Wat @ZwolschBalletje bedoelt is dat jij op iemand reageert. Als die persoon dan zijn reactie weghaalt, verdwijnt ook de relevantie van jouw bijdrage. Die bijdrage van jou moet dan wel zo ijzersterk zijn en op zichzelfstaand ook nog ontopic zijn, wil je hoger dan +0 krijgen.daellat schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:24:
[...]
Ok dus voor de duidelijkheid, als iemand een comment verwijderd dan is het normaal moderatie gedrag om alle normale reacties daaronder irrelevant te bstempelen? Dan zal ik mijn moderatiegedrag daar ook op aansluiten.
Mij lijkt dat als je niet weet wat mijn bijdrage was het naar beneden stemmen naderhand een mismoderatie is, maar misschien zie ik het verkeerd.Aldy schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:44:
[...]
Wat @ZwolschBalletje bedoelt is dat jij op iemand reageert. Als die persoon dan zijn reactie weghaalt, verdwijnt ook de relevantie van jouw bijdrage. Die bijdrage van jou moet dan wel zo ijzersterk zijn en op zichzelfstaand ook nog ontopic zijn, wil je hoger dan +0 krijgen.
Als je de persoon, waar je op reageerde gequote had, dan blijft zijn reactie in ieder geval bij jou staan. Dat maakt jouw reactie relevant, maar als je dat niet doet (ik doe dat ook vaak niet), dan slaat jouw reactie nergens meer op en is +0 geen mismoderatie.daellat schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:26:
[...]
Mij lijkt dat als je niet weet wat mijn bijdrage was het naar beneden stemmen naderhand een mismoderatie is, maar misschien zie ik het verkeerd.
CrazyBernie in 'Tweakers merken pakketjesheffing: 'Alles in mijn winkelwagen is duurder''
Leuk om zo'n artikeltje te posten voor engagement, maar de comments section is wel enigszins vermoeiend. Momenteel staat bovenstaande nog op +2, maar de reactie is inhoudelijk veel te simplistisch (en niet accuraat) en bevat een enorme onwaarheid:
Leuk om zo'n artikeltje te posten voor engagement, maar de comments section is wel enigszins vermoeiend. Momenteel staat bovenstaande nog op +2, maar de reactie is inhoudelijk veel te simplistisch (en niet accuraat) en bevat een enorme onwaarheid:
Dat is gewoon enorme onzin, zoiets zou geen +2 mogen hebben en eerder 0 of zelfs -1. En de rest van de post is ook geen +2 waard.Bij al deze redenen moeten we daarnaast optellen dat iedere euro die naar China indirect naar Rusland gaat en de oorlog tegen oekranie met alle negatieve bij effecten op energie en grondprijzen vandien.
Deze post staat vol met onjuiste aannames en oplossingen die nergens op slaan. Ik kom ook op +0 uit. -1 vind ik te streng.Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:59:
CrazyBernie in 'Tweakers merken pakketjesheffing: 'Alles in mijn winkelwagen is duurder''
[...]
Dat is gewoon enorme onzin, zoiets zou geen +2 mogen hebben en eerder 0 of zelfs -1. En de rest van de post is ook geen +2 waard.
Grimm in 'Europarlementariër die spywaremisbruik onderzocht werd bespioneerd met spyware'
Moet dit nou echt een -1 zijn? Of is een 0 en een -1 beide te verdedigen?
-
wildhagen in 'Europarlementariër die spywaremisbruik onderzocht werd bespioneerd met spyware'
Is in mijn beleving een keurige +2 waard.
-
SkyStreaker in 'Europarlementariër die spywaremisbruik onderzocht werd bespioneerd met spyware'
Mooi verhaal, maar ik zie hier geen +1 in.
-
FrostyPeet in 'Europarlementariër die spywaremisbruik onderzocht werd bespioneerd met spyware'
Mijns inziens ook geen +1
Moet dit nou echt een -1 zijn? Of is een 0 en een -1 beide te verdedigen?
-
wildhagen in 'Europarlementariër die spywaremisbruik onderzocht werd bespioneerd met spyware'
Is in mijn beleving een keurige +2 waard.
-
SkyStreaker in 'Europarlementariër die spywaremisbruik onderzocht werd bespioneerd met spyware'
Mooi verhaal, maar ik zie hier geen +1 in.
-
FrostyPeet in 'Europarlementariër die spywaremisbruik onderzocht werd bespioneerd met spyware'
Mijns inziens ook geen +1
[ Voor 61% gewijzigd door WeirdScience op 04-07-2026 13:33 ]
I love it when a plan comes together :7
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2