Toon posts:

Miniature Wargaming. Collect, Build, Paint, Play! - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:14

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
@ErikT738 Citadel starter brushes zijn vreselijk slecht. Vele malen slechter dan je China import brush van 1 Euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 19:08
scale75 heeft op dit moment een kickstarter, ben zelf wel tevreden over de verf van ze. Misschien interessant voor anderen hier?

@Ed_L ik moet zeggen dat ik ook nog niet een echt goede penseel heb gevonden die ook wat langer mee gaat. Ik hoor veelbelovende dingen over winsor newton brushes series 7 moet die dan toch maar eens gaan proberen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
Bornhald schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:45:
scale75 heeft op dit moment een kickstarter, ben zelf wel tevreden over de verf van ze. Misschien interessant voor anderen hier?

@Ed_L ik moet zeggen dat ik ook nog niet een echt goede penseel heb gevonden die ook wat langer mee gaat. Ik hoor veelbelovende dingen over winsor newton brushes series 7 moet die dan toch maar eens gaan proberen
Die kickstarter, Dit is volgens mij olieverf? Op de kanalen die ik volg via YouTube zie je dat ook wel vaak terugkomen. Maar is wel een andere tak van sport. Langere droogtijden etc. Wel heb ik zelf de Scale75 verf ook hier te koop bij sceneryworkshop (linkje) (geen aandelen)

En ik vind die verf heel prettig, veel pigment, wat dikker dus weinig nodig en doordat je het verdunt gaat het wel lang mee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bornhald
@Millie-ano Het lijkt inderdaad op olieverf omdat het in hetzelfde soort tubes zit maar het is acrylverf. Ik heb zelf al een paar van de eerdere kickstarters gedaan, hoewel de besparing minimaal is, ben ik nog wel erg blij ermee.

Scenery workshop verkoopt ook deze verf, van de eerder kickstarters hebben ze ook de setjes waar 6 van die tubes in zitten. Gezien deze verf helemaal dik is, denk ik dat het nagenoeg verplicht is om een wet palette te gebruiken voor deze verf, het maakt het gebruik ervan in ieder geval wel handiger.

Waarom ik zelf denk dat dit acrylverf is, is omdat deze kickstarter "Smooth Acrylic Paints 2" heet ;)

[Voor 87% gewijzigd door Bornhald op 20-05-2022 10:21. Reden: Hele post herschreven zodat het lopende zinnen zijn in plaats van een soort stakkato]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-03 16:26

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Ik heb zelf meerdere Winsor & Newton brushes, erg blij mee, en met het juiste onderhoud gaan ze heel lang mee o.a. de punt blijft goed. Datzelfde geld voor Brokentoad, Raphael 8404 & Redgrassgames.

Citadel brushes, hebben niet mijn voorkeur, maar het is niet dat ze meteen rijp voor de prullebak zijn.

Onderaan de streep, goed onderhoud is belangrijk :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter

Ik gebruik sinds kort Artis Opus brushes. Heerlijk spul, maar... Prijzig :)

• Bornhald
Ed_L schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:47:
[...]

nog steeds op zoek naar iets goeds, dus zal een kijken of ik deze ook op de kop kan tikken, bedankt voor de tip.
Uzuhl schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Ik heb zelf meerdere Winsor & Newton brushes, erg blij mee, en met het juiste onderhoud gaan ze heel lang mee o.a. de punt blijft goed. Datzelfde geld voor Brokentoad, Raphael 8404 & Redgrassgames.

Citadel brushes, hebben niet mijn voorkeur, maar het is niet dat ze meteen rijp voor de prullebak zijn.

Onderaan de streep, goed onderhoud is belangrijk :)
ik heb over het algemeen dat de punt krom trekt. Heb onderhand verschillende merken gehad, maar niet zeker meer welke. Qua goed onderhoud neem ik aan dat ik het wel goed doe. Na een schildersessie maak ik ze altijd schoon met brush soap. Ik laat ze nooit op de punt rusten, laat ze ook nooit in het water. Ik ververs het water regelmatig..

misschien dat ik ook wel gewoon pech heb gehad met de penselen die ik heb gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 13:28
Ed_L schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:47:
[...]

Artis opus is echt de investering waard, ik had last van extreem lange levertijden :(

De Drybrushes staan op mijn wenslijst

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.bouwt soms lego

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-03 19:43
Bornhald schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:27:
[...]

nog steeds op zoek naar iets goeds, dus zal een kijken of ik deze ook op de kop kan tikken, bedankt voor de tip.

[...]

ik heb over het algemeen dat de punt krom trekt. Heb onderhand verschillende merken gehad, maar niet zeker meer welke. Qua goed onderhoud neem ik aan dat ik het wel goed doe. Na een schildersessie maak ik ze altijd schoon met brush soap. Ik laat ze nooit op de punt rusten, laat ze ook nooit in het water. Ik ververs het water regelmatig..

misschien dat ik ook wel gewoon pech heb gehad met de penselen die ik heb gebruikt.
Zelf heb ik Raphael Kolinsky 8404, Army Painter, Citadel en Artis Opus geprobeerd.
Citadel: Op zich aardige penselen, maar veel te duur voor wat je er voor terug krijgt. Veelal worden deze al slecht aangezien, maar dat komt ook mede omdat dit vaak het eerste merk is wat beginner gebruiken (zitten vaak bij startersetjes) en iedereen vernacheld zijn eerste penselen.
  • Army Painter: Prima penselen, vooral de regiment. Niet te duur maar ook niet de beste.
  • Artis Opus: Op zich prima penselen, maar naar mij inziens ook niet te beste. Echter blinken ze uit in drybrushes. Man wat zijn die dingen fijn om mee te worden. Dit geld voor zowel drybrushing, heavybrushing als stippling.
  • Raphael Kolinsky 8404: M.i. de beste penselen die er momenteel zijn echter wel prijzig. Ze hebben een volle 'belly' waardoor ze veel verf vasthouden, zijn heel goed in een scherpe punt te krijgen waardoor je kleine details goed kan verven en ze behouden hun punt ook nog eens goed.
Winsor & Newton Serie 7: Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd, maar ik hoor/lees hier gemixte resultaten over. Bij oud gebruikers (die ook nog wat oudere penselen hebben) hoor ik niets dan lof over hoe fijn deze penselen zijn. Bij relatief nieuwe gebruikers heb ik echter meerdere malen gehoord dat de kwaliteit flink gezakt was met gespleten punten of kromme haren. Tevens zijn er veel W&N S7 namaak penselen op de markt (geweest).
Dit alles heeft mij, bij mijn keuze voor Raphael of W&N, doen besluiten om de veilige route te nemen en voor de Raphael's te gaan. Hier heb ik tot op heden nog geen seconden spijt van gehad. Ik verf nog steeds met dezelfde penselen als 2 jaar geleden en ze gaan nog net zo goed terug in de punt als bij de eerste dag.

W.b.t. het onderhoud kan ik aangeven dat je niet perse na iedere verfsessie het penseel hoeft te reinigen met brushsoap. Ik doe het meestal na ieder verf project (wat meestal 1 mini is) of tussen door als het een groter project is. Het belangrijkste aan het onderhoud, is het regelmatig schoonmaken met water tijdens het verven. Ik doe het meestal om de keer dat ik verf pak. Dus ik pak verf, schilder, pak verf, schilder en reinig het penseel met water etc etc.
Wat je ook nog kan doen, als je het penseel een tijdje niet gebruikt, is deze reinigen met brushsoap en zodra deze schoon is, nogmaals door de te zeep halen en in een punt te draaien. Door het penseel met zeep in een punt te bewaren, blijft de punt langer intact. Ik heb het zelf nooit 1 op 1 getest door een gelijkend penseel zonder de 'zeeppunt' te bewaren, maar ik heb dit al van meerdere ervaren painters gehoord/gelezen.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:13
Ed_L schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:37:
@ErikT738 Citadel starter brushes zijn vreselijk slecht. Vele malen slechter dan je China import brush van 1 Euro.
Ja ik dacht al zoiets na de punt te hebben gezien. Nou ja, voor het iets ruigere schilderwerk zal het alsnog wel prima zijn.

Mocht iemand anders nog Citadel verf en GW spul met korting zoeken... Ik heb wel het idee dat al hun producten al enige tijd op de plank liggen dus bereid je voor om veel te moeten schudden als je de verf koopt.

Alle onderdelen van de tank zijn inmiddels geprint en gemagnetiseerd, m.u.v. de wapens die ik nog in resin wil printen. Nu nog alles van stringing ontdoen, schuren, primen, nog meer schuren, nog meer primen en schilderen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bornhald
@Joever wow, bedankt voor de uitgebreide toelichting. genoeg stof om over na te denken!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 15:52

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Oof. Mijn W&N S7 02 is toe aan vervanging dus gisteren een nieuwe besteld, volgens mij is die wel een stuk duurder geworden. Geloof dat ik er vorige keer zo'n 15 - 18 euro voor betaald heb terwijl het me nu 25 euro gekost heeft. :\

Edit: Yup...

[Voor 46% gewijzigd door Wahloh op 25-05-2022 10:25]

Empire of Minis - een breed aanbod van hoge kwaliteit en betaalbare 3D geprinte miniaturen en bustes voor de schilder en tabletop role-playing enthousiasten. https://www.empireofminis.com

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Ik kocht die laatst nog voor 18 euro. Tenminste, dat dacht ik. Was niet leverbaar. Blijkbaar is er een tekort aan die haren.

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03 17:58
De prijzen zijn zeker pikant geworden, Ik sta ook al 2 maanden op de bel lijst van de lokale verkoper van deze kwasten..

• Bornhald
met het oog op de penselen discussie is de Raphael Kolinsky 8404 in eens een veel aantrekkelijke optie geworden in vergelijking met W&N als beide kwalitatief ~gelijk zijn

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Bornhald schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:09:
met het oog op de penselen discussie is de Raphael Kolinsky 8404 in eens een veel aantrekkelijke optie geworden in vergelijking met W&N als beide kwalitatief ~gelijk zijn
Die lijken nu weer goed op voorraad maar dat is niet altijd zo geweest. Een andere keer toen ik penselen zocht heb ik daardoor voor voor de Raphael Kolinsky 8402 serie moeten kiezen, die zijn spitser maar wel minder vol en vooral dat laatste vind ik iets minder.

De Raphael Kolinsky 8404 serie wil ik ook nog eens proberen want het prijs verschil met W&N S7 is nu wel dermate groot.

Empire of Minis - een breed aanbod van hoge kwaliteit en betaalbare 3D geprinte miniaturen en bustes voor de schilder en tabletop role-playing enthousiasten. https://www.empireofminis.com

• 1973booterror
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik heb zelf nog de originele Lord of the Rings Battle Games magazines (DeAgostini 2003 denk ik) inclusief modellen.
Nu wil ik eindelijk eens daarmee aan de slag, maar heb dus een vraag over de verf.
Er is nog wat verf goed, maar zou graag nieuwe kopen.
Alleen kan ik niks vinden op internet met de code welke op de plastic cups staat wat toen bijgesloten was.
Bijvoorbeeld:

Zwart: GWO(of 0) 48 ; 06272
Zilver: GWO(of 0) 52 ; 06274

Van Games Workshop en de Citadel verf zie ik alleen benamingen.
Weet iemand hoe ik de juiste verfbenamingen overeenkomende met de codes kan vinden en bestellen?

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Beetje bagger foto's, maar goed. Basing WIP en brush on primer zit erop. Nog even bijwerken morgen en beginnen met de base. Ik vraag mij alleen af of ik in dit geval beter ironearth of ironcrust kan gebruiken.

• ErikT738
1973booterror schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:56:
Ik heb zelf nog de originele Lord of the Rings Battle Games magazines (DeAgostini 2003 denk ik) inclusief modellen.
Nu wil ik eindelijk eens daarmee aan de slag, maar heb dus een vraag over de verf.
Er is nog wat verf goed, maar zou graag nieuwe kopen.
Alleen kan ik niks vinden op internet met de code welke op de plastic cups staat wat toen bijgesloten was.
Bijvoorbeeld:

Zwart: GWO(of 0) 48 ; 06272
Zilver: GWO(of 0) 52 ; 06274

Van Games Workshop en de Citadel verf zie ik alleen benamingen.
Weet iemand hoe ik de juiste verfbenamingen overeenkomende met de codes kan vinden en bestellen?
Waarom wil je precies exact de zelfde kleuren hebben? Het zou namelijk nog wel eens lastig kunnen worden, omdat veel kleuren een andere naam hebben gekregen of zijn vervangen door een kleur die er erg op lijkt maar die niet precies hetzelfde is. Wellicht is het handig om met een citadel starter set te beginnen en vervolgens de kleuren er bij te kopen die je nodig denkt te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1973booterror
Bedankt, heb de starter set besteld.

Trouwens toch gevonden in 1 van de bladen welke kleur overeenkomst heeft met Citadel kleur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@1973booterror beetje laat maar op dakka dakka hebben ze het op de wiki staan. https://www.dakkadakka.co...range_compatibility_chart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1973booterror
Bedankt hiervoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikT738
Heeft er hier iemand ervaring met het creëren van eigen stencils of decals? Ik wil eigenlijk het Valour Korps logo op de tank krijgen die ik aan het maken ben door met behulp van de onderstaande schilden, Tinkercad en een 3D printer een stencil te maken, maar ik heb geen idee of dit zou werken. Ik ben vooral bang dat het oppervlakte waarop ik het logo wil schilderen niet groot genoeg is om met een stencil van hard plastic of resin te werken.

Misschien is het maken van een soort stempel ook nog een optie, al leent het huidige materiaal wat ik kan printen zich daar ook niet echt voor. Ik heb nog nooit met decals of stencils gewerkt dus ik weet niet echt wat handig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joever
ErikT738 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:28:
Heeft er hier iemand ervaring met het creëren van eigen stencils of decals? Ik wil eigenlijk het Valour Korps logo op de tank krijgen die ik aan het maken ben door met behulp van de onderstaande schilden, Tinkercad en een 3D printer een stencil te maken, maar ik heb geen idee of dit zou werken. Ik ben vooral bang dat het oppervlakte waarop ik het logo wil schilderen niet groot genoeg is om met een stencil van hard plastic of resin te werken.

[Afbeelding]

Misschien is het maken van een soort stempel ook nog een optie, al leent het huidige materiaal wat ik kan printen zich daar ook niet echt voor. Ik heb nog nooit met decals of stencils gewerkt dus ik weet niet echt wat handig is.
Ik heb zelf geen ervaring met het maken van decals. Stencils zou je evt. zelf kunnen maken adhv een scherp hobbymes en wat papier. Vervolgens kan je eenvoudig het erop (air)brushen.
Als je een stapje verder wilt gaan, zou je ook in je omgeving kunnen vragen of iemand een snijplotter heeft zoals een Cameo Silhouette. Dan kan je digitaal een stencil maken en deze door je bekende laten uitsnijden op wat steviger materiaal dan papier (plastic o.i.d.) zodat je het vaak kan gebruiken.

Dit is natuurlijk ook een mooi moment om je freehand skills te levelen ;)

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
ErikT738 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:28:

[Afbeelding]

Ga je de tank ook printen? Want dan kun je het logo in Meshmixer op de tank zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikT738
@Joever Welke freehand skills? :p

@Ed_L Dat heb ik overwogen (heb de tank sowieso al in Tinkercad bewerkt om schedels te verwijderen). Ik was er met de vorige versie van Cura alleen niet gerust op dat het er mooi uit zou zien en wilde geen grote onderdelen in resin printen. Wellicht dat het met Cura 5.0 wel zou lukken, maar de tank staat inmiddels al in de primer. Bij een volgend project ga ik het wel op die manier proberen, tenzij een stencil nu fantastisch blijkt te werken.

Ik ga eerst wel een FDM stencil proberen te maken met de simpelste versie van het logo (enkel de "V") om te kijken hoe dat werkt. Ik heb genoeg mislukte onderdelen om het op te proberen in ieder geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joever
Ed_L schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Ga je de tank ook printen? Want dan kun je het logo in Meshmixer op de tank zetten.
Afhankelijk van hoe het oppervlakte van het object en het icoon zich tot elkaar verhouden, doe ik dit soms ook gewoon via Lychee voordat ik het ga supporten. Zo heb ik pas een Blood Raven logo op een Space Marine schouderplaat gezet (het icoon was gelukkig gecurved). De losse STL's tegen elkaar zetten, dan samen exporteren als een nieuwe object en opnieuw in Lychee laden. Dan is het ineens een enkel object wat klaar is voor supports. Bij vlakke oppervlaktes is dit al helemaal een stukje cake.
Dan al helemaal een mooi moment om te beginnen haha

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:54
Heb je iets aan blanco printable decal paper? Dan kun je je eigen logo's erop printen en vervolgens gewoon als decal gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Je kunt Mylar Stencil Sheets gebruiken maar dan moet je je design er zelf uitsnijden of knippen dus dat is alleen een optie als je design niet te klein is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
@Dementii Ik heb er even naar gekeken, maar dat papier is echt idioot duur. Ook moet je dan eigenlijk gelijk een heel A4 vel vol printen terwijl ik momenteel maar aan een paar vierkante centimeter behoefte heb.

@Wahloh Het is vrij klein, en ik heb ook niet een hele vaste hand. Soms vraag ik me af wat ik in deze hobby doe :p

Mooie selectie sculpts in je store overigens. Precies de stijl waar ik zelf ook van hou voor D&D.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Inmiddels wat kwastenzeep gehaald, ben benieuwd wat het oplevert. Tevens eindelijk een volwaardig wet pallete.

Ook van spuitbus primer afgestapt, kwarsten van zwart gaat wel lekker, wit valt echter tegen. Dat gaat toch beter met een basecoat offwite, in die zin ook AK verf uitgeprobeerd en dat beviel wel. Binnenkort maar even met de airbrush primen, zal eerst maar even de naald van het budget model oppoetsen met staalwol.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Joever
Arloid schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:06:
Inmiddels wat kwastenzeep gehaald, ben benieuwd wat het oplevert. Tevens eindelijk een volwaardig wet pallete.

Ook van spuitbus primer afgestapt, kwarsten van zwart gaat wel lekker, wit valt echter tegen. Dat gaat toch beter met een basecoat offwite, in die zin ook AK verf uitgeprobeerd en dat beviel wel. Binnenkort maar even met de airbrush primen, zal eerst maar even de naald van het budget model oppoetsen met staalwol.
Wit gaat altijd lastiger. Dit geld voor primer, normale verf maar (in mindere mate) ook voor inkt.
Wit heeft namelijk grotere pigment delen waardoor het er snel ' chalky' uit gaat zien. Na meerdere merken te hebben gehad, ben ik zelf het meest tevreden over AK interactive Intense White. Het is maar een kwestie van gevoel, maar ik heb het idee dat deze de meest gladde afwerking heeft.

Dit is mijn huidige project. Een Dweghom Tempered Sorcerer. Ik heb dit model van mijn ' barbier' gekregen. Buiten de het kappers-gedeelte, heeft hij ook nog een grote 'nerdy collectable' afdeling. Denk hierbij aan verschillende beelden van bij Sideshow en Iron Studios, maar ook Funko's, Comics etc. Nu had hij spullen van Conquest: The last Argument gekocht want dit vond hij wel leuk (hij verft zelf AOS mini's). Toen ik met hem aan het babbelen was na mijn knipbeurt, gaf hij deze aan mij. "Hier mag je houden, jij kan best aardig verven dus ik ben benieuwd wat je ermee kan". Als ik klaar ben geef ik hem de mini weer terug, dan mag hij hem houden. Kan hij hem, als hij hem mooi genoeg vindt, gebruiken als demo model of zo.

Het metalen gedeelte aan de voorzijde ga ik waarschijnlijk 'oud Inca goud' maken. Een dus wat donkerdere gouden kleur met een donkergroen/blauwe schaduw kleur. De schaduw gaat echter lastig worden want ik heb het mijzelf lastig gemaakt. Het model zelf is een lichtbron (naden tussen de spieren, zijn haar, de staf), maar hij staat ook nog eens op een rots boven lava. Dus wordt nog even puzzelen.

• Arloid
  • Niet online
Joever schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:33:
[...]

Wit gaat altijd lastiger. Dit geld voor primer, normale verf maar (in mindere mate) ook voor inkt.
Wit heeft namelijk grotere pigment delen waardoor het er snel ' chalky' uit gaat zien. Na meerdere merken te hebben gehad, ben ik zelf het meest tevreden over AK interactive Intense White. Het is maar een kwestie van gevoel, maar ik heb het idee dat deze de meest gladde afwerking heeft.

Dit is mijn huidige project. Een Dweghom Tempered Sorcerer. Ik heb dit model van mijn ' barbier' gekregen. Buiten de het kappers-gedeelte, heeft hij ook nog een grote 'nerdy collectable' afdeling. Denk hierbij aan verschillende beelden van bij Sideshow en Iron Studios, maar ook Funko's, Comics etc. Nu had hij spullen van Conquest: The last Argument gekocht want dit vond hij wel leuk (hij verft zelf AOS mini's). Toen ik met hem aan het babbelen was na mijn knipbeurt, gaf hij deze aan mij. "Hier mag je houden, jij kan best aardig verven dus ik ben benieuwd wat je ermee kan". Als ik klaar ben geef ik hem de mini weer terug, dan mag hij hem houden. Kan hij hem, als hij hem mooi genoeg vindt, gebruiken als demo model of zo.
[Afbeelding]

Het metalen gedeelte aan de voorzijde ga ik waarschijnlijk 'oud Inca goud' maken. Een dus wat donkerdere gouden kleur met een donkergroen/blauwe schaduw kleur. De schaduw gaat echter lastig worden want ik heb het mijzelf lastig gemaakt. Het model zelf is een lichtbron (naden tussen de spieren, zijn haar, de staf), maar hij staat ook nog eens op een rots boven lava. Dus wordt nog even puzzelen.
Inderdaad een bekend probleem, het is ook altijd even zoeken om het glad en egaal te krijgen. AK is nog niet tegen gevallen kwa wit.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Bornhald
Dacht misschien wel leuk om een "leger wat af is" te laten zien. Hierbij mijn warband voor Saga age of vikings is af. Om even wat context te geven van Saga, het concept is simpel je spreekt vooraf een x aantal punten af en daarvan kan je je warband kopen. Ik heb me laten vertellen dat een standaard game word gespeeld met een 6 punten warband . De opbouw van punten en eenheden is alsvolgt:
iedere warband heeft een warlord, die is gratis
vervolgens zijn er 3 type troepen namelijk: Hearth guard, Warriors en Levy en elke keuze daarvan is 1 punt.
Je kan vervolgens stellen dat een hearth guard een elite troep is, een warrior een getrainde soldaat en een levy is een gewapende burger

wanneer je 1 punt Hearth guard koopt krijg je 4 modellen, 1 punt warriors zijn 8 modellen en 1 punt levy zijn 12 modellen.

Afhankelijk van factie/volk hebben ze dan opties met betrekking tot wapenuitrusting en abilities die getriggerd worden wanneer het spel gespeeld word. Wat er op neer komt dat als je een mounted warlord hebt (in dit geval voor Normans) hij ook prima door kan voor een ander volk wat ook mounted warlords heeft.

Het spel zelf is "model agnostic" dus je bent niet gebonden aan een speciale range modellen. Die van mij zijn een combinatie van victrix modellen en 3d geprinte modellen.

Met die achtergrond is dit dan mijn warband

De complete warband hieronder en een closeup van de footman (1 punt aan warriors)

3 punten aan Heart guard (in dit geval was te paard een optie voor deze factie)

2 punten aan ranged units 1 punt levy archer unit en 1 punt warrior crossbow

En als laatste de warlord zelf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
streeploos wit is erg lastig. Ik airbrush lichte kleuren dan ook liever, maar kan me voorstellen dat niet iedereen de toegang heeft tot die tools.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Ed_L schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:27:
streeploos wit is erg lastig. Ik airbrush lichte kleuren dan ook liever, maar kan me voorstellen dat niet iedereen de toegang heeft tot die tools.
Wit 'moet' je eigenlijk dan ook niet verven mits voor highlights.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Uzuhl schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:43:
[...]

Wit 'moet' je eigenlijk dan ook niet verven mits voor highlights.
Dat is wat te makkelijk als 'blanket statement'. Ik ben het met je eens dat het witste wit niet geschikt is als base, maar er zijn vele shades wit....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Ed_L schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Dat is wat te makkelijk als 'blanket statement'. Ik ben het met je eens dat het witste wit niet geschikt is als base, maar er zijn vele shades wit....
[Afbeelding]
Eens, maar ook die kleuren krijg je (lees ik) vaak niet goed als base. Ik probeer die kleuren iig te vermijden :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Inderdaad vermijden als het kan, echter met schedels en contrast paint ontkom je er soms niet aan. Silver Grey van AK pakt daarintegen wel goed, wat dan weer tussen cremewit en zuiver wit zit, afgaande van @Ed_L voorbeeld. Ga binnenkort even experimenteren of een gladde 3:1 verhouding offwhite/Silver Grey te behalen valt.

• Arnevld
Ugh zo veel twijfels over die 30K box :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Arnevld schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:17:
Ugh zo veel twijfels over die 30K box :-(
me2
Mooie box. Goede value.

Maar ga ik echt aan HH beginnen? En kan mijn backlog nog eens 40 marines aan?

• Arloid
  • Niet online
Eenzelfde @Ed_L , teveel wat nog geschilderd moet worden. Fantasy, scifi, 40k, Epic en ww2 zijn even genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Arloid schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:20:
Eenzelfde @Ed_L , teveel wat nog geschilderd moet worden. Fantasy, scifi, 40k, Epic en ww2 zijn even genoeg.
Ik ben gisteren alsnog bezweken. De spartan, relic Terminators en Contemptor gaan mijn IF list in, net als 1 character. De rest gaat op MP.

Denk ik. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ed_L schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:08:
[...]

Ik ben gisteren alsnog bezweken. De spartan, relic Terminators en Contemptor gaan mijn IF list in, net als 1 character. De rest gaat op MP.

Denk ik. :)
Blijft bij denken zeker.
Laatst hetzelfde met de stormtroopers van wga en nogsteeds met de cannon fodder. Kwestie van tijd. :')

Morgen maar weer verder met m'n skitarii killteam kwasten. Beetje liniaal dicipline is nu wel gewenst, anders kom ik ze over 2 jaar in een stoffig hoekje tegen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joever
De broek gedaan en mijn tweede poging met NMM goud.

Wat vinden jullie van het resultaat zo ver?

• Millie-ano
Joever schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:53:
De broek gedaan en mijn tweede poging met NMM goud.

Wat vinden jullie van het resultaat zo ver?

[Afbeelding]
Ziet er cool uit. Ik mis alleen nog beetje detail in het gezicht? en goud oogt groenig vanaf een beeldscherm bekeken. De lava tussen de tussen spieren ziet er heel vet uit. Ik heb zelf ook zoiets gedaan met Ignos van Arcadia Quest bordspel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joever
Millie-ano schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:59:
[...]

Ziet er cool uit. Ik mis alleen nog beetje detail in het gezicht? en goud oogt groenig vanaf een beeldscherm bekeken. De lava tussen de tussen spieren ziet er heel vet uit. Ik heb zelf ook zoiets gedaan met Ignos van Arcadia Quest bordspel.

[Afbeelding]
De focus van de camera zit echt op het goud in dit geval. Heb niet mijn normale camera setup gebruikt maar even snel met de smartphone. Ik zal thuis echter nog even kijken of ik nog verbeteringen kan aanbrengen aan het gezicht. Bedankt voor de tip.

W.b.t. het 'groene' goud, dat is bewust. Bij het gebruiken van een groene kleuren, creëer je de illusie dat het oud goud betreft i.p.v. van 'vers' schoon goud. Deze gast leeft in een lava achtige omgeving, dus ik wilde het goud alles behalve shiny. De meest gebruikte kleuren hier zijn dan ook olive drab en camouflage green (recept van Angel Giraldez). Ik denk echter dat ik de gele highlight iets meer kan benadrukken zodat het iets meer goudkleurig wordt. Bedankt voor het aanduiden hiervan.

Toffe Ignos btw. Ik geloof dat ik de tutorial voor het verven van een 'lava' Ignos ergens op youtube heb gezien.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Gisteren eindelijk een mail ontvangen dat mn Redgrass Wet Palette V2 verzonden is. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bornhald
Wahloh schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:44:
Gisteren eindelijk een mail ontvangen dat mn Redgrass Wet Palette V2 verzonden is. Ben benieuwd. :)
ik ben zelf tevreden met de v1 dus als de v2 minimaal hetzelfde is, heb je een goede palette!

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Arnevld
Na een tijdelijke hobby pauze heb ik weer wat gepaint voor Killteam :

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Ik heb voor het eerst geoefend met wet blending.... Da's nog niet zo makkelijk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
Ed_L schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:50:
Ik heb voor het eerst geoefend met wet blending.... Da's nog niet zo makkelijk!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wet blenden is een heel stuk makkelijker met een wet pallet :-) en altijd van donker naar licht !

Acties:
  • +7Henk 'm!

• ErikT738
Niet de beste 3D-prints en paintjobs, maar uiteindelijk zijn ze aardig goed gelukt. Deze mini's heb ik gemaakt als cadeautje voor mijn Rime of the Frostmaiden DM nadat we die campaign hadden voltooid. Hij is groot fan van Eevee en Eeveelutions en heeft nu in de volgende D&D campaign als speler de optie om een Eevee te summonen en deze te laten evolueren in andere vormen. Uitendelijk heeft mijn vrouw nog geholpen met schilderen omdat ik ze anders niet allemaal af kreeg voor het einde van de campaign :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 22:47
nu ik weer lekker aan het schilderen ben begint het tabletop ook weer een beetje te kriebelen.

alleen heb ik niet meer zoveel zin om grote battles te doen.
wordt er bijvoorbeeld nog regelmatig 500 punten ofzo gespeeld ?
of zoals hierboven killteam al is dat wel weer heel klein maar het proberen altijd waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnevld
tijs000 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:52:
nu ik weer lekker aan het schilderen ben begint het tabletop ook weer een beetje te kriebelen.

alleen heb ik niet meer zoveel zin om grote battles te doen.
wordt er bijvoorbeeld nog regelmatig 500 punten ofzo gespeeld ?
of zoals hierboven killteam al is dat wel weer heel klein maar het proberen altijd waard.
Killteam / warcry is een skirmish game duurt max 1,5 uur per potje.
Vergelijkbaar als je een 500 pt 40k of AOS speelt.

mijn laatste 500pt potje in de GW duurde ook maar een uurtje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Killteam is inderdaad vrij klein, meeste gevallen heb je ongeveer 10 modellen op tafel. Warcry heb ik persoonlijk geen behoefte aan, dan liever Mordheim. Vandaag de 2de editie van Frostgrave opgehaald bij de winkel. Geen hoge verwachtingen maar ook niet ontevreden, prima voor na het 3de biertje. :9B

Anderzijds wachtende op mdf en xps schuim. Alvast een blik geregeld om de schuimstenen in te schudden, stroopwafels smaken iedergeval goed. Nu nog de speculaasjes. :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Nieuwe wet palette, heleboel awesome modellen uit de printer en veel te weinig tijd. Let's go!

• tijs000
Wahloh schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:47:
Nieuwe wet palette, heleboel awesome modellen uit de printer en veel te weinig tijd. Let's go!
wow die zijn vet. mag ik vragen hoe je aan deze files komt ?

en dan nog een general vraag.

wat is een goede wite primer ? had een spuitbus van armypainter wit maar ten eerste was de verf die er uitkwam niet heel smooth en naar een aantal keer heb ik de spuitbus zo verneukt dat die niet meer stopte met spuiten -.- dat heb ik nog nooit eerder gehad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
tijs000 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:01:
[...]

wat is een goede wite primer ? had een spuitbus van armypainter wit maar ten eerste was de verf die er uitkwam niet heel smooth en naar een aantal keer heb ik de spuitbus zo verneukt dat die niet meer stopte met spuiten -.- dat heb ik nog nooit eerder gehad
De nieuwe Citadel White Scar (dus niet Corax White!) belooft goeds.

Nieuw speelgoed!

[Voor 31% gewijzigd door Ed_L op 18-06-2022 12:04]

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

tijs000 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:01:
[...]

wow die zijn vet. mag ik vragen hoe je aan deze files komt ?

[...]
Deze modellen zijn allemaal van Artisan Guild, je kunt subscriben op zijn Patreon om maandelijks de nieuwste set te krijgen of je kunt sets die eerder uitgebracht zijn kopen via zijn MyMiniFactory store.

Ik vind zn werk geweldig, heel divers en elke maand een super gave nieuwe set aan models.

• Arloid
  • Niet online
Vandaag de tafel gedekt en de skitarii bitjes georganiseerd. Na de voetjes bij het lichaam gezocht te hebben was ik het wel zat.

De rest van de dag een beetje sprue lopen knippen en begonnen aan een mordheim mutant. Morgen verder aan de hoeven en maar gelijk even een tentacel greenstuffen, evenals een mes in z'n handen douwen, natuurlijk ook de moldlines.

Dalijk nog even assault intercessors van de sprue af halen en dan vindt ik het wel weer even best geweest. Marshal ligt inmiddels ook klaar om geschilderd te worden, echter merk ik dat mijn focus in deze hobby nooit echt lang op één project blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
@tijs000 @Wahloh Artisan Guild is de enige Patreon waar ik permanent gesubbed blijf. De huidige Mind Flayer set vind ik wat minder maar de Draugr van vorige maand waren fantastisch, en de Tieflings voor Juli zien er ook goed uit.

Qua primer gebruik ik meestal mat grijs van de Big Bazar voor de eerste lagen, met als laatste laag Citadel's Wraithbone. Dat is well gebroken wit alleen, en geen puur wit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tijs000
ErikT738 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:20:
@tijs000 @Wahloh Artisan Guild is de enige Patreon waar ik permanent gesubbed blijf. De huidige Mind Flayer set vind ik wat minder maar de Draugr van vorige maand waren fantastisch, en de Tieflings voor Juli zien er ook goed uit.
Ik weet dat artistan guild vette stl's heeft. Persoonlijk vindt ik loot studios ook heel gaaf.

Moet eens uitzoeken hoe ik degelijke foto's kan maken van mijn popekes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 00:02
Wahloh schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ohhh de Wet palette v2! Kan je daar na een paar schilder sessies is wat over schrijven?
Ik heb al een tijd de v1 (oranje deksel net als op jouw foto) en vind het een super fijn ding, maar net iets te klein nu ik een groter bureau heb. Had expres gewacht met het kopen van de Studio XL, totdat v2 uitkwam. Dus hoor graag wat je er van vindt ;)

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

@Jveer Ik zal er over een tijdje eens een wat uitgebreider over schrijven maar een aantal dingen die ik al wel kan zeggen:

- Het ding is stevig en voelt solide aan.
- Het nieuwe manier van afsluiting werkt heel goed, zo goed dat je twee handen nodig hebt om t ding te openen.
- De 'spons' lijkt mij niet veranderd en dat is prima.

En dan wat dingen die mij nog niet helemaal liggen.

- Jammer dat de attachments niet meer met magneten werken. Ja je kunt nu de palette oppakken zonder bang te zijn dat ze er af vallen maar ik vond het wel praktisch dat ik de 'wavy' makkelijk aan de kant kon leggen als ik er klaar mee was.
- Het nut van de verfpotjes houder attachment mis ik, ga ik waarschijnlijk nooit gebruiken.

En dan het grootste ding, het nieuwe membraam. Ik weet niet wat het is maar op een of andere manier krijg ik m'n verf niet zo lekker vloeiend als dat ik met de oude kon. Hier moet ik nog eens voor gaan zetten want laatst ben ik even terug gegaan naar de oude velletjes.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat andere gebruikers vinden van dat membraam.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 13:40

jd1987

cliquefotografie.nl

Jaaaaa volgend weekend is het eindelijk zo ver! World Model Expo 2022 :)
Heel lang op gewacht met alle Corona ellende. Zo veel zin om alle dikke entries te bekijken(meer dan 4000!!), te shoppen en benieuwd naar mijn geboekte workshop. Helaas niet al mijn projecten op tijd afgekregen, dus dit worden mijn entries:

Kratos(schaal 1/6, 35cm) schiet al aardig op, maar niet op tijd af. Zelfde geld voor Link on Epona... Gauw afmaken en dan starten met de Age of Darkness box die vandaag is binnen gekomen!

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

jd1987 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:00:
Heel lang op gewacht met alle Corona ellende. Zo veel zin om alle dikke entries te bekijken(meer dan 4000!!), te shoppen en benieuwd naar mijn geboekte workshop. Helaas niet al mijn projecten op tijd afgekregen, dus dit worden mijn entries:

[Afbeelding]

Kratos(schaal 1/6, 35cm) schiet al aardig op, maar niet op tijd af. Zelfde geld voor Link on Epona... Gauw afmaken en dan starten met de Age of Darkness box die vandaag is binnen gekomen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Papa Angron O+ O+ O+ O+

Hopelijk krijg ik de kans om hem live te zien, voorlopig geen workshops voor mij. Maar wel hyped!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03 17:58
jd1987 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan niet wachten om ze in het echt te bekijken, wat zien ze er mooi uit!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ze zien er allemaal prachtig uit! Ik had ook echt zin om naar World Model Expo te gaan, het is hier niet ver vandaan, maar toen kwam ik er achter dat ik een weekend weg had staan. Shit. :P

Welke beurzen of events zijn nog meer de moeite? Hopelijk dat ik dan misschien nog een andere mee kan pikken dit jaar.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02 13:32
Natuurlijk nog aantal ruimteschepen geverfd afgelopen tijd, dit is de meeste recente. Leviathan Class Battleship Abbraccio del Sole. Miniatuur van Vanguard Miniatures.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-03 15:44
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
Ik heb een tijd geleden busts gekocht om daarmee voornamelijk huidskleuren te oefenen.
Nu hebben de busts geen sokkel of een stok waarmee ik ze vast kan zetten.
Wat gebruiken jullie normaal om een bust een ondergrond te geven?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

ItMeAedri schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:01:
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
Ik heb een tijd geleden busts gekocht om daarmee voornamelijk huidskleuren te oefenen.
Nu hebben de busts geen sokkel of een stok waarmee ik ze vast kan zetten.
Wat gebruiken jullie normaal om een bust een ondergrond te geven?
Ik hou ze meestal gewoon vast (ik draag wel altijd een handschoen).

Afhankelijk van de bust, wil ik de bust al wel eens op de sokkel plaatsen en de sokkel afplakken. Dat doe ik met de 2,5mm pins van HeraModels.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-03 15:44
Uzuhl schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:31:
[...]

Ik hou ze meestal gewoon vast (ik draag wel altijd een handschoen).

Afhankelijk van de bust, wil ik de bust al wel eens op de sokkel plaatsen en de sokkel afplakken. Dat doe ik met de 2,5mm pins van HeraModels.
Binnenkort maar eens shoppen :+ en eens rondkijken of ik ergens een mooie sokkel kan vinden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Millie-ano
ItMeAedri schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Binnenkort maar eens shoppen :+ en eens rondkijken of ik ergens een mooie sokkel kan vinden.
Je kan hier eens een kijkje nemen; Scenery workshop sokkels

Vind ik persoonlijk te prijzig. Ik zelf gebruik een overgebleven trapleuning die ik in blokjes/cilinder zaag, afhankelijk van de grote van de bust en de hoek van de rug/onderkant gebruik ik houten deuveltjes die ik zwart maak. Je ziet het niet heel goed. maar in deze post heb ik een bust op zo'n cilinder van een trapleuning.

[Voor 13% gewijzigd door Millie-ano op 29-06-2022 15:36]

• Arloid
  • Niet online
Ben niet van de bustes, echter zien de sokkels van scenery workshop er wel heel simpel uit. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik daar als Houtbewerker kritischer naar kijk.

Maar goed, ik zie het mijzelf al vrij simpel namaken met een profielfrees en afkortzaag. :+

• tijs000
de sokkels moeten ook niet heel fancy zijn. het oog moet naar de bust gaan niet naar de sokkel.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Erg tof om ze in het echt te zien!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:25
Er stond inderdaad enorm veel moois.
Kon de verleiding niet weerstaan wat te kopen en wellicht de volgende keer ook maar proberen mee te doen in de standard. 😅
(edit. alhoewel ik nu na wat verder nazoeken begrijp dat dit eens in de 3 jaar is en dit de eerste keer in Nederland was en de kans klein is dat het de volgende keer in de buurt is. :X )

Enig idee waar trouwens terug te vinden is wie daadwerkelijk gewonnen heeft met foto's van de inzending?

Zie her en der wel wat posts, maar nergens een overzicht.

@jd1987 Nog wat gewonnen trouwens? Zag je modellen bij meerdere foto's van mensen terug komen. Ze zelf niet echt kunnen bekijken, stonden teveel mensen in de weg. (En er was zoveel te zien dat ik nog meerdere keren terug had kunnen gaan en nieuwe spullen zou zien.)
Gelijk ook een vraagje of je meerdere wedstijden weet, want ik ben er nog niet bekend mee. Lijkt me wel leuk om meer mee te gaan doen. :)

[Voor 85% gewijzigd door Morelleth op 04-07-2022 07:48]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

@Uzuhl haha staan ze hoor, thnx!

@Morelleth Helaas geen medaille, wel een Highly Recommended te pakken! World Model Expo is maar eens in de drie jaar, maar Scale Model Challenge is elk jaar op dezelfde locatie. Zelfde idee, maar iets kleiner qua inzendingen voor de contest. Aantal verkopers etc is gelijk. Volgende is weer in oktober 2023.

Verder heb ik de Golden Demon UK in oktober dit jaar op het programma staan in Nottingham en Euro Scale Modelling in november in Houten. In Polen wordt ook regelmatig wat gedaan, bijvoorbeeld Kontrast is net geweest.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:25
Zag inderdaad vooral Polen terug komen of de VS. Beide net een beetje ver weg om gewoon eens voor de lol mee te doen.
Maar de SMC is dan een hele goede. Ga ik in die richting eens zoeken.

En gefeliciteerd met de highly recommended. Het niveau was absurd hoog.
Begreep dat er ook 2 golden demon winnaars mee deden (niet dat ik ze herken).

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arnevld

Vrijdag weer een leuke pot gespeeld, zo te zien was jullie beurs ook leuk!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:59
Arnevld schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:58:
Vrijdag weer een leuke pot gespeeld, zo te zien was jullie beurs ook leuk!
Ik baalde wel licht dat ik voor werk 2 weken in de VS zat:
1. Beurs
2. Anniversary in GW zuid dus limited model gemist.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Weer een hoop projecten door elkaar, maar er gebeurd wat en de motivatie blijft zo tamelijk hoog. Vandaag even wat ww2 vliegtuigen in de primer gezet voor lacquered coffins. Morgen even opzoeken welke kleuren ze moeten voor The Battle of Brittain.

Paint drying as we speak.

• Arnevld
Uncle Mel schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:45:
[...]

Ik baalde wel licht dat ik voor werk 2 weken in de VS zat:
1. Beurs
2. Anniversary in GW zuid dus limited model gemist.
Dat model kun je bijna aan elke andere GW in de buurt of je eigen shop wel vragen hoor :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:59
Arnevld schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:17:
[...]

Dat model kun je bijna aan elke andere GW in de buurt of je eigen shop wel vragen hoor :-)
Ik dacht dat die dingen al vergeven waren voordat de deuren opengaan. Toch maar eens bellen!

• Arnevld
Uncle Mel schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Ik dacht dat die dingen al vergeven waren voordat de deuren opengaan. Toch maar eens bellen!
Ik had hem besteld in de store week, dan regelen ze het toch alsnog

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Badpete
  • Laatst online: 31-03 19:34
Zijn er hier ook mensen die Kill Team spelen?

Tot nu toe alleen ervaring met 2018 maar volgens mij is 2021 wat gestroomlijnder.

Wat ik leuk vind aan 2018 is dat je wat meer kan mixen met je team en ook commanders/special characters mee kan nemen. Het is ook maar net hoeveel punten je afspreekt met elkaar.

Wat me leuk lijkt aan 2021 is dat het allemaal net even sneller gaat en dat er wat nieuwe mechanics zijn.

Ik woon zelf in omgeving Leiden, als er iemand in de buurt is die wel graag een spelletje wilt spelen stuur me een DM!

Zelf speel ik met de Sisters of Battle.
Nog een paar foto's van m'n kill teams en terrain :)

[Voor 26% gewijzigd door Badpete op 09-07-2022 09:40]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@Badpete zit zelf in de buurt van het Westland, mocht m'n killteam ooit nog afkomen, dan zou den haag voor ons beiden wel te doen zijn. Anderzijds zullen ze bij de tafelridder ook nog spelers hebben.

Zelf even met wat high elf shadow warriors bezig, de eerste rij is klaar. De overige 15 gaan per assembly line. Enkel de banner bearer en champion in de eerste rij hebben een cloak, quivers gaan met de assembly line erop.

Verder nog de schilden freehanden met één hand in dit boek. ;)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

En done! Was toch wel een heftige, deze Kratos door de grote ;) In 1/6 schaal, circa 35cm hoog zonder voetstuk.

Geprint op de Creality Halot One met Creality Water Washable Grey resin.

[Voor 9% gewijzigd door jd1987 op 09-07-2022 21:41]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• 1973booterror
Mijn eerste model geverfd van Middle Earth (originele set).
Vind het resultaat redelijk voor de eerste keer... op naar de volgende...

• Arloid
  • Niet online
1973booterror schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:32:
Mijn eerste model geverfd van Middle Earth (originele set).
Vind het resultaat redelijk voor de eerste keer... op naar de volgende...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Één advies: keep it, preserve it and smile at it when you get better. Vindt het echt netjes voor je eerste mini. Ik zou hem laten ook niet verbeteren, kan je altijd terugkijken naar het niveau waarmee je begonnen bent.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Paintfrenchy
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-03 23:37
Keer besloten toch maar aan te melden en te posten na lang lurken. Ik schilder nu overgeveer 4 jaar weer en laatste 2 jaar grote stappen gemaakt in kwaliteit. Doel is een paint competitie mee te doen.

Ben nu bezig met Underworlds starterset bezig van Shadespire.

Mijn meest recente werk wat ik op m'n IG account had gepost. Op foto was hij nog niet af, maar ik was blij met het resultaat. Nu bezig de 2e Stormcast van die set, maar waarschijnlijk ga ik compleet opnieuw beginnen met die armor want de nmm bevalt mij niet.

[Voor 37% gewijzigd door Paintfrenchy op 18-07-2022 12:48]

• Bornhald
Laatste tijd bezig geweest met wat Bolt Action "Winter Germans" te maken moet zeggen dat ik wel tevreden ben met de weathering van de halftracks.

@Badpete Woon zelf in Leiderdorp, maar ben al jaren afgekickt van GW. Qua skirmish game ben ik op dit moment erg gecharmeerd van Saga: Age of Vikings. Als het je wat lijkt kunnen we wellicht een keer afspreken.

@1973booterror ik ben het volledig eens met wat @Arloid zegt, erg mooi resultaat voor een eerste model, bewaar hem goed in deze staat!

• Paintfrenchy
Gestart met Horus Heresy Praetor. Eerste stap in HH. Wat een mooie simpele models om te schilderen. Smaakt naar meer.

• Arnevld
Paintfrenchy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:35:
Gestart met Horus Heresy Praetor. Eerste stap in HH. Wat een mooie simpele models om te schilderen. Smaakt naar meer.

[Afbeelding]
Die skintone dude, awesome

• Paintfrenchy

Net na het uploaden van deze foto achtergekomen dat hij toch niet af was. Moest nog de gouden dingetjes tussen zijn benen doen. Denk dat ik te haastig was om deze af te ronden. :')

[Voor 5% gewijzigd door Paintfrenchy op 06-08-2022 15:43]

• 1973booterror
Heeft een tijdje geduurd, maar mijn 2e LOTR figuur klaar.
Alleen moet ik nog achter statisch gras aan, maar dat komt later wel.
Had gekozen voor Gandalf the Gray figuur van mijn D'agostini collectie.

• Bornhald

mijn viking warband voor Saga age of Vikings begint redelijk af te raken zo. Ik "moet" nog 1 unit schilderen om er zelf helemaal tevreden mee te zijn

• Arloid
  • Niet online
De kwast zeep was echt een goeie aanrader, merk echt een groot verschil voor en na.

Voorlopig marines oranje aan het schilderen, nog even wat na kwasten en dan kan de contrast (verdund) eroverheen.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Topicstarter
Ben bij de laatste units van mijn BT leger aangekomen. Projectje is bijna klaar :)
Deze Apothecary is uiteraard nog WiP
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee