Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 67 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Technomania schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:29:
[...]

De +3tjes gaan snel. Aantal is inmiddels meer dan verdubbeld.
WTF! Van 22x +3 naar 59x +3 in nog geen 5 minuten... :X :X :X

Daar mag wel eens écht goed naar gekeken worden idd....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 18:21

Technomania

Huiskamer verslaafde.

wildhagen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:30:
[...]

WTF! Van 22x +3 naar 59x +3 in nog geen 5 minuten... :X :X :X

Daar mag wel eens écht goed naar gekeken worden idd....
Die krijgen wij niet meer op de juiste score.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vrees het ook niet. Hier is denk ik de Fixatie-hamer voor nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Intussen zelfs 195x +3, hoewel dat niet zegt dat er 195x op +3 geklikt is, maar wel veel, ja.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 02-12-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Een mooie kans voor de mods om de mismidders aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En inmiddels bestaat de helft van de reacties onder de newspost over Plus ipv over het onderwerp...

Tsja. Dit is dus wat er gebeurt als je niet ingrijpt. Escalatie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:29:
En inmiddels bestaat de helft van de reacties onder de newspost over Plus ipv over het onderwerp...

Tsja. Dit is dus wat er gebeurt als je niet ingrijpt. Escalatie.
Elke aangelegenheid die men kan aangrijpen om kritiek te leveren op de Plus artikelen zal men ook niet ongemoeid laten. Dus dat dat gebeurd verbaasd mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:16

Smoke

Maverick Reploid

DrBackBeat in 'nieuws: Meta: Belarussische geheime dienst zette nepaccounts i...

Nog wat redactiecommentaar dat zeker geen +2 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En inhoudelijk ook nog eens onjuist, want verouderde benaming. Ook in Nederland is Belarus tegenwoordig de gangbare naam.

Maximaal een 0 dus, zeker geen +2 of zelfs +3 idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Help!!!! in 'nieuws: Microsoft breidt instellingen Start en taakbalk uit in p...

Ook dit lijkt me geen 21x +2, laat staan 23x (!) een +3. Een +1 lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:41
Joeri.Bijlsma in 'nieuws: Namaakversies CoronaCheck en Scanner-app sturen QR-...
Mijn moderatie heeft dit van een +3 naar een +2 gedrukt maar alsnog lijkt me dat veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

milo526 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:42:
Joeri.Bijlsma in 'nieuws: Namaakversies CoronaCheck en Scanner-app sturen QR-...
Mijn moderatie heeft dit van een +3 naar een +2 gedrukt maar alsnog lijkt me dat veel te hoog.
Die staat inmiddels op een betere score (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:54:
En inhoudelijk ook nog eens onjuist, want verouderde benaming. Ook in Nederland is Belarus tegenwoordig de gangbare naam.

Maximaal een 0 dus, zeker geen +2 of zelfs +3 idd.
Mwa, niet bij iedereen is bekend dat "wij" tegenwoordig (ook) Belarus gebruiken (ik wist dat bijvoorbeeld ook niet). Dat zie je ook in wel meer dingen terug, dus om dan te zeggen dat het onjuist is, vind ik wat ver gaan. Maar in zekere zin is vragen om consistentie (wat de reactie doet) natuurlijk niet verkeerd. Maar dan gebeurd het alsnog wel op de verkeerde plek en zou de reactie dus "GR materiaal" zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 03-12-2021 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
wildhagen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:16:
Help!!!! in 'nieuws: Microsoft breidt instellingen Start en taakbalk uit in p...

Ook dit lijkt me geen 21x +2, laat staan 23x (!) een +3. Een +1 lijkt me wel voldoende.
Die heeft nog een paar duwtjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 20:59

kodak

FP ProMod
Jolke schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:48:
[...]

Die heeft nog een paar duwtjes nodig.
Het staat nu zelfs op 33x +3, daar lijken wel wat meer duwtjes nodig dan maar blijven proberen te modden tot er wel evenwicht is. Dit zijn 33 tweakers die +3 veel te makkelijk uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Commander Vimes in 'nieuws: Tesla introduceert elektrische quad met Cybertruc... is een niet zo populaire mening maar user heeft ook een punt. Een -1 of 0 vind ik niet passen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Naafkap schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:26:
Er wordt helaas weer heel erg pro-EV gemodereerd in het EV topic. Kritische berichten worden onterecht laag gemodereerd en EV-positieve berichten onterecht hoog:
Dit speelt al langere tijd, en niet alleen op Tweakers. Ik ben al ergens de term EVangelisten tegengekomen, wat typerend is :p.
De grap is, nu ik dit typ, ik anti-EV lijk, terwijl dat niet is. EV is goed, maar niet per se met milieu als reden. Qua milieu is het minder slecht dan ICE, maar om het als goed te bestempelen, gaat te ver. Er komt nog steeds significant wat milieuschade bij kijken bij productie en gebruik van een EV. Het lijkt mij relevanter dat we minder afhankelijk worden in geopolitieke zin van een aantal landen.

Het zou interessant zijn om te kijken hoe sterk de correlatie is tussen de beoordeling en de mate van pro-/anti-EV. Volgens mij zijn er meer onderwerpen die daar gevoelig voor zijn (ik vermoed Apple). Zou leuk zijn om daar op Tweakers een artikeltje over te hebben, om bewustwording te creëren dat wij tweakers meningmodden en aanstippen wat de intenties van het score-systeem is.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 19:09
Nas T schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:42:
[...]

Dit speelt al langere tijd, en niet alleen op Tweakers. Ik ben al ergens de term EVangelisten tegengekomen, wat typerend is :p.
De grap is, nu ik dit typ, ik anti-EV lijk, terwijl dat niet is. EV is goed, maar niet per se met milieu als reden. Qua milieu is het minder slecht dan ICE, maar om het als goed te bestempelen, gaat te ver. Er komt nog steeds significant wat milieuschade bij kijken bij productie en gebruik van een EV. Het lijkt mij relevanter dat we minder afhankelijk worden in geopolitieke zin van een aantal landen.
Het frustrerende is mijns inziens ook dat er weinig aan gedaan lijkt te worden. Sinds ik het gemeld heb, zijn er een aantal posts (met moeite) op de juiste score gezet, maar inmiddels zijn we alweer een dag verder en staan de meeste weer verkeerd.

Er is nog een trend die mij opvalt. Pro-Ev moderators modereren bewust kritische berichten niet (want deze blijven lang op ongemodereerd staan), en positieve berichten belonen ze met te hoge scores. Wellicht om zo buiten beeld te blijven?

Jammer om te zien dat het ook hier niet goed lukt om dit probleem aan te pakken.

Enkele voorbeelden van mijn eigen Posts:
Geen 0:
Naafkap in 'nieuws: Toyota denkt per 2035 in West-Europa alleen nog emissievr...

Naafkap in 'nieuws: Toyota denkt per 2035 in West-Europa alleen nog emissievr...

Als enige bewust niet gemodereerd:

Geen -1:

[ Voor 47% gewijzigd door Naafkap op 04-12-2021 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Jerie in 'nieuws: Het Rijk regelde onder druk van Facebook voorrang op het st...

+1 i.p.v. +3, bij iedereen die hier +3 voor geeft mogen de mod rechten wel uit, puur mee eens stemmen :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
_David_ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:31:
Jerie in 'nieuws: Het Rijk regelde onder druk van Facebook voorrang op het st...

+1 i.p.v. +3, bij iedereen die hier +3 voor geeft mogen de mod rechten wel uit, puur mee eens stemmen :)
Eens, ben het eens met zijn reactie, maar een +3 is het zeker niet.

n0elite in 'nieuws: Het Rijk regelde onder druk van Facebook voorrang op het ...

staat ook veel te hoog, die laatste zin maakt het voor mij zelfs een -1.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennism op 04-12-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
ronnySB in 'nieuws: Testbuild Windows 11 haalt belemmeringen omtrent wijzigen...

Klopt helemaal, maar niet ‘informatief’ genoeg voor een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
marco-ruijter in 'nieuws: Edge probeert met pop-up gebruikers van Chrome af t...

Klagen over clickbait vanuit de redactie lijkt me geen +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee dat is inderdaad geen +1. Een +3 is het al helemaal niet ondanks meerdere +3 stemmen. Daar heb ik net bij meerdere mensen de moderatierechten ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Verwijderd in 'nieuws: Google verwijdert Pirate Bay-domeinen en -proxy's in Nede...

Hele simpele oneliner-suggestie die helemaal niet informatief is, dus geen +2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
De eerste post in de draad heeft een fix, maar deze daar direct onder lijkt me de +2 (10x +3 38x +2 ) met het taalgebruik (Kl***lijers, allemaal) en mee eens ook niet waard.
n0elite in 'nieuws: Het Rijk regelde onder druk van Facebook voorrang op het ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:30:
De eerste post in de draad heeft een fix, maar deze daar direct onder lijkt me de +2 (10x +3 38x +2 ) met het taalgebruik (Kl***lijers, allemaal) en mee eens ook niet waard.
Met die afsluiting is dit niet meer dan een -1. Wie helpt om dit van de +2 af te krijgen? Naar de vele +3 stemmers ga ik direct even kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 04-12-2021 23:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Gropah in 'nieuws: Het Rijk regelde onder druk van Facebook voorrang op het s...

Mag ik vragen waarom deze reactie gefixeerd is op +1? De +3 waar hij op stond, daar kan ik mij inderdaad in vinden dat hij te hoog is. Hij voegt echter wel zeker iets toe aan de discussie, wat meer past bij een +2. Het voegt namelijk een, wat mij betreft, belangrijk argument toe dat het economisch zeer discutabel is. Dit argument word niet genoemd in het artikel, maar is juist vaak het argument om van standaard werkwijzes af te wijken.

Ja, de afsluiting is niet heel +2 waardig, maar de rest van de inhoud wat mij betreft wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Aart Appel in 'nieuws: Het Rijk regelde onder druk van Facebook voorrang op h...

Er staan een paar beledigingen in, met name “Wiebes-kneusjes”, dus dat is zeker geen +1 waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
PhilipsFan in 'nieuws: Apple klaagt Russische waakhond aan om verplichting al...

Als ik zelfs hiervoor 7x 'ongewenst' krijg, dan weet ik het serieus ook niet meer. Je mag gewoon niks meer zeggen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
PhilipsFan schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:53:
PhilipsFan in 'nieuws: Apple klaagt Russische waakhond aan om verplichting al...

Als ik zelfs hiervoor 7x 'ongewenst' krijg, dan weet ik het serieus ook niet meer. Je mag gewoon niks meer zeggen blijkbaar.
Heel dat topic zit weer vol met mee eens / mee oneens-moderaties. Als je kritisch bent op Apple’s verdienmodel krijg je een hoge moderatie en als je dat niet bent, een lage.

Dit is ook gewoon on-topic:
Naafkap in 'nieuws: Apple klaagt Russische waakhond aan om verplichting alter...

[ Voor 19% gewijzigd door Naafkap op 06-12-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ronka in 'nieuws: 'Huawei brengt HarmonyOS volgend jaar uit in Europa''

Deze niet-onderbouwde beschuldiging lijkt me geen +1 waard, laat staan +2 of zelfs +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

jdh009

FP ProMod
jdh009 in 'nieuws: KPN en APG willen 170.000 extra huishoudens van glasvezel ...
Lijkt mij gewoon +1, en anders id het gehele draadje 0.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gropah schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:04:
Gropah in 'nieuws: Het Rijk regelde onder druk van Facebook voorrang op het s...

Mag ik vragen waarom deze reactie gefixeerd is op +1? De +3 waar hij op stond, daar kan ik mij inderdaad in vinden dat hij te hoog is. Hij voegt echter wel zeker iets toe aan de discussie, wat meer past bij een +2. Het voegt namelijk een, wat mij betreft, belangrijk argument toe dat het economisch zeer discutabel is. Dit argument word niet genoemd in het artikel, maar is juist vaak het argument om van standaard werkwijzes af te wijken.

Ja, de afsluiting is niet heel +2 waardig, maar de rest van de inhoud wat mij betreft wel.
Na intern overleg is de score aangepast. Het is nu een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Dit is niet offtopic.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik weet niet wat er voor de edit stond. In de huidige situatie vind ik het niet ongewenst maar ook geen +1. De netto score is nu een 0 wat mij prima lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze reactie staat inmiddels op +1 zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:34:
[...]

Ik weet niet wat er voor de edit stond. In de huidige situatie vind ik het niet ongewenst maar ook geen +1. De netto score is nu een 0 wat mij prima lijkt.
Ik dacht altijd dat jullie wel konden zien wat er voor een edit stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 15:50
Aaargh! in 'nieuws: 'Unreal Engine 5-ervaring' The Matrix Awakens verschijnt ...

Gewoon een +1. Denk dat een aantal mensen dit liever niet wil horen, maar dit argument is gewoon technisch onderbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Trashed in 'nieuws: Mitto-topman beschuldigd van verkoop toegang tot mobiele ...

Klagen over taalgebruik in het artikel is geen +2 waard, maar een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is offtopic inderdaad. Deze kan nog wel wat hulp gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Stelletje meningmodders want blijkbaar vinden ze mijn mening niet leuk...

Benjamin- in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen ve...
Spreek gewoon over het gebruik van een draadloze powerbank, precies waar het artikel overgaat.
Benjamin- in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen ve...
Gaat wederom over het gebruik van een draadloze powerbank
Ik begrijp enigsinds waarom dit als offtopic wordt gezien, maar uiteindelijk is het wel gewoon een tegenargument over wel of niet gebruiken van een draadloze powerbank, en dus ontopic.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Bor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:34:
[...]

Zou je aankunnen geven waarom dit irrelevant zou zijn?

Naar mijn mening is dit weldegelijk een mogelijkheid om in combinatie met accu's kosten neutraal de winter door te komen. Dat is heel het onderwerp van dat draadje. Waarom zou mijn post dan als enige irrelevant zijn?

De enige aanpassing was een typo, inhoudelijk is er niets veranderd.

In mijn ogen zijn deze gewoon +1:
jdh009 in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen versc...
jdh009 in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen versc...

En mocht dat echt niet het geval zijn dan zijn deze ook 0:
mac1987 in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen vers...
J_van_Ekris in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen ...
boschhd in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen vers...

[ Voor 64% gewijzigd door jdh009 op 07-12-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

jdh009 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:45:
[...]

Zou je aankunnen geven waarom dit irrelevant zou zijn?

Naar mijn mening is dit weldegelijk een mogelijkheid om in combinatie met accu's kosten neutraal de winter door te komen. Dat is heel het onderwerp van dat draadje. Waarom zou mijn post dan als enige irrelevant zijn?

De enige aanpassing was een typo, inhoudelijk is er niets veranderd
Mogelijk dat hij doelt op het offtopic gedeelte. Accuopslag, dan wel niet omzetten naar crypto, om de koude maanden door te komen, in een nieuwsbericht over een powerbanks van 6000mah van de Ikea, is inmiddels wel flink offtopic.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Benjamin- schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:49:
[...]

Mogelijk dat hij doelt op het offtopic gedeelte. Accuopslag, dan wel niet omzetten naar crypto, om de koude maanden door te komen, in een nieuwsbericht over een powerbanks van 6000mah van de Ikea, is inmiddels wel flink offtopic.
Dan zouden deze ook off-topic moeten zijn:
mac1987 in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen vers...
J_van_Ekris in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen ...
boschhd in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen vers...

Maar die worden redelijk 'massaal' op plus 1 gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 07-12-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Eens, alledrie 0 gegeven, 1 is ook naar 0 gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Benjamin- schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:49:
[...]

Precies. Die thread gaat niet meer over het onderwerp in het nieuwsitem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Bor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:56:
[...]

Precies. Die thread gaat niet meer over het onderwerp in het nieuwsitem.
Duidelijk, nog eentje en dan staat alles op 0:
Mud.Starrr in 'nieuws: IKEA-powerbank met 6500mAh-accu en draadloos opladen v...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: AMD, Intel en Nvidia kondigen op 4 januari 2022 nieuwe...

Zowel de reactie voor mij als na mij krijgen +1, terwijl die van mij over precies hetzelfde gaat maar een 0 krijgt. Dus óf alles moet +1 óf alles moet 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze mening lijkt me geen +2 (18x +3, 42x +2). Het gaat slechts indirect over het nieuws dat Ziggo HBO zal vervangen, door te klagen in het algemeen versnippering van streamingdiensten aan het toenemen zou zijn.
Behalve dat het er daarbij niet op in gaat dat Ziggo HBO ruilt voor een andere aanbieder bevat het ook makkelijk klagen dat een filmindustrie een anti consumer mindset zou hebben. Het lijkt me hooguit +1 waard, als het al ontopic/relevant te noemen is.

Division in 'nieuws: Ziggo neemt volgend jaar afscheid van meeste HBO-series ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Kritiek op NFT's wordt zeer snel en zeer hard gemind, wat totaal onterecht is:
nieuws: Ubisoft kondigt bèta met nft's aan voor Ghost Recon Breakpoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Als er kritiek is verwacht ik daar op zijn minst een redelijke onderbouwing bij. Dat kritiek naar offopic/irrelevant gaat lijkt me bij gebrek aan onderbouwing dus niet heel vreemd. Zeker niet als het nogal stellig is zonder ruimte te laten voor andere mogelijkheden alsof die niet bestaan. Een positieve of negatieve opmerking is niet zomaar relevant of redelijk om een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
kodak schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:42:
[...]

Als er kritiek is verwacht ik daar op zijn minst een redelijke onderbouwing bij. Dat kritiek naar offopic/irrelevant gaat lijkt me bij gebrek aan onderbouwing dus niet heel vreemd. Zeker niet als het nogal stellig is zonder ruimte te laten voor andere mogelijkheden alsof die niet bestaan. Een positieve of negatieve opmerking is niet zomaar relevant of redelijk om een mening.
"De aarde is rond" heeft ook geen nuance nodig, dat is gewoon geweten, en toch zullen flat earthers daarover blijven strijden. In discussie gaan met dit soort types helpt niemand vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Krimglas schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:51:
[...]

"De aarde is rond" heeft ook geen nuance nodig, dat is gewoon geweten, en toch zullen flat earthers daarover blijven strijden. In discussie gaan met dit soort types helpt niemand vooruit
Het punt is dat we onder nieuws juist proberen te discussiëren, waarbij nodige nuance en onderbouwing niet zomaar weggelaten kan worden. Stellige meningen zonder nuance of redelijke onderbouwing zijn daarbij niet zomaar te vergelijken met wat al eeuwen wetenschappelijk algemeen geaccepteerd is. Lage scores krijgen wil niet zomaar stellen dat de mening niet zou hoeven kloppen.
Mocht je van mening zijn dat bepaalde reacties nog steeds onterecht te laag (of te hoog) staan, noem die dan graag specifiek op, liefst met onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:55

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
GekkePrutser in 'nieuws: Hacker Gary Bowser schikt voor 10 miljoen dollar in ... is geen +2, de reactie is off-topic aan het nieuwsbericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De +3 stemmers zijn inmiddels aangeschreven en bij een aantal zijn de mogelijkheden om te modereren per direct ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
vinkjb in 'nieuws: NRC: politie overtrad privacywet door telefoons van asielz... is geen briljante reactie en veel mensen zijn het hier niet mee eens maar is dit een -1, een 0 of misschien toch +1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:08:
vinkjb in 'nieuws: NRC: politie overtrad privacywet door telefoons van asielz... is geen briljante reactie en veel mensen zijn het hier niet mee eens maar is dit een -1 of een 0?
Gewoon on topic mijn inziens. 37 man die aan het meningmodden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:08:
vinkjb in 'nieuws: NRC: politie overtrad privacywet door telefoons van asielz... is geen briljante reactie en veel mensen zijn het hier niet mee eens maar is dit een -1 of een 0?
Ik vind het een ontopic (+1) reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Lekker dan, ik wijs iemand op GR waarna de post aangepast wordt en mijn reactie ineens nergens meer op slaat...

AlphaRomeo in 'nieuws: Amazon krijgt in Italië boete van 1,13 miljard euro vo...

Edit: hoort hier niet, weet ik, ik moest even mijn frustratie kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door AlphaRomeo op 09-12-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er heeft iemand bij mijn berichten allemaal ineens een -1 gegeven. Volgens mij niet echt de bedoeling. Ik zeg niet dat mijn berichten on topic zijn. Maar een -1 slaat natuurlijk nergens op. Ik ben met iemand in discussie over dat pc een platform is en niet onderdeel is van xbox. Xbox is een console. Nu wordt er hier heel bewust mijn reacties op -1 gezet en van de andere partij niet....

Verwijderd in 'nieuws: Pc-versie van Horizon Zero Dawn krijgt ondersteuning ...

Diezelfde persoon heeft ook een bericht -1 gegeven die op +2 stond:

ik denk dat dit een persoonlijk iets is en niet objectief...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 12:17

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

AlphaRomeo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:49:
Lekker dan, ik wijs iemand op GR waarna de post aangepast wordt en mijn reactie ineens nergens meer op slaat...

AlphaRomeo in 'nieuws: Amazon krijgt in Italië boete van 1,13 miljard euro vo...

Edit: hoort hier niet, weet ik, ik moest even mijn frustratie kwijt.
Mijn reactie is niet aangepast. Enkel aangevuld, en die veranderingen staan in mijn edit lijst.... Ik snap je doel niet.

Mijn reactie op het artikel is daarnaast wel degelijk ontopic maar wordt heel erg doelwit van mismoderatie, waarschijnlijk als gevolg van jouw onterechte beweringen en irrelevante reacties. Dit hebben meerdere mensen ook al aangehaald. Zo te zien heb je genoeg vriendjes overtuigd om even "-1" te gaan geven als ik naar de scorelijst kijk.

Edit: (Ik ga niet verder op je in, dat leid enkel tot off-topic reacties, ik zou het graag allemaal on-topic houden en een beetje volwassen.)

[ Voor 6% gewijzigd door JeffreyGorissen op 09-12-2021 16:04 . Reden: Duidelijk maken dat ik niet off-topic verder reageer ]

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
JeffreyGorissen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:51:
[...]
Mijn reactie is niet aangepast. Enkel aangevuld, en die veranderingen staan in mijn edit lijst.... Ik snap je doel niet.
Jouw reactie had geen enkele inhoudelijke relevantie omdat slechts de eerste regel er stond. Ik heb je beleefd gewezen op het bestaan van het GR onderdeel waar dat soort zaken thuishoren. Vervolgens heb je de reactie aangevuld waardoor die ook inhoudelijke relevantie krijgt en mijn reactie dus niet zonder meer op zijn plaats is. Daarop wordt ik vervolgens zwaar persoonlijk aangevallen door jou 'als je wilt trollen' en door fapkonijntje 'ben je nou ook al een topic aan het kapen'.

Voor de duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling om te trollen of belerend te doen, eerder om hulpvaardig te zijn. Ik heb bovendien geen 'vriendjes overtuigd' voor zover ik weet.

Misschien kunnen we vanaf hier weer op een volwassen en fatsoenlijk niveau communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik heb deze post een -1 gegeven. Misschien onnodig maar taalgebruik is IMHO echt ongepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier weer enorm vreemd gemodereerd. Mensen vinden het erg vervelend dat de ps5 bij deze demo beter presteert. Waarom is het dan nodig om -1 te geven?

Verwijderd in 'nieuws: Unreal Engine 5-techdemo The Matrix Awakens bevat rai...

En hoe kan ik hier ongeveer elke moderatie krijgen van +3 naar -1?

Volgens mij ook volledig on topic, maar mensen zijn het er niet mee eens blijkbaar:

Ook dit is geen -1 :

lordawesome in 'nieuws: Unreal Engine 5-techdemo The Matrix Awakens bevat rai...

Mensen snappen hier duidelijk niet hoe het moderatie systeem werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Lijkt me geen +3 en puur zo hoog vanwege de populistische uitspraak. Hooguit +1.

Bekers in 'nieuws: Meta opent VR-platform Horizon Worlds voor gebruikers in V...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JASMein03M
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 00:04
AMD and INTEL in 'nieuws: Privacystichting vecht Covid Safe Ticket aan bij de...

Het lijkt me niet dat deze reactie een flaimbait, troll, of belediging is. Misschien wel Off-topic/Irrelevant, maar dat is dan ook wel het laagst.
Ik kan best begrijpen dat heel wat mensen het er niet mee eens zijn, maar dat is toch dan juist een goeie aanvulling op een discussie om het van meerdere kanten te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
JASMein03M schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:58:
AMD and INTEL in 'nieuws: Privacystichting vecht Covid Safe Ticket aan bij de...

Het lijkt me niet dat deze reactie een flaimbait, troll, of belediging is. Misschien wel Off-topic/Irrelevant, maar dat is dan ook wel het laagst.
Ik kan best begrijpen dat heel wat mensen het er niet mee eens zijn, maar dat is toch dan juist een goeie aanvulling op een discussie om het van meerdere kanten te bekijken?
Het is een flamebait en/of belediging:
Is toch te gestoord dat je overal moet laten zien dat je toegang hebt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind een 0 ook wel verdedigbaar. Ik ben het er niet mee eens, maar je mag je mening wel onderbouwen met krachtig taalgebruik. Poster vindt het systeem gestoord en noemt geen bepaalde mensen.

Dergelijk taalgebruik zie je ook onder andere artikelen: 'het is gestoord dat Microsoft nog steeds...'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
AlphaRomeo schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:06:
Ik vind een 0 ook wel verdedigbaar. Ik ben het er niet mee eens, maar je mag je mening wel onderbouwen met krachtig taalgebruik. Poster vindt het systeem gestoord en noemt geen bepaalde mensen.
Het laten zien van een bewijs dat je toegang hebt, zijn maatregelen naar aanleiding van een beleid.
Dus dan worden die maatregelen, of indirect het beleid, gestoord genoemd. En dat is beledigend.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik verdedig het argument ook niet, maar zeg je dan hetzelfde over mijn voorbeeld onder een ander artikel?

Laten we scherp blijven dat we niet toch onbewust gaan meningmodden. Iemand mag van mij het beleid gestoord vinden ondanks dat ik dat niet vind. Als het onderbouwd wordt met foute bronnen of met persoonlijke aantijgingen wordt dat ongewenst, nu is het voor mij gewoon irrelevant, dus 0. Maar ik kan je argumentatie tot op zekere hoogte volgen en ik begrijp daarom een -1 ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is klonic in 'nieuws: Julian Assange mag volgens Britse rechter worden uitgeleve... daadwerkelijk +3, of zijn dit gewoon vooral sympathisanten die het met de post eens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 11:49
Wellicht eens goed om te kijken naar het Apple artikel:
Het gaat over een camera notch maar alle reacties gaan over lightning kabels en veel is +1 wat m.i. gewoon 0 moet zijn. Niet om azijn te zeiken verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Janjaapszoon in 'downloads: Wine 7.0-rc1'

1 of 1 in 'downloads: Wine 7.0-rc1'

De moderaties staan op zich goed op basis van de richtlijnen, maar deze twee reacties zijn van dusdanige nul en generlei waarde bij dit artikel dat ik niet inzie waarom ze überhaupt zouden moeten blijven staan.

Edit: Opgelost. Dank aan de mod die dit behandeld heeft! :)

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 12-12-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
BezurK in 'reviews: Moderne ssd-controllers - Wat gebeurt er onder de motorkap?'

Leuk om te horen, i.t.t. de gebruikelijke sloot klachten, maar +2 lijkt me iets te hoog want het is niet echt informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 23:37

nFo

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:22:
Er wordt hier weer enorm vreemd gemodereerd. Mensen vinden het erg vervelend dat de ps5 bij deze demo beter presteert. Waarom is het dan nodig om -1 te geven?

En hoe kan ik hier ongeveer elke moderatie krijgen van +3 naar -1?

Volgens mij ook volledig on topic, maar mensen zijn het er niet mee eens blijkbaar:

Ook dit is geen -1 :

lordawesome in 'nieuws: Unreal Engine 5-techdemo The Matrix Awakens bevat rai...

Mensen snappen hier duidelijk niet hoe het moderatie systeem werkt...
Zijn weer van die typische fanboy reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:04:
[...]

Bedankt voor je constructieve bijdrage.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

nFo schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:04:
[...]

Nee niet echt. Zelfs al zou je het als fanboy reacties beschouwen dan verdienen de reacties gezien de inhoud zeker geen -1. Nu is de eerste ge-edit naderhand, maar zelfs al stond er uitsluitend het 1e stukje voor de toevoeging dan was deze reactie nog steeds geen -1 waard :) Een -1 is wel echt bedoeld voor de ongewenste reacties, niet voor reacties die een sterke mening overbrengen. Met meningen brengen is namelijk helemaal niets mis, het gaat uiteindelijk om de vorm.

Een voorbeeld van een fanboy reactie die wel degelijk een -1 zou zijn:
wil je echt next-gen zien dan moet je ps5 doen, die andere pauperconsoles bakken er helemaal niets van!! haha lol
(ik heb een poging gedaan iets te bedenken, maar ik ben gelukkig slecht in slechte reacties schrijven :+)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Tukk in 'nieuws: Ministerie van Justitie wint Big Brother-oeuvreprijs voor pr...

Terechte vraag, maar dat maakt het niet informatief.

Fidesnl in 'nieuws: Ministerie van Justitie wint Big Brother-oeuvreprijs voor...

Politiek meningmodden is alweer begonnen zie ik. Wederom een normale post die niet persé informatief is.

[ Voor 36% gewijzigd door nst6ldr op 13-12-2021 09:38 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prop_dynamic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 21:22
harmvzon in 'nieuws: Unreal Engine 5-techdemo The Matrix Awakens bevat railsh...

Mijn reactie is op -1 gemodereerd, terwijl ik ontopic reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit lijkt me geen +2. Het is een suggestieve mening die nauwelijks in gaat op de onderbouwing en een argument geeft in de vorm van maar daar is het slechter. Daarbij lijkt het op mening modden met de vele +2 +3 en -1.
Wkuijsters in 'nieuws: Ministerie van Justitie wint Big Brother-oeuvreprijs v...

Ook deze reactie lijkt me geen +2. Verwart euvreprijs met publieksprijs en is suggestief aan het verwijten zonder dat te onderbouwen. Er zal wel iets dus is het zo. Ook weer met maar daar is het slechter als argument. En ook hier lijkt het flink meningmodden met 13x +3, 39x +2 en 16x -1.
Globber in 'nieuws: Ministerie van Justitie wint Big Brother-oeuvreprijs voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Welke reactie? Je link wijst naar een reactie op jouw reactie en al jouw reacties in "Unreal Engine 5-techdemo ..." hebben geen -1 score gekregen.

vrede in rust

Pagina: 1 ... 67 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2