[F1 2020] Race 6 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste
Acties:
  • 81.090 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Heb je de race pace statistiek gezien? ;)
Zeker dat ziet er zeer goed uit >:) We gaan het zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Max staat Jack weer even lekker te dissen bij Ziggo. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EfeI0NeX0AYpxXD?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EfeI3jKWsAEkY0p?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:22
De bandjes in de F2 gaan er echt zo hard aan, ongekend! Belooft wat voor morgen voor het echte werk oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCk8Wl6f-ODZHfwdxunoLiQR-EI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/41QqeAXzzjfa0arhhbjQrvZl.jpg?f=user_large

Slechts een waarschuwing dus..

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 15-08-2020 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:36
Verstappen heeft een goede start en haalt Bottas in. Het lukt Bottas niet om in te halen. Hamilton moet vanwege bandenslijtage eerder naar binnen en komt in verkeer terecht, waardoor Verstappen op strategie Hamilton voorbij gaat. Max wint!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05

d0s

sssst

Banden gaan er idd helemaal aan in de F2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nou Max gaat er morgen weer een P1 bijschrijven, kijk er erg naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Vettel trouwens maar 0,2 achter Leclerc deze keer, valt mee. En maar 2 plaatsen verder op de grid, maar wel vrije bandenkeus. Zou leuk zijn als ze iets dichter bij elkaar kunnen eindigen deze keer.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
Kan ik mij eerlijk gezegd on vinden. Kvyat reed niet extreem op het midden van het circuit, maar aan de binnenkant, waar de racelijn de buitenkant is. En in die eerste drie bochten iemand langs laten zal altijd lastig zijn (meeste parkeerden de auto bij pit exit). Dat gecombineerd met dat het het begin van de ronde is en ze op de pitmuur ook moeten inschatten of het een timed lap is kan ik mij vinden in de beslissing. Team waarschuwt immers wel, zei het laat (wellicht dus inschattingsfout door begin ronde), en Kvyat rijdt zo ver mogelijk uit de buurt om niet te hinderen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het is erg warm, de meeste teams zijn de auto aan het openen voor extra koeling.

Maar Newey dacht gewoon dat het allemaal niet strak genoeg was, dus nu nu is het bodywork gewoon nog strakker. Ruimte voor radiatoren is voor inferieure teams. :Y) :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nUX0MMO.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mEEfeMN.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:17
Qualifying niet gezien, maar apart dat ze dit keer op de softs starten. Zijn ze bij RB zo vol vertrouwen dat ze toch wel gaan winnen? Ik vind het wel een enigszins aparte move, mediums lijkt me de betere keuze, maar goed, als het net als vorige week is dan maakt het verder weinig uit. Hoop dat het een mooie race word morgen. Zie Max hem wel winnen als de temperaturen aan de hoge kant blijven. Hopen dat de wolken lang genoeg wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 20:28
Tommy The Cat schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:32:
Verstappen heeft een goede start en haalt Bottas in. Het lukt Bottas niet om in te halen. Hamilton moet vanwege bandenslijtage eerder naar binnen en komt in verkeer terecht, waardoor Verstappen op strategie Hamilton voorbij gaat. Max wint!
Gaat helaas niet gebeuren, de twee Merc hebben dan de qualy stand aan en trekken gelijk een gat van een paar tienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

DoubleDutch schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Gaat helaas niet gebeuren, de twee Merc hebben dan de qualy stand aan en trekken gelijk een gat van een paar tienden.
Dat heeft ze in Silverstone ook niet geholpen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:02:
Het is erg warm, de meeste teams zijn de auto aan het openen voor extra koeling.

Maar Newey dacht gewoon dat het allemaal niet strak genoeg was, dus nu nu is het bodywork gewoon nog strakker. Ruimte voor radiatoren is voor inferieure teams. :Y) :P
[Afbeelding]
[Afbeelding]
met een beetje heatshrinkfolie kan dat toch best?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wl1c5-kalrodsefGHZU19EhEx8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ze0UuzwQgTS82vqSkdX0Cukh.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DoubleDutch schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Geeft niet, na 5 ronden komt Max dan weer bij. De Mercedessen willen 2 a 3 rondjes knallen en daarna op de toeristische modus uitrijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:33
1 race waarbij de banden van de Mercedessen eraan gingen, en Max wordt nog nét niet tot kampioen gekroond voor dit seizoen....

Ik verwacht gewoon weer Ham, Bot en Ves...

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Weet je, ik ga er gewoon even vanuit dat Mercedes wint. Kan het alleen maar meevallen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 13:01
sjaool schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Heb je de race pace statistiek gezien? ;)
Ik zag op de F1-site dat Red Bull 0,2 sec. achter Mercedes staat qua race pace. Ik kon uit de statistiek alleen niet opmaken of het hier gaat om het gemiddelde van beide coureurs. Heb jij enig idee? Albon haalt het gemiddelde namelijk aardig onderuit, terwijl Bottas veel beter zijn teamgenoot benadert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Waah schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:33:
1 race waarbij de banden van de Mercedessen eraan gingen, en Max wordt nog nét niet tot kampioen gekroond voor dit seizoen....

Nouja, da's met name om de long run pace van gisteren denk ik. Je zou zeggen dat het mogelijk moet zijn. Verder maakt dat op het hele seizoen gezien niet uit, dat gaat Merc sowieso winnen zou je zeggen. Ze hebben nu alleen even moeite met de bandjes.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:33:
Weet je, ik ga er gewoon even vanuit dat Mercedes wint. Kan het alleen maar meevallen. ;)
Nah, als er wat te pakken valt, dan moet je het ook pakken. Als je zelfs onder suboptimale omstandigheden van een Merc-overwinning uitgaat dan valt er sowieso nooit wat te halen. Dan kan je stellen dat het nog close had kunnen zijn als Max die 1e race had gewonnen (zoals je volgens mij eerder ook hebt gedaan), maar dat had dan ook allemaal ook helemaal niks meer uitgemaakt.

Als Merc morgen gaat winnen dan is dat een nog definitievere zege dan de voorgaande zeges al waren. Dan is het gewoon echt helemaal einde verhaal (voor zover het dat niet al was). Ik houd dan ook liever de hoop erin dat RB deze morgen kan pakken. Al is het maar om het nog enigszins kunstmatig spannend te houden.

[ Voor 45% gewijzigd door Snowdog op 15-08-2020 18:48 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EfeBib0XoAEHyDR?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Efd_5UuXsAwqs8w?format=jpg&name=large

[ Voor 33% gewijzigd door Jasphur op 15-08-2020 18:53 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Die banden maken het morgen spannend. Onder normale omstandigheden is die Mercedes erg sterk (ben wel benieuwd hoeveel de nieuwe regels ze dwars gaan zitten)

Dus voorlopig is het morgen spannend voor dagsucces, het kampioenschap lijkt mij wel duidelijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Geen idee waarom maar ik vind dit een heel gave foto. Machtige mooie machine zo’n F1 wagen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Efd89gfXYAE8ZS-?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04

Bloodclot

Jawier!

thealterego1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:01:
Vettel trouwens maar 0,2 achter Leclerc deze keer, valt mee. En maar 2 plaatsen verder op de grid, maar wel vrije bandenkeus. Zou leuk zijn als ze iets dichter bij elkaar kunnen eindigen deze keer.
Vettel-Ferrari strategist says "no"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik snap niet dat ze dat dan niet even op volgorde zetten. Is toch een kleine moeite voor hun maar voor ons kijkt het stukken gemakkelijker...

*let aub niet op mijn Word "skills" :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-wbka8wgg5j-_G9zPvTbWrlBtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Jp6TBevZsino4MnyodtBnEC.png?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

iichel schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Fun fact, zowel de V6T van Renault in de F1 als de GP2/F2 motor wordt door Mecachrome gemaakt.
“GP2 engine, GP2 engine”. I never rrrrrraced with less power but next year I will do it again.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

Één seizoen Ves, waarbij Vergne nog nét terug zou kunnen komen...

Ik verwacht gewoon weer dat je hem Ver noemt...

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Deze crash wordt ook steeds vreemder. Ocon krijgt dus te horen dat Magnussen op een snelle ronde is. Ocon laat Magnussen voorbij en accelereert dan terwijl Magnussen in een in lap zat en afremt. Vervolgent raakt Ocon, Magnussen bijna en stuurt die de muur in met boze engineer als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

thealterego1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:01:
Je bedoelt zoals in Oostenrijk? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:15:
Deze crash wordt ook steeds vreemder. Ocon krijgt dus te horen dat Magnussen op een snelle ronde is. Ocon laat Magnussen voorbij en accelereert dan terwijl Magnussen in een in lap zat en afremt. Vervolgent raakt Ocon, Magnussen bijna en stuurt die de muur in met boze engineer als resultaat.
[YouTube: Ocon's Bizarre Late Crash | 2020 Spanish Grand Prix]
Dat was een samengang van f*ckups, dwz een clusterf*ck. Verkeerder informatie gegeven aan Ocon, Magnussen die dat natuurlijk niet weet en gaat harvesten, Ocon die in zijn spiegels kijkt want er zit een Williams die wel een snelle ronde doet er vlak achter.

Ze moeten gewoon niet in het midden van de baan gaan wiebelen zoals Magnussen doet (altijd weer Magnussen). Het begint allemaal met de foute info aan Ocon.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:30

ricardo246

Life's what you make it!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:15:
[YouTube: Ocon's Bizarre Late Crash | 2020 Spanish Grand Prix]
Waarom wordt hij steeds vreemder? Je ziet dat OCO in zijn linker spiegel kijkt voor achterop komend verkeer en heeft niet in de gaten dat MAG niet in een een snelle ronde zit, naar het midden vd baan stuurt (van de race lijn af) en een fractie voor OCO wakker wordt iets vh gas afgaat?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Zo net ff de kwali gekeken. allemaal niet zo heel spannend. Voor morgen kan ik wel een dikke analyse geven maar Max wordt gewoon eerste. Tenminste als Red Bull door heeft dat de bandjes weer een grote rol spelen. Druk op die Mercedes houden dan komt alles goed. (En zeker niet gaan pitten die laatste rondes! O-) )
Mocht ik er naast zitten wordt Max geen eerste, maar das logisch.

Iemand nog bier? :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
d0s schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:34:
Banden gaan er idd helemaal aan in de F2
Gebruiken zij exact dezelfde compound structuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
DoeEensGek schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:32:
Zo net ff de kwali gekeken. allemaal niet zo heel spannend. Voor morgen kan ik wel een dikke analyse geven maar Max wordt gewoon eerste. Tenminste als Red Bull door heeft dat de bandjes weer een grote rol spelen. Druk op die Mercedes houden dan komt alles goed. (En zeker niet gaan pitten die laatste rondes! O-) )
Mocht ik er naast zitten wordt Max geen eerste, maar das logisch.

Iemand nog bier? :9B
Waarom zou je ernaast zitten? Dat lijkt me hier niet aan de orde. Mooie overwinning van Max weeral, de man die het kampioenschap spannend houdt en nu minder dan een uitvalbeurt van Hamilton nodig heeft om kampioen te worden (als 'ie zelf wint iig).

Toch apart hoe Mercedes die bandjes maar niet onder controle lijkt te krijgen. Als ik Dr. Helmut mag geloven komt alles nog goed iig. Maaruh, duw die koelkast wel ff goed dicht, want die half-warme shit smaakt voor geen meter. Thanks! :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:34:
[...]

Geen idee. Maar F2 rijdt toch al met die 18" velgen? Lijkt mij dat ze daardoor ook met een compleet andere bandenspanning rijden wat ook weer invloed zal hebben op de slijtage van het loopvlak. Daarnaast zal F2 om dezelfde reden ook een flink afwijkende ophanging hebben? Wat mij ook weer van invloed lijkt op de slijtage (zoals de afstelling van ophanging daar altijd invloed op hebben. Laat staan F1 vs F2, en dan ook nog eens compleet andere velgen die weer een andere ophanging geeft).,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ricardo246 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:21:
[...]

Waarom wordt hij steeds vreemder? Je ziet dat OCO in zijn linker spiegel kijkt voor achterop komend verkeer en heeft niet in de gaten dat MAG niet in een een snelle ronde zit, naar het midden vd baan stuurt (van de race lijn af) en een fractie voor OCO wakker wordt iets vh gas afgaat?
De crash is toch vreemd of? :P
Het is meer dat alles hier misgaat. Murphy's law in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 12-09 20:28
Spotmatic schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Dat heeft ze in Silverstone ook niet geholpen.
Bij het begin wel, maar later natuurlijk niet. 😅
We zullen het zondag zien, mijn glazen bol is op het moment erg wazig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:23

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:34:
[...]
Nope.

Als Bottas morgen nu even datgene wil doen wat Hamilton vorig jaar op hem deed, dan heb ik nog wel vertrouwen in een hele mooie klassering voor Verstappen. Iets zegt me echter dat Bottas sowieso weer geslachtofferd wordt ten faveure van Hamilton, het gaat tenslotte nu ook al om het kampioenschap voor Hamilton veilig te stellen.

Als Hamilton weg kan (mag) rijden van Bottas, dan is laatste misschien nog door de strategie te pakken door Verstappen.

[ Voor 56% gewijzigd door hardware-lover op 15-08-2020 20:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Snowdog schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:41:
[...]

Waarom zou je ernaast zitten? Dat lijkt me hier niet aan de orde. Mooie overwinning van Max weeral, de man die het kampioenschap spannend houdt en nu minder dan een uitvalbeurt van Hamilton nodig heeft om kampioen te worden (als 'ie zelf wint iig).

Toch apart hoe Mercedes die bandjes maar niet onder controle lijkt te krijgen. Als ik Dr. Helmut mag geloven komt alles nog goed iig. Maaruh, duw die koelkast wel ff goed dicht, want die half-warme shit smaakt voor geen meter. Thanks! :9B
Mercedes heeft ook gewoon een paar zwakheden. Hitte zijn ze al niet fan van en die banden slijtage is bij hun toch wat erger. Ben er van overtuigd dat met een goeie tactiek Max hier gewoon kan winnen van de Mercedes, dat de kwali een verloren strijd is wil ik wel geloven. Ik verwacht ook dat Mercedes later in het jaar nog problemen gaat krijgen met de motoren (whaaaat 8)7 ). Zolang Max druk erop kan houden kunnen ze niet in de lage cruise stand. Ik ben er van overtuigd dat Mercedes alles precies uitkient, die benutten elke mm elke pk elke seconde. Die hebben in hun berekeningen voor de motor gewoon een x aantal cruise km's meegenomen voor de levensduur en als nou net van die een hoop afgesnoept wordt.

Dus vooral hopen op de betrouwbaarheid van de Honda en veel warme races. Kunnen die bandenvreters het nog best zwaar krijgen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
hardware-lover schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:11:
Iets zegt me echter dat Bottas sowieso weer geslachtofferd wordt ten faveure van Hamilton, het gaat tenslotte nu ook al om het kampioenschap voor Hamilton veilig te stellen.
Hamilton is gewoon beter als Bottas. Dit zit het niet in het team of in de auto. Dit zit hem gewoon in het rijden.
Sterker nog in denk dat Mercedes liever heeft dat Bottas wereldkampioen wordt want wie moet Hamilton opvolgen als die nu het stuurtje aan de wilgen hangt na zijn 7e wk? Wie steekt er echt bovenuit naast Max en Hamilton? Wint hij dit jaar niet blijft de drang voor hem hangen om door te gaan.

7e sorry @RobertMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007

ricardo246

Life's what you make it!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:50:
[...]

De crash is toch vreemd of? :P
Het is meer dat alles hier misgaat. Murphy's law in actie.
Vreemd? Nee, als ik in mijn spiegels ga koekeloeren, en ruk gemanaged wordt door mijn engineer, en totaal geen aandacht besteed aan MAG die duidelijk aan het vertragen was en naar midden baan ging terwijl OCO dit nog zag (voor hij links keek)...
2 mensen die fout zijn hier, en ze heten niet MAG... vreemd nee, olie dom, ja

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DoeEensGek schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:02:
[...]

Mercedes heeft ook gewoon een paar zwakheden. Hitte zijn ze al niet fan van en die banden slijtage is bij hun toch wat erger. Ben er van overtuigd dat met een goeie tactiek Max hier gewoon kan winnen van de Mercedes, dat de kwali een verloren strijd is wil ik wel geloven. Ik verwacht ook dat Mercedes later in het jaar nog problemen gaat krijgen met de motoren (whaaaat 8)7 ). Zolang Max druk erop kan houden kunnen ze niet in de lage cruise stand. Ik ben er van overtuigd dat Mercedes alles precies uitkient, die benutten elke mm elke pk elke seconde. Die hebben in hun berekeningen voor de motor gewoon een x aantal cruise km's meegenomen voor de levensduur en als nou net van die een hoop afgesnoept wordt.

Dus vooral hopen op de betrouwbaarheid van de Honda en veel warme races. Kunnen die bandenvreters het nog best zwaar krijgen. >:)
Als je daarin gelijk hebt, en dat zou mij niet perse iets verbazen, dan is Red Bull wel heel dom geweest. Mercedes past al jarenlang deze tactiek toe, van hard wegrijden de eerste rondes en dan cruisen (Maleisië 2017 anyone? Hamilton rijdt hard weg, Verstappen kan nog een beetje aanhaken, en na een ronde of 5 loopt die in en blijkt Hamilton een sitting duck te zijn). Als Mercedes dit nu dus nog steeds doet en Red Bull keer op keer, onterecht, is gegaan voor "Mercedes is toch veel te snel" is dat een zeer, zeer, kostbare fout. Hopelijk dat afgelopen race de ogen dan ook heeft geopend bij Red Bull, en ze nu niet op voorhand al gaan voor "settling for third, Mercedes is te snel". Maar ze de eerste rondes ook doorrijden en als Mercedes dan normaliter de boel terug draait eens kijken of je dan echt terug kunt komen of in ieder geval kortbij genoeg om Mercedes uit hun comfort zone te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DoeEensGek schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:09:
want wie moet Hamilton opvolgen als die nu het stuurtje aan de wilgen hangt na zijn 8e wk?
Na het 8e WK? Russell, want dat 8e kan die pas in 2021 op zijn vroegst behalen, en dan loopt Russell zijn contract bij Williams af.
In dat geval kunnen ze altijd Claire nog wat extra euro's (of CAD tekeningen :+) toeschuiven. Of ze halen Vettel, als die dit seizoen zijn draai nog weet te vinden. Of ze halen Hulkenberg. Lijkt mij dat er genoeg coureurs wel bij Mercedes willen instappen.

[ Voor 38% gewijzigd door RobertMe op 15-08-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
RobertMe schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Als je daarin gelijk hebt, en dat zou mij niet perse iets verbazen, dan is Red Bull wel heel dom geweest. Mercedes past al jarenlang deze tactiek toe, van hard wegrijden de eerste rondes en dan cruisen (Maleisië 2017 anyone? Hamilton rijdt hard weg, Verstappen kan nog een beetje aanhaken, en na een ronde of 5 loopt die in en blijkt Hamilton een sitting duck te zijn). Als Mercedes dit nu dus nog steeds doet en Red Bull keer op keer, onterecht, is gegaan voor "Mercedes is toch veel te snel" is dat een zeer, zeer, kostbare fout. Hopelijk dat afgelopen race de ogen dan ook heeft geopend bij Red Bull, en ze nu niet op voorhand al gaan voor "settling for third, Mercedes is te snel". Maar ze de eerste rondes ook doorrijden en als Mercedes dan normaliter de boel terug draait eens kijken of je dan echt terug kunt komen of in ieder geval kortbij genoeg om Mercedes uit hun comfort zone te houden.
De tactiek van Mercedes is zo simpel als je het omschrijft. RBR heeft gewoon veel verloren rond de overstap naar Honda en het liefst zag je een motor die gelijk was aan Mercedes motor maar dat is gewoon niet zo. Dan moet je realistisch zijn en op een andere tactiek gokken. Dat gaat ook niet over 1 nacht ijs. Helaas was de 1e race gewoon een flinke domper.
Het is trouwens wel lekker om jezelf in de underdog positie te zetten, dus Max zal blijven roepen dat hij lekker naar de 3e plaats cruised.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
RobertMe schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:24:
[...]

Na het 8e WK? Russell, want dat 8e kan die pas in 2021 op zijn vroegst behalen, en dan loopt Russell zijn contract bij Williams af.

[...]

In dat geval kunnen ze altijd Claire nog wat extra euro's (of CAD tekeningen :+) toeschuiven. Of ze halen Vettel, als die dit seizoen zijn draai nog weet te vinden. Of ze halen Hulkenberg. Lijkt mij dat er genoeg coureurs wel bij Mercedes willen instappen.
Iedereen zal wel willen instappen maar diegene moet toch tegen de klasse van Max en Hamilton moeten aan schuren anders wordt Mercedes geen wcc. Ik kan maar 1 naam bedenken Leclerc, die komt het dichtste in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ricardo246 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:13:
[...]

Vreemd? Nee, als ik in mijn spiegels ga koekeloeren, en ruk gemanaged wordt door mijn engineer, en totaal geen aandacht besteed aan MAG die duidelijk aan het vertragen was en naar midden baan ging terwijl OCO dit nog zag (voor hij links keek)...
2 mensen die fout zijn hier, en ze heten niet MAG... vreemd nee, olie dom, ja
Ik vind op dit niveau zulke fouten maken, anders best vreemd. ;)
Verder zou ik Magnussen ook niet vrijpleiten want die hoort niet zo midden op de baan te gaan rijden en dan afremmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DoeEensGek schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

De tactiek van Mercedes is zo simpel als je het omschrijft. RBR heeft gewoon veel verloren rond de overstap naar Honda en het liefst zag je een motor die gelijk was aan Mercedes motor maar dat is gewoon niet zo. Dan moet je realistisch zijn en op een andere tactiek gokken. Dat gaat ook niet over 1 nacht ijs. Helaas was de 1e race gewoon een flinke domper.
Het is trouwens wel lekker om jezelf in de underdog positie te zetten, dus Max zal blijven roepen dat hij lekker naar de 3e plaats cruised.
Maar in de race lijken ze er ook niks aan te doen. Mercedes rijdt de eerste ronde al naar een gat van 1s toe en dan denken ze bij Red Bull al "nou, lekker naar de derde plaats cruisen". Terwijl hopelijk de afgelopen race juist heeft aangetoond dat de Red Bull / Honda snel genoeg is om na die eerste fase gewoon weer aan te haken en net zo snel als niet sneller te zijn. Hopelijk dat Verstappen morgen dus weer kan rijden voor wat die waard is, en dan blijkt dat ze of al die andere races dom zijn geweest door als een mak lammetje er achteraan te cruisen, of dat juist blijkt dat ze toch echt te kort komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:44:
[...]

Verder zou ik Magnussen ook niet vrijpleiten want die hoort niet zo midden op de baan te gaan rijden en dan afremmen.
Magnussen krijgt herhaaldelijk te horen dat Räikkönen er aan komt, dus gaat van de racelijn af en vertraagd om uit de buurt te blijven. Dat Ocon dat niet ziet is het probleem van Ocon, niet van Magnussen.

Fout zit dus bij engineer van Ocon die hem verteld dat Magnussen op een timed lap zit. Daardoor verwacht Ocon niet dat Magnussen afremt. Daarnaast dan dat Ocon even niet op let (/in spiegel kijkt) en vervolgens is het te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
RobertMe schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Maar in de race lijken ze er ook niks aan te doen. Mercedes rijdt de eerste ronde al naar een gat van 1s toe en dan denken ze bij Red Bull al "nou, lekker naar de derde plaats cruisen". Terwijl hopelijk de afgelopen race juist heeft aangetoond dat de Red Bull / Honda snel genoeg is om na die eerste fase gewoon weer aan te haken en net zo snel als niet sneller te zijn. Hopelijk dat Verstappen morgen dus weer kan rijden voor wat die waard is, en dan blijkt dat ze of al die andere races dom zijn geweest door als een mak lammetje er achteraan te cruisen, of dat juist blijkt dat ze toch echt te kort komen.
Precies, alhoewel het de race ervoor is geweest die ze wakker heeft moeten schudden. Afgelopen race is het bewijs geweest dat het mogelijk is. Horner zei het ook na afloop, een Mercedes is te verslaan. De race van morgen is dus een belangrijk moment en dan met name voor de jongens die zich met de strategie bezig houden. :) Om Max maak ik me weinig zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:51:
[...]

Magnussen krijgt herhaaldelijk te horen dat Räikkönen er aan komt, dus gaat van de racelijn af en vertraagd om uit de buurt te blijven. Dat Ocon dat niet ziet is het probleem van Ocon, niet van Magnussen.

Fout zit dus bij engineer van Ocon die hem verteld dat Magnussen op een timed lap zit. Daardoor verwacht Ocon niet dat Magnussen afremt. Daarnaast dan dat Ocon even niet op let (/in spiegel kijkt) en vervolgens is het te laat.
Zit ik eens Ocon te verdedigen. :N :P

RBR heeft kennelijk nog wel meer gebracht. Natuurlijk alweer een nieuwe achtervleugel, maar dus ook nieuwe frontwing endplates en ze lijken nu ook te spelen met de brake ducts. Ongetwijfeld gaat dat ook om temperatuurmanagement. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Weet waar je aan begint... >:)
Er zijn er die om minder een ban kregen. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door DoeEensGek op 15-08-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Dat denken ze niet.
In de eerdere races waren ze gewoon te langzaam.
Na 1 ronde 1s, na 2 rondes 2 etc tot 10s achter na 10 rondes en tot de eerste pitstops.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DoeEensGek schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:52:
[...]

Precies, alhoewel het de race ervoor is geweest die ze wakker heeft moeten schudden.
Daar heb je achteraf wel gelijk in ja. Maar elke race echt op 100% rijden in de hoop dat die voor je uiteindelijk door een issue te pakken zijn is natuurlijk ook een risico. Zou Verstappen wel ook de 3e? plek in Bahrein vorig jaar hebben opgeleverd.
De race van morgen is dus een belangrijk moment en dan met name voor de jongens die zich met de strategie bezig houden. :)
Foei :+. Sinds het commentaar van Olav Mol in Brazilië 2019 weet iedereen toch dat "datameisje" daar leiding aan geeft. Als in: Hannah Schmidt, hoofd strategie bij Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:58:
[...]

Dat denken ze niet.
In de eerdere races waren ze gewoon te langzaam.
Na 1 ronde 1s, na 2 rondes 2 etc tot 10s achter na 10 rondes en tot de eerste pitstops.
En na hoeveel rondes had Verstappen de strijdt opgegeven en kon Mercedes dus ook gaan cruisen? :P Dat Mercedes de eerste ronde(s) met 1s per ronde weg rijdt staat als een paal boven water. Maar vervolgens gaan ze gewoon langzamer rijden en "managen ze het gat". Als het gat 10 ronden lang elke ronde met een 1s oploopt betekend dat gewoon dat Verstappen ook langzamer is gaan rijden. Immers rijdt Mercedes ook maar een ronde of 3 op "full beans". Als Mercedes na die ronde of 3 dus langzamer gaat rijden en het gat nog steeds met 1s op loopt zou Verstappen dus ook zijn gaan managen / langzamer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Betekend dit dat we sowieso 2 stoppers krijgen? Aangezien de harde en medium banden verplicht zijn? En starten op de rode band?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3VFah6b5qxN0XsCxmufbQROphQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oucnubjBQrv8cxwaoWduYmht.png?f=user_large

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

Luxicon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:12:
Betekend dit dat we sowieso 2 stoppers krijgen? Aangezien de harde en medium banden verplicht zijn? En starten op de rode band?
[Afbeelding]
Nee, het gebruik van 1 van de 2 banden is verplicht. Dit is bij iedere race zo.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Luxicon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:12:
[Afbeelding]
Nope, dat is altijd zo. Er zijn twee sets mandatory om beschikbaar te hebben voor de race. In 99% van de gevallen is dat de hard & medium. Soms wordt daarvan afgeweken en is het 2x de hardste compount. Maar in ieder geval is het verplicht om die set(s) beschikbaar te hebben tijdens de race, maar niet verplicht om er op te rijden. Maar in die zin ook een rare regel, omdat je sowieso al verplicht op twee verschillende compounts moet rijden. Dus tenzij Pirelli 2x dezelfde compount als mandatory aangeeft voldoe je hier automatisch aan.

Zelfde als de mandatory Q3 band / compount. Ricciardo heeft vorige week helemaal niet op de soft gereden in Q3, terwijl die wel mandatory was. Ook daarbij "je moet een set er voor hebben" (en daarna verplicht inleveren?). Maar daadwerkelijk gebruik is niet verplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
@Edd @RobertMe Oke, dat is duidelijk. In deze zou het ook bijzonder vreemd zijn als ze enkel op de softs willen rijden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Luxicon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:18:
@Edd @RobertMe Oke, dat is duidelijk. In deze zou het ook bijzonder vreemd zijn als ze enkel op de softs willen rijden.
En daarmee zouden ze niet eens aan het reglement voldoen dat stelt dat je verplicht op twee verschillende compounts mag rijden. Anders had Verstappen vorige week waarschijnlijk ook hard => hard gedaan gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Net de Q teruggekeken en verrassend dat Mercedes op de softs start. Nu Max dat ook doet ben ik erg benieuwd. Als Max de druk erop kan houden en Mercedes slijt de banden harder met een volle tank kan het gunstig uitpakken.
Vettel pijnlijk op 0.002 niet naar Q3.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Zijn er meer mensen die zien nu dat Max is net zo'n killer als Schumacher Sr?
2 jaar geleden zou in hetzelfde team Hamilton Max hebben verslagen. Maar zet ze nu in hetzelfde team en Max vermorzeld hem, net zoals hij deed met Ricciardo.
Ik zie in Max echt als ik heb gezien met een beginnende Schumacher, Beter zijn dan de auto kan, dat kunnen er niet veel.
zet hem eens in de Mercedes of zelfs in de rose...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:44:
2 jaar geleden zou in hetzelfde team Hamilton Max hebben verslagen. Maar zet ze nu in hetzelfde team en Max vermorzeld hem, net zoals hij deed met Ricciardo.
Ik zie in Max echt als ik heb gezien met een beginnende Schumacher, Beter zijn dan de auto kan, dat kunnen er niet veel.
zet hem eens in de Mercedes of zelfs in de rose...
Max gaat nooit naast Hamilton zitten dus we zullen dat nooit weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

Arjantje72 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:44:
Nu pas? ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:23:
[...]
Nu doe je net of het de laatste jaren enkel om Mercedes en Red Bull draaide? Volgens mij was er nog een ander team waar rekening mee te houden was? Voor dit jaar gaat het wel op wat je zegt, Ferrari is voor Mercedes geen team meer om rekening mee te houden, en de eerste rijder in de RB16 hoeft dat eigenlijk ook niet op dit moment.

In Maleisië 2017 was Red Bull simpelweg het betere team, niet alleen Hamilton werd toen opgejaagd, RB was niet geweldig veel sneller, maar voldoende om het verschil te maken. Mercedes had meer last van clipping dan de RB13 in die eerste paar ronden, en na ingaan van 3e ronde was het prijsschieten voor Verstappen. Ferrari had zichzelf buitenspel gezet voor die race, dus dat kwam goed uit, want die waren ook aardig snel ;)

Maar vanaf nu lijkt (hoop ik), de tactiek voor Red Bull vooral > gaan met die banaan en kijken waar het schip strandt (en dan hopelijk niet in die eerste paar bochten, 2017 repeat :X )

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Jackson6 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:50:
[...]

Max gaat nooit naast Hamilton zitten dus we zullen dat nooit weten.
Maar wat denk je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Jawel 2 jaar geleden moest Max nog veel leren. Nu niet meer :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Dat je Hamilton niet moet onderschatten. 6x WDC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
Jackson6 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:11:
[...]

Dat je Hamilton niet moet onderschatten. 6x WDC.
Ooh zeker wel hij is een levede legende, maar ruil Bottas in tegen Max en ik denk serieus dat Hamilton zomaar niet de records van Schumacher gaat verbreken en we hele gave duels gaan zien :)

Wie zou niet Hamilton en Verstappen in hetzelfde team willen zien?

[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje72 op 15-08-2020 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Arjantje72 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:15:
[...]

Wie zou niet Hamilton en Verstappen in hetzelfde team willen zien?
Hamilton en Toto :+

En als Toto gaat, gaat Hamilton ook :+

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 15-08-2020 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:01:
[...]

Nu doe je net of het de laatste jaren enkel om Mercedes en Red Bull draaide? Volgens mij was er nog een ander team waar rekening mee te houden was? Voor dit jaar gaat het wel op wat je zegt, Ferrari is voor Mercedes geen team meer om rekening mee te houden, en de eerste rijder in de RB16 hoeft dat eigenlijk ook niet op dit moment.
Ik doelde dan ook op dit jaar. Maleisië diende alleen als voorbeeld dat Mercedes die tactiek al jaren toepast. Niet dat voor Red Bull elk jaar had kunnen gelden dat ze Mercedes moesten blijven opjagen en niet meteen moeten laten gaan. Maar dit jaar is het dan Mercedes vs Verstappen. Waarbij het er na de race van vorige week de schijn van heeft dat Red Bull niet geloofde dat ze Mercedes pijn konden doen. Terwijl nu zomaar eens gebleken kan zijn dat Verstappen na de eerste snelle rondes van Mercedes nog wel eens binnen de (un)comfort zone van Mercedes kan blijven rijden waardoor ze wel kwetsbaar worden (door slechter banden management, of toch nog een geregelde strategische fuckup (vooral met (V)SC). Als Verstappen dit seizoen elke race wat meer ervoor ging had er wellicht dus al veel meer in gezeten, waaronder, zoals @DoeEensGek al terecht aankaarte, de mogelijke winst in Silverstone / GP Groot Brittannië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Waah schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:29:
[...]

Hamilton en Toto :+

En als Toto gaat, gaat Hamilton ook :+
Dus Hamilton gaat naar Aston Martin volgend jaar? Daarom heeft Vettel nog niks getekend (maar Hamilton ook niet). Vettel rijdt volgend jaar bij Mercedes :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57

pinda powerrr

Slow down...

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Het wordt toch eens tijd om een TR aan te maken...

Renault verdedigen.
Rosberg goed vinden
Ocon verdedigen

Help! Dat account is echt wel gehackt!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
redfoxert schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:45:
[...]

Dus Hamilton gaat naar Aston Martin volgend jaar? Daarom heeft Vettel nog niks getekend (maar Hamilton ook niet). Vettel rijdt volgend jaar bij Mercedes :D
Hamilton heeft wel eens geroepen dat als Toto gaat, hij ook gaat. Maar nu dat van Toto die een stap terug wil doen serieuzer wordt, lijkt die van gedachten te zijn veranderd.

https://www.google.com/am...-prix-a9672341.html%3famp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
pinda powerrr schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:51:
[...]

Het wordt toch eens tijd om een TR aan te maken...

Renault verdedigen.
Rosberg goed vinden
Ocon verdedigen

Help! Dat account is echt wel gehackt!
Maak dan een TR aan. watje. :> ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Joeridev schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:34:
[...]

Ik zag op de F1-site dat Red Bull 0,2 sec. achter Mercedes staat qua race pace. Ik kon uit de statistiek alleen niet opmaken of het hier gaat om het gemiddelde van beide coureurs. Heb jij enig idee? Albon haalt het gemiddelde namelijk aardig onderuit, terwijl Bottas veel beter zijn teamgenoot benadert.
Ik heb het over de statistiek van f1bythenumbers en die liet een heel ander beeld zien dan de F1-site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:03
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:02:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ver wint niet maar valt uit ben ik bang

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 02:21:
[...]

Ik heb het over de statistiek van f1bythenumbers en die liet een heel ander beeld zien dan de F1-site.
Maar uiteindelijk rijden ze allemaal op basis van een pre-set delta. Dus dat Verstappen sneller of langzamer is zegt helemaal niks. Daarvoor moet je ook al weten hoe de banden er uit zagen erna, hoeveel benzine er in zit (slijtage op basis van zware of lichte auto? En "langzaam" kunnen ze natuurlijk ook rijden met een lege tank).

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19

CeesKees

I rest my Kees

Niemand? Nou ja. Dan ik maar....

R A C E D A Y

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:41:
[...]

Maar uiteindelijk rijden ze allemaal op basis van een pre-set delta. Dus dat Verstappen sneller of langzamer is zegt helemaal niks. Daarvoor moet je ook al weten hoe de banden er uit zagen erna, hoeveel benzine er in zit (slijtage op basis van zware of lichte auto? En "langzaam" kunnen ze natuurlijk ook rijden met een lege tank).
Het is een racesimulatie die ze gedaan hebben dan lijkt het mij vrij duidelijk waarmee ze gereden hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Race day inderdaad. Ben benieuwd of het een beetje spannende race gaat worden.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Jasphur schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:01:
Race day inderdaad. Ben benieuwd of het een beetje spannende race gaat worden.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/0c/e2/e8/0ce2e849d03ad12f639074f76b30f5a0.jpg

:O :P

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:01:
[...]

Het is een racesimulatie die ze gedaan hebben dan lijkt het mij vrij duidelijk waarmee ze gereden hebben. ;)
Ja? 100KG? 75KG? 50KG? En elke 10KG scheelt 0,1 seconde per ronde meen ik? Dus die 0,2 sneller, of langzamer, afhankelijk van de bron, kan 20KG verschil maken, niet heel onrealistisch dus dat zo'n verschillen er in kunnen zitten. Daarnaast gaven ze vrijdag op Sky al aan ee vanuit te gaan dat Mercedes op een vrijdag met minimaal 50KG brandstof rijdt, ook de quali-simulaties dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:44:
[...]

Ik heb dat filmpje vanuit ocon's oogpunt vaker bekeken en volgens mij is het meer ocon die accelereert dan Magnussen die afremt. Althans ik hoor een motor vol de toeren in gaan waarna MAG ineens dichterbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Lets hope not. Haha. Zou graag in ieder geval 1 SC willen hebben vlak nadat iedereen al gepit heeft ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik verwacht, in tegenstelling to Wolff en Hamilton, niet dat Verstappen hier veel kan doen. Inhalen is lastig en Mercedes heeft 2 autos waarmee ze de taktiek van RB kunnen verstoren. De taktiek is toch vrijwel hetzelfde en dit keer worden er geen bandenproblemen verwacht.

Zelfs ALS de RB qua race pace goed is, dan nog kan MERC de 2e auto (wie dat ook is na bocht 1, waarschijnlijk Bottas) Verstappen gewoon tegenhouden en Hamilton laten weglopen. Probeer je de undercut gaat Mercedes gewoon mee. Blijf je langer buiten gaat MERC op verse banden sneller en hebben ze eventueel aan het eind van de race wel slechtere banden, maar kom je er niet voorbij.

Ik verwacht weinig spannends voorin, en lekker veel actie in het middenveld.

Uiteraard hoop ik er volledig naast te zitten, maar MERC probeert zich met een dikke 1-2 nog steeds in de underdogpositie te wringen. Dat is pure comedie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Jij verwacht een megacrash tussen rb, merc en renault? Ik zie LEC p1, dan NOR, SAI, VET, daarna wordt het onduidelijk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

Lets hope not. Haha. Zou graag in ieder geval 1 SC willen hebben vlak nadat iedereen al gepit heeft ofzo.
Vlak nadat iedereen gepit heeft? Dan rijden ze dus weer op hun vaste plek. Leuker is dan midden in pit window of zo. Dan heb je een deel dat door SC niet meer op hun plek zit en ze dus moeten/kunnen inhalen. SC na pitstops krijg je juist weer een lange trein waarbij niemand kan inhalen omdat ze al op plek rijden waar ze horen en de boel kort op elkaar zit wat inhalen nog eens lastiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:35:
[...]

Vlak nadat iedereen gepit heeft? Dan rijden ze dus weer op hun vaste plek. Leuker is dan midden in pit window of zo. Dan heb je een deel dat door SC niet meer op hun plek zit en ze dus moeten/kunnen inhalen. SC na pitstops krijg je juist weer een lange trein waarbij niemand kan inhalen omdat ze al op plek rijden waar ze horen en de boel kort op elkaar zit wat inhalen nog eens lastiger maakt.
Ik zie een dergelijke SC altijd als een tweede start. Nieuwe ronden, nieuwe kansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
..behalve voor HAM, die rijdt toevallig nét ter hoogte van de pit >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Hann1BaL schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:34:
Ik verwacht, in tegenstelling to Wolff en Hamilton, niet dat Verstappen hier veel kan doen. Inhalen is lastig en Mercedes heeft 2 autos waarmee ze de taktiek van RB kunnen verstoren. De taktiek is toch vrijwel hetzelfde en dit keer worden er geen bandenproblemen verwacht.

Zelfs ALS de RB qua race pace goed is, dan nog kan MERC de 2e auto (wie dat ook is na bocht 1, waarschijnlijk Bottas) Verstappen gewoon tegenhouden en Hamilton laten weglopen. Probeer je de undercut gaat Mercedes gewoon mee. Blijf je langer buiten gaat MERC op verse banden sneller en hebben ze eventueel aan het eind van de race wel slechtere banden, maar kom je er niet voorbij.
Max tegenhouden durven/kunnen ze denk ik niet. Verwacht dan eerder dat RB dwingt Mercedes de taktiek verschillend te maken voor beide coureurs en dan kan Max nog wel eens P2 behalen

Mijn voorspelling:
1. Bot
2. Ver
3. Ham

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

RobertMe schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:16:
[...]

Ja? 100KG? 75KG? 50KG? En elke 10KG scheelt 0,1 seconde per ronde meen ik? Dus die 0,2 sneller, of langzamer, afhankelijk van de bron, kan 20KG verschil maken, niet heel onrealistisch dus dat zo'n verschillen er in kunnen zitten. Daarnaast gaven ze vrijdag op Sky al aan ee vanuit te gaan dat Mercedes op een vrijdag met minimaal 50KG brandstof rijdt, ook de quali-simulaties dus.
Dit dus indd. De FP2 simulatie moet nog gecorrigeerd worden voor diverse zaken zoals brandstof, die wij als publiek niet weten. (En RBR weet ook niet precies hoeveel Merc mee reed). De FP2 is input om de daadwerkelijke race pace en strategie te bepalen voor de zondag.

Maar het zegt niet helemaal niks; je kan als team je worst case scenario alvast uitsluiten: als je zelf met minimaal brandstof, maximaal engine race mode, en blaren op de banden alsnog tweede uit de FP2 race simulatie eindigt, dan zou ik de fles champagne nog even in de koelkast houden. :P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Dat hoogteverschil <3

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Efeh4YdWkAErXDV?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
Was er niet zoiets dat als @Jasphur kijkt Verstappen pech krijgt? :-(

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Arjantje72 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:25:
Was er niet zoiets dat als @Jasphur kijkt Verstappen pech krijgt? :-(
Echt? Goed om te weten :X

Over 15 min. bij @Jasphur thuis:

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/66c06bddaa7b5ab1807387e95302542e/tenor.gif?itemid=13172811

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
ND863 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

Dit dus indd. De FP2 simulatie moet nog gecorrigeerd worden voor diverse zaken zoals brandstof, die wij als publiek niet weten. (En RBR weet ook niet precies hoeveel Merc mee reed). De FP2 is input om de daadwerkelijke race pace en strategie te bepalen voor de zondag.

Maar het zegt niet helemaal niks; je kan als team je worst case scenario alvast uitsluiten: als je zelf met minimaal brandstof, maximaal engine race mode, en blaren op de banden alsnog tweede uit de FP2 race simulatie eindigt, dan zou ik de fles champagne nog even in de koelkast houden. :P
Yes, it is true that unfortunately I have no way to adjust for fuel load or engine mode. That information is not (and will never be) publicly available.

I just gave to assume that the teams are running similar programs. There is no point for a team to run a race simulation stint with with 10kg of fuel. The car will behave completely different with a full tank, so they're not really gaining a ton of knowledge from running with an empty tank.

Yes, teams play mind games with other teams but they still need to get their own data. What's the point of playing mind games if you know nothing about how your car will behave under actual race conditions?

Fp2 data can give us as spectators a general idea of how teams are looking for the race, but it will never be perfect because we do not have all the data. Not even the teams with all their money and all their data can get perfect predictions just based on the numbers that they get from the free practices.

Regarding the F1 site, I have no idea how they do their math. They have never been transparent about the way they calculate their deltas. It would be good to know though since they usually produce numbers that are different from mine(not s!) .

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barney123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
Op welke band start Max ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
iedereen op softs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjJlQmLLUZhmygASqmrqnVHM7Ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nxvxRUiAuKOAHf2jmYq1oIIx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdgyATed_xOviTu95lnbd942RCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/thJ14z0ZasjmIyx3BNiNSMfs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door demonic op 16-08-2020 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
f1bythenumbers schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:50:
[...]

Yes, it is true that unfortunately I have no way to adjust for fuel load or engine mode. That information is not (and will never be) publicly available.

I just gave to assume that the teams are running similar programs. There is no point for a team to run a race simulation stint with with 10kg of fuel. The car will behave completely different with a full tank, so they're not really gaining a ton of knowledge from running with an empty tank.

Yes, teams play mind games with other teams but they still need to get their own data. What's the point of playing mind games if you know nothing about how your car will behave under actual race conditions?

Fp2 data can give us as spectators a general idea of how teams are looking for the race, but it will never be perfect because we do not have all the data. Not even the teams with all their money and all their data can get perfect predictions just based on the numbers that they get from the free practices.

Regarding the F1 site, I have no idea how they do their math. They have never been transparent about the way they calculate their deltas. It would be good to know though since they usually produce numbers that are different from mines.
Would be dangerous if they would be mines :)
Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.