Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 190 ... 200 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dirk schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:34:
Battlefront en Star Wars zijn wat mij betreft daar offtopic.
Als iemand stelt dat er een starwars Battlefield was is aanduiden dat dit niet klopt gewoon relevant volgens mij. We hebben het daar over de eerdere Battlefield games en de reputatie van de delen. Sterker nog, niet kloppende info hoor je met een reactie recht te zetten.

Een discussie tussen gamers over wat ze wel en niet leuk vinden incl de hoop dat deze nieuwe BF toch een pereltje gaat worden lijkt mij ook gewoon relevant. Niet briljant maar zeker ontopic.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 20-07-2025 21:06 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Bor schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:00:
[...]

Als iemand stelt dat er een starwars Battlefield was is aanduiden dat dit niet klopt gewoon relevant volgens mij. We hebben het daar over de eerdere Battlefield games en de reputatie van de delen. Sterker nog, niet kloppende info hoor je met een reactie recht te zetten.
Ik zie dit argument vaker langskomen, maar dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Natuurlijk is het prima als onjuiste info wordt rechtgezet, maar moderatie en inhoud (en dit moeten corrigeren) staan in mijn ogen wel degelijk los van elkaar.

Daarom vind ik het ook veel te hard gesteld om te zeggen dat je eerst moet reageren op fouten voordat je een objectieve moderatiescore kunt geven. In de Moderatie-FAQ staat nergens dat dat moet, alleen dat het aanbevolen is:
Het is aan te bevelen om feitelijke onjuistheden te corrigeren in een reactie op de post, indien dit nog niet door anderen is gedaan. Het
Als ik echt alle onjuiste informatie zou moeten gaan rechtzetten die ik in reacties onder elk artikel lees, dan ben ik daar een dagtaak aan kwijt. Modereren is bedoeld om te kijken naar toon en meerwaarde, niet om eerst een inhoudelijke correctie te plaatsen voordat je überhaupt mag modereren.

En zeker als het én fout is én (zwaar) off-topic, dan is het soms gewoon een gevalletje don't feed the troll. Of je weet al op voorhand dat je, hoe goed je het ook rechtzet, alsnog zelf off-topic bezig bent. En daar pas ik voor. Bewust off-topic reageren is niet mijn ding.
Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1.
De FAQ zegt zelfs dat een goedbedoelde reactie met een feitelijke fout gewoon op 0 blijft. Alleen als de toon vervelend is, of als het echt misleidend bedoeld is, of zwaar fout is (zoals ronduit onjuiste claims zonder onderbouwing), of zwaar off-topic zonder verdere meerwaarde, zou je lager kunnen gaan.

En om deze alvast af te dekken: "Maar als niemand corrigeert, blijft de fout staan.”
Klopt, daarom mag je gerust reageren als je iets wilt rechtzetten. Maar dat betekent nog niet dat je het eerst moet doen voor je mag modereren. Dan zou het systeem niet te onderhouden zijn...

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Slavy in 'Ubisoft-ceo reageert op initiatief Stop Killing Games: 'niets is voor eeuwig''
De ik-ben-er-mee-eens-modders zijn weer eens bezig. Dit is gewoon een +1 en niet een +2 (9x) of een +3 (2x).

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
JelleDJs schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:13:
Slavy in 'Ubisoft-ceo reageert op initiatief Stop Killing Games: 'niets is voor eeuwig''
De ik-ben-er-mee-eens-modders zijn weer eens bezig. Dit is gewoon een +1 en niet een +2 (9x) of een +3 (2x).
Daar gaan we naar kijken. Dat is absoluut niet hoger dan een +1.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

@Bor jouw reacties staan op +1, de laatste is ouder dan 48 uur en kan je niet meer moderen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• JelleDJs
  • Nu online
Jojos104 in 'ChatGPT-gebruikers sturen dagelijks 2,5 miljard prompts'
Deze mag wel wat hulp gebruiken om weer maximaal een +1 te zijn, misschien zelfs een 0 (gaat namelijk over de AI-resultaat van Google weg te werken).
Nu nog 19x +2 en 3x +3.

• Bor

Bor

Topicstarter

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:32
computerjunky in 'Kioxia introduceert grootste ssd tot nu toe met 246TB opslagruimte'

Kan iemand mij uitleggen waarom dit een irrelvant is terwijl de reacties een +1 zijn terwijl die meer offtopic zijn en 1 iets in de detzelfde trend zegt als mijn eigen reply?

• Meg
  • Niet online

Meg

computerjunky schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:37:
computerjunky in 'Kioxia introduceert grootste ssd tot nu toe met 246TB opslagruimte'

Kan iemand mij uitleggen waarom dit een irrelvant is terwijl de reacties een +1 zijn terwijl die meer offtopic zijn en 1 iets in de detzelfde trend zegt als mijn eigen reply?
Ik zie daar gewoon een +1 in. :)

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Deze comment: jurroen in 'Google toont teaser Pixel 10 met hetzelfde ontwerp als Pixel 9' -- verdient denk ik wel wat meer liefde, en wordt een beetje miskend momenteel. De technische diepte is uitzonderlijk, zie ook mijn korte reactie eronder met duiding. En dat is skill/knowhow die we willen belonen lijkt me. Ik stel voor +2.

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
muts in 'Tixati 3.35' - Deze moet een 0 zijn imho.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:32

Dazzler2120

FP ProMod
Het promoten van piraterij lijkt mij ook geen +1, maar eerder -1?
Hell-Slave in 'Advertenties in streamingdiensten: niet leuk, maar het zorgt voor meer inkomsten'

PS4 PSN: Dazzler2120

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-10 17:07

lasharor

7 december 2004

Ik geef een mening over daar waar het nieuwsitem over gaat. Waarom mod men dan off-topic? lasharor in 'Gerucht: Europese Commissie gaat akkoord met Apple-wijzigingen aan App Store'

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Omdat je inhoudelijk geen sterk verhaal hebt, dat niets wezenlijks bijdraagt aan de uitwisseling van inhoud en gedachten. De +1 ontopic reactie op jou, zet uiteen waar je denkfouten maakt. Om dit dan niet voor iedereen te moeten laten aanlezen wordt het op 0 gezet. Wat geen straf is, maar een kwaliteitsfilter.

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Robbierut4 in 'Mozilla Firefox 141.0'
maar ook
CH4OS in 'Mozilla Firefox 141.0'

lijken mij prima ontopic reacties, ik zie niet helemaal in wat ze precies informatief maakt?

• Bor

Bor

Topicstarter
Tk55 in 'Microsoft introduceert tool om makkelijk naar Windows 11-systeem te switchen'

Anti gebruiker wanneer je iets niet bevalt is natuurlijk onzin. De laatse zin maakt het duidelijk. Geen +1 wat mij betreft. Naar de mee eens stemmers ga ik kijken en waar nodig zal ik rechten intrekken.

• Bor

Bor

Topicstarter
Een link naar Linux propaganda verpakken als 'dit tooltje' lijkt mij niet ontopic: kuurtjes in 'Microsoft introduceert tool om makkelijk naar Windows 11-systeem te switchen'

Prima als je onderbouwd op wat anders wilt wijzen maar in de huidige vorm is het meer een troll dan een onderbouwde reactie imho.

• The Zep Man
  • Laatst online: 12:37

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:16:
Tk55 in 'Microsoft introduceert tool om makkelijk naar Windows 11-systeem te switchen'

Anti gebruiker wanneer je iets niet bevalt is natuurlijk onzin. De laatse zin maakt het duidelijk. Geen +1 wat mij betreft. Naar de mee eens stemmers ga ik kijken en waar nodig zal ik rechten intrekken.
De laatste zin:
"Gelukkig hebben we Linux."

Is wat kort en grof geschreven, maar daar alleen maakt niet duidelijk dat dit enkel geschreven is omdat het niet bevalt.

De stelling:
"Microsoft is actief anti-gebruiker."

De onderbouwing:
"Dat je zie met alles; het (semi) verplichten van accounts, opdringerig gedrag van o.a. Teams, overal copilot in stoppen, etc."

Dat daarop een discussie voortvloeit (zoals de reactie van SuperDre) lijkt mij gewenst, want daarin kunnen stellingen en onderbouwingen bekritiseert worden.

Hier wordt gehint dat moderators hun werk doen gebaseerd op wat hen bevalt of niet. Dat is gewoon meningmodden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:45:
[...]

De laatste zin:
"Gelukkig hebben we Linux."

Is wat kort en grof geschreven, maar daar alleen maakt niet duidelijk dat dit enkel geschreven is omdat het niet bevalt.

De stelling:

De onderbouwing:
"Dat je zie met alles; het (semi) verplichten van accounts, opdringerig gedrag van o.a. Teams, overal copilot in stoppen, etc."
Kortom, een bedrijf dat diensten aanbiedt die iemand niet bevallen is anti gebruiker. Onzin natuurlijk en gewoon een troll. Onderbouwen doe je met feiten. Dit is hooguit een mening waar een nogal stellige flame aan wordt verbonden.
Hier wordt gehint dat moderators hun werk doen gebaseerd op wat hen bevalt of niet. Dat is gewoon meningmodden.
Nee dus. Wie stelt bewijst en dat is wat anders dan 'X Y en Z bevallen mij niet'

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 23-07-2025 12:00 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:55:
Kortom, een bedrijf dat diensten aanbiedt die iemand niet bevallen is anti gebruiker.
Dat lees jij. Ik lees:

De stelling:

De onderbouwing:

"Dat zie je met alles" is een hyperbool. Het verplichten van accounts is iets dat Microsoft doet. Harde integratie is Microsoft ook bekend om. Dat is minder mening en meer een constatering van feiten. Of die de stelling onderbouwen en of Microsoft in het algemeen anti-gebruiker is valt te bediscussiëren, maar dat zou niet via moderaties moeten.
Onzin natuurlijk en gewoon een troll.
Dit is jouw mening. De poster presenteert het niet supernetjes, maar ik zie er weinig trollerigs in. Voor een trol zou ik meer "M$" en aanverwante termen verwachten.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Hoe herkenbaar het daaruit volgende draadje open deuren en semi-tong-wang opmerkingen verder ook zijn... Iedereen die niet gisteren hier geregistreerd heeft weet dat deze discussie verder niets meer gaat opleveren. -1 is misschien hard, maar wel vrij terecht voor opnieuw dezelfde discussie proberen uit te lokken.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ulysses schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:08:
Iedereen die niet gisteren hier geregistreerd heeft weet dat deze discussie verder niets meer gaat opleveren.
Is dit een onderdeel van het moderatiebeleid? Zo ja, dan kan praktisch alles op de front page wel op +0 of lager, want veel discusses leveren niets op en van veel discussies weet men dit van te voren.

Verder zie ik een paar +1 reacties eronder, dus kennelijk levert het wel iets op.

Verder niets tegen dat dit bijvoorbeeld +0 is, maar dat zou niet gebaseerd moeten zijn op subjectieve zaken zoals @Bor die presenteert.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2025 12:13 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
The Zep Man schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:04:
[...]

Dat lees jij. Ik lees:

De stelling:

De onderbouwing:

"Dat zie je met alles" is een hyperbool. Het verplichten van accounts is iets dat Microsoft doet. Harde integratie is Microsoft ook bekend om. Dat is minder mening en meer een constatering van feiten. Of die de stelling onderbouwen en of Microsoft in het algemeen anti-gebruiker is valt te bediscussiëren, maar dat zou niet via moderaties moeten.

[...]

Dit is jouw mening. De poster presenteert het niet supernetjes, maar ik zie er weinig trollerigs in. Voor een trol zou ik meer "M$" en aanverwante termen verwachten.
Je ziet toch wel in dat "Microsoft is actief anti-gebruiker." per definitie feitelijk onjuist is?
De onderbouwing daarvan is wat de OP anti-gebruiker *vindt* , maar dat zijn niet per definitie anti-gebruiker praktijken. Integratie van applicaties als Co-Pilot of Teams hoeft ook niet anti-gebruiker te zijn.

Feitelijke incorrectheden is juist wat ook in de moderatieweging meegenomen wordt:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
is daar vrij duidelijk in.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dazzler2120 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:12:
Je ziet toch wel in dat "Microsoft is actief anti-gebruiker." per definitie feitelijk onjuist is?
Ik vind het gevaarlijk om iets "per definitie" weg te wuiven. Zie bijvoorbeeld dit. Dat is geen argument in de discussie, maar toont wel aan dat je niet (enkel) kan vertrouwen op de onderbuik over hoe (in)correct een stelling op voorhand is.
De onderbouwing daarvan is wat de OP anti-gebruiker *vindt* ,
Klopt. OP heeft een mening die die met argumenten ondersteunt. Die argumenten zijn nier enkel gebaseerd op de mening van OP, zoals eerder aangegeven. Natuurlijk kan je in discussie gaan over die argumenten, maar dat staat buiten de context van moderatie.
maar dat zijn niet per definitie anti-gebruiker praktijken. Integratie van applicaties als Co-Pilot of Teams hoeft ook niet anti-gebruiker te zijn.
Wel als dat een verplichte integratie is. Microsoft is voor dergelijke integraties in het verleden op de vingers getikt.
Feitelijke incorrectheden is juist wat ook in de moderatieweging meegenomen wordt:
Klopt, maar dat zag ik niet in eerdere beargumentering van moderators.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2025 12:21 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:11:
[...]
Verder niets tegen dat dit bijvoorbeeld +0 is, maar dat zou niet gebaseerd moeten zijn op subjectieve zaken zoals @Bor die presenteert.
Als er iets subjectief is is het de reactie in kwestie. Dat je het niet met mijn oordeel eens bent is prima en bij dit onderwerp te verwachten maar dat maakt de reactie nog geen +1.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:21:
Als er iets subjectief is is het de reactie in kwestie.
Nergens stel ik dat die objectief is. Wel stel ik dat die meer onderbouwd wordt dan van wat jij aangeeft.
Dat je het niet met mijn oordeel eens bent is prima en bij dit onderwerp te verwachten maar dat maakt de reactie nog geen +1.
Eerder stelde ik dat ik op zich geen probleem heb met de +0 van de reactie. Wel klopt jouw motivatie daarvoor niet. Dat past niet in het moderatiebeleid. Modereren op mening in de "achterkamer" van de frontpagemoderatie past niet bij een vriendelijk T.net.

Hier mag je het natuurlijk ook met mij oneens zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2025 12:25 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:24:
[...]
Modereren op mening in de "achterkamer" van de frontpage past niet bij een vriendelijk T.net.

Hier mag je het natuurlijk ook met mij oneens zijn. :)
Sorry maar dit slaat als een tang op een varken.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:26:
[...]

Sorry maar dit slaat als een tang op een varken.
Bor schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:55:
Onzin natuurlijk en gewoon een troll.
Je slaat achter iemand's rug een hele discussie plat en noemt iemand een troll zonder goede onderbouwing. Dat is geen vriendelijk T.net.

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:38

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Bor schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:16:

Er zit een verschil tussen iets dat niet bevalt of een dark pattern dat aanstuurt naar een methode waar de leverancier (meer) garen bij spint en mogelijk voor problemen zorgt die anders niet hadden voorgekomen. Een Microsoft-account afdwingen en een lokaal account verdoezelen is daar een schoolvoorbeeld van.

Mogelijk had hij het meer kunnen toelichten waarom hij vindt dat Microsoft anti-gebruiker is en daarom vind ik een '0' prima te billijken, maar mensen die een +1 gaven bestráffen? Dat vind ik echt een brug te ver en niet getuigen van goed moderatorschap.

[ Voor 3% gewijzigd door Klauwhamer op 23-07-2025 12:46 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33

Smoke

Maverick Reploid

Klauwhamer schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:45:
[...]
Mogelijk had hij het meer kunnen toelichten waarom hij vindt dat Microsoft anti-gebruiker is en daarom vind ik een '0' prima te billijken, maar mensen die een +1 gaven bestráffen? Dat vind ik echt een brug te ver en niet getuigen van goed moderatorschap.
"Mee eens stemmers" zijn over het algemeen degenen die een +2 of een +3 aan een post geven die dat eigenlijk niet verdient, en die post heeft er een paar gehad.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Smoke schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:51:
"Mee eens stemmers" zijn over het algemeen degenen die een +2 of een +3 aan een post geven die dat eigenlijk niet verdient, en die post heeft er een paar gehad.
Die zijn toch niet relevant want de reactie stond toch op +1? Zie de topicwaarschuwing. Het gaat om de uiteindelijke score, niet verdwaalde foute moderaties.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2025 12:52 ]

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33

Smoke

Maverick Reploid

The Zep Man schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:51:
[...]

Die zijn toch niet relevant want de reactie stond toch op +1? Zie de topicwaarschuwing. Het gaat om de uiteindelijke score, niet verdwaalde foute moderaties.
Die zijn niet relevant voor de eindscore maar gebruikers die te vaak verkeerd modereren (Zowel te hoog als te laag) zijn wel iets waar op gelet moet worden.

• Bor

Bor

Topicstarter
Klauwhamer schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:45:
[...]

,maar mensen die een +1 gaven bestráffen? Dat vind ik echt een brug te ver en niet getuigen van goed moderatorschap.
Dat zegt toch ook niemand? Deze reactie krijgt meedere +3 stemmen die ik vrijwel alleen als 'mee eens' kan interpreteren. Dat is waar ik op doel. Een +3 voor deze reactie is niet in lijn met de moderatie FAQ te verantwoorden.

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:51:
[...]

Die zijn voor mij als crew wel relevant want dit zijn mensen die het moderatiesysteem gebruiken / misbruiken om hun mening aan te duiden.

• Klauwhamer

Klauwhamer

Bor schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:14:
[...]

Dat zegt toch ook niemand? Deze reactie krijgt meedere +3 stemmen die ik vrijwel alleen als 'mee eens' kan interpreteren. Dat is waar ik op doel. Een +3 voor deze reactie is niet in lijn met de moderatie FAQ te verantwoorden.
Dit zijn ten opzichte van de 0's en +1's toch wel écht de verdwaalde foute moderaties hoor. Ook neemt het niet weg dat jouw hele houding ten opzichte van deze post domweg niet correct is.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Bor

Bor

Topicstarter
Klauwhamer schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:21:
[...]

Dit zijn ten opzichte van de 0's en +1's toch wel écht de verdwaalde foute moderaties hoor.
Dat klopt en zware mismoderatiea.
Ook neemt het niet weg dat jouw hele houding ten opzichte van deze post domweg niet correct is.
Dat zie Ik niet. Deze reactie betreft een mismoderatie vanwege de punten die ik heb aangedragen.

• JelleDJs
  • Nu online
Die_ene_gast in 'Microsoft maakt omstreden Recall-functie beschikbaar voor Europese gebruikers'
Hopelijk is een (sarcastische) "uh huh" geen +1 waardig. Ook geen -1 naar mijn mening (2x), maar geen +1.

[ Voor 4% gewijzigd door JelleDJs op 23-07-2025 14:49 . Reden: Verkeerde link gepakt. ]

• Bor

Bor

Topicstarter
BoAC in 'Brave-browser blokkeert standaard omstreden Windows Recall-functie' is gegeven de functie opt in is volgens mij geen +2 of +3.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-11 18:41

kodak

FP ProMod

• wiseger
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10 13:08
Vimy
@The Realone • 23 juli 2025 19:37
Hadden we even veel economische groei gehad als de VS sinds 2008 dan waren we nu allemaal dubbel zo rijk. Je kan dan wel blij zijn met je huidige welvaart maar het probleem is dat alles aan het kraken is & de toekomst ziet er niet rooskleurig uit. De EU is aan het de-industraliseren omdat energie te duur is & er gewoon te veel onzinnige (EU) regelgeving is. We zijn hele industrieën aan het verliezen.

Daar bovenop nog eens de industrie van de toekomst, AI, missen. Dat is gewoon dramatisch.
Een keurige reactie, geen onvertogen woord in te vinden. Maar wel acht(!) keer met -1 beoordeelt. Negatief modereren omdat iemand een andere mening heeft, begint de spuigaten uit te lopen.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
wiseger schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:45:
Vimy
@The Realone • 23 juli 2025 19:37

[...]

Een keurige reactie, geen onvertogen woord in te vinden. Maar wel acht(!) keer met -1 beoordeelt. Negatief modereren omdat iemand een andere mening heeft, begint de spuigaten uit te lopen.
Wat is de link naar de comment?
Je kan de URL kopiëren als je klikt op de comment.

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Sonos benoemt interim-ceo Tom Conrad officieel tot nieuwe topman' is volgens min gewoon een relevant antwoord op de gestelde vraag.

De andere onterechte 0's bij de reacties van anderen heb ik zelf recht kunnen trekken.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 24-07-2025 09:31 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
KingKoning in 'Amazon voegt vanaf 26 augustus advertenties toe aan Prime Video in Nederland' is een populaire mening maar dat maakt het nog geen +2 of +3.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
In dat draadje werd wel meer scheef gemod, wellicht om daar eens in te kijken of er een verband te zien is?

de posts van AMDLegion stonden bv allemaal op 0 of -1, terwijl hij gewoon on-topic reageert binnen het draadje. Hooguit met een onpopulaire mening wat geen reden is om te downvoten.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-11 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik weet dat het vroeg is, maar los van dat, is hier duidelijk spraken van misbruik, als ik hier 2x -1 voor krijg.

Benjamin- in 'Borderlands 4 komt in oktober uit voor Switch 2'

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• JelleDJs
  • Nu online
FranzFerdiNaN in 'Gameplatform Itch.io verbergt nsfw-games vanwege druk van betaalverwerkers'
Dit lijkt me totaal geen +2. Aardig wat mee-eens-stemmers lijken zich te tonen met 41x een +2 en zelfs 2x een +3.

Heeft dus nogal wat hulp nodig.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
JelleDJs schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:24:
FranzFerdiNaN in 'Gameplatform Itch.io verbergt nsfw-games vanwege druk van betaalverwerkers'
Dit lijkt me totaal geen +2. Aardig wat mee-eens-stemmers lijken zich te tonen met 41x een +2 en zelfs 2x een +3.

Heeft dus nogal wat hulp nodig.
Ik heb sterk het gevoel dat je die via de normale manier niet meer op +1 gaat krijgen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Meg
  • Niet online

Meg

jdh009 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:25:
[...]

Ik heb sterk het gevoel dat je die via de normale manier niet meer op +1 gaat krijgen.
Als die nu al 80x een +2 twijfel ik ook. Jammer dat men niet normaal kan moderen.

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik vind het vrij geestig dat mijn post eerder op +1 stond, en nu alleen nog maar 6x +0 heeft. Je zou bijna gaan denken dat er door/voor één iemand hard gewerkt wordt.

Daar komt bij dat Apple out of the blue en out of context er bij halen een +1 oplevert, en mijn vraag wat Apple hier mee te maken heeft, een 0? Bijzonder.

[ Voor 42% gewijzigd door Klauwhamer op 24-07-2025 19:40 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Die eerste reactie na je edit is w.m.b. ook een 0.

Dit is geen -1. Bor in 'Microsoft introduceert tool om makkelijk naar Windows 11-systeem te switchen'

• Bor

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Niet online

Meg

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 07:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Meg
  • Niet online

Meg

Een +0 lijkt mij hier verdedigbaar: Bulls in 'EA kondigt Battlefield 6 aan en deelt eerste trailer', idem voor de twee -1 reacties eronder?

Ook een 0? Nexusonline_NL in 'EA kondigt Battlefield 6 aan en deelt eerste trailer'

Aangezien deze een nuttige toevoeging heeft, kan dit als +2?

Wat is hier ongewenst aan? Marcjeno1 in 'EA kondigt Battlefield 6 aan en deelt eerste trailer'
Hij komt misschien trollerig over, maar is het in mijn ogen niet: Fhaerron in 'EA kondigt Battlefield 6 aan en deelt eerste trailer'

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Man, man, man? Wat is daar wél gewenst aan? Dit is dezelfde categorie als reageren met een emoji en erger dan een linkdrop. Het is hier geen Dumpert.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Meg schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:06:
Een +0 lijkt mij hier verdedigbaar: Bulls in 'EA kondigt Battlefield 6 aan en deelt eerste trailer', idem voor de twee -1 reacties eronder?
Die comment van Bulls, is totaal off-topic en gaat alleen maar over het modereren (evenals de comment waar hij op antwoord). Hoe zou dat hoger dan een -1 waard zijn dan?
Ook een 0? Nexusonline_NL in 'EA kondigt Battlefield 6 aan en deelt eerste trailer'

Aangezien deze een nuttige toevoeging heeft, kan dit als +2?
Wat is daar de nuttige toevoeging dan, welke meer dan een 0 waard zou zijn?

• Meg
  • Niet online

Meg

@Dazzler2120 voor die +2 heb ik blijkbaar de link niet goed geplakt, was een andere reactie, maar die kan ik zo snel even niet meer vinden.

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 30-10 11:27

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Samenzweringstheorieen doen het vaak niet zo goed

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:19
Deze reageerder is sinds gisteren lid en ik vind het daarom onterecht dat deze reactie op -1 gezet wordt i.p.v. even te vertellen waar hij wel moet zijn:
Zonder in 'Gameplatform Itch.io verbergt nsfw-games vanwege druk van betaalverwerkers'

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:17:
Deze reageerder is sinds gisteren lid en ik vind het daarom onterecht dat deze reactie op -1 gezet wordt i.p.v. even te vertellen waar hij wel moet zijn:
Zonder in 'Gameplatform Itch.io verbergt nsfw-games vanwege druk van betaalverwerkers'
Normaal zou ik hier inderdaad een -1 voor geven omdat het ongewenst is, maar als deze persoon inderdaad nieuw is op Tweakers kan ik een +0 begrijpen en complimenten dat jij hem even naar het juiste topic op het forum wees.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 07:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:55:
[...]

Ik zie daar geen samenzweringstheorie, maar een verwijzing naar eerdere soortgelijke gevallen, zoals de aanval op Pornhub, wat iets uitgebreider wordt toegelicht in bijvoorbeeld foobar79 in 'Gameplatform Itch.io verbergt nsfw-games vanwege druk van betaalverwerkers'. Dit was in 2022, dus onder Biden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 30-10 11:27

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

418O2 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:55:
[...]

Die reactie waar ik op reageer gaat over project 2025 dat is eerder samenzweringstheorie. Volgens mij heeft naast inderdaad Pornhub ook Patreon last gehad van dit probleem, en dat is een hele tijd geleden.
Het zou best kunnen dat dit tijdens Trump 1 was, maar net zo goed tijdens Biden; maar dat maakt mij verder niks uit. Het is onzin om dit te pinnen op het complot theorie project 2025..... 8)7

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-10 19:24
TheVivaldi in 'Chinese retailer JD.com is in gesprek om MediaMarkt-moederbedrijf over te nemen'

Blijkbaar moet ik net als het merendeel van de reageerders negatief zijn over de overname? Goed, nu geef ik toe dat mijn reactie deels over één product gaat dat ik zou willen kopen, maar ik schrijf ook over de problemen met de JD-site en dat het assortiment van MediaMarkt nu makkelijk kan worden uitgebreid met dat van JD. Dat lijkt me wel ontopic, niet?

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:16:
TheVivaldi in 'Chinese retailer JD.com is in gesprek om MediaMarkt-moederbedrijf over te nemen'

Blijkbaar moet ik net als het merendeel van de reageerders negatief zijn over de overname? Goed, nu geef ik toe dat mijn reactie deels over één product gaat dat ik zou willen kopen, maar ik schrijf ook over de problemen met de JD-site en dat het assortiment van MediaMarkt nu makkelijk kan worden uitgebreid met dat van JD. Dat lijkt me wel ontopic, niet?
Wat er stond was een voor anderen niets toevoegende onliner. Ik denk dat je daar de meeste negatieve moderaties voor hebt gekregen.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-10 19:24
@Bor Misschien, misschien niet. Ik zag voor mijn bewerking in elk geval geen nul staan, maar dat kan uiteraard ook aan mij gelegen hebben.

• JelleDJs
  • Nu online
robertwebbe in 'Aqara Smart Lock U200 Lite - Lage prijs en beperkt gebruiksgemak'
Is puur een link naar een (gerelateerd) topic een +2 waard?
Lijkt mij niet?

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze reactie staat inmiddels op +1 wat mij prima lijkt.

• Bor

Bor

Topicstarter

• RobVI
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-11 17:28
RobVI in 'EU: Temu-klanten lopen groot risico om illegale producten tegen te komen'
Ongewenst -1 6
Irrelevant 0 24
Relevant +1 16

Ik reageer ontopic op het nieuwsartikel, dus minstens +1 is passend.

De reactie op mijn post, boem gelijk +2
Irrelevant 0 2
Relevant +1 3
Informatief +2 37
Spotlight +3 1

Wat in de tekst van Zyphlan maakt dat hij een +2 verdient ?

• Meg
  • Niet online

Meg

Als jij iets plaats als "(...) zodat we Chinese meuk alleen kunnen kopen nadat (...)" vind ik toch wel een reden voor een punt aftrek (en dus een 0).
Het maakt geen bal uit met welke sanctie maatregel Europa zal komen. China heeft reeds bewezen iedere maatregel te kunnen omzeilen, mede door warenhuizen die zich in EU gebied bevinden.
Hier ben je ook niet heel erg positief over Europa, en sancties kunnen wel degelijk effect hebben. Daarnaast is er geen bewijs dat China op grote schaal sancties omzeilt via Chinese warenhuizen in de EU.

Doordat je dus onjuiste informatie deelt krijg je een punt afrek en is een 0 een goede score.

De +2 op de reactie eronder is daarnaast gewoon terecht, er wordt goede informatie gedeeld die niet direct in het originele bericht staan en jouw 'foutieve' informatie wordt verbeterd.

[ Voor 13% gewijzigd door Meg op 28-07-2025 21:40 . Reden: Update m.b.t. de reactie eronder. ]

• Bor

Bor

Topicstarter
RobVI schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:14:
RobVI in 'EU: Temu-klanten lopen groot risico om illegale producten tegen te komen'
Ongewenst -1 6
Irrelevant 0 24
Relevant +1 16

Ik reageer ontopic op het nieuwsartikel, dus minstens +1 is passend.
Nog los van het punt dat jouw reactie niet geheel juist is doet de toon ook veel in dit geval.

• Aerkhanite
  • Laatst online: 08:24

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Aerkhanite in 'Britten hebben meer interesse in vpn-diensten door leeftijdscontrole op websites'
Ik vind dit geen -1 waard. Het is een aanvulling op het punt van de reactie daarboven, wat toevallig een paar dagen geleden gebeurd was. Of moet ik het anders zien?

• Meg
  • Niet online

Meg

Aerkhanite schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:14:
Aerkhanite in 'Britten hebben meer interesse in vpn-diensten door leeftijdscontrole op websites'
Ik vind dit geen -1 waard. Het is een aanvulling op het punt van de reactie daarboven, wat toevallig een paar dagen geleden gebeurd was. Of moet ik het anders zien?
Je staat nu vrij stevig op de juiste score.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ben hier voor de 0 gegaan. Dit is veel te stellig en minimaal gedeeltelijk onjuist. Ik ken bv mensen die in assembler programmeren.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:11

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:12:
Ik ken bv mensen die in assembler programmeren.
Hoe doet dat af aan zijn stelling? Hij zegt toch niet dat die er niet zijn?
Ik geloof niet dat die mensen die jij kent dan ook moderne Windows- en webapplicaties in assembly schrijven.

Ik vind het flauw om die post daar op af te rekenen. Als je had gelaten bij "te stellig" had je me niet gehoord, maar die assembly opmerking aanvallen is zoeken naar spijkers op laag water.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:55:
[...]

Hoe doet dat af aan zijn stelling? Hij zegt toch niet dat er er niet zijn?
Ja dat doet af aan de stelling en ja dat zegt hij wel.
Netzoals niemand meer in assembly of 1tjes en 0tjes schrijft.

[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 29-07-2025 13:36 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen -1. Ik ben hier voor de 0 gegaan vanwege de min of meer niet onderbouwde glazen bol.

• Meg
  • Niet online

Meg

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:44

watercoolertje

Untertitel

-knip -
Flame verwijderd

Marve79 in ''Samsung Galaxy S26 Ultra wordt dunner dan voorganger en krijgt 60W-snelladen''
Wie daar nou een +3 voor geeft 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 29-07-2025 18:55 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Meg
  • Niet online

Meg

De mediaan is gewoon goed en een foute moderatie (zoals de +3) hoef je hier niet te melden, aldus de topic waarschuwing.

[ Voor 7% gewijzigd door Meg op 29-07-2025 21:34 . Reden: Aangezien het originele bericht door een moderator is aangepast heb ik dat stukje uit het citaat ook verwijderd. :-) ]

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:44

watercoolertje

Untertitel

Meg schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:17:
[...]

De mediaan is gewoon goed en een foute moderatie (zoals de +3) hoef je hier niet te melden, aldus de topic waarschuwing.
Leuk die waarschuwing maar mijn modrechten zijn ooit om 1 mismoderatie ontnomen dus ik blijf ze melden. Gelijke monniken, gelijke kappen :)

Niet constructief

[ Voor 17% gewijzigd door AlphaRomeo op 29-07-2025 16:24 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik blijf vinden dat je het veel te letterlijk neemt. Het is hier geen wetenschappelijk tijdschrift waarbij iedere stelling eindeloos genuanceerd moet worden. De hoeveelheid handgeschreven machinetaal is marginaal in vergelijking met hoeveel code er in hogere talen geschreven is.
In de context van de discussie, de evolutie van programmeren, is het helemaal correct dat afgerond niemand meer handgeschreven machinecode ontwikkelt.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Geen 0, gewoon een net deel van de discussie. Dus geen 6x0.

CAPSLOCK2000 in 'ID-bewijzen gebruikers anonieme datingveiligheidsapp Tea App verschijnen online'

Het stinkt. Na een hele rij ongemodde post wordt dit stukje discussie er uitgepikt om nog even te modereren. Het voelt op z'n best als meningmodden...

[ Voor 32% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 29-07-2025 17:04 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Pagina: 1 ... 190 ... 200 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2