Hallo, ik kom me weer even melden, pakken jullie de mismoderaties weer aan? (en dan bedoel ik niet corrigeren maar de persoon die structureel weer meningmod?)
procyon in 'Grok 4 van xAI zoekt bij controversiële onderwerpen naar mening van Elon Musk'
summary; ik geef enige nuance, op een rustige en onderbouwde manier.
Er zijn hier maar liefst 11 maal -1 moderaties gegeven.
procyon in 'Grok 4 van xAI zoekt bij controversiële onderwerpen naar mening van Elon Musk'
Hier haak ik in op de bewering dat musk zijn handelen (en dus zijn bedrijven en het effect dat deze hebben), niet pregresief zijn. Terwijl er maar weinig bedrijven zijn die zoveel innoveren en zoveel verandering hebben gebracht, zeker in het westen. Dat dit compleet los staat van iemand zijn persoonlijke mening over de "persoon" Musk, is iets dat velen erg moeilijk vinden. En enkelen dus weer verzanden in -1 moderaties.
Nog even afgezien van het feit dat dit mijn persoonlijke kijk is op de zaak en er dus geen sprake is van goed of fout, is het inhoudelijk waarschijnlijk niet in lijn met de kijk van de meerderheid op deze situatie hier. Wederom natuurlijk geen -1 moderatie waard.
Deze keer was het ook weer 11 keer raak (Je zou er bijna een patroon in zien).
Hier wordt mijn bewering dat Musk vooruitstrevend zou zijn ontkracht met het tegenargument dat het alleen om geld zou gaan. Waar ik op antwoord dat het inderdaad ook om geld gaat, want als je bedrijven niet winstgevend zijn heb je geen bestaansrecht en is je invloed weg.
Maar ook dit bevalt mensen niet en wederom werd deze post weer 4 maal beoordeeld alsof het aanstootgevend zou zijn en maar onzichtbaar moest worden.
Ik wordt hier persoonlijk uitgemaakt voor naive of intentioneel stupide omdat ik simpelweg een andere mening heb over Musk. Dat is volgens mij niet de bedoeling, want iedereen mag een eigen mening hebben.
Het gaat
hier verder met deze persoonlijke aantijgingen en een poging tot guilt by association, waarbij beweerd wordt dat mijn mening of kijk op de situatie invalide is omdat ik wel fincnaiele belangen zou hebben in musk zijn bedrijven..
Wat er nu verder bij gezet wordt :
"omdat je ideologisch zo ver heen bent", "je bent Oost-Indische stupide", "Het feit dat je "hielenlikken", zegt écht genoeg over jouw partijdigheid."
Waar ik zeg dat het ontopic moet blijven ipv moet verzanden in een aanval op mij persoonlijk en mijn kijk op de situatie. Want dat is volgens mij echt tegen de fatsoensnormen in en gaat al lang niet meer over de inhoud.
Leuke van dit relaas? De moderaties laten zien dat mensen het prima vinden als iemand een ander persoonlijk aanvalt en de aangevallene, ik, word weggemodereeerd.
Ik geef geen enkele zier om de virtuele puntjes, maar het wordt wel kwalijk als de default view bij de meeste gebruikers de -1 posts helemaal niet meer laten zien. Zo geef je mensen de tools in handen om anderen (en andere meningen) compleet te censureren. Dit is dus by design.