Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Oeh! Die ziet er vet uitJoever schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:15:
[...]
Zoals @Yagermeister ook al aangeeft, lekker op Twitter, Insta, Facebook, Reddit etc. gooien. Veel bedrijven zijn hier gevoelig voor.
Zelf ook weer een project afgerond. Mijn Grimdark Foetid Bloat-Drone
https://www.instagram.com/p/CXHWO5KAllR/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij had laatst ook al een Blackstone Fortress gespot op de set van The Witcher
[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 08-12-2021 11:57 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wel denk ik dat ik toch voor een airbrush setje ga sparen. Op amazon heb ik een paar setjes gezien welke allemaal best goed gereviewed werden en ook helemaal compleet waren voor een niet al te dure prijs. Hier ben ik echter nog niet zeker van of ik dat moet doen. De setjes zaten overigens rond de 100 tot 150 euro
:strip_exif()/f/image/GUjYEhTxA3RdPpkT0ULFMLMm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DWBzfX15qOzlCMouF3jMvhMG.jpg?f=fotoalbum_large)
-Te huur
Beetje ongeprimed aan de onderkant is niet zo erg, verf hecht over het algemeen wel goed op plastic. Zolang je er niet met je vingets teveel aanzit tijdens het spelen is dit geen probleem. Foam trays kunnen weer wel van deze plekken weg wrijven afhankelijk van het model.
Kwa kritiek niet teveel om geven, zijn toch wel de poster boys van de factie en nu Guilleman weer in beeld is maakt het t' een makkelijk onderwerp om de galblaas voor open te trekken.
Er zijn helaas een aantal modellen waar mijn tengels ook opzitten omdat ik dacht dat ze droog waren maar dat stiekem toch niet zo wasArloid schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:39:
@Yagermeister goed begin, ultrasmurfs zijn wel een leuke chapter op de tafel. Als ik aanhanger was geweest van de False Emperor was het een lastige keuze geweest tussen ultramarines en Imperial Fists.
Beetje ongeprimed aan de onderkant is niet zo erg, verf hecht over het algemeen wel goed op plastic. Zolang je er niet met je vingets teveel aanzit tijdens het spelen is dit geen probleem. Foam trays kunnen weer wel van deze plekken weg wrijven afhankelijk van het model.
Kwa kritiek niet teveel om geven, zijn toch wel de poster boys van de factie en nu Guilleman weer in beeld is maakt het t' een makkelijk onderwerp om de galblaas voor open te trekken.
-Te huur
Zit een been beetje in gedachte te klooien hoe ik nog wat uit die extra tzaangor wapens en hoofdjes haal uit de start collecting thousand sons dozen. Denk dat het kleien wordt met greenstuff en op zo'n manier nog een paar beesten uit vlammen maak. Wordt even experimenteren.
Met een krappe 16m² is het nu toch wel de vraag of er een aparte wargaming tafel komt in de werkplaats. Nu ga ik toch een verrijdbaar onderstel voor m'n zaagtafel bouwen met uitklapbare outfeed tafel. Dan kom ik ook wel aan een 4'x6' tafel, zo'n dik tpu tafelkleed eroverheen en dan moet dat ook wel lukken.
Met een spraycan kan je het beste alle figuren vast plakken (dubbelzijdige tape, bluetack etc) op een stuk karton, zo kom je er met je vinger niet aan. Wbt airbrush, kan je het beste de mini's op een 'verhoging' zetten.Yagermeister schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:59:
[...]
Er zijn helaas een aantal modellen waar mijn tengels ook opzitten omdat ik dacht dat ze droog waren maar dat stiekem toch niet zo was. Straks probeer ik de bases even te schuren want daar waren nog wat vochtige plekken alhoewel ik wel denk dat die straks ook droog zijn omdat ze nu een flink stuk warmer staan. Dan even bijschuren en gaan met die banaan .
Zelf gebruik ik hiervoor maatbekers van de ontbijtshake van mijn vrouw. Steeltje er afknippen, omdraaien en dan wat bluetack op duwen. Zo kan je met je hand, incl handschoen, het maatbekertje vasthouden terwijl je de mini sprayed.
Dan ziet het er als volgt uit.
:strip_exif()/f/image/o3vsMqIwSlSTvj7YGdLIde6a.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb uiteraard ook een paar 'painthandles', maar als ik er veel moet primen, ga ik over op de maatbekertjes omdat ik daar genoeg van heb.
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Uzuhl schreef op maandag 13 december 2021 @ 06:21:
Eindelijk weer eens tijd gehad om te verven, behoorlijk progressie gemaakt op 'a guy with a tie' en hem de Silco look gegeven van de serie Arcane.
[Afbeelding]
Warhammer en PC games en lego
:strip_exif()/f/image/aUHITwizuKHL9LStwPtmSefz.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels ook wat frostgrave soldiers, barbarians en gnolls besteld voor mordheim. Hier hoop ik wat mercenary empire warbands uit te halen beginnend met middenheim. Heb hierna nog wat dozen met landsknecht nodig voor de handguns, pistolen en pluim hoedjes, zo kan er uiteindelijk wel een empire leger gevuld worden.

Achteraf had ik hem beter moeten 'schoonmaken' teveel printlines zichtbaar. Maar w/e ik strip hem nog wel een keer.
:strip_exif()/f/image/YB30aiB0DlC7decoYN7FCiKi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Uzuhl op 16-12-2021 08:37 ]

Als primer heb ik nu alleen chaos black. Die zorgt dat verf vaak donkerder uitkomt dan ik zou willen.
Ik kan nu 26 euro besteden aan Citadel Retributor armor spray (gouden primer), voor basically 3 poppetjes. Of Citadel; iets wit. bestellen. Voor rond de 15. Wat zouden jullie aanraden?
26 euro voor 3 poppetjes vind ik toch wel weer zonde. helemaal omdat ik er een potje Retributor armor paint(goud) bij heb gekregen.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Zwart is een prima primer kleur voor goud.hexta schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:38:
Ik heb vandaag een Custodian guard squad gekregen voor killteam
Als primer heb ik nu alleen chaos black. Die zorgt dat verf vaak donkerder uitkomt dan ik zou willen.
Ik kan nu 26 euro besteden aan Citadel Retributor armor spray (gouden primer), voor basically 3 poppetjes. Of Citadel; iets wit. bestellen. Voor rond de 15. Wat zouden jullie aanraden?
26 euro voor 3 poppetjes vind ik toch wel weer zonde. helemaal omdat ik er een potje Retributor armor paint(goud) bij heb gekregen.
Mocht je witte verf hebben, zou je nog een dun laagje wit eroverheen kunnen doen. Wel alleen aan de bovenzijde waar normaal het ligt op zou schijnen. Donkere plekken lekker zwart houden.
Gewoon retributor armor met de kwast erop. Ik heb wel zo een spuitbus, maar heb inmiddels bijna 2000 punten Custodes en een zwik Stormcast waar ik het op kwijt kan.hexta schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:38:
Ik heb vandaag een Custodian guard squad gekregen voor killteam
edit: Als je de gold highlight met een mix van retributort armor met een beetje stormhost silver komt het goud er heel strak uit. Ook metallics moet je shaden en highlighten.
[ Voor 20% gewijzigd door Edmin op 22-12-2021 10:14 ]
Top! En bedankt voor de link, ga ik zeker volgen!Edmin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:52:
[...]
Gewoon retributor armor met de kwast erop. Ik heb wel zo een spuitbus, maar heb inmiddels bijna 2000 punten Custodes en een zwik Stormcast waar ik het op kwijt kan.
edit: Als je de gold highlight met een mix van retributort armor met een beetje stormhost silver komt het goud er heel strak uit. Ook metallics moet je shaden en highlighten.
[YouTube: FOR THE EMPEROR!!! How to paint Custodian Wardens for Warhammer 40,000.]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Ogen zijn super goed gelukt !Uzuhl schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:35:
Ik vind hem mooizo, voorlopig helaas even geen tijd meer om te verven dus het laatste projectje van het jaar![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is wel vet gedaan. zeer mooie overgangen ook.Uzuhl schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:35:
Ik vind hem mooizo, voorlopig helaas even geen tijd meer om te verven dus het laatste projectje van het jaar![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zit overigens met een dilemma. Vandaag heb ik eindelijk mijn nieuwe airbrush setje mogen ontvangen namelijk deze. Daarbij heb ik ook nog wat thinner etc om eigenlijk te kunnen starten.
Waar ik over twijfel nu is wat ik nog extra nodig heb.
- Paint booth (kleintje zoals deze)
- Verf masker (deze). Hier weet ik echter niet van welke filters nodig zijn.
- waterfilter voor aan de airbrush. niet zeker of nodig is maar dat zijn de kosten eigenlijk niet
- optioneel betere airbrush (deze)
Heeft iemand tips of advies voor bovenstaande? Ik wil pas beginnen met airbrushen als ik zeker weet dat alles goed is namelijk. Nu in het begin zal het vooral primen zijn wat ik ermee doe maar ik wil wel later ook meer ermee doen.
-Te huur
Zo'n cleaning pot waar je hem in kan schoon spuiten is geen overbodige luxe. Spuitcabine en masker en je hebt wel redelijk alles. De m3 6300 vindt ik persoonlijk een fijn masker, dit is wel de maat L variant, voor S (6100) en M (6200) zijn de serie nummers respectievelijk anders. Nithtile handschoenen voor het schoonmaken en je hebt wel redelijk wat bij elkaar.
Nog een waarschuwing als je een ultrasonic cleaner overweegt. Nooit airbrush cleaner, thinner of andere vlambare zooi erin gebruiken, druppel schoonmaakmiddel en voor de rest gewoon niets erin waarvan je niet zeker weet dat het veilig is. Ding maakt hele fijne nevel, als daar vuur of een vonk bij komt ben je de sigaar. Maakt al beter schoon met een druppel dreft dan het je zelf lukt.
Ik raad aan om eerst even met die goedkope airbrush aan de gang te gaan, daar kan je beter een leerfout op maken dan die steenbecker. Als je de naald een beetje polijst elke keer heb je daar nog een redelijke airbrush aan voor het prime werk.
Het meeste wat je noemt heb ik al. Het gaat zich vooral of ik zowel een masker en booth nodig heb of dat 1 van de 2 voldoende is. Jij geeft echter aan beide dus daar ga ik dan ook voor.Arloid schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:26:
@Yagermeister het meeste heb je wel, thinner maar ook flow improver is handig om te hebben. Daarnaast airbrush cleaner met een arsenaal aan wattestaafjes en kleinere Q-tips voor het feine grut.
Zo'n cleaning pot waar je hem in kan schoon spuiten is geen overbodige luxe. Spuitcabine en masker en je hebt wel redelijk alles. De m3 6300 vindt ik persoonlijk een fijn masker, dit is wel de maat L variant, voor S (6100) en M (6200) zijn de serie nummers respectievelijk anders. Nithtile handschoenen voor het schoonmaken en je hebt wel redelijk wat bij elkaar.
Nog een waarschuwing als je een ultrasonic cleaner overweegt. Nooit airbrush cleaner, thinner of andere vlambare zooi erin gebruiken, druppel schoonmaakmiddel en voor de rest gewoon niets erin waarvan je niet zeker weet dat het veilig is. Ding maakt hele fijne nevel, als daar vuur of een vonk bij komt ben je de sigaar. Maakt al beter schoon met een druppel dreft dan het je zelf lukt.
Ik raad aan om eerst even met die goedkope airbrush aan de gang te gaan, daar kan je beter een leerfout op maken dan die steenbecker. Als je de naald een beetje polijst elke keer heb je daar nog een redelijke airbrush aan voor het prime werk.
Een ultrasonic cleaner had ik nog niet echt aan gedacht. Naar mijn weten moet je die ook alleen met water en eventueel een drupje zeep gebruiken. Ik weet alleen niet of dat nut heeft om zoiets ook te pakken.
Van schoonmaken heb ik eigenlijk alleen gezien dat je in die pot moet spuiten en met wat middel daarna in het potje de nozzle moet dicht houden. Is dat niet genoeg om schoon te maken? Uiteraard ook even met die kwastjes erdoor gaan.
-Te huur
Ziet er gaaf uit! Mooi contrast ook met groen en rood.Uzuhl schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:35:
]
Waar heb je die Bust vandaan ?
Dat is niet voldoende, wellicht als je van kleur wisseld of voor een enkele keer, echter als je klaar bent zal de naald, nozzle en de overige onderdelen schoongemaakt moeten worden. Ook het body zelf wordt vanbinnen vies op een gegeven moment, verf wilt nog op vreemde plekken komen in de airbrush.Yagermeister schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:20:
[...]
Het meeste wat je noemt heb ik al. Het gaat zich vooral of ik zowel een masker en booth nodig heb of dat 1 van de 2 voldoende is. Jij geeft echter aan beide dus daar ga ik dan ook voor.
Een ultrasonic cleaner had ik nog niet echt aan gedacht. Naar mijn weten moet je die ook alleen met water en eventueel een drupje zeep gebruiken. Ik weet alleen niet of dat nut heeft om zoiets ook te pakken.
Van schoonmaken heb ik eigenlijk alleen gezien dat je in die pot moet spuiten en met wat middel daarna in het potje de nozzle moet dicht houden. Is dat niet genoeg om schoon te maken? Uiteraard ook even met die kwastjes erdoor gaan.
Dan gooien we die ook nog maar in het mandjeArloid schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:16:
[...]
Dat is niet voldoende, wellicht als je van kleur wisseld of voor een enkele keer, echter als je klaar bent zal de naald, nozzle en de overige onderdelen schoongemaakt moeten worden. Ook het body zelf wordt vanbinnen vies op een gegeven moment, verf wilt nog op vreemde plekken komen in de airbrush.
Paint booth, masker, filters, waterfilter en verf mixer zijn in ieder geval al besteld.
-Te huur
Ik heb hier recentelijk een post over geplaatst:Yagermeister schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:00:
[...]
Ik zit overigens met een dilemma. Vandaag heb ik eindelijk mijn nieuwe airbrush setje mogen ontvangen namelijk deze. Daarbij heb ik ook nog wat thinner etc om eigenlijk te kunnen starten.
Waar ik over twijfel nu is wat ik nog extra nodig heb.
- Paint booth (kleintje zoals deze)
- Verf masker (deze). Hier weet ik echter niet van welke filters nodig zijn.
- waterfilter voor aan de airbrush. niet zeker of nodig is maar dat zijn de kosten eigenlijk niet
- optioneel betere airbrush (deze)
Heeft iemand tips of advies voor bovenstaande? Ik wil pas beginnen met airbrushen als ik zeker weet dat alles goed is namelijk. Nu in het begin zal het vooral primen zijn wat ik ermee doe maar ik wil wel later ook meer ermee doen.
Zo te lezen heb je het geld om flink in deze tak van de hobby te investeren. Ik had je dan alleen willen adviseren om voor een fluistercompressor te gaan gezien het vocht probleem wat ik hierboven heb omschreven. Lees ook even het stukje techniek!Miel71 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:51:
[...]
Airbrush service Almere is een goede zaak voor je airbrush spullen/zoektocht. Koop geen goedkope sets maar merk spul. 2 goede airbrushes om mee te starten zijn: H&S ultra 2 in 1(heb ik zelf) en de instapmodellen van Iwata. Daarbij is je Compressor ook belangrijk. Een membraan Compressor is lekker goedkoop, alleen worden deze snel warm, waar warmte is vorm condens. Dit wil je niet gezien er dan naast lucht ook vocht meegeblazen wordt wat je werk volledig vernagelt, kan hier over meepraten… Dit maakt het dan al wat duurder gezien de betere compressors (met olie) toch wel iets duurder zijn, al helemaal als je in alle rust wil brushes. Denk aan rond de 400 euro voor een goede fluistercompressor.
Flow-aid is meer om de droogtijd iets te verlengen van je verf zodat je nozzle minder snel verstopt. Ik zou aanraden om een thinner hiervoor aan te schaffen. Airbrushverf heeft wel het voordeel al aardig op de juiste dikte te zijn verdunt… maar dit is aan jezelf of hiermee te proberen of het met gewone verf ook lukt naar jouw behoefte.
Daarbij wil ik je nog een techniek meegeven die noodzakelijk is om grote frustratie te voorkomen. De air-blow-air techniek, dit houd in dat je begint met lucht, dan je trigger beweegt voor de hoeveelheid verf en dan eindigt met lucht. Dit zorgt ervoor dat je nozzle niet binnen no time verstopt raakt en geeft je zoveel meer controle op het airbrushen!
Succes met je zoektocht en bel gerust airbrush service Almere, zijn zeer vriendelijke mensen en helpen je graag zonder je weg te laten gaan met het duurste van het duurste (raden ze zelfs af) Altijd goede zaken met ze gedaan 👍🏻
Qua afzuiging en masker, geen idee hoeveel je gaat airbrushen, maar dit zou ik alleen (in je begin fase) overwegen als je meer dan een half uur achter elkaar gaat airbrushen, wat weer in conflict komt met je Compressor die je hebt aangeschaft gezien die na een half uur echt heet is…
Maar blijf vooral veel vragen stellen en ook online zoeken naar antwoorden. Het blijft tenslotte een dure tak van hobby en het zou zonde zijn als je na een paar weken niet meer omkijkt naar je materiaal!
Maar have fun en laat snel even wat werk zien😁👍🏻
Het is niet dat ik veel geld te spenderen heb maar ik wil het wel velig kunnen doen. Daarbij heb ik niet alles zelf hoeven aan te kopen.Miel71 schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:44:
[...]
Ik heb hier recentelijk een post over geplaatst:
[...]
Zo te lezen heb je het geld om flink in deze tak van de hobby te investeren. Ik had je dan alleen willen adviseren om voor een fluistercompressor te gaan gezien het vocht probleem wat ik hierboven heb omschreven. Lees ook even het stukje techniek!
Qua afzuiging en masker, geen idee hoeveel je gaat airbrushen, maar dit zou ik alleen (in je begin fase) overwegen als je meer dan een half uur achter elkaar gaat airbrushen, wat weer in conflict komt met je Compressor die je hebt aangeschaft gezien die na een half uur echt heet is…
Maar blijf vooral veel vragen stellen en ook online zoeken naar antwoorden. Het blijft tenslotte een dure tak van hobby en het zou zonde zijn als je na een paar weken niet meer omkijkt naar je materiaal!
Maar have fun en laat snel even wat werk zien😁👍🏻
Met betrekking tot de rest van je post. Bedankt voor de info. Ik denk niet dat het warm worden een probleem zal zijn. Ik zal tenslotte niet een volledig half uur achter elkaar sprayen. Daarom heb ik ook specifiek gekozen om met een tank te pakken. De 2 motoren wil ik nog voorzien van een ventilator zodat deze ook koeler blijven. Om het water te vermijden heb ik een extra waterafscheider gepakt die ik voor de airbrush ga zetten.
-Te huur
Yagermeister schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:00:
[...]
Dat is wel vet gedaan. zeer mooie overgangen ook.
Thanks allMillie-ano schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:35:
[...]
Ziet er gaaf uit! Mooi contrast ook met groen en rood.
Waar heb je die Bust vandaan ?
Bust is van Fantasy Print (Tie Guy)
Dit is mijn voortgang dusver (incl. de WIP base die ik wil gebruiken):
/f/image/8hh1yQ31htJd5zcJmeZZH1kC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eFb3UIKjn7qGmLjGOva06SsO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jEiPrqZv79dv667Z6YXfWv1c.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1jE23VOVFMw3O5zONNhSWwsQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UwsXbK9eWdK36vcgjLE2dO6f.jpg?f=fotoalbum_large)
Yagermeister schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:20:
[...]
Het meeste wat je noemt heb ik al. Het gaat zich vooral of ik zowel een masker en booth nodig heb of dat 1 van de 2 voldoende is. Jij geeft echter aan beide dus daar ga ik dan ook voor.
- Ik heb zelf alleen een recirculatie booth (dezelfde als die je poste maar dan zonder de slang naar buiten).
- Maskers draag ik niet. Met acrylaatverf is dit ook niet echt nodig. Met enamels is het wel verstandiger. Ik heb echter een lange baard dus een masker gaat niet werken aangezien de lucht alsnog van onder naar binnen gezogen wordt. Tevens is de vraag of je af en toe wat airbrushed, of de hele dag een leger aan het verven bent. Ventileer je de ruimte ja/nee?
- Waterfilter gebruik ik niet en heb nog nooit iemand gezien (of een youtuber erover zien adviseren) die dit wel doet. Ik zeg niet dat het geen meerwaarde biedt, maar het is alles behalve een must.
- Als je voor een beter airbrush voor erbij gaat (of als je nieuwe main airbrush) dan zou ik eerder voor een H&S Evolution of Infinity gaan. Zelf heb ik de evolution (mijn eerste airbrush) en het is een heel fijn ding. Je hebt meer controle en ook meer keuze uit het formaat naalden voor o.a. precisie werk. Tevens is vanaf de Evolution lijn de airbrush compatible met alle accessoires van H&S. Eerst echter met je Fengda oefenen nu dat je die toch al hebt. Airbrushen is afhankelijk van veel variabelen (welke AB, welk merk type verf/ink/wash/thinner/primer/etc, luchtdruk, omgevingstemp, afstand, doel, etc etc) en het is meer een gevoel creëren dan exacte wetenschap
- Een ultrasonic cleaner kan je overwegen, maar zelf gebruik ik hem niet. Met AB cleaner en water reinig je hem prima voor dagelijks gebruik. Na ieder project ga ik er even met IPA overeen, of laat ik hem in een IPA badje weken en dan is hij weer als nieuw.
- Ik lees dat je thinner gebruikt. Top. Ik zou echter ook 'Flow Improver' kopen. Thinner zorgt namelijk voor een snelle droogtijd. Vooral met primers kan dit ervoor zorgen dat je airbrush binnen enkele minuten dichtslipt. 'Flow Improver' heeft als eigenschap dat het ook de droogtijd verlengt. Zo raak je AB niet snel verstopt en loopt het uiteinde van je AB niet snel vol met klonters verf. Flow Improver geeft overigens ook een beter resultaat met metallic paints omdat het de metallic vlokken wat beter verdeelt over het oppervlakt.
Dank voor de extra tips.Joever schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:43:
[...]Voor wat meer tips zou ik vooral wat video's bekijken van Vince Venturella, Marco Frisoni en Angel Giraldez. De eerste is min of meer de Godfather van miniatuur verven omdat hij al zolang meegaat in de hobby en heeft zodoende super veel ervaring en goede tips/instructies. De andere twee zijn (naar m.i.) goden als het op airbrushen aankomt en hebben ook algemene airbrush for beginners video's.
- Ik heb zelf alleen een recirculatie booth (dezelfde als die je poste maar dan zonder de slang naar buiten).
- Maskers draag ik niet. Met acrylaatverf is dit ook niet echt nodig. Met enamels is het wel verstandiger. Ik heb echter een lange baard dus een masker gaat niet werken aangezien de lucht alsnog van onder naar binnen gezogen wordt. Tevens is de vraag of je af en toe wat airbrushed, of de hele dag een leger aan het verven bent. Ventileer je de ruimte ja/nee?
- Waterfilter gebruik ik niet en heb nog nooit iemand gezien (of een youtuber erover zien adviseren) die dit wel doet. Ik zeg niet dat het geen meerwaarde biedt, maar het is alles behalve een must.
- Als je voor een beter airbrush voor erbij gaat (of als je nieuwe main airbrush) dan zou ik eerder voor een H&S Evolution of Infinity gaan. Zelf heb ik de evolution (mijn eerste airbrush) en het is een heel fijn ding. Je hebt meer controle en ook meer keuze uit het formaat naalden voor o.a. precisie werk. Tevens is vanaf de Evolution lijn de airbrush compatible met alle accessoires van H&S. Eerst echter met je Fengda oefenen nu dat je die toch al hebt. Airbrushen is afhankelijk van veel variabelen (welke AB, welk merk type verf/ink/wash/thinner/primer/etc, luchtdruk, omgevingstemp, afstand, doel, etc etc) en het is meer een gevoel creëren dan exacte wetenschap
- Een ultrasonic cleaner kan je overwegen, maar zelf gebruik ik hem niet. Met AB cleaner en water reinig je hem prima voor dagelijks gebruik. Na ieder project ga ik er even met IPA overeen, of laat ik hem in een IPA badje weken en dan is hij weer als nieuw.
- Ik lees dat je thinner gebruikt. Top. Ik zou echter ook 'Flow Improver' kopen. Thinner zorgt namelijk voor een snelle droogtijd. Vooral met primers kan dit ervoor zorgen dat je airbrush binnen enkele minuten dichtslipt. 'Flow Improver' heeft als eigenschap dat het ook de droogtijd verlengt. Zo raak je AB niet snel verstopt en loopt het uiteinde van je AB niet snel vol met klonters verf. Flow Improver geeft overigens ook een beter resultaat met metallic paints omdat het de metallic vlokken wat beter verdeelt over het oppervlakt.
Ik heb alles binnen op dit moment op de water filter na. Ergens komende week hoop ik de eerste keer gebruik ervan te maken in ieder geval en dan zal ik een update plaatsen.
De booth die ik heb gekocht was niet die wat ik eerder linkte. Hij ziet er wel hetzelfde uit maar volgens mij is dat hetzelfde als wat jij ook bedoelt.
Betreffende het masker ga ik liever voor safe dan sorry.
Een betere airbrush zal ik denk ik ergens in feb gaan uithalen. Dan is mijn verjaardag en ga ik daarvoor.
Een ultra sonic cleaner heb ik me ook aangeschaft. Deze was toch niet al te duur dus waarom niet.
Ik heb inderdaad thinner gepakt omdat ik dacht dat ik juist deze moest hebben. Blijkbaar toch flow improver. Naja die laat ik ook nog wel afkomen. Dat maakt het ook niet uit eigenlijk.
Die youtube personen ga ik zeker eens bekijken. Dank in ieder geval weer voor alle hulp.
-Te huur
Ik denk dat de Tau mijn 2de leger gaat worden als ik ooit zover kom.BvanOsch schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:07:
Mijn eerste mini's.. ever!
Beetje bij beetje de modellen uit de sprues aan het halen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zojuist heb ik even de airbrush getest om te zien hoe ik moet werken met de dubbel action brush. Tevens met een paar druppels verf wat erbij zat en een flinke dosis thinner gekeken hoe het spuiten gaat. Ik had het idee dat ik de druk veel te hoog had staan (20 psi) dus dat moet ik morgen even omlaag draaien. Op papier ging het best goed maar op de mini was deze verf niet goed te zien. Dat zal ook wel ermee te maken hebben dat ik best veel thinner erin had zitten. Daar moet ik nog een goede balans in zien te vinden.
Morgen ga ik in ieder geval even de mini's uitzoeken die allemaal nog niet goed geprimed zijn en dan ga ik die als eerste proberen bij te werken. De compressor is overigens best stil. Morgen zal dat wel anders zijn als ik ook de paintbooth erbij ga gebruiken. Wordt vervolgd in ieder geval.
NSFV (Not Suited For Viewing
:strip_exif()/f/image/pwEt4tupWQaJv7riLGGTGbuS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IAVEDVSt49dD6IbLaB9psNpL.jpg?f=fotoalbum_large)
-Te huur
Als ik kijk naar de foto's is je verf idd te dun geweest. Mijn verhouding verschilt tussen 1/1 verf en thinner of 3/2 verf en thinner. Per kleur verschilt dit namelijk (pigment grote in het verf).Yagermeister schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:05:
[...]
Ik denk dat de Tau mijn 2de leger gaat worden als ik ooit zover kom.
Zojuist heb ik even de airbrush getest om te zien hoe ik moet werken met de dubbel action brush. Tevens met een paar druppels verf wat erbij zat en een flinke dosis thinner gekeken hoe het spuiten gaat. Ik had het idee dat ik de druk veel te hoog had staan (20 psi) dus dat moet ik morgen even omlaag draaien. Op papier ging het best goed maar op de mini was deze verf niet goed te zien. Dat zal ook wel ermee te maken hebben dat ik best veel thinner erin had zitten. Daar moet ik nog een goede balans in zien te vinden.
Morgen ga ik in ieder geval even de mini's uitzoeken die allemaal nog niet goed geprimed zijn en dan ga ik die als eerste proberen bij te werken. De compressor is overigens best stil. Morgen zal dat wel anders zijn als ik ook de paintbooth erbij ga gebruiken. Wordt vervolgd in ieder geval.
NSFV (Not Suited For Viewing) foto's hieronder.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast is 20psi juist aan de lage kant. Ik schommel tussen de 30 en 40 psi. Dit kan je zelf merken als je meer spetters op je papier krijgt en minder die veilloze gradiant.
Maar leuk en succes! Blijf vooral je progress delen met ons!
Overal waar ik heen heb gekeken zei juist dat ik rond de 20psi moest aanhouden. Die spetters zijn overigens van het nog niet goed kunnen werken met de dubbel action aangezien ik deze nog vrolijk los laat in plaats van gefaseerd zoals het zou moeten.Miel71 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:53:
[...]
Als ik kijk naar de foto's is je verf idd te dun geweest. Mijn verhouding verschilt tussen 1/1 verf en thinner of 3/2 verf en thinner. Per kleur verschilt dit namelijk (pigment grote in het verf).
Daarnaast is 20psi juist aan de lage kant. Ik schommel tussen de 30 en 40 psi. Dit kan je zelf merken als je meer spetters op je papier krijgt en minder die veilloze gradiant.
Maar leuk en succes! Blijf vooral je progress delen met ons!
Vanmiddag heb ik voor het echt even gedaan maar helaas was dat al na een half uur afgelopen. Ik had alles klaar gezet. Paintbooth opgezet en alles. Maar na een half uur begon de compressor lucht te lekken. Hierdoor kwam er vrij weinig druk uit het pistool waardoor ik dus ook niet meer goed kon verven.
Toen heb ik hem maar laten afkoelen en het lijkt erop dat de magnetische klep niet goed is. Ook loshalen hiervan maakt helaas geen verschil.
Nu komt dus het dilemma dat ik dit inpak en weer terug stuur of kijken wat ze zeggen hierover. Het nadeel als ik het terug stuur is dat ik met een nieuw set (en dan wel meteen een betere) een flink stuk duurder uit ben. Zeker het dubbele van dit setje.
-Te huur
Ja dat is goed balen dat het nu al defect is. Helaas zie je dit dus vaker bij ‘goedkopere’ setjes. Daarom is airbrushen best wel een dure uitbreiding van je hobby. Het is even wat investeren, maar daarna ben je eigenlijk wel klaar, mits je goed met je spullen omgaat en onderhoud.Yagermeister schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:21:
[...]
Overal waar ik heen heb gekeken zei juist dat ik rond de 20psi moest aanhouden. Die spetters zijn overigens van het nog niet goed kunnen werken met de dubbel action aangezien ik deze nog vrolijk los laat in plaats van gefaseerd zoals het zou moeten.
Vanmiddag heb ik voor het echt even gedaan maar helaas was dat al na een half uur afgelopen. Ik had alles klaar gezet. Paintbooth opgezet en alles. Maar na een half uur begon de compressor lucht te lekken. Hierdoor kwam er vrij weinig druk uit het pistool waardoor ik dus ook niet meer goed kon verven.
Toen heb ik hem maar laten afkoelen en het lijkt erop dat de magnetische klep niet goed is. Ook loshalen hiervan maakt helaas geen verschil.
Nu komt dus het dilemma dat ik dit inpak en weer terug stuur of kijken wat ze zeggen hierover. Het nadeel als ik het terug stuur is dat ik met een nieuw set (en dan wel meteen een betere) een flink stuk duurder uit ben. Zeker het dubbele van dit setje.
Succes met je dilemma!
Fijn om te horen dat je je keuzes hebt kunnen maken.Yagermeister schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:30:
[...]
Dank voor de extra tips.
Ik heb alles binnen op dit moment op de water filter na. Ergens komende week hoop ik de eerste keer gebruik ervan te maken in ieder geval en dan zal ik een update plaatsen.
De booth die ik heb gekocht was niet die wat ik eerder linkte. Hij ziet er wel hetzelfde uit maar volgens mij is dat hetzelfde als wat jij ook bedoelt.
Betreffende het masker ga ik liever voor safe dan sorry.
Een betere airbrush zal ik denk ik ergens in feb gaan uithalen. Dan is mijn verjaardag en ga ik daarvoor.
Een ultra sonic cleaner heb ik me ook aangeschaft. Deze was toch niet al te duur dus waarom niet.
Ik heb inderdaad thinner gepakt omdat ik dacht dat ik juist deze moest hebben. Blijkbaar toch flow improver. Naja die laat ik ook nog wel afkomen. Dat maakt het ook niet uit eigenlijk.
Die youtube personen ga ik zeker eens bekijken. Dank in ieder geval weer voor alle hulp.
Even een aanvulling op de thinner, deze heb je bijna altijd nodig. Alleen bij dunne substanties als inks en washes heb je ze meestal niet nodig. De flow improver is een aanvulling op de thinner. Zelf gebruik ik het meestal in een 1:4 (Flow Impr.-Thinner) verhouding. In de praktijk houdt dit in dat je vaak met 1 a 2 druppels flow improver klaar bent, tenzij je je gehele verfcup gaat volmaken. Dus ja, die thinner moet je zeker hebben. Een druppel of 2 flow improver voeg je hier aan toe.
Ben benieuwd hoe zowel de waterfilter als de ultrasonic cleaner (welke heb heb je overigens?) bevalt.
Je verf is, zoals Miel ook al aangeeft, inderdaad te dun. Dit is een gevoel wat je creëert aan de hand van de soort verf die je gebruikt. Ook hierin adviseer ik, kijk even een paar video's van de personen die ik stuurde, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Trial en error is leuk, maar als je straks een uur bezig bent met je airbrush schoonmaken omdat je een foutje maakte, wordt je niet echt blij.Yagermeister schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:05:
[...]
Ik denk dat de Tau mijn 2de leger gaat worden als ik ooit zover kom.
NSFV (Not Suited For Viewing) foto's hieronder.
Dan zal je ook het een en ander gaan leren over druk. Dit is, in tegenstelling tot het vele copy+paste advies wat gegeven wordt, geen vaste stand. Dit is van allerlei factoren afhankelijk (Marco Frisoni heeft hier een interessante video over).
Tevens is het spetteren van je verf vaak een teken dat je verf te dik is. Spiderwebbing is daarin tegen weer een teken dat er teveel verf op een plek komt. Dit kan komen door te lang spuiten, te hoge druk of 'te dunne' verf. Te dunne staat overigens tussen haakjes omdat het zelden echt te dun is. Het ligt puur aan je applicatie. Wilt je basecoaten etc, dan is hij niet heel dun, maar ga je filters (extreem dunne laagjes verf) aanbrengen, dan is de verf vaak juist heel erg verdund. Ook dit is een kwestie van goed laten informeren (hint: Youtube) en oefenen.
Zijn compressor (€125.-) is niet wat de set goedkoop maakt, maar de airbrush van 2 tientjes die er bij zit (welke hij overigens wilt upgraden). Fengda maakt prima compressors. Ik gebruik zelf, en vele andere met mij, de AS-186 met veel plezier. Dit is gewoon een kwestie van pech hebben.Miel71 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:00:
[...]
Ja dat is goed balen dat het nu al defect is. Helaas zie je dit dus vaker bij ‘goedkopere’ setjes. Daarom is airbrushen best wel een dure uitbreiding van je hobby. Het is even wat investeren, maar daarna ben je eigenlijk wel klaar, mits je goed met je spullen omgaat en onderhoud.
Succes met je dilemma!
Wilt uiteraard niet zeggen dat je ongelijk hebt w.b.t. de goedkope setjes.
Ik heb de waterfilter nog niet binnen of kunnen gebruiken en de cleaner is een Grundig UC 6620. Ook deze heb ik nog niet echt gebruikt omdat ik dus maar heel even heb kunnen spuiten.Joever schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Fijn om te horen dat je je keuzes hebt kunnen maken.
Even een aanvulling op de thinner, deze heb je bijna altijd nodig. Alleen bij dunne substanties als inks en washes heb je ze meestal niet nodig. De flow improver is een aanvulling op de thinner. Zelf gebruik ik het meestal in een 1:4 (Flow Impr.-Thinner) verhouding. In de praktijk houdt dit in dat je vaak met 1 a 2 druppels flow improver klaar bent, tenzij je je gehele verfcup gaat volmaken. Dus ja, die thinner moet je zeker hebben. Een druppel of 2 flow improver voeg je hier aan toe.
Ben benieuwd hoe zowel de waterfilter als de ultrasonic cleaner (welke heb heb je overigens?) bevalt.
De flow improver heb ik nog niet gekocht maar dat ga ik zeker doen. Vooral nu ik dus snap dat ik zowel thinner als flow improver moet gebruiken. Wel moet ik erbij zetten dat ik van Army painter de air versies gebruiken. Deze is al heel erg dun dus ik verwacht dat de verhouding dan bijna 1:1 zal zijn gok ik? Iemand die me daar een tip in kan geven of ervaring in heeft.
Die verf was inderdaad flink te dun maar goed dat was ook een beetje om te testen hoe het werkte etc. Dat waren ook 2 oude modellen waar ik het op heb geprobeerd. Ik heb nog niet naar die aangegeven personen gekeken maar had wel al van te voren naar Airbrush Asylum gekeken welke ook veel tips gaf. Deze gaf aan dat die rond de 20psi zat en dat de spetters vooral komen doordat ik de 2de actie, het daadwerkelijke verven, meteen afgebroken heb door de trigger los te laten in plaats van eerst terug te gaan naar de 1ste actie, pure lucht, en dan te stoppen.Joever schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Je verf is, zoals Miel ook al aangeeft, inderdaad te dun. Dit is een gevoel wat je creëert aan de hand van de soort verf die je gebruikt. Ook hierin adviseer ik, kijk even een paar video's van de personen die ik stuurde, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Trial en error is leuk, maar als je straks een uur bezig bent met je airbrush schoonmaken omdat je een foutje maakte, wordt je niet echt blij.
Dan zal je ook het een en ander gaan leren over druk. Dit is, in tegenstelling tot het vele copy+paste advies wat gegeven wordt, geen vaste stand. Dit is van allerlei factoren afhankelijk (Marco Frisoni heeft hier een interessante video over).
Tevens is het spetteren van je verf vaak een teken dat je verf te dik is. Spiderwebbing is daarin tegen weer een teken dat er teveel verf op een plek komt. Dit kan komen door te lang spuiten, te hoge druk of 'te dunne' verf. Te dunne staat overigens tussen haakjes omdat het zelden echt te dun is. Het ligt puur aan je applicatie. Wilt je basecoaten etc, dan is hij niet heel dun, maar ga je filters (extreem dunne laagjes verf) aanbrengen, dan is de verf vaak juist heel erg verdund. Ook dit is een kwestie van goed laten informeren (hint: Youtube) en oefenen.
Op zich vindt ik het schoonmaken niet erg als het betekent dat ik er lang plezier in kan hebben. Daarbij zal ik als het te lang duurt alles, behalve de rubbers, ook gewoon in de cleaner gooien en gaan met die banaan.
Ik ga straks even kijken of ik die video van Marco Frisoni kan vinden om te kijken hoe hij dit aanpakt met de druk.
Ik had vanmorgen al een reactie terug van het betreffende bedrijf met daarin een link naar een youtube video. Als het diegene is wat ik ook al gevonden had, zou ik de halve compressor uit elkaar moeten halen om wat rotzooi te verwijderen. Aangezien me dat net wat teveel van het goede is met een gloednieuw product wat eigenlijk niet eens gebruikt is, ga ik deze terug sturen en dan meteen voor een fatsoenlijke compressor. Dan zal ik ook ineens een enigzins goede airbrush erbij pakken.Joever schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Zijn compressor (€125.-) is niet wat de set goedkoop maakt, maar de airbrush van 2 tientjes die er bij zit (welke hij overigens wilt upgraden). Fengda maakt prima compressors. Ik gebruik zelf, en vele andere met mij, de AS-186 met veel plezier. Dit is gewoon een kwestie van pech hebben.
Wilt uiteraard niet zeggen dat je ongelijk hebt w.b.t. de goedkope setjes.
Hier wil ik echter eerst even mee wachten totdat ik het geld terug heb en dan bel ik eens met die airbrush almere om te zien wat ze me aanraden. Dan kost het maar wat meer maar dan heb ik het wel ineens fatsoenlijk.
-Te huur
Dan wacht ik de gebruikerservaring nog even afYagermeister schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:20:
Ik heb de waterfilter nog niet binnen of kunnen gebruiken en de cleaner is een Grundig UC 6620. Ook deze heb ik nog niet echt gebruikt omdat ik dus maar heel even heb kunnen spuiten.
Ik heb zelf alleen in het begin airbrush verf gebruikt. De dunheid is echter een kwestie van wat je ermee wilt doen, dus de kans is nog steeds aanwezig dat je het gaat verdunnen. Dat gecombineerd met het feit dat ik geen zin heb om alles 2x te kopen (brush verf en dezelfde kleur in airbrush verf) heeft mij aangeleerd alles zelf te mixen. Het zit zo in je procesroutine.De flow improver heb ik nog niet gekocht maar dat ga ik zeker doen. Vooral nu ik dus snap dat ik zowel thinner als flow improver moet gebruiken. Wel moet ik erbij zetten dat ik van Army painter de air versies gebruiken. Deze is al heel erg dun dus ik verwacht dat de verhouding dan bijna 1:1 zal zijn gok ik? Iemand die me daar een tip in kan geven of ervaring in heeft.
Kan inderdaad ook een oorzaak zijn. Wat er gebeurd als je gelijk stopt met de luchttoevoer, is dat je het laatste beetje verf niet uit de airbrush spuit. Zodoende kan er verf e.d. overblijven in de airbrush. Dit kan zich aan de naald en 'nozzle cap' aan de voorzijde ophopen, waardoor de verf kan spetteren.Die verf was inderdaad flink te dun maar goed dat was ook een beetje om te testen hoe het werkte etc. Dat waren ook 2 oude modellen waar ik het op heb geprobeerd. Ik heb nog niet naar die aangegeven personen gekeken maar had wel al van te voren naar Airbrush Asylum gekeken welke ook veel tips gaf. Deze gaf aan dat die rond de 20psi zat en dat de spetters vooral komen doordat ik de 2de actie, het daadwerkelijke verven, meteen afgebroken heb door de trigger los te laten in plaats van eerst terug te gaan naar de 1ste actie, pure lucht, en dan te stoppen.
Het reguliere schoonmaak werk is niet erg. Maar als je het ding net schoon hebt gemaakt, een fout maakt en helemaal opnieuw kan beginnen, dan gaat het wel frustreren. Ik heb dit helaas vaak genoeg meegemaakt.Op zich vindt ik het schoonmaken niet erg als het betekent dat ik er lang plezier in kan hebben. Daarbij zal ik als het te lang duurt alles, behalve de rubbers, ook gewoon in de cleaner gooien en gaan met die banaan.
Ik zal je even een handje helpen:Ik ga straks even kijken of ik die video van Marco Frisoni kan vinden om te kijken hoe hij dit aanpakt met de druk.
- Marco Frisoni
- Angel Giraldez (Geeft ook veel airbrush advies gedurende zijn painting video's. Tevens deelt hij de video's op in de soort toepassing. Erg handig als je een specifiek iets wilt bereiken, om even bij hem te kijken)
- Vince Venturella
Je zult merken dat er wat meningen zijn m.b.t. het mixen van de verf door lucht in de airbrush te laten stromen d.m.v. de 'nozzle cap' dicht te knijpen. Vince adviseert dit bijvoorbeeld, Angel en Marco weer niet. De laatste geeft ook aan dat airbrushes hier niet op gemaakt zijn, dus kan je dit ook beter niet doen. Ik doe het zelf niet, maar wat wel of niet goed is voor het apparaat laat ik even in het midden.
Ik denk dat je gewoon pech hebt met de compressor. Fengda is geen verkeerd merk dus ik weet niet of 'dan een fatsoenlijke kopen' van toepassing is. Het is niet alsof je met een compressor van 3-4 tientjes aan het werk bent. Jouw AS196 (als dat de gene is die je uiteindelijk gekocht hebt), is toch al snel een compressor van €125-150,-. Ja er zijn duurdere, maar goed is goed.Ik had vanmorgen al een reactie terug van het betreffende bedrijf met daarin een link naar een youtube video. Als het diegene is wat ik ook al gevonden had, zou ik de halve compressor uit elkaar moeten halen om wat rotzooi te verwijderen. Aangezien me dat net wat teveel van het goede is met een gloednieuw product wat eigenlijk niet eens gebruikt is, ga ik deze terug sturen en dan meteen voor een fatsoenlijke compressor. Dan zal ik ook ineens een enigzins goede airbrush erbij pakken.
Hier wil ik echter eerst even mee wachten totdat ik het geld terug heb en dan bel ik eens met die airbrush almere om te zien wat ze me aanraden. Dan kost het maar wat meer maar dan heb ik het wel ineens fatsoenlijk.
Sowieso is Bol niet altijd de beste webshop voor dit soort specifieke segmenten, te hoog "buurman Henk met meuk van oom Alie" gehalte daarzo. Naast webshop is het beetje het Amazon en Aliexpres van Nederland geworden.
Ik heb vandaag de waterfilter binnen gekregen. Dit was een klein ding maar ik kan deze dus nog niet testen op dit moment.
Voor de verf houd ik tijdelijk nog de airbrush verf aan omdat deze dus fijn dun zijn en ik zodoende minder snel problemen zal krijgen met eventuele verstoppingen (hoop ik).
Die 3 namen die je noemde heb ik blijkbaar al in mijn lijst staan om heen te kijken in ieder, toch dank ervoor om ze te linken. Dat dichtknijpen van de nozzle heb ik wel even geprobeerd maar dat vond ik in ieder geval geen fijn iets om te doen. Of het schadelijk is zou ik ook niet kunnen zeggen. In principe zou het apparaat daar wel tegen moeten kunnen aangezien het de weg van de minste weerstand volgt welke net het verf cupje is.
Betreffende de compressor denk ik inderdaad dat het een maandagmorgen model is geweest. Helaas heb ik dan wel meteen geen vertrouwen meer in dit product en heb het set dan ook geretourneerd naar het bedrijf toe (het komt overigens niet van Bol zelf maar wel van dezelfde partner die zelf een goedkopere prijs hanteert). Normaal zou ik het ook gewoon bij Bol hebben gekocht maar het scheelde nu ineens 30 euro wat ik toch best veel geld vindt op zoiets.
Ik heb het pakket in ieder geval vandaag op de post gedaan om terug te gaan naar hun. Dan maar even kijken of ze gaan zeiken erover aangezien het product net even gebruikt is geweest (wel goed schoongemaakt).
Wordt vervolgd in ieder geval.
-Te huur
Dat ziet er best netjes uit. Ik moet zelf nog een nieuw werkblad kopen aangezien het kleine bureau al helemaal knalvol staat en ik de paintbooth er niet bij kan zettenMillie-ano schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:12:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Geen verf update, wel een werkruimte update!
Voor en na. Wilde eerst voor mijn verfpotjes die hobbyzone paint racks kopen. Maar toen kwam ik vandaag op marktplaats 2 fotolijstjes planken tegen die qua prijs (€5,-) daar bij lange na niet tegenop konden.

Betreffende de airbrush ben ik ondertussen wel aan het kijken welke spullen (hopelijk) voldoen.
Voor de compressor ben ik aan het kijken naar de Sparmax TC-610H (met of zonder de behuizing) of de Sparmax AC-500 waarbij die laatste wel heel erg extreem stil was op de review die ik gezien heb. Dit kan echter toeval zijn gok ik. Deze is overigens ook nog een stukje sterker wat wellicht voor de toekomst handig kan zijn.
Als airbrush ben ik eigenlijk totaal niet zeker wat ik moet pakken. Wel zou ik het beste kunnen kijken naar een nozzle van 0.35 of eventueel een set waar 2 types inzitten. Uiteraard moet het een dubbel action model zijn.
De volgende heb ik gevonden waarvan ik denk dat ze wel goed zijn:
Harder & Steenbeck Ultra 2 in 1 (0.2 en 0.4 nozzle)
Sparmax DH-103 (0.3 nozzle)
Iwata Neo CN (0.35 nozzle)
Iwata Revolution HP- BR (0.3 nozzle)
Kan iemand tips geven over eventuele bovenstaande?
-Te huur
Bureau was ook van marktplaats. 140x70. Voor 15,- kunnen overnemen. IKEA: mikael bureau. Hier mist alleen een lade kastje (zijn er wel) maar ik moet die nog halen/zoeken.Yagermeister schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:44:
[...]
Dat ziet er best netjes uit. Ik moet zelf nog een nieuw werkblad kopen aangezien het kleine bureau al helemaal knalvol staat en ik de paintbooth er niet bij kan zetten.
Betreffende de airbrush ben ik ondertussen wel aan het kijken welke spullen (hopelijk) voldoen.
Harder & Steenbeck Ultra 2 in 1 (0.2 en 0.4 nozzle)
Sparmax DH-103 (0.3 nozzle)
Iwata Neo CN (0.35 nozzle)
Iwata Revolution HP- BR (0.3 nozzle)
Kan iemand tips geven over eventuele bovenstaande?
Betreft airbrush. Geen idee, ik doe alleen brushes. Maar ik volg enkele YouTube kanalen: Angel Giraldez, Marco Frisoni, Squidmar en Miniac en nog meer. Maar hierin bespreken zij wel airbrush en het gebruik ervan en zij hebben in hun playlist hier ook enkele uitleg video's. Met name Angel Giraldez uit mijn hoofd.
Prima combi. Die gebruik ik namelijk zelf ook.Arloid schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:23:
Dit topic is echt slecht voor de portemonnee. De fengda fd-186 compressor set zoals hiervoor gelinkt, H&S evolution 2-in-1. Voorlopig genoeg oefenmateriaal, thousand sons zijn wellicht een leuk leger om met de airbrush overgangen te oefenen en zodoende ook de frostgrave kits voor wat testwerk.
Dan weet ik in ieder geval welke airbrush ik kan pakken alhoewel ik voor de ultra ga denk ik. Dit is meer de beginners variant als ik dat goed lees.Joever schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:35:
[...]
Prima combi. Die gebruik ik namelijk zelf ook.
Voor de compressor ga ik denk ik toch voor de sparmax kijken en dan hoop ik dat de ac-500 makkelijk te krijgen is en anders ga ik voor die andere met de behuizing.
-Te huur
Het is verder ook vrij persoonlijk wat je ermee wilt, als je echt diep in het airbrushen wilt stappen lijkt de evolution mij de betere optie, echter wilt budget ook wat.
De evolution is ook mijn eerste en dusver enige airbrush.Yagermeister schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:43:
[...]
Dan weet ik in ieder geval welke airbrush ik kan pakken alhoewel ik voor de ultra ga denk ik. Dit is meer de beginners variant als ik dat goed lees.
Voor de compressor ga ik denk ik toch voor de sparmax kijken en dan hoop ik dat de ac-500 makkelijk te krijgen is en anders ga ik voor die andere met de behuizing.
Arloid schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:02:
@Yagermeister de evolution is wel aan te raden, voor dat geld krijg je aardig wat features, maar goed dan is het wel raadzaam de silverline te nemen, deze kan afgesteld worden op hoe gevoelig deze indrukt als ik het zo lees. Moet hem nog uitpakken. De ultra is verder niet verkeerd, echter verder niet compatibel met accessoires van de evolution en infinity.
Het is verder ook vrij persoonlijk wat je ermee wilt, als je echt diep in het airbrushen wilt stappen lijkt de evolution mij de betere optie, echter wilt budget ook wat.
Naja het is maar 50 euro duurder en ik had ook eigenlijk rond de 500 gedacht dus we gaan er gewoon voorJoever schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:05:
[...]
De evolution is ook mijn eerste en dusver enige airbrush.

-Te huur
Ik ben wel voor het ambushen en afwachten en een relatief elite leger leuker van 30000 modellen :-)
Custodes misschien? Alhoewel ik die niet echt als ambushers zie rondrennen. Tau lijkt me ook wel een ambush leger eigenlijk.Arnevld schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:54:
Oke, om 40k verder in te stappen, welke start collecting is het beste om mee te beginnen met mijn playstyle.
Ik ben wel voor het ambushen en afwachten en een relatief elite leger leuker van 30000 modellen :-)
-Te huur
Ik ben trouwens best bevooroordeeld naar Tzeentch.
Hoe gaat dat? Ambushen?Arnevld schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:54:
Oke, om 40k verder in te stappen, welke start collecting is het beste om mee te beginnen met mijn playstyle.
Een ambush is een hinderlaag waarbij je verstopt de vijand verrast. Maar je tegenstander kan hier gewoon al je miniaturen zien staan...
(Zelf 18 jaar geleden voor het laatst gespeeld, met een set van een ander. Heb niet veel gespeeld)
"What do you get if you multiply six by nine..."
Heb geen idee binnen 40k.Punkrocker schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:26:
[...]
Hoe gaat dat? Ambushen?
Een ambush is een hinderlaag waarbij je verstopt de vijand verrast. Maar je tegenstander kan hier gewoon al je miniaturen zien staan...
(Zelf 18 jaar geleden voor het laatst gespeeld, met een set van een ander. Heb niet veel gespeeld)
Binnen AOS kan ik mijn Stormcast teleporten (translocaten) en mensen hinderlagen overal op het veld.
Ik dacht dat er deepstrike bestond binnen 40k om dit ook toe te passen.
Is hier vaker besproken. Bij ome ali een 'nail polish shaker' (heb ik ook) of 'tattoo bottle shaker' doet wonderen. i.c.m. glazen of rvs balletjes. Beetje verdunnen met een druppeltje thinner or medium erin kan erbij ook helpen voor oudere verfjes.ErikT738 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:25:
Heeft iemand hier ervaring met paint shakers? Of nog beter eigenlijk; met een huis- tuin- en keuken oplossing voor het schudden van potjes verf? Ik wil weer eens iets gaan schilderen binnenkort, maar ik loop er een beetje tegen aan dat mijn verf m.u.v. een paar contrast paints al wel heel lang stil staat.
Deepstrike en infiltration, er zijn ook wat facties waarin units kunnen teleporteren doormiddel van strategems en psychic powers. Inceptors zijn bijvoorbeeld een ambush unit, echter kunnen zowel space marines als chaos units in reserve zetten om te teleporteren. Weet het voor marines even niet zeker welke chapters wel of niet. Ultramarines kunnen 3 units redeployen, eerder genoemde thousand sons ook, raven guard zijn van het characters killen en kunnen als ze dat willen hun eigen characters teleporteren.Arnevld schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:12:
[...]
Heb geen idee binnen 40k.
Binnen AOS kan ik mijn Stormcast teleporten (translocaten) en mensen hinderlagen overal op het veld.
Oh teleporten! Gaaf!Arnevld schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:12:
[...]
Heb geen idee binnen 40k.
Verschijn je ineens te midden van de vijand.
Ik speelde Warhammer Fantasy en die deed niet aan teleporten
"What do you get if you multiply six by nine..."
Die heb ik toevallig vandaag ook gezien maar ik denk toch dat ik mooi een grote compressor haal. Hij geeft ook zelf aan dat hij een tankless compressor heeft wat toch veel verschil zal uitmaken. Daarnaast twijfel ik nog wel of het bij langer werken nog steeds zo effectief is.Millie-ano schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:59:
deze wilde ik jullie niet onthouden, omdat ik denk dat het voor sommige best een uitkomst kan zijn. Een filmpje van het gebruik van een snoerloze airbrush. Uiteraard te koop bij ome ali. Ik gebruik hem zelf nog niet. Maar twijfel zeer. Kan toch een gateway zijn om te oefenen.
Ik heb overigens nog een interessante link gevonden namelijk:
https://minipainter3d.herokuapp.com/app/home
Hier kun je voor een aantal mannetjes digitaal je paint scheme testen om te zien of deze naar wens is. Is wel erg handig eigenlijk.
-Te huur
Dat gezegd te hebben zou ik even niet weten wat hier de meerwaarde van is. Ik zit aan mijn werkplek met een goede airbrush en prima compressor. Waarom zou ik gaan downgraden naar een draadloze waar de kwaliteit (zie de lijnen tijdens het testen) duidelijk van minder is. Aangezien ik al een compressor heb zou ik voor primen en basecoaten net zo goed een wat goedkopere airbrush kunnen pakken.
Ik kan mij wel voorstellen dat het leuk is als je vaak bij vrienden op bezoek gaat om te painten.
Ik heb vorige week een paintshaker op Ali besteld. 'Merk' Intllabs. Op youtube waren ze er redelijk enthousiast over voor zo'n goedkoop apparaatje. Ik kan je wel laten weten wat ik er van vind zodra ik hem getest heb, als je wilt.ErikT738 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:25:
Heeft iemand hier ervaring met paint shakers? Of nog beter eigenlijk; met een huis- tuin- en keuken oplossing voor het schudden van potjes verf? Ik wil weer eens iets gaan schilderen binnenkort, maar ik loop er een beetje tegen aan dat mijn verf m.u.v. een paar contrast paints al wel heel lang stil staat.
Graag! Ik ben benieuwd namelijk en bestel niet graag blind iets van Ali.Joever schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:37:
Disclaimer vooraf: Ik heb het filmpje van Jon nog niet gezien.
Ik heb vorige week een paintshaker op Ali besteld. 'Merk' Intllabs. Op youtube waren ze er redelijk enthousiast over voor zo'n goedkoop apparaatje. Ik kan je wel laten weten wat ik er van vind zodra ik hem getest heb, als je wilt.
Ik ook niet, vandaar de YouTube reviews. Anders kan je hem ook op Amazon bestellen, maar dan uiteraard wel een stuk duurder.ErikT738 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Graag! Ik ben benieuwd namelijk en bestel niet graag blind iets van Ali.
leve de TD bij de organisatie die wat voor me had liggen
The S in IOT stands for security.
Is dat zo'n vortex mixer ? Heb je een linkje?Joever schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:37:
Disclaimer vooraf: Ik heb het filmpje van Jon nog niet gezien.
Dat gezegd te hebben zou ik even niet weten wat hier de meerwaarde van is. Ik zit aan mijn werkplek met een goede airbrush en prima compressor. Waarom zou ik gaan downgraden naar een draadloze waar de kwaliteit (zie de lijnen tijdens het testen) duidelijk van minder is. Aangezien ik al een compressor heb zou ik voor primen en basecoaten net zo goed een wat goedkopere airbrush kunnen pakken.
Ik kan mij wel voorstellen dat het leuk is als je vaak bij vrienden op bezoek gaat om te painten.
[...]
Ik heb vorige week een paintshaker op Ali besteld. 'Merk' Intllabs. Op youtube waren ze er redelijk enthousiast over voor zo'n goedkoop apparaatje. Ik kan je wel laten weten wat ik er van vind zodra ik hem getest heb, als je wilt.
Ik heb zelf https://www.amazon.de/-/e...e-Airbrush/dp/B07ZMZB93F/ besteld een paar weken terug. Ja is best een duur ding maar werkt meer dan prima. Enigste wat een nadeel kan zijn is dat je zelf het potje moet vasthouden in tegenstelling tot sommige die je moet vastmaken.ErikT738 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:25:
-Te huur
Die heb ik, maar bij sommige paints die zich echt graag laten scheiden, ben je nog minuten lang aan het schudden.....en dan nog steeds niet goed gemengd.HMaster_II schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:27:
Je kan ook gewoon een grote kogellager er in mikken en dan schudden... Ratlecan-oplossing ;-)
leve de TD bij de organisatie die wat voor me had liggen
Ik zie dat laatste juist als een voordeel. Als je de verf nu 10 minuten moet laten mengen, oke, maar vaak hoef het maar een seconde of 10-20. Potje vastmaken duurt langer.Yagermeister schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:45:
[...]
Ik heb zelf https://www.amazon.de/-/e...e-Airbrush/dp/B07ZMZB93F/ besteld een paar weken terug. Ja is best een duur ding maar werkt meer dan prima. Enigste wat een nadeel kan zijn is dat je zelf het potje moet vasthouden in tegenstelling tot sommige die je moet vastmaken.
LinkjeArnevld schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:25:
Is dat zo'n vortex mixer ? Heb je een linkje?
[ Voor 43% gewijzigd door Joever op 10-01-2022 13:50 ]
Heb je helemaal gelijk bij. Het nadeel is vind ik dat je dus wel een lamme arm hebt als je dit 10x ofzo moet doenJoever schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:49:
[...]
Ik zie dat laatste juist als een voordeel. Als je de verf nu 10 minuten moet laten mengen, oke, maar vaak hoef het maar een seconde of 10-20. Potje vastmaken duurt langer.
[...]
Linkje
Jammergenoeg zijn sommige nog steeds erg dik en zelfs met 2 balletjes erin worden ze niet echt losser erop. Ik weet alleen niet goed wat ik erin kan gooien om ze dunner te krijgen.
-Te huur
LinkjeArnevld schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:25:
[...]
Is dat zo'n vortex mixer ? Heb je een linkje?
goedkopere optie: https://nl.aliexpress.com/item/4000593590510.html
[ Voor 48% gewijzigd door Edmin op 10-01-2022 15:03 ]
Die wat Millie-ano en Joever linken toch niet? Mijne is inderdaad peperduur maar dat was meer omdat ik te lui was om lang rond te zoeken naar een goedkopereEdmin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:01:
Wat zijn die verfschudders duur joh...
-Te huur
38 euro vind ik anders een klap geld voor zo'n dingYagermeister schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:03:
[...]
Die wat Millie-ano en Joever linken toch niet? Mijne is inderdaad peperduur maar dat was meer omdat ik te lui was om lang rond te zoeken naar een goedkopere
15 zou ik nog redelijk vinden.
? Die van mij linkt naar deze:Yagermeister schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:03:
[...]
Die wat Millie-ano en Joever linken toch niet? Mijne is inderdaad peperduur maar dat was meer omdat ik te lui was om lang rond te zoeken naar een goedkopere
:strip_exif()/f/image/uEGssLS9R67WlfS5R2e7nOW9.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ik ookEdmin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:01:
Wat zijn die verfschudders duur joh...
goedkopere optie: https://nl.aliexpress.com/item/4000593590510.html
Ik bedoelde dat ze juist niet duur waren. Foutje bedanktMillie-ano schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:13:
[...]
? Die van mij linkt naar deze: [Afbeelding]
-Te huur
[ Voor 3% gewijzigd door Millie-ano op 10-01-2022 16:01 ]
38 euro veel geld voor een hobby waar de meeste al duizenden euro's in hebben zitten.Edmin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:05:
[...]
38 euro vind ik anders een klap geld voor zo'n ding
15 zou ik nog redelijk vinden.
Die met die bandjes zijn inderdaad een optie. Ik lees echter steeds meer ervaringen waar die bandjes op de duur stuk gaan en mensen of geen bandjes meer kunnen krijgen, of er de jackpot voor moeten betalen. Tevens schudden deze de verf, de vortex mixer creëren een vortex. Al durf ik niet te zeggen of dat een beter resultaat geeft.
Persoonlijk zie ik het ook niet zo zitten om iedere keer een bandje om mijn potje te doen. Maar goed, dat is persoonlijk.
Dat weet ik niet. Maar vallejo is water-based. Ik vergeet er wel bij te zeggen dat ik gedemineraliseerd water (die voor oma's stoomstrijkijzer) gebruik in mijn wetpalet en waterpotje voor kwast.Arloid schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:51:
Dacht dat water juist werd afgeraden op de lange termijn vanwegen het bederven van de verf, of is dat hier kwa waterkwaliteit niet van toepassing?
Meeste verf heeft genoeg medium om tot de juiste consistentie te verdunnen, puddingblob uit zo'n citadel rotpot. Vergeet het maar.
[ Voor 31% gewijzigd door Arloid op 10-01-2022 16:10 ]
Stukje op de website van vallejo: https://acrylicosvallejo.com/en/safety/
SHELF LIFE
The tubes and jars of Acrylic Artist CoIor and Acrylic Studio do not carry an expiration date, because the colors last an indefinite length of time if they are handled properly and stored in moderate temperatures 15 to 25º celsius (60-80 degrees Fahrenheit) . In our factory we have samples going back 10 years or more which have not changed or undergone any kind of alteration due to aging or temperature fluctuation. However, although these samples are checked periodically, they have not been used, and therefore they have not been exposed to any kind of contamination. Acrylic colors contain a certain percentage of water, and the colors will dry when their water content evaporates. It is most important is to keep the tubes and jars closed properly, and we consider a shelf life of about five years to be the norm, although colors may last much longer than that. For diluting colors, we recommend that only Acrylic Medium be used, and if thinning with water is preferred, this should be done with distilled water.
[ Voor 79% gewijzigd door Millie-ano op 10-01-2022 16:18 ]
Op lange termijn wel, dan kan je carpal tunnel syndroom krijgen. Echter als je verf eenmaal goed geschud is gaat hij weken mee. Zou je hem dan nog willen schudden via de vortexmixer, hoeft hij er echt maar een paar seconden op.Arloid schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:51:
@Joever dat is ook mijn insteek, echter of het fijner is dan een vinger...ehum trill massage
En met metallics medium gebruiken. Dit vanwege de metallic flakes die er in zitten die niet evenredig verdelen met water.Arloid schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:05:
Teveel water werkt trouwens ook niet. Op een gegeven moment heb je medium nodig, anders breekt de verf uiteen. Vraag me niet hoe en wat echter kan je niet blijven verdunnen met water, heeft met surface tension te maken. Physica is niet bepaald mijn forte.
Meeste verf heeft genoeg medium om tot de juiste consistentie te verdunnen, puddingblob uit zo'n citadel rotpot. Vergeet het maar.
Krijgen we dat gezeik weer dat je een bedrijf te pakken hebt wat zich blijkbaar boven de wet ziet staan.
Ik had de airbrush nog extra goed schoon gemaakt om dit te vermijden. Al met al zal ik nog geen 1ml in totaal gespoten hebben ermee.
-Te huur
Zodra er een uitkomst is zal ik dit zeker posten. Op zich is het niet eens zo lastig te achterhalen welk bedrijf het is aangezien dezelfde verkoper ook via Bol verkooptMiel71 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:27:
Post de naam van het bedrijf maar als je er niet uitkomt. Weten toekomstige mensen ook waar ze niet moeten aanschaffen…. Maar wel vervelend dat ze het gooien op gebruik waardoor retourneren ‘zogenaamd’ niet kan. Maar je waarschijnlijk wel een ‘nieuwe’ toegestuurd kan krijgen onder het mom garantie.
--------------------------------------------
Maar ik heb ook een beetje goed nieuws. Ondanks alles ben ik toch begonnen met een klein beetje verven. Dit zijn een paar kleine dingetjes die ik allemaal 1x geverfd heb. Ondertussen heb ik al wat meer gedaan maar daar heb ik even geen foto van bij de handen.
:strip_exif()/f/image/CE64YOdvXLvmyH9MHsAVCVBh.jpg?f=fotoalbum_large)
-Te huur
Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd?Yagermeister schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:12:
Nou lekker dan. Ik krijg zojuist nieuws dat mijn retour niet geaccepteerd is omdat die gebruikt is. Als je nog geen half uur gebruikt gaat noemen dan ben ik de koningin.
Krijgen we dat gezeik weer dat je een bedrijf te pakken hebt wat zich blijkbaar boven de wet ziet staan.
Ik had de airbrush nog extra goed schoon gemaakt om dit te vermijden. Al met al zal ik nog geen 1ml in totaal gespoten hebben ermee.
product-blijkt-al-gebruiktJe moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wil houden en je mag het proberen net zoals je dat in een winkel zou doen. Je moet bijvoorbeeld kleding en schoenen kunnen passen. Je mag ook de verpakking openmaken om het product te bekijken, als je dit maar netjes doet. Maar je mag het product niet daadwerkelijk gaan gebruiken (bijvoorbeeld kleding gaan dragen) als je nog niet weet of je het houdt.
De verkoper mag een vergoeding vragen als na retourzending blijkt dat je iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen.
bron: https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen
Dus je zit hier toch wat in grijs gebied....
Dit is uiteraard een grijs gebied maar men geeft niet eens een keuze om eventueel gedeeltelijk te crediteren. Het is meteen met gestrekt been erin gaan en dan ben ik toch niet de persoon om dat bij te doen.Edmin schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:52:
[...]
Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd?
product-blijkt-al-gebruiktJe moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wil houden en je mag het proberen net zoals je dat in een winkel zou doen. Je moet bijvoorbeeld kleding en schoenen kunnen passen. Je mag ook de verpakking openmaken om het product te bekijken, als je dit maar netjes doet. Maar je mag het product niet daadwerkelijk gaan gebruiken (bijvoorbeeld kleding gaan dragen) als je nog niet weet of je het houdt.
De verkoper mag een vergoeding vragen als na retourzending blijkt dat je iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen.
bron: https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen
Dus je zit hier toch wat in grijs gebied....
Ik ken de regels heel goed omdat ik het zelf dagelijks meemaak bij ons. Dit product was meer dan netjes in orde toen deze terug gestuurd is geworden. Alleen het blauwe potje was open gemaakt maar daar waren niet eens 4 druppels uit. Ze hebben niet eens fatsoenlijke retourvoorwaarden aangezien deze nog van voor 2014 zoiets zijn. Daar klopt gewoon niets van maar goed. Ik ga in ieder geval met het juridisch loket aan de slag om hier uit te komen.
-Te huur
Met een airbrush en compressor lijkt mij het logisch dat je mag testen, ofwel de compressor even mag aanzetten om te controleren of deze het doet en bijvoorbeeld niet lek is.
Met de airbrush zelf is dit lastiger, testen kan wel degelijk met water, dan heb je in iedergeval door of het wel of niet kapot is. Zodra je verf gaat gebruiken neem je het product naar mijn gevoel en weten in gebruik. Nu is het voor de verkoper niet zo lastig om deze weer verkoopsklaar te maken met een ultrasoon reiniger, echter is het de vraag of de naald niet beschadigd is. Bij beginnende airbrushers is dat nog wel een risico, echter heb je het dan over een waardevermindering ivm. een vervangend onderdeel. Even op een papiertje kijken of het werkt lijkt mij redelijk, zodoende ook een enkel figuurtje, echter houdt het dan wel op.
Eerlijkgezegd lijkt het mij wel logisch dat er geen sprake meer is van retourrecht, wel van reparatie of vervanging. Dat moet de verkoper naar mijn weten zelf oplossen, als de verkoper zelf een halve compressor uit elkaar wilt halen en dit deugdelijk doet moet ie het zelf weten, van de klant kan je dat niet verwachten.
Loop je zo niet te hard van stapel? En hoop je geld terug te krijgen of zou je ook tevreden zijn met een vervangend product? Zeker dat laatste zou je wel voor elkaar moeten krijgen door via de mail en telefoon een beetje lastig te doen.Yagermeister schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:57:
Ik ga in ieder geval met het juridisch loket aan de slag om hier uit te komen.
Een vervangend product zou ook goed zijn maar die keuze geeft men niet. Men zegt gewoon is gebruikt was dus nog steeds onzin is. Als men aan zou geven dat ze wellicht 75% konden doen zou ik er vrede mee hebben maar zelfs daar beginnen ze niet aan. Ze zeggen gewoon dat ze het product niet meer kunnen verkopen wat onzin is.ErikT738 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:03:
[...]
Loop je zo niet te hard van stapel? En hoop je geld terug te krijgen of zou je ook tevreden zijn met een vervangend product? Zeker dat laatste zou je wel voor elkaar moeten krijgen door via de mail en telefoon een beetje lastig te doen.
-Te huur