@
separhim @
Aldy Heb je jezelf all eens afgevraagd waarom dit vrouwen dat vernederend vonden? En wat gaat dit verbod daar tegen doen?
Ik hoor ook iedere keer "ik vind". Maar is is jou interpretatie. Niet gebaseerd op wat er werkelijk staat, maar wat jij vind dat er staat. Ik vind dat er iets heel anders staat.
En jij mag dat vinden, maar dat betekent ook dat je mijn mening in zijn waarde moet laten. Ik val niemand aan. Ben niet op de persoon gericht. Ik ben van mening dat die vrouwen hun vernedering ervaren vanwege de maatschappij zijn perceptie van naakt. Dit verbod gaat dat niets aan veranderen. Dat is gewoon een valide mening en ik hoef die niet meer te onderbouwen dan jij doet
Ik kan voor mijn stelling over wapens en onveilig gevoel zo een paar artikelen voor je vinden, als je in mijn reacties bij de comments kijkt staan ze daar al in. Ik benader dit probleem op dezelfde manier. Daar mag je wat van vinden, maar mijn mening is niet strafbaar en die van jou ook niet. Dus waarom moet ik gestraft worden? Je stelt eisen aan mij die je zelf niet waarmaakt.
Dit gaat jullie gewoon om de gedachte je niet aanstaat. Omdat je het vervelend vind dat ik stel dat het probleem ontstaat uit hoe een cultuur in elkaar hangt. Als ik kijk in de Tweakers FAQ dan staat er vrij duidelijk in dat -1 niet bedoelt of om iemand te straffen voor een mening die je niet aanstaat. En volgens mij staat er nergens in dat slachtoffers niet zo moeilijk moeten doen of wat jullie er ook van maken.
Er staat in de comment wel dat er volgens mij betere manieren zijn om te zorgen dat er minder slachtoffers zijn. Dat zijn verschillende dingen. Een app verbieden gaat geen enkel slachtoffer voorkomen. De crimineel gebruikt zijn lokale ai wel. Ik help die vrouwen en natuurlijk mannen, want die worden net zo goed slachtoffer, liever met echte oplossingen. En wat mij betreft ligt die oplossing in het wegnemen van schaamte, het stomme idee dat hoe je geboren bent vernederend is. Dat je naakte lichaam geheim gehouden moet worden. Je gaat toch net stellen dat alle vrouwen zich als een moslima helemaal bedekt door het leven moeten omdat er iets beschamend aan ze is? Wat een walgelijke houding is dat.
Het is misschien idealisme, maar de nudisten hebben een punt. Elke man en vrouw zou in principe naakt over straat moeten kunnen, veilig en comfortabel in de wetenschap dat niemand ongewenst aan ze komt en dat ze net zo normaal zijn als een ander. Dat er geen schaamte is in hoe je geboren bent. Dat dik, dun, slap, sterk, veel of weinig haar er allemaal bijhoort.
De huidige preutsheid is niet statisch en beweegt met de tijd. Soms streng soms minder streng en alles daartussen. Er zijn tijden hier geweest dat een vrouw gewoon naakt op het strand kon liggen en nu is dat weer weg. En waarom? Omdat een of ander mode icoon gezegd heeft dat alleen mooie borsten mogen bestaan? Of dat alleen een blokjes buik acceptabel is? Waarom laten we ons zo naaien door maatschappij en industrie. Daar worden we echt niet gelukkiger van. En wie bepaald eigenlijk wat mooi is of goed aan dat soort dingen? Volgens mij bepaal je dat zelf. En sommige mensen vinden dik mooi, andere dun. Er is voor elke variatie wel iemand die het mooi vind.
We zijn met zijn alle dwaas dat we dat zijn vergeten.
Die slachtoffers moet een wereld geboden worden waarin ze geen slachtoffer hoeven zijn. Waarin naakt gezien zijn niet beschamend is. En al helemaal niet als je niet naakt gezien bent en dat een of andere mafkees een fantasie figuur gemaakt heeft met ai. Dat is beschamend voor de persoon die het maakt, niet voor de persoon waarover het gaat. Het is toch de omgekeerde wereld waar een slachtoffer zich schaamt over iets dat door een ander, een misdadiger, is gedaan. Schamen is voor als je iets verkeerds hebt gedaan. En de slachtoffers hebben niets verkeerds gedaan.
Vernederend? Vernederend betekend dat je jezelf minderwaardig voelt over iets. Waarom zou je dat voelen over een misdaad begaan door een ander. Waarom denken vrouwen of mannen dat naakt gezien worden je minderwaardig maakt? Zelf in het geval dat het om een totaal fake afbeelding gaat. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze zich schamen voor de afbeelding. En dat doen ze omdat onze preutse maatschappij ze vertelt dat ze iets fout zouden hebben gedaan. Iets stoms als "dat doet een net meisje/vrouw niet". Wie zijn wij om dat de bepalen?
Als een mannelijke collega met mij een naakt afbeelding zou delen van een vrouwelijke collega, dan moet die zich diep schamen, het is wat mij betreft belachelijk dat de vrouw zich vernederd of beschaamd voelt. De vrouw heeft namelijk niets misdaan. Maar door het gedrag van de mensen om hun heen. Door de houding van de huidige maatschappij voelen ze dat wel. Dat is het echte probleem dat moet worden opgelost. En het heeft niets met een specifieke app te maken en alles met dat er veel hufters rond lopen die zich echt zouden moeten schamen.
Het angstvallig verbergen van het lichaam doet mensen alleen maar denken dat het lichaam iets is waar je jezelf voor moet schamen. Dat is waarom dit vrouwen zich vernederd voelen. Omdat de maatschappij de naaktheid afkeurt. Zelfs al is het door een misdaad van een ander. De maatschappij zijn houding maakt ze slachtoffer en dat is helemaal fout. Maar dat betekent in de spiegel kijken en dat is moeilijk voor veel mensen.
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."