Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 203 ... 209 Laatste
Acties:

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Meg schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:41:
[...]

Wie zegt dat het één PowerMod was? 3 ervaren moderators kunnen het ook doen net als 6 beginnende moderatoren of één ProMod...

Betreffende de link netjes krijgen: Als je op de tijd van de link klikt en die link hier plakt wordt hij normaal omgezet in 'nette' link zoals dit: Martinez- in 'Black Friday bij MediaMarkt: scherpe laptopdeals voor elk gebruik'
Omdat het in 1x 6 stemmen was, daarom heb ik dat vermoeden. Of ze moeten allemaal simultaan geklikt hebben (of binnen maximaal 5 minuten van elkaar)?

Laat ik het anders stellen: kan iemand mij bevestigen of ik het bij het juiste eind heb? ;)

Thanks voor de tip!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-01 13:25
procyon schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:45:
[...]

Mediaan is gewoon letterlijk het middelste getal van de set..
Ja dus hoe kan dat bij 5x -1 nog steeds 0 zijn? Dat zou dan gewoon -1 moeten zijn toch?
Je gemiddelde is afgerond nog net 2 (2,4444)
Resultaat is gebaseerd op het gemiddelde? Dan heeft mediaan vermelden toch ook weinig zin?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:25

Dazzler2120

FP ProMod
Martinez- schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:44:
[...]

Omdat het in 1x 6 stemmen was, daarom heb ik dat vermoeden. Of ze moeten allemaal simultaan geklikt hebben (of binnen maximaal 5 minuten van elkaar)?

Laat ik het anders stellen: kan iemand mij bevestigen of ik het bij het juiste eind heb? ;)

Thanks voor de tip!
Ik kan dat wel bevestigen, ik heb daar een aantal posts een 0 gegeven (incl. die van jou). Naar mijn mening behoort die hele discussie niet op de frontpage thuis, ook niet in een advertorial - maar eerder op Geachte Redactie.

Overigens, heb ik de moederpost ook een 0 (off-topic / irrelevant) gegeven, dat wilt niet zeggen dat daarmee de eindscore van die post een 0 wordt.
Ik heb die overigens hier gemeld dat die een +2 krijgt en ik het een mismoderatie vind, waarbij ik het eerder een 0 vind:
Dazzler2120 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

PS4 PSN: Dazzler2120

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:12:
[...]

Ik kan dat wel bevestigen, ik heb daar een aantal posts een 0 gegeven (incl. die van jou). Naar mijn mening behoort die hele discussie niet op de frontpage thuis, ook niet in een advertorial - maar eerder op Geachte Redactie.

Overigens, heb ik de moederpost ook een 0 (off-topic / irrelevant) gegeven, dat wilt niet zeggen dat daarmee de eindscore van die post een 0 wordt.
Ik heb die overigens hier gemeld dat die een +2 krijgt en ik het een mismoderatie vind, waarbij ik het eerder een 0 vind:
Dazzler2120 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
Dank voor je toelichting. Bij het vorige artikel m.b.t. Black Friday had ik ook gereageerd op een ouder topic die over ongeveer hetzelfde onderwerp ging. De reactie vanuit de redactie bleven daar echter achter en werden amper inhoudelijk. Ik wil best nog eens een poging wagen ;) .

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:56

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
supersnathan94 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:59:
[quote]procyon schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:45:
[...]
Mediaan is gewoon letterlijk het middelste getal van de set..
[\]
Ja dus hoe kan dat bij 5x -1 nog steeds 0 zijn? Dat zou dan gewoon -1 moeten zijn toch?
[...]
Resultaat is gebaseerd op het gemiddelde? Dan heeft mediaan vermelden toch ook weinig zin?
We hebben een (hele) tijd geleden doorgevoerd dat minder frequente modders met een 1x weging een reactie niet op -1 mogen zetten. Hun weging blijft wel staan, maar wordt pas effectief zodra die bevestigd is door iemand met een 2x of hoger weging.

• supersnathan94
AlphaRomeo schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:30:
[...]

We hebben een (hele) tijd geleden doorgevoerd dat minder frequente modders met een 1x weging een reactie niet op -1 mogen zetten. Hun weging blijft wel staan, maar wordt pas effectief zodra die bevestigd is door iemand met een 2x of hoger weging.
Ah oke, dat verklaart dingen.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:44
bloody in 'Windows 11 crasht na update door bug in explorer.exe en andere gui-elementen'
Ik weet dat het snel is, maar met 10x al een +2 mag hier meteen wel actie op worden genomen.
Dit bericht wordt ongeveer onder elke Windows-update-nieuwsbericht gezet, en buiten dat is die gewoon niet informatief. Als ik had kunnen stemmen, had ik er een 0 op gezet, omdat het niks te maken heeft met het artikel. (behalve dan dat het beide keren over Microsoft gaat)

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:05
JelleDJs schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:40:
bloody in 'Windows 11 crasht na update door bug in explorer.exe en andere gui-elementen'
Ik weet dat het snel is, maar met 10x al een +2 mag hier meteen wel actie op worden genomen.
Dit bericht wordt ongeveer onder elke Windows-update-nieuwsbericht gezet, en buiten dat is die gewoon niet informatief. Als ik had kunnen stemmen, had ik er een 0 op gezet, omdat het niks te maken heeft met het artikel. (behalve dan dat het beide keren over Microsoft gaat)
Ik lees gewoon niet alles, maar deze bijdrage komt zelfs mij een beetje bekend voor.

• Meg
  • Niet online

Meg

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Waarom? Dat is toch een mooie ervaring uit eerste hand?

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• JelleDJs
Robbierut4 in 'Amazon kondigt testfase Starlink-tegenhanger Leo aan, downloads tot 1Gbit/s'
En de reactie daarop lijkt me dan weer geen +2 waard te zijn.

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
bobberg in 'Onderzoekers ontdekken tweede golf van malware in npm-packages'

Met 26 29 -1 moderaties krijg ik wel het idee dat er wat mensen zijn hun moderatierechten misbruiken. Ik snap dat AI code controversieel is, maar dat is geen reden om een reactie op ongewenst te zetten zonder onderbouwing.

De reactie van @Craimasjien daarboven is prima, en wellicht ook wel +2 waard, maar zijn grep commando slaat voor het gemak 248 van de 492 packages over.
Dat dit blindelings op +2 gezet wordt geeft aan veel mensen hier een onvolledig commando en een vals gevoel van veiligheid verkiezen over iets dat mogelijk wel gewoon alles scant, maar wat met behulp van AI geschreven is.... dat lijkt mij niet de bedoeling qua moderaties.

• Aldy
svane schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:06:

Met 26 -1 moderaties krijg ik wel het idee dat er wat mensen zijn hun moderatierechten misbruiken. Ik snap dat AI code controversieel is, maar dat is geen reden om een reactie op ongewenst te zetten zonder onderbouwing.
Onafhankelijk of ik het met je eens ben of niet, maar hoe wil je een onderbouwing geven bij een moderatie?

• svane
Aldy schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:14:
[...]

Onafhankelijk of ik het met je eens ben of niet, maar hoe wil je een onderbouwing geven bij een moderatie?
Je kan een reactie onder het bericht plaatsen met de reden waarom je het er niet mee eens bent. Zoals hier bijvoorbeeld.
Dit is natuurlijk niet verplicht, maar wel een stuk netter dan een -1 geven en lekker doorscrollen... vooral bij berichten die niet overduidelijk onbeschoft of spam-achtig zijn. :)

• Aldy
svane schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:24:
[...]

Je kan een reactie onder het bericht plaatsen met de reden waarom je het er niet mee eens bent. Zoals hier bijvoorbeeld.
Dit is natuurlijk niet verplicht, maar wel een stuk netter dan een -1 geven en lekker doorscrollen... vooral bij berichten die niet overduidelijk onbeschoft of spam-achtig zijn. :)
Ik heb het inmiddels een paar keer gelezen en ik ben het met je eens dat deze reactie geen -1 verdient, eerder een +1.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 18:28

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling inhoudelijke reacties naar offtopic/irrelevant te modereren.
kodak in 'SURF biedt opensource Nextcloud breed aan voor Nederlands onderwijs en onderzoek'

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Letterlijk een copy paste van een google bron is geen +3 / +2: T-RaX in 'Embracer Group verkoopt Arc Games maar behoudt Remnant-uitgeefrechten'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• supersnathan94
Hmm. ik vind dat gedrag wel redelijk ongewenst eigenlijk. Zit best wel potentie in, maar had echt wel wat effort in gestoken moeten worden dan. Nu is het niks anders dan schaamteloos overnemen en niet eens quoten.

• supersnathan94
joker1977 in 'Microsoft waarschuwt voor einde ondersteuning WINS vanaf 2034'

ik krijg het niet gerijmd met een +2 om eerlijk te zijn. ja het is praktijk ervaring, maar het legt nog steeds niks uit. Het illustreert hoogstens hoe bedrijven helemaal niet weten wat ze doen, wat precies het punt was waar de rest van de discussie over gaat.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
svane schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:06:

Met 26 29 -1 moderaties krijg ik wel het idee dat er wat mensen zijn hun moderatierechten misbruiken. Ik snap dat AI code controversieel is, maar dat is geen reden om een reactie op ongewenst te zetten zonder onderbouwing.
Je Iemand heeft een script van twee regels door een AI tool gehaald die er een Github repo met een hoop bloat van heeft gemaakt. Wat vind je zelf dat dat voor score verdiend?

Het voegt niets toe, en ik vind het zelf persoonlijk ongewenst. Dit is gewoon internet-vervuiling.

Als ik het op een huisregel moet gooien, moet ik er de AI regel aan de haren bijslepen. Hoewel het ook wel een beetje een linkdrop is.

• supersnathan94
kodak schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:29:
Het lijkt me niet de bedoeling inhoudelijke reacties naar offtopic/irrelevant te modereren.
kodak in 'SURF biedt opensource Nextcloud breed aan voor Nederlands onderwijs en onderzoek'
ik zie daar maar 3 moderaties. 1tje is er naar offtopic, valt mee toch?

• supersnathan94
AlphaRomeo schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:46:
Je hebt een script van twee regels door een AI tool gehaald die er een Github repo met een hoop bloat van heeft gemaakt. Wat vind je zelf dat dat voor score verdiend?
psst. poster hier is niet de maker van het script ;)

• svane
[...]

Je hebt een script van twee regels door een AI tool gehaald die er een Github repo met een hoop bloat van heeft gemaakt. Wat vind je zelf dat dat voor score verdiend?

Het voegt niets toe, en ik vind het zelf persoonlijk ongewenst. Dit is gewoon internet-vervuiling.

Als ik het op een huisregel moet gooien, moet ik er de AI regel aan de haren bijslepen. Hoewel het ook wel een beetje een linkdrop is.
Ik ben het vaak met de mods eens, maar hier kan ik mij, mede door de onnodig denigrerende en vijandige toon, totaal niet in vinden.
  1. Ik ben niet degene die het script, of de -1 post gemaakt heeft, dat was iemand anders. Het is duidelijk dat je mijn post hier niet serieus hebt doorgelezen
  2. Dat "script van twee regels" werkt niet. Het scant op nog niet eens de helft van de geïnfecteerde packages (Is dat +2 waard?). Als je mijn reactie volledig gelezen had zou je dat weten.
  3. Die "bloat" / "internet-vervuiling" (lees: nog geen 200 regels bash :+ ) scant ook op Indicators of compromise, dat grep scriptje niet.
  4. Deze post doet ook een 'link drop'. Een link drop naar een scriptje van ruim 2400 regels. Tien keer zo lang als die 'vervuiling' die een -1 zou verdienen. Waarom is dat wel een +2 waard?
Ik zou voorstellen niet op onderbuikgevoel te modereren puur omdat er een AI tool gebruikt is. Iets wat overduidelijk hier wel gebeurt is. 39 keer -1/ongewenst terwijl een andere 'linkdrop' +2 krijgt is niet te verdedigen.

Ik hoop dat een andere mod hier even naar wil kijken

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Een link naar een levende GitHub repo met een organisatie eromheen en een duidelijke licentie heeft een iets ander gewicht dan de losse flodder van een tweaker die bij elkaar "gevibecode" is. Vibecoding en informatiebeveiliging gaan niet goed samen. Daarmee worden mensen op het verkeerde pad gestuurd. Dat lijkt mij ongewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 26-11-2025 13:30 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 19:18

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik ga hier toch nog even op reageren, want ik vind dit toch wel een serieus probleem binnen de gedachte van de moderatie hier op de site.

Je mag mijn geschiedenis bekijken, en je kan zien dat ik veelvuldig in GR heb gereageerd, en zal dit ook blijven doen. Ik heb die ook meermaals gedaan rondom advertenties op Tweakers die misleidend zijn. Resultaat is dat Tweakers helemaal niets doet, zelfs niet een reactie geven, dit terwijl de community hier duidelijk grote moeite mee heeft.

Als Tweakers weigert te reageren op feedback over hun advertentiebeleid, als zij weigeren hierin te veranderen, dan is het natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat onze feedback en kritiek in een forum moet worden geplaatst waar ze het lekker kunnen negeren, maar dat is wat mij betreft uiterst ongewenst.

Het is alsof je binnen een bedrijf zegt, alle ideeen en feedback mag in deze ideeen en feedback doos, maar deze dumpen we vervolgens bij het grofvuil en doen er niets mee.

Dus als Tweakers wilt dat wij via GR het gesprek aangaan, dan moeten zij ook het gesprek aangaan. Doen ze dat niet, dan zullen mensen publiekelijk blijven reageren, zodat iedereen zich bewust is dat Tweakers meedoet in nepaanbiedingen, want daar gaat het hier wel degelijk om. 1 van de reacties gaf ook aan dat 1 product elders 70 euro goedkoper is, maar onder een net iets andere code.

Tweakers handelt niet in de geest waarvoor zij zeggen te staan, niet wanneer zij er aan kunnen verdienen. Ik vind dat wij allen, echt iedereen hier, kritisch mag zijn over dit beleid. Vind je mijn bericht niet super informatief oid, ja stem wat je wil, dat bepaal ik niet voor je. Maar ik heb toch wel moeite met zeggen om alle feedback en kritiek waarvan Tweakers weigert te reageren, maar allemaal naar 0 te zetten zodat we een soort van monddood worden gemaakt, of 0 waardoor men het niet ziet, of in een forum waar niemand kijkt behalve een kleine selectieve groep tweakers, en mogelijk ook nog een keer een medewerker wanneer het onderwerp ze bevalt.

Dus prima als je als tweaker en in jouw geval, promod, zeg dat dit anders moet, maar ik hoop dat iedereen dan ook eerst met deze kritiek naar de crew gaan en ze aanspreekt op het negeren van feedback in GR.

Dit is bijvoorbeeld een topic van mijzelf van 2 maanden terug.
Nieuws vs advertentie
Ook op mijn topics over enorme misleiding bij hun adverteerder, HelloTV, heb ik mijn eerste topic geen antwoord gekregen, en ook in de tweede was er inhoudelijk geen antwoord en in beide gevallen is er ook helemaal niets gedaan.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• svane
The Zep Man schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:26:
[...]

Een link naar een levende GitHub repo met een organisatie eromheen en een duidelijke licentie heeft een iets ander gewicht dan de losse flodder van een tweaker die bij elkaar "gevibecode" is. Vibecoding en informatiebeveiliging gaan niet goed samen. Daarmee worden mensen op het verkeerde pad gestuurd. Dat lijkt mij ongewenst.
@The Zep Man

Welke organisatie?
http://www.cobenian.com/ ? Die organisatie met een website zonder https certificaat? Klinkt niet écht als een betrouwbare autoriteit op gebied van security.

De repository die `.claude` in de `.gitignore` heeft staan, en dus waarschijnlijk zelf ook flink heeft lopen vibecoden?

Blijf a.u.b. een klein beetje kritisch. Geen enkele reden om dit een +2 en de andere een -1 te geven. Ik vind 200 regels code toch wat makkelijker te auditen dan 2400...

[ Voor 30% gewijzigd door svane op 26-11-2025 13:43 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

De GitHub organisatie. Meerdere contributors, duidelijke licentie, duidelijke documentatie, issues, pull requests, ...

Vergelijk dat met een los schot van een enkele tweaker die dit allemaal mist.

• Aldy
[...]

Je Iemand heeft een script van twee regels door een AI tool gehaald die er een Github repo met een hoop bloat van heeft gemaakt. Wat vind je zelf dat dat voor score verdiend?

De link verwijst naar een eigen bijdrage op Github en ik begrijp niet wat dit met AI te maken heeft.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:49:
[...]

De link verwijst naar een eigen bijdrage op Github en ik begrijp niet wat dit met AI te maken heeft.
Het is ge"vibecode" toch, ofwel Ai output?

• jdh009

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter
Mij ook maar wel krap. De reactie is een enkel woordje en iedereen die het nieuws volgt heeft hier vermoedelijk wel iets van meegekregen.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:56:
[...]

Mij ook maar wel krap. De reactie is een enkel woordje en iedereen die het nieuws volgt heeft hier vermoedelijk wel iets van meegekregen.
Eens, het liefst zou je idd meer inhoud willen zien.

• svane
The Zep Man schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:45:
[...]

De GitHub organisatie. Meerdere contributors, duidelijke licentie, duidelijke documentatie, issues, pull requests, ...

Vergelijk dat met een los schot van een enkele tweaker die dit allemaal mist.
't wordt een beetje offtopic zo, maar oké:
  • Het is inderdaad een Github organisatie. Met welgeteld 1 gebruiker, en één actieve repository. Waarom is dit zoveel beter dan een persoonlijk account van een mede-Tweaker?
  • Deze organisatie heeft een website die al jaren niet meer is bijgewerkt, geen https certificaat heeft, en vol zit met dode links. Wat geeft hier het vertrouwen dat dit een professionele partij is?
  • Er zijn inderdaad meerdere contributors, maar 95% van de line-changes komen bij 1 gebruiker vandaan. Voegt die 5% echt zoveel toe?
  • Die gebruiker zit in meerdere projecten zijn CLAUDE.md weg te moffelen onder het nom van "# OS junk files". Is vide-coden hier ineens geen probleem?
  • Beide projecten hebben duidelijk documentatie
  • Beide projecten hebben een MIT license, al staat die bij de ene in de readme, bij de andere in een losse file.
  • Beide projecten zijn gebouwd met behulp van AI, al heeft slechts de auteur van 1 project dit netjes vermeld.
Dit lijkt mij echter niet ontzettend belangrijk. Wat ik problematisch vind is de inconsistentie.

Een Tweakers gebruiker schrijft een script (met hulp van AI), dat bedoeld is om andere gebruikers te helpen. Er is geen enkele indicatie dat dit script niet werkt of kwaadaardig is. Een 42 keer -1 geven is gewoonweg bizar. Ter illustratie: de redactie "Woke wappies" noemen levert 24 keer -1 op, en mag blijven staan.

De toon waarop dit ging vind ik ook tot op het gemene af:
  • "Wat vind je zelf dat dat voor score verdiend?" - zeg gewoon dat je het niet met mij eens bent zonder deze kleinerende opmerking
  • "...met een hoop bloat", "Het voegt niets toe", "Dit is gewoon internet-vervuiling." - Ten eerste is dit simpelweg onjuist, dit scriptje doet wel iets meer dan het grep commando dat 50+% van de packages mist. Ten tweede: Is dit hoe we op het 'vriendelijkere Tweakers' met elkaar omgaan? Nogmaals, het was een klein projectje dat geen kwaad kan, en bedoeld was om anderen te helpen.
Dan de inconsistentie:Als je 178 regels te veel vindt: mod de andere scripts dan ook naar -1

Als je geen AI wil, mod de repository met .claude/CLAUDE.md in de .gitignore dan ook naar -1

Als je geen linkdrop wil, mod dan al die links naar -1

Wil je geen vals gevoel van veiligheid creëren met een script dat niet werkt, mod dan het grep commando naar -1

(wat mij betreft mogen ze allemaal op 0 of 1)

Het enige wat ik vraag is iets van consistentie en compassie.

Bij deze nogmaals de vraag of een mod hier nog een keer naar zou willen kijken :)

• Bor

Bor

Topicstarter
VOODOO_WILLIE in 'EU-lidstaten gaan akkoord met wet voor 'vrijwillig' scannen van chatberichten' is niet juist en daarmee geen +2.

Wie helpt deze op een passende score te krijgen? Naar de +2 en +3 "mee eens" stemmers gaan we natuurlijk kijken.

Ook geen +2: roelboel in 'EU-lidstaten gaan akkoord met wet voor 'vrijwillig' scannen van chatberichten'

Ook geen +2: Lizard in 'Odido en Ben voeren vanaf januari 2026 inflatiecorrectie van 3,1 procent door'

[ Voor 59% gewijzigd door Bor op 26-11-2025 23:32 ]

• JelleDJs
Lnaisd in 'Dell: transitie naar Windows 11 is niet klaar'
Hetzelfde geroeptoeter onder een Windows-artikel in de strekking "ik gebruik Linux" mag wat mij betreft naar een maximale 0.

Standeman in 'Dell: transitie naar Windows 11 is niet klaar'
Om over deze maar te zwijgen. Een Linux-verhaal onder een Windows-artikel met een +2. Is ook compleet irrelevant.

En hele daaropvolgende draadje is uiteindelijk maximaal een 0.

mard0 in 'Dell: transitie naar Windows 11 is niet klaar'
Moet eigenlijk een 0 zijn i.p.v. een +2.

mard0 in 'Dell: transitie naar Windows 11 is niet klaar'
Idem.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik sluit me volledig bij je aan @JelleDJs dat elke keer de "ik gebruik Linux" onder een Windows bericht gewoon irritant worden en van mij ook gewoon naar -1 mogen.

• Bor

Bor

Topicstarter
JelleDJs schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:15:
Standeman in 'Dell: transitie naar Windows 11 is niet klaar'
Om over deze maar te zwijgen. Een Linux-verhaal onder een Windows-artikel met een +2. Is ook compleet irrelevant.
Daar is nog wel wat hulp nodig. Hier is een +2 inderdaad niet van toepassing.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

"Ik gebruik Linux, lol." is irrelevant.

Inhoudelijk Linux als alternatief bespreken wanneer Windows wordt besproken als probleem blijft relevant.

• Meg
  • Niet online

Meg

The Zep Man schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:50:

Inhoudelijk Linux als alternatief bespreken wanneer Windows wordt besproken als probleem blijft relevant.
Eens, maar het is 9 van de 10 keer alleen maar "Ik gebruik Linux" wat meteen naar +2 en +3 gaat.

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:50:

Behalve wanneer dit keer op keer herhaalt wordt. Het item gaat over de transitie naar Windows 11, niet over een migratie naar Linux.

Ik zie veelvuldig irrelevante reacties +2 of zelfs +3 krijgen in dit geval wat weer de nodige sturing vraagt.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 27-11-2025 10:56 ]

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-11-2025
Stuk van Indostyle verdient geen +2, het betreft chinese staatspropaganda met 0 bronnen.

Correctie verkeerd linkje eerder nu de juiste :
indostylo in ''China verbiedt ByteDance om Nvidia-chips te gebruiken in nieuwe datacenters''

[ Voor 26% gewijzigd door Zyphlan op 27-11-2025 11:39 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Je linkt naar een reactie die nog geen moderaties heeft?

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-11-2025
Meg schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:35:
[...]

Je linkt naar een reactie die nog geen moderaties heeft?
Bedankt heb het aangepast

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:56:
Behalve wanneer dit keer op keer herhaalt[sic] wordt.
Wordt het elke keer herhaald, of zijn het nuttige discussies waarin verouderde zienswijzen worden platgeslagen?
Het item gaat over de transitie naar Windows 11, niet over een migratie naar Linux.
Dus in een item over iPhone mogen geen vergelijkingen met Android worden gemaakt? :?
Ik zie veelvuldig irrelevante reacties +2 of zelfs +3 krijgen in dit geval wat weer de nodige sturing vraagt.
Ik had het over irrelevant en relevant. Je weet heel goed dat dat niets te maken heeft met +2 of +3. ;)

Ik merk onder de modjes die hier zaken discussiëren hier en daar een sterke "dit is geen +2 of +3 waard, maar +0" zonder goed aan te geven waarom het geen +1 zou moeten zijn. Hier sluipt meningmodereren naar binnen. Sommigen vinden dat iets te vaak wordt besproken, wat een mening is van iemand die vaak de site bezoekt en ieder artikel met het commentaar daaronder leest.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 27-11-2025 11:56 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:53:
[...]

Wordt het elke keer herhaald, of zijn het nuttige discussies waarin verouderde zienswijzen worden platgeslagen?
Het wordt elke keer herhaald. Het is dezelfde discussie over and over again.
Dus in een item over iPhone mogen geen vergelijkingen met Android worden gemaakt? :?
Vergelijkingen maken wanneer die op het nieuwsitem slaan en niet een hangende langspeelplaat zijn is prima lijkt mij. Hier is er geen directe relatie tot het nieuwsitem en zie ik wel de bekende hangende LP.
Ik had het over irrelevant en relevant. Je weet heel goed dat dat niets te maken heeft met +2 of +3. ;)
Ik heb het over +2 en +3's. Dat is een toevoeging op wat ik zie bij dat artikel. Ik heb zojuist het eea aan moderatierechten ingetrokken.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 27-11-2025 11:57 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:56:
Het wordt elke keer herhaald. Het is dezelfde discussie over and over again.
Ik zie de discussie evolueren. Die wordt anders gevoerd dan enkele jaren geleden. Daarom kan het nuttig zijn om de discussie te houden. Dat jij wat anders vindt is prima, maar dat klinkt meer als een mening en een reden om niet deel te nemen, en niet iets dat moderatie moet beïnvloeden.

In dit geval gaat het over de verkoop van (nieuwe) hardware doordat een populair OS niet meer ondersteund wordt. Een discussie over alternatieven is voor mij on-topic, want e-waste is een groot maatschappelijk probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 27-11-2025 12:00 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:58:
[...]

Ik zie de discussie evolueren. Die wordt anders gevoerd dan enkele jaren geleden. Daarom kan het nuttig zijn om de discussie te houden. Dat jij wat anders vindt is prima, maar dat klinkt meer als een mening en een reden om niet deel te nemen, en niet iets dat moderatie moet beïnvloeden.

In dit geval gaat het over de verkoop van (nieuwe) hardware doordat een populair OS niet meer ondersteund wordt. Een discussie over alternatieven is voor mij on-topic, want e-waste is een groot maatschappelijk probleem.
De discussie is exact hetzelfde als enkele jaren geleden, veelal gevoerd door dezelfde personen. Inmiddels zien we dus dezelfde discussie keer op keer terugkomen, ook onder items waar dit eigenlijk helemaal niet direct relevant is. Dat stoort mensen, zie bv teapot in 'Dell: transitie naar Windows 11 is niet klaar' (helemaal los van de manier waarop dit gebracht is want daar vind ik ook wel wat van).
Dat jij wat anders vindt is prima, maar dat klinkt meer als een mening
Dat geldt toch ook voor de Linux adepten, waaronder jezelf (ik draai overigens zelf ook Linux op meerdere systemen). Dit is een mes dat aan twee kanten snijdt.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 18:28

kodak

FP ProMod
supersnathan94 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:47:
[...]
ik zie daar maar 3 moderaties. 1tje is er naar offtopic, valt mee toch?
De reacties hier gaan over de moderatie op het moment van melden. Als je ze daarna leest en de moderatie lijkt je dan (al) mee te vallen hoef je er natuurlijk niets meer mee te doen. :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Martinspire in 'Dell: transitie naar Windows 11 is niet klaar' lijkt mij een 0 ipv +1. Ik zie hier geen relevantie.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:08:
De discussie is exact hetzelfde als enkele jaren geleden, veelal gevoerd door dezelfde personen.
Nogal een blanket statement. Ik zie verschillen in de discussies zoals enkele jaren geleden gevoerd en nu. Ook een mening/perspectief.
Inmiddels zien we dus dezelfde discussie keer op keer terugkomen, ook onder items waar dit eigenlijk helemaal niet direct relevant is. Dat stoort mensen, zie bv teapot in 'Dell: transitie naar Windows 11 is niet klaar' (helemaal los van de manier waarop dit gebracht is want daar vind ik ook wel wat van).
Het stoort een mens die spreekt over "Linux fanboys". zonder onderbouwing maar met de nodige opgetuigde stromannen met de nodige emotie. Als moderators rekening gaan houden met alle emoties van iedereen, dan wordt het wel heel lastig om objectief te modereren. Deze video blijft relevant.

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:52:
[...]

Nogal een blanket statement. Ik zie verschillen in de discussies zoals enkele jaren geleden gevoerd en nu. Ook een mening/perspectief.
Dat is inderdaad een perspectief. Ik zie exact dezelfde discussie. Het is een soortgelijke discussie als we bij Intel vs AMD zien, Xbox vs Playstation etc. Dezelfde fanboys (aan beide kanten) duiken vaak weer op met dezelfde argumentatie. We zien ook de zelfde "mee eens / mee oneens" moderatie terug bij dit soort onderwerpen.
Het stoort een mens die spreekt over "Linux fanboys". zonder onderbouwing maar met de nodige opgetuigde stromannen met de nodige emotie.
Zoals ik al aangaf; ik vind ook wel iets van hoe de betreffende reactie is gebracht. Het geeft wel een beeld hoe andere users naar de steeds weer terugkerende discussie en personen kijken. Deze reactie staat niet op zichzelf.

• Scribe
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15-01 09:56
Het is cynisch/sarcastisch geschreven maar het is wel een waarheid. Er worden steeds meer apps gevibe-code wat voor steeds meer tecnical debt zorgt, wat vervolgens zorgt voor hoger geheugengebruik zoals recent bij WhatsApp voor desktops. Dit is een realistisch en relevant probleem wat alleen nog maar erger wordt als we straks nog minder geheugen in laptops krijgen.

• supersnathan94
kodak schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:47:
[...]

De reacties hier gaan over de moderatie op het moment van melden. Als je ze daarna leest en de moderatie lijkt je dan (al) mee te vallen hoef je er natuurlijk niets meer mee te doen. :)
Het punt was vooral dat het dus veel te vroeg was om van mismoderatie te spreken.
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Staat niet voor niks in de TS. ;)

• Meg
  • Niet online

Meg

Wat maakt dit irrelevant? Alsof iedereen het weet? Meg in 'Heroic Games Launcher gaat op Linux standaard Windows-versie van games gebruiken'

Goh, het is blijkbaar ook ongewenst nu... why?

[ Voor 12% gewijzigd door Meg op 27-11-2025 18:12 ]

• Aldy
Deze is nog niet gemodereerd, maar ik wil de bijdrage graag voordragen voor een +1, want dit is precies waar het over gaat in het artikel en het is een eigen ervaring.
Dragony in 'Overheid: Nederlanders overschatten vaak hoe goed ze online oplichting herkennen'

Doordat het een beschrijving is van een eigen ervaring zou het zelfs een +2 kunnen zijn, wat mij betreft.

[ Voor 15% gewijzigd door Aldy op 27-11-2025 21:29 ]

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-01 22:20
Meg schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:04:
Wat maakt dit irrelevant? Alsof iedereen het weet? Meg in 'Heroic Games Launcher gaat op Linux standaard Windows-versie van games gebruiken'

Goh, het is blijkbaar ook ongewenst nu... why?
Je ziet wel vaker dat vragen waar het antwoord "nee" op is, als irrelevant worden gemodereerd. Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Relevante reacties kunnen niet alleen maar komen van mensen die alles al weten over het onderwerp. Een reactie zoals de jouwe, waarin je vraagt of een bepaalde conclusie uit het artikel getrokken kan worden, lijkt me gewoon relevant, ook als het antwoord "nee" is. Dergelijke vragen leiden meestal ook tot informatieve en on-topic vervolgdiscussies.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:34
KorporaalTimmer in 'Redactieblog #18 - Tesla FSD in februari 2026 is zéér ambitieus – of naïef'

Deze word als een malle op -1 gemod maar is het, volgens mij, niet. Minstens 0?

https://wren.co/join/Devian

• 2cents
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 15:46
Inderdaad, alleen maar -1 gemod. De tweede reactie al 8x in een 10 minuten.
Je kunt het ermee oneens zijn, maar dit is niet de weg.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Volgens mij gewoon on-topic en zelfs een +1. Is nog wel wat hulp nodig.

• thomas_n
AlphaRomeo schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:40:
[...]

Volgens mij gewoon on-topic en zelfs een +1. Is nog wel wat hulp nodig.
De onprettige toon in de laatste twee zinnen (als je het niet met me eens bent geef je kennelijk niet om de levens van je naasten) zijn voor mij wel een punt aftrek waard. 0 vind ik geen gekke score.

• Meg
  • Niet online

Meg

thomas_n schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:27:
[...]

Je ziet wel vaker dat vragen waar het antwoord "nee" op is, als irrelevant worden gemodereerd. Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Relevante reacties kunnen niet alleen maar komen van mensen die alles al weten over het onderwerp. Een reactie zoals de jouwe, waarin je vraagt of een bepaalde conclusie uit het artikel getrokken kan worden, lijkt me gewoon relevant, ook als het antwoord "nee" is. Dergelijke vragen leiden meestal ook tot informatieve en on-topic vervolgdiscussies.
Dank voor de reactie! Dat vermoeden had ik ook inderdaad, helaas zal de score niet meer op een +1 komen. Wat is het nut van mismoderaties dan melden als het toch niet helpt?

• Aldy
Meg schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:14:
[...]

Dank voor de reactie! Dat vermoeden had ik ook inderdaad, helaas zal de score niet meer op een +1 komen. Wat is het nut van mismoderaties dan melden als het toch niet helpt?
Hé Meg, we gaan toch niet bij de pakken neerzitten, zeker? ;)

• Aldy
thomas_n schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:57:
[...]

De onprettige toon in de laatste twee zinnen (als je het niet met me eens bent geef je kennelijk niet om de levens van je naasten) zijn voor mij wel een punt aftrek waard. 0 vind ik geen gekke score.
Zo heb ik het niet gelezen. De manier waarop ik het gelezen heb, was meer hoe de mensen reageren op Musk, dan hoe dezelfde mensen daadwerkelijk over hun naasten denken. Natuurlijk wil iedereen minder doden in het verkeer zien en zeker als het hun familie betreft, maar dat is niet hoe er vaak gereageerd wordt.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:47
Ik zie niet hoe het argument: "als je het niet met mij eens bent dat wat Musk doet het beste is zonder dat ik ook maar enig onderbouwing geef, dan ben je voor meer verkeersdoden" goed bedoeld is.

• Devian
separhim schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:29:
[...]

Ik zie niet hoe het argument: "als je het niet met mij eens bent dat wat Musk doet het beste is zonder dat ik ook maar enig onderbouwing geef, dan ben je voor meer verkeersdoden" goed bedoeld is.
-1 is niet daarvoor bedoeld..

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55

Kheos

FP ProMod
[...]

Dit is anders ook behoorlijk onprettig "maar zover zullen de meesten niet eens kunnen denken". Heeft nogal een hoog 'ik heb het bij het rechte eind en de rest is er te dom voor' gehalte.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:19:
[...]

Hé Meg, we gaan toch niet bij de pakken neerzitten, zeker? ;)
Jawel.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:47
Devian schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:38:
[...]

-1 is niet daarvoor bedoeld..
Ik had het 0 gegeven, -1 vind ik nog te beargumenteren want het lijkt op flamebait hetgeen -1 is volgens de instructies. Daarnaast vind het sowieso een rare situatie met dat account, 600 reacties in 1,5 maand tijd, met relatief veel reacties (terecht) op -1.

• supersnathan94
Kheos schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:38:
[...]

Dit is anders ook behoorlijk onprettig "maar zover zullen de meesten niet eens kunnen denken". Heeft nogal een hoog 'ik heb het bij het rechte eind en de rest is er te dom voor' gehalte.
Tsja het is alleen niet onwaar. Het gemiddelde IQ ligt echt niet zo hoog plus, 90% van de mensen zal het aan de kont roesten.

Neemt niet weg dat het wel klopt. Zowat alle grote partijen (Waymo, Cruise, Argo, Zoox, Mileye) hebben hier ook onderzoek naar gedaan en het bevestigd dat het voor 905nm wel een ding is.

• thomas_n
Aldy schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:25:
[...]

Zo heb ik het niet gelezen. De manier waarop ik het gelezen heb, was meer hoe de mensen reageren op Musk, dan hoe dezelfde mensen daadwerkelijk over hun naasten denken. Natuurlijk wil iedereen minder doden in het verkeer zien en zeker als het hun familie betreft, maar dat is niet hoe er vaak gereageerd wordt.
Dat zou inderdaad ook kunnen, maar ik weet niet of het voordeel van de twijfel verdiend is, gezien de toon eerder in de reactie. Zoals @Kheos al aangaf zit daar ook al een hoog "iedereen behalve ik is dom"-gehalte.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik lees sterke statements als
hoe sneller de Tesla’s hier FSD supervised mogen rijden, hoe minder verkeersdoden we zullen hebben.
zonder dat hiervoor enige onderbouwing wordt gegeven.

En tja, als je eindigt met dit soort bait kom ik ook niet hoger dan een -1:
Is mensen hun haat naar Elon Musk echt groter dan hun liefde voor Nederlandse weggebruikers (waaronder je familie, je ouders of je kinderen)? We gaan het vast zien in de commentaren
Enter een reactiescore van -26 (-0,054 gemiddeld) over meer dan 600 reacties en je bent het voordeel van de twijfel wel kwijt denk ik.

Ik vind een +1 geen passende score in dit geval.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 28-11-2025 19:23 ]

• Devian
Bor schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:16:
[...]

Ik lees sterke statements als
[...]
zonder dat hiervoor enige onderbouwing wordt gegeven.

En tja, als je eindigt met dit soort bait kom ik ook niet hoger dan een -1:

[...]

Enter een reactiescore van -26 (-0,054 gemiddeld) over meer dan 600 reacties en je bent het voordeel van de twijfel wel kwijt denk ik.

Ik vind een +1 geen passende score in dit geval.
Klopt. Maar ook geen -1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom niet? Ik zie niet ondeebouwde stellingen en een bait. Wat mij betreft een 0 en een punt aftrek. Dan kom ik wel op -1 uit en die score heb ik dan ook gegeven. Baiting is echt niet wenselijk.

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Dit is geen -1:

https://tweakers.net/nieu...ction=21640478#r_21640478

Volledig on-topic en prima onderbouwd met verwijzing naar "Wat zegt de wetenschap" onderdeel bij recent Volkskrant artikel waarin wetenschappers geciteerd worden die, kortweg gezegd, wel of geen bezwaren zien bij het gebruik van een mobieltje en social media voor kinderen. In de reactie worden deze laatsten, een kinderpsycholoog en hoogleraar geciteerd, die beiden concluderen dat mobieltje en social media niet of nauwelijks een probleem hoeven zijn, ook voor kinderen.

Kortom, een prima wetenschappelijke onderbouwing bij een mening die blijkbaar anderen hier niet bevalt en daarom, zelfs zonder verdere toelichting, naar beneden gehaald wordt.

Dus zeker geen -1, een veel eerder een +1.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
[...]
Dat is niet wat er staat. Quote de reactie dan letterlijk.

Ik ben het er overigens mee eens dat dat wel erg gechargeerd is, maar daarmee nog steeds niet ongewenst wat mij betreft.

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie heeft geen enkele -1 zo te zien.

Waarom moet hulp nu weer tussen quotes? Wat is er precies betutteling? Het is weer een artikel over iets uit de EU waar je een bepaald frame kiest die onnodig is en welke je niet onderbouwt.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 28-11-2025 23:45 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:05:
[...]

Dat is niet wat er staat. Quote de reactie dan letterlijk.

Ik ben het er overigens mee eens dat dat wel erg gechargeerd is, maar daarmee nog steeds niet ongewenst wat mij betreft.
Het einde van de post is echter wel een bait en dat maakt het in mijn ogen zeker onwenselijk. -1 is een verdedigbare en wellicht ook logische score in dit geval.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:40:
[...]
Het einde van de post is echter wel een bait en dat maakt het in mijn ogen zeker onwenselijk. -1 is een verdedigbare en wellicht ook logische score in dit geval.
Die laatste zin is in ieder geval onnodig inderdaad. Ik vind het zelf niet dusdanig erg dat ik er een -1 voor zou geven, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dat wel vinden.

• supersnathan94
supersnathan94 in 'Europa gaat mogelijk ook Apple Maps reguleren onder DMA'

Ik zie hier moderaties over de gehele linie. Ik had em zelf ingeschoten als +3, stuk opinie, maar wel serieus onderbouwd, dus dan vind ik 0 en zelfs -1 nogal een verrassing. Ik weet dat het een controversiële mening is, maar dat maakt niet uit.

De reactie erop van JDH is dan wel weer een +2, maar daar zag ik al fouten inzitten waar ik nog wel wat over ga schrijven, maar dat wordt dusdanig laat op de dag dat een correctie dan al bijna niet meer zin heeft.

• Bor

Bor

Topicstarter
supersnathan94 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:43:
supersnathan94 in 'Europa gaat mogelijk ook Apple Maps reguleren onder DMA'

Ik zie hier moderaties over de gehele linie. Ik had em zelf ingeschoten als +3, stuk opinie, maar wel serieus onderbouwd, dus dan vind ik 0 en zelfs -1 nogal een verrassing. Ik weet dat het een controversiële mening is, maar dat maakt niet uit.

De reactie erop van JDH is dan wel weer een +2, maar daar zag ik al fouten inzitten waar ik nog wel wat over ga schrijven, maar dat wordt dusdanig laat op de dag dat een correctie dan al bijna niet meer zin heeft.
Ik vermoed dat de reactie op jouw post aanduidt waarom mensen een 0 geven. De info lijkt niet helemaal juist te zijn als ik het goed leest.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 29-11-2025 10:52 ]

• Aldy
Bor schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:50:
[...]

Ik vermoed dat de reactie op jouw post aanduidt waarom mensen een 0 geven. De info lijkt niet helemaal juist te zijn als ik het goed leest.
Wat ik lees, is dat ze beiden vinden dat ze fouten vinden bij de ander. JDH schrijft dat in de reactie en Supernathan doet het hier en belooft erop terug te komen in de reactie.

[ Voor 13% gewijzigd door Aldy op 29-11-2025 10:59 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:57:
[...]

JDH schrijft dat in de reactie en Supernathan doet het hier en belooft erop terug te komen in de reactie.
Ik zie het. Wat hier staat weegt niet mee voor de beoordeling op de frontpage.

• Aldy
Bor schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:10:
[...]

Ik zie het. Wat hier staat weegt niet mee voor de beoordeling op de frontpage.
Ik bedoelde eigenlijk dat ze beiden fouten bij de ander zagen.

• supersnathan94
Bor schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:50:
[...]

Zou ik raar vinden. JDH interpreteert wat ik zeg slecht. dat is erg jammer, want hij zegt dingen die ik niet zeg
Overigens stonden er wel al een aantal 0 voordat hij reageerde, maar dat was 1 of 2, dus dat vond ik niet gelijk een punt.

Wat ik vooral raar vind is de -1. Ik heb toch een nette reactie geschreven en niemand daar in beledigd of een flame/bait gedaan?

Verder ben ik blij met de reactie van JDH hoor, fijn om op inhoud de discussie te kunnen voeren, maar ik heb vandaag gewoon geen tijd om zo uitgebreid op zijn verhaal in te gaan.

• Bor

Bor

Topicstarter
supersnathan94 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:33:
[...]
Wat ik vooral raar vind is de -1. Ik heb toch een nette reactie geschreven en niemand daar in beledigd of een flame/bait gedaan?
Die -1's komen van twee enkele users en kan je in principe negeren zo lang de netto score op een verdedigbaar niveau staat. De crew grijpt waar nodig in bij mismodders.

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Bor schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:39:
[...]

Die reactie heeft geen enkele -1 zo te zien.

Waarom moet hulp nu weer tussen quotes? Wat is er precies betutteling? Het is weer een artikel over iets uit de EU waar je een bepaald frame kiest die onnodig is en welke je niet onderbouwt.
Deze reactie had lange tijd geen enkele moderatie score. Gisteren plotseling 2x -1 (helaas geen screenshot van :-( ). En daar heb ik hier toen op gereageerd. Misschien te vroeg, maar dat valt nu moeilijk meer te zeggen.

Betutteling is hier voor mij:
Gedrag waarbij je iemand op een neerbuigende manier behandelt alsof diegene dom of minderwaardig is, door diens zaken te regelen, te adviseren of voor te schrijven zonder te vragen of dat ook gewenst is.
Het drukt (vooral) uit hoe ik mij door het EP behandeld zou voelen op het moment dat dit wel een verbod wordt, hetgeen een kwestie van tijd lijkt te zijn, zie VK, DK en AU plus oproepen in diverse andere landen.

En om ook dat gevoel al eerder in de tekst uit te drukken stond hulp tussen aanhalingstekens.

• Aldy
Heloise schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:42:
[...]

Betutteling is hier voor mij:
Gedrag waarbij je iemand op een neerbuigende manier behandelt alsof diegene dom of minderwaardig is, door diens zaken te regelen, te adviseren of voor te schrijven zonder te vragen of dat ook gewenst is.
Als jij de enige op de wereld zou zijn, dan mag je dit betutteling noemen, maar er zijn ook mensen die de hulp van de wetgever kunnen gebruiken. En over dat neerbuigend kan ik alleen maar zeggen: Wie de schoen past...
En wat betreft dom of minderwaardig? Tja, niet iedereen is even slim...
En als laatste: "door diens zaken te regelen, te adviseren of voor te schrijven zonder te vragen of dat ook gewenst is." Het EP is nog steeds op de meest democratische manier gekozen, dus doe er je voordeel mee.
Waarom ik zo fel reageer is omdat jij de mensen die de hulp kunnen gebruiken wegzet als dom of minderwaardig.

• supersnathan94
Aldy schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:39:
[...]

Als jij de enige op de wereld zou zijn, dan mag je dit betutteling noemen, maar er zijn ook mensen die de hulp van de wetgever kunnen gebruiken.
Wat is dat nou weer? Iedereen mag te allen tijden alles betutteling vinden. Dat is gewoon een mening die iemand mag hebben.
Waarom ik zo fel reageer is omdat jij de mensen die de hulp kunnen gebruiken wegzet als dom of minderwaardig.
waar dan? omdat het tegenovergestelde wordt gezien als betutteling zeg jij dat dan mensen die het wel kunnen gebruiken direct dom of minderwaardig moeten zijn? Stevige conclusie hoor.

Prima om dit soort inhoudelijke argumenten in de comments te zetten, maar voor de moderatie maakt het weinig uit. een mening met een onderbouwing die on topic ingaat op het artikel is gewoon een +1.

Dat daarbij een groep mensen (random zonder willekeur) wordt weggezet als dom is dan jammer, maar ook gewoon de realiteit van het leven. Een IQ lager dan het gemiddelde betekent dat er net zoveel moeten zijn als bovengemiddeld, anders is het geen gemiddelde.

• Aldy
supersnathan94 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:04:
[...]

Wat is dat nou weer? Iedereen mag te allen tijden alles betutteling vinden. Dat is gewoon een mening die iemand mag hebben.

[...]

waar dan? omdat het tegenovergestelde wordt gezien als betutteling zeg jij dat dan mensen die het wel kunnen gebruiken direct dom of minderwaardig moeten zijn? Stevige conclusie hoor.

Prima om dit soort inhoudelijke argumenten in de comments te zetten, maar voor de moderatie maakt het weinig uit. een mening met een onderbouwing die on topic ingaat op het artikel is gewoon een +1.

Dat daarbij een groep mensen (random zonder willekeur) wordt weggezet als dom is dan jammer, maar ook gewoon de realiteit van het leven. Een IQ lager dan het gemiddelde betekent dat er net zoveel moeten zijn als bovengemiddeld, anders is het geen gemiddelde.
Er staat nergens dat ik vind dat Heloise dit geen betutteling mag vinden, maar de uitleg van betutteling dat Heloise eraan geeft dat dit niet nodig is omdat hij/zij niet dom is of minderwaardig wil niets anders zeggen dat de mensen die dit wel graag willen dom of minderwaardig zijn volgens Heloise. En dat gaat mij net iets te ver. Plus dat dit helemaal niets met IQ te maken heeft maar met het superioriteitsgevoel van Heloise. Als er had gestaan dat betutteling iets is wat ze zelf kan oplossen zonder overheidsingrijpen, dan was dit toch een totaal ander beeld dan nu.

• supersnathan94
Aldy schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:16:
[...]

Er staat nergens dat ik vind dat Heloise dit geen betutteling mag vinden, maar de uitleg van betutteling dat Heloise eraan geeft dat dit niet nodig is omdat hij/zij niet dom is of minderwaardig wil niets anders zeggen dat de mensen die dit wel graag willen dom of minderwaardig zijn volgens Heloise. En dat gaat mij net iets te ver. Plus dat dit helemaal niets met IQ te maken heeft maar met het superioriteitsgevoel van Heloise. Als er had gestaan dat betutteling iets is wat ze zelf kan oplossen zonder overheidsingrijpen, dan was dit toch een totaal ander beeld dan nu.
Ik zie ten eerste niet in hoe het geven van een definitie "hier", van invloed zou kunnen zijn op een moderatiescore "daar". En ten tweede is wat Heloise noemt vrij letterlijk de definitie van betutteling. Misschien niet helemaal PC, maar even googelen en je krijgt exact hetzelfde antwoord, maar dan "Politiek Correct"

Ik weet niet hoe jij dit anders had gezien zonder de uitleg van Heloise. Ik ben nu eigenlijk oprecht wel benieuwd.

• supersnathan94
Bor schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:34:
[...]

Die -1's komen van twee enkele users en kan je in principe negeren zo lang de netto score op een verdedigbaar niveau staat. De crew grijpt waar nodig in bij mismodders.
Ah oke, mja bij mij stonden er toen al 5x, dus dat vond ik wel veel. nu ook 23 keer irrelevant. vind ik erg raar.

JDH bekijkt het puur vanuit wat er op papier staat en dat is exact wat ik niet doe. ik kijk juist naar de uitwerking in de praktijk. In de eerste zin van zijn reactie gaat het al fout. door te stellen dat de wet dit niet verplicht. Nee, maar de uitkomst daarvan is wel dat het zo gaat worden. Daarnaast is zijn BEUC bron leuk, maar die klopt maar matig en wat er staat is vooral politieke framing als succesverhaal. als dat je enige 4 successen zijn (waarvan er sommigen al sinds 2014 gewoon bestaan) dan doe je het niet zo goed.

Anyways. Ik begrijp dat een +3 er niet in zit, want het is uitgebreide meningsvorming, maar alle criteria voor een +2 zijn aanwezig. +1 kan ik mee leven, maar 0 ? die zie ik niet.

• Aldy
supersnathan94 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:27:
[...]

Ik zie ten eerste niet in hoe het geven van een definitie "hier", van invloed zou kunnen zijn op een moderatiescore "daar". En ten tweede is wat Heloise noemt vrij letterlijk de definitie van betutteling. Misschien niet helemaal PC, maar even googelen en je krijgt exact hetzelfde antwoord, maar dan "Politiek Correct"

Ik weet niet hoe jij dit anders had gezien zonder de uitleg van Heloise. Ik ben nu eigenlijk oprecht wel benieuwd.
Dat antwoord heb ik gegeven in de laatste zin en daar heb ik geen Google voor nodig. Daarnaast heb ik het niet over hier en daar, want die reactie was al gefixeerd doordat het al langer dan 24 uur geleden gegeven was. Mijn commentaar betrof wat er hier geschreven was en heeft verder niets met de moderatie 'daar' te maken. ;) Pas later zag ik dat Heloise daar hetzelfde had geschreven.

• Meg
  • Niet online

Meg

• supersnathan94
Ik snap er werkelijk weinig meer van hoor. Maar maakt verder niet uit.
Aldy schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:59:
[...]

Dat antwoord heb ik gegeven in de laatste zin en daar heb ik geen Google voor nodig.
Bedoel je dan dit?
Als er had gestaan dat betutteling iets is wat ze zelf kan oplossen zonder overheidsingrijpen, dan was dit toch een totaal ander beeld dan nu.

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor

Bor

Topicstarter

Pagina: 1 ... 203 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2