Bofkont, en dat met de laatste batch van die mold.
Ja ik snap niks van GW momenteel, normaal zijn ze altijd geil voor elke cent die ze kunnen harken maar nu ???Arloid schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:56:
Bofkont, en dat met de laatste batch van die mold.
Is dit max FOMO maken of is het echt einde productie Cursed city
Warhammer en PC games en lego
Einde productie, dubbel zuur na die communicatie fout. Ik heb het ook niet zo op die limited exclusive runs die ze release na release uitbrengen. Vooral met de bordspellen is het echt erg na dat ork spel.
Is er een goede bron dat bevestigt dat het een limited opslag was van Cursed City. Lees veel op andere forums dat er verwarring over is, maar heb nog niks concreets van GW gelezen. Ik weet wel dat ze veel problemen hebben met leveringen vanuit China. Daardoor zal het nog wel even duren voordat Cursed City weer aangeboden zou kunnen worden. Ik zal mijn locale Gamestore ook wel even vragen, kijken of die iets kan/mag communiceren hierover.
Ik persoonlijk zou het bizar vinden als dit een gelimiteerde oplage zou zijn.
Wat WG er zelf over zegt is helder:Miel71 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:30:
Is er een goede bron dat bevestigt dat het een limited opslag was van Cursed City. Lees veel op andere forums dat er verwarring over is, maar heb nog niks concreets van GW gelezen. Ik weet wel dat ze veel problemen hebben met leveringen vanuit China. Daardoor zal het nog wel even duren voordat Cursed City weer aangeboden zou kunnen worden. Ik zal mijn locale Gamestore ook wel even vragen, kijken of die iets kan/mag communiceren hierover.
https://twitter.com/WarCo.../1382721048332939266?s=20
Dat, gecombineerd met het feit dat ze alle eerdere berichten over langlopende beschikbaarheid hebben gewist van hun Facebook pagina zegt mij iig dat er iets veranderd is. Nu maar afwachten of dat permanent is.
Er is weer een nieuwe Warhammer Humble Bundle:
https://www.humblebundle....-2021-black-library-books
Had de vorige bundel ook gekocht, en voor €15,- is het best een goede deal. Boeken zijn er in drie formaten (epub, mobi en pdf) en DRM vrij
Ik heb al een aantal boeken uit deze nieuwe bundel, maar het meerendeel nog niet.
https://www.humblebundle....-2021-black-library-books
Had de vorige bundel ook gekocht, en voor €15,- is het best een goede deal. Boeken zijn er in drie formaten (epub, mobi en pdf) en DRM vrij
Ik heb al een aantal boeken uit deze nieuwe bundel, maar het meerendeel nog niet.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja de communicatie van hen is nu eenmaal slecht blijkt. Ik ben wat gaan rond lezen/vragen. Brexit lijkt hier de grootste (naast andere dingen) boosdoener te zijn. Het probleem is dat producten die je verkoopt minimaal 70% in Engeland geproduceerd moet zijn wil je niet in aanmerking komen voor extra belasting. Sinds een tijd laten ze alles drukken in China, alleen de miniaturen komen nog uit Engeland dus niet genoeg om die 70% te halen. Waarschijnlijk ook de rede waarom hij €155 euro was i.p.v. €125 wat de voorgaande Warhammer Quest spellen kosten.Edmin schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:39:
[...]
Wat WG er zelf over zegt is helder:
https://twitter.com/WarCo.../1382721048332939266?s=20
Dat, gecombineerd met het feit dat ze alle eerdere berichten over langlopende beschikbaarheid hebben gewist van hun Facebook pagina zegt mij iig dat er iets veranderd is. Nu maar afwachten of dat permanent is.
Ik vermoed dat ze er zelf nog niet helemaal uit zijn of ze dit product laten vallen en acht nog wel een kans dat er toekomst is voor Cursed City, alleen zal dit een andere aanpak nodig hebben. Het is duidelijk dat er iets is gebeurd waar ze niet op hebben gerekend en dat ze voor nu de veilige route nemen door alsnog te zeggen dat dit het was. Ik hoop dat we in de toekomst wel meer gaan zien en dat er meer mensen mogen genieten van het spel.
Maar voor nu ben ik wel een van de lucky ones! Vandaag mijn order opgehaald, minder blij dan ik had verwacht.. er ontbreken bases in het spel

Voor nu gaat hij de kast in om eerst mijn huidige werk af te maken. Hoop binnenkort dit werk te kunnen posten.
Wat recent afgewerkte modellen van mij.
De demon is eigenlijk geen Warhammer unit maar kan ermee door als een Daemon of Khorne in mijn ogen.
En mijn huidige work in progress. Een Telemon Heavy Dreadnought, Sicaran Battle tank en Horus Lupercal.
![]() | ![]() | ![]() |
De demon is eigenlijk geen Warhammer unit maar kan ermee door als een Daemon of Khorne in mijn ogen.
En mijn huidige work in progress. Een Telemon Heavy Dreadnought, Sicaran Battle tank en Horus Lupercal.
![]() | ![]() | ![]() |
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Ik ga me dan ook maar eens mengen hierin. Een 20 jaar geleden zoiets heb ik een starterset gekocht van 40k en in een aantal jaar heb ik ook diverse units gekocht en ook geverfd. Zo heb ik ook een oudere ijzeren Space Marine Venerable Dreadnought welke ik ook geverfd had als eerste project ooit. Ik heb deze zelfs voorzien van een draaibare base zodat die tenminste een beetje kan draaien. Als 2de heb ik toen ook nog een captain geschilderd maar die kijkt een beetje raar uit de ogen
Daarna nog wat units gekocht maar eigenlijk nooit meer aandacht aan besteed om deze ook in elkaar te zetten en te verven.
Een paar jaar geleden zag ik van hobbyzone een prachtig modulaire werkbank waar ik dan ook ineens een hele berg van gekocht heb. Daarna nog een paar setje space marines gehaald maar weer niets mee gedaan. Tot afgelopen jaar indominus beschikbaar werd. Deze heb ik toen gekocht samen met de hele range army painter verf samen met nog een setje company command en primaris reivers maar ook toen nooit de tijd genomen om deze te gaan bouwen.
Tot gisteren dat is! Toen heb ik alles maar van stal gehaald en heb ik de gehele dag zitten te werken aan de oude sets en heb ik stiekem ook even de company command bekeken
.
Ik ben bang dat ik een kleine 2k aan punten heb liggen alhoewel ik de game niet speel vanwege het gebrek aan spelers hier in de buurt (zuid-limburg) en doe ik het vooral voor het verven.
Onderstaand een paar foto's van de eerste 2 verfprojecten. Ze zijn uiteraard niet zo goed als sommige andere hier maar daarvoor zijn ze ook al 20 jaar oud
. Ik was er in ieder geval trots op en vooral de dreadnought ziet er niet heel slecht uit alhoewel ik aan het denken ben om deze toch vast te lijmen en dan opnieuw te verven. Wellicht even kijken voor een ultrasonic cleaner hiervoor zodat ik alle verf van alles kan afhalen en dan opnieuw kan primen om daarna ineens het goed aan te pakken.
:strip_exif()/f/image/zfcJuLu5oHOalehw62NgvXGJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eLCjCxgJ0hgjLR0U3mTolFm1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7uFMaaZGw4PUdboeDtGkwhWH.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna nog wat units gekocht maar eigenlijk nooit meer aandacht aan besteed om deze ook in elkaar te zetten en te verven.
Een paar jaar geleden zag ik van hobbyzone een prachtig modulaire werkbank waar ik dan ook ineens een hele berg van gekocht heb. Daarna nog een paar setje space marines gehaald maar weer niets mee gedaan. Tot afgelopen jaar indominus beschikbaar werd. Deze heb ik toen gekocht samen met de hele range army painter verf samen met nog een setje company command en primaris reivers maar ook toen nooit de tijd genomen om deze te gaan bouwen.
Tot gisteren dat is! Toen heb ik alles maar van stal gehaald en heb ik de gehele dag zitten te werken aan de oude sets en heb ik stiekem ook even de company command bekeken

Ik ben bang dat ik een kleine 2k aan punten heb liggen alhoewel ik de game niet speel vanwege het gebrek aan spelers hier in de buurt (zuid-limburg) en doe ik het vooral voor het verven.
Onderstaand een paar foto's van de eerste 2 verfprojecten. Ze zijn uiteraard niet zo goed als sommige andere hier maar daarvoor zijn ze ook al 20 jaar oud

:strip_exif()/f/image/zfcJuLu5oHOalehw62NgvXGJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eLCjCxgJ0hgjLR0U3mTolFm1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7uFMaaZGw4PUdboeDtGkwhWH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WbdSTpesvGqyOUqbQBmlPMVe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Yagermeister op 03-05-2021 12:45 ]
-Te huur
Allereerst welkom !Yagermeister schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:45:
Ik ga me dan ook maar eens mengen hierin. Een 20 jaar geleden zoiets heb ik een starterset gekocht van 40k en in een aantal jaar heb ik ook diverse units gekocht en ook geverfd. Zo heb ik ook een oudere ijzeren Space Marine Venerable Dreadnought welke ik ook geverfd had als eerste project ooit. Ik heb deze zelfs voorzien van een draaibare base zodat die tenminste een beetje kan draaien. Als 2de heb ik toen ook nog een captain geschilderd maar die kijkt een beetje raar uit de ogen![]()
Tot gisteren dat is! Toen heb ik alles maar van stal gehaald en heb ik de gehele dag zitten te werken aan de oude sets en heb ik stiekem ook even de company command bekeken.
Onderstaand een paar foto's van de eerste 2 verfprojecten. Ze zijn uiteraard niet zo goed als sommige andere hier maar daarvoor zijn ze ook al 20 jaar oud. Ik was er in ieder geval trots op en vooral de dreadnought ziet er niet heel slecht uit alhoewel ik aan het denken ben om deze toch vast te lijmen en dan opnieuw te verven. Wellicht even kijken voor een ultrasonic cleaner hiervoor zodat ik alle verf van alles kan afhalen en dan opnieuw kan primen om daarna ineens het goed aan te pakken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik adviseer je ze in een bak Dasty van de Wibra te leggen voor 48 uur en dan met een tandenborstel de rest eraf poetsen.
Dan zijn ze zo goed als nieuw!
Ik neem aan dat je dan de ontvetter bedoelt van hun?Arnevld schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:23:
[...]
Allereerst welkom !
Ik adviseer je ze in een bak Dasty van de Wibra te leggen voor 48 uur en dan met een tandenborstel de rest eraf poetsen.
Dan zijn ze zo goed als nieuw!
-Te huur
Ik heb geen idee meer, is tijdje terug al weer maar mn maatje op discord nu zegt de paarse is the way to go :-) voor metale en plastic modelsYagermeister schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:32:
[...]
Ik neem aan dat je dan de ontvetter bedoelt van hun?
Vervolgvraag is dan:Arnevld schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:54:
[...]
Ik heb geen idee meer, is tijdje terug al weer maar mn maatje op discord nu zegt de paarse is the way to go :-) voor metale en plastic models
Puur of verdund?
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ohhh had ik nou toevallig een foto gemaakt!Yagermeister schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:32:
[...]
Ik neem aan dat je dan de ontvetter bedoelt van hun?
Het onderstaande is een "vat" Dasty wat ik voor de zekerheid 2 dagen heb laten staan. Daarna was het een uurtje boenen met een tandenborstel en had ik 12 gestripte Dark Eldar Wyches en had slechts 1 wapen afgebroken
:strip_exif()/f/image/yK0eBhILZTnQnYJwKsGYhLWA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VUSbuKD3XgRZVqSRZsYBfuhS.jpg?f=fotoalbum_large)
@Punkrocker
Ik doe het puur, gewoon modellen in een glazen potje en dan vullen tot er een laagje boven de modellen staat.
Meestal is een dag genoeg, ik had zelf een dagje langer gedaan, omdat ik er later nog 2 modellen bij had gemikt. Uit ervaring weet ik inmiddels dat de eerste dikke laag verf er al na een uur ofzo langzaamaan vanaf begint te bladeren.
[ Voor 16% gewijzigd door Jveer op 03-05-2021 15:03 ]
Ik heb net 4 flessen besteldArnevld schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:54:
[...]
Ik heb geen idee meer, is tijdje terug al weer maar mn maatje op discord nu zegt de paarse is the way to go :-) voor metale en plastic models
Ik heb net de paarse besteldJveer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:58:
[...]
Ohhh had ik nou toevallig een foto gemaakt!
Het onderstaande is een "vat" Dasty wat ik voor de zekerheid 2 dagen heb laten staan. Daarna was het een uurtje boenen met een tandenborstel en had ik 12 gestripte Dark Eldar Wyches en had slechts 1 wapen afgebrokenHad er zeker meer verwacht, al die puntige stukkies...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Punkrocker
Paars gaan we bestellen![]()
[...]
Ik doe het puur, gewoon modellen in een glazen potje en dan vullen tot er een laagje boven de modellen staat.
Meestal is een dag genoeg, ik had zelf een dagje langer gedaan, omdat ik er later nog 2 modellen bij had gemikt. Uit ervaring weet ik inmiddels dat de eerste dikke laag verf er al na een uur ofzo langzaamaan vanaf begint te bladeren.
Ik zie net dat ik ook nog van army painter een verf verwijderaar heb liggen. Moet dus goedkomen. En als tandenborstel ga ik mijn elektrische toch maar eens lief aankijken
[ Voor 7% gewijzigd door Yagermeister op 03-05-2021 15:15 ]
-Te huur
Ik had er een linkje van het woord Dasty gemaaktYagermeister schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:12:
[...]
Ik heb net 4 flessen besteld![]()
[...]
Ik heb net de paarse besteldEen groene zie ik alleen als ruitenreiniger. Lijkt me niet de juiste. Heb je toevallig een foto van de fles?
Ik zie net dat ik ook nog van army painter een verf verwijderaar heb liggen. Moet dus goedkomen. En als tandenborstel ga ik mijn elektrische toch maar eens lief aankijken(voor de duidelijkheid ik heb er 2
en 1 daarvan is reserve)
Maar hier is het linkje nog is:
https://wibra.eu/nl/assor...ak/dasty-ontvetter-navul/
Voor het grote werk
https://wibra.eu/nl/assor.../dasty-ontvetter-classic/
Dat is dus toch de groene variant. Naja ik probeer eens met de paarse variant van de allesreiniger.Jveer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:27:
[...]
Ik had er een linkje van het woord Dasty gemaakt
Maar hier is het linkje nog is:
https://wibra.eu/nl/assor...ak/dasty-ontvetter-navul/
Voor het grote werk![]()
https://wibra.eu/nl/assor.../dasty-ontvetter-classic/
Ik las net op https://www.modelbouw.nl/article/verf-verwijderen/ dat blue wonder ook al heel goed zou werken dus dat moet gaan goedkomen. Het zijn tenslotte allemaal oude modellen en zouden ze misvormen heb ik een goed start punt voor chaos marines
-Te huur
Het zal allemaal goed werken hoor, zeker op metaal, daar had ik overheen gelezen. Met plastic/resin moet je nog een beetje oppassen dat het niet aangetast wordt, door het product. Maar met metaal heb je daar niet echt last vanYagermeister schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:31:
[...]
Dat is dus toch de groene variant. Naja ik probeer eens met de paarse variant van de allesreiniger.
Ik las net op https://www.modelbouw.nl/article/verf-verwijderen/ dat blue wonder ook al heel goed zou werken dus dat moet gaan goedkomen. Het zijn tenslotte allemaal oude modellen en zouden ze misvormen heb ik een goed start punt voor chaos marines
Leuk om weer een nieuwe Tweaker erbij te hebben die bezig is met de hobby!
Zo nieuw ben ik ook weer niet in de hobby. Ik heb het alleen nooit echt online neergezet. Vroegah was in Heerlen een hobbywinkel waar ze dit veel verkochten maar die is failliet/gestopt waardoor er eigenlijk neits meer in de omgeving was hiervoor. Ik heb toen wel in Maastricht een winkel gevonden maar dat was wat verder weg (Heerlen was letterlijk 5min van waar ik heb gewoond) en dan hebben we het maar niet over het parkeren daar. Dat was altijd een ramp.Jveer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:37:
[...]
Het zal allemaal goed werken hoor, zeker op metaal, daar had ik overheen gelezen. Met plastic/resin moet je nog een beetje oppassen dat het niet aangetast wordt, door het product. Maar met metaal heb je daar niet echt last van![]()
Leuk om weer een nieuwe Tweaker erbij te hebben die bezig is met de hobby!
Ik zag gisteren dat in Aken een GW shop zit dus als de grenzen weer open gaan heb ik de optie om daar eens langs te gaan als ik die duffe sticker (milieusticker) ook heb. Voor de rest zit hier helemaal niets in het zuiden jammer genoeg.
Het zou dus best vet zijn als ik ook ooit eens een eerste potje kan spelen met mijn half gaar leger
-Te huur
Wauw, dat ik dit topic nu pas vind! Hier nog een Warhammer hobbyist.
Ik verf 40K en Blood Bowl miniatures, speel Kill Team en Blood Bowl en lees verder heel graag 40K boeken van Black Library.
Ben 36 en kom uit Breda.
Sinds kort ben ik (na een painting sabbatical) het weer eens op gaan pakken. Gekozen voor Blood Angels. Wat houd ik van Mephiston Red, erg leuke kleur om te verven!
Overigens ben ik pas in de hobby gerold ten tijde van de Dark Vengeance boxed set. Daar ben ik toen mee begonnen.
Gaaf om eindelijk een fatsoenlijk Nederlands forum te hebben met een GW thread!
Ik verf 40K en Blood Bowl miniatures, speel Kill Team en Blood Bowl en lees verder heel graag 40K boeken van Black Library.
Ben 36 en kom uit Breda.
Sinds kort ben ik (na een painting sabbatical) het weer eens op gaan pakken. Gekozen voor Blood Angels. Wat houd ik van Mephiston Red, erg leuke kleur om te verven!
Overigens ben ik pas in de hobby gerold ten tijde van de Dark Vengeance boxed set. Daar ben ik toen mee begonnen.
Gaaf om eindelijk een fatsoenlijk Nederlands forum te hebben met een GW thread!
"It's about time you showed up Fox!"
Regiogenoot!

Veel terugkerende en nieuwe aanwas de laatste tijd. Ik voel een post-Covid gardenhammer meetup aankomen
Iemand nog Warhammer Fest aan het volgen deze week? Vandaag was AoS aan de beurt. Morgen 40k.
Nice! Waar kom je vandaan?Edmin schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:58:
[...]
Regiogenoot!
Iemand nog Warhammer Fest aan het volgen deze week? Vandaag was AoS aan de beurt. Morgen 40k.
Tot nu toe volg ik het nog niet. Wilde de twee 40K dagen en misschien nog die van Black Library wel wat meer in de gaten houden
Jazeker, ik heb het gevolgd, maar de Vampire HQ's vielen me erg tegen. Alles boven de romp is heel gaaf, maar daaronder... niet aan mij besteed helaasEdmin schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Vind de model voor Kragnorl wel gaaf though!
Benieuwd wat er morgen onthuld gaat worden!!
Waren flinke onthullingen voor Age of Sigmar, dus ik verwachts wat groots voor 40K.... Primarch groot misschien

*na Wahammer Fest dag 2*
Helaas heb ik geen Sisters of Battle leger, maar er zullen er vast wel een hoop blij zijn met de onthulling van vandaag. Verder doet het hele War for Charon me niet zoveel, dus dat laat ik aan me voorbij gaan. Straks eerst maar is het spel echt goed door hebben, voordat ik met dat soort boeken ga stoeien
[ Voor 22% gewijzigd door Jveer op 04-05-2021 20:12 ]
Ik vond het op zich best mooie modellen die ze hebben aangekondigd maar ik spaar zelf geen SoB dus ik ga er zeker niet heen kijken. Die tank was wel echt vet gedaan. Ook de high sister wat de naam ook was (die met dat grote stoeipakje en speerJveer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:02:
[...]
Jazeker, ik heb het gevolgd, maar de Vampire HQ's vielen me erg tegen. Alles boven de romp is heel gaaf, maar daaronder... niet aan mij besteed helaas![]()
Vind de model voor Kragnorl wel gaaf though!
Benieuwd wat er morgen onthuld gaat worden!!
Waren flinke onthullingen voor Age of Sigmar, dus ik verwachts wat groots voor 40K.... Primarch groot misschien
*na Wahammer Fest dag 2*
Helaas heb ik geen Sisters of Battle leger, maar er zullen er vast wel een hoop blij zijn met de onthulling van vandaag. Verder doet het hele War for Charon me niet zoveel, dus dat laat ik aan me voorbij gaan. Straks eerst maar is het spel echt goed door hebben, voordat ik met dat soort boeken ga stoeien
Aangezien er morgen weer een dag voor 40k gepland staat ben ik benieuwd wat ze daar dan gaan aankondigen.
Gisteren nog een aantal Space marine reivers voor zover als klaar gemaakt. Hopelijk vandaag nog de laatste 3 klaar maken en dan kan ik ze allemaal voorzien van de decoratie. Ik twijfel alleen nog erover of ik die allemaal erop wil plakken aangezien het schilderen dan meteen zo lastig wordt. Voor diegene wat een heavy bolter hebben, heb ik de armen met wapen er namelijk nog niet opgeplakt zodat ik makkelijk de borstgedeelte kan schilderen. Daarna plak ik die wel erop. Wel moet ik nog even iets voorzinnen om die makkelijk vast te maken aan iets om hem te kunnen spuiten.
Misschien komende maand wil ik gaan kijken om een simpel (goedkoop?) setje airbrush te pakken zodat ik eventueel simpele verf dingen ook binnen kan doen zonder in de regen te gaan staan primen. Echt verven ermee zal in het begin nog wat lastig zijn maar het valt niet meer als te proberen.
Zojuist heb ik de laatste reivers nog in elkaar gezet.Uiteraard moet ik de hoofdjes en verdere afwerking nog maar ik denk dat ik juist nu beter kan primen en daarna de rest in elkaar kan zetten. Vooral met de kleine details zal dit helpen.
Onderstaand nog een aantal foto's van een heel klein stukje van mijn leger. Links vooraan staan de reivers. Rechts hiernaast nog het oude metalen command HQ squad. Die hebben wel ooit prime gekregen maar dat was het dan ook. Rechts voor staat het oude devestator squad. Deze had ik op de sprue al geprimed maar gaan ook gestriped worden. Rechts achter staat een gedeelte van het scout squad en nog een captain welke magneetjes in de armen heeft om zo andere wapens te kunnen gebruiken. Ik moet alleen even kijken waar de linker arm is
Ik denk dat ik eerst nu nog het nieuwere command squad in elkaar ga zetten en daarna de tank om dan alles ineens te primen. Dan kan ik tenminste wat afwisselen als ik even geen space marine kan zien
Gebruiken jullie trouwens ook allemaal wet pallets? of nog puur old school in een mengpaneeltje?
:strip_exif()/f/image/kjXjS8go5RE2i5nNeRFcA0SQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YjybQj5VzlZBSu30oNZFb83o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ks7KFTEvVGvEbm9bq2H6eDwR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Yagermeister op 05-05-2021 21:58 . Reden: Toevoeging ]
-Te huur
Ik heb wat oude sprue delen aan elkaar gelijmd en dan 6 kleine sprue sticks omhoog staan (zal er morgen een foto van maken) en op de 6 omhoog staande stukjes, heb ik poster kneedlijm zitten, dit spul. Daarmee blijft het goed genoeg vast zitten, dat ik het makkelijk kan primen. Ik zal hier morgen een foto van maken, maar het is geen hoogstandje hoor, wel praktischYagermeister schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:45: Wel moet ik nog even iets voorzinnen om die makkelijk vast te maken aan iets om hem te kunnen spuiten.
Gebruiken jullie trouwens ook allemaal wet pallets? of nog puur old school in een mengpaneeltje?
Wat betreft wet pallets, ik gebruik zelf de RedgrassGaming Everlasting Wet Palette en ik vind het erg fijn werken! Je hebt helemaal niet een dure nodig, ik zou lekker beginnen met een zelf bouw wet palette, dat heb ik ook gedaan. Kan je kijken of je het fijner vindt schilderen dan wat je nu gebruikt. Er zijn zat videos/sites te vinden, die uitleggen hoe je je eigen wet palette kan maken.
Je hebt wat vette units op tafel liggen, dus veel plezier met schilderen!
[ Voor 3% gewijzigd door Jveer op 06-05-2021 00:20 ]
Oosterhout
Als Sororitas speler vond ik de 40k reveal niet helemaal je van het. Het idee om een High Lord of Terra op de tafel te hebben... meh. Ik ben een groot Dreadnought fan en Warsuits / Baby carriers zijn qua lore wat lastig te verkroppen. Waarom stop je in vredesnaam een half dode marine in een sarcophagus als je ook gewoon een Invictor aan kunt slingeren? Maar goed. De variant van de Sacresants met mace vond ik al logischer dan die met hellebaard. En een tank is mooi, maar wat generiek.Tot nu toe volg ik het nog niet. Wilde de twee 40K dagen en misschien nog die van Black Library wel wat meer in de gaten houden
Het had qua design allemaal wat extremer gemogen van me.Sisters hebben nu Excorsists, Repentia, Penitent Engines. Dat is allemaal lekker over the top. Met deze nieuwe modellen worden het bijna Space Marines.
Xenos (Orks!) komende week nog?
Wanneer verwacht je een game te spelen? Drukhari zijn nu behoorlijk sterk, maar zodra de codex van Sisters uitkomt, zullen die lekker sterk zijnEdmin schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:09:
Sisters gebouwd en geprimed. Eerst nog heul veul Space Wolves schilderen en dan kiezen of ik sisters of Drukhari eerst aanpak.
Anoniem: 613510
Vond juist het idee dat een wat menselijkere factie door hun onbuigbare geloof in de GodKeizer, de mensheid beschermt, itt genetische super soldiers, wel tof.Edmin schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:56:
[...]
Met deze nieuwe modellen worden het bijna Space Marines.
Ik heb helemaal geen bezwaar tegen de prominentere aanwezigheid van AS. Ik vind het gewoon jammer dat er in de uitbreiding van het aantal modellen wat van de uniciteit van de factie verdwijnt. In de range is er best behoefte aan een tank, maar moet dat dan gewoon een Predator variant zijn of had er iets bizars en unieks bij gekund? Ik had liever dat laatste gezienAnoniem: 613510 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:35:
[...]
Vond juist het idee dat een wat menselijkere factie door hun onbuigbare geloof in de GodKeizer, de mensheid beschermt, itt genetische super soldiers, wel tof.
Ach, ik heb nog nooit een game gespeeld dus verliezen doe ik sowieso!Jveer schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:09:
[...]
Wanneer verwacht je een game te spelen? Drukhari zijn nu behoorlijk sterk, maar zodra de codex van Sisters uitkomt, zullen die lekker sterk zijn
Als 40k minstens zo tactisch is als AOS stel ik voor dat je wat video's kijkt over deployment.Edmin schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Ach, ik heb nog nooit een game gespeeld dus verliezen doe ik sowieso!
Goede deployment is de helft van de overwinning
Nice! Lekker dichtbij indd.
Maak van beide een test modelletje met de color scheme die je mooi vindt en kijk dan welke het meeste je aanspreekt om te schilderen.Edmin schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Ach, ik heb nog nooit een game gespeeld dus verliezen doe ik sowieso!
Ik heb m'n Space Wolves in de wachtrij gezet, omdat ik een leukere color scheme heb gevonden voor m'n Drukhari. Was niet blij met m'n eerste color scheme (standaard Drukhari wat ook op de box art te zien is) en de manier waarop ze geschilderd heb. Dit gaf me weer motivatie om verder te gaan met m'n Drukhari
ik heb mijn paint scheme al gevonden. En de verf gekocht:Jveer schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:54:
[...]
Maak van beide een test modelletje met de color scheme die je mooi vindt en kijk dan welke het meeste je aanspreekt om te schilderen.
Ik heb m'n Space Wolves in de wachtrij gezet, omdat ik een leukere color scheme heb gevonden voor m'n Drukhari. Was niet blij met m'n eerste color scheme (standaard Drukhari wat ook op de box art te zien is) en de manier waarop ze geschilderd heb. Dit gaf me weer motivatie om verder te gaan met m'n Drukhari
De standaard box art is het idd voor mij ook niet.
edit: zojuist nog even een Impulsor, Redemptor en SW venerable Dread gekocht.
[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 06-05-2021 16:19 ]
Kijk uit met simpele (althans de goedkope) airbrush setjes. Ik heb zelf geen goedkope, maar hoor van vele airbrushers om mij heen dat je het airbrushen tegen gaat zitten, als je gebruik gaan maken van goedkope een goedkope airbrush.Yagermeister schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:45:
[...]
Misschien komende maand wil ik gaan kijken om een simpel (goedkoop?) setje airbrush te pakken zodat ik eventueel simpele verf dingen ook binnen kan doen zonder in de regen te gaan staan primen. Echt verven ermee zal in het begin nog wat lastig zijn maar het valt niet meer als te proberen.
Kijk vooral goed naar hoe makkelijk het ding schoon te maken is. Vooral met primen/vernissen moet je de airbrush goed schoon maken omdat ze laagjes achter laten. Als zo'n ding een hel is om schoon te maken, wacht je liever totdat het buiten goed weer is.
En als je toch voor een airbrush gaat, raad ik je aan om er meer mee te doen. Met een airbrush kan je zoveel als het op miniatuur verven aankomt. Sowieso de basecoat en de eventuele highlights/shadow lagen worden er heel makkelijk mee.
Ik gebruik meestal een wetpallette als ik langere penceel sessies heb met meerdere kleuren. Als ik snel iets met een penceel moet aanbrengen (gebruik de airbrush veel) dan meng ik het op een paneeltje of in een bakje.Gebruiken jullie trouwens ook allemaal wet pallets? of nog puur old school in een mengpaneeltje?
Ben overigens gestart met het verven van mijn Sicaran Battle Tank.
:strip_exif()/f/image/59MXZd8F7QJmorYS8lTxBH4D.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Joever op 06-05-2021 17:23 ]
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Man, dat ziet er nice uit! Gaaf dat het er ook verweerd uit ziet, heel mooi.Joever schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:16:
[...]
[Afbeelding]
Bedankt man!speek1984 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:11:
[...]
Man, dat ziet er nice uit! Gaaf dat het er ook verweerd uit ziet, heel mooi.
Ik doe mijn best hehe.
Ik leg het misschien verkeerd uit. Voor de compresser etc wil ik eigenlijk gewoon een standaard simpel set. Ik zag er van rond de 100 tot 150 euro wat denk ik best prima is voor een compressor. Let wel ik wil er 1 met een x liter tank aangezien dat ook aangeraden wordt. Als daadwerkelijke airbrush gok ik eigenlijk rond ditzelfde bedrag te zitten. Compleet simpel wil ik zeker niet gaan maar dat zal ook nooit een keuze zijn. Het moet wel goed zijn maar hoeft niet de wereld te kosten lijkt me.Joever schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:16:
[...]
Kijk uit met simpele (althans de goedkope) airbrush setjes. Ik heb zelf geen goedkope, maar hoor van vele airbrushers om mij heen dat je het airbrushen tegen gaat zitten, als je gebruik gaan maken van goedkope een goedkope airbrush.
Kijk vooral goed naar hoe makkelijk het ding schoon te maken is. Vooral met primen/vernissen moet je de airbrush goed schoon maken omdat ze laagjes achter laten. Als zo'n ding een hel is om schoon te maken, wacht je liever totdat het buiten goed weer is.
En als je toch voor een airbrush gaat, raad ik je aan om er meer mee te doen. Met een airbrush kan je zoveel als het op miniatuur verven aankomt. Sowieso de basecoat en de eventuele highlights/shadow lagen worden er heel makkelijk mee.
[...]
Ik gebruik meestal een wetpallette als ik langere penceel sessies heb met meerdere kleuren. Als ik snel iets met een penceel moet aanbrengen (gebruik de airbrush veel) dan meng ik het op een paneeltje of in een bakje.
[Afbeelding]
Dat van schoonmaken is idd een goede tip. Ik heb wel wat videos bekeken van mensen wat airbrush gebruiken maar het schoonmaken zie je niet altijd even goed.
Ik wil er ook zeker meer mee doen maar ik zal er toch echt eerst mee moeten leren omgaan. Dat is de voornamelijkste reden dat ik niet meteen mijn eigen hoge standaard spul voor wil pakken. Dan zou ik al heel snel iets meer als die 300 uit gaan geven
Ik heb overigens zowel een wet pallete als een los paneeltje maar ik heb ze beide nog niet echt gebruikt. Daarom wil ik ook eerst alles primen zodat ik ook meerdere dagen ermee kan doen.
Zojuist nog even de eerste van het nieuwe command hq in elkaar gezet. Ik had eigenlijk wel verwacht dat deze groter zou zijn ala primaris marines maar dat valt toch tegen. Dat wordt nog gezellig verven in ieder geval.
:strip_exif()/f/image/UhdiuyPsmnaWeY7ufvZfltGa.jpg?f=fotoalbum_large)
-Te huur
Ik heb deze set gekocht en dan zit je net boven het middensigment zeg maar.Yagermeister schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:57:
[...]
Ik wil er ook zeker meer mee doen maar ik zal er toch echt eerst mee moeten leren omgaan. Dat is de voornamelijkste reden dat ik niet meteen mijn eigen hoge standaard spul voor wil pakken. Dan zou ik al heel snel iets meer als die 300 uit gaan geven
Ja je zit dan op +/- 300,-, maar dan heb je wel de airbrush, compressor (incl. luchttank), luchtslang , reinigingsset, snelkoppelstuk (zodat je de airbrush snel van de slang kunt koppelen), en een schoonmaak pot.
Buiten het snelkoppelstuk zijn dit allemaal essentiele dingen die je nodig hebt.
Wat extra uitleg. De luchttank op de compressor wil je hebben. Dit zorgt ervoor dat hij maar even hoeft te rammelen en dan kan hij een tijdje vooruit voordat weer begint. Goedkopere compressors zonder luchttank staan continue te pruttelen. De schoonmaakpot is er voor je overtollige verf in weg te spuiten. Je spuit het dan in een bak met water. Tevens kan je de airbrush hierop laten rusten als je hem even niet gebruikt.
Airbrush is zeker een skill die je moet leren. Hij is echter lang niet zo kwetsbaar als je Raphael Kolinsky penseel dus eerst een goedkope en dan een dure pakken is in dit geval niet zo nodig.
Het enige wat redelijk kwetsbaar is, is de naald. Die mag op geen enkele manier buigen want dan heb je een nieuwe nodig. Dit is mijn eerste airbrush waar ik het mee geleerd heb. Ik heb uiteindelijk maar een naald vernacheld en that's it. Je kunt ervoor kiezen om een goedkopere te pakken uiteraard, maar dan koop je later alsnog een duurdere en dan ben je extra duur uit.
Ik hoop dat je wat met deze info kunt.
Mocht je tot een aanschaf van een airbrush over willen gaan en je wilt nog wat info over wat je nog evt. nodig moet/kunt hebben, hoe het schoon te maken, wat je nodig hebt voor je verf te verdunnen, hoe je het ding moet gebruiken of verwijzing naar goede YT filmpjes, dan laat het even weten. De community heeft mij op gang geholpen dus ik help graag iemand anders ook op gang komen.
En het gaat je zeker niet tegenvallen!
Edit: Mocht je hem bestellen, bestel dan maar meteen wat handschoenen mee, want anders zitten je vingers onder verf haha.
[ Voor 5% gewijzigd door Joever op 06-05-2021 22:46 ]
Bedankt voor deze post, ik denk dat ik de gewone kwasten tot wel een hoog niveau heb getild voor mezelf.Joever schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:44:
[...]
Ik heb deze set gekocht en dan zit je net boven het middensigment zeg maar.
Ja je zit dan op +/- 300,-, maar dan heb je wel de airbrush, compressor (incl. luchttank), luchtslang , reinigingsset, snelkoppelstuk (zodat je de airbrush snel van de slang kunt koppelen), en een schoonmaak pot.
Buiten het snelkoppelstuk zijn dit allemaal essentiele dingen die je nodig hebt.
Wat extra uitleg. De luchttank op de compressor wil je hebben. Dit zorgt ervoor dat hij maar even hoeft te rammelen en dan kan hij een tijdje vooruit voordat weer begint. Goedkopere compressors zonder luchttank staan continue te pruttelen. De schoonmaakpot is er voor je overtollige verf in weg te spuiten. Je spuit het dan in een bak met water. Tevens kan je de airbrush hierop laten rusten als je hem even niet gebruikt.
Airbrush is zeker een skill die je moet leren. Hij is echter lang niet zo kwetsbaar als je Raphael Kolinsky penseel dus eerst een goedkope en dan een dure pakken is in dit geval niet zo nodig.
Het enige wat redelijk kwetsbaar is, is de naald. Die mag op geen enkele manier buigen want dan heb je een nieuwe nodig. Dit is mijn eerste airbrush waar ik het mee geleerd heb. Ik heb uiteindelijk maar een naald vernacheld en that's it. Je kunt ervoor kiezen om een goedkopere te pakken uiteraard, maar dan koop je later alsnog een duurdere en dan ben je extra duur uit.![]()
Ik hoop dat je wat met deze info kunt.
Mocht je tot een aanschaf van een airbrush over willen gaan en je wilt nog wat info over wat je nog evt. nodig moet/kunt hebben, hoe het schoon te maken, wat je nodig hebt voor je verf te verdunnen, hoe je het ding moet gebruiken of verwijzing naar goede YT filmpjes, dan laat het even weten. De community heeft mij op gang geholpen dus ik help graag iemand anders ook op gang komen.
En het gaat je zeker niet tegenvallen!
Edit: Mocht je hem bestellen, bestel dan maar meteen wat handschoenen mee, want anders zitten je vingers onder verf haha.
Dus nu zit ik goed over een airbrush te denken, zeker nu het vakantiegeld bijna gedropt wordt :-)
Vanmiddag ga ik even bij Meijer en Blessing in Rotterdam kijken, die verkopen er een hoop verschillende en ook Vallejo air ranges.
Voor alsnog wil ik er een om te primen en om misschien basecoats te doen, dus verwacht niet dat ik de hoofdprijs neer ga gooien.
Jouw post motiveerd me wel om dit ook op te pakken. Ik ken toevallig iemand die airbrush cursussen geeft in de omgeving dus dat zit wel snor :-)
Als je begint, doe jezelf een plezier en koop zeker geen air paints. Iedere paint is makkelijk te verdunnen met airbrush thinner (vallejo) en en evt een druppel flow aid improver (vallejo).Arnevld schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:31:
[...]
Bedankt voor deze post, ik denk dat ik de gewone kwasten tot wel een hoog niveau heb getild voor mezelf.
Dus nu zit ik goed over een airbrush te denken, zeker nu het vakantiegeld bijna gedropt wordt :-)
Vanmiddag ga ik even bij Meijer en Blessing in Rotterdam kijken, die verkopen er een hoop verschillende en ook Vallejo air ranges.
Voor alsnog wil ik er een om te primen en om misschien basecoats te doen, dus verwacht niet dat ik de hoofdprijs neer ga gooien.
Jouw post motiveerd me wel om dit ook op te pakken. Ik ken toevallig iemand die airbrush cursussen geeft in de omgeving dus dat zit wel snor :-)
Uiteindelijk ben je hierdoor veel meer in control van welke (merk) verf je pakt, hoe dun het wordt en je hoeft niet alles dubbel te kopen.
Primers en vernis voor airbrush is dan wel weer handig. Stynlrez wordt door de meeste gezien als de beste primer. Super strakke finish en lekker mat. Deze is hier echter slecht te krijgen. Een alternatief, wat eigenlijk exact hetzelfde is maar met een ander label, is Ultimate Primer. Hier werk ik zelf mee en dit werk echt super.
Voor iedereen die wilt gaan airbrushen adviseer ik om naar de airbrush playlist van Marco Frisoni te kijken. De man is een koning op gebied van airbrushen. Hij legt goed uit wat de do's and don't zijn van airbrushen en prikt ook goed door de stierenpoep heen wat je in vele filmpjes en fora tegenkomt. Veel advies is namelijk knippen plakken (je MOET zoveel bar gebruiken etc) wat gewoon niet waar is. Buiten dat is de goede man super aardig, enthousiast en grappig. Niet alleen leerzaam maar ook vermakelijk.
En dan kom je niet eens ff buurten ^^Edmin schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:51:
Op dit tempo kom ik nooit aan verf toe...
[Afbeelding]
Was vrijdag in Rotterdam bij Minihobby langs geweest om deze op te halen. Fijn dat hij weer fysiek open is.
wel dikke doos, mocht ik aan 40k verder gaan maak ik ook zo'n leger start kit zoals de Drukhari.
Airbrush is besteld, heb hele lading aan meuk bij greenstuffworld mee gepakt die hebben bijna overal 20% korting op.
Als iemand je vraagt om een leger te verven voor hem / haar +/- 100 modellen wat zou men hier een redelijke prijs voor vinden?
Als ik jou was zou ik een inschatting maken van het aantal uren dat je er mee bezig denkt te gaan zijn en dat aantal uren vermenigvuldigen met het bedrag wat je per uur zou willen verdienen/ontvangen. Als je te laag gaat zitten loop je denk ik het risico dat het je op een gegeven moment tegen gaat staan. Eventueel de 'offerte' opdelen in prijs per kwaliteit/afwerkingsniveau.Arnevld schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:00:
[...]
Als iemand je vraagt om een leger te verven voor hem / haar +/- 100 modellen wat zou men hier een redelijke prijs voor vinden?
Heb je al is eerder commission werk gedaan? in 1x ~100 schilderen is best wel wat...Arnevld schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:00:
[...]
En dan kom je niet eens ff buurten ^^
wel dikke doos, mocht ik aan 40k verder gaan maak ik ook zo'n leger start kit zoals de Drukhari.
Airbrush is besteld, heb hele lading aan meuk bij greenstuffworld mee gepakt die hebben bijna overal 20% korting op.
iig op mijn tempo
Kom ik weer met een stelletje nsfw
foto's
Vandaag heb ik de command squad klaar gemaakt (alleen een paar kleine bits nog). De reivers is ook bijna klaar. Daar moet ik de kopjes en een paar shoulder pads nog plakken.
De metalen modellen zijn ook bijna allemaal gestript. Vrijdag heb ik ze de eerste keer eruit gehaald en toen even een scrub gegeven maar ik vond er nog best veel verf op zitten. Toen heb ik een nieuwe pot dasty erbij gedaan en vandaag heb ik deze nog eens afgescrubd. Op een paar kleine delen na is alles redelijk goed schoon dus ik laat het nog eens een paar dagen weken om alles eruit te krijgen. Het plastig krijg ik wel niet fatsoenlijk schoon dus dat is wel jammer maar op zich niet zo erg.
Buiten de command squad ben ik ook nog begonnen aan de land raider crusader (ik dacht eerst dat ik een predator had).
:strip_exif()/f/image/9bzSvwH1UXszDXCEIITttLQg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RpuCnW5SQWdCYVPZFWAzexkE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xJEvAzVKDzCWJOy2eRPGw12B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2LTOeWmc9TQYX2bIRJxg0MgB.jpg?f=fotoalbum_large)
Die captain van het command squad is 1 van de mooiste modellen. Ik hoop dat me die ook allemaal goed lukken met verven. Dat wordt nogal heel irritant met alles wat in de weg zit.
Vandaag heb ik de command squad klaar gemaakt (alleen een paar kleine bits nog). De reivers is ook bijna klaar. Daar moet ik de kopjes en een paar shoulder pads nog plakken.
De metalen modellen zijn ook bijna allemaal gestript. Vrijdag heb ik ze de eerste keer eruit gehaald en toen even een scrub gegeven maar ik vond er nog best veel verf op zitten. Toen heb ik een nieuwe pot dasty erbij gedaan en vandaag heb ik deze nog eens afgescrubd. Op een paar kleine delen na is alles redelijk goed schoon dus ik laat het nog eens een paar dagen weken om alles eruit te krijgen. Het plastig krijg ik wel niet fatsoenlijk schoon dus dat is wel jammer maar op zich niet zo erg.
Buiten de command squad ben ik ook nog begonnen aan de land raider crusader (ik dacht eerst dat ik een predator had).
:strip_exif()/f/image/9bzSvwH1UXszDXCEIITttLQg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RpuCnW5SQWdCYVPZFWAzexkE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xJEvAzVKDzCWJOy2eRPGw12B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2LTOeWmc9TQYX2bIRJxg0MgB.jpg?f=fotoalbum_large)
Die captain van het command squad is 1 van de mooiste modellen. Ik hoop dat me die ook allemaal goed lukken met verven. Dat wordt nogal heel irritant met alles wat in de weg zit.
-Te huur
Ik werk in Rotterdam, dus dat houd je zeker tegoedArnevld schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:00:
[...]
En dan kom je niet eens ff buurten ^^
En heb je die Admech box al gezien? Die is echt heul goed
Nee nog niet, maar er komt een airbrush aan dan is het alleen detailen met kwasten ;-)Jveer schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:19:
[...]
Heb je al is eerder commission werk gedaan? in 1x ~100 schilderen is best wel wat...![]()
iig op mijn tempo
Bedoel je deze ?Edmin schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:45:
[...]
Ik werk in Rotterdam, dus dat houd je zeker tegoed
En heb je die Admech box al gezien? Die is echt heul goed
https://www.games-worksho...g-Adeptus-Mechanicus-2020
Ligt er aan hoe goed je van plan bent ze te gaan verven.Arnevld schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:00:
[...]
De meeste vragen rond de 8-15 euro per model, afhankelijk van hoe goed je bent.
Ik hanteer de volgende standaarden op mijn Fiverr pagina.
Tabletop ready $15,- : 2-4 colors 1 wash 1 color/texture base
Tabletop plus $35,- : 4-6 colors 2 washes colored/textured base basic highlighting
Parade ready $90,- : 6+ colors 2+ washes elaborate base highlights and extra details
Het eerste niveau is meer voor de standaard troepen. De tweede voor de sergeants etc en de laatste wordt meestal gepakt voor de HQ troepen/display pieces.
Als je het gaat doen, maak wel duidelijk afspraken om verwachtingen bij te stellen. 100 modellen is een heleboel. hoe lang ben je bezig per model in een lopende band proces. Hoe veel vrije tijd heb je. Wat zijn de verwachtingen van de klant wbt kwaliteit, levertijd etc. Je kant beter zeggen dat het 60 dagen gaat duren en in 40 dagen klaar zijn. Dan 40 dagen zeggen, en er 41 over doen.
Bepaalde procesen zullen veel sneller gaan met een airbrush. Denk hierbij aan primen, basecoat, highlights shadows en varnish etc. Je zult echter eerst zelf de tijd moeten nemen om je de airbrush eigen te maken. Dit is, net zoals verven met een penseel een skill die je moet trainen en dat gaat niet van vandaag op morgen. Je moet de nukken van je airbrush leren, hoe met druk te werken en wanneer welke druk, het 2 in 1 systeem te gebruiken (als je een 2 in 1 hebt) en hoe dun je verf moet zijn. Je moet je trigger finger trainen, leren dat je heel snel te veel verf op je mini kan spuiten, hoe verkom ik spiderwebbing. Leren wat je moet doen bij eerdere keer dat je sprayt op spetteren tegen te gaan (want dan kan je opnieuw beginnen). Denk dus aub niet te makkelijk over het feit dat je 100 modellen moet verven en net een airbrush gekocht hebt.Arnevld schreef op maandag 10 mei 2021 @ 07:54:
[...]
Nee nog niet, maar er komt een airbrush aan dan is het alleen detailen met kwasten ;-)
Edit: welke airbrush heb je gehaald?
[ Voor 16% gewijzigd door Joever op 10-05-2021 09:47 ]
Nee, deze:Arnevld schreef op maandag 10 mei 2021 @ 07:57:
[...]
Bedoel je deze ?
https://www.games-worksho...g-Adeptus-Mechanicus-2020
https://spruesandbrews.co...-patrol-and-dice-spotted/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XlOHjwVSZbw8ClHGL4i3iNvg.jpg?f=user_large)
De Start Collecting boxes gaan er allemaal uit. Als er nog een interessante tussen zit voor je , zou ik die kopen (zo kocht ik afgelopen maanden de Space Wolves en Drukhari box). De nieuwe boxes voor 40k heten allemaal Combat Patrol box. De admech doos is misschien wel de beste tot dusver.
Thnx,Joever schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:33:
[...]
Ligt er aan hoe goed je van plan bent ze te gaan verven.
De meeste vragen rond de 8-15 euro per model, afhankelijk van hoe goed je bent.
Ik hanteer de volgende standaarden op mijn Fiverr pagina.
Tabletop ready $15,- : 2-4 colors 1 wash 1 color/texture base
Tabletop plus $35,- : 4-6 colors 2 washes colored/textured base basic highlighting
Parade ready $90,- : 6+ colors 2+ washes elaborate base highlights and extra details
Het eerste niveau is meer voor de standaard troepen. De tweede voor de sergeants etc en de laatste wordt meestal gepakt voor de HQ troepen/display pieces.
Als je het gaat doen, maak wel duidelijk afspraken om verwachtingen bij te stellen. 100 modellen is een heleboel. hoe lang ben je bezig per model in een lopende band proces. Hoe veel vrije tijd heb je. Wat zijn de verwachtingen van de klant wbt kwaliteit, levertijd etc. Je kant beter zeggen dat het 60 dagen gaat duren en in 40 dagen klaar zijn. Dan 40 dagen zeggen, en er 41 over doen.
[...]
Bepaalde procesen zullen veel sneller gaan met een airbrush. Denk hierbij aan primen, basecoat, highlights shadows en varnish etc. Je zult echter eerst zelf de tijd moeten nemen om je de airbrush eigen te maken. Dit is, net zoals verven met een penseel een skill die je moet trainen en dat gaat niet van vandaag op morgen. Je moet de nukken van je airbrush leren, hoe met druk te werken en wanneer welke druk, het 2 in 1 systeem te gebruiken (als je een 2 in 1 hebt) en hoe dun je verf moet zijn. Je moet je trigger finger trainen, leren dat je heel snel te veel verf op je mini kan spuiten, hoe verkom ik spiderwebbing. Leren wat je moet doen bij eerdere keer dat je sprayt op spetteren tegen te gaan (want dan kan je opnieuw beginnen). Denk dus aub niet te makkelijk over het feit dat je 100 modellen moet verven en net een airbrush gekocht hebt.
Edit: welke airbrush heb je gehaald?
Een leger in een maand is voor mij normaliter wel te doen, zeker als we richting de zomer gaan (IT job he ;_)
En airbrush heb ik een soort van crash cursus aangevraagd bij een bekende hier die me er een dag in zal trainen, met hands on leer ik snel dus dat komt goed.
Ik wil de brush alleen gaan gebruiken voor primen van zwart plus de zenithal lichtval.
Heel misschien voor grotere vlakken nog een basecoat maar dat is het.
https://www.greenstuffworld.com/en/163-airbrushes
Heb de 0.2 en de 0.3 en compressor en alle meuk erom heen besteld.
Net even je Fiver bekeken, leuk concept wat je daar hebt.
Mijn comissie werk is voor een bekende uit mijn omgeving die geen tijd heeft om zijn leger te verven, de prijs zal ik daarom lager inzetten omdat het meer fun ook is voor mij, dit schept een goed beeld thnx :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Arnevld op 10-05-2021 10:50 ]
Haha geloof me, zodra je het airbrushen enigszins onder de knie hebt, ga jij die basecoats niet meer met een penseeltje doenArnevld schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:32:
[...]
Thnx,
Een leger in een maand is voor mij normaliter wel te doen, zeker als we richting de zomer gaan (IT job he ;_)
En airbrush heb ik een soort van crash cursus aangevraagd bij een bekende hier die me er een dag in zal trainen, met hands on leer ik snel dus dat komt goed.
Ik wil de brush alleen gaan gebruiken voor primen van zwart plus de zenithal lichtval.
Heel misschien voor grotere vlakken nog een basecoat maar dat is het.
https://www.greenstuffworld.com/en/163-airbrushes
Heb de 0.2 en de 0.3 en compressor en alle meuk erom heen besteld.
Succes in ieder geval. Ben benieuwd hoe het je afgaat.
Thanks.Buiten mijzelf, ken ik niemand die deze hobby beoefend, en hier in het zuiden (noord Limburg) is er ook niet echt een community waar ik weet van hebt. Zodoende dit Fiverr account.Net even je Fiver bekeken, leuk concept wat je daar hebt.
Wat een aparte helm joh, nog nooit gezien dezeYagermeister schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:57:
[...]
Zojuist nog even de eerste van het nieuwe command hq in elkaar gezet. Ik had eigenlijk wel verwacht dat deze groter zou zijn ala primaris marines maar dat valt toch tegen. Dat wordt nog gezellig verven in ieder geval.
[Afbeelding]
offtopic: er zit een winkel in Helmond die GW dingen doet. Maar ik weet niet hoe diep je in Limburg zitJoever schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:04:
[...]
Haha geloof me, zodra je het airbrushen enigszins onder de knie hebt, ga jij die basecoats niet meer met een penseeltje doen![]()
Succes in ieder geval. Ben benieuwd hoe het je afgaat.
[...]
Thanks.Buiten mijzelf, ken ik niemand die deze hobby beoefend, en hier in het zuiden (noord Limburg) is er ook niet echt een community waar ik weet van hebt. Zodoende dit Fiverr account.
Venlo. Dit ondanks dat het geen wereldreis is, is het niet 'even snel naar de shop' zeg maar.Edmin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:17:
[...]
offtopic: er zit een winkel in Helmond die GW dingen doet. Maar ik weet niet hoe diep je in Limburg zit
Tevens zit er een GW store in Eindhoven.
Ik ken het, kom nog enigzins makkelijk in Den Haag met de fiets of bus, maar daar houdt het ook mee op. Voor alle overige bestemmingen zit je aan een busrit van een uur en nog een treinrit van 15-30 minuten. Westland is kwa openbaar vervoer echt armzalig, redelijke kans dat het alleen maar slechter wordt als het lokale nieuws te geloven is.
Maar goed, 40k is wel in Den Haag te spelen, echter reis ik nog steeds liever anderhalf uur naar Rotterdam of Leiden voor een potje infinity.
Maar goed, 40k is wel in Den Haag te spelen, echter reis ik nog steeds liever anderhalf uur naar Rotterdam of Leiden voor een potje infinity.
Monchengladbach wel toch? vlakbij dusseldorf... wel weer aardig eindje en duitsers.Joever schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:21:
[...]
Venlo. Dit ondanks dat het geen wereldreis is, is het niet 'even snel naar de shop' zeg maar.
Tevens zit er een GW store in Eindhoven.
Geen AOS in westland ? vanaf vlaardingen ben ik zo bij je en ik werk in naaldwijk :-)Arloid schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:48:
Ik ken het, kom nog enigzins makkelijk in Den Haag met de fiets of bus, maar daar houdt het ook mee op. Voor alle overige bestemmingen zit je aan een busrit van een uur en nog een treinrit van 15-30 minuten. Westland is kwa openbaar vervoer echt armzalig, redelijke kans dat het alleen maar slechter wordt als het lokale nieuws te geloven is.
Grote 40k community in de GW store in rotterdam en anders tabletopkingdom.
AoS trekt mij totaal niet, 40k trekt mij ook niet helemaal maar kan ik visueel wel waarderen.
Binnenkort ga ik wellicht even een start maken maar infinity gaat redelijk voor.
Binnenkort ga ik wellicht even een start maken maar infinity gaat redelijk voor.
In der Finsternis der fernen Zukunft gibt es keinen FriedenArnevld schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:49:
[...]
Monchengladbach wel toch? vlakbij dusseldorf... wel weer aardig eindje en duitsers.
Want god verhoede dat ze het woord Krieg in de slogan zouden gooien
Even wellicht een hele duffe. Ik heb nog een hele berg oudere verf van gw. Deze zitten allemaal nog mooi in de potjes en zijn zelfs nog een beetje glanzend (vochtig?).
Is er een (makkelijke) manier om deze weer tot leven te wekken? Het is zonde om deze allemaal weg te gooien natuurlijk vooral als deze nog werkend gemaakt zouden kunnen worden.
Is er een (makkelijke) manier om deze weer tot leven te wekken? Het is zonde om deze allemaal weg te gooien natuurlijk vooral als deze nog werkend gemaakt zouden kunnen worden.
-Te huur
Ik zou ze even proberen te verdunnen met acryl medium. Gewoon een heel klein beetje (enkele druppels) en dan met een cocktailprikker gaan roeren, en roeren, en roeren en......nog meer roeren. Roert het nog steeds niet, laat het verf/medium goedje staan en roer de dag erna weer opnieuw. Zodra er enigszins beweging in komt maar je merkt dat het veel te dik is, doe je er weer een heel klein beetje bij.Yagermeister schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:28:
Even wellicht een hele duffe. Ik heb nog een hele berg oudere verf van gw. Deze zitten allemaal nog mooi in de potjes en zijn zelfs nog een beetje glanzend (vochtig?).
Indien, na enkele dagen herhaling, er nog geen beweging in komt, dan houdt het helaas op.
I.p.v. roeren zou je overigens ook een paintmixer kunnen kopen voor miniatuur potjes.
Let op met verven. Het kan zijn dat er wat harde stukjes overblijven. Je zou de verf vtv kunnen filteren.
Gooi een agitator in je verfpotje. Oftewel een boutje of moertje.
Hier een newbie!
Ben relatief niet lang bekend met de tabletop, maar wel wat langer bekend met de awesome lore van 40k. Had een tijd terug een paar dozen gekocht om mee te stoeien. Het was eigenlijk bedoeld om de tijd te doden tijdens de eerste lockdown en nu wil ik een stap verder wagen door de miniaturen te schilderen!
Hier in Den Haag bezoek ik de Warhammerstore en moet zeggen dat het erg fijne mensen zijn. Het schilderen intimideert behoorlijk als je ziet hoeveel techniek erbij komt kijken en hoe prachtig de modellen eruit kunnen zien. De basisprincipes heb ik tijdens een warhammer workshop kunnen leren en inmiddels veel verf en kwasten ingeslagen. Nu alleen de moed verzamelen om er echt mee aan de slag te gaan.
In mijn vrienden- en kenniskring heb ik geen mensen waarmee ik mijn warhammer enthousiame kan delen dus hoop meer mensen tegen te komen waar ik uiteindelijk een keer kan tabletoppen.
The beginning is made!*
:strip_exif()/f/image/9cskwmPK8ihbCSpvbles90Qw.jpg?f=fotoalbum_large)
*inmiddels is de razorback teruggestuurd en vervangen door een repulsor en heb ik naast wat primaris toevoegingen ook wat admech en de Indomitus primaris set.
Ben relatief niet lang bekend met de tabletop, maar wel wat langer bekend met de awesome lore van 40k. Had een tijd terug een paar dozen gekocht om mee te stoeien. Het was eigenlijk bedoeld om de tijd te doden tijdens de eerste lockdown en nu wil ik een stap verder wagen door de miniaturen te schilderen!
Hier in Den Haag bezoek ik de Warhammerstore en moet zeggen dat het erg fijne mensen zijn. Het schilderen intimideert behoorlijk als je ziet hoeveel techniek erbij komt kijken en hoe prachtig de modellen eruit kunnen zien. De basisprincipes heb ik tijdens een warhammer workshop kunnen leren en inmiddels veel verf en kwasten ingeslagen. Nu alleen de moed verzamelen om er echt mee aan de slag te gaan.
In mijn vrienden- en kenniskring heb ik geen mensen waarmee ik mijn warhammer enthousiame kan delen dus hoop meer mensen tegen te komen waar ik uiteindelijk een keer kan tabletoppen.
The beginning is made!*
:strip_exif()/f/image/9cskwmPK8ihbCSpvbles90Qw.jpg?f=fotoalbum_large)
*inmiddels is de razorback teruggestuurd en vervangen door een repulsor en heb ik naast wat primaris toevoegingen ook wat admech en de Indomitus primaris set.
[ Voor 5% gewijzigd door Enigmus op 11-05-2021 21:29 ]
Veel succes met schilderen! Tip, pak eerst de goedkopere unit en ga pas de voertuigen en imp knight verven als je wat verftechnieken geleerd hebt.Enigmus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:27:
Hier een newbie!
Het was eigenlijk bedoeld om de tijd te doden tijdens de eerste lockdown en nu wil ik een stap verder wagen door de miniaturen te schilderen!
En als je het intimiderend vind, wat ik mij goed kan voorstellen, stel ik voor youtube video's te kijken van Goobertown Hobbies, Squidmar en Miniac. Alle drie zijn prima miniatuur schilders die video's hebben die perfect zijn voor de absolute beginner.
Ik probeer mijzelf nooit te vergelijken met andere. Ik ben zeker niet de beste maar ook niet de slechtste en knutsel zelf graag een base soms zoals je kan zien.AdmiraalTimbo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:30:
[Afbeelding] [Afbeelding]
All done, moet zeggen valt niet tegen voor een eerste keer!
Gewoon beginnen beter worden komt door meer doen. Dingen zoals een drybrush en een wash doen vaak al wonderen.
In the end we only regret the chances we didn't take
Goobertown vind ik vooral laagdrempelig en vriendelijk. Zijn stem heeft ook iets asmr-achtig. Alleen jammer dat hij niet veel video's upload, maar zijn video's voor beginners is rijk aan goede tips. Squidmar en Miniac volg ik ook. Heb zojuist een loeplamp gekocht om extra detail bloot te stellen.Joever schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:05:
[...]
Veel succes met schilderen! Tip, pak eerst de goedkopere unit en ga pas de voertuigen en imp knight verven als je wat verftechnieken geleerd hebt.
En als je het intimiderend vind, wat ik mij goed kan voorstellen, stel ik voor youtube video's te kijken van Goobertown Hobbies, Squidmar en Miniac. Alle drie zijn prima miniatuur schilders die video's hebben die perfect zijn voor de absolute beginner.
Daarnaast gewoon lekker gaan kwasten, verf moet je 99% van de keer met water of iets anders verdunnen. Tenzij je verf langdurig in een pot laat staan is kraanwater voldoende, echter in de praktijk heb je gedestileerd water enkel nodig om washes te maken en zo nu en dan een druppel in een citadel pot. Persoonlijk ben ik meer van de army painter voor goedkope verf en vallejo voor dure verf. Citadel potjes vindt ik helemaal niks en vallen alleen maar om of drogen uit bij mij.
Heb de everlasting wet palette gekocht na het zien van reviews. Vind het vooral handig dat je zodoende verf dagen kan gebruiken en het vochtig houdt. Moet nog wat researchen over hoe je olieverf/washes combineert met verf gebaseerd op water om bepaalde effecten te krijgen. Heb jammer genoeg alleen citadel potjes, maar kan het uitbreiden met Army Painter en Vallejo.Arloid schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:34:
Daarnaast gewoon lekker gaan kwasten, verf moet je 99% van de keer met water of iets anders verdunnen. Tenzij je verf langdurig in een pot laat staan is kraanwater voldoende, echter in de praktijk heb je gedestileerd water enkel nodig om washes te maken en zo nu en dan een druppel in een citadel pot. Persoonlijk ben ik meer van de army painter voor goedkope verf en vallejo voor dure verf. Citadel potjes vindt ik helemaal niks en vallen alleen maar om of drogen uit bij mij.
EDIT: Is de Tamya Extra Thin Plastic Glue een betere optie tegenover citadel lijm? (meer controle, geen verstopte naalden, meer hoeveelheid?
[ Voor 6% gewijzigd door Enigmus op 11-05-2021 23:49 ]
Overgieten is een optie. Ik koop al een tijdje geen citadel meer, vooraad potjes van het gw huismerk is op 2 handen te tellen.
Army painter vindt ik wel lekker met hun set, aantal basis kleuren is wel handig als basis. Vooralsnog veel vallejo voor specifieke projecten. Wet pallete uit een oude gras tuff verpaking van gw gemaakt.
Army painter vindt ik wel lekker met hun set, aantal basis kleuren is wel handig als basis. Vooralsnog veel vallejo voor specifieke projecten. Wet pallete uit een oude gras tuff verpaking van gw gemaakt.
Check out MidWinter mini’s die maakt ook echt super beginner friendly vidsEnigmus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:34:
[...]
Goobertown vind ik vooral laagdrempelig en vriendelijk. Zijn stem heeft ook iets asmr-achtig. Alleen jammer dat hij niet veel video's upload, maar zijn video's voor beginners is rijk aan goede tips. Squidmar en Miniac volg ik ook. Heb zojuist een loeplamp gekocht om extra detail bloot te stellen.
Ik kan maar een ding zeggen, koop een wet pallette , voorkeur die van redgrass.
Dit verkopen ze niet bij gw maar is de beste investering die je kunt doen.
Dit houd je verf wat natter en kun je het bewaren en makkelijk mengen op de palette.
Daarnaast 2 thin coats mijn broeder, kijk wat duncan rhodes videos hij is de warhammer paint god!
Dit verkopen ze niet bij gw maar is de beste investering die je kunt doen.
Dit houd je verf wat natter en kun je het bewaren en makkelijk mengen op de palette.
Daarnaast 2 thin coats mijn broeder, kijk wat duncan rhodes videos hij is de warhammer paint god!
Hele goede tip! Jezelf inderdaad nooit met andere vergelijken. Je kant inspiratie of technieken uit de verfkunsten van andere halen, maar je moet nooit kijken of je het net zo goed gedaan hebt.AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:29:
[...]
Ik probeer mijzelf nooit te vergelijken met andere. Ik ben zeker niet de beste maar ook niet de slechtste en knutsel zelf graag een base soms zoals je kan zien.
Gewoon beginnen beter worden komt door meer doen. Dingen zoals een drybrush en een wash doen vaak al wonderen.
Mijn advies voor beginner is dan ook altijd, bewaar je eerste geschilderde mini.
Strip deze dan ook nooit en verbeter hem ook nooit. Zo heb je altijd een terugblik op hoe je voorheen schilderde en wat voor vooruitgang je geboekt hebt. Zit het dan later eens tegen met een mini en je denk dat het echt niet mooi is, dan pak je die eerste mini er even bij en dan kan je jezelf weer opkrikken door even te relativeren.
Geen slechte start!Enigmus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:27:
Hier een newbie!
The beginning is made!*
[Afbeelding]
Tip van mijn kant: houd je ogen op voor de verschillende box sets die voorbij komen. Niet alleen de tijdelijke zoals Indomitus maar ook de permanente boxes zoals de Combat Patrols. Die biede nsoms enorm veel waarde (en 40k is GEEN goedkope hobby
@Enigmus Welk chapter worden je Space Marines eigenlijk?
Wat betreft Tamiya Extra Thin Plastic Glue, ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar wil graag zo'n potje kopen! De naalden van Citadel lijm raken zo snel verstopt bij mij, super irritant! Helaas heeft scenery workshop de Tamiya lijm al een langere tijd niet op voorraad. Als je een andere winkel/webshop hebt gevonden, hoor ik het graag van je!
Wat betreft Tamiya Extra Thin Plastic Glue, ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar wil graag zo'n potje kopen! De naalden van Citadel lijm raken zo snel verstopt bij mij, super irritant! Helaas heeft scenery workshop de Tamiya lijm al een langere tijd niet op voorraad. Als je een andere winkel/webshop hebt gevonden, hoor ik het graag van je!
Naaldje eruit en even langs de aansteker, minuutje wachten en in het potje.Jveer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:01:
Werkt 100% van de tijd
Enigmus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:42:
[...]
EDIT: Is de Tamya Extra Thin Plastic Glue een betere optie tegenover citadel lijm? (meer controle, geen verstopte naalden, meer hoeveelheid?
Tamiya extra thin moet je niet als een vervanger voor citadel plastic cement zien of zelfs normale superglue.Jveer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:01:
@Enigmus
De citadel (of ander merk) plastic cement is naar m.i. het beste wat je kunt gebruiken. Plastic cement maakt namelijk een laagje plastic weer ' vloeibaar'. Dit zorgt ervoor dat als de twee zijdes bij elkaar komen en hard worden, er een geheel wordt gemaakt. I.p.v. plakken, smelt je ze als het ware samen. Super stevig vergeleken met sec lijm.
W.b.t. de tamiya: Dit is een handige lijm die zo dun is dat deze overal tussen loopt. Daar is deze lijm dan ook voor bedoeld. Het extra verstevigen van dunne kiertjes, gaatjes en base materialen zoals zand etc. Twee onderdelen aan elkaar plakken waar je geen plastic cement voor gebruikt (een resin model bijv.) kan je veel beter met normale sec. lijm doen. Deze is dikker en daardoor is de hechting beter.
(Al zou ik bij resin weer resinwelding toepassen).
Naar mijn weten is het geen goed idee op olieverf te mixen met acrylverf. Beide hebben compleet andere eigenschappen w.b.t. drogen en verdunnen. Olieverf verdun je met terpentine, acrylverf met water of andere acryl mediums.Enigmus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:42:
[...]
Moet nog wat researchen over hoe je olieverf/washes combineert met verf gebaseerd op water om bepaalde effecten te krijgen.
Tevens zou ik niet een laag acrylverf over een laag olieverf gebruiken. Kans is groot dat de acrylverf eraf vlokt omdat deze niet goed kan hechten. Anders om kan wel. En zo wordt olieverf dan ook meestal gebruikt, op een laag acryl verf.
Zo kan je bijvoorbeeld roeststrepen maken. Klein ' druppel' olieverf op je model, kwast schoon maken en wat terpentine op je kwast. Dan de ' druppel' naar beneden halen alsof je een dunne streep wilt maken.
Of een witte cape. Smeer hier bruine olieverf op en veeg het er vervolgens weer vanaf. Zo lijkt het ineens alsof het een oude vieze verweerde cape is geworden.
Wel is geprobeerd, maar dat was bij mij niet de oplossing. Maar vind het sowieso fijner om een kwastje te hebben. Daar heb ik mijn seconde lijm ook op uitgezocht. Ik vind dat je dan net wat meer controle hebt.Arnevld schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:35:
[...]
Naaldje eruit en even langs de aansteker, minuutje wachten en in het potje.
Werkt 100% van de tijd
[ Voor 34% gewijzigd door Jveer op 12-05-2021 11:07 ]
Ik had regelmatig last van opgedroogd secondelijm. Dus kon je na een periode weer een tube weggooien, totdat ik in aanmerking kwam met de 1gram tubes die je in de meeste bouwmarkten kan vinden, ideaal! Maar met plastic gaat mijn voorkeur idd naar cementlijm, veel sterker met plastic en laat ook geen aanslag achter hoewel dit geen probleem is natuurlijk.
Naald heeft daar ook wel de voorkeur in voor mij, gezien de fijne detail van tegenwoordig wil ik beter kunnen sturen. Met de kwast ben ik bang dingen aan te raken waar dan het detail van wegsmelt
.
En als beginner, gewoon meters maken. Iedereen is zo begonnen! Het is tegenwoordig fijn dat er veel informatie te vinden is over techniek, dus haal daar vooral uit wat jouw aanspreekt.
Ik ben weer verder gegaan met mijn oude battle of skull pass box. Het begint er ergens op te lijken, moet vooral nog wat highlight spul doen bij de andere goblin units. Daarna de dwarfs en ik heb 6 oude trolls op de kop getikt waar ik niet op kan wachten om ze te schilderen!
Naald heeft daar ook wel de voorkeur in voor mij, gezien de fijne detail van tegenwoordig wil ik beter kunnen sturen. Met de kwast ben ik bang dingen aan te raken waar dan het detail van wegsmelt
En als beginner, gewoon meters maken. Iedereen is zo begonnen! Het is tegenwoordig fijn dat er veel informatie te vinden is over techniek, dus haal daar vooral uit wat jouw aanspreekt.
Ik ben weer verder gegaan met mijn oude battle of skull pass box. Het begint er ergens op te lijken, moet vooral nog wat highlight spul doen bij de andere goblin units. Daarna de dwarfs en ik heb 6 oude trolls op de kop getikt waar ik niet op kan wachten om ze te schilderen!
:strip_exif()/f/image/BEmcyJoQ6Afd7RlDHnJofp20.jpg?f=fotoalbum_large)
Je makkelijkste bron voor cyanoacrylaat (superlijm) is AliExpress. Voor een euro meerdere tubes incl verzenden. Kost alleen een paar weken om binne nte hebben dus bestel voorafMiel71 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:01:
Ik had regelmatig last van opgedroogd secondelijm. Dus kon je na een periode weer een tube weggooien, totdat ik in aanmerking kwam met de 1gram tubes die je in de meeste bouwmarkten kan vinden, ideaal!
Aah den HaagEnigmus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:27:
Hier een newbie!
The beginning is made!*
[Afbeelding]

Super gezellige zaak, dat wel. Maar blijft wel leuke herinnering.
Ik ga zelf weer eens beginnen snel denk ik
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Die grots zijn amazing !Miel71 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:01:
Ik had regelmatig last van opgedroogd secondelijm. Dus kon je na een periode weer een tube weggooien, totdat ik in aanmerking kwam met de 1gram tubes die je in de meeste bouwmarkten kan vinden, ideaal! Maar met plastic gaat mijn voorkeur idd naar cementlijm, veel sterker met plastic en laat ook geen aanslag achter hoewel dit geen probleem is natuurlijk.
Naald heeft daar ook wel de voorkeur in voor mij, gezien de fijne detail van tegenwoordig wil ik beter kunnen sturen. Met de kwast ben ik bang dingen aan te raken waar dan het detail van wegsmelt.
[Afbeelding]
Alleen verkeerde bases tenzij je WHF speelt ipv AOS
Huh wat zn wow guildcorset schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:20:
[...]
Aah den Haagde zaak waar een medewerker een 30 minuten youtube rant heeft gemaakt omdat ik zijn guild in WoW niet leuk vond
Pas op Reddit ook een GW horror stories thread gevonden is ook een geinige
https://www.reddit.com/r/...your_lgs_gw_horror_story/
Hij had/heeft een guild op Doomhammer (ik ga even geen namen noemen). Ik ben daar toen weg gegaan omdat ik mijn draai niet kon vinden. Toen is er een youtube drama filmpje door de guild leader gemaakt dat ik de guild probeerde te slopen, drama wilde veroorzaken etc etcArnevld schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:41:
[...]
Huh wat zn wow guildlink ben erg benieuwd ahahaha.
Pas op Reddit ook een GW horror stories thread gevonden is ook een geinige
https://www.reddit.com/r/...your_lgs_gw_horror_story/

Ik ben daar weg gegaan met het zeggen "Yo! het is hier super, maar ik ben liever op zoek naar een ander soort guild"
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Classic world of warcraft drama hahacorset schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:55:
[...]
Hij had/heeft een guild op Doomhammer (ik ga even geen namen noemen). Ik ben daar toen weg gegaan omdat ik mijn draai niet kon vinden. Toen is er een youtube drama filmpje door de guild leader gemaakt dat ik de guild probeerde te slopen, drama wilde veroorzaken etc etc![]()
Ik ben daar weg gegaan met het zeggen "Yo! het is hier super, maar ik ben liever op zoek naar een ander soort guild"
Even algemene mededeling,
Ik vind het super hoe hard dit topic aan het groeien is.
Ik zal met @Edmin overleggen hoe we de topic start etc mooi kunnen aanvullen met kennis en algemene weetjes / beginners vragen :-)
Ik vind het super hoe hard dit topic aan het groeien is.
Ik zal met @Edmin overleggen hoe we de topic start etc mooi kunnen aanvullen met kennis en algemene weetjes / beginners vragen :-)
Één van de redenen dat ik gestopt was met spelen: de uiterst giftige cultuur in het spel.corset schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:55:
[...]
Hij had/heeft een guild op Doomhammer (ik ga even geen namen noemen). Ik ben daar toen weg gegaan omdat ik mijn draai niet kon vinden. Toen is er een youtube drama filmpje door de guild leader gemaakt dat ik de guild probeerde te slopen, drama wilde veroorzaken etc etc![]()
Dat en de lore die gewoon als een lul op een drumstel slaat en hoofdkarakters nooit dood gaan.
En toen vond ik 40k

40k lore is niet veel beter.. "Ultramarines zijn heilig, perfect. Doen nooit wat fout"Anoniem: 613510 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:15:
[...]
Één van de redenen dat ik gestopt was met spelen: de uiterst giftige cultuur in het spel.
Dat en de lore die gewoon als een lul op een drumstel slaat en hoofdkarakters nooit dood gaan.
En toen vond ik 40k
"Space wolves zijn bijna khornite marines maar het mag want gedoogbeleid"
Gelukkig is er meer in 40k dan spacemarines.corset schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:17:
[...]
40k lore is niet veel beter.. "Ultramarines zijn heilig, perfect. Doen nooit wat fout"
"Space wolves zijn bijna khornite marines maar het mag want gedoogbeleid"
Ik vermaak me er in ieder geval 100 keer meer mee. Niet alles is fantastisch, maar de boeken die wel goed geschreven zijn, zijn dan ook echt
Dat ben ik 100% met je eens. Maar de lore is net zo knullig en over the top als Sigmar, maar dat is voor mij ook wel aantrekkings krachtAnoniem: 613510 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:33:
[...]
Gelukkig is er meer in 40k dan spacemarines.
Ik vermaak me er in ieder geval 100 keer meer mee. Niet alles is fantastisch, maar de boeken die wel goed geschreven zijn, zijn dan ook echt
Death Guard gaat zo mijn 2de leger worden.
Modellen zijn echt fantastisch.
Vooral na het zien van onderstaande video haha.
YouTube: Speed painting Death Guard: Plague Marines and Poxwalkers
Modellen zijn echt fantastisch.
Vooral na het zien van onderstaande video haha.
YouTube: Speed painting Death Guard: Plague Marines and Poxwalkers
Auspex tactics houd ik goed in de gaten. Hij geeft op een fijne manier van vertellen aan hoeveel waarde boxsets kunnen hebben. De aankomende Admech combat patrol is volgens hem een prima value for money.Edmin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:23:
[...]
Geen slechte start!
Tip van mijn kant: houd je ogen op voor de verschillende box sets die voorbij komen. Niet alleen de tijdelijke zoals Indomitus maar ook de permanente boxes zoals de Combat Patrols. Die biede nsoms enorm veel waarde (en 40k is GEEN goedkope hobby
Vehicles en walkers vind ik echt geweldig dus het wordt Iron Hands. Ze waren in de 8th edition behoorlijk goed, maar in de 9e zijn ze middelmaat en toch boeit dat niet, het gaat om de affiniteit met de figuren en ze zijn nog steeds awesome. Alleen jammer dat ze zwart-wit zijn, niet een al te fantasierijke combi.Jveer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:01:
Heb tot nu toe revell en citadel lijm gebruikt. Ze hanteren lijm op nagenoeg eenzelfde manier, maar beiden hebben, zoals je zegt, last van verstopte naalden. Om eerlijk te zijn vind ik de manier van aanbrengen via een Tamiya potje veel meer aanspreken. Lekker relaxed met een kwastje lijm aanbrengen. Er is een local modelbouw winkel in de buurt waar ze het verkopen. Ik laat het je weten hoe het bevalt.
Is geen enkel Tamiya lijmsoort aan te raden zoals een dikkere variant? Sommige miniatuurbouwers gebruiken het zoals EonsofBattle.Joever schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:36:
Tamiya extra thin moet je niet als een vervanger voor citadel plastic cement zien of zelfs normale superglue.
De citadel (of ander merk) plastic cement is naar m.i. het beste wat je kunt gebruiken. Plastic cement maakt namelijk een laagje plastic weer ' vloeibaar'. Dit zorgt ervoor dat als de twee zijdes bij elkaar komen en hard worden, er een geheel wordt gemaakt. I.p.v. plakken, smelt je ze als het ware samen. Super stevig vergeleken met sec lijm.
W.b.t. de tamiya: Dit is een handige lijm die zo dun is dat deze overal tussen loopt. Daar is deze lijm dan ook voor bedoeld. Het extra verstevigen van dunne kiertjes, gaatjes en base materialen zoals zand etc. Twee onderdelen aan elkaar plakken waar je geen plastic cement voor gebruikt (een resin model bijv.) kan je veel beter met normale sec. lijm doen. Deze is dikker en daardoor is de hechting beter.
(Al zou ik bij resin weer resinwelding toepassen).
Hoe mix je een 50/50 (water/acrylverf)? Op een wet palette lijkt het mij lastig omdat het al vochtig is en het overal naartoe kan drijven. Of een verfbakje waar je verf en water toevoegt middels een druppelfles?Joever schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:36:
Naar mijn weten is het geen goed idee op olieverf te mixen met acrylverf. Beide hebben compleet andere eigenschappen w.b.t. drogen en verdunnen. Olieverf verdun je met terpentine, acrylverf met water of andere acryl mediums.
Tevens zou ik niet een laag acrylverf over een laag olieverf gebruiken. Kans is groot dat de acrylverf eraf vlokt omdat deze niet goed kan hechten. Anders om kan wel. En zo wordt olieverf dan ook meestal gebruikt, op een laag acryl verf.
Zo kan je bijvoorbeeld roeststrepen maken. Klein ' druppel' olieverf op je model, kwast schoon maken en wat terpentine op je kwast. Dan de ' druppel' naar beneden halen alsof je een dunne streep wilt maken.
Of een witte cape. Smeer hier bruine olieverf op en veeg het er vervolgens weer vanaf. Zo lijkt het ineens alsof het een oude vieze verweerde cape is geworden.
Weet je toevallig welke medewerker het is geweest of heb je een link naar de rantvideocorset schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:20:
Aah den Haagde zaak waar een medewerker een 30 minuten youtube rant heeft gemaakt omdat ik zijn guild in WoW niet leuk vond