Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 85 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dazzler2120 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:19:
Ik zou in dit geval, gezien het een incorrecte sneer is (niet eens een opmerking) eerder een -1 zeggen...
Mwa, dat vind ik nog wel meevallen. Een dergelijke reactie is natuurlijk ook wel te verwachten op het moment dat iemand 'zouden ze ook op websites moeten doen' zegt. ;)

ilfamo in 'Rechter: Buma/Stemra moet optreden tegen Spotify-gebruik in winkels en horeca' deze reactie, idem.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 25-05-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tintel in 'Rechter: Buma/Stemra moet optreden tegen Spotify-gebruik in winkels en horeca'

Hoe is een aanname (onderbuikgevoel) zonder bronnen of onderbouwing +2?

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 25-05-2022 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Een +3 lijkt me wat hoog: Jeroenneman in 'Tweakers heeft voor 2022 een stageplek in het testlab beschikbaar'
Marsjee in 'Tweakers heeft voor 2022 een stageplek in het testlab beschikbaar'

Verder zou het nog steeds een goed idee zijn om op dergelijke nieuwsberichten de reactie uit te zetten, want het is zoals in de reacties wordt aangegeven iedere keer dezelfde onnodige discussie.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
ToolkiT in 'Dyson werkt aan autonome robot die huishoudtaken kan uitvoeren'

Het is een beetje snel, maar dit bericht wint heel snel aan populariteit en de vraag is waarom. Zo kan ik ook wel bij ieder artikel gaan zetten “xyz is onbetrouwbaar”. Zonder onderbouwing is deze reactie niet meer dan een 0 waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar deze post is niet ongewenst wat mij betreft: novasurp in 'Politici VS vragen Google locatietracking te stoppen wegens vervolging abortus'. Het onderwerp blijkt nogal heftige emoties op te roepen uit beide kampen, er zijn meer moderaties die even objectief nagekeken mogen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dit soort berichten schofferen mensen die ooit met een enorm moeilijke keuze als abortus te maken hebben gehad ondanks de /sarcasm. Dit kan ook beschaaft en netjes. Wat mij betreft een dikke -1.

Sp3ci3s8472 in 'Politici VS vragen Google locatietracking te stoppen wegens vervolging abortus'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Nijl in 'Dyson werkt aan autonome robot die huishoudtaken kan uitvoeren'

Dat laatste stukje, kan dat zomaar? Tevens mag er naar de +3 stemmer worden gekeken

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceruleanlagoon
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Arnoud Engelfriet in 'Politici VS vragen Google locatietracking te stoppen wegens vervolging abortus'

Dit lijkt me een -1. Onvriendelijk karakter en belediging van andere tweaker: 'wat ben je een naar mens.', 'Ik walg van de vrouwenhaat die druipt van je bericht.' Aangeven dat er niet inhoudelijk wordt gereageerd. En verder wat overeenkomt met: een andere tweaker oproepen om zichzelf -2 te modereren omdat een -1 schijnbaar niet laag genoeg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Kdenlive 22.04.1'

Mijn reactie voegt wel wat toe, maar ik weet niet of mijn reactie nu wel een +2 waard is, zeker niet nu de auteur het artikel gecorrigeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47

jdh009

FP ProMod
Is dit serieus ongewenst of irrelevant? lijkt me gewoon +1.
jdh009 in 'Windows 11-testbuild toont Office 2021-abo in systeeminstellingen'
TheVivaldi schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:11:
TheVivaldi in 'Kdenlive 22.04.1'

Mijn reactie voegt wel wat toe, maar ik weet niet of mijn reactie nu wel een +2 waard is, zeker niet nu de auteur het artikel gecorrigeerd heeft.
Dit is de eerste keer dat ik iemand zie die zijn eigen reactie lager zou willen hebben. Ik kan me wel enigszins voorstellen dat het als informatief gezien kan worden, zeker als, zoals je zelf aangeeft, dit in eerste instantie ontbrak in het artikel zelf. Het lijkt me geen reactie die perse in 'geachte redactie' had gemoeten en daardoor op die plaats irrelevant is zou zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door jdh009 op 27-05-2022 17:06 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
jdh009 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:10:
Dit is de eerste keer dat ik iemand zie die zijn eigen reactie lager zou willen hebben. Ik kan me wel enigszins voorstellen dat het als informatief gezien kan worden, zeker als, zoals je zelf aangeeft, dit in eerste instantie ontbrak in het artikel zelf. Het lijkt me geen reactie die perse in 'geachte redactie' had gemoeten en daardoor op die plaats irrelevant is.
Bedankt voor je reactie. Het is niet de eerste keer dat ik mijn eigen reactie meld voor een lagere beoordeling. Ik probeer gewoon zo goed mogelijk te modereren, dus ook op mijn eigen reacties ben ik kritisch indien nodig. Zo af en toe meld ik me dus ook als ik vind dat mijn reactie te hoog beoordeeld is.

Nu het artikel is gecorrigeerd, vind ik de +2 te hoog omdat er nu niets meer in mijn reactie staat dat een “nuttige aanvulling” is op het artikel, een vereiste voor +2. Mijn reactie is daarmee niet irrelevant en dus 0, maar ik zou pleiten voor +1, waar-ie nu ook op staat.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVivaldi op 27-05-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

kodak

FP ProMod
De 24x -1 die deze reactie daarheen modden mogen ook wel gecontroleerd worden op mismodden. Dat iemand het niet eens is om bepaalde redenen iets kan zijn gedaan maakt de reactie zelf niet ongewenst. Er is niet aangegeven met welk doel het werd opgeslagen, dat github het een fout noemt wil niet zeggen dat er geen doel was. Dat maakt het geen fout antwoord,
OttoRocketman in 'Hackers stalen in april wachtwoordhashes en mailadressen van 100.000 npm-users'
Not Pingu in 'Hackers stalen in april wachtwoordhashes en mailadressen van 100.000 npm-users'

De reactie daarop lijkt me dan weer echt geen +2 waard. Niet informatief als het nieuws zelf al duidelijk maakt dat het ongewenst is.
Puddi Puddin in 'Hackers stalen in april wachtwoordhashes en mailadressen van 100.000 npm-users'

[ Voor 47% gewijzigd door kodak op 28-05-2022 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik denk dat je deze bedoeld @kodak: Not Pingu in 'Hackers stalen in april wachtwoordhashes en mailadressen van 100.000 npm-users'

Maar het is wel heel foute informatie, waardoor een 0 echt wel het maximale is als je het mij vraagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Met enige regelmaat zie ik berichten voorbijkomen waarin wordt gesuggereerd extra onderzoek te doen, moderatierechten in te trekken of een andere straf uit te delen.

Mag ik een ieder nogmaals vriendelijk wijzen op de "let op" in dit topic? Eventuele sancties zijn altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden. Hier op aandringen heeft geen zin. Je mag er vanuit gaan dat de crew zijn best doet om mismoderaties aan te pakken en dat er achter de schermen tegen opzettelijke mismoderaties wordt opgetreden.

Zelf een straf of maatregel bedenken of opperen zorgt er met regelmaat voor dat de sfeer in dit topic er niet beter op wordt. We weten allemaal dat mismoderaties frustrerend kunnen werken. Laten we eventuele frustratie niet nog erger maken door er hier op door te gaan maar gezamenlijk onze energie steken in het zorgen dat mismoderaties zo weinig mogelijk impact hebben. Dat houdt dit topic en het modereren zo prettig mogelijk voor iedereen. Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:01:
Ik denk dat je deze bedoeld @kodak: Not Pingu in 'Hackers stalen in april wachtwoordhashes en mailadressen van 100.000 npm-users'

Maar het is wel heel foute informatie, waardoor een 0 echt wel het maximale is als je het mij vraagt.
Ik vind deze dermate fout dat een -1 geoorloofd is. Er is nooit, maar dan ook echt nooit, een reden om credentials clear text op te slaan en al helemaal niet voor "support" redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Zie reactie van Bor.

@Verwijderd lijkt me een pure meningmod.

[ Voor 52% gewijzigd door Meg op 28-05-2022 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Of is het een troll en daarmee --1? Een RS232 connectie is "dom" en kent dit soort notificaties niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:25:
[...]

Of is het een troll en daarmee --1? Een RS232 connectie is "dom" en kent dit soort notificaties niet.
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:50:
[...]

Ik vind deze dermate fout dat een -1 geoorloofd is. Er is nooit, maar dan ook echt nooit, een reden om credentials clear text op te slaan en al helemaal niet voor "support" redenen.
Dat is meningmodden. Debug functionaliteiten en andere mogelijkheden die opslag mogelijk maken bestaan niet alleen voor de mogelijkheden of bedoelingen die wenselijk zijn voor tweakers. Het gaat er bij de vraag waarom een bedrijf het doet dus om wat er binnen het bedrijf toen een goed idee leek om het te doen, niet wat ze nu of als tweakers als mening hebben.
Waarbij het bedrijf ook tot nu toe alleen maar stelt dat ze het nu als fout zien, zonder uitleg te geven waarom toen de keuze werd gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door kodak op 29-05-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie krijgt 21x +2, maar lijkt gemodereerd te worden op informatie die niets meer met het onderwerp Google werkt aan ontwerp te maken heeft. Het lijkt meer op plussen omdat iemand opmerkingen over een ander bericht heeft, die ook maar wat over een kam lijkt te scheren omdat het kan (zoals persoon komt uit een bepaalde staat met suggestie bepaalde gedachten)
pagani in 'Google werkt aan snurk- en hoestdetectie in gezondheidsapp'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
divvid in 'Gerucht: iOS 16 krijgt wallpapers met widgetfuncties op lockscreen'

Dit heeft 0,000000 te maken met het onderwerp in het artikel, dus ik snap totaal niet waar die +2-score vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Gadget Freak in 'Smartphonemaker populair? Dan zijn de oordopjes minder open'

De +2 stemmers zijn volgens mij pure meningmods, verder is het niet meer dan een -1 door het moderatie geklaag en het feit dat dit soort reacties onder elk Plus-artikel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
+3 (13x) lijkt me overdreven voor een vaker gegeven onderbouwing bij een stelling die weinig op de verplichting van het nieuws in gaat.
Chris_147 in 'Apple moet reageren op aanklacht van maker jailbreaksoftware Cydia'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Meg schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:53:
Gadget Freak in 'Smartphonemaker populair? Dan zijn de oordopjes minder open'

De +2 stemmers zijn volgens mij pure meningmods, verder is het niet meer dan een -1 door het moderatie geklaag en het feit dat dit soort reacties onder elk Plus-artikel komen.
Staat inmiddels weer op 0, heeft ook een aantal +3 stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
mutley69 in 'GPD kondigt geüpgradede Android-gaminghandheld XP Plus aan'

Dit lijkt me een prima vraag, maar zal wel per ongeluk een 0 hebben gekregen omdat diverse andere reacties net boven deze wel offtopic zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 31-05-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Honor kondigt 70- en 70 Pro-smartphones aan in China'

Dit is inderdaad niet geheel ontopic, maar ik heb toch niks raars gezegd waardoor ik een -1 verdien? Het was een serieuze vraag, omdat ik uit mijn hoofd niet zoveel 8"-telefoons kan bedenken.

[ Voor 18% gewijzigd door TheVivaldi op 31-05-2022 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:26:
mutley69 in 'GPD kondigt geüpgradede Android-gaminghandheld XP Plus aan'

Dit lijkt me een prima vraag, maar zal wel per ongeluk een 0 hebben gekregen omdat diverse andere reacties net boven deze wel offtopic zijn.
Dat denk ik ook. De reactie staat op +1 inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptkid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
EnigmaNL in 'Europese consumentenorganisaties pleiten voor verbod op 'misleidende' lootboxes'

3* een +2 , mis ik iets of is dat tegen de regels in.

[ Voor 19% gewijzigd door Scriptkid op 31-05-2022 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:42

Dazzler2120

FP ProMod

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Apache in 'Studio achter Euro Truck Simulator 2 brengt Rusland-dlc voorlopig niet uit'

Ik snap dat Putin niet de populairste persoon is op het moment, maar dan nog hoeft dit soort haatdragende berichten wat mij betreft niet. Kan deze naar -2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Technomania

Huiskamer verslaafde.

CH4OS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:23:
Apache in 'Studio achter Euro Truck Simulator 2 brengt Rusland-dlc voorlopig niet uit'

Ik snap dat Putin niet de populairste persoon is op het moment, maar dan nog hoeft dit soort haatdragende berichten wat mij betreft niet. Kan deze naar -2?
Persoonlijk vind ik -1 passender.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
corset in 'Tweakers’ overstap naar advertenties zonder thirdpartytracking is een feit'

De tweakers fanboys zijn weer goed aan het modden.. 15x -1? Sorry, maar het is on topic en dus gewoon een +1

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Technomania schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Persoonlijk vind ik -1 passender.
En als het over rutte gaat? Wilders? Etc? Je zou verwachten dat er dan 1 lijn wordt getrokken. Maar dat is zeker richting Rusland niet het geval.

Ik vind het zelf een -2. Het voegt totaal niks toe, is gewoon een troll.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

corset schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:03:
[...]

En als het over rutte gaat? Wilders? Etc? Je zou verwachten dat er dan 1 lijn wordt getrokken. Maar dat is zeker richting Rusland niet het geval.

Ik vind het zelf een -2. Het voegt totaal niks toe, is gewoon een troll.
Dan had ik een -1 ook passender gevonden maar blijkbaar verschillen we dus van mening. Maar, het niet aan ons om een -2 te geven dus ik zie vanzelf wel of post straks niet meer zichtbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Kan iemand hier eens naar kijken, een aantal hele vreemde off topic moderaties, terwijl het zeker niet offtopic was.

Dennism in 'GeForce RTX 3090 Ti - Vier dure videokaarten vergeleken'
Dennism in 'GeForce RTX 3090 Ti - Vier dure videokaarten vergeleken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
SkiFan in 'Minisforum brengt UM560-mini-pc met AMD Ryzen 5 5625U-hexacore uit'

Ze leveren ook vanuit Duitsland, dus zijn reactie klopt niet helemaal en is dus geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Wilt een mod naar de moderaties kijken hier, zijn een paar figuren die -1 modden voor ontopic berichten omdat ze het niet eens zijn.

Benjamin- in 'GPD kondigt geüpgradede Android-gaminghandheld XP Plus aan'

Staan niet allemaal op -1, en het lijken 2 gebruikers te zijn.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@Benjamin- alleen de tweede reactie heeft nog wat hulp nodig en verder hoeven het niet twee mensen te zijn hoor. Een "ervaren" moderator heeft een weging van twee (en dat zie ook als twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt +2 (17x +3 84x +2) te krijgen voor twee meningen. Bij de stelling dat veel Franse gamers hetzelfde zouden voelen ontbreekt onderbouwing en negeert hoe men in dat land met taal om gaat. De lijst aan vertalingen is zelf bedacht en lijkt nogal selectief gekozen om de stelling te onderbouwen of grappig te doen.
Unrealiac in 'Frankrijk doet Engelse gametermen bij overheidscommunicatie in de ban'

[ Voor 19% gewijzigd door kodak op 31-05-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Een +2 geven voor twee allinea's in de vorm van ik wil het graag hebben over wat we hier doen, want daar heb ik een mening over lijkt me ook wat ver gezocht. Wat vervolgens gebruikt lijkt te worden om een mening van een eigen voorkeur te geven.
Verschillende personen gaan hoe dan ook verschillend met taal om, dat is op zich niet bijzonder om dat te noemen of daarin een mening voor of tegen te hebben. Dat lijkt hooguit +1.

kiang in 'Frankrijk doet Engelse gametermen bij overheidscommunicatie in de ban'

[ Voor 7% gewijzigd door kodak op 31-05-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

De tweede staat goed, de eerste gaat lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit lijkt me ook eerder een +1 dan een +2 (7x +3, 19x +2). De reactie is een mening die je hoe dan ook uit het nieuws kan concluderen, anders was er geen bezwaar nodig. Daarbij is daarop een mening hebben of dat goed of fout is ook geen reden om het te plussen.
Triblade_8472 in 'Gemeente Enschede moet boete van 600.000 euro voor wifi-tracking alsnog betalen'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Meg schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:25:
@Benjamin- alleen de tweede reactie heeft nog wat hulp nodig en verder hoeven het niet twee mensen te zijn hoor. Een "ervaren" moderator heeft een weging van twee (en dat zie ook als twee).
Ah oke, nooit geweten, dacht altijd dat dit een verborgen weging was. Thanks.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'Mojang Studios komt met Ice Age-dlc voor Minecraft' is geen +3 of +2. Er staat momenteel geen ontopic reactie onder het item :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Anonymoussaurus in ''WhatsApp werkt aan optie om tekstberichten te wijzigen''

Die huidskleurfunctie blijkt alleen in de bèta te zitten, dus het lijkt me gewoon ontopic, evenals de reactie eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://tweakers.net/nieu...ction=17571090#r_17571090

Strategisch minder zichtbaar gemaakt terwijl het zeker terzake is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GameNympho
  • Laatst online: 22:39
Ik denk niet dat dit er tussen hoort van deze scammer @Zixin01
Zixin01 in 'Tweakers heeft voor 2022 een stageplek in het testlab beschikbaar'

Begin tekst; Gegroet iedereen op dit forum, mijn naam is Chiara uit Verona in Italië. Ik leefde 8 jaar gelukkig met mijn man met mijn kinderen totdat de dingen veranderden omdat mijn man een dame ontmoette die klant was op zijn werk.

Thnx @Technomania en sorry voor het verkeerd plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door GameNympho op 01-06-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

GameNympho schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:31:
Ik denk niet dat dit er tussen hoort van deze scammer @Zixin01
Zixin01 in 'Tweakers heeft voor 2022 een stageplek in het testlab beschikbaar'

Begin tekst; Gegroet iedereen op dit forum, mijn naam is Chiara uit Verona in Italië. Ik leefde 8 jaar gelukkig met mijn man met mijn kinderen totdat de dingen veranderden omdat mijn man een dame ontmoette die klant was op zijn werk.
Daarvoor is dit topic bedoeld denk ik.
Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*

Heb hem al gemeld.

Edit: Geen sorry nodig hoor (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 19:17

thof

FP ProMod
Redwood in 'F1 TV Pro krijgt Nederlands commentaar van Viaplay-commentatoren'
Deze heeft wat +3's en +2's gehad, dat lijkt mij wat te veel van het goede voor een nette rant.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Als mijn reactie offtopic is - wat het niet is volgens mij niet is - en zeker niet ongewenst(!) Meg in 'Belgische defensie gaat 300 Huawei-wifihotspots vervangen door ander merk' waarom is deze dan informatief? mphilipp in 'Belgische defensie gaat 300 Huawei-wifihotspots vervangen door ander merk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Een herhaling van wat in het nieuws staat is geen +2 waard.
Z80 in 'Nederlandse politie verstoort infrastructuur van FluBot-Android-malware'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Meg schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:12:
Als mijn reactie offtopic is - wat het niet is volgens mij niet is - en zeker niet ongewenst(!) Meg in 'Belgische defensie gaat 300 Huawei-wifihotspots vervangen door ander merk'
Het kan zijn dat je lager waardering krijgt omdat je discussie start dat iets ongewenst zou zijn, wat niet in het nieuws en niet in de bron valt te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

kodak schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Het kan zijn dat je lager waardering krijgt omdat je discussie start dat iets ongewenst zou zijn, wat niet in het nieuws en niet in de bron valt te lezen.
Dat maakt het dan nog steeds ongewenst met een -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Meg schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:53:
[...]Dat maakt het dan nog steeds ongewenst met een -1.
Dat hangt er vanaf wat tweakers er in lezen. Er kan namelijk gelezen worden dat je beschuldigend aan het suggereren bent dat iets volgens anderen niet zou mogen. Dat is waarschijnlijk niet voor iedereen zomaar gepast, als daar geen aanleiding toe is via het nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
n4m3l355 in "Volkskrant: AIVD gebruikte omstreden NSO-hackingtools bij opsporing Ridouan T.":
Natuurlijk wist ze wel dat dit gebruikt werd, maar wilde ze hier weer niet op antwoorden. En nu is ze minister van Defensie, drie maal raden wanneer morgen weer vragen gesteld worden door de diverse kamer leden dat ze weer geen antwoord wilt geven. Totaal onbetrouwbaar deze Ollongren en D66.
Dat je Ollongren hierdoor onbetrouwbaar vindt, daar is iets voor te zeggen. Stellen dat D66 "totaal onbetrouwbaar" is, lijkt me een reden voor een -1: daar moet je toch écht met een sterker argument voor komen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:01

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Nas T schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:48:
n4m3l355 in "Volkskrant: AIVD gebruikte omstreden NSO-hackingtools bij opsporing Ridouan T.":

[...]

Dat je Ollongren hierdoor onbetrouwbaar vindt, daar is iets voor te zeggen. Stellen dat D66 "totaal onbetrouwbaar" is, lijkt me een reden voor een -1: daar moet je toch écht met een sterker argument voor komen.
Jammer dat die reactie 3x +3 krijgt, anders zou ie nu goed staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Militia Pilot schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:00:
[...]

Jammer dat die reactie 3x +3 krijgt, anders zou ie nu goed staan.
Dat staat hij nu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Nas T schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:48:
[...]
Het is een gechargeerde opmerking, relevant is hij niet zeker niet zonder onderbouwing, maar ik vind het ook niet nodig. Ongewenst vind ik deze reactie niet, het lijkt wel een serieuze poging om deel te nemen aan de discussie, weliswaar met kroegargumentatie, maar geen 'afvalputje' materiaal zoals de FAQ dat omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sage in 'Goedkoop B660-moederbord uit China - Doen of niet doen?'

Dat lijkt me geen +2 waard, laat staan een +3. Dat is puur meningmodden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie krijgt 0 (30x 0, 6x -1) maar is een mening die prima inhoudelijk en met onderbouwing op het nieuws in gaat. Dat 36x naar beneden modden lijkt daarmee op meningmodden.
Rhinosaur in 'Ring verhoogt prijzen van Basic-abonnement met dertig procent'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

IMHO zeker geen -1: adje123 in 'Volkskrant: AIVD gebruikte omstreden NSO-hackingtools bij opsporing Ridouan T.'

Hij reageert gewoon rationeel juridisch fundamenteel.

[ Voor 17% gewijzigd door JT op 02-06-2022 21:42 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Magic in 'FCC-keuring toont Sonos Sub Mini-subwoofer met rond ontwerp'

Ik mis de informatieve meerwaarde op dit bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
+2 (11×+2 2x+3) voor een offtopic reactie lijkt me niet redelijk.
denonman1 in 'SNS Bank, ASN Bank en RegioBank hebben storing - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Zag dat een hoop nog niet juist was gemod:

Ontopic want gaat gewoon om de grote concurrent en over de betrouwbaarheid. Natuurlijk mag je een andere conclusie trekken, maar mijn post is op basis van feiten van mislukte producten.

De post waar ik op reageer mag absoluut een -1, en dit terwijl hijzelf incorrect las (zie zijn reactie)
Wederom iemand mag het oneens met mijn mening zijn, maar het is geen flamebait, en bevat geen onwaarheden.

En hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

De reacties zijn meer dan 48 uur oud, modereren is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
[micro] in 'HP start verkoop Dev One-laptop met Pop_OS voor 1099 dollar'

Geen +2.

TheVivaldi in 'HP start verkoop Dev One-laptop met Pop_OS voor 1099 dollar'

Ja, ik snap dat het een beetje N=1 is, maar in de reacties boven mij lees ik precies hetzelfde en die krijgen wél +1. Ik zou het wel zo eerlijk vinden als we één lijn trekken: óf alle soortgelijke reacties ook op 0 óf mijn reactie op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me eerder -1. Alleen maar omdat de tweaker twee bekende bedrijven kan noemen die waarde in NFTs zien doet de tweaker suggestief alsof NFTs geen ander doel hebben dan illegale pyramid/ponzi schemes.

Daarbij lijkt de vraag of NFTs geen ander doel hebben dan pyramid/ponzi schemes zomaar bij het nieuws getrokken omdat iemand verdacht is van iets anders. De tweaker geeft zelf geen enkele onderbouwing waarom deze het zomaar gaat vergelijken, om de vraag te kunnen stellen of NFTs geen ander doel hebben dan pyramid/ponzi schemes.

Ook is het niet zomaar on-topic door de vraag. Het nieuws is dat iemand verdacht is zichzelf op illegale manier rijker te maken. Maar dat is hoe dan ook niet zomaar hetzelfde als iets anders illegaals, zoals pyramid/ponzi schemes. Dan kan er misschien nog genoemd worden dat de tweaker misschien zou bedoelden dat NFT geen goed doel dienen of dat er geen legale zaken mee worden gedaan, maar door te doen alsof er kennelijk alleen al waarde in zien (zoals de genoemde bedrijven doen) al niet naar de wens is, lijkt het meer om de mening te gaan om hoe dan ook te kunnen klagen door er suggestief naar te vragen.

Android Cpt in 'Oud-medewerker nft-marktplaats OpenSea opgepakt vanwege handel met voorkennis'

[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 03-06-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Een zo te zien oprechte vraag aangevuld met een observatie en een relatie tot het nieuwsitem. Ik zie daar geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:18:
[...]

Een zo te zien oprechte vraag aangevuld met een observatie en een relatie tot het nieuwsitem. Ik zie daar geen -1.
Wat is er oprecht aan als iemand kennelijk zomaar aan het beschuldigen is en zaken op een hoop aan het gooien is om een mening te hebben die ook geen duidelijke relatie met het nieuws over handelen met voorkennis heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:22:
[...]

Wat is er oprecht aan als iemand kennelijk zomaar aan het beschuldigen is en zaken op een hoop aan het gooien is om een mening te hebben die ook geen duidelijke relatie met het nieuws over handelen met voorkennis heeft?
Wie wordt er daadwerkelijk beschuldigd in die post anders dan dat de user een vraag stelt op basis van zijn observatie?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 03-06-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:23:
[...]

Wie wordt er daadwerkelijk beschuldigd in die post anders dan dat de user een vraag stelt op basis van zijn observatie?
De uitgebreide onderbouwing schrijf ik hier niet voor niets. Slechts een stelling nemen en niet onderbouwen klinkt me niet als een redelijke discussie of iets wel of niet de huidige moderatie waard is.
Ik hoop dat je je eigen standpunt hier inhoudelijk wil vergelijken.

[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 03-06-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:32
Beide reacties zijn foutief en behoren dan ook zeker geen hoge score te hebben. Helaas gaat de hele keten er snel mee aan de haal.

Zowel het toenmalige USB voorstel als het huidige voorstel hebben ingebouwde provisies om de technologie na een aantal jaren opnieuw te beoordelen. De verplichting van Micro USB is er nooit gekomen omdat de industrie toch mee bewoog na het dreigement van verplichting.

novasurp in ''Europese wetgevers staan op het punt om USB-C voor smartphones te verplichten''

WoutervOorschot in ''Europese wetgevers staan op het punt om USB-C voor smartphones te verplichten''

Er is overigens wel sprake van een recentere ontwikkeling op het gebied van een USB C poort op de laders zelf. De inhoud hiervan is me minder bij gebleven, maar ik meen dat die tekst zich potentieel ook leende voor kleinere apparaten.

[ Voor 17% gewijzigd door Soru op 03-06-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Sympathieke reactie, maar wat betreft waarde voor de discussie zie ik er geen +2 in:

cyclone in 'NS zet treinsimulator op stations om nieuw personeel te werven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:05
Kan iemand mij uitleggen wat hier offtopic aan is?

Naafkap in ''Europese wetgevers staan op het punt om USB-C voor smartphones te verplichten''

En wat hier +2 aan is?
sypie in ''Europese wetgevers staan op het punt om USB-C voor smartphones te verplichten''

[ Voor 29% gewijzigd door Naafkap op 04-06-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'HP start verkoop Dev One-laptop met Pop_OS voor 1099 dollar'

Zijn vergelijking is oneerlijk, dus waarom zou ik dat niet mogen benoemen? Een -1 lijkt me toch echt te straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

adje123 in ''Meta zou WhatsApp terugtrekken uit Nederland bij verplichte encryptie-backdoor''

Een beschuldiging van corruptie zonder bewijs lijkt me geen +2, laat staan een +3, maar eerder een -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Een reactie met alleen 'ok' lijkt mij niet ongewenst: FritsBruin18 in ''Meta zou WhatsApp terugtrekken uit Nederland bij verplichte encryptie-backdoor''

Verder zijn er daar meer reacties die puur op mening gemodeerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Meg schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:45:
Een reactie met alleen 'ok' lijkt mij niet ongewenst: FritsBruin18 in ''Meta zou WhatsApp terugtrekken uit Nederland bij verplichte encryptie-backdoor''

Verder zijn er daar meer reacties die puur op mening gemodeerd worden.
Het reactiesysteem is bedoeld om over het nieuwsbericht te discussiëren, deze reactie voegt in het geheel niets aan die discussie toe en bestaat enkel uit een loze kreet. Een -1 is hier geen verkeerde moderatie score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Santford schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:56:
[...]
Het reactiesysteem is bedoeld om over het nieuwsbericht te discussiëren, deze reactie voegt in het geheel niets aan die discussie toe en bestaat enkel uit een loze kreet. Een -1 is hier geen verkeerde moderatie score.
Als je het op die manier bekijkt heb je inderdaad gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biteMark
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 12:19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Meg schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:56:
[...]

Als je het op die manier bekijkt heb je inderdaad gelijk.
Vind ik niet. Het voegt niks toe aan de discussie, maar het gaat geen enkele grens over, dus ik vind dat zo'n reactie gewoon een 0 waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik kan er momenteel niet meer dan een -1 van maken en dan vooral door deze zin:
edit: 'ongewenst' mod? Geen nuttige bijdrage aan de discussie? Het lijkt me toch een valide punt, wellicht Scamsung fanboys in de zaal? :)
Verder is het gebruik van 'Scamsung' in plaats van 'Samsung' voor mij ook een reden voor een punt aftrek en zou je dan in mijn ogen nog steeds niet hoger dan een 0 komen.

Edit: Naar de +3 stemmer mag wel gekeken worden, dat is puur meningmodden.

[ Voor 5% gewijzigd door Meg op 04-06-2022 17:04 . Reden: Update toegevoegd over een +3 stemmer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is niet meer dan een troll met opmerkingen als "Scamsung" en daarmee niets anders dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Blue-eagle in ''Meta zou WhatsApp terugtrekken uit Nederland bij verplichte encryptie-backdoor''

Prima om niet te geloven, doe ik ook niet. Maar dit is wel keihard -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Daar is nog wel wat hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
darkjeric in 'Bitwarden 2022.05.0' lijkt mij een prima +1 ipv +3 of +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vervolgens krijg ik hier ook -1 voor. Lijkt mij niet de bedoeling:

Verwijderd in 'Sniper Elite 5 - Hitman in de Tweede Wereldoorlog'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

@Verwijderd lees de topicwarning nog even door aub.
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Militia Pilot schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:19:
@Verwijderd lees de topicwarning nog even door aub.

[...]
Ik meld het 4 uur later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Verwijderd schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:20:
[...]

Ik meld het 4 uur later...
Sorry, vanwege dat het al eerder is voorgekomen spring ik te snel naar conclusies, my bad.
Pagina: 1 ... 85 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2