Mwa; beledigend was het anders niet bedoeld.
De voorganger stond zwaar op -1 terwijl het gewoon een dig was op het "don't you guys have phones?" debakel en de fameuze come-back van onze gast in het rode shirt; en ik me oprecht afvroeg waarom dat nou een -1 verdiende.
Jammer dat mensen dat daarna verkeerd op gaan vatten en daarop ook -1 moderaties uit gaan delen. En ja; daarop heb ik inderdaad in een edit opgemerkt dat er een paar mensen lange tenen lijken te hebben. Is een tongue-in-cheek "of je snapt de referentie niet; of je hebt geen gevoel voor humor" nou serieus een belediging geworden? Zijn we echt zover afgezakt? Wow.
Als je het zakelijk wilt houden: wat je hier doet is een vorm van tu quoque waar je de credibiliteit van een argument onder uit probeert te halen door te pogen te laten zien dat de houder van het argument zich aan hetzelfde feit schuldig maakt. Beetje vuil, niet?
Ik had de post een -1 gegeven vanwege de schutting taal en het grof over één kam scheren en marginaliseren van een bevolkingsgroep die gevoelig is voor gokproblematiek en te boek stellen als 'domme burgers'. Dat valt gezien de grove toon toch vrij letterlijk onder belediging, zonder dat er sprake kan zijn van een speelse ondertoon, of niet?