Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GamesWorkshop mini's / Warhammer - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:50
Mede-auteur:
  • Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:38

Ed_L

Veel Tweakers gamen graag. Veelal gebeurt dat op een PC, console of handheld, maar een grote groep mensen speelt ook tabletop games!

In dit topic kan alles besproken worden dat te maken heeft met Gamesworkshop zoals Age of Sigmar , 40k , Lord of the rings, en de black library.

https://tweakers.net/i/zWzzHZjt5R260k_YyPHyt1YNWAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H3mrNVOL4Bpe1hhXpRr8sanV.png?f=user_large

Games Workshop produceerd sinds 1975 games en miniaturen.
Veel hiervan is gebaseerd op dungeons en dragons en is sinds jaar en dag de grootste marktleider voor miniatuur legers.
Er zijn meerdere varianten op de markt maar de meest gespeelde zijn Age of Sigmar (Vroeger Fantasy denk ridders en draken) en 40k Wat zich in de toekomst bevind.
Men koopt de miniaturen in een doos en moet deze zelf assembleren en verven. Warhammer is dan ook meer dan alleen het spelen van de Tabletop Wargame zelf, maar ook het verzamelen, bouwen, verfen, samenstellen, kitbashen.... Niet voor niets spreken we van 'The Hobby'!

Van het terrein waarop de battles worden gevochten tot het samen stellen van je leger is dit een erg uitdagende en tijd consumerende hobby.

Omdat op GOT er in het tabletop en boardgames topic veel over werdt gesproken heb ik besloten dit topic te starten.

Voor mensen die hier nog niet bekend mee zijn verwijs ik graag naar de volgende website :
https://www.games-workshop.com/

Speel je al warhammer ? of verzamel je en verf je ook?
Laat een berichtje achter en stel jezelf voor, wie weet kunnen we in de toekomst een potje spelen of elkaar treffen in een van de winkels. Een andere manier om tegenspelers te vinden is de GameFor app die je hier kunt vinden: hier.

Player Table
Player Table
GoT naamGamesGameFor nick
@Ed_L40k (8th), killteamEdelweiss

Ook in de player table? Stuur een DM!

[Voor 30% gewijzigd door Ed_L op 25-05-2020 20:22]

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
Graag stel ik me dan maar gelijk even voor,

Ik ben Arne 31 jaar en kom uit omgeving Rotterdam.
Toen ik een jaar of 14 was ben ik al eens aan de slag gegaan met Warhammer door een klasgenootje.
Na een tijd is dat vergaan door andere hobbies en recent ben ik het weer tegen het lijf gelopen.

Momenteel speel en verzamel ik Age of Sigmar en doe actief mee in de Rotterdam Warhammer community de Rotterdam White Scars.

Ik heb een Stormcast Eternal leger, en ben recent begonnen met de Gloomspite Gitz en zal af en toe hier een update posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
corset schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:28:
oh! ik zal me dan maar even goed voorstellen;

Marco, 34 jaar. Omgeving Den haag. Niet een warhammer winkel waar ik graag kom (lang verhaal). Speel al paar jaar zeer inactief. Eigenlijk bijna een 8 maanden niet meer gespeeld.
Nu kom ik weer langzaam terug met een 500 pt 40k leger.

Na Corona op zoek naar een leuke omgeving om mee samen te spelen, zodat we ook een keer het huis uit komen :)
Klinkt gezellig, met de nieuwe editie wil ik ook wat 40K gaan beginnen dan kunnen we zeker elkaar keer treffen aangezien je uit de buurt komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
Ik ben een jaar of 25 geleden met Warhammer in aanraking gekomen, maar heb eerlijkgezegd nog nooit een pot gespeeld. Wel veel digitale versies gespeeld zoals Dawn of War gedaan. Sinds een paar maanden heb ik het virus te pakken. Youtube besloot me painting vids voor te schotelen en toen er betaalbare 3d DLP printers beschikbaar kwamen ging ik voor de bijl. Momenteel ben ik mijn eerste ultrasmufs detachement aan het bouwen.
Oh, en kennen jullie deze nog?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
Señor Sjon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:39:
Erm, we hebben al een topic hierover?

Warhammer Nu is die TS wel wat oud. :P...
Sorry Sjon ik kon die niet vinden :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
In mijn stoffige bende kwam ik ook nog de nighthaunt uit Soul wars box set tegen...
Ook mijn 750 Punten aan Whitescar spacemarines die ik ooit aan begonnen was.
Met nieuwe release echt maar is aan 40k beginnen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
Voor hen die af en toe op zoek zijn naar een tegenstander: https://iamgamefor.com/. Handige app voor het zoeken en vinden van spelers, voor zover ik weet uit de handen van Tabletop Minions.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
Starquest en (vooral) Heroquest heb ik helemaal platgespeeld toen ik een jaar of 12 was. Ridderstrijd was te groot voor de eettafel en kwam daarom minder vaak uit de kast.

Ik print op mijn Anycubic Photon:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
ErikT738 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:27:
[...]

Warhammer heb ik nog nooit gespeeld, maar ik heb hier wel Heroquest, Starquest en een incomplete Ridderstrijd liggen! Wel allemaal tweedehands helaas (ik ben ongeveer even oud als Heroqeust en heb voor die spellen dus de boot gemist).

Ik ben overigens benieuwd naar je prints, zelf print ik regelmatig miniaturen voor D&D op mijn FDM printer en deze zien er met wat moeite best goed uit. Met DLP zou je echter de echte GW kwaliteit moeten kunnen evenaren.
Ik 3D print alleen custom terrein dingen vanuit thingiverse, ik vind mijn Ender 3 Pro niet geschikt voor het niveau mini's a la games workshop.
En eerlijk is eerlijk die moet je gewoon in de winkel kopen :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Hier nog een kleine illustratie van wat ik ook heb staan maar niet actief aan verzameld wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
@Arnevld zijn dat Stormcast Eternals? Ik heb laatst ook een doos AoS spul gekocht, maar die ligt nog in de kast :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
@Ed_L Jup! Die goude glimmerikken zijn Stormcast Eternals.

Linksvooraan: Lord Celestant op Dracoth
Midden voor : Paladins -> Retributors met Starmaces
Rechtsvoor : Lord Arcanum op Gryph charger
Midden midden : Sequitors
Achteraan Evocators , castigators en een balista met crew.
Die man met Banner is een Lord Relictor

Ik heb nog 10x sequitor en 3x Judicator op sprue waar ik nog aan moet beginnen als mijn Gloomspite Gitz af zijn.

[Voor 14% gewijzigd door Arnevld op 25-05-2020 16:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
Dana Howl verft die Nighthaunts(?) altijd in gave gradients:

Nadeel: nu wil ik ook een airbrush :P

[Voor 9% gewijzigd door Ed_L op 25-05-2020 19:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
Voor wie het gemist heeft: 9th edition is aangekondigd voor 40k:
https://spikeybits.com/20...th-edition-confirmed.html

Datum nog niet bekend. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Thanks @Punkrocker ben benieuwd wie Junior is dan ;-)

Ben tussendoor aan het oefenen met drybrushen op wat nighthaunt modellen die mij niet heel erg boeien.
Vind persoonlijk dat de base er netter uit ziet dan het model...

[Voor 23% gewijzigd door Arnevld op 27-05-2020 07:53]

• Ed_L
MADG0BLIN schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:09:

Kan dit topic ook gebruikt worden om wat vragen te stellen over verven, technieken, etc?
Voor zover ik weet is er niet echt een ander topic waar dat zou passen momenteel of levert dat te veel offtopic op?
Graag zelfs! Grijs plastic altijd -1 ;)

• Arnevld
MADG0BLIN schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:09:
Leuk topic om even te volgen. Het enige Warhammer wat ik speel is het bordspel Forbidden Stars. :P
Vind de lore wel interessant en ben afgelopen jaar voorzichtig begonnen met verven met de reaper bones learn to paint serie. Erg leuk om te doen, maar moeilijker dan het lijkt. ;)

Kan dit topic ook gebruikt worden om wat vragen te stellen over verven, technieken, etc?
Voor zover ik weet is er niet echt een ander topic waar dat zou passen momenteel of levert dat te veel offtopic op?
Ik zie mezelf niet als master painter, maar ik moedig je aan om dingen te vragen !

• Arnevld
Punkrocker schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:25:
[...]

Je hebt een PM. 8)

De base ziet er goed uit en staat dan ook wat scherper op je foto's. Is vast niet voor niets. :+
Komt omdat ik mega slecht ben in drybrushen, maar heb recent wat tips gekregen om make up kwasten van mn vriendin te pikken voor drybrushen :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
Voor wie ook in de digitale Warhammer wereld wil rondhangen: Total War: Warhammer (2) is lekker afgeprijsd opp Steam dit weekend:
https://store.steampowere...0/Total_War_WARHAMMER_II/

9th Edition 40k komt eraan. De FAQ van GW vind je hier:
https://www.warhammer-com...0/05/w3XH4n7yL3Ti1hW2.pdf

[Voor 27% gewijzigd door Ed_L op 29-05-2020 09:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld

Vandaag weer een mini geverfd

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ed_L
Beetje grondverf:

Nu weer even bouwen:

• Arnevld

Mijn general is ook klaar !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
Wat een lelijkerd! ;)

Goed werk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ed_L

Kleine stapjes :)

Afgelopen week ook een GW standje gezien in de giftshop vlak bij mijn huis. Paar kits, codexes en alle verfsoorten op voorraad. Daar gaat het zakgeld :D

• Arnevld
corset schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:10:
Wat vinden jullie van de nieuwe set die aangekondigd is?

Kan hem helaas niet linken, want op kantoor. Maar:

Necron vs Ultrasmurfs (zoals verwacht.. GW heeft een Ultrasmurf fetish). Aardig wat units, hardcover boek. Ik verwacht zeker 200+ euro
De collector kan wel richting de 200 euro gaan die als eerste uitkomt, helaas is het niet echt een start pakket zonder dice en rulers enzo maar units en boekjes thats it.

Zelf ben ik meer hyped voor de Lumineth realm-lords (oude highelves) voor Age of Sigmar
https://ageofminiatures.com/lumineth-realm-lords-release/

• Ed_L
Die startersets zijn vaak wel het geld waard, als je de inhoud nodig hebt. Los zijn de delen veel duurder. Tegelijkertijd kun je ook het rulebook overslaan als je al een 8th edition hebt, omdat de 9th rules gewoon gratis te downloaden zijn.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de crons, dus meh.

edit:

[Voor 32% gewijzigd door Ed_L op 15-06-2020 11:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
Sdancka schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:14:
[...]

Als je alleen naar de inhoud kijkt, zou het inderdaad wel eens 200 euro kunnen worden, maar op het moment loopt er een 9th edition contest waarbij je dus een WH40K pakket kan winnen van 120 pond. Zou dus best mogelijk kunnen zijn dat deze set toch iets van 120 pond/140 euro zou kosten (fingers crossed!).
De huidige starterset Dark Imperium koop je ook voor iets meer dan 120 euro toch? Zou raar zijn als deze ineens 200 werd, maar GW heeft wel vaker prijsstuipen gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Mijn god.. nee.... Wat een waardeloos model :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Even geen andere foto beschikbaar, maar ik heb van het weekend mijn Eltharion the Grim afgemaakt als eerste uit de nieuwe Lumineth Realm Lords doos.

[Voor 18% gewijzigd door Arnevld op 29-06-2020 08:17]

• Ed_L
Dat ziet er goed uit, @Joever!

De makkelijktste ingang naar een community is nog steeds je flgs. Zit er een gaming winkel bij je in de buurt?

• Ed_L
Ik heb nog een optie op een doos die hier bij een lokaal zaakje binnenkomt, maar ik twijfel. Necrons staan zo ongeveer oo een laatste plek op mijn lijstje, net boven de Tau. En niet alle primaris in de doos vind ik even geslaagd...

• Ed_L
Is een optie inderdaad. Heb het nog niet helemaal afgeschreven :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arnevld

Ik haat paarden verven maar t gaat me nog goed af

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

De printer maar weer eens aangeslingerd. Moet nog geassembleerd worden uiteraard. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Prince of Olaz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:21:
[Afbeelding]
De printer maar weer eens aangeslingerd. Moet nog geassembleerd worden uiteraard. :)
HERESEY

• Arnevld

Leuke game gister gespeeld, wil me inschrijven voor Alliance open maar moet eerst kiezen welk leger ik ga pakken en naar 2k punten brengen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
GW is vrij strikt met controleren op sites als Thingiverse of er tegen hun IP in gewerkt wordt. Ik heb veel contact met designers die wel eens bericht krijgen van GW over hun ontwerpen. Ze zijn best meewerkend en sturen niet zomaar een DMCA request uit. Vaak krijgen de designers nog wat tijd om aanpassingen te doen en dan vinden ze het goed. Als je bijvoorbeeld naar mijn Redemptor Dreadnought kijkt, heeft die geen Aquila op zijn borst. GW vindt dit prima. Alles wat ik hier laat zien is door hun toets heen gekomen :)

• Ed_L
Arnevld schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:40:
[Afbeelding]

Leuke game gister gespeeld, wil me inschrijven voor Alliance open maar moet eerst kiezen welk leger ik ga pakken en naar 2k punten brengen...
Altijd mooi om goed geverfde legers op de tafel te zien. Ik ken Sigmar niet zo goed, maar is de tafel niet wat leeg qua terrein?

• Ed_L
En gisteravond echt een megablunder gehad. Ik zat in de woonkamer aan tafel te schilderen en kreeg geen verf uit een potje Vallejo, dus ik zet er een beetje druk op... Schiet het binnendopje eraf en explodeert de inhoud over de vitrage... Van het geld dat het me gaat kosten om die te vervangen had ik mooi twee Indomitus boxen kunnen kopen :(

• Ed_L
corset schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:09:
[...]

op de 40k discord waren paar scalpers helemaal over de zeik.. geweldig was het
Ik las dat er iemand 100 dozen had opgekocht. Dat soort *$#& lui maakt het voor ons hobbyisten echt heel zuur.

• Arnevld
Prince of Olaz schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:25:
[...]

Altijd mooi om goed geverfde legers op de tafel te zien. Ik ken Sigmar niet zo goed, maar is de tafel niet wat leeg qua terrein?
Speelde 1500 vs 1500 punten, en mijn battlemat is een 4x4 terwijl je op 4x6 hoort te spelen.
Keuze voor minder terrein was daarom snel gemaakt.

Uiteindelijk was het nog een lange game waar we even uit kwamen 800 vs 800 losses alleen ik had meer HQ verloren.

• Arnevld
corset schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:48:
Zo! indomitus is binnen :D

Morgen even basecoat spray halen als warhammer Rotterdam reageert, en lekker aan de slag!
Wat heb je nodig dan ? In de groeps app kan ik zo vragen of ze voorraad hebben

• Arnevld
corset schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Heb al reactie, helaas is de nieuwe base spray niet op voorraad, en alle anderen zijn van de GW site af gehaald. Ze hebben alleen die gouden nog. En dat gaat niet werken voor Necron :-( Dus maar even andere oplossing zoeken.
Gouden necrons ? Fucking VET!

• Ed_L
corset schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Ja en nee. Het zou gaaf zijn, maar ik ben echt nog een beginner :) Dus ik zou het met washes verzieken, en echt alleen goud zou te saai en over the top zijn lijkt me.

NL Opties op de website:
[Afbeelding]

US opties op de website:
[Afbeelding]
Ga je basecoaten of primen?

• Ed_L
Ik gebruik Vallejo black primer. Basecoaten zou ik nooit doen met een spray, maar dat is persoonlijk.

• Arnevld
Jveer schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Grappig, dacht altijd dat de primers van bouwmarkten en Action te dik zouden zijn. Ik ben nu bijna door m'n Chaos Black spray heen, dus misschien ga ik voor de volgende primer wel naar de bouwmarkt.

Hebben jullie nog tips, waar ik op moet letten?
Oke, er is veel over te vertellen maar het beste is het in het echt te zien of keer in gamesworkshop vragen of ze er een voor kunnen doen.

Ik doe zelf het indirecte primen en Xenothol licht aanbrengen.
Dit betekend, het model is donker en een lichte / witte coat op de manier hoe je wilt dat het licht er op valt.

Beste hoe ik dit kan uitleggen is in korte spuit bewegingen indicrect dunne laagjes de grondverf opbouwen.
Ik zal hier zo een foto bij zetten hoe ze primed er bij mij uitzien.
Aan het begin kost het je meer verf maar je krijg het binnen een busje wel onder de knie ;-)

Wat ook een goede tip is GooberTown hobbies op Youtube, deze man legt ook veel van de chemie achter de verf uit en hoe je het beste kunt gebruiken.

Edit

[Voor 26% gewijzigd door Arnevld op 30-07-2020 13:07]

• Arnevld
Gister nog een leuke 2k matches tournament gespeeld uit de generals handbook 2020
Was een leuke pot helaas zijn mijn stormcast niet sterk genoeg om seraphon magic naast hun neer te leggen

• Ed_L
Arnevld schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Ik doe zelf het indirecte primen en Xenothol licht aanbrengen.
Dit betekend, het model is donker en een lichte / witte coat op de manier hoe je wilt dat het licht er op valt.
Het is een zenithal highlight, afgeleid van zenit. Het is een highlight die je maakt alsof de zon op het hoogste punt in de hemel staat ;)

• Ed_L
Leuk! Een subsetje van de doos gebruikt dus? Volgens mij zijn de crons best sterk momenteel.

• Arnevld

Beginnetje gemaakt aan de indomitus marines, heb ook al wat van de necrons gedaan maar die ben ik nog niet helemaal over uit of het schema goed loopt.

https://www.instagram.com/010miniatures/

• Ed_L
corset schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

Aangezien de Necron geen melee wapen hebben, zouden ze dus elke beurt fall back + Shoot moeten doen als ze worden aangevallen. Klopt dit?
Ik weet het niet, heb nog geen 9th gespeeld....
https://www.goonhammer.co...on-faction-focus-necrons/ kan misschien helpen?

• Arnevld
Foto op instagram

Ik heb bijna mijn Toernooi lijst af voor Alliance Open in september :-)

• Arnevld
MADG0BLIN schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Ziet er mooi uit!
Binnenkort hopelijk ook weer eens tijd vinden om verder te gaan met het upgraden van mijn schilderkunsten als beginner. :D
Kijk goobertown en miniac op youtube met hun guides hielp mij enorm _/-\o_

• Arnevld
Thnx bro, soort van boxart met mn eigen twist!

• Ed_L

• Arnevld
Ik heb weer een paar mini's af

https://www.instagram.com/p/CFDSqgFH6-0/

• Arnevld
Check mijn repulsor op mn insta :-)

• Ed_L
Basetoppertje gemaakt voor de dread:

• Ed_L
Nu een Moirax bouwen

• Ed_L
Hier heeft de lokale giftshop een rek met verf en een paar dozen mini's. De officiele GW shop zit in Breda en dat is 10 minuten fietsen, maar de lokale shop doet het best ok als ik de eigernares mag geloven.

Edit: afaik is de winkel ook afhaalpunt voor bestellingen die via warhammer.com gedaan worden.

[Voor 19% gewijzigd door Ed_L op 26-09-2020 11:12]

• Arnevld
AdmiraalTimbo schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:26:
[Afbeelding]

It’s done, best snel gegaan en best leuk om te doen. Al blijven troops toffer om te painten!
Super toffe tank!
Ook de weathering erop.

Klein tipje, gebruik typex over de naden die je vlak afschuurt zodat de armour panelen strakker zonder lijntjes op elkaar zitten.
Zie mijn tank paar posts terug :-)

Verder erg netjes !

Heb je dat gesponst :-)?

• Ed_L

Met de puntenstijging is een Thunderfire niet echt meer bruikbaar in het spel, maar ze zijn wel eeg cool.

• Ed_L
https://www.sceneryworkshop.nl/superfine-white-mil-04.html
Dat is mijn go-to nadendichter. Twee componenten die samen in een uurtje keihard worden.

• Arnevld

Doe zelf niet mega veel 40k maar deze vond ik het delen wel waard

• Arnevld
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:49:
[...]

Zijn gaaf geworden, die van mij gaan ook zo’n soort look krijgen, wat donkerder.

Edit :speel je vooral age if sigmar dan, de winkel waar ik op woensdag regelmatig schilder domineert juist 40K
Ik speel momenteel alleen AOS inderdaad, van het weekend op Alliance Open gespeeld.
Door Covid even kijken wat de volgende wordt...

• Arnevld
Ramellose schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Ik geloof echt niet dat dat je eerste keer is! :) Mooi werk met de weathering. Duidelijk zichtbaar dat je je goed ingelezen hebt. _/-\o_

Zelf helaas nog nooit Warhammer gespeeld, en voorlopig zit het er ook nog niet in. Maar tegen de tijd dat het weer kan, hoop ik een Nighthaunt legertje te hebben staan. Mijn eerste kitje was de Nighthaunt Start Collecting, met die kneuzige Mortis Engine die je niet eens kan gebruiken... Maar goed. Ondertussen ruim 4 jaar verder, en heb ik me voorgenomen om het komende half jaar 1000 punten aan Nighthaunt te schilderen. :P
Omgeving rotterdam? Ik zou je graag AoS willen leren !

• Arnevld
FiXeL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:04:
Ben door het hele Covid gebeuren ook weer gaan bouwen, 20 jaar geleden ooit eens met een 3rd edition set begonnen, maar toen niet echt doorgezet. Eigenlijk staat het sinds de zomervakantie ook wat stil, maar binnenkort als de PC verherbouwing klaar is wil ik het weer oppakken. Hier een paar van mn freubeltjes:

[Afbeelding]

Chaos Master of possession

[Afbeelding]

Chaos Greater Possessed

[Afbeelding]

En mn Deamon Prince. :)
Die Master of possession is super nice man!

• Ed_L

Tip: controleer altijd of de onderkant van een doos stevig dicht zit. Dit kostte mij zojuist een Thunderfire cannon en een Leviathan dread.

• Ed_L
Dank. Ik heb mezelf maar snel getroost met meer plastic:

• Arnevld
Heb weer een paar nieuwe modellen af!

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

• Arnevld
AdmiraalTimbo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Die zien er echt weer sick uit!
Thnx was mn hele weekend !

• Ed_L
jasperz89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Dat verschil zag ik al inderdaad, dan gaan we sowieso voor primaris, blijft echter de vraag waar te beginnen.
Als je de regels leest (basisregels zijn gratus vanaf de GW website te lezen) kun je zien joe je een leger opbouwt uit detachementen. Elk detachement heeft een basisvorm van aantallen en typen troepen waaraan je zult moeten voldoen als je een 'battle forged' leger wilt hebben. En dat wil je want dat lever command points op die je in kunt zetten om speciale mogelijkjeden te gebruiken tijdens je game.
De basis voor veel detachementen is de 'troop' choice. Voor Primaris Space Marines zijn dat bijvoorbeeld de verschillende Intercessor units.

Lang verhaal kort: begin met een kleine (5 man) Intercessor Squad.
Recent is de nieuwe Space Marine codex uitgekomen. Dat is een goed startpunt om te lezen wat voor dingen je wil kopen voor je leger. Wel heb je naast de codex de core rules nidig om te spelen.

• Ed_L
Also, Telemon geverfd :)

• Ed_L
En nu mijn Repulsor Executioner bouwen :)

• Ed_L
En nog wat non GW modelletjes...

• Ed_L
jasperz89 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

De intercessors zie ik inderdaad in elke lijst wel naar voren komen dus dat lijkt redelijk veilig. Is er ook nog een veilige hq keuze, dat lijken mij toch wel de echt toffe modellen om te verven. Thanks voor de tips!
NP.
De meeste infanterie keuzes lijken in 9th wel een goede keuze. Als je voor volledig Primaris gaat (net als ik), zijn Heavy Intercessors en Aggressors ook goed te doen. Bladeguard veterans zijn een betere melee keuze dan assault intercessors (heb ik me laten vertellen).

• Ed_L
jasperz89 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Maar als ik het goed begrijp zijn die veterans, wat ik supertoffe modellen vind weer alleen vanuit indomitus te halen, en daar zit weer wat spul in wat niet goed bruikbaar is begrijp ik. Lastig lastig...
Binnenkort ook in doos:
https://www.belloflostsou...ine-kits-coming-soon.html

edit: hey, da's leuk:

[Voor 21% gewijzigd door Ed_L op 27-10-2020 13:24]

• Arnevld
jasperz89 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Maar als ik het goed begrijp zijn die veterans, wat ik supertoffe modellen vind weer alleen vanuit indomitus te halen, en daar zit weer wat spul in wat niet goed bruikbaar is begrijp ik. Lastig lastig...
Ik zit te denken een groot deel van mijn 40K weg te doen.
Weetniet of het hier kan / mag op GOT maar als je intresse hebt in mijn ultramarines hoor ik je graag.

Bestaat uit : Primaris Repulsor + indomitus alles gebouwt en geverfd

• Ed_L
Net maar even op de kop getikt:

• Arnevld
Heeft er iemand een suggestie voor een goede camera / webcam voor livestreamen van tabletop games?

• Ed_L
Arnevld schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:06:
Heeft er iemand een suggestie voor een goede camera / webcam voor livestreamen van tabletop games?
Ik ben momenteel aan het testen met een oude DSLR camera en een studio mic. Werkt best ok.
Vind het bij bettle reports altijd wel fijn als er ook een dice cam is iig.

• Ed_L

Nieuw doosje ontvangen :)

• Ed_L
Nog niet. Alles zit nog in de doos :P

Is een beetje uit de hand gelopen. Ik ben nog bezig mijn smurfenleger af te maken en ik wil eigenlijk Custodes en Sororitas oppakken. Maar SW heb ik ook altijd gaaf gevonden en deze box gaat blijkbaar uit de handel... dus ja :P

• Ed_L
Nieuwboek:

Wel heel chill. Ik had GW gemaild of er een manier was om papieren rules voor 9th te krijgen zonder nieuw Core Book te kopen, omdat ik kort voor de aankondiging van 9th al een 8th Book had gekocht.

Respons: GW stuurt een gratis Core book. :D

• Arnevld
Ed_L schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:56:
Nieuwboek:
[Afbeelding]

Wel heel chill. Ik had GW gemaild of er een manier was om papieren rules voor 9th te krijgen zonder nieuw Core Book te kopen, omdat ik kort voor de aankondiging van 9th al een 8th Book had gekocht.

Respons: GW stuurt een gratis Core book. :D
Werkt dat ook als je er een in de store heb gekocht?

• Arnevld
Ik heb weer wat gehobbyd be lakor is mijn eerste finecast model wat een ellende zijn die zeg.
En voor de fun een prosecutor!

• Ed_L
Arnevld schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:30:
[...]

Werkt dat ook als je er een in de store heb gekocht?
Ik heb mijn boek in maart via Amazon gekocht. Een schermafbeelding van de bestelling was voldoende bewijs.

• Ed_L
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:57:
[...]

Nog nooit gedaan, ben zelf werkzaam op
Vliegbasis gilze-rijen dus tilburg is niet verweg. Misschien wel eens tof om een kans te geven. Ik ben juist van het schilderen eigenlijk.
Meer regiomensen hier *O*
* Ed_L woont in Oosterhout

• Arnevld
Vlaardingen, omgeving rotterdam ben altijd down voor Age of Sigmar :-)

• Arnevld
siddler schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:38:
[...]

*kuch* zijn er dan écht good guys in Warhammer ;)
Zo diep zit ik in de lore, maar so far nee niet echt

• Ed_L
Geen idee over AoS, maar in 40k in ieder geval niet. Ook niet de Tau, aka space commies.

[Voor 12% gewijzigd door Ed_L op 20-11-2020 08:04]

• Ed_L
Nieuwe editie, nieuw Codex supplement:

En nu eindelijk eens spelen :P

• Ed_L

WiP :)

• Ed_L
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:25:
[...]

Nice ik heb een klein tijdje geleden een foto gepost van mijn mooie eindresultaat. Ze zijn super leuk om te schilderen.
Ik heb even gewacht tot ik een spuitbus Macragge Blue had. Heb geen airbrush en dit blok aanvallen met een kwastje werd me toch iets teveel. :P

• Ed_L
Sororitas, Slaanesh, Custodes :P

• Ed_L
Ik ben al wwken bezig met mijn vier Impulsors... Motivatie is het probleem niet, maar tijd wel. Hopelijk komende weken wat meer ruimte om de kwasten nat te maken :)

• Arnevld
AdmiraalTimbo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:01:
Dus al weer een tijdje stil. Wat is iedereen aan het schilderen deze lockdown?

Ik ben bezig met deze [Afbeelding]

Hopelijk gaat alles goed met iedereen hier!
Druk met terrein en Slaanesh en hier en daar wat elven voor mijn lumineth.
Van de week leuke game gespeeld zal later nog wat fotos posten ben nu op t werk :-)

• Arnevld

• Ed_L

Ik zet deze jongens even op pauze. Ben wel weer ff klaar met al dat blauw :P

• Arnevld
AdmiraalTimbo schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Ik ben net zo van de highlights, modellen moeten bij mij wat meer een darkgrim look hebben. Wat je ook kan zien als je naar mijn andere modellen kijkt die ik heb gepost. Laat ik het zo stellen ik maak vaak de keuze tussen drybrush of highlight
Wat dacht je van de lopen uitboren :-) ?

Pagina: 1 2

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True