Bug in moderatiesysteem?

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
wildhagen in 'Musk manipuleerde beurskoers van Twitter met zijn tweets en moet nu betalen'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cHzlXfFUmIhF0iyboPb2X8ih9Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aItUbP9fZ86n99vm4cNO1PmI.png?f=user_large

Hoe kan die effectief op 0 staan? Dat kan toch niet kloppen? Ook het icoontje is grijs in andere woorden niet gemodereerd???

En dit is op meerdere PCs en niet cache based. InPrivate mode maakt ook geen verschil.

Bug in het moderatiesysteem?

Virussen? Scan ze hier!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Heeft dat mogelijk hiermee te maken? Bor in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Geen idee maar daar spreekt hij over een modbreak, en die is er bij mijn reactie niet geweest zover ik kan zien?

Vreemde is nu zie ik weer wel een score.... zonder dat ik iets heb veranderd.

Geen idee wat hier aan de hand is....

Virussen? Scan ze hier!

• wooha
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-03 14:20
Geen bug, maar ik heb een opmerking naar aanleiding van een reactie waarin iemand zich verbaast over een 0 / Irrelevant status.

Dezelfde verbazing had ik ook toen ik na lange tijd weer begon met reageren en het lijkt me dat die verwarring eenvoudig voorkomen kan worden door het grijze 0 / Irrelevant blokje weg of leeg te laten bij niet gemodereerde reacties, zoals ook gebeurt als zo'n reactie nog niet is uitgeklapt.

De werking bij sortering of filtering kan daar los van staan en lijkt me minder van belang. Een mogelijke verbetering daarin zou wat mij betreft zijn om in de UI een ongemodereerd status op te nemen tussen de huidige 0 en +1, bijvoorbeeld door een gemodereerde 0 en -1 te vervangen door -1 en -2. Dat zou zelfs kunnen zonder impact op de opgeslagen data, omdat een status "ongemodereerd" niet zal worden opgeslagen, al zal de benodigde vertaalslag in de code dan weer verwarrend kunnen zijn voor de ontwikkelaars.

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07:29
@wildhagen Gebeurt hier nu ook in een keer. @Tweakers is dit een bug of een nieuwe "feature"? Bij mij geen modbreaks in het spel ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkGmasebcCC_VBDB5mOeUU0YxUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WsfyrHWRp7sW2UT6w25L5Wn8.png?f=fotoalbum_large

Edit: Ik heb er nu 2x een +1 bijgekregen en hij staat weer "goed". Ben toch benieuwd naar de reden.

[ Voor 22% gewijzigd door TV_NERD op 23-03-2026 16:59 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit klinkt als een bug, laat ik dit topic dus daar eens bij gooien:

Frontpagemoderatie => Stoute bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TV_NERD
Nieuw voorbeeld. Valt op dat ik beide reacties ge-edit heb, heeft het daarmee te maken?

Screenshot

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TV_NERD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:44:
Nieuw voorbeeld. Valt op dat ik beide reacties ge-edit heb, heeft het daarmee te maken?

Screenshot
Dat zou goed kunnen, dat de geaggregeerde score wordt 'gereset' bij een edit. We gaan er naar kijken.

Intentionally left blank

• TV_NERD
crisp schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:13:
[...]

Dat zou goed kunnen, dat de geaggregeerde score wordt 'gereset' bij een edit. We gaan er naar kijken.
Dat zou dan nieuw zijn, ik hou van edits, zeker om te reageren op reacties op mijn eigen posts met een @je. Dit gebeurt pas sinds heel kort.

@crisp zoals je hier ziet snappen zelfs powermods het niet :)

[ Voor 25% gewijzigd door TV_NERD op 24-03-2026 14:41 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TV_NERD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:40:
[...]

Dat zou dan nieuw zijn, ik hou van edits, zeker om te reageren op reacties op mijn eigen posts met een @je. Dit gebeurt pas sinds heel kort.

@crisp zoals je hier ziet snappen zelfs powermods het niet :)
Er is vorige week een omvangrijke refactor van de reactieverwerking online gegaan ;)

Intentionally left blank

• Xav
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 18:11

Xav

Developer

Water-Cooled

Ik heb zojuist een fix live gezet die dit probleem zou moeten verhelpen.

• TV_NERD
Xav schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 18:15:
Ik heb zojuist een fix live gezet die dit probleem zou moeten verhelpen.
Bedankt! Even gekeken en op basis van deze TV_NERD in 'MacBook Neo - Voor Apple-begrippen een koopje'

Is dat dus niet retroactief?

• Xav
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 18:11

Xav

Developer

Water-Cooled

Nee, maar zodra er een nieuwe moderatie wordt gedaan wordt de juiste score berekend.

• TV_NERD
Xav schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 18:40:
Nee, maar zodra er een nieuwe moderatie wordt gedaan wordt de juiste score berekend.
Dat was al zo voor de fix :+ net even een reactie van mezelf ge-edit en die gaat iig niet terug naar een grijze nul, das het belangrijkste :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.