Boxman schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 00:19:
Ook opvallend dat in sommige threads de posts om mij heen op 'ongemodereerd zijn blijven staan, en specifiek mijne door iemand op -1 is gezet. Dat is gewoon misbruik, zo iemand zou eigenlijk direct zijn modrechten moeten verliezen.
Dat zie ik ook steeds vaker.
Overigens laat ik zelf ook regelmatig posts ongemodereerd omdat ik er binnen de hier geldende regels niet uit kom, bv iets dat eigenlijk offtopic is maar wel enorm interessant. Dat is een beetje andere situatie maar zou ook hier een rol kunnen spelen waarom mensen die andere post niet modereren.
Ik vind een enkele wel op het randje zitten door de felle toon, maar niet erger dan andere posts die wel een +1 krijgen. Dat jij daar een -1 voor krijgt en anderen een +1 klopt niet.
Het doel moet m.i. zijn om ontopic van offtoipc te onderscheiden, en daadwerkelijke trolls te verbergen. De lat voor het daadwerkelijk toepassen van een -1 mag flink hoger - een enkele user heeft nu al de macht om een onwelgevallige mening van het zicht te ontnemen, en hier wordt grif gebruik van gemaakt.
Eens, we treden extreem fel op tegen onjuiste +3's, dat kan je per direct je moderatierechten kosten. Tegen onterechte -1's zie ik nooit zo'n reactie terwijl ik een onterechte -1 veel erger vindt. Een onterechte +3 krijgt meer aandacht en heeft dus meer kans om gecorrigeerd te worden. Een enkele -1 kan zorgen dat de meeste mensen die post nooit zien en dus is de kans op correctie ook vrij klein.
Felle uitspraken tegen Musk worden gewoon geaccepteerd (zoals hem een fascist of egomaniac noemen). Laten we niet doen alsof zo'n uitspraak een simpel feit is zonder waardeoordeel. Van mij mogen dat soort posts, maar er wordt met twee maten gemeten. Zie bv:
Honytawk in 'Starlink geeft inwoners Iran gratis toegang tot internet na blokkade overheid'
Boxman in 'Starlink geeft inwoners Iran gratis toegang tot internet na blokkade overheid'
This post is warranted for the full amount you paid me for it.