Ja klopt, ik ‘hoor’ dit ook steeds vaker. Ik kan hier zelf geen input over geven gezien ik ben overgestapt naar de Raphael 8404 serie, deze hebben een mooie volle body waardoor je even kan door schilderen.
Een paar kleine tips voor het behoud van je kwasten:
- spoel ze regelmatig schoon tijdens het schilderen.
- zorg ervoor dat je tijdens het schoonspoelen niet de kwast over de bodem van je glas of iets haalt, ligt vaak vol met pigment wat je niet in je kwast wilt hebben.
- zorg dat het verf niet verder dan de helft van de kwast komt, liefst nog minder.
- ga geen kleuren mengen met je mooie kwasten.
- na elke paintsessie de kwast schoonmaken met de daarvoor bedoelde zeep, zoek daar even een YT filmpje van op hoe je dit het beste kan doen, zit een klein beetje techniek achter.
- Als het lukt je kwasten naar beneden laten opdrogen, dus geen houders gebruiken waar je kwast naar boven wijst. Dit kan ervoor zorgen dat eventuele restverf (in combinatie met de vocht in je kwast) naar de kern zakt.
Waar dit allemaal op neerkomt is dat je niet wilt dat er verf diep in de kern van je kwast komt. Dit zorgt ervoor dat hij gaat splitsen. Als je ze goed onderhoud en normaal met de kwasten omgaat, valt de aanschaf prijs uiteindelijk wel mee zolang dat ze mee kunnen gaan. Synthetische kwasten daarin tegen... zijn goed voor grofwerk, maar anders dan dat zeker niet.
Veel plezier met je aanschaf! Ikzelf ben erg blij diezelfde stap te hebben gemaakt!!
Edit: voor drybrush raad ik goedkope make-up kwasten aan. Zijn veel fijner (en goedkoper) dan wat grote merken aanbieden. Zijn voor een prikkie te krijgen bij de drogist of primark of iets.
[
Voor 6% gewijzigd door
Miel71 op 16-05-2021 13:58
]