Miniature Wargaming. Collect, Build, Paint, Play! - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 09:09
Postius schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:10:
[...]

Helemaal mee eens! Alleen wel jammer want je hebt dan nog wel steeds elves :+

Uitmuntend schilderwerk trouwens d:)b zo mooi krijg ik ze zelf toch niet, super netjes

Ik heb wat hulp nodig. Ik zoek leuke mini's om te schilderen, max budget is 20-30 euro. Ik zoek vooral leuke modellen, die niet al te serieus zijn (of ze moeten juist weer superoverdreven zijn). Ik ben geen goede schilder maar heb wel veel ervaring dus ben wel wat gewend. Ik heb zelf al zitten rondkijken maar ik had gehoopt dat mensen hier nog wat leuke suggesties zouden hebben.
Misschien kijken naar een HQ mini? Dan krijg je maar 1 ventje om te schilderen.
Ik zou wel de fine cast modellen vermijden als eerste mini, en gewoon een plastic mini kiezen. Fine cast resin van GW is vrij vervelend om schoon te maken en in elkaar te zetten. Hebben iig niet een goede reputatie, die ik deel :9

In het Details tabje van een mini, als dit er staat "This is a finely detailed resin cast kit." zou ik hem dus niet als eerste mini kiezen.

@Cannoli Pff werd effe een beetje wit toen ik het laatste stukje zag, ben blijkbaar een beelddenker :+

[ Voor 8% gewijzigd door Jveer op 28-01-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edumanas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-06-2021
Cannoli schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:35:
Ik ben de hobby goed begonnen. Had wat tools, e.d. besteld en wou deze netjes opbergen in een speciale opbergbox zodat ik alles makkelijk bij de hand zou hebben. Tijdens het uit de verpakking halen van het hobbymes niet goed opgelet en opeens schiet de beschermdop van het mes. Heb er niets van gevoeld, zo snel ging het, maar had opeens mijn duimtop deels loshangen. 8)7 Hup naar de dokter, hechtpleisters en een drukverband erop. Goed bezig! :+
Lekker dan! On the bright side, met zo’n blessure in de ziektewet, dus wel lekker veel tijd om te schilderen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edumanas
Postius schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:10:
[...]

Helemaal mee eens! Alleen wel jammer want je hebt dan nog wel steeds elves :+

Uitmuntend schilderwerk trouwens d:)b zo mooi krijg ik ze zelf toch niet, super netjes

Ik heb wat hulp nodig. Ik zoek leuke mini's om te schilderen, max budget is 20-30 euro. Ik zoek vooral leuke modellen, die niet al te serieus zijn (of ze moeten juist weer superoverdreven zijn). Ik ben geen goede schilder maar heb wel veel ervaring dus ben wel wat gewend. Ik heb zelf al zitten rondkijken maar ik had gehoopt dat mensen hier nog wat leuke suggesties zouden hebben.
Ik zeg dan, ga voor Nurgle. Hoeft niet supernetjes, want ze zijn smerig bedoelt. Bovendien betaalbaar. Ik trok deze plaatjes bij GW store vandaan , maar zijn dus absoluut cheaper te krijgen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94efe-7Iz3p40sbP7VF_oS46uKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zP8X53CbbcUbxoAZ7WGhg20a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcTjFx96EyviNwTv53p0qWmWC_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrSr26NwkUWCX1B0JKo8yuC6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbhqVN-tFHYLaopcJnqD7DRB8C0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IPavyKy0ftr6KdfxDvKLs82.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdD2USx8KV_PdAUn5W6603vhguk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rvu0U9i6TbHJbuStybDSAXOM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-05 21:09
Tyranids? Lijkt moeilijk maar zeker de grotere modellen hebben allerlei detail dat makkelijk kan worden uitgelicht.Alle highlight die je op deze afbeelding kan zien is er in gecast waardoor je makkelijker een gedetailleerd model kan maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGdgEHwP3m7C7WI1J59CVinhrDQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GZuHIBwJtxbgTYudV6OAWzdW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Wat dacht je van een scinari cathallar? Moeilijkste mini die ik ooit heb geverfd

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:03

Punkrocker

Mostly harmless

Ik hoop dat jullie nog genoeg spraypaint of superglue hebben.
Bestelling van mijn zoon bij Vliegeruit wordt door de douane tegen gehouden.

De etiketten van de spraypaint en de superglue voldoen niet aan de Europese regels.
Door de open grenzen van Europa kwamen ze daar dus tot nu toe altijd mee weg blijkbaar.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:10

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Punkrocker schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:52:
Ik hoop dat jullie nog genoeg spraypaint of superglue hebben.
Bestelling van mijn zoon bij Vliegeruit wordt door de douane tegen gehouden.

De etiketten van de spraypaint en de superglue voldoen niet aan de Europese regels.
Door de open grenzen van Europa kwamen ze daar dus tot nu toe altijd mee weg blijkbaar.
Ik koop alleen Vallejo spuitbussen (op 1 na) en AliExpress lijm in bulk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Edmin schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:57:
[...]

Ik koop alleen Vallejo spuitbussen (op 1 na) en AliExpress lijm in bulk ;)
Die spuitbussen zijn breed verkrijgbaar?
Heb je een linkje naar Ali?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Punkrocker schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:13:
[...]

https://nl.aliexpress.com/item/4000959639227.html
(bijvoorbeeld)

Vallejo is een Spaans bedrijf. Die bussen koop je overal, bijvoorbeeld:
https://www.sceneryworksh...er-black-400ml-28012.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Punkrocker schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:13:
[...]

minihobby (NL rotterdam) heeft ook voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 06:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ys8OyxHwk3R6LbmxsdcAa8dONqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkIlCMEvr61jVxvCCVs4jkGK.jpg?f=fotoalbum_large

One down many to go

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWvAaoiSivnl_oC0q9JhmmqcDUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n50hwkt5nDb7PZhPkVIwTWkX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam deze tegen in de inventaris van de lokale shop die geen webshop heeft. 55 euro voor 3 Inceptors, 5 hellblasters, 5 intercessors, 1 captain, een zwik deathguard en wat assecoire... Koopje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Edmin schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:18:
[Afbeelding]

Ik kwam deze tegen in de inventaris van de lokale shop die geen webshop heeft. 55 euro voor 3 Inceptors, 5 hellblasters, 5 intercessors, 1 captain, een zwik deathguard en wat assecoire... Koopje :P
Haha dat is wel een goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
De nieuwe AOS aankondigingen zijn bizar geweldig <3 mijn lumineth wachten op uitbreiding....

Ook vandaag een leuke game gespeeld en gestreamed voor het eerst :
Recap : https://www.twitch.tv/videos/921467432

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ja die Warhammer Quest box ziet er echt mooi uit. 8 heroes en iets van 40+ enemies. Mooie game.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Voor mijn verjaardag alvast een Start collecting IronJawz gehaald.

Toen kreeg ik het geniale idee om deze te verven als Uruk-hai

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zl5uktKVuMoacfsoeP88XSNwt0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6iky7KOzDyLMTe9VAWeuhIW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Arnevld op 22-02-2021 16:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Afgerond! Ik zie nog 100 manieren om dit te verbetreren, maar ik heb nog veeeel te veel grijs plastic om aan te werken :P

edit: ondersteboven foto's... GG fotoalbum :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErUY5sMBsgWMc0wolrbAv7eCLYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0BUu7UWlvkwts2NjaHmWkNK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkhlNP3kVpkdDjYqaJWiLhOzOMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBdtcITrUEKzbdSWE5zLtNG6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YS5I2G4RJelVzFqQ04O4Ud8Kgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IEFjYvVLW0ot10fzupMYCBv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LD0yjLqYZRy2gOl8LexyhIHR9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3lLJI3yhFeJVyCAJzaWRjTo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
Ben toch een beetje jaloers op hoe je geel zo netjes hebt geschilderd. Daar ben ik nog mee aan het worstelen, wordt altijd zo dik bij mij. Daarom heb ik besloten om geel op de shoulder pads te negeren en ze rood te schilderen. Vond dat wel goed passen bij de rode shoulder pads van de Death Wolves.

[ Voor 43% gewijzigd door Jveer op 23-02-2021 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Dit is een potje Averland Sunset en dat was een drama. Initieel was de inhoud heel slecht gemengd in de pot. Schudden hielp niet meer, dus roeren tot je een ons weegt. Heb er een klein moertje bij gestopt en schudden alsof je in een sambaballenorkest speelt. Zorg voor een lichte basis (effen wit wmb) en dan 4x de Duncan Rhodes methode: two thin coats ;) goed dun aanbrengen helpt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Jveer schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:06:
Ben toch een beetje jaloers op hoe je geel zo netjes hebt geschilderd. Daar ben ik nog mee aan het worstelen, wordt altijd zo dik bij mij. Daarom heb ik besloten om geel op de shoulder pads te negeren en ze rood te schilderen. Vond dat wel goed passen bij de rode shoulder pads van de Death Wolves.
50% water of medium, haal bij de AH van dat kalkvrije strijkwater !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Edmin schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:51:
Afgerond! Ik zie nog 100 manieren om dit te verbetreren, maar ik heb nog veeee lte vee lgrijs plastic om aan te werken :P

edit: ondersteboven foto's... GG fotoalbum :(
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die tanks deed ik met typex de panelen vlak aan elkaar maken op de hoekjes en dat afschuren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Arnevld schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Die tanks deed ik met typex de panelen vlak aan elkaar maken op de hoekjes en dat afschuren :-)
Ja ik probeerde nu de naden dicht te smeren met milliput superfine white. Niet helemaal wat ik er van gehoopt had... de volgende keer doe ik dat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:11
@Edmin Ik wist niet dat we ook Tweakers in Australië hadden :+

Had je die tank trouwens helemaal geprint? Ik denk FDM printlines te zien als ik goed kijk, maar andere detail lijken weer net iets te mooi voor FDM. Hierboven had je al geschreven dat de pels FDM is en de bijl resin, maar ik ben benieuwd hoe de rest van de tank in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
ErikT738 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:41:
@Edmin Ik wist niet dat we ook Tweakers in Australië hadden :+

Had je die tank trouwens helemaal geprint? Ik denk FDM printlines te zien als ik goed kijk, maar andere detail lijken weer net iets te mooi voor FDM. Hierboven had je al geschreven dat de pels FDM is en de bijl resin, maar ik ben benieuwd hoe de rest van de tank in elkaar steekt.
Beide tanks zijn geprint. De één in hars, de ander in fdm. De ribbels op het vlak van de fmd versie is slechte kalibratie van mijn kant. Ik denk dat de nozzle temp nog een graad of 15 omhoog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 17:11
Iemand hier interesse in Shadespire?

Ik heb ongebruikte/sealed complete set Nightvault en idem complete set Beastgrave ongebruikt. Alles zit erbij wat er beschikbaar is, sleeves, props, warbands etc etc.

DM als je interesse hebt. Ik kom er niet aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25

Vrijdag

De Zwarte

Voor de lore fans (zoals ik, ik schilder niet maar lees de boeken): Humble Bundle heeft nog een paar boeken. Actie duurt nog maar tien uur:
https://www.humblebundle....-2021-black-library-books

DRM vrij en je kan epub, mobi en pdf bestanden downloaden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
https://www.instagram.com/p/CMUiFwPHSg9/

Nieuwe paintjob is klaar :-) nu met smacht wachten op mijn nieuwe Artus Opus brushes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edumanas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYhFIi013JEmBJ91yVyn-Lk1ZiY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yE4j6ngm8MaGhMhCf4iQXSgt.jpg?f=user_large
OK, komende zaterdag pre order..... Excited!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Nou... Ik ben wel een beetje genezen van pre-order madness.

Piety&Pain was in 13 minuten uitverkocht. De link in de gw mail was fout. Op de productpagina stond de box niet in de pre-order categorie. En terwijl de klant de webshop afspeurde, kochten scalpers via bots de boel op. Want er zat ook geen limiet op aantal boxes per klant.

Goed gedaan, GW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Edmin schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:03:
Nou... Ik ben wel een beetje genezen van pre-order madness.

Piety&Pain was in 13 minuten uitverkocht. De link in de gw mail was fout. Op de productpagina stond de box niet in de pre-order categorie. En terwijl de klant de webshop afspeurde, kochten scalpers via bots de boel op. Want er zat ook geen limiet op aantal boxes per klant.

Goed gedaan, GW!
Probeer het nog even bij Minihobby in rotterdam die heeft er misschien nog een....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Arnevld schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Probeer het nog even bij Minihobby in rotterdam die heeft er misschien nog een....
Daar had ik hem besteld na de fail op de WG pagina...

Max kan er niks aan doen. Hij is nog steeds aan het hosselen om zijn order geregeld te krijgen, want hij heeft een hele berg klanten moeten teleurstellen. Maar alsciemand het geregeld krijgt is hij het :)

Zit jij ook op zijn Discord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Edmin schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:03:
[...]

Daar had ik hem besteld na de fail op de WG pagina...

Max kan er niks aan doen. Hij is nog steeds aan het hosselen om zijn order geregeld te krijgen, want hij heeft een hele berg klanten moeten teleurstellen. Maar alsciemand het geregeld krijgt is hij het :)

Zit jij ook op zijn Discord?
Jup,

Heb moeilijk lang gewacht op mn orders waardeloos, maar community is wel geinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik las idd dat hij leverproblemen had door de douane oid. Was nog niet eerder klant bij hem tot P&P... en hij heeft de doos zojuist opgestuurd. Absolute baas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Edumanas schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:42:
[Afbeelding]
OK, komende zaterdag pre order..... Excited!
Binnen vijf minuten uitverkocht...
Staat nu al in losse sets op Marktplaats :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Punkrocker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:53:
[...]

Ik viste ook achter het pre-order net. En mijn checkout was in minuut 2...

...dus heb maar een MtO besteld bij minihobby. Dan maar ff wachten. De pre-order extra's sloegen toch nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
MtO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Kan iemand me een goede satin varnish aanbevelen die makkelijk in Nederland verkrijgbaar is? Ik heb nu een Vallejo spuitbus geprobeerd, maar in plaats van een fijne mist komen daar volledige druppels uit :/

Gelukkig was het een waardeloze, snelle paintjob en geen mini waar ik de halve dag aan bezig ben geweest. Voorheen gebruikte ik altijd Army Painter Satin Varnish, maar die spuitbussen hielden er na een X aantal keer mee op zonder daadwerkelijk leeg te zijn (een nieuw dopje helpt dan even, maar binnen de kortste keren is die ook verstopt). Ik heb een keer de glossy varnish van de Action geprobeerd, en die is in principe geweldig maar wel alleen als glossy verkrijgbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Persoonlijk gebruik ik enkel varnish die je erop kwast, een hoop minder ellende. Gewoon Vallejo maar zo vaak varnish ik niet aangezien ik dat enkel doe bij modellen waar ik echt tevreden over ben. Voor het strippen nadat alles klaar is wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Geen varnish hier nergens op eigenlijk...

Ik heb wel Cursed city bemachtigd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Idd, Made to Order. Net als bij Indomitus zal GW op basis van bestellingen een tweede batch maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Al dan niet als een combat patrol of start collecting doos, mocht de kit niet in z'n oorspronkelijke verpakking terugkomen.

Persoonlijk richt ik mij meer op mordheim en epic 30/40k. Weinig wat daar nog kan gebeuren, al zijn scalper achtige types daar ook een probleem geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Arloid schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:41:
Al dan niet als een combat patrol of start collecting doos, mocht de kit niet in z'n oorspronkelijke verpakking terugkomen.
Dat lijkt me sterk. Cursed city is een standalone game. Niet zomaar in een faction box te vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@Edmin als ik zo de sprue snel zo zie lijkt het mij best mogelijk dat ze daar losse dozen van kunnen maken en in sommige gevallen blisters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Arloid schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:23:
@Edmin als ik zo de sprue snel zo zie lijkt het mij best mogelijk dat ze daar losse dozen van kunnen maken en in sommige gevallen blisters.
Er komen hoogstwaarschijnlijk wel expansions, maar losse boxes denk het niet.
Het is een soort DND boardgame dus echt niet warhammer a la AOS of 40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Nee, daar heb ik het ook niet over, eerder dat ze de modellen opnieuw uitbrengen voor AoS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Arloid schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:23:
Ah op die fiets. Begrijpelijk, maar ik zou me er niet aan vastklampen. GW releaseplannen zijn onvoorspelbaar. Als ik onderstaande video mag geloven was dat namelijk bij Blackstone Fortress ook aannemelijk en die zijn nooit gereleased...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@Edmin nee, daar zijn inderdaad geen garanties op. Maar goed, genoeg andere leuke poppen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Yup. Zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65uM4oUs8Xg4oHT9T_KP0HpfNqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4iq5rPegC4gWh5oT5cjqGdKW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Hadden ze nog kruisbogen voor de trollen over. _O-
Ding is echt veel te groot, kan je amper omhooghouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Arloid schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:48:
Hadden ze nog kruisbogen voor de trollen over. _O-
Ding is echt veel te groot, kan je amper omhooghouden.
Gemaakt van heel licht elven hout ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Nee, @Arnevld LOTR is een schap verder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
True, maar GW maakt ook awesome LOTR modellen al speel ik dat niet.

Ik heb vernomen van mijn GW bronnen dat spraycans nog wel een tijd kunnen duren voordat ze weer beschikbaar worden aan deze kant van het grote water.
Kan iemand mij vertellen welke airbrush beetje chill is om mee te beginnen?

#EDIT

Voor de 40k spelers hier is dit beetje normaal Deathguard schema ?
https://www.instagram.com/p/CNNlLe6nWS-/

[ Voor 11% gewijzigd door Arnevld op 06-04-2021 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Arnevld schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:45:
[...]

True, maar GW maakt ook awesome LOTR modellen al speel ik dat niet.

Ik heb vernomen van mijn GW bronnen dat spraycans nog wel een tijd kunnen duren voordat ze weer beschikbaar worden aan deze kant van het grote water.
Kan iemand mij vertellen welke airbrush beetje chill is om mee te beginnen?

#EDIT

Voor de 40k spelers hier is dit beetje normaal Deathguard schema ?
https://www.instagram.com/p/CNNlLe6nWS-/
Sowieso MOET ( ;) ) je eens Vallejo spuitbussen gebruiken. Ik gooide net wat Munitorum Varnish over het glas-in-lood van mijn Immolator en merkte wederom op dat de GW spuitbussen onder meer druk lijken te staan, wat het resultaat niet ten goede komt. Vallejo is bovendien bijna 2/3 van de prijs. Het zwart is echt heerlijk mat.

En daarnaast ben ik ook op AB jacht. Wordt waarschijnlijk een Eclipse. Compressor is hetzelfde, maar heb geen zin om na een half jaar weer een nieuwe AB te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Edmin schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:38:
[...]

Sowieso MOET ( ;) ) je eens Vallejo spuitbussen gebruiken. Ik gooide net wat Munitorum Varnish over het glas-in-lood van mijn Immolator en merkte wederom op dat de GW spuitbussen onder meer druk lijken te staan, wat het resultaat niet ten goede komt. Vallejo is bovendien bijna 2/3 van de prijs. Het zwart is echt heerlijk mat.

En daarnaast ben ik ook op AB jacht. Wordt waarschijnlijk een Eclipse. Compressor is hetzelfde, maar heb geen zin om na een half jaar weer een nieuwe AB te willen.
Heb net heel wat Vallejo verf besteld, ik wou eens de gewone paints proberen (dropper bottles ftw?) en de primer van GW heb ik nog wel iets waar ik wel mee uit de voeten kom.
De airbrush is wel een ding, zo veel merken types en gedoe dat ik het niet meer weet.
En ik wil er alleen mee primen / base kleuren heb ik dan een dure nodig ? geen idee :-(
En wat voor compressor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-05 12:50
Zie net deze topic.
Ik ga mij dan even snel voorstellen, Ik ben Jo, speel al een tijdje verschillende Warhammer games op PC.
Altijd tof en ik hou wel van de verhalen/wereld

Ik heb nu vorige kerst mijn eerste starter kit gekocht : (De Know No Fear set)
Tot nu toe is het nog niet gelukt om te starten met schilderen... (Wat jammer is)

Het zou ook leuk zijn om eens te zien of er in de buurt nog mensen zijn met deze hobby om eventueel tips & tricks te leren :) (België regio Waregem)

Ik zal zeker het schilderwerk tonen (al zal de eerste op niet veel trekken...)

[ Voor 4% gewijzigd door Boermansjo op 07-04-2021 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Boermansjo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:02:
Tot nu toe is het nog niet gelukt om te starten met schilderen... (Wat jammer is)
In dat opzicht sta je op gelijke voet en heb je meer schilder motivatie dan menig hobby veteranen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Boermansjo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:02:
Zie net deze topic.
Ik ga mij dan even snel voorstellen, Ik ben Jo, speel al een tijdje verschillende Warhammer games op PC.
Altijd tof en ik hou wel van de verhalen/wereld

Ik heb nu vorige kerst mijn eerste starter kit gekocht : (De Know No Fear set)

Het zou ook leuk zijn om eens te zien of er in de buurt nog mensen zijn met deze hobby om eventueel tips & tricks te leren :) (België regio Waregem)

Hopelijk tot een eerste foto (al de eerste op niet veel trekken...)
Welkom!

Als je schilder tips nodig hebt hoor ik het graag !
Meeste hier tot nu toe zijn hollanders maar zullen vast wat belgen voorbij komen.
Heb je al kleuren schema bedacht ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Warhammer: Age of Sigmar - Storm Ground nieuwe PC / console game op de frontpage vandaag

nieuws: Warhammer - Age of Sigmar: Storm Ground verschijnt op 27 mei voor con...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Edmin schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:38:
[...]

De Vallejo spuitbussen die ik heb geprobeerd zijn prima inderdaad. Deze hoefde eigenlijk niet groen te zijn maar zat toevallig op dezelfde stok vast als een aantal orcs :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEy4L9xIiDCwfa5GtAsz-P0EzpQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eM4vatwtvfE18Kbj8DGdl5AA.jpg?f=fotoalbum_medium

Ja ja, geen GW, sue me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Arnevld schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:45:
[...]

En ik wil er alleen mee primen / base kleuren heb ik dan een dure nodig ? geen idee :-(
Nee, dan maakt control en nozzle etc. allemaal niet veel uit.
En wat voor compressor?
https://www.bol.com/nl/p/...et-tank/9200000054115444/
Dit is een beetje het standaardmodel waar de meeste YT schilders mee aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

ErikT738 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:40:
[...]

De Vallejo spuitbussen die ik heb geprobeerd zijn prima inderdaad. Deze hoefde eigenlijk niet groen te zijn maar zat toevallig op dezelfde stok vast als een aantal orcs :P

[Afbeelding]

Ja ja, geen GW, sue me :+
Die ruggengraat ook _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Fengda met extra tank is wat m'n oude hobbymaten ook aanprijzen. Ik zou zeker die met grote tank nemen, die zonder heeft ongeveer de capaciteit van een blikje frisdrank. Zonder staat ie echt constant te pruttelen waardoor je lucht gaat fluctueren en je compressor sneller achteruit gaat.

Fengda wordt trouwens veel gerebrand, kan je €5-10 schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-05 12:50
Arnevld schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:13:
[...]

Welkom!

Als je schilder tips nodig hebt hoor ik het graag !
Meeste hier tot nu toe zijn hollanders maar zullen vast wat belgen voorbij komen.
Heb je al kleuren schema bedacht ?
Wie weet... Zou tof zijn om de table-top eens te leren spelen.
De kleuren schema ben ik zelf nog niet aan uit. Ik eerst op de space marines experimenteren.
Die starter kit had ik vooral gepakt voor de Death Guard. Dus het doel is om die toch goed te kunnen schilderen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miel71
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:39
Hallo allen, ook ik ben hier nieuw in dit topic, maar niet nieuw in de hobby zelf.

Ik las wat vragen over airbrush dus deel ik even mijn ervaring hierover.
Er zijn 2 goede instapmodellen, H&S Ultra 2 in 1 en de Iwata Revolution. De eerste heb ik zelf in bezit en bevalt mij goed, zit ook een extra naald bij wat een mooie afwisseling is tussen primen en het echte werk. daarbij kan het reservoir eraf gehaald worden wat fijn is voor onderhoud/schoonmaken.

Ik las eerder iets over een Eclipse, dit is wel een prijzige instapper. Ik raad altijd aan om eerst te leren en te kijken of het daadwerkelijk iets voor je is voordat je zo'n investering doet.

Over aanschaf gesproken, er zit een shop in Almere die ik erg aanprijs. Deze mensen hebben jaren ervaring en nemen ook echt de tijd voor je. Ze gaven/geven ook een gratis cursus, maar weet niet of dit nog steeds zo is vanwege covid. Maar deze cursus is cruciaal, kom ik zo op terug.

Compressor, tja misschien zelfs de duurste investering om mee te beginnen. De meeste betaalbare compressors zijn namelijk olieloos/membraan. Een zeer groot nadeel hiervan is dat ze warm worden, warm lucht bevat meer vocht waardoor je naast verf ook vocht mee spuit (vochtvanger of niet), dit wil je echt niet! Dus of een grote tank eronder of toch voor een fluistercompressor, maar die beginnen bij €365,- ....

And last but not least, techniek!
Zoals eerder benoemd is een cursus volgen of goed uitleg krijgen van iemand cruciaal om je geboeid te houden met airbushen. de grootste frustratie bij beginners is Dry-tip waar de punt van je airbrush verstopt raakt, als dit stukje verf los komt is de kans groot dat je de paintjob verpruts. Het belangrijkste om dit te voorkomen is de blow-spray-blow techniek, Het heet niet voor niks een dual action airbrush. Ik volg professionals en zelfs die doen dit in 80% van de gevallen fout. De techniek gaat als volgt:
je begint met lucht blazen om vervolgens rustig de hendel naar achter haalt voor gereguleerd verf. Vervolgens eindig je altijd met lucht. Zo blijft je punt langer schoon en voorkom je prutswerk en grote frustratie (trust me).

Het blijft alsnog een leerproces die dingen, de ene kleur heeft meer verdunner nodig dan de ander bijvoorbeeld. Ik doe het nu ongeveer 4 jaar en ben nog steeds lerende.

Nog een tip die ik persoonlijk heb mogen ervaren, koop geen goedkoop eigenmerk airbush, hiervan zijn de naalden standaard krom en valt niet mee te spuiten :+

Maar verder ontopic: Ben op het moment bezig met mijn pile of shame :P, en de oude set: Battle of Skull Pass mag eraan gelopen, hier een foto van het 1 van de 60 goblins:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gg2juYZ.jpg

En hier nog wat eerder werk, een warchanter:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J8O8P9Z.jpg

Als de goblins klaar zijn zal ik daar wat meer van posten.

mvg,

Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miel71
Punkrocker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:53:
[...]

Idd te triest voor woorden! Ook belachelijke prijzen overigens.
Op 1 of andere manier is het mij gelukt om zowel een copy te bemachtigen van Cursed city als de Special Novel. Ze waren wel wat eerder begonnen met de verkoop dan 11:00 lokale tijd. volgens mij begon het om 10:54 bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Nog een toevoeging op goedkope brushes, de naald is overigens nog wel bruikbaar, alleen worden ze uit de fabriek niet goed afgewerkt waardoor ze eigenlijk alleen voor primen en basecoaten te gebruiken zijn. Dit komt omdat er nog bramen en niet gladde plekken op zitten, scale-a-ton heeft een goeie video om goedkope brushes te verbeteren door ze met een soort wattenstaaf te polijsten. Hij gebruikt trouwens enamel, als je met acrylic werkt hoef je dus niks van die beewax aan te trekken.

Ik denk dat het bij mij ook hoogst tijd wordt voor een airbrush, even kijken naar een goedkoop setje en wat er allemaal ook al weer voor nodig is. Tevens even kijken naar een ultrasonic cleaner, als ik zie wat een verschil dat maakt. Enkel water en als je dat wilt sop in die machines trouwens, ontvlambare stoffen wil je niet in die machines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Miel71 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:21:
Hallo allen, ook ik ben hier nieuw in dit topic, maar niet nieuw in de hobby zelf.

Er zijn 2 goede instapmodellen, H&S Ultra 2 in 1 en de Iwata Revolution. De eerste heb ik zelf in bezit en bevalt mij goed, zit ook een extra naald bij wat een mooie afwisseling is tussen primen en het echte werk. daarbij kan het reservoir eraf gehaald worden wat fijn is voor onderhoud/schoonmaken.

Ik las eerder iets over een Eclipse, dit is wel een prijzige instapper. Ik raad altijd aan om eerst te leren en te kijken of het daadwerkelijk iets voor je is voordat je zo'n investering doet.

Over aanschaf gesproken, er zit een shop in Almere die ik erg aanprijs. Deze mensen hebben jaren ervaring en nemen ook echt de tijd voor je. Ze gaven/geven ook een gratis cursus, maar weet niet of dit nog steeds zo is vanwege covid. Maar deze cursus is cruciaal, kom ik zo op terug.

Compressor, tja misschien zelfs de duurste investering om mee te beginnen. De meeste betaalbare compressors zijn namelijk olieloos/membraan. Een zeer groot nadeel hiervan is dat ze warm worden, warm lucht bevat meer vocht waardoor je naast verf ook vocht mee spuit (vochtvanger of niet), dit wil je echt niet! Dus of een grote tank eronder of toch voor een fluistercompressor, maar die beginnen bij €365,- ....

Zoals eerder benoemd is een cursus volgen of goed uitleg krijgen van iemand cruciaal om je geboeid te houden met airbushen. de grootste frustratie bij beginners is Dry-tip waar de punt van je airbrush verstopt raakt, als dit stukje verf los komt is de kans groot dat je de paintjob verpruts. Het belangrijkste om dit te voorkomen is de blow-spray-blow techniek, Het heet niet voor niks een dual action airbrush. Ik volg professionals en zelfs die doen dit in 80% van de gevallen fout. De techniek gaat als volgt:
je begint met lucht blazen om vervolgens rustig de hendel naar achter haalt voor gereguleerd verf. Vervolgens eindig je altijd met lucht. Zo blijft je punt langer schoon en voorkom je prutswerk en grote frustratie (trust me).

Het blijft alsnog een leerproces die dingen, de ene kleur heeft meer verdunner nodig dan de ander bijvoorbeeld. Ik doe het nu ongeveer 4 jaar en ben nog steeds lerende.

Nog een tip die ik persoonlijk heb mogen ervaren, koop geen goedkoop eigenmerk airbush, hiervan zijn de naalden standaard krom en valt niet mee te spuiten :+

Maar verder ontopic: Ben op het moment bezig met mijn pile of shame :P, en de oude set: Battle of Skull Pass mag eraan gelopen, hier een foto van het 1 van de 60 goblins:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

mvg,

Emiel
Wow die mini’s zien er zo sick uit. Also mega bedankt
Voor je post. Hier kunnen alle geïnteresseerden iets mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:28
*staat op*
Mijn naam is Cergorach en ik ben een Games Workshop plastic-crack addict. ;-)

Ik ben nu twee jaar en vier maanden aankoopvrij. Maar heb nog zo een grote berg onbeschilderd plastic (en metaal) liggen, dat ik voor de rest van m'n leven er nog niet doorheen kom...

Al sinds m'n 11e een GW fan en dat is nu zo een 33 jaar geleden. Ik speel het verre van regelmatig, nu al jaren niet gespeeld. Maar heb zo een 2,33 jaar geleden besloten dat ik eerst wat GW projectjes ga afmaken voordat ik weer wat aanschaf van GW en dan alleen om een projectje 'af' te maken.

De korte lijst was:
1.) Flinke collectie Terminators voor zowel Blood Angels al Deathwing inelkaar zetten en schilderen voor oa. Space Hulk. De SH Genestealers rebasen naar plastic scenic bases.
2.) Plastic Blood Bowl teams inelkaar zetten.
3.) Plastic Necromunda teams inelkaar zetten.
4.) Een begin maken aan een Chaos Deamons of Nurgle leger.

Dit heeft heel lang niets liggen doen, maar recent begon het toch weer een beetje te kriebelen, maar kreeg toen juist plastic bases (met een hele collectie plastic pin-ups) binnen van Kingdom Death: Monster. Nu kon ik eindelijk na jaren wachten beginnen met de boel in elkaar te zetten (had alleen kale bases voor de monsters en dat was niet goed genoeg voor mij)... Dus GW meuk staat nog onaangeraakt achter me... Het gaat echt gebeuren voordat ik oud en grijs ben... NOG ouder en grijzer ben! ;-)

Maar ik blijf nog wel steeds op de hoogte van de ontwikkelingen rond GW en de verschillende Warhammer games. Recent nog wat Warhammer Chaosbane gespeeld op de pc (via Humble Bundle gekregen). Ik moet nog steeds een keer serieus gaan beginnen aan Vermintide en TW: Warhammer, maar dat zijn imho geen games die je even tussendoor doet als afleiding...

GW/Warhammer is voor mij zoiets als EVE Online spelen, mensen laten het nooit permanent achter zich, ze nemen hoogstens lange vakanties.

Ik zie dat er tenminste een iemand een 3d printer gebruikt voor z'n mini's, hebben mensen al eens gekeken naar bv. The Makers Cult of de Aphyrion Patreons, die maken imho hele interessante niet-40k 3d modellen. Ik ga binnenkort eens kijken of ik het geproduceerd krijg met een FDM printer met zo weinig mogelijk lines (moet m'n Prusa Mini nog steeds voorzien van de Super PINDA).

Wat betreft Warhammer Quest - Cursed City (ziet er super uit) en direct uitverkocht zijn. Dat komt volgens mij door limieten van productie capaciteit, opslag en transport mogelijkheden ivm. Corona. Het grootste deel van het GW plastic komt uit Nothingham, dat moet over de hele wereld verdeeld worden en het afgelopen jaar is dat heel lastig geweest, zeker begin dit jaar. Dus GW krijgt het niet zo snel de deur uit als voorheen, dus moet het ergens worden opgeslagen, ze hebben enorme magazijnen, maar daar moet materiaal in voor hun hele range (iets van 1000+ producten) in om op voorraad te zijn. En op een gegeven moment is de ruimte op, dergelijke issues spelen trouwens al wel wat langer, dus wordt er na release gewoon netjes bij geproduceerd. Dus ik verwacht dat dit gewoon met een paar weken/maanden gewoon voldoende beschikbaar is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Miel71 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

mvg,

Emiel
Bedankt voor je input! Ik ken iemand hier in Rotterdam via de club die cursussen geeft en waar men zeer lovend over spreekt, ik ga daar mee in gesprek alvorens aanschaffen en / of misschien eerst daar proberen.
Mooi werk op die warchanter :-)
Welkom bij het leukste draadje op tweakers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Cergorach schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:41:
*staat op*
Mijn naam is Cergorach en ik ben een Games Workshop plastic-crack addict. ;-)

Wat betreft Warhammer Quest - Cursed City (ziet er super uit) en direct uitverkocht zijn. Dat komt volgens mij door limieten van productie capaciteit, opslag en transport mogelijkheden ivm. Corona. Het grootste deel van het GW plastic komt uit Nothingham, dat moet over de hele wereld verdeeld worden en het afgelopen jaar is dat heel lastig geweest, zeker begin dit jaar. Dus GW krijgt het niet zo snel de deur uit als voorheen, dus moet het ergens worden opgeslagen, ze hebben enorme magazijnen, maar daar moet materiaal in voor hun hele range (iets van 1000+ producten) in om op voorraad te zijn. En op een gegeven moment is de ruimte op, dergelijke issues spelen trouwens al wel wat langer, dus wordt er na release gewoon netjes bij geproduceerd. Dus ik verwacht dat dit gewoon met een paar weken/maanden gewoon voldoende beschikbaar is...
Welkom :-) we kennen allemaal het verhaal van eindeloze pile's of shame.
Zelf koop ik alleen waar ik mee wil spelen / verven en daardoor heb ik max 1 doosje unpainted Grots nog liggen.

Die productie issues liggen voornamelijk bij het shipping verhaal zoals ik dat uit mijn GW bronnen hoor.
De aanlevering van de gronstoffen loopt slecht en daarna is het uitsturen ook aan de slechte kant.
Ik wacht immers zelf ook al aannemelijk langer op mijn Lumineth order terwijl een maat van me die later heeft besteld ze al heeft afgehaald bij de lokale GW, en die hebben ook deze releases nog niet gehad voor in de winkel.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miel71
Arloid schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:52:
Nog een toevoeging op goedkope brushes, de naald is overigens nog wel bruikbaar, alleen worden ze uit de fabriek niet goed afgewerkt waardoor ze eigenlijk alleen voor primen en basecoaten te gebruiken zijn. Dit komt omdat er nog bramen en niet gladde plekken op zitten, scale-a-ton heeft een goeie video om goedkope brushes te verbeteren door ze met een soort wattenstaaf te polijsten. Hij gebruikt trouwens enamel, als je met acrylic werkt hoef je dus niks van die beewax aan te trekken.

Ik denk dat het bij mij ook hoogst tijd wordt voor een airbrush, even kijken naar een goedkoop setje en wat er allemaal ook al weer voor nodig is. Tevens even kijken naar een ultrasonic cleaner, als ik zie wat een verschil dat maakt. Enkel water en als je dat wilt sop in die machines trouwens, ontvlambare stoffen wil je niet in die machines.
Interessant dat je ze alsnog bruikbaar kan maken! Ik heb toen begrepen dat het meer aan de brush ligt die ervoor zorgt dat de naald niet gecentreerd zit, waardoor je dus afwijkend spuit enzo.

Ultrasonic cleaner is niet echt een noodzaak in mijn ogen, het ligt vooral aan waarmee je spuit. Acrylics zijn zeer goed schoon te maken met de meest voorkomende airbrush cleaning goedjes. Gebruik je andere verf soorten is het misschien wel een pre, maar daar heb ik geen ervaring mee. Het ligt ook een beetje aan het model die je hebt. De H&S 2 in 1 die ik bezit kan je goed uit elkaar halen om alle componenten schoon te maken. dat zal met bijvoorbeeld de Iwata Revolution moeilijker gaan. Maar onderhoud is ook zeker heel belangrijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
@Cergorach Grappig. Mijn laatste aankoop is iets van 20 jaar geleden. Een paar metalen Orc Bolt Throwers die ik wel in army lists zag staan, maar toen al nauwelijks te krijgen waren. Die heb ik toen in de GW-shop Amsterdam besteld. Ben zeg maar van de 1995-2000 generatie. Daarna viel mijn speelgroep uit elkaar, kwam vriendin, studie, eigen huis, tijdgebrek etc en nu heb ik al een keer of 4 de boel (3-4 verhuisdozen vol) enkel bij verhuizingen in mijn handen gehad. Denk dat de oude GW-paint niet zo best meer is. Ben wel onder de indruk van de paintbrushers, bij mij is het meer AoE als ik daarmee ga beginnen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
@Señor Sjon Ik had op een gegeven moment het metaal gestapeld in kratten en dan tijdens een verhuizing vertil je je er aan en realiseer je dat het vol tin zit. ;-)

Zat jij bij de GW shop op het Rokin, bij Compendium/Gamekeeper in de Hartenstraat of in een van de winkeltjes die toen in de Ten Katestraat/Kinkerstraat zaten? Of all of the above?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rokin was pas later, je had pas eind jaren '90 een offciele GW-winkel in Nederland. Eerst had je Hartenstraat die een assorti had en ook veel fantasy natuurlijk en ook American Book Center in ik dacht de Kalverstraat.

Spelen deed ik thuis op een multiplex 244x122 plaat als speelveld. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 08-04-2021 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@Miel71 het licht er aan, ze zijn ook goed te gebruiken om mini's te strippen. Het maakt in iedergeval beter schoon dan als je het met de hand doet, maar het is met de hand inderdaad ook goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Señor Sjon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:27:
Rokin was pas later, je had pas eind jaren '90 een offciele GW-winkel in Nederland. Eerst had je Hartenstraat die een assorti had en ook veel fantasy natuurlijk en ook American Book Center in ik dacht de Kalverstraat.

Spelen deed ik thuis op een multiplex 244x122 plaat als speelveld. :)
Aahh de goede oude tijd, ben zo veel blijer met de battlemats die we tegenwoordig hebben.
Ik heb een 3 tal matten van gamemat.eu en pworks liggen en ben daar zeer content mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is ook allemaal pre-internet gekocht, dus ik had wel wat kunnen besparen. Alleen het suffe is dat je wel Total War heeft in 'oude' stijl, maar het spel zelf niet meer (toch?) Volg het nieuws niet echt meer, maar AoS is toch meer RPG-achtig en niet meer rank&file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Señor Sjon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:22:
Het is ook allemaal pre-internet gekocht, dus ik had wel wat kunnen besparen. Alleen het suffe is dat je wel Total War heeft in 'oude' stijl, maar het spel zelf niet meer (toch?) Volg het nieuws niet echt meer, maar AoS is toch meer RPG-achtig en niet meer rank&file?
AOS is geen ranks meer, maar wel unit cohersion dus je modellen moeten bij hun eigen unit zijn anders vallen ze af, 1 inch rule zegmaar.
Zelfde als in 40k en ronde bases.
Als je de Azure app opent kun je zien welke modellen nog gangbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Het enige belangrijke verschil is dat het 2 uur langer duurt om je goblin leger naar voren te schuiven. Kwa aantal modellen en alles op een groote hoop douwen is er weinig veranderd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Arloid schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:04:
Het enige belangrijke verschil is dat het 2 uur langer duurt om je goblin leger naar voren te schuiven. Kwa aantal modellen en alles op een groote hoop douwen is er weinig veranderd. :+
Movement trays <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 14:21
Zelf nog geen warhammer ervaring, wel begonnen tijdens Covid vorig jaar met bordspellen miniaturen te schilderen. Door veel youtube te kijken wel intresse beginnen hebben in de warhammer miniaturen en ook in de gameplay.

Ben dus nog even de kat uit de boom aan het kijken maar als ik ergens iets goedkoop op de kop kan tikken zal ik er waarschijnlijk voor gaan!

Daarnaast volg ik het topic ook omdat ik mogelijk volgende maand een airbrush ga aanschaffen, alle tips blijven welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ghetto WFB :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Ach het kan nog efficiënter, ten tijde van Assault on Black Reach heb ik een flinke unit SM Terminators gemagnetiseerd voor de verschillende wapen opties. Maar ik was wat overboard gegaan met magnetiseren met resultaat dat als je tegen een mini tikte, de tafel stootte of gewoon de minis te dicht op elkaar zette het een bergje Terminators werd dat wel erg makkelijk op te pakken was en te verplaatsen. Alleen voor de rest niet lekker speelbaar... Het maakte ook een best wel een klap als ze bij elkaar klapte, zullen we maar een teleporter mishap noemen. ;-)

@unrealbe Sites als Marktplaats en hobby forums in de gaten houden, daar zijn best vaak dealtjes te vinden, niet iedereen hoeft daar direct de hoofdprijs te hebben.

Als we geen Corona hadden zou ik adviseren langs te gaan bij Airbrush Service Almere, erg goede ervaring mee en erg vriendelijk/behulpzaam. https://www.airbrush-services-almere.nl De fysieke winkel is nu echter gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Arnevld schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:50:
[...]

AOS is geen ranks meer, maar wel unit cohersion dus je modellen moeten bij hun eigen unit zijn anders vallen ze af, 1 inch rule zegmaar.
Zelfde als in 40k en ronde bases.
Als je de Azure app opent kun je zien welke modellen nog gangbaar zijn.
Lees al sinds 2019 geruchten over een reboot van FB met de juiste vierkante bases. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Welkom nieuwe aanwas *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Space marines zijn wel ideaal, kan gewoon een leger kopen door tweedehands legers bij elkaar te scharrelen. Even strippen en opnieuw verven maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 10:57
Arloid schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:34:
Space marines zijn wel ideaal, kan gewoon een leger kopen door tweedehands legers bij elkaar te scharrelen. Even strippen en opnieuw verven maar
Over strippen gesproken, wat is de meest handige manier om je plastic mini’s te ontdoen van hun laagje verf?

Ik heb een basecoat op de sprue aangebracht en nu plakt het niet meer goed :+

[ Voor 10% gewijzigd door Mr50.50 op 08-04-2021 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Dasty kan je gebruiken maar dat is echt wel lang weken. Isopropyl is eigenlijk het beste wat je kan gebruiken maar het is een enorm luchtige stof met de nodige voorzorgsmaatregelen. Voor de minis heeft het echter geen nadelen, het vreet enkel verf en lijm weg. Accetoon is kwa werking hetzelfde als isopropyl, enkel geschikt voor metaal, tenzij je plastic wilt blobiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Mr50.50 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:24:
[...]

Over strippen gesproken, wat is de meest handige manier om je plastic mini’s te ontdoen van hun laagje verf?

Ik heb een basecoat op de sprue aangebracht en nu plakt het niet meer goed :+
Dasty van de Wibra, nachtje soaken en dan met een tandenborstel
Of Biotex maar daar heb ik geen ervaring mee

[ Voor 5% gewijzigd door Arnevld op 09-04-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Verf er af doe ik met het in de SimpleGreen laten weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 10:57
Bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken wat ik het snelst in huis kan krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0aO_j4m4Si5rtb7KP4GM02YOac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L6uXUaOzp1QSWLTLE30Mek55.png?f=user_large
Net bij de lokale GW opgehaald <3

Ook zegt GW dat mijn cursed city :
09/04/2021 18:47
Transmitted

Hype!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miel71
Arnevld schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:23:
[Afbeelding]
Net bij de lokale GW opgehaald <3

Ook zegt GW dat mijn cursed city :
09/04/2021 18:47
Transmitted

Hype!
Nice! Mooi bulk werk heb je daar, succes!! Over je Cursed City gesproken, verzonden naar je thuis adres? Door de gekte nam ik niet het risico om dit aan te passen in het proces dus zou het naar de store verstuurd worden, alleen de melding gekregen dat dit vertraging gaat opleveren, misschien zelfs 2 weken 😕. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Miel71 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:48:
[...]

Nice! Mooi bulk werk heb je daar, succes!! Over je Cursed City gesproken, verzonden naar je thuis adres? Door de gekte nam ik niet het risico om dit aan te passen in het proces dus zou het naar de store verstuurd worden, alleen de melding gekregen dat dit vertraging gaat opleveren, misschien zelfs 2 weken 😕. Meer mensen last van?
Mijn Lumineth is naar de GW gestuurd, maar dat duurde intens lang
Cursed city ben ik naar mijn zelf aan het sturen in hoop dat het sneller gaat

Verwacht 14e :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Arnevld schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:50:
[...]

Mijn Lumineth is naar de GW gestuurd, maar dat duurde intens lang
Cursed city ben ik naar mijn zelf aan het sturen in hoop dat het sneller gaat

Verwacht 14e :-)
Hello,

We’re getting in touch to let you know that we’re expecting some delays to orders this week.

Rest assured that we have your order details and we’re getting it all ready to send out to you – it might be just a few days later than you would usually expect.

Thanks for your patience.

If you haven’t received your order in 28 days, please let us know – though we'll hopefully get it to you much quicker than that!

Games Workshop Customer Services Team

-O-

Geen Cursed City hoor maar een andere doos die In Stock was...
Is een verjaardagscadeau. Gelukkig duurt het nog even. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Voor wie Cursed City nog wil hebben :
GW Rotterdam heeft /had nog een paar dozen.
Wel even bellen, mailen voordat je voor niks afreist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ja de ellende van de afgelopen dagen heeft me doen besluiten mijn MtO bij minihobby af te bestellen. De lokale outlet heeftgeen webshop dus die had nog een doos liggen :)

Edit:
Ik kocht dus afgelopen herfst mijn eerste officiele GW mini's...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtSJ5D8Bk9L1HIQuVjRMN_RNZ3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mwfsj8kSZuPiw9xeJPJh35Wh.jpg?f=fotoalbum_large

:')

[ Voor 58% gewijzigd door Edmin op 17-04-2021 16:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ik zit heel erg te twijfelen om naast m'n epic armageddon ook sisters of battle te beginnen. Zal even wachten worden aangezien er weer aardig wat Corvus Belli Infinity deze kant op komt en ook daar niet klaar mee ben.

Geeft wel weer ruimte om een paintscheme te bedenken, ik kan het alleen niet helpen om de draak met de helmets te steken. Wel of niet Sisters of Undies...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsDkI1CrHXAzWTlJyZMvwVyeqlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xjg0gQfLTllTZWVer6m0HpgU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Edmin schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:12:
Ja de ellende van de afgelopen dagen heeft me doen besluiten mijn MtO bij minihobby af te bestellen. De lokale outlet heeftgeen webshop dus die had nog een doos liggen :)

Edit:
Ik kocht dus afgelopen herfst mijn eerste officiele GW mini's...
[Afbeelding]

:')
jesus wat een kapitaal weer :9

Ik ben heerlijk op weg met mijn cursed city, wat een geweldige miniatures.
Bijna geen moldlines te vinden !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tPg96kTv2zM4N1XE6rgbnXy4vY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vPmlVmjfLrROQBGPdR2qtsuL.png?f=user_large

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste