Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GamesWorkshop mini's / Warhammer - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:50
Mede-auteur:
  • Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:38

Ed_L

Veel Tweakers gamen graag. Veelal gebeurt dat op een PC, console of handheld, maar een grote groep mensen speelt ook tabletop games!

In dit topic kan alles besproken worden dat te maken heeft met Gamesworkshop zoals Age of Sigmar , 40k , Lord of the rings, en de black library.

https://tweakers.net/i/zWzzHZjt5R260k_YyPHyt1YNWAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H3mrNVOL4Bpe1hhXpRr8sanV.png?f=user_large

Games Workshop produceerd sinds 1975 games en miniaturen.
Veel hiervan is gebaseerd op dungeons en dragons en is sinds jaar en dag de grootste marktleider voor miniatuur legers.
Er zijn meerdere varianten op de markt maar de meest gespeelde zijn Age of Sigmar (Vroeger Fantasy denk ridders en draken) en 40k Wat zich in de toekomst bevind.
Men koopt de miniaturen in een doos en moet deze zelf assembleren en verven. Warhammer is dan ook meer dan alleen het spelen van de Tabletop Wargame zelf, maar ook het verzamelen, bouwen, verfen, samenstellen, kitbashen.... Niet voor niets spreken we van 'The Hobby'!

Van het terrein waarop de battles worden gevochten tot het samen stellen van je leger is dit een erg uitdagende en tijd consumerende hobby.

Omdat op GOT er in het tabletop en boardgames topic veel over werdt gesproken heb ik besloten dit topic te starten.

Voor mensen die hier nog niet bekend mee zijn verwijs ik graag naar de volgende website :
https://www.games-workshop.com/

Speel je al warhammer ? of verzamel je en verf je ook?
Laat een berichtje achter en stel jezelf voor, wie weet kunnen we in de toekomst een potje spelen of elkaar treffen in een van de winkels. Een andere manier om tegenspelers te vinden is de GameFor app die je hier kunt vinden: hier.

Player Table
Player Table
GoT naamGamesGameFor nick
@Ed_L40k (8th), killteamEdelweiss

Ook in de player table? Stuur een DM!

[Voor 30% gewijzigd door Ed_L op 25-05-2020 20:22]

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 05-04 16:24
Niet zozeer actieve speler, wel gigantisch fan ervan. Eigenlijk te weinig gespeeld, maar zeker interesse in de nieuwe 40k editie met meer regels voor kleinere legers.

40k: Tyranid/Necron
Sigmar: Stormcast

Mijn vrouw:

40k: Chaos
Sigmar: Chaos

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
oh! ik zal me dan maar even goed voorstellen;

Marco, 34 jaar. Omgeving Den haag. Niet een warhammer winkel waar ik graag kom (lang verhaal). Speel al paar jaar zeer inactief. Eigenlijk bijna een 8 maanden niet meer gespeeld.
Nu kom ik weer langzaam terug met een 500 pt 40k leger.

Na Corona op zoek naar een leuke omgeving om mee samen te spelen, zodat we ook een keer het huis uit komen :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Hier ook 2 verzamelaars in huis (vrouw en ik). Wij verzamelen en schilderen voornamelijk. Inmiddels al dik 1,5 jaar terug onze laatste pot gespeeld.

80% is Age of Sigmar hier in huis, 10% 40k (coole mini's!) en nog 10% Shadespire/Nightfault/Warcry.

Shadespire al wat vaker gespeeld en Warcry moet nog in elkaar.

Huidige legers (komt ie...):
* Khorne Bloodbound
* Idoneth Deepkin
* Stormcast Eternals
* Bretonnia
* High Elves
* Nighthaunt
* Kharadron Overlords
* Astra Militarum
* Imperial Knights
* Space Marines
* Nog wat losse games zoals Warhammer Deathwatch Overkill en een Horus Heresy doos

Dus voornamelijk verzamelen/schilderen hier :P Daarvan ligt natuurlijk nog veeeeel te veel op de plank om geschilderd te worden ;)

En vergeet alle scenery niet die in huis ligt O-) te dure hobby in ieder geval ;)

[Voor 5% gewijzigd door Breaker op 25-05-2020 11:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
Jveer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:45:
Hoi, leuk om hier weer een topic over te zien! Had in het verleden wel is is een andere topic gevonden, maar daar was de laatste reactie uit 2018...

Ik ben Jimmy 28 jaar en kom uit de omgeving Utrecht. Ik ben vooral een fan van het 40K universe en ben ongeveer een jaar geleden begonnen met de miniaturen verzamelen en schilderen.

Ik heb een Space Wolves leger van ongeveer 1000~1500 punten groot, dit is m'n main leger. Daarnaast heb ik ook een Dark Eldar (Drukhari) leger van 500 punten geschilderd (iets meer op sprue nog :+ ) Vond de Dark Eldar iets te ingewikkeld spelen, dus had me meer gefocused op de Space Wolves. Maar nu ik wat meer battle report videos heb gezien en straks wat meer zelf heb gespeeld, ga ik zeker met de Dark Eldar ook weer spelen!

Was door de games (Dawn of War) geïnteresseerd geraakt in 40K en daarna de lore opgezocht en met de miniaturen begonnen. Heb ook wel is gespeeld, maar dat is op één hand te tellen. Wilde eerst m'n leger wat mooier in de verf hebben staan.

Maar met het begin van de volgende editie, wil ik zeker meer battles spelen!

@corset Van welke faction heb je 500 punten Corset?
Wordt nog bepaald in het nieuwe project.

Mijn vrouw en ik willen langzaam samen bezig

eerst de troops
dan de heavies
dan de HQ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:47
corset schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:52:
[...]

Wordt nog bepaald in het nieuwe project.

Mijn vrouw en ik willen langzaam samen bezig

eerst de troops
dan de heavies
dan de HQ
Ah okay, ik begreep het alsof je al een 500 punten leger had :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
Jveer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:54:
[...]

Ah okay, ik begreep het alsof je al een 500 punten leger had :)
Ik heb nog verspreid liggen

Tyranid
Stormcast Eternal
Nurgle
Tzeentch
Khorne

:+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jveer
Het is dat ik niet vlot ben met schilderen, ik schilder één ventje in ongeveer een week tijd, maar anders had ik ook wel een Age of Sigmar leger gehad (Skaven of Lizardmen). Ik probeer niet teveel dozen op te stapelen, omdat het anders iets wordt, waar je met tegenzin aan gaat zitten werken.

Ik vond het in het begin namelijk best lastig om te zien dat mijn ventjes niet zo mooi geschilderd waren, als ik het vergeleek met wat andere allemaal wel niet konden. Inmiddels vergelijk ik mezelf niet meer met andere mensen en doe ik gewoon lekker mijn eigen ding. Vind het daardoor weer veel leuker om te schilderen en dat gaat ook steeds beter. Zal vanmiddag wat foto's posten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Gewoon lekker eigen tempo schilderen. je wordt er ook steeds beter in. Mijn eerste mini's waren ook niet best. Nu nog steeds niet, maar wel beter :P

Stash Warhammer en modelbouw

Mijn Khorne Bloodbound leger

Imperial Knight in progress

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
Starquest en (vooral) Heroquest heb ik helemaal platgespeeld toen ik een jaar of 12 was. Ridderstrijd was te groot voor de eettafel en kwam daarom minder vaak uit de kast.

Ik print op mijn Anycubic Photon:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Hier nog een kleine illustratie van wat ik ook heb staan maar niet actief aan verzameld wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
@Arnevld zijn dat Stormcast Eternals? Ik heb laatst ook een doos AoS spul gekocht, maar die ligt nog in de kast :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17:08
Ed_L schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:47:
Dana Howl verft die Nighthaunts(?) altijd in gave gradients:
[YouTube: How to Paint Vaporwave Nighthaunt: A Beginner's Guide to Airbrush Glazing and Gradients]

Nadeel: nu wil ik ook een airbrush :P
Ik vind haar paints geweldig, maar ik vind haar video's bloed irritant. Ik kijk liever naar de video's van Squidmar, Goobertown en Ebay miniatur rescue's met nog een paar anderen. Miniac is een geval apart.

Oh ik zal ook even voorstellen. :-)
Huib en al ruim 45 jaar de aarde aan het bewandelen. Ik ben vooral aan het "pogen" mini's te verven en diorama's te bedenken. Ik kom alleen nog niet ver vanwege de projecten thuis. En ik merk dat mijn zicht met bril erg achteruit gaan en ik dus met loeplamp verder moet gaan.
Ik heb nu wat Age of Sigmar mini's in progress liggen en heb via Marktplaats een setje Khorne Bezerkers op de kop getikt. Die laatste set heb ik gekocht om mijn paintskills te oefenen en optimaliseren.
Komt ook omdat die set er nu uit ziet als mini-in-blik-Gammaverf-dompelen mini's :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
Voor wie het gemist heeft: 9th edition is aangekondigd voor 40k:
https://spikeybits.com/20...th-edition-confirmed.html

Datum nog niet bekend. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:29

Punkrocker

Mostly harmless

Ik volg dit topic. Ik kijk vol bewondering naar de schilderwerken van jullie. _/-\o_
Mijn fijne motoriek is niet bestaand. :+

Punkrocker Jr. is fanatiek verzamelaar en schilder. (we hebben hem al vroeg kennis laten maken met WH)
Ik kijk mee met zijn werk.

Toen ik hem op dit topic wees wist hij me al te vertellen dat de TS hem bekend was van een of andere app-groep uit Rotjeknor. 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Thanks @Punkrocker ben benieuwd wie Junior is dan ;-)

Ben tussendoor aan het oefenen met drybrushen op wat nighthaunt modellen die mij niet heel erg boeien.
Vind persoonlijk dat de base er netter uit ziet dan het model...

[Voor 23% gewijzigd door Arnevld op 27-05-2020 07:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jveer
Ben ik weer, nu met wat foto's van m'n Space Wolves collectie en wat Drukhari units.

Op de eerste foto zijn m'n eerste 10 Grey Hunters te zien (uit de Start Collecting doos), had toen nog een andere paint scheme in m'n hoofd, maar vond hem teveel op Ultramarines lijken, dus toen voor Russ Grey gekozen voor de volgende set. Ik was zo'n beetje een half jaar bezig met de Start Collecting doos (mede door een break omdat ik schilderen een tijdje niet zo leuk vond).

Er zijn ook 5 Space Wolves te zien met Chainswords en Boltguns, die had ik gemaakt als Grey Hunters, maar dan qua size gelijk aan Primaris Marines. Maar die kunnen straks natuurlijk Assault Intercessors worden :9 M'n idee was om de Blood Claws als oude marine size te houden, omdat die wat jonger zijn volgens de lore, de Grey Hunters en Intercessors gelijk qua size, omdat die even "oud" zijn.

Wat er allemaal te zien is:
  • 10 Grey Hunters
  • 1 Wolf Lord
  • 2 Fenrisian Wolves (van de grijze heb ik een heel setje van af (5 wolven), van de bruine ééntje maar
  • 10 Grey Hunters Primaris size (straks Assault Intercessors)
  • 3 Aggressors
  • 3 Thunderwolves Cavalry
  • 1 Wulfen met Frost Claws (work in progress)
  • 1 Venerable Dreadnought/Wulfen Dreadnought
  • 5 Long Fangs (2 Lascannons/2 Missle Launchers)
  • 5 Intercessors zonder hoofden en shoulderpads :P
  • 2 Wolfguard Terminators (Cyclone missle launcher dude is onderdeel van Long Fangs unit en de andere voor de Grey Hunters
  • 1 Arjac Rockfist
  • 1 Njal Stormcaller (zonder Terminator armor)
  • 1 Rune Priest
  • 1 Vindicare Assassin (niet mee gespeeld, meer voor de collectie)
Drukhari:
  • 1 Venom
  • 1 Wych
  • 1 Kabalite Warrior
Ben nu bezig om de andere 9 Kabalite Warriors te schilderen. Ga de Wyches denk ik een iets andere paint scheme geven, zodat ze wat beter bij de Kabalites passen. Maar daar moet ik nog even goed over nadenken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:41
Leuk topic om even te volgen. Het enige Warhammer wat ik speel is het bordspel Forbidden Stars. :P
Vind de lore wel interessant en ben afgelopen jaar voorzichtig begonnen met verven met de reaper bones learn to paint serie. Erg leuk om te doen, maar moeilijker dan het lijkt. ;)

Kan dit topic ook gebruikt worden om wat vragen te stellen over verven, technieken, etc?
Voor zover ik weet is er niet echt een ander topic waar dat zou passen momenteel of levert dat te veel offtopic op?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Punkrocker
  • Laatst online: 15:29

Punkrocker

Mostly harmless

Arnevld schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:52:
Thanks @Punkrocker ben benieuwd wie Junior is dan ;-)

Ben tussendoor aan het oefenen met drybrushen op wat nighthaunt modellen die mij niet heel erg boeien.
Vind persoonlijk dat de base er netter uit ziet dan het model...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt een PM. 8)

De base ziet er goed uit en staat dan ook wat scherper op je foto's. Is vast niet voor niets. :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
Voor wie ook in de digitale Warhammer wereld wil rondhangen: Total War: Warhammer (2) is lekker afgeprijsd opp Steam dit weekend:
https://store.steampowere...0/Total_War_WARHAMMER_II/

9th Edition 40k komt eraan. De FAQ van GW vind je hier:
https://www.warhammer-com...0/05/w3XH4n7yL3Ti1hW2.pdf

[Voor 27% gewijzigd door Ed_L op 29-05-2020 09:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ed_L
Beetje grondverf:

Nu weer even bouwen:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
Wat een lelijkerd! ;)

Goed werk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ed_L

Kleine stapjes :)

Afgelopen week ook een GW standje gezien in de giftshop vlak bij mijn huis. Paar kits, codexes en alle verfsoorten op voorraad. Daar gaat het zakgeld :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
Sdancka schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:14:
[...]

Als je alleen naar de inhoud kijkt, zou het inderdaad wel eens 200 euro kunnen worden, maar op het moment loopt er een 9th edition contest waarbij je dus een WH40K pakket kan winnen van 120 pond. Zou dus best mogelijk kunnen zijn dat deze set toch iets van 120 pond/140 euro zou kosten (fingers crossed!).
De huidige starterset Dark Imperium koop je ook voor iets meer dan 120 euro toch? Zou raar zijn als deze ineens 200 werd, maar GW heeft wel vaker prijsstuipen gehad.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jveer
Ik vind de nieuwe Space Marines heel erg gaaf! Kijk er al naar uit, maar zal nog even wat geduld hebben, totdat de multipart kits uitkomen. De look en style van de nieuwe Marines passen niet bij m'n Space Wolven, dus zit er over na te denken om ze als Dark Angels te schilderen, of Black Templars. Heb nog even de tijd om rustig over m'n keuze na te denken :)

De nieuwe Necrons zijn ook gaaf, maar heb nog zat Dark Eldar in elkaar te zetten en te schilderen :P Dus niet echt een behoefte aan een vierde leger (Dark Angels/Black Templars worden dan m'n derde leger).

Ik heb gisteren nog 4 Fenrisian Wolves afgemaakt (op de base na), zal morgen een foto online zetten. Was nog verder gegaan met m'n Intercessors en ben nu bijna klaar met de Space Wolves Infantry. Dan heb ik nog 2 oude Dreadnoughts (Bjorn en Murderfang) te gaan qua schilderwerk en de body van een Redemptor Dreadnought (legs heb ik al af). Het einde is bijna in zicht! _/-\o_

[Voor 25% gewijzigd door Jveer op 16-06-2020 00:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Mijn god.. nee.... Wat een waardeloos model :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Even geen andere foto beschikbaar, maar ik heb van het weekend mijn Eltharion the Grim afgemaakt als eerste uit de nieuwe Lumineth Realm Lords doos.

[Voor 18% gewijzigd door Arnevld op 29-06-2020 08:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
nice @Arnevld ben langzaam bezig met een Forgefiend voor leger van m'n vrouw.

Base coat is Death Guard Green, rest moet ik nog even bekijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 09-04 12:04
Ik ben zelf ongeveer 5 weken begonnen met het schilderen van (voornamelijk) 40k mini’s.
Heb het spel zelf nog nooit gespeeld eerlijk gezegd, omdat ik geen idee heb of er in de buurt een community is.

https://imgur.com/a/FStMsUg

[Voor 14% gewijzigd door Joever op 13-07-2020 11:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jinxors
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-03 16:01
corset schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:36:
Iemand hier nog Indomitus kunnen scoren? Ik heb hem + de pre order bonus, maar ook genoeg mensen die te laat waren :(
Ik heb er 1 weten te pakken , zag hem 5 voor 11 al op de website staan. Na 3x tegen een 404 aan te lopen kwam de betaling er toch doorheen.

Het gaat mijn volgende projectje worden om mn Salamander en Necron leger beide mee uit te breiden.

Ik ben nu nog volop bezig met mn nieuwe Adeptus Mechanicus units dus het was misschien iets teveel van het goede.

Laatste model wat ik heb afgerond is mn knight met alles gemagnetiseerd :9 . Helaas met 9th edition rules niet heel makkelijk meer om samen met mn Mechanicus te spelen, of ik moet meteen een handjevol CP inleveren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arnevld

Ik haat paarden verven maar t gaat me nog goed af

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:42

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ik ben zelf geen verzamelaar/speler van Warhammer of dergelijke maar bij de platenzaak waar ik regelmatig kom hebben ze ook een vrij uitgebreide collectie met miniaturen en benodigdheden staan: Warhammer Veghel

Aangezien ik zo geen topic kon vinden voor links naar winkels hiervoor heb ik deze hier neer gezet. Mocht ik verkeerd zitten attendeer me er even op en ik zal het verplaatsen naar de juiste locatie :)

Heb jij er ook zo'n hekel aan als mensen hun zinnen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

De printer maar weer eens aangeslingerd. Moet nog geassembleerd worden uiteraard. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jveer
Jullie zullen het al wel gezien en/of gehoord hebben, maar Indomitus is tijdelijk Made to Order gemaakt. Dus voor degene die hem gemist hebben, hebben nu een tweede kans gekregen. :D

Nette manier om het debacle op te lossen naar mijn idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Prince of Olaz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:21:
[Afbeelding]
De printer maar weer eens aangeslingerd. Moet nog geassembleerd worden uiteraard. :)
HERESEY

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
GW is vrij strikt met controleren op sites als Thingiverse of er tegen hun IP in gewerkt wordt. Ik heb veel contact met designers die wel eens bericht krijgen van GW over hun ontwerpen. Ze zijn best meewerkend en sturen niet zomaar een DMCA request uit. Vaak krijgen de designers nog wat tijd om aanpassingen te doen en dan vinden ze het goed. Als je bijvoorbeeld naar mijn Redemptor Dreadnought kijkt, heeft die geen Aquila op zijn borst. GW vindt dit prima. Alles wat ik hier laat zien is door hun toets heen gekomen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
Jveer schreef op maandag 13 juli 2020 @ 23:55:
Jullie zullen het al wel gezien en/of gehoord hebben, maar Indomitus is tijdelijk Made to Order gemaakt. Dus voor degene die hem gemist hebben, hebben nu een tweede kans gekregen. :D

Nette manier om het debacle op te lossen naar mijn idee.
op de 40k discord waren paar scalpers helemaal over de zeik.. geweldig was het

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:33
Is deze work in progress toegestaan of is dat dan HERESY? Ik speel eigenlijk helemaal geen Warhammer maar ik had een rol filament waar ik vanaf wilde en kwam een leuk model tegen :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
Zo! indomitus is binnen :D

Morgen even basecoat spray halen als warhammer Rotterdam reageert, en lekker aan de slag!

• Postius
  • Laatst online: 03-02 16:29
corset schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Heb al reactie, helaas is de nieuwe base spray niet op voorraad, en alle anderen zijn van de GW site af gehaald. Ze hebben alleen die gouden nog. En dat gaat niet werken voor Necron :-( Dus maar even andere oplossing zoeken.
Voor basecoaten en primen kan je praktisch iedere hobby spuitbus gebruiken. GW verf is prima maar nogal zwaar overpriced. Iedere hobby verf spuitbus kan je uitstekend mee basecoaten en primen er zit nauwelijks verschil tussen.

Bron: Schilder al 20+ jaar miniaturen.

Je hebt van die mensen die beweren eerst het een dan het ander. Maar dit is voor als je muren gaat schilderen. Bij 99,99% van alle minis heb je alleen maar een goede spuitbus hobby basecoat nodig.

En tenzij je een heel benadigd talent bent, zou voor je eerste 100 miniaturen gewoon zwart gebruiken. Witte ondergrond is vet maar veel en veel moeilijker als je nog niet zoveel ervaring hebt

[Voor 10% gewijzigd door Postius op 30-07-2020 09:43]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Millie-ano
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Postius schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Voor basecoaten en primen kan je praktisch iedere hobby spuitbus gebruiken. GW verf is prima maar nogal zwaar overpriced. Iedere hobby verf spuitbus kan je uitstekend mee basecoaten en primen er zit nauwelijks verschil tussen.

Bron: Schilder al 20+ jaar miniaturen.

Je hebt van die mensen die beweren eerst het een dan het ander. Maar dit is voor als je muren gaat schilderen. Bij 99,99% van alle minis heb je alleen maar een goede spuitbus hobby basecoat nodig.

En tenzij je een heel benadigd talent bent, zou voor je eerste 100 miniaturen gewoon zwart gebruiken. Witte ondergrond is vet maar veel en veel moeilijker als je nog niet zoveel ervaring hebt
eens, ik gebruik ook 'gewoon' de OK mat primer zwart van de karwei.

• corset
Gister eerste potje gespeeld!

10x Necron Warrior met de Gauss Rifle
10x Necron Warrior met de Gauss Flayer
1x Necron Overlord
1x Plasmancer

vs

5x Assault Intercessor
5x Assault Intercessor
3x Eradicator
1x Primaris Captain

Gewoon klein ikea tafeltje fight to the death.

Match ging redelijk evenly, totdat de Necron speler de Tachyon arrow op mijn Eradicator schoot en in 1x 2 van de 3 afknalde (6 wounds..)
De gratis Smite van de Plasmancer zorgt ook voor aardig wat damage

Uiteindelijk

Space marines allemaal dood
Plasmancer met alle wounds nog
Necron Lord met alle wounds nog

• Arnevld

Beginnetje gemaakt aan de indomitus marines, heb ook al wat van de necrons gedaan maar die ben ik nog niet helemaal over uit of het schema goed loopt.

https://www.instagram.com/010miniatures/

• Ed_L
corset schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

Aangezien de Necron geen melee wapen hebben, zouden ze dus elke beurt fall back + Shoot moeten doen als ze worden aangevallen. Klopt dit?
Ik weet het niet, heb nog geen 9th gespeeld....
https://www.goonhammer.co...on-faction-focus-necrons/ kan misschien helpen?

• palko
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-04 13:18
eindelijk weer een beetje de hobby opgepakt en begonnen met het bouwen / schilderen van een Tau start collecting box

voor een van de battlesuits een base geprint en geschilderd, na een lange tijd eruit te zijn geweest toch blij met het resultaat :D

• palko
ErikT738 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:40:
Niet helemaal Warhammer, maar ik denk dat ik hier het best een antwoord kan krijgen.
zelf gebruik ik geen spuitbussen meer maar puur alleen mijn airbrush, een setje met compressor is al vaak "maar" 100eu daarintegen heb je meer controle en kost het minder verf.

in the long run in mijn ogen scheelt het geld en gedoe met spuitbussen :)

hiervoor gebruik ik dan vallejo primer die wat verdunt is met water.
ook is er lak te koop voor de airbrush alleen hier heb ik nog geen ervaring mee.

hopelijk ben je een beetje geholpen met dit antwoord

• Jveer
palko schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

zelf gebruik ik geen spuitbussen meer maar puur alleen mijn airbrush, een setje met compressor is al vaak "maar" 100eu daarintegen heb je meer controle en kost het minder verf.

ook is er lak te koop voor de airbrush alleen hier heb ik nog geen ervaring mee.

Hoe prettig is het, om met een airbrush te werken? Het lijkt me dat de compressor een enorme herrie maakt en niet prettig is om naast te zitten. Als je iig uit gaat van wat langere schilder sessies. Ik zit meestal pas relaxed zit schilderen, als ik weet dat ik meer dan een half uur de tijd heb, om te schilderen.

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:33
palko schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Ik heb daadwerkelijk een airbrush en een (zeer luide) compressor staan die ik ooit tweedehands heb gekocht en nooit heb gebruikt, mijn probleem was een beetje dat je daar eigenlijk een ruimte aan moet toewijden, terwijl ik normaal aan de eettafel schilder. Wat voor type airbrush en benodigdheden zou je overigens aanraden? En kan ik gewoon met mijn normale GW en Reaper verf aan de slag?

• Postius
  • Laatst online: 03-02 16:29
ErikT738 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:40:
Niet helemaal Warhammer, maar ik denk dat ik hier het best een antwoord kan krijgen.

Heeft iemand hier ervaring met het het gebruiken van goedkope spuitbussen als basecoat? Ik gebruik over het algemeen de grijze primer van de Big Bazar met een laagje Wraithbone van GW erover zodat ik met contrast paints aan de slag kan, maar nu wil ik eigenlijk snel een aantal draken/lizardmen/yuan-ti/monsters kunnen schilderen door een groene base-coat te combineren met een wash en drybrushen. Ik heb dit al eens geprobeerd met Caliban Green van GW maar deze bleek helaas te donker. Eigenlijk wil ik geen andere dure hobby-spuitbussen aanschaffen voor een experiment en zoek ik dus naar een goedkoper alternatief. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?

Ik ben ook nog op zoek naar een vervangende varnish. Ik gebruikte altijd Satin Varnish van Army Painter maar deze raakt elke keer verstopt halverwege de spuitbus.
https://www.gamma.nl/asso...text=vernis%20voor%20hout

Leef je uit, ik heb nog nooit hobby vernis gebruikt. Spul is te overprijst en kwalitatief meh(vindt ik). Ik pak meestal houtvernis, mat of glans kan allebei. Meestal een houtkleur, maar er zijn genoeg kleuren. Geeft meteen een highlight effect.

Alle hout vernis is uitstekend geschikt voor mini's. Plus het gaat honderd jaar mee en als je echt lui bent kan je ook nog de dip methode gebruiken, gaat ook nog supersnel

[Voor 14% gewijzigd door Postius op 06-08-2020 16:54]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• palko
ErikT738 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb daadwerkelijk een airbrush en een (zeer luide) compressor staan die ik ooit tweedehands heb gekocht en nooit heb gebruikt, mijn probleem was een beetje dat je daar eigenlijk een ruimte aan moet toewijden, terwijl ik normaal aan de eettafel schilder. Wat voor type airbrush en benodigdheden zou je overigens aanraden? En kan ik gewoon met mijn normale GW en Reaper verf aan de slag?
zoals je kan zien gebruik ik niet meer dan 100x50cm aan ruimte (hoewel ik wel groter zou willen maar dat vind vrouwlief niet geheel tof)
ik heb helaas geen merk op mijn airbrush kunnen vinden maar het is een standaard kit inc compressor.

alsook je kan je gw paints en andere gewoon gebruiken alleen deze zal je wel moeten verdunnen.

• Arnevld
Foto op instagram

Ik heb bijna mijn Toernooi lijst af voor Alliance Open in september :-)

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:41
Arnevld schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:28:
Foto op instagram

Ziet er mooi uit!
Binnenkort hopelijk ook weer eens tijd vinden om verder te gaan met het upgraden van mijn schilderkunsten als beginner. :D

• Arnevld
MADG0BLIN schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Ziet er mooi uit!
Binnenkort hopelijk ook weer eens tijd vinden om verder te gaan met het upgraden van mijn schilderkunsten als beginner. :D
Kijk goobertown en miniac op youtube met hun guides hielp mij enorm _/-\o_

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09-04 17:18
Arnevld schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:02:
[...]

Kijk goobertown en miniac op youtube met hun guides hielp mij enorm _/-\o_
Goobertown is zo'n beetje de Bob Ross van miniature painting :9

Je moet het vooral gewoon proberen, ik ben tijdens de "lockdown" weer begonnen met warhammer met een set van 40k orks. Heb ondertussen ook een gedeelte van Age of Sigmar gekocht om mordheim squad te maken, maar ben nu weer terug bij mijn orks :X

• palko
Arnevld schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:28:
Foto op instagram

wow dat ziet er super uit

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09-04 17:18
BrndV schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Nice! 8)

Ik speel ik ook met wat vrienden en familie. We hebben een groep van acht spelers, en we zitten nu op onze tweede campaign.

De eerste campaign werd nogal one-sided. Er speelde eentje met shadow warriors. Elven zijn echt waanzinnig in mordheim, op gegeven moment had je één shadow warrior warband die eigenlijk drie andere warbands van tafel af schoot. Toen merkten we wel dat er houserules nodig werden.
Ik snap verder niet zoveel van Mordheim, maar vind de sfeer en het principe wel erg tof!

• Arnevld
Ik heb weer een paar mini's af

https://www.instagram.com/p/CFDSqgFH6-0/

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20:24
Wat tof om dit topic te zien WOW. Ik ben zelf overgeschakeld van gewone space marines naar de Primaris space marines. Op het moment bezig met een toffe grote Repulsor tank. Foto's volgen snel.

Cheers iedereen

In the end we only regret the chances we didn't take

• AdmiraalTimbo

Kleine side shot van de armor plates!

• Arnevld
Check mijn repulsor op mn insta :-)

• AdmiraalTimbo
Arnevld schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:26:
[...]

Check mijn repulsor op mn insta :-)
Zal ik zeker doen, ik ben zelf meer van marines en commanders schilderen, maar transport is nu eenmaal nodig.

• Ed_L
Nu een Moirax bouwen

• Supreme_One
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08-04 13:10
Ik werk in een computer winkel in een stad met +-15k inwoners. We zijn laatst benaderd door GamesWorkshop om Warhammer aan te bieden. Ik vroeg me af hoe groot Warhammer is en of het zin heeft om Warhammer 'spullen' te verkopen in een winkel?

• Ed_L
Hier heeft de lokale giftshop een rek met verf en een paar dozen mini's. De officiele GW shop zit in Breda en dat is 10 minuten fietsen, maar de lokale shop doet het best ok als ik de eigernares mag geloven.

Edit: afaik is de winkel ook afhaalpunt voor bestellingen die via warhammer.com gedaan worden.

[Voor 19% gewijzigd door Ed_L op 26-09-2020 11:12]

• Retrospect
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 21:29
Leuk, een Warhammer topic.
Ik heb nog redelijk wat van Bretonnia op zolder liggen. Jammer dat ze niet op de oude voet met Fantasy zijn doorgegaan.

• AdmiraalTimbo

It’s done, best snel gegaan en best leuk om te doen. Al blijven troops toffer om te painten!

• Arnevld
AdmiraalTimbo schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:26:
[Afbeelding]

It’s done, best snel gegaan en best leuk om te doen. Al blijven troops toffer om te painten!
Super toffe tank!
Ook de weathering erop.

Klein tipje, gebruik typex over de naden die je vlak afschuurt zodat de armour panelen strakker zonder lijntjes op elkaar zitten.
Zie mijn tank paar posts terug :-)

Verder erg netjes !

Heb je dat gesponst :-)?

• AdmiraalTimbo
Arnevld schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:53:
[...]

Super toffe tank!
Ook de weathering erop.

Klein tipje, gebruik typex over de naden die je vlak afschuurt zodat de armour panelen strakker zonder lijntjes op elkaar zitten.
Zie mijn tank paar posts terug :-)

Verder erg netjes !

Heb je dat gesponst :-)?
Oooh dat is een goede tip inderdaad, vroeg me al af hoe die van jou zo strak kon zijn haha!
Yup sponsje klein geknipt eb daarmee aan de slag gegaan! Ben nu een base aan het maken. Beetje hobby bob werk maar begint gaaf te worden!

• AdmiraalTimbo

Zo een base maken is een keer wat anders en heeft een lekker hoog hobby bob gehalte! Work in progress!!

• Ed_L
https://www.sceneryworkshop.nl/superfine-white-mil-04.html
Dat is mijn go-to nadendichter. Twee componenten die samen in een uurtje keihard worden.

• AdmiraalTimbo

Beetje drybrush doet al wonderen. Nog niet af maar wel al stukje mooier for sure

• Arnevld

Doe zelf niet mega veel 40k maar deze vond ik het delen wel waard

• AdmiraalTimbo
Arnevld schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:41:
[Afbeelding]

Doe zelf niet mega veel 40k maar deze vond ik het delen wel waard
Zijn gaaf geworden, die van mij gaan ook zo’n soort look krijgen, wat donkerder.

Edit :speel je vooral age if sigmar dan, de winkel waar ik op woensdag regelmatig schilder domineert juist 40K

[Voor 9% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 30-09-2020 13:51]

• AdmiraalTimbo

All done, moet zeggen valt niet tegen voor een eerste keer!

• Ramellose
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:01
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:30:
[Afbeelding][Afbeelding]

All done, moet zeggen valt niet tegen voor een eerste keer!
Ik geloof echt niet dat dat je eerste keer is! :) Mooi werk met de weathering. Duidelijk zichtbaar dat je je goed ingelezen hebt. _/-\o_

Zelf helaas nog nooit Warhammer gespeeld, en voorlopig zit het er ook nog niet in. Maar tegen de tijd dat het weer kan, hoop ik een Nighthaunt legertje te hebben staan. Mijn eerste kitje was de Nighthaunt Start Collecting, met die kneuzige Mortis Engine die je niet eens kan gebruiken... Maar goed. Ondertussen ruim 4 jaar verder, en heb ik me voorgenomen om het komende half jaar 1000 punten aan Nighthaunt te schilderen. :P

• FiXeL
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07-04 17:49
Ben door het hele Covid gebeuren ook weer gaan bouwen, 20 jaar geleden ooit eens met een 3rd edition set begonnen, maar toen niet echt doorgezet. Eigenlijk staat het sinds de zomervakantie ook wat stil, maar binnenkort als de PC verherbouwing klaar is wil ik het weer oppakken. Hier een paar van mn freubeltjes:

Chaos Master of possession

Chaos Greater Possessed

En mn Deamon Prince. :)

Mn 3D printer blogje..

• Arnevld
FiXeL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:04:
Ben door het hele Covid gebeuren ook weer gaan bouwen, 20 jaar geleden ooit eens met een 3rd edition set begonnen, maar toen niet echt doorgezet. Eigenlijk staat het sinds de zomervakantie ook wat stil, maar binnenkort als de PC verherbouwing klaar is wil ik het weer oppakken. Hier een paar van mn freubeltjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Chaos Greater Possessed

[Afbeelding]

Die Master of possession is super nice man!

• AdmiraalTimbo
FiXeL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Chaos Greater Possessed

[Afbeelding]

Holy moly die zien er allemaal echt super nice uit.

• AdmiraalTimbo

Ik ben een beetje aan het experimenteren met hoe ik mijn troops wil hebben. Op beide foto’s echt verschillende manieren schilderen.

• Ed_L
Dank. Ik heb mezelf maar snel getroost met meer plastic:

• jasperz89
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 20:59
Hé allemaal,
Ik heb jaren terug wh fantasy gespeeld, met een oud orcs and goblins leger. Nu zou ik graag beginnen met 40k en trekken de space marines mij ontzettend. Kwa looks vind ik het ultramarines chapter het tofst.
Alleen waar moet ik beginnen? Want je wilt natuurlijk ook een goed gebalanceerde lijst, waarmee leuk te vechten is. Gewoon wat modellen aanschaffen lijkt me niet de manier dus.

• Arnevld
Heb weer een paar nieuwe modellen af!

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

• AdmiraalTimbo
Die zien er echt weer sick uit!

• Ed_L
Also, Telemon geverfd :)

• jasperz89
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 20:59
Arnevld schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Ik zit te denken een groot deel van mijn 40K weg te doen.
Weetniet of het hier kan / mag op GOT maar als je intresse hebt in mijn ultramarines hoor ik je graag.

Bestaat uit : Primaris Repulsor + indomitus alles gebouwt en geverfd
Juist het bouwen en verven lijkt me ook tof, dus helaas niets. Thanks voor het aanbod.

• Ed_L
Net maar even op de kop getikt:

• Ed_L
Arnevld schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:06:
Heeft er iemand een suggestie voor een goede camera / webcam voor livestreamen van tabletop games?
Ik ben momenteel aan het testen met een oude DSLR camera en een studio mic. Werkt best ok.
Vind het bij bettle reports altijd wel fijn als er ook een dice cam is iig.

• Ed_L

Nieuw doosje ontvangen :)

• Ed_L
Nieuwboek:

Wel heel chill. Ik had GW gemaild of er een manier was om papieren rules voor 9th te krijgen zonder nieuw Core Book te kopen, omdat ik kort voor de aankondiging van 9th al een 8th Book had gekocht.

Respons: GW stuurt een gratis Core book. :D

• Arnevld
Ik heb weer wat gehobbyd be lakor is mijn eerste finecast model wat een ellende zijn die zeg.
En voor de fun een prosecutor!

• Edumanas
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 03-04 08:42
Hallo,

Leuke topic.
Ik speel al heeeel lang warhammer.
Ooit begonnen met Hero quest, vervolgens Warhammer Quest.
Echt heel tof!
Spelen met legers vond ik minder tof, maar Mordheim vond ik ook geniaal.
Dit waren eigenlijk alleen skirmish battles.
Daarna was er eigenlijk weinig, hoewel mijn collectie bleef groeien, je hebt nooit genoeg Quest baddies....
Vooral Nurgle mini’s kan ik moeilijk weerstaan.

De nieuwe Warhammer Quest dozen, Silver Tower en City waren ook weer tof, maar na al die jaren alleen fantasy/age of Sigmar heeft 40K me nu toch te pakken want Warhammer Quest Darkstone Fortress is echt da bomb!
Totaal verslaafd.

Dus, al die legers vind ik niet zo interessant, maar lieden die mee het Fortress in willen des temeer.

Zelf woon ik in het Tilburgse, dus wil je dit een keer proberen, laat maar weten.

Blackstone Fortress awaits......

• Edumanas
Ha, maar schilderen is ook heel erg deel van de pret.
En zo’n hele doos schilderen is een....uitdaging.

Maar de modellen zijn tof, ook de uitbreidingen.

Ik ben in elk geval fan!

• Edumanas

Ik kan er niets aan doen dat ik vooral de bad guys geweldig vind....

• Ed_L
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:57:
[...]

Nog nooit gedaan, ben zelf werkzaam op
Vliegbasis gilze-rijen dus tilburg is niet verweg. Misschien wel eens tof om een kans te geven. Ik ben juist van het schilderen eigenlijk.
Meer regiomensen hier *O*
* Ed_L woont in Oosterhout

• AdmiraalTimbo
Leuk allemaal mensen in de buurt, als corona straks over is lijkt het me leuk om eens een avondje te schilderen met zijn alle.

• Jveer
Utrecht hierzo, maar wil me best een keer verplaatsen :+

• siddler
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 07-04 21:45
Edumanas schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:59:
Ik kan er niets aan doen dat ik vooral de bad guys geweldig vind....
*kuch* zijn er dan écht good guys in Warhammer ;)

• Ed_L
Nieuwe editie, nieuw Codex supplement:

En nu eindelijk eens spelen :P

• Ed_L
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:25:
[...]

Nice ik heb een klein tijdje geleden een foto gepost van mijn mooie eindresultaat. Ze zijn super leuk om te schilderen.
Ik heb even gewacht tot ik een spuitbus Macragge Blue had. Heb geen airbrush en dit blok aanvallen met een kwastje werd me toch iets teveel. :P

• Jaqenhghar
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09-04 17:13

Jaqenhghar

Valar morghulis

Wow die kunststukjes die hier worden getoond _/-\o_

Zelf dit voorjaar per toeval begonnen met de lore te kijken, bijv. Luetin09 en MarjorKill op YouTube, en daarnaast deze zomer even de eerste trilogie van de Horus Heresy doorgelezen. A.t.m. lees ik nu Mechanicum.

Zelf heb ik voor D&D al eens wat mini's geschilderd en zou graag een setje 40k mini's willen oppakken en spelen. Maar de vraag die me blijft tegenhouden: welke factie dan :+

Persoonlijk vind ik de standaard SPEES MUREEEENSSSS niet zo heel interessant en twijfel nog tussen Nuns-with-guns, Mechanicus en Necrons.
Pagina: 1 2

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True