The Zep Man schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:17:
[...]
De Rabobank heeft een policy aangezet in de Play Store. Ze doen zelf niets met Play Integrity, maar laten Google dit doen. Volledig andere schaal. Je raakt verwart door de terminologie, wat ik kan begrijpen. Dat alsnog is geen reden om een +1 te geven.
De Rabobank maakt ook gebruik van Play integrity checks.
~[q]"De Rabobank-app is sinds kort inderdaad niet beschikbaar op customroms zoals GrapheneOS", zegt een woordvoerder van de bank. "Dit komt doordat we nu gebruikmaken van Googles Play Integrity-checks, die vereisen dat een toestel draait op een officieel gecertificeerde Android-versie. Customroms vallen hierbuiten, waardoor de Google Play Store niet automatisch geïnstalleerd wordt op deze besturingssystemen."~[q]
Dat is gewoon relevant en wat ik hier wilde aantonen en dat klopt ook gewoon. In de toekomst ga je dit zeer waarschijnlijk meer zien.
Het gaat niet om wat VW doet, maar om je hoe je reageert richting degene waarop je reageert. "Dan klop je ineens wel aan bij VW en stel je VW aansprakelijk neem ik aan?" is onvriendelijk gebaseerd op een aanname (geef je zelf toe) en negatieve framing.
Er is niets onvriendelijk aan die opmerking. Je gaat hier (expres?) van de meest negatieve interpretatie uit. Deze discussie hebben we onlangs al eerder gehad hier. Die reactie gaat inderdaad uit van een aanname maar dat maakt toch niet uit? De reactie schetst direct waar het probleem hier precies zit. Men wil meestal alle vrijheid en geen extra veiligheidsmaatregelen etc maar als het dan toch fout gaat wijst men naar de leverancier. Dat is gewoon hoe dit doorgaans, en zeker hier op Tweakers, werkt. Gewoon relevant dus.
Ik zou het waarderen wanneer je je energie in het modereren stopt in plaats van gaat discussieren om het discussieren zoals je in je eerste paar quotes hier laat zien.
De discussie met jou stop ik hier. Ik waardeer het wanneer andere mensen nog naar de onjuist gemodereerde reacties willen kijken.
[
Voor 3% gewijzigd door
Bor op 23-07-2026 09:32
]