op het blad gebruikt. Waar een massief blad enkel vernieuwde afwerking nodig heeft, kan je een keukenblad dan weggooien. Gebruik dus een muismat :-)
Zelf vind ik ook de uitstraling en het gevoel van een massief blad fijner, maar dat is persoonlijk.
Wat vaak het probleem bij bouwmarkt-hout is dat het nagenoeg altijd het onderste van de markt betreft. Ook ontbreken er vaak zaken als de sleuven om kromtrekken te verminderen. Het grootste probleem is echter dat het hout niet goed is, laten we zeggen voorbehandeld. Dus zoals jij zelf wel doet, echt goed laten drogen en dan pas eraan zitten. Dat kost de bouwmarkt natuurlijk tijd+ruimte en dus geld. Iets wat de betere houthandel echter wél doet.Waarbij ze de planken meestal ook nog even door de vandiktebank heentrekken. De houthandel hier maakt er ook gelijk een netjes afgekant randje voor je aan bij het zagen. Daar zit dan ook vaak wel een prijskaartje aan maargoed als je wat verwacht mag dat mijn inziens ook wat kosten.RoyP schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:12:
[...]
Ik ben dit niet helemaal met je eens.
[Afbeelding]
Mocht er nou wel vocht komen in de spaanplaat, bijvoorbeeld omdat je aansluiting op het aanbrachte fineer op de hoek net niet helemaal lekker waterdicht is… dan heb je een mooie bobbel in je blad![]()
Elk degelijk zit-sta systeem heeft een frame eronder. Dus perfect om het doorbuigen tegen te gaan

@Juzzuts de waterkering is inderdaad een goeie om rekening mee te houden. O.a Karwei verkoop te ze ook zonder. Als dat erop zit kan je last van je armen krijgen of je moet een leren deskmat met een lip gebruiken als de rand niet al te hoog is.
if (!coffee) {
Work = false; }
Jup, was ook hier het idee. Alleen nog even kijken hoe en wat. Heb ook weer geen zin om voor een godsvermogen aan lak en dergelijke uit te geven ^^'RoyP schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:15:
[...]
@naaitsab Helemaal eens, zowel het CANDO eiken werkblad (uiteindelijk niet gebruikt) als het WOOOD eiken tafelblad moet je eerst afwerken, zowel het oppervlak en ook de scherpe rand.
Zodra ik het product kan ophalen informeer ik sowieso nog even of ze het stuk er toch niet vanaf kunnen zagen. Mocht dat niet het geval zijn kan ik eventueel nog bij een kennis terecht die het nodige met houtbewerking doet, dus ook dan weet ik dat het wel goed komt.
Onderstel is vandaag binnen gekomen. Recommended diepte voor het tafelblad is 80cm max, maar vraag me af of 90cm ook werkt, scheelt mogelijk toch weer een stuk er vanaf halen.
Heb je een link? Het kan aan mij liggen maar ik kan alleen de enkele vinden.Pompi schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:29:
[...]
Als iemand die zo'n arm heeft kan ik je zelfs zeggen dat ze gewoon gerebadged zijn. Ergotron produceert deze voor Amazon, er staat zelfs een Ergotron patent stempel in de armen. Hetzelfde geld voor de Amazon Basic laptop houder in dezelfde range. Het enigste is dat je een minder duidelijke manual er bij krijgt, dus ik had daarvoor de Ergotron variant gebruikt.
Bedoelen jullie deze?
https://www.amazon.nl/Ama...sic+mo%2Caps%2C150&sr=8-2
Had zelf een arm voor 27" maar heb een 34" monitor gekocht dus zoek een nieuwe arm.
EDIT: Deze kan tot 11,3Kg of 32". Mijn scherm is 34" curved van 9,4KG.. Moet werken lijkt me.
EDIT: Ik had zelf deze op het oog. Scheelt toch weer 40euro en ik ga de monitor niet echt (vaak) bewegen aangezien het voor mijn thuiswerk plek is en ik de enige ben die er aan werkt.
https://www.amazon.nl/Inv...sic+mo%2Caps%2C150&sr=8-5
Ik heb gisteren mijn ACGAM bureau binnen gekregen en direct gemonteerd. Ging allemaal soepel samen, voelde degelijk aan en bureau is snel en stil. Erg happy mee voor 200 euro. Heb er mijn oude blad op gedaan van de Ikea, die moet ik wel een keer vervangen waarschijnlijk door een massief houten blad.
https://www.amazon.nl/Ama...sic+mo%2Caps%2C150&sr=8-2
Had zelf een arm voor 27" maar heb een 34" monitor gekocht dus zoek een nieuwe arm.
EDIT: Deze kan tot 11,3Kg of 32". Mijn scherm is 34" curved van 9,4KG.. Moet werken lijkt me.
EDIT: Ik had zelf deze op het oog. Scheelt toch weer 40euro en ik ga de monitor niet echt (vaak) bewegen aangezien het voor mijn thuiswerk plek is en ik de enige ben die er aan werkt.
https://www.amazon.nl/Inv...sic+mo%2Caps%2C150&sr=8-5
Ik heb gisteren mijn ACGAM bureau binnen gekregen en direct gemonteerd. Ging allemaal soepel samen, voelde degelijk aan en bureau is snel en stil. Erg happy mee voor 200 euro. Heb er mijn oude blad op gedaan van de Ikea, die moet ik wel een keer vervangen waarschijnlijk door een massief houten blad.
[Voor 58% gewijzigd door Card Nox op 03-03-2023 13:15]
@RoyP
Voor het afwerken, heb je daarbij ook de onderkant van het bureaublad gedaan of dat gelaten voor wat het is? Zie namelijk toch niet.
Zit zelf namelijk ook een beetje te stoeien met hoe en wat precies. Als het afwerken van de onderkant niet nodig is, dan kan ik het blad monteren en idd de lak gewoon in de woonkamer erop doen terwijl het hij al vast zit.
Voor het afwerken, heb je daarbij ook de onderkant van het bureaublad gedaan of dat gelaten voor wat het is? Zie namelijk toch niet.
Zit zelf namelijk ook een beetje te stoeien met hoe en wat precies. Als het afwerken van de onderkant niet nodig is, dan kan ik het blad monteren en idd de lak gewoon in de woonkamer erop doen terwijl het hij al vast zit.
Ook van de onderkant minimaal 1x lakken/oliën/verven. Dan is het hout helemaal dicht. Doe je dat niet heb je kans dat het blad krom gaat trekken. Dit doordat dan van de onderkant vocht er in kan trekken of juist drogen.Raxious schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:08:
@RoyP
ah ok, dan moet ik ff kijken hoe ik dat het beste kan aanpakken. Zou het volgende kunnen?RobertMe schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:16:
[...]
Ook van de onderkant minimaal 1x lakken/oliën/verven. Dan is het hout helemaal dicht. Doe je dat niet heb je kans dat het blad krom gaat trekken. Dit doordat dan van de onderkant vocht er in kan trekken of juist drogen.
- Onderkant lakken;
- mogelijk nogmaals lakken;
- alles vastschroeven aan onderkant (onderstel, kabelgoot);
- bovenkant bureaublad + zijkanten lakken;
sorry voor de vragen, ben zelf echt een complete leek op dit gebied en heb 2 rechterhanden xD
Ik ben bezig om mijn thuis kantoor ruimte een boost te geven en een mooi zit/sta bureau te regelen. Ik ben nieuwsgierig naar een los frame en blad om meer "bang for the buck" te krijgen. Ik wil namelijk een mooi zit/sta bureau welke vrij hoog kan (ik ben 2 meter lang), even wat kleiner is dan mijn huidige bureau (200x60), memory knoppen om snel te schakelen tussen zitten / staan en genoeg houvast om mijn huidige 34"inch monitor op een gasveer VESA mount te plaatsen zodat alles lekker ergonomisch word.
Ik heb het volgende lijstje samen gesteld. Wat betreft het bureau, zien jullie hier nog andere opties in zonder het plaatje te duur te maken?
Ik heb ook gekeken naar een houten blad zoals deze maar lees daar ook weer verschillende meningen over in dit topic. Wel / niet mooi hout, wel / niet laten zagen. Daarna nog 4 nachtjes in de lak zetten terwijl ik volgens mij een vrij lage belasting zal hebben op mijn bureau. Naast dat het er super mooi uit zal zien is het dan het extra bedrag en de extra tijd wel waard?
Edit: Inmiddels het bureauframe gekocht. Nu nog een nachtje slapen voor het blad...
Ik heb het volgende lijstje samen gesteld. Wat betreft het bureau, zien jullie hier nog andere opties in zonder het plaatje te duur te maken?
Ik heb ook gekeken naar een houten blad zoals deze maar lees daar ook weer verschillende meningen over in dit topic. Wel / niet mooi hout, wel / niet laten zagen. Daarna nog 4 nachtjes in de lak zetten terwijl ik volgens mij een vrij lage belasting zal hebben op mijn bureau. Naast dat het er super mooi uit zal zien is het dan het extra bedrag en de extra tijd wel waard?
Product type | Product | Aantal | Prijs | Totaal | Beschrijving | Link |
Tafelblad | Ikea Bekant tafelblad 160x80 | 1 | € 99,00 | € 99,00 | Degelijk blad, niet solide hout. Geperste houtsnippers. | https://www.ikea.com/nl/n...urd-eikenfineer-00366301/ |
Bureau frame | E.For.U® Q6 bureau, Elektrisch in hoogte verstelbaar bureau frame | 1 | € 303,00 | € 303,00 | Bureau frame 2 motoren, 100Kg, 127cm max | https://www.amazon.nl/Ele...ame&qid=1677939328&sr=8-5 |
Kabelboom zit/sta bureau | Kabelgeleider hoekig Kuba Slim Line Lengte: 1260 mm | 1 | € 30,00 | € 30,00 | Kabelboom om alles netjes weg te werken | https://www.amazon.nl/Kab...a-Slim-Line/dp/B0849XBLK5 |
Edit: Inmiddels het bureauframe gekocht. Nu nog een nachtje slapen voor het blad...
[Voor 19% gewijzigd door Yariva op 04-03-2023 20:41]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Een alternatief is een tafelblad van melamine (spaanplaat met kunststof toplaag). Die zijn rond de 120 euro en in heel veel designs/kleuren te krijgen. Als voorbeeld: https://www.tafelbladen.e...-halifaxeikennatuur-25mm/
Deze heb ik (de 38mm) erop liggen. Bevalt prima.
Een witte is nu in de aanbieding voor 78 euro .
Zoals @RobertMe al aangaf, onderkant ook lakken. Omdat je waarschijnlijk niet je knieën wilt openhalen aan ruw hout wil je waarschijnlijk minimaal 1x schuren, altijd een laatste lak laag na schuren (dus niet eindigen met schuren, maar met lakken)Raxious schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:37:
[...]
ah ok, dan moet ik ff kijken hoe ik dat het beste kan aanpakken. Zou het volgende kunnen?
- Onderkant lakken;
- mogelijk nogmaals lakken;
- alles vastschroeven aan onderkant (onderstel, kabelgoot);
- bovenkant bureaublad + zijkanten lakken;
sorry voor de vragen, ben zelf echt een complete leek op dit gebied en heb 2 rechterhanden xD
Omdat je niet weet hoe de laklaag aan elke kant uitvalt (tenzij je eerst in grondvlak/primer zet… zie mijn eerdere post) , zou ik eerst het volledige blad aan beide kanten lakken. Ik heb het zo gedaan:
1) onder + randen (drogen en dan schuren met fijne korrel)
2) boven + randen (drogen en dan schuren)
3) onder + randen (drogen, eventueel schuren)
4) boven + randen (idem)
5) onder (evt randen) en niet meer schuren
6) boven en niet meer schuren
Je zou onder ook bij 2 laklagen kunnen houden, heeft niet veel te lijden.
Overigens, voordat je überhaupt begint met lakken eerst schuren.
Na een eerste keer schuren het hout met een vochtige doek opwrijven (je zult zien dat er vezels opkomen en het blad ruwer is) en dan een eerste keer schuren voordat je überhaupt begint te lakken. << dit niet meer doen als je al bent begonnen met lakken >>
Vochtige doek, niet zeiknat.
Eerst weer goed drogen (afhankelijk van je luchtvochtigheid in de ruimte al na 30/60minuten) voordat je begint met lakken.
Je zou de laatste laklaag op de bovenkant van het blad kunnen doen als je de onderkant klaar hebt en vastgeschroefd op onderstel.
Succes! Ben benieuwd!
Hier uiteindelijk de onderkant maar 1x gelakt, tweede keer lijkt niet nodig te zijn, die kant zie je verder toch niet. Natuurlijk idd eerst het hele blok geschuurd 
bijna klaar met alles monteren, dan kunnen de zijkanten voor de tweede keer en kan ik ook de bovenkant doen. Lak is na ongeveer 4 uur overschilderbaar, dus dan schuur ik hem nog een beetje en gaat er een tweede laag overheen.

bijna klaar met alles monteren, dan kunnen de zijkanten voor de tweede keer en kan ik ook de bovenkant doen. Lak is na ongeveer 4 uur overschilderbaar, dus dan schuur ik hem nog een beetje en gaat er een tweede laag overheen.
[Voor 6% gewijzigd door Raxious op 05-03-2023 12:17]
Op zich is 1 keer lakken voor de onderkant prima, als je het er goed dik op hebt gezet.Raxious schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:16:
Hier uiteindelijk de onderkant maar 1x gelakt, tweede keer lijkt niet nodig te zijn, die kant zie je verder toch niet. Natuurlijk idd eerst het hele blok geschuurd
Als je na de eerste laklaag nog een keer schuurt omdat het toch wat ruw is geworden (door lak zetten vezels vaak weer op) zou ik daarna op z’n minst een tweede laag er op zetten.
Iets met “dubbel gestikt” houd beter ofzo

Maar als jij er ook nog een verflaag overheen zet zal het wel prima zijn.
Doe alleen lakken/schuren, geen verflaag.RoyP schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:28:
[...]
Op zich is 1 keer lakken voor de onderkant prima, als je het er goed dik op hebt gezet.
Als je na de eerste laklaag nog een keer schuurt omdat het toch wat ruw is geworden (door lak zetten vezels vaak weer op) zou ik daarna op z’n minst een tweede laag er op zetten.
Iets met “dubbel gestikt” houd beter ofzo![]()
Maar als jij er ook nog een verflaag overheen zet zal het wel prima zijn.
Misschien niet helemaal op de juiste plek maar ik ga het toch even proberen 
Ik heb het topic doorgenomen en sommige bureau’s zijn echt jaloersmakend
Nu staat hier een simpele IKEA Linnmon tafel maar dit zorgt voor behoorlijk wat pijn.
In de zoektocht naar een verstelbaar bureau kom je de meest gekke opties tegen. Ik zie het zelf niet zo zitten om honderden euro’s neer te leggen. Om eerlijk te zijn is tegen de 300 euro echt het maximum.
Is dit te doen voor een fatsoenlijk bureau? Er komen twee 27” schermen op. Het liefst in hoogte verstelbaar (hoeft niet per se elektrisch). Nu kan ik makkelijk doen en weer naar de IKEA rijden maar ik lees hier dus diverse verhalen over de Bekant en Trotten.
Alvast bedankt!

Nu staat hier een simpele IKEA Linnmon tafel maar dit zorgt voor behoorlijk wat pijn.
In de zoektocht naar een verstelbaar bureau kom je de meest gekke opties tegen. Ik zie het zelf niet zo zitten om honderden euro’s neer te leggen. Om eerlijk te zijn is tegen de 300 euro echt het maximum.
Is dit te doen voor een fatsoenlijk bureau? Er komen twee 27” schermen op. Het liefst in hoogte verstelbaar (hoeft niet per se elektrisch). Nu kan ik makkelijk doen en weer naar de IKEA rijden maar ik lees hier dus diverse verhalen over de Bekant en Trotten.
Alvast bedankt!
Typ dit eens in amazon: albatros burea zit staBeun schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:13:
Misschien niet helemaal op de juiste plek maar ik ga het toch even proberen
Alvast bedankt!
Ik ben erg tevreden over de mijne (voor foto's even zoeken op mijn naam in dit topic).
I have no special talent. I am only passionately curious.
Mooi man, lekker gewerkt in de woonkamer ook zo te zien 😅Raxious schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:50:
[Afbeelding]
Gisteravond voor de 2de keer gelakt en vannochtend nog even heel lichtjes met een stukje schuurpapier over heen gegaan. Resultaat ziet er goed uit. Morgen maar eens langzaam verplaatsen naar de juiste plek en de monitors er op vastzetten. Alleen nog geen idee waar ik de monitors ga plaatsen xD
Kan het perspectief zijn, maar lijkt erop dat de kabelgoot dicht bij de rand zit? Gaat dat goed met monitor steunen? (Je hebt het over vastzetten namelijk)
Haha ja, nadeel van een klein appartementje hebben. Bureau wordt ook nog tussen mijn dressoir en eettafel geplaatstRoyP schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:04:
[...]
Mooi man, lekker gewerkt in de woonkamer ook zo te zien 😅
Kan het perspectief zijn, maar lijkt erop dat de kabelgoot dicht bij de rand zit? Gaat dat goed met monitor steunen? (Je hebt het over vastzetten namelijk)

Monitor armen worden vastgezet met een klem, heb van te voren de klemmen opgemeten. Die komen nu ook een paar cm van de kabelgoot af. Moet dus alleen nog even kijken hoe ik de armen precies ga plaatsen. Ik denk dat ik uiteindelijk de schermen op zo'n manier wil hebben:
Ik ga het even checken. Bedankt voor de tip!ricardo246 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:16:
[...]
Typ dit eens in amazon: albatros burea zit sta
Ik ben erg tevreden over de mijne (voor foto's even zoeken op mijn naam in dit topic).
Flexispot E7 is vandaag (voor de zoveelste keer) in de aanbieding
Ik heb een vergelijkbare opstelling, met de hoofdmonitor op een arm en de tweede monitor (= laptop) schuin rechts.Raxious schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:11:
[...]
Haha ja, nadeel van een klein appartementje hebben. Bureau wordt ook nog tussen mijn dressoir en eettafel geplaatst![]()
Monitor armen worden vastgezet met een klem, heb van te voren de klemmen opgemeten. Die komen nu ook een paar cm van de kabelgoot af. Moet dus alleen nog even kijken hoe ik de armen precies ga plaatsen. Ik denk dat ik uiteindelijk de schermen op zo'n manier wil hebben:
[Afbeelding]
Omdat het wel zo lekker is als je recht vóór je hoofdmonitor zit zou ik die als uitgangspunt nemen. De arm dan zo plaatsen dat je de tweede (de rechter in jouw plaatje) in principe helemaal in lijn kunt zetten met de eerste, dan heb je altijd genoeg ruimte om het schuin te plaatsen en kun je de precieze hoek later nog wijzigen.
Omdat ik de monitor arm (zelfs die voor 1 scherm) niet direct op de goede plaats had gezet raad ik je aan om eerst even een kartonnetje tussen de voet en het werkblad te zetten. Op die manier voorkom je een eventuele afdruk die je ziet als je de voet weer moet verplaatsen (bij mij zat er wat olieachtige substantie onder de rubbers)
Er is bij mij een aanzienlijk stuk budget erbij gekomen. Nu twijfel ik tussen de Fully Jarvis met het bamboeblad en een Flexispot E7 met een eigen blad.
Wat zijn jullie ervaringen? Ik zie dat de meningen enorm verschillen.
Als je gevoelig bent voor monitor wobble dan raad ik de E7Q aan.Beun schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:23:
Er is bij mij een aanzienlijk stuk budget erbij gekomen. Nu twijfel ik tussen de Fully Jarvis met het bamboeblad en een Flexispot E7 met een eigen blad.
Die is 999 euro. Denk niet dat er zoveel budget bij is gekomenDjankie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:32:
[...]
Als je gevoelig bent voor monitor wobble dan raad ik de E7Q aan.
De Fully Jarvis is inmiddels ook in de aanbieding, zo'n 30% korting op het onderstel zo te zien, iets meer op de combinatie met een blad zo lijkt. Op Reddit heeft iemand geponeerd dat de achterliggende reden is dat ze het merk gaan stoppen maar er staat geen onderbouwing bij dus neem dat met het nodige zout.
Wellicht de moeite waard om even de kat uit de boom te kijken. Bedankt voor de tip!Leftblank schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:12:
De Fully Jarvis is inmiddels ook in de aanbieding, zo'n 30% korting op het onderstel zo te zien, iets meer op de combinatie met een blad zo lijkt. Op Reddit heeft iemand geponeerd dat de achterliggende reden is dat ze het merk gaan stoppen maar er staat geen onderbouwing bij dus neem dat met het nodige zout.
Ik ben bezig met mijn bureau en heb een meer elektra / stopcontact inbouw vraag. Ik zou niet goed weten waar ik de vraag anders zou moeten plaatsen, misschien hebben jullie uit eerdere zit / sta bureau's ervaring en weet iemand precies wat ik nodig heb.
Ik heb een USB-C hub / switch gekocht welke ik onder mijn bureau ga monteren. Hier kan ik 4x USB mee aansluiten. Echter valt de flexibiliteit een beetje weg zodra hij onder het bureau zit. Daarom zit ik te kijken naar een soortgelijk product zoals deze: https://www.amazon.nl/Elb...ppervlakken/dp/B09HGVT7GN
Mooi weggewerkt en al
Alleen nu ben ik op zoek naar een variant met:
- 230V aansluiting (stekker in stopcontact)
- USB-A DATA (USB-A male aan de andere kant)
- Optioneel: USB-C DATA (USB-C of USB-A male aan de andere kant)
Weet iemand of dit bestaat? Ik kom ze wel tegen met enkel power maar mijn doel is juist om de USB poorten te verplaatsen naar een mooi plekje om bij incidenteel gebruik de poorten tevoorschijn te halen en 95% van de tijd ze uit het zicht te houden. Dan kan er ook geen troep en al in de female connectoren komen
Ik heb een USB-C hub / switch gekocht welke ik onder mijn bureau ga monteren. Hier kan ik 4x USB mee aansluiten. Echter valt de flexibiliteit een beetje weg zodra hij onder het bureau zit. Daarom zit ik te kijken naar een soortgelijk product zoals deze: https://www.amazon.nl/Elb...ppervlakken/dp/B09HGVT7GN
Mooi weggewerkt en al

Weet iemand of dit bestaat? Ik kom ze wel tegen met enkel power maar mijn doel is juist om de USB poorten te verplaatsen naar een mooi plekje om bij incidenteel gebruik de poorten tevoorschijn te halen en 95% van de tijd ze uit het zicht te houden. Dan kan er ook geen troep en al in de female connectoren komen

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Je zou ook Bachmann producten kunnen overwegen .Yariva schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:28:
Ik ben bezig met mijn bureau en heb een meer elektra / stopcontact inbouw vraag. Ik zou niet goed weten waar ik de vraag anders zou moeten plaatsen, misschien hebben jullie uit eerdere zit / sta bureau's ervaring en weet iemand precies wat ik nodig heb.
Mooi weggewerkt en alAlleen nu ben ik op zoek naar een variant met:
Mochten hun een product zoals omschreven aanbieden zou ik daar zeker geïnteresseerd in zijn. Echter ben ik ze van hun nog niet tegen gekomen.Djankie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:00:
[...]
Je zou ook Bachmann producten kunnen overwegen .
@YarivaYariva schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:28:
Mooi weggewerkt en alAlleen nu ben ik op zoek naar een variant met:
Ik zat met precies hetzelfde, had al een USB hub in gebruik voordat ik de switch maakte naar zit/sta bureau en alles ook maar eens netjes wilde wegwerken.
Mijn oplossing is vrij simpel: ik heb de USB hub onder het bureau aan de kabelgoot bevestigd. Het kabeltje dat van de USB hub naar de pc gaat is kort, maar die kun je dus verlengen. Heb daarom 2 verschillende USB verlengkabels gekocht, beide doen het prima:
PAXO 1m USB verlengkabel:
https://www.amazon.nl/-/en/gp/aw/d/B081H98B3X
En
NIMASO 2 pack van 2 meter lange USB verlengkabels (ook prima, maar de PAXO van 1m was lang genoeg)
https://www.amazon.nl/-/en/gp/aw/d/B08LZ274C5
Je kunt dus een kabel gebruiken om van de HUB naar je pc/laptop te verbinden. Dan evt een tweede kabel voor die ene keer (5% van de tijd in jouw geval begrijp ik) als je iets in de hub erbij wilt pluggen.
Ik heb de lange kabels overigens enigszins flexibel gehouden door ze met kabelclips vast te zetten (die soort waar je ze snel in/uit haalt)
Misschien heb je er iets aan
[Voor 8% gewijzigd door RoyP op 11-03-2023 00:47]
Dank voor de tip. Ik denk dat ik het zelfde pad zal moeten gaan bewandelen. Een kant en klare oplossing welke netjes kan worden weg gewerkt zie ik niet snel.RoyP schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 00:04:
[...]
@Yariva
Ik zat met precies hetzelfde, had al een USB hub in gebruik voordat ik de switch maakte naar zit/sta bureau en alles ook maar eens netjes wilde wegwerken.
Mijn oplossing is vrij simpel: ik heb de USB hub onder het bureau aan de kabelgoot bevestigd. Het kabeltje dat van de USB hub naar de pc gaat is kort, maar die kun je dus verlengen. Heb daarom 2 verschillende USB verlengkabels gekocht, beide doen het prima:
PAXO 1m USB verlengkabel:
https://www.amazon.nl/-/en/gp/aw/d/B081H98B3X
En
NIMASO 2 pack van 2 meter lange USB verlengkabels (ook prima, maar de PAXO van 1m was lang genoeg)
https://www.amazon.nl/-/en/gp/aw/d/B08LZ274C5
Je kunt dus een kabel gebruiken om van de HUB naar je pc/laptop te verbinden. Dan evt een tweede kabel voor die ene keer (5% van de tijd in jouw geval begrijp ik) als je iets in de hub erbij wilt pluggen.
Ik heb de lange kabels overigens enigszins flexibel gehouden door ze met kabelclips vast te zetten (die soort waar je ze snel in/uit haalt)
Misschien heb je er iets aan
Wat is jullie ervaring met een aankoop bij Fully? Ik heb donderdag een bestelling geplaatst en op de site staat dat ze hem de volgende werkdag verzenden. Tot op heden heb ik nog geen verzendbevestiging. Ben ik te ongeduldig? Ik was van plan om het tot dinsdag aan te kijken en indien ik dan nog geen bericht heb de order te annuleren. Dan zou ik een E7 aanschaffen.
Ben ik op zoek naar iets wat niet bestaat?
Ik ben zeer tevreden van mijn huidige bureau, deze zou ik willen omvormen naar een zit/sta bureau.
Het bureau heeft twee bladen, één van 120x80 en één hoekblad met ook een breedte van 120 en maximale hoogte van 120. Ik heb geen frames gevonden die deze afmetingen ondersteunen. Heeft iemand een idee of dit uberhaupt bestaat en waar ik kan zoeken?
Ik ben zeer tevreden van mijn huidige bureau, deze zou ik willen omvormen naar een zit/sta bureau.
Het bureau heeft twee bladen, één van 120x80 en één hoekblad met ook een breedte van 120 en maximale hoogte van 120. Ik heb geen frames gevonden die deze afmetingen ondersteunen. Heeft iemand een idee of dit uberhaupt bestaat en waar ik kan zoeken?
[Voor 71% gewijzigd door corewillem op 13-03-2023 13:44]
Het lijkt erop dat het merk Fully wordt opgeheven en op zal gaan in het moederbedrijf. Ben benieuwd hoe het zal gaan met toekomstige aanspraken op de garantie van hun producten in de EU?
https://www.workwhilewalk...-com-gone-out-of-business
Toevallig dat je het zegt. Ik heb donderdag een Jarvis aangeschaft en zag de link bericht gister ergens voorbij komen.Vriend schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:37:
Het lijkt erop dat het merk Fully wordt opgeheven en op zal gaan in het moederbedrijf. Ben benieuwd hoe het zal gaan met toekomstige aanspraken op de garantie van hun producten in de EU?
Vervolgens heb ik HM (moederbedrijf) gebeld en zij geven aan dat ze de garantie gaan overnemen. De Jarvis komt naar alle waarschijnlijkheid bij hen in de collectie.
Oef fijn dat je het zegt. Heb hem net gisteren besteld.Beun schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:51:
[...]
Toevallig dat je het zegt. Ik heb donderdag een Jarvis aangeschaft en zag de link bericht gister ergens voorbij komen.
Vervolgens heb ik HM (moederbedrijf) gebeld en zij geven aan dat ze de garantie gaan overnemen. De Jarvis komt naar alle waarschijnlijkheid bij hen in de collectie.
Had toch met creditcard moeten betalen dus..

Volgens mij zou dat met deze kunnen als ik goed reken (even snel gedaan, dus wel nakijkencorewillem schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:36:
[Afbeelding]

Ik ben momenteel op zoek naar een degelijk sta/zit bureau voor thuis en dankzij dit topic ben ik inmiddels op de FlexiSpot site aan het kijken.
Ik werk fulltime thuis en ben daarnaast ook vaak voor/na het werk bezig, dus het zal ergens tussen de 40 en 55 uur per week gebruiken.
Zowel de E7 als E8 lijken me prima bureaus. De E7Q ziet er ook mooi uit, maar twijfel of zoiets nodig is voor m'n setup. De meerprijs is wel aanzienlijk ten opzichte van de andere twee.
Qua setup heb ik op dit moment 3 27" schermen, speakers, lichten, stopcontacten & natuurlijk een desktop. Het laadvermogen van 100kg van de E7/E8 lijkt me meer dan voldoende is hiervoor. Door de poot in het midden te hebben vermoed ik echter wel dat deze twee meer wiebelen vergeleken met de E7Q.
Wat ik me echter afvraag is hoe de PC-houder, de CH2, wordt gemonteerd aan het frame. Is dat aan de balk in het midden, wat ik vermoed afgaande op de 'clip' aan de bovenkant van de CH2, of schroef je die in het blad?
Andere vraag is of er ook andere merken of bureaus zijn die ik even zou moeten controleren? Ik zie hier dat verschillende mensen alleen een frame hebben gekocht & zelf een blad maken. Heel mooi, maar voor mij geen optie, want moet een heel bureau om het te kunnen declareren.
Ik werk fulltime thuis en ben daarnaast ook vaak voor/na het werk bezig, dus het zal ergens tussen de 40 en 55 uur per week gebruiken.
Zowel de E7 als E8 lijken me prima bureaus. De E7Q ziet er ook mooi uit, maar twijfel of zoiets nodig is voor m'n setup. De meerprijs is wel aanzienlijk ten opzichte van de andere twee.
Qua setup heb ik op dit moment 3 27" schermen, speakers, lichten, stopcontacten & natuurlijk een desktop. Het laadvermogen van 100kg van de E7/E8 lijkt me meer dan voldoende is hiervoor. Door de poot in het midden te hebben vermoed ik echter wel dat deze twee meer wiebelen vergeleken met de E7Q.
Wat ik me echter afvraag is hoe de PC-houder, de CH2, wordt gemonteerd aan het frame. Is dat aan de balk in het midden, wat ik vermoed afgaande op de 'clip' aan de bovenkant van de CH2, of schroef je die in het blad?
Andere vraag is of er ook andere merken of bureaus zijn die ik even zou moeten controleren? Ik zie hier dat verschillende mensen alleen een frame hebben gekocht & zelf een blad maken. Heel mooi, maar voor mij geen optie, want moet een heel bureau om het te kunnen declareren.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Vooral in sta-positie zul je merken, dat als je op het bureau leunt, dat de achterkant wat omhoog gaat. Dit zorgt ook voor monitor wobbling. Als je daar niet gevoelig voor bent dan zou ik het geld besparen en voor een 2 poots gaan.Jan_V schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:20:
Ik ben momenteel op zoek naar een degelijk sta/zit bureau voor thuis en dankzij dit topic ben ik inmiddels op de FlexiSpot site aan het kijken.
Ik zelf was daar wel gevoelig voor en had de E7H geretourneerd om een E7Q aan te schaffen.
Edit: ik had wel een bureau diepte van 90cm
ik heb de E7H, met 2 monitors aan een arm en ben onder de indruk van de stabiliteit. Ik vind het wiebelen enorm meevallen, maar is dus idd persoonlijk.Djankie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:55:
[...]
Vooral in sta-positie zul je merken, dat als je op het bureau leunt, dat de achterkant wat omhoog gaat. Dit zorgt ook voor monitor wobbling. Als je daar niet gevoelig voor bent dan zou ik het geld besparen en voor een 2 poots gaan.
Ik zelf was daar wel gevoelig voor en had de E7 geretourneerd om een E7Q aan te schaffen.
Let wel op het gewicht van je bureaublad zelf, die was bij mij al aardig fors, maar de E7H heeft als ik het goed heb 125kg draagvermogen. (mijn desktop staat naast het bureau).
Zijn er ook electriche en of andere mechanische Zit/Sta Bureau's waar van de poten/voeten statisch blijven en dat alleen het Bureau blad om hoog gaat?
Dus niet met electrische voeten die het bureau blad om hoog liften.
Maar vanuit het frame?!
Maar vanuit het frame?!
https://de.assmann.shop/n...w-90-hoekvorm-L-vorm.html Zoiets?corewillem schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:36:
[Afbeelding]
Er zal nog steeds vanuit de poten iets omhoog moeten komen, en als dat niet uit meerdere stukken kan bestaan, dan is het bereik veel kleiner. Waarom zou je dit willen?Psyonara schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:16:
Zijn er ook electriche en of andere mechanische Zit/Sta Bureau's waar van de poten/voeten statisch blijven en dat alleen het Bureau blad om hoog gaat?
Maar vanuit het frame?!
The devil is in the details.
Hahn schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:49:
[...]
Er zal nog steeds vanuit de poten iets omhoog moeten komen, en als dat niet uit meerdere stukken kan bestaan, dan is het bereik veel kleiner. Waarom zou je dit willen?
Zoek zoiets en op deze manier heeft het voor mij bereik genoeg, een andere eventuele eis dat ik heb dat 3 plus monitoren, speaker en andere mogelijke rand apparatuur op kan.
Dus dat het wat extra gewicht aan kan.
Hi allen,
Ik heb een sta bureau gekocht bij de hornbach:
https://www.hornbach.nl/p...r-61-127-cm-wit/10333669/
Daarnaast heb ik een tafelblad van beukenhout gekocht bij de bauhaus:
https://nl.bauhaus/massie...-houten-paneel/p/22924052
Hier gaan m8 rampamoeren in met mooie m8 bouten. Bauhaus heeft de plaat al gezaagd in 220 en 180cm. Moet het aan de zaagsnee en bovenkant schuren. Ook moet de rand gerond worden met de frees. Op dat vlak allemaal geen probleem veel klus ervaring echter nog nooit wat gebeitst of gelakt. Veel voorbeelden hier van bijvoorbeeld @RoyP en @Raxious zien er top uit.
Ik wil niet oliën ivm herhaal behandelingen. Nu zijn er veel mensen hier met lak en of beits lagen. Ik hou graag de hout look en feel. Lak geeft echt een laag op je hout en beits niet. Hoe is de bescherming van beits?
Hebben jullie enige tips voor mij?
Hier gaan m8 rampamoeren in met mooie m8 bouten. Bauhaus heeft de plaat al gezaagd in 220 en 180cm. Moet het aan de zaagsnee en bovenkant schuren. Ook moet de rand gerond worden met de frees. Op dat vlak allemaal geen probleem veel klus ervaring echter nog nooit wat gebeitst of gelakt. Veel voorbeelden hier van bijvoorbeeld @RoyP en @Raxious zien er top uit.
Ik wil niet oliën ivm herhaal behandelingen. Nu zijn er veel mensen hier met lak en of beits lagen. Ik hou graag de hout look en feel. Lak geeft echt een laag op je hout en beits niet. Hoe is de bescherming van beits?
Als je de hout 'look and feel' wilt heb je voor zover ik hier in het forum zie de keuze uit Skylt en Trae Lyx. Er zijn ook andere merken maar heb ik niet over gelezen en zelf geen ervaring mee.JeEmGu schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:49:
Hi allen,
Zowel de Trae Lyx (zie link tbv goede leverancier met scherpe prijs in mn eerdere post) en de Skylt geven juist geen laagje op het hout (natuurlijk wel bij het aanbrengen, dan moet je het er juist dik opzetten) maar na het intrekken zie je helemaal niks. Maar je zult het wel moeten herhalen wil je een goede beschermlaag hebben. Aangezien het geen vloer is, is 3 lagen (dus 1x basis en 1x herhaling) niet per se nodig misschien.
Ik zou nu, na ervaring met zowel Skylt als Trae Lyx gaan voor die laatste. Het effect is echt vergelijkbaar maar de 1 component van Trae Lyx ipv het mengen van Skylt vind ik wel echt makkelijker werken. Je kunt veel sneller een kleine hoeveelheid gebruiken zonder gedoe.
PS: @JeEmGu jouw frame lijkt verdacht veel op het frame dat ik heb van Warmteservice. Weet je zeker dat M8 past in de uitsparing voor de meegeleverde schroeven? Ik heb ze juist iets kleiner (M5) genomen zodat er een beetje marge is, zowel m.b.t. meetfouten maar zeker ook voor het hout dat mogelijk nog gaat werken. Just a thought...
[Voor 7% gewijzigd door RoyP op 19-03-2023 20:07. Reden: PS'je toegevoegd ivm briljante ingeving direct na het drukken op de 'verstuur' toets na de originele post]
Bedankt voor je reactie!RoyP schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:04:
[...]
Als je de hout 'look and feel' wilt heb je voor zover ik hier in het forum zie de keuze uit Skylt en Trae Lyx. Er zijn ook andere merken maar heb ik niet over gelezen en zelf geen ervaring mee.
Zowel de Trae Lyx (zie link tbv goede leverancier met scherpe prijs in mn eerdere post) en de Skylt geven juist geen laagje op het hout (natuurlijk wel bij het aanbrengen, dan moet je het er juist dik opzetten) maar na het intrekken zie je helemaal niks. Maar je zult het wel moeten herhalen wil je een goede beschermlaag hebben. Aangezien het geen vloer is, is 3 lagen (dus 1x basis en 1x herhaling) niet per se nodig misschien.
Ik zou nu, na ervaring met zowel Skylt als Trae Lyx gaan voor die laatste. Het effect is echt vergelijkbaar maar de 1 component van Trae Lyx ipv het mengen van Skylt vind ik wel echt makkelijker werken. Je kunt veel sneller een kleine hoeveelheid gebruiken zonder gedoe.
PS: @JeEmGu jouw frame lijkt verdacht veel op het frame dat ik heb van Warmteservice. Weet je zeker dat M8 past in de uitsparing voor de meegeleverde schroeven? Ik heb ze juist iets kleiner (M5) genomen zodat er een beetje marge is, zowel m.b.t. meetfouten maar zeker ook voor het hout dat mogelijk nog gaat werken. Just a thought...
Dat bureau van jou ziet er erg goed uit. Toen ik het las snapte ik heel goed dat die 1 componenten lak toch makkelijker is. Als ik houtvuller moet mixen dan vind ik dat ook altijd zo vreselijk.
Het frame staat al (https://ibb.co/album/BznZrZ) en gelukkig passen de M8 bouten als de metalen ring er uit gaat. Misschien is een kleinere bout inderdaad wel beter ivm met spelling en krimp/expansie van het blad.
Waar ik wel bang voor ben is de vochtregulatie van het blad met lak. Lak sealt het blad, warme kopjes kunnen dan witte ringen creëren.
Ik had trouwens deze beits op het oog:
https://www.ankerstuyshop...a-woodstain-beits-tp.html daar zit een poly in die dan ook intrekt en het blad wel laat "ademen"
Maar ja eerlijk gezegd heb ik nergens ervaring mee. Wat ik ook ga doen, ik zal hier een hele post maken met de stappen en resultaat

Ik ben zelf voor een simpele lak gegaan die ik bij de Karwei heb meegenomen.Meen dat het de Rambo pantserlak transparant mat was. 1 potje van 750ml was meer dan genoeg.
Helaas is m'n verzoek voor de E7Q afgewezen vanwege de prijs, wat ik op zich niet heel gek vind maar natuurlijk wel jammer.Jan_V schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:20:
De E7 helaas ook, want daarmee kom ik op ongeveer 820 euro, inclusief de desktop houder.
Nu dus op zoek naar een (vergelijkbaar) alternatief. Blijkbaar is het budget dat HR voor ogen heeft tussen de 500 en 700 euro. Prive bijbetalen is lijkt helaas geen optie te zijn.
Ik ga dus even zoeken, maar mochten er hier mensen zijn met suggesties dan houd ik me aanbevolen.
Heb nu een 'vergadertafel' gevonden op Multi Ratio: https://www.multiratio.nl...rgadertafel-mrc-rechthoek
Dit lijkt een prima bureau, maar vraag me een beetje af waarom dit als vergadertafel staat bestempeld.
[Voor 5% gewijzigd door Jan_V op 20-03-2023 11:57]
@Jan_V op basis van de foto’s zou ik zeggen dat het als vergadertafel wordt verkocht omdat de poten wat meer in het midden onder het blad staan, dus met een behoorlijke overhang door de grotere afstand tussen poot/drager en rand van het blad.Jan_V schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:51:
[...]
Helaas is m'n verzoek voor de E7Q afgewezen vanwege de prijs, wat ik op zich niet heel gek vind maar natuurlijk wel jammer.
De E7 helaas ook, want daarmee kom ik op ongeveer 820 euro, inclusief de desktop houder.
Nu dus op zoek naar een (vergelijkbaar) alternatief. Blijkbaar is het budget dat HR voor ogen heeft tussen de 500 en 700 euro. Prive bijbetalen is lijkt helaas geen optie te zijn.
Ik ga dus even zoeken, maar mochten er hier mensen zijn met suggesties dan houd ik me aanbevolen.
Heb nu een 'vergadertafel' gevonden op Multi Ratio: https://www.multiratio.nl...rgadertafel-mrc-rechthoek
Dit lijkt een prima bureau, maar vraag me een beetje af waarom dit als vergadertafel staat bestempeld.
Reden (vermoed ik) is dat je dan zo lekker fijn met z’n allen over dat bureau kunt hangen en niemand z’n knieën stoot aan de poten.
Minder fijn (lijkt me) is dat het minder stabiel zal juist zijn door de grotere afstand tussen poten en rand blad.
Ik zou even verder kijken naar een ‘echt’ zit sta bureau, helemaal als je eigenlijk voor een stabiele 4-poot wilde gaan.
Zelf mocht ik voor mijn bureau niet over de 600. Als het 601 was dan kreeg ik niks terug. Dus ik heb een blad en frame los aangezien een frame + mooi blad snel boven de 600 zit.Jan_V schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:51:
[...]
Helaas is m'n verzoek voor de E7Q afgewezen vanwege de prijs, wat ik op zich niet heel gek vind maar natuurlijk wel jammer.
De vergadertafel is ook 1 meter diep en heeft poten in het midden. Ik heb meeste bureaus gezien met een blad tussen de 60 en 80 cm diep.
Ook moet je er rekening mee houden dan het max gewicht dat er op mag vaak anders is in beweging dan stilstaand.
Het frame dat ik heb gekozen heeft 120kg in beweging en 140 stilstaand:
Ben aan het twijfelen tussen 2 flexispot onderstellen.
Flexispot E7 met kabelkanaal (cmp502), zonder blad; deze combi kost nu na korting 380 euro.
Flexispot E8 zonder additioneel kabelkanaal, zonder blad; deze combi kost woensdag 22 maart na korting ook 380 euro.
Nu staat op de E8 product pagina vermeld dat deze inclusief kabelbeheer systeem is en daarbij staat exact dezelfde gif als bij de E7 (zelfs de naam is van de E7). Dat lijkt erop te duiden dat het hier gaat om het cmp502 kabelkanaal.
https://www.flexispot.nl/...roductattach/e/7/e7_3.gif
Echter wordt bij de E8 ook het cmp502 kabelkanaal los aangeboden voor 29,99.
Heb gemailt met Flexispot en daar het volgende enigszins vage antwoord gekregen: "Ja we bevestigen dat ons E8 bureau zijn eigen ingebouwde kabelplaat heeft dit is anders dan de kabel organizer / manager die apart wordt aangeboden als addon item."
Daarom hier de vraag of er E8 bezitters zijn die me kunnen vertellen of het bijgeleverde kabel management voldoet (of het nu de cmp502 is of een andere kabelplaat maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als het maar werkt).
Qua uiterlijk een lichte voorkeur voor de E8 en ook gaat deze net 3cm hoger (die ik dan echter weer niet nodig heb). Verder zie ik eigenlijk geen verschillen tussen de twee (behalve dan het bovengenoemde kabelmanagement).
Als het kabelmanagement bij de E8 in orde is dan wordt het die, als het knudde is dan wordt het de E7 met de cmd502 kabelmanagement als extra.
Of zijn er nog andere verschillen die ik over het hoofd zie?
@Kanter @Victory als ik het goed gevonden heb in vorige posts hebben jullie een E8? Hoe is het meegeleverde kabel management daarvan?
Flexispot E7 met kabelkanaal (cmp502), zonder blad; deze combi kost nu na korting 380 euro.
Flexispot E8 zonder additioneel kabelkanaal, zonder blad; deze combi kost woensdag 22 maart na korting ook 380 euro.
Nu staat op de E8 product pagina vermeld dat deze inclusief kabelbeheer systeem is en daarbij staat exact dezelfde gif als bij de E7 (zelfs de naam is van de E7). Dat lijkt erop te duiden dat het hier gaat om het cmp502 kabelkanaal.
Heb gemailt met Flexispot en daar het volgende enigszins vage antwoord gekregen: "Ja we bevestigen dat ons E8 bureau zijn eigen ingebouwde kabelplaat heeft dit is anders dan de kabel organizer / manager die apart wordt aangeboden als addon item."
Daarom hier de vraag of er E8 bezitters zijn die me kunnen vertellen of het bijgeleverde kabel management voldoet (of het nu de cmp502 is of een andere kabelplaat maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als het maar werkt).
Qua uiterlijk een lichte voorkeur voor de E8 en ook gaat deze net 3cm hoger (die ik dan echter weer niet nodig heb). Verder zie ik eigenlijk geen verschillen tussen de twee (behalve dan het bovengenoemde kabelmanagement).
Als het kabelmanagement bij de E8 in orde is dan wordt het die, als het knudde is dan wordt het de E7 met de cmd502 kabelmanagement als extra.
@Kanter @Victory als ik het goed gevonden heb in vorige posts hebben jullie een E8? Hoe is het meegeleverde kabel management daarvan?
[Voor 3% gewijzigd door bebopper op 20-03-2023 23:09]
Mocht er iemand interesse hebben om wat te bestellen bij fully.. Als je minimaal 500 euro excl. btw besteld kan je 50 euro extra korting krijgen met de code APPLE50. Heb zojuist een jarvis 160cm u besteld met wat accessoires en de code werkt!
[Voor 4% gewijzigd door d0nny41 op 21-03-2023 19:24]
Volgens een flexispot official op Redditbebopper schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:17:
[Afbeelding]
'''For stability of standing height, E7>E8>E5, but all things considered, the E8 is the best value for money, and this is the lowest price ever, just pull the trigger'''
De CMP502 is dus een aparte goot die je ergens op het tafelblad kan schroeven. Zo ziet het eruit bij mij:bebopper schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:17:
[Afbeelding]
Bedankt voor de tips, beide bureau onderstellen lijken mij niet te passen :
Hier passen weliswaar 2 bladen op, maar dit zou dan 1 kort en lang blad zijn. Ik heb 2 even lange bladen die naast een gaan, met een hoger blad ( 120x80 en hoekblad dat op zijn diepst 120 is, dus 120x120.bebopper schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:31:
[...]
Volgens mij zou dat met deze kunnen als ik goed reken (even snel gedaan, dus wel nakijken): https://www.fully.com/nl-...hoekbureau-onderstel.html
Ook hier 2 apparte bladen voor het L te vormen, waarbij de maximale breedte ook minder dan 240cm is.
Jij hebt ze dus allebei (de standaard en de aparte goot) - heb je ze ook allebei echt nodig, of zou alles ook in de standaard goot gepast hebben?Kanter schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:00:
[...]
De CMP502 is dus een aparte goot die je ergens op het tafelblad kan schroeven. Zo ziet het eruit bij mij:
[Afbeelding]
Ik denk met wat duwen en meten ik de kabels er wel in krijg maar ik vind dit beter.bebopper schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:21:
[...]
Jij hebt ze dus allebei (de standaard en de aparte goot) - heb je ze ook allebei echt nodig, of zou alles ook in de standaard goot gepast hebben?
Ik heb de knoop doorgehakt en in de sale bij Fully besteld! Bamboe, 180x80, programmeerbaar geheugen voor 650 euro inclusief 1 inbouw stopcontact en 1 opbouw stekkerdoos.
Ben benieuwd hoe het bureau me gaat bevallen.
Ben benieuwd hoe het bureau me gaat bevallen.
Ik heb een vraag over de Maidesite T2 Pro plus (of wellicht alle producten van hun). Ik heb al een bureaublad van 20mm dik. Ik las ergens dat ze schroeven/bouten mee leveren voor 28mm dikke bladen. Klopt dit?
Ik heb het even nagemeten bij de schroef die ik over had.mierenfokker schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:23:
Ik heb een vraag over de Maidesite T2 Pro plus (of wellicht alle producten van hun). Ik heb al een bureaublad van 20mm dik. Ik las ergens dat ze schroeven/bouten mee leveren voor 28mm dikke bladen. Klopt dit?
Het schroefdraad is ongeveer 2 cm lang, dus gaat net goed lijkt me, aangezien je ook een deel in de steun zit.
Anders lijkt het me niet lastig andere schroeven te scoren bij de bouwmarkt bijvoorbeeld, het zijn doodnormale schroeven.
Ah ok.. dat komt goed. Dankjewel voor je antwoordroltor schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:59:
[...]
Ik heb het even nagemeten bij de schroef die ik over had.
Het schroefdraad is ongeveer 2 cm lang, dus gaat net goed lijkt me, aangezien je ook een deel in de steun zit.
Anders lijkt het me niet lastig andere schroeven te scoren bij de bouwmarkt bijvoorbeeld, het zijn doodnormale schroeven.
Bevalt je Maidesite trouwens?roltor schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:59:
[...]
Ik heb het even nagemeten bij de schroef die ik over had.
Zeker, ben er erg blij mee.
In elkaar zetten was makkelijk en het is stevig zat op de hoogste stand.
Het is mijn eerste ervaring met een zit sta bureau dus ik heb geen vergelijking, maar het bevalt me heel goed.
De geheugenfunctie is super, maar dat hebben ze allemaal.
Er zitten ook extra functies op met een timer ofzo, dat gebruik ik niet.
Ik heb een massief houten blad van 160 bij 90 er op gelegd, gaat prima.
Nog goede tips voor sta-matten? Ik zie het hier soms voorbijkomen, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen in langdurig gebruik.
Ik zou even langsgaan bij een showroom om wat uit te proberen wat je fijn vind. Ik heb zelf bij worktrainer op een aantal matjes gestaan, maar vond het te duur.Dala schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:00:
Nog goede tips voor sta-matten? Ik zie het hier soms voorbijkomen, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen in langdurig gebruik.
Ik sta nu trouwens op een oud traagschuim hoofdkussen

Gisteren de Multi Ratio Lineaflex MRC PRO-L 2.0 van 180x80 in ontvangst mogen nemen en inmiddels in elkaar gezet.
Helaas was de kabelslang niet op voorraad, dus die wordt nageleverd.
Het voelt als een stevig bureau met degelijke bouwkwaliteit. Ook het blad is een fijne dikte, robuust eiken.
Wel wiebelt het bureau een beetje, meer als mijn vorige reguliere bureau.
Vooral heen en weer, opzij, is het merkbaar.
Bij het regulier werken valt het echter niet op. Ook leunen zorgt niet voor veel wiebelen, maar wanneer je het bureau opzettelijk wilt laten wiebelen, dan lukt dat zeker.
In het dagelijkse leven zal het niet veel opvallen lijkt me, maar bij een test zeker wel.
Al met al toch blij met het bureau.
Er zat trouwens een mooie stekkerdoos bij de kabelgoot. Zelf had ik er ook al een op Amazon besteld (https://www.amazon.de/-/nl/dp/B00BIZ87WO), met 10 aansluitingen en iets meer afstand als reguliere stekkerblokken zodat alle adapters goed passen.
[edit]
Helaas. Tijdens het typen merk ik toch dat er een beweging zit in de schermen. Het is (nog) niet storend (voor mij), maar zeker merkbaar wanneer je meerdere schermen naast elkaar hebt.
Het valt wellicht minder op wanneer je maar 1 scherm hebt hangen. Goede reden om een super-ultra-wide scherm te kopen.
Helaas was de kabelslang niet op voorraad, dus die wordt nageleverd.
Het voelt als een stevig bureau met degelijke bouwkwaliteit. Ook het blad is een fijne dikte, robuust eiken.
Wel wiebelt het bureau een beetje, meer als mijn vorige reguliere bureau.
Vooral heen en weer, opzij, is het merkbaar.
Bij het regulier werken valt het echter niet op. Ook leunen zorgt niet voor veel wiebelen, maar wanneer je het bureau opzettelijk wilt laten wiebelen, dan lukt dat zeker.
In het dagelijkse leven zal het niet veel opvallen lijkt me, maar bij een test zeker wel.
Al met al toch blij met het bureau.
Er zat trouwens een mooie stekkerdoos bij de kabelgoot. Zelf had ik er ook al een op Amazon besteld (https://www.amazon.de/-/nl/dp/B00BIZ87WO), met 10 aansluitingen en iets meer afstand als reguliere stekkerblokken zodat alle adapters goed passen.
[edit]
Helaas. Tijdens het typen merk ik toch dat er een beweging zit in de schermen. Het is (nog) niet storend (voor mij), maar zeker merkbaar wanneer je meerdere schermen naast elkaar hebt.
Het valt wellicht minder op wanneer je maar 1 scherm hebt hangen. Goede reden om een super-ultra-wide scherm te kopen.
[Voor 38% gewijzigd door Jan_V op 29-03-2023 09:21]
Ik heb veel gehad aan dit topic, dus wil wat teruggeven.
Op basis van de ervaringen in dit topic en de aantrekkelijke korting die je kreeg bij Fully ben ik voor de Fully Jarvis Bamboo 120x80 gegaan. Twee stuks, want ik deel het thuiskantoor met mijn vrouw.
IKEA overwogen, maar ~70kg draagkracht vond ik weinig tov alternatieven. Ik overdimensioneer liever dan dat ik tekort kom. Verder had ik weinig zin om zelf nog te klussen om een stevig blad te hebben. Na de korting gezien te hebben bij Fully de knoop maar gewoon doorgehakt. Teveel keus is ook niet goed.
De eerste indrukken: robuust, niet wiebelig, eenvoudige montage. Bamboe is mooi en stevig materiaal.
Op een hoge stand kun je het scherm (op voet, later wellicht nog op zwenkarm) laten wiebelen door te leunen op het blad, maar bij normaal gebruik en typen merk ik geen beweging. De bediening werkt intuïtief en elegant met 4 programmeerbare standen.
Tot dusver zeer positief.
Op basis van de ervaringen in dit topic en de aantrekkelijke korting die je kreeg bij Fully ben ik voor de Fully Jarvis Bamboo 120x80 gegaan. Twee stuks, want ik deel het thuiskantoor met mijn vrouw.
IKEA overwogen, maar ~70kg draagkracht vond ik weinig tov alternatieven. Ik overdimensioneer liever dan dat ik tekort kom. Verder had ik weinig zin om zelf nog te klussen om een stevig blad te hebben. Na de korting gezien te hebben bij Fully de knoop maar gewoon doorgehakt. Teveel keus is ook niet goed.
De eerste indrukken: robuust, niet wiebelig, eenvoudige montage. Bamboe is mooi en stevig materiaal.
Op een hoge stand kun je het scherm (op voet, later wellicht nog op zwenkarm) laten wiebelen door te leunen op het blad, maar bij normaal gebruik en typen merk ik geen beweging. De bediening werkt intuïtief en elegant met 4 programmeerbare standen.
Tot dusver zeer positief.
Ik heb ook maar de knoop doorgehakt en een Fully Jarvis gekocht. Vind het wel even spannend omdat het bedrijf dus binnenkort overgenomen wordt en je dus vermoedelijk niet meer direct bij Fully kan kopen, maar de flinke korting heeft me overtuigd. Hoe lang duurde het voordat jouw bureau werd bezorgd @SlaadjeBla?SlaadjeBla schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:06:
Ik heb veel gehad aan dit topic, dus wil wat teruggeven.
[...]
Wettelijk gezien moet garantie gewoon worden overgenomen en andere spullen heb ik niet van ze nodig, dus ik maak me daar niet zo'n zorgen over.
Het heeft anderhalve week geduurd voor ik het in huis had. Ik werd keurig op de hoogte gehouden dat door hun promoties het wat drukker was en de verzending wat langer op zich kon laten wachten.
Het heeft anderhalve week geduurd voor ik het in huis had. Ik werd keurig op de hoogte gehouden dat door hun promoties het wat drukker was en de verzending wat langer op zich kon laten wachten.
Hi allen,
Ik heb ook een sta bureau gemaakt. Zelf de onderdelen gekocht omdat het onder de 600 euro moest zitten i.v.m. de vergoeding van mijn werk. Dat is met het blad en het onderstel natuurlijk gelukt.
Graag wil ik @RoyP bedanken voor zijn input en advies dat heeft zeker geholpen
Bij BauHaus hebben ze het blad op 220 en 180 gezaagd wat een zwarte rand veroorzaakte. Het zaagblad was stomp of er is te langzaam gezaagd. Dit was met wat schuurwerk wel weg te krijgen. De kleine kromming in het blad was minder makkelijk. Ik zag de kromming ook pas later aangezien de ene kant het wel heeft en de andere kant niet. Om hem toch zo recht mogelijk te trekken heb ik er wat klemmen opgezet en hem iets in de andere richting gebogen. Dit werkte best prima maar verhielp niet de hele kromming. Daar had ik ook geen geduld voor tbh.
Eind resultaat:
Het is een mooi bureau geworden. De lak was gemakkelijk aan te brengen met een kwast en geeft geen andere kleur. De onderkant van het blad heb ik 2 keer ingesmeerd en de bovenkant 3 keer. Wel moet de lak nu nog 7 dagen uitharden.
Het tafel blad zelf zit vast met rampamoeren M5 + inbusbouten M5 16mm. Voor de tweede helft van het blad ga ik gewoon schroeven gebruiken. De rampamoeren zijn mooi maar god het moet echt heel precies en om die dingen er recht in te krijgen is echt lastig. Ik had hier eerst rampamoeren m8 die nog maar net door het gat konden maar @RoyP gaf aan dat ik beter m5 kon kiezen. Uiteindelijk denk ik dat schroeven wel lekker makkelijk waren geweest
Sorry ik ben ook te noob om te weten hoe ik zo'n fotocollage krijg.
Ik heb ook een sta bureau gemaakt. Zelf de onderdelen gekocht omdat het onder de 600 euro moest zitten i.v.m. de vergoeding van mijn werk. Dat is met het blad en het onderstel natuurlijk gelukt.
Graag wil ik @RoyP bedanken voor zijn input en advies dat heeft zeker geholpen

Bij BauHaus hebben ze het blad op 220 en 180 gezaagd wat een zwarte rand veroorzaakte. Het zaagblad was stomp of er is te langzaam gezaagd. Dit was met wat schuurwerk wel weg te krijgen. De kleine kromming in het blad was minder makkelijk. Ik zag de kromming ook pas later aangezien de ene kant het wel heeft en de andere kant niet. Om hem toch zo recht mogelijk te trekken heb ik er wat klemmen opgezet en hem iets in de andere richting gebogen. Dit werkte best prima maar verhielp niet de hele kromming. Daar had ik ook geen geduld voor tbh.
Eind resultaat:
Het is een mooi bureau geworden. De lak was gemakkelijk aan te brengen met een kwast en geeft geen andere kleur. De onderkant van het blad heb ik 2 keer ingesmeerd en de bovenkant 3 keer. Wel moet de lak nu nog 7 dagen uitharden.
Tafel blad | https://nl.bauhaus/massie...-houten-paneel/p/22924052 | 199,99 |
Onderstel | https://www.hornbach.nl/p...r-61-127-cm-wit/10333669/ | 390,00 |
Lak | https://www.traelyx.nl/product/parketlak-ultra-mat/ | 83,00 |
Het tafel blad zelf zit vast met rampamoeren M5 + inbusbouten M5 16mm. Voor de tweede helft van het blad ga ik gewoon schroeven gebruiken. De rampamoeren zijn mooi maar god het moet echt heel precies en om die dingen er recht in te krijgen is echt lastig. Ik had hier eerst rampamoeren m8 die nog maar net door het gat konden maar @RoyP gaf aan dat ik beter m5 kon kiezen. Uiteindelijk denk ik dat schroeven wel lekker makkelijk waren geweest

Sorry ik ben ook te noob om te weten hoe ik zo'n fotocollage krijg.
[Voor 1% gewijzigd door JeEmGu op 30-03-2023 18:07. Reden: Code block verwijderd]
@JeEmGu Geen dank, het ziet er goed uit. Ik neem aan dat je de rampamoeren wel helemaal in het blad hebt gedraaid (verzonken) en dat ze niet uitsteken maar los er op liggen op die laatste foto?JeEmGu schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:05:
Hi allen,
Ik heb ook een sta bureau gemaakt.
[delen verwijderd ivm leesbaarheid]
Mbt de rampamoeren aanbrengen, dat is inderdaad lastig, maar met de volgende truc gaat het goed:
1) Pak een boutje dat past in de rampamoer
2) Draai deze in de rampamoer, met een aantal carosserieringetjes ertussen* als opvulling, tot het boutje er volledig in zit maar niet aan de andere kant van de rampamoer uitsteekt (ik moest er 4 of 5 ringetjes tussen zetten)
*je kunt er ook een moertje tussen zetten, maar die zet zichzelf dan al snel vast. Bovendien geeft een carrosseriering wat meer oppervlak zodat je beter loodrecht indraait
3) Schroef nu de rampamoer erin met de combi van het boutje+carrossieringetjes erop (als de rampamoer erin zit haal je de bout er zó weer uit en op naar de volgende)
Het voordeel is dat de rampamoer er dus netjes recht in gaat, als je netjes loodrecht hebt voorgeboord.
Gebruik om goed loodrecht voor te boren zo’n hulpstuk (zoek op deuvelapparaat of boormal)
[Voor 6% gewijzigd door RoyP op 31-03-2023 11:13]
Hallo allen! Ik ben opzoek naar een elektrisch zit/sta bureau met een donker eikenblad en zwart onderstel. Nou heb ik al het een en ander rondgekeken, maar las in het topic dat sommige bureaus gaan wiebelen en dit moet ik niet hebben! Ben zelf ook niet al te handig dus iets in elkaar zetten lukt nog wel, maar een los blad en los frame kopen zit ik niet op te wachten (tenzij eenvoudig te bevestigen).
Zo iets had ik gevonden:
https://www.mnkantoormeub...ax-h115.html?id=229751444
Nu twijfel ik ook over de maat van het blad tussen 160/180 cm. Ik wil 2 monitoren van 27 inch erop kwijt en mogelijk mijn desktop. Het komt in de woonkamer te staan en 180cm zou net aan passen, maar liever 160cm. Staat toch net wat minder massaal. Iemand ervaring met deze setup?
Tips over goede webshops/merken etc. zijn welkom!
Zo iets had ik gevonden:
https://www.mnkantoormeub...ax-h115.html?id=229751444
Nu twijfel ik ook over de maat van het blad tussen 160/180 cm. Ik wil 2 monitoren van 27 inch erop kwijt en mogelijk mijn desktop. Het komt in de woonkamer te staan en 180cm zou net aan passen, maar liever 160cm. Staat toch net wat minder massaal. Iemand ervaring met deze setup?
Tips over goede webshops/merken etc. zijn welkom!
ik heb even de IKEA opties overwogen. Heb in winkel halfuur of meer zitten "testen".
Qua stevigheid/robuustheid/stabiliteit is de BEKANT echt slecht en absoluut geen prijs van 500+ euro waard. Ik was wel aangenaam verrast door de IDASEN -- van alle bureaus die ik testte in de winkel, was deze echt wel zeer stabiel. De kleuren passen echter niet bij mijn interieur.
Qua stevigheid/robuustheid/stabiliteit is de BEKANT echt slecht en absoluut geen prijs van 500+ euro waard. Ik was wel aangenaam verrast door de IDASEN -- van alle bureaus die ik testte in de winkel, was deze echt wel zeer stabiel. De kleuren passen echter niet bij mijn interieur.
[Voor 32% gewijzigd door kristof1234 op 05-04-2023 21:37]
@JeEmGu, ziet er echt mooi uit!! Hoeveel van die lak heb je nodig gehad? Vind 83 euro nogal geld voor een pot met beits (ik wil niet weten welke marges daar op zitten).
Bedankt!Card Nox schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:53:
@JeEmGu, ziet er echt mooi uit!! Hoeveel van die lak heb je nodig gehad? Vind 83 euro nogal geld voor een pot met beits (ik wil niet weten welke marges daar op zitten).

@Card Nox Ik heb nu ongeveer 35 % van de lak gebruikt voor mijn bureau van 2.2m bij 80 cm. Dat is ongeveer 0.9L. Omdat ik begon met een blad van 4 meter bij 80cm heb ik die 2.5 liter pot maar gekocht. Dat is wat goedkoper dan 3x 0.75L. Het blad van 1.8m bij 80cm wordt namelijk een eettafel.
@JeEmGu, thanks! Mijn burea wordt 180x80. 180/220*0.9=0.74 dus een 0.75L potje zou voldoende moeten zijn.
Ik heb inderdaad alle rampamoeren verzonken. Anders ligt je blad straks op de rampamoer ipv het blad zelf. Dat wil je absoluut niet hebben.RoyP schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:21:
[...]
@JeEmGu Geen dank, het ziet er goed uit. Ik neem aan dat je de rampamoeren wel helemaal in het blad hebt gedraaid (verzonken) en dat ze niet uitsteken maar los er op liggen op die laatste foto?
[Afbeelding]
Verder was inderdaad een boormal beter geweest. Dat kan ik meesten dan ook aanraden als je voor rampamoeren kiest. Bij mij zitten de rampamoeren wat schuin maar ze passen (gelukkig) allemaal

Flink wat pagina’s door zitten spitten, maar ga de vraag toch maar gewoon stellen:
Van de baas een budget van €500 gekregen voor een bureau. Werk momenteel op een vast 80x220 bureau, en wil naar elektrisch zit/sta. Idealiter 80x180 of langer, maar als ik dan teveel moet toegeven op kwaliteit/stabiliteit, dan maar 80x160.
Wat is de aanrader in deze prijsklasse?
Van de baas een budget van €500 gekregen voor een bureau. Werk momenteel op een vast 80x220 bureau, en wil naar elektrisch zit/sta. Idealiter 80x180 of langer, maar als ik dan teveel moet toegeven op kwaliteit/stabiliteit, dan maar 80x160.
Wat is de aanrader in deze prijsklasse?
Op advies van reacties in dit topic heb ik afgelopen week mijn E7 onderstel besteld. Als bureaublad kijk ik naar de WOOOD tafelbladen, momenteel in de korting dus dat is handig.
Ik zie veel reacties mbt afzagen, kan het onderstel de 180x90 variant goed hebben, of is het aangeraden wat diepte er van af te doen?
Indien iemand nog een goede beits/lak kan aanraden voor een mooie donkere afwerking hoor ik het ook erg graag.
Ik zie veel reacties mbt afzagen, kan het onderstel de 180x90 variant goed hebben, of is het aangeraden wat diepte er van af te doen?
Indien iemand nog een goede beits/lak kan aanraden voor een mooie donkere afwerking hoor ik het ook erg graag.
Mijn Woood boomstamblad heb ik in 180x90 gelaten, op een Maidesite onderstel. Dat wil prima. Afzagen van die tafelbladen kan evt ook prima trouwens, heb meerdere tafelbladen laten verzaken voor een kast.Prophasis schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:04:
Op advies van reacties in dit topic heb ik afgelopen week mijn E7 onderstel besteld. Als bureaublad kijk ik naar de WOOOD tafelbladen, momenteel in de korting dus dat is handig.
Hoi allen,
Na stukken van dit topic gelezen te hebben en zelf wat uitgezocht te hebben, heb ik mijn oog laten vallen op de Flexispot E7.
Ik hoor dat Flexispot vaak aanbiedingen heeft. Een tijdje geleden was er €120 korting op de E7 (€350 zonder blad na korting), op het moment is het €100 korting (€370 zonder blad).
Mijn vraag nu; wat is naar jullie mening een goede prijs en zijn er evt nog kortingscodes in omloop?
Na stukken van dit topic gelezen te hebben en zelf wat uitgezocht te hebben, heb ik mijn oog laten vallen op de Flexispot E7.
Ik hoor dat Flexispot vaak aanbiedingen heeft. Een tijdje geleden was er €120 korting op de E7 (€350 zonder blad na korting), op het moment is het €100 korting (€370 zonder blad).
Mijn vraag nu; wat is naar jullie mening een goede prijs en zijn er evt nog kortingscodes in omloop?
8% korting na inschrijven nieuwsbrief aldus https://www.flexispot.nl/normale-koopjes.htmlGetslow schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:50:
Hoi allen,
Ik zat zelf ook te denken aan een 'Flexispot E7'. Kwam echter ook een 'e-dual 126' tegen. Dit onderstel lijkt een stuk goedkoper en grote verschillen in specs zie ik niet. Weet iemand of er overtuigende redenen zijn om toch voor E7 te kiezen?
Beide hebben 2 motoren, ongeveer 120kg laadvermogen, ongeveer zelfde hoogteinstellingen, geheugenfunctie.
Beide hebben 2 motoren, ongeveer 120kg laadvermogen, ongeveer zelfde hoogteinstellingen, geheugenfunctie.
@RobbertG ik denk dat je met de e-dual 126 doelt op het onderstel dat bij betaalbarewerkplek.nl wordt aangeboden? Zo ja, weet dan dat je via de ING rentepuntenwinkel een voucher kunt “kopen” (kost je enkel punten, geen bijbetaling) voor 30% korting op de prijs van de website. De korting geldt ook als je alleen het onderstel koopt en niet het volledige bureau, dus ipv EUR 469,- betaalt je EUR 328,30RobbertG schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:38:
Ik zat zelf ook te denken aan een 'Flexispot E7'. Kwam echter ook een 'e-dual 126' tegen. Dit onderstel lijkt een stuk goedkoper en grote verschillen in specs zie ik niet. Weet iemand of er overtuigende redenen zijn om toch voor E7 te kiezen?
Zie: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1008104
Is 90 niet te diep voor een bureau? Verder als je dit online besteld lijkt het me lastig om dit dan nog te laten zagen (in de meeste auto’s gaat een 180x90 blad niet passen lijkt me. Heb ook naar Woood bladen gekeken maar wil niet nog naderhand zagen als ik dit online bestel.MaSw85 schreef op maandag 10 april 2023 @ 09:59:
[...]
Mijn Woood boomstamblad heb ik in 180x90 gelaten, op een Maidesite onderstel. Dat wil prima. Afzagen van die tafelbladen kan evt ook prima trouwens, heb meerdere tafelbladen laten verzaken voor een kast.
Ben nu aan het kijken naar eiken bladen op maat maar dan gaat de prijs x3 (zelfs x4 indien je het wil laten behandelen met olie of lak).
Zelf heb ik ze in de bouwmarkt gekocht. Online bestellen bij de bouwmarkt en laten bezorgen in de bouwmarkt kan ook wellicht?bones schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:38:
[...]
Is 90 niet te diep voor een bureau? Verder als je dit online besteld lijkt het me lastig om dit dan nog te laten zagen (in de meeste auto’s gaat een 180x90 blad niet passen lijkt me. Heb ook naar Woood bladen gekeken maar wil niet nog naderhand zagen als ik dit online bestel.
Ben nu aan het kijken naar eiken bladen op maat maar dan gaat de prijs x3 (zelfs x4 indien je het wil laten behandelen met olie of lak).
Mijn 160x90 blad paste wel in de Focus station (ik zei 180 maar was dus 160. Breed zat voor mij. Die 180 heb ik alle drie laten verzagen, en de 220 ook in tweeën in de lengte - Die kon tussen de voorstoelen wel en schakelen lukte nog)

Heb onderhand een maand geleden twee Fully bureaus besteld met de korting alleen het lukt mij maar niet om mijn bureaublad te ontvangen, DPD weigert het structureel te leveren. Bureaublad van partner (120x80) is nog net gelukt maar mijn 160x80 blad wordt constant terug gestuurd zonder melding waarom.
DPD Klantenservice kan niet helpen en Fully is niet telefonisch te bereiken en reageert zeer langzaam/ luistert niet naar mijn vraag om een andere leverancier te gebruiken.
Is iemand anders hier ook al tegen aan gelopen of is het andere mensen wel gelukt om dit formaat geleverd te krijgen van Fully? Word hier wel vrij wanhopig van..
Anders ga ik eventueel wel https://www.flexispot.nl/...60x80cm-180x80cm-fsc.html bestellen, lijkt erg hetzelfde op die van Fully en dan passen de bureaus hopelijk nog bij elkaar..
Nou bij de 4e keer hebben ze DHL gebruikt en de volgende ochtend kwam het bureaublad netjes aan. Voor de rest mooi spul, hoop dat ze het weer via Herman Miller gaan leveren.
DPD Klantenservice kan niet helpen en Fully is niet telefonisch te bereiken en reageert zeer langzaam/ luistert niet naar mijn vraag om een andere leverancier te gebruiken.
Is iemand anders hier ook al tegen aan gelopen of is het andere mensen wel gelukt om dit formaat geleverd te krijgen van Fully? Word hier wel vrij wanhopig van..
Anders ga ik eventueel wel https://www.flexispot.nl/...60x80cm-180x80cm-fsc.html bestellen, lijkt erg hetzelfde op die van Fully en dan passen de bureaus hopelijk nog bij elkaar..
Nou bij de 4e keer hebben ze DHL gebruikt en de volgende ochtend kwam het bureaublad netjes aan. Voor de rest mooi spul, hoop dat ze het weer via Herman Miller gaan leveren.
[Voor 9% gewijzigd door blurrah op 27-04-2023 17:07. Reden: Vraag niet meer nodig]
De webshop van Fully lijkt offline te zijn gehaald. Via HM USA is Fully nog te bestellen, levering is NL kan nog niet. Vrees dat het lastig wordt om nu nog een fully-bureau te kopen..