pro_6or schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:36:
[...]
Stel nou dat het morgen weer een bandenvreter wordt, wit wit geel is dan misschien wel de enige optie om nog iets van pace te houden. Max heeft meen ik die optie.
Merc wint natuurlijk gewoon weer maar je mag hopen toch! Max Was zonder het foutje in S2 op 0,7 geëindigd. Hopelijk zit hij er in de race ook 0,2 a 0,3 dichterbij doordat ze nu voor meer PUs gaan (en wat meer slijtage kunnen nemen).
Uiteraard. Je noemt het een optie voor Max, maar hij start verplicht en als enige op witte banden. De rest verplicht op geel (in de top 10).
Puur theoretisch is in het geval van een zeer bandenvretende race wit-wit-geel het beste. Daarna geel-wit-wit.
Praktisch gezien raakt Max misschien verstrikt rond P6 of P7.
Een gokje, maar een echt duidelijk voordeel zie ik niet. Max gaat MER normaal gesproken niet bijhouden. Hij kan dus maximaal P3 halen als MER niks overkomt. Hij start op P4, toevallig door de Hulk, maar met gelijke banden en strategie rijdt Max de Hulk zeker voorbij.
Zonder uitvallen of problemen bij HAM, BOT en VER:
Zonder gok wordt Max P3. Met gok wordt hij P3... Dat hij gokt, snap ik, maar er is volgens mij niet echt iets mee te winnen.
Hopelijk is het effect sterker dan wat ik verwacht en kan Max op het einde van de race druk leggen op BOT en/of HAM. Ook al is de delta-t nog een seconde of drie te veel, dat is al heel wat beter dan de >30 s die HAM vaak genoeg weet te behalen.