Toon posts:

Miniature Wargaming. Collect, Build, Paint, Play! - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-09 13:13
Mede-auteur:
  • Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20-09 16:00

Ed_L

Veel Tweakers gamen graag. Veelal gebeurt dat op een PC, console of handheld, maar een grote groep mensen speelt ook tabletop games!

In dit topic kan alles besproken worden dat te maken heeft met Gamesworkshop zoals Age of Sigmar , 40k , Lord of the rings, en de black library.

https://tweakers.net/i/zWzzHZjt5R260k_YyPHyt1YNWAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H3mrNVOL4Bpe1hhXpRr8sanV.png?f=user_large

Games Workshop produceerd sinds 1975 games en miniaturen.
Veel hiervan is gebaseerd op dungeons en dragons en is sinds jaar en dag de grootste marktleider voor miniatuur legers.
Er zijn meerdere varianten op de markt maar de meest gespeelde zijn Age of Sigmar (Vroeger Fantasy denk ridders en draken) en 40k Wat zich in de toekomst bevind.
Men koopt de miniaturen in een doos en moet deze zelf assembleren en verven. Warhammer is dan ook meer dan alleen het spelen van de Tabletop Wargame zelf, maar ook het verzamelen, bouwen, verfen, samenstellen, kitbashen.... Niet voor niets spreken we van 'The Hobby'!

Van het terrein waarop de battles worden gevochten tot het samen stellen van je leger is dit een erg uitdagende en tijd consumerende hobby.

Omdat op GOT er in het tabletop en boardgames topic veel over werdt gesproken heb ik besloten dit topic te starten.

Voor mensen die hier nog niet bekend mee zijn verwijs ik graag naar de volgende website :
https://www.games-workshop.com/

Speel je al warhammer ? of verzamel je en verf je ook?
Laat een berichtje achter en stel jezelf voor, wie weet kunnen we in de toekomst een potje spelen of elkaar treffen in een van de winkels. Een andere manier om tegenspelers te vinden is de GameFor app die je hier kunt vinden: hier.

Player Table
Player Table
GoT naamGamesGameFor nick
@Ed_L40k (8th), killteamEdelweiss

Ook in de player table? Stuur een DM!

[Voor 30% gewijzigd door Ed_L op 25-05-2020 20:22]

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
Graag stel ik me dan maar gelijk even voor,

Ik ben Arne 31 jaar en kom uit omgeving Rotterdam.
Toen ik een jaar of 14 was ben ik al eens aan de slag gegaan met Warhammer door een klasgenootje.
Na een tijd is dat vergaan door andere hobbies en recent ben ik het weer tegen het lijf gelopen.

Momenteel speel en verzamel ik Age of Sigmar en doe actief mee in de Rotterdam Warhammer community de Rotterdam White Scars.

Ik heb een Stormcast Eternal leger, en ben recent begonnen met de Gloomspite Gitz en zal af en toe hier een update posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Ik ben een jaar of 25 geleden met Warhammer in aanraking gekomen, maar heb eerlijkgezegd nog nooit een pot gespeeld. Wel veel digitale versies gespeeld zoals Dawn of War gedaan. Sinds een paar maanden heb ik het virus te pakken. Youtube besloot me painting vids voor te schotelen en toen er betaalbare 3d DLP printers beschikbaar kwamen ging ik voor de bijl. Momenteel ben ik mijn eerste ultrasmufs detachement aan het bouwen.
Oh, en kennen jullie deze nog?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:09
Gewoon lekker eigen tempo schilderen. je wordt er ook steeds beter in. Mijn eerste mini's waren ook niet best. Nu nog steeds niet, maar wel beter :P

Stash Warhammer en modelbouw

Mijn Khorne Bloodbound leger

Imperial Knight in progress

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Starquest en (vooral) Heroquest heb ik helemaal platgespeeld toen ik een jaar of 12 was. Ridderstrijd was te groot voor de eettafel en kwam daarom minder vaak uit de kast.

Ik print op mijn Anycubic Photon:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Hier nog een kleine illustratie van wat ik ook heb staan maar niet actief aan verzameld wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Thanks @Punkrocker ben benieuwd wie Junior is dan ;-)

Ben tussendoor aan het oefenen met drybrushen op wat nighthaunt modellen die mij niet heel erg boeien.
Vind persoonlijk dat de base er netter uit ziet dan het model...

[Voor 23% gewijzigd door Arnevld op 27-05-2020 07:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 15:34
Ben ik weer, nu met wat foto's van m'n Space Wolves collectie en wat Drukhari units.

Op de eerste foto zijn m'n eerste 10 Grey Hunters te zien (uit de Start Collecting doos), had toen nog een andere paint scheme in m'n hoofd, maar vond hem teveel op Ultramarines lijken, dus toen voor Russ Grey gekozen voor de volgende set. Ik was zo'n beetje een half jaar bezig met de Start Collecting doos (mede door een break omdat ik schilderen een tijdje niet zo leuk vond).

Er zijn ook 5 Space Wolves te zien met Chainswords en Boltguns, die had ik gemaakt als Grey Hunters, maar dan qua size gelijk aan Primaris Marines. Maar die kunnen straks natuurlijk Assault Intercessors worden :9 M'n idee was om de Blood Claws als oude marine size te houden, omdat die wat jonger zijn volgens de lore, de Grey Hunters en Intercessors gelijk qua size, omdat die even "oud" zijn.

Wat er allemaal te zien is:
  • 10 Grey Hunters
  • 1 Wolf Lord
  • 2 Fenrisian Wolves (van de grijze heb ik een heel setje van af (5 wolven), van de bruine ééntje maar
  • 10 Grey Hunters Primaris size (straks Assault Intercessors)
  • 3 Aggressors
  • 3 Thunderwolves Cavalry
  • 1 Wulfen met Frost Claws (work in progress)
  • 1 Venerable Dreadnought/Wulfen Dreadnought
  • 5 Long Fangs (2 Lascannons/2 Missle Launchers)
  • 5 Intercessors zonder hoofden en shoulderpads :P
  • 2 Wolfguard Terminators (Cyclone missle launcher dude is onderdeel van Long Fangs unit en de andere voor de Grey Hunters
  • 1 Arjac Rockfist
  • 1 Njal Stormcaller (zonder Terminator armor)
  • 1 Rune Priest
  • 1 Vindicare Assassin (niet mee gespeeld, meer voor de collectie)
Drukhari:
  • 1 Venom
  • 1 Wych
  • 1 Kabalite Warrior
Ben nu bezig om de andere 9 Kabalite Warriors te schilderen. Ga de Wyches denk ik een iets andere paint scheme geven, zodat ze wat beter bij de Kabalites passen. Maar daar moet ik nog even goed over nadenken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld

Vandaag weer een mini geverfd

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Beetje grondverf:

Nu weer even bouwen:

• Arnevld

Mijn general is ook klaar !

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Kleine stapjes :)

Afgelopen week ook een GW standje gezien in de giftshop vlak bij mijn huis. Paar kits, codexes en alle verfsoorten op voorraad. Daar gaat het zakgeld :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Mijn god.. nee.... Wat een waardeloos model :/

• Jveer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 15:34
Zo iets later dan gehoopt, maar hier de 5 Fenrisian Wolves :)

@Ed_L, weet niet wat ik van het model vind, maar ben iig blij dat ze een Primaris Attack Bike hebben gemaakt. Er zullen vast wel wat White Scar/Dark Angels spelers zijn die het kunnen waarderen. Wie weet kunnen mensen er wel wat mooi's van kitbashen.

Ik las trouwens op de FB pagina van de Warhammer winkel in Utrecht, dat de Indomitus box a.s. zaterdag in de preorder gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Even geen andere foto beschikbaar, maar ik heb van het weekend mijn Eltharion the Grim afgemaakt als eerste uit de nieuwe Lumineth Realm Lords doos.

[Voor 18% gewijzigd door Arnevld op 29-06-2020 08:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03-09 08:55
Ik ben zelf ongeveer 5 weken begonnen met het schilderen van (voornamelijk) 40k mini’s.
Heb het spel zelf nog nooit gespeeld eerlijk gezegd, omdat ik geen idee heb of er in de buurt een community is.

https://imgur.com/a/FStMsUg

[Voor 14% gewijzigd door Joever op 13-07-2020 11:46]

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jinxors
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 09-09 11:26
corset schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:36:
Iemand hier nog Indomitus kunnen scoren? Ik heb hem + de pre order bonus, maar ook genoeg mensen die te laat waren :(
Ik heb er 1 weten te pakken , zag hem 5 voor 11 al op de website staan. Na 3x tegen een 404 aan te lopen kwam de betaling er toch doorheen.

Het gaat mijn volgende projectje worden om mn Salamander en Necron leger beide mee uit te breiden.

Ik ben nu nog volop bezig met mn nieuwe Adeptus Mechanicus units dus het was misschien iets teveel van het goede.

Laatste model wat ik heb afgerond is mn knight met alles gemagnetiseerd :9 . Helaas met 9th edition rules niet heel makkelijk meer om samen met mn Mechanicus te spelen, of ik moet meteen een handjevol CP inleveren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arnevld

Ik haat paarden verven maar t gaat me nog goed af

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

De printer maar weer eens aangeslingerd. Moet nog geassembleerd worden uiteraard. :)

• Arnevld

Leuke game gister gespeeld, wil me inschrijven voor Alliance open maar moet eerst kiezen welk leger ik ga pakken en naar 2k punten brengen...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16:32
Is deze work in progress toegestaan of is dat dan HERESY? Ik speel eigenlijk helemaal geen Warhammer maar ik had een rol filament waar ik vanaf wilde en kwam een leuk model tegen :p

• corset
  • Laatst online: 18-09 13:23
Arnevld schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Gouden necrons ? Fucking VET!
Ja en nee. Het zou gaaf zijn, maar ik ben echt nog een beginner :) Dus ik zou het met washes verzieken, en echt alleen goud zou te saai en over the top zijn lijkt me.

NL Opties op de website:

US opties op de website:

[Voor 40% gewijzigd door corset op 29-07-2020 13:16]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Arnevld
Jveer schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Grappig, dacht altijd dat de primers van bouwmarkten en Action te dik zouden zijn. Ik ben nu bijna door m'n Chaos Black spray heen, dus misschien ga ik voor de volgende primer wel naar de bouwmarkt.

Hebben jullie nog tips, waar ik op moet letten?
Oke, er is veel over te vertellen maar het beste is het in het echt te zien of keer in gamesworkshop vragen of ze er een voor kunnen doen.

Ik doe zelf het indirecte primen en Xenothol licht aanbrengen.
Dit betekend, het model is donker en een lichte / witte coat op de manier hoe je wilt dat het licht er op valt.

Beste hoe ik dit kan uitleggen is in korte spuit bewegingen indicrect dunne laagjes de grondverf opbouwen.
Ik zal hier zo een foto bij zetten hoe ze primed er bij mij uitzien.
Aan het begin kost het je meer verf maar je krijg het binnen een busje wel onder de knie ;-)

Wat ook een goede tip is GooberTown hobbies op Youtube, deze man legt ook veel van de chemie achter de verf uit en hoe je het beste kunt gebruiken.

Edit

[Voor 26% gewijzigd door Arnevld op 30-07-2020 13:07]

• Arnevld
Gister nog een leuke 2k matches tournament gespeeld uit de generals handbook 2020
Was een leuke pot helaas zijn mijn stormcast niet sterk genoeg om seraphon magic naast hun neer te leggen

• Arnevld

Beginnetje gemaakt aan de indomitus marines, heb ook al wat van de necrons gedaan maar die ben ik nog niet helemaal over uit of het schema goed loopt.

https://www.instagram.com/010miniatures/

• palko
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-09 23:15
eindelijk weer een beetje de hobby opgepakt en begonnen met het bouwen / schilderen van een Tau start collecting box

voor een van de battlesuits een base geprint en geschilderd, na een lange tijd eruit te zijn geweest toch blij met het resultaat :D

• palko
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-09 23:15
ErikT738 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb daadwerkelijk een airbrush en een (zeer luide) compressor staan die ik ooit tweedehands heb gekocht en nooit heb gebruikt, mijn probleem was een beetje dat je daar eigenlijk een ruimte aan moet toewijden, terwijl ik normaal aan de eettafel schilder. Wat voor type airbrush en benodigdheden zou je overigens aanraden? En kan ik gewoon met mijn normale GW en Reaper verf aan de slag?
zoals je kan zien gebruik ik niet meer dan 100x50cm aan ruimte (hoewel ik wel groter zou willen maar dat vind vrouwlief niet geheel tof)
ik heb helaas geen merk op mijn airbrush kunnen vinden maar het is een standaard kit inc compressor.

alsook je kan je gw paints en andere gewoon gebruiken alleen deze zal je wel moeten verdunnen.

• ErikT738
HeroQuest is GW en daarom on-topic, toch? :P

Ik heb deze gemaakt als vervanging voor m'n echte Gargoyle waarvan de vleugels missen en een aantal hoorns nog maar net aan het model hangen. Ik heb ook nog een apart setje vleugels geprint in de hoop het originele model nog te kunnen redden, dat ziet er toch wat beter uit dan mijn FDM print. Eigenlijk moet ik gewoon aan een MSLA printer... Ik hoop dat ik de Elegoo Mars 2 Pro kan bestellen volgende maand! :9~

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17:57

Kleine side shot van de armor plates!

In the end we only regret the chances we didn't take

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Basetoppertje gemaakt voor de dread:

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Nu een Moirax bouwen

• AdmiraalTimbo

It’s done, best snel gegaan en best leuk om te doen. Al blijven troops toffer om te painten!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Met de puntenstijging is een Thunderfire niet echt meer bruikbaar in het spel, maar ze zijn wel eeg cool.

• AdmiraalTimbo

Zo een base maken is een keer wat anders en heeft een lekker hoog hobby bob gehalte! Work in progress!!

• AdmiraalTimbo

Beetje drybrush doet al wonderen. Nog niet af maar wel al stukje mooier for sure

• Arnevld

Doe zelf niet mega veel 40k maar deze vond ik het delen wel waard

• AdmiraalTimbo

All done, moet zeggen valt niet tegen voor een eerste keer!

• FiXeL
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 05-07 19:00
Ben door het hele Covid gebeuren ook weer gaan bouwen, 20 jaar geleden ooit eens met een 3rd edition set begonnen, maar toen niet echt doorgezet. Eigenlijk staat het sinds de zomervakantie ook wat stil, maar binnenkort als de PC verherbouwing klaar is wil ik het weer oppakken. Hier een paar van mn freubeltjes:

Chaos Master of possession

Chaos Greater Possessed

En mn Deamon Prince. :)

Mn 3D printer blogje..

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Tip: controleer altijd of de onderkant van een doos stevig dicht zit. Dit kostte mij zojuist een Thunderfire cannon en een Leviathan dread.

• AdmiraalTimbo

Ik ben een beetje aan het experimenteren met hoe ik mijn troops wil hebben. Op beide foto’s echt verschillende manieren schilderen.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Dank. Ik heb mezelf maar snel getroost met meer plastic:

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Also, Telemon geverfd :)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
En nu mijn Repulsor Executioner bouwen :)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
En nog wat non GW modelletjes...

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
jasperz89 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Maar als ik het goed begrijp zijn die veterans, wat ik supertoffe modellen vind weer alleen vanuit indomitus te halen, en daar zit weer wat spul in wat niet goed bruikbaar is begrijp ik. Lastig lastig...
Binnenkort ook in doos:
https://www.belloflostsou...ine-kits-coming-soon.html

edit: hey, da's leuk:

[Voor 21% gewijzigd door Ed_L op 27-10-2020 13:24]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Net maar even op de kop getikt:

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Nieuw doosje ontvangen :)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Nieuwboek:

Wel heel chill. Ik had GW gemaild of er een manier was om papieren rules voor 9th te krijgen zonder nieuw Core Book te kopen, omdat ik kort voor de aankondiging van 9th al een 8th Book had gekocht.

Respons: GW stuurt een gratis Core book. :D

• Arnevld
Ik heb weer wat gehobbyd be lakor is mijn eerste finecast model wat een ellende zijn die zeg.
En voor de fun een prosecutor!

• Edumanas
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 20-06 08:44
Hallo,

Leuke topic.
Ik speel al heeeel lang warhammer.
Ooit begonnen met Hero quest, vervolgens Warhammer Quest.
Echt heel tof!
Spelen met legers vond ik minder tof, maar Mordheim vond ik ook geniaal.
Dit waren eigenlijk alleen skirmish battles.
Daarna was er eigenlijk weinig, hoewel mijn collectie bleef groeien, je hebt nooit genoeg Quest baddies....
Vooral Nurgle mini’s kan ik moeilijk weerstaan.

De nieuwe Warhammer Quest dozen, Silver Tower en City waren ook weer tof, maar na al die jaren alleen fantasy/age of Sigmar heeft 40K me nu toch te pakken want Warhammer Quest Darkstone Fortress is echt da bomb!
Totaal verslaafd.

Dus, al die legers vind ik niet zo interessant, maar lieden die mee het Fortress in willen des temeer.

Zelf woon ik in het Tilburgse, dus wil je dit een keer proberen, laat maar weten.

Blackstone Fortress awaits......

• Edumanas
Ha, maar schilderen is ook heel erg deel van de pret.
En zo’n hele doos schilderen is een....uitdaging.

Maar de modellen zijn tof, ook de uitbreidingen.

Ik ben in elk geval fan!

• Edumanas

Ik kan er niets aan doen dat ik vooral de bad guys geweldig vind....

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Nieuwe editie, nieuw Codex supplement:

En nu eindelijk eens spelen :P

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

WiP :)

• AdmiraalTimbo
Dus al weer een tijdje stil. Wat is iedereen aan het schilderen deze lockdown?

Ik ben bezig met deze

Hopelijk gaat alles goed met iedereen hier!

• AdmiraalTimbo

Bijna klaar, nog effe checken op foutjes en dan snel nieuwe doosjes kopen om te lijmen en schilderen!

• Arnevld

• AdmiraalTimbo

Hier is de base ook bijna af

• AdmiraalTimbo

Almost done, vandaag is die hopelijk klaar en dan door naar de turret, er wacht ook nog een start collecting! Box dus genoeg te doen.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Ik zet deze jongens even op pauze. Ben wel weer ff klaar met al dat blauw :P

• AdmiraalTimbo

All done! Was leuk om te schilderen moet ik zeggen

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:40
Afgelopen twee maanden nogal wat geverfd; alles Battlefleet Gothic, oude modellen opgefrist en nieuwe modellen door elkaar, kleine selectie, rest is hier : https://www.specialist-arms.com/forum/index.php?topic=22.75

• Arnevld
Had een leuke game dit weekend, Lumineth Realmlords (mijne) tegen Ossiarch Bonereapers.
Helaas verloren maar wel super tof en leerzaam!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Ik heb de pile of shame maar weer eens aangevuld:

• AdmiraalTimbo

Niet slecht voor een paar uurtjes werk al zeg ik het zelf. Morgen zeker nog wat bijwerken de base doen en puntjes op de i zetten.

[Voor 7% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 06-01-2021 22:37]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Helaas blijkt die niet zo goed te zijn. Ik heb het spelletjes nog nooit gespeeld dus kan alleen uitgaan van video’s die ik kijk.
Dan kan ik je de hand schudden :P
Overigens meer mensen die een hekel hebben aan het in elkaar zetten cq lijmen van modellen maar het schilderen fantastisch vinden?
E2B modellen bouwen vind ik niets. Maar op zich vind ik het bouwen verder echt wel vermakelijk.

Dit soort push fit modellen netjes maken en gaps vullen... nee dankje.

En alternatief:

[Voor 16% gewijzigd door Ed_L op 07-01-2021 14:14]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Gunbarrels uitboren. Dat is pas een sip klusje :P

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Druk weekendje!

Testjes op mijn eerste Space Wolves:

Deze jongens moesten een laagje vernis. Voor het erst Munitorum Varnish gebruikt:

En dit is waarom ik print:

Al met al is mijn eerste leger al een eind op weg, maar er moet nog wel e.e.a. gebeuren:

• AdmiraalTimbo
Ed_L schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:56:
Druk weekendje!

Testjes op mijn eerste Space Wolves:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze jongens moesten een laagje vernis. Voor het erst Munitorum Varnish gebruikt:
[Afbeelding]

En dit is waarom ik print:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al met al is mijn eerste leger al een eind op weg, maar er moet nog wel e.e.a. gebeuren:
[Afbeelding]

Goed bezig, ik heb dit weekend ook al lekker veel gedaan. Binnenkort ook een foto maken van alles in daglicht scheelt zoveel.

• Arnevld
Mijn portable gaming tafel is eindelijk binnen.
Nu wachten op de rest van het terrein :-) (laser gesneden MDF setjes)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Er wordt weer gebouwd...

• Arnevld
AdmiraalTimbo schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Wacht jij speelt alleen AoS? Dat wist ik niet eens. Wel tof dat je je gaat wagen aan 40k. Ik heb in het verre verleden vampire counts gespeeld toen het nof warhammer fantasy was.
Ik speel competitive Age of Sigmar, en na 14 jaar weer eens beginnen met 40k.
Heb enkele games 8th gedaan en met nieuwe deathguard wil ik dit weer eens proberen.
Onderste foto is van mijn game van dit weekend!

[Voor 6% gewijzigd door Arnevld op 18-01-2021 08:06]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

vandaag nog even een Indomitus box besteld voor 125 euro. Bedacht me dat mijn lokale giftshop zonder webshop er wellicht nog eentje had en heb ze een bericht via facebook gestuurd. Dinsdag binnen :P

• AdmiraalTimbo

1 van 17 down alleen nog even een laagje nuln oil.

• Edumanas

Eindelijk mijn death Guard geschilderd.

• Edumanas
Ook eindelijk weer eens gespeeld. Blackstone Fortress, met 1 maat van me, dus het mocht.....

• Edumanas
En omdat ik verwacht dat die lockdown nog wel ff duurt ben ik aan de oude meuk begonnen. Old school blood angels. Ik ben 10 jaar na dato aan Space Hulk begonnen.....

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
pfff... Flinke doos. Zwaar ook!
Impulsor for scale.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Concept:

Het is een Impulsor @Jveer. Geprint, dat wel. Heb met mijn FDM printer een wolvenhuid geprint en die met heet water zacht gemaakt om hem om de opening te draperen als 'tentdoek'. Wolf Guard schild door een vriend ontworpen en geprint in hars. Dreadnought Frost Axe in hars geprint die als ceremonieel wapen op het voordek meegaat.

• Devler
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-09 15:23
Leuk, eerste keer dat ik een Warhammer topic opmerk. Hoewel de hobby voor mezelf al een hele tijd stil ligt heb ik heel wat punten thuis liggen van verschillende legertjes.

Begonnen met necrons, verder gegaan met space wolves en dan nog een High Elves gedeelte erbij. Mijn favoriet om te schilderen zijn de high elves, vooral omdat ze zo vergevingsgezind zijn als je techniek niet helemaal perfect is.

Duidelijk hieronder te zien dat afwerking niet mijn sterkste punt is :+

• Devler
Tja, High Elves hebben wat mij betreft erg mooie figuren. Ik heb 3x de inhoud van de starterskit en dan nog geloof ik 50 extra Lothern Sea guard die grotendeels geschilderd zijn.

• Edumanas
Postius schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:10:
[...]

Helemaal mee eens! Alleen wel jammer want je hebt dan nog wel steeds elves :+

Uitmuntend schilderwerk trouwens d:)b zo mooi krijg ik ze zelf toch niet, super netjes

Ik heb wat hulp nodig. Ik zoek leuke mini's om te schilderen, max budget is 20-30 euro. Ik zoek vooral leuke modellen, die niet al te serieus zijn (of ze moeten juist weer superoverdreven zijn). Ik ben geen goede schilder maar heb wel veel ervaring dus ben wel wat gewend. Ik heb zelf al zitten rondkijken maar ik had gehoopt dat mensen hier nog wat leuke suggesties zouden hebben.
Ik zeg dan, ga voor Nurgle. Hoeft niet supernetjes, want ze zijn smerig bedoelt. Bovendien betaalbaar. Ik trok deze plaatjes bij GW store vandaan , maar zijn dus absoluut cheaper te krijgen.

• Devler
Tyranids? Lijkt moeilijk maar zeker de grotere modellen hebben allerlei detail dat makkelijk kan worden uitgelicht.Alle highlight die je op deze afbeelding kan zien is er in gecast waardoor je makkelijker een gedetailleerd model kan maken.

• AdmiraalTimbo

One down many to go

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Ik kwam deze tegen in de inventaris van de lokale shop die geen webshop heeft. 55 euro voor 3 Inceptors, 5 hellblasters, 5 intercessors, 1 captain, een zwik deathguard en wat assecoire... Koopje :P

• Arnevld
Voor mijn verjaardag alvast een Start collecting IronJawz gehaald.

Toen kreeg ik het geniale idee om deze te verven als Uruk-hai

[Voor 55% gewijzigd door Arnevld op 22-02-2021 16:58]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Afgerond! Ik zie nog 100 manieren om dit te verbetreren, maar ik heb nog veeeel te veel grijs plastic om aan te werken :P

edit: ondersteboven foto's... GG fotoalbum :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edumanas

OK, komende zaterdag pre order..... Excited!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Yup. Zoals deze:

• ErikT738
Ed_L schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:38:
[...]

Sowieso MOET ( ;) ) je eens Vallejo spuitbussen gebruiken. Ik gooide net wat Munitorum Varnish over het glas-in-lood van mijn Immolator en merkte wederom op dat de GW spuitbussen onder meer druk lijken te staan, wat het resultaat niet ten goede komt. Vallejo is bovendien bijna 2/3 van de prijs. Het zwart is echt heerlijk mat.
De Vallejo spuitbussen die ik heb geprobeerd zijn prima inderdaad. Deze hoefde eigenlijk niet groen te zijn maar zat toevallig op dezelfde stok vast als een aantal orcs :P

Ja ja, geen GW, sue me :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Miel71
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-09 21:17
Hallo allen, ook ik ben hier nieuw in dit topic, maar niet nieuw in de hobby zelf.

Ik las wat vragen over airbrush dus deel ik even mijn ervaring hierover.
Er zijn 2 goede instapmodellen, H&S Ultra 2 in 1 en de Iwata Revolution. De eerste heb ik zelf in bezit en bevalt mij goed, zit ook een extra naald bij wat een mooie afwisseling is tussen primen en het echte werk. daarbij kan het reservoir eraf gehaald worden wat fijn is voor onderhoud/schoonmaken.

Ik las eerder iets over een Eclipse, dit is wel een prijzige instapper. Ik raad altijd aan om eerst te leren en te kijken of het daadwerkelijk iets voor je is voordat je zo'n investering doet.

Over aanschaf gesproken, er zit een shop in Almere die ik erg aanprijs. Deze mensen hebben jaren ervaring en nemen ook echt de tijd voor je. Ze gaven/geven ook een gratis cursus, maar weet niet of dit nog steeds zo is vanwege covid. Maar deze cursus is cruciaal, kom ik zo op terug.

Compressor, tja misschien zelfs de duurste investering om mee te beginnen. De meeste betaalbare compressors zijn namelijk olieloos/membraan. Een zeer groot nadeel hiervan is dat ze warm worden, warm lucht bevat meer vocht waardoor je naast verf ook vocht mee spuit (vochtvanger of niet), dit wil je echt niet! Dus of een grote tank eronder of toch voor een fluistercompressor, maar die beginnen bij €365,- ....

And last but not least, techniek!
Zoals eerder benoemd is een cursus volgen of goed uitleg krijgen van iemand cruciaal om je geboeid te houden met airbushen. de grootste frustratie bij beginners is Dry-tip waar de punt van je airbrush verstopt raakt, als dit stukje verf los komt is de kans groot dat je de paintjob verpruts. Het belangrijkste om dit te voorkomen is de blow-spray-blow techniek, Het heet niet voor niks een dual action airbrush. Ik volg professionals en zelfs die doen dit in 80% van de gevallen fout. De techniek gaat als volgt:
je begint met lucht blazen om vervolgens rustig de hendel naar achter haalt voor gereguleerd verf. Vervolgens eindig je altijd met lucht. Zo blijft je punt langer schoon en voorkom je prutswerk en grote frustratie (trust me).

Het blijft alsnog een leerproces die dingen, de ene kleur heeft meer verdunner nodig dan de ander bijvoorbeeld. Ik doe het nu ongeveer 4 jaar en ben nog steeds lerende.

Nog een tip die ik persoonlijk heb mogen ervaren, koop geen goedkoop eigenmerk airbush, hiervan zijn de naalden standaard krom en valt niet mee te spuiten :+

Maar verder ontopic: Ben op het moment bezig met mijn pile of shame :P, en de oude set: Battle of Skull Pass mag eraan gelopen, hier een foto van het 1 van de 60 goblins:

En hier nog wat eerder werk, een warchanter:

Als de goblins klaar zijn zal ik daar wat meer van posten.

mvg,

Emiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arnevld

Net bij de lokale GW opgehaald <3

Ook zegt GW dat mijn cursed city :
09/04/2021 18:47
Transmitted

Hype!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Ja de ellende van de afgelopen dagen heeft me doen besluiten mijn MtO bij minihobby af te bestellen. De lokale outlet heeftgeen webshop dus die had nog een doos liggen :)

Edit:
Ik kocht dus afgelopen herfst mijn eerste officiele GW mini's...

:')

[Voor 58% gewijzigd door Ed_L op 17-04-2021 16:14]

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:00
Ik zit heel erg te twijfelen om naast m'n epic armageddon ook sisters of battle te beginnen. Zal even wachten worden aangezien er weer aardig wat Corvus Belli Infinity deze kant op komt en ook daar niet klaar mee ben.

Geeft wel weer ruimte om een paintscheme te bedenken, ik kan het alleen niet helpen om de draak met de helmets te steken. Wel of niet Sisters of Undies...

• Arnevld
Ed_L schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:12:
Ja de ellende van de afgelopen dagen heeft me doen besluiten mijn MtO bij minihobby af te bestellen. De lokale outlet heeftgeen webshop dus die had nog een doos liggen :)

Edit:
Ik kocht dus afgelopen herfst mijn eerste officiele GW mini's...
[Afbeelding]

:')
jesus wat een kapitaal weer :9

Ik ben heerlijk op weg met mijn cursed city, wat een geweldige miniatures.
Bijna geen moldlines te vinden !

• Miel71
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-09 21:17
Ed_L schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:39:
[...]

Wat WG er zelf over zegt is helder:
https://twitter.com/WarCo.../1382721048332939266?s=20

Dat, gecombineerd met het feit dat ze alle eerdere berichten over langlopende beschikbaarheid hebben gewist van hun Facebook pagina zegt mij iig dat er iets veranderd is. Nu maar afwachten of dat permanent is.
Ja de communicatie van hen is nu eenmaal slecht blijkt. Ik ben wat gaan rond lezen/vragen. Brexit lijkt hier de grootste (naast andere dingen) boosdoener te zijn. Het probleem is dat producten die je verkoopt minimaal 70% in Engeland geproduceerd moet zijn wil je niet in aanmerking komen voor extra belasting. Sinds een tijd laten ze alles drukken in China, alleen de miniaturen komen nog uit Engeland dus niet genoeg om die 70% te halen. Waarschijnlijk ook de rede waarom hij €155 euro was i.p.v. €125 wat de voorgaande Warhammer Quest spellen kosten.

Ik vermoed dat ze er zelf nog niet helemaal uit zijn of ze dit product laten vallen en acht nog wel een kans dat er toekomst is voor Cursed City, alleen zal dit een andere aanpak nodig hebben. Het is duidelijk dat er iets is gebeurd waar ze niet op hebben gerekend en dat ze voor nu de veilige route nemen door alsnog te zeggen dat dit het was. Ik hoop dat we in de toekomst wel meer gaan zien en dat er meer mensen mogen genieten van het spel.

Maar voor nu ben ik wel een van de lucky ones! Vandaag mijn order opgehaald, minder blij dan ik had verwacht.. er ontbreken bases in het spel :P. Oke, dat is snel opgelost, maar de (LE) novel haalde ik beschadigd uit de verpakking (links boven), gemaild naar Customer Service, even afwachten. Maar moet zeggen dat de kwaliteit van het boek zelf erg onder de maat is. Zoals ze het hebben ontworpen is dit erg gevoelig voor beschadigingen! Als ik dit wist was ik voor de gewone novel gegaan :+ . Dit was mijn eerste en laatste limited edition die ik bij ze koop.

Voor nu gaat hij de kast in om eerst mijn huidige werk af te maken. Hoop binnenkort dit werk te kunnen posten.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03-09 08:55
Wat recent afgewerkte modellen van mij.

De demon is eigenlijk geen Warhammer unit maar kan ermee door als een Daemon of Khorne in mijn ogen.

En mijn huidige work in progress. Een Telemon Heavy Dreadnought, Sicaran Battle tank en Horus Lupercal.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Mijn Sister if Battle Army box is eindelojk binnengekomen *O*

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
En de kleuren voor mijn Drukhari zijn binnen...

• Arnevld
@Ed_L nice ik heb zelf ook wat binnen!

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee