Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 227 ... 231 Laatste
Acties:

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:24:
[...]

Ok dus voor de duidelijkheid, als iemand een comment verwijderd dan is het normaal moderatie gedrag om alle normale reacties daaronder irrelevant te bstempelen? Dan zal ik mijn moderatiegedrag daar ook op aansluiten.
Wat @ZwolschBalletje bedoelt is dat jij op iemand reageert. Als die persoon dan zijn reactie weghaalt, verdwijnt ook de relevantie van jouw bijdrage. Die bijdrage van jou moet dan wel zo ijzersterk zijn en op zichzelfstaand ook nog ontopic zijn, wil je hoger dan +0 krijgen.

Verwijderd

Aldy schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:44:
[...]

Wat @ZwolschBalletje bedoelt is dat jij op iemand reageert. Als die persoon dan zijn reactie weghaalt, verdwijnt ook de relevantie van jouw bijdrage. Die bijdrage van jou moet dan wel zo ijzersterk zijn en op zichzelfstaand ook nog ontopic zijn, wil je hoger dan +0 krijgen.
Mij lijkt dat als je niet weet wat mijn bijdrage was het naar beneden stemmen naderhand een mismoderatie is, maar misschien zie ik het verkeerd.

• Aldy
Verwijderd schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:26:
[...]

Mij lijkt dat als je niet weet wat mijn bijdrage was het naar beneden stemmen naderhand een mismoderatie is, maar misschien zie ik het verkeerd.
Als je de persoon, waar je op reageerde gequote had, dan blijft zijn reactie in ieder geval bij jou staan. Dat maakt jouw reactie relevant, maar als je dat niet doet (ik doe dat ook vaak niet), dan slaat jouw reactie nergens meer op en is +0 geen mismoderatie.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
CrazyBernie in 'Tweakers merken pakketjesheffing: 'Alles in mijn winkelwagen is duurder''

Leuk om zo'n artikeltje te posten voor engagement, maar de comments section is wel enigszins vermoeiend. Momenteel staat bovenstaande nog op +2, maar de reactie is inhoudelijk veel te simplistisch (en niet accuraat) en bevat een enorme onwaarheid:
Bij al deze redenen moeten we daarnaast optellen dat iedere euro die naar China indirect naar Rusland gaat en de oorlog tegen oekranie met alle negatieve bij effecten op energie en grondprijzen vandien.
Dat is gewoon enorme onzin, zoiets zou geen +2 mogen hebben en eerder 0 of zelfs -1. En de rest van de post is ook geen +2 waard.

• Aldy
Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:59:
CrazyBernie in 'Tweakers merken pakketjesheffing: 'Alles in mijn winkelwagen is duurder''

Leuk om zo'n artikeltje te posten voor engagement, maar de comments section is wel enigszins vermoeiend. Momenteel staat bovenstaande nog op +2, maar de reactie is inhoudelijk veel te simplistisch (en niet accuraat) en bevat een enorme onwaarheid:

[...]

Dat is gewoon enorme onzin, zoiets zou geen +2 mogen hebben en eerder 0 of zelfs -1. En de rest van de post is ook geen +2 waard.
Deze post staat vol met onjuiste aannames en oplossingen die nergens op slaan. Ik kom ook op +0 uit. -1 vind ik te streng.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:42
Manie Riets in ''Sony blijft ook na 1 januari 2028 schijfjes van oudere PlayStation-games maken''

De stemmen zijn evenredig verdeeld van -1 tot +3 en dat snap ik wel. Een copy-paste van een on-topic Engelstalige analyse over de verdeling tussen fysieke en online verkopen van games, maar niet heel sterk. Keurig met bronvermelding, maar die ‘bron’ is een financieel statement van Sony, niet de bron waaruit deze Engelse tekst is gekopieerd.
Je kunt er dus een hoop van vinden, maar copy-paste van een Engelse tekst zonder eerlijke bronvermelding is voor mij géén (per saldo) +2.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-08 12:58
GameNympho in 'Europarlementariër die spywaremisbruik onderzocht werd bespioneerd met spyware' Jammer dat er ineens een -6 bijkomt, sarcasme druipt er vanaf en iemand vindt dit niet leuk, zeer jammer.

Sorry hoor @Uhuruburu , als je dit niet vat en als trollen ziet, tja i rest my case.

[ Voor 16% gewijzigd door GameNympho op 05-07-2026 12:30 ]

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
GameNympho schreef op zondag 5 juli 2026 @ 00:48:
GameNympho in 'Europarlementariër die spywaremisbruik onderzocht werd bespioneerd met spyware' Jammer dat er ineens een -6 bijkomt, sarcasme druipt er vanaf en iemand vindt dit niet leuk, zeer jammer.
Het leest als trolling. Niet meer waard ergens tussen de -1 en 0.

• WeirdScience
  • Niet online
DigiMike in 'Cyberpunk 2077 is 40 miljoen keer verkocht'

Lijkt me echt geen -1 een 0 lijkt prima.

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• WeirdScience
  • Niet online
WeirdScience in 'Steam Machine herinnert aan XBOX 360-trauma's met Red Line of Death'

Lekker meningmodders weer.
Mijn bericht lijkt me toch wel ontopic en wordt op 0 gemod, de 2 reacties erop voegen niet meer toe dan op mijn reactie kritiek te geven...en die krijgen vervolgens een +1 :?

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

WeirdScience schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:16:
WeirdScience in 'Steam Machine herinnert aan XBOX 360-trauma's met Red Line of Death'

Lekker meningmodders weer.
Mijn bericht lijkt me toch wel ontopic en wordt op 0 gemod, de 2 reacties erop voegen niet meer toe dan op mijn reactie kritiek te geven...en die krijgen vervolgens een +1 :?
Ik vind de reactie van jou en die daaronder allemaal een +0.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• WeirdScience
  • Niet online
Meg schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:33:
[...]

Ik vind de reactie van jou en die daaronder allemaal een +0.
Een 0 is mij prima in orde hoor, het stoorde me ietwat dat er scheef gemod werdt. ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrFloppy in 'Steam Machine herinnert aan XBOX 360-trauma's met Red Line of Death'

Hoewel het wellicht beter een topic in GR waard is, zijn dit soort reacties toch ook niet direct ongewenst? Er zijn immers wel meer kanttekeningen te plaatsen bij het artikel.

• WeirdScience
  • Niet online
R4gnax in 'Steam Machine herinnert aan XBOX 360-trauma's met Red Line of Death'

Ik vind het een +2 waard, gezien het de juiste info betreft wat juist ook in het artikel had 'moeten' staan.

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:20

Smoke

Maverick Reploid

CH4OS schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:41:
MrFloppy in 'Steam Machine herinnert aan XBOX 360-trauma's met Red Line of Death'

Hoewel het wellicht beter een topic in GR waard is, zijn dit soort reacties toch ook niet direct ongewenst? Er zijn immers wel meer kanttekeningen te plaatsen bij het artikel.
Omdat het de (zoveelste) beschuldiging van clickbait-artikelen is en mensen daar een beetje moe van worden. Er zijn helaas een aantal zaken die ad nauseum herhaald worden onder bepaalde soorten artikelen. (Zie ook opmerkingen als: "Tweakers is niet onafhankelijk omdat ze van DPG zijn", "Linkse censuur", "You will own nothing and be happy" om er maar een aantal te noemen)

[ Voor 12% gewijzigd door Smoke op 05-07-2026 13:41 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:41:

Op zich hoort feedback over bv de vorm van een artikel (of titel) in GR maar hier geldt denk ik ook hoe de feedback is gebracht. Beschuldigingen van clickbait zijn nou niet echt opbouwend.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter
Smoke schreef op zondag 5 juli 2026 @ 13:40:
[...]
Er zijn helaas een aantal zaken die ad nauseum herhaald worden onder bepaalde soorten artikelen. (Zie ook opmerkingen als: "Tweakers is niet onafhankelijk omdat ze van DPG zijn", "Linkse censuur", "You will own nothing and be happy" om er maar een aantal te noemen)
Dat begint inderdaad een soort broken record te worden helaas.

• WeirdScience
  • Niet online
Bor schreef op zondag 5 juli 2026 @ 13:57:
[...]

Op zich hoort feedback over bv de vorm van een artikel (of titel) in GR maar hier geldt denk ik ook hoe de feedback is gebracht. Beschuldigingen van clickbait zijn nou niet echt opbouwend.
Daarmee vind ik dat de antwoorden (meningen) daaropvolgend ook op rood mogen..

• Aldy
Bor schreef op zondag 5 juli 2026 @ 13:57:
[...]

Om die reden is het ook geen GR. Kunnen we daar niet een forum voor beginnen: ZF, zeur forum. Voor die 'z' mag je van mij ook een ander woord kiezen.

• WeirdScience
  • Niet online
Aldy schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:02:
[...]

Om die reden is het ook geen GR. Kunnen we daar niet een forum voor beginnen: ZF, zeur forum. Voor die 'z' mag je van mij ook een ander woord kiezen.
Zwelgen

• WeirdScience
  • Niet online

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:53

kodak

FP ProMod
Deze tp is een vraag over de waarde van nieuws (9× +1, 2× +2). Dat hoort gewoon op GoT bij het redactie-topic.

roelst1 in 'KPN-cfo stapt over naar chipbedrijf ASM'

• Aldy
kodak schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:22:
Deze tp is een vraag over de waarde van nieuws (9× +1, 2× +2). Dat hoort gewoon op GoT bij het redactie-topic.

roelst1 in 'KPN-cfo stapt over naar chipbedrijf ASM'
Staat inmiddels op +0. Dat lijkt mij een terechte score.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 15:59
slijkie in 'Britse gezondheidszorg wil chatbot gebruiken voor minder wachttijd aan telefoon'

Wat is hier nou weer -1 aan, is gewoon ontopic. Of je het er nou mee eens bent of niet.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bundin in 'Apple Studio Display XDR - Ultiem scherm voor Mac-gebruikers'

Normaal interesseert mijn eigen score me niet heel veel, maar ik heb een keer m'n best gedaan om de nuance op te zoeken. Dan vind ik 'irrelevant' net karig :)

• Aldy
Ik begrijp niet wat je bedoelt er mee eens zijn of niet. Wat mij betreft kun je hier geen mening over hebben. Het is gewoon informatief en ontopic. Een +1 lijkt mij hier op z'n plaats.

• Bor

Bor

Topicstarter
Zonder enig inzicht in de achtergrond is dit voor mij een N=1 en niet hoger dan een +1: Gromborg in 'Duitsland stelt dat eBay DSA overtreedt en dreigt met boetes'

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:20

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Bor schreef op maandag 6 juli 2026 @ 22:30:
Zonder enig inzicht in de achtergrond is dit voor mij een N=1 en niet hoger dan een +1: Gromborg in 'Duitsland stelt dat eBay DSA overtreedt en dreigt met boetes'
Die heeft zeker nog wat hulp nodig.

• GameNympho
Sla ik de spijker op zijn kop of sta ik op teentjes? GameNympho in 'Tweakers vernieuwt UI'

Mening modden of geschreeuw dat ik troll? Het gaat gewoon over het onderwerp, dat iemand het er niet mee eens is, tja.

• Bor

Bor

Topicstarter
Prima, maar een +1 ipv hoger: bumtroll in 'Tweakers vernieuwt UI'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze tp lijkt me geen +2 (16x +2, 3× +3). Er staan 3 alinea's aan meningen / algemene beweringen. De eerste is een mening over de betekenis van het woord storend. De tweede over wanneer iets fout zou voelen. De derde over inspiratieloosheid. Geen van allen zijn heel bijzonder. Verder gewoon prima discussie op te voeren.

https://tweakers.net/nieuws/249824/hisense-verwijdert-random-reclame-uit-homescherm-van-duurste-tvs.html?showReaction=22348666#r_22348666

• Bor

Bor

Topicstarter

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-08 08:03
Bor schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 20:43:
[...]

Daar is 3x min of meer hetzelfde geplaatst zo te zien.
En ze staan alle drie op 0. Komen we wel een beetje terug op wat ik eerder zei, dit soort moderaties slaan dus de discussie dood. Je moet je verantwoorden tegen drie afzonderlijke mensen die feitelijk zeggen “je weet niet waar je over praat” tegen iemand die notabene mee heeft gewerkt aan het geheel.

Wat verwachten we dan dat mensen gaan doen? Terugverwijzen naar een eerdere post? Ik begrijp dit niet zo goed.

Als community zeggen we nu eigenlijk: “leuk dat je dat hebt gedaan, maar we vinden het in zijn geheel niet relevant”.

Het is ook niet dat ie hard van zich afbijt ofzo.

• Bor

Bor

Topicstarter
3x min of meer hetzelfde plaatsen is niet gewenst. Dan zou je op 1x relevant uitkomen (waarbij ik wel enige onderbouwing mis) en de rest 0. Herhaling is niet nuttig en niet bevorderlijk voor de lezer.

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:44
Hoi. Ik kom hier niet graag voor mezelf karma leuren maar ik heb hier best wat tijd en moeite ingestoken en hoop dat deze misschien een +1 of beter kan krijgen.

• GameNympho
Mening van jou @Bor of feit of meer dat mijn opmerking, juist de vraag open laat?

Op bepaalde forums wordt hier ook over gesproken en ook over Bishop Fox en hoe hij tot bepaalde kwetsbaarheden kwam (Cosmos).

• Bor

Bor

Topicstarter
GameNympho schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 00:48:
Mening van jou @Bor of feit of meer dat mijn opmerking, juist de vraag open laat?
Het is zonder onderbouwing niet meer dan speculatie. Zo zijn er legio andere oorzaken te bedenken die even plausibel zijn (of juist even niet plausibel). Dat heeft niets met een mening te maken. Geen van de posts gaf ook maar iets van duiding waarom men dit vermoed. Ik kom niet verder dan een 0 in dat geval.

• WeirdScience
  • Niet online
kodak schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:08:
Deze tp lijkt me geen +2 (16x +2, 3× +3). Er staan 3 alinea's aan meningen / algemene beweringen. De eerste is een mening over de betekenis van het woord storend. De tweede over wanneer iets fout zou voelen. De derde over inspiratieloosheid. Geen van allen zijn heel bijzonder. Verder gewoon prima discussie op te voeren.

https://tweakers.net/nieuws/249824/hisense-verwijdert-random-reclame-uit-homescherm-van-duurste-tvs.html?showReaction=22348666#r_22348666
Deze heeft nog wel een paar schopjes nodig.

• WeirdScience
  • Niet online
Allememaggie's, die is op een reguliere manier niet meer op de juiste score te krijgen.

• Aldy
WeirdScience schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:25:
[...]

Deze heeft nog wel een paar schopjes nodig.
Staat nu op +1. Zijn mening over advertenties is zelfs niet meer dan +0, want is volkomen onjuist.

• kodak

kodak

FP ProMod
En helaas weer een tp die heel veel plusjes kriigt om kritiek op de keuze van de redactie en het verkondigen van de mening dat het clickbait is (26× +2, 7x +3).

SirMemeAlot in 'Vodafone wist al jaren dat mast wegging, toch hebben klanten nu slecht bereik'

• Bor

Bor

Topicstarter

• Aldy
kodak schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:26:
En helaas weer een tp die heel veel plusjes kriigt om kritiek op de keuze van de redactie en het verkondigen van de mening dat het clickbait is (26× +2, 7x +3).

SirMemeAlot in 'Vodafone wist al jaren dat mast wegging, toch hebben klanten nu slecht bereik'
Er is ingegrepen in de tekst door een supermod. Staat daarnaast nu op +0. Ik vind ook de aanvallen op de redactie een steeds agressievere toon krijgen.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:36

jdh009

FP PowerMod
“Ik had liever x gezien” is volgens mij irrelevant:
Roko in 'Assassin's Creed Black Flag Resynced - Puike remake die niet erg nodig was'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• TV_NERD
Aldy schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:49:
[...]

Staat nu op +1. Zijn mening over advertenties is zelfs niet meer dan +0, want is volkomen onjuist.
Een onjuiste ontopic mening is een +1 imho.

• Aldy
TV_NERD schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:18:
[...]

Een onjuiste ontopic mening is een +1 imho.
Afgezien dat ik het uitsluitend over dat gedeelte heb, de rest is zeker een +1 waard, zie ik niet dat een onjuiste mening +1 zal moeten zijn.
Een +1 is een nette ontopic reactie met kennis die algemeen bekend is. Aangezien het onjuist is, kun je stellen dat het niet algemeen bekend mag worden geacht.
Een +0 (echt alleen dat gedeelte) zal beter op z'n plek zijn: Reacties die geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost.
Je kunt toch stellen dat als iets onjuiste informatie bevat, dit geen relevante bijdrage levert.

• TV_NERD
Aldy schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:36:
[...]

Afgezien dat ik het uitsluitend over dat gedeelte heb, de rest is zeker een +1 waard, zie ik niet dat een onjuiste mening +1 zal moeten zijn.
Een +1 is een nette ontopic reactie met kennis die algemeen bekend is. Aangezien het onjuist is, kun je stellen dat het niet algemeen bekend mag worden geacht.
Een +0 (echt alleen dat gedeelte) zal beter op z'n plek zijn: Reacties die geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost.
Je kunt toch stellen dat als iets onjuiste informatie bevat, dit geen relevante bijdrage levert.
In dit geval niet met je eens. Hij presenteert het duidelijk als een mening, gebruikt daarvoor duidelijke stijliconen en doet niet alsof hij van de hoed en de rand weet. Het komt op hem zo over. Hij beschrijft zijn belevenis.

Al ben je de meest bekroonde advertentiemaker ter wereld, je leest dit en weet dat het niet waar is, binnen de context van het topic en de thread is de gehele reactie +1, en ook dat stukje opzich.

[ Voor 43% gewijzigd door TV_NERD op 08-07-2026 18:07 ]

• Aldy
TV_NERD schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:40:
[...]

In dit geval niet met je eens. Hij presenteert het duidelijk als een mening, gebruikt daarvoor duidelijke stijliconen en doet niet alsof hij van de hoed en de rand weet. Het komt op hem zo over. Hij beschrijft zijn belevenis.

Al ben je de meest bekroonde advertentiemaker ter wereld, je leest dit en weet dat het niet waar is, binnen de context van het topic en de thread is de gehele reactie +1, en ook dat stukje opzich.
Hoe bedoel je een mening? Wel eentje gepresenteerd als een feit, zelfs met 'is' vetgedrukt:
"Dit is onzin. Iedere vorm van advertenties is storend. Daar is het op ontworpen. Het moet storend zijn, omdat het anders niet opvalt. (Aldus de advertentiemakers)", waarbij ik het laatste als ondersteuning zie voor deze als feit gepresenteerde mening.

• Bor

Bor

Topicstarter
Sebastian1313 in 'DuckDuckGo-browser blokkeert standaard advertenties op YouTube' is gewoon een -1; een reactie die niets toevoegt waar een report had volstaan.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mit-46 in 'DuckDuckGo-browser blokkeert standaard advertenties op YouTube'
Dit is geen +2, gewoon een prima +1 maar niks meer dan dat

• WeirdScience
  • Niet online
Deze kan nog een aantal schopjes gebruiken om op de juiste score te komen.

• WeirdScience
  • Niet online
@Bor Wellicht dit nog eens bekijken? De scorekaart zeg... :F

• Aldy
WeirdScience schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:07:
[...]

Deze kan nog een aantal schopjes gebruiken om op de juiste score te komen.
Door deze manier van modereren komen de werkelijk goede reacties niet bovendrijven.

• Bor

Bor

Topicstarter
adje123 in 'Politie overweegt stem Nederlandse Odido-hacker vrij te geven' is zo'n open deur dat ik echt niet verder kom dan een +1.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 07:47

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Geen -1 of 0 voor deze boven gemiddeld goede bijdrage: theduke1989 in 'Sony duwt gamers naar de PlayStation Store, waar oude games vaak 80 euro blijven'

Lijkt inderdaad AI zoals @Bor aangeeft.

[ Voor 12% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 09-07-2026 11:52 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vermoed dat mensen een 0 geven hier vanwege het vermoeden dat dit Ai output is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man in 'Netflix biedt nieuwe klanten weer gratis proefperiode - Update'

Ik mis even wat er +2 is aan deze reactie. Anders dan 'mee eens' stemmers zie ik hier niet in. Volgens mij is dit gewoon een prima +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Hoe is deze scheve vergelijking een +2? Ik kom echt niet hoger dan een 0.

HollowGamer in 'Politie overweegt stem Nederlandse Odido-hacker vrij te geven'

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 09-07-2026 13:02 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De reactie erop (adje123 in 'Politie overweegt stem Nederlandse Odido-hacker vrij te geven') is anders net zo goed niet informatief, maar gewoon ontopic.

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, die had ik niet gezien. Mea culpa. Het heeft nog een paar tikjes nodig. Scoort 57 op +2 en 54 op +1.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:07
Rickyyboy in ''Meta werkt aan bril die continu audio opneemt zonder waarschuwingslampje''

7 +2 en 3 moderaties op een reactie van één zin die al meerdere keren was gepost in andere verwoordingen...

[ Voor 5% gewijzigd door separhim op 09-07-2026 14:34 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Aldy
Sowieso een +0. Als hij de boeken had gelezen, dan had hij geweten dat deze aanval op de redactie onterecht was.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:16:
[...]

Sowieso een +0. Als hij de boeken had gelezen, dan had hij geweten dat deze aanval op de redactie onterecht was.
Die krijg je nooit op +0.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hemingr in 'Apple test geheugen voor Chinese iPhones van bedrijf dat van Chinese overheid is'

Volgens mij wordt dit met praktisch elk artikel van vergelijkbaar strekkende aard gezegd voor de nodige jaren. Intussen lijkt het me dus niet echt meer ontopic, maar common knowledge en kan het dus prima op 0.

Hmm, staat ook al goed

EDIT:
Ook mrbullet in 'Apple test geheugen voor Chinese iPhones van bedrijf dat van Chinese overheid is' zou geen +2 moeten zijn. Zeker zonder bronnen niet.
Staat al goed nu.

EDIT2:
Cergorach in 'Apple test geheugen voor Chinese iPhones van bedrijf dat van Chinese overheid is' ook deze lijkt me geen -1. Volgens mij wordt er verder niets geks gezegd en heeft volgens mij iedereen wel dergelijke gedachten. Maar omdat iemand het nu opschrijft in een reactie is dat ongewenst? :?
Staat ook al goed.

EDIT3:
Al met al, ik moet meer refreshen. Sorry.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 09-07-2026 19:39 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

CH4OS schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:35:
Hemingr in 'Apple test geheugen voor Chinese iPhones van bedrijf dat van Chinese overheid is'

Volgens mij wordt dit met praktisch elk artikel van vergelijkbaar strekkende aard gezegd voor de nodige jaren. Intussen lijkt het me dus niet echt meer ontopic, maar common knowledge en kan het dus prima op 0.

Hmm, staat ook al goed

EDIT:
Ook mrbullet in 'Apple test geheugen voor Chinese iPhones van bedrijf dat van Chinese overheid is' zou geen +2 moeten zijn. Zeker zonder bronnen niet.
Staat al goed nu.

EDIT2:
Cergorach in 'Apple test geheugen voor Chinese iPhones van bedrijf dat van Chinese overheid is' ook deze lijkt me geen -1. Volgens mij wordt er verder niets geks gezegd en heeft volgens mij iedereen wel dergelijke gedachten. Maar omdat iemand het nu opschrijft in een reactie is dat ongewenst? :?
Staat ook al goed.

EDIT3:
Al met al, ik moet meer refreshen. Sorry.
En even een uurtje of 2 wachten zodat de scores uitvlakken ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Anthropic maakt dashboard waarin gebruikers Claude-gebruik kunnen zien'

Volgens mij stel ik een terechte wedervraag, dat prima ontopic is, maar wordt weggezet als irrelevant, vermoedelijk omdat het niet binnen het narratief Musk = slecht past.

• Aldy
CH4OS schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 07:21:
CH4OS in 'Anthropic maakt dashboard waarin gebruikers Claude-gebruik kunnen zien'

Volgens mij stel ik een terechte wedervraag, dat prima ontopic is, maar wordt weggezet als irrelevant, vermoedelijk omdat het niet binnen het narratief Musk = slecht past.
Je staat nu op +0. De vraag zelf is op zich zeker irrelevant, aangezien jij het hebt over of een artikel daar niet over mag worden geschreven en hij het heeft over dat hij het niet gebruikt wegens de mensen die aan het roer van de bedrijven staan. Dat is toch totaal iets anders?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aldy schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 07:57:
Je staat nu op +0. De vraag zelf is op zich zeker irrelevant, aangezien jij het hebt over of een artikel daar niet over mag worden geschreven en hij het heeft over dat hij het niet gebruikt wegens de mensen die aan het roer van de bedrijven staan. Dat is toch totaal iets anders?
De relatie van het bericht en waar hij op reageert is dan het zo goed irrelevant. Er wordt immers gevraagd waarom er niet over Grok 4.5 geschreven wordt. Dan is reageren met 'Ik gebruik geen Grok want de persoon die er leiding aan geeft staat mij niet aan' net zo goed iets heel anders en zeker niet ontopic. Het impliceert immers dat eea aan (zijn) voorkeur gerelateerd is, maar ik mag hopen dat zoiets niet het geval is.

Edit:
Ander voorbeeld, wat doet deze op ontopic: Marve79 in 'Anthropic maakt dashboard waarin gebruikers Claude-gebruik kunnen zien' ook hier weer, lijkt in het narratief verlassen van Musk/Zuckerberg is slecht, ik gebruik het niet, want leiding staat me niet aan' en opeens is het ontopic? :? De rest van de thread die ontstaat is gelukkig al wel offtopic, al zie ik in de wedervraag ergens ook wel een -1. Het lijkt erop dat als het die twee personen aangaat opeens anders gemodereerd wordt en men niet (meer) objectief is.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2026 08:21 ]

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-08 21:29

• Aldy
CH4OS schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:09:
[...]
De relatie van het bericht en waar hij op reageert is dan het zo goed irrelevant. Er wordt immers gevraagd waarom er niet over Grok 4.5 geschreven wordt. Dan is reageren met 'Ik gebruik geen Grok want de persoon die er leiding aan geeft staat mij niet aan' net zo goed iets heel anders en zeker niet ontopic. Het impliceert immers dat eea aan (zijn) voorkeur gerelateerd is, maar ik mag hopen dat zoiets niet het geval is.
Daar heb je geen ongelijk in, maar dat was niet je eerste insteek toen je jouw reactie op dit forum plaatste. Dat de ander ook irrelevant was, daar ging het in jouw reactie hier niet over.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aldy schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:49:
Daar heb je geen ongelijk in, maar dat was niet je eerste insteek toen je jouw reactie op dit forum plaatste. Dat de ander ook irrelevant was, daar ging het in jouw reactie hier niet over.
Fijn dat mensen hier direct weten wat de insteek is, na 1 reactie, wow. Fijne dag nog. Je begrijpt het hele punt duidelijk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2026 08:52 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DhrRob in 'Slaap ontmoet tech: matras vol techniek voor de veeleisende slaper'

Lijkt me geen +2, laat staan +3 (!). Hooguit een 0, want off topic én irrelevant.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Stukfruit in 'Slaap ontmoet tech: matras vol techniek voor de veeleisende slaper'

Als je een serieus probleem aankaart onder een advertentie / promotie, is dat dan negen keer een -1?

Vooral interesse. Ik schrijf het natuurlijk wat uitgebreid, maar volgens mij was het wel een goed punt. Het was echt m'n eerste gedachte bij het zien van de titel. Vooral omdat het artikel direct opent met:
Met de nieuwe Performance-serie benadert Emma het matras ...
...wat er dubbel voor zorgt dat je eerst nog een keer moet lezen omdat je kan denken dat het matras ook zo heet. Pas na verschillende keren lezen zag ik pas dat het alleen de bedrijfsnaam lijkt te zijn, omdat ze het verder in het artikel ook over voorgaande "Airgrid"-matrassen hebben, al ben ik daar nog steeds niet 100% zeker van :X

(dat laatste is natuurlijk meer iets voor GR oid, het is vooral bedoeld als context)

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 10-07-2026 11:21 ]

Dat zit wel Schnorr.

• WeirdScience
  • Niet online

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Lijkt mij ook compleet scheef. 28x+3 en 16x+2 om 11:18uur. Terwijl het een +1 is lijkt me.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

springtouwtje in 'Navidrome 0.63.1'

Ik weet dat in de Meuktracker anders gemodereerd kan worden, maar in deze reactie kan ik, met de beste wil van de wereld, niets ongewenst vinden. Lijkt mij dus prima op 0, in plaats van -1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Mellow Jack in 'Microsoft gaat meer Windows-patches uitbrengen omdat AI meer lekken vindt' is nogal een stelling waar ik elke vorm van onderbouwing mis en bovendien geen enkele bron kan vinden die dit onderschrijft. Is dit een +1 of een 0?

• WeirdScience
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:56:
Mellow Jack in 'Microsoft gaat meer Windows-patches uitbrengen omdat AI meer lekken vindt' is nogal een stelling waar ik elke vorm van onderbouwing mis en bovendien geen enkele bron kan vinden die dit onderschrijft. Is dit een +1 of een 0?
Voor mij mag het een +1 hebben. Mijns inziens ligt het goed genoeg in lijn met wat er rondom besproken wordt en ik vind het daarmee ontopic.

• Bor

Bor

Topicstarter
WeirdScience schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:01:
[...]

Voor mij mag het een +1 hebben. Mijns inziens ligt het goed genoeg in lijn met wat er rondom besproken wordt en ik vind het daarmee ontopic.
Aan de andere kant lijkkt het verhaal rond de targets gewoon een dikke duim reactie te zijn. Ik zie daar graag een bron. Ik vind een +1 zonder dan ook te hoog. Klopt het niet dan is het gewoon misinformatie.

• WeirdScience
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:03:
[...]

Aan de andere kant lijkkt het verhaal rond de targets gewoon een dikke duim reactie te zijn. Ik zie daar graag een bron. Ik vind een +1 zonder dan ook te hoog. Klopt het niet dan is het gewoon misinformatie.
Ik heb het artikel gelezen en kan me nu wel vinden in een 0 score ipv een +1

• Bor

Bor

Topicstarter

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:36

jdh009

FP PowerMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is geheel inhoudelijk op het nieuws. (Inmiddels zelfs 8× 10x 11x 0) Naar offtopic irrelevant modereren lijkt me niet de bedoeling. Het niet eens zijn met suggesties of opvattingen is prima, maar kom dan met inhoudelijke argumenten waarom suggesties of meningen niet zouden kloppen. Meningmodden is niet de bedoeling.

kodak in '25 jaar oude internetcommunity Bokt heeft juridische problemen en zoekt hulp'0)hulp'

[ Voor 34% gewijzigd door kodak op 11-07-2026 21:06 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• WeirdScience
  • Niet online

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit soort ongefundeerde suggestieve negatieve one-liners lijken me geen +1 (25x +1).

Wesley-groet in 'Directeur Randal Peelen is weg bij Freedom Internet - update'

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

kodak schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 14:17:
Dit soort ongefundeerde suggestieve negatieve one-liners lijken me geen +1 (25x +1).

Wesley-groet in 'Directeur Randal Peelen is weg bij Freedom Internet - update'
Dat gevoel bekroop mij ook. Als de ceo en operationeel manager zo snel achter elkaar vertrekken is dat geen goed teken. Helemaal met de gegeven verklaringen

• Meg
  • Niet online

Meg

Reactie is meer dan 48 uur oud nu, jammer dat hij op +2 vast staat.

Pagina: 1 ... 227 ... 231 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2