Miniature Wargaming. Collect, Build, Paint, Play! - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Iedereen klaar voor vanavond 1900 :-)?

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Arnevld schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:37:
Ook al speel ik geen AoS (nog), ik ga wel kijken ;)

Stream is bezig!

[ Voor 4% gewijzigd door Jveer op 29-05-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Oh my god wat een heerlijke stream zo veel vette destruction modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miel71
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 10:31
Nope, (gelukkig) een pass for me. Komt me goed uit want heb toch nog genoeg te schilderen.
Maar de verhoudingen van destruction kloppen in mijn ogen niet echt. Maar succes voor degene die deze willen bemachtigen, weer een gelimiteerde oplage en er grijpen de laatste tijd veel mensen mis met dit soort producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Eens. Was voor mij geen wow-moment. Blij toe want ik verzamel al genoeg :P

Maar eerlijk is eerlijk, het zijn mooie models.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:16
Arnevld schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:37:
Ik heb het gemist. Kan ik het ergens terugkijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
Retrospect schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Hier is het linkje naar de Community pagina van de preview, waar ook de stream te vinden is.

Een aantal Stormcast Eternals zien er wel heel erg stoer uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
[...]

Alle Warhammer TV dingen zijn (terug) te zien via Twitch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

Ze staan nu op youtube.

Ik ben in ieder geval hyped. Stormcast Eternal <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:16
corset schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Ze staan nu op youtube.

Ik ben in ieder geval hyped. Stormcast Eternal <3
Ja, het begint te jeuken.
Heb hier nog een Bretonnia leger liggen, die schijn je ook weer te kunnen gebruiken hoorde ik.

Maar een nieuw, kleiner leger klinkt wel aantrekkelijk. Misschien krijg ik dan wel alles geschilderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
mdmus schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:08:
Hey allen, ik heb zonet mijn eerste 40k box (command edition) aangeschaft. Ik zoek echter nog een betaalbare instapset brushes en penselen. Hebben jullie toevallig tips welke en waar deze aan te schaffen?
Zou wel beginnen met een beetje nette kwast voor je details een 0. De andere kan je nog wel even beginnen met een goedkope brush maar zo duur is een kwast nu ook weer niet.

Een goede Raphael 8404 kost wel geld maar is het dubbel en dwars waard. Maar voor alles geld alles goed schoonmaken (en nooit vergeten) master brush zeep is goed. Je wilt niet gefrustreerd schilderen omdat het niet lukt. En zorg altijd voor een mooie punt (kan met je hand of even de mond vormen) Kan wel zeggen dat de dure kwast hem al weer terug verdiend heeft mijn originele GW is al gespleten na een paar minis. De Raphael ziet er nog als nieuw uit.

Ik heb zelf nog wat oudere kwasten van GW voor metals en washes.
AdmiraalTimbo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:28:
[Afbeelding]

Holy moly dit werkt echt meer als prima. Wat zelf klevende magnet sheet en de bases gemagnetiseerd en je kan de kist zo op zijn kant zetten zonder dat er ook meer iets beweegt!
Waar heb je deze vandaan zat al te kijken naar ijzer plaat maar magneet platen zijn makkelijker mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
FOMO !

https://www.warhammer-com...-the-ultimate-launch-box/

Iemand enig idee hoe ik deze doos 100% kan krijgen?

[ Voor 31% gewijzigd door Arnevld op 06-06-2021 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miel71
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 10:31
Ik zou 10:45 achter de pc zitten, tussen 10:45 en 11:00 begint het meestal. Je merkt vanzelf wanneer dit is en dan refreshen als een malle. Als je foutmeldingen krijg gewoon doorgaan met refreshen totdat je de mogelijkheid heb om hem in je winkelwagen te doen. Ook met de stappen richting afrekening ga je vastlopers krijgen, gewoon weer refreshen en zo door proberen te gaan. Dit is hoe ik m’n Cursed City heb weten te bemachtigen. Als dit niet lukt zou ik bij release langs een store gaan of andere websites proberen tijdens de preorder, vraag desnoods hulp. Maar het blijft ook wel een beetje geluk. Dus 100% kans heb je niet.

1 gelukje heb je al wel, ik sla deze over 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:14
Heeft iemand hier toevallig ervaring met One Page Rules? Ik had dit weekend het idee om misschien een keer Warhammer 40K te proberen, maar na het zien van wat video's lijkt de gameplay-loop me onnodig gecompliceerd. One Page Rules' Grimdark Future (alle gelijkenissen berusten geheel op toeval? :p) lijkt het allemaal net iets simpeler te doen en dat is denk wel beter voor een beginner als ik.

Nu alleen nog even uitzoeken welke modellen ik ga printen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
ErikT738 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:28:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met One Page Rules? Ik had dit weekend het idee om misschien een keer Warhammer 40K te proberen, maar na het zien van wat video's lijkt de gameplay-loop me onnodig gecompliceerd. One Page Rules' Grimdark Future (alle gelijkenissen berusten geheel op toeval? :p) lijkt het allemaal net iets simpeler te doen en dat is denk wel beter voor een beginner als ik.

Nu alleen nog even uitzoeken welke modellen ik ga printen.
OPR is inderdaad heel vermakelijk. Niet zo oneindig gebaslanceerd en uitgemolken als 40k en biedt meer vrijheid.
Ik raad van harte The Makers Cult aan als bron voor je legers. Die gasten zijn echt goed.
https://www.patreon.com/themakerscult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQxv7laFYzWSUgIEunUFEJOvOSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGg9X3tE4IdjZCjWA1DUhvC5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDKGf8tu42g0z5fH4EuzStjZpNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UNAOjveqfhF9nfObyiZG8c4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRdGw_07VBy1sxNCSP89DbfTqoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuYGOvCJufd2w4VDbeOWZue1.jpg?f=fotoalbum_large
Ben ook weer met de printer in de weer geweest :)

En braaf boete betaald. Sororitas Codex en de nieuwe Sacresants besteld :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfEBVcpihL5DV9ffh7nxul5WLRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gUC7AieBgjL9ALBf23xDM0e.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds teleurgesteld dat er geen Combat Patrol Box is aangekondig :(

[ Voor 15% gewijzigd door Edmin op 07-06-2021 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Als je hem écht niet wil missen zou ik 1 browser naar GW en 1 browser naar minihobby openzetten. Twee keer bestellen. Mis je er 1 dan is er geen probleem. Heb je er twee dan raak je die vast kwijt.

Maar er is bij de reveal wel gehint op een grotere voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ga 100% zeker klaarzitten. Ik moet deze hebben <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:16
Edmin schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:23:
[...]

OPR is inderdaad heel vermakelijk. Niet zo oneindig gebaslanceerd en uitgemolken als 40k en biedt meer vrijheid.
Ik raad van harte The Makers Cult aan als bron voor je legers. Die gasten zijn echt goed.
https://www.patreon.com/themakerscult
Ziet er goed uit!

Welke resin printer gebruik je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Dutchone schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:52:
[...]

Ziet er goed uit!

Welke resin printer heb je?
Thx! Ik heb 2 standaard Photons. Van 1 heb ik het moederbord vervangen voor een Photon S mobo. Ik denk dat ik eind dit jaar eens naar een groter formaat mono ga kijken maar het is nog niet echt nodig merk ik...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsfHI20oqq_bv5Qhj-spOGv4fYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8d1Owa3y0QDKrW1lfAC3QE8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvVDLJSMQa7E6uAtGR2ravUxS3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNwiXpRoTNkckCLnznjt8ViC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgXj1-CGqBFTxslYFEt76OhxTaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6ywV8MaVof1yml4RKxyEbmf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLqc0Wk5CPFd8IGXrHyRXXqfpkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2oxlPB8VhUkVrkRCRr3F0o2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOp3FkA4yN__eRfGCP0m4RoQcFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUR49yFy1dxI6QN1RUSR6WS5.jpg?f=fotoalbum_large
/spam
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Edmin schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:10:
[...]

Thx! Ik heb 2 standaard Photons. Van 1 heb ik het moederbord vervangen voor een Photon S mobo. Ik denk dat ik eind dit jaar eens naar een groter formaat mono ga kijken maar het is nog niet echt nodig merk ik...
Ik heb een Phrozen SM4K. Uiteindelijk maar een klein printertje dus ik heb onlangs een Elegoo Saturn besteld. Ik geloof dat deze ergens in 2063 geleverd wordt.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Edmin schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:01:
[...]

Als je hem écht niet wil missen zou ik 1 browser naar GW en 1 browser naar minihobby openzetten. Twee keer bestellen. Mis je er 1 dan is er geen probleem. Heb je er twee dan raak je die vast kwijt.

Maar er is bij de reveal wel gehint op een grotere voorraad.
Geen minihobby maar vlieg er uit :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Arnevld schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Geen minihobby maar vlieg er uit :-)
Same difference :P

Maar jij woont in Rotterdam toch? Kun je altijd nog eens een kaartje bij MH langs gaan. Misschien sowieso eens leuk om (daar?) een meet te doen met wat mensen :)

* Edmin is inmiddels vaxx fase 1

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 08-06-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Joever schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:16:
[...]

Ik heb een Phrozen SM4K. Uiteindelijk maar een klein printertje dus ik heb onlangs een Elegoo Saturn besteld. Ik geloof dat deze ergens in 2063 geleverd wordt.
Goed spul. Wel duur, zag ik. Mijn eerste Photon kostte 180 euro. De tweede 99 in de Ali aanbieding. Heb niet zo veel zin om nu 500 euro voor een Mono 4K neer te leggen, dus ik wacht de tijd wel even af. Zit jij ook op r/printedwarhammer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Edmin schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:20:
[...]

Same difference :P

Maar jij woont in Rotterdam toch? Kun je altijd nog eens een kaartje bij MH langs gaan. Misschien sowieso eens leuk om (daar?) een meet te doen met wat mensen :)

* Edmin is inmiddels vaxx fase 1
Klopt, nou ja Vlaardingen dan :-)
Heb al wat gehosseld met de lokale GW omdat ik de jongens daar goed ken zal ik de box niet gaan missen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:16
Resin printers zitten in een rare positie op het moment, of "goedkoop" of duur aan gezien de overstap naar mono schermen en het 4k gebeuren..

Dus ik weet niet wat ik er mee moet doen, wil er graag een printer maar het word een beetje wachten op het "beste" net als met pc onderdelen :P
Arnevld schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:01:
[...]
Klopt, nou ja Vlaardingen dan :-)
Heb al wat gehosseld met de lokale GW omdat ik de jongens daar goed ken zal ik de box niet gaan missen :-)
Fijn om te weten dat er bij mij lokaal connecties zijn :+ ,

[ Voor 38% gewijzigd door Dutchone op 08-06-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Dutchone schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:42:
Resin printers zitten in een rare positie op het moment, of "goedkoop" of duur aan gezien de overstap naar mono schermen en het 4k gebeuren..

Dus ik weet niet wat ik er mee moet doen, wil er graag een printer maar het word een beetje wachten op het "beste" net als met pc onderdelen :P
Zelf heb ik een Elegoo Mars 2 Pro, dus wel een mono scherm maar geen 4K. Ik zou je zeker een mono-scherm aanraden, omdat deze tot vier keer langer mee zouden moeten gaan dan gewone schermen. Op dat gebied haal je de investering er dus wel uit. Verder heb ik zelf geen behoefte aan een 4K scherm. je kan nu wel printlijnen zien maar met een laagje primer en verf zijn deze over het algemeen wel verdwenen.

Mijn plaat met ruimtemariniers staat inmiddels uit te lekken, maar volgens mij is de helft gefaald. Dat krijg je er van als je blind vertrouwt op pre-supported modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
De 4K schermen hebben niet per definitie een hogere dotpitch he... dus het detailniveau van je prints zal niet veranderen. De layerlines zijn oha gevolg van de Z-as lagen en dat heeft weer niets met je reso te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Edmin schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:42:
De 4K schermen hebben niet per definitie een hogere dotpitch he... dus het detailniveau van je prints zal niet veranderen. De layerlines zijn oha gevolg van de Z-as lagen en dat heeft weer niets met je reso te maken.
Ik doelde niet op de Z-lagen maar op de laagjes van de pixels die zichtbaar kunnen zijn. Je kan het goed zien op steile, schuine oppervlakten zoals bijvoorbeeld op de randen van een base of op het oppervlakte van een schild. Met één laag primer zijn ze vaak weg.

Weer wat nieuws geleerd overigens: Als je mislukte modellen van water washable resin twee maanden in een bak water laat liggen dan komen er barsten in en kan je het model zo uit elkaar trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
ErikT738 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:04:
[...]
Weer wat nieuws geleerd overigens: Als je mislukte modellen van water washable resin twee maanden in een bak water laat liggen dan komen er barsten in en kan je het model zo uit elkaar trekken.
Dit was vast niet je bedoeling... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Edmin schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Goed spul. Wel duur, zag ik. Mijn eerste Photon kostte 180 euro. De tweede 99 in de Ali aanbieding. Heb niet zo veel zin om nu 500 euro voor een Mono 4K neer te leggen, dus ik wacht de tijd wel even af. Zit jij ook op r/printedwarhammer?
Ja die heb ik ook goedkoper gekocht via een kickstarter bundle van Greg (3Dprintingpro).

Ik zit er nog niet op. Wellicht een goede om te volgen dankje.
Ik zit wel op de printedwarhammer discord.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Dutchone schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:42:

Ik denk dat dit wel meevalt. Een Elegoo saturn is een hele goede midsize printer en die heb je al voor €450. Een Phrozen Sonic mini 4k, wat m.b.t. details de beste kleine printer op het moment is, heb je voor €400,-.

Zo heel duur zijn resin printers dus niet meer.

En net als met computer onderdelen blijft het zich ontwikkelen. Dus je kan wachten tot je een ons weegt hehe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
GOT exclusive preview, ben er nog niet tevreden mee of klaar mee maar hij is al wel sexy genoeg om te posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vztx3pbuzrysp6gUgDKU7CzV8C8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B842fE8I17bpV5CTPUX4KPRu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Arnevld schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:04:
GOT exclusive preview, ben er nog niet tevreden mee of klaar mee maar hij is al wel sexy genoeg om te posten.

[Afbeelding]
Ziet er al top uit hoor! Complimenten
Als je er nog niet tevreden over bent kan je wellicht overwegen om zijn schaduw kleur iets anders te maken dan rood. Een hele donkere blauw/groen zoals Deep Turquoise of Incubi Darkness bijvoorbeeld werkt heel goed vanuit de onderkant. Maakt zijn huid want interessanter om naar te kijken.

Je kan ook overwegen om de rook meer kleur te geven. Een wit/grijze rookpluim is vaak het meest realistische, maar met een kleur erin maakt het je figuur vaak wel interessanter om naar te kijken. Zoek maar eens op Lord of Contagion en bekijk maar eens de groene of turquoise achtige rookpluimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
Arnevld schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:04:

[Afbeelding]
Gaaf man! Super netjes geschilderd en leuk dat je Orc een andere kleur is dan groen ;) Niks mis met groen, maar dit doet me een beetje aan WoW Burning Crusade denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Jveer schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Gaaf man! Super netjes geschilderd en leuk dat je Orc een andere kleur is dan groen ;) Niks mis met groen, maar dit doet me een beetje aan WoW Burning Crusade denken :+
Ik wil de nieuwe orks uit de 3.0 set Blackhand maken.

Mijn huidige ironjawz zijn namelijk UrukHai style :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Joever schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Ziet er al top uit hoor! Complimenten
Als je er nog niet tevreden over bent kan je wellicht overwegen om zijn schaduw kleur iets anders te maken dan rood. Een hele donkere blauw/groen zoals Deep Turquoise of Incubi Darkness bijvoorbeeld werkt heel goed vanuit de onderkant. Maakt zijn huid want interessanter om naar te kijken.

Je kan ook overwegen om de rook meer kleur te geven. Een wit/grijze rookpluim is vaak het meest realistische, maar met een kleur erin maakt het je figuur vaak wel interessanter om naar te kijken. Zoek maar eens op Lord of Contagion en bekijk maar eens de groene of turquoise achtige rookpluimen.
Ik denk nog een lichtere grijs drybrush over het eind omdat rook natuurlijk ook vanzelf lichter wordt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Arnevld schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Ik denk nog een lichtere grijs drybrush over het eind omdat rook natuurlijk ook vanzelf lichter wordt :-)
Is inderdaad ook een optie. Wellicht de basis dan wat donkerder maken zodat je een mooie overgang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Jveer schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:57:
[...]

Dit was vast niet je bedoeling... :+
Nou ja, het was een bewuste keuze om lui met m'n afval om te gaan :+

M'n eerste mini's voor Grimdark Future zijn af. Ik heb me nog niet heel erg in de units verdiept maar een aantal marines met assault rifles kan ik denk wel ergens kwijt. Ik begin me alleen af te vragen of de keuze voor dit model van Cyber Forge wel zo handig was, zo veel variaties van dit armor zijn er (nog?) niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSfZkbzmkhVpwJYfisGZLCduySc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g6HuTbyo28bmnyPtcfsgEw0q.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
ErikT738 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:06:
[...]

Nou ja, het was een bewuste keuze om lui met m'n afval om te gaan :+

M'n eerste mini's voor Grimdark Future zijn af. Ik heb me nog niet heel erg in de units verdiept maar een aantal marines met assault rifles kan ik denk wel ergens kwijt. Ik begin me alleen af te vragen of de keuze voor dit model van Cyber Forge wel zo handig was, zo veel variaties van dit armor zijn er (nog?) niet.

[Afbeelding]
Je hebt al wel een factie gekozen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Edmin schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:49:
[...]

Je hebt al wel een factie gekozen dus?
Ik ben de enige in de groep met een printer, dus ik ben van plan om drie kleine legers te maken (waaronder dus space marines of "Battle Brothers" zoals ze heten in GF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Feudal guard is ook goed te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Heeft hier iemand ervaring met het aanbrengen van magneten in de bases van modellen, of misschien zelfs met het magnetiseren van wapens en/of armen om je units modulair te maken? Ik merk dat ik echt toe ben aan een betere storage oplossing dan "minis op de keukenkast zetten". Ik ben vooral benieuwd wat in Nederland de handigste magneten en dozen (en eventuele andere materialen) zijn om te bestellen.

@Edmin Ik dacht vooralsnog aan de GF Tyranid/Zerg stand-in en misschien Necrons (aangezien ik daar nog een pak van heb liggen wat ik ooit op een rommelmarkt heb gevonden).

[ Voor 17% gewijzigd door ErikT738 op 10-06-2021 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
altijd leuk.

Bij Scenery Workshop besteld. Voor 20.00 besteld, morgen in huis. Dus ik gister om 11.00 besteld.

Krijg ik om 23:45 een mailtje van PostNL "Vandaag komen we je pakket bezorgen" Datum?

09-06 1330-1600

Met gelijk een berichtje "We hebben het bezorgwindow gemist" joh, echt?

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
ErikT738 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:15:
Heeft hier iemand ervaring met het aanbrengen van magneten in de bases van modellen, of misschien zelfs met het magnetiseren van wapens en/of armen om je units modulair te maken? Ik merk dat ik echt toe ben aan een betere storage oplossing dan "minis op de keukenkast zetten". Ik ben vooral benieuwd wat in Nederland de handigste magneten en dozen (en eventuele andere materialen) zijn om te bestellen.
YouTube: Make your own Figure Case.
Dit spul is ook in NL te krijgen.
@Edmin Ik dacht vooralsnog aan de GF Tyranid/Zerg stand-in en misschien Necrons (aangezien ik daar nog een pak van heb liggen wat ik ooit op een rommelmarkt heb gevonden).
Ah nice. Necrons zijn ook makkelijk om te schilderen. En er zijn best een paar mooie fanmade proxies te krijgen, zoals https://www.myminifactory.com/users/StarPharaohFoundry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-08 08:46

Ik heb tijdje geleden foto’s gepost. Kon de bak met gemak kantelen zonder dat er maar iets verschoof. Heb via scenery workshop van die magnet sheets gekocht die je gewoon kan snijden. Het voordeel hiervan is dat die aan een zijde een plakkant hebben. Vervolgens gewoon meerdere kleine magneten onder de bases gelijmd. Als je vragen hebt let me know.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter

Ik heb greenstuffworld magneten die ik in greenstuf onder de voet van de bases plak.
Daarnaast heb ik een soort rubberen plak sheets met metaal erin die ik in diverse bakken kan plakken waarop de bases dan blijven plakken.
Ik gebruik dit liever omdat ik van de ikea een soort bak deksel heb met een handvat, is makkelijk vervoeren en voor tournooien makkelijk je units eruit te halen en op te stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:18:
[...]

Ik heb tijdje geleden foto’s gepost. Kon de bak met gemak kantelen zonder dat er maar iets verschoof. Heb via scenery workshop van die magnet sheets gekocht die je gewoon kan snijden. Het voordeel hiervan is dat die aan een zijde een plakkant hebben. Vervolgens gewoon meerdere kleine magneten onder de bases gelijmd. Als je vragen hebt let me know.
Dit ! Alleen met greenstuff blijven de magneten bij mij nog beter zitten.
Voor armen / wapens heb ik het nog niet geprobeerd maar zie ook weinig opties hiervoor binnen AOS :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik gebruik hot glue voor de magneten onder de bases. Dit vult de ruimte goed op tussen base en magneet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
De sheets en magneten zijn besteld! Ik heb uiteindelijk niet de boxen besteld uit de video omdat ze vrij duur zijn en een lange levertijd hadden. Ik ga wel even bij de Hema of Action kijken of ik daar wat kan vinden.

Nu nog gaten boren in de bases van alle D&D miniaturen die ik al heb geprint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
ErikT738 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:58:
De sheets en magneten zijn besteld! Ik heb uiteindelijk niet de boxen besteld uit de video omdat ze vrij duur zijn en een lange levertijd hadden. Ik ga wel even bij de Hema of Action kijken of ik daar wat kan vinden.

Nu nog gaten boren in de bases van alle D&D miniaturen die ik al heb geprint...
Ikea !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ja die zit niet om de hoek :p

Ik zit me nu ook af te vragen of ik in mijn bestaande resin en PLA bases wel gaten kan boren. Met een normaal bitje zit ik denk zo door de base heen. Voor toekomstige bases maakt het niet uit, daar kan ik makkelijk een gat in maken voordat ik ze print.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik koop bases in China. Printen in resin en PLA is te duur, duurt te lang.

Boren in resin is een ding. Lage toeren, weinig druk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joever

Ik heb voor €30,- honderden magneten in verschillende formaten gekocht op aliexpress. Dit had ook gekund op Scenery Workshop uiteraard, maar als ik er 100 voor 2,55 kan bestellen, ga ik geen 11,55 betalen voor 50. Op dingen zoals kwasten en verf bespaar ik geen euro, maar met magneten vind ik dat een ander verhaal.

Op de basis bevestigen is eenvoudig. Gewoon secondelijm en klaar.

Miniaturen magnetiseren is iets lastiger, maar is heel eenvoudig met geprinte modellen. Gewoon de 'hole' functie gebruiken die je normaal gebruikt om een drainage te maken voor een hol model.
Pak de omvang van je magneet en tel daar 0,1mm boven op voor het krimpen van de hars.
Dus wil je op een kleine mini een 6x1mm magneet plaatsen om zijn armen te kunnen wisselen (voor een ander wapen bijv.) dan maak je het gat op zowel zijn lichaam als arm 6,1x1,1mm. Zo hoef je niets te boren o.i.d.. Je kun gewoon secondelijm in het gat doen, magneet erin en klaar.

Voor grotere modellen zoals Imperial Knights e.d. zou ik wel zwaardere magneten gebruiken zoals 10x2 of zelfs 15x2m magneten.

Welke magneet goed voor welk gewicht is, is een kwestie van wat testen en inzicht er in krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Joever Ik heb nu de magneten op Amazon besteld, de prijzen liggen in het midden maar de levertijd is wel gewoon snel. Ik was al van plan om met drainholes te experimenteren voor magneten maar ik weet nog niet of Chitubox het me toe gaat staan om gaten te maken zonder een model uit te hollen. Mocht dat niet werken dan is Tinkercad ook nog een optie, daarin heb ik net een arm met een pistool digitaal ge-kitbashed tot een flamer. Ik ben benieuwd hoe dat er IRL uit gaat zien.

Overigens heb ik ook nog de dozen uit de video van @Edmin gevonden voor een schappelijk bedrag op één of andere office site, nadat de Hema, Action en Xenos me teleur hebben gesteld gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
ErikT738 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:26:
@Joever Ik heb nu de magneten op Amazon besteld, de prijzen liggen in het midden maar de levertijd is wel gewoon snel. Ik was al van plan om met drainholes te experimenteren voor magneten maar ik weet nog niet of Chitubox het me toe gaat staan om gaten te maken zonder een model uit te hollen. Mocht dat niet werken dan is Tinkercad ook nog een optie, daarin heb ik net een arm met een pistool digitaal ge-kitbashed tot een flamer. Ik ben benieuwd hoe dat er IRL uit gaat zien.
Lycheeslicer....

Ik heb eerste ook met Chitu gewerkt maar Lychee is zoveel fijner en gebruiksvriendelijker.
De nr1 support group (die dus de models presupporten) Atlas 3dss zweren bij dat programma. Ze werken er nu ook nauw mee samen. Lychee krijgt dus snel input van de experts wat er beter kan. Wellicht waar om een keer te proberen. Autosupport werkt daar ook vele malen beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Cursed City is tijdelijk beschikbaar bij MiniHobby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
De magnetische opslagdozen zijn klaar en de bases schieten ook al aardig op! Nu is het alleen even wachten tot de nieuwe lijm binnen komt voordat ik nog meer mini's van magneten kan voorzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoQE-2rJHbNq-q_ZxUvhHfEQ6co=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P9eyPEqmCO8ZMBaakD9GxNyV.jpg?f=user_large

De flamer kitbash ziet er overigens ook best aardig uit, al is het misschien niet heel duidelijk dat het om een vlammenwerper gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Hey allemaal, misschien kunne jullie me helpen, wat vinden jullie van de twee Kabalite Warriors? Het linker model is een Wych en daar ben ik heel erg blij mee. Maar dezelfde paintscheme op de Kabalite Warrior vond ik niet helemaal een succes.... Dus was gaan speuren op internet en vond iemand die het wapen in een Wraith Bone kleur had geschilderd en dat zag er heel vet uit!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik denk dat ik de wapens van de andere Kabalite Warriors ook in Wraith Bone ga schilderen, maar zal ik ook de wapens van de Wyches hetzelfde schilderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPaieQIzyeBwSsoXvyhN_5x14q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3BUt31UkTenb4YXshhzqq0d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5rhQIHRMopNmPG6UJ3brnur1PQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjN37o4py2ZbEFelaPvYZK53.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Tof om dit topic te zien, is dit exclusief Warhammer painting of ook andere miniatures / busts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Jveer schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:43:
Hey allemaal, misschien kunne jullie me helpen, wat vinden jullie van de twee Kabalite Warriors? Het linker model is een Wych en daar ben ik heel erg blij mee. Maar dezelfde paintscheme op de Kabalite Warrior vond ik niet helemaal een succes.... Dus was gaan speuren op internet en vond iemand die het wapen in een Wraith Bone kleur had geschilderd en dat zag er heel vet uit!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik denk dat ik de wapens van de andere Kabalite Warriors ook in Wraith Bone ga schilderen, maar zal ik ook de wapens van de Wyches hetzelfde schilderen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Wraithbone is veeeeeeeeeeel dikker dan die andere guns omdat de kleuren meer verschillen met het armour.
Daardoor popt het meer eruit en focus je automatisch meer op de gun.

Houden zo zeg ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Uzuhl schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:45:
Tof om dit topic te zien, is dit exclusief Warhammer painting of ook andere miniatures / busts?
Wij verplichten je niet tot alleen warhammer, topic is losgegroeid naar fakehammer en andere zijn ook welkom.
Ik ga met @Edmin overleggen om de topic naam aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Arnevld schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:45:
[...]

Wij verplichten je niet tot alleen warhammer, topic is losgegroeid naar fakehammer en andere zijn ook welkom.
Nice! Binnenkort start ik aan een Lord of Khorne op een Juggernaut, dus dan is het wel WH gerelateerd, maar voor nu een WIPje van de Saladin bust van NutsPlanet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSi3wZ7HjjJrnChwlpfghQ-2Ka0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OApnhVs9kcPymi01tMcKGOkN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLZ6fpcOWyQaroACNtKzMBtkwX8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3l7HRyAFsBpsLICFuxsVBlM.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Jveer schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:43:

Zoals @Arnevld al aangaf popt het Wraithbone wapen er meer uit t.o.v. het armor. Dit is het zgn. contrast voor het geval dat deze term je binnen miniatuurverven nog niet bekend was. Dit is zeer belangrijk in minituurverven. Contrast tussen kleuren en licht en donker, zijn heel belangrijk voor de 'leesbaarheid' van je mini en zorgen ervoor dat je mini interessant wordt om naar te kijken.

Ik zeg dus, vooral doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
[...]

Geen bezwaar. We hebben dit topic ooit van het boardgames topic afgesplitst om meer aandacht te krijgen, maar w.m.b.: hobby is hobby. Ik pas de titel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGhQiL4H4Vhgz1MgUlN0BvsX3BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oz8cCO1AL2LSp0ZWOyxbNMmc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOZq5PcZrkPsOTknNsEFKo_7-4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0E8aLaEntwGAEy27aYGFy5B.jpg?f=fotoalbum_large
Verplichte hobby update: 3 squads en SW battle leader in progress en mijn aanvulling op de Sororitas zijn binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Kennelijk waagt Cast 'n Play zich ook op de wargame markt met een nieuwe crowdfunding campagne. Ik ben nog niet kapot van hun Space Marines maar de Zerg/Tyranid faction en de "Legion" modellen (Sisters of Battle? Ik ben niet echt thuis in 40k) zien er wel goed uit.

Ik sta er vooral van te kijken dat Kickstarter kennelijk heeft afgedaan voor bekende sculptors zoals Cast 'n Play en Rocket Pig en dat ze nu campagnes op MyMiniFactory doen. Het is een waardeloze site met veel reclame, maar in tegenstelling tot Kickstarter accepteren ze tenminste wel PayPall en Ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
ErikT738 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:02:
Kennelijk waagt Cast 'n Play zich ook op de wargame markt met een nieuwe crowdfunding campagne. Ik ben nog niet kapot van hun Space Marines maar de Zerg/Tyranid faction en de "Legion" modellen (Sisters of Battle? Ik ben niet echt thuis in 40k) zien er wel goed uit.

Ik sta er vooral van te kijken dat Kickstarter kennelijk heeft afgedaan voor bekende sculptors zoals Cast 'n Play en Rocket Pig en dat ze nu campagnes op MyMiniFactory doen. Het is een waardeloze site met veel reclame, maar in tegenstelling tot Kickstarter accepteren ze tenminste wel PayPall en Ideal.
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de bolle cartoony look wat hun modellen hebben.

MMF is inderdaad niet een geweldige site vanwege de reclame en zo. Waar het wel fijn voor is, is voor je STL repository. Veel studio's die op Patreon zitten, geven je een MMF link waardoor hun STL's van die maand woorden gekoppeld aan jou account. Zo hoef je niet terabytes aan data op te slaan voor al je STL files. Zie het een beetje als de Steam voor STL files. Je kunt ze downloaden wanneer je ze wilt printen.
Spaart toch weer storage op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:53
[...]

Begrijp dat dit in de "scene" nog vaak wel gevoelig ligt.
Ben er eigenlijk wel benieuwd naar aangezien een bibliotheek heb van een paar 100 zo niet paar 100 modellen, dus genoeg om te printen.

Als ik de prijzen van GW zie dan is dat al genoeg voor me om uberhaubt zelf al niet aan Warhammer te beginnen. Maar als het tegenwoordig bij de meeste geen probleem meer is als er met geprinte en geverfde (dus niet alleen een primer erop) legers gespeeld kan worden is het nog wel leuk om te gaan doen.

En gelijk ook de commerciele vraag, mogen modellen te koop aangeboden worden? 1 op 1 replica's sowieso niet, want dat recht ligt bij GW, maar zelf ontworpen spullen? (of door derden ontworpen)

Ben er wel benieuwd naar.

En aangezien ik begreep dat ander spul ook gedeeld mag worden nu wil ik mijn laatste projectje wel showen. Flink airship van 1,05m lang en een goede 0,3m hoog.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Morelleth schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:41:
[...]

En gelijk ook de commerciele vraag, mogen modellen te koop aangeboden worden? 1 op 1 replica's sowieso niet, want dat recht ligt bij GW, maar zelf ontworpen spullen? (of door derden ontworpen)

En aangezien ik begreep dat ander spul ook gedeeld mag worden nu wil ik mijn laatste projectje wel showen. Flink airship van 1,05m lang en een goede 0,3m hoog.
Standaard wel tenzij anders aangegeven. Zijn ze released onder een zgn. General of Editorial License, dan mag je het verkopen. Zijn ze onder een 'Custom License' uitgegeven, dan mag het weer niet.
Veel STL studio's releasen ze tegenwoordig onder een Custom License hebben een zgn. merchant license die je het recht geven om de geprinte modellen te verkopen.

Dit staat bijvoorbeeld bij de Merchants Tier van de Patreon van ArchVillainGames:
Merchant of Evil Antiquities
$35 per month (sold out!)
Reward
You get access to our monthly release AND the Sinister Vault!
The models come PRESUPPORTED !

The monthly module for 5e is NOT included in this tier.

You can sell prints of our models as long as you remain a patron in this Tier. Additional Terms and Conditions apply as mentioned in the "About" section of our Patreon page.
Nu ben ik wel benieuwd naar dat Airship van je! Foto?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morelleth
Joever schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Standaard wel tenzij anders aangegeven. Zijn ze released onder een zgn. General of Editorial License, dan mag je het verkopen. Zijn ze onder een 'Custom License' uitgegeven, dan mag het weer niet.
Veel STL studio's releasen ze tegenwoordig onder een Custom License hebben een zgn. merchant license die je het recht geven om de geprinte modellen te verkopen.

Dit staat bijvoorbeeld bij de Merchants Tier van de Patreon van ArchVillainGames:

[...]

Nu ben ik wel benieuwd naar dat Airship van je! Foto?
Bedoelde specifiek Warhammer modellen.
Dat is het enige waar ik met mijn handen van af blijf.

Van de anderen heb ik licenties want die zijn duidelijk.
Dus Cast n Play, Skies of Sordane, Fate's End dat soort spul.Heb meer modellen en licenties dan we in de webshop bij kunnen houden :X
De rest ben ik (of was ik) lid van de patreons, dus modellen teveel om te printen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceCk_N5GghA8hbFiOYcWeevt4Us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67xE1WIogIhnqoHHFTBfQ7LQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxQaU4DD8PG-B5ayJxMID6O-3Mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68qElczoDKhzhU4vEnRx19gn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6O78bwhVdiBLAsRsK56SzsCxqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCKYBOOsNoDb2B7WXT5CFRc7.jpg?f=fotoalbum_large

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Morelleth schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Bedoelde specifiek Warhammer modellen.
Dat is het enige waar ik met mijn handen van af blijf.

Van de anderen heb ik licenties want die zijn duidelijk.
Dus Cast n Play, Skies of Sordane, Fate's End dat soort spul.Heb meer modellen en licenties dan we in de webshop bij kunnen houden :X
De rest ben ik (of was ik) lid van de patreons, dus modellen teveel om te printen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Poh, prima bootje hoor. Complimenten!

Specifieke Warhammer modellen is een wat grijzer gebied. Sws mogen 1 op 1 kopieën niet want dat is een directe inbreuk op hun IP. Verder zijn er studio's die Warhammer achtige modellen maken, maar dan net anders genoeg dat ze niet opgejaagd worden door GW. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Atlan Forge. Die maakt bijv 40k modellen die geïnspireerd zijn door (fictieve) ancient earth civilisaties, denk aan Minoan, Egypt, crusaders etc.
Als je daar de merchant tier van hebt, maar je prima die 'Warhammer modellen verkopen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Joever schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:20:
[...]

Poh, prima bootje hoor. Complimenten!

Specifieke Warhammer modellen is een wat grijzer gebied. Sws mogen 1 op 1 kopieën niet want dat is een directe inbreuk op hun IP. Verder zijn er studio's die Warhammer achtige modellen maken, maar dan net anders genoeg dat ze niet opgejaagd worden door GW. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Atlan Forge. Die maakt bijv 40k modellen die geïnspireerd zijn door (fictieve) ancient earth civilisaties, denk aan Minoan, Egypt, crusaders etc.
Als je daar de merchant tier van hebt, maar je prima die 'Warhammer modellen verkopen'.
Maar worden die modellen ook geaccepteerd als legers voor op de tafel...
Want dan is het wellicht een keer de moeite waard te gaan verdiepen in de wargaming scene.
Kan binnen een maandje makkelijk een compleet geverfd leger uit de grond stampen :*)
Dit airship heb ik compleet geverfd in 2 weken gemaakt, waarvan het verven totaal een 18? uur was.

Dat is dan weer het voordeel van net iets te ver doorslaan in je hobby :P
Heb 3 resin printers en 2 FDM, een airbrush en veeeeeel te veel verkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Morelleth schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:30:
[...]

Maar worden die modellen ook geaccepteerd als legers voor op de tafel...
Want dan is het wellicht een keer de moeite waard te gaan verdiepen in de wargaming scene.
Kan binnen een maandje makkelijk een compleet geverfd leger uit de grond stampen :*)
Ja en nee.
De meeste games die gespeeld worden, worden in huiskamer(stijl) gedaan. De host bepaald zelf de regels en zolang er een herkenbaar en geverfd leger staat, zullen weinig mensen moeilijk doen.

Bij officiële GW tournaments is het echter uit den boze. Voorheen was het nog zo dat je tot 10% van het origineel mocht afwijken per model. Dit hield dus in dat je dus het originele model moet hebben, maar dan het hoofd of zo mocht veranderen.

Nu is dit niet meer het geval. Modellen moeten 100% het origineel zijn en moet zelfs geverfd zijn in de factie van wat je wilt spelen. (dus geen Blood Angels Army inzetten als Ultramarines).

Disclaimer: Ik ben zelf nog (geen) speler, maar krijg deze info van een hoeveelheid aan Discords waar ik van uitmaakt, gevuld met spelers die het spel wel spelen en ook GW tournaments doen.

Aangezien het grote gros van de games geen officiële GW games zijn, maakt het dus niet zo heel veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Joever schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Ja en nee.
De meeste games die gespeeld worden, worden in huiskamer(stijl) gedaan. De host bepaald zelf de regels en zolang er een herkenbaar en geverfd leger staat, zullen weinig mensen moeilijk doen.

Bij officiële GW tournaments is het echter uit den boze. Voorheen was het nog zo dat je tot 10% van het origineel mocht afwijken per model. Dit hield dus in dat je dus het originele model moet hebben, maar dan het hoofd of zo mocht veranderen.

Nu is dit niet meer het geval. Modellen moeten 100% het origineel zijn en moet zelfs geverfd zijn in de factie van wat je wilt spelen. (dus geen Blood Angels Army inzetten als Ultramarines).

Disclaimer: Ik ben zelf nog (geen) speler, maar krijg deze info van een hoeveelheid aan Discords waar ik van uitmaakt, gevuld met spelers die het spel wel spelen en ook GW tournaments doen.

Aangezien het grote gros van de games geen officiële GW games zijn, maakt het dus niet zo heel veel uit.
Dit is helemaal accuraat.
Binnen de Tournooi scene is dit een feit iedereen moet voldoen aan GW rules en modellen.
Proxies en conversions zijn aparte regels per tournooi voor.
Bij Alliance open (grootste AOS) had een maat van mij karadron overlords gespeeld met volledig skaven army op bootjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Morelleth schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Begrijp dat dit in de "scene" nog vaak wel gevoelig ligt.
Ben er eigenlijk wel benieuwd naar aangezien een bibliotheek heb van een paar 100 zo niet paar 100 modellen, dus genoeg om te printen.

Als ik de prijzen van GW zie dan is dat al genoeg voor me om uberhaubt zelf al niet aan Warhammer te beginnen. Maar als het tegenwoordig bij de meeste geen probleem meer is als er met geprinte en geverfde (dus niet alleen een primer erop) legers gespeeld kan worden is het nog wel leuk om te gaan doen.

Nja het recht. Ze pesten de kleintjes om het woord space marine.

Ze zijn wel veel strenger geworden sinds dat volledige 3d geprinte 40k leger een tournament won :9

Wat je op een gegeven moment kreeg was sites waar je voor cheap WH recast kon kopen en de namen dan peter the angry demon waren om zo niet 'gepakt' worden.

Recentelijk doosje Kharadron overlords gekocht, 80 euro voor beetje plastic. Mja kwaliteit is altijd goed, dus dat is ook wat waard. Is gewoon erg duur en dat is jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Maakt het an sich wel wat toegankelijker om zelf je spullen te kunnen maken.
Snap GW alleen niet zo dat ze die prijzen zo hoog houden. Productiekosten liggen heel laag en omzet en afzetmarkt is al jaren aan het stijgen.
Lagere verkoop prijs is een grotere markt dus ook veel meer verkoop qua verf e.d. (die ik overigens zo goed als geheel vermijd).

Injectiemallen zijn duur in de maak, maar eenmaal in gebruik word in eigenlijk alleen maar goedkoper als je meer modellen kan verkopen.
Kwaliteit is qua stevigheid superieur aan alles, qua detail niveau doet het al onder voor resin geprint spul. (mits je een goed ingestelde printer hebt en goede modellen natuurlijk)

Maar blijft dus een gevoelig puntje voor ze. :p
Snap dat spelers pissed off zijn als iemand met een compleet ongeverfd leger aan komt zetten en daarmee wint.
Waar een ander er wel de moeite in gestoken heeft.
(maar om nu mold cast vs geprint als meer of minder moeite te bestempelen.. denk dat resin, als je zelf de supports e.d. moet doen nog wel meer moeite kost. Afwerken moet je beide)

[ Voor 31% gewijzigd door Morelleth op 18-06-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Jeetje wat een elitair artikel. Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen dat je niet wilt dat je spelers met een ongeverfd leger aan komen zetten, maar wat maakt het nou uit wie de fabrikant is? Zeker voor modellen die bij GW niet eens meer verkrijgbaar zijn zie ik niet in waarom iemand hier moeilijk over zou doen.

In GW winkels valt het nog te verdedigen dat je alleen GW modellen mag gebruiken, maar ik vermoed dat ze zichzelf in de voet schieten als ze spelers die anders wel verf en regelboeken zouden kopen de winkel uit jagen. Ik heb ook zelden een D&D boek gehaald bij de spellenwinkel waar ik pre-Corona vaak speelde, maar ik heb er inmiddels genoeg verf en andere spullen gekocht.

@Morelleth Nice boat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

ErikT738 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Jeetje wat een elitair artikel. Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen dat je niet wilt dat je spelers met een ongeverfd leger aan komen zetten, maar wat maakt het nou uit wie de fabrikant is? Zeker voor modellen die bij GW niet eens meer verkrijgbaar zijn zie ik niet in waarom iemand hier moeilijk over zou doen.

In GW winkels valt het nog te verdedigen dat je alleen GW modellen mag gebruiken, maar ik vermoed dat ze zichzelf in de voet schieten als ze spelers die anders wel verf en regelboeken zouden kopen de winkel uit jagen. Ik heb ook zelden een D&D boek gehaald bij de spellenwinkel waar ik pre-Corona vaak speelde, maar ik heb er inmiddels genoeg verf en andere spullen gekocht.

@Morelleth Nice boat!
Spikeybits heeft ook die naam, dus ja dat zie je terug in het artikel.

OOP modellen mag je printen en verkopen, daar heeft gamesworkshop niets meer over te zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
Uzuhl schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:30:
[...]

Spikeybits heeft ook die naam, dus ja dat zie je terug in het artikel.

OOP modellen mag je printen en verkopen, daar heeft gamesworkshop niets meer over te zeggen ;)
Ik ken ze vooral als clickbait titels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Spikeybits heeft altijd wel redelijke reviews. Meer voor mij om te zien wat de producten zijn in detail dan zijn mening. sommige dingen zijn wel erg handig.

Ik zit er zelf niet mee als het eigen ontwerpen zijn of via websites gekocht / gedownload zijn natuurlijk niet exacte replica maar geïnspireerde modellen prima.

Alleen lijkt me wel dat je de rule set wel koopt. 'soort licentie' en als je speelt in een GW tournament dan niet natuurlijk maar als het niet GW eigen is maakt het niet uit of je nu met proxy's speelt of met echte minis ik zal voorlopig wel nog GW kopen 1 omdat printen toch niet alles kan en hard plastic is toch altijd beter dan resin models.

Zelf heb ik te kort tijd in een dag op de zooi in elkaar te lijmen en nog te schilderen ga ik niet graag 3d printen bij doen. Plus resin is niet heel gezond dus je moet iets doen om het veilig in huis te doen.

Zou voor nu een mooie combi vinden om models van GW te gebruiken en custom te maken met printed parts.

Maar goed je kan ook gewoon een andere game spelen zoals bijvoorbeeld Gaslands of frostgrave of spacegrave kan je gewoon gebruiken waar je zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
MeZZiN schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:14:

Plus resin is niet heel gezond dus je moet iets doen om het veilig in huis te doen.
Dit wordt vaak aardig overtrokken. Zo heel schadelijk is resin ook weer niet volgens de scheikundige hobbyisten.

Nee je wilt niet je 3D printer op je slaapkamer tijdens het slapen nee. Het aanraken kan irritatie veroorzaken en opdrinken is ook geen strak plan.

Je printer laten printen in een ruimte waar degelijke ventilatie is (raam open) en het dragen van handschoenen tijdens het schoonmaken van en print is al voldoende. Je hoeft dus niet zo heel veel te doen om het veilig thuis te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yl-VDg0CeuRoFw8DTjcjrdDA0V8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JUARCG5eKdHk7yap2k8fzIbc.png?f=fotoalbum_largeoh oh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Ik heb em + GHB :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik heb hem ook gekocht. Misschien een aardig moment om in AoS te stappen, al zou ik eigenlijk liever nighthaunts spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Edmin schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:54:
[...]

Ik heb hem ook gekocht. Misschien een aardig moment om in AoS te stappen, al zou ik eigenlijk liever nighthaunts spelen
Welkom in AOS 3.0 ! ben benieuwd wat de regels gaan brengen.
Hou het voor nu nog ff af sinds ik nog 2 dagen vol aos 2.0 moe tknallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Een half jaar geleden heb ik een AoS: Soul Wars box gekocht. Door omstandigheden ben ik daar nog niet aan toegekomen. Nu wil ik daar een start mee gaan maken. Misschien een stomme vraag maar is met de komst van de nieuwe Dominion box (en een nieuw Core Rulebook) mijn set nog geschikt om het spel te leren spelen of kan ik dan beter een nieuw Core Rulebook aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Cannoli schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:36:
Een half jaar geleden heb ik een AoS: Soul Wars box gekocht. Door omstandigheden ben ik daar nog niet aan toegekomen. Nu wil ik daar een start mee gaan maken. Misschien een stomme vraag maar is met de komst van de nieuwe Dominion box (en een nieuw Core Rulebook) mijn set nog geschikt om het spel te leren spelen of kan ik dan beter een nieuw Core Rulebook aanschaffen?
De rules gaan over 2 weken naar 3.0.
Aan de 'core rules' heb je meestal voldoende daarna de battletome per army voor de verfijnde zaakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Nog maar een paar nachtjes tot Dominion !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Dark Eldar Drukhari besteld, binnenkort maar weer beginnen. Even kleuren uitzoeken, dat roet zwarte wil ik ook weer niet maar heel licht moet het ook niet worden.

En zoals altijd gaat het niet zoals gepland, uit voorraad. Dan maar mechanicus.

[ Voor 19% gewijzigd door Arloid op 30-06-2021 13:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wQTCTSMchLobIpiTJ1ulCv5uiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rlYLREWI8czwlWx7Q9i7PmM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Mooi man. Mooie overgang in de vleugels.

Ik weet niet of je reeds klaar bent of dat het nog een WIP is echter zou ik, als ik je een tip mag geven, proberen de aandacht naar het gezicht te laten trekken door een heldere kleurtint te gebruiken. Het is nu erg donker terwijl het gezicht normaal het deel van de mini is waar je de meeste focus op wilt leggen.

Buiten dat, top werk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
gvd.. Dominion krijg ik pas over 5 werkdagen.. door een foutje bij GW zijn ze een X aantal orders vergeten. Ik ben hier niet echt blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
corset schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:10:
gvd.. Dominion krijg ik pas over 5 werkdagen.. door een foutje bij GW zijn ze een X aantal orders vergeten. Ik ben hier niet echt blij mee.
Oei dat is jammer. Maar je krijgt er uiteindelijk een. Dat telt!

Alvast veel plezier ermee! Ben benieuwd naar de paintjobs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Joever schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Mooi man. Mooie overgang in de vleugels.

Ik weet niet of je reeds klaar bent of dat het nog een WIP is echter zou ik, als ik je een tip mag geven, proberen de aandacht naar het gezicht te laten trekken door een heldere kleurtint te gebruiken. Het is nu erg donker terwijl het gezicht normaal het deel van de mini is waar je de meeste focus op wilt leggen.

Buiten dat, top werk!
Cheers voor de feedback, ik ga het gezicht ophelderen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Ik ben gisteren aan het eind van de werkdag gaan knutselen en had die avond alles af om Grimdark Future: Firefight (de One Page Rules tegenhanger van Kill Team) te spelen. Het zijn nu nog geen echte miniaturen, maar zodra ik genoeg weet om een eigen legertje te bouwen gaan die er zeker komen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJcaY06uYLDX3LLZgm47N6ldDDQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AIV6hsf9COMhtnIcOT47s3Bf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4MjBc2993FiUNhEkNaarHHxDFU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QKeCTODvFRfOmxWIfHXMtI8.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fSThvwdlL2qjbBan8zZHm8auac=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSiHulGoYWUA7j34sHGYgSOk.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDEmQoMQHgHWPWyPaQ9jv6DVd2M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjfFvElI9SLJW7X2X7a8Gm1k.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJ2ouMXEqZm7VsbMvgu0oeZOcsw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9P9vugWt5Wz6FC8bpnQCI5rJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
ErikT738 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:18:
Ik ben gisteren aan het eind van de werkdag gaan knutselen en had die avond alles af om Grimdark Future: Firefight (de One Page Rules tegenhanger van Kill Team) te spelen. Het zijn nu nog geen echte miniaturen, maar zodra ik genoeg weet om een eigen legertje te bouwen gaan die er zeker komen!

[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Super geinig om te zien, nieuwe manier voor mij om de piraterij te zien maar wel geniaal om het te testen voordat je het koopt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Voor de eerste keer maar eens een poging tot edge highlighting gedaan. Ja, het kan veel beter... maar ik ben niet ontevreden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Iu8LN8oFXKMvMT4F5GcMPiREzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1NO00RbzhxlomI4UTmDs7NV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xu6cYHnCNpuaLQBr0irVUDSV-Hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eP5ke2IhVSOcaoQm3FF0phwH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwGUeE10vi4q5F2Ve-j3tC8ixoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcPZvotgSiOzQq0FnP42pJK5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiXNBMLQZShUrs6sStsITo2UhZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWGkcsjmPNAUfRs7x8KaY5Nw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Edmin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:24:
Voor de eerste keer maar eens een poging tot edge highlighting gedaan. Ja, het kan veel beter... maar ik ben niet ontevreden :)
Het begin is er, nu doorpakken! Niemand die goed kan edge highlighten kon dan bij zijn eerste poging.

Tip: Je kan het netter maken door fouten weer over te verven met je basecoat. Bijv. de linkerzijde van het linker been (laatste foto) is bijvoorbeeld super strak gedaan. De rechter zijde van je rechter been bij foto 3 weer niet zo. Deze is veel dikker en niet geheel recht.
Pak wat van je basecolor (verdund uiteraard) en verf over het stuk wat te dik is. Strakke edge highlighting maken is niet alleen een kwestie van brushcontrol en deze in een mooie 90 graden hoek houden, maar ook het goed op poetsen van fouten. In het begin zul je veel van het laatste doen echter naar mate het eerste beter beheerst wordt zal dit minder en minder worden.

Ben benieuwd naar het eindresultaat, mocht je nog aanpassingen willen maken. (Want dit kan overigens prima op een speeltafel hoor!)

Dit is momenteel mijn project. Een Foetid Bloat Drone in Grimdark stijl
.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-p_DCsYjn_vGGWwHpxf7APhAVnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BBAp5Z2RubV4z5S1oYEIquT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLDb75RzDlCJNus7YoyhgP9Dji8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYjKSXFH4UuoUmVozzx8Uh4l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Joever op 09-07-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Joever schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Het begin is er, nu doorpakken! Niemand die goed kan edge highlighten kon dan bij zijn eerste poging.

Tip: Je kan het netter maken door fouten weer over te verven met je basecoat. Bijv. de linkerzijde van het linker been (laatste foto) is bijvoorbeeld super strak gedaan. De rechter zijde van je rechter been bij foto 3 weer niet zo. Deze is veel dikker en niet geheel recht.
Pak wat van je basecolor (verdund uiteraard) en verf over het stuk wat te dik is. Strakke edge highlighting maken is niet alleen een kwestie van brushcontrol en deze in een mooie 90 graden hoek houden, maar ook het goed op poetsen van fouten. In het begin zul je veel van het laatste doen echter naar mate het eerste beter beheerst wordt zal dit minder en minder worden.
Thx! Ja er zitten wat schoonheidsfoutjes in. Ik weet niet of ik voor de oppoetsroute ga of dat ik het gewoon als stappen in mijn leerproces zie en doorga met de volgende. Er ligt nog een heel leger Space Wolves te wachten en daar kan ik mooi mijn motoriek mee trainen. Elke mini weer een stapje beter, zeg maar :P
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste