Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-06 09:29

Crazy Harry

Altijd te laat

CH4OS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:14:
D-e-n in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbieden'

Deze reactie is niet meer dan een mening, met wat luchtige (algemene) stellingen (zoals bijvoorbeeld "Een wereld zonder toezicht is een uitnodiging tot corruptie...") wordt gigantisch beloond met +3. Een +2 is wat mij betreft al enorm discutabel en zou ik een zeer hoge score vinden voor de reactie.

Ik zie vooral 'mee eens' stemmers in deze. Ik hoop wel dat snel gekeken kan worden naar de reactie, want het heeft intussen al zo'n 100+ +3 moderaties gekregen.
Ik kwam hier voor hetzelfde. Het is amper een +1 waard want het voegt werkelijk niets toe aan de discussie. Een hoop subjectief gwauwel wat nergens op gebaseerd is.
Zelf heb ik m dan ook op 0 gezet.

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Dit is ook zo'n overgewaardeerde mening. 3 zinnen en dan +3...

Blokker_1999 in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verb...

• Lapjespoes
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 11-06 10:30

+1, zeer zeker geen +3 en ook geen +2. Het is hoofdzakelijk opinie.

---

Blokker_1999 in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verb...

+1, opinie, bijna niets informatiefs aan.

[Voor 38% gewijzigd door Lapjespoes op 11-06-2021 10:30]

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:14:

Deze reactie is niet meer dan een mening, met wat luchtige (algemene) stellingen (zoals bijvoorbeeld "Een wereld zonder toezicht is een uitnodiging tot corruptie...") wordt gigantisch beloond met +3. Een +2 is wat mij betreft al enorm discutabel en zou ik een zeer hoge score vinden voor de reactie.
Een +2 kan ik mij voor deze reactie nog wel voorstellen. Het is een opinie die aanzet tot denken en discussie. Wat mij betreft een ander geluid dan het gros van de reacties bij het onderwerp.
wildhagen schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Vrees dat dat hele nieuwsartikel een lost cause is, het lijkt alsof er ergens een heel blik met meningmodders over dat topic uitgestort is...
Voordeel is weer dat het makkelijk te spotten is wie zijn moderatiemogelijkheden misbruikt. Er zijn een behoorlijk aantal mensen die het voortaan zonder gaan doen inmiddels.

Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:01:
Een +2 kan ik mij voor deze reactie nog wel voorstellen. Het is een opinie die aanzet tot denken en discussie. Wat mij betreft een ander geluid dan het gros van de reacties bij het onderwerp.
Alleen met intussen 184x +3 denk ik dat deze moeilijk nog op de juiste score komt...

EDIT:
Drie minuten verder, reactie tikt al 190 +3 moderaties aan...

[Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2021 11:07]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Overigens krijgt die reactie ook enorme hoeveelheden 0's en zelfs -1's, wat ook absoluut niet terecht is. Ook daar kan denk ik wel even naar gekeken worden (als dat al niet gebeurt is, uiteraard). Ook dat is een kwalijke vorm van meningmoddereren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:04:
[...]
Alleen met intussen 184x +3 denk ik dat deze moeilijk nog op de juiste score komt...

EDIT:
Drie minuten verder, reactie tikt al 190 +3 moderaties aan...
De netto afwijking is een enkele punt wanneer je uitgaat van mijn eerdere argumentatie. Dat is niet iets waar we snel voor fixeren. Mocht deze post eventuele andere meer toevoegende reacties overschaduwen dan kunnen we even weer kijken.
wildhagen schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:11:
Overigens krijgt die reactie ook enorme hoeveelheden 0's en zelfs -1's, wat ook absoluut niet terecht is. Ook daar kan denk ik wel even naar gekeken worden (als dat al niet gebeurt is, uiteraard). Ook dat is een kwalijke vorm van meningmoddereren.
Vanzelfsprekend kijken we daar ook naar. Overigens geven de -1 stemmers vaak weer +3 op een andere reactie (welke dat ook niet verdiend).

[Voor 33% gewijzigd door Bor op 11-06-2021 11:38]

Frontpagemoderatie Forum

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:29

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
yousql schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:07:
reviews: Samsung QN95A-tv - Superhelder beeld dankzij minileds

De berichten over de reclame worden zo veel ge+, dat berichten die revevant zijn voor een potentiële koper ergens onderaan weg gesneeuwd worden.

Zo veel keuze is er volgens mij niet als je een goede 4k120fps (LCD) tv zoekt.
Daar mogen inderdaad nog wel een paar reacties omlaag:
AerodynamiX in 'reviews: Samsung QN95A-tv - Superhelder beeld dankzij minileds' en de onderliggende reacties zijn geen +2 waard, net als no_way_today in 'reviews: Samsung QN95A-tv - Superhelder beeld dankzij minileds', G_M_C in 'reviews: Samsung QN95A-tv - Superhelder beeld dankzij minileds' en alexbl69 in 'reviews: Samsung QN95A-tv - Superhelder beeld dankzij minileds'

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Zoals Bor al aangaf, die laten we gewoon lopen, tenzij blijkt dat hij andere, interessantere, reacties wegdrukt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• AlphaRomeo
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:42
Dirk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:35:
Zoals Bor al aangaf, die laten we gewoon lopen, tenzij blijkt dat hij andere, interessantere, reacties wegdrukt.
Ik vind dat wel een interessante keuze. Ik snap wel dat je die om diplomatieke redenen maakt met elkaar, maar deze reactie is (hoe juist ook) géén essentiële toevoeging aan het artikel of de discussie. Dat betekent dat er minimaal 322/2=161 Tweakers zijn die bewust of onbewust fout modereren (los van de minimaal 40 -1 stemmers).

Als er dan niet wordt ingegrepen door die post te fixeren zal dit toch nooit veranderen? Dan blijven we het probleem van mening-modden houden. Langzaam schuift ons mod-systeem dan richting dat van Dumpert.

Overigens staan er lager onder dat artikel ook wel reacties die de moeite van het lezen waard zijn, ik zal niet zeggen dat die 'ondersneeuwen', maar het contrast is op deze manier wel heel groot.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het is een betoog dat wat mij betreft behoorlijk is onderbouwd en dus best hoger dan een +1 mag eindigen. Een +3 is inderdaad wat overdreven, maar van een +3 naar een +2 fixeren gaan we ook niet doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Memori in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbieden'

Staat momenteel op +2
Als je alles even doorleest in het eerste linkje dan wordt het misschien wat duidelijker.
Dit is geen manier van gezond debateren...

Crazy Harry in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbi...

Geen +1, persoonlijke aanval zonder inhoudelijke argumenten.

[Voor 32% gewijzigd door Jerie op 11-06-2021 13:14]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

• Bor

Bor

Topicstarter
Is onderstaande +3? Ik vind het amper tot niet ontopic to be honest.

The Zep Man in 'nieuws: Koch Media werkt aan nieuwe Painkiller-game en bevest...

Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter
- my bad, never mind -

[Voor 94% gewijzigd door Bor op 11-06-2021 13:34]

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

wildhagen schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:11:
Dus mijn redenering waarom het volgens mij een 0 waard is ben je het niet mee eens en is daarom een kwalijke vorm van meningmoddereren?

In de hele reactie staan enkel drogredeneringen. Hoe heeft dat enige relevantie in de discussie?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dirk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:35:
En intussen 414x +3...

We weten dat het moderatiesysteem geen heilige graal is, we weten dat er fouten in zitten (hence dit topic), maar we blijven het aankijken hoe lang het nog fout blijft gaan, om te zien of het andere interessante reacties wegdrukt? :?

(Gaat dus om D-e-n in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbieden')

Een reactie erop, Dorstlesser in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbi..., krijgt trouwens ook wel veel +3's, terwijl het an sich een reactie is dat een ander licht los laat op de reactie, imo ook geen +3 en ook gewoon +1.

[Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2021 14:05]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Is het echt heel nuttig om echt een keert of 6-7 dezelfde reactie aan te dragen, als er al is aangegeven waarom die niet gefixeerd zal gaan worden? Lijkt me niet, toch?

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik snap dat eventuele sancties en acties aan de crew is, maar als er blijkbaar zelfs hier meermaals gemeld wordt dat de moderatie niet goed is van de reactie, zou ik op zijn minst verwachten dat de crew er naar kijkt en dat dus zeker niet af doet met een 'we kijken wel wanneer de reactie andere goed scorende reacties in de weg zit...', zeker als het ook actief fout blijft gaan.

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:23:
Ik snap dat eventuele sancties en acties aan de crew is, maar als er blijkbaar zelfs hier meermaals gemeld wordt dat de moderatie niet goed is van de reactie, zou ik op zijn minst verwachten dat de crew er naar kijkt en dat dus zeker niet af doet met een 'we kijken wel wanneer de reactie andere goed scorende reacties in de weg zit...', zeker als het ook actief fout blijft gaan.
Ik vraag mij af wat je dan precies verwacht? De reactie is door meerdere bekeken en er is ook aangegeven dat het wel een terechte +2 is. Dat we voor 1 punt verschil niet fixeren is al heel lang een uitgangsprincipe. Daarmee is imo ook alles gezegd.

Tweefactorauthenticatie Verklein de kans dat iemand toegang krijgt tot jouw gegevens, meeleest in dm’s of, in het ergste geval, medetweakers kan oplichten via V&A. Schakel het nu in

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:23:
Dat doen we toch ook niet. De reden is al gegeven. Een +2 is een verdedigbare score. Voor een punt verschil fixeren we doorgaans niet. Uitzondering die ik nu kan bedenken is wanneer deze reactie een andere en betere score het licht ontneemt.

Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter
Dorstlesser in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbi... lijkt mij geen +3. Een deel van de reactie bestaat uit opmerkingen over de moderatie van de parent aangevuld met generalisaties als "niemand gelooft dit" en andere zaken. Ik kom op max een +1.

Een min of meer opsomming van whatsaboutisms lijkt mij ook geen +2 of +3.

Wat wordt er verschrikkelijk slecht gemod bij dit onderwerp zeg. ..

[Voor 12% gewijzigd door Bor op 11-06-2021 15:07]

Frontpagemoderatie Forum

• kodak
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:59

kodak

FP ProMod
Ik reageer inhoudelijk op het onderwerp bepaalde tweakers lijken dat niet te waarderen door het als offtopic/irrelevant (4x 0) te modden. De discussie loopt gelukkig nog maar dit soort modereren draagt daar niets aan bij.
kodak in 'nieuws: CD Projekt: interne bedrijfsdata buitgemaakt bij hack wordt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Jerie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:03:
Memori in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbieden'

Staat momenteel op +2

[...]

Dit is geen manier van gezond debateren...

Crazy Harry in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbi...

Geen +1, persoonlijke aanval zonder inhoudelijke argumenten.
Te grappig gewoon dat kennisloze drogredenen +2 behouden en dat wanneer je het gebrek aan kennis aangeeft en hoe men er iets aan kan doen om dat te verbeteren, er naar -1 gecorrigeerd wordt.

Tweakers is echt een slechte grap van zijn vroegere zelf geworden.
Maar goed, met de richting naar meer algemeen publiek wisten we dat dat ging gebeuren...

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Bor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:46:
Een +2 is een verdedigbare score.
Probeer het eens te verdedigen dan? Ik denk niet dat je dat lukt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

RoamingZombie in 'geek: CryptoPunk-token van alien met mondkapje is voor 10 m...

Dit lijkt me geen +2, laat staan de +3's die het 11x (!) krijgt. Een 0 lijkt me wel voldoende, loze kreet zo.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
biggydeen2 in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbie... lijkt mij onvriendelijk en doorspekt van visies als "corrupt wanstelsel" en daarmee geen +3.

Frontpagemoderatie Forum

• Dirk

Dirk

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:33:
Ik reageer inhoudelijk op het onderwerp bepaalde tweakers lijken dat niet te waarderen door het als offtopic/irrelevant (4x 0) te modden. De discussie loopt gelukkig nog maar dit soort modereren draagt daar niets aan bij.
kodak in 'nieuws: CD Projekt: interne bedrijfsdata buitgemaakt bij hack wordt...
Ik vind dat je daar erg zwakke argumenten gebruikt, waarmee ik de hele reactie irrelevant vind. De 0 snap ik dus wel.
Crazy Harry schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:38:
[...]
Te grappig gewoon dat kennisloze drogredenen +2 behouden en dat wanneer je het gebrek aan kennis aangeeft en hoe men er iets aan kan doen om dat te verbeteren, er naar -1 gecorrigeerd wordt.

Maar goed, met de richting naar meer algemeen publiek wisten we dat dat ging gebeuren...
Crazy Harry schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:43:
[...]

Probeer het eens te verdedigen dan? Ik denk niet dat je dat lukt.
De -1 krijg je voor je toon, je bent gewoon onvriendelijk. De andere reactie bevat geen drogredenen voor zover ik de discussie ken, maar ik heb me er ook niet echt diep in verdiept. Als ik echter de verdere discussie bekijk zie ik echter ook geen bewijs voor drogredenen, dus ik heb geen reden om aan te nemen dat ze toch in die reactie staan.

• Bor

Bor

Topicstarter
oja in 'nieuws: Politie verricht 38 aanhoudingen in onderzoek naar geldezels' is een semi grappig flame richting veelal kwetsbare en zwakkere deelnemers aan onze samenleving. Ik kan er geen +1 in zien.

Frontpagemoderatie Forum

• kodak

kodak

FP ProMod
Dirk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:54:
[...]

Ik vind dat je daar erg zwakke argumenten gebruikt, waarmee ik de hele reactie irrelevant vind.
Wat is er volgens jou dan zwak aan? Het nieuws stelt immers dat het bedrijf zelfs tot en met
de kern IT-infrastructuur opnieuw ontworpen, zijn er nieuwe firewalls met verbeterde anti-malwarebescherming geïmplementeerd en is het aantal privileged accounts beperkt.
pas is gaan doorvoeren nadat het een keer te veel mis ging. Dat klinkt niet alsof het bestaande gemaakt was en gebruikt werd om belangrijke zaken gescheiden te hebben. In het meest gunstige geval heeft dit niets met de oorzaak te maken, maar daarom stel ik ook de vraag wanneer het moedwillige ook opgaat voor het bedrijf zelf.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je lijkt de acties van de criminelen (enigszins) goed te praten op basis van de slechte beveiliging van het bedrijf, wat ik een foute benadering vind. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, maar dit mag in de eerste plaats niet voorkomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Dirk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:54:
De -1 krijg je voor je toon, je bent gewoon onvriendelijk.
Owww, dus nu speelt toon ook nog mee. Hoe subjectief willen jullie je moderatiesysteem hebben?
Maak me eens wijzer; hoe vertel ik iemand vriendelijker dat diegene er geen barst vanaf weet?
Volgens mij zitten er al genoeg lintjes omheen.
De andere reactie bevat geen drogredenen voor zover ik de discussie ken, maar ik heb me er ook niet echt diep in verdiept. Als ik echter de verdere discussie bekijk zie ik echter ook geen bewijs voor drogredenen, dus ik heb geen reden om aan te nemen dat ze toch in die reactie staan.
De reactie met drogredenen die nog steeds op +3 staat:
Gezien de reacties is de gemiddelde tweaker een enorme fan van de bitcoin, hoe kan het ook anders. :) Maar vraag is of vanuit die bubbel het grotere plaatje wel voldoende zichtbaar is.
Ad hominem
Vooropgesteld: ik heb niks tegen onderzoek naar en/of gebruik van de techniek erachter. Maar de cryptomunten zoals die er nu zijn zijn in mijn ogen wanproducten die een recept zijn voor ellende. Ik ben het er dan ook eigenlijk wel mee eens dat een verbod van de huidige bitcoins op zijn plaats is.
Waar is de onderbouwing dat cryptomunten wanproducten zijn?
Ja, banken zijn verre van perfect en op dat vlak moet veel veranderen. Maar een goed en eerlijk systeem zonder toezicht bestaat niet.
Goeie duim heeft hij hier. Hoezo bestaat zo'n systeem niet? Waar is de onderbouwing?
Die blije en vrije wereld zonder instanties waarbij computers alles onderling regelen bestaat niet en kan niet bestaan. Het is een fantasie van hardcore libertariers en die fantasie is net zo absurd als denken dat communisme kan werken.
Weer een goeie duim. Waar is de onderbouwing? En stropop
Neem alleen al het startpunt van een cryptomunt. Als je maar voldoende (stroom vretende) bakken van computers hebt staan dan kan je muntjes maken. How the fuck zou dat eerlijker zijn dan wanneer een Europese instantie geld bijdrukt? Wat heeft de gewone man of vrouw er aan als een nerd bakken met geld binnen harkt met zijn pc's op zolder?
Weer stropop en reductio ad absurdum die niets weerlegt.
Een wereld zonder toezicht is een uitnodiging tot corruptie, tot een ongelijke verdeling van kapitaal. En de huidige bitcoins zijn op dat principe gestoeld.
Zijn conclusie volgt niet uit het principe. Sterker nog, je zou kunnen beargumenteren dat slechts een systeem met toezicht bewezen heeft tot ongelijke verdeling te leiden.
Ik zag hier al termen als "boomer" voorbij komen maar in mijn ogen is de bitcoin juist een gevolg van een hele ouderwetse manier van denken. Het is de denktrant van de flitshandelaar die denkt zonder arbeid schatrijk te worden. Het is de denktrant van de pandjesbaas die denkt zonder inspanning zijn kapitaal te kunnen laten groeien. Het is de denktrant die een elitegroep rijkt maakt maar de samenleving per saldo niks oplevert. Het lijkt mij dat we daar juist vanaf moeten. Ik zou juist pleiten voor een herwaardering van arbeid. En speculeren met cryptomunten hoort daar niet bij.
Nog een stropop, dat is wel z'n favoriet.
Prima als knappe koppen een systeem zouden bedenken dat puur als betaalmiddel zou kunnen werken, zonder bovengenoemde nadelen. Maar de huidige cryptomunten zijn dat niet, verre van.
Conclusie die niet volgt uit het voorgaande wat hij gezegd heeft.

Dus hoezo staan er geen drogredenen in? Er staan enkel en alleen maar drogredenen in, en toch een +3... Daarnaast is volgens het moderatiesysteem een ondersteuning van bronnen nodig voor een +3.

• Bor

Bor

Topicstarter
Een persoon noemen in een offtopic stukje discussie is hooguit een 0 en geen +3; TweakingRens in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verb...

Frontpagemoderatie Forum

• Jerie
  • Niet online
Crazy Harry schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Tja, fantastische one-liners allemaal, maar niet op de inhoud.

Je begint de post met:
Als je je nou eens eerst gaat verdiepen in blockchain en andere DLTs.
Dat is niet alleen denigrerend (en ongeveer hetzelfde wat complotdenkers zeggen) het is ook nog eens overbodig. Oh, en een drogredenering is het ook.

Hier nog zo een:

Dorstlesser in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbi...
Als je toezicht wil, kan dat juist veel beter met crypto. Verdiep je er eerst eens in.
En zo kan ik nog wel even door gaan. Ctrl+F (of Cmd+F) op 'verdiep' en je haalt al deze drogredeneringen uit het draadje. Ik telde 9 hits op 'verdiep' waarvan 5x een soortgelijke strekking.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jerie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:00:
Dat is niet alleen denigrerend (en ongeveer hetzelfde wat complotdenkers zeggen) het is ook nog eens verbodig. Oh, en een drogredenering is het ook.
Ach, een bijna denigrerende toon om iemand terecht te wijzen mag wel alhier op Tweakers, maar als je op een zelfde toon dan terug reageert, dan wordt de reactie als zijnde 'ongewenst gedrag' gemodereerd. Dat is dan weliswaar op het forum, maar toch, het geeft (imo) wel te denken.

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Jerie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Tja, fantastische one-liners allemaal, maar niet op de inhoud.

Je begint de post met:

[...]

Dat is niet alleen denigrerend (en ongeveer hetzelfde wat complotdenkers zeggen) het is ook nog eens overbodig. Oh, en een drogredenering is het ook.

Hier nog zo een:

Dorstlesser in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbi...

[...]

En zo kan ik nog wel even door gaan. Ctrl+F (of Cmd+F) op 'verdiep' en je haalt al deze drogredeneringen uit het draadje. Ik telde 9 hits op 'verdiep' waarvan 5x een soortgelijke strekking.
Ik zeg niet alleen dat hij zich moet verdiepen maar waarom en waarop hij zich dan het beste kan richten. Dat haalt de 'drogreden' er toch wel uit lijkt me...

Voor mij is die -1 toch echt een sterk staaltje meningmoddereren.

• Jerie
  • Niet online
Crazy Harry schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 00:17:
[...]

Ik zeg niet alleen dat hij zich moet verdiepen maar waarom en waarop hij zich dan het beste kan richten. Dat haalt de 'drogreden' er toch wel uit lijkt me...

Voor mij is die -1 toch echt een sterk staaltje meningmoddereren.
Bij een gezonde discussie hoef je iemand niet te vertellen dat je gesprekspartner zich moet verdiepen. Al zegt hij of zij het domste dat je kunt zeggen (het staat je vrij te negeren bijv zonde van je tijd). Je komt met gedegen argumenten en evt link je naar een bron (die een verdieping kan en mag zijn). Dan behoor je wel zelf voldoende informatie te voeden voor je linkt, anders is het linkdroppen. Het stellen dat iemand zich maar moet inlezen is gewoonweg denigrerend op de man spelen. Dat hoort op geen enkel volwassen discussieplatform thuis, en wordt doorgaans ook niet langdurig beloond.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Jan Onderwater in 'nieuws: Google gaat weer volledige url's tonen in Chrome-b...

Offtopic? Ja. Irrelevant? Ja. Maar ongewenst zie ik er nou ook weer niet in. Gewoon 0 ipv -1 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

• Redneckerz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-06 14:09

Redneckerz

A place to be.

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

thomas_n in 'nieuws: Facebook neemt ontwikkelaar van VR-battleroyalegame Popu...

Geen +2, laat staan +3. Meer dan een 0 of krappe +1 zie ik er persoonlijk niet in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21:31

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVivaldi
biomass in 'nieuws: 'LG wilde inhoud review monitor op YouTube-kanaal tegen b...
Dit staat al in het artikel, dus lijkt me niet nodig om dat nog eens extra te vermelden. Zou dus een 0 moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVivaldi
ronka in 'nieuws: 'LG wilde inhoud review monitor op YouTube-kanaal tegen bet...
Krijgt wel héél veel -1's terwijl het niet echt een shockerend bericht is of zo. Ik zie er niet meer of minder dan 0 in omdat het zonder onderbouwing nogal irrelevant is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

TheVivaldi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:43:
ronka in 'nieuws: 'LG wilde inhoud review monitor op YouTube-kanaal tegen bet...
Krijgt wel héél veel -1's terwijl het niet echt een shockerend bericht is of zo. Ik zie er niet meer of minder dan 0 in omdat het zonder onderbouwing nogal irrelevant is.
Die -1's zijn vooral van vóór zijn edit, toen er een zeer zware beschuldiging van corruptie zonder enige onderbouwing/bewijs stond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVivaldi
wildhagen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Die -1's zijn vooral van vóór zijn edit, toen er een zeer zware beschuldiging van corruptie zonder enige onderbouwing/bewijs stond.
O, dat wist ik niet. In dat geval is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dirk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:19:
Je lijkt de acties van de criminelen (enigszins) goed te praten op basis van de slechte beveiliging van het bedrijf, wat ik een foute benadering vind. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, maar dit mag in de eerste plaats niet voorkomen.
Ik praat de acties van de criminelen niet goed door een vraag te stellen over een slachtoffer. Dat geef ik ook extra aan. Dat iemand niet blij is met de vraag of zelf selectief een suggestie wil lezen over goedpraten is nog tot daar aan toe, maar daar op modden naar 0 is meningmodden. Kennelijk lijkt het meer dan 16x niet te bevallen dat ik een vraag stel met onderbouwing bij de situatie, wat me niet de bedoeling lijkt. Als vragen stellen over de grenzen offtopic of irrelevant is dan is er hier iets behoorlijk mis.

[Voor 15% gewijzigd door kodak op 13-06-2021 15:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:58

Ryan1981

Je ne sais pas

Ryan1981 in 'nieuws: 'LG wilde inhoud review monitor op YouTube-kanaal tegen ...

Ik reageer on topic met een ongenuanceerde mening, dat snap ik, maar blijft op zijn minst on topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:18
TheVivaldi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:48:
[...]

O, dat wist ik niet. In dat geval is het een ander verhaal.
Is het mogelijk dat hieronder gewoon reacties zijn verwijderd door de mods? Ik mis namelijk een reactie van mij (op iemand anders).. normaal zie je dan wel dat deze verwijderd zou zijn.. maar nu niet. Beetje vreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ja, van jou is een reactie verwijderd omdat je reageerde op een ongewenste reactie die dus ook is weggehaald.

• Uhuruburu
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Heb schijnbaar de emoties geraakt en scoor vanmorgen een hoop 0's en -1's. Volgens mij gewoon ontopic berichten.

Kijk er even naar ivm meningmodders:

https://tweakers.net/revi...ction=16186788#r_16186788

En deze lijkt me ook geen -1:

https://tweakers.net/revi...ction=16187018#r_16187018

Is dit een 0?

https://tweakers.net/revi...ction=16186922#r_16186922

[Voor 41% gewijzigd door Uhuruburu op 14-06-2021 09:07. Reden: extra link toegevoegd]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:43
Umbrah in 'reviews: Rijden in een waterstofauto - Bereik, tanken en kosten in...

Er mag wel eens naar de modrechten gekeken worden van de 12 personen die dit een -1 of 0 vinden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 15:08

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• Devian
Die van Uhuruburu valt nog redelijk mee....die 60+ van een -1 is natuurlijk geen -1...maar 0 is een goede score dus die 60+ wijken maar 1 punt af...

Dan zijn de 3 personen die dat een +3 vinden wel niet modwaardig...

Maar ik heb al vaker gepleit voor een systeem waarbij iemand tijdelijk modrechten verliest op het moment dat hij/zij zeg maar 10x binnen een x periode een moderatie geeft die meer dan 3 punten afwijkt van de uiteindelijk score.

Dus als jij 10x een -1 geeft voor iets wat uiteindelijk een +2 of hoger blijkt te zijn...
Of
Als je 10x een +3 geeft voor iets wat uiteindelijk een 0 of lager blijkt te zijn

Dan je modrechten weg voor een maand....moet niet zo heel moeilijk zijn, hier word dan het argument gegeven dat men dan allemaal veilig gaat modden, ik denk niet dat dat het geval is...Daarnaast is het nog steeds niet erg als je op bovenstaande manier fout mod...je mag het namelijk x keer verkeerd doen.

• looyenss
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 15:08
Devian schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Die van Uhuruburu valt nog redelijk mee....die 60+ van een -1 is natuurlijk geen -1...maar 0 is een goede score dus die 60+ wijken maar 1 punt af...

Maar ik heb al vaker gepleit voor een systeem waarbij iemand tijdelijk modrechten verliest op het moment dat hij/zij zeg maar 10x binnen een x periode een moderatie geeft die meer dan 3 punten afwijkt van de uiteindelijk score.

Dus als jij 10x een -1 geeft voor iets wat uiteindelijk een +2 of hoger blijkt te zijn...
Of
Als je 10x een +3 geeft voor iets wat uiteindelijk een 0 of lager blijkt te zijn

Dan je modrechten weg voor een maand....moet niet zo heel moeilijk zijn, hier word dan het argument gegeven dat men dan allemaal veilig gaat modden, ik denk niet dat dat het geval is...Daarnaast is het nog steeds niet erg als je op bovenstaande manier fout mod...je mag het namelijk x keer verkeerd doen.
Tja ben het wel met je eens hoor. Alleen dat onderbuikmodden wat er nu gebeurt is ronduit frustrerend.

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• TheVivaldi
Bintzak in 'nieuws: Age of Empires IV verschijnt op 28 oktober'
Normaal worden verzoekjes van ‘Laat ze nu eens werken aan xyz’ of ‘Kom liever eens op met xyz’ als offtopic gemodereerd, dus dat lijkt me bij deze reactie niet anders (maar staat op +1).

• TheVivaldi
theduke1989 in 'nieuws: Hell Let Loose komt uit Early Access en later dit jaa...
Niet onderbouwd, maar verder geen dingen die niet door de beugel kunnen, dus 0 lijkt me beter dan -1.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Devian schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Of

Helaas, we hebben het geprobeerd en het heeft gefaald. Zoek maar eens op de modbot.

• Devian
Dirk schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Helaas, we hebben het geprobeerd en het heeft gefaald. Zoek maar eens op de modbot.
Ik heb even gekeken maar de modbot lijkt toch wat anders te doen?
Die gaat een weging over je laatste moderaties doen, waar een score uitkwam...en als je weinig modereerde had 1 foute moderatie gelijk een relatief grote impact op je totaal score. Op basis van die weging/score kon je je modrechten kwijtraken..

Ik stel voor om per moderatie te kijken. En als jou moderatie dan significant afwijkt van de uiteindelijke score dan krijg je een "vinkje" in het grote boek van Tweakers.

Heb je 10 vinkjes per x tijd verzameld krijg je een temp mod ban van een maand...en overkomt je dat 3x dan je modrechten weg. Die x tijd zou je nog afhankelijk kunnen maken van hoe actief iemand is...

In bovenstaande systeem maakt het ook niet uit of je veel of weinig modereert, het gaat immers niet om een gemiddelde, en gaat het alleen om de excessen eruit te halen (mensen die met meer dan 2-3 punten afwijking modereren), zeg maar de mening-modders waar we allemaal zo'n hekel aan hebben...

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat is ook gewoon een modbot en ik verwacht dan ook precies hetzelfde effect. Dat de parameters subtiel anders zijn maakt maar weinig uit.

Ik zie hier dus weinig in, maar als je er toch graag over door wil gaan, maak dan even een nieuw topic aan, zodat de discussie hier ontopic blijft.

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

KRGT in 'nieuws: Windows 10-ondersteuning stopt per oktober 2025'

Absoluut geen +2, laat staan die 10x (!) +3....

Ja, hij is nog jong, maar er zijn al heel veel modmisbruikers actief daar.

Virussen? Scan ze hier!

• Rub3s
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Pyr0_ in 'nieuws: Forza Horizon 5 speelt zich af in Mexico en verschijnt op 9...

Die reactie heeft 16x -1 ? Ik vind dat raar. Dat mijn reactie flink gedownvote wordt vind ik nog niet zo erg, maar die andere reactie zo downvoten is gewoon raar, zo offtopic is dat niet. (gaat over spel in dezelfde serie, en je zou qua tijdschema eerst de Motorsport versie verwachten)

• AlphaRomeo
wildhagen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:44:

Deze kan nog een stuk of dertig tikjes in de goede richting gebruiken om op +1 te eindigen.

• dragonmoony
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-06 23:49

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Topicstarter
Die mag wel op +1 ja :).

hansg in 'nieuws: ESA-sonde voor onderzoeken ijsmaan Jupiter begint aan therm... Hier zie ik geen +2 in, gewoon ontopic. De reactie voegt niet direct nieuwe informatie toe.

Tweefactorauthenticatie Verklein de kans dat iemand toegang krijgt tot jouw gegevens, meeleest in dm’s of, in het ergste geval, medetweakers kan oplichten via V&A. Schakel het nu in

• NightFox89
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15-06 12:43

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:03
Op de een of andere manier lijkt het bij onderwerpen die zich lenen voor een Xbox vs Playstation-discussie altijd raak te zijn. Misschien dat daar relatief veel kinderen de reacties lezen en modereren. Erg kinderachtig in elk geval.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar zit zo te zien iemand al deze reacties onterecht met -1 te belonen. Ik heb de persoon een bericht gestuurd.

Frontpagemoderatie Forum

• Creesch
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:57

Creesch

bla bla!

Creesch in 'nieuws: Reddit blokkeert URL-toegang tot verwijderde posts'

Voor de powermods of wie er ook over modrechten mag gaan. Het lijkt er op dat iemand aan het meningmodden is gezien de -1 die ik daar heb ontvangen en ik verwacht dat meer mensen er wel eentje hebben ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-06 15:43

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Topicstarter
Creesch schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:04:
Creesch in 'nieuws: Reddit blokkeert URL-toegang tot verwijderde posts'

Voor de powermods of wie er ook over modrechten mag gaan. Het lijkt er op dat iemand aan het meningmodden is gezien de -1 die ik daar heb ontvangen en ik verwacht dat meer mensen er wel eentje hebben ontvangen.
Daar lijkt het wel op ja, ik ga wel even kijken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Militia Pilot
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:10

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Imho is gewoon grappig bedoeld, en niet echt een troll of flamebait oid. Een 0 lijkt me op zich prima eerlijk gezegd.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Nederlandse e-bike-bezitter is ouder dan Belgische en ...
Blijkbaar word ik gemind omdat ik wél het nut van e-bikes zie of zo? Of omdat ze niet willen geloven dat er in Nederland ook heuvels zijn? Zou anders niet weten waarom mijn reactie een -1 verdient.

[Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 15-06-2021 18:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gymnasiast
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:14
Henri Brands in 'nieuws: Build van Windows 11 is uitgelekt'

Is gewoon een on-topic reactie en zeker geen troll of flamebait. Zou dus +1 (of meer) moeten zijn en niet -1.

• AlphaRomeo
Gymnasiast schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:32:

Is gewoon een on-topic reactie en zeker geen troll of flamebait. Zou dus +1 (of meer) moeten zijn en niet -1.
Ik vind het wel een beetje dubieus of het on-topic is, maar ongewenst is het zeker niet. Ik heb +1 gemodereerd.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• kodak

kodak

FP ProMod
Gymnasiast schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:32:

Het staat 18x -1, wat me niet redelijk lijkt.
Het is wel twijfelachtig of het relevant is omdat de tweaker slechts een bewering doet, zonder die te onderbouwen. Ik lees alleen ook geen duidelijkheid dat Windows 11 nu echt zoveel anders is dan Windows 10, waarvan wat mij betreft wel duidelijk is dat Microsoft het ook om de gegevens over het gebruik te doen is.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:45
kodak schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Het staat 18x -1, wat me niet redelijk lijkt.
Het is wel twijfelachtig of het relevant is omdat de tweaker slechts een bewering doet, zonder die te onderbouwen. Ik lees alleen ook geen duidelijkheid dat Windows 11 nu echt zoveel anders is dan Windows 10, waarvan wat mij betreft wel duidelijk is dat Microsoft het ook om de gegevens over het gebruik te doen is.
Gegevens over gebruik naar opgeven van privacy is nogal een stretch

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze mening lijkt me geen +2 (laat staan +3 waar deze op stond).
machiel in 'nieuws: Build van Windows 11 is uitgelekt'

• kodak

kodak

FP ProMod
Catch22 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:59:
[...]

Gegevens over gebruik naar opgeven van privacy is nogal een stretch
Aangezien gegevens over gebruik niet zomaar anoniem zijn lijkt me het eerder redelijk om te stellen dat je als klant wel degelijk ook in die vorm als eerste de rekening lijkt te betalen.

• kodak

kodak

FP ProMod
wildhagen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:44:

Deze heeft inmiddels zelfs 71x +3 en 152x +2. Het corrigeren lijkt dus niet echt te werken, maar lijkt me wel redelijk om naar te kijken als iemand slechts een vraag stelt zonder verdere context.

[Voor 3% gewijzigd door kodak op 15-06-2021 23:48]

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True