Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 197 ... 199 Laatste
Acties:

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:14:
[...]

Da lijkt mij een prima toevoeging en zeker geen 0. Iedereen die Lubach kent weer wel wat ongeveer te verwachten toch?
Het is toch gewoon een link dump naar een video? En ik had hem gezien, best grappig. Maar om nou te zeggen dat er nieuwe informatie gebracht werd? Dat veel mensen het eens zullen zijn met zijn verhaal is toch geen reden voor een +2?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Sissors schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:07:
[...]

Het is toch gewoon een link dump naar een video? En ik had hem gezien, best grappig. Maar om nou te zeggen dat er nieuwe informatie gebracht werd? Dat veel mensen het eens zullen zijn met zijn verhaal is toch geen reden voor een +2?
Dat zeg ik ook niet. Jij geeft aan dat het een potentiële 0 is en dat vind ik in dit specifieke geval te streng.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Sissors
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:09:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Jij geeft aan dat het een potentiële 0 is en dat vind ik in dit specifieke geval te streng.
Maar op basis waarvan? Als in, een grap op de FP moet je blij zijn als je een +1 krijgt, meestal eindigen die bij +0. Dit is een link dump naar een video met grappen. Als er interessante informatie in terug komt die we anders hadden gemist, dan had diegene dat in de post kunnen samenvatten, en voor het volledige verhaal naar de video linken. Maar van wat ik me herinner was het primair humor en weinig informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sissors schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:19:
[...]

Maar op basis waarvan? Als in, een grap op de FP moet je blij zijn als je een +1 krijgt, meestal eindigen die bij +0. Dit is een link dump naar een video met grappen. Als er interessante informatie in terug komt die we anders hadden gemist, dan had diegene dat in de post kunnen samenvatten, en voor het volledige verhaal naar de video linken. Maar van wat ik me herinner was het primair humor en weinig informatie.
Het is een relevant item in de publieke discussie over dit soort technologie. Dat mag je in dit geval prima met een +1 beoordelen. Er is overigens ook geen enkele 0 moderatie bij die post te zien.

• Sissors
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:30:
[...]

Het is een relevant item in de publieke discussie over dit soort technologie. Dat mag je in dit geval prima met een +1 beoordelen. Er is overigens ook geen enkele 0 moderatie bij die post te zien.
Ik ontken ook niet dat Lubach populair is. Ik vraag me vooral af of een linkdump naar een humoristische video van een random youtube kabaal ook een +2 zou krijgen, en belangrijker natuurlijk, wat je hoort te krijgen voor zoiets in zijn algemeenheid.

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 09:45
Ik weet het, AI-gegenereerde commentaren horen -1 te krijgen, maar hier ligt de ironie er zo duimendik bovenop, dat dit stukje humor is wat mij betreft een +1 of een 0, in elk geval geen -1. Ik vermoed zelfs dat @stimpyMGS deze tekst zelf heeft geschreven en daar helemaal geen AI voorheeft gebruikt.
StimpyMGS in LinkedIn gaat data van Europeanen alsnog gebruiken voor AI-training

[ Voor 8% gewijzigd door ZwolschBalletje op 19-09-2025 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

ZwolschBalletje schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:23:
Ik weet het, AI-gegenereerde commentaren horen -1 te krijgen, maar hier ligt de ironie er zo duimendik bovenop, dat dit stukje humor is wat mij betreft een +1 of een 0, in elk geval geen -1. Ik vermoed zelfs dat @stimpyMGS deze tekst zelf heeft geschreven en daar helemaal geen AI voorheeft gebruikt.
StimpyMGS in LinkedIn gaat data van Europeanen alsnog gebruiken voor AI-training
Ik zie hier geen +1 of 0 in omdat het een volgens mij volledige AI reactie is, welke ik dacht zelfs op -2 horen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 09:45
da's precies de reden dat ik hem hier meld, want volgens mij is het een ironische on-topic bijdrage, geschreven door een mens die doet alsof-tie AI is.

[ Voor 3% gewijzigd door ZwolschBalletje op 19-09-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:42
ZwolschBalletje schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:05:
da's precies de reden dat ik hem hier meld, want volgens mij is het een ironische on-topic bijdrage, geschreven door een mens die doet alsof-tie AI is.
Ik zie hier ook een AI in, die volgens mij volledig door de Tweaker is geschreven. Het is een reactie op de eerdere post en de Tweaker gebruikt een hoogdravende taal alsof het door AI gegenereerd is. Ik hou het ook op een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-10 14:07
Vlizzjeffrey in 'Logitech kondigt gamingmuis met nieuw type muisknoppen aan'

0? Dit is toch on-topic? De post gaat over de techniek in het product waar het artikel over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
Deze staat volgens mij onterecht op +0. Dit is een probleem waar veel linkshandigen tegenaan lopen en is denk ik gewoon on-topic. Een +1 lijkt mij een betere score:
Maverick2001 in 'Logitech kondigt gamingmuis met nieuw type muisknoppen aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Bor

Bor

Topicstarter

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 00:12
Hoezo -1? Is ontopic.
Vrij vaak zie ik dat iets 2 stemmen heeft, is dat door tweakers?

Rogers in 'Trump zegt dat China TikTok-deal heeft goedgekeurd, deelt verder geen details'

[ Voor 104% gewijzigd door Rogers op 20-09-2025 13:57 ]

• Aldy
Misschien nu. Ik weet niet wat je gewijzigd hebt, maar misschien was de reactie hiervoor wel een -1 waard. De moderator hoeft zijn moderatie niet te wijzigen na de wijziging van de reactie.

• Rogers
Aldy schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:03:
[...]

Misschien nu. Ik weet niet wat je gewijzigd hebt, maar misschien was de reactie hiervoor wel een -1 waard. De moderator hoeft zijn moderatie niet te wijzigen na de wijziging van de reactie.
De wijzingen was meteen na plaatsen voordat er gemod was.

Was de toevoeging van die tweede alinea

[ Voor 5% gewijzigd door Rogers op 20-09-2025 14:32 ]

• Aldy
Rogers schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:32:
[...]

De wijzingen was meteen na plaatsen voordat er gemod was.

Was de toevoeging van die tweede alinea
Voor mij had je juist die tweede alinea beter weg kunnen laten. Je hebt er nu een niet realistische eigen mening bij gezet, waardoor het in ieder geval voor mij niet meer dan een +0 waard is. Zonder die tweede alinea denk ik dat het op +1 gewaardeerd kan worden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• Rogers
Aldy schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:53:
[...]

Voor mij had je juist die tweede alinea beter weg kunnen laten. Je hebt er nu een niet realistische eigen mening bij gezet, waardoor het in ieder geval voor mij niet meer dan een +0 waard is. Zonder die tweede alinea denk ik dat het op +1 gewaardeerd kan worden.
ls we geen meningen mogen posten heeft de comment pagina weinig nut.

• Aldy
Rogers schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:11:
[...]

ls we geen meningen mogen posten heeft de comment pagina weinig nut.
Er staat nergens dat je geen eigen meningen mag posten. Afgezien nog dat er naast meningen ook andere reacties geplaatst worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:40

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee, wat mij betreft verre van dat. "ik kan dit plaatsen", "ik kan dat plaatsen" maar dat gebeurt niet en daardoor mist onderbouwing.
Alleen de meest fanatieke mensen die zich nog echt verdiepen in de democratische rechtsorde zijn kritisch op de weg die de EU is ingeslagen. De rest is te druk met iedereen die het daar niet mee eens is alu-hoedje of wappie of wat ook te noemen.
Hoe moet ik dit serieus nemen? Alleen de meest fanatieke mensen? De rest is... Over generalisatie, superlatieven en polarisatie gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
Dit geeft weliswaar een (negatief) onderbuikgevoel weer, maar is toch on-topic. Nu is dit +0, maar het zou toch gewoon +1 moeten zijn?
PeterDons in 'Europese Centrale Bank wil wetgeving over digitale euro in juni 2026 rond hebben'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53

kodak

FP ProMod
Deze reactie is nmm gewoon inhoudelijk en ontopic. Het niet eens zijn met argumenten is geen reden om het lager te modden.

kodak in 'Brussels Airport heeft ook op zondag last van cyberaanval op inchecksystemen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

kodak schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:05:
Deze reactie is nmm gewoon inhoudelijk en ontopic. Het niet eens zijn met argumenten is geen reden om het lager te modden.

kodak in 'Brussels Airport heeft ook op zondag last van cyberaanval op inchecksystemen'
Je staat nu op +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:09

Kheos

FP ProMod
Aldy schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:40:
Dit geeft weliswaar een (negatief) onderbuikgevoel weer, maar is toch on-topic. Nu is dit +0, maar het zou toch gewoon +1 moeten zijn?
PeterDons in 'Europese Centrale Bank wil wetgeving over digitale euro in juni 2026 rond hebben'
Van de drie zinnen is er 1 een quote en de andere 2 idd loze onderbuikgevoelens; ik zie er geen +1 in.
Voor alle duidelijkheid, ik zou 'hoera! Meer macht naar de EU is top' ook geen +1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:02

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 20:02
Ik ben het op zich best met deze post eens, maar de 25x +2 en 4x +3 lijken me duidelijke meningmods.

Phobophile in 'YouTube gaat gebande videomakers uit coronatijd weer toelaten'

Edit: inmiddels 69x +2 en 18x +3, daar is nog wat extra aandacht nodig

[ Voor 15% gewijzigd door thomas_n op 24-09-2025 13:37 ]

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-10 19:05

Benjamin-

CrazyGunner#2385

-1 voor wat?
Benjamin- in 'Steam verwijdert gratis game BlockBlasters na diefstal van cryptotegoeden'

Dat eerst is een citaat van het bericht boven mij, wat blijkbaar wel +1 is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:30
GuessWho in 'YouTube gaat gebande videomakers uit coronatijd weer toelaten'

Een linkdump met een conclusie die compleet niet onderbouwt wat er in de links staat lijkt mij niet +2 of +3 waardig wat een aantal accounts hebben gegeven. Iemand die "+25 jaar werkzaam in de virologie en genoeg kennis in huis om de bullshit van de feiten te onderscheiden." (zo'n vage beschrijving is ook meestal geen indicatie van goede trouw) kan kennelijk niet onderzien dat deze artikelen of niet zijn conclusie steunen of van zeer lage kwaliteit zijn. De artikelen over Ribosomal frameshifting en antibodies geven nergens aan dat de covid-19 vaccinatie gevaarlijk zijn. En de artikelen over alzheimers en neuropsychiatrische aandoening kan ik alleen maar omschrijven als junk science. Al met al is de bewering dat "De “vaccins” zijn alles behalve veilig en verre van “effectief”." compleet niet onderbouwd.

Ik zou eerlijk zeggen dat ik vind dat dit -2 is en ik heb het ook al gerapporteerd maar de accounts die +2 en +3 geven zouden ook even bekeken moeten worden.

[ Voor 0% gewijzigd door separhim op 24-09-2025 11:07 . Reden: correctie van woord ]

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-10 12:45
Piemol in 'Criminelen chanteren ondernemers met negatieve neprecensies op Google'
Is dit een +2 waard, puur omdat er wordt gezegd dat het omgekeerde ook voorkomt, zonder bron of iets dergelijks?
Naar mijn idee is dit een +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
JelleDJs schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:07:
Piemol in 'Criminelen chanteren ondernemers met negatieve neprecensies op Google'
Is dit een +2 waard, puur omdat er wordt gezegd dat het omgekeerde ook voorkomt, zonder bron of iets dergelijks?
Naar mijn idee is dit een +1.
Dat is een normale +1. Daar is nog wel wat hulp nodig.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om reacties die er een persoonlijke discussie van maken zijn te gaan plussen. (73x +2, 18x +3). Daarbij gaat de reactie niet over het nieuws door op de persoon te spelen wat die fout doet. Het lijkt me eerder off-topic tot waar ongewenst.

• Aldy
kodak schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:39:
Het lijkt me niet de bedoeling om reacties die er een persoonlijke discussie van maken zijn te gaan plussen. (73x +2, 18x +3). Daarbij gaat de reactie niet over het nieuws door op de persoon te spelen wat die fout doet. Het lijkt me eerder off-topic tot waar ongewenst.
Misschien even zes items terug op dit forum kijken. Door de herhaling blijkt dat het wel speelt. :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Ronald in 'Raad van State houdt AVG-boete voor DPG in stand, maar verlaagt die met de helft' lijkt mij een normale +1. Hier is niets echt informatief aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
thomas_n schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:31:
Ik ben het op zich best met deze post eens, maar de 25x +2 en 4x +3 lijken me duidelijke meningmods.

Edit: inmiddels 69x +2 en 18x +3, daar is nog wat extra aandacht nodig
Ik zag je reactie helaas ook wat laat. Er mag nmm na uren wel eens ingegrepen worden.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Dit lijkt mij zeker geen -1: HollowGamer in 'Focusflitsers zorgen voor meer dan 12.000 boetes in Nederland'

Edit: verkeerde link

[ Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 24-09-2025 23:31 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 07:24

Frituurman

Mjam!

Ik krijg hier een -1, maar ik vind 't hooguit een 0.. maar dat ben ik.. :)

Frituurman in ''Snellaadfunctie iPhone 17 werkt nu alleen maximaal met 40W‑adapter van Apple''

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die hoeft wat mij betreft ook niet op -1, inderdaad.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 13:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gewoon ontopic, niet anders dan andere posts die een +1 krijgen:
CAPSLOCK2000 in 'Windows 11 krijgt ondersteuning voor desktopachtergrond met video'

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• separhim
Het zou handig zijn als je dit meld voordat de mogelijkheid om te modereren verloopt.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 13:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

separhim schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:19:
[...]

Het zou handig zijn als je dit meld voordat de mogelijkheid om te modereren verloopt.
Ja, klopt, jammer. Die periode is helaas erg kort. Volgens mij is die post ook pas vrij kort voor het verlopen van de deadline gemodereerd.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• separhim
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:22:
[...]

Ja, klopt, jammer. Die periode is helaas erg kort. Volgens mij is die post ook pas vrij kort voor het verlopen van de deadline gemodereerd.
Dat is inderdaad nogal vervelend als dat klopt, misschien kan een van de admins verifiëren of dat klopt. Het lijkt me niet de bedoeling dat men op het laatste moment modereren zodat die score dan vast ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:22:
[...]

De periode dat je kan moderen is 48 uur, dat is lang genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 22:37
PhilipsFan in 'Apple klaagt over Europese wet DMA die 'Europese gebruikers raakt''

Ik begrijp werkelijk niet hoe 6 mensen hier 'ongewenst' kunnen modereren. Er staat werkelijk niks fouts in de reactie. Niks op de man, geen scheldpartijen, geen flamebaits. Het is gewoon mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
PhilipsFan schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:01:
PhilipsFan in 'Apple klaagt over Europese wet DMA die 'Europese gebruikers raakt''

Ik begrijp werkelijk niet hoe 6 mensen hier 'ongewenst' kunnen modereren. Er staat werkelijk niks fouts in de reactie. Niks op de man, geen scheldpartijen, geen flamebaits. Het is gewoon mijn mening.
Je reactie staat inmiddels op +0. Je spreekt jezelf echter wel tegen: Je schrijft dat (naar jouw mening) USB-C slechter is dan Lightning en even verderop schrijf je dat Apple misschien aan het broeden is op iets dat net even beter is dan USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Interceptor101 in 'Politie arresteert 17-jarigen die met wifisniffer voor Rusland zouden spioneren'

Laatste alinea maakt dit imho tot een troll en dus -1, en die +2 mag imho wel even bekeken worden, dat is gewoon meningmodden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

wildhagen schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:18:
Interceptor101 in 'Politie arresteert 17-jarigen die met wifisniffer voor Rusland zouden spioneren'

Laatste alinea maakt dit imho tot een troll en dus -1, en die +2 mag imho wel even bekeken worden, dat is gewoon meningmodden.
Staat nu op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom een -1? is gewoon OT
n00bs in 'Steam verwijdert gratis game BlockBlasters na diefstal van cryptotegoeden'

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 26-09-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
Jammer dat de score niet meer te wijzigen is. Jouw opmerking komt nadat je reactie langer dan 48 uur geleden gepost is.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:59
Toch wel benieuwd waarom ik twee -1's gekregen heb hier op :P
Noxious in 'Gerucht: ook aangepaste versie PlayStation 5 Pro komt in Europa uit'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
Je staat inmiddels dik op +1.

• Noxious
  • Laatst online: 14:59
Aldy schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:40:
[...]

Je staat inmiddels dik op +1.
Ah, dat is echt net veranderd :D thanks

• Aldy
Dat kan een misser zijn en dat kan daarnaast ook van één persoon zijn.

• jdh009

jdh009

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 11:18
Majestici in 'Microsoft: Israël gebruikte datacenter in Middenmeer voor massasurveillance'

Majestici in 'Microsoft: Israël gebruikte datacenter in Middenmeer voor massasurveillance'

Is het nu afgelopen met me de hele tijd -1 te flaggen met alles wat ik zeg?

EDIT:
Blijkbaar moet ik het uitspellen dat dit onder de noemer 'mismoderatie' valt. Dus bij deze.

[ Voor 13% gewijzigd door Majestici op 28-09-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
Dit forum is om vermeende mismoderaties te rapporteren en niet om mensen een standje te geven en/of ter verantwoording te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 11:18
Aldy schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:13:
[...]

Dit forum is om vermeende mismoderaties te rapporteren en niet om mensen een standje te geven en/of ter verantwoording te roepen.
Dan leg mij uit waarom ze alle twee -1 flagged zijn. Ik noem het mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
Majestici schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:13:
[...]

Dan leg mij uit waarom ze alle twee -1 flagged zijn. Ik noem het mismoderatie.
Dan moet je dit als zodanig aanmerken en niet zoals je het nu schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
Aldy schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:15:
[...]

Dan moet je dit als zodanig aanmerken en niet zoals je het nu schrijft.
Volgens mij staat het er toch duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Microsoft: Israël gebruikte datacenter in Middenmeer voor massasurveillance' is volgens mij gewoon waar en relevant ten opzichte van de aangedragen niet relevante bron. Dat lijkt mij dan een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:12:
Bor in 'Microsoft: Israël gebruikte datacenter in Middenmeer voor massasurveillance' is volgens mij gewoon waar en relevant ten opzichte van de aangedragen niet relevante bron. Dat lijkt mij dan een +1.
De niet-relevante bron is alleen niet het onderwerp van het nieuws. Daar verder op discussieren zal dus niet zomaar door iedereen op te vatten zijn als ontopic relevant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:56
Ik denk dat zo'n datacenter/ politiek topic niet geschikt is voor Tweakers. Uiteindelijk gaat het niet echt over hardware of software. Wat er wel plaats vind is dat sommige mensen weer graag roepen dat het genocide is terwijl anderen opkomen voor het recht van zelfverdediging van de IDF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
MetalSonic schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:43:
Ik denk dat zo'n datacenter/ politiek topic niet geschikt is voor Tweakers. Uiteindelijk gaat het niet echt over hardware of software. Wat er wel plaats vind is dat sommige mensen weer graag roepen dat het genocide is terwijl anderen opkomen voor het recht van zelfverdediging van de IDF.
Eens. Discussie loopt al lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-10 14:07
Waarom wordt hier 2 maal 0 op gestemd, dit is toch on-topic?

Vlizzjeffrey in 'Rijksoverheid is begonnen met uitdelen van afgeschreven laptops aan burgers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
Die twee maal +0 kan door één persoon zijn gedaan, dus dat hoeven geen twee personen geweest te zijn. Daarnaast reageer je heel snel op de mismoderatie. Over het algemeen wordt er zeker een uur gewacht en het is inmiddels rechtgetrokken en je staat op +1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aldy schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:27:
[...]

Die twee maal +0 kan door één persoon zijn gedaan, dus dat hoeven geen twee personen geweest te zijn. Daarnaast reageer je heel snel op de mismoderatie. Over het algemeen wordt er zeker een uur gewacht en het is inmiddels rechtgetrokken en je staat op +1.
2 dagen na de reactie reageren vind ik niet heel snel ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
wildhagen schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:29:
[...]

2 dagen na de reactie reageren vind ik niet heel snel ;)
Holy ..., ik keek alleen naar de tijd en niet naar de datum. Voortaan ook maar doen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:56
Mijn reactie is verwijderd. Heb ik ook netjes bericht over gekregen van de desbetreffende mod. Hij was wat te "fel" Prima.

Maar ik zou het netjes vinden als er dan wel consequent wordt gehandeld. Waar ik op reageerde mag dan ook wel verwijderd worden.
beezjeh
@MetalSonic • 28 september 2025 13:07 • Rapporteer
Dus volgens jou is het oke dat miljoenen telefoongesprekken worden onderschept om aanslagen te voorkomen, terwijl dezelfde macht waarschijnlijk 7 oktober bewust heeft laten gebeuren om chaos en leed te maximaliseren in het gebied?

Privacy is dan ineens het kleinste probleem.....
Deze reactie vind ik stemmingmakerij door te doen alsof 07 oktober de eigen schuld is van Israël. Dit is het verder aanwakkeren van een anti Joods sentiment. En als je dan al met zo'n zware beschuldiging komt zorg dan dat het minimaal onderbouwd is door een betrouwbare bron.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldy
MetalSonic schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:54:
Mijn reactie is verwijderd. Heb ik ook netjes bericht over gekregen van de desbetreffende mod. Hij was wat te "fel" Prima.

Maar ik zou het netjes vinden als er dan wel consequent wordt gehandeld. Waar ik op reageerde mag dan ook wel verwijderd worden.

[...]

Deze reactie vind ik stemmingmakerij door te doen alsof 07 oktober de eigen schuld is van Israël. Dit is het verder aanwakkeren van een anti Joods sentiment. En als je dan al met zo'n zware beschuldiging komt zorg dan dat het minimaal onderbouwd is door een betrouwbare bron.
Ik ben het met je eens, maar daarvoor heb je bij de desbetreffende reactie een mogelijkheid om te rapporteren. Precies wat je hier schrijft, kun je ook in je rapportage kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliovp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 21:12
Het desbetreffende bericht dat enorm neutraal is en overduidelijk wordt gedown-mod omdat bepaalde mensen geen Trump fans zijn.
honey in 'Amerikaanse president eist vertrek van Microsoft-topvrouw Lisa Monaco'

Edit: Eigen comment weg aangezien het "geklaag" is ;-)

[ Voor 54% gewijzigd door Eliovp op 29-09-2025 14:27 . Reden: Link vergeten ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Moderatie geklaag is sowieso een punt aftrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
Eliovp schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:18:
Het desbetreffende bericht dat enorm neutraal is en overduidelijk wordt gedown-mod omdat bepaalde mensen geen Trump fans zijn.
honey in 'Amerikaanse president eist vertrek van Microsoft-topvrouw Lisa Monaco'

En als je dan je misnoegen uitspreekt (over het feit dat die reactie een -1 ontvangen heeft) dan krijg je kort daarna zelf ook een -1.
Eliovp in 'Amerikaanse president eist vertrek van Microsoft-topvrouw Lisa Monaco'

Hebben bepaalde mensen niets beters te doen dan hun persoonlijke overtuigingen te forceren op allerhande manieren?

Jammer, lid sinds 2006, bijna dagelijks bezoeker, maar het gaat toch flink bergaf.
Jouw eigen bijdrage heeft geen wezenlijk element in deze discussie, daarom is dit een +0. Maar aangezien je daarbovenop nog op de verkeerde plek over moderaties begint, krijg je een punt aftrek. Dit is gewoon standaard, dus -1.
De andere bijdrage die je aandroeg, daar ben ik het helemaal met je eens en is volgens mij ook een onterechte -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eliovp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 21:12
@Aldy Bedankt voor de fijna neutrale reactie, ik zie dat Honey zijn reactie terug zichtbaar is (+0).
Daar ging het over. Bij deze mijn dank.

Oh, en voor mij was dit de juiste plek, "Het kleine "mis"-moderatietopic".
:)

@Meg Fair, komt wel wat over als geklaag, maar da's zeker niet de bedoeling.

Bedankt allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bijna alle draden na deze reactie lijken me geen +1 (die tot 33x +1 gekregen hebben). Het is geen discussie op het nieuws van de storing maar algemene discussie over gewenste snelheden en wat de provider verkoopt.
Lounge Deluxe in 'Ziggo lost problemen met uploadsnelheid op met reset van rpd's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-10 12:45
tedades in 'Google krijgt nieuw logo met kleuren die in elkaar overlopen'
Hoog sarcasme-gehalte, met waarschijnlijk een hoop mensen die het grappig vinden en daarom hoog scoren (6x +2 en 4x +3). Voor de moeite zou ik het nog een +1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Al off-topic zonder beschuldigingen, met lijkt mij ongewenst: BrbZrk in 'Sony viert dertigste verjaardag PlayStation met release fotoboek vanaf 115 euro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-10 22:27
grasmanek94 in 'Ford-ceo hekelt uitvoering Apple CarPlay Ultra'
grasmanek94 in 'Ford-ceo hekelt uitvoering Apple CarPlay Ultra'

Die -1 zijn niet terecht (en die +1/+2 op die persoon die misinformatie verspreid ook niet).
Hooguit krijg ik een 0 voor offtopic, maar die -1 ga ik niet accepteren.

[ Voor 11% gewijzigd door grasmanek94 op 30-09-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 19:20

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Hoezo een nul :? Het is zelf een hele zinvolle aanvulling op het artikel...
DeComponeur in 'Zo lost Tweakers samen met Ziggo en de community slechte wifi op'

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10 10:26
TheVivaldi in 'Hyundai gaat zelf autochips produceren'

Een nul snap ik best, maar een -1? Je hoeft maar een willekeurig artikel aan te klikken waar het over (Samsung-)chips gaat en iedereen blijft keer op keer klagen over Exynos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Staat nu op een betere score :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheVivaldi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:04:

Een nul snap ik best, maar een -1? Je hoeft maar een willekeurig artikel aan te klikken waar het over (Samsung-)chips gaat en iedereen blijft keer op keer klagen over Exynos.
Het gaat wat kort door de bocht, wat wellicht de score verklaart. Maar wat mij betreft mag hij wel op +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:04:

Die reactie is wel erg kort door de bocht. Ik ga voor een 0. Dat is nu ook de netto score.

Pagina: 1 ... 197 ... 199 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2