Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 189 ... 200 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
kodak schreef op zondag 13 juli 2025 @ 16:03:
[...]
Er zijn ruim 20 betekenissen voor het woord te geven, die niet zomaar op te vatten ziin als valse beschuldiging. Als we als modererende tweakers zelf opzettelijk alleen de meest negatieve betekenis gaan suggereren om het negatief naar ongewenst te modden dan is dat dus overduidelijk niet de bedoeling en meningmodden.
Snood heeft geen positieve betekenis. Als je verder naar de reacties kijkt zie je een duidelijke lijn waardoor je een positieve context in dit geval wel kan uitsluiten volgens mij. Beschuldigen van meningmodden zijn onnodig en ongepast.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-11 18:41

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:24:
[...]

Snood heeft geen positieve betekenis. Als je verder naar de reacties kijkt zie je een duidelijke lijn waardoor je een positieve context in dit geval wel kan uitsluiten volgens mij.
Je geeft zelf aan dat het naar jou mening te vergelijken is met termen als niet eerlijk, (wel/niet) moreel of rechtvaardig. Er zijn ook termen aan te geven als laag, listig, kwalijk, gehaaid, gewiekst, infaam en schandelijk. Dat zijn overduidelijk geen eenduidige betekenis van ongewenst negatief en ook zeker niet zomaar onredelijk omdat het kan.
Beschuldigen van meningmodden zijn onnodig en ongepast.
Wat is er ongepast aan het inhoudelijk onderbouwd wijzen op toepassen van meningen die niet duidelijk objectief zijn en de kant laten zien die niet uit komt bij de eigen mening? Natuurlijk kan er verwezen worden dat een andere reactie ook kritisch is, maar dat is niet zomaar relevant voor de vraag of een woord en zelfs een hele reactie eerder gegeven maar ongewenst is. Die tweede reactie stelt dat redenen zijn weggelaten. Maar dat is niet ongewoon. Veel plannen rond handel en belasting zijn politiek. Het valt niet zomaar als ongewenst te verwijten dat iemand de stellige indruk heeft dat daarbij niet alle redenen zijn gegeven. En dat opmerken is zelfs in de democratische volksvertegenwoordiging niet ongepast, eerder gebruikelijke vorm van discussie in de afgelopen tientallen jaren. En ook in de rechtspraak zijn synonieme uittingen van meningen over vermeend infaam, kwalijk, snode etc gedragingen onderdeel van meningvorming of daden recht doen. Het gaat dus expliciet om meningen om inhoudelijk op te discussiëren. Wat vervolgens ook gebeurt. Daar rijmt het wegmodden geheel niet mee. Feitelijk stellen we dan dat dagelijks gebruik van dit soort termen ongewenst is omdat het naar mening van de modererende tweaker niet uit komt, niet omdat het in de maatschappij duidelijk een bewoording is die niet toegepast hoort te worden en perse maar als ongewenst is op te vatten.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:28:
[...]
Je geeft zelf aan dat het naar jou mening te vergelijken is met termen als niet eerlijk, (wel/niet) moreel of rechtvaardig. Er zijn ook termen aan te geven als laag, listig, kwalijk, gehaaid, gewiekst, infaam en schandelijk.
De termen die je aanhaalt zijn ook allemaal met een ondertoon ;) Dat je het niet met me eens bent is prima. Los van het woord snood is de reactie ook nog eens onjuist. De plannen zijn niet alleen gericht op niet-EU bedrijven. Zie ook deze reactie: Blokker_1999 in ''EU annuleert plan voor belasting op diensten van grote techbedrijven''

Een +1 is hier niet passend.
Wat is er ongepast aan het inhoudelijk onderbouwd wijzen op toepassen van meningen die niet duidelijk objectief zijn en de kant laten zien die niet uit komt bij de eigen mening?
Het gaat hier helemaal niet om mijn eigen mening. Je beschuldiging heeft geen solide fundament en dat is niet de eerste keer.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 13-07-2025 18:35 ]

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bor schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:34:
[...]

De termen die je aanhaalt zijn ook allemaal met een ondertoon ;) Dat je het niet met me eens bent is prima. Los van het woord snood is de reactie ook nog eens onjuist. De plannen zijn niet alleen gericht op niet-EU bedrijven. Zie ook deze reactie: Blokker_1999 in ''EU annuleert plan voor belasting op diensten van grote techbedrijven''
Sorry hoor, maar het was bekend dat het instrument werd ingezet om Amerikaanse big tech te raken, mede in verband met de importheffingen door de VS. Het werd zelfs Amazon-tax genoemd, in het artikel wordt ook alleen verwezen naar Google en Meta. De reactie raakt op dat punt juist de kern. Je verweer komt niet verder dan dat het niet strookt met je mening, volgens mij hoort dat in de discussie tussen de gebruikers onder het artikel thuis.

Dat je dan ook nog verwijst naar Blokker_1999 die doodleuk een niet onderbouwde rant poneert:
En jij vindt het dus normaal dat wij uitgezogen worden door Amerikaanse bedrijven die miljardenwinsten maken, dat onze welvaart uit de EU verdwijnt om de superrijken in de VS nog rijker te maken. Dat staat dan ook weer genoteerd
Slaat nergens op, misschien beter om de scores om te wisselen ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
haribold schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:40:
[...]
Sorry hoor, maar het was bekend dat het instrument werd ingezet om Amerikaanse big tech te raken, mede in verband met de importheffingen door de VS. Het werd zelfs Amazon-tax genoemd, in het artikel wordt ook alleen verwezen naar Google en Meta. De reactie raakt op dat punt juist de kern. Je verweer komt niet verder dan dat het niet strookt met je mening, volgens mij hoort dat in de discussie tussen de gebruikers onder het artikel thuis.

Dat je dan ook nog verwijst naar Blokker_1999 die doodleuk een niet onderbouwde rant poneert:
[...]
Slaat nergens op, misschien beter om de scores om te wisselen ;)
Laten we naar de feiten kijken; nergens in het voorstel stond dat Europese bedrijven uitgezonderd zouden zijn van deze belastingen. Gaat het dan om mijn mening die niet strookt met de reactie of om jouw mening die niet strookt met de moderatiescore (let wel; niet kloppende informatie die een soort vooropgezet snood plan insinueert zonder dat feitelijk te onderbouwen)?

Ik denk dat de huidige score verdedigbaar is.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bor schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:47:
[...]

Laten we naar de feiten kijken; nergens in het voorstel stond dat Europese bedrijven uitgezonderd zouden zijn van deze belastingen. Gaat het dan om mijn mening die niet strookt met de reactie of om jouw mening die niet strookt met de moderatiescore (let wel; niet kloppende informatie die een soort vooropgezet snood plan insinueert zonder dat feitelijk te onderbouwen)?

Ik denk dat de huidige score verdedigbaar is.
Je kunt niet eens een voorbeeld noemen van een Europees bedrijf dat eronder zou vallen. Als je je licht verdiept in het ontstaan van dit soort belastingplannen, weet je dat het gericht is op big tech van buiten Europa. Dat wettechnisch EU-bedrijven niet uitgesloten zijn, maakt niet dat de plannen niet gericht zijn op met name Amerikaanse bedrijven. Het komt niet voor niets weer tevoorschijn in de context van een lopend handelsconflict met de VS en wordt volgens de bronartikelen vanwege datzelfde conflict weer van tafel geveegd. Die +1-reactie van Blokker_1999 is zelfs een rant tegen Amerikaanse bedrijven en superrijken, die weet precies wie getroffen worden door de belasting.

Dat je geleid wordt door je mening is nu wel bevestigd. Verderop staat zelfs een +2 voor iemand die voor een communistische staat pleit. Wat een niveau. Wellicht dat een andere medewerker hier even zuiver naar kan kijken.

• Bor

Bor

Topicstarter
haribold schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:06:
[...]
Je kunt niet eens een voorbeeld noemen van een Europees bedrijf dat eronder zou vallen.
Stel ik dat dan? Ik voer hier geen inhoudelijke discussie maar beperk mij tot de vraag of de huidige score een mismoderatie is (zoals dat hier hoort).
Dat je geleid wordt door je mening is nu wel bevestigd.
Een die mening is dan? Ik vind dit enigszins ironisch ;)

Waarom is de huidige score onjuist? Dat heb je nog steeds niet aangetoond.
Verderop staat zelfs een +2 voor iemand die voor een communistische staat pleit. Wat een niveau.
Als je andere reacties ziet die potentieel onjuist staan kan je die hier rapporteren toch?
Wellicht dat een andere medewerker hier even zuiver naar kan kijken.
Kortom, wanneer je het niet eens bent met het oordeel probeer je iemands oordeel te diskwalificeren?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 16:18
Hallo, ik kom me weer even melden, pakken jullie de mismoderaties weer aan? (en dan bedoel ik niet corrigeren maar de persoon die structureel weer meningmod?)

procyon in 'Grok 4 van xAI zoekt bij controversiële onderwerpen naar mening van Elon Musk'

summary; ik geef enige nuance, op een rustige en onderbouwde manier.
Er zijn hier maar liefst 11 maal -1 moderaties gegeven.

procyon in 'Grok 4 van xAI zoekt bij controversiële onderwerpen naar mening van Elon Musk'

Hier haak ik in op de bewering dat musk zijn handelen (en dus zijn bedrijven en het effect dat deze hebben), niet pregresief zijn. Terwijl er maar weinig bedrijven zijn die zoveel innoveren en zoveel verandering hebben gebracht, zeker in het westen. Dat dit compleet los staat van iemand zijn persoonlijke mening over de "persoon" Musk, is iets dat velen erg moeilijk vinden. En enkelen dus weer verzanden in -1 moderaties.

Nog even afgezien van het feit dat dit mijn persoonlijke kijk is op de zaak en er dus geen sprake is van goed of fout, is het inhoudelijk waarschijnlijk niet in lijn met de kijk van de meerderheid op deze situatie hier. Wederom natuurlijk geen -1 moderatie waard.

Deze keer was het ook weer 11 keer raak (Je zou er bijna een patroon in zien).

Hier wordt mijn bewering dat Musk vooruitstrevend zou zijn ontkracht met het tegenargument dat het alleen om geld zou gaan. Waar ik op antwoord dat het inderdaad ook om geld gaat, want als je bedrijven niet winstgevend zijn heb je geen bestaansrecht en is je invloed weg.

Maar ook dit bevalt mensen niet en wederom werd deze post weer 4 maal beoordeeld alsof het aanstootgevend zou zijn en maar onzichtbaar moest worden.

Ik wordt hier persoonlijk uitgemaakt voor naive of intentioneel stupide omdat ik simpelweg een andere mening heb over Musk. Dat is volgens mij niet de bedoeling, want iedereen mag een eigen mening hebben.

Het gaat hier verder met deze persoonlijke aantijgingen en een poging tot guilt by association, waarbij beweerd wordt dat mijn mening of kijk op de situatie invalide is omdat ik wel fincnaiele belangen zou hebben in musk zijn bedrijven..
Wat er nu verder bij gezet wordt : "omdat je ideologisch zo ver heen bent", "je bent Oost-Indische stupide", "Het feit dat je "hielenlikken", zegt écht genoeg over jouw partijdigheid."

Waar ik zeg dat het ontopic moet blijven ipv moet verzanden in een aanval op mij persoonlijk en mijn kijk op de situatie. Want dat is volgens mij echt tegen de fatsoensnormen in en gaat al lang niet meer over de inhoud.

Leuke van dit relaas? De moderaties laten zien dat mensen het prima vinden als iemand een ander persoonlijk aanvalt en de aangevallene, ik, word weggemodereeerd.

Ik geef geen enkele zier om de virtuele puntjes, maar het wordt wel kwalijk als de default view bij de meeste gebruikers de -1 posts helemaal niet meer laten zien. Zo geef je mensen de tools in handen om anderen (en andere meningen) compleet te censureren. Dit is dus by design.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 16:18
dubbel

[ Voor 107% gewijzigd door procyon op 14-07-2025 09:38 ]

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:45
Yzord in 'WSJ: SpaceX gaat twee miljard dollar in Grok-maker xAI investeren'
Heb het gevoel dat deze "mee eens" stemmen krijgt. Lijkt me geen +2, maar gewoon een +1.

Verwijderd in 'WSJ: SpaceX gaat twee miljard dollar in Grok-maker xAI investeren'
En hier twijfel ik aan of deze door de eerste zin niet een -1 is. En of deze "niet mee eens" stemmen krijgt.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Die tweede is voor mij een 0.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-11 23:40
Bor schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:07:
[...]

Met termen als "uitgezogen" wordt dit op een bepaalde negatieve manier geframed terwijl zoals aangegeven Europese bedrijven helemaal niet uitgezonderd zouden zijn.

[...]
@Bor Je leest blijkbaar selectief. Al direct in mijn bericht hier had ik vermeld dat ik het niet was die als eerste de term "uitgezogen" gebruikte. Dat was Blokker_1999, die schreef:
En jij vindt het dus normaal dat wij uitgezogen worden door Amerikaanse bedrijven die miljardenwinsten maken, dat onze welvaart uit de EU verdwijnt om de superrijken in de VS nog rijker te maken.
Het had je gesierd als je daar ook dezelfde opmerking bij gemaakt had als dat je nu bij mijn bijdrage deed. Over framing gesproken ...

Dit is voor mij een voorbeeld van hoe bepaalde bewoordingen hier wel getolereerd, geprezen en zelfs dik beloond worden als ze voor "Big Tech" gebruikt worden, terwijl precies dezelfde bewoordingen je negatief nagedragen worden als het over de EU gaat. Op die manier wekt het natuurlijk ook geen verbazing dat bv. mijn bijdragen (meningen, die dikwijls beter onderbouwd zijn dan velen afkomstig van "Big Tech" haters en EU lovers) met een -1 "beloond" worden. Als moderator geeft je hier zelf het verkeerde voorbeeld vind ik.

• arjax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-10 22:38
procyon schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:01:
Hallo, ik kom me weer even melden, pakken jullie de mismoderaties weer aan? (en dan bedoel ik niet corrigeren maar de persoon die structureel weer meningmod?)

summary; ik geef enige nuance, op een rustige en onderbouwde manier.
Er zijn hier maar liefst 11 maal -1 moderaties gegeven.

Hier haak ik in op de bewering dat musk zijn handelen (en dus zijn bedrijven en het effect dat deze hebben), niet pregresief zijn. Terwijl er maar weinig bedrijven zijn die zoveel innoveren en zoveel verandering hebben gebracht, zeker in het westen. Dat dit compleet los staat van iemand zijn persoonlijke mening over de "persoon" Musk, is iets dat velen erg moeilijk vinden. En enkelen dus weer verzanden in -1 moderaties.

Nog even afgezien van het feit dat dit mijn persoonlijke kijk is op de zaak en er dus geen sprake is van goed of fout, is het inhoudelijk waarschijnlijk niet in lijn met de kijk van de meerderheid op deze situatie hier. Wederom natuurlijk geen -1 moderatie waard.

Deze keer was het ook weer 11 keer raak (Je zou er bijna een patroon in zien).

Hier wordt mijn bewering dat Musk vooruitstrevend zou zijn ontkracht met het tegenargument dat het alleen om geld zou gaan. Waar ik op antwoord dat het inderdaad ook om geld gaat, want als je bedrijven niet winstgevend zijn heb je geen bestaansrecht en is je invloed weg.

Maar ook dit bevalt mensen niet en wederom werd deze post weer 4 maal beoordeeld alsof het aanstootgevend zou zijn en maar onzichtbaar moest worden.

Ik wordt hier persoonlijk uitgemaakt voor naive of intentioneel stupide omdat ik simpelweg een andere mening heb over Musk. Dat is volgens mij niet de bedoeling, want iedereen mag een eigen mening hebben.

Het gaat hier verder met deze persoonlijke aantijgingen en een poging tot guilt by association, waarbij beweerd wordt dat mijn mening of kijk op de situatie invalide is omdat ik wel fincnaiele belangen zou hebben in musk zijn bedrijven..
Wat er nu verder bij gezet wordt : "omdat je ideologisch zo ver heen bent", "je bent Oost-Indische stupide", "Het feit dat je "hielenlikken", zegt écht genoeg over jouw partijdigheid."

Waar ik zeg dat het ontopic moet blijven ipv moet verzanden in een aanval op mij persoonlijk en mijn kijk op de situatie. Want dat is volgens mij echt tegen de fatsoensnormen in en gaat al lang niet meer over de inhoud.

Leuke van dit relaas? De moderaties laten zien dat mensen het prima vinden als iemand een ander persoonlijk aanvalt en de aangevallene, ik, word weggemodereeerd.

Ik geef geen enkele zier om de virtuele puntjes, maar het wordt wel kwalijk als de default view bij de meeste gebruikers de -1 posts helemaal niet meer laten zien. Zo geef je mensen de tools in handen om anderen (en andere meningen) compleet te censureren. Dit is dus by design.
Ik wou bijna schrijven: Bespaar je de moeite.
Echter, ik hoop dat wanneer jij en anderen de hypocrisie vaak genoeg duidelijk aantonen, met directe voorbeelden, dat er eindelijk een verbetering komt in het mening modden. Het is schrijnend om te zien hoe bepaalde politiek geladen onderwerpen hier ontoegankelijk worden om te bespreken als jouw mening niet past in die van de meerderheid.

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:33
Verdient deze reactie echt een -1? Ik spam toch niet?
Dat is dus nieuws voor mij, als iemand die inmiddels 5 jaar een platte 34" ultrawide heeft :) Blijkbaar zijn de tijden daarin veranderd!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dutchzilla in 'EU brengt eerste versie van leeftijdsverificatieapp uit'

Dit lijkt me nou niet bepaald een +1, dit is gewoon trollen...

Virussen? Scan ze hier!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:56

Dazzler2120

FP ProMod

PS4 PSN: Dazzler2120

• Meg
  • Niet online

Meg

Die tweede staat goed op 0.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:48
Misschien een beetje offtopic (en ik hoef ook echt niet +2 voor deze reactie), maar het punt dat ik in mijn reactie maak (los van dat in het artikel op Tweakers de verkeerde termen zijn gebruikt, maar inderdaad inmiddels zijn aangepast) is dat bedrijven bewust verhullende terminologie gebruiken om de aandacht af te leiden van het feit dat deze datacentra een enorm verbruik hebben. Dat lijkt me toch op zijn minst ontopic.

Nu is (om de score van +2 naar +1 te krijgen?) opeens een berg 0-scores ("geen relevante bijdrage") toegevoegd op mijn comment die er eerder niet waren - terwijl mijn reactie toch wel echt ontopic is. Gaat dat niet in tegen het uitgangspunt dat het nadrukkelijk niet de bedoeling is om te meningmodden danwel strategisch scores te geven?

scintillating

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Tc99m schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:48:
[...]

Misschien een beetje offtopic (en ik hoef ook echt niet +2 voor deze reactie), maar het punt dat ik in mijn reactie maak (los van dat in het artikel op Tweakers de verkeerde termen zijn gebruikt, maar inderdaad inmiddels zijn aangepast) is dat bedrijven bewust verhullende terminologie gebruiken om de aandacht af te leiden van het feit dat deze datacentra een enorm verbruik hebben. Dat lijkt me toch op zijn minst ontopic.

Nu is (om de score van +2 naar +1 te krijgen?) opeens een berg 0-scores ("geen relevante bijdrage") toegevoegd op mijn comment die er eerder niet waren - terwijl mijn reactie toch wel echt ontopic is. Gaat dat niet in tegen het uitgangspunt dat het nadrukkelijk niet de bedoeling is om te meningmodden danwel strategisch scores te geven?
Het gaat er meer om dat de frontpage de verkeerde plek is voor dit soort correcties, dit hoort (zoals je zelf óók gedaan hebt) op GR thuis. Op de frontpage verouderen comments als dit vaak erg snel, waardoor ze overbodig worden & uiteindelijk plek innemen van andere interessantere discussies dat niet alleen een correctie bevatten.

Zie ook het ModFAQ:
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie relevant zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Ik denk dat een +1 voor jouw post an sich geen mismoderatie meer is, maar +2 was wel echt te hoog. Maar gezien de context die je zelf geeft met de achtergrond waar het vandaan komt en wat het potentiele doel is maakt er gewoon een prima +1 van.

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Er wordt weereens verschrikkelijk gemeningmod:

nieuws: Minisforum roept bepaalde NAB9-mini-pc's terug om opstartproblemen

Werkelijk iedere reactie die ik hier schrijf wordt negatief gemod, terwijl inhoudsloze meningen een +1 en +2 krijgen. Er is een legertje lieden actief die alles wat pro goedkope aliexpress meuk liefheeft plust, en mensen zoals mij die kwaliteit propageren en dit onderbouwen met goede argumenten en zich op decennialange ervaring baseren mint.

De sfeer wordt compleet verpest en enkel toetsenbordridders met een heel grote mond komen in de plus.

En dan nog een reactie als deze:
Gimmeabrake in 'Minisforum roept bepaalde NAB9-mini-pc's terug om opstartproblemen'
In plaats van boos te zijn dat mensen je van nieuwe informatie voorzien kun je ook dankbaar zijn dat je weer iets hebt geleerd vandaag. Maakt het leven een stuk plezieriger.
Dit is dermate beledigend, minachtend en op de persoon gespeeld, ik heb hier geen woorden voor.

Nogmaals: inhoudelijke onderbouwing welke ik aandraag wordt niet serieus genomen of er word helemaal niet op gereageerd, en vervolgens een paar toetsenbordridders die enkel roepen dat dingen "feiten zijn" komen in de plus.

Wat een doffe ellende .

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
edit:
weg

[ Voor 97% gewijzigd door Stukfruit op 17-07-2025 00:13 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
terradrone schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:31:
Er wordt weereens verschrikkelijk gemeningmod:

nieuws: Minisforum roept bepaalde NAB9-mini-pc's terug om opstartproblemen

Werkelijk iedere reactie die ik hier schrijf wordt negatief gemod, terwijl inhoudsloze meningen een +1 en +2 krijgen. Er is een legertje lieden actief die alles wat pro goedkope aliexpress meuk liefheeft plust, en mensen zoals mij die kwaliteit propageren en dit onderbouwen met goede argumenten en zich op decennialange ervaring baseren mint.

De sfeer wordt compleet verpest en enkel toetsenbordridders met een heel grote mond komen in de plus.

En dan nog een reactie als deze:
Gimmeabrake in 'Minisforum roept bepaalde NAB9-mini-pc's terug om opstartproblemen'

[...]

Dit is dermate beledigend, minachtend en op de persoon gespeeld, ik heb hier geen woorden voor.

Nogmaals: inhoudelijke onderbouwing welke ik aandraag wordt niet serieus genomen of er word helemaal niet op gereageerd, en vervolgens een paar toetsenbordridders die enkel roepen dat dingen "feiten zijn" komen in de plus.

Wat een doffe ellende .
Je reageert zelf op een bericht op basis van een aantal aannames, daarop word je gecorrigeerd en op die correctie reageer je volgens erg beledigd, Lijkt me gewoon onnodig.
Er wordt door de andere mensen niks beledigends gezegd oid, je reactie is onnodig en daarom staan je posts terecht op -1.

Om mensen dan hier voor 'toetsenbordridders' uit te maken lijkt mij ook erg onnodig. Gimmeabrake in 'Minisforum roept bepaalde NAB9-mini-pc's terug om opstartproblemen' legt het goed uit, je stelt iets waarop het e.e.a. aan te merken is, dat doen mensen dus ook. Trek daar lering uit, accepteer het, of niet.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:31
Dekar in 'AP waarschuwt voor opkomst van AI-systemen die emotie kunnen herkennen'
Ik vind deze wel heel flauw op -1.

Wellicht komt het door de 'grumpy society'? Dat slaat op de function uiteraard, niet op de modders van zijn comment.

En de grap erboven (elmuerte in 'AP waarschuwt voor opkomst van AI-systemen die emotie kunnen herkennen') mag van mij ook op +1 aangezien de function het onderwerp raakt en de geslaagde grap niet kwetsend of slecht is.

[ Voor 58% gewijzigd door Dekar op 17-07-2025 11:12 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Dekar schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:07:
Dekar in 'AP waarschuwt voor opkomst van AI-systemen die emotie kunnen herkennen'
Ik vind deze wel heel flauw op -1.

Wellicht komt het door de 'grumpy society'? Dat slaat op de function uiteraard, niet op de modders van zijn comment.

En de grap erboven (elmuerte in 'AP waarschuwt voor opkomst van AI-systemen die emotie kunnen herkennen') mag van mij ook op +1 aangezien de function het onderwerp raakt en de geslaagde grap niet kwetsend of slecht is.
Ik raad je aan om even de ModFAQ door te lezen; https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Een (niet geslaagde) grap heeft geen vaste score, afhankelijk van hoe grappig mensen het vinden kan het een -1 (niet gepast), 0 (niet geslaagd) of +1 worden. Dus die originele comment staat gewoon prima op 0, aangezien mensen het schijnbaar geen geslaagde grap willen.

Jouw post is in het beginsel al off-topic (0), echter het enige onderwerp in je comment heeft helemaal niks met het artikel te maken en puur met de moderatie, daarmee is -1 ook niet een mismoderatie naar mijn mening.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:31
Prima. Ik heb de comment gewijzigd. Mag die nu wel op 0?

Ik heb de FAQ gelezen.
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.
Ik zie een geslaagde programmeer-grap over een algoritme die menselijke emotie kan voorspellen. Dat gekscherende algoritme wordt bestempeld als een AI, terwijl die natuurlijk veel te simplistisch is. Daar reageer ik op. Het was geen reactie waar niemand op zit te wachten (aldus de FAQ), want de schrijver van de grap zal dat ongetwijfeld waarderen.

Ik vind het flauw, omdat ik bestraft word met een -1 door een goedbedoeld grapje. De FAQ laat voldoende interpretatie om dat toe te laten.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Dekar schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:59:
Prima. Ik heb de comment gewijzigd. Mag die nu wel op 0?
Wat er stond was een moderatie klacht zonder toegevoegde waarde. Daar past een -1. Mensen hoeven na aanpassing niet opnieuw te modereren.

De huidige versie bevat nog steeds een opmerking over moderatie, al is het in een andere vorm.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 17-07-2025 12:48 ]

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:23
Geen +1:
walterwhite in 'Nintendo maakt bekend wie Zelda en Link spelen in Zelda-liveactionfilm'
Volgens mij zelfs een -1, omdat de post lijkt te zoeken naar een onprettige discussie (die er gelukkig niet gekomen is).

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Wat mis je in die post om een +2 te verantwoorden?

Edit: Mij lijkt het gewoon een prima reactie op een opiniestuk. Daarnaast is het een .geek artikel overigens, moderatie is daar minder streng,

[ Voor 19% gewijzigd door Dazzler2120 op 17-07-2025 13:10 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Met hoe hij het hele devops-vak kort door de bocht duwt en er "een binary" van maakt lijkt het me zelfs bijna een 0 waard omdat hij niet lijkt te weten hoe zoiets op de achtergrond werkt.

Dat zit wel Schnorr.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PCG2020 in 'TNO traint Nederlands GPT-NL met nieuwsartikelen van De Telegraaf en NU.nl'

Een +2 en zeker de +3 lijken me puur meningmodden. Dit is meer thuis in GR.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tweaker29789 in 'TNO traint Nederlands GPT-NL met nieuwsartikelen van De Telegraaf en NU.nl'

En gezien het taalgebruik én klagen over moderatie lijkt dit me eerder een -1 dan de +3 (!) die het krijgt.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:03:
[...]

Wat mis je in die post om een +2 te verantwoorden?

Edit: Mij lijkt het gewoon een prima reactie op een opiniestuk. Daarnaast is het een .geek artikel overigens, moderatie is daar minder streng,
De reactie is nogal kort door de bocht (zoals poster zelf ook al aangeeft) en een over versimpeling zonder objectieve onderbouwing of daadwerkelijk inzicht in waarom producenten anders aangeven. Prima ontopic maar imho meer niet. Ik vermoed dat de hogere sxores vooral 'mee eens' stemmen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 17-07-2025 15:48 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:32:
tweaker29789 in 'TNO traint Nederlands GPT-NL met nieuwsartikelen van De Telegraaf en NU.nl'

En gezien het taalgebruik én klagen over moderatie lijkt dit me eerder een -1 dan de +3 (!) die het krijgt.
Dat soort reacties mag je rapporteren. Ik heb actie ondernomen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad een GR reactie. Ik. Ga naar de mismodders kijken.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Niet online

Meg

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16:58
Volgens mij horen dit geen -1 te zijn een 0 had ik nog begrepen. 12_0_13 in 'TNO traint Nederlands GPT-NL met nieuwsartikelen van De Telegraaf en NU.nl' en TheProst in 'TNO traint Nederlands GPT-NL met nieuwsartikelen van De Telegraaf en NU.nl'

• Meg
  • Niet online

Meg

TheProst schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:19:
Volgens mij horen dit geen -1 te zijn een 0 had ik nog begrepen. 12_0_13 in 'TNO traint Nederlands GPT-NL met nieuwsartikelen van De Telegraaf en NU.nl' en TheProst in 'TNO traint Nederlands GPT-NL met nieuwsartikelen van De Telegraaf en NU.nl'
Heb je een link naar de reacties? Dat maakt het makkelijker om ze te vinden en te kijken. Als je op de tijd van de reactie klikt krijg je de link.

• TheProst
Meg schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:20:
[...]

Heb je een link naar de reacties? Dat maakt het makkelijker om ze te vinden en te kijken. Als je op de tijd van de reactie klikt krijg je de link.
Er was wat misgegaan met kopiëren.
12_0_13 in 'TNO traint Nederlands GPT-NL met nieuwsartikelen van De Telegraaf en NU.nl' en TheProst in 'TNO traint Nederlands GPT-NL met nieuwsartikelen van De Telegraaf en NU.nl'.

• Meg
  • Niet online

Meg

Beide reacties staan goed op -1 en zouden volgens mij naar -2 kunnen omdat ze AI zijn.

• TheProst
Meg schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:27:
Beide reacties staan goed op -1 en zouden volgens mij naar -2 kunnen omdat ze AI zijn.
Ow, vanwaar dat dat dit goed is? Dan kan ik zorgen dat dit in de toekomst niet meer gebeurt.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:16
Meg schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:27:
Dit gaat over hoe LLM's idioom vertalen en daar worden voorbeelden van gegeven. Ik vind dat dit niet als AI-gegenereerd mag worden beoordeeld. Een +1 zal hier naar mijn mening op z'n plaats zijn.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Aldy
Ik vind dat dit hier niet onder valt en als dit wel zo is, dan wordt discussiëren over LLM's wel heel moeilijk als er geen voorbeelden mogen worden gegeven.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:31:
[...]

Dit gaat over hoe LLM's idioom vertalen en daar worden voorbeelden van gegeven. Ik vind dat dit niet als AI-gegenereerd mag worden beoordeeld. Een +1 zal hier naar mijn mening op z'n plaats zijn.
Het is nog steeds een reactie die volledig door AI is gemaakt (de vertalingen). Wat het sowieso in mijn ogen -1 maakt.

• Aldy
Meg schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:34:
[...]

Het is nog steeds een reactie die volledig door AI is gemaakt (de vertalingen). Wat het sowieso in mijn ogen -1 maakt.
Misschien is het heel slim als de supermods hier eens hun licht over laten schijnen om duidelijkheid te krijgen.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:37:
[...]

Misschien is het heel slim als de supermods hier eens hun licht over laten schijnen om duidelijkheid te krijgen.
Daar sluit ik mij bij aan.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:42
Wederom geen -1
Naafkap in 'Wat nou opensource? Google maakt ontwikkelaars van custom roms het leven zuur'

Wordt weer aardig op mening gemodereerd in dit topic.

[ Voor 17% gewijzigd door Naafkap op 18-07-2025 10:21 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:18

jdh009

FP ProMod
Lijkt mij een nette +1, maar een +2 zie ik er niet in en is in mijn ogen vooral vanwege de hoop die hij uitspreekt: Asitis in 'Newcom: aantal Nederlandse gebruikers Signal in halfjaar tijd verdubbeld'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 07:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Aldy schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:31:
[...]

Inderdaad. De problematische LLM-reacties zijn met name die reacties waarbij niet wordt aangegeven dat een LLM is gebruikt en de reacties waarin de uitvoer van een LLM blindelings voor waarheid wordt aangenomen. Een voorbeeld geven van de mogelijkheden van een LLM moet gewoon kunnen mits duidelijk gemarkeerd en ontopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:02

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Iemand die alleen maar de piratenvlag trots zwaait bij een bericht over Netflix wordt aardig de hemel in geplust. Lijkt mij niet correct.

edit: Driekwart van de beoordelingen op reacties onder dit bericht is dubieus, negeer specifiek deze melding maar, maar kijk in het algemeen even door de reacties heen zou ik zeggen. Of niet, natuurlijk, ook best.

[ Voor 27% gewijzigd door Klauwhamer op 18-07-2025 13:29 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Meg
  • Niet online

Meg

@Dirk dank voor de opheldering.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Persoonlijk vind ik een +1 al wat te veel. Inhoudelijk voegt de opmerking weinig toe en bevat zelf ook een aanname, in de vorm van een beschuldiging. Misschien heeft de woordvoerder wel meer verteld, alleen niet in het artikel of via andere bronnen, om maar iets te noemen. En mocht het toch kloppen, dan lijkt me dit nog steeds niet de juiste plaats. Voor mij valt dit meer in de categorie GR; elke reactie hierop zou al snel offtopic worden. Het is weinig onderbouwd en eerder suggestief dan informatief, laat staan dat het een nette vraag om verduidelijking is. Een +1 zou passen bij een beargumenteerde of informatieve bijdrage, maar dat is hier niet het geval. En zelfs als het beter uitgewerkt was geweest, zou de toon en richting ervan nog steeds het best passen bij GR-materiaal, zeker wanneer het de vorm aanneemt van een impliciete beschuldiging richting de auteur, alsof die bewust speculeert of misleidt. En omdat er verder geen inhoud is om op in te gaan, blijft er weinig over om te waarderen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• TheProst
Ik snap dat meeste mensen Maps beter vinden dan Apple maps maar een -1 is het niet waard lijkt mij. Dlsruptor in 'Bewoners Zandvoort melden wegafsluiting Google Maps vanwege overlast bezoekers'

Ook die daar onder geen nuttige bijdragen maar eerder een sociale reactie op dennis. lijkt mij ook niet een -1. F5544 in 'Bewoners Zandvoort melden wegafsluiting Google Maps vanwege overlast bezoekers'

• Meg
  • Niet online

Meg

• TheProst

• Meg
  • Niet online

Meg

Kan je daarvoor niet beter de rapporteer functie gebruiken?

• TheProst
Meg schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:44:
[...]

Kan je daarvoor niet beter de rapporteer functie gebruiken?
ow ja, dom van mij. Excusses, meteen gedaan via de rapporteer knop.

• Meg
  • Niet online

Meg

TheProst schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:45:
[...]

ow ja, dom van mij. Excusses, meteen gedaan via de rapporteer knop.
Kan de beste overkomen, daarnaast denk ik dat een -1 gewoon een goede score is.

• TheProst
Meg schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:46:
[...]

Kan de beste overkomen, daarnaast denk ik dat een -1 gewoon een goede score is.
Ik denk eerder aan een -2, aangezien dit in strijd is met de huisregels en zelfs form van discriminatie artikel 137c.

Edit: Ik snap dat het gewoon een gezegte is, maar ik val niet onder de beste toch dankjewel voor het compliment :P

[ Voor 16% gewijzigd door TheProst op 18-07-2025 17:06 ]

• bewerkers
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-10 11:37
bewerkers in 'TNO traint Nederlands GPT-NL met nieuwsartikelen van De Telegraaf en NU.nl'

Mijn bericht is gewoon on topic, maar heeft 2 ongewenste beoordelingen waardoor het nu een score heeft van -1.
De reacties op mijn bericht zijn wel overduidelijk ongewenst, maar omdat ze een dag later zijn geplaatst ontspringen ze de dans van de moderatie.
Ik wordt hier gewoon moe van.

• kodak

kodak

FP ProMod
De opmerking is dat er sinds het nieuws een situatie lijkt te zijn. Dat is op zich geen kritiek op het nieuws of de redactie. Het is ook niet zo geschreven.
Aangezien de aanvulling met bronvermelding prima als informatief kan worden gelezen is +2 geen duidelijke mismodetatie.

• Bor

Bor

Topicstarter
kiang in 'Netflix verwacht inkomsten uit advertenties dit jaar te verdubbelen' is Een populaire mening maar volgens mij geen +2. Erg kort door de bocht, grotendeels niet onderbouwd en eigen verwachtingen gebracht als feit. Een +1 lijkt mij voldoende.

• Bor

Bor

Topicstarter
Visgek82 in 'Netflix verwacht inkomsten uit advertenties dit jaar te verdubbelen' is geen popaire mening maar dat maakt het nog geen -1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Adder28 in 'Netflix verwacht inkomsten uit advertenties dit jaar te verdubbelen' is het bekende (semi) self entitlement argument als we vaker zien. Populair, zeker. Dat maakt het geen +3 of +2. Voorbeelden te over, ook hier op Tweakers dan piracy echt niet enkel een service probleem is.

• Bor

Bor

Topicstarter
Visgek82 in 'Netflix verwacht inkomsten uit advertenties dit jaar te verdubbelen' is geen populaire mening maar dat maakt het geen -1.

Er wordt erg gekeurd gemod bij dit onderwerp. Daar duik ik zo even in.

• Bor

Bor

Topicstarter

• kodak

kodak

FP ProMod
jdh009 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:48:
[...]
en bevat zelf ook een aanname, in de vorm van een beschuldiging. Misschien heeft de woordvoerder wel meer verteld,
Reacties geven we op wat in het nieuws staat en we voeren discussie op elkaars reacties.

De eerste zin van de reactie is een opmerking over het nieuws, die correct is. De tweede zin is duidelijk een mogelijke conclussie op basis van de correcte opmerking. Daarbij is het geheel een inhoudelijke aanvulling op de eerdere reactie die toont dat een andere conclussie mogelijk is. Dat maakt het on topic, inhoudelijk en een relevante discussie.

Zijn er argumenten om het lager te modden?
Weinig zinnen? Is duidelijk niet zomaar een reden om het irrelevant te modden.
Het opvatten als een beschuldiging? De tweaker trekt een realistische conclussie. Dat kan niet zomaar opgevat worden als beschuldiging of verwijt. De tweaker geeft zelfs geen waardeoordeel dat wat een realistische mogelijkheid is gewenst of ongewenst is. Eerder een extra reden om als lezer en bij het modereren er zelf niet over te menen dat het om een negatief waardeoordeel gaat.

• kodak

kodak

FP ProMod
87x +2, 19x +3. De inhoud van de draad is een algemene discussie over illegaal vs legaal in eigen behoefte voorzien.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het nieuws is duidelijk dat de redenen onbekend zijn. Stellen dat er in het algemeen een werkwijze in de VS is, zonder onderbouwing of dat op op dit ontslag van toepassing is, en zonder in te gaan op andere mogelijkheden, is dan niet zomaar meer waard. Zeker als iemand het algemeen trekken ook nog lijkt te gebruiken om een eigen mening te verkondigen ook in het algemeen in de VS liever een andere werkwijze te zien. Kan de werkwijze van toepassing zijn en is het dan misschien nog een reden van ontslag? Het kan. Maar deze reactie toont geen enkel verband en gaat er ook niet op in dat het verband er dus niet zomaar is.

WillySis in 'Reuters: Clouddienst Amazon Web Services ontslaat honderden werknemers'

[ Voor 20% gewijzigd door kodak op 19-07-2025 11:41 ]

• Aldy
Zonder enige onderbouwing wordt zijn onderbuikgevoel als feit gepresenteerd en is nog beledigend ook voor oudere mensen:
Andros in 'Viaplay verliest 460.000 abonnees in belangrijke regio's'
Naar mijn mening hooguit een +0, alhoewel ik zelf voor een -1.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:03:
Zonder enige onderbouwing wordt zijn onderbuikgevoel als feit gepresenteerd en is nog beledigend ook voor oudere mensen:
Andros in 'Viaplay verliest 460.000 abonnees in belangrijke regio's'
Naar mijn mening hooguit een +0, alhoewel ik zelf voor een -1.
Ik zie er ook niet meer in dan een -1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Mensen die tevreden zijn met het aanbod van streaming diensten wegzetten als simpel lijkt mij geen +1 of hoger.

BlaDeKke in 'Microsoft stopt per direct met verkoop en verhuur van films en tv-series'

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 19-07-2025 15:31 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:31:
Mensen die tevreden zijn met het aanbod van streaming diensten wegzetten als simpel lijkt mij geen +1 of hoger.

BlaDeKke in 'Microsoft stopt per direct met verkoop en verhuur van films en tv-series'
Ik twijfel enorm tussen -1 en 0. Heb zelf een -1 gegeven.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Meg schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:03:
[...]

Ik twijfel enorm tussen -1 en 0. Heb zelf een -1 gegeven.
Eens, dit draagt totaal niet bij aan een vriendelijker Tweakers.

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:03:
De tweaker stelt: er zijn ook .Die nuance heeft zowel de betekenis dat er ook tal van ander gedrag zal zijn als de betekenis dat iemand zich niet zomaar aangesproken hoort te voelen alsof het op de hele groep of speciaal de lezer van toepassing is. Daarbij staat er geen oordeel bij dat het op een groot of klein deel van toepassing is, dar kunnen we dus ook niet slechts gaan interpreteren als op een te groot deel. En het is ook zeker niet uitgesloten dat onder miljoenen gebruikers dit zich in meer of mindere mate ook voor doet. Dat maakt het inhoudelijk en feitelijk een aanname en een aanname die gedaan kan worden.

Dan kunnen we dat confronterend vinden en dus de opmerken niet leuk vinden, maar bij het modereren hoort de eigen mening niet zomaar boven de discussie te staan. Zeker als je van mening bent dat je kennelijk tegenargumenten hebt en er dus prima op te discussiëren is of wat een mede tweaker stelt wel of niet klopt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Thijsmans in 'Mark Zuckerberg schikt met Meta-aandeelhouders om schade door privacyinbreuken'

Een +2 lijkt me wat overdreven, gewoon een nette +1 lijkt me afdoende.

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
kodak schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:11:
[...]

De tweaker stelt: er zijn ook .Die nuance heeft zowel de betekenis dat er ook tal van ander gedrag zal zijn als de betekenis dat iemand zich niet zomaar aangesproken hoort te voelen alsof het op de hele groep of speciaal de lezer van toepassing is. Daarbij staat er geen oordeel bij dat het op een groot of klein deel van toepassing is, dar kunnen we dus ook niet slechts gaan interpreteren als op een te groot deel. En het is ook zeker niet uitgesloten dat onder miljoenen gebruikers dit zich in meer of mindere mate ook voor doet. Dat maakt het inhoudelijk en feitelijk een aanname en een aanname die gedaan kan worden.

Dan kunnen we dat confronterend vinden en dus de opmerken niet leuk vinden, maar bij het modereren hoort de eigen mening niet zomaar boven de discussie te staan. Zeker als je van mening bent dat je kennelijk tegenargumenten hebt en er dus prima op te discussiëren is of wat een mede tweaker stelt wel of niet klopt.
Van de nuance 'er zijn ook' hou ik al niet, maar in de opmerking daarna over ouderen zit bepaald geen nuance in. En verder valt er niet over te discussiëren, niet meer dan te vragen waar hij deze info vandaan heeft.
Daarnaast vind ik de nuance 'er zijn ook' een heel gevaarlijke. Ik kan me herinneren dat op deze manier over gastarbeiders gesproken werd, Er is altijd wel iemand die een scheve schaats rijdt. Bij mij kom je met deze nuance niet weg.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03

The Zep Man

🏴‍☠️

kodak schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:11:
Ik heb wel eens gezien dat in dit topic een schaduwdiscussie wordt gehouden, soms tegelijkertijd door deelnemers van een lopende discussie op de frontpage. Dat is naar mijn mening toch wel een sterk signaal van meningmodden en zou ontmoedigd moeten worden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• kodak

kodak

FP ProMod
The Zep Man schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 18:00:
[...]
Ik heb wel eens gezien dat in dit topic een schaduwdiscussie wordt gehouden, soms tegelijkertijd door deelnemers van een lopende discussie op de frontpage. Dat is naar mijn mening toch wel een sterk signaal van meningmodden en zou ontmoedigd moeten worden.
Wat is precies je punt?

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:52:
[...]

Van de nuance 'er zijn ook' hou ik al niet,
Dat is nog geen reden het te negeren als nuance.
de opmerking daarna over ouderen zit bepaald geen nuance in
als je een nuance die je niet uit komt negeert. Wat niet de bedoeling is.
En verder valt er niet over te discussiëren, niet meer dan te vragen waar hij deze info vandaan heeft.
de tweaker stelt niet om hoeveel personen het gaat. In plaats van zelf maar te doen alsof het niet voor komt (wat net zo goed om verduidelijking vraagt) kun je dus prima navragen waarom juist dit uit te lichten als deze kennelijk stelt dat er net zo goed ander gedrag is.
Daarnaast vind ik de nuance 'er zijn ook' een heel gevaarlijke. Ik kan me herinneren dat op deze manier over gastarbeiders gesproken werd,
Dat je er een nare ervaring mee hebt gaat kennelijk niet om de tweaker? Hoe ben je dan nu zelf aan het voorkomen de tweaker over een kam te scheren met personen die het naar jou mening echt duidelijk met minder goede bedoelingen gebruikte?

• Aldy
kodak schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:00:
[...]
Dat is nog geen reden het te negeren als nuance.

[...]
als je een nuance die je niet uit komt negeert. Wat niet de bedoeling is.

[...]
de tweaker stelt niet om hoeveel personen het gaat. In plaats van zelf maar te doen alsof het niet voor komt (wat net zo goed om verduidelijking vraagt) kun je dus prima navragen waarom juist dit uit te lichten als deze kennelijk stelt dat er net zo goed ander gedrag is.

[...]
Dat je er een nare ervaring mee hebt gaat kennelijk niet om de tweaker? Hoe ben je dan nu zelf aan het voorkomen de tweaker over een kam te scheren met personen die het naar jou mening echt duidelijk met minder goede bedoelingen gebruikte?
De eerste regel kun je niet los zien van de laatste regel en ik heb geen nare ervaring(en) gehad; ik gaf hier een voorbeeld van puur racisme. Ik bedoel niet dat de reactie racistisch is, maar een vergelijking met toen geeft toch wel een beeld van enige discriminatie.

• Meg
  • Niet online

Meg

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:20:
[...]
ik heb geen nare ervaring(en) gehad; ik gaf hier een voorbeeld van puur racisme. Ik bedoel niet dat de reactie racistisch is, maar een vergelijking met toen geeft toch wel een beeld van enige discriminatie.
Je maakt dus een vergelijking met een racistische situatie die je de tweaker niet kan verwijten en alleen aan de woorden en dus de tweaker relateert omdat het je voor je gevoel uit komt. Dat is precies waft je zelf stelt niet te willen: over een kam scheren.
De eerste regel kun je niet los zien van de laatste regel
Dat is wel wat je doet. Je wenst de belangrijke nuancerende woorden in de eerste zin niet te lezen en de zin alleen sugfestief negatief te negeren om zo te kunnen stellen dat de tweede zin alleen maar negatief te lezen is.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Meg
  • Niet online

Meg

Jammer dat deze reactie er enkel maar meer -1 moderaties bij krijgt.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 07:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Battlefront en Star Wars zijn wat mij betreft daar offtopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1 ... 189 ... 200 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2