Will do! Dank voor het ernaar kijken. Zal m’n reacties ook even aanpassen mbt frustraties.
vinkjb in 'Elon Musk vraagt om uitstel van rechtszaak over Twitter-overname'
Mrgrind in 'Elon Musk vraagt om uitstel van rechtszaak over Twitter-overname'
Hoop meningmodden in het Elon Musk topic, ook een paar onterechte -1 imo. Je ziet ook een duidelijk verloop van de reacties: +1, -1, +1, -1, ... daar is dus nog wat hulp nodig.
Mrgrind in 'Elon Musk vraagt om uitstel van rechtszaak over Twitter-overname'
Hoop meningmodden in het Elon Musk topic, ook een paar onterechte -1 imo. Je ziet ook een duidelijk verloop van de reacties: +1, -1, +1, -1, ... daar is dus nog wat hulp nodig.
Daarnaast ook even het verzoek aan de redactie om hier nog een officiële reactie op te geven:NrFive schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:30:
The Sims 4 krijgt optie om seksuele geaardheid aan te geven
Even stukje frustratie ook, dus je mag m’n melding ook negeren. Ik probeer oprecht een discussie te voeren waarbij mijn reacties op -1 gezet worden en de replies erop op +1.
Los van mij, gebeurt dit ook bij anderen, dus dat voelt alsof mensen niet met een open mindset een discussie kunnen voeren. En als je ook maar een beetje voorstander bent dan word je als het ware monddood gemaakt. Maar ja… kan mijn perceptie zijn…
Intolerantie en discriminatie in FP-reacties
Uiteindelijk is het topic gesloten vanwege hetzelfde gedrag dat in het nieuwsbericht optreedt. Ik denk er serieus aan om mijn account te laten deleten door tweakers als er niet op z'n minst een reactie komt (inb4 doemaardan,wijmissenjeniet).
Er worden reacties toegelaten hier die op reddit zouden worden verwijderd. En andere reacties worden naar -1 gemod waarmee inderdaad een meerderheid een minderheid monddood maakt. Zie ook hoe er in het topic gereageerd waarop en ge+1'd wordt.
Er wordt in het topic gewoon gevraagd mensen in hun waarde te laten, maar mensen verschuiven het de hele tijd naar het opleggen van waarden en dat vertroebelt de hele tijd de discussie zowel op de FP als in het nu door een mod gesloten topic. Dit maakt het sluiten van het topic en het uitblijven van een reactie van de redactie des te pijnlijker.
Gelukkig is het forum verder over het algemeen wel in betere staat dan de FP.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Dit soort reacties mogen wat mij betreft op -1:
Verwijderd in 'Sony A95K QD-oled-tv review - Is oled met quantumdots echt beter?'
Verwijderd in 'Sony A95K QD-oled-tv review - Is oled met quantumdots echt beter?'
Ik heb een aantal keer gevraagd, ook in dat topic, om specifieke voorbeelden. Dit soort kreten zijn zinloos zonder specifieke voorbeelden. We hebben opgetreden onder dat nieuwsbericht, er is het een en ander verwijderd, een aantal andere reacties zijn al keurig omlaag gemodereerd. Als je nog steeds reacties vindt waarvan je denkt dat ze zelfs op reddit niet door de ballotage komen dan horen wij dat graag. Als je die niet kunt of wilt geven eindigt de discussie hier.Sorcerer8472 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:07:
[...]
Er worden reacties toegelaten hier die op reddit zouden worden verwijderd.
[ Voor 11% gewijzigd door AlphaRomeo op 18-07-2022 13:38 ]
Dat is toch al jarenlang hele punt van het votingsysteem?Sorcerer8472 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:07:
[...]
En andere reacties worden naar -1 gemod waarmee inderdaad een meerderheid een minderheid monddood maakt.
Maverick2001 in 'Gurman: MacBook Pro met M2 Pro- of Max-soc verschijnt op zijn vroegst dit najaar'
Een paar berichten in dit draadje die op +2 staan terwijl ze bijna alleen maar klachten over het artikel in kwestie zijn...
Een paar berichten in dit draadje die op +2 staan terwijl ze bijna alleen maar klachten over het artikel in kwestie zijn...
Coriolis in 'The Sims 4 krijgt optie om seksuele geaardheid aan te geven'
Is een +3 niet wat aan de hoge kant hier?
Is een +3 niet wat aan de hoge kant hier?
Virussen? Scan ze hier!
Het punt van het votingsysteem is dat nuttige reacties die inhoudelijk iets bijdragen zichtbaarder worden. Op het moment dat inhoudelijk nuttige reacties juist omlaag worden gemod en meningen omhoog worden gemod dan gaat het mis imo.Krimglas schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:47:
[...]
Dat is toch al jarenlang hele punt van het votingsysteem?
Heb je ge'DMd zodat dit wellicht in alle rust kan. Een aantal voorbeelden heb ik trouwens wel gegeven en ook heb ik er een aantal gerapporteerd met ook in de omschrijving wat er mis mee is voor het geval dat onduidelijk was. Denk niet dat het nuttig is om er hierop door te gaan iddAlphaRomeo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:37:
[...]
Ik heb een aantal keer gevraagd, ook in dat topic, om specifieke voorbeelden. Dit soort kreten zijn zinloos zonder specifieke voorbeelden. We hebben opgetreden onder dat nieuwsbericht, er is het een en ander verwijderd, een aantal andere reacties zijn al keurig omlaag gemodereerd. Als je nog steeds reacties vindt waarvan je denkt dat ze zelfs op reddit niet door de ballotage komen dan horen wij dat graag. Als je die niet kunt of wilt geven eindigt de discussie hier.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
NoobishPro in 'Voetbal- en zorgrobots van TU Eindhoven winnen wereldtitels in Thailand' en marcovtjetje in 'Voetbal- en zorgrobots van TU Eindhoven winnen wereldtitels in Thailand' zijn echt geen +2 waard.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Deze kroeguitspraak is geen +2: EnigmaNL in 'Overheid VK ziet af van reguleren lootboxes in games'
Snowfall in 'Nft-marktplaats OpenSea ontslaat 20 procent van personeel vanwege 'cryptowinter'' lijkt mij -1 met zaken als "laat je nakijken" en het afdoen van andermans mening als gezeur en gejammer.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
DestroBan in 'Rechter vernietigt Brits besluit dat Meta dwingt Giphy te verkopen'
Dit gaat totaal niet over het onderwerp in het artikel, dus hoe-ie een +2 kan hebben gekregen is mij een raadsel...
Dit gaat totaal niet over het onderwerp in het artikel, dus hoe-ie een +2 kan hebben gekregen is mij een raadsel...
Brian in 'mIRC 7.69' en FlaffTweakr in 'mIRC 7.69' lijken mij compleet nutteloze reacties en daarmee -1 ipv een 0 of mis ik iets?
Is dit werkelijk +2? CH4OS in 'Aldi opent kassaloze winkel in Utrecht'
Some12 in 'Aldi opent kassaloze winkel in Utrecht'
Ik ben even benieuwd, is dit werkelijk +1? Ik weet het niet, ik vind het ergens een beetje een overdreven reactie, het gaat immers om een test, maar er wordt gedaan alsof het leven ervan afhangt. Het komt op mij echt zo over namelijk. Ook de discussie die ontstaan is verloopt een beetje apart (maar kan aan mij liggen misschien)?
Ik ben even benieuwd, is dit werkelijk +1? Ik weet het niet, ik vind het ergens een beetje een overdreven reactie, het gaat immers om een test, maar er wordt gedaan alsof het leven ervan afhangt. Het komt op mij echt zo over namelijk. Ook de discussie die ontstaan is verloopt een beetje apart (maar kan aan mij liggen misschien)?
Sando in 'Android-launcher Nova is overgenomen door techbedrijf Branch' & EnigmaNL in 'Android-launcher Nova is overgenomen door techbedrijf Branch' lijkt me ook geen +2.
[ Voor 29% gewijzigd door JanW op 20-07-2022 11:21 ]
Bor in 'Netflix verliest nog eens een miljoen abonnees, al is dat minder dan verwacht' en Bor in 'Netflix verliest nog eens een miljoen abonnees, al is dat minder dan verwacht' zijn volgens mij ontopic. Er lijkt om mening te worden gemodereerd bij sommige reacties daar. Kritisch over account sharing kan op aftrek rekenen lijkt het.
Alekz87 in 'Netflix verliest nog eens een miljoen abonnees, al is dat minder dan verwacht' is wat mij betreft net zo ontopic.Bor schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:34:
Bor in 'Netflix verliest nog eens een miljoen abonnees, al is dat minder dan verwacht' en Bor in 'Netflix verliest nog eens een miljoen abonnees, al is dat minder dan verwacht' zijn volgens mij ontopic. Er lijkt om mening te worden gemodereerd bij sommige reacties daar. Kritisch over account sharing kan op aftrek rekenen lijkt het.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik loop nu weer tegen een +0 aan terwijl er niets mis is met de reactie. Een andere mening die verder normaal geformuleerd is geeft geen reden om het als ongewenst of irrelevant te modereren. Blijkbaar is het voor sommigen niet duidelijk wat modereren inhoudt. Ik heb eens wat van mijn reacties nagelopen:
Dubbeldrank in 'Ombudsman is ontevreden over klachtenafhandeling van Autoriteit Persoonsgegevens'
Dubbeldrank in 'Twitter klaagt Elon Musk aan na afzien van overnamedeal'
Dubbeldrank in 'Verbod op lootboxes: 'goede stap' of 'hypocriet geneuzel'? Dit vonden jullie'
Dubbeldrank in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'
Dubbeldrank in 'Minister stelt onderzoek in naar legerafdeling die data over burgers verzamelde'
Dubbeldrank in 'Minister stelt onderzoek in naar legerafdeling die data over burgers verzamelde'
Alvast bedankt!
Dubbeldrank in 'Ombudsman is ontevreden over klachtenafhandeling van Autoriteit Persoonsgegevens'
Dubbeldrank in 'Verbod op lootboxes: 'goede stap' of 'hypocriet geneuzel'? Dit vonden jullie'
Alvast bedankt!
It takes one to know one...
Die vind ik aan de andere kant ook wel irrelevant gezien het niet de user is die bepaalt hoe iets gebruikt mag worden maar de aanbieder.Dirk schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:28:
[...]
Alekz87 in 'Netflix verliest nog eens een miljoen abonnees, al is dat minder dan verwacht' is wat mij betreft net zo ontopic.
Bor in 'Netflix verliest nog eens een miljoen abonnees, al is dat minder dan verwacht' is volgens mij gewoon ontopic.
[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 20-07-2022 13:23 ]
Je haalt o.a. reacties aan uit februari. Deze zijn via de normale weg niet meer te modereren. Ik adviseer je om de volgende keer iets sneller te zijnDubbeldrank schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:17:
Ik loop nu weer tegen een +0 aan terwijl er niets mis is met de reactie. Een andere mening die verder normaal geformuleerd is geeft geen reden om het als ongewenst of irrelevant te modereren. Blijkbaar is het voor sommigen niet duidelijk wat modereren inhoudt. Ik heb eens wat van mijn reacties nagelopen:
Alvast bedankt!
Klopt, ik vond het onzin dat er weer eens met de onderbuik gemodereerd werd dus ben ik het na gaan lopen. Maar de eerste vier zijn redelijk recent.Bor schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:25:
[...]
Je haalt o.a. reacties aan uit februari. Deze zijn via de normale weg niet meer te modereren. Ik adviseer je om de volgende keer iets sneller te zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Dubbeldrank op 20-07-2022 13:29 ]
Die eerste is op zijn best een 0 want het is gewoon niet waar. Het is kroegargumentatie: 'ze willen er geen geld voor vrijmaken'. Elders wordt al uitgelegd door de auteur dat er 8 miljoen éxtra geld vrijgemaakt gaat worden, voor het gemak ~80 FTE. Daarmee wordt de opmerking niet ongewenst, maar wél irrelevant.Dubbeldrank schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:17:
De overige reacties die je aanhaalt zijn allemaal ouder dan 48 uur.
[ Voor 3% gewijzigd door AlphaRomeo op 20-07-2022 13:45 ]
Dat klopt, die 8 miljoen wordt per 2025 pas vrigemaakt. Dus op dit moment en in de komende jaren tot die tijd wordt er geen geld vrijgemaakt waardoor deze achterstanden verder op zullen lopen en niet ingelopen kunnen worden. Het is een vrij simpele redenatie, dus graag aanpassen naar een +1 aangezien dit zeker relevant is. Wat jij van de redenatie vindt is niet relevant voor mij, de redenatie op zich is relevant.AlphaRomeo schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:44:
[...]
Die eerste is op zijn best een 0 want het is gewoon niet waar. Het is kroegargumentatie: 'ze willen er geen geld voor vrijmaken'. Elders wordt al uitgelegd door de auteur dat er 8 miljoen éxtra geld vrijgemaakt gaat worden, voor het gemak ~80 FTE. Daarmee wordt de opmerking niet ongewenst, maar wél irrelevant.
De overige reacties die je aanhaalt zijn allemaal ouder dan 48 uur.
Ik was niet op de hoogte van het feit dat moderatie maximaal 48 uur mogelijk is, helaas dan.
[ Voor 4% gewijzigd door Dubbeldrank op 20-07-2022 14:15 ]
Boxman in 'Onderzoekers exfiltreren data uit air-gapped-pc's door SATA-kabels te analyseren' mag wat mij betreft wel naar -1 met de ongefundeerde clickbait beschuldiging richting de redactie.
Je reageert in een ongewenste thread over moderatiescores
Bor in 'Amazon wil Facebookgroepen aanpakken die neprecensies verkopen' is volgens mij geen 0 
Idem: Bor in 'Goedkoper Netflix-abonnement met reclame krijgt minder films en series'
Idem: Bor in 'Goedkoper Netflix-abonnement met reclame krijgt minder films en series'
Opvallend veel slechte moderaties vandaag
Opvallend veel slechte moderaties vandaag
[ Voor 53% gewijzigd door Bor op 20-07-2022 23:01 ]
micla in 'LEGO brengt Atari 2600-bouwpakket uit op 1 augustus' lijkt mij gewoon een troll.
Blijkbaar zijn Intel fan boys aan het modden:
Ludewig in ''Intel Arc-gpu's zijn niet goed geoptimaliseerd voor DirectX 11-games en ouder''
De comment eronder is ook onterecht op -1 gemod, trouwens.
Ludewig in ''Intel Arc-gpu's zijn niet goed geoptimaliseerd voor DirectX 11-games en ouder''
De comment eronder is ook onterecht op -1 gemod, trouwens.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Mja... Apple fanboys moeten weer down-modden....
memphis in 'Student die iPhone van USB-C voorzag, doet hetzelfde met Apple AirPods'
Is gewoon de keiharde waarheid....
memphis in 'Student die iPhone van USB-C voorzag, doet hetzelfde met Apple AirPods'
Is gewoon de keiharde waarheid....
RoestVrijStaal in '.Community - Vrije modemkeuze in de praktijk: jullie ervaringen bij Ziggo'
Ongewenst? Hoe dan?
Ik zou wel eens van die moderatiegevers willen weten wat de filosofie achter hun moderatie was.
Ongewenst? Hoe dan?
Ik zou wel eens van die moderatiegevers willen weten wat de filosofie achter hun moderatie was.
Bedankt voor het melden. Daar is actie ondernomen.RoestVrijStaal schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:03:
Kan iemand aangeven wat hier off topic aan is?
Naafkap in 'Student die iPhone van USB-C voorzag, doet hetzelfde met Apple AirPods'
Naafkap in 'Nothing Phone (1) - Alsof het niets is'
En wat maakt dit +2?
Marve79 in 'Nothing Phone (1) - Alsof het niets is'
Mantis in 'Nothing Phone (1) - Alsof het niets is'
Naafkap in 'Student die iPhone van USB-C voorzag, doet hetzelfde met Apple AirPods'
En wat maakt dit +2?
Staan inmiddels allemaal goed.Naafkap schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:21:
Kan iemand aangeven wat hier off topic aan is?
En wat maakt dit +2?
Goede vraag maar niet informatief, een +1 is voldoende voor deze reactie: ZatarraNL in 'Nothing Phone (1) - Alsof het niets is'
nieuws: Nieuwe trailer The Last of Us-remake laat meer technische details zien
Wordt lekker op mening gemod.
Wordt lekker op mening gemod.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Ik vind het vooral erg veel woorden bevatten die niet echt iets toevoegen. 70 euro voor een game vragen en dit een "lelijke" werkwijze noemen of aangeven dat dit een vorm van "arrogantie" is. Beide vind ik niet heel veel toevoegen. Als je nu precies uitlegt waarom je nu vindt dat deze prijs niet te rechtvaardigen is dan heeft het ook toegevoegde waarde onder het artikel.
Ik post dit hier om de mods er naar te laten kijken. Ik ben niet geïnteresseerd in jouw visie erop. Het is uberhaubt ironisch dat jij iemand de les gaat lezen over zinvolle opmerkingen die iets toevoegen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:36:
[...]
Ik vind het vooral erg veel woorden bevatten die niet echt iets toevoegen. 70 euro voor een game vragen en dit een "lelijke" werkwijze noemen of aangeven dat dit een vorm van "arrogantie" is. Beide vind ik niet heel veel toevoegen. Als je nu precies uitlegt waarom je nu vindt dat deze prijs niet te rechtvaardigen is dan heeft het ook toegevoegde waarde onder het artikel.
Mocht dit echter door de mods als een -1 worden gezien, dan wordt het een interessant verhaal hier op de FP.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Dit forum is niet alleen voor mods bedoeld. Ook bedoeld voor mensen die moderatie rechten hebben (80% van de tweakers) die kunnen dan weer helpen om het bericht op een juiste score te brengen. Dan wordt er ook soms nog wel eens verteld waarom iemand vindt dat hij wel op de juiste score staat.uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:54:
[...]
Ik post dit hier om de mods er naar te laten kijken. Ik ben niet geïnteresseerd in jouw visie erop. Het is uberhaubt ironisch dat jij iemand de les gaat lezen over zinvolle opmerkingen die iets toevoegen.
Mocht dit echter door de mods als een -1 worden gezien, dan wordt het een interessant verhaal hier op de FP.
Geen idee waarom je het nodig vind om het weer persoonlijk te maken. Het gaat nu vooral om het bericht wat je hier post. Wat ik allemaal op tweakers post heeft hier totaal niks mee te maken.Het is uberhaubt ironisch dat jij iemand de les gaat lezen over zinvolle opmerkingen die iets toevoegen.
Verwijderd
Offtopic maar geen -1:
Verwijderd in 'Nieuwe trailer The Last of Us-remake laat meer technische details zien'
Verwijderd in 'Nieuwe trailer The Last of Us-remake laat meer technische details zien'
En als die van mij -1 zijn dan zijn die reacties op mijn berichten ook -1
En als die van mij -1 zijn dan zijn die reacties op mijn berichten ook -1
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2022 22:35 ]
Deze reactie lijkt me geen +3 (83x +3). Er is een verschil van mening over de formulering. Zonder onderbouwing slechts een andere formulering willen, hoe eens tweakers het er ook mee zijn, dat maakt het niet zomaar +3 of +2.
Bart321 in 'Google wordt geblokkeerd in pro-Russische gebieden in Oekraïne'
Deze reactie lijkt me ook geen +3 (21x +3). Suggereren dat de redactie aan spinnen doet om het vervolgens bijdragen aan wat ongewenst is te kunnen noemen. Daarbij lijkt het me off-topic omdat het niet meer over het onderwerp van het nieuws zelfs gaat, maar het een onderwerp maakt van de redactie en bijdragen aan wat ongewenst is.
meller14 in 'Google wordt geblokkeerd in pro-Russische gebieden in Oekraïne'
Deze reactie lijkt me ook geen +3 (21x +3). Suggereren dat de redactie aan spinnen doet om het vervolgens bijdragen aan wat ongewenst is te kunnen noemen. Daarbij lijkt het me off-topic omdat het niet meer over het onderwerp van het nieuws zelfs gaat, maar het een onderwerp maakt van de redactie en bijdragen aan wat ongewenst is.
Beide lijken mij geen +3 waard, dit is GR materiaal.
Beide lijken mij geen +3 waard, dit is GR materiaal.
Virussen? Scan ze hier!
nieuws: Google wordt geblokkeerd in pro-Russische gebieden in Oekraïne
Ik mag hopen dat Tweakers mod-team hier eens goed het vergrootglas op legt. Zelf heb ik voor piepkleine zaakjes wel eens een mod-opmerking gehad. Maar dit slaat alles. Mensen zitten met hun hartje te modereren. Genoeg dingen die ‘ontopic’
zijn worden weggemod en andere dingen krijgen spotlight die helemaal niet zo zijn.
Belachelijk.
Ik mag hopen dat Tweakers mod-team hier eens goed het vergrootglas op legt. Zelf heb ik voor piepkleine zaakjes wel eens een mod-opmerking gehad. Maar dit slaat alles. Mensen zitten met hun hartje te modereren. Genoeg dingen die ‘ontopic’
zijn worden weggemod en andere dingen krijgen spotlight die helemaal niet zo zijn.
Belachelijk.
Geen flauw idee hoe dit +2 is, slap argument, compleet foute inschatting wat AVG is.
M3m30 in 'Twitch laat streamers lijst met gebande gebruikers met elkaar delen'
M3m30 in 'Twitch laat streamers lijst met gebande gebruikers met elkaar delen'
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Verwijderd
Bovendien een hele bende valse beschuldigingen, beledigingen en hier en daar zelfs bedreiging.slijkie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:02:
nieuws: Google wordt geblokkeerd in pro-Russische gebieden in Oekraïne
Belachelijk.
Dit gaat nu zo al een tijdje in bepaalde topics. Het is erg duidelijk dat er een groep is die niet aangepakt wordt. Zolang dat niet gebeurt zal het alleen maar erger worden. Het is nu al zo dat het debat verziekt is.
@NiGeLaToR hieronder: het gaat volgens mij niet om één individu met een 20tal accounts. Het verloopt wel in bursts. Dat klopt ja. Meestal zijn er een paar uren lang geen moderaties, en dan plots 15 keer -1. Dus ik denk inderdaad dat we ook te maken hebben met valse accounts. Maar ik zie om eerlijk te zijn nog niet dat er ook iets aan gedaan wordt. Het lijkt er ook op dat het debat éénzijdig aan het opdrogen is. Vandaag was er iemand met familie in de getroffen regio. M.a.w. dus iemand die echt iets interessants zou kunnen bijdragen (i.t.t de meesten in het debat). Die man werd gewoon beledigd en neergesabeld.
Doet men hier niets aan, dan zal het steeds extremer en oncontroleerbaarder worden.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2022 09:03 ]
Interessant is het wel: binnen 1 minuut na het plaatsen van een reactie heeft een reactie zo 10 moderaties te pakken, om half 9 op zaterdag ochtend. Allemaal dezelfde.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:02:
[...]
Bovendien een hele bende valse beschuldigingen, beledigingen en hier en daar zelfs bedreiging.
Dit gaat nu zo al een tijdje in bepaalde topics. Het is erg duidelijk dat er een groep is die niet aangepakt wordt. Zolang dat niet gebeurt zal het alleen maar erger worden. Het is nu al zo dat het debat verziekt is.
Ik heb de indruk dat er naast het gebruik van belabberde logica en emotionele onderbouwing ook nog eens doelgericht gemodereerd wordt.
Ik mijd de FP hier al een tijd om, het is zelden een debat en de moderatie helpt hier niet bij. Beter probeer je het in de diverse fora over dit onderwerp.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Lijkt mij geen +2:
nst6ldr in 'Google wordt geblokkeerd in pro-Russische gebieden in Oekraïne'
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
DigitalExorcist in 'Google wordt geblokkeerd in pro-Russische gebieden in Oekraïne'
En dit zijn beiden geen +1, meer dan een 0 zie ik er niet in.
Idem, pure linkdump zonder eigen inbreng.
En dit zijn beiden geen +1, meer dan een 0 zie ik er niet in.
Idem, pure linkdump zonder eigen inbreng.
Virussen? Scan ze hier!
Ik zelf in deze discussie, probeer wat zinnigs toe te voegen maar de oorlog trollen zijn al op pad
CorrieK in 'Google wordt geblokkeerd in door Rusland bezette gebieden in Oekraïne - update'
CorrieK in 'Google wordt geblokkeerd in door Rusland bezette gebieden in Oekraïne - update'
Verwijderd
Volgens mij gewoon on topic:
Verwijderd in 'Bloomberg: Assassin's Creed Rift uitgesteld naar lente 2023'
Verwijderd
Wat wordt hier weer gemeningmod zeg. Als je de laatste AC game niks vindt dan krijg je weer een offtopic naar je oren. Hopelijk wordt daar een keer wat op gedaan op Tweakers ...
Verwijderd
Ineens staat alles op offtopic van mij. Worden dit soort mensen nog een keer aangepakt?
Verwijderd
En ik krijg ook nog eens een -1:
Is dit echt een -1?
En dit echt een 0?
Ik weet niet wie hier steeds zit te mismodereren…
En dit echt een 0?
Ik weet niet wie hier steeds zit te mismodereren…
[ Voor 41% gewijzigd door Naafkap op 23-07-2022 15:45 ]
Verwijderd
Dit is geen +2, het klopt feitelijk niet eens. Want die zit niet in odyssey. Dat zit alleen in valhalla:
MissMe NL in 'Bloomberg: Assassin's Creed Rift uitgesteld naar lente 2023'
En mijn bericht wordt dan weer als offtopic gezien...
MissMe NL in 'Bloomberg: Assassin's Creed Rift uitgesteld naar lente 2023'
En mijn bericht wordt dan weer als offtopic gezien...
Benjamin- in 'Twitch laat streamers lijst met gebande gebruikers met elkaar delen'
Is gewoon ontopic.
Is gewoon ontopic.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Verwijderd
Ze stonden goed. Maar blijkbaar zijn er weer wat meningmodders bezig. Gewoon +1:
jbhc in 'Google ontslaat engineer die claimde dat LaMDA zelfbewust was geworden'
Als dit een +2 is ben ik de Paashaas in vermomming.
Virussen? Scan ze hier!
Verklaart die gekke oren wel!wildhagen schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:06:
jbhc in 'Google ontslaat engineer die claimde dat LaMDA zelfbewust was geworden'
Heel relevant vind ik het niet. Je noemt een andere type 2 hypervisor maar zo zijn er wel meer. Niemand vraagt er naar. Virtualbox is overigens meer vergelijkbaar met Vmware Workstation dan Player (wat gewoon min of meer een run only omgeving is). Ik vind een 0 een prima score in deze.CH4OS schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:45:
CH4OS in 'VMware Workstation Player 16.2.4'
Wat is hier offtopic aan?
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 24-07-2022 14:15 ]
Wel raar dat het onder andere artikelen wél +1 krijgt en in sommige gevallen +2. Onder de artikelen voor Plex Media Server worden vaak Emby en Jellyfin aangehaald. Niemand die er om vraagt, maar de reacties krijgen wel altijd +1 of zelfs +2. De auteur zou het bijvoorbeeld ook in het artikel zelf kunnen noemen.Bor schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:15:
Heel relevant vind ik het niet. Je noemt een andere type 2 hypervisor maar zo zijn er wel meer. Niemand vraagt er naar. Virtualbox is overigens meer vergelijkbaar met Vmware Workstation dan Player (wat gewoon min of meer een run only omgeving is). Ik vind een 0 een prima score in deze.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2022 17:16 ]
Staat er in die gevallen niets meer bij en is er geen lopende discussie waar op aangehaakt werd? Simpelweg een alternatief noemen zonder verdere context of ervaringen vind ik niet bijzonder relevant in dit specifieke geval. Je deelt geen ervaringen, biedt geen vergelijking of andersoortig nuttige info. Zo kan je bij elk software item wel een alternatief noemen.CH4OS schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:03:
[...]
Wel raar dat het onder andere artikelen wél +1 krijgt en in sommige gevallen +2. Onder de artikelen voor Plex Media Server worden vaak Emby en Jellyfin aangehaald. Niemand die er om vraagt, maar de reacties krijgen wel altijd +1 of zelfs +2. De auteur zou het bijvoorbeeld ook in het artikel zelf kunnen noemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 24-07-2022 17:46 ]
Klopt helemaal wat je zegt: ik zie die reacties ook met enige regelmaat. Daarom geef ik die reacties óók altijd een 0.CH4OS schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:03:
[...]
Wel raar dat het onder andere artikelen wél +1 krijgt en in sommige gevallen +2. Onder de artikelen voor Plex Media Server worden vaak Emby en Jellyfin aangehaald. Niemand die er om vraagt, maar de reacties krijgen wel altijd +1 of zelfs +2.
[ Voor 10% gewijzigd door TheVivaldi op 24-07-2022 19:26 ]
Met niet gefundeerde onzin stellingen / generalisaties als deze:
kom ik niet verder dan 0: Verwijderd in 'Google maakt livestreamen Google Meet-videogesprekken op YouTube mogelijk'En IT is binnen organisaties nog niet erg professioneel. Men doet maar wat de verkoper zegt dat ze moeten doen.
Reacties beginnen meestal in de trant van "Oh, ik gebruik Emby/Jellyfn, want gratis en open source...", de strekking is dus precies zoals het mijne, soms zijn de reacties zelfs "Met Emby heb ik <insert_random_probleem>" en krijgen die zelfs ook ontopic moderaties. Al is Emby ook niet meer gratis tegenwoordig, maar goed.Bor schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:45:
Staat er in die gevallen niets meer bij en is er geen lopende discussie waar op aangehaakt werd? Simpelweg een alternatief noemen zonder verdere context of ervaringen vind ik niet bijzonder relevant in dit specifieke geval. Je deelt geen ervaringen, biedt geen vergelijking of andersoortig nuttige info. Zo kan je bij elk software item wel een alternatief noemen.
Coolstart in 'Een Chinese Mondriaan - Orico Portable SSD' is geen +2 of +3 maar eigenlijk iets voor Geachte Redactie in mijn ogen hoewel ik vind dat user een punt heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 25-07-2022 08:57 ]
The Zep Man in 'Nederlandse politie bewaart onnodig gegevens van iedereen die ooit contact opnam' lijkt mij geen +2
Deze reactie wordt inmiddels behoorlijk geedit zo te zien.
Deze reactie wordt inmiddels behoorlijk geedit zo te zien.
[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 25-07-2022 12:02 ]
i-chat in 'Een Chinese Mondriaan - Orico Portable SSD'
Deze discussie is gewoon een 0 waard in dit topic. Stond op +2 maar een +1 lijkt mij ook te hoog.
Deze discussie is gewoon een 0 waard in dit topic. Stond op +2 maar een +1 lijkt mij ook te hoog.
PS4 PSN: Dazzler2120
inquestos in 'Een Chinese Mondriaan - Orico Portable SSD'
Met termen als "dit is lui jatwerk" zie ik niet in hoe dit +1 is.
Dit is beslist geen +3: i-chat in 'Hacker kon software van zonnepanelen met omvormers Chinese Solarman aanpassen'. Een +1 vind ik wel acceptabel, maar deze zin:
is praktisch racistisch.Het laat wel weer zien dat je die chinezen toch weer niet kunt vertrouwen...
De reactie is inderdaad wat stellig en wat bot verwoord. Maar m.i. niet zó bot dat het ongewenst wordt. Het punt dat in de reactie wordt gemaakt vind ik wel valide. Daarom lijkt me een +1 nog (net) wel te verdedigenTheVivaldi schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:30:
inquestos in 'Een Chinese Mondriaan - Orico Portable SSD'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Dat lijkt mij een 0 inderdaad wat nu ook de netto score is na de laatste moderaties.Dazzler2120 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:45:
i-chat in 'Een Chinese Mondriaan - Orico Portable SSD'
Nu we toch bezig zijn
svane in 'Gratis wifi-initiatief Publicroam is beschikbaar op 700 Nederlandse locaties'
Zou ik graag op +1 zien
Over de details kunnen we gelukkig leuk discussiëren, maar deze post lijkt me net zo on/off-topic als de rest van de discussie!
ps. https://www.eff.org/nl/de...wi-fi-lot-safer-you-think
Ik lijkt een fanclub te hebben vandaag: Bor in 'Nederlandse politie bewaart onnodig gegevens van iedereen die ooit contact opnam'
^ lijkt mij gewoon een ontopic vraag
Bor in 'Athom Homey 8.0.3' is geen -1
^ lijkt mij gewoon een ontopic vraag
Bor in 'Athom Homey 8.0.3' is geen -1
[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 25-07-2022 16:12 ]
Er is iemand met heel veel +2's aan het strooien: nieuws: Aankomende OnePlus 10T krijgt geen alertslider
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
neonite in 'Gerucht: Apple Watch 8 'Pro' krijgt vernieuwd design'
Vanaf hier wat berichten die alleen maar klaagzangen over de Tweakers-site en -artikelen bevatten. Geen +1 (of hoger, wat ook al is toegekend...).
Vanaf hier wat berichten die alleen maar klaagzangen over de Tweakers-site en -artikelen bevatten. Geen +1 (of hoger, wat ook al is toegekend...).
OxWax in 'Gerucht: Apple Watch 8 'Pro' krijgt vernieuwd design' is niet ontopic
Idem: THE_BASE in 'Gerucht: Apple Watch 8 'Pro' krijgt vernieuwd design'
Idem: THE_BASE in 'Gerucht: Apple Watch 8 'Pro' krijgt vernieuwd design'
[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 25-07-2022 16:52 ]
avlt in 'Decryptietools van No More Ransom zijn in zes jaar tien miljoen keer gedownload' is misschien wat kort door de bocht maar de 0 en -1 die de reactie voor de kiezen krijgt vind ik ook wat overdreven.
Verwijderd in 'Decryptietools van No More Ransom zijn in zes jaar tien miljoen keer gedownload'
Is dit irrelevant (0) of ongewenst (-1 en de huidige score)?
Is dit irrelevant (0) of ongewenst (-1 en de huidige score)?
[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 26-07-2022 15:06 ]
wildhagen in 'Gerucht: Nvidia GeForce RTX 40-flagship krijgt 18.176 CUDA-cores en 800W-tbp'
Iemand die kan uitleggen waarom dit ongewenst zou zijn? Mij lijkt het juist ontopic, het artikel heeft het nota bene in de kop staan, begint in de eerste alinea ermee, en gekoppeld aan de actualiteit...
Iemand die kan uitleggen waarom dit ongewenst zou zijn? Mij lijkt het juist ontopic, het artikel heeft het nota bene in de kop staan, begint in de eerste alinea ermee, en gekoppeld aan de actualiteit...
Virussen? Scan ze hier!
Je staat momenteel op +1.wildhagen schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:43:
wildhagen in 'Gerucht: Nvidia GeForce RTX 40-flagship krijgt 18.176 CUDA-cores en 800W-tbp'
Ontopic, maar zeker geen +2 Mr. Freeze in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Zelfde Jorissie87 in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Dit begint al naar offtopic te neigen, maar iig geen +2 fapkonijntje in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Shopreview van Coolblue is volledig offtopic en zeker geen +2 MaxxxT in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Wederom shopreview van Coolblue, ging naar +1 naar mijn 0, maar moet zeker naar 0 Z100 in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Offtopic gaat door TheyCallMeTaco in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
En door TheyCallMeTaco in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
En nog verder door t14wo in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Ach en alles onder dit draadje is ook gewoon offtopic Saven in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Zelfde Jorissie87 in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Dit begint al naar offtopic te neigen, maar iig geen +2 fapkonijntje in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Shopreview van Coolblue is volledig offtopic en zeker geen +2 MaxxxT in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Wederom shopreview van Coolblue, ging naar +1 naar mijn 0, maar moet zeker naar 0 Z100 in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Offtopic gaat door TheyCallMeTaco in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
En door TheyCallMeTaco in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
En nog verder door t14wo in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Ach en alles onder dit draadje is ook gewoon offtopic Saven in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'
Verwijderd in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet' is geen +2
Blacklight447 in 'Redmagic 7S Pro komt in augustus ook naar Europa' mag van mij een punt aftrek door de manier waarop dit gebracht wordt.
oef! in 'Oud-GGD-medewerker krijgt taakstraf van 240 uur na doorzoeken van coronasystemen' is geen +2
Blacklight447 in 'Redmagic 7S Pro komt in augustus ook naar Europa' mag van mij een punt aftrek door de manier waarop dit gebracht wordt.
oef! in 'Oud-GGD-medewerker krijgt taakstraf van 240 uur na doorzoeken van coronasystemen' is geen +2
[ Voor 56% gewijzigd door Bor op 27-07-2022 08:41 ]
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2