Toon posts:

Miniature Wargaming. Collect, Build, Paint, Play! - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:06
@Umbrah 25 kilo aan filament serieus? Hoe zwaar is dat ding dan wel niet? Zo veel kan er nu ook weer niet in de supports hebben gezeten...

Ik heb ook wel eens een "groot" schip geprint, maar jij gaat nog een stapje verder!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:02

Umbrah

The Incredible MapMan

Het schip is ~1m15 lang, supports viel inderdaad wel mee (op sommige stukken achtersteven na maar ik ben best goed in cura tree support). Heb tevens wel wat focus gezet op infill; 20% voor, 15% achter, achter boven lightning infill in sommige plekken om gewicht te besparen (EIGENLIJK heeft dit schip baat bij een derde poot).

Het feit is en blijft dat er gewoon veel outer shells in zitten; echt alles heeft interieur, deurtjes, etc, etc...

In totaal zitten er ook ~400 magneten in momenteel:

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:28

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Heb net een bust afgemaakt die ik een paar dagen geleden begonnen was.

Empire of Minis - een breed aanbod van hoge kwaliteit en betaalbare 3D geprinte miniaturen en bustes voor de schilder en tabletop role-playing enthousiasten. https://www.empireofminis.com

• ErikT738
Zo, ik had al een tijdje zin om iets 40k-achtigs te printen en ben uiteindelijk voor de Silverfish Stealth Suits van PiperMakes gegaan. Nu alleen nog een keer tijd vinden om te printen en te schilderen.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
Ik zoek voor mijn zoon een hobbylamp zodat die de warhammer in de avond ook goed kan schilderen, ik zag zelf de daylight Uno https://www.bol.com/nl/nl...oet-wit/9300000020419788/
Iemand ervaring hiermee of een betere suggestie?

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:39
richards3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:32:
Ik zoek voor mijn zoon een hobbylamp zodat die de warhammer in de avond ook goed kan schilderen, ik zag zelf de daylight Uno https://www.bol.com/nl/nl...oet-wit/9300000020419788/
Ikzelf heb de IKEA Tertial met een 6500k lamp van philips

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:14

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
richards3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:32:
Deze heb ik:
https://www.ikea.com/nl/n...wit-zilverkleur-10238271/
Pro: lekker fel lampje, goedkoop, USB aansluiting.
Con: weinig flexibel, groter bereik gewenst.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:10

jd1987

cliquefotografie.nl

Nooit geweten dat er zo uitgebreid Warhammer/painting topic was op Tweakers! Super leuk :) Ik schilder inmiddels al bijna twee decennia, maar focus mij de laatste tijd vooral op display- en competitie painting. Begin dit jaar ingestapt in resin printing en dat heeft voor mij weer een hele nieuwe laag aan de hobby toegevoegd!

Mijn projecten van de afgelopen maanden, in voorbereiding op World Model Expo 2022 in juli:

Angron, the Red Angel

The Mandalorian

Venom

Darth Maul

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:28

Wahloh

Professioneel Nietsnut

@jd1987 Die transities op de chestplate van Angron, welke techniek heb je daarvoor gebruikt? Bij transities zit ik vaak met kleur lijnen die me iets te erg opvallen, maar ik ben nog niet echt bezig geweest met technieken zoals stippling of wetblending en hou vaak vast aan wat ik normaal doe; layering. Toch een keer van dat pad afstappen.

Deze tortle heb ik afgelopen weekend afgemaakt. Daarbij ben ik een keer afgestapt van het gebruik van Shade-paints, op de metallic-paint onderdelen na.

Nu bezig met een klein projectje en daarna ga ik weer voor een bust.

[Voor 9% gewijzigd door Wahloh op 03-03-2022 13:05]

Empire of Minis - een breed aanbod van hoge kwaliteit en betaalbare 3D geprinte miniaturen en bustes voor de schilder en tabletop role-playing enthousiasten. https://www.empireofminis.com

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

@Wahloh Combinatie van airbrush, glazing en edge highlights :)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• Jaqenhghar
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55

Jaqenhghar

Valar morghulis

jd1987 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:48:
Nooit geweten dat er zo uitgebreid Warhammer/painting topic was op Tweakers! Super leuk :) Ik schilder inmiddels al bijna twee decennia, maar focus mij de laatste tijd vooral op display- en competitie painting. Begin dit jaar ingestapt in resin printing en dat heeft voor mij weer een hele nieuwe laag aan de hobby toegevoegd!

Mijn projecten van de afgelopen maanden, in voorbereiding op World Model Expo 2022 in juli:

Angron, the Red Angel

[Afbeelding]

The Mandalorian

[Afbeelding]

Venom

[Afbeelding]

Darth Maul

[Afbeelding]
Gast _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:47
Over een paar weekjes ben ik jarig en heb de leuke vraag gekregen wat ik wil voor mijn verjaardag..
Onlangs heb ik mijn Dark Imperium set afgemaakt en ben dus op zoek naar een leuke nieuwe toevoeging.

Wat zijn leuke sets om te vragen? Ik ben dan ook vooral op zoek naar sets met een leuke bang for buck gehalte en waarmee je nog een leuk legertje op tafel hebt staan.
Mij lijkt van WH40k de volgende races wel tof:
  • Tau
  • Chaos Space Marines
  • Tyranids (geen fan van genestealers)
  • Orks (oude stijl)
Van Warhammer Fantasy:
  • Skinks
  • Goblins / orks (oude modellen)
  • Slaves to darkness
  • Seraphon
  • Beasts of Chaos
  • Greywater Fastness (nieuwe dwarfs?)
En wat zijn nu de grote verschillen in de combat patrol boxes en de start collecting boxes? Daar zit soms wel een groot verschil in qua aanbod.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
ItMeAedri schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:51:
Over een paar weekjes ben ik jarig en heb de leuke vraag gekregen wat ik wil voor mijn verjaardag..
Onlangs heb ik mijn Dark Imperium set afgemaakt en ben dus op zoek naar een leuke nieuwe toevoeging.

Wat zijn leuke sets om te vragen? Ik ben dan ook vooral op zoek naar sets met een leuke bang for buck gehalte en waarmee je nog een leuk legertje op tafel hebt staan.
Mij lijkt van WH40k de volgende races wel tof:
  • Tau
  • Chaos Space Marines
  • Tyranids (geen fan van genestealers)
  • Orks (oude stijl)
Van Warhammer Fantasy:
  • Skinks
  • Goblins / orks (oude modellen)
  • Slaves to darkness
  • Seraphon
  • Beasts of Chaos
  • Greywater Fastness (nieuwe dwarfs?)
En wat zijn nu de grote verschillen in de combat patrol boxes en de start collecting boxes? Daar zit soms wel een groot verschil in qua aanbod.
Prijs en aantal modellen. Start collecting zijn het goedkoopst en bevatten in het algemeen minder modellen, combat patrol is een stapje groter. Om de zoveel tijd komen er ook battleforce sets uit, wat aardig in de buurt komt van een leger.

Dan zijn er nog de de battleboxes, dozen in opschalende prijs en aantal modellen van twee facties die om de zoveel tijd wisselen, vaak rond een release.

Ik zal eerlijk zeggen, het aantal modellen kan bij sommige dozen karig tegenvallen of juist veel bevatten. Deathguard bijvoorbeeld is een factie waar veel in de doos zit terwijl sommige space marine dozen vrij weinig modellen bevatten.

Release spoiler:
spoiler:
Voor nids kan je even wachten, hier is een nieuwe combat patrol voor geleakt met onder andere 36 termagants, 3 warriors en 1 tyrant

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-03 11:06

mark-k

AKA markkNL

Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik waag het erop. Sinds (zeer) kort lijkt het mij interessant om mini's te gaan printen en schilderen. Met name het schilder deel kan ik wel wat hulp gebruiken. Ik zie meerdere 'sets' aangeprezen worden op ze interwebs maar ik kanm me toch ergens niet aan de gedachte onttrekken dat de prijzen vooral aan de naam liggen. Ik richt mij voor nu voornamelijk op D&D achtige mini's.

Ik vroeg me af of iemand me hier een richting op kan sturen voor een goede set met verf en evt penselen etc. Ik kom er zelf namelijk niet echt wijs uit en heb geen zin om 2x zoveel te betalen voor alleen een naam.

• Millie-ano
Nice. Iemand waar een aantal van ons juist bezig waren om een goede topic start te maken! Is helaas nog niet helemaal afgerond, maar vanaf pagina 40/42 zijn er enkele posts hierover gemaakt.

• Arloid
  • Niet online
Toch maar even kort:
Army Painter: goedkoop, vloeit niet altijd even lekker, dikke metalics en moet vaak flink geschut worden. Komt vooral omdat de verf niet gemengd blijft. Is niet alleen maar negatief, heb nu en dan wel plezier aan de mega paint set, echter is het geen hoge kwaliteit, met uitzondering van de washes.

Vallejo: goede kwaliteit voor de prijs, metalics kunnen soms onderdoen aan die van citadel, echter is het over het algemeen best goed.

Citadel: je betaald de Games Workshop hoofdprijs en als de potjes niet omvallen zijn ze wel uitgedroogd na een maand. Sommige kleuren en washes zijn zeer goed, contrast heeft z'n meerwaarde, echter is overgieten naar een dropper bottle een aanrader.

Dan zijn er nog merken zoals Scale75 en AK interactive, dit zijn olie of enamel verven en washes. Deze worden vooral in de modelbouw gebruikt en zijn nog een stap hoger. Hier heb ik geen kaas van gegeten. Wel moet je opletten als je deze met acryl verf gebruikt, deze willen nog wel eens op elkaar reageren. Van olie washes hoor ik bijvoorbeeld dat deze een veel mooier resultaat dan acryl washes geven, maar goed dat is ook vanuit 3de hand.

Dan heb je nog verf van de hobby winkel, leuk als je meters verft inplaats van milimeters. Geen hoge kwaliteit, verft niet lekker op kleine oppervlakten.

[Voor 6% gewijzigd door Arloid op 12-03-2022 08:15]

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-03 19:43
Arloid schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:13:
Toch maar even kort:
Army Painter: goedkoop, vloeit niet altijd even lekker, dikke metalics en moet vaak flink geschut worden. Komt vooral omdat de verf niet gemengd blijft. Is niet alleen maar negatief, heb nu en dan wel plezier aan de mega paint set, echter is het geen hoge kwaliteit, met uitzondering van de washes.

Vallejo: goede kwaliteit voor de prijs, metalics kunnen soms onderdoen aan die van citadel, echter is het over het algemeen best goed.

Citadel: je betaald de Games Workshop hoofdprijs en als de potjes niet omvallen zijn ze wel uitgedroogd na een maand. Sommige kleuren en washes zijn zeer goed, contrast heeft z'n meerwaarde, echter is overgieten naar een dropper bottle een aanrader.

Dan zijn er nog merken zoals Scale75 en AK interactive, dit zijn olie of enamel verven en washes. Deze worden vooral in de modelbouw gebruikt en zijn nog een stap hoger. Hier heb ik geen kaas van gegeten. Wel moet je opletten als je deze met acryl verf gebruikt, deze willen nog wel eens op elkaar reageren. Van olie washes hoor ik bijvoorbeeld dat deze een veel mooier resultaat dan acryl washes geven, maar goed dat is ook vanuit 3de hand.

Dan heb je nog verf van de hobby winkel, leuk als je meters verft inplaats van milimeters. Geen hoge kwaliteit, verft niet lekker op kleine oppervlakten.
Even wat nuance aanbrengen.
Vallejo: De Model Color serie is top. De Game Color serie is een beetje hit en mis. Desalniettemin wordt Vallejo in prijs-kwaliteit verhouding als een van de betere gezien. Prima advies.

Citadel: Erg negatief advies om eerlijk te zijn. Ten eerste vallen de potjes, buiten de shades (want die vallen idd snel om), niet snel om. De normale potjes zijn mij nog nooit omgevallen. Je maakt ze open, haalt de verf er uit welke je nodig hebt en sluit ze weer. De deksel is echter het onding.
Tevens is van de ~50-60 citadel potjes die ik heb, er maar een uitgedroogd. Potjes zijn zeker niet ideaal maar als ze bij jou na een maand uitdrogen, doe je toch echt zelf wat verkeerd.
Buiten dit wordt Citadel als een van de betere mini verf merken gezien die je kan krijgen. Kleuren zijn goed, series zijn consistent en ze dekken zeer goed. Na deel is, zoals je zelf al aangeeft, de prijs en de potjes.

Overige merken( Scale75, AK Interactive etc): Dit zijn ook gewoon acrylverf en wordt ook door vele niet modelbouwers gebruikt. Ja deze merken hebben ook enamels en/of oils (welke overigens ook prima toepasbaar zijn in miniatuur verven), maar hun acryl lijn doet het prima. Sommige van deze merken zijn wel wat lastiger om mee te werken dan andere. Vooral Scale75 en Kimera zijn niet heel beginners-friendly.

@mark-k Ik zou als beginner zelf (weer) beginnen met Citadel en Vallejo, afhankelijk van je budget. Bij een paar potjes zal je het prijsverschil niet snel merken, maar de hobby heeft nog al de neiging snel uit te breiden. Bij 100 potjes verf merk je het al snel. Kijk anders even wat pagina's terug. Daar zijn complete stukken geschreven met adviezen waar mee te beginnen.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

• Arloid
  • Niet online
Tja, wat wil je anders dat ik zeg, dat een potje citadel base color omgerekend naar 17ml €5,10 kost vergeleken met een potje vallejo model color van €2,60?

Elk merk heeft z'n voor en nadelen, bij citadel krijg je prima verf in een vloekpot. Als m'n verfsessie al begint met deksels die niet open blijven ben ik snel klaar. Daarnaast wil ik m'n verf enigszins consistent kunnen mengen tussen verfsessies door. Persoonlijk wil ik gewoon lol hebben aan m'n hobby zonder een vermogen op tafel te moeten leggen, citadel verf valt voor mij dus af.

• Joever
Arloid schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:31:
Tja, wat wil je anders dat ik zeg, dat een potje citadel base color omgerekend naar 17ml €5,10 kost vergeleken met een potje vallejo model color van €2,60?

Elk merk heeft z'n voor en nadelen, bij citadel krijg je prima verf in een vloekpot. Als m'n verfsessie al begint met deksels die niet open blijven ben ik snel klaar. Daarnaast wil ik m'n verf enigszins consistent kunnen mengen tussen verfsessies door. Persoonlijk wil ik gewoon lol hebben aan m'n hobby zonder een vermogen op tafel te moeten leggen, citadel verf valt voor mij dus af.
Grappig dat je als eerste de prijs aanhaalt terwijl ik het daar juist met je over eens was.
Als je uit de pot verft dan kan ik mij voorstellen dat de Citadel potjes extra onhandig zijn. Als je het echter op een (wet)palette doet valt het allemaal wel mee. Zoals ik al zei, potje open, verf eruit (en op de palette) en potje dicht. Die 5 seconden die ik met het potje besteed valt reuzen mee t.o.v. het plezier wat ik heb met een goede verf. Is een dropper bottle fijner, uiteraaard. Maar goed, ieder het zijne. Ik breng alleen wat nuance aan voor de beginner die om advies vraagt.

p.s: De dropper flesjes zijn ook niet ideaal. Als je ze even goed schud en vervolgens openmaakt, loopt de verf er al zo uit voordat je bij je palette bent.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Millie-ano schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 07:46:
Nice. Iemand waar een aantal van ons juist bezig waren om een goede topic start te maken! Is helaas nog niet helemaal afgerond, maar vanaf pagina 40/42 zijn er enkele posts hierover gemaakt.
Thanks, ik heb die paginas even doorgelezen en zie inderdaad dat daar een hoop meer info staat dan in de OP.
Arloid schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:13:
Toch maar even kort:

Okee, als ik het zo lees dan is het dus eigenlijk aan te raden om met Vallejo te beginnen als het budget niet het grootste issue is? Mijn skills zullen zeker wat tijd nodig hebben om zich te ontwikkelen dus ben ik denk ik zelf nog wel even de grootste bottleneck ipv de verf.
Ik twijfel wel een beetje over de kleuren, zijn de meeste sets goed genoeg om een goede range aan kleuren te kunnen mengen?

Ik zie op de pagina's waar @Millie-ano me naar verwees dat een zwarte primer bus wordt aanbevolen, maakt de kleur primer nog wat uit voor de kleuren verf die eroverheen gaan, of moet die toch altijd dekkend genoeg zijn dat je aan 1 bus genoeg hebt ook al wil je zowel donkere als lichte modellen schilderen?

En je hebt het over olie washes, ik had laatst wel een filmpje gezien waar ene met washes op een figurine werkte en dat was best netjes, maar kunnen die olie washes netjes over acryl verf of moet je dan altijd acryl washes gebruiken? Even los van het feit dat sommige dus met elkaar kunnen reageren.
Joever schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Even wat nuance aanbrengen.
Vallejo: De Model Color serie is top. De Game Color serie is een beetje hit en mis. Desalniettemin wordt Vallejo in prijs-kwaliteit verhouding als een van de betere gezien. Prima advies.

Citadel: Erg negatief advies om eerlijk te zijn. Ten eerste vallen de potjes, buiten de shades (want die vallen idd snel om), niet snel om. De normale potjes zijn mij nog nooit omgevallen. Je maakt ze open, haalt de verf er uit welke je nodig hebt en sluit ze weer. De deksel is echter het onding.
Tevens is van de ~50-60 citadel potjes die ik heb, er maar een uitgedroogd. Potjes zijn zeker niet ideaal maar als ze bij jou na een maand uitdrogen, doe je toch echt zelf wat verkeerd.
Buiten dit wordt Citadel als een van de betere mini verf merken gezien die je kan krijgen. Kleuren zijn goed, series zijn consistent en ze dekken zeer goed. Na deel is, zoals je zelf al aangeeft, de prijs en de potjes.

Overige merken( Scale75, AK Interactive etc): Dit zijn ook gewoon acrylverf en wordt ook door vele niet modelbouwers gebruikt. Ja deze merken hebben ook enamels en/of oils (welke overigens ook prima toepasbaar zijn in miniatuur verven), maar hun acryl lijn doet het prima. Sommige van deze merken zijn wel wat lastiger om mee te werken dan andere. Vooral Scale75 en Kimera zijn niet heel beginners-friendly.

@mark-k Ik zou als beginner zelf (weer) beginnen met Citadel en Vallejo, afhankelijk van je budget. Bij een paar potjes zal je het prijsverschil niet snel merken, maar de hobby heeft nog al de neiging snel uit te breiden. Bij 100 potjes verf merk je het al snel. Kijk anders even wat pagina's terug. Daar zijn complete stukken geschreven met adviezen waar mee te beginnen.
Ah, je zegt Kimera niet beginners friendly, dat helpt ook wel. Ik kwam in mijn eigen zoektocht inderdaad een hoop merken en typen en opties tegen. Deze vond ik wel interessant uitzien (op de prijs na :P) https://www.pegasoworld.c...imera-kolors-acrylic-set/ maar dat is dus niet aan te raden lijkt me? De verstandige optie zal dan zijn om idd bij de door jullie aangeraden merken te beginnen. Ik ga nog eens even doorzoeken, helaas zijn een aantal opties die in de vorige pagina's gelinkt werden op die site uitverkocht.

• Arloid
  • Niet online
@mark-k weet even niet hoe het ook alweer zat, echter valt het met een vernis laag op te lossen. Kortweg Varnish in de hobby genoemd.

Wat @Joever zegt is zeker waar. Citadel is gewoon goede verf en de contrast paints variëren van goed tot gamechangers. Persoonlijke ervaringen verschillen en wat voorkeuren betreft, doe wat het best voor jou werkt, ik hoef jouw figuurtjes niet te schilderen en jij de mijne niet. Maar ik hou je niet tegen als je dat wilt natuurlijk. ;)

Ik geef toe dat m'n reactie een klein beetje meladramatisch was. O-)

[Voor 60% gewijzigd door Arloid op 12-03-2022 18:31]

• ErikT738
Ik heb ervaring met Reaper, Vallejo en Citadel verf en ben eigenlijk het meest tevreden met Citadel. De potjes zijn inderdaad ondingen maar goed bruikbaar i.c.m. een (wet) palet. De contrast paints doen hun werk erg goed en Nuln oil maakt zelfs de meest matige artiest nog passable. Van Vallejo heb ik ook goede verf gehad maar zijn niet alle kleuren even goed en was ik niet onder de indruk van de metallics. Reaper doet z'n werk uiteindelijk maar dekt vaak lang niet zo goed als Citadel.

Met zo'n starter set van Citadel kan je denk redelijk uit de voeten als beginner. Misschien nog even twee of drie basis kleuren erbij kopen die je dan zou missen.

• Millie-ano
Iedereen heeft zo zijn eigen ideeën over waar te starten als beginner. De een begint Uber basic en de ander gaat direct all-in. Laat ik het zo zeggen, als ik vroeger een brainfart had voor iets nieuws. Dan had mijn moeder waarschijnlijk met zoiets gekomen

Verfjes, kwastje, figuurtje en succes. Zo zou ik het waarschijnlijk ook bij mijn kinderen doen. Shitload aan figuurtje van marktplaats en oefenen maar. Is het een blijvertje kan je altijd nog upgraden naar van alles en nog wat. Wellicht voor de schaduwen nog een potje 'nuln oil' en voor de eye candy tijdens een potje D&D meer dan voldoende. ... Maar dat zijn mijn 2 centjes.

• Millie-ano
Ik zie op de pagina's waar @Millie-ano me naar verwees dat een zwarte primer bus wordt aanbevolen, maakt de kleur primer nog wat uit voor de kleuren verf die eroverheen gaan, of moet die toch altijd dekkend genoeg zijn dat je aan 1 bus genoeg hebt ook al wil je zowel donkere als lichte modellen schilderen?

Ah, je zegt Kimera niet beginners friendly, dat helpt ook wel. Ik kwam in mijn eigen zoektocht inderdaad een hoop merken en typen en opties tegen. Deze vond ik wel interessant uitzien (op de prijs na :P) https://www.pegasoworld.c...imera-kolors-acrylic-set/ maar dat is dus niet aan te raden lijkt me? De verstandige optie zal dan zijn om idd bij de door jullie aangeraden merken te beginnen. Ik ga nog eens even doorzoeken, helaas zijn een aantal opties die in de vorige pagina's gelinkt werden op die site uitverkocht.
Ik ben begonnen met (en gebruik nog steeds) de zwart mat OK primer van karwei. Zwart is wat vriendelijker in het begin.

• ErikT738
Millie-ano schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:58:
Iedereen heeft zo zijn eigen ideeën over waar te starten als beginner. De een begint Uber basic en de ander gaat direct all-in. Laat ik het zo zeggen, als ik vroeger een brainfart had voor iets nieuws. Dan had mijn moeder waarschijnlijk met zoiets gekomen

Verfjes, kwastje, figuurtje en succes. Zo zou ik het waarschijnlijk ook bij mijn kinderen doen. Shitload aan figuurtje van marktplaats en oefenen maar. Is het een blijvertje kan je altijd nog upgraden naar van alles en nog wat. Wellicht voor de schaduwen nog een potje 'nuln oil' en voor de eye candy tijdens een potje D&D meer dan voldoende. ... Maar dat zijn mijn 2 centjes.
Ik denk dat je met de onderstaande set een eind komt. Misschien nog met een normale groen, Nuln Oil en/of iets huidkleurigs erbij afhankelijk van wat je wilt schilderen. Dan kan je voor minder dan 40 euro wel even vooruit. Je moet nog wel primer en kwasten natuurlijk maar die hoeven niet van een duur hobby merk te zijn.

• Arloid
  • Niet online
Persoonlijk prime ik meestal met wit, zoals Millie zegt is zwart makkelijker. Wit is wat afhankelijker van hoe goed je schud, de afstand waarop je sprayed en natuurlijk het weer/luchtvochtigheid. Hierdoor kan het korrelig worden. Kan ook zijn dat je een slechte bus primer hebt en deze korrelig van zichzelf is, echter in de meeste gevallen light het toch aan de gebruiker.

De keuze aan primer is zeer persoonlijk, donkere verf op witte primer gaat makkelijker dan lichte of witte verf op zwarte primer. Maar goed je hebt ook witte verf die goed pakt en daarmee heb je ook een onderlaag om op verder te schilderen.

Over schilderen gesproken, wordt nu wel echt tijd om wat contrast paints te halen. Zocht wat grafstenen, echter in zo'n gravestalker deal van mantic zitten tevens zo'n 36 zombies met nogmaals 12 halve en 24 ghouls.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
De Combat Patrol boxes lijken te zijn afgestemd op een bepaald Powerlevel in plaats van waarde per doos. Omdat horde armies meer modellen per power level hebben dan elite armies (en alles daartussen naar rato), kan het dus zijn dat bijvoorbeeld een Grey Knights Combat Patrol veel minder aantrekkelijk is dan bijvoorbeeld een Sororitas box.
Dat gezegd hebbende: Ongeacht hoe de ene Combat Patrol met de andere vergelijkt: als het de factie is die jhe wil starten is het eigenlijk altijd wel een goed startpunt. Alleen als je Astartes wil starten heb je een beetje keuze uit welke doos je koopt.

Overigens heb ik de nids Start Collecting box juist gekocht omdat deze uit productie gaat en ik later dit jaar toch wel een nids army wil starten.

• Millie-ano
Ben stiekem best benieuwd welke keuze het is geworden @mark-k

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-03 15:47
Ik was benieuwd of er meer mensen bekend zijn met Turnip 28 https://www.patreon.com/posts/58293432 is een gratis regelset voor 28mm "grim dark napoleonic root vegetable skirmish"
ben zelf zeer geïntrigeerd door het spel en de setting maar zelf nog niet zo ver om een unit te kitbashen, hoewel ik onderhand wel een unit napoleonics heb gekocht en .voorzichtig wat alternatieve hoofdjes enz geprint heb.

het hele spel komt een beetje voort uit het blanchitsu fenomeen wat zich (in blijkbaar de sites etc die ik afstruin) speelt.

ik ben zowel benieuwd dus naar andere mensen die het spelen of die er interesse in hebben.

voor wat meer inspiratie en misschien wat verduidelijking over waar ik het over heb de volgende personen op youtube hebben best interessante content er over

YouTube: TURNIP28 - You Won't BELIEVE This Wargame?!
YouTube: Turnip28 - The Root Spreads......

edit:
daarnaast vermaak ik mezelf ook met schilderen van mini's, best blij met mijn laatste toevoeging voor KDM
om in te haken op het schilder onderwerp, ben zelf vooral een fan van Vallejo en Scale75, beide doen het prima op een wet palette en dropper bottles prefereer ik echt boven die verschrikkelijke citadel potjes (gelukkig kun je ook dropper bottles kopen en alles in andere potjes doen om zo toch te kunnen genieten van de citadel range)

[Voor 27% gewijzigd door Bornhald op 15-03-2022 11:56]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Millie-ano schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:00:
Ben stiekem best benieuwd welke keuze het is geworden @mark-k
Dan zal ik je niet langer in spanning laten :P Ik ben een beetje doorgeslagen uiteindelijk, heb nog wat filmpjes bekeken enzo en uiteindelijk 2 verfsets gekocht, beide vallejo, maar dan zowel ene van de model als de game serie. Verder een wetpalet, wat penselen, de grote pot penseelzeep aangezien de andere uitverkocht waren, en een potje nuln oil. Als het goed is wordt het vandaag allemaal bezorgd, net zoals mn nieuwe 3D printer dus dan kan ik meteen aan de slag :)

• ErikT738
mark-k schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Dan zal ik je niet langer in spanning laten :P Ik ben een beetje doorgeslagen uiteindelijk, heb nog wat filmpjes bekeken enzo en uiteindelijk 2 verfsets gekocht, beide vallejo, maar dan zowel ene van de model als de game serie. Verder een wetpalet, wat penselen, de grote pot penseelzeep aangezien de andere uitverkocht waren, en een potje nuln oil. Als het goed is wordt het vandaag allemaal bezorgd, net zoals mn nieuwe 3D printer dus dan kan ik meteen aan de slag :)
We zijn hier altijd benieuwd naar het resultaat!

Ik hoor je alleen nog geen primer noemen maar wellicht had je daar al wat voor in huis.

• Millie-ano
mark-k schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:45:
[...]

haha lekker bezig! tot zover discussie starter budget :+

• Bornhald
primer is inderdaad ook wel essentieel. Zelf gebruik ik vaak gewoon een airbrush en dan een zenithal highlight van zwart naar wit. Dat geeft mij in ieder geval aan waar ik een poging kan doen om de schaduwen neer te zetten.

Zenithal highlight kan ook prima met een rattlecan zwart en dan wit van boven. Een beetje poster putty om je modellen ergens op vast te zetten zorgt er ook voor dat je de spraycan recht kan houden en de modellen toch van boven (of welke andere hoek dan ook) kan voorzien van een zenithal highlight.

Hetzelfde voor een varnish, wel handig om te hebben voor je mini's dat de verf "goed blijft zitten" erg zonde dat na een spel spelen je tot de ontdekking komt dat verf op bepaalde plekken los gelaten heeft waardoor je de undercoat of nog erger het plastic/resin/metaal nog ziet!

[Voor 27% gewijzigd door Bornhald op 15-03-2022 11:16]

• ErikT738
Bornhald schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:09:
Hetzelfde voor een varnish, wel handig om te hebben voor je mini's dat de verf "goed blijft zitten" erg zonde dat na een spel spelen je tot de ontdekking komt dat verf op bepaalde plekken los gelaten heeft waardoor je de undercoat of nog erger het plastic/resin/metaal nog ziet!
Bij varnish loop ik er nu al maanden tegen aan dat het te koud is om buiten te gebruiken en dat de mini's helemaal wit uitslaan. Het is normaal gesproken heel nuttig maar houdt er rekening mee dat het gruwelijk fout kan gaan.

• Bornhald
ErikT738 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Bij varnish loop ik er nu al maanden tegen aan dat het te koud is om buiten te gebruiken en dat de mini's helemaal wit uitslaan. Het is normaal gesproken heel nuttig maar houdt er rekening mee dat het gruwelijk fout kan gaan.
ik heb verschillende varnishes die je ook gewoon met een brush kan aanbrengen (en airbrush als je die hebt). De hele reden voor een goedkope airbrush was voor mij dat ik dan minder afhankelijk ben van het weer, voor zowel primer, basecoat als varnish. (je hebt daarnaast wel veel andere dingen nodig, onder andere goede ventilatie.) Maar vallejo en AK interactive hebben voor zover ik weer verschillende varnishes die je met penseel aan kan brengen. Vroeger heeft GW die ook gehad, maar weet niet of ze dat nog steeds hebben.

edit:
voor wat betreft brush on varnish, wel een waarschuwing, ik heb daar wel wat issues me gehad namelijk: Het is vaak handig in verband met dikte om de varnish te verdunnen met water, het risico dan is wel dat je de verf were activeert en dat modelletje waar je uren aan hebt besteed er anders uit gaat zien dan de intentie was. Het effect ziet er uit alsof je een hele dunne glaze hebt gebruikt, dus mocht je het gaan doen test wel even goed op een plek die minder zichtbaar is!

[Voor 24% gewijzigd door Bornhald op 15-03-2022 11:36]

• ErikT738
Bornhald schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:25:
[...]

ik heb verschillende varnishes die je ook gewoon met een brush kan aanbrengen (en airbrush als je die hebt). De hele reden voor een goedkope airbrush was voor mij dat ik dan minder afhankelijk ben van het weer, voor zowel primer, basecoat als varnish. (je hebt daarnaast wel veel andere dingen nodig, onder andere goede ventilatie.) Maar vallejo en AK interactive hebben voor zover ik weer verschillende varnishes die je met penseel aan kan brengen. Vroeger heeft GW die ook gehad, maar weet niet of ze dat nog steeds hebben.

edit:
voor wat betreft brush on varnish, wel een waarschuwing, ik heb daar wel wat issues me gehad namelijk: Het is vaak handig in verband met dikte om de varnish te verdunnen met water, het risico dan is wel dat je de verf were activeert en dat modelletje waar je uren aan hebt besteed er anders uit gaat zien dan de intentie was. Het effect ziet er uit alsof je een hele dunne glaze hebt gebruikt, dus mocht je het gaan doen test wel even goed op een plek die minder zichtbaar is!
Ik ben ooit begonnen met brush-on varnish maar dat was over het algemeen geen succes (al zou ik nu waarschijnlijk beter in kunnen schatten wat te dik is en wat te dun). Een Airbrush zou ook werken, maar daar heb ik geen dedicated ruimte voor met voldoende ventilatie. Voor nu hou ik het wel bij de spuitbussen zodra het weer wat warmer wordt. Het is niet alsof ik mijn mini's nu veel gebruik en door de magnetische storage worden ze in principe niet vuil of aangeraakt door andere modellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ErikT738 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:46:
[...]

We zijn hier altijd benieuwd naar het resultaat!

Ik hoor je alleen nog geen primer noemen maar wellicht had je daar al wat voor in huis.
Primer had ik inderdaad ook meebesteld, als nog een aantal andere zaken (lijm enzo).

Het pakketje is net geleverd, helaas wel 1 dingetje waar ik niet happy mee ben. De goedkope penselen zitten netjes in een verpakking en met een beschermdopje, maar mn dure penseel is gewoon zo in de doos gegooid waardoor de punt er meer uitziet als een struik.

Lijkt mij niet dat dit normaal is voor deze penseel: https://www.sceneryworksh...linsky-sable-penseel.html
Millie-ano schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:07:
[...]

haha lekker bezig! tot zover discussie starter budget :+
Haha ja gelukkig was budget voor mij niet het grootste probleem, meer dat ik niet mn geld uit wilde geven aan iets dat het niet waard is. De tips waren nog steeds zeer nuttig om een keus te kunnen maken, alleen is het een beetje een ruime keus geworden.

En ik kom erachter dat ergens in het verloren gaan van mn sessies de wetpalette uit mn mandje gegaan is blijkbaar :(

• Millie-ano
mark-k schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Het pakketje is net geleverd, helaas wel 1 dingetje waar ik niet happy mee ben. De goedkope penselen zitten netjes in een verpakking en met een beschermdopje, maar mn dure penseel is gewoon zo in de doos gegooid waardoor de punt er meer uitziet als een struik.

Lijkt mij niet dat dit normaal is voor deze penseel: https://www.sceneryworksh...linsky-sable-penseel.html
Dat is dikke zonde. maar de getoonde webshop heeft wat betreft met klantenservice zijn zaakjes wel op orde hoor! althans, (mijn enige ervaring na 10+ orders)

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Millie-ano schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Dat is dikke zonde. maar de getoonde webshop heeft wat betreft met klantenservice zijn zaakjes wel op orde hoor! althans, (mijn enige ervaring na 10+ orders)
Daar gaan we dan ook maar gewoon van uit. Net even een mailtje gestuurd, meteen ook voorgesteld om de vervangende penseel te versturen met een wetpalette en dan de verzendkosten te delen, scheelt ons allebei weer gedoe.

• Joever
mark-k schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Primer had ik inderdaad ook meebesteld, als nog een aantal andere zaken (lijm enzo).

[Afbeelding]

Probeer eens de haren van het penseel in je mond te stoppen en vervolgens de penseel rond te draaien. Als de puntvorm terugkomt, is er niets aan de hand. Als de haren er zo verwilderd bij blijven staan, dan even contact opnemen met sceneryworkshop.
Als ik mijn penselen een tijd niet gebruikt heb, gaan ze ook wel een zo staan. Of als ik ze schoon heb gemaakt maar vervolgens niet mooi terug in een punt hebt gebracht. In de mond tot een punt vormen is dan altijd de uitkomst.

[...]

Haha ja gelukkig was budget voor mij niet het grootste probleem, meer dat ik niet mn geld uit wilde geven aan iets dat het niet waard is. De tips waren nog steeds zeer nuttig om een keus te kunnen maken, alleen is het een beetje een ruime keus geworden.

En ik kom erachter dat ergens in het verloren gaan van mn sessies de wetpalette uit mn mandje gegaan is blijkbaar :(

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik kreeg inderdaad te horen dat dit normaal zou zijn en met wat water te fixen was. Dat had ik uiteraard wel al even geprobeerd. Als ik het wat vaker probeer dan lukt het enigszins, hoewel hij toch ook vaak wel een soort 'vorkje' lijkt te vormen. Geen idee of dat aan de penseel of aan mij ligt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Vandaag even de vortex mixer uitgeprobeerd, doet redelijk z'n ding, maar verwacht geen wonderen. Als het ergens in een hoek de verf een beetje is aangekoekt doet ie er 30-40 seconden over.

Dit was het resultaat bij een volledig aangekoekte bodem na ongeveer 5 minuten. De "openingen" in de koeklaag zaten er al, deze zijn ongeveer 1-1,5mm groter geworden. Ik gok dat er nog wel aardig wat sessies in gaan zitten, al zal het een hoop schelen met wat glass beads in de potjes.

• Joever
mark-k schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Ik kreeg inderdaad te horen dat dit normaal zou zijn en met wat water te fixen was. Dat had ik uiteraard wel al even geprobeerd. Als ik het wat vaker probeer dan lukt het enigszins, hoewel hij toch ook vaak wel een soort 'vorkje' lijkt te vormen. Geen idee of dat aan de penseel of aan mij ligt.
Een vork is niet goed. Hij moet zijn punt tijdens het verven behouden. Normal kan je een vork krijgen als er verf in de ferrule (het ijzeren gedeelte) komt wat vervolgens opdroogt, waardoor je meestal je penseel kunt afschrijven. Bij een nieuwe kwast zou dit niet mogen lijkt mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online

25 minuten trillen en een maaltijd verder is het dan toch een success. Ding doet z'n werk goed, echter als je verf echt aangekoekt is of een tijdje op een toonbank heeft gestaan kan je echt beter een nagellak shaker gebruiken. Een balletje of 2 erin zou wel helpen, maar goed die zit dan bij de dop als je de pot erop zet. 8)7

• Millie-ano
En dit was dan nog eens een contrast Paint ... Die zijn van zichzelf toch al wat dunner ?? .. laat staan een basecoat variant die wat dikker zijn. Zou dat nog uitmaken ?

• Arloid
  • Niet online
@Millie-ano dat zal afhangen, dit potje is vandaag nog gekocht en heeft daarom al een tijdje stil gestaan. Zal Mischien ook afhangen van hoe de verschillende bestandsdelen elkaar los slijten en de chemische samenstelling van de verf, durf het niet te zeggen.

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:48
Het klopt dat mixers/shakers prima werken, als je er balletjes in doe schijnt het heel goed te gaan, gewoon bij je volgende ali bestelling wat glazen balletjes mee bestellen, 5mm is groot genoeg.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Misschien een gekke vraag, maar zou het ook werken om je bottle op zo'n muscle massager unit te zetten? Dat trilt ook als n malle.

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:07
Veel mensen gebruiken een nagellak shaker. Iets minder effectief dan een vortex maar ook minder duur.

• Bornhald
mark-k schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:15:
Misschien een gekke vraag, maar zou het ook werken om je bottle op zo'n muscle massager unit te zetten? Dat trilt ook als n malle.
ik denk zolang het goed schud, waarom niet.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Bornhald schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:31:
[...]

ik denk zolang het goed schud, waarom niet.
Ik dacht maybe iets van issues met luchtbelletjes die gaan vormen ofzo? Of is dat niet snel een probleem bij dit soort verf?

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:48
mark-k schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:15:
Er zijn genoeg filmpjes te vinden die massage wands gebruiken voor schudden van potjes.

een "onschuldige" voorbeeld

• Bornhald
mark-k schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:32:
[...]

Ik dacht maybe iets van issues met luchtbelletjes die gaan vormen ofzo? Of is dat niet snel een probleem bij dit soort verf?
niet in mijn optiek, verf komt toch vaak op een pallet wet of dry en bij gebruik voeg je vaak nog water of retarder oid toe.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Foto's maken was misschien nog wel lastiger dan schilderen :P

Ik heb een hoop gedoe met mn nieuwe printer, tot nu toe blijft eigenlijk elke keer de print op de FEP plakken ipv op de buildplate... Ook dit printje was niet helemaal gelukt, maar goed genoeg als eerste projectje.
Ik denk dat een wolf toch niet de meest handige keus was , en de grootte helpt ook niet. Hij is niet zo netjes geworden als ik gehoopt had, maar wel beter dan ik verwacht had, dus toch een win.

• Arloid
  • Niet online
Derde dag sprues clippen, vandaag waren de Tsons aan de beurt voor een 7u durende sessie. Hiervoor de frostgrave soldiers/barbarians/gnolls en de wga Lizardmen/skeletons. Morgen komen de zombies en ghouls aan, met €18,70 import belasting niet iets wat snel weer direct bij mantic word bestelt. Wacht tevens nog op de wga inquisitors en dan is het voorlopig wel even klaar met mordheim grut, kan geen nieuwe doos meer zien. 8)7

Zoals te zien nemen de tzaangors best veel ruimte in, denk niet dat het er 30 worden. Front armor is iedergeval mooi om vampire cavalry van te maken. :+

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
@Arloid ik heb ook zo'n doos, maar wel met leftover bits. Eerst bouwen, dan clippen. Scheelt gepuzzel straks :P

• Arloid
  • Niet online
Ed_L schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:29:
@Arloid ik heb ook zo'n doos, maar wel met leftover bits. Eerst bouwen, dan clippen. Scheelt gepuzzel straks :P
Dat of over een maand puzzelen met ruimte. ;)

Heb er bewust geen mengelmoes van gemaakt, units delen geen bakjes met elkaar. Mocht het zover zijn dan is het ook zo uitgezocht, zoek alleen nog een heel klein snoepschepje. :+

• Bornhald
Arloid schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:53:
Derde dag sprues clippen, vandaag waren de Tsons aan de beurt voor een 7u durende sessie.
_/-\o_ _/-\o_ 7 uur sprues knippen of 3 dagen sprues knippen! Zo veel respect, heb nog een berg victrix vikings, normans en norman cavalry aan sprue zitten, en zit daar eigenlijk wel best :) Aan de andere kant mijn plannen voor vrijdagavond zijn veranderd, een avondje sprues knippen met wat muziek op de achtergrond maakt de toekomst misschien ook weer prettiger wanneer dingen aan elkaar geplakt moeten worden :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@Bornhald klopt, ik ga persoonlijk beneden met muziek en m'n snijmat knippen, beetje kletsen tussendoor en het is wel redelijk te doen. Vandaag ook ongeveer een uur aan de horrors en screamers gezeten.

Na 4 dagen heb ik het wel een beetje gehad, denk dat ik deze week enkel de zombies doe als de postbode eindelijk aanstrompelt en daarna ook niet verder knip. Voor de rest van de week heb ik ook andere dingen te doen, wellicht dat ik nog de stad in fiets om wat contrast medium te halen, echter blijft het even daarbij.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Arloid schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Dat of over een maand puzzelen met ruimte. ;)

Heb er bewust geen mengelmoes van gemaakt, units delen geen bakjes met elkaar. Mocht het zover zijn dan is het ook zo uitgezocht, zoek alleen nog een heel klein snoepschepje. :+
Ik soorteer ze per factie of type. Maar ik heb de regel dat plastic dat binnenkomt ALTIJD direct gebouwd wordt. Scheelt dozen :P

• Arloid
  • Niet online
Ed_L schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:50:
[...]

Ik soorteer ze per factie of type. Maar ik heb de regel dat plastic dat binnenkomt ALTIJD direct gebouwd wordt. Scheelt dozen :P
Klopt, heb toch de neiging om plastic bij te kopen, alsnog beter dan geestverruimende middelen. "Hallo allemaal, ik ben Arloid en ben plasticrack verslaafd". ;)

Met frostgrave en wga kits ben ik wat makkelijker, maar goed. Die zijn ook niet tainted by the warp. >:)

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:44
Derde dag sprues clippen, vandaag waren de Tsons aan de beurt voor een 7u durende sessie. Hiervoor de frostgrave soldiers/barbarians/gnolls en de wga Lizardmen/skeletons. Morgen komen de zombies en ghouls aan, met €18,70 import belasting niet iets wat snel weer direct bij mantic word bestelt. Wacht tevens nog op de wga inquisitors en dan is het voorlopig wel even klaar met mordheim grut, kan geen nieuwe doos meer zien. 8)7

Zoals te zien nemen de tzaangors best veel ruimte in, denk niet dat het er 30 worden. Front armor is iedergeval mooi om vampire cavalry van te maken. :+
[Afbeelding]
Heb je geen last van mismatchende armpjes? Mijn Admech en Tau zijn nogal lastig als je niet armpje b12 bij armpje b37 doet omdat het geweer dan niet lekker ligt.

• Arloid
  • Niet online
@Uncle Mel dat zijn zorgen voor later. Rubrics zijn makkelijke kits van de oude stempel, daar maakt het niet veel uit. Tijdens het verwijderen van mold lines sorteer ik ze weer, als ik naar horrors en tzaangors kijk past inderdaad enkel b7 op b43.

Maar goed, hou persoonlijk niet van duplicaten in dat soort units. Admech en rubrics zijn daarin toch anders aangezien ze toch redelijk uniform zijn en ja er liggen hier ook nog wat toaster worshippers op de sprue ;)

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[Afbeelding]
Geen idee of het je pijn verzacht maar technisch gezien heb je denk ik geen enkele sprue geknipt maar vooral runners :P Sprues zijn de aanvoerkanalen waar het materiaal de matrijs in komt, de kanalen tussen de parts heten runners (en waar de parts aan de runners vastzitten zijn gates).

• Arloid
  • Niet online
mark-k schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 00:01:
[...]

Geen idee of het je pijn verzacht maar technisch gezien heb je denk ik geen enkele sprue geknipt maar vooral runners :P Sprues zijn de aanvoerkanalen waar het materiaal de matrijs in komt, de kanalen tussen de parts heten runners (en waar de parts aan de runners vastzitten zijn gates).
Details, als je op alles gaat letten wordt de hobby er niet leuker op. ;)
Maar goed, ga denk toch voor de 7 dagen runners knippen, puur omdat het kan en het ook weer een doel geeft om te halen.

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Gaan er nog meer mensen naar de World Model Expo? :)
Ik wacht hier echt al twee jaar op, telkens is de beurs uitgesteld door Corona...

Heb wederom gelukkig een plekje kunnen krijgen bij de NMM workshop door Michal Pisarski, één van de grootmeesters van deze techniek. Bijna klaar ook met mijn entries voor de schilderwedstrijd.

Echt een aanrader om te gaan!

https://www.wme2020.com/

• ItMeAedri
jd1987 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:04:
Gaan er nog meer mensen naar de World Model Expo? :)
Ik wacht hier echt al twee jaar op, telkens is de beurs uitgesteld door Corona...

Heb wederom gelukkig een plekje kunnen krijgen bij de NMM workshop door Michal Pisarski, één van de grootmeesters van deze techniek. Bijna klaar ook met mijn entries voor de schilderwedstrijd.

Echt een aanrader om te gaan!

https://www.wme2020.com/
Deze expo ken ik nog niet. Wat kan ik er van verwachten?

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

ItMeAedri schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:31:
[...]

Deze expo ken ik nog niet. Wat kan ik er van verwachten?
Ken je wel Scale Model Challenge? Dat is al een van de grootste en wordt elk jaar gehouden in Veldhoven.
Dit jaar is er geen SMC, maar de World Model Expo. Deze is nog groter!

World Model Expo wordt eens in de 3 jaar georganiseerd, elke keer in een ander land(Laatste was Chicago in 2017, als je wilt zien wat het is.). Zie het maar als de Olympische Spelen van modelbouw :D

Je kan op de beurs ontzettend veel shoppen, allerlei modellen, verf, attributen. Van grote namen als Big Child en Scale75, tot eenpitters die zelf modellen ontwerpen en casten. Daarnaast dus heel veel workshops door grote namen voor een relatief klein bedrag. Ik betaalde €70 voor die workshop NMM, normaal kosten dit soort workshop 100/200+

Daarnaast is de schilderwedstrijd een van de grootste ter wereld. Hier doen ook Golden Demon/Slayer Sword/Crystal Brush winnaars aan mee. Echt de grote namen zoals Yellow One, KAHA, Karol Rudyk, sergiocalvo(zie CMON voor hun werk).

Hier kan je een impressie vinden van de schilderwedstrijd van een vorige SMC:

https://www.scalemodelcha...s/2017smcphoto/index.html

WME zal dus nog een stuk groter zijn!

• ItMeAedri
jd1987 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Ken je wel Scale Model Challenge? Dat is al een van de grootste en wordt elk jaar gehouden in Veldhoven.
Dit jaar is er geen SMC, maar de World Model Expo. Deze is nog groter!

World Model Expo wordt eens in de 3 jaar georganiseerd, elke keer in een ander land(Laatste was Chicago in 2017, als je wilt zien wat het is.). Zie het maar als de Olympische Spelen van modelbouw :D

Je kan op de beurs ontzettend veel shoppen, allerlei modellen, verf, attributen. Van grote namen als Big Child en Scale75, tot eenpitters die zelf modellen ontwerpen en casten. Daarnaast dus heel veel workshops door grote namen voor een relatief klein bedrag. Ik betaalde €70 voor die workshop NMM, normaal kosten dit soort workshop 100/200+

Daarnaast is de schilderwedstrijd een van de grootste ter wereld. Hier doen ook Golden Demon/Slayer Sword/Crystal Brush winnaars aan mee. Echt de grote namen zoals Yellow One, KAHA, Karol Rudyk, sergiocalvo(zie CMON voor hun werk).

Hier kan je een impressie vinden van de schilderwedstrijd van een vorige SMC:

https://www.scalemodelcha...s/2017smcphoto/index.html

WME zal dus nog een stuk groter zijn!
WME en SMC ken ik beiden niet. Wel ken ik IPMS.. Soortgelijk iets :+

Tof in ieder geval, misschien dat ik ook die kant op ga komen met een maatje van mij :+

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:44
Arloid schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:46:
Maar goed, hou persoonlijk niet van duplicaten in dat soort units. Admech en rubrics zijn daarin toch anders aangezien ze toch redelijk uniform zijn en ja er liggen hier ook nog wat toaster worshippers op de sprue ;)
Vaan mijn 100 Skitarri zijn er 60 compleet custom met een mix van skitarri, cawdor en GSC neophytes bits, dus idd, laten passen lukt altijd :+

• Arloid
  • Niet online
@Uncle Mel daarom, jullie hoeven ze toch niet in elkaar te zetten en te schilderen, zorg eerst maar dat je eigen meuk af komt. :P

[Voor 19% gewijzigd door Arloid op 23-03-2022 15:50]

• Arloid
  • Niet online
Na een gevecht met poster putty ben ik wel tevreden met het kitbash potentieel van de tzaangor. Zodoende komen er toch een paar armored skeletons.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:09

Ik kan het niet laten hier te delen :P :9

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• ErikT738
Het grappige is dat ik nu niet weet waarvoor dit een trailer is als 40k leek :P

Een game? Een film? Een doos met mini's?

• Millie-ano
Arloid schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:01:
Na een gevecht met poster putty ben ik wel tevreden met het kitbash potentieel van de tzaangor. Zodoende komen er toch een paar armored skeletons.[Afbeelding]
en waar is de putty voor ?

• Millie-ano
ErikT738 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Ik ben niet thuis in 40k, maar ik vind de modellen wel tof. En gezien de lore die het bevat vind ik het toch jammer dat er geen anime van is in de stijl van Gundam o.i.d. maar zo geanimeerd kan mij ook bekoren. Of misschien dat Netflix er brood in ziet in de stijl van Arcane

• Vrijdag
ErikT738 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Ik heb zelf ook geen flauw idee eigenlijk :P Ik vermoed nieuwe mini's, maar wat ik er van weet (ik doe niks met mini's, lees alleen de lore) zijn trailers daarvoor meestal een soort mix van statische tekeningen en shots van de mini's die geverfd zijn.

Wellicht meer aandacht voor de boekenreeks van de Heresy? Die ben ik nu aan het lezen en heb net deel drie uit, vind ik wel een gave reeks. En de 30k setting is ook erg interessant :)

@Ed_L Ah, dat wist ik niet. Ik had stilletjes gehoopt op een serie of film oid in de stijl, maar het is dus gewoon een reclame voor een nieuwe set :P

[Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 25-03-2022 12:50]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Jullie weten dat Horus Heresy (aka 30k) een eigen gamesysteem is? En dat er een starterset voor wordt gelanceerd (zoals Indomitus dat was)?

• Arloid
  • Niet online
Millie-ano schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:15:
[...]

en waar is de putty voor ?
Wil toch wel eerst weten of het past en een beeld krijgen of het ook wat is voordat ik ga klooien. :9

Is poster putty, blijft verder ook zacht.

[Voor 8% gewijzigd door Arloid op 25-03-2022 12:49]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Voor de Heresy onbekenden... deze foto gaat nu een jaar rond als verwachte boxset:

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:49

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Ed_L schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:46:
Voor de Heresy onbekenden... deze foto gaat nu een jaar rond als verwachte boxset:
[Afbeelding]
Als HH vanuit GW zelf komt ipv FW, overweeg misschien om weer eens een box te kopen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Uzuhl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:19:
[...]

Als HH vanuit GW zelf komt ipv FW, overweeg misschien om weer eens een box te kopen!
Prepare your wallet :P
https://www.warhammer-com...ion-spotted-at-adepticon/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:49

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ItMeAedri
Gisteren mijn verjaardag gevierd en heb nu 2 dozen gekregen om mee te hobbyen :D En ik weet dat er nog een derde aan zit te komen :o

Ik heb nu de Chalnath Killteam, Start Collecting Tau gekregen. Ik twijfel enorm met welke doos ik wil beginnen. De killteam doos heeft verschillende modellen, wat een leuke afwisseling is. Heb ik ook gelijk een set die ik gelijk kan spelen :>

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Bornhald

Afgelopen week nog een modelletje van Kingdom Death afgemaakt, wel blij met het effect van het zwaard

Acties:
  • +7Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Tof @Bornhald, lekker NMM op het zwaard!

Na heel wat uurtjes printen is Kratos eindelijk klaar! Gemaakt voor een vriend die hem zelf gaat schilderen als kado voor zijn broer.

Met ruim 35cm hoogte is dit niet echt meer een mini te noemen :p Ging dan ook bijna 2.5 liter in de deze print zitten. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Banaan voor schaal :+

• Bornhald
jd1987 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:15:
Tof @Bornhald, lekker NMM op het zwaard!

Na heel wat uurtjes printen is Kratos eindelijk klaar! Gemaakt voor een vriend die hem zelf gaat schilderen als kado voor zijn broer.

Met ruim 35cm hoogte is dit niet echt meer een mini te noemen :p Ging dan ook bijna 2.5 liter in de deze print zitten. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Banaan voor schaal :+
Bedankt voor het compliment mbt het zwaard :)

Biggature? in plaats van miniature.
Ziet er in ieder geval goed uit, waarop heb je hem geprint?

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:32
hey jongens,

na heel lang heb ik het stof van mijn miniaturen afgehaald om weer eens te gaan verven.
nu bedenk ik me weer dat ik echt heel veel spul heb.

15 jaar geleden ben ik begonen met tyranids daarna nog imperial guard en dark angels.
daarna met fantasy begonnen en daar heb ik een hele lading woodelfs en chaos van. toen de regels zo groots veranderde ben ik eigenlijk gestopt.
en ik heb alles nog -.-

nu vroeg ik me af of er ergens plekken zijn waar ik dit allemaal zou kunnen ruilen tegen van alles en nog wat aan coole modellen om te schilderen.

ik ben nu alles aan het uitzoeken om het op marktplaats te zetten ( op de vette modelletjes na om zelf nog te schilderen.) maar ik zou het liever ruillen.

• Miel71
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 17:37
tijs000 schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:57:
hey jongens,

na heel lang heb ik het stof van mijn miniaturen afgehaald om weer eens te gaan verven.
nu bedenk ik me weer dat ik echt heel veel spul heb.

15 jaar geleden ben ik begonen met tyranids daarna nog imperial guard en dark angels.
daarna met fantasy begonnen en daar heb ik een hele lading woodelfs en chaos van. toen de regels zo groots veranderde ben ik eigenlijk gestopt.
en ik heb alles nog -.-

nu vroeg ik me af of er ergens plekken zijn waar ik dit allemaal zou kunnen ruilen tegen van alles en nog wat aan coole modellen om te schilderen.

ik ben nu alles aan het uitzoeken om het op marktplaats te zetten ( op de vette modelletjes na om zelf nog te schilderen.) maar ik zou het liever ruillen.
Whtreasury.com is een website waar je spul kan inruilen en er veel (oud) spul kan halen. Het is wel een handel dus verwacht niet het onderste uit de kan te halen, maar heb persoonlijk geen ervaring mee. MP is een optie, maar niet veel mensen hebben in Nederland kennis van waarde. Misschien een paar FB groepen waar je spul zou kunnen aanbieden. Succes!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vrijdag

8)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ErikT738
Wellicht interessant voor de 3D printers onder ons; er loopt momenteel een Kickstarter waarvan de opbrengsten worden gebruikt om de bewoners van Charkov/Kharkiv te voeden. Inmiddels hebben aardig wat groepen en creators bijgedragen en kan je een flink aantal STL-bestanden krijgen door te steunen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 19:17
ErikT738 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:15:
Wellicht interessant voor de 3D printers onder ons; er loopt momenteel een Kickstarter waarvan de opbrengsten worden gebruikt om de bewoners van Charkov/Kharkiv te voeden. Inmiddels hebben aardig wat groepen en creators bijgedragen en kan je een flink aantal STL-bestanden krijgen door te steunen.

[Afbeelding]
Thnx voor het delen, ik ga vanavond even kijken wat ik er van wil printen

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.bouwt soms lego

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:32
ik weet niet of ik het hier zo mag vragen maar ik ben mijn woodelf leger aan het verkopen.

nu krijg ik iemand die het wil ruilen tegen 3 knight paladin en een knight magaera van Forge world maar zijn dit modelen die veel gebruikt worden ? ik vindt ze er zeker gaaf uitzien en wil er wel 1 schilderen. maar dan ga ik ze toch weer doorverkopen.

zijn dit modellen die veel gebruikt worden en die ik vrij gemaklijk weer door kan verkopen of is dit iets wat waarschijnlijk lang blijft liggen ?

btw die 3d stl's van hierboven zien er echt machtig uit.
ik kon alleen niet vinden hoelang deze deal actief blijft iemand die daar meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikT738
tijs000 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:48:
ik weet niet of ik het hier zo mag vragen maar ik ben mijn woodelf leger aan het verkopen.

nu krijg ik iemand die het wil ruilen tegen 3 knight paladin en een knight magaera van Forge world maar zijn dit modelen die veel gebruikt worden ? ik vindt ze er zeker gaaf uitzien en wil er wel 1 schilderen. maar dan ga ik ze toch weer doorverkopen.

zijn dit modellen die veel gebruikt worden en die ik vrij gemaklijk weer door kan verkopen of is dit iets wat waarschijnlijk lang blijft liggen ?

btw die 3d stl's van hierboven zien er echt machtig uit.
ik kon alleen niet vinden hoelang deze deal actief blijft iemand die daar meer over kan vertellen.
Nu ben ik niet heel erg thuis in de tweedehands GW markt maar zie ik niet echt hoe je er hier op vooruit gaat, behalve dat je die Knight kan schilderen. Qua value is het gokken en qua verzendkosten is het sowieso inleveren.

Qua modellen vind ik er best een hoop leuke bij zitten, maar ook een hoop trash ja. Ik steun het vooral omdat ik sowieso van plan was om nog wat geld naar Oekraïne te sturen. De Kickstarter duurt nog 17 dagen geloof ik.

Weet iemand hoe je het best een turret kan magnetiseren? Ik ben met mijn FDM printer aan het experimenteren en nu bezig met een Lemon Rust tank :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:20:
[...]

Nu ben ik niet heel erg thuis in de tweedehands GW markt maar zie ik niet echt hoe je er hier op vooruit gaat, behalve dat je die Knight kan schilderen. Qua value is het gokken en qua verzendkosten is het sowieso inleveren.

Qua modellen vind ik er best een hoop leuke bij zitten, maar ook een hoop trash ja. Ik steun het vooral omdat ik sowieso van plan was om nog wat geld naar Oekraïne te sturen. De Kickstarter duurt nog 17 dagen geloof ik.

Weet iemand hoe je het best een turret kan magnetiseren? Ik ben met mijn FDM printer aan het experimenteren en nu bezig met een Lemon Rust tank :P
Citroen zou tegen roest moeten werken, maar als ik het zo hoor is dat niet het grote probleem. ;)

Fdm is lastig om te magnetizeren, een al geprint voorwerp heeft amper vlees om een magneet vast te lijmen. Je kan het ontwerp aanpassen door een paar gaten te integreren, deze kan je nog een milimeter groter boren. Je zou ook een gat kunnen boren, weer opvullen en daarna van magneetgat voorzien. Anderzijds kan je een gat boren en hier een magneethoudertje met lip voor ontwerpen.

Ben zelf naar de blokker geweest en wezen opruimen, volgende week zal het wel weer naar 5cm² gereduceerd zijn. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb uiteindelijk toch maar voor een ander model gekozen en ben inmiddels al aardig opgeschoten met mijn tank. Al met al valt het me helemaal niet tegen hoe het er tot nu toe uit ziet zonder enige nabewerking. Helaas vertoont mijn printer wat kuren waardoor het me nog niet gelukt is om het midden te printen. Vrijwel alles wat op supports wordt geprint ziet er niet uit...

Een aantal details zoals de kleinere geweren en de hatch wil ik wel in resin printen. Ik ben er nog niet uit of ik ook een commander in de hatch wil zetten of dat ik 'm gewoon dicht maak.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Ik ben mijn Templars lekker aan het uitbreiden. Mijn allereerste character model:

kom, we zetten eens alle minis op tafel:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joever
Ed_L schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:45:
kom, we zetten eens alle minis op tafel:
[Afbeelding]
Te veel ongeverfde mini's!! Hup hup, aan de slag :+

Helbrecht ziet er goed uit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bornhald
@Ed_L dat is een best indrukwekkende hoeveelheid modellen _/-\o_

-----

Ik ben bezig geweest met wat schilderen voor mijn "Saga: age of Vikings" Norman warband

heb mijn Norman warlord af gemaakt (met scenic base :) )

en 1 punt aan Hearthguard

en ook zelf (voor het eerst) een pot kunnen spelen (en natuurlijk dik ingemaakt maar erg vermakelijk spel)

onderhand 4 punten geschilderd, wat een beetje het minimum voor een warband is. Waar 6 punten standaard is. Dus nog even door bikkelen

een wip van waar ik nu me bezig ben

------
@ErikT738 mijn warlord is ook met de 3d printer gemaakt (anycubic photon) , dus als je een commander wil/gaat maken dan gok ik zo dat de kwaliteit voldoende is voor het model met de huidige techniek

[Voor 24% gewijzigd door Bornhald op 17-05-2022 10:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ErikT738
Joever schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:06:
[...]

Te veel ongeverfde mini's!! Hup hup, aan de slag :+

Helbrecht ziet er goed uit.
Ik vind juist dat hij het wel aardig doet. Mijn collectie is veel erger.

Getting there met de tank. Ik denk wel dat ik eerst ga primen en schilderen en dan pas dingen echt vast ga zetten.

Edit - Ik heb net een Warhammer Paints + Tools set binnen die ik ergens fors in de aanbieding had gevonden. Zou zo'n Citadel Starter Brush kwalitatief goed moeten zijn? Momenteel ziet de punt er niet uit en het lijkt er niet op dat ik dit ooit goed ga krijgen. Nu ging het me vooral om de verf, maar toch. Ik probeerde het nog op de foto te zetten maar dat viel toch een beetje tegen met de camera op mijn telefoon.

[Voor 25% gewijzigd door ErikT738 op 18-05-2022 13:21]

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee