Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 208 209 Laatste
Acties:

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 18:28

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (47× +2, 1x +3). Het is vooral een algemene mening liever een decentrale dienst te vertrouwen. De onderbouwing heeft niets met deze verkoop te maken, aangezien de chattool voor de verkoop al commercieel was en in handen van investeerders.
Llopigat in 'Investeringsmaatschappij neemt Zwitserse privacychatdienst Threema over'

• kodak

kodak

FP ProMod
Verder valt onder die reactie op dat er tientallen reacties met algemene discussie over decentrale chatsystemen en protocollen staan die flink naar relevant gemod zijn terwijl ze inhoudelijk geen enkele moeite doen het nog op het nieuws over de verkoop te betrekken.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant. En zeker niet 30x ongewenst.
Het is een inhoudelijke reactie op het nieuws. We mogen het dan niet eens zijn met de mening, bijvoorbeeld omdat we het liever anders vergelijken, maar dat is nmm geen reden om de reactie te gaan minnen. Er valt inhoudelijk duidelijk ook prima discussie op te voeren gezien de vele reacties met eigen meningen.
Honbrifcl in 'Politie verdenkt Nederlander van maken van game om meisjes te misbruiken'

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Dit is geen +2 in mijn ogen: Accretion in 'Politie verdenkt Nederlander van maken van game om meisjes te misbruiken'

Dit is een twijfelgeval tussen de -1 en 0 voor mij vanwege het geklaag over moderatie bij iemand anders.

JacOwns7 in 'Politie verdenkt Nederlander van maken van game om meisjes te misbruiken'

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:46

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:11:
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant. En zeker niet 30x ongewenst.
Het is een inhoudelijke reactie op het nieuws. We mogen het dan niet eens zijn met de mening, bijvoorbeeld omdat we het liever anders vergelijken, maar dat is nmm geen reden om de reactie te gaan minnen. Er valt inhoudelijk duidelijk ook prima discussie op te voeren gezien de vele reacties met eigen meningen.
Honbrifcl in 'Politie verdenkt Nederlander van maken van game om meisjes te misbruiken'
Nogal een hoog gehalte victim-blaming en dat over de rug van heel jonge kinderen. Een ik-was-vroeger-niet-zo-dom reactie is dan op zijn best offtopic, maar ik vind hem zelfs ongewenst.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:34

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hier worden onterechte 0 en -1's uitgedeeld. Dat lijkt meer als kneejerk reactie tegen AI dan op grond van de inhoud van de posts. De mening dat je met AI wel kunst kan maken mag ook en vind ik deze posts interessanter dan alle rants over Spotify en algehele afkeer van AI.

PixelPionier in 'Bandcamp verbiedt muziek die volledig of grotendeels door AI is gemaakt'

PixelPionier in 'Bandcamp verbiedt muziek die volledig of grotendeels door AI is gemaakt'

Wouterie in 'Bandcamp verbiedt muziek die volledig of grotendeels door AI is gemaakt'

dutchruler in 'Bandcamp verbiedt muziek die volledig of grotendeels door AI is gemaakt'

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:37:
[...]
Nogal een hoog gehalte victim-blaming en dat over de rug van heel jonge kinderen.
De tweaker geeft een inhoudelijke en onderbouwde stelling om een mening te hebben wat we van de slachtoffers zouden kunnen verwachten. Dat opzettelijk gaan opvatten als victim-blaming omdat we het niet eens zijn is de eigen mening wat we van de slachtoffers verwachten of vinden voor laten gaan, en daarmee dus meningmodden. Dat is niet de bedoeling. Wat wel de bedoeling is, is in discussie gaan of de inhoudelijke stellingen wel of niet redelijk zijn als we het niet eens zijn met andermans mening.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:46

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:51:
[...]
De tweaker geeft een inhoudelijke en onderbouwde stelling om een mening te hebben wat we van de slachtoffers zouden kunnen verwachten.
Kom op zeg, kinderen van 7 jaar? En dat gaan vergelijken met je eigen jeugd dat er nog geen internationale kinderlokkers gigantisch gemakkelijk je leefwereld binnen konden dringen?

We kregen er reports op, en ik heb besloten de reactie niet te verwijderen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dit geen acceptabele start voor een inhoudelijke discussie vinden.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik zou het opzicht niet heel erg vinden als die reactie verdwijnt @AlphaRomeo, in mijn ogen is de +0 toch ook te hoog.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:04:
[...]
Kom op zeg, kinderen van 7 jaar? En dat gaan vergelijken met je eigen jeugd dat er nog geen internationale kinderlokkers gigantisch gemakkelijk je leefwereld binnen konden dringen?

We kregen er reports op, en ik heb besloten de reactie niet te verwijderen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dit geen acceptabele start voor een inhoudelijke discussie vinden.
Ik kan me ook prima voorstellen dat tweakers moeite hebben met confronterende stellingen over wat inhoudelijk mee kan spelen. Dat is namelijk een kenmerk van hoe diverse mensen confronterende stellingen opvatten. Maar of het acceltabel is hangt hier duidelijk van de eigen mening af, niet dat het duidelijk ongewenst of irrelevant is bij het nieuws. Dat blijkt ook uit de vele reacties die er wel prima inhoudelijk discussie op kunnen voeren hoe het wel en niet vergelijkbaar is, en hoe het wel of niet redelijk is om naar naiviteit te kijken.

Een vergelijking niet leuk vinden, geen onderbouwde kritische mening over kinderen of slachtoffers willen lezen, het te confronterend vinden dat criminelen misbruik maken van mogelijke natuurlijke en onbedoelde naïviteit bij de kinderen/slachtoffers is geen reden om het naar irrelevant of zelfs weg proberen te modden als we inhoudelijke discussie willen. En dat is een belangrijk doel van het reageren en modereren.

De negatieve houding geen vergelijking te willen of zelfs geen kritiek te willen lezen lijkt me eerder niet bevordelijk dan positief. Dat zijn eerder persoonlijke houdingen die niet duidelijk open staan dat de slachtoffers niet enkel ontstaan omdat ze bijvoorbeeld kind zijn, of omdat criminelen bestaan. Het nieuws wijst daar zelfs op. Daar valt ook onder wat de tweaker beschrijft. Hoe onprettig mede-tweakers dat ook mogen vinden.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Zijn Bor in 'Valve: Steam Deck Verified-games werken ook op Steam Machine' en Bor in 'Valve: Steam Deck Verified-games werken ook op Steam Machine' echt irrelevant of zijn het gewoon nette reacties die bij het onderwerp passen / horen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Meg
  • Niet online

Meg

Beide reacties staan op E=2,718, ofwel +1.

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FicoF in 'Bandcamp verbiedt muziek die volledig of grotendeels door AI is gemaakt'

Gewoon ontopic en relevant.
Als dit een 0 zou zijn zou de reactie er onder zelfs een -1 moeten zijn als flame.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
nieuws: Starlink geeft inwoners Iran gratis toegang tot internet na blokkade ...

Deze hele thread is een puinhoop. Het moderatiesysteem is zo echt onhoudbaar, er zijn eigenlijk alleen nog maar meningmods. Hele gesprekken waar op 'normale' toon wordt gediscussieerd maar het groen-rood-groen-rood regent omdat de een de verkeerde mening heeft mbt. de heer Elon Musk.

Ook opvallend dat in sommige threads de posts om mij heen op 'ongemodereerd zijn blijven staan, en specifiek mijne door iemand op -1 is gezet. Dat is gewoon misbruik, zo iemand zou eigenlijk direct zijn modrechten moeten verliezen.

Boxman in 'Starlink geeft inwoners Iran gratis toegang tot internet na blokkade overheid'
Boxman in 'Starlink geeft inwoners Iran gratis toegang tot internet na blokkade overheid'

En de contrastcomment; closefuture in 'Starlink geeft inwoners Iran gratis toegang tot internet na blokkade overheid' die 2x +1 krijgt temidden van mijn comments met 2x -1. Dat is dus 1 gebruiker die daar even zijn mening laat gelden, want alle reacties in die thread zijn gewoon 0.

Als het hebben van een controversiele mening betekent dat je posts gewoon verborgen worden, is de lol er wel vanaf. Houd hem de volgende keer wel gewoon voor me, maar houd er wel rekening mee dat het systeem zoals het nu is de echokamer alleen maar doet groeien.

Het doel moet m.i. zijn om ontopic van offtoipc te onderscheiden, en daadwerkelijke trolls te verbergen. De lat voor het daadwerkelijk toepassen van een -1 mag flink hoger - een enkele user heeft nu al de macht om een onwelgevallige mening van het zicht te ontnemen, en hier wordt grif gebruik van gemaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Boxman op 15-01-2026 00:30 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 00:00:
FicoF in 'Bandcamp verbiedt muziek die volledig of grotendeels door AI is gemaakt'

Als dit een 0 zou zijn zou de reactie er onder zelfs een -1 moeten zijn als flame.
Wat maakt de reactie eronder een flame? Ik zie het niet.

• djwice
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:06:
[...]

Wat maakt de reactie eronder een flame? Ik zie het niet.
De reactie er onder is een "omdat jij dit doet, doe ik dat, lekker pûh". Je kunt de muziek van die artiest nu niet meer op Spotify luisteren vanwege ...
Dat gaat behoorlijk ver toch? De ander er de schuld van geven dat je je muziek verplaatst naar een ander platform.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
djwice schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:18:
[...]

De reactie er onder is een "omdat jij dit doet, doe ik dat, lekker pûh". Je kunt de muziek van die artiest nu niet meer op Spotify luisteren vanwege ...
Dat gaat behoorlijk ver toch? De ander er de schuld van geven dat je je muziek verplaatst naar een ander platform.
Je bedoelt dit bericht: hottestbrain in 'Bandcamp verbiedt muziek die volledig of grotendeels door AI is gemaakt' ?
Volgens mij lees je het verkeerd... @hottestbrain trekt zijn muziek terug van andere platforms en gaat het alleen nog maar op Bandcamp publiceren omdat Bandcamp dus een poging doet om artiesten te beschermen van AI plagiaat / concurrentie. Niet omdat @FicoF graag liever een filter ziet en het hem niet zo veel uitmaakt of muziek van AI af komt of van een medium...

PS4 PSN: Dazzler2120

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:18:
[...]

Dat staat daar niet. "Door dit bericht" slaat op het bericht in het nieuwsitem. Blijkbaar wil de betreffende user zijn muziek niet op een platform dat Ai muziek toestaat.

• djwice
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:22:
[...]

Je bedoelt dit bericht: hottestbrain in 'Bandcamp verbiedt muziek die volledig of grotendeels door AI is gemaakt' ?
Volgens mij lees je het verkeerd... @hottestbrain trekt zijn muziek terug van andere platforms en gaat het alleen nog maar op Bandcamp publiceren omdat Bandcamp dus een poging doet om artiesten te beschermen van AI plagiaat / concurrentie. Niet omdat @FicoF graag liever een filter ziet en het hem niet zo veel uitmaakt of muziek van AI af komt of van een medium...
Omdat het een reactie is lees ik in
Als artiest trek ik door dit bericht al mijn releases terug van de streaming diensten en ga ik bandcamp only
"dit bericht" als verwijzing naar het vorige bericht waarop hij reageerde, anders had er wel 'dit artikel" gestaan.
En er staat in het artikel niets over andere streaming diensten.

[ Voor 7% gewijzigd door djwice op 15-01-2026 08:40 ]

• djwice
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:26:
[...]

Dat staat daar niet. "Door dit bericht" slaat op het bericht in het nieuwsitem. Blijkbaar wil de betreffende user zijn muziek niet op een platform dat Ai muziek toestaat.
Waarom zou "bericht" naar een nieuwsartikel verwijzen terwijl er op een bericht wordt gereageerd :?
Dat is dan een zeer dubbelzinnige verwijzing, waarom interpreter je dat zo?

En dan nog, waarom is die reactie +1 en de reactie waarom gereageerd wordt een 0?
Het is toch een relevante vraag? Je zou kunnen stellen dat wat een artiest persoonlijk kiest niet relevant is voor het artikel, als je stelt dat een inhoudelijke vraag over waarom niet de gebruiker een keuze laten niet relevant zou zijn.

Het voelt echt als bias modding als AI betrokken is.

[ Voor 31% gewijzigd door djwice op 15-01-2026 08:47 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:43:
[...]

Waarom zou "bericht" naar een nieuwsartikel verwijzen terwijl er op een bericht wordt gereageerd :?
Dat is dan een zeer dubbelzinnige verwijzing, waarom interpreter je dat zo?
Daar zie ik niets dubbelzinnigs aan. Hoe logisch vind jij dat iemand muziek van streaming diensten wil halen puur en alleen om een random gebruiker op Tweakers dwars te zitten die de betreffende muziek waarschijnlijk helemaal niet luistert?

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:30
demolition_man in 'XAI blokkeert maken van seksuele deepfakes met Grok na ophef - update'

Dit lijkt mij niet +2 waard. De post van Musk staat al in het artikel en de rest van de reactie is eigenlijk een aanval op de redactie, en media in het algemeen, over "framen".

• hottestbrain
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:03
Bor schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:52:
[...]
om een random gebruiker op Tweakers dwars te zitten die de betreffende muziek waarschijnlijk helemaal niet luistert?
Haha, dat zou wel erg ver gaan inderdaad. Ik doelde inderdaad op het nieuwsbericht, niet op de reactie. Dat zou ik namelijk een reactie noemen en niet 'bericht'.

• Bor

Bor

Topicstarter
hottestbrain schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:36:
[...]

Haha, dat zou wel erg ver gaan inderdaad. Ik doelde inderdaad op het nieuwsbericht, niet op de reactie. Dat zou ik namelijk een reactie noemen en niet 'bericht'.
Precies, dank voor de verduidelijking :)

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

djwice schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 00:00:

Ik ben het met je eens dat dit deze reactie ook ontopic is. Wat kort en weinig onderbouwing maar wel een andere mening die we hier weinig zien en daarmee goed genoeg voor een +1.

(Het misverstand over de volgende reacties is hieronder al afgehandeld).

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Boxman schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 00:19:
Ook opvallend dat in sommige threads de posts om mij heen op 'ongemodereerd zijn blijven staan, en specifiek mijne door iemand op -1 is gezet. Dat is gewoon misbruik, zo iemand zou eigenlijk direct zijn modrechten moeten verliezen.
Dat zie ik ook steeds vaker.

Overigens laat ik zelf ook regelmatig posts ongemodereerd omdat ik er binnen de hier geldende regels niet uit kom, bv iets dat eigenlijk offtopic is maar wel enorm interessant. Dat is een beetje andere situatie maar zou ook hier een rol kunnen spelen waarom mensen die andere post niet modereren.

Ik vind een enkele wel op het randje zitten door de felle toon, maar niet erger dan andere posts die wel een +1 krijgen. Dat jij daar een -1 voor krijgt en anderen een +1 klopt niet.
Het doel moet m.i. zijn om ontopic van offtoipc te onderscheiden, en daadwerkelijke trolls te verbergen. De lat voor het daadwerkelijk toepassen van een -1 mag flink hoger - een enkele user heeft nu al de macht om een onwelgevallige mening van het zicht te ontnemen, en hier wordt grif gebruik van gemaakt.
Eens, we treden extreem fel op tegen onjuiste +3's, dat kan je per direct je moderatierechten kosten. Tegen onterechte -1's zie ik nooit zo'n reactie terwijl ik een onterechte -1 veel erger vindt. Een onterechte +3 krijgt meer aandacht en heeft dus meer kans om gecorrigeerd te worden. Een enkele -1 kan zorgen dat de meeste mensen die post nooit zien en dus is de kans op correctie ook vrij klein.

Felle uitspraken tegen Musk worden gewoon geaccepteerd (zoals hem een fascist of egomaniac noemen). Laten we niet doen alsof zo'n uitspraak een simpel feit is zonder waardeoordeel. Van mij mogen dat soort posts, maar er wordt met twee maten gemeten. Zie bv:

Honytawk in 'Starlink geeft inwoners Iran gratis toegang tot internet na blokkade overheid'

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
https://tweakers.net/revi...ction=21773510#r_21773510

Imo geen +2 waard. Geen bronvermelding en onjuiste informatie. Jullie oordeel?

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Martinez- schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:05:
https://tweakers.net/revi...ction=21773510#r_21773510

Imo geen +2 waard. Geen bronvermelding en onjuiste informatie. Jullie oordeel?
Bronvermelding is niet nodig voor een +2.
Welke onjuiste informatie zie jij?

Later zie ik je schrijven: "Ik durf te betwisten of meer data daadwerkelijk tot een slimmer model resulteert.". Als het daar om gaat kun je die mening beter in het topic onderbouwen.

Pagina: 1 ... 208 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2