Toon posts:

Miniature Wargaming. Collect, Build, Paint, Play! - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:00
Mwa, ze hebben er weinig over te zeggen als ik wat details op de ropes plak. Hou zouden ze het willen controleren, de verf en laag greenstuff eraf krassen en kijken waarvan het gemaakt is, X-Ray? Zeg gewoon dat het plasticard is.

Zolang het model origineel gw plastic is hebben ze er weinig over te zeggen als je het mij vraagt.

[Voor 17% gewijzigd door Arloid op 09-07-2021 13:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03-09 08:55
Arloid schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:00:
Mwa, ze hebben er weinig over te zeggen als ik wat details op de ropes plak. Hou zouden ze het willen controleren, de verf en laag greenstuff eraf krassen en kijken waarvan het gemaakt is, X-Ray? Zeg gewoon dat het plasticard is.
Dat ligt helaas toch wel anders. Vooral na de 'recente' aanpassingen.

In dit geval zou ik zeggen dat het eraan ligt wat je speelt. Ga je voor mechanicum, dan mag het niet, tenzij je je gehele leger zo zou aanpassen (en dan ben ik nog niet zeker of het mag).
Een regel is namelijk dat als je voor een bepaald leger gaat, het hele leger in deze vorm/colorscheme moet zijn. Je mag dus niet met een Salamander leger als Ultramarines spelen. Jouw conversie zou inhouden dat je leger Dark Mechanicum zou zijn. Ik weet echter niet of dit een officieel leger is het spel en dus als zodoende gespeeld mag worden. Ik speel zelf namelijk (nog) niet.

Mocht je dus ooit gaan meespelen zou ik toch echt eerst wat foto's sturen naar GW om dit te controleren.

Voorheen was het allemaal wat soepeler. 80% van het model moest origineel zijn en de rest mocht niet GW zijn zolang het niet van een third party afkwam die er geld aan verdiende.
Zolang het model origineel gw plastic is hebben ze er weinig over te zeggen als je het mij vraagt.
Uiteraard hebben ze er alles over te zeggen. Het is hun tournament. Bij tournaments van derde of games die in privé kringen gehouden worden uiteraard niet.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arloid
Ben ook niet van plan om met die gw tournaments mee te spelen, niet mijn definitie van fun. Custom forgeworlds zijn gelukkig nog wel een ding, als ze om lichte conversies en moeilijk gaan doen is het vaak ook geen winkel waar ik graag binnen kom.

GW doet wel alsof ze zoveel te zeggen hebben en sommige gaan daar graag in mee, maar buiten hun eigen winkels hebben ze weinig te vertellen. Sommige tabletop winkels kunnen nog wel eens een gw houding aannemen, echter "everything goes on the kitchen table".

Maar goed, buiten m'n rand om ligt het eraan wat acceptabel is tussen twee spelers. GW is mij betreft net een brijwinkel, als je in de winkel wilt brijen is het niet de bedoeling dat je met action woll komt maar thuis of in je eigen clubje ben je vrij om te doen wat je wilt binnen wat redelijk is.

Edit: even gecheckt. GW document doet er niet moeilijk over. Zolang het je eigen ontwerp is en niet publiekelijk verkrijgbaar. Als het maar grotendeels een gw mini is.

[Voor 65% gewijzigd door Arloid op 09-07-2021 13:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joever
Arloid schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:24:
Edit: even gecheckt. GW document doet er niet moeilijk over. Zolang het je eigen ontwerp is en niet publiekelijk verkrijgbaar. Als het maar grotendeels een gw mini is.
Dit is maar 1 deel van de regels. Je hebt nog steeds het stuk over dat het leger eruit moet zien als het leger wat je speelt.

Daarbij houd ook in dat je het chaos icoon zelf gemaakt moet hebben. Gekregen via een derde (3Dcults, thingiverse etc), mag al niet.

De regels gelden overigens sowieso niet voor GW winkels. Dit zijn geen officiële GW open tournaments. Tenzij je een winkeleigenaar hebt die er anders over denkt uiteraard. Maar die zal daarmee dan ook zijn eigen ruiten ingooien hehe.

Maar als je sowieso niet meedoet met de GW open tournaments, dan is het allemaal niet zo spanned nee.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arloid
Dark mechanicus is geen factie, het is inderdaad een lore factie maar buiten bepaalde chaos marine units zijn er geen regels voor ze.

En inderdaad, je moet zelf de 3d models maken voor de conversions die je wilt maken, dat moet sowieso met wat ik van plan ben.

Dark Mechanicum is trouwens een vrij veelvoorkomende fan faction bij de admech spelers. Ben niet van plan om zwaar te gaan kitbashen wat sommige doen, wil het originele model nog wel redelijk herkenbaar laten.

Vooral veel embossed details, maar weinig zware kitbash aanpassingen. Hooguit wat extra vloeistof pijpen die hier en daar lopen en een paar corrupted flesh en armen voor wat specifieke modellen.

[Voor 3% gewijzigd door Arloid op 09-07-2021 15:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
Cultists zijn in iedergeval binnen, lekker conversie fodder aangezieb 5x5 hetzelfde gastje mij echt teveel is. Binnenkort even wat andere chaos kits inslaan om ze wat individualiteit te geven.

Dienen als tegenstanders voor m'n hoop snel arriverende admech.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16:32
Zo, de eerste unit van mijn nieuwe Grimdark Future Firefight legertje is af. Ik verwacht niet dat ik er daadwerkelijk veel mee ga spelen, maar de Valour Korps modellen van Makers Cult zien er gewoon super goed uit. Excuses voor de wazige foto, ik had niet zo veel daglicht meer over.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:42

Ik dacht eerst "hey, een nieuwe Kill Team spel!" (de vorige op de Xbox360 vond ik leuk om te spelen) maar het is blijkbaar voor de tabletop. Nuja, wel een gave trailer, dat wel.

Blackstone Fortress op de set van The Witcher :D

[Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 15-07-2021 13:12]

• ErikT738
@Vrijdag Hey, dat zijn net de dudes die ik aan het printen ben, alleen dan iets meer Frans dan Duits :p

Don't ever talk to me or my son ever again 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-09 13:13
Eerste pot AOS 3.0 is een feit, SCE vs Khorne.
Turn 4 verloren omdat er een paar prayers D6 mortal wounds deden en ik gelijk 2 heroes verloor.
Toen sloeg skarbrand nog even een battleline weg en ik kon niet meer contesten.

AOS 3.0 is erg dynamisch en voegt veel abilities toe, ik ben hooked en wil meer spelen!

[Voor 17% gewijzigd door Arnevld op 16-07-2021 08:32]

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:12
WIP .. speelbaar poppetje van bordspel Arcadia Quest.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:42
ErikT738 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:15:
@Vrijdag Hey, dat zijn net de dudes die ik aan het printen ben, alleen dan iets meer Frans dan Duits :p

Don't ever talk to me or my son ever again 8)
[Afbeelding]
In the grim darkness of the far future, we only listen to Frans Duits :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ErikT738
One down, many more to go.

Misschien dat ik eerst even een nieuwe Leadbelcher moet kopen. Deze is iets te vaak opnieuw tot leven gewekt met een paar druppels water.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-09 15:41
ErikT738 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:26:
One down, many more to go.

[Afbeelding]

Misschien dat ik eerst even een nieuwe Leadbelcher moet kopen. Deze is iets te vaak opnieuw tot leven gewekt met een paar druppels water.
Ziet er goed uit!

Of een andere kleur dan Leadbelcher aangezien je hem een stuk donkerder maak,

Link

Of Mecha color gunmetal

Link

• ErikT738
Dutchone schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:40:
[...]

Ziet er goed uit!

Of een andere kleur dan Leadbelcher aangezien je hem een stuk donkerder maak,

Link

Of Mecha color gunmetal

Link
Ik probeer niet heel veel potjes met soortgelijke kleuren te hebben. Donkerder maken kan bijna altijd wel. De helm en schouder bepantsering zijn overigens geen Leadbelcher maar Reaper's Antique Gold met zwarte contrast paint er overheen. Ik moet nog even kijken of ik het hele leger(tje) in dit kleurenschema wil doen overigens.

• Dutchone
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-09 15:41
ErikT738 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Ik probeer niet heel veel potjes met soortgelijke kleuren te hebben. Donkerder maken kan bijna altijd wel. De helm en schouder bepantsering zijn overigens geen Leadbelcher maar Reaper's Antique Gold met zwarte contrast paint er overheen. Ik moet nog even kijken of ik het hele leger(tje) in dit kleurenschema wil doen overigens.
Dat snap ik leren mixen is ook een kunst,

Maar als je toch iets nieuws ging kopen kan je ook bij de verfburen kijken wat ze hebben, ik vind vallejo altijd mooi omdat het iets matter uit de "verf" komt

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Joever
Dutchone schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:14:
[...]

Dat snap ik leren mixen is ook een kunst,

Maar als je toch iets nieuws ging kopen kan je ook bij de verfburen kijken wat ze hebben, ik vind vallejo altijd mooi omdat het iets matter uit de "verf" komt
Ligt er wel aan welke range je pakt. De Model Color range is heel goed. De Game Color range is echter echt een hit of mis. De ene is goed, de andere weer ruk.

Voortgang van mijn Foetid Bloated Drone in Grimdark stijl.
Denk dat hij zo goed als klaar is om gebased te worden.

[Voor 47% gewijzigd door Joever op 20-07-2021 09:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 18-09 13:23
oh damn! die is mooi

Over paints -> ik blijf nu bij Vallejo. Gewoon betere kwaliteit en veel betaalbaarder dan GW

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joever
corset schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:32:
oh damn! die is mooi

Over paints -> ik blijf nu bij Vallejo. Gewoon betere kwaliteit en veel betaalbaarder dan GW
Bedankt man!

Over paint -> Jij vind Vallejo gewoon betere kwaliteit ;)

Bijna ieder merk heeft zijn voor en nadelen en is ook afhankelijk van de kleur en de persoonlijke voorkeur.
GW paints staan erom bekend een van de beste paints te hebben waar de kwaliteit zeer consistent is, echter zijn ze en schrikbarend duur (daar geeft ik je helemaal gelijk in) en komen in de meest vervelende potjes die je maar kunt bedenken. Prima voor een starter die geen wet pallet gebruikt, niet mengt en gewoon met een kwastje het uit het potje haalt, maar zodra je wat verder in de hobby bent en je gaat mengen of in een airbrush wilt stoppen, dan wordt het heel vervelend.

Nadat je meerdere paints hebt gebruikt, zul je merken dat je van verschillende merken de verf gaat pakken.
Het rood van GW (want Vallejo rood dekt niet zo goed), wit van Vallejo (minder kalkachtig dan GW) en de metallics van Scale75 (genot om mee te werken). Zwarte en donkerbruine olie verf van Winsor & Newton (prijs) en de kleuren weer van Abteilung 502 (toepasbaarheid op mini's). Etc Etc.

Zelf zou ik graag nog eens Kimera willen proberen want daar hoor ik ook goede verhalen over. Ik heb echter afgelopen week nog 4 Hobbyzone modules kunnen bestellen omdat ik van ellende niet meer weet waar ik met mijn potjes naar toe moet.

Uiteindelijk is er geen enkel merk wat het beste is in alles en ga je gebruiken waar je eigen voorkeur ligt.
Mijn advies is om in ieder geval verschillende merken te gebruiken om te kijken wat je het beste bevalt. Goed kijken welke verf pro-painters gebruiken is ook een prima uitgangspunt. Hun hebben verschillende merken in gebruik afhankelijk van wat (in hun ogen) het beste is voor de betreffende toepassing. Je hoeft tenslotte niet het wiel opnieuw uit te vinden. Marco Frisoni gebruik bijvoorbeeld meerdere merken en legt af en toe ook uit waarom hij met de betreffende toepassing, merk X prefereert over merk Y.
Pas uiteraard wel op voor de YTers die de merk naam 10 keer per minuut in de mond nemen en geen enkel ander merk gebruiken. Ik heb het gevoel dat zij nog wel eens gesponsord kunnen zijn door het merk :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 18-09 13:23
Joever schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:57:
[...]

Bedankt man!

Over paint -> Jij vind Vallejo gewoon betere kwaliteit ;)

Bijna ieder merk heeft zijn voor en nadelen en is ook afhankelijk van de kleur en de persoonlijke voorkeur.
GW paints staan erom bekend een van de beste paints te hebben waar de kwaliteit zeer consistent is, echter zijn ze en schrikbarend duur (daar geeft ik je helemaal gelijk in) en komen in de meest vervelende potjes die je maar kunt bedenken. Prima voor een starter die geen wet pallet gebruikt, niet mengt en gewoon met een kwastje het uit het potje haalt, maar zodra je wat verder in de hobby bent en je gaat mengen of in een airbrush wilt stoppen, dan wordt het heel vervelend.

Nadat je meerdere paints hebt gebruikt, zul je merken dat je van verschillende merken de verf gaat pakken.
Het rood van GW (want Vallejo rood dekt niet zo goed), wit van Vallejo (minder kalkachtig dan GW) en de metallics van Scale75 (genot om mee te werken). Zwarte en donkerbruine olie verf van Winsor & Newton (prijs) en de kleuren weer van Abteilung 502 (toepasbaarheid op mini's). Etc Etc.

Zelf zou ik graag nog eens Kimera willen proberen want daar hoor ik ook goede verhalen over. Ik heb echter afgelopen week nog 4 Hobbyzone modules kunnen bestellen omdat ik van ellende niet meer weet waar ik met mijn potjes naar toe moet.

Uiteindelijk is er geen enkel merk wat het beste is in alles en ga je gebruiken waar je eigen voorkeur ligt.
Mijn advies is om in ieder geval verschillende merken te gebruiken om te kijken wat je het beste bevalt. Goed kijken welke verf pro-painters gebruiken is ook een prima uitgangspunt. Hun hebben verschillende merken in gebruik afhankelijk van wat (in hun ogen) het beste is voor de betreffende toepassing. Je hoeft tenslotte niet het wiel opnieuw uit te vinden. Marco Frisoni gebruik bijvoorbeeld meerdere merken en legt af en toe ook uit waarom hij met de betreffende toepassing, merk X prefereert over merk Y.
Pas uiteraard wel op voor de YTers die de merk naam 10 keer per minuut in de mond nemen en geen enkel ander merk gebruiken. Ik heb het gevoel dat zij nog wel eens gesponsord kunnen zijn door het merk :+
Heb je gelijk in. Het is mijn mening. Uiteindelijk moet iedereen zijn/haar best werkende vinden :) Ik mix/match nog, omdat ik verdomd veel GW heb (van de oude zwarte 6-8 hoekige potjes tot de nieuwe) en ik van Vallejo een midnight blue vervanger heb.

Nadeel wat ik bij Vallejo model wel heb, de metal paints zijn net te clean. het is allemaal te mooi, shiny.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
Tja, Vallejo... Ik heb een aantal kleuren uit de Game Color lijn en het is niet echt mijn favoriete verf. Vaak is het voor mij veel te glossy in vergelijking met bijvoorbeeld Reaper of GW. Ik ben ooit begonnen met een Reaper starter set (ik gebruik nog steeds het handige koffertje) en koop nu vooral GW omdat ik dit daadwerkelijk bij mijn plaatselijke spellenwinkel kan krijgen. Vooral over de contrast paints ben ik als luie, sporadische schilder erg tevreden.

@Joever Ik ben eigenlijk volledig gestopt met YT tutorials omdat ze vaak alleen die vage GW namen gebruiken.

• Joever
corset schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:00:
[...]

Heb je gelijk in. Het is mijn mening. Uiteindelijk moet iedereen zijn/haar best werkende vinden :) Ik mix/match nog, omdat ik verdomd veel GW heb (van de oude zwarte 6-8 hoekige potjes tot de nieuwe) en ik van Vallejo een midnight blue vervanger heb.

Nadeel wat ik bij Vallejo model wel heb, de metal paints zijn net te clean. het is allemaal te mooi, shiny.
ErikT738 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:09:
Tja, Vallejo... Ik heb een aantal kleuren uit de Game Color lijn en het is niet echt mijn favoriete verf. Vaak is het voor mij veel te glossy in vergelijking met bijvoorbeeld Reaper of GW. Ik ben ooit begonnen met een Reaper starter set (ik gebruik nog steeds het handige koffertje) en koop nu vooral GW omdat ik dit daadwerkelijk bij mijn plaatselijke spellenwinkel kan krijgen. Vooral over de contrast paints ben ik als luie, sporadische schilder erg tevreden.
Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel meningen, en dat ik ook helemaal top. Gebruik vooral wat je zelf fijn vind.
@Joever Ik ben eigenlijk volledig gestopt met YT tutorials omdat ze vaak alleen die vage GW namen gebruiken.
Ja het beestje heeft een naampje uiteraard. Als ze zouden zeggen ik pak GW rood dan vraag jij je weer af, maar welke rood? Khorne Red, Mephisto red, Evil Sunz scarlet etc?
De meeste merken hebben wel van die fancy sci-fi/fantasy namen.
Zelf kijk ik best wel wat youtube filmpjes omdat daar een berg aan kennis aan zit. Die kennis is veelal gratis te krijgen. Ik kan zelf dagen/weken/maanden zitten oefenen om een techniek te leren voor een bepaald resultaat omdat ik geen weet heb van de theoretische kennis, of ik kijk even een Youtube filmpje met praktijk applicatie en ga vervolgens gelijk oefenen. Stel je bijvoorbeeld maar eens voor dat je twee kleuren in elkaar zou willen laten overlopen maar geen weet hebt van de technieken wet blending, glazing of brush loading. Dan zit je mooi te kijken. ;)
En of die Vallejo Gore Red ook een Khorne Red had kunnen zijn vind ik niet zo heel interessant. Ik kijk naar de kleur van de verf en kijk vervolgens wat ik zelf in mijn arsenaal heb.

Maar ook hier geldt uiteraard, doen waar je je het prettigst bij voelt.
Wellicht Scale75 proberen. Ik ben er heel tevreden mee. Ze hebben ook van die metallic sets voor bijvoorbeeld metaal of goud.

[Voor 5% gewijzigd door Joever op 21-07-2021 10:26]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:12
Hier ook zeer te spreken over Scale 75. Ik heb daar bijna alle basis setjes van. Mocht 1 van die kleuren opraken dan ben ik vooral benieuwd naar de AK Interactive 3rd generation.

GW verf komt vooral voor in de YouTube filmpjes die ik bekijk voor de 'how-to' mogelijkheden van technieken/kleuren. Ik kan mij voorstellen dat men dan ook snel naar die kleuren grijpt. Omdat je dan met de base, schaduw en highlight kleuren driehoek hebt van bijvoorbeeld 3 tinten rood en zij daar heel sterk in zijn.

maar je hebt ook conversion charts, helaas niet met alle beschikbare merken/lijnen
Chart 1 & Chart 2 & Chart 3

En met mengen kom je ook een heel eind en misschien soms wel dichterbij een natuurlijke overgang. Er is hier een leuk boek over: Boekje

Ik had deze al eens geplaatst, maar onderstaande is met Scale 75 gedaan. Dekking is goed, ik gebruik een wet palette en of dry palette met flow improver.

[Voor 17% gewijzigd door Millie-ano op 21-07-2021 11:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joever
Millie-ano schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:44:
Ik had deze al eens geplaatst, maar onderstaande is met Scale 75 gedaan. Dekking is goed, ik gebruik een wet palette en of dry palette met flow improver.
[Afbeelding]
Prachtig mooi man. Zeer realistisch!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:40
Laatste tijd nog bezig geweest met, natuurlijk, Batllefleet Gothic:

Tyra... Space Bugs:

^voor 90% met scale75, toffe verf!

Necrons:

Eldar:

En sinds kort Instagram begonnen om m'n gallery bij elkaar te krijgen.
https://www.instagram.com/horizonmcr/

• Arnevld
Weer eens lekker aan het painten

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:00

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Je hebt misschien wel eens van Wargaming terrein gehord.

Maar ken je ook de Wargaming trein?

• Arnevld
Flink blok resin daar!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
filament (FDM) :)

Het weegt dan ook geen klap, want geprint in Vase Mode en dus helemaal hol.

[Voor 20% gewijzigd door Ed_L op 10-08-2021 19:50]

• Jveer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 15:34
Ed_L schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:48:
[...]

filament (FDM) :)

Het weegt dan ook geen klap, want geprint in Vase Mode en dus helemaal hol.
Kan je die print lijnen nog een beetje netjes weg krijgen?

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Jveer schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Kan je die print lijnen nog een beetje netjes weg krijgen?
Ik denk wel dat daar nog winst te halen valt. Ook in de nabewerking.

• richards3
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:39
Mijn zoon zit er ook over te denken met warhammer te beginnen. Maar je moet dank kwastjes, verfpotjes, mannejes etc. kopen (je leest het al ik heb er weinig verstand van)

Is er een mooie startersdoos waarin de basis al inzit? en zo ja, waar kun je dat het beste aanschaffen.

• Arloid
@richards3 daar heb je inderdaad verfpenselen en verf voor nodig, maar ook primer, (plastic) lijm, mesje/mold line remover en een goede tang.

Miniaturen maar ook regels zijn wel handig ;)
Warhammer kan je mee beginnen maar killteam is wat kleiner in schaal, necromunda is wat minder compatible aangezien dat een andere setting is dan het hoofdspel.

Games Workshop spellen vragen soms veel boeken met een snelle productie cyclus om te spelen, vaak regelboek + factieboek en dan zijn er vaak een aantal uitbreidingen die als "dlc" fungeren. Je hebt enkel de basis regels + een factie boek nodig om te beginnen, de rest is leuk maar extra.

Andere spellen bestaan ook maar worden minder gespeeld, daarvoor wil je vaak wel lokaal kijken bij de bordspellen winkels waar ook bijvoorbeeld magic the gathering gespeeld wordt. Games Workshop wordt enkel games workshop gespeeld en verkocht, wil je historische spellen zoals ww2 of andere settings dan ben je op clubs en de lokale bordspellenwinkel aangewezen. :*)

• Arnevld
richards3 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:52:
Mijn zoon zit er ook over te denken met warhammer te beginnen. Maar je moet dank kwastjes, verfpotjes, mannejes etc. kopen (je leest het al ik heb er weinig verstand van)

Is er een mooie startersdoos waarin de basis al inzit? en zo ja, waar kun je dat het beste aanschaffen.
Welkom Richards,

Er zijn basis dozen waar de regels en een tweetal kleine legers inzitten.
Of je voor fantasy of 40k kiest er is genoeg keus.
Je hebt inderdaad lijm primer mesjes vijlen(optioneel) nodig.
Reken maar op de standaard modelbouw dingen, en eindeloos improviseren.

Hoe oud is je zoon? uit welke regio komen jullie ? Misschien een kleine introductie in een winkel in de buurt ?

• Dementii
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18:04
Er zijn ook kleinere basisdoosjes met een paar modellen, een basis kwastje en een stuk of 7 verfjes, waarmee je in principe de modellen helemaal kunt schilderen.
De meeste van die modellen zijn push-fit, dus lijm heb je daar nog niet bij nodig.

Deze bijvoorbeeld:
https://www.games-worksho...r-ch-ita-dut-cze-slv-2021

Of deze:
https://www.games-worksho...t-and-Tool-Set-DE-IT-2020

Dit heb ik even van de Games Workshop site afgehaald, maar er zijn ook Nederlandse shops die iets goedkoper zijn.

• Arnevld
Met die doosjes kun je nog geen game spelen tho :(

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
@richards3
Om 40k te kunnen spelen heb je in basis het volgende nodig:
De spelregels
Een leger van modellen van 1 factie per speler
Het regelboek van die factie(s)

Voor de regels kun je je blauw betalen aan boeken, maar ze zijn ook gewoon online te lezen:
https://warhammer40000.com/rules/

Qua leger kun je een zogenaamde 'Combat Patrol box' kopen om leuk te starten :
https://www.games-worksho...e+%3E%3D+1629062760000%5D
Er zijn nu 10 verschillende dozen te kiezen en deze sets worden langzamerhand uitgebreid met meer verschillende facties. Let ook op dat de dozen bij GW zelf 110 euro zijn, maar bij de meeste online winkels krijg je 10 - 15% korting op dat bedrag.
Koop het bijbehorende regelboek (codex) voor de factie die in je Combat Patrol box zit.

Om je legertje te bouwen heb je een tangetje nodig, een goedkoop hobbymesje en een beetje plasticlijm. Schilderen is een leuk deel van de hobby, maar niet nodig om te spelen.

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

• ToBe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Heel veel Warhammer hier. Iemand die misschien net als ik ook X-Wing 2.0 speelt?

• Joever
richards3 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:52:

Hoi @richards3,

Een wat latere reactie maar ja, startersdozen zijn er. Met deze starterssets kan hij beginnen met het spel om te kijken of hij het leuk vind. (Disclaimer: ik speel zelf (nog) niet, ik verf alleen maar).

In deze starters sets zitten:
- Figuren van 2 facties
- Terrein
- Spelregels
- Liniaal
- Dobbelstenen
- Datasheets voor je figuren

Dit is de Warhammer 40k (sci-fi) starterdoos:
Warhammer 40,000 Recruit Edition (deze is er in 3, steeds uitgebreidere, uitvoeringen)

Dit is de Warhammer Age of Sigmar (Fantasy) starterdoos:
Warhammer Age of Sigmar Warrior Starter Set

Om ze in elkaar te zetten heb je wel wat gereedschap en verf nodig.
Je zou hiervoor het volgende setje kunnen pakken zoals @Dementii ook al aangaf:
Warhammer 40k:
Warhammer 40,000: Paints + Tools Set
Age of Sigmar:
Warhammer Age of Sigmar: Paint + Tools Set

Alternatieven zijn:
Warhammer 40k:
Space Marines: Assault Intercessors + Paints Set
Necrons: Warriors + Paints Set
Age of Sigmar:
Stormcast Eternals Vindictors + Paints Set
Orruk Warclans Gutrippaz + Paints Set

Dit is echter puur voor de verf hobby. Je krijgt een 3 figuren, de verf voor die factie en een kwastje geschikt voor miniatuur schilderen. Je hebt verder geen regels of volwaardig team om het spel mee te spelen. Zo ben ik zelf iets meer dan een jaar geleden de hobby ingerold. Setje kopen, eigen stanleymes en kniptangetje gebruiken voor het los maken en schoonmaken en verven maar.
De 3 figuren zijn op een later tijdstip uiteraard wel te gebruiken bij een toekomstig leger.
Dit zetje is ideaal als hij eerst wilt ontdekken of het verven van een leger wat voor hem is. Uiteraard kan hij dit altijd uitbesteden aan andere, maar dat kan (zoals de rest van de hobby) aardig in de centen lopen.

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar houd er wel rekening mee dat dit alles behalve een goedkope hobby is. De modellen en verf zijn relatief duur, de keuze is reuze en de verslaving van "Nog een setje dan" ligt altijd op de loer. Dat gezegd te hebben, is het een super toffe hobby. Voor mij persoonlijk dan voornamelijk het schilder aspect, maar ook het spel zelf trekt heel erg aan mij. Zelf ben ik nog niet begonnen omdat hier in de buurt geen community is, anders was ik er al lang mee begonnen.

Heb je nog wat advies nodig op het gebied van het verfaspect, dan hoor ik het graag.
Voor in-depth advies over het spelelement zullen hier ook genoeg zitten die je ermee kunnen helpen.

• Joever
ToBe schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:40:
Heel veel Warhammer hier. Iemand die misschien net als ik ook X-Wing 2.0 speelt?

[Afbeelding]
Ik speel het niet, maar de paintjob ziet er top uit.
Ik herken de X-wing, Hound's Tooth, Punishing One en IG-2000, maar niet dat schip linksboven. Welk is dat?

• Dementii
Wat @Joever zegt.

Er is een 'hobby' aspect, het bouwen en verven van de miniaturen. En er is een 'speel/game' aspect, het daadwerkelijk met legers tegen elkaar spelen.

Vanwege het gebrek aan een community (voor mij dan) en een daadwerkelijk afgeschilderd leger doe ik alleen de hobby op dit moment. Dat ik nog geen leger afgeschilderd heb is omdat ik steeds in de val trap om nieuwe dingen te moeten/willen kopen. Er komt ook zoveel tofs uit de laatste jaren. Nadeel is dat dit duur kan zijn, voordeel is dat je je geen andere verslaving kunt veroorloven. :D

• Joever
Dementii schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:20:
Wat @Joever zegt.

Er is een 'hobby' aspect, het bouwen en verven van de miniaturen. En er is een 'speel/game' aspect, het daadwerkelijk met legers tegen elkaar spelen.

Vanwege het gebrek aan een community (voor mij dan) en een daadwerkelijk afgeschilderd leger doe ik alleen de hobby op dit moment. Dat ik nog geen leger afgeschilderd heb is omdat ik steeds in de val trap om nieuwe dingen te moeten/willen kopen. Er komt ook zoveel tofs uit de laatste jaren. Nadeel is dat dit duur kan zijn, voordeel is dat je je geen andere verslaving kunt veroorloven. :D
Als je het niet af krijgt kun je mij altijd inhuren voor modellen te verven. :+
Link staat onder mijn post. O-)

• Dementii
Haha, nee dat lukt wel hoor. Ik schilder alleen erg langzaam, en koop steeds nieuw spul voordat ik het af heb. Ik ben nu bezig met Indomitus en Dominion staat ook nog klaar. genoeg voor de komende 83 jaar met mijn snelheid.
Ik heb bewust de nieuwe Kill Team aan me voorbij laten gaan. Mijn 'pile of shame' is al zo groot.

• Joever
Dementii schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:12:
Haha, nee dat lukt wel hoor. Ik schilder alleen erg langzaam, en koop steeds nieuw spul voordat ik het af heb. Ik ben nu bezig met Indomitus en Dominion staat ook nog klaar. genoeg voor de komende 83 jaar met mijn snelheid.
Ik heb bewust de nieuwe Kill Team aan me voorbij laten gaan. Mijn 'pile of shame' is al zo groot.
Haha, zo herkenbaar. De hobby-ADHD bestaat echt binnen wargaming.

• ErikT738
Haha, nee dat lukt wel hoor. Ik schilder alleen erg langzaam, en koop steeds nieuw spul voordat ik het af heb.
Met een 3D printer wordt het nog erger. Ik denk dat ik misschien één op de dertig á veertig van mijn miniaturen daadwerkelijk heb geschilderd. Misschien nog minder zelfs.

• Joever
ErikT738 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

Met een 3D printer wordt het nog erger. Ik denk dat ik misschien één op de dertig á veertig van mijn miniaturen daadwerkelijk heb geschilderd. Misschien nog minder zelfs.
Haha precies. Ik had al een pile of shame met GW kits. Nu heb ik twee 3D printers en ik heb maar een printstop ingezet omdat het die pile veel te groot werd. O-)

• Arnevld
Classic

• Dementii
Ah ja, mocht ik ooit eens langdurig thuis komen te zitten dan verveel ik me in ieder geval niet.

• richards3
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:39
bedankt voor alle tips, me zoon is 17 en het gaat hem vooral in het maken en schilderen, volgens mij niet echt om het spel te spelen. Begreep ook dat die de 40k serie niets vond dus het wordt de fantasy.
Zulklen samen een kijken naar een startersdoos, en mesjes en tangetje.

• Jveer
Joever schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Haha, zo herkenbaar. De hobby-ADHD bestaat echt binnen wargaming.
True, maar dat komt bij mij vooral, omdat het bouwen aanzienlijk sneller is dan het schilderen :9

• Dementii
Het scheelt natuurlijk ook wel of je snel een legertje klaar wil hebben of dat je voor een echt mooie paintjob gaat. Tabletop ready of Parade ready.

Ik heb in mijn hoofd altijd parade ready zitten maar mijn handen kunnen alleen tabletop ready. :P

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Precies om die reden heb ik net een airbrush kit aangeschaft :P

• Arnevld
Ed_L schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:37:
[...]

Precies om die reden heb ik net een airbrush kit aangeschaft :P
Welkom in airbrush land, ik heb zelf nu eentje van sceneryworkshop op 3mm is perfect voor base colours

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Het is deze geworden. M.n. om het feit dat de compressor van het type is waar ik nooit meer een andere voor hoef te hebben en de AB zelf een aardig leermiddel is dat goedkoop genoeg is om makkelijk te vervangen als er een betere moet komen :)

Veel te leren, maar dit was mijn eerste poging met de bijgeleverde verf:

• Arnevld
Ed_L schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:01:
[Afbeelding]
Het is deze geworden. M.n. om het feit dat de compressor van het type is waar ik nooit meer een andere voor hoef te hebben en de AB zelf een aardig leermiddel is dat goedkoop genoeg is om makkelijk te vervangen als er een betere moet komen :)

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde fengda, bijna alle vallejo air gaat er soepel door :-)

Vergeet niet ook de nozzle schoontemaken

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Arnevld schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

Ik heb dezelfde fengda, bijna alle vallejo air gaat er soepel door :-)

Vergeet niet ook de nozzle schoontemaken
Ja thx. Heb de boel al opengeschroefd voor meer inzicht.

Overigens ben ik van plan mijn eigen paints te gebuiken met wat gedestilleerd water of thinner.

• Arnevld
Ed_L schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Overigens ben ik van plan mijn eigen paints te gebuiken met wat gedestilleerd water of thinner.
Airbrush thinner van vallejo is een godsgeschenk!
Cleaner ook.

ook GW shade paints door de brush gaan lekker

• Joever
Ed_L schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Goede keuze. Air paint zijn leuk voor luie mensen (no offense Arneveld ;) ) maar de meeste (ervaren) mensen verdunnen zelf hun verf. Dit omdat ze dan zelf de concentratie kunnen bepalen voor bijvoorbeeld een basecoat of een highlight (dunner), niet alle air verf dun genoeg is naar smaak van de gebruiker en je niet alle verf 2x keer hoeft te kopen (airbrush en penseel)

Vallejo airbrush thinner is inderdaad een heel fijn product zoals @Arnevld al aangaf. Het voordeel van thinner ten opzichte van water is dat de thinner veel sneller droogt waardoor je minder snel webbing krijgt en sneller een nieuwe coat kunt aanbrengen. Webbing is overigens als er teveel verf op een plek komt, waardoor de lucht de verf naar de zijkant gaat blazen en je allemaal van die streepjes krijgt. Het zelfde effect als een druppel verf van een hoogte op de grond valt zeg maar. Tevens werkt voor sommige schoonmaak toepassingen de thinner beter dan de cleaner.

Vallejo cleaner is overigens ook fijn, al gebruik ik liever die van Ultimate. Tevens adviseer ik Ultimate Primer. Dit is exact dezelfde als Stynylrez en dat wordt door vele gezien als de beste airbrush primer.
Helaas is Stynylrez bijna niet te krijgen in EU. Ultimate is te krijgen via hun eigen webshop in het UK.

Mocht je daar gaan bestellen, dan is Tamiya masking tape ook geen overbodige luxe.

Heb je trouwens ook een houder en een cleaning pot? Dit is een pot met water waar je de airbrush in kan zetten en leeg kan schieten als je klaar bent met je coat. De houder (vaak aan de cleaning pot) is handig om je airbrush te laten rusten. Op z'n zij leggen met verf in de cup is namelijk niet zo handig.... :+

Prima resultaat voor de eerste keer overigens! Ga zo door. _/-\o_

• Jveer
Ed_L schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoeveel herrie maakt deze compressor? Is het een beetje binnenshuis te gebruiken?

We gaan in oktober verhuizen en dan krijg ik een kantoortje met wat mee ruimte en een raam, zat aan een airbrush te denken voor iig het primen, met een airbrush station. Zodat de verf niet in de kamer blijft hangen.

• Arnevld
Jveer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Hoeveel herrie maakt deze compressor? Is het een beetje binnenshuis te gebruiken?

We gaan in oktober verhuizen en dan krijg ik een kantoortje met wat mee ruimte en een raam, zat aan een airbrush te denken voor iig het primen, met een airbrush station. Zodat de verf niet in de kamer blijft hangen.
Mijne staat naast de kinderkamer met minimale isolatie beetje glaswol tussen gipswandje en niemand klaagt erover.

Wat ook super goud is, liquid masking tape!

• Jveer
Arnevld schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Mijne staat naast de kinderkamer met minimale isolatie beetje glaswol tussen gipswandje en niemand klaagt erover.

Wat ook super goud is, liquid masking tape!
De liquid masking tape moet je me ff uitleggen, die snap ik niet :?
Net een filmpje bekeken hoe iemand dat op een raam aanbrengt, maar dat is vast niet hoe jij het bedoelde :P

• Joever
Jveer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

De liquid masking tape moet je me ff uitleggen, die snap ik niet :?
Net een filmpje bekeken hoe iemand dat op een raam aanbrengt, maar dat is vast niet hoe jij het bedoelde :P
Praktische applicatie:
YouTube: How to use LIQUID MASK ✅ & How to paint RED 🔴 / Como usar MÁSCARA LI...

Promo video (al vind ik het chipping effect veel te grof):
YouTube: How to use Vallejo Liquid Mask

• Arnevld
Dit dus, is soort van putty die je er op plakt als je iets niet wilt airbrushen :-)

• Jveer
Arnevld schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:19:
[...]

Dit dus, is soort van putty die je er op plakt als je iets niet wilt airbrushen :-)
Ah duidelijk!
Ik had gezien dat andere poster putty (of zoiets iig) gebruiken om hun geschilderde stukjes af te schermen van de airbrush.

• Arnevld
Hoe vind men warhammer + ?

Ik vind de painting guides van Loise erg sterk !

• Joever
Arnevld schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:25:
Hoe vind men warhammer + ?

Ik vind de painting guides van Loise erg sterk !
Ik heb mij (nog) niet geabonneerd. Ik ben wel erg benieuwd naar haar guides en of het veel meerwaarde biedt ten opzichte van die van Christoph, Marco, Kenny en Angel, om maar een paar toppers te noemen.

Tevens ben ik ook benieuwd naar die animated series, en vooral die van de BA. Zijn die al te bekijken?

• Dementii
Ik ben ook nog niet geabonneerd. Ik ben wel benieuwd of de painting guides te volgen zijn voor ervaren schilders maar geen painting-gods met 20+ jaar ervaring.
Ik hoor er goede signalen over. De 'gewone' guides op Warhammer TV vind ik, vooral met nieuwe releases, vaak te veel gericht op nieuwe schilders.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Ik neb een abo, maar omdat ik nog op vakantoe ben heb ik niets gezien. Wat me wel opvalt is dat het nogal verspreid is. Je kijkt op YT, leest op warhammer Vault of bouwt je army in de 40.000 app. Die laatste is overigens nog net zo ruk als hiervoor en er is nog geen nieuwe AOS app.
Een centrale app om alles te benaderen had ik fijn gevonden. Al was het maar voor een meer Premium gevoel.

Nog even afwachten dus.

• Arnevld
Ik vind het na een dag nog wel erg mager voor dit bedrag :-(

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Arnevld schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:06:
Ik vind het na een dag nog wel erg mager voor dit bedrag :-(
40% van de fee zit al in de 40.000 app (die kostte 2,49 per maand) en aangezien er voor jou nog geen app is kan ik het me voorstellen.

Maar ik krijg over 9 maanden wel gratis deze jongen:

En dat maakt een hoop goed.

• Yagermeister
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:02

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ed_L schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

40% van de fee zit al in de 40.000 app (die kostte 2,49 per maand) en aangezien er voor jou nog geen app is kan ik het me voorstellen.

[Afbeelding]
Wat is nou eigenlijk het grote voordeel aan Warhammer+. Ik zie dat je wat korting krijgt en wat filmpjes eerder kunt zien. Tevens dan nog na een jaar dat beeldje maar echt extreem vind ik het niet.

Wel lijkt me die vault wel leuk maar dan is het de vraag of je daar alle warhammer(die wat maandelijks uitkomen, kom even niet op de naam) boeken kunt nalezen maar dat is niet helemaal duidelijk.

-Te huur

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Yagermeister schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

Wat is nou eigenlijk het grote voordeel aan Warhammer+. Ik zie dat je wat korting krijgt en wat filmpjes eerder kunt zien. Tevens dan nog na een jaar dat beeldje maar echt extreem vind ik het niet.

Wel lijkt me die vault wel leuk maar dan is het de vraag of je daar alle warhammer(die wat maandelijks uitkomen, kom even niet op de naam) boeken kunt nalezen maar dat is niet helemaal duidelijk.
De Black Library boeken zullen niet in W+ zitten. Dat blijven gewoin producten die je moet kopen. Wat er wel in zit:
  • * Toegang tot het YouTube kanaal waar tutorials, battle reports en animaties als Angels of Death en Hammer and Bolter te zien zullen zijn.
    * Toegang tot de Vault waar je veel oude magazines e.d. kunt lezen.
    * subscription op de 40k en de nog te releasen AoS app
    * elk jaar de keuze uit een unieke 40k of AoS mini
    * 10 GBP voucher voor de store
https://warhammerplus.com/

Edit: de list functie op mobiel blijft moeilijk....

• Dementii
En Masterclass schilder video's (er staan er nu 2 op).

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ed_L schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

De Black Library boeken zullen niet in W+ zitten. Dat blijven gewoin producten die je moet kopen. Wat er wel in zit:
  • * Toegang tot het YouTube kanaal waar tutorials, battle reports en animaties als Angels of Death en Hammer and Bolter te zien zullen zijn.
    * Toegang tot de Vault waar je veel oude magazines e.d. kunt lezen.
    * subscription op de 40k en de nog te releasen AoS app
    * elk jaar de keuze uit een unieke 40k of AoS mini
    * 10 GBP voucher voor de store
https://warhammerplus.com/

Edit: de list functie op mobiel blijft moeilijk....
Die link wat jij gaf was al duidelijker dan de link van hun zelf. Kun je wel eens kijken (mits je de vault gebruikt) wat de laatste white dwarf is wat daar in staat? Is dat bijv van een jaar geleden of echt die van afgelopen maand bijv. Juist daar zou ik dus namelijk wel interesse in hebben. Daar heb ik dan wel 55 euro voor over per jaar. Alleen die kosten namelijk al 10 euro per stuk.

Ik hoop dat ze ook het Warhammer Imperium Magazine gaan uitbrengen in Nederland. Daar zit behoorlijk wat value aan vast ook wat leuk kan zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Yagermeister op 27-08-2021 14:03. Reden: toevoeging]

-Te huur

• Dementii
Ik denk niet dat de recente White Dwarfs erin gaan staan, het heeft anders geen zin meer om een relatief duur abonnement op de WD apart te gaan nemen.

En Warhammer Imperium, tja, ik hoop het met je, maar ik vrees van niet. Wat dat betreft lijkt het alsof Warhammer alleen bestaat in de UK en de USA.

Edit: het nieuwste van de WD dat ik er nu op zie staan is december 2020.

[Voor 11% gewijzigd door Dementii op 27-08-2021 14:15]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Yagermeister schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

Die link wat jij gaf was al duidelijker dan de link van hun zelf. Kun je wel eens kijken (mits je de vault gebruikt) wat de laatste white dwarf is wat daar in staat? Is dat bijv van een jaar geleden of echt die van afgelopen maand bijv.
459. December 2020 is de huidige laatste. Denk ik, want de navifatie in de Vault is op mijn mobiel niet super.
Ik hoop dat ze ook het Warhammer Imperium Magazine gaan uitbrengen in Nederland. Daar zit behoorlijk wat value aan vast ook wat leuk kan zijn.
WarComTeam laat niets los. Conquest kwam ook in Duitsland en Frankrijk. Deze waarschijnlijk ook wel, maar of ze nu eindelijk ook in NLD uitkomen is ongewis.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Op zich vind ik december 2020 eigenlijk nog wel meevallen. Ja het loopt ongeveer een 3/4 jaar achter maar daarvoor heb je natuurlijk wel de helft van de kosten maar. Ik denk dat ik eens ga snuffelen hieraan en kijken wat er mogelijk is. Dit zal natuurlijk net met cc betalen zijn wat wel een beetje jammer zou zijn maar goed die heb ik nu ook al.

-Te huur

• Arnevld
Yagermeister schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:10:
Op zich vind ik december 2020 eigenlijk nog wel meevallen. Ja het loopt ongeveer een 3/4 jaar achter maar daarvoor heb je natuurlijk wel de helft van de kosten maar. Ik denk dat ik eens ga snuffelen hieraan en kijken wat er mogelijk is. Dit zal natuurlijk net met cc betalen zijn wat wel een beetje jammer zou zijn maar goed die heb ik nu ook al.
Paypall werkt ook goed hoor

• Arnevld
Ed_L schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

[Afbeelding]
Ork ork ork soep eet je met een ?

WAAAAAG

• Arloid
Gisteravond wat epic bij besteld, termites zijn wel het hoogtepunt, deze krijgen waarschijnlijk een magneet. Verder nog een knight en wat sprue met van alles een beetje.

Inmiddels een goedkoop oplaadbaar compressortje gekocht, opzich wel een leuk ding voor het primen, zenital en een basecoat maar echt meer hoef je er niet van te verwachten. Je moet alleen uitkijken welke variant je neemt, je hebt de 1/8 bsp variant maar ook een m7*0.5, die laatste is haast geen adapter voor te vinden. Nu lijkt mij dat geen groot probleem aangezien deze dingen constant lucht geven en daardoor niet met andere brushes bedienbaar zijn, je bedient de verf zoals je gewend bent en met je duim bedien je de aan/uit knop op de can-compressor.

• Arnevld
Ik schaam me stiekem een beetje,

Heb een Combat patrol doosje gekocht

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Arnevld schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:11:

Het kan altijd erger, ik heb een abbo gepakt op warhammer+. Het is dat je een figuur krijgt anders zou ik het zeer vinden tegenvallen. Een beetje duf dat can die vault geen app is. Ik wilde het net op de ipad hebben waar ik een aantal boekjes kon downloaden en ze dan zonder internet kan lezen. Helaas dus.

-Te huur

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:30
Het enige is dat je wel goede vind ik dan dat je de blacklibrary heb een mini krijgt (helaas voor mij deze keer niet heel nuttig) En de filmpjes maar goed die vind ik online ook vaak ook erg goede kwaliteit en dan niet 100% warhammer.

Vind het nuttig voor de codex en de army builder maar goed hoe vaak gebruik ik het op dit moment. En tja dan kan ik betere een doos met minis kopen en gaan schilderen want voorlopig blijft het nog even daarbij.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

MeZZiN schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:03:
Het enige is dat je wel goede vind ik dan dat je de blacklibrary heb een mini krijgt (helaas voor mij deze keer niet heel nuttig) En de filmpjes maar goed die vind ik online ook vaak ook erg goede kwaliteit en dan niet 100% warhammer.

Vind het nuttig voor de codex en de army builder maar goed hoe vaak gebruik ik het op dit moment. En tja dan kan ik betere een doos met minis kopen en gaan schilderen want voorlopig blijft het nog even daarbij.
Op zich het hele abbo is wel handig mits je het gebruikt. Wat mij echter zwaar tegenvalt is dat er gewoon geen apps van zijn (of niet ipad geoptimaliseerd) wat mij dan weer stoort. Ik zal heus niet de enigste zijn die een ipad gebruikt om alles op na te lezen.

-Te huur

• Arnevld
Yagermeister schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Op zich het hele abbo is wel handig mits je het gebruikt. Wat mij echter zwaar tegenvalt is dat er gewoon geen apps van zijn (of niet ipad geoptimaliseerd) wat mij dan weer stoort. Ik zal heus niet de enigste zijn die een ipad gebruikt om alles op na te lezen.
Dit dus,

Ik zou het liefst digitaal alle boeken op mn ipad willen hebben zodat ik kan spieken op tournooien wat mijn enemy kan als ik nog niet weet hoe hij / zij zal spelen.
Maar tot zo ver loopt AOS nog best achter.

• Jveer
Arnevld schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:01:
[...]

Dit dus,

Ik zou het liefst digitaal alle boeken op mn ipad willen hebben zodat ik kan spieken op tournooien wat mijn enemy kan als ik nog niet weet hoe hij / zij zal spelen.
Maar tot zo ver loopt AOS nog best achter.
Of een goede zoek functie O+

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Jveer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Of een goede zoek functie O+
Ik zou al blij zijn met een fatsoenlijke vault app waar je dus ook de oudere white dwarfs kunt nalezen. Dat zou voor mij al een heel groot pluspunt zijn.

-Te huur

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Arnevld schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:11:

Ik zou die Rhino aan mij verkopen

:D

• Arnevld
Ed_L schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Ik zou die Rhino aan mij verkopen

:D
Dan heb ik geen 40k ' army' om in de GW store te spelen :-(

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Arnevld schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Dan heb ik geen 40k ' army' om in de GW store te spelen :-(
Dat is wel een reden om hem zelf te houden idd ;)

• Jveer
Yagermeister schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Ik zou al blij zijn met een fatsoenlijke vault app waar je dus ook de oudere white dwarfs kunt nalezen. Dat zou voor mij al een heel groot pluspunt zijn.
Het hele Warhammer+ is een beetje aan me voorbij gegaan, omdat ik bezig ben met verhuizen. Maar hoe moet je de oude White Dwarfs dan op dit moment lezen?

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Jveer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

Het hele Warhammer+ is een beetje aan me voorbij gegaan, omdat ik bezig ben met verhuizen. Maar hoe moet je de oude White Dwarfs dan op dit moment lezen?
Als je ze gekocht hebt dan moet je dat boekje pakken en meestal leg je dat op tafel neer. Daarna kun je met je linker of rechterhand een kantje vastpakken en omslaan :+

Op die manier lees je het dan. Uiteraard moet je die wel gekocht hebben wat ik wel eens heb gedaan. Ik prefereer echter om alles digitaal te lezen (Readly bijv).

-Te huur

• Jveer
Yagermeister schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Als je ze gekocht hebt dan moet je dat boekje pakken en meestal leg je dat op tafel neer. Daarna kun je met je linker of rechterhand een kantje vastpakken en omslaan :+

Op die manier lees je het dan. Uiteraard moet je die wel gekocht hebben wat ik wel eens heb gedaan. Ik prefereer echter om alles digitaal te lezen (Readly bijv).
Oh ik dacht dat ze in de Warhammer+ sub zaten, maar dat ze niet in de warhammer app kon lezen, via een andere portal ofzo wat niet (fijn) op de iPad werkt :z

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Jveer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Oh ik dacht dat ze in de Warhammer+ sub zaten, maar dat ze niet in de warhammer app kon lezen, via een andere portal ofzo wat niet (fijn) op de iPad werkt :z
Ze worden gewoon als pdf aangeboden dus prima voor je iPad. De magazines zijn bereikbaar via de Vault.

• Arloid
Ook ik schaam me voor de nieuwe killteam doos. 8)7

• Arloid
Voor de mensen die de nieuwe starter al hebben, staan de ranges ook in inches of staat echt alles vermeld in blokkendoos?

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Jveer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Ze zitten zoals Ed_L al aangeeft in de vault maar dit is dus een website waar je alleen online kan lezen. Je kunt dus niet gewoon een x aantal downloaden en middels een app rustig lezen.

Ja het is niet super handig om dit via de vault te doen maar waarom niet gewoon een fatsoenlijke app maken waar alles ineens erin zit.

Ik moet overigens nog steeds zoeken waar ik die video kanalen kan vinden. Daar heb ik eigenlijk nog niet echt heen gekeken :+

-Te huur

• Arloid
Net kill team octarius binnengekregen, ziet er allemaal mooi uit maar man, man, man hebben ze de bal laten vallen bij het game board. Klap hem open en de glue stick laat al gelijk het karton van het posterpapier los. Waardeloos.

• BrndV
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19-09 13:56
Kijk, en dan eindelijk na vier weken wachten:

Zal je alleen net zien dat ik morgen op vakantie ga, dus kan ze nog niet in elkaar zetten. Doh :)

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:40

Craftworld Eldar Wyrm Class Battleship!

Concept for the vessel (rules): Sigoroth
Rules (Eldar MMS (and XR for most part): horizon
3D model: Italianmoose
Printer: 3D printedminis.nl
Base: DoubelBaseFanatic
Model painted by: horizon
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee