Team anti-scalp - wauw..
Dat lijkt mij ook gewoon een +1. De scores zijn all over te place daar. Ik duik er even in.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
thx!Bor schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:09:
[...]
Dat lijkt mij ook gewoon een +1. De scores zijn all over te place daar. Ik duik er even in.
5pë©ïàál_Tèkén in 'Nederland meldt zich aan voor Europese AI-gigafabriek in de buurt van Rotterdam'
&
FX16 in 'Nederland meldt zich aan voor Europese AI-gigafabriek in de buurt van Rotterdam'
lijken mij gewoon on topic.
Team anti-scalp - wauw..
Waarom dan? Snap het niet.Meg schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:58:
[...]
Ik zie er geen 0 in als ik eerlijk ben, een -1 is het meest passende.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Het is op zichzelf gewoon off-topic, dus dan zou het een 0 zijn. Het is echter zo ontzettend veel off-topic tekst dat het de leesbaarheid van die hele comment-sectie onderuit haalt.
Zoveel tekst is echt te lang, dat had makkelijk veel beknopter gekund. Een punt aftrek voor de extreme lengte van je reactie kan ik goed begrijpen.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Is +2 niet een beetje erg overdreven hiervoor?
Volgens mij wilde de gene waarop ik reageerde weten hoe hij kon leren te communiceren met dieren. Daar haakt het op in met voorbeelden, een boek suggestie en overeenkomsten met communiceren met mensen die nog niet kunnen praten en een beperkte motoriek hebben - babies / jonge kinderen.thomas_n schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:48:
[...]
Het is op zichzelf gewoon off-topic, dus dan zou het een 0 zijn. Het is echter zo ontzettend veel off-topic tekst dat het de leesbaarheid van die hele comment-sectie onderuit haalt.
Zoveel tekst is echt te lang, dat had makkelijk veel beknopter gekund. Een punt aftrek voor de extreme lengte van je reactie kan ik goed begrijpen.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Meer nog, er is ondertussen al 3x een +3 gegevenwatercoolertje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:42:
nono_einstein in 'Nederland meldt zich aan voor Europese AI-gigafabriek in de buurt van Rotterdam'
Serieus iemand die daar +3 aan geeft? Die mag hopelijk zijn misbruikte modrechten inleveren
Die moderatie loopt soms echt in het honderd. Dat mening-modden is er toch moeilijk uit te krijgen. Heb het nu ook gezien met een reactie van mij op iemand die ontslagen bij Intel toewees aan de aandeelhouders. Het is natuurlijk allemaal gemakkelijk en populair om alles maar op de aandeelhouders te schuiven. Maar die reactie krijgt dan +1 en ik wordt irrelevant gemarkeerd. Nu trek ik me eigenlijk niet zoveel aan van de moderatie dus maakt mij niet uit. Maar soms houdt het me wel tegen om ergens een comment te geven omdat je weet dat het niet de "populaire mening" is
Ik zet deze hier niet neer omdat ik m'n eigen reactie te laag zou vinden staan (+1 is namelijk meer dan prima), maar omdat mijn eigen reactie in eerste instantie een subtiele hint was dat de tekst van de persoon waar ik op reageerde een erg matige kopie is zonder bronvermelding.
Je ziet dat notabene direct als je via het artikel doorklikt naar de repository. Dus ik heb geen idee hoe zo'n opmerking een +2 kan verdienen. Wat mij betreft is dit karmafarming te noemen.
Dat zit wel Schnorr.
CAPSLOCK2000 in 'GMKtec NucBox G3 Plus met Intel N150 - Een simpele, zuinige en goedkope mini-pc'
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Wat +2? er zit zelfs een +3 tussen, 3X +2 en zelfs de 3X +1. Misschien dat er even naar die +3 en +2 gekeken kan worden. Staat nu op +0 en er kan niet meer gemod worden omdat de reactie ouder is dan 48 uur.jdh009 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:40:
Dit taalgebruik lijkt mij geen +2 waard: Obfzk8R in 'Death Stranding 2: On the Beach - Vreemder, verfijnder en spectaculairder'
ahbart in 'Consumentenbond start massaclaim tegen Booking.com om gebruik van dark patterns' is zou geen -1 / 0 moeten krijgen.
Er lijkt bij dit topic behoorlijk op mening te worden gemodereerd.
Milenco in 'Microsoft wil securityproducten alleen via drivers kerneltoegang geven'
Dit staat letterlijk in het artikel; een 0 dus terwijl ik hier +2's uitgedeeld zie worden.
readefries in 'Microsoft wil securityproducten alleen via drivers kerneltoegang geven' is ook een 0.
Idem: bhartman in 'Microsoft wil securityproducten alleen via drivers kerneltoegang geven'
Idem: hcQd in 'Microsoft wil securityproducten alleen via drivers kerneltoegang geven'
Idem: readefries in 'Microsoft wil securityproducten alleen via drivers kerneltoegang geven'
[ Voor 95% gewijzigd door Bor op 27-06-2025 09:25 ]
- WhatsappHack in 'DPG mag RTL overnemen, online nieuws moet wel gratis blijven'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Volgens mij misbruikt hier iemand zijn moderatierechten want de geplaatste reactie is verre van "ongewenst"? Dat is toch wanneer je iemand aanvalt/beledigd etc?
Een reactie naar degene die zijn modding rechten (in mijn optiek) misbruikt lijkt mij op zijn plaats?
yinnemans in 'Fairphone Gen 6 - De eerlijke telefoon wordt kleiner'
BVD.
Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.
Ik weet dat users die veel mismoderaties geven met grote afwijkingen t.o.v. het gemiddelde, vroeg of laat, wel in de picture komen van de moderators en hierop kunnen worden aangesproken
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Stukfruit in 'DPG mag RTL overnemen, online nieuws moet wel gratis blijven'
Volgens mij omschreef ik dit toch redelijk netjes. Ik had er best wat verder in willen duiken, maar dan zit je weer in een pickle omdat het dan behoorlijk offtopic wordt.
Om het kort te houden: het is niet voor niets dat een van de gelinkte onderwerpen op de pagina voor Joseph de Maistre doorlinkt naar Ligues d'extrême droite. Tevens is hij een van de grondleggers achter "counter-enlightenment", waarvan niet iedereen maar zeker genoeg mensen met kennis hebben aangegeven dat o.a. dat de basis vormde voor het modernere fascisme.
Je kan het niet eens zijn met mijn sterke bewoording, je hoeft het niet eens te zijn met het resultaat, en natuurlijk is er geen 1:1 mapping te maken, maar dit is helaas wel waar het op uitkomt als je het door de jaren heen traceert. Ook qua bijbehorend gedrag.
Dan kun je minnetjes gaan geven, maar het is mijn mening dat alles wat meehelpt om moderne vormen van fascisme te promoten of toe te juichen in de vorm van polarisatie (wat die uitspraak absoluut doet omdat er simpelweg niet "een volk" is

Dat zit wel Schnorr.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Motiveer dat eens?Meg schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:13:
Beide reacties staan in mijn ogen gewoon op goede scores.
Dat zit wel Schnorr.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Dat zit wel Schnorr.
MasterMaceMichu in 'Tesla zegt voor het eerst Model Y autonoom te hebben afgeleverd bij klant'
Ik denk dat een 0 ook verdedigbaar is, maar ben het eens dat een -1 beter staat.Aldy schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:15:
Volgens mij is dit een -1. De redactie wordt (onterecht) aangevallen en uiteindelijk schrijft de redactie niets anders dan dat dit bericht door Tesla de wereld is ingestuurd:
MasterMaceMichu in 'Tesla zegt voor het eerst Model Y autonoom te hebben afgeleverd bij klant'
Daarnaast is het sowieso geen +2, wat die post vreemd genoeg ook krijgt.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
De reactie lijn van Dmantione bevat:
[list]
• Speculatie i.p.v. bewijs (“Het zou onlogisch zijn als de VS gestopt is...”).
• Feitelijke onjuistheid over technologieoverdracht (“vrijwillig”), terwijl dit in China juist vaak staatsdwang betreft.
• Geen nieuwe inhoud, alleen herhaling van eerdere claims zonder onderbouwing.
• Vermijding van tegenargumenten door het debat te verleggen naar “westerse naïviteit”.
[/list]
Mijn inhoudelijke mét onderbouwing en actuele voorbeelden, blijft op +0 staan. Als bovenstaande wél +2 krijgt, dan is het lastig anders te concluderen dan dat hier sprake is van inhoudelijke bias — bijvoorbeeld een anti-VS-houding van degene die +2 geeft.
dmantione in 'Duitse privacywaakhond vraagt Apple en Google om DeepSeek van appstores te halen'
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2