Zijn er ook met 6 setjes over en andere (rechter rij vooral) met nog 7 setjes.JvS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:06:
Hoe kan het nou dat Ocon en Ricciardo 1 harde en 3 medium banden hebben en de rest 2 om 2? Ze hadden toch allemaal dezelfde set als uitgangspunt?
Verwijderd
Ze hadden allemaal meer als 2 setjes maar ze moeten na FP1,2 en 3 setjes inleveren. Welke je inlevert is grotendeels je eigen keus.JvS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:06:
Hoe kan het nou dat Ocon en Ricciardo 1 harde en 3 medium banden hebben en de rest 2 om 2? Ze hadden toch allemaal dezelfde set als uitgangspunt?
Ze begonnen dus met 3 setjes medium en de andere teams hebben dus een gebruikt setje mediums ingeleverd. Renault dus niet. Die hebben een andere setje ingeleverd.
Kan het zijn dat max de laatste ronde in Q3 langzaam was omdat zijn auto maximaal is afgesteld op banden management?
Zo te zien een setje hards.Verwijderd schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:16:
[...]
Ze hadden allemaal meer als 2 setjes maar ze moeten na FP1,2 en 3 setjes inleveren. Welke je inlevert is grotendeels je eigen keus.
Ze begonnen dus met 3 setjes medium en de andere teams hebben dus een gebruikt setje mediums ingeleverd. Renault dus niet. Die hebben een andere setje ingeleverd.
Overigens, Vettel heeft 1 setje mediums minder voor 1 extra softs met 2x hards, terwijl Leclerc hetzelfde heeft minus een setje softs.
Er zijn meerderen die 7 banden hebben terwijl anderen 6 bandjes hebben. Ik neem aan dat dit komt door de quali?
klopt. in de qualy(Q3) ben je verplicht 1 setje soft in te leveren.Sir_Lion schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:36:
[...]
Zo te zien een setje hards.
Overigens, Vettel heeft 1 setje mediums minder voor 1 extra softs met 2x hards, terwijl Leclerc hetzelfde heeft minus een setje softs.
Er zijn meerderen die 7 banden hebben terwijl anderen 6 bandjes hebben. Ik neem aan dat dit komt door de quali?
Ja iedereen die Q3 gereden heeft, heeft nog 6 setjes. De rest 7.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nee toch? Iedereen in Q3 krijgt er een setje bij en doet iedereen wel 2 runs, dus verbruiken ze 2 setjes banden, maar volgens mij hoeven ze die niet in te leveren (niet dat ze nog bruikbaar zijn).demonic schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
klopt. in de qualy(Q3) ben je verplicht 1 setje soft in te leveren.
Volgens mij krijgen ze een extra setje van de softs. Welke ze in moeten leveren, naast het inleveren van een ' gewoon' setje naar keuze.Transportman schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Nee toch? Iedereen in Q3 krijgt er een setje bij en doet iedereen wel 2 runs, dus verbruiken ze 2 setjes banden, maar volgens mij hoeven ze die niet in te leveren (niet dat ze nog bruikbaar zijn).
Maar kan het zo snel niet vinden.
Je hangt nog een beetje teveel in het verleden. VER is inmiddels wat ouder en aan alles merk je dat hij in alle opzichten een stuk volwassener is. Dus waarom jij er van uit gaat lijkt mij gebaseerd op het heden onzinDeadsy schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 01:14:
Ik ga er vanuit dat Verstappen morgen in de eerste twee ronden en crash heeft omdat hij zijn plek te veel wil verdedigen.
Haha ik was ook al op zoek naar een overzichtsplaatje. Die banden moet je eigenlijk gewoon niet willen snappen, maar gewoon die graphic die hier net geplaatst is vertrouwen. Hoe ze daar komen, gewoon een black boxdemonic schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:49:
[...]
Volgens mij krijgen ze een extra setje van de softs. Welke ze in moeten leveren, naast het inleveren van een ' gewoon' setje naar keuze.
Maar kan het zo snel niet vinden.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik doel op dat ze een setje hards hebben ingeleverd.Verwijderd schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:02:
[...]
Ze zijn allemaal begonnen met 2 sets hard, 3 sets medium en de rest soft.
Ik ben wel blij dat RBR risico durft te nemen als de kans op winst met de reguliere aanpak niet blijkt te werken. Het is de enige optie die ze hebben en het gat naar de rest is dit seizoen in de race goed genoeg. De enige manier waarop de Mercedessen gepakt kunnen worden is een alternatief proberen, zoals bijvoorbeeld rekenen op het extreem goede bandenmanagement van Max. Vanmiddag een gok op een 1-stopper dus en als dat niet werkt helemaal aan het einde nog een keer verse banden? Hij zal voornamelijk in niemandsland rijden als de Mercs ervandoor gaan. Zit je alleen nog met wildcard Hulkenberg, maar die zou ik negeren. Waarschijnlijk valt hij er op race-pace vanzelf tussenuit en anders is het pech. Het gaat er nu om om het gat naar Hamilton te dichten en Bottas voorbij te steken.Biggg schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:07:
[...]
Hij gaat out-of-sync met de Mercedes auto's, waardoor hij zowel voordeel als nadeel kan hebben van een potentiele safety car. In het best case scenario kan hij langer door en valt de safety car precies nadat de mercedes auto's al op nieuwe banden staan, dan kan hij op P1 uit komen met nieuwere banden.
In het worst-case scenario valt de safety car precies goed voor Mercedes en moet hij mee terwijl de witte band nog niet helemaal op is, maar het gat achter hem is zo groot dat hij dan ook waarschijnlijk derde wordt.
De race is nu al wel spannender dan vorige week. Het zit hem nu meer in de banden strategie, en dat gaat wel het eea bepalen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Gevaar is als hij in de eerste ronde op de hardere band niet goed weg komt en een plekje verliest om vervolgens in een treintje vast te zitten en de 2 (of 3 ) Mercedessen aan de horizon ziet verdwijnen.Deadsy schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 01:14:
Ik ga er vanuit dat Verstappen morgen in de eerste twee ronden en crash heeft omdat hij zijn plek te veel wil verdedigen.
Komt hij de eerste twee ronden goed door dan rijd hij hem uit en komt het allemaal neer op de tactiek.
alles kan off-topic
Het is mooi dat Red Bull wat anders probeert, maar ik heb te vaak de hardere compound bij de start zien falen, dan dat het succes oplevert. Het compromitteert je start en als je eenmaal achter de Mercedes zit, rijden ze van je weg. Je moet juist bij deze Merc ervoor zitten, daar kunnen ze heel slecht tegen.
Verder zien we vaak een safety car in het begin van de race, waardoor je toch niet echt veel voordeel eruit haalt omdat je beter kunt pitten (zie vorige race). Ze hadden volgens mij beter wat mediums kunnen uitsparen zodat ze een agressievere strategie kunnen pakken om op die manier Mercedes te dwingen meer te verbruiken of te belasten.
Verder zien we vaak een safety car in het begin van de race, waardoor je toch niet echt veel voordeel eruit haalt omdat je beter kunt pitten (zie vorige race). Ze hadden volgens mij beter wat mediums kunnen uitsparen zodat ze een agressievere strategie kunnen pakken om op die manier Mercedes te dwingen meer te verbruiken of te belasten.
Mijn verwachting is dat Mercedes zonder problemen wegrijdt van de rest en die extra tijd gebruiken voor een “gratis” pitstop naar een nieuwe band.
Mercedes gaat echt geen risico lopen deze race en gaat voor zekerheid. Dat gaat gewoon betekenen dat ze een tandje harder gaan dan normaal om zo extra tijd te krijgen voor de eventueel noodzakelijke pitstops.
Ik zeg 1. Hamilton, 2. Bottas en 3. Verstappen
Hulkenberg zakt terug tot plaats 7/8 omdat hij te weinig risico wil (of kan/mag) nemen.
Mercedes gaat echt geen risico lopen deze race en gaat voor zekerheid. Dat gaat gewoon betekenen dat ze een tandje harder gaan dan normaal om zo extra tijd te krijgen voor de eventueel noodzakelijke pitstops.
Ik zeg 1. Hamilton, 2. Bottas en 3. Verstappen
Hulkenberg zakt terug tot plaats 7/8 omdat hij te weinig risico wil (of kan/mag) nemen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Het probleem hiermee is dat de Merc's in de eerste ronde(s) meteen alles opengooien om voorop te komen.Martinspire schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:20:
Het is mooi dat Red Bull wat anders probeert, maar ik heb te vaak de hardere compound bij de start zien falen, dan dat het succes oplevert. Het compromitteert je start en als je eenmaal achter de Mercedes zit, rijden ze van je weg. Je moet juist bij deze Merc ervoor zitten, daar kunnen ze heel slecht tegen.
Vorige race waren HAM en BOT ook meteen los van de rest. Dus om daar voor te blijven in de eerste ronde(s) heb je een circuit nodig waar het van nature moeilijk inhalen is. Later in de race heb je veel meer kans om ervoor te blijven maar dan zijn ze helaas vaak alweer uit het zicht gereden. Tis niet makkelijk om er een winnende strategie bij te bedenken als RBR zijnde.
Nu op die witte banden proberen zoveel mogelijk volk achter je te houden (je zeker niet laten verlokken tot racen want dat kost teveel) en hopen dat de Merc's hun banden opvreten.
Ik denk dat Max wel een kans heeft hoor. Je zag vorige week al dat de Mercedessen meer banden vreten. En Red Bull heeft normaal ook voordeel in de hitte, plus dat Max kan starten op hard.
De Mercedes heeft zo ongelooflijk veel meer pace dat ik denk dat het niets uitmaakt wat RB probeert. P3 zou goed zijn, alles daarboven is bonus voor Verstappen
PSN: xMaurice93
Nee, het was onduidelijk of de softs wel sneller waren dan de mediums. Als ze de medium eronder gelaten hadden had Max waarschijnlijk wel P3 gepakt. Voor de race maakt het niet zoveel uit, starten van P3 of P4. De mercedessen zullen in quali mode meteen maken dat ze weg zijn en ik verwacht niet dat Hulkenberg het Max heel moeilijk gaat maken.BasvanS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:30:
Kan het zijn dat max de laatste ronde in Q3 langzaam was omdat zijn auto maximaal is afgesteld op banden management?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Over 50 minuten begint F1 Live Build-Up
YouTube: F1 LIVE: 2020 70th Anniversary Grand Prix Build-Up - YouTube
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik zat er ook al over te denken. Hij is waarschijnlijk de enige die het kan proberen omdat hij tijdens de race naar zachtere banden zal gaan als de auto ook lichter is geworden. Ik denk dat hij uiteindelijk gaat finishen op een tweede set mediums en de laatste ronden echt de aanval inzet. Dat of wederom een eenzame optocht in P3.hjs schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:09:
Zal Max dan toch voor een 1 stop gaan?
Hij zegt mij iets te vaak dat een 1 stop niet gaat werken
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als de Mercedessen voor je starten op de eerste rij, dan is er geen mogelijkheid dat je ze beide inhaalt in de eerste ronde. En als je dat niet doet, dan rijden zij gewoon weg.Martinspire schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:20:
Het meest belangrijke op dit circuit zijn de banden en dan met name linksvoor. Ik had het er van de week over in het algemene topic dat dit echt een gemiste kans vond van RBR maar het lijkt erop dat ze toch wakker zijn geworden. Ik denk dat deze tactiek ons een hoop plezier gaat geven deze middag. Ik betwijfel sterk of Max gaat wisselen onder een vroege safety car. De snel wegrijdt tactiek van Mercedes eist veel van de banden. Zeker als de temperatuur er nog niet goed in zit. ( DAS systeem, I know it.) En het leuke is dat Bottas op plek 1 staat. "Koning van de starts"(
Ik kijk er naar uit en ben echt nog niet overtuigd van 1-2 Mercedes vandaag. Schrijf Hulk ook niet zomaar af.
2x een Nederlander op het hoogste podium vandaag..
hjs schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:09:
Zal Max dan toch voor een 1 stop gaan?
Hij zegt mij iets te vaak dat een 1 stop niet gaat werken
Zo ongelooflijk veel meer pace hadden ze vorige week ook niet. Mercedes gaf na de race aan dat Verstappen ze voldoende pushte om de auto niet in snooze mode te kunnen zetten. Als Mercedes de motor verder had terug gedraaid dan kwam Verstappen waarschijnlijk ook echt dichter bij. Nu had Mercedes toch nog een soort van concurrent, ook al kon die niet echt aanvallen.Maurice079 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:22:
De Mercedes heeft zo ongelooflijk veel meer pace dat ik denk dat het niets uitmaakt wat RB probeert. P3 zou goed zijn, alles daarboven is bonus voor Verstappen
Kijk de start en SC herstarts van vorige week nog eens terugDoeEensGek schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:32:
En het leuke is dat Bottas op plek 1 staat. "Koning van de starts"() zal echt niet zomaar Hamilton de ruimte geven. Met een beetje geluk wordt dat vechten in het begin.
Ik denk vooral dat VER voor wit gekozen heeft om in ieder geval in het begin van de race nog iets te doen te hebben
. Anders is het wegrijden bij de rest terwijl je twee Mercedessen in de verte ziet verdwijnen.
Herstart en start is niet hetzelfde. Er staat ook een knipoog om aan te geven dat je dit niet helemaal serieus moet nemen. Bottas is gewoon heel erg bezig met de starts van de race omdat hij ook doorheeft dat die heel belangrijk zijn voor de rest van een Mercedes race.RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:48:
[...]
Kijk de start en SC herstarts van vorige week nog eens terugBottas lift in T1 zo overduidelijk dat Hamilton meteen een gat van 1 seconde heeft en ruim onbedreigd in T3 aankomt. En ook bij de eerste SC herstart ligt Bottas te slapen en rijdt Hamilton makkelijk weg. Tweede herstart is Bottas wel iets beter, maar gat Hamilton Bottas is nog steeds groter dan Bottas Verstappen.
[ Voor 17% gewijzigd door DoeEensGek op 09-08-2020 13:03 ]
Mercedes kan natuurlijk zeggen wat ze willen. Wij weten niet of ze op 90% vermogen rijden om het nog soort van spannend te houden. Ik geloof ze pas als ze een keer (of vaker) niet 1e eindigen, zonder problemen met de auto of een fuck-up in de pits.RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:46:
Zo ongelooflijk veel meer pace hadden ze vorige week ook niet. Mercedes gaf na de race aan dat Verstappen ze voldoende pushte om de auto niet in snooze mode te kunnen zetten. Als Mercedes de motor verder had terug gedraaid dan kwam Verstappen waarschijnlijk ook echt dichter bij. Nu had Mercedes toch nog een soort van concurrent, ook al kon die niet echt aanvallen.
Dat klopt. Maar uit beiden bleek wel dat Bottas Hamilton absoluut geen strobreed in de weg legt. Zowel bij (her)starts als in de rest van de race. Vergelijk dat met Oostenrijk waar Hamilton wel aan het pushen was bij Bottas en ze beiden herhaaldelijk gevraagd moesten worden om rustig aan te doen i.v.m. dat issue.
Een voorspelling voor vanmiddag.
Hamilton wil te graag P1 en knalt er met Bottas af.
Hulkenberg gaat een goeie race rijden en haalt P1 binnen(plekje bij rbr next season)
Max eindigt op P2
En op 3 Lando Norris.
Hulkenberg gaat een goeie race rijden en haalt P1 binnen(plekje bij rbr next season)
Max eindigt op P2
En op 3 Lando Norris.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Een Mercedes die achter een Mercedes rijdt heeft ook last van vuile lucht. Het kan straks zomaar zijn dat we het precies andersom zien dan vorige week. (Ondanks dat Hamilton beter is.) Ik hoop dat Bottas vooraan rijdt, dat betekend dat Hamilton gaat aanvallen en dat is alleen maar goed voor Max en Hulkenberg (en de rest).RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:56:
[...]
Dat klopt. Maar uit beiden bleek wel dat Bottas Hamilton absoluut geen strobreed in de weg legt. Zowel bij (her)starts als in de rest van de race. Vergelijk dat met Oostenrijk waar Hamilton wel aan het pushen was bij Bottas en ze beiden herhaaldelijk gevraagd moesten worden om rustig aan te doen i.v.m. dat issue.
Hamilton kan het niet verkroppen om als 2e te rijden, dan gaat hij op scherpst van de baan rijden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Draai P1 en P2 eens om en dan is het goed. Immers gaat het om het tweede zitje bij RBR, niet de eerste.sten123 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:07:
Max eindigt op P2
En op 3 Lando Norris.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat betreft Hulkenberg zei een wijs man ooit:
“1 zwaluw maakt nog geen zomer...”
Ik verwacht niet dat hij volgend jaar een plaatsje heeft binnen de formule 1. Dat hij zoveel races zonder podium heeft gereden zegt genoeg. Daarnaast wil ervaring ook niets zeggen voor de ontwikkeling van de auto zelf. Je kan nog zo vaak gereden hebben, als je niet goed kunt aangeven hoe en wat dan schiet het nog niet op.
Niet dat dat laatste nog heel relevant is sinds de telemetrie. Alles zit zo enorm vol met sensors dat ze de coureur nauwelijks nog nodig hebben om “wetenschappelijk” een goed iets neer te zetten. Het is hoogstens “smaak” waardoor de ene coureur beter in dezelfde soort auto rijdt dan de ander.
Ferrari dit jaar is daar een uitstekend voorbeeld van. 2 bewezen goede coureurs, waarbij Charles er het beste van weet te maken en Vettel de auto als een natte dweil over de baan rijdt.
Ik verwacht niet dat hij volgend jaar een plaatsje heeft binnen de formule 1. Dat hij zoveel races zonder podium heeft gereden zegt genoeg. Daarnaast wil ervaring ook niets zeggen voor de ontwikkeling van de auto zelf. Je kan nog zo vaak gereden hebben, als je niet goed kunt aangeven hoe en wat dan schiet het nog niet op.
Niet dat dat laatste nog heel relevant is sinds de telemetrie. Alles zit zo enorm vol met sensors dat ze de coureur nauwelijks nog nodig hebben om “wetenschappelijk” een goed iets neer te zetten. Het is hoogstens “smaak” waardoor de ene coureur beter in dezelfde soort auto rijdt dan de ander.
Ferrari dit jaar is daar een uitstekend voorbeeld van. 2 bewezen goede coureurs, waarbij Charles er het beste van weet te maken en Vettel de auto als een natte dweil over de baan rijdt.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dit is tweakers hésten123 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:07:
Max eindigt op P2
En op 3 Lando Norris.
code:
1
| if (p1 =! Mercedes) {p1 = Max} |
- DaniëlWW2
- Niet online
Button gaat ook aardig retro qua klederdracht. 
Retro kledendracht in de pitsstraat dat liep de laatste keer heel slecht af voor Mercedes.
Nu ben je toch een beetje een verhaal aan het opbouwen. Als een natte dweil leclerc al weet op te vegen in Hongarije. 2-3 in qualy (vanuit Vettel). Vettel heeft ook al wat hints afgegeven. Dit zou heel zwak zijn als het onzin zou zijn.MazeWing schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:12:
Wat betreft Hulkenberg zei een wijs man ooit:
een treffende spreuk
hij is gewoon te coolLoeWn schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:48:
Lando: "It's quite warm today"
Ook lando:
[Afbeelding]
de stopwatch ligt klaarwerphengel schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:31:
Retro kledendracht in de pitsstraat dat liep de laatste keer heel slecht af voor Mercedes.
[ Voor 23% gewijzigd door MacEnny op 09-08-2020 13:54 ]
Bensimpel
Positieve meneer
OkeDaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:06:
[...]
Dat zit er denk ik echt niet in. Misschien in het begin, maar na de eerste stop is het voorbij. Max heeft voor de race een betere uitgangspositie en is waarschijnlijk sneller.
Dus we hopen dat de Mercedessen weer eens lek gaan in de laatste ronden.
[...]
![]()
Maar als Hulk wint, maak me maar modje
😆 - Denk ook eens om ;)
Hij zou zijn account verwijderen als Hulk niet zou starten, een ban lijkt me een goede middenweg
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, ban is als Hulk niet mag starten. Dat zou ook helemaal terecht zijn want dat is jinxen en pure discussie verpesting ja.
Nee wacht, dat is account weg. In dat geval is ban een goede middenweg ja.
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-08-2020 14:15 ]
Vettel en heel verhaal op de fiets over de vorm crisis en de auto die niet wil...
De pest zijn de mondkapjes... Nu versta ik redelijk Duits, maar door het mompelen versta je er geen zak van
Een mooie samenvatting had een hoop tumps opgeleverd
Lang verhaal kort....
In zijn optiek is de auto ruk
... I rest my case ....
O ja ... Voorspelling:
1 Bot
2 Ham
3 Ver
De pest zijn de mondkapjes... Nu versta ik redelijk Duits, maar door het mompelen versta je er geen zak van
Een mooie samenvatting had een hoop tumps opgeleverd
Lang verhaal kort....
In zijn optiek is de auto ruk
... I rest my case ....
O ja ... Voorspelling:
1 Bot
2 Ham
3 Ver
LeClerc weet aanzienlijk meer resultaat te boeken met de 2020 auto dan Vettel. Vettel hoor je alleen maar aangeven dat ie niet de juiste feeling kan vinden en de auto niet doet wat hij wil.pro_6or schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:48:
[...]
Nu ben je toch een beetje een verhaal aan het opbouwen. Als een natte dweil leclerc al weet op te vegen in Hongarije. 2-3 in qualy (vanuit Vettel). Vettel heeft ook al wat hints afgegeven. Dit zou heel zwak zijn als het onzin zou zijn.
Vanwege de telemetrie tegenwoordig is het meer de voorkeur van de coureur (de ene kan beter overweg met setting A en de andere weer met setting B, etc.) dan dat de monteurs afhankelijk zijn van de technische skills en het "kunnen" doorgeven van bepaalde zaken.
Dat was vroeger natuurlijk helemaal anders. Toen waren de coureurs die haarfijn konden aangeven waar ze iets voelden en het idee hadden dat de vleugel 1 mm naar boven moest en het rechter achterwiel 2 graden meer naar buiten toe (o.i.d.) om zo meer snelheid te krijgen. Omdat de auto zo enorm vol sensors hangt en ze praktisch op elke millimeter kunnen zien wat het doet met temperatuur, weerstand, druk, etc. is de coureur hier veel minder belangrijk voor geworden.
Waardoor het dus uiteindelijk allemaal uitkomt op wat de coureur zelf het fijnste vindt. Waardoor ik me oprecht afvraag hoeveel "meerwaarde" de ervaring van een coureur nog echt relevant is voor de ontwikkeling van de auto zelf. Want alle sensors samen weten meer (en gedetailleerder ) feedback te geven dan ALLE coureurs bij elkaar samen (van 70 jaar F1)!
Zit Doornbos nou te sjanzen met die rooie?
Zin in deze race.
Ik gun het HUL en ik hoop dat hij (ook fysiek) in de punten kan rijden! (Y)
En wat gaan de Mercs doen? Bezwijken onder druk?
Ik zeg:
P1: VER
P2: HUL
P3: HAM
Gewoon, voor de fun of it.
En wat gaan de Mercs doen? Bezwijken onder druk?
Ik zeg:
P1: VER
P2: HUL
P3: HAM
Gewoon, voor de fun of it.
AndersomTakeAway schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:40:
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik denk dat HUL net wat te weinig kilometers heeft gereden om het de hele race vol te kunnen houden. Dus ik zeg: hij kakt in tegen het einde. Ik hoop natuurlijk van niet.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ja, sensoren geven meer feedback. Maar een auto is ook afgesteld op iemands rijgedrag. Als een auto niet perfect in balans is (zelfs de Merc is dat niet) zul je altijd situaties hebben waar de ene coureur beter met die auto om kan gaan dan de andere. Duidelijk lijkt me dat de Ferrari's van de laatste jaren (en helemaal dit jaar) iets hebben waar Seb niet mee om kan gaan.
Ligt dat dan aan Seb of aan het concept van de Ferrari?
Ligt dat dan aan Seb of aan het concept van de Ferrari?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Rooie? Mis ik iets? Nee heb geen Ziggo
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Schaats mevrouw... naam alweer vergeten, maar ze schijnt goed te zijnIllegal_Alien schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:44:
[...]
zo, kater is weer een beetje over,
ffies een vette hap, en weer lekker F1 kijken met de airco aan!
ffies een vette hap, en weer lekker F1 kijken met de airco aan!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Antoinette de Jong zit in de studioIllegal_Alien schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:44:
[...]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Antoinette de Jong 😉ricardo246 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:44:
[...]
Schaats mevrouw... naam alweer vergeten, maar ze schijnt goed te zijn
http://antoinettedejong.nl/
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Ik schakel net in, maar heeft die chick al iets gezegd of is ze te verlegen?
Ze heeft zelfs haar race licentieHollowGamer schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:46:
Ik schakel net in, maar heeft die chick al iets gezegd of is ze te verlegen?
off topic flauwheid
[ Voor 91% gewijzigd door U123456 op 09-08-2020 14:51 ]
Dat maakt haar nog niet geschikt voor TV.
Edit: leuk wel een vrouw aan tafel, maar het voegt zo weinig toe.
[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 09-08-2020 14:49 ]
Ach, tenminste een sporter.HollowGamer schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:49:
[...]
Dat maakt haar nog niet geschikt voor TV.
Beter dan een van Inkel of Sander B
Zou ik ook zijn, flikker je miljoenen in een team voor je zoontje, gaat de reservecoureur even laten zien hoe slecht je zoontje het doet, de tweede keer dattie in je auto zit.
Zo zit er klaar voor in een sauna, hopelijk is de race het waard. Hopelijk kan de Hulk zijn 1e podium pakken, zou erg leuk zijn voor hem. Ben ook benieuwd naar de invloed van t weer op de performance in vergelijking met vorige week en of Max het ze moeilijk kan maken. Have fun allemaal!
@PalingDrone je regendans ben je vergeten deze week of niet
Ik kan Doornbos geen ongelijk geven want je weet wat ze zeggen over meisjes met rode haren...
"When you grow up your heart dies"
Die hebben grote handen?sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:54:
Ik kan Doornbos geen ongelijk geven want je weet wat ze zeggen over meisjes met rode haren...
Goed gedeugd weer mannen!
Fijne race allemaal!
Fijne race allemaal!
Hoe roestiger het dak, hoe natter de kelder?sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:54:
Nou vooruit dan maar...
Ik wilde dit eigenlijk niet doen maar goed...
[YouTube: Verstappen UNHEARD team radio after Q3! "That lap wasn't scrappy!" | 70TH Anniversary GP Silverstone]
Max niet helemaal eens met zijn engineer na zijn laatste Q3-lap. "That lap wasnt scrappy!"
Max niet helemaal eens met zijn engineer na zijn laatste Q3-lap. "That lap wasnt scrappy!"
Dat hun vader roest in zijn ... had?sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:54:
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Alhoewel ik het niet erg vind om over roodharige meisjes te praten, maar zullen we verder gaan met Shirley in de Rode Ferrari ofzo?
Op zich jammer dat Ziggo altijd het volkslied en de ceremonie er omheen degradeert tot een flits vlak voor de start.
Rosberg denkt dat Hulkie constant de start aan het oefenen is...
Hopelijk heeft tie Geen kak start door de zenuwen....
Nieuwe wagen en nog geen fijne relatie met je race engineer...je moet het maar doen.
Keep my fingers crossed
Hopelijk heeft tie Geen kak start door de zenuwen....
Nieuwe wagen en nog geen fijne relatie met je race engineer...je moet het maar doen.
Keep my fingers crossed

Nope, maar ik vrees dat ze hierboven mijn zweet voor een regenbui aangezien hebben.MC_Sparkles schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:54:
Zo zit er klaar voor in een sauna, hopelijk is de race het waard. Hopelijk kan de Hulk zijn 1e podium pakken, zou erg leuk zijn voor hem. Ben ook benieuwd naar de invloed van t weer op de performance in vergelijking met vorige week en of Max het ze moeilijk kan maken. Have fun allemaal!
Swish, swaffel en shuffle, misschien de volgende keer wat minder swaffelen
Mooi paar benen.TakeAway schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:40:
Elect a clown, expect a circus.
Mijn racevoorspelling:
1. BOT
2. VER
3. HUL
HAM valt uit met engine issues.
Ik ga niet kijken, wordt een dijk van een race dus, zo wijst de geschiedenis uit.
1. BOT
2. VER
3. HUL
HAM valt uit met engine issues.
Ik ga niet kijken, wordt een dijk van een race dus, zo wijst de geschiedenis uit.
Word gewaardeerd man!Maarten_E schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:00:
Toch vind ik het wel heel makkelijk hoor, dat afgeven op STR. Hoever zijn Guido en Robert eigenlijk in hun Formule 1-carrière gekomen? Precies.
Ben benieuwd of Max de rest een beetje kan bij blijven op de Hards.
Al denk ik dat het gat tussen MERCS&Max- middenveld al vrij snel op loopt vergeleken de rest
Al denk ik dat het gat tussen MERCS&Max- middenveld al vrij snel op loopt vergeleken de rest
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Die oefening wat Gasly nog even op de grid deed met z'n trainer... Doe ik hem niet na.
Trainer met armen vooruit en in beide handen een tennisbal, naar beneden gericht. Gasly staat er tegenover, zijn handen boven/over die van trainer, en trainer laat steeds een bal vallen die Gasly dan moet opvangen.
Trainer met armen vooruit en in beide handen een tennisbal, naar beneden gericht. Gasly staat er tegenover, zijn handen boven/over die van trainer, en trainer laat steeds een bal vallen die Gasly dan moet opvangen.
Tom Coronel moet naar het gesticht, volgens zich zelf. (Ziggo Sport)
Als dat het geval is krijg je een verbod voor de rest van het seizoenMaarten_E schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:00:
Mooi "cheatkaartje" van de track bij Vettel (?). In de cockpit.
Bensimpel
Positieve meneer
Guido:Yonix schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:02:
Toch vind ik het wel heel makkelijk hoor, dat afgeven op STR. Hoever zijn Guido en Robert eigenlijk in hun Formule 1-carrière gekomen? Precies.
Entries 19 (19 starts)
Championships 0
Wins 0
Podiums 0
Career points 0
Pole positions 0
Fastest laps 0
dus
😆 - Denk ook eens om ;)
The minority has to suffer for the gains of the majority...MrSparkels schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:02:
[...]
Als dat het geval is krijg je een verbod voor de rest van het seizoen
Of zoiets.
Helaas, fout gegokt. Het was nummer 16Illegal_Alien schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:03:
Kan ie de juiste bocht doorgeven waar ze de Ferrari op moeten komen halen.Illegal_Alien schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:03:
OMG
wat een fijne redhead.. I'm in love

Vast al 100x gezegd maar wie is dat?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Bier staat weer koud en ventilator staat lekker te waaien.
Fijne race allemaal !
Fijne race allemaal !

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Niet geschikt als gamer dusRobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:02:
Die oefening wat Gasly nog even op de grid deed met z'n trainer... Doe ik hem niet na.
Alfa90_Buttje schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:04:
OMGwat een fijne readhead.. I'm in love
![]()

Het is een schaatsster trouwens.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.