Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 7% gewijzigd door DoubleDutch op 01-08-2020 12:28 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-08-2020 12:28 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://f1manager.info/ranking/4605
[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 01-08-2020 12:31 ]
...
Eerste snelle ronde. Dat wordt wel beter ga ik vanuit.Vos schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:31:
S2 en s3 verloor Max veel.
aan de andere kant. Je hoofd rolt minder (ver) op en neer.sjaool schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:33:
Goed, Silverstone het weekend van de headrests met knoppen. Het lijkt mij ook niet prettig als ik het zo bekijk. Je wordt heel erg in je bewegingsvrijheid beperkt.
Geen idee hoe de 'impact' op die knoppen voelt tho.
Max klaagde dat hij niet goed om zich heen kon kijken. Dat lijkt mij toch een behoorlijk beperking voor auto's die zo snel rijden. Als je niet goed door een bocht kunt kijken kost je dat ook snelheid.demonic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:34:
[...]
aan de andere kant. Je hoofd rolt minder (ver) op en neer.
Geen idee hoe de 'impact' op die knoppen voelt tho.
Yep.powah33 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:36:
Had Gasly die tijd op mediums gedaan?
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Lion op 01-08-2020 12:39 ]
^dit
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
En nu Sainz op 0.3 van HAM!
Baan wordt beter denk ik zo.
Zo te zien mag Albon deze sessie nog wel even in actie komen.
Zou zomaar eens het nummer 1 team kunnen worden
[ Voor 29% gewijzigd door Nielless op 01-08-2020 12:45 ]
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
- DaniëlWW2
- Niet online
HAM / BOT reden tijden op 10 ronde oude softs. Ik zie er zo wel een 1:25.2 uitkomen bij MercedesSir_Lion schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:42:
[...]
En nu Sainz op 0.3 van HAM!
Baan wordt beter denk ik zo.
Volgens mij rijdt McLaren volgend seizoen al met Mercedes motoren? Ben benieuwd wat ze dan al kunnen, want de Mercedes is een behoorlijke upgrade tov de Renault die ze nu gebruiken.Nielless schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:43:
Ben wel heel benieuwd naar de Mercedes-Mclaren van 2022
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
party-mode offLoeWn schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:44:
Ik wilde net zeggen. Als SAI op 3 tienden kan komen is Mercedes gewoon nog rustig aan aan het doen
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
hopelijk kan die een paar mooie rondjes zetten.
- DaniëlWW2
- Niet online
Die VET zal met de race wel een schroevendraaier mee krijgen xDDaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:52:
Bij Ferrari zijn ze weer bezig met de pedalen en Vettel gaat ook gewoon meekijken...
[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 01-08-2020 12:57 ]
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat vind ik op zich wel interessant.PatrickC schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:57:
Die rode bandjes houden het niet lang vol... ben benieuwd volgende week want dan is rood de C4 ipv de C3 nu en geel is dan C3 en temperatuur volgende week wordt flink hoger op zaterdag en zondag. Dat worden 2-stoppers volgende week.
Dat zullen ze wel proberen vermoed ik. Met name linksvoor heeft het op Silverstone zwaar. Als ik voorzichtig van deze ronde tijden uit ga, dan zal P1 & P2 tussen Bottas en Hamilton gaan en P3 moet er zeker in zitten voor Max. P4 voor HulkenbergJPM85 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:57:
Mercedes & Max straks op de gele band bij Q2? soft band lijkt het niet lang genoeg vol te houden, waardoor starten op geel & 1 stop naar hard te beste strategie lijkt te worden.
Kimi even boos op zijn ploeggenoot
Ik ook.
Vettel is ook wel klaar met Ferrari, en anders de Hulk maar het zitje aanbieden voor de rest vh seizoen
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
- DaniëlWW2
- Niet online
Kimi was niet onder de indruk dat het team niet eens Giovinazzi aan de kant kan krijgen voor zijn timed lap.
Inderdaad. Ik vind hem nu niet goed genoeg voor RedBull. Maarja, wie moet je er dan neerzetten...Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:59:
Die ALB rijdt niet overtuigend, sorry.
Jos the Boss?hotymoty schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
Inderdaad. Ik vind hem nu niet goed genoeg voor RedBull. Maarja, wie moet je er dan neerzetten...
Haha doen! Wellicht Vettel. Wel de enige met ervaring.
Verwijderd
Ik zou weleens willen zien wat iemand als Josef Newgarden kan.hotymoty schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
Inderdaad. Ik vind hem nu niet goed genoeg voor RedBull. Maarja, wie moet je er dan neerzetten...
HUL is vast goedkoper.hotymoty schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:01:
[...]
Bied Hülkenberg gewoon een contract tot eind vh jaar. Mag RP beslissen of ze een tegenbod willen doenhotymoty schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:01:
[...]
at your service
/Aluhoedje off
"Als we nou deze kabel hierlangs leggen..."DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:52:
Bij Ferrari zijn ze weer bezig met de pedalen en Vettel gaat ook gewoon meekijken...
“Als we de end-stop van het gaspedaal wegvijlen, dan kan die stiekem méér gas geven!”DoeEensGek schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:14:
[...]
"Als we nou deze kabel hierlangs leggen..."
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Die race PU lag er gisteren ook al in. Want FIA en regels... Motor pool geldt voor alle sessies, dus iedereen die nu maar één motor in de pool heeft rijdt ook op vrijdag al met die motor. Bij versnellingsbak telt de vrijdag (/donderdag in Monaco) inderdaad niet mee.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:22:
[...]
Omdat je race PU en versnellingsbak nu in de auto ligt. Daar ga je simpelweg niet onnodig mee rijden. Zo gaat het al jaren en dat krijg je met steeds strengere reglementen. Als je de PU's voor de race zou scheiden en FP en Q helemaal vrij laat, dan rijden ze waarschijnlijk heel wat meer.
Maar ik verwacht dat versnellingsbak en motor nog wel meevalt. Ik denk dat er voornamelijk zo weinig gereden wordt door de banden. Ze hebben nog maar een beperkt aantal sets en moeten die uiteraard ook nog voor Q en race gebruiken. Meeste zag je nu dan ook nog wat softs er doorheen jagen. Paar snelle rondes achter elkaar / op een band en daarna nog een keer of twee, drie gewoon nieuwe set eronder, pushlap en weer naar binnen. Die rode gaan gewoon niet veel langer mee / niet handig voor long run (teveel invloed van banden op metingen), en hardere banden willen/kunnen ze niet gebruiken.
ALB terug naar AT, KVY terug naar Rusland, HUL naar RBR. Ik zeg doen!De_Bastaard schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:24:
Hulk in die RB zou wel lachen zijn haha
Lijkt mij ook leuk!De_Bastaard schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:24:
Beter iig als Vettel. Die houd schijnbaar van een stabiele achterkant. Als er iets is wat de RB niet lijkt te hebben..... en als er iets wat in de afgelopen 2 jaar VET niet goed kan controleren in de race.....
Om deze redenen snap ik niet zo goed waarom sommigen denken dat VET een evt betere replacement zou zijn dan ALB.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Zeker weten!De_Bastaard schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:24:
Ik deel je mening. Ik ben er ook eens op gaan letten als er een klaagradio van HAM langskomt. eerst denk je Oeh, nu wordt het interessant! Hamilton heeft mogelijk een probleem! 99 van de 100 keer blijkt dan dat er helemaal geen problemen zijn en hij gewoon harder gaat rijden.Spotmatic schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:12:
Mijn bingokaart is alweer bijna vol. Ook deze FP had HAM het uiteraard weer over zijn befaamde tyre vibrations. Ik weet bijna zeker dat het codetaal is.
/Aluhoedje off
Computing bit by bit
Het voordeel van Albon is dat hij een rijstijl heeft die meer lijkt op die van Max. Waardoor de setups en feedback dichter bij elkaar liggen en ze elkaar beter kunnen helpen dan een Gasly naast Max bijvoorbeeld.Ankona schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:56:
Albon en Gasly kunnen prima sturen, Gasly leek wat moeite met de druk te hebben maar Albon reed de RB vorig jaar prima naar voren.
Op dit moment is het dus vooral de auto die het probleem is. Je kunt naar het voorbeeld van Ferrari natuurlijk alles gaan wisselen en eruit trappen in de hoop dat vanuit de chaos ineens een stabiel en presterend team ontstaat. Ik denk zelf dat RBR gewoon naar binnen moet kijken en eerst die wagen eens in orde moet maken.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
90% Mercedes 1-2
50% Hulkenberg finished boven Stroll
10% Albon op het podium
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is niet voor nu, maar voor het seizoen. Op het moment sparen ze de PU uit en als ze wisselen, dan draaien ze waarschijnlijk de oude PU totdat die kapot gaat. Die nieuwe sparen ze dan weer uit etc. Verder gaan ze in de vrije trainingen toch veel sneller door de banden dan tijdens de race.RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:20:
[...]
Die race PU lag er gisteren ook al in. Want FIA en regels... Motor pool geldt voor alle sessies, dus iedereen die nu maar één motor in de pool heeft rijdt ook op vrijdag al met die motor. Bij versnellingsbak telt de vrijdag (/donderdag in Monaco) inderdaad niet mee.
Maar ik verwacht dat versnellingsbak en motor nog wel meevalt. Ik denk dat er voornamelijk zo weinig gereden wordt door de banden. Ze hebben nog maar een beperkt aantal sets en moeten die uiteraard ook nog voor Q en race gebruiken. Meeste zag je nu dan ook nog wat softs er doorheen jagen. Paar snelle rondes achter elkaar / op een band en daarna nog een keer of twee, drie gewoon nieuwe set eronder, pushlap en weer naar binnen. Die rode gaan gewoon niet veel langer mee / niet handig voor long run (teveel invloed van banden op metingen), en hardere banden willen/kunnen ze niet gebruiken.
50% HAM ALB clash.DaWin schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:59:
Tijd voor voorspellingen:
90% Mercedes 1-2
50% Hulkenberg finished boven Stroll
10% Albon op het podium
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
FP3 Lap Time Analysis compared to last years #BritishGP times.
— F1Analysis (@F1Analysis1) 1 augustus 2020
All Ferrari engine cars are at least 0.4 seconds slower than their FP3 lap times from last year.#BritishGP 🇬🇧 #F1 #F12020 pic.twitter.com/KhfDQicvuP
50% Kans dat HULK top 5 eindigd.
10% Kans dat Vettel zijn pedalen vast blijven zitten.
Dan zijn ze wel sneller geworden. Want in Oostenrijk verloren ze alle drie gemiddeld nog een seconde in de Q. Alhoewel de Q nog moet komen. Dus met motor open kan het nog veel pijnlijker worden. Zoals ze op Sky zeiden: 80% van de ronde is vol gas, waarna ze grappend begonnen of het voor Mercedes 82% of 86% zou zijn.
Ik hoop 100% dat de Hulk een podium haalt.
Ik hoop 100% dat Norris een podium haalt.
Iedere keer als ik dit soort berichtjes voorbij zie komen krijg ik weer een vieze smaak in de mond. Ik kijk nu toch heel anders naar herhalingen van 2019 races.
Testing, one, two ...
Dan hoop je waarschijnlijk de Bottas en Hamilton elkaar eraf rijden.xippie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:14:
Ik hoop 100% dat Max een podium haalt.
...
Sssssttttttt.Luxicon schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:17:
[...]
Dan hoop je waarschijnlijk de Bottas en Hamilton elkaar eraf rijden.
Hoop je nu op een podium met tien treden?xippie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:14:
Ik hoop 100% dat Max een podium haalt.
alles kan off-topic
at your service
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Maakt mij dus eigenlijk weinig uit welke volgorde. Liefst Max op 1 uiteraard.
Daarom heb ik "pre-season" bij allemaal die races die FOM op YouTube heeft gezet die van Monza 2019 ook niet terug gekeken. Met een illegale auto en de concurrent van de baan af rijden de race winnen, nounou.hardware-lover schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:16:
[...]
Iedere keer als ik dit soort berichtjes voorbij zie komen krijg ik weer een vieze smaak in de mond. Ik kijk nu toch heel anders naar herhalingen van 2019 races.
Nu ik er zo over denk gunde ik Vettel in Canada zijn P1 nog meer dan Leclerc op Monza. Like: waarom mag Leclerc wel Hamilton het gras op laten rijden, en krijgt die daarvoor maar een zwarte vlag. Terwijl Vettel een (twijfelachtige) time penalty krijgt nadat die van de baan af schiet en geen andere mogelijkheid heeft dan te doen wat nu gebeurt is. En ja, daarbij heeft die Hamilton wellicht "te hard" geblokt, maar het was geen bewuste actie, zoals met Leclerc wel het geval was
Dan maakt de volgorde je dus wel uitxippie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:20:
[...]
Maakt mij dus eigenlijk weinig uit welke volgorde. Liefst Max op 1 uiteraard.
en hoe kunnen we dat dan zien?The_Butler schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:19:
kijktip, zometeen komt SKY sports met een item over hoe Max ze'n wagen vorige week gerepareerd werd.
Via Channel 4 satelliet. Net gezien. Super.
Als ik dat voor Nederlandse kijkers zeg dan komt er vrees ik een mod aan met de ban hamer - maar ik hoop dat dat item later legaal op youtube verschijnt.... De moeite waard, ze laten Horner en de monteurs aan het woord etc. (zit zelf in een hotel in het buitenland)
[ Voor 5% gewijzigd door The_Butler op 01-08-2020 14:25 ]
at your service
Niet als je legaal Channel 4 kan kijken via de FTA satelliet.RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:24:
[...]
Probeer je @The_Butler nu een ban te ontlokken?
Het is inderdaad heel bijzonder om te zien, zeker als je hoort dat de ultrasoon controle de doorslag gaf om te repareren.The_Butler schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:19:
kijktip, zometeen komt SKY sports met een item over hoe Max ze'n wagen vorige week gerepareerd werd.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Niet online
Met zo'n relatief kort seizoen zou hij het moeten kunnen redden tot het eind.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:34:
Voor Albon dus een nieuwe batterij.
[Afbeelding]
Zo kort is het seizoen al niet meer. En het blijft uitbreiden met de tijd.xippie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:37:
[...]
Met zo'n relatief kort seizoen zou hij het moeten kunnen redden tot het eind.
Dus als ik er net een streamable van heb gezien mag ik hem niet delen?The_Butler schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:24:
[...]
Als ik dat voor Nederlandse kijkers zeg dan komt er vrees ik een mod aan met de ban hamer - maar ik hoop dat dat item later legaal op youtube verschijnt.... De moeite waard, ze laten Horner en de monteurs aan het woord etc. (zit zelf in een hotel in het buitenland)
Ik hoop met je mee, maar ik ben héél erg bang van niet.sjaool schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:39:
[...]
Zo kort is het seizoen al niet meer. En het blijft uitbreiden met de tijd.
Ik denk dat de 18 races nog wel gehaald kunnen worden. Het zijn er tot nu toe 12.xippie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:41:
[...]
Ik hoop met je mee, maar ik ben héél erg bang van niet.
Ik verwacht dat het bij 2x Bahrein en dan Abu Dhabi gaat blijven als toevoegingen.xippie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:41:
[...]
Ik hoop met je mee, maar ik ben héél erg bang van niet.
Maar ik denk ook dat het seizoen zoals het nu is wel door zal gaan. Alles achter gesloten deuren en met veel testen, bubbels, .... En mogelijk dat ze volgend jaar op die voet verder gaan. Gezien corona nu weer overal oplaaid zie ik het niet gebeuren dat publiek weer gaat mogen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.