Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste
Acties:

• bes-r
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:22
Ravocs schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:16:
[...]

Flexispot gemaild. Beetje verwarrende reactie:
Klinkt alsof Flexispot een erg succesvolle Black Friday heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukver
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-05 22:03
Ik ben op zoek naar een zit-sta bureau van 240x100/120. Ik vind alleen vanaf 1000 euro online. Zijn er nog goedkopere modellen te vinden? Doe het liever niet zelf, maar als het niet anders kan vind ik dat ook prima. Vind ook alleen kleinere onderstellen op het internet en ik heb liever geen overhang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 00:03
Na het monteren van Flexispot E7 zie ik helaas heel erg wiebelende pootjes bij hoge standen. Ik heb een mail gestuurd naar Flexipspot. Maar heeft iemand oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victory
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Mollos_ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:55:
Ik ben toentertijd voor de Flexispot E3 gegaan via Amazon. En zeker nu ben ik heel blij met de keuze, maak er nu dagelijks gebruik van. Deze kan meen ik 150kg gewicht aan, je hebt ook nog de E2 die geloof ik 100kg aan kan. Ik heb bij de Karwei een eikenhouten tafelblad gekocht, deze in de juiste maat gezaagd en in de olie gezet (gewoon van de IKEA, voor snijplanken), heerlijk bureau en ontzettend stabiel.

[Afbeelding]
Dat ziet er wel super gaaf uit!! Weet je nog welk merk en type tafelblad dat precies bij Karwei is geweest?
En welke olie heb je precies van IKEA gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 10:49
Skydd olie, maar zie deze dus niet meer op de website van IKEA, heb je een pb gestuurd. Tafelblad was van Karwei, maar denk dat de meeste bouwmarkten wel een soortgelijk eiken blad hebben.

https://www.karwei.nl/ass...-24mm-160x90-cm/p/B105977

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:22

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

luukver schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:01:
Ik ben op zoek naar een zit-sta bureau van 240x100/120. Ik vind alleen vanaf 1000 euro online. Zijn er nog goedkopere modellen te vinden? Doe het liever niet zelf, maar als het niet anders kan vind ik dat ook prima. Vind ook alleen kleinere onderstellen op het internet en ik heb liever geen overhang.
Bij https://www.bureaublad-op...a-bureau-met-linak-piezo/ in jouw maat met gratis verzending kom ik op 1045 Euro. Nette prijs voor zo'n afwijkende maat toch?

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het zit sta bureau van Albatros, de LIFT S5, is afgeprijsd op Amazon naar €259 (laagste prijs ooit).
Heb hem zelf inmiddels binnen, maar moet hem nog in elkaar zetten. Kwam hem via een andere Tweaker op het spoor die enthousiast was over dit model.

Twee motoren, 1 stage, gaat niet hoog genoeg voor een loopband maar dat zal voor de meeste de pret niet drukken.

Linkje: https://www.amazon.nl/Alb...ugenfunctie/dp/B08MLFVTB1

[ Voor 3% gewijzigd door Speedfight op 21-12-2022 17:24 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:17

ricardo246

Life's what you make it!

luukver schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:01:
https://www.amazon.nl/Alb...+bureau%2Caps%2C75&sr=8-2

Volgens mij kun je hier wel mee uit de voeten (519 Eur). Die kun je in een rechte opstelling en in een hoek wegzetten.
Ik heb dezelfde, voor foto's: even zoeken op mijn naam in dit topic.
Wel zelf de bladen ergens scoren, dat kan je zo goedkoop of duur maken als je zelf wil.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 11:58
Ik heb de E7 inmiddels binnen, bevalt goed, maar in hogere standen is de werkplek wel gevoelig voor schommelingen, denk dan eerder in leunen dan tikken; het is niet zo dat ik de monitoren zie bewegen bij tikken op het toetsenbord of iets.

Overigens nog geen schroeven in het blad gedraait enn, gezien het zo stabiel is, kan dat best nog wel even duren 🤣

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 10:26
Iemand enige ervaring met de “Leetdesk” uit duitsland? Zoek een ergonomisch/elektrisch bureau voor thuis en mag van werkgever tot 650€ declareren.

https://www.leetdesk.com/shop/customize

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:21

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Afwisselend staan en zitten bevalt erg goed. Nog bezig met de afwerkingen. Let niet op de zooi op het kastje links.

Blad is op kleur. Achtergrond van de achterwand zit erop. In de vakantie ga ik de achterwand verder afwerken met een plaat met gevreesde patronen waardoorheen je de koperen kleur gaat zien. En onder de monitor komt een paneel met usb, hdmi, utp, centerspeaker en mijn pi erachter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bC3ZAoHI88bvKg1QNZJ4ccaRnQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rf0O3urIfGzwWy6N9elrlS7a.jpg?f=fotoalbum_large

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:04

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Hoi sta/zitters!

Inmiddels ben ik om en wil ik ook graag een sta/zit onderstel aanschaffen. Alleen een onderstel zodat ik het tafelblad van mijn huidige bureau kan hergebruiken. Het is een mooi oud industrieel blad en wil het absoluut hergebruiken.

Nu kan ik helaas geen Jarvis onderstel vinden zonder blad dus die sla ik over.

Inmiddels heb ik deze gevonden:
https://www.quiesco.nl/products/mogi-zit-sta-bureau-frame

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kGTevVouzDlXThFaTrl-2c21P8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZcmLRa0SA2fikWcRayTV6KLw.webp?f=user_large

De 'Mogi'. Deze kan het blad aan dat ik hier heb liggen (180x90cm) en heeft een capaciteit van 120Kg dus dat zou ook redelijk moeten gaan werken.

Ik ben hier vooral even komen spieken om te kijken of iemand deze Mogi toevallig heeft en er wat over kan vertellen kwa hoe goed het werkt. Kan er erg weinig over vinden (in dit topic ook nog niet voorgekomen), maar het ziet er op zich niet slecht uit.

Zijn er eventueel nog tips voor onderstellen die een blad van 180x90cm aankunnen? De meeste onderstellen die ik heb gevonden zijn namelijk niet gemaakt voor deze afmetingen tafelblad, of ze kunnen slechts minder dan 100kg aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Ohmarinus op 02-01-2023 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:00
Ohmarinus schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:05:
Hoi sta/zitters!

Inmiddels ben ik om en wil ik ook graag een sta/zit onderstel aanschaffen. Alleen een onderstel zodat ik het tafelblad van mijn huidige bureau kan hergebruiken. Het is een mooi oud industrieel blad en wil het absoluut hergebruiken.

Nu kan ik helaas geen Jarvis onderstel vinden zonder blad dus die sla ik over.

Inmiddels heb ik deze gevonden:
https://www.quiesco.nl/products/mogi-zit-sta-bureau-frame

[Afbeelding]

De 'Mogi'. Deze kan het blad aan dat ik hier heb liggen (180x90cm) en heeft een capaciteit van 120Kg dus dat zou ook redelijk moeten gaan werken.

Ik ben hier vooral even komen spieken om te kijken of iemand deze Mogi toevallig heeft en er wat over kan vertellen kwa hoe goed het werkt. Kan er erg weinig over vinden (in dit topic ook nog niet voorgekomen), maar het ziet er op zich niet slecht uit.

Zijn er eventueel nog tips voor onderstellen die een blad van 180x90cm aankunnen? De meeste onderstellen die ik heb gevonden zijn namelijk niet gemaakt voor deze afmetingen tafelblad, of ze kunnen slechts minder dan 100kg aan.
ik heb mijn Maidesite T2 (via Amazon) gekocht en heb daar een 180x90 eiken boomstam tafelblad op liggen (zie eerdere posts in dit topic). Ook nog eens goedkoper dan de Mogi, en heeft botspreventie en een timer mocht je dat handig vinden.

Bevalt prima, staat ook erg stevig. En lijkt erg veel op de Mogi.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MaSw85 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:24:
[...]

ik heb mijn Maidesite T2 (via Amazon) gekocht en heb daar een 180x90 eiken boomstam tafelblad op liggen (zie eerdere posts in dit topic). Ook nog eens goedkoper dan de Mogi, en heeft botspreventie en een timer mocht je dat handig vinden.

Bevalt prima, staat ook erg stevig. En lijkt erg veel op de Mogi.
Heyyy kijk, die kwam dus niet omhoog in de Amazon aanbiedingen toen ik aan het zoeken was. Die kan inderdaad ook 125kg aan. Ziet er goed uit. En per mm instelbaar ipv per cm. Dat was eigenlijk het enige dat mij tegenstond van de Mogi. Als je ergonomie wil, dan moet je gewoon vrij exact kunnen instellen is mijn houding.

Bedankt voor deze tip. Ik ga even kijken of dat merk wellicht nog sterkere onderstellen heeft!

Edit:
72cm is voor mij wel net iets te hoog helaas! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ohmarinus schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:27:
[...]

Heyyy kijk, die kwam dus niet omhoog in de Amazon aanbiedingen toen ik aan het zoeken was. Die kan inderdaad ook 125kg aan. Ziet er goed uit. En per mm instelbaar ipv per cm. Dat was eigenlijk het enige dat mij tegenstond van de Mogi. Als je ergonomie wil, dan moet je gewoon vrij exact kunnen instellen is mijn houding.

Bedankt voor deze tip. Ik ga even kijken of dat merk wellicht nog sterkere onderstellen heeft!
De T2 kan 125 kg aan, dat is al 5 meer dan die Mogi :)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MaSw85 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:28:
[...]

De T2 kan 125 kg aan, dat is al 5 meer dan die Mogi :)
Ja, helaas gaat die T2 maar tot 72cm minimaal, en dat is dan wel weer te hoog voor mij. Ik heb hem eigenlijk nog net ietsjes lager nodig.

Dat was ook een van de eisen die ik vergeten was te vermelden.. Dus dan is die Mogi toch aantrekkelijk. Ik vind het alleen zo gek dat ik er verder nergens iets over kan vinden. Ze hebben dan wel weer twee 5-star reviews op Amazon. Maarja, de kans dat dat reviews van de verkoper zelf zijn is natuurlijk groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Ohmarinus schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:06:
[...]

Ja, helaas gaat die T2 maar tot 72cm minimaal, en dat is dan wel weer te hoog voor mij. Ik heb hem eigenlijk nog net ietsjes lager nodig.

Dat was ook een van de eisen die ik vergeten was te vermelden.. Dus dan is die Mogi toch aantrekkelijk. Ik vind het alleen zo gek dat ik er verder nergens iets over kan vinden. Ze hebben dan wel weer twee 5-star reviews op Amazon. Maarja, de kans dat dat reviews van de verkoper zelf zijn is natuurlijk groot.
De laagste stand op mijn bureau (net getest) is 62 cm. Maar die lijkt niet (meer) in het wit leverbaar.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MaSw85 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:45:
[...]

De laagste stand op mijn bureau (net getest) is 62 cm. Maar die lijkt niet (meer) in het wit leverbaar.
Wil stiekem ook een zwarte ^_^

Ik zit nog wat rond te kijken en kwam deze tegen, maar de voetjes lijken minder lang uit te steken dan bij de andere modellen die ik tot nu toe heb gevonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ohmarinus schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:50:
[...]

Wil stiekem ook een zwarte ^_^

Ik zit nog wat rond te kijken en kwam deze tegen, maar de voetjes lijken minder lang uit te steken dan bij de andere modellen die ik tot nu toe heb gevonden :D
Die je nu deelt heeft een diepte van 60 cm volgens de beschrijving, net zo lang als die ik de post ervoor deelde. Dus mogelijk alleen optisch verschil op de productfoto's.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MaSw85 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Die je nu deelt heeft een diepte van 60 cm volgens de beschrijving, net zo lang als die ik de post ervoor deelde. Dus mogelijk alleen optisch verschil op de productfoto's.
Ook nog, de eerste die je deelde had namelijk een diepte van 70cm, net als die Mogi. Denk ik wel een vereiste als ik een blad van 90cm diep wil monteren. More = more better.

Lijkt erop dat ik de T2 Pro Plus nodig heb, maar die kan ik dan weer niet vinden op Amazon :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bes-r
Ohmarinus schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Ook nog, de eerste die je deelde had namelijk een diepte van 70cm, net als die Mogi. Denk ik wel een vereiste als ik een blad van 90cm diep wil monteren. More = more better.

Lijkt erop dat ik de T2 Pro Plus nodig heb, maar die kan ik dan weer niet vinden op Amazon :9
Hier had ik ook een zwarte gewild, maar vanwege de andere meubelen toch een witte genomen. Zoals @MaSw85 al aangaf is die niet leverbaar bij Amazon. Uiteindelijk via hun eigen site besteld.

Dus mocht je hem direct via maidesite.de willen bestellen. Hier een positieve ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

bes-r schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:01:
[...]

Hier had ik ook een zwarte gewild, maar vanwege de andere meubelen toch een witte genomen. Zoals @MaSw85 al aangaf is die niet leverbaar bij Amazon. Uiteindelijk via hun eigen site besteld.

Dus mocht je hem direct via maidesite.de willen bestellen. Hier een positieve ervaring!
Thanks voor de tip, daar zijn ze inderdaad ook nog goedkoper.
https://www.maidesite.de/...us?variant=40166916161729

Lijkt erop dat de T2 Pro Plus zelfs tot 100cm diep blad aan kan.

Het enige dat ik had gelezen is dat je beter onderstellen kunt kopen waarbij aan de voet de brede kant van de pilaar zit voor meer stabiliteit. Bij die Maidesite zie ik dat dat andersom zit, dikke gedeelte zit aan de bladkant. Hoe stabiel is die tafel op 114cm hoogte (mijn stahoogte).

En hoe was de ervaring met klantenservice en verzenden/verzendkosten?

Edit:
Ohja, en kwa ruimte zit ik dus een beetje vast aan het feit dat dit bureau dus in mijn woonkamer komt te staan en ook moet kunnen functioneren als eettafel. Nu eet ik eigenlijk voornamelijk met mijn vriendin samen aan de tafel, dus geen grote diners, maar zo'n zit/sta bureau zou daar ook wel geschikt voor zijn toch? Zolang je maar tegen je gasten zegt dat ze niet allemaal tegelijk op de tafel moeten leunen enzo :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ohmarinus op 03-01-2023 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bes-r
Ohmarinus schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:10:
[...]
Thanks voor de tip, daar zijn ze inderdaad ook nog goedkoper.
https://www.maidesite.de/...us?variant=40166916161729

Lijkt erop dat de T2 Pro Plus zelfs tot 100cm diep blad aan kan.
Bij mij is het blad 200 x 90 x 2,4. Ik heb even moeite moeten doen om de pootjes goed af te stellen. Nu het goed staat is hij erg stabiel, ook op de max van 126 cm.
En hoe was de ervaring met klantenservice en verzenden/verzendkosten?
Klantenservice was niet nodig. Verzenden ging via DHL en was gratis. Ze sturen je een tracking met een url naar track718.com. Die zijn hebben betere up-to-date gegevens dan de vervoerder zelf.
Edit:
Ohja, en kwa ruimte zit ik dus een beetje vast aan het feit dat dit bureau dus in mijn woonkamer komt te staan en ook moet kunnen functioneren als eettafel. Nu eet ik eigenlijk voornamelijk met mijn vriendin samen aan de tafel, dus geen grote diners, maar zo'n zit/sta bureau zou daar ook wel geschikt voor zijn toch? Zolang je maar tegen je gasten zegt dat ze niet allemaal tegelijk op de tafel moeten leunen enzo :+
Wij hebben met kerst overwogen om hem als extra eettafel in te zetten. Kun je staand eten 8).

Ik zal vanavond proberen om wat foto's te plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Ohmarinus schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Als ik zo de spes van de T2 Pro Plus en de Pro bekijk, heb ik dus ook de Pro Plus :)

Mijn blad is ongeveer 180 x 90 x 3 cm (boomstamblad dus dit is de minimale breedtemaat, het schuine stuk aan beide zijdes loopt iets uit en is op zijn breedst 95 cm). Met gewoon kantoorwerk merk ik geen issues met de stabiliteit, staand staat ie op 100 cm hoogte.

[ Voor 21% gewijzigd door MaSw85 op 03-01-2023 14:25 ]

Komoot

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bes-r
Zoals beloofd zou ik mijn bureau nog plaatsen. Ik heb daarnaast mijn stappen en keuzes beschreven. Dit waren de zaken die ik hier voorbij zag komen en waar ikzelf ook mee liep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WzJK652CHfF9DpOZAWKTR5LDFs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmChIVrXAJ6RXyvYCq8bTzzJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Blad
Het bureau bestaat uit een Woood-blad van 200 x 90 met een bladdikte van 2,4 cm.

Frame
Voor het frame heb ik gekozen voor de Maidesite T2 Plus Pro. Deze heb ik gekocht via Maidesite.de. Dit omdat het witte frame niet geleverd kon worden via Amazon. Het frame heb ik gekozen om de uitgebreide functies:
  • Gewicht: 125 kg
  • Hoogte: 62 - 127 cm
  • 2-motoren met 3-fase poten
  • De vele extra opties (botsbescherming, geheugen, timers en kinderslot)
Voor mijn lengte van 190 cm staat zithouding op 72 cm en staande houding op 114 cm. Op de hoogste stand ervaar ik weinig instabiliteit. Hiervoor ben ik wel even bezig geweest met de stelpoten.

Breedte poten
De poten zijn niet op de maximale breedte gezet. Voor de Ikea Alex-kasten is er vanaf de poten een ruimte van 40 cm overgehouden tot de uiteinde van het blad. Hierbij bestaat natuurlijk de kans dat de uiteinden van het blad ooit gaan buigen. Hier ben ik persoonlijk niet zo bang voor.

Lak
Het blad is gelakt met de veelal geprezen Rigostep Skylt (1 liter). Om dit te doen heb ik de volgende stappen genomen:
  1. De twee componenten van SkyIt met elkaar mengen (1:16, gewogen), geroerd en na 10 minuten nog een keer geroerd
  2. Het blad is boven en onder geschuurd met (watervast) schuurpapier korrel 240
  3. Het blad schoonvegen met een vochtige doek
  4. Het blad lakken met een muurroller met een dikke vacht horizontaal en verticaal, daarna met een kleine roller met dunnere vacht de zijkanten; laten drogen
  5. Schuren met een korrel van 400 en vochtig afnemen
  6. Stap 4 en 5 herhalen en uiteindelijk nog een keer lakken
  7. De onderzijde lakken en laten drogen
Er is nog wat SkyIt overgebleven waarmee ik andere bijpassende accessoires heb meegenomen. Het hout is (natuurlijk) wat donkerder geworden en lijkt wat meer een oranje kleur te hebben gekregen.

Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxC7V_wD_kJ-WItbhaKZMOmDzu0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5xuz3g9NDx4QRtzoEOuxyce.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgRebCsXfoXZeqzkFa8qlAerC-8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BdGdiYgi1mqAg0jfdvjvjppF.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmVRpzhTpNxc4Dm9nxLV0bCRc8E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8JT0PeP2ocnnevgn1eFIzbL.jpg?f=fotoalbum_medium

To do
  • Ik heb nog geen kabelgoot geplaatst. Deze staat nog op de wensenlijst
  • De bureaumat van Deltahub is vandaag binnengekomen (licht grijs)
  • Achter het bureau is een muur waartegen nog andere Ikea-kasten geplaatst worden met een lounge plek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
bes-r schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:12:
Er is nog wat SkyIt overgebleven waarmee ik andere bijpassende accessoires heb meegenomen. Het hout is (natuurlijk) wat donkerder geworden en lijkt wat meer een oranje kleur te hebben gekregen.
Vreemd dat bij jou het hout donkerder is geworden. Bij mijn tafelbladen (1 heel gelaten voor mijn bureau, vier andere laten verzagen voor planken en een zelfbouw kast) is de kleur exact hetzelfde gebleven. Ik heb ook 3x een laag Skylt lak aangebracht op 1:15 (en tweede en derde laag 1:12), wel alleen in de lengte aangebracht trouwens. Maar enkel vooraf en tussen de 2e en 3e laklaag geschuurd met een schuurpad voor hout.

[ Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 04-01-2023 09:32 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:48
jacobras schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:12:
Mijn nieuwe (en eerste) stabureau: de E-Dual 126 van BetaalbareWerkplek.nl. Dit blad is 160x70.
Ziet er fraai uit! Hoe bevalt het blad? Weet je toevallig ook de dikte ervan?

Ik heb ze onlangs gevraagd of dit blad ook los te bestellen is, en dat is zo. Kosten: EUR 139,- inclusief verzending. Pas weer leverbaar in februari. Zitten wel voorgeboorde gaten in voor hun eigen onderstellen.

Ik twijfel tussen dit blad en een groot WOOOD blad (180x90x2,4) voor op een onderstel van MultiRatio.

Aanvankelijk dacht ik dat ik zelf wel een hele plaat van dat bamboemateriaal zou gaan kopen, maar die kosten meer dan het onderstel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bes-r
MaSw85 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:31:
[...]

Vreemd dat bij jou het hout donkerder is geworden. Bij mijn tafelbladen (1 heel gelaten voor mijn bureau, vier andere laten verzagen voor planken en een zelfbouw kast) is de kleur exact hetzelfde gebleven. Ik heb ook 3x een laag Skylt lak aangebracht op 1:15 (en tweede en derde laag 1:12), wel alleen in de lengte aangebracht trouwens. Maar enkel vooraf en tussen de 2e en 3e laklaag geschuurd met een schuurpad voor hout.
Hmm, bij mij was dit na de eerste laklaag al zichtbaar. Wellicht komt dit omdat ik het blad eerst licht vochtig heb gemaakt om de houtnerven eruit te krijgen. Vocht (en dus ook de lak) geven altijd een lichte verkleuring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:56

jacobras

Developer

ourari schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:54:
[...]

Ziet er fraai uit! Hoe bevalt het blad? Weet je toevallig ook de dikte ervan?
Bevalt goed, ik vind het mooi en stevig. De inkeping aan de voorkant vind ik prettig en het voelt net afgewerkt aan, zachte randen.

Dikte is (net met winkelhaak gemeten) 24,5mm.

[ Voor 14% gewijzigd door jacobras op 05-01-2023 00:30 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
bes-r schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:00:
[...]

Hmm, bij mij was dit na de eerste laklaag al zichtbaar. Wellicht komt dit omdat ik het blad eerst licht vochtig heb gemaakt om de houtnerven eruit te krijgen. Vocht (en dus ook de lak) geven altijd een lichte verkleuring.
Dat zal dan inderdaad het verschil zijn, want ik heb het niet vochtig gemaakt.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Zoals beloofd zou ik mijn bureau nog plaatsen. Ik heb daarnaast mijn stappen en keuzes beschreven. Dit waren de zaken die ik hier .....
Onwijs bedankt voor deze heldere uitleg. Ik heb besloten om het onderstel te kopen. Ben heel erg benieuwd naar hoe goed het werkt voor mijn specifieke situatie! Zal het nog even laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 19:16
Zoals beloofd zou ik mijn bureau nog plaatsen. Ik heb daarnaast mijn stappen en keuzes beschreven. Dit waren de zaken die ik hier voorbij zag komen en waar ikzelf ook mee liep.
Hele andere vraag- welke lamp heb je op je monitor hangen? Ben voor mijn opstelling nog op zoek naar een geschikte monitor lamp zonder dat me dit direct €300 kost 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Timmiee schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:50:
[...]

Hele andere vraag- welke lamp heb je op je monitor hangen? Ben voor mijn opstelling nog op zoek naar een geschikte monitor lamp zonder dat me dit direct €300 kost 😅
Xiaomi mi light denk ik zo: https://www.amazon.com/Mi...r-Light-Bar/dp/B08W2C5W59

Eerste link, geen aankoopadvies....

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bes-r
@Timmiee inderdaad degene die @pjottum zegt. Je mag mij DM'en voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen met de levertijden van Maidesite?

Heb donderdagochtend besteld maar de bestelling is nog niet verzonden. Nu is het natuurlijk weekend, maar stiekem had ik wel verwacht dat 'ie vrijdag al verstuurd zou worden.

Verder had ik hem gekocht met nog een paar uur op de discount teller, maar de dag erna hadden ze gewoon weer opnieuw dezelfde aanbieding met een nieuwe timer van drie dagen, en dat voelt toch altijd een beetje shady :'-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bes-r
@Ohmarinus Met drie dagen is hij bij mij verzonden. Ze gaan hier denk ik uit van werkdagen.

Een discounttimer? Dat soort marketinggrappen zouden van mij wel harder aangepakt mogen worden. Die dingen zijn altijd in de 'aanbieding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

bes-r schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:14:
@Ohmarinus Met drie dagen is hij bij mij verzonden. Ze gaan hier denk ik uit van werkdagen.

Een discounttimer? Dat soort marketinggrappen zouden van mij wel harder aangepakt mogen worden. Die dingen zijn altijd in de 'aanbieding'.
Ja gek he.. En op Amazon vragen ze gewoon de volle mep.

Zie dat ze nu weer de timer hebben gereset. Wel maar 3% ipv 8% korting, maar toch.

Ben benieuwd wanneer ik de tafel hier heb staan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ohmarinus schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:17:
Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen met de levertijden van Maidesite?

Heb donderdagochtend besteld maar de bestelling is nog niet verzonden. Nu is het natuurlijk weekend, maar stiekem had ik wel verwacht dat 'ie vrijdag al verstuurd zou worden.

Verder had ik hem gekocht met nog een paar uur op de discount teller, maar de dag erna hadden ze gewoon weer opnieuw dezelfde aanbieding met een nieuwe timer van drie dagen, en dat voelt toch altijd een beetje shady :'-)
Hier maandagochtend besteld maar nog niets verzonden helaas, ach geeft me meer tijd een mooi blad te zoeken :)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
robbinonline schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:42:
[...]

Hier maandagochtend besteld maar nog niets verzonden helaas, ach geeft me meer tijd een mooi blad te zoeken :)
Karwei heeft de Woood Tablo tafelbladen weer in de aanbieding met -20%.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathynnn
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-04-2024
Ben al lange tijd op zoek naar een elektrisch bureau frame in de kleur zwart en zou graag willen vragen aan jullie naar suggesties op basis van mijn werkblad IKEA Karlby werkblad met de afmetingen: 246cm breed en 63.5cm

Ikea Karlby Link
https://www.ikea.com/nl/n...-fineer-00335201/#content

Na onderzoek naar zit & sta frames kom ik frames tegen met ondersteuning tot of vanaf 80cm diepte. Het is mij nu onduidelijk of een 63.5cm diepe werkblad dus past.
Daarnaast moet het frame dus het werkblad van 246cm ondersteunen. Zie dat er bij de meeste werkbladen wordt aangegeven dat ze tot maximaal 200cm ondersteunen.

Hebben jullie suggesties voor een leverancier/product die past op basis van bovenstaande afmetingen?

[ Voor 6% gewijzigd door mathynnn op 12-01-2023 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

mathynnn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:07:
Ben al lange tijd op zoek naar een elektrisch bureau frame in de kleur zwart en zou graag willen vragen aan jullie naar suggesties op basis van mijn werkblad IKEA Karlby werkblad met de afmetingen: 246cm breed en 63.5cm

Ikea Karlby Link
https://www.ikea.com/nl/n...-fineer-00335201/#content

Na onderzoek naar zit & sta frames kom ik frames tegen met ondersteuning tot of vanaf 80cm diepte. Het is mij nu onduidelijk of een 63.5cm diepe werkblad dus past.
Daarnaast moet het frame dus het werkblad van 246cm ondersteunen. Zie dat er bij de meeste werkbladen wordt aangegeven dat ze tot maximaal 200cm ondersteunen.

Hebben jullie suggesties voor een leverancier/product die past op basis van bovenstaande afmetingen?
Wat vooral belangrijk is wanneer je een onderstel koopt, is dat je de bouwtekening erbij kunt zien. Vaak zijn de armen 60 of 70cm diep. Ik heb ze zelf nog niet ondieper gezien. Dus als je er een zoekt die 60cm diep is dan zo het technisch gezien moeten passen. Je zit dan wel dichtbij de rand omdat je blad niet zo diep is.

Verder is het vooral de lengte van jouw blad wat waarschijnlijk problemen gaat opleveren omdat de meeste onderstellen maar tot 180cm uit elkaar gaan. Dat betekent in jouw geval dat je werkblad meer dan 35cm uitsteekt aan beide kanten. Op termijn krijg je dan waarschijnlijk dat de zijkanten van je blad wat gaan hangen/buigen.

Omdat jouw werkblad van binnen gewoon spaanplaat is zal dit waarschijnlijk wel iets gaan hangen.

Let ook op het gewicht. Jouw blad is net iets minder dan 40kg. De onderstellen van de IKEA zelf kunnen volgens mij niet zoveel aan, iets van 75kg ofzo, dus dat betekent dat je nog maar 35kg overhoudt aan belastbaarheid, wat vrij weinig is. Zet er wat spullen op, leun een beetje, en je zit zo al over de 35kg.

Ik zou zo 1-2-3 ook geen goed onderstel voor jouw blad weten, ik heb de mijne van Maidesite maar deze is nu na een hele week nog steeds niet opgestuurd en de hebben ook al twee dagen niet gereageerd op mijn vraag of ik misschien per ongeluk de verzendinfo niet heb ontvangen :+ Dus ik durf je deze verkoper nog niet aan te raden. De onderstellen van deze verkoper kunnen tot 125kg aan en gaan ook tot 180cm breed. Model dat ik heb gekocht is 70cm diep, maar ze hebben ze ook met een 60cm diep onderstel.

Deze kan volgens mij op 60cm diep worden ingesteld:
https://www.maidesite.de/...ro?variant=40119775690945

In de omschrijving staat een foto van de afmetingen. Wel dus max 180cm kwa onderstel, waarbij de uiteinden van je blad dan zweven.

[ Voor 6% gewijzigd door Ohmarinus op 12-01-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
MaSw85 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Karwei heeft de Woood Tablo tafelbladen weer in de aanbieding met -20%.
Fijne tip, gister dit blad gekocht: https://www.karwei.nl/ass...-30-mm-180x90cm/p/B631268

En zojuist een mailtje in de spam dat DPD over een uur voor de deurstaat met het onderstel :)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
robbinonline schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Fijne tip, gister dit blad gekocht: https://www.karwei.nl/ass...-30-mm-180x90cm/p/B631268

En zojuist een mailtje in de spam dat DPD over een uur voor de deurstaat met het onderstel :)
Ik heb exact die! Nogmaals een tip: In de Skylt lak zetten dat ding. Zie mijn eerdere posts in dit topic (met foto's) :)

Wel flinke inflatiecorrectie zeg, ik had 'm met 20% korting voor €261,75... (+33%) Dat was iets meer dan een half jaar geleden denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door MaSw85 op 13-01-2023 10:50 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MaSw85 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:48:
[...]

Ik heb exact die! Nogmaals een tip: In de Skylt lak zetten dat ding. Zie mijn eerdere posts in dit topic (met foto's) :)

Wel flinke inflatiecorrectie zeg, ik had 'm met 20% korting voor €261,75... (+33%) Dat was iets meer dan een half jaar geleden denk ik.
Voor €200 minder krijg je maar 6mm minder :+

Ik heb afgelopen jaar voor meen €130 de 24mm 180x90 gekocht, ook met 20% korting. Die kost nu €150, dan is bijna 3x zoveel voor 30mm toch wel een fors verschil. Waarbij ik mij afvraag of je het werkt aan bv stevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
RobertMe schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Voor €200 minder krijg je maar 6mm minder :+

Ik heb afgelopen jaar voor meen €130 de 24mm 180x90 gekocht, ook met 20% korting. Die kost nu €150, dan is bijna 3x zoveel voor 30mm toch wel een fors verschil. Waarbij ik mij afvraag of je het werkt aan bv stevigheid.
Het grote verschil is natuurlijk dat dit blad ook boomstam zijkanten heeft. En het oog wil ook wat ;)

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Uiteindelijk nooit antwoord gehad van Maidesite waarom ik geen updates kreeg over de zending.

Maar vanmorgen ineens een mailtje dat het pakket zou zijn verzonden. Dus ik gokken dat het maandag komt, nou, een uur na het mailtje stond DPD op de stoep met een doos van 30kg :+ (blij dat ik toevallig thuis was).

Heel benieuwd, ik dacht eigenlijk: ik ga opruimen zodra ik de levertijd weet. Maar nu moet ik dus eerst even opruimen voordat ik kan gaan denken aan uitpakken en installeren. Dat zal wel morgen worden aangezien het hier vandaag vrij druk is. Maar de buit is iig alvast binnen!

[ Voor 3% gewijzigd door Ohmarinus op 13-01-2023 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bes-r
Ohmarinus schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:54:
Uiteindelijk nooit antwoord gehad van Maidesite waarom ik geen updates kreeg over de zending.
Slordig! Ik denk dat het goed is om de ervaringen te blijven delen. Er is weinig te vinden over direct bestellen bij Maidesite.
Heel benieuwd, ik dacht eigenlijk: ik ga opruimen zodra ik de levertijd weet. Maar nu moet ik dus eerst even opruimen voordat ik kan gaan denken aan uitpakken en installeren. Dat zal wel morgen worden aangezien het hier vandaag vrij druk is. Maar de buit is iig alvast binnen!
Maar wel fijn dat het goed is gekomen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

bes-r schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:30:
[...]

Slordig! Ik denk dat het goed is om de ervaringen te blijven delen. Er is weinig te vinden over direct bestellen bij Maidesite.

[...]

Maar wel fijn dat het goed is gekomen! :)
Ja, zeker chill dat het nu wel binnen is. Zitten wel wat beschadigingen op de verpakking dus eerst even goede foto's maken voordat het open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MaSw85 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:05:
[...]

Het grote verschil is natuurlijk dat dit blad ook boomstam zijkanten heeft. En het oog wil ook wat ;)
Het is hetzelfde blad, alleen 6mm dunner ;) Dat wat ik heb heb ik ook verzaagd en is uiteraard ook nog allemaal massief hout dat ik zie.

https://www.karwei.nl/ass...-24mm-180x90-cm/p/B105978 vs https://www.karwei.nl/ass...-30-mm-180x90cm/p/B631268

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bes-r
RobertMe schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Het is hetzelfde blad, alleen 6mm dunner ;) Dat wat ik heb heb ik ook verzaagd en is uiteraard ook nog allemaal massief hout dat ik zie.

https://www.karwei.nl/ass...-24mm-180x90-cm/p/B105978 vs https://www.karwei.nl/ass...-30-mm-180x90cm/p/B631268
Wat @MaSw85 bedoelt is dat jouw (en mijn) blad rechte randen heeft. De andere heeft een schuine en meer 'natuurlijk' ogende rand.

Ikzelf vind het ook een riant prijsverschil.

[ Voor 3% gewijzigd door bes-r op 13-01-2023 13:55 . Reden: Laatste regel toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
RobertMe schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Wat @bes-r zegt. Het boomstam tafelblad heeft dus aan de zijkanten ook echt de vorm van de buitenkant van een boom en is uit 1 stuk. Daardoor is het blad ook breder in de praktijk. De zijkanten zijn schuin en in mijn geval is de breedte van de onderkant tussen 93-95 cm breed.

Jouw blad is trouwens een gevingerlast blad, dus die is zeker niet uit 1 stuk en dus verlijmd. Niks mis mee trouwens! Ik heb 5 van die tafelbladen gekocht en laten verzagen en verder verzaagd voor het maken van planken en een kast, dus ik heb ervaring :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
Ha all,

Mijn thuiswerk setup is toe aan een upgrade. Nu ben ik met 2m en ~110kg (ik til graag zware dingen) best lastig i.c.m. mijn vriendin van 1.65 en ~ 58kg.

Ik wil graag een dik blad (want esthetiek) en een zit/sta bureau. Nu is deze combinatie best lastig te vinden. De FlexiSpot E7 zie ik veel voorbij komen in dit topic, maar ik vind het toch best wat geld. Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die bijvoorbeeld iets als dit hebben gekocht met een los blad zoals dit.

Verder ook benieuwd naar mensen van vergelijkbare grootte wat een comfortabele stoel is. Een gaming stoel lijkt me comfortabel, maar dat zal niet heel mooi staan in de woonkamer.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerT
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-06 22:15
Ik denk dat het frame in jullie situatie niet goed zal passen. Het kan namelijk niet hoog genoeg (114 cm max). Ik ben 193cm en mijn tafel zet ik op 122cm sta-hoogte. Je kunt wellicht bij bijvoorbeeld Ikea een keer uitproberen wat een prettige hoogte is voor jullie beiden. Ik denk dat je uiteindelijk bij een bereik van 70 tot 125 gaat uitkomen.

Wat betreft het blad, dit is vrij ondiep voor een bureau (max 63,5cm). Als de ruimte er is dan is het aan te raden om voor zeker 80cm diep te gaan (check ook maar als je naar de hoogte gaat kijken). Vooral de diepte is belangrijk, het moet op het frame passen. Voor de rest past zo'n beetje alles wel, in dit topic is van alles al voorbij gekomen. Mijn tafelblad (melamine, 38mm dik) komt van tafelbladen.eu. Foto's kun je in eerdere post terug vinden.

Als je voor een dikker blad gaat, controleer dan ook of het frame dit aan kan. Het blad zelf zal dan al snel over de 30kg wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
NerT schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:28:
[...]

Ik denk dat het frame in jullie situatie niet goed zal passen. Het kan namelijk niet hoog genoeg (114 cm max). Ik ben 193cm en mijn tafel zet ik op 122cm sta-hoogte. Je kunt wellicht bij bijvoorbeeld Ikea een keer uitproberen wat een prettige hoogte is voor jullie beiden. Ik denk dat je uiteindelijk bij een bereik van 70 tot 125 gaat uitkomen.

Wat betreft het blad, dit is vrij ondiep voor een bureau (max 63,5cm). Als de ruimte er is dan is het aan te raden om voor zeker 80cm diep te gaan (check ook maar als je naar de hoogte gaat kijken). Vooral de diepte is belangrijk, het moet op het frame passen. Voor de rest past zo'n beetje alles wel, in dit topic is van alles al voorbij gekomen. Mijn tafelblad (melamine, 38mm dik) komt van tafelbladen.eu. Foto's kun je in eerdere post terug vinden.

Als je voor een dikker blad gaat, controleer dan ook of het frame dit aan kan. Het blad zelf zal dan al snel over de 30kg wegen.
Thanks voor de snelle response! Goede tips en ondanks de matige UX een fijn assortiment (tafelbladen.eu). Qua onderstel wellicht beter om maar in iets te investeren; de hoogte is belangrijk.

In hoeverre kwam de kleur van het blad overeen met de website? Blijft toch een ding online kopen...

Edit: Dit onderstel ziet er prima uit. Qua blad lijkt dit mij wel wat. Nu nog een stoel!

Edit2: In hoeverre beweegt het blad btw? Staat deze stabiel?

[ Voor 14% gewijzigd door Syn3rgi op 25-01-2023 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 23:27
Syn3rgi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:37:
Verder ook benieuwd naar mensen van vergelijkbare grootte wat een comfortabele stoel is. Een gaming stoel lijkt me comfortabel, maar dat zal niet heel mooi staan in de woonkamer.
Check Bureaustoel 8 uur per dag, hier staan veel goede adviezen in :)
NerT schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:28:
[...]
Om wat gewicht te besparen kun je ook voor een tafelblad van Woood gaan met een setje erbij dat dienst doet als 'verdikkingsrand'.

[ Voor 0% gewijzigd door Rembock op 26-01-2023 13:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerT
Op dit moment is de FlexiSpot E7 in de aanbieding voor 349 Euro (en als je voor de nieuwsbrief inschrijft krijg je volgens mij nog 8% extra korting). https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e7.html

Wat betreft de kleur van het blad, dit kwam wel goed overeen vond ik. Anderen hadden al foto's geplaatst en voor mij was het niet zo kritisch. Je kunt altijd kijken of ze deze kleur ergens in de buurt hebben (dit blad kun je ook vinden op andere plekken als tafelbladen.eu).

De stabiliteit is voor mij prima. De tafel staat op een kleed wat hem wat onstabieler maakt maar veel last heb ik er niet van. Het wiebelen op sta-hoogte is minimaal. Als ik hem op een vaste ondergrond had gezet en tijd had gestoken om hem netjes waterpas te krijgen dan was het waarschijnlijk nog minder geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syn3rgi
Rembock schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:47:
[...]

Check Bureaustoel 8 uur per dag, hier staan veel goede adviezen in :)

Thanks! Ik ga het checken.

[...]

Om wat gewicht te besparen kun je ook voor een tafelblad van Woood gaan met een setje erbij dat dienst doet als 'verdikkingsrand'.
Ik maak mij niet zo veel zorgen over het gewicht. Ik houd van een minimalistische setup en verwacht geen objecten te plaatsen. Ook hang ik niet zo graag aan een bureau dus mijn gewicht zal geen rol spelen ;)

Gaaf idee overigens zulke verdikkingsranden!
NerT schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Op dit moment is de FlexiSpot E7 in de aanbieding voor 349 Euro (en als je voor de nieuwsbrief inschrijft krijg je volgens mij nog 8% extra korting). https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e7.html

Wat betreft de kleur van het blad, dit kwam wel goed overeen vond ik. Anderen hadden al foto's geplaatst en voor mij was het niet zo kritisch. Je kunt altijd kijken of ze deze kleur ergens in de buurt hebben (dit blad kun je ook vinden op andere plekken als tafelbladen.eu).

De stabiliteit is voor mij prima. De tafel staat op een kleed wat hem wat onstabieler maakt maar veel last heb ik er niet van. Het wiebelen op sta-hoogte is minimaal. Als ik hem op een vaste ondergrond had gezet en tijd had gestoken om hem netjes waterpas te krijgen dan was het waarschijnlijk nog minder geweest.
Thanks voor de uitleg NerT! Erg fijn. Zal wanneer ik klaar ben wat foto's delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 22:09

lasharor

7 december 2004

NerT schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Zojuist een poging gedaan met de 8% korting, maar die is niet stapelbaar. Dus, de prijs is 349 EUR incl korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Hi Tweakers, daar ben ik weer.

Inmiddels bijna klaar om de sta-zit tafel te installeren, heb ik toch besloten mijn huidige werktafel te behouden zoals die is, en op zoek te gaan naar een tafelblad voor het onderstel van Maidesite. De werktafel die ik bezit gaat dan in zijn geheel naar de nieuwe werkkamer (wat voorheen de slaapkamer was). Werkkamer en slaapkamer heb ik omgewisseld omdat er in mijn wijk zoveel geluidsoverlast is aan de voorzijde van het huis, en achter is het vrijwel stil.

Nu ben ik aan het zoeken naar een mooi bamboe tafelblad van 160x80cm. Kom op het web wel wat verkopers tegen, maar het valt mij gelijk al op dat het veel goedkoper is om te zoeken naar 'bamboe plaat' ipv 'bamboe tafelblad'. Nu ben ik heel erg benieuwd of jullie nog betaalbare tips hebben, want niet elke optie komt even betrouwbaar over en de prijzen lopen erg uiteen. Van 250~300 euro, tot 650~1000 euro voor een bamboe plaat.

Kwa budget zit ik toch wel een beetje max rond de 300 euro op dit moment. Heb al wat mooie bamboe tafelbladen voorbij zien komen dus ik ben benieuwd of jullie nog ergens goede prijsjes hebben gevonden.

Ik heb begrepen dat bamboe vrij licht is en dat het in principe niet gaat hangen/doorbuigen op de hoeken die uitsteken, en dat de platen vaak goed plat/recht zijn. Allemaal eigenschappen waar ik naar op zoek ben.

[ Voor 10% gewijzigd door Ohmarinus op 02-02-2023 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 11:29
Ik heb zojuist een flexispot e7h gekocht. Nu vroeg ik me af op welke afstand jullie deze monteren van de zijkant? Ik kan hier geen richtlijnen over vinden?

Ik heb een tafelblad van 180cm breedt. Wilde ze in eerste instantie monteren op het einde. Maar zie dit eigenlijk nergens.

[ Voor 203% gewijzigd door Djankie op 04-02-2023 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerT
Djankie schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:52:
Ik heb zojuist een flexispot e7h gekocht. Nu vroeg ik me af op welke afstand jullie deze monteren van de zijkant? Ik kan hier geen richtlijnen over vinden?

Ik heb een tafelblad van 180cm breedt. Wilde ze in eerste instantie monteren op het einde. Maar zie dit eigenlijk nergens.
Dit stond in de handleiding van mijn boho basic line onderstel:
Up to a desktop width of 160 cm we recommend 0- 25mm distance to side edge

Voor mijn blad van 160cm heb ik 50mm aangehouden. Dat vond ik zelf wat mooier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21

scorpie

Supra Addict

Na lang wikken en wegen heb ik me ook tot jullie clan bekeerd; het zit-sta bureau zit in elkaar en functioneert helemaal naar behoren! *O*

Uiteindelijk is het een 180x80 MRC-PRO van MultiRatio geworden met een flexibele kabelgoot van Ergowerken. Mooi spul allemaal, maar enige ding waar ik nog een beetje mee worstel is hoe ik peripherals onder mijn bureau monteer. Denk aan kvm switch en / of netwerk switch. Ik dacht bij de lokale bouwmarkt simpele z-profielen te kunnen kopen waardoor ik er 3 rondom iedere switch aan de onderkant vast kon schroeven, zodat ik de switches er ook weer tussenuit kan schuiven mocht dat nodig zijn. Maar helaas, dat kon ik niet vinden. Dus, voordat ik zelf ga beunen en metalen verbindingslatjes met voorgeboorde schroefgaatjes ga buigen... heeft iemand een mooie (betere?) oplossing om zulke apparaten vast te zetten? Ik heb het nu met dubbelzijdig tape gedaan, maar ik houd er al rekening mee dat ik ze ooit op de grond ga aantreffen. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

scorpie schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:29:
Na lang wikken en wegen heb ik me ook tot jullie clan bekeerd; het zit-sta bureau zit in elkaar en functioneert helemaal naar behoren! *O*

Uiteindelijk is het een 180x80 MRC-PRO van MultiRatio geworden met een flexibele kabelgoot van Ergowerken. Mooi spul allemaal, maar enige ding waar ik nog een beetje mee worstel is hoe ik peripherals onder mijn bureau monteer. Denk aan kvm switch en / of netwerk switch. Ik dacht bij de lokale bouwmarkt simpele z-profielen te kunnen kopen waardoor ik er 3 rondom iedere switch aan de onderkant vast kon schroeven, zodat ik de switches er ook weer tussenuit kan schuiven mocht dat nodig zijn. Maar helaas, dat kon ik niet vinden. Dus, voordat ik zelf ga beunen en metalen verbindingslatjes met voorgeboorde schroefgaatjes ga buigen... heeft iemand een mooie (betere?) oplossing om zulke apparaten vast te zetten? Ik heb het nu met dubbelzijdig tape gedaan, maar ik houd er al rekening mee dat ik ze ooit op de grond ga aantreffen. :)
Ik ben zelf best wel fan van een gluegun in dit soort gevallen. Het lig wel een beetje aan de oppervlakte en of die goed hecht, tevens wil je die lijm niet door de gaten in de case van je switch hebben, maar over het algemeen is het mij altijd wel gelukt.

Een tweede optie kan zijn om met een tacker, of 'nietenschieter' een aantal tie-rips in de onderkant van het tafel te schieten, de switch er in te plaatsen, en de tie-rips dan zo ver aan te trekken dat de switch er goed in blijft zitten, maar dat het er tegelijkertijd ook weer uit te halen is. Ik heb zo weleens harnasjes gemaakt voor een mediaspeler.

En als derde heb ik ook een aantal apparaten met elastische band aan de onderkant van meubels opgehangen. De elastische band heb ik met de tacker in hout geschoten en de apparaten kun je er dan zo in schuiven. De elastische band is van stof en iets van 8cm breed dus met 1 band kun je makkelijk iets lichts zoals een switch vastzetten. Hou er wel rekening mee dat het apparaat dat je wilt plaatsen misschien ontluchtingsgaten heeft om de warmte af te voeren, deze wil je niet bedekken!

Het fijne van een tacker is dat die nietjes maar kleine gaatjes achterlaten in je tafel. Een stuk fijner dan een schroefgat. En lijm van een gluegun is afhankelijk van de oppervlakte makkelijk weg te halen. Een glad, niet-poreus oppervlak, daar kun je hotglue zo vanaf halen door een druppeltje isopropyl alcohol te druppelen. Dit trekt er dan tussen en de lijm komt vrij makkelijk los zonder mechanische inspanning.

Wellicht niet de meest voor de hand liggende oplossingen, maar voor mij werkten deze allemaal top.

[ Voor 8% gewijzigd door Ohmarinus op 06-02-2023 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 08:31
Geen ervaring mee, maar bij iBood is er eentje van Duraline in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21

scorpie

Supra Addict

Ohmarinus schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:02:
[...]

Ik ben zelf best wel fan van een gluegun in dit soort gevallen. Het lig wel een beetje aan de oppervlakte en of die goed hecht, tevens wil je die lijm niet door de gaten in de case van je switch hebben, maar over het algemeen is het mij altijd wel gelukt.

Een tweede optie kan zijn om met een tacker, of 'nietenschieter' een aantal tie-rips in de onderkant van het tafel te schieten, de switch er in te plaatsen, en de tie-rips dan zo ver aan te trekken dat de switch er goed in blijft zitten, maar dat het er tegelijkertijd ook weer uit te halen is. Ik heb zo weleens harnasjes gemaakt voor een mediaspeler.

En als derde heb ik ook een aantal apparaten met elastische band aan de onderkant van meubels opgehangen. De elastische band heb ik met de tacker in hout geschoten en de apparaten kun je er dan zo in schuiven. De elastische band is van stof en iets van 8cm breed dus met 1 band kun je makkelijk iets lichts zoals een switch vastzetten. Hou er wel rekening mee dat het apparaat dat je wilt plaatsen misschien ontluchtingsgaten heeft om de warmte af te voeren, deze wil je niet bedekken!

Het fijne van een tacker is dat die nietjes maar kleine gaatjes achterlaten in je tafel. Een stuk fijner dan een schroefgat. En lijm van een gluegun is afhankelijk van de oppervlakte makkelijk weg te halen. Een glad, niet-poreus oppervlak, daar kun je hotglue zo vanaf halen door een druppeltje isopropyl alcohol te druppelen. Dit trekt er dan tussen en de lijm komt vrij makkelijk los zonder mechanische inspanning.

Wellicht niet de meest voor de hand liggende oplossingen, maar voor mij werkten deze allemaal top.
Dank voor de tips, zo'n nietpistool met elastische bandjes is helemaal geen gek idee. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artenbe
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-02 03:09
Ik heb niet alles gelezen, maar heb de jarvis hier wel een aantal keer zien passeren en ik moet zeggen dat ik dat de slechtste zit sta bureau vindt die ik al gehad heb.

Zowel de ikea bekant die we op het werk hebben (en die ik echt niet slecht vind eigenlijk) als de officecity 5ive die we ook op het werk hebben zijn beduidend beter dan de fully jarvis.

als ik een beetje met mijn ellebogen leun op het blad zakt het 2 a 3 cm naar onder en komt de achterkant dus 2 a 3 cm omhoog door de slechte "c" constructie. hoe iemand zo'n fully jarvis stabiel kan noemen is voor mij compleet ombegrijpbaar. ik heb contact gehad met fully en na veel op en neer hebben ze nieuwe poten opgestuurd omdat ze op mijn filmpje ook wel zagen dat het niet ok was, maar het resultaat is net hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 19:47
scorpie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:33:
Dank voor de tips, zo'n nietpistool met elastische bandjes is helemaal geen gek idee. :)
Je zou ook een rol klitteband kunnen halen. Daarmee heb ik de kabels aan de onderkant van m'n bureau vast zitten, ook gewoon vastgezet met een nietpistool. Daar kun je ook best een switch in hangen. (Moet het wel fatsoenlijk klitteband zijn, geen goedkoop Action spul.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 12:54
Na lang nadenken zit ik er toch naar te kijken om op kort termijn een zit/sta bureau aan te schaffen. Ook al de conclusie getrokken om het onderstel en bureaublad beide los te kopen, om de kosten te besparen ^^'

Ik zit echter wel nog met 2 dingen:

1. Wat zou een geschikt bureaublad zijn? Ik zat eventueel naar het bureaublad van Ikea te kijken (Bekant) of eventueel dat bureaublad van hun gamingtafel. Leken mij kwa prijs ook wel aardig.

2. Dan rest ook nog de vraag of ik 160/180 lang wil en 60/80 diep. Ik heb relatief weinig ruimte in mijn huis, ding komt in de woonkamer tussen mijn eettafel en dressoir te staan. Nou gebruik ik de eettafel verder ook nooit, dus dat je daar misschien niet direct lekker bij kunt bij één van de stoelen is voor mij niet meteen een issue.

Ik heb even wat tape op de vloer geplakt om een idee te krijgen hoe en wat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpVBhiMjsdWJYaEWWhC8Cnecrxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhIAHEsKR8aNZz2iPclbqAeM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu geprobeerd om de 180cm aan te tikken, maar kwam 3cm ofzo tekort. Eettafel gaat dus nog een cm of 30 naar achteren. De diepte ben ik ook nog niet helemaal uit. op dit moment gebruik ik zo'n 50cm (monitors + muis & toetsenbord.).

Lastige keuze zo xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
@Raxious, wellicht wat voor je. https://nl.pepper.com/aan...0954-at-geekbuying-269133

Niet te duur en moet wel redelijke kwaliteit zijn volgens de reviews en andere merken met dezelfde tafel (as far as I know).

180cm breed is al een flink bureau, ik heb nu een 150cm met een 34"ultra wide en 16" laptop ernaast.
Diepte zou ik rond de 70cm aanhouden, veel korter kom je al vrij snel vrij dicht op je scherm te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Card Nox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:08:
@Raxious, wellicht wat voor je. https://nl.pepper.com/aan...0954-at-geekbuying-269133

Niet te duur en moet wel redelijke kwaliteit zijn volgens de reviews en andere merken met dezelfde tafel (as far as I know).

180cm breed is al een flink bureau, ik heb nu een 150cm met een 34"ultra wide en 16" laptop ernaast.
Diepte zou ik rond de 70cm aanhouden, veel korter kom je al vrij snel vrij dicht op je scherm te zitten.
Die had ik idd op het oog. Neig voor nu naar 160x80. Haal dan denk ik gewoon een blad bij de Ikea voor het gemak. Gebruik zelf een 27" en een 21,5" monitor. Macbook wil ik er eventueel ook nog bij kunnen zetten, maar die plaats ik in een vertical stand. Als ik hem echt niet kwijt kan is er altijd nog de optie op zo'n monitor stand te halen en hem daar onder te leggen. Monitors wil ik toch vast zetten met een monitor arm aan het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
@Raxious, Ahh jij bent "Challenge accepted", had je naam niet gelinked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
haha idd.

Ben alleen nog aan het kijken naar een goed blad. Zoals ik al aangaf wordt het wss die van Ikea, maar als er betere alternatieven zijn hoor ik dat natuurlijk graag. Wil echter niet heel veel meer uitgeven dan de prijs van zo'n Bekant blad, dus ong. 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Raxious schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:53:
haha idd.

Ben alleen nog aan het kijken naar een goed blad. Zoals ik al aangaf wordt het wss die van Ikea, maar als er betere alternatieven zijn hoor ik dat natuurlijk graag. Wil echter niet heel veel meer uitgeven dan de prijs van zo'n Bekant blad, dus ong. 100 euro.
Spaanplaat met eikenfineer? Doe jezelf een plezier en upgrade naar een massief eikenhoutenblad van de bouwmarkt (bv https://www.gamma.nl/asso...-eiken-160x90cm/p/B105977). Ze zijn vaak in de aanbieding te vinden rond de 125-150 euro (momenteel helaas niet), en dan heb je een stevig blad dat eindeloos hergebruikt kan worden. Evt op maat zagen en een mooi lakje of was erover heen en je hebt een prachtig blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
tarlitz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:39:
[...]

Spaanplaat met eikenfineer? Doe jezelf een plezier en upgrade naar een massief eikenhoutenblad van de bouwmarkt (bv https://www.gamma.nl/asso...-eiken-160x90cm/p/B105977). Ze zijn vaak in de aanbieding te vinden rond de 125-150 euro (momenteel helaas niet), en dan heb je een stevig blad dat eindeloos hergebruikt kan worden. Evt op maat zagen en een mooi lakje of was erover heen en je hebt een prachtig blad.
zat ik eventueel ook al naar te kijken.

Moet dan nog 10cm van af. Jammer dat specifiek op maat laten zagen vele malen duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Raxious schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:44:
[...]

zat ik eventueel ook al naar te kijken.

Moet dan nog 10cm van af. Jammer dat specifiek op maat laten zagen vele malen duurder is.
Bij de Karwei zagen ze er gratis (als je bij de Club Karwei (of zoiets) zit) in eigen zagerij er zo een stuk af nadat je betaald hebt. Heb afgelopen jaar 5 tafelbladen laten verzagen voor een kast :)

Edit: Daarna even in de (3x Skylt) lak zetten en je bureaublad blijft heel lang goed.

[ Voor 7% gewijzigd door MaSw85 op 22-02-2023 21:18 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Raxious waarom? :P
Heb dit blad ook, die 10cm extra is eigenlijk best fijn. Merk verder geen verschil qua stabiliteit (had hiervoor tijdelijk een oud 160x80 blad).
Als ik de foto in je eerdere post zie, staat je bureau tegen een muur. Als je 10cm verder naar achteren kunt zitten, heeft het dan nog zin om de zaag te zetten in zo'n mooi blad? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raxious
Rembock schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:25:
@Raxious waarom? :P
Heb dit blad ook, die 10cm extra is eigenlijk best fijn. Merk verder geen verschil qua stabiliteit (had hiervoor tijdelijk een oud 160x80 blad).
Als ik de foto in je eerdere post zie, staat je bureau tegen een muur. Als je 10cm verder naar achteren kunt zitten, heeft het dan nog zin om de zaag te zetten in zo'n mooi blad? :)
Bureau komt inderdaad tegen de muur te staan. Dit levert vervolgens het mogelijke probleem op dat de monitor armen niet lekker kunnen bewegen, waardoor het bureau iets van de muur af moet staan. dus stel ik houd de 90cm, dan wordt dat er dus al potentieel 100cm, misschien meer of minder.Moer we nog wel prima langs op kunnen ;)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Raxious schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:01:
1. Wat zou een geschikt bureaublad zijn? Ik zat eventueel naar het bureaublad van Ikea te kijken (Bekant) of eventueel dat bureaublad van hun gamingtafel. Leken mij kwa prijs ook wel aardig.
Ik heb zelf een L-vormig Bekant blad en ik ben erg tevreden. Mijn bureau hangt een beetje scheef omdat er heel wat gewicht op staat (ultrawide + 2x 27" en een monitorarm allemaal aan de achterkant) maar het blad is echt super.
Lekker dun (wat goed is voor de ergonomie als je elleboogsteunen gebruikt) en helemaal niet zwaar.
Mijn vader heeft een gewoon (niet L-vormig) Bekant blad en die voelt nog iets steviger aan.

We hebben allebei ook gewoon het Bekant onderstel van Ikea en daar ben ik minder over te spreken. Stevigheid is prima (vergelijkbaar met andere onderstellen in dezelfde prijsklasse) maar er zit zo'n stom kabelnetje bij en de kabel die tussen de twee motoren gaat is veel te lang, waardoor je dus zonder dat netje meteen een kabel hebt bungelen. Ook heeft de besturing alleen een omhoog/omlaag knop en kun je zonder echt hardware hacken niet zomaar die controller vervangen, en geheugenopties mis ik wel.

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 22:09
Sinds vorig weekend heb ik het Flexispot E7H onderstel in gebruik en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de stabiliteit en de werking. 2 flinke monitors 24+32" op een arm zijn echt geen probleem.
Ik heb mijn IKEA Gerton werkblad hergebruik.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:02
Na een tijdje hier dit forum door te hebben gespit, onlangs besloten om voor mn vriendin een zit/sta combinatie in elkaar te zetten.

Omdat tijdens het in elkaar zetten van haar bureau mijn eigen bureau in elkaar donderde 2 dagen nadat ik het bureau op hoogte had versteld (zo'n IKEA galant melkglas met 4 van die draaipoten), bleek dat 1 van de 4 poten niet meer klemde dus die was klaar.

Meteen maar een nieuw projectje er achteraan en een tweede zit/sta combi in elkaar gaan zetten.

Ben nog bezig met afronding, maar omdat ik al een eerste indruk heb van de kwaliteit en een aantal onderdelen daarvan op dit moment nog steeds in de aanbieding is hierbij alvast een overzicht. Zal op later moment terugkomen met foto's en accessoires (kabelmanagement, monitor steun, etc)

ZIT/STA BUREAU 1: SONGMICS FRAME

Frame:
SONGMICS - EUR 195 via Amazon (zoek op LSD019W01, of https://www.amazon.nl/dp/B09T6YWHZ8)

Let op: dit is een 2-stage frame, dat niet lager gaat dan 69cm (daar komt je bureaublad nog bij dus)
Eerste indrukken: zeer goed verpakt, geen beschadigingen, nette afwerking (geen bramen, rare lasnaden, etc)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDhumWs4q3KzBQLnk01q_bFjKmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvZYbhchbovGtyibq9l4Zgm3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7oSEMJjr4Rw7D4t-A0BsbhtFyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WztSIEDl0maMAuO7PRqA7KDJ.jpg?f=fotoalbum_large

In elkaar gezet en lijkt zo op eerste gezicht erg stevig en stabiel. Zoals je op de foto kunt zien zijn alle onderdelen gelabeld, het volgen van de handleiding was echt super simpel.

Dit SONGMICS frame getest met het blad er inmiddels op gemonteerd. Staat erg stabiel, ook op hoogte lijkt er weinig speling te zijn. Maar goed, ik moet nog goed testen met een nieuwe monitor arm (staat nu nog op een steun, dat is sowieso niet prettig)

BUREAUBLAD
WOOOD TABLO - EUR 135 bij Karwei
Maat 160x90 verzaagd naar 120 x 73 en een beetje (eis was rond 70cm, wilde mooi op de scheiding tussen twee latten uitkomen)

De eerste had ik gekocht bij GAMMA, maar is nu bij broer KARWEI in de aanbieding:

Deze bladen zitten ingepakt in karton, dus tenzij je gaat verzagen in de bouwmarkt kom je er thuis pas achter hoe ie er echt uit ziet. Moet zeggen dat ze beide van goede kwaliteit zijn, in het tweede blad een enkel heel klein putje/splintertje eruit dat ik heb opgevuld met houtvuller. Had eerst een blad van CANDO gehaald, maar dat was toch wat te klein dus teruggebracht. Ik vind de bladen van WOOOD mooier, maar CANDO is zeker niet slecht. Let er op dat WOOOD een scherpe rand heeft, dus sowieso even schuren, maar als je iets anders wilt (45* hoek, ronde hoek etc) dan moet je dat dus zelf nog aanbrengen.

AFWERKING BUREAUBLAD MET TRAE LYX ULTRA MAT:
Bij diverse eerdere projecten heb ik RIGO SKYLT gebruikt, de 2 componenten super matte lak die hier in het forum ook al eens voorbij is gekomen. Hoewel ik tevreden ben over het resultaat daarvan (een deel zie je in die eikenhout vakken in die zwarte kast achter de doos) heb ik nu gekozen voor iets anders. Reden: de verharder van de SKYLT die ik nog had was gaan stollen; resultaat was een onbruikbare pudding.

Nu op aanraden van een verfspecialist overgestapt naar “Trae Lyx ultra mat” parketlak. Dit is een 1 component lak, waarbij het bewaren van een restant voor een volgend project wat makkelijker zou moeten zijn, daarnaast geen gedoe met het afmeten/mixen zoals bij SKYLT (hoewel nou ook weer niet zo lastig). Op het eerste blad bijna 750ml gebruikt, eerder deze week nieuw blik besteld voor het tweede blad.

Voor een scherpe prijs: https://www.dullerenco.nl...lak-ultramat/#description

Tips voor aanbrengen Trae Lyx lak:

1) Lees hier de instructies tbv verwerking van de fabrikant zelf: https://www.traelyx.nl/product/parketlak-ultra-mat/

2) Gebruik echt een microvezelroller, waarbij je mogelijk na de eerste laag al wilt wisselen naar een nieuwe (ivm schuursel dat na toch echt met een goeie stofzuigsessie met een Dyson achterblijft)

3) Licht opschuren tussen de laklagen

4) Vóór de eerste laklaag het eikenhout met een vochtige (niet zeiknatte) doek bevochtigen zodat de vezels op gaan staan, die dus gladschuren (ik gebruikte korrel P240 vanaf begin, grover is niet nodig, fijner mag). Daarna nog wel even goed laten drogen voordat je de eerste laag Trae Lyx aanbrengt.

Het eindresultaat is een blad dat zeer mat is, mooi glad maar toch nog het 'vingergevoel' van hout heeft. Een muismat is niet nodig voor de muis, waarschijnlijk ook niet voor het hout ivm de beschermlaag ;)

PS: De fabrikant raad aan om als eerste een grondlaag er op te zetten. Dat zou ik gedaan hebben als ik wist dat ik meerdere bladen/grotere oppervlaktes ging doen. Reden voor grondlaag: eikenhout kan reageren door enigszins blauw uit te kleuren, dit voorkom je met een grondlaag. Ik heb direct de lak erop gezet zonder eerst een grondlaag, bij beide bladen, lijkt goed te gaan. Kans dat het mis gaat is overigens vrij klein heb ik begrepen; oplossing dan is opnieuw schuren en alsnog eerst gronden...

BEVESTIGING BLAD OP FRAME MET RAMPAMOEREN
Heb ervoor gekozen om eerst zogenaamde rampamoeren in het blad te zetten. Dit omdat het in de toekomst makkelijker is te demonteren/monteren zonder kans dat een schroef dol draait of minder vast komt te zitten bij opnieuw bevestigen.

Tip bij aanbrengen rampamoeren:

1) Als er barstjes ontstaan bij indraaien van de rampamoeren: gebruik een verzinkboor.

2) Als je het lastig vindt om ze er goed recht in te draaien - ik wel O-) - doe dan het volgende: draai het schroefje dat in de rampamoer gaat erin, zet er een paar ringetjes tussen om de ruimte op te vullen die het frame/rubbers straks opvullen. Het is makkelijker om recht te blijven en ook voorkom je dat je de schroefdraad van een rampamoer beschadigd (wat wel eens gebeurt als je direct met een schroevendraaier de rampamoer indraait)

3 Zorg ervoor dat de rampamoer nét onder het oppervlak van het bureaublad komt en dus niet uitsteekt

ZIT/STA BUREAU 2: CITYLINE FRAME

Frame:
CityLine Topdesign Elektrisch verstelbaar zit-sta bureau frame 200 x 80 cm - Wit

Hier gekocht: https://www.verwarminghan...stelbaar-ergonomisch.html

Levering al 1 dag na bestelling 💨

Dit is een 3-stage frame, waarbij de poten dus in 3 delen in elkaar schuiven en daardoor een lagere minimumhoogte kan worden ingesteld (60cm + blad)

Ik heb dit frame gekozen omdat deze optisch (als in: op de foto'tjes op de websites) er hetzelfde uit ziet als de SONGMICS, dat geldt overigens ook voor een aantal andere bureaus waaronder de befaamde Flexispot (E7 meen ik).

Maar dan blijkt in het echt als je ze naast elkaar zet toch heel subtiel anders te zitten. Zie links de SONGMICS en rechts de CityLine:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ajz5-48YNQsKI1o3LPJi7UjZixw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIbd070wXhM2PnKOx6xLcsSJ.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet is dat het hoekje een andere vorm heeft. Dat de CityLine een langere voet heeft dan de SONGMICS wist ik wel. Overigens zijn de draagarmen waarmee je het blad aan het frame vastmaakt vrijwel gelijk in lengte.

Ook dit frame (CITYLINE) is heel eenvoudig in elkaar te zetten. De handleiding is in het Nederlands, maar je moet wel even heel goed kijken waar je wel schroefje nou nodig hebt.

Ook het bedieningspaneel van de SONGMICS is optisch bijna gelijk (zelfde grootte, alleen witte tekst verschilt) aan de CITYLINE:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXAwuVWgv7unfdeXi2ypQjHllNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvYWtiXriUlYgKTgvh5xbThp.jpg?f=fotoalbum_large

Die aan het bureaublad is van de SONGMICS, eronder is van CITYLINE

Maar de CITYLINE heeft tot 100cm hoogte een aanduiding met de millimeter erbij (77.8 bijvoorbeeld). Verstellen kan ook per millimeter door slechts één klik op het pijltje te geven.

Beide hebben 4 geheugenstanden

Blad:
Opnieuw een WOOOD, maar dan niet verzaagd, dus maat is 160x90. Zie verder hierboven m.b.t. afwerking en montage.

OVERIG

Kabelmanagement:*bewust gekozen voor een 'open' kabelgoot zodat ik met tyraps/kabelbinders e.e.a. kan vastzetten.

Heb bovenstaande 3 items binnen maar nog niet gemonteerd. De monitor arm is een flink zwaar/robuust ding, benieuwd of die mn oude monitor (8.8kg) goed gaat houden...

UPDATE 24/2:

De INVISION monitor arm inmiddels gemonteerd, bevindingen:
  • De installatie is vrij eenvoudig, alle benodigde materialen (3 verschillende inbus (allen wrench) worden meegeleverd.
  • Het aansluiten van de monitor op de VESA plaat is super eenvoudig (eerst de arm, VESA plaat aan arm, bovenste schroefjes in monitor, er op schuiven, onderste schroefjes erop zetten en alles vastschroeven.
  • Deze INVISION arm kan het scherm prima houden, heb niets hoeven afstellen (even gewogen, zonder de voet, dus scherm only is het zo'n 5.4kg en niet 8.8).
  • Het kabelmanagement is niet optimaal. Het deel (plastic clip) aan de bovenste arm is vrij stevig en zit vast met een schroef. Het deel aan de onderste arm is een plastic clip die bij enige beweging van de kabels al los springt. Daarom ervoor gekozen om de kabels alleen door het bovenste deel te geleiden en vanuit daar in de kabelslang van HOMEPROTEK*
*Bij het wegwerken van de kabels (3 stuks in mijn geval) in de HOMEPROTEK kabelslang was het eerst een beetje pielen. Het werkt een stuk makkelijker als je de kabels eerst om de 10/15 cm met een stukje schilderstape bij elkaar bindt. Je voorkomt dan dat ze gaan draaien in de kabelslang en rare bobbels/verdikkingen krijgt.

Nu eerst het tweede bureaublad van een volgende laklaag voorzien.

PS:
De combinatie van de SONGMICS met de INVISION monitor arm is hier echt wel heel stabiel. Sowieso op werkhoogte 71 (laagste stand) maar ook terwijl ik dit typ op stahoogte 108cm vrijwel geen beweging.Ik leun tegen de tafel en tik nou niet bepaald rustig.

Als je een keer flink tegen de tafel stoot wel enige trilling, maar stabiliseert snel. Dus niet alsof je op een gammel bureautje bezig bent.

PS:
Ik heb een kortingscode van EUR 10,- ontvangen van Verwarmingshandel. Mocht je interesse hebben om de CITYLINE aan te schaffen, stuur even een PM voor de code

[ Voor 26% gewijzigd door Yorro op 25-10-2023 11:31 . Reden: Typo’s en aanvullingen, oa toevoeging link CITYLINE, vergelijking van het ‘dashboard’, tips mbt rampamoeren en wat verduidelijking ]

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:06
Iemand toevallig bekend met de stabiliteit/kwaliteit van de T-Table van Modulor? Verre van een budget oplossing maar je kan wel alles naar wens en maat krijgen. De keuze voor een Melamine blad staat mij wel aan. Dit gezien ik onderhand wel heb gelezen dat je bij de Ikea zo'n beetje elk blad moet mijden. Behalve wellicht de volledig houten opties. Met bijbehorend prijskaartje. Blad wat ik zoek zit rond de 150x80cm maar 70/75 diep is ook prima.

Ik ben zelf vrij lang dus als ik het bureau wil gebruiken in de sta-positie staat deze bij velen richting de maximale positie (~115cm). Waarbij ik nogal gevoelig ben voor monitor-wobble als ik met tekst aan het werk ben. Niet zo'n goeie combo dus. Een van mijn primaire eisen is daarom ook stabiliteit. Ik zag dat 'DeskHaus' een zogenaamd C-frame heeft waarbij elke poot 2 motorpoten heeft. Zie hieronder. Dit is uiteraard niet goedkoop maar wel bijzonder stabiel. Alleen versturen ze niet naar NL. Ben zelf geen ander bedrijf tegengekomen die deze levert maar wellicht nog niet goed genoeg gezocht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hFdMAij.jpeg

if (!coffee) {
Work = false; }

• Raxious
Yorro schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:13:
Na een tijdje hier dit forum door te hebben gespit, onlangs besloten om voor mn vriendin een zit/sta combinatie in elkaar te zetten.

Omdat tijdens het in elkaar zetten van haar bureau mijn eigen bureau in elkaar donderde 2 dagen nadat ik het bureau op hoogte had versteld (zo'n IKEA galant melkglas met 4 van die draaipoten), bleek dat 1 van de 4 poten niet meer klemde dus die was klaar.

Meteen maar een nieuw projectje er achteraan en een tweede zit/sta combi in elkaar gaan zetten.

Ben nog bezig met afronding, maar omdat ik al een eerste indruk heb van de kwaliteit en een aantal onderdelen daarvan op dit moment nog steeds in de aanbieding is hierbij alvast een overzicht. Zal op later moment terugkomen met foto's en accessoires (kabelmanagement, monitor steun, etc)

ZIT/STA BUREAU 1

Frame:
SONGMICS - EUR 195 via Amazon (zoek op LSD019W01, of https://www.amazon.nl/dp/B09T6YWHZ8)

Let op: dit is een 2-stage frame, dat niet lager gaat dan 69cm (daar komt je bureaublad nog bij dus)
Eerste indrukken: zeer goed verpakt, geen beschadigingen, nette afwerking (geen bramen, rare lasnaden, etc)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In elkaar gezet en lijkt zo op eerste gezicht erg stevig en stabiel. Zoals je op de foto kunt zien zijn alle onderdelen gelabeld, het volgen van de handleiding was echt super simpel.

Dit SONGMICS frame getest met het blad er inmiddels op gemonteerd. Staat erg stabiel, ook op hoogte lijkt er weinig speling te zijn. Maar goed, ik moet nog goed testen met een nieuwe monitor arm (staat nu nog op een steun, dat is sowieso niet prettig)

Blad:
WOOOD TABLO - EUR 135 bij Karwei
Maat 160x90 verzaagd naar 120 x 73 en een beetje (eis was rond 70cm, wilde mooi op de scheiding tussen twee latten uitkomen)

De eerste had ik gekocht bij GAMMA, maar is nu bij broer KARWEI in de aanbieding:

Deze bladen zitten ingepakt in karton, dus tenzij je gaat verzagen in de bouwmarkt kom je er thuis pas achter hoe ie er echt uit ziet. Moet zeggen dat ze beide van goede kwaliteit zijn, in het tweede blad een enkel heel klein putje/splintertje eruit dat ik heb opgevuld met houtvuller. Had eerst een blad van CANDO gehaald, maar dat was toch wat te klein dus teruggebracht. Ik vind de bladen van WOOOD mooier, maar CANDO is zeker niet slecht. Let er op dat WOOOD een scherpe rand heeft, dus sowieso even schuren, maar als je iets anders wilt (45* hoek, ronde hoek etc) dan moet je dat dus zelf nog aanbrengen.

Afwerking van het blad:
Bij diverse eerdere projecten heb ik RIGO SKYLT gebruikt, de 2 componenten super matte lak die hier in het forum ook al eens voorbij is gekomen. Hoewel ik tevreden ben over het resultaat daarvan (een deel zie je in die eikenhout vakken in die zwarte kast achter de doos) heb ik nu gekozen voor iets anders. Reden: de verharder van de SKYLT die ik nog had was gaan stollen; resultaat was een onbruikbare pudding.

Nu op aanraden van een verspecialist overgestapt naar Trae Lyx Ultra matte parketlak. Dit is een 1 component lak, waarbij bewaren wat makkelijker zou moeten zijn, daarnaast geen gedoe met het afmeten/mixen zoals bij SKYLT (hoewel nou ook weer niet zo lastig). Op het eerste blad bijna 750ml gebruikt, eerder deze week nieuw blik besteld voor het tweede blad, voor een scherpe prijs:

https://www.dullerenco.nl...lak-ultramat/#description

Tips:
1) Lees hier de instructies tbv verwerking van de fabrikant zelf: https://www.traelyx.nl/product/parketlak-ultra-mat/
2) Gebruik echt een microvezelroller, waarbij je mogelijk na de eerste laag al wilt wisselen naar een nieuwe (ivm schuursel dat na toch echt met een goeie stofzuigsessie met een Dyson achterblijft
3) Licht opschuren tussen de lagen
4) Vóór de eerste laklaag het eikenhout met een vochtige (niet zeiknatte) doek bevochtigen zodat de vezels op gaan staan, die dus gladschuren (ik gebruikte korrel P240 vanaf begin, grover is niet nodig, fijner mag)

Eindresultaat is een blad dat zeer mat is, mooi glad maar toch nog het 'vingergevoel' van hout heeft. Een muismat is niet nodig voor de muis, waarschijnlijk ook niet voor het hout ivm de beschermlaag ;)

PS: De fabrikant raad aan om als eerste een grondlaag er op te zetten. Dat zou ik doen als ik wist dat ik meerdere bladen/grotere oppervlaktes ging doen. Reden voor grondlaag: eikenhout kan reageren door enigszins blauw uit te kleuren, dit voorkom je met een grondlaag. Ik heb direct de lak erop gezet, bij beide bladen, lijkt goed te gaan. Kans dat het mis gaat is overigens vrij klein heb ik begrepen; oplossing dan is opnieuw schuren en alsnog eerst gronden...

Bevestiging blad op frame:
Heb ervoor gekozen om eerst zogenaamde rampamoeren in het blad te zette. Dit omdat het in de toekomst makkelijker is te demonteren/monteren zonder kans dat een schroef dol draait of minder vast komt te zitten bij opnieuw bevestigen.

ZIT/STA BUREAU 2

Frame:
CityLine Topdesign Elektrisch verstelbaar zit-sta bureau frame 200 x 80 cm - Wit

Dit is een 3-stage frame, waarbij de poten dus in 3 delen in elkaar schuiven en daardoor een lagere minimumhoogte kan worden ingesteld (60cm + blad)

Ik heb dit frame gekozen omdat deze optisch (als in: op de foto'tjes op de websites) er hetzelfde uit ziet als de SONGMICS, dat geldt overigens ook voor een aantal andere bureaus waaronder de befaamde Flexispot (E7 meen ik).

Maar dan blijkt in het echt als je ze naast elkaar zet toch heel subtiel anders te zitten. Zie links de SONGMICS en rechts de CityLine:

[Afbeelding]

Wat je ziet is dat het hoekje een andere vorm heeft. Dat de CityLine een langere voet heeft dan de SONGMICS wist ik wel. Oveirgens zijn de draagarmen waarmee je het blad aan het frame vastmaakt vrijwel gelijk in lengte.

Blad:
Opnieuw een WOOOD, maar dan niet verzaagd, dus maat is 160x90. Zie verder hierboven m.b.t. afwerking en montage.

Kabelmanagement:

Kabelhoes van HOMEPROTEK op Amazon: https://www.amazon.nl/dp/B09CKFT4CS
Monitor arm van INVISION op Amazon: https://www.amazon.nl/dp/B08B8X4KBV
Kabelgoot van IKEA*: https://www.ikea.com/nl/n...aal-zilverkleur-30200253/

*bewust gekozen voor een 'open' kabelgoot zodat ik met tyraps/kabelbinders e.e.a. kan vastzetten.

Heb bovenstaande 3 items binnen maar nog niet gemonteerd. De monitor arm is een flink zwaar/robuust ding, benieuwd of die mn oude monitor (8.8kg) goed gaat houden...
Hele nette post!
Ben zeer benieuwd hoe het je allemaal bevalt. Songmics heb ik vaker voorbij zien komen, veelal dan wel als kant en klare desk. Had toevallig zelf ook zitten kijken naar een monitor arm van Invision, maar dan de dual arm monitor. Zou tot 12kg per arm moeten kunnen dragen, dus mag hopen dat het voldoende is xD.

kabelgoot moet ik ook nog maar eens naar kijken.Ik ben overigens erg benieuwd hoe het er nu uitziet!

• Rembock
@naaitsab Melamine is alleen de coating die op het blad zit. Meestal zit onder de melamine een houtfineer laag of kunstof laag, en daaronder simpelweg spaanplaat. Een Ikea Karlby blad is overigens exact zo opgebouwd. Wil je kwaliteit, moet je toch echt voor een massief blad gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djankie
naaitsab schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:32:
Iemand toevallig bekend met de stabiliteit/kwaliteit van de T-Table van Modulor? Verre van een budget oplossing maar je kan wel alles naar wens en maat krijgen. De keuze voor een Melamine blad staat mij wel aan. Dit gezien ik onderhand wel heb gelezen dat je bij de Ikea zo'n beetje elk blad moet mijden. Behalve wellicht de volledig houten opties. Met bijbehorend prijskaartje. Blad wat ik zoek zit rond de 150x80cm maar 70/75 diep is ook prima.

Ik ben zelf vrij lang dus als ik het bureau wil gebruiken in de sta-positie staat deze bij velen richting de maximale positie (~115cm). Waarbij ik nogal gevoelig ben voor monitor-wobble als ik met tekst aan het werk ben. Niet zo'n goeie combo dus. Een van mijn primaire eisen is daarom ook stabiliteit. Ik zag dat 'DeskHaus' een zogenaamd C-frame heeft waarbij elke poot 2 motorpoten heeft. Zie hieronder. Dit is uiteraard niet goedkoop maar wel bijzonder stabiel. Alleen versturen ze niet naar NL. Ben zelf geen ander bedrijf tegengekomen die deze levert maar wellicht nog niet goed genoeg gezocht.

[Afbeelding]
Flexispot E7Q heeft ook 4 motoren. Echter heeft deskhaus ook hele geringe monitor wobble met een grotere blad 180x90 en monitor armen. Maar bijna niks in vergelijking met een 2 plots.

• naaitsab
Rembock schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:38:
@naaitsab Melamine is alleen de coating die op het blad zit. Meestal zit onder de melamine een houtfineer laag of kunstof laag, en daaronder simpelweg spaanplaat. Een Ikea Karlby blad is overigens exact zo opgebouwd. Wil je kwaliteit, moet je toch echt voor een massief blad gaan :)
Klopt, volledig melamine ga je de trap niet op krijgen :P Heb nu een keukenblad, watervast verlijmd spaanplaat met een wat dikkere toplaag. Dat werk op zich prima en verhoudingsgewijs goedkoop. Die zou ik natuurlijk kunnen hergebruiken.
Djankie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:23:
[...]

Flexispot E7Q heeft ook 4 motoren. Echter heeft deskhaus ook hele geringe monitor wobble met een grotere blad 180x90 en monitor armen. Maar bijna niks in vergelijking met een 2 plots.
Dat is qua constructie wel precies wat ik zoek. Stabieler ga je niet krijgen. Alleen minimaal 180cm breed dus dat is te groot.160 is maximale wat ik realistisch kwijt kan. Wel knullig gezien de "blad-houder" constructie de standaard inschuifbare kokerbalk lijkt te zijn had deze makkelijk smaller kunnen worden.

E: Hmm in tegenstelling tot the handleiding lijkt het alsof de poten zelf minimaal op 110 gezet kunnen worden? Mailtje waard dus :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nX76bra.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door naaitsab op 23-02-2023 19:11 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorro
Raxious schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:36:
[...]

Hele nette post!
Ben zeer benieuwd hoe het je allemaal bevalt. Songmics heb ik vaker voorbij zien komen, veelal dan wel als kant en klare desk. Had toevallig zelf ook zitten kijken naar een monitor arm van Invision, maar dan de dual arm monitor. Zou tot 12kg per arm moeten kunnen dragen, dus mag hopen dat het voldoende is xD.

kabelgoot moet ik ook nog maar eens naar kijken.Ik ben overigens erg benieuwd hoe het er nu uitziet!
Thanks @Raxious!

Op dit moment nog niet volledig geïnstalleerd. Bureau nr1 is “af” maar moet nog kabelmanagement aanbrengen.

Bureau 2 heeft laag 2 (van 3) met Trae Lyx op de bovenkant, deze is nu al vrij droog. Morgenochtend de onderkant weer en daarna laag 3.

Dit is overigens nu na 2 lagen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bm2yAQLNul9WM8fFWvS2GJmczgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69cXIoj0cJ2TR2XJVieVQPLR.jpg?f=fotoalbum_large

Het lakken doen we hier overigens gewoon in de woonkamer, dan is zo’n hoogteverstelbaar frame wel echt een uitkomst.

Ooit, in een nieuw huis, dan gewoon een in hoogte verstelbare werkbank in een garage. :+

Ik zal ergens komende weken wel een update geven als eea er fatsoenlijk bij staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 14-06 13:15
Yorro schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:01:
[...]

Thanks @Raxious!

Op dit moment nog niet volledig geïnstalleerd. Bureau nr1 is “af” maar moet nog kabelmanagement aanbrengen.

Bureau 2 heeft laag 2 (van 3) met Trae Lyx op de bovenkant, deze is nu al vrij droog. Morgenochtend de onderkant weer en daarna laag 3.

Dit is overigens nu na 2 lagen:[Afbeelding]

Het lakken doen we hier overigens gewoon in de woonkamer, dan is zo’n hoogteverstelbaar frame wel echt een uitkomst.

Ooit, in een nieuw huis, dan gewoon een in hoogte verstelbare werkbank in een garage. :+

Ik zal ergens komende weken wel een update geven als eea er fatsoenlijk bij staat
ik lees ook al een tijdje mee en deze posts helpen enorm, de songmics waren eigenlijk niet echt in m'n vergelijking meegenomen maar dat moet ik schijnbaar toch gaan doen.

Overigens, de twee compartimenten in je kast in de huiskamer lijken wel de zelfde houtstructuur te hebben als de tafelbladen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raxious
daantjuh68 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:06:
[...]

ik lees ook al een tijdje mee en deze posts helpen enorm, de songmics waren eigenlijk niet echt in m'n vergelijking meegenomen maar dat moet ik schijnbaar toch gaan doen.

Overigens, de twee compartimenten in je kast in de huiskamer lijken wel de zelfde houtstructuur te hebben als de tafelbladen. ;)
De kant en klare systemen van Songmics komen met regelmaat voorbij op Pepper, deze zijn mij echter net iets te klein. Als je alleen het onderstel koopt wordt het inderdaad interessant!

@Yorro
Ziet er strak uit!
Ik moet nog ff kijken hoe ik het hier allemaal ga doen. Heb, behalve de deur, niet echt iets wat ik open kan zetten om de lak geur naar buiten te krijgen, dus weet niet zeker of ik binnen wil lakken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
daantjuh68 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:06:
[...]

@daantjuh68
Ik moet zeggen dat de SONGMICS mij echt niet tegenvalt, heb 'm gekocht op basis van reviews op Amazon en de meegegeven specs. Met name het draagvermogen (120kg) en de 'dubbele draagverbinding' tussen de poten

Als ik bij het openen van de verpakking zou twijfelen had ik 'm zonder aarzelen teruggestuurd. Verpakking was ik eigenlijk al verbaasd over hoe netjes, in het karton zat echt alles omsloten door een dikke laag van dat witte schuim. Maar ach, voor een kleine 200e moet dat er ook wel vanaf kunnen.

Het in elkaar zetten van de SONGMICS was zoals gezegd super simpel, eerlijk gezegd nog makkelijker dan de CITYLINE ondanks dat die wel een NL handleiding had. Maar laat dit geen argument zijn om voor de één of de ander te kiezen, want uiteindelijk is het allemaal geen rocketscience.

M.b.t. die twee compartimenten in de kast erachter:

1) De houten vakken heb ik gemaakt van CANDO massief timmerpaneel (eiken, 18mm, te koop bij diverse bouwmarkten)

2) De afwerking van die vakken heb ik gedaan met RIGO SKYLT. Ergens in 2019 en ziet er nog steeds (bijna) als origineel uit zoals jij ook al ziet: vrijwel geen verkleuring.

3) De kasten zelf zijn de bovenkasten van de IKEA Kungasbacka serie https://www.ikea.com/nl/n...urzame-keuken-pubad8363a0

4) De lampjes in de kasten zijn ook van IKEA, valt onder de TRADFRI serie en wordt aangestuurd door de HUE bridge

Maar goed, ik wijk een beetje af van zit/sta topic hier... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Raxious schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:35:
[...]

De kant en klare systemen van Songmics komen met regelmaat voorbij op Pepper, deze zijn mij echter net iets te klein. Als je alleen het onderstel koopt wordt het inderdaad interessant!

@Yorro
Ziet er strak uit!
Ik moet nog ff kijken hoe ik het hier allemaal ga doen. Heb, behalve de deur, niet echt iets wat ik open kan zetten om de lak geur naar buiten te krijgen, dus weet niet zeker of ik binnen wil lakken :+
@Raxious Thanks, ben er ook wel tevreden over!

M.b.t. de geur: echt totaal geen last van. Het is echt wat anders dan zo'n typische verflucht.

Behalve continu ventilatie* heb ik de kiep/kantelramen af en toe een beetje op ventilatiestand gezet. Moet zeggen dat de Trae Lyx vrijwel niet geurt, als je aan de geopende pot ruikt natuurlijk wel iets, maar na het aanbrengen vrijwel niks. Ik heb in de woonkamer/keuken de bureaubladen gelakt. Schuren doe ik daar (natuurlijk) niet.

Laat dat je dus niet tegenhouden.

*Zo'n WTW ding dat je niet uit kunt zetten, behalve de stekker eruit en dan na een week schimmel op je muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 14-06 13:15
Yorro schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:15:
[...]

@daantjuh68
Ik moet zeggen dat de SONGMICS mij echt niet tegenvalt, heb 'm gekocht op basis van reviews op Amazon en de meegegeven specs. Met name het draagvermogen (120kg) en de 'dubbele draagverbinding' tussen de poten

Als ik bij het openen van de verpakking zou twijfelen had ik 'm zonder aarzelen teruggestuurd. Verpakking was ik eigenlijk al verbaasd over hoe netjes, in het karton zat echt alles omsloten door een dikke laag van dat witte schuim. Maar ach, voor een kleine 200e moet dat er ook wel vanaf kunnen.

Het in elkaar zetten van de SONGMICS was zoals gezegd super simpel, eerlijk gezegd nog makkelijker dan de CITYLINE ondanks dat die wel een NL handleiding had. Maar laat dit geen argument zijn om voor de één of de ander te kiezen, want uiteindelijk is het allemaal geen rocketscience.

M.b.t. die twee compartimenten in de kast erachter:

1) De houten vakken heb ik gemaakt van CANDO massief timmerpaneel (eiken, 18mm, te koop bij diverse bouwmarkten)

2) De afwerking van die vakken heb ik gedaan met RIGO SKYLT. Ergens in 2019 en ziet er nog steeds (bijna) als origineel uit zoals jij ook al ziet: vrijwel geen verkleuring.

3) De kasten zelf zijn de bovenkasten van de IKEA Kungasbacka serie https://www.ikea.com/nl/n...urzame-keuken-pubad8363a0

4) De lampjes in de kasten zijn ook van IKEA, valt onder de TRADFRI serie en wordt aangestuurd door de HUE bridge

Maar goed, ik wijk een beetje af van zit/sta topic hier... :X
Wat gaaf dat je dat zelf hebt gedaan in de kast, en ook dat het een keukenkastje is van Ikea heel slim. Ik ben juist erg blij dat je het deelt. Wij zoeken nog een beetje naar een kast en de compartimenten die jij hebt gemaakt vind ik heel leuk staan.

De lak heb ik hier op eiken latjes in de badkamer zitten en dat levert na 2 jaar nog geen problemen, erg imposant met al dat vocht.

Het enige wat mij eigenlijk tegehoud is van de Songmics is de snelheid waarmee het blad omhoog en naar benden gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorro
daantjuh68 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:23:
[...]

Wat gaaf dat je dat zelf hebt gedaan in de kast, en ook dat het een keukenkastje is van Ikea heel slim. Ik ben juist erg blij dat je het deelt. Wij zoeken nog een beetje naar een kast en de compartimenten die jij hebt gemaakt vind ik heel leuk staan.

De lak heb ik hier op eiken latjes in de badkamer zitten en dat levert na 2 jaar nog geen problemen, erg imposant met al dat vocht.

Het enige wat mij eigenlijk tegehoud is van de Songmics is de snelheid waarmee het blad omhoog en naar benden gaat.
Hmmm. Zojuist even de SONGMICS getest:

Van 108cm omlaag naar 71cm in 13.22 seconden

De andere kant op (omhoog dus) in 12.17 seconden

Maar hé, ik kan er natuurlijk een paar honderdste naast zitten dus pin me er niet op vast 8)7

Als je veel sneller wilt dan dat zou ik alles wel vastkitten aan je bureaublad en zorgen voor een goede tandartsverzekering

Er staat/ligt op:

1) een blad op van 120x73 (2.6mm massief eiken) - kilo of 10?

2) een printer (Canon TS6350 dus laten we zeggen 3kg)

3) M’n oude monitor (8,8kg + voet)

4) Laptop (2,2kg)

5) Keyboard (zo licht, dat blijft nog even zweven als het bureau naar beneden gaat)

6) IKEA bureau onderlegger RISLA (loeizwaar, zeker 1kg)

Al met al doet de SONGMICS ‘t prima!

[ Voor 4% gewijzigd door Yorro op 24-02-2023 14:01 . Reden: Grap vergeten toe te voegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Yorro op 24-02-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Via Reddit antwoord van Flexispot gekregen. De E7Q ondersteund bureaus vanaf 140cm breed. Diepte is net boven de 70cm dus voor standaard maten zit je dan op 80cm diep. Of de beugel steekt aan de achterkant iets onder je bureau vandaan. Voorkeur schijnt 85-90 diep te zijn als je een monitorklem wil toepassen. Al heb ik het idee dat die niet dieper dan 10cm zijn? Dus lijkt mij groen licht voor 150x80cm met een monitorklem voor 2 schermen.

1e batch is wel uitverkocht, volgende komt ergens rond mei pas weer. Dus mooi nog eventjes sparen...

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
naaitsab schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:39:
Via Reddit antwoord van Flexispot gekregen. De E7Q ondersteund bureaus vanaf 140cm breed. Diepte is net boven de 70cm dus voor standaard maten zit je dan op 80cm diep. Of de beugel steekt aan de achterkant iets onder je bureau vandaan. Voorkeur schijnt 85-90 diep te zijn als je een monitorklem wil toepassen. Al heb ik het idee dat die niet dieper dan 10cm zijn? Dus lijkt mij groen licht voor 150x80cm met een monitorklem voor 2 schermen.

1e batch is wel uitverkocht, volgende komt ergens rond mei pas weer. Dus mooi nog eventjes sparen...
Ik heb deze aangeschaft na ontevredenheid over de E7H (ingeruild). Deze is vele malen stabieler. Vooral geen last meer van front to back wobble.

Tip: op Reddit kun je Ramses dmen voor een coupon code van 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Djankie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:48:
[...]

Ik heb deze aangeschaft na ontevredenheid over de E7H (ingeruild). Deze is vele malen stabieler. Vooral geen last meer van front to back wobble.

Tip: op Reddit kun je Ramses dmen voor een coupon code van 150 euro.
Dat had ik inderdaad gedaan, 1000 zonder korting is best wel een stevig prijskaartje natuurlijk. Al krijg je daarvoor wel een instelling met geheugen, 4 motoren en 10 jaar garantie.

Wat voor monitorsteun(en) gebruik je als ik vragen mag? De meegeleverde poten van de monitoren zijn voor mij te laag dus het zal iets met een gasveer of de standaard arm-poot moeten worden.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Zojuist de ACGAM ET225E besteld via Geekbuying:
https://www.geekbuying.co...k-Frame-Black-449697.html

Met de kortingscode van Pepper nog eens 20 euro van de prijs af, heb een gedeelte daarvan wel gebruikt om die extra verzekeringen en dergelijke aan te vinken dus uiteindelijk alsnog een tientje bespaard.

Bij de Karwei nog dit tafelblad van Woooooood gekocht:

Ik maak er uiteindelijk 160x80 van, aangezien volgens de site de ACGAM tot 80cm diep ondersteunt. Helaas wel pas half maart op te halen. Nu kijken naar onder meer monitor armen, zo'n muismat van vilt en iets van een kabelgoot voor onder het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Raxious schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:50:
Zojuist de ACGAM ET225E besteld via Geekbuying:
https://www.geekbuying.co...k-Frame-Black-449697.html

Met de kortingscode van Pepper nog eens 20 euro van de prijs af, heb een gedeelte daarvan wel gebruikt om die extra verzekeringen en dergelijke aan te vinken dus uiteindelijk alsnog een tientje bespaard.

Bij de Karwei nog dit tafelblad van Woooooood gekocht:

Ik maak er uiteindelijk 160x80 van, aangezien volgens de site de ACGAM tot 80cm diep ondersteunt. Helaas wel pas half maart op te halen. Nu kijken naar onder meer monitor armen, zo'n muismat van vilt en iets van een kabelgoot voor onder het bureau.
@Raxious
Mooie deal voor een 3stage frame. Mbt de max van 80cm diep: aangezien de voet van dit frame 68cm diep is (vergelijkbaar met mijn CITYLINE frame, geeft ook 80cm als max aan) zou ik het wel aandurven om een 90cm diep blad er op te leggen.

Je zou Karwei kunnen vragen of je later alsnog mag verzagen als je de bon meeneemt (als het toch nodig blijkt te zijn)

ACGAM voet 68cm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEv2XYaKt91KLXFdW6G4ehMe-yY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCnWxKTdkRVc0u3JoFom6b8I.jpg?f=fotoalbum_large

CITYLINE voet 70cm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecglqiVCJvt6zT70JcJeau8H3wU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFtq95nPKr2utfINltZiUkC7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Yorro schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:25:
[...]

@Raxious
Mooie deal voor een 3stage frame. Mbt de max van 80cm diep: aangezien de voet van dit frame 68cm diep is (vergelijkbaar met mijn CITYLINE frame, geeft ook 80cm als max aan) zou ik het wel aandurven om een 90cm diep blad er op te leggen.

Je zou Karwei kunnen vragen of je later alsnog mag verzagen als je de bon meeneemt (als het toch nodig blijkt te zijn)

ACGAM voet 68cm
[Afbeelding]

CITYLINE voet 70cm
[Afbeelding]
Afgelopen week al even bij de karwei geweest en zij hebben aangegeven er niks vanaf te halen omdat het om een kant en klaar tafelblad gaat. Heb al een professionele houtbewerker op standby :+

Heb het wel overwogen om het toch bij 90cm te laten, maar aangezien er ook nog een bureaustoel bij staat, hij mogelijk iets of wat van de muur af moet ivm de monitor armen, etc. kan ik de 10cm goed gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djankie
naaitsab schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:05:
[...]

Wat voor monitorsteun(en) gebruik je als ik vragen mag? De meegeleverde poten van de monitoren zijn voor mij te laag dus het zal iets met een gasveer of de standaard arm-poot moeten worden.
Gebruik de ergotron lx dual. Deze heb ik inmiddels al 10+ jaar in bezit. Erg tevreden over.
Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen