[F1 2020] Race 3 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste
Acties:
  • 107.442 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Exocet schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Lijkt me toch ook dat Max hier totaal ontevreden over is. Toch blijft ie bij interviews opvallend rustig.
Die filters in zijn mondkapje worden schoongemaakt met Chloroform :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ben benieuwd of Max al zachtjes in z'n achterhoofd aan de clausules in z'n contract aan het denken is. Was dat niet zoiets van dat RB hem een WC waardige auto moest leveren?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
NoFearCreations schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:46:
Ben benieuwd of Max al zachtjes in z'n achterhoofd aan de clausules in z'n contract aan het denken is. Was dat niet zoiets van dat RB hem een WC waardige auto moest leveren?
Zo iets ja, volgend jaar dan maar het dreamteam Vettel met Verstappen in een roze Mercedes ?

Zal mij benieuwen of ze Q3 halen.

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 18-07-2020 13:50 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

loekf2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:49:
[...]

Zo iets ja, volgend jaar dan maar het dreamteam Vettel met Verstappen in een roze Mercedes ?

Q3 halen ze echt wel maar dat die auto niet goed is, is wel duidelijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:49
Spotmatic schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:38:
Russell op Ziggo: elke coureur is kansrijk in een Mercedes.
Wat een shocker. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
NoFearCreations schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:46:
Zoiets zal vast er in staan. Die geruchten waren er twee jaar terug (?) immers ook na zijn winst in Oostenrijk. Dat hij daardoor een race winnende auto had bij Red Bull en dus niet van een clausule met zo'n strekking gebruik kon maken.
[...]

Lijkt me toch ook dat Max hier totaal ontevreden over is. Toch blijft ie bij interviews opvallend rustig.
Tegen Olav Mol zei die wel dat de auto gisteren ronduit slecht was. Maarja, wat heeft het überhaupt voor zin om dat in interviews te zeggen? Leuk dat hij dat in een interview zegt, maar daar schiet hij op de baan niks mee op. Hij zal binnen het team met de vuisten op tafel moeten slaan, niet voor de pers. En hoe meer je je ongenoegen naar de pers uit hoe meer de sfeer in het team verpest wordt.

Overigens zag ik in dat FOM interviews fimpje (zie YouTube) dat ze bij willekeurige beelden waarop Verstappen liep gebruik hadden gemaakt van beelden waarbij Raymond Vermeulen (als in: z'n manager) bij hem liep. En gezien ze allemaal een mondkapje op hadden zijn het ook recente beelden. Dat gecombineerd met dat het paddock "onder lockdown" is zal die dus ook wel een goed reden hebben gehad om zich daar te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Overigens specifiek over FP3. Volgens mij heeft Verstappen een hot-lap gedaan, waarmee die naar P3 ging achter de Mercedessen, en is die daarna (net als de Mercedessen) nog een tijdje blijven rijden. Oftewel: zijn eerste ronde was met een volle tank en latere waren met versleten banden. Waarschijnlijk kan die dus nog wel harder.

Probleempunt blijft echter wel dat de auto zo onstabiel is en de ene na de andere soin veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Zoiets zal vast er in staan. Die geruchten waren er twee jaar terug (?) immers ook na zijn winst in Oostenrijk. Dat hij daardoor een race winnende auto had bij Red Bull en dus niet van een clausule met zo'n strekking gebruik kon maken.
De clausule is kennelijk top drie in het WDC na een bepaalde periode of een bepaald aantal races. Dat gaat wel gebeuren.
[...]

Tegen Olav Mol zei die wel dat de auto gisteren ronduit slecht was. Maarja, wat heeft het überhaupt voor zin om dat in interviews te zeggen? Leuk dat hij dat in een interview zegt, maar daar schiet hij op de baan niks mee op. Hij zal binnen het team met de vuisten op tafel moeten slaan, niet voor de pers. En hoe meer je je ongenoegen naar de pers uit hoe meer de sfeer in het team verpest wordt.

Overigens zag ik in dat FOM interviews fimpje (zie YouTube) dat ze bij willekeurige beelden waarop Verstappen liep gebruik hadden gemaakt van beelden waarbij Raymond Vermeulen (als in: z'n manager) bij hem liep. En gezien ze allemaal een mondkapje op hadden zijn het ook recente beelden. Dat gecombineerd met dat het paddock "onder lockdown" is zal die dus ook wel een goed reden hebben gehad om zich daar te laten zien.
Je denkt dat het team zich niet besefte dat vrijdag dramatisch was? :P
Ze zijn echt niet na 1:00 's nachts nog bezig met die auto's omdat de pitcrew dat graag doet.
RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:59:
Overigens specifiek over FP3. Volgens mij heeft Verstappen een hot-lap gedaan, waarmee die naar P3 ging achter de Mercedessen, en is die daarna (net als de Mercedessen) nog een tijdje blijven rijden. Oftewel: zijn eerste ronde was met een volle tank en latere waren met versleten banden. Waarschijnlijk kan die dus nog wel harder.

Probleempunt blijft echter wel dat de auto zo onstabiel is en de ene na de andere soin veroorzaakt.
Max klaagde over onderstuur. De auto draaide dus niet goed in. De simulatiecoureur van dienst zal dus uit zijn bed zijn gesleept na de hele nacht te hebben gereden, voor nog een sessie wat er gebeurd et meer vleugel voor. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
Ik heb het idee dat het high-rake concept zoals van de RB16 nu zo'n beetje wel uitontwikkeld is. De vortices die de vloer afsluiten en de downforce mogelijk maken zijn gewoon te gevoelig om verstoord te worden, zeker aan het einde van de vloer.
Het voordeel dat ze hebben van die korte wielbasis qua wendbaarheid, weegt niet op tegen het gebrek aan stabiliteit dat je ervoor terug krijgt door de high-rake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
__fred__ schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:03:
Ik heb het idee dat het high-rake concept zoals van de RB16 nu zo'n beetje wel uitontwikkeld is. De vortices die de vloer afsluiten en de downforce mogelijk maken zijn gewoon te gevoelig om verstoord te worden, zeker aan het einde van de vloer.
Het voordeel dat ze hebben van die korte wielbasis qua wendbaarheid, weegt niet op tegen het gebrek aan stabiliteit dat je ervoor terug krijgt door de high-rake.
Het concept an zich is denk ik niet perse uitontwikkeld. Het probleem is alleen dat ze met die nieuwe voorvleugel, zoals vorig jaar geïntroduceerd, de vloer niet meer zo goed kunnen afsluiten. Nieuwe regels zorgen dus steeds meer ervoor dat high rake moeilijker wordt. En daarvoor (2017?) heeft Ferrari ook al succesvol het gebruik van FRIC aan banden weten te leggen. Waardoor het ook al moeilijker werd om de achterkant op de rechte stukken laten door te zakken, en under breaking de achterkant weer omhoog te laten springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Dat noemen ze berusting. Frustratie komt later nog wel verwacht ik.

Het is roze en het staat voor je, ra ra.....😧 (en nee, het is niet echt een verrassing als dat gebeurd).

Als rood er ook nog voor komt, dan is er ergens toch wel flink wat mis gegaan de afgelopen week. Prettige kwalificatie iedereen 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 20:28
Tuurlijk is het een FP3, maar normaal zit Redbull toch ergens in de top 3-4, begin mij wel een beetje zorgen te maken dat ze de aërodynamica niet helemaal op orde hebben, de spin van Max kwam gewoon uit het niets. 🤔

https://twitter.com/i/status/1284435558450761728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:49:
[...]

Ja precies, nee ik denk het ook niet. Waarschijnlijk helemaal ergens achteraan? Binnen drie seconden van pole moet hopelijk net gaan lukken?

Kunnen de negatievelingen lekker hun gaan vrouw gaan pesten ? Heeft nu.nl niet een forum >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DoubleDutch schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:13:
Tuurlijk is het een FP3, maar normaal zit Redbull toch ergens in de top 3-4, begin mij wel een beetje zorgen te maken dat ze de aërodynamica niet helemaal op orde hebben, de spin van Max kwam gewoon uit het niets. 🤔

Had die wolk verbrande olie uit de Mercedes er niet wat mee te maken? Was op dezelfde plek namelijk (dacht ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 20:28
hardware-lover schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Had die wolk verbrande olie uit de Mercedes er niet wat mee te maken? Was op dezelfde plek namelijk dacht ik.
Oh ok daar had ik nik van mee gekregen. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:02:
Ze zijn echt niet na 1:00 's nachts nog bezig met die auto's omdat de pitcrew dat graag doet.
Volgens mij waren ze toen ook niet bezig? Volgens Crofty en consorten was RBR te vroeg aanwezig. En als ik dat document wat jij gepost hebt nog eens lees dan staat er ook alleen dat de monteurs aanwezig waren tussen 11 uur en 3 uur voor de start van FP3. Oftewel: tussen 01:00 en 09:00 waren er monteurs aanwezig. Of dat gisteravond/nacht was of vanmorgen vroeg staat er niet bij.

En waarschijnlijker is dus ook dat ze de hele nacht op de fabriek hebben doorgewerkt en ze de veranderingen vanmorgen hebben doorgevoerd op de auto. Op het circuit kunnen ze toch niks totdat de resultaten van op de fabriek binnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DoubleDutch schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:13:

Ik meen dat Hamilton (en anders Bottas) op dezelfde plek ook een momentje had. Alleen lijkt de RB16 veel gevoeliger, dus als die gaat, staat die meteen achterstevoren. Daar waar de Mercedes gewoon opgevangen kan worden en zijn weg kan vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Volgens mij waren ze toen ook niet bezig? Volgens Crofty en consorten was RBR te vroeg aanwezig. En als ik dat document wat jij gepost hebt nog eens lees dan staat er ook alleen dat de monteurs aanwezig waren tussen 11 uur en 3 uur voor de start van FP3. Oftewel: tussen 01:00 en 09:00 waren er monteurs aanwezig. Of dat gisteravond/nacht was of vanmorgen vroeg staat er niet bij.

En waarschijnlijker is dus ook dat ze de hele nacht op de fabriek hebben doorgewerkt en ze de veranderingen vanmorgen hebben doorgevoerd op de auto. Op het circuit kunnen ze toch niks totdat de resultaten van op de fabriek binnen komen.
Dat kan natuurlijk ook. Maar het geeft wel aan dat RBR ook begrijpt dat het beter moet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Weet je wat ik wel eens zou willen weten? Waarom roken die Mercedes motoren zo? Zouden die ook iets illegaals doen maar dat niemand nog weet wat? Olie verbranden mag maar tot een zekere hoogte maar dat roken vind ik verdacht.

/aluhoedje

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:19:
Weet je wat ik wel eens zou willen weten? Waarom roken die Mercedes motoren zo? Zouden die ook iets illegaals doen maar dat niemand nog weet wat? Olie verbranden mag maar tot een zekere hoogte maar dat roken vind ik verdacht.

/aluhoedje
Olie verbranden mag volgens mij niet? Alleen verbruikt een motor altijd wat olie en daarom is er een bepaalde marge dat "iets" verbruikt mag worden.

Maar ja, vroeger was dat niet vastgelegd in de regels (en gooide Mercedes hele liters per race er doorheen? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23
RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:22:
[...]

Maar ja, vroeger was dat niet vastgelegd in de regels (en gooide Mercedes hele liters per race er doorheen? :+)
Ze reden zeker op mengsmering? :+

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
sjaool schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:19:

/aluhoedje
/Aluhoedje hoeft niet hoor.
Die paarse Mercedes kit cars rookte namelijk precies in dezelfde sectoren.
Zolang de FIA dit niet volledig in de regelementen verbied, kan je mercedes dit ook niet kwalijk nemen.
Ik geloof dat ze nu nog 0,3 liter mogen verbruiken/verbranden?!

Vorige race zagen we ook al rookpluimpjes ... voornamelijk bij stroll en perez.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58

pro_6or

amateur_60r

Max zegt “I can’t get any gear synced” de heren denken dat hij hem niet in de 8e kan krijgen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

powah33 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:25:
[...]

Zolang de FIA dit niet volledig in de regelementen verbied, kan je mercedes dit ook niet kwalijk nemen.
Ik geloof dat ze nu nog 0,3 liter mogen verbruiken/verbranden?!

Vorige race zagen we ook al rookpluimpjes ... voornamelijk bij stroll en perez.
Het valt mij vooral op dat het dit jaar erger is dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

pro_6or schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:26:
Max zegt “I can’t get any gear synced” de heren denken dat hij hem niet in de 8e kan krijgen.
Nee, hij schakelt niet goed waardoor het overschakelen van 7 naar 8 niet lekker gaat. Volgens de heren krijgt Max daardoor iedere keer een onaangename duw in de rug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:26:
Wat @sjaool aangeeft. Volgens Sky was het "can't get eight gear synced". Dus alleen de achtste, en niet geen enkele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
sjaool schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Of het erger is weet ik niet, het valt dit seizoen in iedergeval meer op.
Er staan op youtube wat filmpjes waar verschillende monteurs ideen uitspreken hoe het mogelijk is om kleine beetjes olie af en toe langs de zuiger te duwen ... of dit het systeem is wat gebruikt word weten ze alleen bij mercedes.

Het blijft knap dat mercedes elk jaar weer meer vermogen uit die pu weet te knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Wat @sjaool aangeeft. Volgens Sky was het "can't get eight gear synced". Dus alleen de achtste, en niet geen enkele.
Jij zei. Toch echt “hhhhrgg I can’t get any gear synced”. Misheard lyrics.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

powah33 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:25:
[...]

Ja, en niemand die zich logisch bedenkt dat door rake, torsie op de motorsteunen en G-krachten er misschien op dezelfde momenten olie verbrand kan worden?

Neemt niet weg dat je volgens mij gewoon over Racing Point behoort te praten.

Even opmerking van de Duitse TV over de beschuldigingen aan het adres van Racing Point; het ontwerp van de remmen hoefde vorig jaar niet zelf ontworpen te zijn. Dus als Racing Point in het vorige seizoen de blueprints van Mercedes heeft gejat/gekocht, is het gewoon legaal.

Pas in 2020 staat/stond er in de regels dat je (onder andere) de rem"trommel" zelf moet ontwerpen?

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 18-07-2020 14:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Vorig jaar was het ook vaak de auto van BOT.
Misschien dat ze met BOT een gokje wagen en HAM veilig houden voor eventuele sancties wegens oliestook.

(net snel ff een regendans gedaan voor morgen, vorige week was ik 1 dag te vroeg met dansen...)

[ Voor 12% gewijzigd door PalingDrone op 18-07-2020 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:36:
[...]

Ja, en niemand die zich logisch bedenkt dat door rake, torsie op de motorsteunen en G-krachten er misschien op dezelfde momenten olie verbrand kan worden?

Neemt niet weg dat je volgens mij gewoon over Racing Point behoort te praten.

Even opmerking van de Duitse TV over de beschuldigingen aan het adres van Racing Point; het ontwerp van de remmen hoefde vorig jaar niet zelf ontworpen te zijn. Dus als Racing Point in het vorige seizoen de blueprints van Mercedes heeft gejat/gekocht, is het gewoon legaal.

Pas in 2020 staat/stond er in de regels dat je (onder andere) de rem"trommel" zelf moet ontwerpen?
zo legde die Safnauer (of hoe je het ook schrijft) het ook uit gisteren in F1 café. Ze zijn 100% zeker dat ze binnen de lijntjes kleuren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JB schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:40:
[...]
zo legde die Safnauer (of hoe je het ook schrijft) het ook uit gisteren in F1 café. Ze zijn 100% zeker dat ze binnen de lijntjes kleuren.
Dan toch wel fijn dat de complottheorieen maar gepost blijven worden; ik kijk geen Ziggo dus kan niet altijd ruiken waarom sommige mensen een eigendriftige mening blijven verkondigen hier :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

pro_6or schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:33:
[...]

Jij zei. Toch echt “hhhhrgg I can’t get any gear synced”. Misheard lyrics.
Dan ben jij toch echt de enige. Ik hoorde het ook live, any heb ik er nooit in gehoord. Net nog een paar keer teruggeluisterd, en hij zegt toch echt eighth. Of hij moet "anyt" zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:36:

Die theorie deed gisteren op Sky ook al de rondte ja. De brake duct valt pas sinds dit seizoen onder de listed parts. In hoeverre het gebruik van die van vorig jaar vervolgens legaal is is een vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Best wat donkere wolken boven het circuit.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DataGhost schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Dan ben jij toch echt de enige. Ik hoorde het ook live, any heb ik er nooit in gehoord. Net nog een paar keer teruggeluisterd, en hij zegt toch echt eighth. Of hij moet "anyt" zeggen 8)7
Hij sprak wat onduidelijk maar ik hoorde toch echt “any”.

Wat bedoel je met het hamertje. Ik ben niet goed snik?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
powah33 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Of het erger is weet ik niet, het valt dit seizoen in iedergeval meer op.
Er staan op youtube wat filmpjes waar verschillende monteurs ideen uitspreken hoe het mogelijk is om kleine beetjes olie af en toe langs de zuiger te duwen ... of dit het systeem is wat gebruikt word weten ze alleen bij mercedes.

Het blijft knap dat mercedes elk jaar weer meer vermogen uit die pu weet te knijpen.
Dat Mercedes (en later Ferrari) het gedaan heeft staat als paal boven water, dat is gewoon bekend / bewezen. Daarom zijn er nu ook restricties over hoeveel olie er verbruikt mag worden. Als Mercedes het nu nog steeds doet is het dus de vraag waar die olie vandaan komt, want blijkbaar niet uit het olietankje. Of ze doen het echt op heel specifieke momenten en dat de regels nog teveel ruimte geven, dat kan uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

pro_6or schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:47:
[...]

Ik hoorde ook eight, maar ach, laten we het er over eens zijn dat er iets met de gearbox sync is.

Ennuh, goed snik zijn we allemaal niet hier! ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:41
albino71 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:47:
Best wat donkere wolken boven het circuit.
Mooiste is als het tijdens de Q gaat regenen, heel anders plannen ineens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

pro_6or schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:47:
[...]

Er zit duidelijk een t- (Nederlands accent) of th-klank achter en in het woord gear zit die klank niet, dus moet het wel bij "any" horen als hij dat gezegd zou hebben. Dan is het een niet-bestaand woord en zou dat erg dom zijn van Max, hence het hamertje. Ook lijkt het mij erg stug dat 'ie rondjes zou blijven maken als 'ie geen enkele gear synced krijgt. Mgoed, als jij er any in wil horen mag dat natuurlijk, houden wij het bij eighth.

Ook mensen die niet via de Ziggo-stream kijken vinden eighth: https://twitter.com/searc...ar&src=typed_query&f=live

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 18-07-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:47:
[...]

Dat Mercedes (en later Ferrari) het gedaan heeft staat als paal boven water, dat is gewoon bekend / bewezen. Daarom zijn er nu ook restricties over hoeveel olie er verbruikt mag worden. Als Mercedes het nu nog steeds doet is het dus de vraag waar die olie vandaan komt, want blijkbaar niet uit het olietankje. Of ze doen het echt op heel specifieke momenten en dat de regels nog teveel ruimte geven, dat kan uiteraard ook.
Ik ben geen monteur .. maar zoals de filmpjes deden vermoeden, zou mercedes olie nevel onder op de zuigers spuiten .. (olie die normaal terug valt in de carterpan?)
Die olie zou met trukjes en interne druk makkelijk langs de zuigers mee naar boven kunnen worden geblazen.
Ik weet niet of je die olie spuit mag programmeren zodat die in bepaalde bochten gaat spuiten ... bvb net voor het lange rechte stuk ... maar de vermoedens gingen dus niet over olie uit een speciaal vaatje, maar uit het blok zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:53
Ben benieuwd wat Max kan zometeen. Hopelijk kan die hem op de 2e startrij zetten, verwacht dat beide Mercs te snel zijn helaas. Veel plezier allen met de kwali!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

Nou ben erg benieuwd wat RBR gaat doen, veel plezier allemaal.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Zo. ik zit er klaar voor. Picture in picture mode dankzij @DaniëlWW2. Kom maar op!

Lang geleden dat teams 1tm5 zo dicht op elkaar zaten!

edit: Nouja, teams 2tm5 :p

[ Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 18-07-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Ok have fun guys.

1-lewis
2-Bottas
3-Max
4-Perez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Max staat al bij het stoplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max staat al vooraan klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

Go Max lekker op naar buiten.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

LoeWn schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:58:
Zo. ik zit er klaar voor. Picture in picture mode dankzij @DaniëlWW2. Kom maar op!

Lang geleden dat teams 1tm5 zo dicht op elkaar zaten!

edit: Nouja, teams 2tm5 :p
Ik ben er ook, maar snap er nog niks van hoe ik dat doe |:( (Chrome browser)

FP3 gemist door een erg gezellige lunch, maar heb niks gemist lees ik al. Zeer benieuwd naar het komende uurtje!!!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23
Ik ben benieuwd...over een uur weten we het 8)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Dit gaat sowieso geklooi worden met iedereen die ophoopt in die laatste bocht :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Meteen een ronde zetten want de regen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De kwali-vragen van vandaag:

Wat doet Williams?
Regen?
Wat doen de Roze Rakkers?
Wat verneukt Ferrari dit keer?

:+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:00
Iemand de buienradar gezien? Hoe groot is de kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Vrijwel iedereen lijkt op de baan, Max vooraan dus vrije lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Goooo Racing Point *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
Tito129 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:02:
90% gaven ze net aan op Ziggo

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:48
Tito129 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:02:
90% zeggen ze

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stroll voor Ver, held

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Slechte ronde van VER, nog slechter van ALB. Mercedes, RP veel sneller. Ik weet niet hoe representatief die eerste ronde is, maar een goed teken is het niet voor RBR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
RP voor RB :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
2 langzame rondes voor VER. en dan nog een 2de poging.

6tiende is een groot gat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Nou, dit zal het dan morgen ongeveer wel zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:48
Het begint te regenen nu

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
Russell zit mooi aan de goede kant met best groot gaatje. Mooi voor williams

Eerste druppels lijken te vallen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ferrari heeft het lec een beetje boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Was er eigenlijk al iets bekend over de klacht richting RP vanwege het gebruik van Xerox?

DUGG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MikeyMan schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:06:
Ferrari heeft het lec een beetje boven?
Ze zijn nog niet vet snel :+

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Mach schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:06:
Was er eigenlijk al iets bekend over de klacht richting RP vanwege het gebruik van Xerox?
ze gebruiken nog steeds dezelfde brakeducts. dus ze hebben er vertrouwen in dat ze aan de regelmenten voldoen.

Het onderzoek zal nog wel een paar weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 13:46

Spotmatic

Ken sent me

Weer rooksignalen, dit keer bij Russell en weer op dezelfde plek op de baan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:45
Ik denk dat beide Haas, beide Alfra Romeo's en Latifi exit zijn in Q1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Williams heeft zo te zien ook een dieselmotor :P

Also, de klantenteams van Ferrari doen het echt beroerd, kolere :X

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kijkt wel een stuk meer ontspannen, als je geen verwachtingen meer hebt :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
Albon op P13 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klaagt ook behoorlijk over de auto. Heel slecht teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:27
Denk niet dat Max de tijd van vorig jaar kan rijden in deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max is al naar binnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dcell
  • Laatst online: 14:42
Ze mogen blij zijn bij Red Bull als ze Q3 halen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
En ALB op P15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Soms denk ik wel eens, kun je niet gewoon de auto van vorig jaar van stal halen? Die deed het namelijk een stuk beter!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
Het veld zit dicht op elkaar zeg, word nog spannend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

ALB trager dan AlphaTauri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:55
Gasly stuk

[ Voor 11% gewijzigd door Pannekoek81 op 18-07-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
pinda powerrr schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:13:
Soms denk ik wel eens, kun je niet gewoon de auto van vorig jaar van stal halen? Die deed het namelijk een stuk beter!
Vorig jaar had dat gemogen, dit jaar niet meer omdat het chassis vastligt. Maar dit begint op een dramaweekend te lijken. Ze zouden veel, veel sneller moeten zijn dan dit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Eens kijken wat GR63 kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:00

Pinobigbird

doesn't share food!

Albon naar P16?!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Van pole position naar blij met Q3 halen... Au

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
Russeeeeel *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:55
Zo dan. Rus doet het goed. Leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RUS 3e :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
Ho eens, wat is die Russell aan t doen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Huh? Russell??? Wtf???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RUS op P3? Nu snap ik er echt niets meer van :P

Nouja, het is nog maar Q1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
2021 iedereen een MERC kopie nemen om het een beetje spannend te houden? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:29
Williams sneller dan Red Bull...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
Verstappen moet gaan oppassen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel nieuwsgierig als we een weekend krijgen waar de temperaturen hoger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Rus naar 3 ...uhhh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wow wat is er met Williams
Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.