Miniature Wargaming. Collect, Build, Paint, Play! - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Enigmus schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Hoe mix je een 50/50 (water/acrylverf)? Op een wet palette lijkt het mij lastig omdat het al vochtig is en het overal naartoe kan drijven. Of een verfbakje waar je verf en water toevoegt middels een druppelfles?

[...]
Ik verdun ook op mijn wet pallet, gewoon uit je beker een nattere kwast erop doet wonderen :-)
Is moeilijk uit te leggen misschien kan ik het laten zien op discord oid ?

[ Voor 7% gewijzigd door Arnevld op 12-05-2021 19:10 ]

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Om toch even op de budget koop discussie in te haken. Genoeg tweedehands legers te vinden die niet gevefd zijn, veel mensen haken voor het verfen af met een tweede leger ofzo. Dit is over het algemeen een redelijke tactiek om een nieuw leger te starten.

Niet zo handig als ze al geverfd zijn, verf wilt nog wel eens in het plastic zelf trekken wat van zichzelf al lastiger te strippen is.

Nog een tip, stel je hobby aankopen uit zodat ze in kortingsperiodes vallen, tenzij het 1 doos is ofzo. Al je modellen zijn toch nog niet geschilderd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 09:09
Arloid schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:32:
Nog een tip, stel je hobby aankopen uit zodat ze in kortingsperiodes vallen, tenzij het 1 doos is ofzo. Al je modellen zijn toch nog niet geschilderd. :+
Met andere woorden, zorg ervoor dat je er snel bij bent met de kerst battleforce dozen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:27
Ik moet toch maar eens geloven aan een Wet Pallet, Iemand ervaring met die van Redgrass?
Of beter opties. ik zoek iets dat gewoon goed is en lang mee gaat.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-05 19:21
Arnevld schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Ik verdun ook op mijn wet pallet, gewoon uit je beker een nattere kwast erop doet wonderen :-)
Is moeilijk uit te leggen misschien kan ik het laten zien op discord oid ?
Zou ik erg op prijs stellen, man. Thanks
Arloid schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:32:
Om toch even op de budget koop discussie in te haken. Genoeg tweedehands legers te vinden die niet gevefd zijn, veel mensen haken voor het verfen af met een tweede leger ofzo. Dit is over het algemeen een redelijke tactiek om een nieuw leger te starten.

Niet zo handig als ze al geverfd zijn, verf wilt nog wel eens in het plastic zelf trekken wat van zichzelf al lastiger te strippen is.

Vind het assembleren juist een van de leukste dingen aan warhammer. Heb wel de Indomitus box gesplitst met iemand omdat hij graag de Necron eenheden wilde hebben. Heb je ervaring met het kopen van 40k spul buiten de grenzen? UK (online) winkels schermen redelijk vaak met grote kortingen. Maar de brexit tax zal waarschijnlijk je winst in besparing verkleinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Enigmus schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:14:
[...]

[...]

Vind het assembleren juist een van de leukste dingen aan warhammer. Heb wel de Indomitus box gesplitst met iemand omdat hij graag de Necron eenheden wilde hebben. Heb je ervaring met het kopen van 40k spul buiten de grenzen? UK (online) winkels schermen redelijk vaak met grote kortingen. Maar de brexit tax zal waarschijnlijk je winst in besparing verkleinen.
Ik hekel het assembleren juist. Heel typisch want dat schijnt zeldzaam te zijn. Soms laat ik het zelfs andere assembleren voor een kleinigheidje haha!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jveer
[...]

[...]

Kijk ook effe naar NL webshops kijken, ik shop bijna altijd bij vliegeruit.
Zeker nu, door de Brexit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Jveer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:02:
[...]

Vliegeruit kan ik ook aanbevelen. Ben daar een paar keer geweest en ze hebben altijd goed geholpen. Misschien binnenkort er nog eens een heen gaan.

Ik heb zelfs bijna alles via hun aangekocht.

-Te huur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enigmus
Yagermeister schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:12:
Vliegeruit kan ik ook aanbevelen. Ben daar een paar keer geweest en ze hebben altijd goed geholpen. Misschien binnenkort er nog eens een heen gaan.

Ik heb zelfs bijna alles via hun aangekocht.
Jveer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:02:
Toevallig haal ik daar bijna al mijn verf en ander spul vandaan. Kan het ook iedereen aanraden. Goede prijzen en service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enigmus
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:45:
[...]

Ik hekel het assembleren juist. Heel typisch want dat schijnt zeldzaam te zijn. Soms laat ik het zelfs andere assembleren voor een kleinigheidje haha!
Eerste klus was een hellblaster set en moet zeggen dat het begin niet meeviel. het helpt ook niet wanneer je meerdere bits uitknipt en niet meer weet wat de corresponderende nummers zijn. Vond het ook veel priegelwerk. Uiteindelijk ging het steeds beter en had ik op een gegeven moment niet door dat het al 06:00 in de ochtend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 19:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Jveer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:36:
[...]

Met andere woorden, zorg ervoor dat je er snel bij bent met de kerst battleforce dozen :o
Die vond ik afgelopen jaar minder interessant hoor. Dizen als Dark Imperium, Indomitu, Piety&Pain e.d. zijn qua prijs en inhoud veel beter.
Als ik het goed heb komt er zo een doos voor de nieuwe Orks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
[...]

[...]

PM me maar wanneer het een keer uitkomt, ik shop wel eens bij Element games maar sinds brexit krijg je er continue import tax op.
GW betaald die voor je waardoor je vaak net zo duur of goedkoop uitbent.

Makkelijkste is gewoon Vliegeruit NL webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Edmin schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Die vond ik afgelopen jaar minder interessant hoor. Dizen als Dark Imperium, Indomitu, Piety&Pain e.d. zijn qua prijs en inhoud veel beter.
Als ik het goed heb komt er zo een doos voor de nieuwe Orks.
Ik wilde met de Tau beginnen, dus voor mij was het een mooie uitkomst. Ik had daarmee gelijk een goede basis voor een Tau leger ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
vandaag goede investering gedaan in penselen van Winsor & Newton series 7 en natuurlijk spul om ze mooi te houden. Verder ook een Wet-Palette van Redgrassgames en verder wat goed gereedschap voor het knippen en molt Lines removen. Daarbij ook een army transport koffer, het wordt toch een beetje teveel om zo mee te nemen.

Nieuwe doosjes en verf ga ik morgen even in de local gamestore halen en dan kunnen we weer vooruit!!
ik voel me zo hyped weer!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Enigmus schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:54:

Is geen enkel Tamiya lijmsoort aan te raden zoals een dikkere variant? Sommige miniatuurbouwers gebruiken het zoals EonsofBattle.
De normale zal best prima zijn. Ik heb alleen ervaring met de extra thin.
Hoe mix je een 50/50 (water/acrylverf)? Op een wet palette lijkt het mij lastig omdat het al vochtig is en het overal naartoe kan drijven. Of een verfbakje waar je verf en water toevoegt middels een druppelfles?
Ligt eraan waar je het in mixt. In een wetpalette zal je wat minder water toevoegen dan op een normale palette. Tevens gaat het mixen meer op gevoel dat absolute verhoudingen. Geen enkele verf is namelijk even dik en afhankelijk van de toepassing wil je het wat dikker of dunner.
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:45:
[...]

Heel herkenbaar. Ik hekel niet zo het assembleren zelf, maar het eeuwige verwijderen van de gietlijnen. Daar heb ik zo’n hekel aan. Daarom print ikzelf steeds meer de laatste tijd. Dan heb je geen gietlijnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Joever op 13-05-2021 14:06 ]

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wq3SyJqcqHVjfP7WD1Egt10vcLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7bsqV3ebNiyS1KtiJZogIRp.jpg?f=fotoalbum_large

Deel 1 binnen, vanmiddag besteld in de webshop van Mini Hobby en zelfs meteen op kunnen halen in de winkel in Rotterdam. Bestelde vroeger ook altijd bij vliegeruit maar dit bevalt beter. Vooral omdat ze meer voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:56:
[Afbeelding]

Deel 1 binnen, vanmiddag besteld in de webshop van Mini Hobby en zelfs meteen op kunnen halen in de winkel in Rotterdam. Bestelde vroeger ook altijd bij vliegeruit maar dit bevalt beter. Vooral omdat ze meer voorraad hebben.
De voorraad van minihobby is om te janken, en de levertijden ook.
Wacht al 3 maanden op iets simpels als tufts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Arnevld schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:32:
[...]

Oei nooit last van gehad, geen idee hoe het met rand producten zit maar winkel stond vol met doosjes.
Iedereen moet vooral kopen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Bij mij is dat hoofdzakelijk bij mijn LCS in Uden met hier en daar een uitzondering zoals deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Ik heb trouwens mijn Demon op reddit geplaatst voor een wedstrijd. Als jullie mij upvoten zou ik jullie dankbaar zijn.

https://www.reddit.com/r/.../comments/nc1eu9/armaros/

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Joever schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:51:
Ik heb trouwens mijn Demon op reddit geplaatst voor een wedstrijd. Als jullie mij upvoten zou ik jullie dankbaar zijn.

https://www.reddit.com/r/.../comments/nc1eu9/armaros/
Ben benieuwd naar dat vuur, heb je die gewetblend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Arnevld schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:17:
[...]

Ben benieuwd naar dat vuur, heb je die gewetblend ?
Airbrush ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 19:14
Zo, mijn aankoop ook bedacht:

1x de 76 euro case
1x Start Collecting Slaanesh
1x Start Collecting Chaos Marines

In september is mij verteld "Wacht even met Chaos marines, die krijgen totaal nieuwe psullen" in de GW Eindhoven, ik wacht nog steeds :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Arnevld schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:32:
[...]

Moet je eens binnen kijken. De voorraad is behoorlijk groot en hij is de winkel pas in septembet begonnen :)
Hij heeft ook uitgebreid gereageerd op de soms lange levertijden. Spullen komen gewoon niet aan in NLD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Tbh, alles is beter als de zaken hier in de omgeving;

Spel En Meer (Zoetermeer). Vage zaak met vaak veels te dure producten
Warhammer Den Haag. Gezellig, maar daar hoeft m'n vrouw niet te zoeken voor models, dat wordt heel snel heel creepy
Warhammer Rotterdam/Utrecht, goede zaken waar je goed geholpen wordt. Maar ook wel weer 30-40 minuten rijden :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:46:

Is dat dat kleine zaakje in de Dorpsstraat?
Warhammer Den Haag. Gezellig, maar daar hoeft m'n vrouw niet te zoeken voor models, dat wordt heel snel heel creepy
Uhm... wow
Warhammer Rotterdam/Utrecht, goede zaken waar je goed geholpen wordt. Maar ook wel weer 30-40 minuten rijden :+
Zit er in jouw regio niet ook niet iets in Leiden? De Tafelridder, geloof ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Edmin schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Is dat dat kleine zaakje in de Dorpsstraat?

[...]

Uhm... wow

[...]

Zit er in jouw regio niet ook niet iets in Leiden? De Tafelridder, geloof ik?
Dat is dat zaakje ja. nogal slechte ervaringen met de "Service" (Doosje verf, stond op 15 euro. Dus ik wil het afrekenen, "Oh nee! deze is 30 euro, ik ga toch niet met verlies iets aan je verkopen".. ZET HET ER DAN NIET OP)

Ter idee; GW Den haag 3 bezoeken

1.) Ze stond verderop even te kijken, gelijk een andere klant op haar af "Moet ik je even uitleggen hoe het spel werkt"
2.) "Oh kom je voor je vriend wat kopen? Wat leuk voor hem!"
3.) 2 bezoekers die met elkaar bespreken dat een vrouw er toch echt niet hoort bij een mannen hobby als warhammer

Tafelridder ben ik echt al jaren niet meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Tafelridder kan ik wel aanraden, althans vanuit m'n ervaring met de infinity community daar. Gezellige gasten, de sfeer is ook redelijk laid back bij de infinity gasten met aardig wat contact tussen de organisatoren die in Leiden, Rotterdam en Utrecht zitten. In Den Haag heeft het nooit aangeslagen, een paar keer wat gepost in de facebook chat maar je krijgt meer antwoord van een stenen muur.

Maar goed, ben eerder geneigd om eerst te kijken of er ook wat infinity spelers 40k spelen dan bij de winkel aan te schuiven. Of vanuit hier, 40k heeft alsnog geen prioriteit maar mocht iemand 2 legers of genoeg models voor een kleiner potje hebben ben ik wel bereid om naar Den Haag te fietsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-05 19:51
corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:21:
[...]

Dat is dat zaakje ja. nogal slechte ervaringen met de "Service" (Doosje verf, stond op 15 euro. Dus ik wil het afrekenen, "Oh nee! deze is 30 euro, ik ga toch niet met verlies iets aan je verkopen".. ZET HET ER DAN NIET OP)

Ter idee; GW Den haag 3 bezoeken

1.) Ze stond verderop even te kijken, gelijk een andere klant op haar af "Moet ik je even uitleggen hoe het spel werkt"
2.) "Oh kom je voor je vriend wat kopen? Wat leuk voor hem!"
3.) 2 bezoekers die met elkaar bespreken dat een vrouw er toch echt niet hoort bij een mannen hobby als warhammer

Tafelridder ben ik echt al jaren niet meer geweest.
Dan is de zaak in Antwerpen ook geen aanrader,

Hele grote zaak, maar er zit een dille & camille tegen over.

Je snapt dat ik de WH winkel in rol en de vriendin de dille, alleen ik kan langer naar plastic kijken dan zij naar prul dus die hele zaak valt in stilte als er een vrouw binnen komt zetten, soort van hert in de koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dutchone schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:43:
[...]

Dan is de zaak in Antwerpen ook geen aanrader,

Hele grote zaak, maar er zit een dille & camille tegen over.

Je snapt dat ik de WH winkel in rol en de vriendin de dille, alleen ik kan langer naar plastic kijken dan zij naar prul dus die hele zaak valt in stilte als er een vrouw binnen komt zetten, soort van hert in de koplampen
Nou ja, dat dus. En als ze dan ook nog begint "Ik zoek een aanvulling op m'n Chaos leger. Wat is een goede low point caster van Tzeentch", dan raken ze al helemaal in de stress. Een vrouw die het spel speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:45:
[...]

Nou ja, dat dus. En als ze dan ook nog begint "Ik zoek een aanvulling op m'n Chaos leger. Wat is een goede low point caster van Tzeentch", dan raken ze al helemaal in de stress. Een vrouw die het spel speelt?
Je blijft het houden in "Games" waar de grote populatie mannen is, als of er een unicorn binnen komt zetten.

Daar in tegen kan ik Rotterdam aanraden (wel uit mannen oogpunt), Maar ik heb mij daar nooit aan gestaard als " er staat een onbekende persoon in de winkel" het is een klein zaakje dus de meeste mensen kennen elkaar. Maar ik heb daar wel vriendelijk onder een tournoei met een speler staan praten die mij heel de game even uit probeerde te leggen onder het spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Dutchone schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:49:
[...]

Je blijft het houden in "Games" waar de grote populatie mannen is, als of er een unicorn binnen komt zetten.

Daar in tegen kan ik Rotterdam aanraden (wel uit mannen oogpunt), Maar ik heb mij daar nooit aan gestaard als " er staat een onbekende persoon in de winkel" het is een klein zaakje dus de meeste mensen kennen elkaar. Maar ik heb daar wel vriendelijk onder een tournoei met een speler staan praten die mij heel de game even uit probeerde te leggen onder het spelen.
Rotterdam is ook een leuke zaak! Medewerkers die ook niet te bang zijn nieuwe mensen te helpen en tips te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ik moet nog een keer echt bij tabeltop kingdom binnenlopen, zowel Den Haag als Rotterdam. Tot nu toe geen beste indruk van het personeel, kijken je een beetje schaapachtig en onpersoonlijk aan als je vragen stelt.

Zo te horen is Zoetermeer dus ook de fiets en tramtocht niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb nooit dat GW Den Haag me raar aan kijkt, maar ik ben dan ook geen vrouw :P Wel kom ik daar eigenlijk alleen maar voor boeken, ongeveer twee of drie keer per jaar ofzo. Vind het altijd wel leuk, sta meestal een hele tijd te praten met ze over de lore. Nu had ik de laatste keer dat ik er was ook een Night Lords tshirt aan, dus dat was ook meteen een ijsbreker :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Maar elke zaak goed of slecht, Gatekeeping blijft de dooddoener voor hobby's..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Dutchone schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:47:
Maar elke zaak goed of slecht, Gatekeeping blijft de dooddoener voor hobby's..
Bovenstaande is geen gatekeeping. Gewoon een kwestie van nerds die een vrouw zien. Ik heb al heel wat Tweakers meets meegemaakt dus ken het fenomeen maar al te goed :+

En over gatekeeping an sich ben ik ook verdeeld. Iedereen is welkom in 'mijn' hobby, maar alleen als je met goede bedoelingen komt. Dat geldt overigens voor alles in mijn leven. Maar laten we deze Twitter discussie niet hier voeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Edmin schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:43:
[...]

Moet je eens binnen kijken. De voorraad is behoorlijk groot en hij is de winkel pas in septembet begonnen :)
Hij heeft ook uitgebreid gereageerd op de soms lange levertijden. Spullen komen gewoon niet aan in NLD.
Toen ik deze order bestelde, waren alle artikelen op voorraad (wat hij ook gemeld had op discord)
En nogsteeds is maar 2/3 geleverd, ik ga vanmiddag even buurten is 15 min rijden misschien vind ik nog wat anders leuks :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:46:

GW Rotterdam zijn allemaal helden, nog nooit zo'n goede GW mee gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Arloid schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:04:
Ik moet nog een keer echt bij tabeltop kingdom binnenlopen, zowel Den Haag als Rotterdam. Tot nu toe geen beste indruk van het personeel, kijken je een beetje schaapachtig en onpersoonlijk aan als je vragen stelt.

Zo te horen is Zoetermeer dus ook de fiets en tramtocht niet waard.
TTK is een goede winkel, ik ken die in rotterdam alleen het is echt een spellenwinkel.
Ze weten een hoop over veel maar niet de fijne dingen, dan raad ik toch GW aan alleen is TTK goedkoper ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Die in Rotterdam heeft enigszins de Gamers of the West spelers geërfd, wordt een beetje lastig om de Rotterdamse TTK groep met de Hagenezen te vergelijken.

Vaak groeien de zelfde bloemetjes in zowel de GW als de algemene wargaming locaties. Je bent wat vrijer om zelf te bepalen welk spel je in een algemene winkel speelt maar beide winkels en communities lijken mij wel de moeite waard om zo nu en dan te bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enigmus
Ben absoluut geen advocaat van de duivel, maar heb alleen maar positieve ervaringen opgedaan bij GW Den Haag. Bezoekers die werden opgevangen door een vrouwelijke medewerker waren gewoon beleefd tegen haar en met de max-3-personen regel hield ze alles goed in de gaten. Zowel bij het afstand nemen als alle klanten voldoende aandacht geven.

Tijdens de release dag van Indomitus waren er ook vrouwen (met gezelschap) in een rij aanwezig die normaal werden bejegend. Heb meerdere malen verschillende dames een kijkje laten nemen in de zaak. Van ongemak(kelijke momenten), buiten een verkooppraatje van de medewerker, was geen sprake. Dat is eigenlijk het enige minpuntje. Ze pushen citadel producten hard, ondanks dat er (betere) alternatieven zijn. Verder vind ik ze altijd erg enthousiast (met groeten en de tijd nemen) en qua deskundigheid was het prima (voor zover mijn weet er kijk op heeft).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EukyaKex310v7x2yIqRYbLwuOzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evPAbjFwvYUsQ8M4Nu4R5Hcp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan weer echt vooruit, ook mijn zoektocht naar de perfecte kwast is begonnen, overigens gaat een goede vriend van mij een custom houten boxje maken voor de kwastjes inclusief gravering.
Ook voor het eerste bij scenery workshop besteld. Had er nog nooit van gehoord maar bevalt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
AdmiraalTimbo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:44:
[Afbeelding]

Ik kan weer echt vooruit, ook mijn zoektocht naar de perfecte kwast is begonnen, overigens gaat een goede vriend van mij een custom houten boxje maken voor de kwastjes inclusief gravering.
Ook voor het eerste bij scenery workshop besteld. Had er nog nooit van gehoord maar bevalt super.
De W&N kwasten zijn echt geweldig, goed verzorgen en dan zorgen ze ook goed voor jou.

Ik moet zelf nog wel een keer een grotere kwast hebben voor grote oppervlaktes die ik in eerste instantie niet heb gekocht om dat ik nog een grote GW kast had, maar de punt split telkens en haren die uit steken terwijl de kwast de zelfde verzorging krijgt als W&N...

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchone op 16-05-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Dutchone schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:23:
[...]

De W&N kwasten zijn echt geweldig, goed verzorgen en dan zorgen ze ook goed voor jou.

Ik moet zelf nog wel een keer een grotere kwast hebben voor grote oppervlaktes die ik in eerste instantie niet heb gekocht om dat ik nog een grote GW kast had, maar de punt split telkens en haren die uit steken terwijl de kwast de zelfde verzorging krijgt als W&N...
Ik heb er zelf geen, maar houdt er rekening mee dat er de laatste tijd steeds meer berichten komen dat de kwaliteit van W&N minder aan het worden is en er ook genoeg namaak in omloop zijn.

Zelf ben ik van Raphael Kolinsky gecharmeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miel71
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05 21:39
Ja klopt, ik ‘hoor’ dit ook steeds vaker. Ik kan hier zelf geen input over geven gezien ik ben overgestapt naar de Raphael 8404 serie, deze hebben een mooie volle body waardoor je even kan door schilderen.

Een paar kleine tips voor het behoud van je kwasten:
- spoel ze regelmatig schoon tijdens het schilderen.
- zorg ervoor dat je tijdens het schoonspoelen niet de kwast over de bodem van je glas of iets haalt, ligt vaak vol met pigment wat je niet in je kwast wilt hebben.
- zorg dat het verf niet verder dan de helft van de kwast komt, liefst nog minder.
- ga geen kleuren mengen met je mooie kwasten.
- na elke paintsessie de kwast schoonmaken met de daarvoor bedoelde zeep, zoek daar even een YT filmpje van op hoe je dit het beste kan doen, zit een klein beetje techniek achter.
- Als het lukt je kwasten naar beneden laten opdrogen, dus geen houders gebruiken waar je kwast naar boven wijst. Dit kan ervoor zorgen dat eventuele restverf (in combinatie met de vocht in je kwast) naar de kern zakt.

Waar dit allemaal op neerkomt is dat je niet wilt dat er verf diep in de kern van je kwast komt. Dit zorgt ervoor dat hij gaat splitsen. Als je ze goed onderhoud en normaal met de kwasten omgaat, valt de aanschaf prijs uiteindelijk wel mee zolang dat ze mee kunnen gaan. Synthetische kwasten daarin tegen... zijn goed voor grofwerk, maar anders dan dat zeker niet.

Veel plezier met je aanschaf! Ikzelf ben erg blij diezelfde stap te hebben gemaakt!!

Edit: voor drybrush raad ik goedkope make-up kwasten aan. Zijn veel fijner (en goedkoper) dan wat grote merken aanbieden. Zijn voor een prikkie te krijgen bij de drogist of primark of iets.

[ Voor 6% gewijzigd door Miel71 op 16-05-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
AdmiraalTimbo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:44:
[Afbeelding]

Artis opus, ik ben verkocht man wat een kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Miel71 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:55:
Ja klopt, ik ‘hoor’ dit ook steeds vaker. Ik kan hier zelf geen input over geven gezien ik ben overgestapt naar de Raphael 8404 serie, deze hebben een mooie volle body waardoor je even kan door schilderen.

Een paar kleine tips voor het behoud van je kwasten:
- spoel ze regelmatig schoon tijdens het schilderen.
- zorg ervoor dat je tijdens het schoonspoelen niet de kwast over de bodem van je glas of iets haalt, ligt vaak vol met pigment wat je niet in je kwast wilt hebben.
- zorg dat het verf niet verder dan de helft van de kwast komt, liefst nog minder.
- ga geen kleuren mengen met je mooie kwasten.
- na elke paintsessie de kwast schoonmaken met de daarvoor bedoelde zeep, zoek daar even een YT filmpje van op hoe je dit het beste kan doen, zit een klein beetje techniek achter.
- Als het lukt je kwasten naar beneden laten opdrogen, dus geen houders gebruiken waar je kwast naar boven wijst. Dit kan ervoor zorgen dat eventuele restverf (in combinatie met de vocht in je kwast) naar de kern zakt.

Waar dit allemaal op neerkomt is dat je niet wilt dat er verf diep in de kern van je kwast komt. Dit zorgt ervoor dat hij gaat splitsen. Als je ze goed onderhoud en normaal met de kwasten omgaat, valt de aanschaf prijs uiteindelijk wel mee zolang dat ze mee kunnen gaan. Synthetische kwasten daarin tegen... zijn goed voor grofwerk, maar anders dan dat zeker niet.

Veel plezier met je aanschaf! Ikzelf ben erg blij diezelfde stap te hebben gemaakt!!

Edit: voor drybrush raad ik goedkope make-up kwasten aan. Zijn veel fijner (en goedkoper) dan wat grote merken aanbieden. Zijn voor een prikkie te krijgen bij de drogist of primark of iets.
Kleine aanvulling :
Voor de meeste misschien logisch maar toch.

Gebruik de kwasten alleen voor je normale verf en niet voor je washes en texture paint. Misschien tof om in de topic start een kopje te maken met basic do’s and dont’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Arnevld schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Artis opus, ik ben verkocht man wat een kwaliteit
Hoe bevallen ze? Misschien ga ik ze nog wel eens aanschaffen in de toekomst. Ik heb graag vergelijkingsmateriaal. Vandaar dat ik de komende tijd verschillende ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
AdmiraalTimbo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:49:
[...]

Hoe bevallen ze? Misschien ga ik ze nog wel eens aanschaffen in de toekomst. Ik heb graag vergelijkingsmateriaal. Vandaar dat ik de komende tijd verschillende ga proberen.
Ik vergelijk met GW, als GW een 5 a 6 is zal dit een 10 zijn.
De vorm, de feeling de hoeveelheid paint die er in een kwast pas is bizar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miel71
Arnevld schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:00:
[...]

Ik vergelijk met GW, als GW een 5 a 6 is zal dit een 10 zijn.
De vorm, de feeling de hoeveelheid paint die er in een kwast pas is bizar
Helaas heb ik dus geen goede ervaring met Artis Opus, gelijk bij de aanraking van verf splits de punt van de kwast (nummer 1)...en niet meer goed te krijgen! Zodra de kwast vocht raakt splits hij gewoon. aangeschaft via Kickstarter, eigenlijk daarna niet meer aangeraakt gezien ik de rest te klein vond voor echt gebruik. De zeep wat erbij zat nog het meest gebruikt😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Miel71 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:03:
[...]

Helaas heb ik dus geen goede ervaring met Artis Opus, gelijk bij de aanraking van verf splits de punt van de kwast (nummer 1)...en niet meer goed te krijgen! Zodra de kwast vocht raakt splits hij gewoon. aangeschaft via Kickstarter, eigenlijk daarna niet meer aangeraakt gezien ik de rest te klein vond voor echt gebruik. De zeep wat erbij zat nog het meest gebruikt😂
Enige issue die ik had is dat ik ze in februari heb besteld en ze pas twee weken in huis heb haha.
Maar jouwe klinkt wel erg naar, voor mij waren het deze of de squidmar brushes.

Weekendje werk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znRl7rARaBVzyIQLU79ZALIfKNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgAQbf5OXaeQJTjvAdOOs999.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Arnevld op 16-05-2021 22:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• corset
Hier lokaal maar besloten dat we gaan beginnen aan nieuwe legers

Ik: Hedonites of Slaanesh + Demons of Slaanesh
vrouw: Tzeentch + Khorne
Zus: Vampire Counts
Vriend van Zus: Seraphon

als m'n salaris dus binnen is even een start setje halen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edumanas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-06-2021
Vampire counts? Terwijl de soulblight net uit zijn? Ik had al weer een poosje niks gepost, hard bezig aan mijn Cursed City. Waarvan hier een voorbeeldje..... URL="https://tweakers.net/i/0IqNsfBjceTENYY-q0t5Z3fVAts=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/upAaRfkZgo1jWqBBrKlsibZq.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m8Ijaf4AWimFYCjYsApLTvo34A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upAaRfkZgo1jWqBBrKlsibZq.jpg?f=fotoalbum_large[/URL]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2Strj3MBQpHUzYbs4t7yGAhBlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8pfJiH5kJrQdb9vfDpk4jMS.jpg?f=fotoalbum_large

One down, echt toffe modellen om te schilderen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvFajszmpIM-FoeX30FyCGjO0NU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHYSG7voRXmuJkAffSRlwldA.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk me de base nog maar die doe ik altijd op het einde en dan allemaal tegelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 17-05-2021 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Begonnen met een paar varkentjes, zenethol prime met de airbrush rest wordt lekker kwasten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZS_mmoD3_i6CZXECx57bA38iG2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXdFIFQoCvadTa1pxqhxQVEj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jveer
Ik zat gisteren ook in een lekkere paint flow!
Ik heb namelijk m'n (oude finecast versie) Lelith Hesperax zo goed als af gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmQ4_fZqt5GJAkCI7LkIVnIPp9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5w2rQfBwfCNeQRZjzQgIOUC4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5R5xP3yyE0dFyJ0U8LBMldbRipc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9rAMxIvVJ6OxL9YLt9Y1Hl0.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even wat highlights toevoegen en de rotsen waar ze op staat schilderen en dan is ze klaar! :D

Weet nog niet of ik nou een grote fan ben van haar huid, maar dit is het beste wat ik er nu van kan maken :*) Gelukkig hebben de T'au en Space Wolves armor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Joever schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:35:
[...]

Ik heb er zelf geen, maar houdt er rekening mee dat er de laatste tijd steeds meer berichten komen dat de kwaliteit van W&N minder aan het worden is en er ook genoeg namaak in omloop zijn.

Zelf ben ik van Raphael Kolinsky gecharmeerd.
Goed om te weten, Ik heb mijn kwasten toen gewoon in een art supply winkel gekocht.

Maar die zijn ook maar afhankelijk waar hun supply vandaan komt, helaas is online daar wel een stuk gevoeliger voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edumanas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-06-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5JeBth61GqT1FcgPQVWADmUbdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYN0tCakghIPV0t4kgmNc75d.jpg?f=fotoalbum_large En nog 1 klaar....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxVnSR3_MtRYgeORlwVA5C98Tmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pVuCBfWm4cHcuZdgkDchvGI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben vooral bezig met al de wapens schilderen atm. Die op de foto is bijna af, maar al redelijk blij me de looks

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Skragbrown met wat airbrush thinner er door gedaan, daarna agrax shade door de airbrush heen vind het een vet resultaat voor een probeerseltje.
Rest gaat met de artis opus erop gekliederd worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkqPkPA-I_BxrLGKykPp1-Q2ar0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4p3H0RWY3Siw3VblWeD6ZAyR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Arnevld op 18-05-2021 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miel71
Erg leuk om al het paintwork te zien!! Dit weekend verder gegaan met bases voor de gobbies. Nog wat inktwerk en tuft plakken en klaar. Dan nog wat puntjes op de i en ga ik beginnen aan de forestspiders, zin in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4fOpit2u4G_5hTigZoGpKbQgDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clhYMoGICodNAr306zQKJ8KQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
Arnevld schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:02:
Skragbrown met wat airbrush thinner er door gedaan, daarna agrax shade door de airbrush heen vind het een vet resultaat voor een probeerseltje.
Rest gaat met de artis opus erop gekliederd worden

[Afbeelding]
Dat ziet er erg netjes uit voor je (één van je?) eerste airbrush sessies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Jveer schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:12:
[...]

Dat ziet er erg netjes uit voor je (één van je?) eerste airbrush sessies!
Thnx, Denk dat ik wel 100 uur aan youtube materiaal heb gekeken.
Heb niet eens Airbrush paints maar citadel en vallejo die ik verdun met water / airbrush thinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Arnevld schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:39:
[...]

Thnx, Denk dat ik wel 100 uur aan youtube materiaal heb gekeken.
Altijd handig dat Youtube materiaal. Heb ik ook heel veel gedaan. Marco Frisoni overigens al bekeken?
Heb niet eens Airbrush paints maar citadel en vallejo die ik verdun met water / airbrush thinner
Ook zeker niet doen. Is gewoon een marketing truc. Gewoon lekker blijven verdunnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Enigmus
Dinsdag gaat het gips om mijn pols verwijderd worden. Dát, een negatieve coronatest én het bericht dat ik binnenkort gevaccineerd word stemt mij super positief en zelfs moedig om eindelijk te beginnen met schilderen. Heb wat spul gekocht voor extra incentive. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PN_Y5N8tUr18Q17OP1XyqeyyegI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYZyiIHL6lDP0ACVkyq28LHU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTDc6i1_lnV-yKBMGbeE7FYgby4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LXKEbZ9g7OuZYinMDBF37j5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
Miel71 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:03:
[...]

Wat je kan proberen is wat kwastzeep (misschien van een ander merk?) aanbrengen op je kwast, puntig maken en het een nacht laten inwerken. Voordat je het gaat gebruiken spoel je al de zeep weg en hopelijk heb je dan weer een goede kwast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Enigmus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:08:
Dinsdag gaat het gips om mijn pols verwijderd worden. Dát, een negatieve coronatest én het bericht dat ik binnenkort gevaccineerd word stemt mij super positief en zelfs moedig om eindelijk te beginnen met schilderen. Heb wat spul gekocht voor extra incentive. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie verzameling !
RIP die ene paint handle :-)
heb je misschien een linkje naar die lamp? ziet er verdomd handig uit

[ Voor 3% gewijzigd door Arnevld op 20-05-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
Arnevld schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:15:
Mooie verzameling !
RIP die ene paint handle :-)
Beetje weggegooid geld inderdaad. Moet zeggen dat ik voor het aanschaffen al op de hoogte was van hout en kneedgum, maar was nog niet overtuigd. Vind hout toch prettiger om mee te werken en voelt natuurlijker aan.
Arnevld schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:15:
heb je misschien een linkje naar die lamp? ziet er verdomd handig uit
https://www.bol.com/nl/p/-/9200000087994923/?s2a=
Kocht het in eerste instantie als vergrootglas (2.25x). Het geeft koudwit licht af en is redelijk fel. Waar je wel rekening mee moet houden is de lengte (105cm) en dat je het middenstuk niet kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Ik gebruik hiervoor een vergrootglasbril. Zo hoef ik niet door zo'n ding te gaan kijken maar heb ik het vergrootglas altijd voor mijn neus

Die nieuwe GW painthandle is trouwens wel fijn voor airbrushers. Met die handle kan je namelijk goed bij de onderkant van je model komen tijdens het airbrushen.

Zelf vind ik Rathcore handles het fijnste. Van hout gemaakt, super grip en ligt lekker in je handle. En er zit een standaard op, om je steunvinger op te laten rusten. Super fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Ik merk dat ik vooral bezig ben met het organiseren van mijn hobby ook. Vandaag magneet sheet gekocht en magneten. Zodat ik van iedere doorzichtige kist een troop transport kist kan maken. Tevens ook onderstaande kist gefixed precies fijn genoeg voor al mijn verf en andere dingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Om1MsQvz6cumY9FGCf2gXkLj7co=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQKiKgTk1CGoSELmBlwudJgT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV-Z51PM3OTkH6sYIvtnNj29ZVk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmWZbVZ7vtxNDvmJB1vVdoac.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-05 13:17
Heeft iemand tips voor het primen van de miniaturen??

Eerst primede (is dat een woord?) altijd met de hand. Na op internet de spuitbussen gezien te hebben ook maar eentje aangeschaft.

Echter lukt het mij nooit om goed te spuiten. Altijd komt er teveel verf in de kleine gaatjes enzo, waardoor ik niet meer goed de details kon aanbrengen op de miniaturen... Nou ben ik een perfectionist dus dat ging er niet in bij mij. De hobby nu al maanden links laten liggen omdat ik er de pest in heb dat ik de miniaturen niet goed kan primen met een spuitbus.

So... iemand tips?

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Generaal Pep schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:40:
Heeft iemand tips voor het primen van de miniaturen??

Eerst primede (is dat een woord?) altijd met de hand. Na op internet de spuitbussen gezien te hebben ook maar eentje aangeschaft.

Echter lukt het mij nooit om goed te spuiten. Altijd komt er teveel verf in de kleine gaatjes enzo, waardoor ik niet meer goed de details kon aanbrengen op de miniaturen... Nou ben ik een perfectionist dus dat ging er niet in bij mij. De hobby nu al maanden links laten liggen omdat ik er de pest in heb dat ik de miniaturen niet goed kan primen met een spuitbus.

So... iemand tips?
YouTube: Miniature Painting Tip: How to Prime Miniatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-05 13:17
Toevallig precies dit filmpje had ik gezien voordat ik de spuitbus had aangeschaft... Ik kijk altijd naar deze gast ze filmpjes, superwerk doet hij. Klaarblijkelijk heeft dit filmpje niet echt geholpen... :-(

Ik gebruik trouwens niet de spuitbussen die hij gebruikt. Ik had een spuitbus van GW gekocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Generaal Pep op 21-05-2021 15:45 ]

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miel71
Generaal Pep schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:44:
[...]

Toevallig precies dit filmpje had ik gezien voordat ik de spuitbus had aangeschaft... Ik kijk altijd naar deze gast ze filmpjes, superwerk doet hij. Klaarblijkelijk heeft dit filmpje niet echt geholpen... :-(

Ik gebruik trouwens niet de spuitbussen die hij gebruikt. Ik had een spuitbus van GW gekocht.
Heb je goed geschud? En dan heb ik het niet over 1 minuut maar zeker 5 minuten schudden? Buitentemperatuur speelt ook een rol (mag hopen dat je buiten primed). Dus niet kouder dan 10 graden en niet warmer dan 25 graden.
Het klinkt ook alsof je te dicht op je miniaturen zit en te lang spuit misschien. Je moet met kleine sprays werken zodat je ziet wat je dekt.

Als je een foto plaatst kunnen we misschien wat specifieke tips geven. Dit geeft namelijk beeld van wat er eventueel fout is gegaan.

En probeer je perfectionisme los te laten, helemaal in deze hobby. Doe je dit niet kan ik je garanderen dat je na je eerste miniatuur de hobby al links laat liggen. Schilderen is nu eenmaal een proces van leren.

Have fun!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Generaal Pep schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:44:
[...]

Ik doe sprays echt van een halve meter af stand, en dan kleine sprrt sprrts.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miel71
hexta schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:49:
[...]

Ik doe sprays echt van een halve meter af stand, en dan kleine sprrt sprrts.
Kan je anders een fotootje plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Miel71 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:09:
[...]

Kan je anders een fotootje plaatsen?
Ik geloof dat je iemand anders bedoelde.

Overigens, ik kon het niet meer laten, heb Adeptus mechanicus Kataphron Battle Servitors gehaald.
Past niet in mijn killteam, niet echt bedoeld om mee te spelen oid, ik wilde gewoon weer graag wat in elkaar zetten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miel71
hexta schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Ik geloof dat je iemand anders bedoelde.

Overigens, ik kon het niet meer laten, heb Adeptus mechanicus Kataphron Battle Servitors gehaald.
Past niet in mijn killteam, niet echt bedoeld om mee te spelen oid, ik wilde gewoon weer graag wat in elkaar zetten. :D
Haha oeps idd!! Halve meter is wel ver niet? Kans dat de coating korrelig wordt. Maarja het gaat om de coat en niet hoe het eruit ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Halve meter is veel te ver, maar de exacte afstand is nogal afhankelijk van het type spuitbus. Ik vind GW / Citadel bussen minder fijn dan Vallejo, maar dat is heel persoonlijk. Mik altijd naast je mini, spuit en maak een polsbeweging over de mini heen, laat los. Rins & repeat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGXyyyH-g1MPhNKaSNYFZJpXfNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILwPxot8u9rlgSoIjAjZbMcm.jpg?f=fotoalbum_large

Hier maar een plaatje van mijn Adeptus Mechanicus.
Ik was van plan een killteam te starten, maar elke keer ben ik zo overdonderd door alle keuzes qua wapentuig etc dat ik het onderzoek weer stop en toch gewoon met mijn Necrons ga spelen. :')
Dus de rest zit nog in de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 613510

hexta schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:23:
[Afbeelding]

Hier maar een plaatje van mijn Adeptus Mechanicus.
Ik was van plan een killteam te starten, maar elke keer ben ik zo overdonderd door alle keuzes qua wapentuig etc dat ik het onderzoek weer stop en toch gewoon met mijn Necrons ga spelen. :')
Dus de rest zit nog in de doos.
The Omnisiah is pleased _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Dus... Iemand die 50 euro voor 5 heavy intercessors will betalen? Of 100 euro voor Raducar's Court (en dan nog 30 voor Radukar zelf...)?

Nee, ik ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miel71
Edmin schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:07:
Dus... Iemand die 50 euro voor 5 heavy intercessors will betalen? Of 100 euro voor Raducar's Court (en dan nog 30 voor Radukar zelf...)?

Nee, ik ook niet :/
Ja idd, echt bizar duur zeg! Ik schrok vooral van Raducar’s court! Dat is bijna Cursed city zelf...

De start collecting Soulblight Gravelords vind ik wel iets hebben, niet voor de GW prijs, maar de vliegeruit prijs is wel aantrekkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tmgij0oBW0atRAd2BHC1u4iVKLk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52EVoQHK0Sm3Z6lCi6z7w8iJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSPGFx9PaPZxQiP7a0Ju2-FsRg4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsZbW2srOULUkmx992XAjrWN.jpg?f=fotoalbum_tile

Ze worden echt gaaf, maar ik stop er voor core units echt veel tijd in. Straks op het einde het armor ook nog highlighten lijkt nu een beetje flat. Ach het houd me van de straat!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njyXeDwKcsuey0XqVGRt4TyrXqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJV1pUbuIkKMVYf5NGsDbg9i.jpg?f=fotoalbum_large

Holy moly dit werkt echt meer als prima. Wat zelf klevende magnet sheet en de bases gemagnetiseerd en je kan de kist zo op zijn kant zetten zonder dat er ook meer iets beweegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Hmm die van jou werken beter dan de mijne. Ik verdenk het magnetisch papier....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
AdmiraalTimbo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:28:
[Afbeelding]

Holy moly dit werkt echt meer als prima. Wat zelf klevende magnet sheet en de bases gemagnetiseerd en je kan de kist zo op zijn kant zetten zonder dat er ook meer iets beweegt!
Heb mijne niet binnen foto bereik.
Ik heb een zelfde systeem maar dan met een ikea bak met handvat in het midden is geniaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odE8Zp4Hr1Ss34C4tahTcaZSlqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpy7GVZyU0gthiFmWpy7b8Mc.jpg?f=fotoalbum_large

Ook weer drie varkentjes af!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1Ol6mtfRC6NT25tXEP-V-VydmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0o3g9v3S52CKsl84xTGQ5A7.jpg?f=fotoalbum_large

Gister (semi illegale) business meeting gehad.
Met paar mensen wat fun games gespeeld en binnenkort weel vol gas etc trainen voor aos worlds met het rotterdam team.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSTO6uQPWzWFwhG2CHc3nMWSw5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z85eLRJxbjNdp87uWANpYOv3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Kan iemand mij een beetje verder op weg helpen met het volgende.... :

Ik wil graag wat games gaan streamen op een frequente basis.
Hiervoor wil ik een camera aanschaffen waardoor je het hele speelveld 6X4 zou moeten kunnen zien in topdown view.
Die wil ik het liefst direct via mijn laptop met OBS naar twitch kunnen knallen.

De vraag is, wat voor camera is hiervoor geschikt ?
Ik had de gemiddelde videocamera met een capture kaart bedacht
Of een goede webcam (ik heb een C920 maar die kwali vind ik ruk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Arnevld schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:22:
Kan iemand mij een beetje verder op weg helpen met het volgende.... :

Ik wil graag wat games gaan streamen op een frequente basis.
Hiervoor wil ik een camera aanschaffen waardoor je het hele speelveld 6X4 zou moeten kunnen zien in topdown view.
Die wil ik het liefst direct via mijn laptop met OBS naar twitch kunnen knallen.

De vraag is, wat voor camera is hiervoor geschikt ?
Ik had de gemiddelde videocamera met een capture kaart bedacht
Of een goede webcam (ik heb een C920 maar die kwali vind ik ruk)
Misschien is het een optie om juist een paar Logitech streamcams voor te pakken. Dan met obs aansturen zodat je kunt wisselen. Ik kijk vaak naar tablet op titans op YouTube en die doen ongeveer hetzelfde alhoewel die echte camera's gebruiken geloof ik.

Als je dat gaat stemmen ga ik dat zeker volgen want ik heb nog steeds niets gespeeld. Misschien deze week weer eens verder gaan met plakken en/of schilderen.

-Te huur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miel71
Wat hierboven wordt gezegd, als je games gaat streamen met uitleg enzo heb je nog een volger erbij. Veel geschilderd, maar weinig tot niet mij kunnen verdiepen in het spel zelf, AoS helemaal niet.

Dus let is know👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Yagermeister schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:00:
[...]

Misschien is het een optie om juist een paar Logitech streamcams voor te pakken. Dan met obs aansturen zodat je kunt wisselen. Ik kijk vaak naar tablet op titans op YouTube en die doen ongeveer hetzelfde alhoewel die echte camera's gebruiken geloof ik.

Als je dat gaat stemmen ga ik dat zeker volgen want ik heb nog steeds niets gespeeld. Misschien deze week weer eens verder gaan met plakken en/of schilderen.
Miel71 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:18:
Wat hierboven wordt gezegd, als je games gaat streamen met uitleg enzo heb je nog een volger erbij. Veel geschilderd, maar weinig tot niet mij kunnen verdiepen in het spel zelf, AoS helemaal niet.

Dus let is know👍🏻
Thnx mannen, ik hou jullie op de hoogte.
Vooralsnog is het een idee wat we gaan uitwerken.
Er is een nieuwe ruimte beschikbaar voor de club waar ik vast mee game en als daar genoeg animo is en het loopt ga ik me hier voor inzetten.
Was me voornamelijk aan het inlezen om hier een leuke setup voor te krijgen.
Microfoons en camera's zijn hier heel belangrijk in :-)
Ook denk ik aan painting / aibrushing streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
Weet iemand of Tamiya limonene cement ook een prima optie is?
De normale versie was uitverkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJL2020b1eUdu8HG01BtiZbGtzI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qJuf9vc3dDN4UUkDss6mKLhx.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joever
Enigmus schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:05:
Weet iemand of Tamiya limonene cement ook een prima optie is?
De normale versie was uitverkocht.

[Afbeelding]
Ik heb deze variant nog nooit zelf gebruikt, maar zover ik weet is dit ongeveer hetzelfde maar dan met een Limonene toevoeging tegen de sterke geur. Ik heb begrepen dat het wel langzamer droogt dan de reguliere variant en dat het kwastje aan de grote kant is. Dit gecombineerd met de dunheid kan ervoor zorgen dat je lijm overal naar toe loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdmus
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-12-2023
Hey allen, ik heb zonet mijn eerste 40k box (command edition) aangeschaft. Ik zoek echter nog een betaalbare instapset brushes en penselen. Hebben jullie toevallig tips welke en waar deze aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
mdmus schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:08:
Hey allen, ik heb zonet mijn eerste 40k box (command edition) aangeschaft. Ik zoek echter nog een betaalbare instapset brushes en penselen. Hebben jullie toevallig tips welke en waar deze aan te schaffen?
Ik was zelf begonnen met een kwastensetje van de Action daar kan je het mee leren, voordat je overstapt op duurdere kwasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:36
Ik kan je zeker de blauwe kwastjes van de Action waar @Jveer naar linkt aanraden! Ik gebruik ze zelf nog steeds regelmatig en koop alleen duurdere, dunnere penselen voor het echte detailwerk.

Nu ben ik wel zo'n barbaar die op termijn altijd al zijn kwasten sloopt dus neem mijn mening met een korreltje zout.

Voor een eerste laag primer zweer ik bij de grijze Sprayson van de Big Bazaar, al gebruik ik duurdere spuitbussen van bijvoorbeeld GW of Vallejo voor een gekleurde bovenlaag. Qua verf is Citadel waarschijnlijk het beste, al heb ik een hekel aan hun potjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Zaterdag de nieuwe Age of Sigmar set "Dominion". Ik ben nieuwsgierig wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
https://nl.aliexpress.com...&SearchText=acrylic+brush

Mijn go-to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
corset schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:16:
Zaterdag de nieuwe Age of Sigmar set "Dominion". Ik ben nieuwsgierig wat het gaat worden.
Gewoon een zwik aan info over de 3.0 release :-) sappige sappigheid zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Allereerst welkom!

Brushes zijn er in alle soorten en maten dit is wat ik in gebruik heb:
van duur naar goedkoop :
Artis opus (voor het echte fijne kwaliteit werk) , dure set deze zijn omgerekend zo'n 70 euro.
De standaard GW brushes, Small base, small layer en medium base en small dry gebruik ik voor het grove werk en basecoats naast mn airbrush.
Berg blauwe wish kwasten om te raggen / proberen of een aantal lijnen te zetten en dan de prullenbak in.

Elke brush gaat lang mee mits je hem goed gebruikt.
Maak ze goed schoon VOORDAT je begint, en VOORDAT je ze opruimt.
Zorg dat er geen verf / shades of wat dan ook tot het metalen stuk komt dan blijven ze langer heel.
Zorg dat je aparte kwasten gebruikt voor metalic paints, deze vernietigen je kwast en gebruik hier gewoon goedkope wegwerp dingen voor.
Shades kruipen ongewenst ook omhoog in de kwast, gebruik hier of de metal kwast voor of een aparte.

Gebruik veel water met schoonmaken, gewoon onder de kraan is voldoende, daarna gebruik ik brush soap om ze schoon in vorm te maken wat ik na een half uur uitspoel en nog opnieuw aanbreng en laat zitten.
Dit zorgt ervoor dat dure kwasten hun punt behouden en lang mee gaan, dit moet je altijd weer uitspoelen voordat je weer begint :-)

Hoop dat jij hier wat mee kan, en eventuele andere kunnen mijn tips uitraard ook gebruiken en of aanvullen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtnqsAAhpTbFLC8nR14UKcXeUB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ewcJ54QYLanTVf29ggJRfUN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Arnevld op 27-05-2021 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdmus
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-12-2023
Top, bedankt! Ik zal eens wat gaan shoppen:)
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste