Toon posts:

Miniature Wargaming. Collect, Build, Paint, Play! - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:47

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Arnevld schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Dan heb ik geen 40k ' army' om in de GW store te spelen :-(
Dat is wel een reden om hem zelf te houden idd ;)

• Jveer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:22
Yagermeister schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Ik zou al blij zijn met een fatsoenlijke vault app waar je dus ook de oudere white dwarfs kunt nalezen. Dat zou voor mij al een heel groot pluspunt zijn.
Het hele Warhammer+ is een beetje aan me voorbij gegaan, omdat ik bezig ben met verhuizen. Maar hoe moet je de oude White Dwarfs dan op dit moment lezen?

• Yagermeister
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 26-11 13:44

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Jveer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

Het hele Warhammer+ is een beetje aan me voorbij gegaan, omdat ik bezig ben met verhuizen. Maar hoe moet je de oude White Dwarfs dan op dit moment lezen?
Als je ze gekocht hebt dan moet je dat boekje pakken en meestal leg je dat op tafel neer. Daarna kun je met je linker of rechterhand een kantje vastpakken en omslaan :+

Op die manier lees je het dan. Uiteraard moet je die wel gekocht hebben wat ik wel eens heb gedaan. Ik prefereer echter om alles digitaal te lezen (Readly bijv).

-Te huur

• Jveer
Yagermeister schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Als je ze gekocht hebt dan moet je dat boekje pakken en meestal leg je dat op tafel neer. Daarna kun je met je linker of rechterhand een kantje vastpakken en omslaan :+

Op die manier lees je het dan. Uiteraard moet je die wel gekocht hebben wat ik wel eens heb gedaan. Ik prefereer echter om alles digitaal te lezen (Readly bijv).
Oh ik dacht dat ze in de Warhammer+ sub zaten, maar dat ze niet in de warhammer app kon lezen, via een andere portal ofzo wat niet (fijn) op de iPad werkt :z

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Jveer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Oh ik dacht dat ze in de Warhammer+ sub zaten, maar dat ze niet in de warhammer app kon lezen, via een andere portal ofzo wat niet (fijn) op de iPad werkt :z
Ze worden gewoon als pdf aangeboden dus prima voor je iPad. De magazines zijn bereikbaar via de Vault.

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 07:28
Ook ik schaam me voor de nieuwe killteam doos. 8)7

• Arloid
Voor de mensen die de nieuwe starter al hebben, staan de ranges ook in inches of staat echt alles vermeld in blokkendoos?

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Jveer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Ze zitten zoals Ed_L al aangeeft in de vault maar dit is dus een website waar je alleen online kan lezen. Je kunt dus niet gewoon een x aantal downloaden en middels een app rustig lezen.

Ja het is niet super handig om dit via de vault te doen maar waarom niet gewoon een fatsoenlijke app maken waar alles ineens erin zit.

Ik moet overigens nog steeds zoeken waar ik die video kanalen kan vinden. Daar heb ik eigenlijk nog niet echt heen gekeken :+

-Te huur

• Arloid
Net kill team octarius binnengekregen, ziet er allemaal mooi uit maar man, man, man hebben ze de bal laten vallen bij het game board. Klap hem open en de glue stick laat al gelijk het karton van het posterpapier los. Waardeloos.

• BrndV
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 08-11 08:27
Kijk, en dan eindelijk na vier weken wachten:

Zal je alleen net zien dat ik morgen op vakantie ga, dus kan ze nog niet in elkaar zetten. Doh :)

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:35

Craftworld Eldar Wyrm Class Battleship!

Concept for the vessel (rules): Sigoroth
Rules (Eldar MMS (and XR for most part): horizon
3D model: Italianmoose
Printer: 3D printedminis.nl
Base: DoubelBaseFanatic
Model painted by: horizon

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-11 09:58
Het is hier te stil !

Kom op mensjes post is waar je mee bezig bent ?

Ik ben momenteel bezig met mn Sisters rhino, die nog niet foto waardig is maar er snel aan komt.

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.

• Arloid
@Arnevld niet zoveel, alles light een beetje stil. Werkplaats heeft voorrang, vlak- vandiktebank geannuleerd en een ander maar nu wel stationair model besteld. Maandag is die binnen dus begin volgende week kunnen er eindelijk werkbanken gemaakt worden, dus ook een speeltafel en een hobby bureau.

Op dit moment ligt er een hoop Infinity, maar daar heb ik maar weinig interesse meer in. Overweeg dat allemaal weg te doen, motivatie ontbreekt, weinig tot geen zin om te spelen en onderhand wel zat dat er naar mijn gevoel elke maand wel weer een subfactie bijkomt. Al langer een hekelpunt trouwens.

Ben van plan om me te gaan focusen op epic armageddon, warmaster/minihammer, 15mm Bolt Action met wat kill team en kleinschalig 40k in het algemeen. Meeste Games Workshop spellen hebben voor mij persoonlijk een te hoge aanbevolen hoeveelheid punten maar dat is zo gefixd. De blauwe osprey boeken zijn vaak ook wel grappig.

Kortom, op z'n gangetje komt het wel goed.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Arnevld schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:14:
Het is hier te stil !

Kom op mensjes post is waar je mee bezig bent ?
Persoonlijke omstandigheden zorgen ervoor dat ik bitter weinig hobby tijd heb momenteel.
Maar.... Mijn eerste Space Wolves clubje begint aardig vorm te krijgen. Op de achtergrond de Grey Knights uit Hexfire gebouwd en ge primed.

De voorbereidingen op mijn Dark Angels leger gedaan:

Gisteren nog een techmarine en 5 heavy intercessors gebouwd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 14:52

Heeft "wat" tijd gekost & moet nog wat geverfd, maar Onze Redder en Koningin Tiamat is "klaar" *O*

Spawned scorned, abhorred by the aerial, She was the light of the world going down, War-torn, forlorn and malarial, She was found, Born in a burial gown

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

MC Taz Man schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft "wat" tijd gekost & moet nog wat geverfd, maar Onze Redder en Koningin Tiamat is "klaar" *O*
Ziet er wel vet uit.

Ik heb in ieder geval weer een aanschaf gedaan. Toevallig kreeg ik vrijdag een voucher van Warhammer+ binnen dus heb ik maar Centurion Devastator Squad en een Primaris Invictor Tactical Warsuit besteld. Om het dan vandaag ook nog maar eens af te ronden door een nieuw bureau te kopen puur waar ik op kan verven en werken. 8)7

Als ik dat komende week binnen krijg kan ik eindelijk ook weer mijn hobbyzone kastjes allemaal opzetten. Die staan nu wat stof te vangen en de zon te blokkeren :+

-Te huur

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik zal mijn nieuwe aanwinst dan ook maar delen (ook al gedaan in de HK).

Aan de achterkant een riedel hobbyzone kistjes en ook de werkplaat voorop. Verf is die van army painter het grootste pakket van hun. Een berg penselen waaronder ook die van het army painter set. Links en rechts nog wat warhammer modellen welke ik moet primen en verven.

In de lades liggen alle losse doosjes van de verschillende squads. Rechts onder (niet helemaal zichtbaar) heb ik wat boekjes etc liggen.

-Te huur

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Dan zal ik mijn volgende aanwinst ook hier maar posten met dank aan de voucher van warhammer+

Misschien dit weekend maar eens in elkaar zetten.

[Toevoeging]
En omdat ik het niet laten kan zal ik dan ook maar ineens een plaatje posten waar de invictor tactical warsuit klaar is voor te primen. Op de voorgrond de nieuwe company hq en aan de linkerkant een oude devastator squad.

Helemaal achteraan nog een oud normaal squad (ben ff naam kwijt van het starterset) en een paar scouts die ik nog moet behoofden :+

[Voor 41% gewijzigd door Yagermeister op 10-10-2021 21:42]

-Te huur

• Arnevld
Hoewel ik steed behendiger wordt met de airbrush blijven sommige dingen wel beetje aankloten.
Heb wat weathering geprobeerd met de airbrush op mn Sister rhino. (WIP)

En ben met me chariot bezig

[Voor 5% gewijzigd door Arnevld op 11-10-2021 09:18]

• Joever
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 26-11 00:28
Arnevld schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:17:
Hoewel ik steed behendiger wordt met de airbrush blijven sommige dingen wel beetje aankloten.
Heb wat weathering geprobeerd met de airbrush op mn Sister rhino. (WIP)
[Afbeelding]

En ben met me chariot bezig
[Afbeelding]
Op zich het aanbrengen van roest/modder prima te doen met een airbrush, maar weathering doe je voornamelijk toch echt met een brush.

Check de volgende video's maar eens als je hier verder in wilt ontwikkelen.
YouTube: Stop Chipping Like a Potato!
YouTube: 4 EASY Chipping Tricks For Beginners

Deze filmpjes hebben mij in ieder geval tot het volgende resultaat gebracht:

Tevens nog wat andere afgeronde projecten:

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Nieuw speelgoed!!

Niet dat ik werk tekort heb...

• Joever
Mooie box! Ik hoorde wel dat hij relatief duur is voor wat je ervoor terugkrijgt.
Niet dat ik werk tekort heb...
Hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je Pile of Shame te klein wordt! :+

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

• Arnevld
Iets met Octarius , ik weetnog niet wat ik met de bases ga doen, ik denk agrax gloss dan een lichte drybrush met iets licht bruinigs en dan een tuftje erop. met donker bruine rim

[Voor 9% gewijzigd door Arnevld op 18-10-2021 14:53]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Joever schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Mooie box! Ik hoorde wel dat hij relatief duur is voor wat je ervoor terugkrijgt.
De prijs per mini is inderdaad niet heel goed. Wat ook jammer is, is dat er een Redemptor in zit ipv bijvoorbeeld een Impulsor en Sword Brethren. Maar goed, je kunt altijd een extra Redemptor gebruiken :P
Tel je de codex erbij op, dan wordt het interessanter. Zeker deze variant met de oldskool artwork. De datacards kunnen bij het grofvuil wmb. Die worden er zo weer uit ge-FAQet.

[...]
Hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je Pile of Shame te klein wordt! :+
De spreadsheet stond al op 200+ ongeverfde minis. En dat is zonder Dominion, zonder Solomon Kane en zonder HEL: the Last Saga.

Hoarder dat ik ben. :9~

• Arnevld
haha niks Hoarder, jij hebt wat wij allemaal hebben FOMO

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Arnevld schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:40:
[...]

Ja, die verdomde limit time only boxen... GW draait je een aardig rad voor ogen. Wil je een Lilith hebben? Piety&Pain kopen.
Aan de andere kant: Ik heb nog een Combat Patrol Adepta Sororitas in bestelling staan. Alle modellen uit de army box + een Impulsor voor een klap minder geld.... why....

• Joever
Arnevld schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:40:
[...]

Behalve de spreadsheet dan. Ik durf het niet op papier te zetten.
Buiten het losse spul heb ik nog een complete Indomitus, Hexfire, Newborn SM starter en Blackstone Fortress box in de kast liggen......

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik ga in ieder geval de komende tijd proberen niets nieuws meer te kopen. Eerst wil ik nog alles primen zodat ik daarna ook eindelijk eens kan beginnen met schilderen. Misschien over een paar weken eens gaan doen.

-Te huur

• Joever
Yagermeister schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:26:
Ik ga in ieder geval de komende tijd proberen niets nieuws meer te kopen. Eerst wil ik nog alles primen zodat ik daarna ook eindelijk eens kan beginnen met schilderen. Misschien over een paar weken eens gaan doen.
Ik koop ook niets meer (behalve nog een keer de AT Warmaster titan).
Ik heb echter een 3D printer........

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Joever schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Ik koop ook niets meer (behalve nog een keer de AT Warmaster titan).
Ik heb echter een 3D printer........
Die heb ik ook staan. Wat ik bijv wel nog even moet printen is een klein onderdeeltje van de warsuit zodat ik de armen kan wisselen voor verschillende loadouts. Dit staat echter niet zo hoog op mijn lijstje. Ik ben lui en oud aan het worden :+

-Te huur

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Ik doe nu een grote push om alles gebouwd en geprimed te krijgen. Niets nieuws kopen. En de Excel erbij om me bij de les te houden.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ed_L schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:09:
Ik doe nu een grote push om alles gebouwd en geprimed te krijgen. Niets nieuws kopen. En de Excel erbij om me bij de les te houden.
Heb je een voorbeeldje van je excel? Ben eigenlijk wel benieuwd wat of hoe je het daarin hebt staan.

Gebruik je dit ook voor je army list of puur voor de spullen die je hebt?

Zijn er trouwens mensen die een paint shaker gebruiken? Ik wil er 1tje kopen die hopelijk niet al te duur is maar wel gewoon zijn werk doet als ik het potje erop zet. Ik heb van die kleine kogeltjes om in het potje te gooien als dat helpt.

-Te huur

• Joever
Yagermeister schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Heb je een voorbeeldje van je excel? Ben eigenlijk wel benieuwd wat of hoe je het daarin hebt staan.

Zijn er trouwens mensen die een paint shaker gebruiken? Ik wil er 1tje kopen die hopelijk niet al te duur is maar wel gewoon zijn werk doet als ik het potje erop zet. Ik heb van die kleine kogeltjes om in het potje te gooien als dat helpt.
Van mij zou er denk ik ongeveer zo uit komen te zien. :+

• Arnevld
[...]

Nee, ik schud zelf maar zoek op wish zo'n nagellak shaker die voldoen ;-)

Mijn pile of shame is niet zo groot meer :
1 Stormcast Chariot
10 vindicators
10 Liberators
5 Ardboys
1 start collecting Adeptas sororitas
Killteam Terrein
Killteam Orks
Killteam Krieg 1/10 af :-)

Ohh en leuke vacature !
https://www.wargamer.com/...HlgKc7T_x2mSc5gbm6H1xbGOo

[Voor 23% gewijzigd door Arnevld op 19-10-2021 20:00]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
[...]

Behold, mijn early WiP van de Hobby Progress Tracker:

Linker kolom voor de verschillende armies. Op de bovenste row de boxes waar de minis uit komen. Vervolgens moet een kleurcode in de cellen de status van een unit aangeven: On Sprue, Built, Primed, Painting, Finished.
Daana dashboardje bouwen voor het overzicht en omdat het kan :)
Ik gooi een klein boutje in de verfpot en....

[Voor 6% gewijzigd door Ed_L op 19-10-2021 21:57]

• Jveer
Grappig om te zien dat jullie ook Excel'tjes bijhouden :)

Ik heb ook m'n administratie wat ik bij hou, het volgende namelijk:
66 unpainted Space Wolves
99 unpainted Dark Eldar
93 unpainted T'au

57 painted Space Wolves --- 2 half painted
23 painted Dark Eldar --- 7 half painted
7 painted T'au ---- 3 half painted

Het gaat kopen van nieuwe mini's gaat sneller dan het schilderen :P

• Joever
[...]
Nee nog niet. Op zich gaat een metalen/glazen balletje (of boutjes) en dan schudden prima, maar sommige kleuren kan je wel 10 minuten op schudden. Citadel's Auric Armour Gold is er zo eentje. Ik had hem al een hele tijd niet meer gebruikt. Na 5 min schudden was het rood nog steeds gescheiden van het goud.

• Arloid
Een nagellal shaker is ook ideaal, kost geen drol uit china en doet hetzelfde als een mechanische paint shaker.

• Joever
Ik vraag mij alleen af of het niet schadelijk is. Ik heb hier en daar gelezen dat het gebruik van een vortex mixer gezondheidsklachten kunnen veroorzaken. Ik geloof dat het het Carpal Tunnel syndroom of HAV's o.i.d. was.

• Miel71
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 26-11 11:19
Joever schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:14:
Ik vraag mij alleen af of het niet schadelijk is. Ik heb hier en daar gelezen dat het gebruik van een vortex mixer gezondheidsklachten kunnen veroorzaken. Ik geloof dat het het Carpal Tunnel syndroom of HAV's o.i.d. was.
Klopt die waarschuwing wordt vaak vermeld ja en heb er ook over gelezen. Punt is, je shaked het potje niet minuten lang, 10 seconde is meer dan voldoende. En als je geen 250 potjes per dag ermee schud moet het niet echt problemen veroorzaken. De waarschuwing is voorin binnen de medische werkvloer, als je bijvoorbeeld dagenlang in een lab werkt of iets. Dit is ook de rede waarom ze daar verboden zijn.

Maar het blijft idd een risico dus moet je dit voor jezelf overwegen. Je kan bijvoorbeeld ook een lang voorwerk maken/gebruiken waarmee je het potje aandrukt, dit zal de trillingen naar je hand verminderen.

Ik maakt wel uit welk merk verf je hebt, schilder nu voornamelijk met Scale75 en dit vergt wel degelijk wat meer schudtijd (heb zelf nog geen vortex mixer). En zoals boven benoemd, bepaalde metalen....

• Arloid
Decoupeerzaag doet het ook, zeg het maar...

• Miel71
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 26-11 11:19
Arloid schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:39:
ja dat is idd de korte versie wat ik ermee wil zeggen :+ . Carpal Tunnel syndroom komt vooral voor bij een beroep als gevelrestauratie, waar je dagen lang met drilapparatuur werkt.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Arloid schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:39:
Maar dat zal harder schudden dan dus nog slechter voor de gezondheid zijn :+

-Te huur

• Arloid
Dan denk je niet genoeg na in tie-wraps en duct tape. O-)

• Arloid
Om even weer serieus in te vallen, die nagellak schudders zijn dan beter, dan zet je ze met een rubber bandje vast en hoef je zelf alleen maar op een knop te drukken. Rubber ga ik persoonlijk een keer vervangen voor een elastiek met een fdm geprint handvat, echter aan fdm printen heb ik echt een hekel in tegenstelling tot verven. (tja, wie had dat verwact)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Fire and forget printen met een cr6 se :P

• Arnevld
https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Heb een groepje Krieg afgemaakt :-)

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06:03
Even een blast from the past:

Ik kwam wat sealed Warhammer spul uit de jaren negentig tegen en heb het gelijk allemaal maar gekocht, zonder er überhaupt een plan voor te hebben. Die jungle soldaten zien er nog wel bruikbaar uit voor de Stargate RPG als dat boek ooit een keer aankomt, maar de rest gaat waarschijnlijk op Marktplaats. Heeft iemand hier enig idee of dit nog wat waard is?

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Mooi werk! Krieg is echt een fantastische army; jammer dat je er een miljoen van nodig hebt om 1000 punten te halen :P

• Uzuhl
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:29

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

ErikT738 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:36:
Even een blast from the past:

[Afbeelding]

Ik kwam wat sealed Warhammer spul uit de jaren negentig tegen en heb het gelijk allemaal maar gekocht, zonder er überhaupt een plan voor te hebben. Die jungle soldaten zien er nog wel bruikbaar uit voor de Stargate RPG als dat boek ooit een keer aankomt, maar de rest gaat waarschijnlijk op Marktplaats. Heeft iemand hier enig idee of dit nog wat waard is?
HEINRICH KEMMLER _/-\o_ Die neem ik graag van je over voor het op marktplaats komt :)

Die Space Marines, Warriors of the Imperium Box Set gaat voor +/- 65$ via Ebay.
De rest zou ik moeten opzoeken.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Probleem:

Oplossing:

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik kon het toch niet laten. De Space marine Codex. een setje Assult intercessors (ik heb die van indomitus ook nog), basing kit en een potje liquid green stuff om te proberen.

-Te huur

• Arnevld
Heb een heel killteam terreintje geairbrushed https://www.instagram.com/p/CVklX4gqUXZ/

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Even een update voor al mijn squads die compleet klaar zijn om geprimed te worden. Wel moet ik zeggen dat het centurion squad de meest bagger was om te bouwen. Het boekje klopte voor geen meter met allemaal verkeerde nummers wat heel irritant is.

Ik twijfel alleen nog over het verven. Ik wil eigenlijk dit gewoon als zijnde de normale space marines in grotendeels blauw verven. Mijn idee was om ze zwart (of zou dit wit moeten zijn?) te primen en dan met een wit een zenytal prime te geven echter kwam ik van army painter ook tegen dat hun de basis kleuren ook als primer hebben dus ik zou ineens blauw kunnen spuiten. Enigste nadeel is dat ik dan geen zenytal prime heb. Wat is jullie idee hierover?

De eerste hoort er eigenlijk niet bij aangezien die bij de domitus doos hoort en nog niet helemaal klaar is.

-Te huur

• Joever
Yagermeister schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:11:
Even een update voor al mijn squads die compleet klaar zijn om geprimed te worden. Wel moet ik zeggen dat het centurion squad de meest bagger was om te bouwen. Het boekje klopte voor geen meter met allemaal verkeerde nummers wat heel irritant is.

Ik twijfel alleen nog over het verven. Ik wil eigenlijk dit gewoon als zijnde de normale space marines in grotendeels blauw verven. Mijn idee was om ze zwart (of zou dit wit moeten zijn?) te primen en dan met een wit een zenytal prime te geven echter kwam ik van army painter ook tegen dat hun de basis kleuren ook als primer hebben dus ik zou ineens blauw kunnen spuiten. Enigste nadeel is dat ik dan geen zenytal prime heb. Wat is jullie idee hierover?
'Normale' Space Marines heb je in hele veel kleuren. Dat Ultramarines (de blauwe) vaak op de boxart gebruikt wordt is prima, maar dat zijn dan niet de 'de facto' standaard (tenzij ik je opmerking verkeerd begrijp).

W.b.t. zenithal ligt het er een beetje aan hoe je verfproces gaat. Zenithal is handig om te zien waar de schaduw en highlight gebieden komen, maar om de zenithal te gebruiken voor het daadwerkelijke eindresultaat, zal je in dunne en niet al te veel laagjes moeten werken.
Het lijkt er tegenwoordig op alsof zenithal een must is binnen de hobby. Bijna iedereen doet het, maar gaat er vervolgens met verf van een 'standaard' dikte overheen. Daarmee haal je het grootste deel van het effect weg. Zenithal is super, maar het moet wel met een reden gedaan worden.

W.b.t. de undercoat (prime laag). Ga je voor zwart, wordt het wat donkerder blauw, ga je voor licht, dan wordt het wat lichter blauw....afhankelijk van de dikte van je lagen uiteraard. Pak je blauw, is het blauw. Het is net wat je wilt.

Zelf gebruik ik nooit gekleurde primer. Ik heb zwart en wit en kan er grijs mee maken. Als ik aan gekleurde primers ga beginnen, kan ik nog een heel scala aan primers erbij gaan halen. Dat gezegd te hebben is de kanttekening dat ik geen painter ben die een leger verft, maar voornamelijk op commissie basis werk.
Als je een heel leger moet verven en je verft niet op een 'display piece' niveau als het ware (wat ook niet realistisch is, tenzij je 5 jaar over een leger wilt doen), kan ik de voordelen van een gekleurde primer wel inzien. Ik denk echter dat het voordeel er alleen is als je de gekleurde primer ook gelijk als je basecoat gebruikt. Ga je er met een andere blauw overheen basecoaten, had je net zo goed zwarte/witte primer kunnen pakken. Je zou vanuit dit uitgangspunt wel schaduw en highlights kunnen maken en de blauwe primer kunnen gebruiken als je midtone.

Wel een leuk project zo te zien. Ik ben benieuwd naar de resultaten.

• ErikT738
@Yagermeister Als je die blauwe primer ook als basecoat gebruikt kan je toch alsnog het zenithal effect gebruiken? Er zijn ongetwijfeld mooiere manieren om schaduw te bewerkstelligen, maar als je een heel leger moet doen dan schiet dit wel lekker op.

Maar goed, ik ben geen autoriteit op het gebied van schilderen. Ik ben vaak al tevreden met zenithal plus een laagje contrast paint er overheen.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
De (imho) allermakkelijkste manier om high- en low lights te maken is: basecoat + wash + drybrush highlight.

• Arloid
Voor zenithal zal je met heel dunne lagen moeten gaan painten. Kijk bijvoorbeeld naar de gw boxart anno 5ed-7ed. Toen had je het over 5-8 dunne lagen verf voor een kleurverschil merkbaar was. Met zenithal moet je tevens met sterk verdunde verf werken, al ben je er vaak al binnen een paar lagen.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Joever schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:46:
[...]

'Normale' Space Marines heb je in hele veel kleuren. Dat Ultramarines (de blauwe) vaak op de boxart gebruikt wordt is prima, maar dat zijn dan niet de 'de facto' standaard (tenzij ik je opmerking verkeerd begrijp).

W.b.t. zenithal ligt het er een beetje aan hoe je verfproces gaat. Zenithal is handig om te zien waar de schaduw en highlight gebieden komen, maar om de zenithal te gebruiken voor het daadwerkelijke eindresultaat, zal je in dunne en niet al te veel laagjes moeten werken.
Het lijkt er tegenwoordig op alsof zenithal een must is binnen de hobby. Bijna iedereen doet het, maar gaat er vervolgens met verf van een 'standaard' dikte overheen. Daarmee haal je het grootste deel van het effect weg. Zenithal is super, maar het moet wel met een reden gedaan worden.

W.b.t. de undercoat (prime laag). Ga je voor zwart, wordt het wat donkerder blauw, ga je voor licht, dan wordt het wat lichter blauw....afhankelijk van de dikte van je lagen uiteraard. Pak je blauw, is het blauw. Het is net wat je wilt.

Zelf gebruik ik nooit gekleurde primer. Ik heb zwart en wit en kan er grijs mee maken. Als ik aan gekleurde primers ga beginnen, kan ik nog een heel scala aan primers erbij gaan halen. Dat gezegd te hebben is de kanttekening dat ik geen painter ben die een leger verft, maar voornamelijk op commissie basis werk.
Als je een heel leger moet verven en je verft niet op een 'display piece' niveau als het ware (wat ook niet realistisch is, tenzij je 5 jaar over een leger wilt doen), kan ik de voordelen van een gekleurde primer wel inzien. Ik denk echter dat het voordeel er alleen is als je de gekleurde primer ook gelijk als je basecoat gebruikt. Ga je er met een andere blauw overheen basecoaten, had je net zo goed zwarte/witte primer kunnen pakken. Je zou vanuit dit uitgangspunt wel schaduw en highlights kunnen maken en de blauwe primer kunnen gebruiken als je midtone.

Wel een leuk project zo te zien. Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Ik wil geen display mini's maken maar puur een beetje leger wat fatsoenlijk uitziet om mee te gamen. De blauw wat ik voor ogen heb is Army painter ultramarines waar ik ook alle verven van heb dus dat moet goed komen. Ik heb het inderdaad op diverse youtube vids gezien en daarom was ik erin geinteresseerd maar het klinkt eigenlijk als wat veel werk aangezien ik die hele stap kan overslaan door ineens blauw te spuiten.
ErikT738 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:03:
@Yagermeister Als je die blauwe primer ook als basecoat gebruikt kan je toch alsnog het zenithal effect gebruiken? Er zijn ongetwijfeld mooiere manieren om schaduw te bewerkstelligen, maar als je een heel leger moet doen dan schiet dit wel lekker op.

Maar goed, ik ben geen autoriteit op het gebied van schilderen. Ik ben vaak al tevreden met zenithal plus een laagje contrast paint er overheen.
Ik wil inderdaad eigenlijk zo min mogelijk liggen te klooien dus simpel is altijd beter :+
Ed_L schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:11:
De (imho) allermakkelijkste manier om high- en low lights te maken is: basecoat + wash + drybrush highlight.
tnx voor de tip. Dit lijkt ook het meest makkelijke alhoewel ik een beetje extra detail wil rond de schouderbladen etc.
Arloid schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:40:
Voor zenithal zal je met heel dunne lagen moeten gaan painten. Kijk bijvoorbeeld naar de gw boxart anno 5ed-7ed. Toen had je het over 5-8 dunne lagen verf voor een kleurverschil merkbaar was. Met zenithal moet je tevens met sterk verdunde verf werken, al ben je er vaak al binnen een paar lagen.
Klinkt lang, duurt lang, geen zin in :+

-Te huur

• Joever
Yagermeister schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:35:
[...]

Ik wil geen display mini's maken maar puur een beetje leger wat fatsoenlijk uitziet om mee te gamen. De blauw wat ik voor ogen heb is Army painter ultramarines waar ik ook alle verven van heb dus dat moet goed komen. Ik heb het inderdaad op diverse youtube vids gezien en daarom was ik erin geinteresseerd maar het klinkt eigenlijk als wat veel werk aangezien ik die hele stap kan overslaan door ineens blauw te spuiten.

[...]

Ik wil inderdaad eigenlijk zo min mogelijk liggen te klooien dus simpel is altijd beter :+

[...]

tnx voor de tip. Dit lijkt ook het meest makkelijke alhoewel ik een beetje extra detail wil rond de schouderbladen etc.

[...]

Klinkt lang, duurt lang, geen zin in :+
Als ik je post good interpreteer dan lijkt mij het het beste dat je de standaard GW methode gaat gebruiken voor je leger. Het is een relatief eenvoudige en snelle methode met een prima resultaat voor de tabletop.
Bij de GW tutorials gebruiken ze ook vaak een gekleurde primer om het primen en basecoaten tot een stap te voegen. Dan, zoals @Ed_L ook al aangeeft, een wash en een door diezelfde kleur blauw weer op de 'zenithal' gebieden te verven. Houdt er echter rekening mee dat de primer vaak iets van kleur afwijkt t.o.v. de verf equilavent.
Mocht je net een stap verder willen gaan, kan je ervoor kiezen door een extra layer kleur te pakken en deze in de schaduw gebieden te verven. Dit kan door een donkerere variant van de basecoat te gebruiken (dus een donkere blauw) of zelfs zwart. Als je het echter iets interessanter wilt hebben, kan je een donkere warme kleur gebruiken om wat kleurcontrast te creëren. Denk aan een heel donkere oranje achtige kleur of een donker paars.
W.b.t. highlights zou je kunnen kiezen door behalve de basecolor op de wash, voor een nog lichtere blauwe verf te gaan welke boven op het blauw komt.

Wil je een mooi resultaat en een korte tijd, kijk dan anders eens naar video's van Marco Frisoni. Hij kan speedpainten met een super resultaat.

• horizon1978
Wat Eldar Harlequin Shadowhunters geverfd:

Was mooie ervaring om die patronen te maken (op een oppervlakte van 9mm bij 0,5mm op de prow).

• horizon1978
... sorry voor de dubbelpost maar het Wraithship is eraan toegevoegd:

[Voor 5% gewijzigd door horizon1978 op 19-11-2021 07:43]

• Arnevld
Oke, tijd voor wat nieuw leven in dit topic.

Wie weet waar je goede STL files kunt vinden voor ' vergelijk bare' modellen aan GW.
Ik heb zojuist een Elegoo Mars 2 pro op de kop getikt voor zwarte vrijdag :-)

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Arnevld schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:34:

Wie weet waar je goede STL files kunt vinden voor ' vergelijk bare' modellen aan GW.
Ik zag op humble bundle een 2-tal bundles met modellen langskomen. Wellicht dat die iets zijn voor je?

https://www.humblebundle....3dprinting_softwarebundle

https://www.humblebundle....letabletop_softwarebundle

-Te huur

• ErikT738

Telegram :X

Het is een beetje afhankelijk van hoe veel het op GW moet lijken. Zo biedt The Maker's Cult bijvoorbeeld units aan van hun eigen factions Valor Korps, Feudal Guard en Iron Hive, die allemaal toch wel iets weg hebben van de GW legers. Op Thingiverse worden wel eens dingen geüpload die iets harder inbreuk maken op het IP met alternatieve namen zoals "shovel enthusiasts".

Als niet-40k speler is het wat lastig voor me om je echt de goede kant op te sturen.

• Arnevld
ErikT738 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:39:
[...]

Telegram :X

Het is een beetje afhankelijk van hoe veel het op GW moet lijken. Zo biedt The Maker's Cult bijvoorbeeld units aan van hun eigen factions Valor Korps, Feudal Guard en Iron Hive, die allemaal toch wel iets weg hebben van de GW legers. Op Thingiverse worden wel eens dingen geüpload die iets harder inbreuk maken op het IP met alternatieve namen zoals "shovel enthusiasts".

Als niet-40k speler is het wat lastig voor me om je echt de goede kant op te sturen.
Thnx dit helpt al wat, Zelf speel ik vornaamelijk AOS dus ik zoek meer freeguild / oude empire modellen voor nu.

• ErikT738
Arnevld schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:22:
[...]

Thnx dit helpt al wat, Zelf speel ik vornaamelijk AOS dus ik zoek meer freeguild / oude empire modellen voor nu.
Misschien is Highlands Miniatures dan meer iets voor jou. Ik heb ook nog ergens een Kickstarter staan die goed op de oude Warhammer Fantasy ridders leek maar ik ben even de naam kwijt.

Artisan Guild heeft mooie fantasy sculpts maar die zijn meer op hun eigen skirmish game en de D&D markt gericht. Ze hebben wel een hoop gratis modellen op Thingiverse.

• Arnevld
ErikT738 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:55:
[...]

Misschien is Highlands Miniatures dan meer iets voor jou. Ik heb ook nog ergens een Kickstarter staan die goed op de oude Warhammer Fantasy ridders leek maar ik ben even de naam kwijt.

Artisan Guild heeft mooie fantasy sculpts maar die zijn meer op hun eigen skirmish game en de D&D markt gericht. Ze hebben wel een hoop gratis modellen op Thingiverse.
Held die van highland zijn geniaal heb net op hun patreon gesubbed hiervoor.

• ItMeAedri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Leuk om de projecten van andere te zien. :)

Zelf ben ik bezig met de Dark Imperium box, die hoop ik toch zeer binnenkort af te hebben.
Hoofdzakelijk nog drie mini's die afgemaakt moeten worden, de Lord of Contagion, Plaguecaster en de Bloatdrone.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Ik heb een giga filedump voor je via torrents.

• Uzuhl

Uzuhl

Ed_L schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:22:
[...]

Ik ben geïnteresseerd O+

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

[...]

Hier mag je die ook even overgooien :)

-Te huur

• ErikT738
[...]

Ssssst niet op het Tweakers forum :P

Of heb je het enkel over legale modellen? GW heeft wel de neiging om modellen waar eigenlijk niets mis mee is alsnog neer te halen (en niemand gaat een Cease & Desist aanvechten tegen zo'n groot bedrijf).

• Jveer
Yagermeister schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:46:
[...]

Hier mag je die ook even overgooien :)
Wat hij zegt O-)

• dongilles
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-11 16:18
[...]

Als je mij deze ook via een Pm kan sturen graag :)

• ItMeAedri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:05
[...]

Ik heb ook wel interesse :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Even voor de lokale mods:
Dit betreft een gecureerde file dump van 40k like bestanden die in de loop der jaren via thingiverse en cults3d gratis zijn aangeboden. Er worden geen illegale bestanden in verwerkt.

Ik zal de boel vanavond even aanzwengelen. Zit op het werk :)

• Uzuhl

Uzuhl

Ed_L schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:05:
Even voor de lokale mods:
Dit betreft een geciteerde file dump van 40k like bestanden die in de loop der jaren via thingiverse en cults3d gratis zijn aangeboden. Er worden geen illegale bestanden in verwerkt.

Ik zal de boel vanavond even aanzwengelen. Zit op het werk :)

• Arnevld
Ja zoals volledig op tweakers laten we de Warez in de PM's houden ;-)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Ik ben er mee bezig hoor, mannen. Blijkbaar zweeft het bestand niet meer op de interwebs, dus ik maak er zelf wel eentje uit mijn 400+GB 40k verzameling. Even kijken of ik dat op een tijdelijke Mega gooi oid. To be continued!

• Korras
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:42
oef, ik heb er zeker ook interesse in. Desnoods offer ik een onedrive account ervoor op, ipv dat je moet klooien met Mega. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee