Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 215 216 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Meg schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:28:
[...]

Ah mijn excuus in dat geval Bor! Normaal kun je ook zien dat een bericht is aangepast maar dat werkt helaas ook niet (meer).
Het issue is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-03 16:17
Aldy schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:00:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat je wel de weg naar dit forum weet te vinden, maar als jou een mismoderatie overkomt, je dit niet meldt.
Dat er dikwijls gemeningmod wordt mag bekend worden geacht, maar dat kan alleen maar gecorrigeerd worden als dit gemeld wordt. Zodra dit niet gemeld wordt blijven de mismods bestaan en kunnen de desbetreffende moderators niet worden aangepakt als ze dit herhaaldelijk doen.
Sorry, late reactie, maar kan het niet laten hier op te reageren.
Als gebruiker interesseert me die moderatie op de frontpage erg weinig in de zin dat het me persoonlijk helemaal niets praktisch oplevert of afneemt. Het 'dan moet je het melden' principe gaat er abusievelijk vanuit dat mensen weten dat dit überhaupt bestaat en dat de perceptie bestaat dat de extra moeite van het melden nut heeft of iets oplevert.
De reden dat ik hier in dit forum zit is puur de nieuwsgierigheid of die ontstellend waardeloze moderatie bij de artikelen over DLSS 5 tot een zinnige discussie hebben geleid.
Ik zeg waardeloos omdat Tweakers zelf met die moderatie iets wil alsook bij voorkeur toegevoegde waarde van reacties op de frontpage wenst. Het lijkt me dan ook dat meningmodden en zeker zoals dat massaal gebeurt bij bijv. de DLSS 5 artikelen ongewenst is.
Het lijkt er echter op dat men het helemaal prima vindt dat er in sommige gevallen honderden reacties die geen of amper toegevoegde waarde hebben een +1 en zelfs +2 krijgen terwijl anderen, die inhoudelijk reageren maar niet expliciet vermelden hoe slecht (in dit geval) AI of Nvidia wel niet is voor hun objectiviteit beloond worden met een 0 of -1 als het taalgebruik ook maar een graad te warm wordt voor sommigen.

Het is heel simpel; als meningmodden ongewenst is en je hoogwaardige reacties wilt dan zul je daar iets aan moeten doen. En passief zijn en enkel corrigeren als iets gemeld wordt is daarin niet genoeg.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Graag weer terug ontopic. Over het moderatiesysteem in het algemeen, opmerkingen hierover en andere zaken zijn genoeg andere topics. Hier staat de discussie het doel van dit topic in de weg, namelijk het afhandelen van potentiële mismoderaties.

Diverse mensen ontvangen een alert wanneer er hier wordt gepost in de veronderstelling dat er hulp nodig is bij het rechtzetten van een score. Een andere discussie zorgt ervoor dat dit minder efficiënt werkt en mensen mogelijk afhaken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:00
Is het offtopic om op politiek te reageren als jullie zelf een review openen met politiek?

Rogers in 'Fairphone 6 met /e/ OS - Vrijwel moeiteloos weg van big tech'

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:12
Rogers schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 10:35:
Is het offtopic om op politiek te reageren als jullie zelf een review openen met politiek?

Rogers in 'Fairphone 6 met /e/ OS - Vrijwel moeiteloos weg van big tech'
Commentaar op het artikel hoort thuis in GR, daarom vind ik zelf dat het geen -1, maar een +0 hoort te zijn.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Aldy schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 10:57:
[...]

Commentaar op het artikel hoort thuis in GR, daarom vind ik zelf dat het geen -1, maar een +0 hoort te zijn.
Ben ik het niet mee eens, kijk eens na het negatieve gezeur over o.a. Trump.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:12
Meg schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 11:44:
[...]

Ben ik het niet mee eens, kijk eens na het negatieve gezeur over o.a. Trump.
Maar in dit geval wordt er een standpunt ingenomen door de redactie en daar is de schrijver het niet mee eens. Als het als ontopic moet worden gewaardeerd, dan is het zelfs een +1 en beslist geen -1, zoals het nu is.

[ Voor 14% gewijzigd door Aldy op 21-03-2026 11:53 ]

Pagina: 1 ... 215 216 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2