Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
ikt schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:14:
NoobishPro in 'Twitter beveelt misleidende informatie niet meer aan tijdens crisissen'

Geen +2, want een hoop niet onderbouwde samenzweringstheorieën opnoemen is niet informatief (en alles wordt de post erna ontkracht).

Voegt wel toe aan de discussie - +1?
Hier is nog wel wat hulp nodig... Ik neig persoonlijk het meeste naar een 0

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herman schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:16:
[...]

Die reactie is geplaatst onder een video. Daar mag m.i. wat 'losser' gemodereerd worden dan bij bijv. nieuwsitems etc. Tweakers is een community, en daar past af en toe zo'n reactie wel bij. Wellicht dat daarom een +1 ook nog wel te verdedigen is :)
Het topic is echter een game pc in small factor. Dat bericht kan onder iedere random video worden geplaatst en heeft verder niets met het topic zelf te maken. Waarom zouden we hier ineens afwijken van de regels? Omdat het een video is? In dat geval ga ik mijn mod status wel weer intrekken want dan begrijp ik de regels kennelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:37

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:35:
[...]

Het topic is echter een game pc in small factor. Dat bericht kan onder iedere random video worden geplaatst en heeft verder niets met het topic zelf te maken.
Klopt :)
Maar ik tref de reactie nu aan onder deze Video-item :)
Waarom zouden we hier ineens afwijken van de regels? Omdat het een video is?
Ik denk dat de modFAQ eerder richtlijnen zijn dan echt (harde) regels. Maar de modFAQ geeft zelf ook aan dat je (afhankelijk van van het soort item) strenger of losser mag modereren:
In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.
edit:

Op zich ook wel logisch :) Wanneer er bijvoorbeeld een [geek] item geplaatst wordt, of een item als 'Tweakers bestaat X jaar' dan kun je heel andere reacties verwachten dan onder een nieuwsitem. Als je op dezelfde wijze gaat moderen, dan zullen weinig reacties in die items boven de 0 uitkomen. Dus daarom pas je m.i. je manier van modereren aan naargelang het soort item :)

[ Voor 15% gewijzigd door Herman op 20-05-2022 11:05 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DropjesLover in 'Premier Rutte wil alsnog aantal ontvangen en verstuurde sms-berichten openbaren'

Ik begrijp niet waarom deze reactie op +2 komt. De informatie is boven tafel gekomen door een WOB-verzoek, er valt dus niets te ontkennen of zo. Wat het dus met de "Rutte-doctrine" te maken heeft, geen idee, maar wat er in de reactie staat klopt gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Power2All
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-03 15:45
Groningerkoek schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:04:
[...]

Jouw eerdere woorden:

"maar wordt vanwege een paar tweakers die het niet kunnen hebben dat MS wordt gebashed"

Als jij zelf al zegt dat het bashen is, ga dit dan niet downplayen met dat het niet zo bedoelt is maar wel zo kan overkomen.
???
Ik ben het niet aan het downplayen ? Heb dat ook volgens mij nooit gezegd...
Wat ongewenst is, is het downmodden van feiten en on-topic berichten zo ver ik weet.
Bashen van een bedrijf die bekend staat geld-wolf praktijken toe te passen, is toch niet verboden of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
lievendp in 'Premier Rutte wil alsnog aantal ontvangen en verstuurde sms-berichten openbaren'

Minachtend taalgebruik over Rutte en klagen dat het artikel niet Tweakers-waardig is is geen +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
carpebios in 'Microsoft: Windows 11 is nu beschikbaar voor alle compatibele apparaten'

Dit is geen +2. Het gaat niet over de geschiktheid van Windows 11 maar over de beschikbaarheid. En dan nog zou het als eenvoudige vraag geen +2 waard zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door TheVivaldi op 20-05-2022 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheVivaldi schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:59:
lievendp in 'Premier Rutte wil alsnog aantal ontvangen en verstuurde sms-berichten openbaren'

Minachtend taalgebruik over Rutte en klagen dat het artikel niet Tweakers-waardig is is geen +1 waard.
Deze gehele thread kan wel even nagekeken worden, trouwens. Er zitten veel reacties tussen die op +2 staan, terwijl zij overduidelijk geen +2 waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CH4OS schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:03:
[...]
Deze gehele thread kan wel even nagekeken worden, trouwens. Er zitten veel reacties tussen die op +2 staan, terwijl zij overduidelijk geen +2 waard zijn.
Eigenlijk geldt dit voor alle politiek georiënteerde topics van de afgelopen dagen. Veel posts die gewoon het huidige beleid afkraken worden op +2 gezet, terwijl het eigenlijk niet meer dan een +1 on-topic verdient.

Ga je in die artikelen aan de gang met mismodders/meningmodders te filteren dan heb je flink wat 'onkruid' eruit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Dazzler2120 Zonder een discussie te willen starten, maar mening- en mismodden gebeurd bij alle artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CH4OS schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:06:
@Dazzler2120 Zonder een discussie te willen starten, maar mening- en mismodden gebeurd bij alle artikelen.
Uiteraard, maar daar komen de posts over het algemeen wel vaak goed te staan als eindscore.
Het gaat in deze politieke artikelen vaak om resultaat scores in grote getalen, welke eigenlijk ook niet meer recht te trekken zijn zonder een Powermod ingreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
CH4OS schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:06:
Dat klopt, maar je ziet wel dat het bij sommige artikelen - vooral politiek gevoelige - nét iets vaker misgaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Power2All schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:12:
[...]

???
Ik ben het niet aan het downplayen ? Heb dat ook volgens mij nooit gezegd...
Wat ongewenst is, is het downmodden van feiten en on-topic berichten zo ver ik weet.
Bashen van een bedrijf die bekend staat geld-wolf praktijken toe te passen, is toch niet verboden of zo ?
Jawel. Naamsverbasteringen en andere vormen van bashing staan we niet toe, ongeacht de reputatie van het bedrijf. Inhoudelijk voegt het niets toe aan de discussie, terwijl het wel het niveau omlaag haalt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Herman schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Klopt :)
Maar ik tref de reactie nu aan onder deze Video-item :)

[...]

Ik denk dat de modFAQ eerder richtlijnen zijn dan echt (harde) regels. Maar de modFAQ geeft zelf ook aan dat je (afhankelijk van van het soort item) strenger of losser mag modereren:

[...]

edit:

Op zich ook wel logisch :) Wanneer er bijvoorbeeld een [geek] item geplaatst wordt, of een item als 'Tweakers bestaat X jaar' dan kun je heel andere reacties verwachten dan onder een nieuwsitem. Als je op dezelfde wijze gaat moderen, dan zullen weinig reacties in die items boven de 0 uitkomen. Dus daarom pas je m.i. je manier van modereren aan naargelang het soort item :)
Een video als deze classificeer ik gelijk aan een nieuwsartikel of review, en dus stel ik ook dezelfde eisen aan de moderatie. Het is geen ontspannen tussendoortje zoals de voorbeelden die jij aanhaalt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheVivaldi schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:48:
[...]

Dat klopt, maar je ziet wel dat het bij sommige artikelen - vooral politiek gevoelige - nét iets vaker misgaat.
Komt natuurlijk ook omdat politiek niet echt feitelijk is zoals andere zaken in de IT dat wel zijn en qua politiek iedereen een andere mening heeft. Dat het bij dergelijke artikelen dus vaker voorkomt, is dan eigenlijk ook wel logisch en verklaarbaar. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

hendrickbert in ''Provincie en gemeenten handelden fout bij grondaankoop datacenter in Groningen''

Dit is GR materiaal, maar is dit nou een +0 of een -1 aangezien het meer 'gezeur' is tegen de redactie.
IIk denk dat beide discutabel zijn, maar not sure vandaar de vraag.

Oh en Bor je bent een "]" vergeten. ;-)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meg schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:44:
hendrickbert in ''Provincie en gemeenten handelden fout bij grondaankoop datacenter in Groningen''

Dit is GR materiaal, maar is dit nou een +0 of een -1 aangezien het meer 'gezeur' is tegen de redactie.
IIk denk dat beide discutabel zijn, maar not sure vandaar de vraag.

Oh en Bor je bent een "]" vergeten. ;-)
Ik ben he-le-maal klaar met dat kinderachtige gedoe over "wat is de nieuwswaarde" en geef het structureel een -1. Het is wel goed geweest, men weet duivels goed dat het in GR moet, er zijn al tientallen modbreaks met die verwijzing gepost.

Het is klaar, -1 it is bij mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Duidelijk, bedankt @wildhagen! Naar die +2 stemmer mag volgens mij wel gekeken worden.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hendrickbert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 17:27
wildhagen schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:47:
[...]

Ik ben he-le-maal klaar met dat kinderachtige gedoe over "wat is de nieuwswaarde" en geef het structureel een -1. Het is wel goed geweest, men weet duivels goed dat het in GR moet, er zijn al tientallen modbreaks met die verwijzing gepost.

Ik denk dat je daar vanuit een bias reageert. Als iemand die actief modereert zie je meer comments en ga je actief mensen verwijzen naar Geachte redactie. Voor een simpele lezer lees ik het bericht en vervolgens de bovenste comments die gesorteerd zijn op relevatie. Het vuil zoals is door jullie netjes weggeschoven en alleen zichtbaar onder aan de comment chain wat ik zelden zal lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:39

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
hendrickbert schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:06:
[...]
Ik denk dat je daar vanuit een bias reageert. Als iemand die actief modereert zie je meer comments en ga je actief mensen verwijzen naar Geachte redactie. Voor een simpele lezer lees ik het bericht en vervolgens de bovenste comments die gesorteerd zijn op relevatie. Het vuil zoals is door jullie netjes weggeschoven en alleen zichtbaar onder aan de comment chain wat ik zelden zal lezen.
Daar heb je zeker een punt. Als je puin ruimt zie je ook veel meer puin. Maar desondanks vind ik het nog geen probleem om die berichten wel -1 te modereren zodat het ook daadwerkelijk weg is. Dat is even vervelend voor degene die de klacht in onwetendheid plaatst, maar het ruimt tenminste wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Dazzler2120 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Eigenlijk geldt dit voor alle politiek georiënteerde topics van de afgelopen dagen. Veel posts die gewoon het huidige beleid afkraken worden op +2 gezet, terwijl het eigenlijk niet meer dan een +1 on-topic verdient.

Ga je in die artikelen aan de gang met mismodders/meningmodders te filteren dan heb je flink wat 'onkruid' eruit :+
Misschien opnieuw het idee om als tweakers af te vragen waarom ze nog politiek georiënteerde topics maken?
wildhagen schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:47:
[...]

Het zou zo kunnen dat steeds meer mensen er helemaal klaar mee zijn dat tweakers helemaal niks doet met feedback vanuit de GR. Dat je het een -1 heeft neemt niet irritanties van andere weg, sterker nog het zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerd blijft.

[ Voor 37% gewijzigd door vali op 20-05-2022 16:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vali schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:59:
[...]

Het zou zo kunnen dat steeds meer mensen er helemaal klaar mee zijn dat tweakers helemaal niks doet met feedback vanuit de GR. Dat je het een -1 heeft neemt niet irritanties van andere weg, sterker nog het zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerd blijft.
Het is niet verplicht elk artikel te lezen. Er verschijnen (op een werkdag) iets van 30-40 artikelen ofzo. 25-30 daarvan boeien mij ook niet, die klik ik dan ook niet open.

Wat jij niet interessant vind, vind een ander misschien wél interessant. De wereld, en ook tweakers.net, draait niet om jou (als voorbeeld, niet specifiek jij).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
vali schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:59:
[...]
Misschien opnieuw het idee om als tweakers af te vragen waarom ze nog politiek georiënteerde topics maken?
Dat kun je hier bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Groningerkoek in ''Provincie en gemeenten handelden fout bij grondaankoop datacenter in Groningen''

Het is zeker nuttige informatie, maar 35x +3 lijkt me wel wat overdreven. Meer dan hooguit een +2 zie ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

DeComponeur in 'Telenet test Docsis 4.0 en wil dit vanaf 2024 uitrollen in zijn netwerk'
Een nul terwijl het nogal on topic is. :?
Sterker nog, ik heb gewoon een goed punt, want door permanent overboekingen toe te passen beloven providers ons al jaren meer dan ze kunnen waarmaken. Geen bash, gewoon een feit, waar eerder te weinig dan te veel aandacht voor is...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:25
Hier gaat wat mis qua moderaties, deze post met onjuiste conclusie krijgt +2's TheDeeGee in 'Blizzard geeft in-game geld terug voor Hearthstone-kaart van 25 euro'

Terwijl mijn post de zijn onjuiste conclusie aanstipt 0 moderadies krijgt Dennism in 'Blizzard geeft in-game geld terug voor Hearthstone-kaart van 25 euro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

TheVivaldi schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:54:
Groningerkoek in ''Provincie en gemeenten handelden fout bij grondaankoop datacenter in Groningen''

Het is zeker nuttige informatie, maar 35x +3 lijkt me wel wat overdreven. Meer dan hooguit een +2 zie ik er niet in.
Inmiddels 60x +3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Power2All
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-03 15:45
Dirk schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Jawel. Naamsverbasteringen en andere vormen van bashing staan we niet toe, ongeacht de reputatie van het bedrijf. Inhoudelijk voegt het niets toe aan de discussie, terwijl het wel het niveau omlaag haalt.
Ah ok, hou ik daar volgende keer wel rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ben bang dat de score helaas niet meer goedkomt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Wat betreft zijn uitleg niet, maar door zijn reactie met een harde toon te openen (“Leugens!”), vind ik de -1 zo gek niet. Het is een normale discussie, dus men kan ook normaal reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 21-05-2022 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik sluit mij aan bij @TheVivaldi om deze reden, als zijn harde toon er niet zou zijn, dan was een 0 bijvoorbeeld ook discutabel.

Een beetje respect voor ieder is natuurlijk wel zo netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem, vanwege de start van de reactie, die nogal een negatieve toon zet, vind ik een -1 hier de juiste sore.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Opnieuw iemand die hier een nul uitdeelt :?
DeComponeur in 'Telenet test Docsis 4.0 en wil dit vanaf 2024 uitrollen in zijn netwerk'
Volgens mij voeren we hier een prima on topic discussie.
Als een modder het ergens niet mee eens is moet ie effe reageren en niet lafjes een 0 uitdelen O-)

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dennism in 'Blizzard geeft in-game geld terug voor Hearthstone-kaart van 25 euro'

Het kan aan mij liggen, maar ik zie niet echt wat hier informatief aan is. Ik lees vooral randzaken die eigenlijk niet ermee te maken hebben over de teruggave van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 00:19
Joost mag weten wat hier Ongewenst aan is: RoestVrijStaal in 'Microsoft: Windows 11 is nu beschikbaar voor alle compatibele apparaten'

Interessant detail: Ik kan me herinneren dat de reactie op een of andere manier eerst als Offtopic was gemodereerd. Maar nu door dezelfde 3 medetweakers als Ongewenst? :?

Ik weet niet of er per reactie ook een geschiedenis wordt bijgehouden hoe iedere tweaker er keer erop gemodereerd heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door RoestVrijStaal op 21-05-2022 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
RoestVrijStaal schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:49:
Interessant detail: Ik kan me herinneren dat de reactie op een of andere manier eerst als Offtopic was gemodereerd. Maar nu door dezelfde 3 medetweakers als Ongewenst? :?
Jouw reactie is niet door medewerkers op -1 gemod. We werken met verschillende wegingen gebaseerd op hoe "ervaren" een moderator is. Een zwaardere weging heeft geen relatie tot een dienstverband bij Tweakers.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 00:19
Bor schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:59:
Jouw reactie is niet door medewerkers op -1 gemod. We werken met verschillende wegingen gebaseerd op hoe "ervaren" een moderator is. Een zwaardere weging heeft geen relatie tot een dienstverband bij Tweakers.
RoestVrijStaal schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:49:
Tijd voor meer koffie? ;)

Met medetweakers bedoel ik andere personen dan ik die door middel van een geregistreerd account de functionaliteit van de website tweakers.net gebruiken.

Maar wel goed dat je onderstreept dat mensen in dienst bij DPG/T.net geen streepje voor hebben wat betreft modereren.

[ Voor 7% gewijzigd door RoestVrijStaal op 22-05-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
RoestVrijStaal schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:46:
[...]

[...]

Tijd voor meer koffie? ;)
Lol, je hebt helemaal gelijk. Tijd voor koffie of een bril zo te zien. My bad! Nothing to see here, move along 8)7

Je staat inmiddels netto op de 0 overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 22-05-2022 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Dit is een antwoord op een vraag die gaat over het nieuwsbericht. Waarom is dit offtopic?

Meg in 'Android-apps op Windows 11 kunnen na update op lokaal netwerk communiceren'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:27:
[...]

Lol, je hebt helemaal gelijk. Tijd voor koffie of een bril zo te zien. My bad! Nothing to see here, move along 8)7

Je staat inmiddels netto op de 0 overigens.
Prutser! Je zou moderator moeten worden :D

... Oh, wacht 8)7

:>

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet waarom dit informatief is. Als je al bij de helft van de games "geen idee" neerzet. En veel van de statements per game zijn ook nog eens onjuist.

MaestroMaus in ''EA wil zichzelf laten overnemen en slaagde daar bijna in bij NBCUniversal''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier sowieso heel erg gemeningmod:

Geen +2:

MaestroMaus in ''EA wil zichzelf laten overnemen en slaagde daar bijna in bij NBCUniversal''

Volgens mij gewoon on topic:

Verwijderd in ''EA wil zichzelf laten overnemen en slaagde daar bijna in bij NBCUniversal''

Als je anti EA bent dan ben je verzekerd van een +1 of +2

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2022 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Staan beiden weer goed.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Dit lijkt mij geen -1 maar een 0 als @m4ikel het moderatie commentaar eruit haalt. m4ikel in 'Xiaomi wil extractie .apk-bestanden op Android blokkeren en Google weigert dat'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Feit is dat de moderatieklacht er wel staat. Er mag daarvoor een punt aftrek worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:52:
[...]

Feit is dat de moderatieklacht er wel staat. Er mag daarvoor een punt aftrek worden gegeven.
Dat begrijp ik en daar sluit ik me bij aan. Daarom tagde ik de poster ook direct, dat hij het eventueel weghaalt zodat het een 0 kan worden. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:54:
[...]

Dat begrijp ik en daar sluit ik me bij aan. Daarom tagde ik de poster ook direct, dat hij het eventueel weghaalt zodat het een 0 kan worden. :-)
Dergelijke reacties hoef je niet aan te dragen. De reactie in kwestie is immers niet onjuist gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ikel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik zie dat ik getaged ben in dit topic, mijn edit is ook geen 'moderatieklacht' maar enkel een verdere onderbouwing. Anyway, maakt ook verder niet uit, iedereen zijn mening _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door m4ikel op 22-05-2022 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

m4ikel schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:23:
Ik zie dat ik getaged ben in dit topic, mijn edit is ook geen 'moderatieklacht' maar enkel een verdere onderbouwing. Anyway, maakt ook verder niet uit, iedereen zijn mening _/-\o_
Edit: Ik zie dat ik gedownmod wordt, maar mijn mening is gewoon op feiten berust:
Dit is dus een punt aftrek, hier kan je ze wel melden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
wildhagen schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:04:
[...]

Het is niet verplicht elk artikel te lezen. Er verschijnen (op een werkdag) iets van 30-40 artikelen ofzo. 25-30 daarvan boeien mij ook niet, die klik ik dan ook niet open.

Wat jij niet interessant vind, vind een ander misschien wél interessant. De wereld, en ook tweakers.net, draait niet om jou (als voorbeeld, niet specifiek jij).
Net als je niet verplicht bent om signalen van mede tweakers serieus te nemen, ben ik dat inderdaad niet verplicht om artikelen te lezen.

Het ding is, zoals jij het ook aangeeft, zijn er een hoop artikelen die niet boeiend zijn. Afgelopen jaren zijn er steeds meer FP artikelen die politiek getint zijn en de reacties die daaruit komen zijn nog erger dan de oude tijden tussen AMD en Nvidia. Meningmodden is daar bijna de regel geworden om toe te passen...

Het klopt dat het niet om mij draait, naar mijn mening draait het om de community en als meerdere aangeven dat tweakers de verkeerde kant opgaat is het misschien tijd om het serieus te nemen? In de forums worden posten vrij snel gesloten en het kan zijn dat men de indruk krijgt dat het niet gelezen worden dus heel raar is het niet als ze naar de FP hun frustraties uiten.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 23-05-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
vali schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:27:
[...]Het klopt dat het niet om mij draait, naar mijn mening draait het om de community en als meerdere aangeven dat tweakers de verkeerde kant opgaat is het misschien tijd om het serieus te nemen?
Volgens mij negeer je onbewust de silent majority, die zich niet uitspreekt maar prima tevreden is met het nieuwsaanbod. Dat er enkele Tweakers zijn die, wellicht op basis van de tijd dat ze al betrokken zijn, vinden dat er meer met hun feedback gedaan moet worden doet daar niets aan af. Ik heb Tweakers ook zien veranderen over de afgelopen 15-20 jaar, maar ik kom hier nog altijd met veel plezier. Niet elk nieuwsbericht is even interessant, mobiele telefoons interesseren mij bijvoorbeeld bijna niet, maar er is genoeg keus voor iedereen naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
vali schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:27:
[...]

Net als je niet verplicht bent om signalen van mede tweakers serieus te nemen, ben ik dat inderdaad niet verplicht om artikelen te lezen.

Het ding is, zoals jij het ook aangeeft, zijn er een hoop artikelen die niet boeiend zijn. Afgelopen jaren zijn er steeds meer FP artikelen die politiek getint zijn en de reacties die daaruit komen zijn nog erger dan de oude tijden tussen AMD en Nvidia. Meningmodden is daar bijna de regel geworden om toe te passen...

Het klopt dat het niet om mij draait, naar mijn mening draait het om de community en als meerdere aangeven dat tweakers de verkeerde kant opgaat is het misschien tijd om het serieus te nemen? In de forums worden posten vrij snel gesloten en het kan zijn dat men de indruk krijgt dat het niet gelezen worden dus heel raar is het niet als ze naar de FP hun frustraties uiten.
Wat mij betreft kan dit signaal prima worden afgegeven maar dan wel op de plek waar het thuishoort, namelijk in Geachte redactie

Op die manier kunnen we ons hier op fout gemodereerde berichten blijven richten :) "Wat is de nieuwswaarde" berichten horen niet op de frontpage gezien het daar de inhoudelijke discussie over het nieuwsitem in de weg staat en het dikwijls leidt tot offtopic tot ongewenste discussies.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 23-05-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

AlphaRomeo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:59:
Volgens mij negeer je onbewust de silent majority, die zich niet uitspreekt maar prima tevreden is met het nieuwsaanbod.
Feit:
Er is een silent majority. Immers zullen de meeste mensen niet hun mening kenbaar maken, als zij al een mening hebben.

Aanname vanuit jou:
De silent majority is prima tevreden. Misschien is de silent majority juist ontevreden, maar heeft men geen tijd/zin/energie om te reageren, of heeft men andere redenen om het niet te doen. Zo kan men het idee hebben dat het toch geen nut heeft om te reageren. Een dergelijke gedachte zou niet helemaal onterecht kunnen zijn.

Zonder onderzoek kan je niet stellen wat een stille meerderheid denkt.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 23-05-2022 13:17 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Het is off-topic, daarnaast stelt hij dat het niet klopt wat Lenwar zegt, en stelt hij dat wss de persoon dat ook niet zo voelt.

-1 lijkt mij prima op z'n plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
AlphaRomeo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Volgens mij negeer je onbewust de silent majority, die zich niet uitspreekt maar prima tevreden is met het nieuwsaanbod. Dat er enkele Tweakers zijn die, wellicht op basis van de tijd dat ze al betrokken zijn, vinden dat er meer met hun feedback gedaan moet worden doet daar niets aan af. Ik heb Tweakers ook zien veranderen over de afgelopen 15-20 jaar, maar ik kom hier nog altijd met veel plezier. Niet elk nieuwsbericht is even interessant, mobiele telefoons interesseren mij bijvoorbeeld bijna niet, maar er is genoeg keus voor iedereen naar mijn mening.
Waaruit blijkt dat ik die onbewust negeert? Ik vertel alleen mijn ervaring en waarom het eventueel zou kunnen dat mensen op de FP hun irritaties uiten.
The Zep Man schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:57:
[...]

Aanname vanuit jou:
De silent majority is prima tevreden. Misschien is de silent majority juist ontevreden, maar heeft men geen tijd/zin/energie om te reageren, of heeft men andere redenen om het niet te doen. Zo kan men het idee hebben dat het toch geen nut heeft om te reageren. Een dergelijke gedachte zou niet helemaal onterecht kunnen zijn.

Zonder onderzoek kan je niet stellen wat een stille meerderheid denkt.
Spijker op zijn kop. Ik spreek in IT wereld aardig wat mensen en overgrotendeel komt niet eens meer op tweakers. Klinkt misschien hard maar ze nemen het niet meer serieus. Dan kan je denken, jammer dan maar er is wel een reden dat men hier steeds minder komt. Vooral de uitspraken zoals "silent majority j" zijn voor mij echt dooddoeners om feedback niet serieus te nemen.
Bor schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:25:
[...]

Wat mij betreft kan dit signaal prima worden afgegeven maar dan wel op de plek waar het thuishoort, namelijk in Geachte redactie

Op die manier kunnen we ons hier op fout gemodereerde berichten blijven richten :) "Wat is de nieuwswaarde" berichten horen niet op de frontpage gezien het daar de inhoudelijke discussie over het nieuwsitem in de weg staat en het dikwijls leidt tot offtopic tot ongewenste discussies.
In het verleden al vaker gedaan. Zag een posted en dacht laat ik nog een poging wagen.

[ Voor 52% gewijzigd door vali op 23-05-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Laatst online: 18-09 09:05
nieuws: Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België

In dit topic staan meerdere prima on topic reacties die worden gemeningmod naar een -1. Bijvoorbeeld jimzz in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'. Kan niet gewoon iedereen die zulke obvious onterechte -1's uitdeelt per direct de bevoegdheid tot modereren worden ontzegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
R4gnax in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'
Is geen +1 waard door het geklaag over moderatie, een 0 maximaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Naast geklaag over de moderatie is het ook nog eens een vervelende sneer. Ik heb er daarom een -1 aan gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Lan Mandragoran schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:59:
nieuws: Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België

In dit topic staan meerdere prima on topic reacties die worden gemeningmod naar een -1. Bijvoorbeeld jimzz in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'. Kan niet gewoon iedereen die zulke obvious onterechte -1's uitdeelt per direct de bevoegdheid tot modereren worden ontzegd?
Heb je voorbeelden van meer reacties die op -1 staan en waarbij het niet terecht is?

Deze kan bijvoorbeeld ook op 0: Dhrax in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'

Daarnaast wordt er bij een aantal reacties ook onnodig met de +3 gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Dubbeldrank in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'

Dat iemand het niet eens is met mijn mening is prima, dat maakt het nog niet offtopic/irrelevant. :)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:21
Ricofizz in 'Jellyfin 10.8.3 bèta'

Geen +2, in het artikel zelf staat dit beschreven

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Meg schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:59:
[...]

Heb je voorbeelden van meer reacties die op -1 staan en waarbij het niet terecht is?

Deze kan bijvoorbeeld ook op 0: Dhrax in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'

Daarnaast wordt er bij een aantal reacties ook onnodig met de +3 gemod.
Zo ongeveer alle -1's in dat topic zijn onterecht. Er wordt door letterlijk tientallen mensen stevig gemod op mening. Zie hieronder. Het zijn niet allemaal de beste reacties, maar geen van deze reacties is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.

djunicron in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'
Dhrax in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'
d3x in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'
himlims_ in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'
clique in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'
Znorkus in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'
Atsiz in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'

Waarom worden de 4 mensen die de bovenste uitgebreide en inhoudelijke reactie een -1 geven niet direct ontheven uit hun bevoegdheden te modden? Of de 40 (!) die de tweede reactie kennelijk een -1 vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Lan Mandragoran schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:37:
[...]

Zo ongeveer alle -1's in dat topic zijn onterecht. Er wordt door letterlijk tientallen mensen stevig gemod op mening. Zie hieronder. Het zijn niet allemaal de beste reacties, maar geen van deze reacties is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.

Waarom worden de 4 mensen die de bovenste uitgebreide en inhoudelijke reactie een -1 geven niet direct ontheven uit hun bevoegdheden te modden? Of de 40 (!) die de tweede reactie kennelijk een -1 vinden.
Een flink aantal heeft grof of lomp taalgebruik, en zoals je zelf ook al zegt zit er bij de meesten kwalitatief niet veel inhoud in. Een 0 is verdedigbaar voor flink wat van die posts, maar een -1 ook voor een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (17x +3, 45x +2). Stellen dat een keuze pas op gaat onder door een als tweaker zelf gekozen omstandigheden is niet zomaar van toepassing of zelfs maar relevant. Daarbij lijken er daarvoor aannames te worden gedaan, zonder die te relateren aan wat er als onderbouwing in het nieuws staat.

Waarnemer in 'Nederlandse organisaties starten rechtszaak tegen blokkade Russische staatsmedia'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:50:
[...]

Een flink aantal heeft grof of lomp taalgebruik, en zoals je zelf ook al zegt zit er bij de meesten kwalitatief niet veel inhoud in. Een 0 is verdedigbaar voor flink wat van die posts, maar een -1 ook voor een aantal.
Grof of lomp taalgebruik is niet zomaar de reden dat tweakers -1 geven. Daarbij gaat de opmerking over het -1 uitdelen duidelijk ook over opmerkingen zonder grof of lomp taalgebruik. Het lijkt me dus redelijker om die opmerking iets meer op te vatten of diverse tweakers hier niet perse om het grof/lomp aan het minnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Lan Mandragoran schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:37:
[...]

Ik zie in de meeste van deze comments prima -1 scores hoor?
De comments die nog op -1 staan zijn; onnodig grofgebekt, slaan de plank compleet mis of een combinatie van beiden terwijl geklaagd wordt over moderatie van mensen - wat mis ik bv in deze comments, waarom zouden deze comments hoger dan een -1 moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Dazzler2120 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:24:
[...]

Ik zie in de meeste van deze comments prima -1 scores hoor?
De comments die nog op -1 staan zijn; onnodig grofgebekt, slaan de plank compleet mis of een combinatie van beiden terwijl geklaagd wordt over moderatie van mensen - wat mis ik bv in deze comments, waarom zouden deze comments hoger dan een -1 moeten zijn?

Bijvoorbeeld omdat ze geen van alle voldoen aan de definitie die Tweakers hanteert voor een -1?

"Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken."

Van die definitie wordt gewoon duidelijk afgeweken bij al deze beoordelingen. En dat omdat het allemaal zo grof is omdat er woorden instaan als wetgeving die "ruk" is, "bescherming van de domme burger", "bekrompenheid in Den Haag". Met meningmodden heeft het natuurlijk niets te maken :+ .

edit: eigenlijk precies zoals deze gebruiker mooi verwoordt --> R4gnax in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'

Nee. Je wordt gemind omdat je hen die gevoelig zijn voor deze verderfelijke praktijken gelijk stelt aan 'domme burgers' en hen marginaliseert ten faveure van je eigen gewin. Om te rechtvaardigen dat je een spelletje kunt spelen ben je bereidt anderen bloot te stellen aan zaken die hen aan de financiële afgrond kunnen brengen.

Puur meningmodden dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Lan Mandragoran op 23-05-2022 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Lan Mandragoran schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:31:
[...]

Van die definitie wordt gewoon duidelijk afgeweken bij al deze beoordelingen. En dat omdat het allemaal zo grof is omdat er woorden instaan als wetgeving die "ruk" is, "bescherming van de domme burger", "bekrompenheid in Den Haag". Met meningmodden heeft het natuurlijk niets te maken :+ .
Je ziet niet in dat deze dingen onnodig beledigend kunnen zijn, hoe deze berichten geen enkele toegevoegde waarde hebben en de plank totaal mis slaan?
edit: eigenlijk precies zoals deze gebruiker mooi verwoordt --> R4gnax in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België'

Nee. Je wordt gemind omdat je hen die gevoelig zijn voor deze verderfelijke praktijken gelijk stelt aan 'domme burgers' en hen marginaliseert ten faveure van je eigen gewin. Om te rechtvaardigen dat je een spelletje kunt spelen ben je bereidt anderen bloot te stellen aan zaken die hen aan de financiële afgrond kunnen brengen.

Puur meningmodden dus.
R4gnax krijgt in dit bericht zelf een -1, R4gnax in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België' - omdat hij beledigend is en klaagt over de moderatie van de voorganger & zichzelf

[ Voor 0% gewijzigd door Cloud op 25-05-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Dazzler2120 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:42:
[...]

Je ziet niet in dat deze dingen onnodig beledigend kunnen zijn, hoe deze berichten geen enkele toegevoegde waarde hebben en de plank totaal mis slaan?
Het merendeel is gewoon prima inhoudelijk. En de wat meer offtopic berichten kunnen op 0. Daar is namelijk precies een andere beoordeling voor uitgevonden.

Zoveel boeit het me verder niet, dus ik laat het hierbij. Kennelijk is meningmodden prima zolang er maar supererge krachttermen instaan als wetgeving die "ruk" is.
@R4gnax krijgt in dit bericht zelf een -1, R4gnax in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België' - omdat hij beledigend is en klaagt over de moderatie van de voorganger & zichzelf
Je mist het punt volledig. Ik quote de bevestiging dat hij een -1 uitdeelt vanwege zijn mening, en niet vanwege de supererge schuttingtaal. Wat precies mijn stelling bevestigde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08
dasiro in 'Europese privacytoezichthouders zijn tegen wetsvoorstellen anti-witwascontroles'

ik probeer inhoud aan te halen van de officiële press-release van de Europese Commissie en wordt gebombardeerd met -1 ongewensten. Als dit geen meningmodders zijn, dan weet ik het niet meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Ik zie een insinuatie dat tegenstanders van de betreffende wetgeving corrupt zouden zijn. Dergelijke argumenten voegen niets toe aan de discussie, sterker nog, het zijn drogredenen die de discussie verstoren. Je diskwalificeert namelijk tegenstanders zonder inhoudelijke argumenten en 'dwingt' hun eerst jouw drogredenen te ontkrachten voordat ze hun eigen inhoudelijke argumenten kunnen geven. Ik snap de -1 dus prima en kom zelf ook echt niet hoger dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
Dazzler2120 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:42:
@R4gnax krijgt in dit bericht zelf een -1, R4gnax in 'Diablo Immortal komt niet uit in Nederland en België' - omdat hij beledigend is en klaagt over de moderatie van de voorganger & zichzelf
Mwa; beledigend was het anders niet bedoeld.

De voorganger stond zwaar op -1 terwijl het gewoon een dig was op het "don't you guys have phones?" debakel en de fameuze come-back van onze gast in het rode shirt; en ik me oprecht afvroeg waarom dat nou een -1 verdiende.

Jammer dat mensen dat daarna verkeerd op gaan vatten en daarop ook -1 moderaties uit gaan delen. En ja; daarop heb ik inderdaad in een edit opgemerkt dat er een paar mensen lange tenen lijken te hebben. Is een tongue-in-cheek "of je snapt de referentie niet; of je hebt geen gevoel voor humor" nou serieus een belediging geworden? Zijn we echt zover afgezakt? Wow.

Als je het zakelijk wilt houden: wat je hier doet is een vorm van tu quoque waar je de credibiliteit van een argument onder uit probeert te halen door te pogen te laten zien dat de houder van het argument zich aan hetzelfde feit schuldig maakt. Beetje vuil, niet?
Lan Mandragoran schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:52:
Je mist het punt volledig. Ik quote de bevestiging dat hij een -1 uitdeelt vanwege zijn mening, en niet vanwege de supererge schuttingtaal. Wat precies mijn stelling bevestigde dus.
Ik had de post een -1 gegeven vanwege de schutting taal en het grof over één kam scheren en marginaliseren van een bevolkingsgroep die gevoelig is voor gokproblematiek en te boek stellen als 'domme burgers'. Dat valt gezien de grove toon toch vrij letterlijk onder belediging, zonder dat er sprake kan zijn van een speelse ondertoon, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:43
R4gnax schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:29:
[...]

Mwa; beledigend was het anders niet bedoeld.
...
Ik kan me voorstellen dat mensen de grap niet kunnen waarderen en zich beledigd voelen door het stukje "geen gevoel voor humor". Ik vind het zelf een flauwe grap, maar er kan nog wel een glimlach vanaf.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackbaby
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08 21:18
blackbaby in ''BOE wil 95"-oledpaneel met 8k-resolutie in productie nemen''

Ik ben wel aangedaan door dit soort kleinzerige moderatie. Ik begrijp dat moderatie bedoeld is om schadelijke content of offtopic content te weren uit een forum. Daarom zijn er regels opgesteld om deze moderatie-oefening makkelijker te maken. Maar in dit geval heb ik het reglement doornomen en niets gevonden waar ik zogenaamd het boekje te buiten ben gegaan.

Het is bovendien niet de eerste keer dat zulk moderatiegedrag opvalt. Vanals er een negatieve mening wordt gepost, mag men er vanuit gaan dat je mening de moderatie niet haalt. Als moderatoren de bedoeling nastreven om enkel positieve meningen aan te moedigen, dan denk ik dat zij de essentie van het reglement niet begrijpen.

Ik maak uiteraard ook wel fouten of foute aannames en speculaties. Maar als ik reactie ontvang van forum leden, dan ben ik de eerste om mijn post te herzien en te verbeteren. Dat kan altijd gebeuren. Maar moderatie moet mij de ook die korte tijd gunnen om zaken recht te zetten. Dat is hier naar mijn mening niet gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@blackbaby bedankt voor het melden. Als je jouw post (te) vluchtig leest lijkt de laatste zin seksistisch (de vrouw kan niets bedenken), terwijl jij bedoeld dat LG geen nuttige toepassing kan bedenken voor dit scherm. Overigens is het nogal logisch dat dit scherm niet voor de gemiddelde consument is, dus om die reden zou ik een 0 kunnen begrijpen.

Conclusie: jouw post wordt inderdaad fout gemodereerd, maar dit topic is er ook om dat soort zaken te melden. Als er structureel fout gemodereerd wordt wordt er ingegrepen door die mede-tweakers aan te schrijven.

Kleine edit: jouw oorspronkelijke post benoemde een "Chinese vrouw", wat ook verkeerd opgevat kan zijn. Een "persoon" was neutraler geweest en had waarschijnlijk de neiging om het te lezen als racisme of seksisme voorkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door AlphaRomeo op 24-05-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Deze comment biet echt geen toegevoegde waarde aan de discussie, een -1 lijkt mij prima te passen voor deze comment. "Goed van jou zeg!" 8)7
Dit soort ongefundeerde / slecht onderbouwde complottheorieën passen wat mij betreft prima in de -1 categorie?
Dit soort reacties, waar er feitelijk haat is om een bepaald geloof, zijn die -2 waardig?
downtime in 'Hack van Chinese politieservers legt mensenrechtenschendingen in Xinjiang bloot'
Eens

Edit: Deel van mijn bericht was weggevallen

[ Voor 8% gewijzigd door Dazzler2120 op 24-05-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Als iets geen toegevoegde waarde heeft is een 0 verdigbaar, aangezien het niet ongewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Meg schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:09:
Als iets geen toegevoegde waarde heeft is een 0 verdigbaar, aangezien het niet ongewenst is.
Uit het ModFAQ:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Met name de dikgedrukte gebieden past de comment okkies in 'Hack van Chinese politieservers legt mensenrechtenschendingen in Xinjiang bloot' prima in. Het enige nut van deze post is ofwel het frustreren of het irriteren van iemand? Anders zou je ook nog kunnen stellen dat het een misplaatste grap is.

Normaal gesproken wordt "Wat goed van jou!" toch wel gebracht als een sarcastische sneer ergens op. Totaal onnodig.
Een 0 is waar geen "kwaad" in de zin is, dat maak ik uit die comment niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Meg schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:09:
Dergelijk sarcasme zonder iets anders vind ik ongewenst, maar je kunt het ook af doen als irrelevant. Een -1 of een 0 dus, dat mag iedereen voor zichzelf nader bepalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Corona overal weer met geweld bij moeten sleuren met bijbehorende complottheorieën is ongewenst, niet eens meer off-topic.

@Meg zullen we ons verder focussen op gevallen die duidelijk fout zijn en niet de randgevallen op de grens tussen -1 en 0 op blijven zoeken?

[ Voor 14% gewijzigd door AlphaRomeo op 24-05-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +2. De reactie is een eigen gekozen vergelijking, zonder relevantie met de bestaande onderbouwing in het nieuws aan te tonen.
synoniem in 'Hoge Raad: Instagram-account is geen voorwerp dat in beslag genomen kan worden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 14:39
Een vraag over de -1 op Skit3000 in 'Starlink komt met maandelijks opzegbaar For RV-abonnement voor mobiel gebruik' en mijn opvolgende reactie. Het bericht en topic gingen over de aanschafkosten van een Starlink dish. Ik vergelijk dat met de kosten in mijn eigen situatie om een ADSl-kabel naar mijn woning te krijgen en verwijs zelfs nog naar een bron die dit bevestigt.

Is -1 in jullie ogen een terechte score? Het zou voor mij heel behulpzaam zijn als mensen bij een -1 of +3 score in één zin aan moeten geven waarom dit volgens hen zo is, want we zien nu alleen het resultaat van een zwarte doos zonder te weten wat de gedachtegang er van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Skit3000 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:46:
Een vraag over de -1 op Skit3000 in 'Starlink komt met maandelijks opzegbaar For RV-abonnement voor mobiel gebruik' en mijn opvolgende reactie. Het bericht en topic gingen over de aanschafkosten van een Starlink dish. Ik vergelijk dat met de kosten in mijn eigen situatie om een ADSl-kabel naar mijn woning te krijgen en verwijs zelfs nog naar een bron die dit bevestigt.

Is -1 in jullie ogen een terechte score? Het zou voor mij heel behulpzaam zijn als mensen bij een -1 of +3 score in één zin aan moeten geven waarom dit volgens hen zo is, want we zien nu alleen het resultaat van een zwarte doos zonder te weten wat de gedachtegang er van is.
Je staat nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 14:39
Ik was er schijnbaar te vroeg bij, sorry.

Blijft wel dat ik het fijn zou vinden als er meer inzicht komt in wanneer en waarom mensen extremen modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:43
Naafkap in 'Naar de bliksem: het einde nadert voor Apple-connector Lightning'

Volgens mij een on-topic reactie. Waar de 7 -1gevers mee bezig zijn is niet objectief modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom dit on topic is:

ThanosReXXX in 'PS3-games op PlayStation Plus Premium krijgen geen dlc'

Terwijl het feitelijk onjuiste informatie is. De dlc van de xbox 360 tijd is niet gratis, die dien je nog steeds aan te schaffen.

Mijn bericht daarop wordt als offtopic gekenmerkt, maar volgens mij is dit nou juist on topic:

Verwijderd in 'PS3-games op PlayStation Plus Premium krijgen geen dlc'

Lijkt mij vooral meningmodden dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:37

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik zou in dit geval, gezien het een incorrecte sneer is (niet eens een opmerking) eerder een -1 zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Pagina: 1 ... 84 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2