Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 187 ... 200 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat lijkt mij ook gewoon een +1. De scores zijn all over te place daar. Ik duik er even in.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-11 20:34

Team anti-scalp - wauw..

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meg schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:58:
[...]

Ik zie er geen 0 in als ik eerlijk ben, een -1 is het meest passende.
Waarom dan? Snap het niet.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:35
djwice schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:47:
[...]

Waarom dan? Snap het niet.
Het is op zichzelf gewoon off-topic, dus dan zou het een 0 zijn. Het is echter zo ontzettend veel off-topic tekst dat het de leesbaarheid van die hele comment-sectie onderuit haalt.

Zoveel tekst is echt te lang, dat had makkelijk veel beknopter gekund. Een punt aftrek voor de extreme lengte van je reactie kan ik goed begrijpen.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Lijkt me een typisch gevalletje GA, van de NOS :+ . En dus hier een 0:, grq in 'Odido laat gebruikers gefaseerd weer toe op mobiel netwerk na storing - update'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-10 19:24

• djwice
  • Niet online
thomas_n schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:48:
[...]

Het is op zichzelf gewoon off-topic, dus dan zou het een 0 zijn. Het is echter zo ontzettend veel off-topic tekst dat het de leesbaarheid van die hele comment-sectie onderuit haalt.

Zoveel tekst is echt te lang, dat had makkelijk veel beknopter gekund. Een punt aftrek voor de extreme lengte van je reactie kan ik goed begrijpen.
Volgens mij wilde de gene waarop ik reageerde weten hoe hij kon leren te communiceren met dieren. Daar haakt het op in met voorbeelden, een boek suggestie en overeenkomsten met communiceren met mensen die nog niet kunnen praten en een beperkte motoriek hebben - babies / jonge kinderen.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:31
Meer nog, er is ondertussen al 3x een +3 gegeven ;)

Die moderatie loopt soms echt in het honderd. Dat mening-modden is er toch moeilijk uit te krijgen. Heb het nu ook gezien met een reactie van mij op iemand die ontslagen bij Intel toewees aan de aandeelhouders. Het is natuurlijk allemaal gemakkelijk en populair om alles maar op de aandeelhouders te schuiven. Maar die reactie krijgt dan +1 en ik wordt irrelevant gemarkeerd. Nu trek ik me eigenlijk niet zoveel aan van de moderatie dus maakt mij niet uit. Maar soms houdt het me wel tegen om ergens een comment te geven omdat je weet dat het niet de "populaire mening" is

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Slashdotter in 'Google introduceert gratis AI-tool die in de terminal geïntegreerd kan worden'

Ik zet deze hier niet neer omdat ik m'n eigen reactie te laag zou vinden staan (+1 is namelijk meer dan prima), maar omdat mijn eigen reactie in eerste instantie een subtiele hint was dat de tekst van de persoon waar ik op reageerde een erg matige kopie is zonder bronvermelding.

Je ziet dat notabene direct als je via het artikel doorklikt naar de repository. Dus ik heb geen idee hoe zo'n opmerking een +2 kan verdienen. Wat mij betreft is dit karmafarming te noemen.

Dat zit wel Schnorr.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Geen 0, gewoon een antwoord op een vraag over deze hardware, ook al gaat het technisch gezien over missende features.

CAPSLOCK2000 in 'GMKtec NucBox G3 Plus met Intel N150 - Een simpele, zuinige en goedkope mini-pc'

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:41
Wat +2? er zit zelfs een +3 tussen, 3X +2 en zelfs de 3X +1. Misschien dat er even naar die +3 en +2 gekeken kan worden. Staat nu op +0 en er kan niet meer gemod worden omdat de reactie ouder is dan 48 uur.

• Bor

Bor

Topicstarter
emansom in 'Dell introduceert 14 Premium- en 16 Premium-laptops als opvolgers voor XPS-serie' is redelijk onvriendelijk als je het mij vraagt en daarmee geen +3 / +2.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

Herman

FP ProMod
Deze reactie is té stellig geschreven en bovendien (deels) feitelijk onjuist (zie reactie eronder) waardoor deze reactie m.i. op 0 behoort te staan i.p.v. +1:

- WhatsappHack in 'DPG mag RTL overnemen, online nieuws moet wel gratis blijven'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• yinnemans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 12:37
De (enige) -1 reactie lijkt mij hier (absoluut) niet op zijn plaats? Ik reageer volledig op het artikel en zet gewoon een vraag uit ter discussie zonder iemand daar verder in te betrekken?

Volgens mij misbruikt hier iemand zijn moderatierechten want de geplaatste reactie is verre van "ongewenst"? Dat is toch wanneer je iemand aanvalt/beledigd etc?

Een reactie naar degene die zijn modding rechten (in mijn optiek) misbruikt lijkt mij op zijn plaats?

yinnemans in 'Fairphone Gen 6 - De eerlijke telefoon wordt kleiner'

BVD.

Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

Herman

FP ProMod
@yinnemans Het moderatiesysteem gaat uit dat meerdere users een score geven zodat (per saldo) een juiste moderatie ontstaat. Soms wordt er een verkeerde moderatie gegeven. Maar daar gaat dit topic niet over, zie ook de topicwarning ;)

Ik weet dat users die veel mismoderaties geven met grote afwijkingen t.o.v. het gemiddelde, vroeg of laat, wel in de picture komen van de moderators en hierop kunnen worden aangesproken :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Technomania
  • Laatst online: 04-11 20:47

Technomania

Huiskamer verslaafde.

obimk1 in 'Mozilla Firefox 140.0.1'

Lijkt mij een normale vraag.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit in 'DPG mag RTL overnemen, online nieuws moet wel gratis blijven'

Stukfruit in 'DPG mag RTL overnemen, online nieuws moet wel gratis blijven'

Volgens mij omschreef ik dit toch redelijk netjes. Ik had er best wat verder in willen duiken, maar dan zit je weer in een pickle omdat het dan behoorlijk offtopic wordt.

Om het kort te houden: het is niet voor niets dat een van de gelinkte onderwerpen op de pagina voor Joseph de Maistre doorlinkt naar Ligues d'extrême droite. Tevens is hij een van de grondleggers achter "counter-enlightenment", waarvan niet iedereen maar zeker genoeg mensen met kennis hebben aangegeven dat o.a. dat de basis vormde voor het modernere fascisme.

Je kan het niet eens zijn met mijn sterke bewoording, je hoeft het niet eens te zijn met het resultaat, en natuurlijk is er geen 1:1 mapping te maken, maar dit is helaas wel waar het op uitkomt als je het door de jaren heen traceert. Ook qua bijbehorend gedrag.

Dan kun je minnetjes gaan geven, maar het is mijn mening dat alles wat meehelpt om moderne vormen van fascisme te promoten of toe te juichen in de vorm van polarisatie (wat die uitspraak absoluut doet omdat er simpelweg niet "een volk" is :X) stevige tegenwind mag krijgen.

Dat zit wel Schnorr.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Beide reacties staan in mijn ogen gewoon op goede scores.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Stukfruit
  • Niet online
Meg schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:13:
Beide reacties staan in mijn ogen gewoon op goede scores.
Motiveer dat eens?

Dat zit wel Schnorr.

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 09:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind beide posts een 0 vanwege offtopic / niet relevant maar geen - 1, er is imho geen grens overschreden. Overigens deel ik je afschuw van die uitspraak en de implicaties die daar meestal mee gepaard gaan. Ik ben het met je eens dat het tegengas mag krijgen maar de richtlijnen geven daar niet veel ruimte voor.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Stukfruit
  • Niet online
Oh, dat het een 0 is daar ben ik het inderdaad volledig mee eens. Daar zal ik zeker niet tegenin gaan omdat het te ver van het artikel af staat.

Dat zit wel Schnorr.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Aldy
Volgens mij is dit een -1. De redactie wordt (onterecht) aangevallen en uiteindelijk schrijft de redactie niets anders dan dat dit bericht door Tesla de wereld is ingestuurd:

MasterMaceMichu in 'Tesla zegt voor het eerst Model Y autonoom te hebben afgeleverd bij klant'

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:15:
Volgens mij is dit een -1. De redactie wordt (onterecht) aangevallen en uiteindelijk schrijft de redactie niets anders dan dat dit bericht door Tesla de wereld is ingestuurd:

MasterMaceMichu in 'Tesla zegt voor het eerst Model Y autonoom te hebben afgeleverd bij klant'
Ik denk dat een 0 ook verdedigbaar is, maar ben het eens dat een -1 beter staat.

Daarnaast is het sowieso geen +2, wat die post vreemd genoeg ook krijgt.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-10 07:04
Deze post verdient geen +2 volgens de eigen Tweakers-definitie (“feitelijk correct, goed onderbouwd en inhoudelijk relevant”).

De reactie lijn van Dmantione bevat:

[list]
• Speculatie i.p.v. bewijs (“Het zou onlogisch zijn als de VS gestopt is...”).
• Feitelijke onjuistheid over technologieoverdracht (“vrijwillig”), terwijl dit in China juist vaak staatsdwang betreft.
• Geen nieuwe inhoud, alleen herhaling van eerdere claims zonder onderbouwing.
• Vermijding van tegenargumenten door het debat te verleggen naar “westerse naïviteit”.
[/list]

Mijn inhoudelijke mét onderbouwing en actuele voorbeelden, blijft op +0 staan. Als bovenstaande wél +2 krijgt, dan is het lastig anders te concluderen dan dat hier sprake is van inhoudelijke bias — bijvoorbeeld een anti-VS-houding van degene die +2 geeft.

dmantione in 'Duitse privacywaakhond vraagt Apple en Google om DeepSeek van appstores te halen'

• djwice
  • Niet online
djwice in 'Amerikaanse DoJ schikt met HPE en geeft akkoord op overname van Juniper Networks'

Is geen 0 maar een +1

Zie uitleg:
djwice in 'Amerikaanse DoJ schikt met HPE en geeft akkoord op overname van Juniper Networks'

En ja, ik begrijp dat mensen zonder dyslexie dat niet begrijpen, maar dat betekent niet dat het niet relevant is voor andere lezers.

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:47:

Is geen 0 maar een +1

Zie uitleg:

En ja, ik begrijp dat mensen zonder dyslexie dat niet begrijpen, maar dat betekent niet dat het niet relevant is voor andere lezers.
Je vergelijkt Jupyter Notebooks met Juniper Networks? Ik zie geen relevantie. Een 0 is een prima passende score.

• djwice
  • Niet online
Bor schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:53:
[...]

Je vergelijkt Jupyter Notebooks met Juniper Networks? Ik zie geen relevantie. Een 0 is een prima passende score.
Omdat die twee woorden voor mij gelijk waren.
Moest ik voor mezelf uitzoeken of Juniper niet ook de partij was die verantwoordelijk is voor het Python notebooks model.
Want als dat in handen van HP komt, zal dat zeker impact hebben.

• Bor

Bor

Topicstarter
djwice schreef op maandag 30 juni 2025 @ 00:09:
[...]

Omdat die twee woorden voor mij gelijk waren.
Dat snap ik maar dat is voor vrijwel iedereen duidelijk verschillend. Sorry maar ik kan hier echt niet meer dan een 0 van maken. Jouw reactie voegt niets toe voor de gemiddelde lezer. Hij zorgt mogelijk eerder voor verwarring dan verduidelijking.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:34

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
Dit geldt ook voor @Militia Pilot: Volgens mij is het niet de bedoeling dat er hier om -2 gevraagd wordt. Als je de reactie dusdanig erg vindt, dat je vindt dat deze verwijderd dient te worden, dan vind je naast de datum en tijd het woordje "rapporteer". Neemt niet weg dat ik het met jullie eens ben. :)

• Meg
  • Niet online

Meg

Die reactie staat daar volgens mij op, hij is iig niet meer vindbaar.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Aldy
Meg schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:15:
[...]

Die reactie staat daar volgens mij op, hij is iig niet meer vindbaar.
Aangezien de reactie al verwijderd is, valt er ook niets meer te rapporteren. Daarom toch maar even hier: Ik vraag mij af als iemand zo over zijn/haar medetweakers denkt, of er dan nog wel plaats is voor zo iemand op Tweakers?

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:21:
[...]

Aangezien de reactie al verwijderd is, valt er ook niets meer te rapporteren. Daarom toch maar even hier: Ik vraag mij af als iemand zo over zijn/haar medetweaters denkt, of er dan nog wel plaats is voor zo iemand op Tweaters?
In mijn ogen, nee.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Aldy schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:21:
[...]

Aangezien de reactie al verwijderd is, valt er ook niets meer te rapporteren. Daarom toch maar even hier: Ik vraag mij af als iemand zo over zijn/haar medetweakers denkt, of er dan nog wel plaats is voor zo iemand op Tweakers?
Zoals de TW al zegt: sancties zijn aan de crew. Die gaan we niet publiek bespreken en ook suggesties zijn niet de bedoeling.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
aard01 in 'DJI brengt grote Power 2000-accu van 2kWh uit voor bijna 2200 euro'
Vragen wat de nieuwswaarde is, is ongewenst. De +1 is echt te hoog.

• Meg
  • Niet online

Meg

Maar is zo een bericht dan +0 of -1?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Meg schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:25:
[...]

Maar is zo een bericht dan +0 of -1?
Wat mij betreft een -1. Klagen over de nieuwswaarde willen we niet zien op de FP en er staat verder ook niets inhoudelijks in de reactie.

• Bor

Bor

Topicstarter
SprockerJock in 'Anker roept wereldwijd meerdere powerbanks terug vanwege brandgevaar' is wat mij betreft geen +2. Dit gaat niet over het onderwerp in kwestie.

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
RoD schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:32:
[...]

Wat mij betreft een -1. Klagen over de nieuwswaarde willen we niet zien op de FP en er staat verder ook niets inhoudelijks in de reactie.
Is deze verwijderd? Als ik er op klik gaat de link niet naar een reactie. Indien ja, was het echt alleen geklaag of meer dan dat? Met het oog op vergelijkbare zaken (hier melden vs rapporteren en dus vanuit jullie beleid om het te verwijderen).

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jdh009 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:47:
[...]

Is deze verwijderd? Als ik er op klik gaat de link niet naar een reactie. Indien ja, was het echt alleen geklaag of meer dan dat? Met het oog op vergelijkbare zaken (hier melden vs rapporteren en dus vanuit jullie beleid om het te verwijderen).
Ik heb even gekeken en een collega heeft die inderdaad op -2 gezet. De reactie was niet meer dan "wat is de nieuwswaarde hiervan?"

• Aldy
RoD schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:58:
[...]

Ik heb even gekeken en een collega heeft die inderdaad op -2 gezet. De reactie was niet meer dan "wat is de nieuwswaarde hiervan?"
Was het dan misschien op een grove manier geschreven, want dit soort opmerkingen zie ik vaker en blijven op -1 staan. We moeten natuurlijk uitkijken dat de moderatie niet onterecht streng gaat worden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aldy schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:05:
[...]

Was het dan misschien op een grove manier geschreven, want dit soort opmerkingen zie ik vaker en blijven op -1 staan. We moeten natuurlijk uitkijken dat de moderatie niet onterecht streng gaat worden.
Streng is het niet. Een -1 is ongewenst, dus dan is het niet gek dat een collega kiest voor verwijderen. Immers is een -1 een reactie die we liever niet zien op Tweakers.

• Meg
  • Niet online

Meg

-2 is toch bedoeld voor iets dat de huisregels of wetgeving overtreedt? Dit lijkt me gewoon te streng.

• Aldy
RoD schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:10:
[...]

Streng is het niet. Een -1 is ongewenst, dus dan is het niet gek dat een collega kiest voor verwijderen. Immers is een -1 een reactie die we liever niet zien op Tweakers.
Je reageerde in eerste instantie dat het bericht op +1 stond. Als het werkelijk alleen de kale opmerking is dat het geen nieuwswaarde heeft, kun je ervan uitgaan dat die +1 komt van mensen die het ermee eens zijn, meningmodden. Ook dat is ongewenst, maar er zijn dus mensen die dat ook vinden.
Als er verder geen onvertogen woord in staat, dan ben ik de mening toegedaan dat -2 veel te zwaar is.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb de reactie op -2 gezet om een thread met ongewenste reacties tegen te gaan. Dat is ongewenst en leidt af van de discussie onder het nieuwsitem. Daarbij wordt een nette PM gestuurd met uitleg naar de poster van de reactie in kwestie. Maatregelen zijn altijd aan de crew.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 03-07-2025 14:49 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:47:
Ik heb de reactie op -2 gezet om een thread met ongewenste reacties tegen te gaan. Dat is ongewenst en leidt af van de discussie onder het nieuwsitem. Daarbij wordt een nette PM gestuurd met uitleg naar de poster van de reactie in kwestie. Maatregelen zijn altijd aan de crew.
In dit geval kan ik het begrijpen, deze extra informatie kan ik persoonlijk waarderen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
Poco F7, 12GB ram, 256GB opslag Zwart review door SpeedersPeugeot

Een +3 voor één paragraaf tekst zonder foto's vind ik wat overdreven. :)

• Aldy
Jolke schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:32:
Poco F7, 12GB ram, 256GB opslag Zwart review door SpeedersPeugeot

Een +3 voor één paragraaf tekst zonder foto's vind ik wat overdreven. :)
Er zitten, weliswaar van de fabrikant, foto's bij. Welke foto's had je nog meer gewild en welke info miste je in de tekst?
Je moet bedenken dat er soms niet meer te vertellen is.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
Dat begrijp ik dat er soms niet meer te vertellen is. :)

+3 is een uitgebreide review waarin het device flink onder de loep genomen wordt. Er zitten dan vaak grafiekjes, (temperatuur)foto's, etc... bij. Ook is een tekst die in detail over het device vertelt. Voors en tegens opgesomd, etc...

Dat alles zie ik hier niet. Ik zie een minimale tekst, die leest alsof die in 1 minuut geschreven is. Verder zitten er geen foto's bij, enkel de fabrieksfoto's die Tweakers er standaar bij zet.

Anyway, hij staat nu op +1, dat is al een stuk beter. :Y)

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:09:
[...]

Er zitten, weliswaar van de fabrikant, foto's bij. Welke foto's had je nog meer gewild en welke info miste je in de tekst?
Je moet bedenken dat er soms niet meer te vertellen is.
De foto's zijn inderdaad van de fabrikant en de tekst is een enigszins lastig leesbaar stuk wat deels niet over de telefoon zelf gaat (maar over de migratie van het ene toestel naar het andere) aangevuld met een paar persoonlijke voorkeuren die ook niet echt relevant zijn. Een +3 is voor een erg uitgebreide review. Dat is dit zeker niet. Ik twijfel tussen een +1 en een 0 vanwege de grotendeels irrelevante tekst.

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 10:01
Iedereen onder deze reactie krijgt een -1, waaronder ik (4 keer zelfs):
Verwijderd in 'Australië draagt zoekmachines op om leeftijd van gebruiker te verifiëren'

Ik weet niet wat ik hier verkeerd doe maar ik wijs de persoon er alleen op dat een wereldbekende auteur op het gebied van autoritaire dystopia een socialist was en dat zijn reactie daarmee nogal kort door de bocht is.

Ik snap dat het een compleet irrelevante reactie is aan het topic in zijn geheel maar ik wil hier alleen maar een andere tweaker het inzicht geven dat zijn stelling behoorlijk ongenuanceerd is zonder die persoon af te katten of te beledigen. Voor tweaker playerx zie ik ook totaal niet waarom zo'n reactie een -1 zou verdienen.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:47

Dazzler2120

FP ProMod
Zwarte_os schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:04:
Iedereen onder deze reactie krijgt een -1, waaronder ik (4 keer zelfs):
Verwijderd in 'Australië draagt zoekmachines op om leeftijd van gebruiker te verifiëren'

Ik weet niet wat ik hier verkeerd doe maar ik wijs de persoon er alleen op dat een wereldbekende auteur op het gebied van autoritaire dystopia een socialist was en dat zijn reactie daarmee nogal kort door de bocht is.

Ik snap dat het een compleet irrelevante reactie is aan het topic in zijn geheel maar ik wil hier alleen maar een andere tweaker het inzicht geven dat zijn stelling behoorlijk ongenuanceerd is zonder die persoon af te katten of te beledigen. Voor tweaker playerx zie ik ook totaal niet waarom zo'n reactie een -1 zou verdienen.
Wat zou jou dan een passendere score lijken o.b.v. het ModFAQ? https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Mij lijkt -1 voor die gehele discussie volledig terecht, het is volledig off-topic én polariserend.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Aldy
Dazzler2120 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:20:
[...]

Wat zou jou dan een passendere score lijken o.b.v. het ModFAQ? https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Mij lijkt -1 voor die gehele discussie volledig terecht, het is volledig off-topic én polariserend.
Waarbij ik bij de laatste voor een +0 zou gaan. Die is volgens mij alleen off-topic en zelfs daar kun je vraagtekens bijzetten. Hij gaat wel in op het probleem van info delen.

• Zwarte_os
Dazzler2120 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:20:
[...]

Voor de reactie van de OP ben ik het helemaal mee eens, maar ik snap niet zo goed waar ikzelf dan polariserend in ben? Off-topic, ja, maar dat is geen -1 toch?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:47

Dazzler2120

FP ProMod
Zwarte_os schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:36:
[...]

Voor de reactie van de OP ben ik het helemaal mee eens, maar ik snap niet zo goed waar ikzelf dan polariserend in ben? Off-topic, ja, maar dat is geen -1 toch?
Je comment heeft weinig duiding verder, dus een beoordelaar moet al weten wie George Orwell is, waar hij precies om bekend staat én hoe dat past in de context van de zwaar off-topic discussie. Dan kan ik me voorstellen dat daar een -1 op gegeven wordt zoals de omliggende comments; de hele discussie is zo zwaar off-topic en polariserend, de comment *lijkt* in dezelfde lijn te liggen, dus dan krijgt deze eenzelfde score.

PS4 PSN: Dazzler2120

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod

• Zwarte_os
Dazzler2120 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:46:
[...]

Je comment heeft weinig duiding verder, dus een beoordelaar moet al weten wie George Orwell is, waar hij precies om bekend staat én hoe dat past in de context van de zwaar off-topic discussie. Dan kan ik me voorstellen dat daar een -1 op gegeven wordt zoals de omliggende comments; de hele discussie is zo zwaar off-topic en polariserend, de comment *lijkt* in dezelfde lijn te liggen, dus dan krijgt deze eenzelfde score.
Soit, ik zal niet meer reageren onder reacties die een -1 hebben. Er is toch maar een hele kleine kans dat zulke negatieve sentimenten tot inkeer komen. Bedankt voor je tijd en nog een fijn weekend gewenst!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:21

kodak

FP ProMod
Een inhoudelijke reactie naar offtopic/irrelevant modden lijkt me niet de bedoeling.

kodak in 'AP: datadiefstal bij ransomware verdubbelde bijna in 2024'

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze reacties lijken me gewoon ontopic en relevant. Een mening hebben over de mate van betrouwbaarheid van de conclussies in het nieuws en hoe deze wel of niet tot stand zijn gekomen is nmm belangrijk om respectvol over te kunnen discussieren. Het niet eens zijn met meningen en onderbouwingen wat er zou ontbreken is niet zomaar redelijk om naar offtopic/irrelrvant te gaan modden. Zelfde gaat op als de mening is dat de grenzen die men zelf stelt belangrijker zouden zijn dan die van tweakers die inhoudelijk commentaar op die grenzen hebben.

Floort in 'AP: datadiefstal bij ransomware verdubbelde bijna in 2024'

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:29:
Ook deze reacties lijken me gewoon ontopic en relevant. Een mening hebben over de mate van betrouwbaarheid van de conclussies in het nieuws en hoe deze wel of niet tot stand zijn gekomen is nmm belangrijk om respectvol over te kunnen discussieren. Het niet eens zijn met meningen en onderbouwingen wat er zou ontbreken is niet zomaar redelijk om naar offtopic/irrelrvant te gaan modden. Zelfde gaat op als de mening is dat de grenzen die men zelf stelt belangrijker zouden zijn dan die van tweakers die inhoudelijk commentaar op die grenzen hebben.

Floort in 'AP: datadiefstal bij ransomware verdubbelde bijna in 2024'

Die eerste reactie staat waarschijnlijk op de 0 omdat de reactie voor de edit niet meer was dan een oneliner. Die twee van jou staan nu op +1.

• Meg
  • Niet online

Meg

Wordt weer lekker op mening gemodeerd.

Dit is geen -1, maar het valt me wel meer op dat mijn posts die gewoon hoger waard zijn een -1 krijgen als ik op de FP reageer.
Meg in 'Politie mag meer openbare data verzamelen om ordeverstoringen tegen te gaan'

[ Voor 30% gewijzigd door Meg op 05-07-2025 13:50 . Reden: Stukje verwijderd. ]

• Aldy
Meg schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:04:

Dit is geen -1, maar het valt me wel meer op dat mijn posts die gewoon hoger waard zijn een -1 krijgen als ik op de FP reageer.
Meg in 'Politie mag meer openbare data verzamelen om ordeverstoringen tegen te gaan'

Oh en nee, ik ga geen "nog langer wachten of bla bla bla". Het begint gewoon vervelend te worden.
Als het al zo snel is en gelijk 6X, dan denk ik dat dit door één persoon gedaan is.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:13:
[...]

Als het al zo snel is en gelijk 6X, dan denk ik dat dit door één persoon gedaan is.
Nee, ik weet dat het meerdere personen zijn. Heb ook de 2x gezien namelijk.

• Aldy
Meg schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:14:
[...]

Nee, ik weet dat het meerdere personen zijn. Heb ook de 2x gezien namelijk.
Dan waren ze er heel snel bij om je de mond te snoeren.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Kritiek op de redactie over wie ze interviewen hoort thuis op GoT. Een mening hoort niet zomaar geplust te worden omdat men het eens is. De mening suggereert dat de reacties van een jurist voor de game industrie niet relevant is (de tweaker stelt vervangen voor, niet slechts aanvullen met andere benadering). En daarbij is de mening op geen enkele manier onderbouwd waarom de eigen kritiek redelijker is dan hoe de redactie het wil laten zien.

edie in 'Mogen fabrikanten je gameconsole bricken als je de gebruiksvoorwaarden schendt?'

• Meg
  • Niet online

Meg

Meg schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:04:

Oh en nee, ik ga geen "nog langer wachten of bla bla bla". Het begint gewoon vervelend te worden.
Meer mensen die me een -1 geven... terwijl dit het niet is.

Conclusie: reageren op de frontpage is nutteloos als je wordt afgestraft zonder enige reden.

• Meg
  • Niet online

Meg

kodak schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:24:
Deze reactie lijkt me geen +2. Kritiek op de redactie over wie ze interviewen hoort thuis op GoT. Een mening hoort niet zomaar geplust te worden omdat men het eens is. De mening suggereert dat de reacties van een jurist voor de game industrie niet relevant is (de tweaker stelt vervangen voor, niet slechts aanvullen met andere benadering). En daarbij is de mening op geen enkele manier onderbouwd waarom de eigen kritiek redelijker is dan hoe de redactie het wil laten zien.

edie in 'Mogen fabrikanten je gameconsole bricken als je de gebruiksvoorwaarden schendt?'
Een +1 is ook te hoog.

• kodak

kodak

FP ProMod
Meg schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:37:
[...]
Meer mensen die me een -1 geven... terwijl dit het niet is.
Die reactie krijgt helaas niet alleen 9× -1 maar ook 6x 0. 0 is niet zomaar een mismoderaties. De reactie is een inhoudelijke mening met onderbouwing. Daarbij is aan de reacties te zien dat er ook prima inhoudelijk discussie op valt te voeren. Dat hoort zowel niet naar ongewenst als niet naar offtopic/irrelrvant gemod te worden, hoe oneens een tweaker het er ook mee mag zijn of liever de invoudelijke onderbouwing niet wenst te lezen.

Maar het gebrek aan onderbouwing lijkt me hier wel relevant. Het is niet de eerste keer dat iemand simpel maar stelt dat wie zich gedraagt zich geen zorgen hoeft te maken, daarvoor geen enkele onderbouwing geeft en ook geen afweging laat zien wat betreft risico's die er wel degelijk (kunnen) zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door kodak op 05-07-2025 12:10 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

@kodak, hoe moet ik iets onderbouwen? Als je je gedraagt heb je niets te verbergen en is er geen probleem.

- knip -
Niet constructief geklaag achterwege laten svp
.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 05-07-2025 13:07 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:14:
@kodak, hoe moet ik iets onderbouwen? Als je je gedraagt heb je niets te verbergen en is er geen probleem.
Je kan je stelling toch gewoon onderbouwen? Waarom heeft iemand die zich gedraagt niets te vrezen wanneer zijn / haar gegevens worden verzameld en verwerkt? Je kan bv ook ten onrechte als verdachte van iets worden aangemerkt. Bovendien neemt de kans met elke dataverzameling en verwerking de kans op een datalek toe wat ook nadelig kan zijn voor iemand. Ik vind de reactie zonder onderbouwing een dooddoener van het kaliber "ik heb niets te verbergen" en vind een 0 (de huidige netto score) dan ook geen mismoderatie.

Los van bovenstaande; de sfeer mag hier wel iets beter en positiever.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 05-07-2025 12:58 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Meg schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:14:
@kodak, hoe moet ik iets onderbouwen?
Hoe te onderbouwen is door aan te tonen dat je stelling juist is. Doen alsof het een feit is terwijl er al jaren aan discussie en toezicht is die daar haaks op staan maakt het geen feit en is op te vatten als simpel maar wat beweren als reactie. Dat is niet zomaar als relevant te modereren.

• Meg
  • Niet online

Meg

Mijn post op 0 ben ik tevreden over, maar die -1 is het gewoon niet.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-11 17:00
supersnathan94 in 'Topman Bitvavo treedt af na onthullingen over schending antiwitwasregels'

Ik ben niet geheel zeker waarom een oprechte vraag met een voorbeeld gelijk als -1 wordt neergezet. Offtopic fair, maar ongewenst? zeg ik iets beledigends?

• Aldy
supersnathan94 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:55:
supersnathan94 in 'Topman Bitvavo treedt af na onthullingen over schending antiwitwasregels'

Ik ben niet geheel zeker waarom een oprechte vraag met een voorbeeld gelijk als -1 wordt neergezet. Offtopic fair, maar ongewenst? zeg ik iets beledigends?
Je staat nu op +0. Misschien dat er mensen vallen over die drie letters? :)

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
supersnathan94 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:55:

Ik denk dat een term als "dom gelul" niet helpt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pedra in ''Google wil prijsvergelijkers in zoekresultaten uitlichten na klachten van EU''

Een +2 lijkt me nogal overdreven, meer dan een +1 lijkt me dit niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Meg
  • Niet online

Meg

Een 0 lijkt me ook verdedigbaar.

• Meg
  • Niet online

Meg

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

L0g0ff in 'Onze werkplek onthuld en een sneak peek - Tweakers-vlog #2'

Een +2 lijkt me nogal overdreven, meer dan een +1 lijkt me dit niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die laatste zin lijkt een troll en zal voor veel mensen de reden zijn voor een -1.

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:06:
[...]

Die laatste zin lijkt een troll en zal voor veel mensen de reden zijn voor een -1.
Dat had ik zelf ook gegeven inderdaad, maar twijfelde toch.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45
phray in 'Mogen fabrikanten je gameconsole bricken als je de gebruiksvoorwaarden schendt?'

Dit is een +1 reactie.
Dit is geen -1 reactie.

[ Voor 10% gewijzigd door Dekar op 06-07-2025 21:15 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Gezien de reactie eronder lijkt het inhoudelijk onjuist te zijn, dan zou een 0 de beste score zijn.

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb een keurig nette, inhoudelijke reactie met goede inhoudelijke argumenten geplaatst onder het artikel review: TP-Link Deco BE65 - Razendsnelle Wi-Fi 7-meshset, maar MLO hapert.

Ik had verwacht hier een positieve reactie op te krijgen, en tenminste een dankwoord van de auteur vh artikel.

Tot mijn grote verbazing open ik tweakers zojuist, krijg ik een pushbericht wegens "onvriendelijk reageren"???Hier begrijp ik werkelijk niets van. Is het de bedoeling dat we elkaar op tweakers met fluwelen handschoenen bejegenen?? Ik heb oprecht geen idee wat er mis is met mijn reactie, sterker nog, ik denk dat mijn reactie veel technische informatie toevoegt waar de auteur in verzuimd. Dit was mijn bericht:

"Ik kan je adviseren, als je dan toch zoveel met je collega's "boomt" om wat meer tijd door te brengen op opensource forums, zoals die van openwrt. Dan zul je merken dat andere vraagstukken veel belangrijker zijn dan bleeding edge "beta" technologie als mlo. Leuk voor die 0.1% gebruikers die enkel en alleen het nieuwste van het nieuwste wbt apparatuur in huis hebben, maar in een meer realistisch scenario is er heel veel "legacy" hardware" aanwezig en werken dit soort nieuwe technieken vaak slecht tot zelfs storingveroorzakend. Ik noem maar een paar voorbeelden: band steering, 801.11r Fast BSS Transition, DFS, beamforming, mu-mimo, het werkt vaak erg slecht of zelfs probleem veroorzakend bij "oudere" wireless hardware.

Zoals ik vaker heb aangegeven: zaken die veel belangrijker zijn, zijn het merk en type vd gebruikte SOC, of er goede FOSS support is, de fysieke kwaliteit vh product etc. Deze ipq5322 based mesh set heeft op dit moment geen enkele opensource software support, dus op het moment dat tp-link over een paar jaar de stekker uit de support trekt heb je een probleem. En dan is qualcomm tegenwoordig al niet zo bijster meewerkend aan mainline linux support, waar overigens broadcom nog beroerder in is."

Dit lijkt mij meer een acte gericht tegen mij als persoon dan dat er daadwerkelijk sprake is van "onvriendelijk regeren", want als dat werkelijk de onderliggende gedachte is, dan stel ik vast dat er met grote regelmaat veel onvriendelijker door anderen op deze site word gereageerd (bijv onder de diverse nieuwsberichten over provider ziggo).

Daarnaast ben ik betalende gebruiker van deze website, waardoor ik dit soort acties niet erg kan waarderen.

• Bor

Bor

Topicstarter
terradrone schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:56:
Ik heb een keurig nette, inhoudelijke reactie met goede inhoudelijke argumenten geplaatst onder het artikel review: TP-Link Deco BE65 - Razendsnelle Wi-Fi 7-meshset, maar MLO hapert.

Ik had verwacht hier een positieve reactie op te krijgen, en tenminste een dankwoord van de auteur vh artikel.

Tot mijn grote verbazing open ik tweakers zojuist, krijg ik een pushbericht wegens "onvriendelijk reageren"???Hier begrijp ik werkelijk niets van. Is het de bedoeling dat we elkaar op tweakers met fluwelen handschoenen bejegenen?? Ik heb oprecht geen idee wat er mis is met mijn reactie, sterker nog, ik denk dat mijn reactie veel technische informatie toevoegt waar de auteur in verzuimd. Dit was mijn bericht:

"Ik kan je adviseren, als je dan toch zoveel met je collega's "boomt" om wat meer tijd door te brengen op opensource forums, zoals die van openwrt. Dan zul je merken dat andere vraagstukken veel belangrijker zijn dan bleeding edge "beta" technologie als mlo. Leuk voor die 0.1% gebruikers die enkel en alleen het nieuwste van het nieuwste wbt apparatuur in huis hebben, maar in een meer realistisch scenario is er heel veel "legacy" hardware" aanwezig en werken dit soort nieuwe technieken vaak slecht tot zelfs storingveroorzakend. Ik noem maar een paar voorbeelden: band steering, 801.11r Fast BSS Transition, DFS, beamforming, mu-mimo, het werkt vaak erg slecht of zelfs probleem veroorzakend bij "oudere" wireless hardware.

Zoals ik vaker heb aangegeven: zaken die veel belangrijker zijn, zijn het merk en type vd gebruikte SOC, of er goede FOSS support is, de fysieke kwaliteit vh product etc. Deze ipq5322 based mesh set heeft op dit moment geen enkele opensource software support, dus op het moment dat tp-link over een paar jaar de stekker uit de support trekt heb je een probleem. En dan is qualcomm tegenwoordig al niet zo bijster meewerkend aan mainline linux support, waar overigens broadcom nog beroerder in is."

Dit lijkt mij meer een acte gericht tegen mij als persoon dan dat er daadwerkelijk sprake is van "onvriendelijk regeren", want als dat werkelijk de onderliggende gedachte is, dan stel ik vast dat er met grote regelmaat veel onvriendelijker door anderen op deze site word gereageerd (bijv onder de diverse nieuwsberichten over provider ziggo).

Daarnaast ben ik betalende gebruiker van deze website, waardoor ik dit soort acties niet erg kan waarderen.
Wanneer je een pushbericht ontvangt kan je daar op reageren en met de betreffende mod in gesprek gaan wanneer iets niet duidelijk is. Dit topic is niet bedoelt voor reacties op ontvangen sturing. Dergelijke zaken zijn hier offtopic.

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Bor schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:00:
[...]

Wanneer je een pushbericht ontvangt kan je daar op reageren en met de betreffende mod in gesprek gaan wanneer iets niet duidelijk is. Dit topic is niet bedoelt voor reacties op ontvangen sturing. Dergelijke zaken zijn hier offtopic.
Prima, wil je mij laten weten waar ik een klacht kan indienen?

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
terradrone schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:01:
[...]
Prima, wil je mij laten weten waar ik een klacht kan indienen?
Het is de bedoeling dat je er met de mod in kwestie (ondergetekende) eerst 1-op-1 uit probeert te komen, lukt dat niet, dan kun je bij de admin terecht. In dit geval is dat @Dirk.

• Meg
  • Niet online

Meg

• protected22
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-11 16:15
(knip, al opgelost)

[ Voor 95% gewijzigd door protected22 op 07-07-2025 22:22 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Zoals in een reactie (voordat je hier postte) werd geschreven: het antwoord op je vragen staat in het artikel. Bovendien had je met een Google-zoekopdracht kunnen achterhalen dat de implementatie niet slecht is qua gehanteerde standaarden.

Daarnaast voelt de reactie enigszins zeeleeuwerig aan qua vraagstelling. Wellicht niet je doel maar wel het effect. Dat allemaal bij elkaar maakt het niet echt een +1 waard.

Overigens was ik het niet die je een 0 gaf. Mijn modrechten staan uit sinds de overgang naar die extra eisen om mod te mogen blijven in werking werd gesteld. Ik zeg het er voor de zekerheid even bij ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Codin the Coder in 'Crypto-aanbieders moeten vanaf 2026 transacties doorgeven aan Belastingdienst'

Bovenstaande heeft zeker geen +1 verdiend:

https://www.rijksoverheid...ngeboden-aan-tweede-kamer
Als er sprake is van een verlies, dan mogen de verliezen verrekend worden met box 3-inkomen uit toekomstige jaren.
Naast de overgebleven belastingschuld die niet lijkt te kloppen rekent meneer voor het gemak ook maar even volledige bedragen waar dit niet zou moeten.

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 08-07-2025 04:16 ]

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 187 ... 200 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2