Owww, dus nu speelt toon ook nog mee. Hoe subjectief willen jullie je moderatiesysteem hebben?
Maak me eens wijzer; hoe vertel ik iemand vriendelijker dat diegene er geen barst vanaf weet?
Volgens mij zitten er al genoeg lintjes omheen.
De andere reactie bevat geen drogredenen voor zover ik de discussie ken, maar ik heb me er ook niet echt diep in verdiept. Als ik echter de verdere discussie bekijk zie ik echter ook geen bewijs voor drogredenen, dus ik heb geen reden om aan te nemen dat ze toch in die reactie staan.
De reactie met drogredenen die nog steeds op +3 staat:
Gezien de reacties is de gemiddelde tweaker een enorme fan van de bitcoin, hoe kan het ook anders.

Maar vraag is of vanuit die bubbel het grotere plaatje wel voldoende zichtbaar is.
Ad hominem
Vooropgesteld: ik heb niks tegen onderzoek naar en/of gebruik van de techniek erachter. Maar de cryptomunten zoals die er nu zijn zijn in mijn ogen wanproducten die een recept zijn voor ellende. Ik ben het er dan ook eigenlijk wel mee eens dat een verbod van de huidige bitcoins op zijn plaats is.
Waar is de onderbouwing dat cryptomunten wanproducten zijn?
Ja, banken zijn verre van perfect en op dat vlak moet veel veranderen. Maar een goed en eerlijk systeem zonder toezicht bestaat niet.
Goeie duim heeft hij hier. Hoezo bestaat zo'n systeem niet? Waar is de onderbouwing?
Die blije en vrije wereld zonder instanties waarbij computers alles onderling regelen bestaat niet en kan niet bestaan. Het is een fantasie van hardcore libertariers en die fantasie is net zo absurd als denken dat communisme kan werken.
Weer een goeie duim. Waar is de onderbouwing? En stropop
Neem alleen al het startpunt van een cryptomunt. Als je maar voldoende (stroom vretende) bakken van computers hebt staan dan kan je muntjes maken. How the fuck zou dat eerlijker zijn dan wanneer een Europese instantie geld bijdrukt? Wat heeft de gewone man of vrouw er aan als een nerd bakken met geld binnen harkt met zijn pc's op zolder?
Weer stropop en reductio ad absurdum die niets weerlegt.
Een wereld zonder toezicht is een uitnodiging tot corruptie, tot een ongelijke verdeling van kapitaal. En de huidige bitcoins zijn op dat principe gestoeld.
Zijn conclusie volgt niet uit het principe. Sterker nog, je zou kunnen beargumenteren dat slechts een systeem met toezicht bewezen heeft tot ongelijke verdeling te leiden.
Ik zag hier al termen als "boomer" voorbij komen maar in mijn ogen is de bitcoin juist een gevolg van een hele ouderwetse manier van denken. Het is de denktrant van de flitshandelaar die denkt zonder arbeid schatrijk te worden. Het is de denktrant van de pandjesbaas die denkt zonder inspanning zijn kapitaal te kunnen laten groeien. Het is de denktrant die een elitegroep rijkt maakt maar de samenleving per saldo niks oplevert. Het lijkt mij dat we daar juist vanaf moeten. Ik zou juist pleiten voor een herwaardering van arbeid. En speculeren met cryptomunten hoort daar niet bij.
Nog een stropop, dat is wel z'n favoriet.
Prima als knappe koppen een systeem zouden bedenken dat puur als betaalmiddel zou kunnen werken, zonder bovengenoemde nadelen. Maar de huidige cryptomunten zijn dat niet, verre van.
Conclusie die niet volgt uit het voorgaande wat hij gezegd heeft.
Dus hoezo staan er geen drogredenen in? Er staan enkel en alleen maar drogredenen in, en toch een +3... Daarnaast is volgens het moderatiesysteem een ondersteuning van bronnen nodig voor een +3.