[F1 2020] Race 5 70th Anniversary Grand Prix Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste
Acties:
  • 102.599 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ocon dus 3 plaatsen grid penalty en 1 strafpunt.

https://gpupdate.net/nl/f...-wegens-hinderen-russell/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByeNoOlhr3muSg_8ppfNexlH6iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMJiiMWHePkm6RxiNoPTuEuJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Hoyden op 08-08-2020 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Verwijderd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:22:
[...]

Volgens mij heeft Perez heel wat meer keren op het podium gestaan hoor.
Resultaten uit het verleden......

En Hulk zit er pas een paar rondes in; moet je nagaan hoeveel beter hij is dan Stroll. En Stroll staat 2-1 voor tegen Perez in kwalipace.

Perez is geen pannenkoek natuurlijk, maar de Hulk schat ik op pace echt hoger in. Zonder sponsorgeld uit Mexico had Perez allang geen F1 meer gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Wat is het voordeel voor Max om te starten op wit? Iedereen zal later ook naar wit gaan toch? Dus wit-geel maakt geen verschil met geel-wit, of mis ik iets? Nadeel is dat je bij de start een grote kans hebt om een paar plekken in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Knap gereden van Hulkenberg. De RP kon / kan dus sneller. In de race zullen ze denk ik wel iets terug zakken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ondertussen staat het 3-2 in kwalificatie, zowel tussen Ricciardo en Albon als Gasly en Albon...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24
DutchAddick schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:14:
Wat is het voordeel voor Max om te starten op wit? Iedereen zal later ook naar wit gaan toch? Dus wit-geel maakt geen verschil met geel-wit, of mis ik iets? Nadeel is dat je bij de start een grote kans hebt om een paar plekken in te leveren.
Derde wordt hij toch wel, je moet iets proberen. Ook is in de tweede stint je auto lichter, wellicht pakt dat beter uit op geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Mocht er een safety car komen dan is dat nice en je hebt waarschijnlijk op het eind snellere banden waardoor je dan dus wellicht nog kan inhalen als andere op oudere hards rondrijden. Weet eik niet of dat laatste van toepassing is though, wordt het geen 2-stopper? Denk niet dat ze hem op medium-hard gaan uitrijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Met een beetje geluk kan hij Hulkenberg voorbij met de start. In de hoop hij het verkeer achter hem iets ophoudt. Vervolgens langer doorrijden dan de rest en minder last hebben van drukte / verkeer. Zoiets gok ik. Het is de medium band van vorige week.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Meer brandstof, zwaardere auto, minder slijtage op harde band tov medium band ? Max zal genoeg problemen hebben om de “meute” achter hem de eerste ronden achter hem te houden maar hij is agressief/dominant genoeg om de race lijn te verdedigen. Als de auto lichter is kan je op de medium band meer profijt hebben dan de harde band en uit eindelijk meer snelheid grip meenemen neem ik aan ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
In een ideale wereld/simulatie:

Je begint met een volle tank brandstof en daarom wil je een zo hard mogelijke band hebben ivm slijtage. Als je dan naar de zachtere band switcht, kun je met een lege tank snellere rondetijden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het wordt sowieso een verassing hoe de banden zich gaan gedragen en hoeveel stops er komen, maar ik gok toch op safe.. 2 stops.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
Ik denk dat Vettel en Russell misschien wel 3 stops moeten doen.. die rode band...

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
GAIAjohan schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:24:
Ik denk dat Vettel en Russell misschien wel 3 stops moeten doen.. die rode band...
Die hebben toch gewoon vrije bandenkeuze?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:44
GAIAjohan schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:24:
Alleen top 10 neemt de banden van Q2 mee, de rest heeft vrije keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:58
FabianGTI schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:27:
[...]

Alleen top 10 neemt de banden van Q2 mee, de rest heeft vrije keuze
Oh ja, d'oh |:(

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Verschil met Q3 vorige week is wel groot. Toen reed Max 1:25.325 en nu 1:26.176

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Stel je voor een wereld zonder MER. Was VER al een keer wereldkampioen geweest en Hulk zijn 1ste pole.

Mag ik dat a.u.b nog een keer meemaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:29
NoahAmber schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:42:
Stel je voor een wereld zonder MER. Was VER al een keer wereldkampioen geweest en Hulk zijn 1ste pole.

Tweede pole voor Hulkenberg dan ;) Brazilië 2010 in de Williams. Alleen zichzelf in de race uitgeschakeld toen die IIRC van aan de leiding in gevecht was het Hamilton en vervolgens met inhalen van backmarkers zichzelf en Hamilton uitschakelde

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
NoahAmber schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:42:

Had in een wereld zonder Mercedes die roze wagen wel zo snel kunnen rijden? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:48:
[...]

Tweede pole voor Hulkenberg dan ;) Brazilië 2010 in de Williams.
Ook goed..:) 2de
EJanus schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:50:
[...]

Had in een wereld zonder Mercedes die roze wagen wel zo snel kunnen rijden? })
Dat is het mooie aan: stel je voor.. :)

[ Voor 37% gewijzigd door NoahAmber op 08-08-2020 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Luxicon schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:22:
Het wordt sowieso een verassing hoe de banden zich gaan gedragen en hoeveel stops er komen, maar ik gok toch op safe.. 2 stops.
Gezien ze vorige week net wel / net niet de race konden uitrijden op de C1 denk ik dat het deze week echt wel een twee-stopper wordt. Met "de mediums" van vorige week gaan ze echt geen 35 ronden of zo rijden. En dan zouden ze ook nog 17 rondes op de "softs van vorige week" moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe

YouTube: Hulkenberg's Incredible Q3 Lap At Silverstone | 70th Anniversary Gra...

Lijkt toch een zeer strakke ronde te zijn. Uiteindelijk zullen er wel wat kleine dingetjes zijn (lijn in Brooklands & Luffield ziet er nogal raar uit), maar denk niet dat het echt veel harder kon en auto lijkt op rails te liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 08-08-2020 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waar vindt ik terug wie nog welke banden tot zijn beschikking heeft morgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

hjs schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:18:
Denk nog nergens,
Zie het op Reddit ook nog niet langs komen, en daar is er iemand die er ook een post over heeft geopend.
Denk dat het over een niet al te lange tijd wel online staat

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
hjs schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:18:
Op het Twitter account van PirelliSport komt deze info te staan..
Nu echter nog niks: https://twitter.com/pirellisport?s=12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
Wat een vreemde quali. Kreeg Overlijdensnieuws te horen tijdens het kijken (familie). Later de quali verder gekeken En mooi dat de Hulk naar de 3e stek rijd.

Hopenlijk dat RBR zich nog toch ECHT achter de oren begint te krabben. Hoe kun je met zo’n budget je zo laten bijhalen door de F1.5. Het is dat ze in de race een goede pace hebben, anders waren ze de top van de F1.5 zowat! Btw, ik vind wat RP doet prima hoor. Niet erg sportsmanship, maar hè ze gaan wel lekker!

Mooi dat Max op da harde band start, nu maar hopen dat er niet meteen een pacecarsituatie zich voordoet....

Vettel naar RBR; ja graag nog steeds.
Hulk naar RBR: doe maar niet. Hij is wel goed, maar ik schat in niet zo goed als Albon. Mooi bij AT of Haas. Gaan rijden

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
wowly schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:01:
Wat een vreemde quali. Kreeg Overlijdensnieuws te horen tijdens het kijken (familie). Later de quali verder gekeken En mooi dat de Hulk naar de 3e stek rijd.

Hopenlijk dat RBR zich nog toch ECHT achter de oren begint te krabben. Hoe kun je met zo’n budget je zo laten bijhalen door de F1.5. Het is dat ze in de race een goede pace hebben, anders waren ze de top van de F1.5 zowat! Btw, ik vind wat RP doet prima hoor. Niet erg sportsmanship, maar hè ze gaan wel lekker!

Mooi dat Max op da harde band start, nu maar hopen dat er niet meteen een pacecarsituatie zich voordoet....

Hulk naar RBR: doe maar niet. Hij is wel goed, maar ik schat in niet zo goed als Albon. Mooi bij AT of Haas. Gaan rijden
gecondoleerd

Een (V)SC in de eerste 10 ronden heeft geen invloed op de top 10. Die rijden op mediums en dan is het nog te vroeg.
Daarna zou een (V)SC inderdaad vervelend kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon

Zal dit enkel te maken hebben met een andere voorvleugel? Of is er meer veranderd qua auto / regelgeving?

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
Norris zit zijn team weer is van het werk te houden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
RobertMe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:51:
[...]

Gezien ze vorige week net wel / net niet de race konden uitrijden op de C1 denk ik dat het deze week echt wel een twee-stopper wordt. Met "de mediums" van vorige week gaan ze echt geen 35 ronden of zo rijden. En dan zouden ze ook nog 17 rondes op de "softs van vorige week" moeten.
Zo bedoelde ik het, ik zei het alleen alsof een 1 stopper mogelijk is. Dat denk ik niet. Het zal denk ik een 2 of 3 stopper gaan worden. Dat is lastig in te schatten, maar het anderzijds vreemd als de banden ineens zo kort meegaan, terwijl de voor de rest ontzettend lang meegaan, vergeleken met een paar seizoenen terug.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Gecondoleerd. :/
Maar ik denk dat het een combinatie van factoren was. Ten eerste is RBR sinds die nieuwe Pirelli banden, gewoon slecht op de zachtere banden. Nu nog een stap zachter gaan, helpt ze waarschijnlijk niet. Het was ook zeer tekenend dat veel teams sneller op mediums waren dan softs. Voor RBR is het alleen erger. De temperaturen komen er nog eens bovenop.

Tweede is dat ze nog steeds last hebben van onderstuur, zeker in langzame bochten. Er gaat iets mis met die luchtstroom, maar de nieuwe onderdelen zijn er niet. Max lijkt er ondertussen redelijk omheen kunnen te rijden, Albon absoluut niet. Max was alleen ook wat verward waarom het P4 was. Het was ook niet dat zijn ronde nu zo slecht was. Het is alleen wel duidelijk dat die auto simpelweg veel meer aerodynamische druk zou moeten genereren dan die nu doet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
werphengel schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:34:
Verschil met Q3 vorige week is wel groot. Toen reed Max 1:25.325 en nu 1:26.176
De MER's waren ook zo'n 0,800 langzamer dan vorige week. [1:24:303 om 1:25:154] Dus ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je wilt zeggen.

Als je had willen zeggen dat de Q3 vandaag overall langzamer was dan vorige week dan had dat volstaan zonder er specifiek een naam bij te noemen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ee6OwIbXkAE0wTd?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ee6G0EOXgAEjsZI?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ee4_4w-WsAANBKp?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ee575RBWAAAu7ZB?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ee6ISMTXoAULRgD?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19

Blokker_1999

Full steam ahead

StealthyPeanut schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

In een ideale wereld/simulatie:

Je begint met een volle tank brandstof en daarom wil je een zo hard mogelijke band hebben ivm slijtage. Als je dan naar de zachtere band switcht, kun je met een lege tank snellere rondetijden zetten.
Dat is 1 optie, maar de tegenstander zit dan nog altijd voor je. Je kan die wel bijhalen, maar je moet er alsnog voorbij. Een andere belangrijke reden is dat door langer te gaan kom je mogelijks in een voordelige situatie terecht. Bijvoorbeeld, de Mercedes wagens hebben hun pitstop achter de rug, Max rijdt op dat moment P1 en in het middenveld maakt iemand een schuiver. SC komt de baan op en Max kan pitten voor snellere banden, mogelijks zonder zijn P1 te verliezen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is het post qualifying interview met ALB al ergens te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

sjaool schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:13:
[...]

Getuige de boks van Max naar Nico is dat inderdaad zo.
Ocon disagrees.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

demonic schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:03:
[...]

gecondoleerd

Een (V)SC in de eerste 10 ronden heeft geen invloed op de top 10. Die rijden op mediums en dan is het nog te vroeg.
Daarna zou een (V)SC inderdaad vervelend kunnen zijn.
Als ze dan wel gaan en Max blijft buiten kan hij op P1 liggen (mits gat tussen Nico en Hamilton niet te groot is). Als Max zijn stint dan lang kan houden...

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

Edd

sloth schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:49:
Is het post qualifying interview met ALB al ergens te vinden?

https://streamable.com/syjbz8

-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Ik heb nog even zitten kijken, Hulkenberg doet het sowieso goed op Silverstone. Alleen vorig jaar was Ricciardo hem te snel af, de jaren ervoor (tot 2012) was ie telkens sneller dan zijn teamgenoot. Een baan die hem wel bevalt.

Stroll was dus nog nooit sneller dan zijn teamgenoot op deze baan, pas vorig weekend was ie sneller dan Hulk en die had nog een handicap dat weekend.

Dus ik snap het op zich wel dat Hulk ervoor staat. Veel ervaring met de serie, baan die hem bevalt en een auto die goed ligt. Stroll is gewoon geen kwalificatie-beest. Ook niet tegen Perez. Maar in de race doet ie het niet verkeerd en hij haalt nu in ieder geval weer Q3.

Het is nu aan Hulk om in de race te laten zien dat ie er thuis hoort. Dan zie ik hem nog wel terugkomen volgend jaar.

Verder toont Hulk nu ook aan dat de teams beter voorbereid moeten zijn op het wisselen van hun coureurs. Laat reserverijders al een stoeltje maken, geef ze een handleiding mee en wellicht al even een sessie geven om te wennen aan de auto voor als ze in de toekomst in moeten vallen. Ik denk niet dat Perez de laatste gaat zijn die een race moet missen.

Ook is het handig om alvast een overal, helm en dergelijke te hebben. Misschien zelfs al wat promotie-materiaal. Ja het kost geld als je het niet nodig gaat hebben, maar last-minute dit soort dingen doen brengt alleen maar meer stress en slechte prestaties met zich mee.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Luxicon
Hulkenberg, Verstappen en Ricciardo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuNFCrWLUFi7P7aILR4sOPC34EA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdksKz4zeJ053wFkaX087QPv.jpg?f=fotoalbum_large

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:59:
Verder toont Hulk nu ook aan dat de teams beter voorbereid moeten zijn op het wisselen van hun coureurs. Laat reserverijders al een stoeltje maken, geef ze een handleiding mee en wellicht al even een sessie geven om te wennen aan de auto voor als ze in de toekomst in moeten vallen. Ik denk niet dat Perez de laatste gaat zijn die een race moet missen.

Ook is het handig om alvast een overal, helm en dergelijke te hebben. Misschien zelfs al wat promotie-materiaal. Ja het kost geld als je het niet nodig gaat hebben, maar last-minute dit soort dingen doen brengt alleen maar meer stress en slechte prestaties met zich mee.
McLaren heeft dat in ieder geval gedaan. DiResta hebben ze nu min of meer vastgelegd en al een seat fitting gedaan. Maar verder niks en gaat er denk ik niks gebeuren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Breezers

HUL bij Jack/Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:34
Jij denkt dat Nico morgen zomaar aan de kant gaat voor Max? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
hoevenpe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:32:
[...]

Mag het hopen van niet.
Hij staat er on merit voor (in Q3 iig), dus vooral proberen ervoor te blijven.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 16:47

CoronelHimself

Division Brabant

[...]

Ja, en ook dat Nico confirmed is om Albon te vervangen. Daarom leeft hij nu alvast in hoe dat precies werkt. :9

Netjes Max voorlaten en gewoon 4e worden. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CoronelHimself op 08-08-2020 20:35 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max er bij de start erlangs laten is gewoon een open sollicitatie. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:59:
[...]

Max er bij de start erlangs laten is gewoon een open sollicitatie. :Y)
HUL gaat echt niet zijn (unieke) race in de beginfase riskeren met een potentiële crash situatie met RB/Max en zal waarschijnlijk, gezien de race pace, de opdracht hebben om te strijden voor P5/6 (al dan niet teamorder om Stroll punten te laten pakken). Als HUL de race uit zal rijden in de top 10 met punten, dan is hij al prima koopman voor het team en zijn carrière neem ik aan.

Maar... het zal inderdaad zijn sollicitatie gesprek niet schaden om het Max niet al te moeilijk te maken :P

Al is de begin van een race en de eerste bochten natuurlijk altijd een lotterij en met duwen/trekken, glibberen en glijden is een botsing al snel gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Breezers schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

HUL gaat echt niet zijn (unieke) race in de beginfase riskeren met een potentiële crash situatie met RB/Max en zal waarschijnlijk, gezien de race pace, de opdracht hebben om te strijden voor P5/6 (al dan niet teamorder om Stroll punten te laten pakken). Als HUL de race uit zal rijden in de top 10 met punten, dan is hij al prima koopman voor het team en zijn carrière neem ik aan.

Maar... het zal inderdaad zijn sollicitatie gesprek niet schaden om het Max niet al te moeilijk te maken :P

Al is de begin van een race en de eerste bochten natuurlijk altijd een lotterij en met duwen/trekken, glibberen en glijden is een botsing al snel gebeurt
Ik verwacht gewoon dat hij zijn positie zal verdedigen voor zover mogelijk. Coureurs laten passeren zonder verdediging, reflecteert niet goed op je kansen als je een invaller bent. Ik denk alleen dat het heel snel voorbij zal zijn omdat Max waarschijnlijk een stuk sneller is in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
en specifiek voor max: die zit in de unieke situatie dat hij als enige een iets grotere efficient-pit safetycar-window heeft door te starten op hard. toch mooi als de rest net 5 ronden op de nieuwe banden staat en de mercedes met zwaailichten mag dan de baan op.

*enige uit de top 10 met Q2 bandjes that is

[ Voor 3% gewijzigd door dyrc op 08-08-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Breezers schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

HUL gaat echt niet zijn (unieke) race in de beginfase riskeren met een potentiële crash situatie met RB/Max en zal waarschijnlijk, gezien de race pace, de opdracht hebben om te strijden voor P5/6 (al dan niet teamorder om Stroll punten te laten pakken).
Uit nieuwsgierigheid, wie verwacht je dan op P4? RIC? LEC? ALB?

RIC zou zomaar kunnen. Volgens mij gaat race pace van Renault er de laatste races op vooruit, en van Racing Point wil het nog wel eens tegevallen

LEC heeft al een aantal lucky races gehad dus zou ook zomaar nu naar voren kunnen komen. Alhoewel Ferrari het volgens mij voornamelijk moet hebben van het blijven rijden op de plek waar ze zitten. Als een midfield team kan aanhaken zijn ze sitting duck, en zelf hebben ze ook niet de performance om aan te vallen

ALB zou gezien race pace van vorige week kunnen. Hijzelf heeft goede (inhaal)race gereden met een aardige pace en ook Verstappen had een goede race

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 01:42

Edd

dyrc schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:24:
[...]

en specifiek voor max: die zit in de unieke situatie dat hij als enige een iets grotere efficient-pit safetycar-window heeft door te starten op hard. toch mooi als de rest net 5 ronden op de nieuwe banden staat en de mercedes met zwaailichten mag dan de baan op.

*enige uit de top 10 met Q2 bandjes that is
Klopt... Een paar uur eerder hadden ze een andere strategy getwitterd..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ee5-j2oWkAEU5E2?format=jpg&name=medium

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:16:
[...]

Ik verwacht gewoon dat hij zijn positie zal verdedigen voor zover mogelijk. Coureurs laten passeren zonder verdediging, reflecteert niet goed op je kansen als je een invaller bent.
Laatste seizoenen is het anders toch eerder "choose your battles wisely". Als blijkt dat Verstappen sneller is zie ik hem wel "aan de kant" gaan, om niet zijn banden te verpesten en daarmee zijn eigen race om zeep te helpen. Eindeloos verdedigen terwijl je kansloos bent heb je alleen in de laatste ronden wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tuurlijk niet: het zou juist geen goede sollicitatie zijn. Ook RBR begrijpt dat Hulkenberg nu voor het maximale voor Racing Point zal gaan. En niet Max zomaar voorbij zal laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Ik zie eigenlijk niet echt het voordeel voor Max om op wit te starten. Het is alleen een voordeel als er in de race voor Max een SC komt op het geschikte moment. Qua start en daarna race pace is het eigenlijk net iets minder dan de geel-geel-wit strategie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Playa del C. schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:38:
Ik zie eigenlijk niet echt het voordeel voor Max om op wit te starten. Het is alleen een voordeel als er in de race voor Max een SC komt op het geschikte moment. Qua start en daarna race pace is het eigenlijk net iets minder dan de geel-geel-wit strategie.
Het zal ook wel een gok zijn, als je hetzelfde doet als Mercedes weet je zeker dat je er niet langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22

SomerenV

It's something!

Er zal vast een reden zijn uit strategisch oogpunt om het op deze manier te doen. Ben wel benieuwd wat het effect gaat zijn in de race morgen. De soft gaat overigens wel echt bijzonder kort mee :D 2 stopper-race, kom er maar in!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Het voordeel is dat hij nu bij wat mazzel kan winnen. Anders zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Zou geel-wit-geel niet handiger zijn? Dat eindig je de race iig niet op de sloomste band. En bij VER weet je dat die dat sowieso niet zal doen. Denk dat er verder niet zoveel over te zeggen is. Het hangt van veel factoren af welke strategie uiteindelijk sterker is. Als Max morgen niet te veel wordt opgehouden door de mensen voor hem (aka als hij beetje snel op de 3e plek komt en geen pech heeft met SC, dan lijkt me zijn strategie beter dan die van de mensen die op geel starten, maar goed weet 't ook niet hoe 't gaat uitpakken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wat @hjs aangeeft sowieso al. Karoon zei het ook meteen "ik zie Verstappen wel op hards g,aan, dan doet hij in ieder geval iets anders dan de Mercs".

Daarnaast zijn de harde banden beter bij de zware auto. Slijtage van medium (& soft) zal in het begin van de race hoger zijn dan een soortgelijke stint op het eind.
En als Verstappen net wat langer kan doorrijden kan dat ook wat voordelen geven. Ten eerste een grotere kans op een SC waarmee die een gratis stop krijgt. Maar ook als er geen SC is, dan heeft hij bij zijn stop een grotere kans om op een mooi leeg plekje uit te komen omdat die achter hem al gestopt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Dat is denk ik het idee. Ook is de bandenslijtage wat optimaler als er met volle tank op de hardere band en met lager gewicht op de zachtere band wordt gereden. Maar daartegenover rijdt Max in de eerste ronden waarschijnlijk niet snel genoeg en komt hij in traffic terecht.

Voor- en nadelen. Maar beetje het idee van doe maar iets anders dan de rest, dan is er een kans. Maar ik klaag verder niet, want juist dit maakt het morgen weer extra interessant. Net als dat Hulk het extra interessant maakt. En ook Bottas wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
RobertMe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:46:
[...]

Wat @hjs aangeeft sowieso al. Karoon zei het ook meteen "ik zie Verstappen wel op hards haan, dan doet hij in ieder geval iets anders dan de Mercs".

Daarnaast zijn de harde banden beter bij de zware auto. Slijtage van medium (& soft) zal in het begin van de race hoger zijn dan een soortgelijke stint op het eind.
En als Verstappen net wat langer kan doorrijden kan dat ook wat voordelen geven. Ten eerste een grotere kans op een SC waarmee die een gratis stop krijgt. Maar ook als er geen SC is, dan heeft hij bij zijn stop een grotere kans om op een mooi leeg plekje uit te komen omdat die achter hem al gestopt zijn.
Wil je winnen dan moet je wat anders proberen.
Hopen op strategische safetycars en later jagen met gele banden.

Max kennende kan hij met zowel de wit - geel - geel als de geel -wit -geel op de 3e plek eindigen,
Waarom dan niet wat anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
D-dark schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:48:
[...]

Wil je winnen dan moet je wat anders proberen.
Hopen op strategische safetycars en later jagen met gele banden.

Max kennende kan hij met zowel de wit - geel - geel als de geel -wit -geel op de 3e plek eindigen,
Waarom dan niet wat anders proberen.
Omgekeerd, als 19 van de 20 teams het als beste optie zien om met geel te starten, dan is het bijzonder dat die ene van de 20 het 'beter weet'. Ook al vertrouw ik zeker dat Max weet wat hij doet en dit soort dingen juist kan. Het klinkt ook als een risico. Wat als het niet goed uitpakt en hij valt in de eerste ronden terug naar P6. Daarna komt de SC gunstig voor de anderen (op hun geplande pitmoment). En Max moet dus over op dezelfde strategie als de rest, maar ligt nu op P6 en kan er misschien nog één of twee met moeite inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Playa del C. schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:57:
[...]

Omgekeerd, als 19 van de 20 teams het als beste optie zien om met geel te starten.
Er gaan er meer op wit starten hoor buiten de top 10.
En waarom dan de top 6 niet probeert op wit te starten in Q2 en kijken waar ze stranden, geen idee.
En wat slimmer was, weten we morgen rond half 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
[...]

Omgekeerd, als 19 van de 20 teams het als beste optie zien om met geel te starten, dan is het bijzonder dat die ene van de 20 het 'beter weet'. Ook al vertrouw ik zeker dat Max weet wat hij doet en dit soort dingen juist kan. Het klinkt ook als een risico. Wat als het niet goed uitpakt en hij valt in de eerste ronden terug naar P6. Daarna komt de SC gunstig voor de anderen (op hun geplande pitmoment). En Max moet dus over op dezelfde strategie als de rest, maar ligt nu op P6 en kan er misschien nog één of twee met moeite inhalen.
Ten eerste zijn er 20 rijders, geen 20 teams. En iedereen vanaf P11 heeft nog vrije bandenkeuze dus daar zullen er ook nog wel een aantal op harde banden starten.

Daarbij, Max zal toch nu wel gewoon 3e worden in de eindstand aan het einde van het jaar, misschien 2e. Dan kan hij beter wat risico's nemen om nog eens een GP te winnen.

(hadden ze vorige week ook al moeten doen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
[...]

Ik gok zo dat minimaal 14 van de 20 auto's (niet teams) op de harde band Q2 niet doorkomen, dus zo simpel is dat niet gesteld en daarnaast komt het wel vaker voor dat alle of vrijwel alle teams ernaast zitten in de F1 en de verkeerde keuze maken. Zo zou je dan bv. ook kunnen redeneren toen Haas de wedstrijd op slicks startte ipv intermediates paar wedstrijden terug. Zoiets zou hier ook prima kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Tja, wat als. Als je niet wat anders probeert dan Mercedes blijf je er maar achter rijden. Nu bestaat er een kans dat deze gok goed uitpakt. En ja, dat is ook een grote wat als. Ze moeten wel en ik waardeer dit soort gokjes wel. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Heeft IMO niet veel te maken met beter weten. Verstappen zal onder normale omstandigheden P3 worden. Door op hards te starten doet die in ieder geval iets anders dan de Mercedessen en heeft die misschien een grotere kans op een hogere finishplek.

En als die bij de start / aan begin van de race terug valt etc etc is het sowieso al een "verloren" race waarin die terug moet vechten. Ook als die op medium staat zal dat geen substantieel hogere kans geven op een beter resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
En als die bij de start / aan begin van de race terug valt etc etc is het sowieso al een "verloren" race waarin die terug moet vechten. Ook als die op medium staat zal dat geen substantieel hogere kans geven op een beter resultaat.
En raad eens wie er nu juist zo goed is in terug naar voren vechten. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ben het met jullie eens hoor. En we zullen morgen zien hoe alles uitpakt. @Bigfoot Met 20 teams bedoel ik een coureur en zijn eigen team om zich heen. Er zijn 10 constructeur-teams, 20 coureur-teams die een eigen beslissing over de strategie maken.

Maar het klopt wel dat Albon op wit niet door de Q kan komen, dus er zijn heel wat coureurs verplicht op geel, zoals @Snowdog al zei.

Alles vanaf P11 zie ik verder niet als bedreiging voor Max, dus het verhaal geldt inderdaad alleen voor 10 auto's van P1 t/m P10.

Alles bij elkaar kijk ik er al iets anders tegenaan nu. Mercedes kan gewoon standaard rijden en met teveel gemak winnen. Blijven er een handvol over die de keuze tussen wit of geel moesten maken. En van die groep heeft Max de meeste kans om van dit alternatief te kunnen profiteren. Dus ergens wel logisch.

Hoe dan ook heel stoer dat Max deze strategie kan én doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Vorige week startte Max ook op hardere banden dan de rijders achter hem. Dat ging niet bepaald slecht dus dat hij terugvalt zal ik niet direct verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DarkFire1985 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:15:
Vorige week startte Max ook op hardere banden dan de rijders achter hem. Dat ging niet bepaald slecht dus dat hij terugvalt zal ik niet direct verwachten.
Volgens mij was het vorige week juist meer 50/50? Mercs ook op medium in ieder geval. Dus toen had Verstappen in die zin geen nadeel naar voren toe bij de start / eerste rondes. Nu zou Verstappen in het begin wat nadeel kunnen hebben doordat de hards wel iets langzamer zullen zijn waardoor de Mercs juist wat kunnen uitlopen. Maar als de Mercs de banden wat meer moeten managen dan is er weer een kans dat Verstappen ze wel bij kan blijven zonder te veel van zijn harde banden te vragen. We zullen het zien morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

DarkFire1985 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:15:
Correct, de situatie was zelfs identiek. Wat nu hard is was vorige week medium en wat nu medium is was vorige week soft. Dus ze kennen de situatie al. Daarnaast is de hardere band beter met hogere temperaturen.

Grootste risico wat Max heeft is dat hij in het begin een plek of 2 verliest en daarna vast komt te zitten achter een RP of Renault met een lagere race pace.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Ging mij er meer om dat hij vorige week ook geen plek verloor. Nu start hij wel aan de vuile kant en heeft iedereen om hem heen een zachtere band maar toch. Ik zie hem zijn plek nog wel verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DarkFire1985 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:32:
Ging mij er meer om dat hij vorige week ook geen plek verloor. Nu start hij wel aan de vuile kant en heeft iedereen om hem heen een zachtere band maar toch. Ik zie hem zijn plek nog wel verdedigen.
Dat scheelde anders ook niet heel erg veel die eerste ronde, maar op race pace was ie er vroeg of later toch wel weer voorbij gekomen (gezien het gat met de rest van het veld). Ik duim voor een ongeschonden eerste paar ronden, er staan namelijk nogal wat gretige honden op de plekken 5 t/m .... die wel trek hebben in een RB16 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:55:
[...]

Dat scheelde anders ook niet heel erg veel die eerste ronde
Dat kwam natuurlijk 100% doordat Bottas een watje was die lifte om de nummer 1 rijder vrije doorgang in T1 in te geven. Daardoor kwam Verstappen even vast te zitten / moest ook liften waardoor Leclerc hem langs kon. Nu Bottas een plekje naar voren start zal het wellicht dus wel meevallen. Of juist tegen omdat Bottas nog heviger moet liften om Hamilton erdoor te laten i.p.v. alleen maar erachter blijven rijdem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:00:
[...]
Dat kwam natuurlijk 100% doordat Bottas een watje was die lifte om de nummer 1 rijder vrije doorgang in T1 in te geven. Daardoor kwam Verstappen even vast te zitten / moest ook liften waardoor Leclerc hem langs kon. Nu Bottas een plekje naar voren start zal het wellicht dus wel meevallen. Of juist tegen omdat Bottas nog heviger moet liften om Hamilton erdoor te laten i.p.v. alleen maar erachter blijven rijden.
Dat soort "opstoppingen" komen bij vrijwel elke race wel voor, dat heeft hem al vaker genekt terwijl Verstappen zijn start dan verder prima was. Die eerste paar bochten op dit circuit geven de mogelijkheid tot andere lijnen. Het is dat Leclerc vergevingsgezind was vorige week en wist dat ie Verstappen er toch niet achter zou kunnen houden. Vorig jaar zou ie het flink moeilijker hebben gemaakt ;)

Dus wat je vorige week hebt gezien kan morgen gemakkelijk opnieuw gebeuren. Goed wegkomen en dan door "oponthoud" gepakt worden door een ander. Nu mag ie zelf een Leclercje proberen en er dan maar voorblijven AUB 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ach, Max is ook wel eens heel beroerd weggekomen en heeft dat toen goed gemaakt in de race.
Het is toch altijd een beetje een loterij die start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Ach, Hulkenberg laat Max er sowieso langs, heeft hij zelf gezegd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Quad schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:30:
Ach, Hulkenberg laat Max er sowieso langs, heeft hij zelf gezegd.
Mja hij zij het wel met een lach natuurlijk.

Verder start Max op de harde band, als ie ze niet goed op temperatuur krijgt voor de start, dan zal Hulk (en wellicht een paar anderen) er gewoon langs gaan tot Max ze daarna weer gaat inhalen. Hij zal zijn positie wellicht niet verdedigen, maar het is ook niet alsof ie op zijn rug gaat liggen en het maar laat gebeuren. Hij wil gewoon best-of-the-rest worden morgen. Wellicht een goed voetje doen richting Red Bull, Alfa Romeo of Haas (waar ik eigenlijk de enige toekomst voor hem zie).

Ik denk niet dat ie bezig is met bedenkingen om een podium te halen. Als het gebeurt, dan gebeurt het, maar dat is waarschijnlijk niet zijn doel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stel nou dat het morgen weer een bandenvreter wordt, wit wit geel is dan misschien wel de enige optie om nog iets van pace te houden. Max heeft meen ik die optie.

Merc wint natuurlijk gewoon weer maar je mag hopen toch! Max Was zonder het foutje in S2 op 0,7 geëindigd. Hopelijk zit hij er in de race ook 0,2 a 0,3 dichterbij doordat ze nu voor meer PUs gaan (en wat meer slijtage kunnen nemen).

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
is toch eigenlijk niet anders dan waarom enkele toppers normaal bijna standaard voor medium kiezen. Doorgaans wordt de race met gele en rode banden gereden. Dit keer is er een onbruikbare rode toegevoegd en heb je verder de soft en medium zoals vorige week. Alleen zijn die nu geel en wit.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Ik ga er vanuit dat Verstappen morgen in de eerste twee ronden en crash heeft omdat hij zijn plek te veel wil verdedigen.

Komt hij de eerste twee ronden goed door dan rijd hij hem uit en komt het allemaal neer op de tactiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zonder lekker bandjes had ik vorige week gelijk gehad. Zelfs de tijden zat ik goed, Maar tja, morgen weer hele andere kaarten. Vraag me wel af wat de strategie van Max zal zijn. Wit-Geel-Rood om extra puntje mee te pakken in laatste ronden wanneer tank bijna leeg is en auto lichter....

Overigens vandaag een rondje Zandvoort en Rusland gedaan in F1 Racing Center Utrecht. Was kapot, maar de airco is voortreffelijk daar :D

Ham gaat er af, Max 1, Bottas 2, Leclerc 3, Hulkenberg 4.

En volgend jaar Hulkenberg als tweede rijder naast Max.

[ Voor 14% gewijzigd door Wim-Bart op 09-08-2020 03:06 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 19:22
Zou Hulkenberg met zijn “Oh, Max laat er gewoon langs”, bezig zijn met goed in beeld komen bij Red Bull? Of is dat te ver gezocht? :D

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RobertMe
talkatoo schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 07:18:
Zou Hulkenberg met zijn “Oh, Max laat er gewoon langs”, bezig zijn met goed in beeld komen bij Red Bull? Of is dat te ver gezocht? :D
Het was een grap, gemaakt voor de Nederlandse TV die extreem Max geil is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

9 andere rijders starten op medium. De rest valt nog te bezien.

Juist door de alles hetzelfde te doen als Mercedes, weet je zeker dat je niet wint. En RB wil winnen: p2 dit seizoen in constructeurs is al zo goed als zeker en een troostprijs. Door nu out-of-the-box te denken, kan het zomaar zijn dat je met langer doorrijden net geluk hebt met een latere SC bijvoorbeeld. Of dat je met een lichtere auto meer kunt pushen op de zachtere band.

Als je 3 stints moet rijden: 1 lang, 2 kort; wil je altijd met de zo langst mogelijke stint beginnen om die zo ver mogelijk te rekken. Dan weet je dat je vol kunt pushen op de latere 2 kortere stints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Inderdaad, dat lijkt mij ook zeker het beste!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
I think Red Bull did the right thing sending Max with the hard tyres. I mean, if they don't try anything different there is just no way they will catch Mercedes.

Having said that, Max didn't have a ton of speed at the intermediate 1 speed trap. He ranked last during the quali session here.

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2020/08/ani_gp_quali_maximum_speeds.svg

I know that here is no DRS during the first lap, but with the hard tires he could still be vulnerable to the speed of Hulkenberg, Ricciardo and Stroll.

Source: me

[ Voor 7% gewijzigd door f1bythenumbers op 09-08-2020 09:01 ]

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
pro_6or schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:36:
[...]

Stel nou dat het morgen weer een bandenvreter wordt, wit wit geel is dan misschien wel de enige optie om nog iets van pace te houden. Max heeft meen ik die optie.

Merc wint natuurlijk gewoon weer maar je mag hopen toch! Max Was zonder het foutje in S2 op 0,7 geëindigd. Hopelijk zit hij er in de race ook 0,2 a 0,3 dichterbij doordat ze nu voor meer PUs gaan (en wat meer slijtage kunnen nemen).
Uiteraard. Je noemt het een optie voor Max, maar hij start verplicht en als enige op witte banden. De rest verplicht op geel (in de top 10).

Puur theoretisch is in het geval van een zeer bandenvretende race wit-wit-geel het beste. Daarna geel-wit-wit.
Praktisch gezien raakt Max misschien verstrikt rond P6 of P7.

Een gokje, maar een echt duidelijk voordeel zie ik niet. Max gaat MER normaal gesproken niet bijhouden. Hij kan dus maximaal P3 halen als MER niks overkomt. Hij start op P4, toevallig door de Hulk, maar met gelijke banden en strategie rijdt Max de Hulk zeker voorbij.

Zonder uitvallen of problemen bij HAM, BOT en VER:
Zonder gok wordt Max P3. Met gok wordt hij P3... Dat hij gokt, snap ik, maar er is volgens mij niet echt iets mee te winnen.

Hopelijk is het effect sterker dan wat ik verwacht en kan Max op het einde van de race druk leggen op BOT en/of HAM. Ook al is de delta-t nog een seconde of drie te veel, dat is al heel wat beter dan de >30 s die HAM vaak genoeg weet te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
Voordeel is ook dat ham in race pace meestal sneller is dan bot. Dus hopelijk is hij er niet te snel voorbij en houden die elkaar op.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Snowhite0901 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:08:
Voordeel is ook dat ham in race pace meestal sneller is dan bot. Dus hopelijk is hij er niet te snel voorbij en houden die elkaar op.
Dat is voordelig inderdaad. Leuk voor Hulk dat hij P3 is gekomen, maar dat kan eventueel voor Max wat jammer zijn. Hopen voor Max dat hij in de eerste ronde al P3 kan bereiken. Hij komt daar anders later ook wel, maar dan zijn HAM en BOT ver buiten bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 21:03
@Playa del C. voordeel wat ik me nog bedacht is dat het voor Mercedes moeilijker zal zijn om rondetijden te matchen (dat doen ze immers nog wel eens) omdat Max in de eerste stint op wit rijdt. Als zij geel wit wit doen, zou Max aan het einde met versere banden en een snellere band mogelijk dichterbij bijv. Bottas kunnen komen. Maar laten we wel wezen: dan moet het gewoon meezitten voor Max. We zullen het zien, ik zit er vanmiddag weer klaar voor.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe kan het nou dat Ocon en Ricciardo 1 harde en 3 medium banden hebben en de rest 2 om 2? Ze hadden toch allemaal dezelfde set als uitgangspunt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:58
Playa del C. schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Uiteraard. Je noemt het een optie voor Max, maar hij start verplicht en als enige op witte banden. De rest verplicht op geel (in de top 10).

Puur theoretisch is in het geval van een zeer bandenvretende race wit-wit-geel het beste. Daarna geel-wit-wit.
Praktisch gezien raakt Max misschien verstrikt rond P6 of P7.

Een gokje, maar een echt duidelijk voordeel zie ik niet. Max gaat MER normaal gesproken niet bijhouden. Hij kan dus maximaal P3 halen als MER niks overkomt. Hij start op P4, toevallig door de Hulk, maar met gelijke banden en strategie rijdt Max de Hulk zeker voorbij.

Zonder uitvallen of problemen bij HAM, BOT en VER:
Zonder gok wordt Max P3. Met gok wordt hij P3... Dat hij gokt, snap ik, maar er is volgens mij niet echt iets mee te winnen.

Hopelijk is het effect sterker dan wat ik verwacht en kan Max op het einde van de race druk leggen op BOT en/of HAM. Ook al is de delta-t nog een seconde of drie te veel, dat is al heel wat beter dan de >30 s die HAM vaak genoeg weet te behalen.
Hij gaat out-of-sync met de Mercedes auto's, waardoor hij zowel voordeel als nadeel kan hebben van een potentiele safety car. In het best case scenario kan hij langer door en valt de safety car precies nadat de mercedes auto's al op nieuwe banden staan, dan kan hij op P1 uit komen met nieuwere banden.

In het worst-case scenario valt de safety car precies goed voor Mercedes en moet hij mee terwijl de witte band nog niet helemaal op is, maar het gat achter hem is zo groot dat hij dan ook waarschijnlijk derde wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 10:52
JvS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:06:
Hoe kan het nou dat Ocon en Ricciardo 1 harde en 3 medium banden hebben en de rest 2 om 2? Ze hadden toch allemaal dezelfde set als uitgangspunt?
Ik dacht dat deze tabel laat zien wat er bruikbaar is tijdens de race; Ocon and Ricciardo hadden hun harde bandjes gebruikt tijdens een training en moesten Renault koos ervoor om deze harde band na afloop in te leveren bij Pirelli. [Edit nadat er terecht werd opgemerkt dat teams een keuze hebben in welke banden ze terug geven].

[ Voor 13% gewijzigd door The_Butler op 09-08-2020 10:23 ]

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
The_Butler schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

Ik dacht dat deze tabel laat zien wat er bruikbaar is tijdens de race; Ocon and Ricciardo hadden hun harde bandjes gebruikt tijdens een training en moesten deze na afloop inleveren bij Pirelli.
ze mogen zelf bepalen welke ze inleveren. (muv. Q3 volgens mij). maar inderdaad!.
Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.