Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 160 ... 209 Laatste
Acties:

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:22

page404

Website says no

bzzzt in 'Accu iPhone 16 is los te maken met stroom uit 9V-batterij'
Deze krijgt een paar -1 reacties die volgens mij alleen maar zijn omdat de voter oneens is met de inhoud. Ik snap dat Rossmann altijd omstreden is maar de reactie eronder krijgt wel gewoon alleen +1.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:37

hamsteg

Species 5618

Grappige opmerking hoeft niet altijd afgestraft te worden met een 0 en die update zou inderdaad een spike kunnen veroorzaken.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Bor in 'Nintendo en The Pokémon Company klagen maker Palworld aan' is volgens mij gewoon relevant. Als dat niet zo is hoor ik het graag :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:39

Dazzler2120

FP ProMod
Da's gewoon een +1 en daar staat die nu ook op

PS4 PSN: Dazzler2120

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hamsteg schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:23:
[...]

Grappige opmerking hoeft niet altijd afgestraft te worden met een 0 en die update zou inderdaad een spike kunnen veroorzaken.
Dat snap ik, maar dan was de spike op de zestiende geweest toen iOS 18 released was.

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 17:41
MrFax in 'X was voor sommige Brazilianen tijdelijk weer te gebruiken dankzij Cloudflare'
MrFax in 'X was voor sommige Brazilianen tijdelijk weer te gebruiken dankzij Cloudflare'

Dit zijn gewoon nette relevante reacties? Waarom zijn deze -1? Ik geef gewoon netjes reactie. :? Mensen blijken snel op te teentjes getrapt als iemand een andere mening heeft.

Het hele frontpagemoderatiesysteem (galgje iemand?) is een beetje de mond snoeren van mensen met een andere mening dan de massa. Dat blijkt maar keer op keer. :/

En ik gaf in deze specifieke reacties hier eigenlijk niet eens een mening, dus heel apart. Lijkt wel of een aantal personen alles -1 geeft aan specifieke tweakers "omdat ze een andere mening hebben".

[ Voor 45% gewijzigd door MrFax op 19-09-2024 13:45 ]

That's it, I'm done.

• Ootje70
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-01 09:12

Ootje70

Work hard, model harder

Mijn reactie in een post is gemind, waarom mijn post ongewenst zou zijn is mij niet duidelijk. Wellicht een Android of Samsung fanboy die het ziet als een aanval op Samsung maar ik vind de -1 moderatie onterecht.

https://tweakers.net/nieu...interoperabel-worden.html

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

MrFax schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:39:

Dit zijn gewoon nette relevante reacties? Waarom zijn deze -1? Ik geef gewoon netjes reactie. :? Mensen blijken snel op te teentjes getrapt als iemand een andere mening heeft.

Het hele frontpagemoderatiesysteem (galgje iemand?) is een beetje de mond snoeren van mensen met een andere mening dan de massa. Dat blijkt maar keer op keer. :/

En ik gaf in deze specifieke reacties hier eigenlijk niet eens een mening, dus heel apart. Lijkt wel of een aantal personen alles -1 geeft aan specifieke tweakers "omdat ze een andere mening hebben".
Het is ook niet helemaal juist zoals je het opschrijft. Brazilië heeft Trias-Politica en in basis zijn rechters onafhankelijk. Ware het niet dat ... de president veel macht heeft en er soms persoonlijke motivaties gelden om voor het standpunt van de president te zijn. Iets anders verwoord en je had waarschijnlijk een 0 of een +1 gekregen.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Ootje70 dit is de link naar je bericht: Ootje70 in 'EU tegen Apple: iOS en iPadOS moeten verder interoperabel worden'

En let ook even op de topicwarning (Geef het systeem even de tijd), je meldt deze mismoderatie al nadat er nog maar 2 mensen een score hebben gegeven :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Ootje70
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-01 09:12

Ootje70

Work hard, model harder

Gizz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:27:
@Ootje70 dit is de link naar je bericht: Ootje70 in 'EU tegen Apple: iOS en iPadOS moeten verder interoperabel worden'

En let ook even op de topicwarning (Geef het systeem even de tijd), je meldt deze mismoderatie al nadat er nog maar 2 mensen een score hebben gegeven :)
Ik probeerde de link naar mijn bericht te gebruiken maar kon die niet vinden. Thanks. En ja, ik heb wat snel gereageerd. Tis niet dat ik veel meer scores verwachtte.

• MrFax
hamsteg schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:27:
[...]
Het is ook niet helemaal juist zoals je het opschrijft. Brazilië heeft Trias-Politica en in basis zijn rechters onafhankelijk. Ware het niet dat ... de president veel macht heeft en er soms persoonlijke motivaties gelden om voor het standpunt van de president te zijn. Iets anders verwoord en je had waarschijnlijk een 0 of een +1 gekregen.
Je weet zelf ook dat -1 daar niet voor bedoeld is. En mijn reactie ging gewoon in op de inhoud. Dus heel raar om dan alsnog te zeggen dat dit -1 is.

Zie wel waar jouw standpunt ligt. Het zijn gewoon geen -1 reacties, en dat weet je zelf ook. Want ik heb nergens iets verkeers "verwoord" zoals jij dat zelf zegt. Ik heb niemand beledigd en leg gewoon feiten neer zoals ik die ken.

[ Voor 10% gewijzigd door MrFax op 19-09-2024 14:37 ]

That's it, I'm done.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

MrFax schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:35:
[...]

Je weet zelf ook dat -1 daar niet voor bedoeld is. En mijn reactie ging gewoon in op de inhoud. Dus heel raar om dan alsnog te zeggen dat dit -1 is.

Zie wel waar jouw standpunt ligt. Het zijn gewoon geen -1 reacties, en dat weet je zelf ook. Want ik heb nergens iets verkeers "verwoord" zoals jij dat zelf zegt. Ik heb niemand beledigd en leg gewoon feiten neer zoals ik die ken.
Grappig dat je nu denkt dat ik een -1 heb gegeven en denkt te weten waar ik sta. Als je je emotie opzij zet en goed leest staat nergens dat ik het zo heb beoordeeld. Onjuiste beweringen mogen op -1 gezet worden maar volgens mij lees ik goed tussen de regels door en geef ik je een tip om tot die score te komen die ik gegeven heb.

• MrFax
hamsteg schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:42:
[...]
Grappig dat je nu denkt dat ik een -1 heb gegeven en denkt te weten waar ik sta. Als je je emotie opzij zet en goed leest staat nergens dat ik het zo heb beoordeeld. Onjuiste beweringen mogen op -1 gezet worden maar volgens mij lees ik goed tussen de regels door en geef ik je een tip om tot die score te komen die ik gegeven heb.
Raar verweer. Er is niks onjuist wat im heb gezegd. Daar heb ik zelf een artikel voor gelinkt. Als jij denkt dat wat ik feitelijk heb gezegd onwaar is moet je dat wel in een reactie vermelden, en niet met een -1 zwaaien.

That's it, I'm done.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
hamsteg schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:42:
[...]
Nee dit klopt niet helemaal, feitelijke onjuistheden worden op 0 gezet. Op het moment dat het desinformatie betreft of wanneer het richting complottheorieën gaat dan worden posts vaak op -1 beoordeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Dazzler2120 op 19-09-2024 15:00 . Reden: onjuiste post gequote ]

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

MrFax schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:44:
[...]

Raar verweer. Er is niks onjuist wat im heb gezegd. Daar heb ik zelf een artikel voor gelinkt. Als jij denkt dat wat ik feitelijk heb gezegd onwaar is moet je dat wel in een reactie vermelden, en niet met een -1 zwaaien.
Ware het niet dat ik geen -1 gegeven heb. Relax ... lees even rustig wat er staat, ik probeerde je te begrijpen en heb een andere score gegeven. Ik snap echter wel dat met name de eerste post een lagere score krijgt door andere modders, het voelt als een ongefundeerde mening, de tweede is idd beter onderbouwt en daarom heb ik ook je eerste post postiever beoordeeld.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Dazzler2120 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:51:
[...]

Nee dit klopt niet helemaal, feitelijke onjuistheden worden op 0 gezet. Op het moment dat het desinformatie betreft of wanneer het richting complottheorieën gaat dan worden posts vaak op -1 beoordeeld.

[...]
Helemaal met je eens, feitelijk onjuistheden. Maar deze post is niet feitelijk maar een mening. Ik kan mij indenken, HEB IK NIET GEDAAN, dat een aantal andere modders het scharen onder:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
Daarom plaatste ik de tip.voor iets nadere verwoording.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:16
Ootje70 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:29:
[...]

Ik probeerde de link naar mijn bericht te gebruiken maar kon die niet vinden. Thanks. En ja, ik heb wat snel gereageerd. Tis niet dat ik veel meer scores verwachtte.
Klik op de datum en de tijd bij je bericht en je hebt gelijk de juiste link, die je in dit topic alleen nog maar hoeftb te plakken.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Apple Intelligence gaat volgend jaar meer talen ondersteunen'

Lijkt me gewoon een valide ontopic vraag en dus +1, geen 0.

Virussen? Scan ze hier!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
BoerBart in 'Oracle brengt Java 23 uit met twaalf JDK Enhancement-voorstellen'
GoodspeeD in 'Oracle brengt Java 23 uit met twaalf JDK Enhancement-voorstellen'

Deze twee reacties zeggen inhoudelijk hetzelfde en geven dezelfde bron. De tweede reactie werd twaalf minuten later gepost en is dus min of meer een herhaling van wat de eerdere reactie al zei. De ratings zijn nu echter +2 voor de latere reacties en +1 voor de eerdere. Volgens mij zouden deze reacties op zijn minst een gelijke rating moeten hebben, met eventueel een iets lagere rating voor het tweede omdat het alleen maar herhaalt wat al gepost was.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:44
42x -1 voor deze lijkt me wat overdreven Dutchzilla in 'Imec presenteert solidstateaccu met energiedichtheid van 1070Wh/l'

Het mist onderbouwing dus +1 wordt lastig maar ik zie er geen -1 in. Het kan je opvatting zijn. Leuk of niet er zijn tegenwoordig best wel wat vlakken waarbij China leading edge zit.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Wachten... in 'De beste thuisserver - Desktop Best Buy Guide'
svenk91 in 'De beste thuisserver - Desktop Best Buy Guide'
Oeroeg in 'De beste thuisserver - Desktop Best Buy Guide'

Zijn ook geen +1's. De titel lokt reacties uit, wat m.i. terecht is, maar die reacties worden wel echt op de verkeerde plek gezet.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Best Buy Guide: De beste thuisserver

GR materiaal, lijkt mij dus een 0, hier en daar ook wel een stevig taalgebruik, ik begrijp niet hoe dit op +1 komt.

Edit: blijkbaar is de parser voor de linkjes aangepast...

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2024 09:03 ]

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:03

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (41× +2, 7x +3). De conclussie is door gebreken geen betere 'vertaling' dan het nieuws, dus niet zomaar waardevol informatief. Het wel beter vinden is een mening, dat hoort niet geplust te worden. En de kritiek over het begrijpen hoort op GoT in het redactie topic. Dat is ook geen plussen waard.

sympa in 'EU-hof: Booking hoeft lagere prijs voor hotels op eigen site niet te verbieden'

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

kodak schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:21:
Deze reactie lijkt me geen +2 (41× +2, 7x +3). De conclussie is door gebreken geen betere 'vertaling' dan het nieuws, dus niet zomaar waardevol informatief. Het wel beter vinden is een mening, dat hoort niet geplust te worden. En de kritiek over het begrijpen hoort op GoT in het redactie topic. Dat is ook geen plussen waard.

sympa in 'EU-hof: Booking hoeft lagere prijs voor hotels op eigen site niet te verbieden'
Ik ben het wel eens met kan me vinden in de huidige afronding naar +2 ondanks dat deze post niet aan alle +2 check-boxes invult en nog steeds deels incompleet is. De titel schept taalkundig een behoorlijke grote verwarring en wordt door de eerste post in de de goede richting geduwd en door de tweede post helemaal correct verwoord. Je kunt beargumenteren dat de eerste post misschien een TR had moeten aanmaken, je kunt beargumenteren dat de tweede post alleen een +2 moet zijn en de eerste een +1 maar in mijn ogen is de verwarring dermate groot dat deze eerste verheldering al een toegevoegde waarde is. Tegelijkertijd snap ik elk argument voor een +1 maar ik denk dat veel lezers na het lezen van deze -poging tot- verhelderende post, de verwarring te boven zijn.

PS. de +3's zijn far-off

• kodak

kodak

FP ProMod
hamsteg schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:38:
[...]

Ik ben het wel eens met de huidige afronding naar +2 ondanks dat deze post niet aan alle +2 check-boxes invult en nog steeds deels incompleet is.
Je laat weg dat de argumenten die ik noem niet eens zomaar +1 zijn. De moeite mag uiteraard gewaardeerd worden, maar in principe zijn alle reacties moeite om een eigen interpretatie te geven of daarop te discussiëren. Dan hoort er in dit geval naast de gebreken wel iets heel bijzonders te staan, wat duidelijk niet het geval is. Dat wat wel inhoudelijk is is zelfs een te makkelijke conclussie.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:45
Volgens mij is hier flink sprake van meningmodden.

Dennahz in 'YouTube verhoogt prijzen Premium-abonnementen voor Nederlandse abonnees'
Is volgens mij geen +3 waard, meer een 0. Hooguit een +1.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
JelleDJs schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:08:

Dennahz in 'YouTube verhoogt prijzen Premium-abonnementen voor Nederlandse abonnees'
Eens, daar zijn veel mismoderaties gebeurd en is nog wel wat hulp nodig om de score correct te krijgen.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

JelleDJs schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:08:

De toon trekt het inderdaad naar 0, jammer.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
!mark in 'YouTube verhoogt prijzen Premium-abonnementen in Nederland en België - update' is ook niet meer dan wat onderbuikgepraat en dus geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mphilipp in 'Bankhelpdeskfraudeur die 200.000 euro stal krijgt veertig maanden celstraf'

Prima reactie, maar een +2 lijkt me wat overdreven, om 2 redenenen: ten eerste geen bronvermelding en ten tweede deels achterhaalde/verouderde informatie (zie reactie eronder).

Een prima +1 lijkt daarom voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'FTC: sociale media en streamingplatforms doen aan 'grootschalige surveillance''

Die eerste alinea is één grote troll. Dit is geen +1, maar -1.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alxndr in 'Bankhelpdeskfraudeur die 200.000 euro stal krijgt veertig maanden celstraf'

Geen +2, zo informatief is het niet. Gewoon een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Slicer in 'FTC: sociale media en streamingplatforms doen aan 'grootschalige surveillance''

Wat is hier zo informatief aan? Het is een weinigzeggende one-liner, zonder enige diepgang, onderbouwing of wat dan ook. Meer dan een 0 kan ik er echt niet in zien, zéker geen +2

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wiseger in 'X stelt juridische vertegenwoordiger aan in Brazilië om blokkade te beëindigen'

Dit lijkt me eerder een 0 dan de +1's en zelfs 7x (!) +2's die het krijgt, net als de hele subthread.

De Nederlandse toeslagenaffaire heeft helemaal niks meer met het onderwerp van de newspost (zijnde X, Brazilië etc) te maken. Dus offtopic -> 0.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arnoud Engelfriet in 'X stelt juridische vertegenwoordiger aan in Brazilië om blokkade te beëindigen'

Lijkt me eerder 0 dan +1, redelijk irrelevante reactie.

wiseger in 'X stelt juridische vertegenwoordiger aan in Brazilië om blokkade te beëindigen'

Geen +1, laat staan +2 of zelfs +3 (!). Totaal offtopic, want de Nederlandse toeslagenaffaire heeft letterlijk niks met het onderwerp van de newspost (X, Brazilië) te maken. Dus een 0.

Idem. Een 0, geen +1.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Snagit 2024.2.3' is niet offtopic of irrelevant.
Idem: Bor in 'Microsoft stopt met actieve ontwikkeling van Windows Server Update Services' (krijgt zelfs -1).

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 22-09-2024 13:41 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gamebuster in 'Oekraïne bant Telegram bij overheidsdiensten, leger en kritische infrastructuur'

Een +2 lijkt me wel wat overdreven, gewoon een prima +1 lijk me.

Virussen? Scan ze hier!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:36

jdh009

FP ProMod
Is die laatste niet wat vroeg om te melden, het is maar 1x -1 nog geen uur geleden.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter
jdh009 schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:12:
[...]

Is die laatste niet wat vroeg om te melden, het is maar 1x -1 nog geen uur geleden.
Dat was inderdaad te snel. De reactie heeft nog steeds alleen een onterechte -1 moderatie terwijl het gewoon een relevante reactie is.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met gebruikers die niet modereren op inhoud?

Nu valt mij toevallig op dat mijn bericht onder dit nieuws bericht door 1 iemand als "Ongewenst" gemodereerd wordt en merk dat steeds vaker.

Nu snap ik dat een N=1 reactie geen +2/+3 post is maar -1 ongewenst lijkt mij toch ook niet de bedoeling.

Of moet je dat soort berichten in een ander topic melden?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Croga in 'Huawei wil toekomstige pc's standaard op HarmonyOS NEXT laten draaien'

Ern +2 lijkt me wat overdreven, zeker omdat de reactie op zijn minst onvolledig is (zie reacties erop). Een prima +1 likt me voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:29:
Hoe zit het eigenlijk met gebruikers die niet modereren op inhoud?

Nu valt mij toevallig op dat mijn bericht onder dit nieuws bericht door 1 iemand als "Ongewenst" gemodereerd wordt en merk dat steeds vaker.

Nu snap ik dat een N=1 reactie geen +2/+3 post is maar -1 ongewenst lijkt mij toch ook niet de bedoeling.

Of moet je dat soort berichten in een ander topic melden?
Daarvoor ben je hier aan het juiste adres, je bericht staat inmiddels goed. Als dit een incident is, zoals iemand die mis geklikt heeft doen wij niets, constateren wij als crew structurele problemen dan wordt er ingegrepen. Users krijgen dan een waarschuwing of we ontnemen de mogelijkheid om te modereren in uiterste gevallen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:43:
[...]

Daarvoor ben je hier aan het juiste adres, je bericht staat inmiddels goed. Als dit een incident is, zoals iemand die mis geklikt heeft doen wij niets, constateren wij als crew structurele problemen dan wordt er ingegrepen. Users krijgen dan een waarschuwing of we ontnemen de mogelijkheid om te modereren in uiterste gevallen.
Oké perfect, ik hou het in de gaten!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Bor

Bor

Topicstarter

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op dit moment vinden 10 Mensen dit al een +2 waard. De EV fanclub heeft er zin in.

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Telegram gaat ip-adressen van verdachten op verzoek delen met autoriteiten' is gewoon een relevante vraag in plaats van de -1 die de reactie heeft gekregen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik maakt blijkbaar snel fans onder de cryptoboys maar dit is echt geen -1: Bor in 'FIOD houdt vrouw aan wegens witwassen met cryptovaluta'

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

phjk in 'Minister wil digitale meldplicht voor relschoppers met stadionverbod'

Lijkt me eerder +1 dan +2. Hij geeft al aan dat het een aanname is ("hoe ik het lees"), het is dus niet zeker of het klopt. Ook geen bronvermelding. Dan lijkt een +1 me beter dan +2.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:35:
phjk in 'Minister wil digitale meldplicht voor relschoppers met stadionverbod'

Lijkt me eerder +1 dan +2. Hij geeft al aan dat het een aanname is ("hoe ik het lees"), het is dus niet zeker of het klopt. Ook geen bronvermelding. Dan lijkt een +1 me beter dan +2.
Dat is een prima +1. De discussie of er nu wel of geen locatie wordt bepaalt vind ik daarentegen weer niet heel relevant gezien het bron artikel dit eigenlijk al impliceert:
Deze voetbalsupporters moeten zich tijdens wedstrijd melden via een kastje met vingerafdrukscanner, om te controleren of ze zich aan het opgelegde stadionverbod houden.

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik stel hier niets wat aan ongewenst voldoet. Dit minnen naar -1 lijkt op meningmodden:
kodak in 'Consumentenbond klaagt Meta aan bij EU over advertenties voor nepwebshops'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ye-roon in 'Monster Hunter Wilds verschijnt op 28 februari en komt ook meteen naar pc'

No offence, maar wat is hier zo informatief en dus +2 aan? Mij komt het nogal irrelevant over, en dus eerder een 0?

Virussen? Scan ze hier!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
slijkie in 'Ubisoft stelt Assassin’s Creed Shadows uit naar volgend jaar'

Zie hier de cremè de la cremè van mening moderatie. Keihard ontopic, dit thema over deze game is op heel veel plekken al tijden besproken.

Dat men extreem progressief is en een ‘mening’ wil doordrukken zegt genoeg.

Is gewoon een reden van een bekend feit die ik geef op het nieuws van de aankomende game.

Niet lager of hoger dan +1. Simpel.

Hier zie je extreem duidelijk de polarisatie van de moderaties.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 23:49
Op het moment dat ik dit plaatste, zijn ze aangepast, dus verwijderd weer.

[ Voor 89% gewijzigd door GameNympho op 26-09-2024 09:56 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Wellicht nog wat te vroeg, maar er is iemand (of meerdere tweakers) met heel veel +2's en +3's aan het strooien! Bekijk de scorekaarten maar eens.

nieuws: FlatpanelsHD: LG start met reclame op screensavers smart-tv's

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-09-2024 21:21 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Bor

Bor

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:20:
Wellicht nog wat te vroeg, maar er is iemand (of meerdere tweakers) met heel veel +2's en +3's aan het strooien! Bekijk de scorekaarten maar eens.

nieuws: FlatpanelsHD: LG start met reclame op screensavers smart-tv's
Dat is inderdaad opvallend. Ik ga er direct even naar kijken.

Update: daar is actie ondernomen. Enkelen gaan verder zonder moderatiemogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 26-09-2024 21:36 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Thanks, viel mij ook op. Sure, een 0 als ik het niet onderbouw maar beide reacties onderbouw ik volgens mij gewoon prima, al zeg ik het zelf. ;)

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Heeft niet geholpen, maar zal nog wel komen. Ik word er zo'n beetje moedeloos van dat als je een goed onderbouwde reactie hebt die tegen de haren van anderen instrijken (kom op zeg, alsof ik overkom als een anti-klimaat-fvd-wappie, wat een bullshit is dat). Daarom meng ik mij ook niet veel meer in discussies. Onpopulaire (geen controversiële) meningen komen toch altijd uit op een 0 of -1, wat totaal niet strijkt met de inhoud van de reactie. Geen zin om mijn energie daar nog in te steken.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:16
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:33:
Heeft niet geholpen, maar zal nog wel komen. Ik word er zo'n beetje moedeloos van dat als je een goed onderbouwde reactie hebt die tegen de haren van anderen instrijken (kom op zeg, alsof ik overkom als een anti-klimaat-fvd-wappie, wat een bullshit is dat). Daarom meng ik mij ook niet veel meer in discussies. Onpopulaire (geen controversiële) meningen komen toch altijd uit op een 0 of -1, wat totaal niet strijkt met de inhoud van de reactie. Geen zin om mijn energie daar nog in te steken.
Ik krijg de indruk dat sommige mensen jouw reactie (met opzet?) verkeerd lezen. Dat zie je ook aan de reacties die daarop volgen.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Aldy schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:41:
[...]

Ik krijg de indruk dat sommige mensen jouw reactie (met opzet?) verkeerd lezen. Dat zie je ook aan de reacties die daarop volgen.
Ja, en het dan raar vinden dat ik triggered raak. Daar heb ik totaal geen zin in. Meningsverschillen respecteer ik, maar dat verwacht ik ook andersom.

• Bor

Bor

Topicstarter
Op zich niets maar misschien is het tijd dat @MrMarcie eens een ander user icon neemt. Ik kan mij zo maar voorstellen dat mensen op basis daarvan eerder uitgaan van een negatieve insteek dan anders.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:46
Bor schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:16:
[...]

Op zich niets maar misschien is het tijd dat @MrMarcie eens een ander user icon neemt. Ik kan mij zo maar voorstellen dat mensen op basis daarvan eerder uitgaan van een negatieve insteek dan anders.
Eens

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cyb in 'Neostrada verhoogt per 1 november prijzen van domeinnamen en hostingpakketten'

Als je al aangeeft dat je een vorig bericht herhaalt, kan dit toch nooit meer informatief zijn? :? Een +1 kan ik dan overigens wel begrijpen, maar +2 vind ik dan wel wat overdreven veel.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 27-09-2024 15:33 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Gegevens van alle 63.000 Nederlandse politiewerknemers zijn gestolen bij hack'

Een quote van een interview met de direct betrokken minister, inclusief bronvermelding, lijkt me geen 0, maar gewoon +1, want ontopic.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar netto staat hij toch op 0, en dat is de juiste score?

Uit de topicwarning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Virussen? Scan ze hier!

• MrFax
MrFax in 'Google klaagt bij EU over 'concurrentiebeperkende' cloudpraktijken van Microsoft'

Mijn eigen comment, maar dit is geen +2 waard. Zo nuttig is de informatie nou ook weer niet. Ik reageerde alleen op wat iemand zei.

[ Voor 20% gewijzigd door MrFax op 28-09-2024 13:46 ]

That's it, I'm done.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@MrFax die comment lijkt mij een prima +2.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Qua inhoud is het zeker een prima reactie, maar tegelijkertijd gaat het ook wel wat offtopic, dus ik vind een +1 wel een goed compromis.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dirk schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:56:
Qua inhoud is het zeker een prima reactie, maar tegelijkertijd gaat het ook wel wat offtopic, dus ik vind een +1 wel een goed compromis.
Ik sluit mij hierbij aan. Een +1 lijkt mij de best passende score.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 12:30

MrMarcie

CFMoto 450MT

Bor schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:16:
[...]

Ging over iemand anders, maar ja ...

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
MrMarcie schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:17:
[...]

Ging over iemand anders, maar ja ...
Volgens mij werd er een moderatie op een post van jou aangedragen toch?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MTVGN in 'Gegevens van alle 63.000 Nederlandse politiewerknemers zijn gestolen bij hack'

In deze vorm lijkt me dit absoluut geen +2, laat staan +3, maar hooguit een 0.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zelf een mogelijke oorzaak bedenken (er is nog niets bekend over de (technische) oorzaak voor zover ik kan achterhalen) lijkt mij geen +2 maar amper irrelevant: The Zep Man in 'Politie opent meldpunt, agenten hoorden vaak via media over hack'

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:53

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:09:
Zelf een mogelijke oorzaak bedenken (er is nog niets bekend over de (technische) oorzaak voor zover ik kan achterhalen) lijkt mij geen +2 maar amper irrelevant: The Zep Man in 'Politie opent meldpunt, agenten hoorden vaak via media over hack'
Ik had al een vermoeden dat je ook hier bezig zou zijn, Bor, en niet alleen (tweemaal) direct reageert op mijn reactie.

Als je mijn reactie begrijpend had gelezen, dan begrijp je dat ik een vermoeden heb gebaseerd op wat T.net heeft geschreven, en omschrijf ik een stukje context voor die hypothethische situatie.

+0 is overdreven omdat je niet goed leest. Ik ben wel eens met dat +2 te veel zou zijn.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:53:
[...]
Als je mijn reactie begrijpend had gelezen, dan begrijp je dat ik een vermoeden heb gebaseerd op wat T.net heeft geschreven, en omschrijf ik een stukje context voor die hypothethische situatie.
Waarom zo semi onvriendelijk. Jouw reactie bestaat uit speculatie; niet meer en niet minder. Zie ook mijn reactie op de FP. Dat is geen +2 maar niet tot amper relevant gezien de benodigde informatie om conclusies te trekken niet beschikbaar is.
+0 is overdreven omdat je niet goed leest. Ik ben wel eens met dat +2 te veel zou zijn.
Jouw reactie is gewoon goed gelezen. Misschien bedoelde je iets anders maar dan heb je het gewoon onhandig verwoord.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Mijn reactie is niet bedoeld om vriendelijk of onvriendelijk te zijn. Dat haal je er zelf uit.

En ik heb nergens aangegeven noch gesuggereerd dat mijn reactie iets anders is dan speculatie, gebaseerd op de informatie die bekend is. Je hoeft ook niet opnieuw te noemen dat dat geen +2 waard. Ik had al aangegeven dat ik het daarover met jou eens was.
Bor schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:58:
Jouw reactie is gewoon goed gelezen.
Agree to disagree.

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:09:
[...]

Mijn reactie is niet bedoeld om vriendelijk of onvriendelijk te zijn.
Dan is het raadzaam jezelf anders te verwoorden. De reactie komt namelijk nogal (onterecht) hautain op mij over. Kan het misschien zo zijn dat jouw FP reactie voor meerdere interpretaties vatbaar is of misschien helemaal niet zo duidelijk is beschreven?

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:17:
Dan is het raadzaam jezelf anders te verwoorden. De reactie komt namelijk nogal (onterecht) hautain op mij over.
Zoals genoemd is dat jouw interpretatie over wat jij tussen de regels leest. Daar kan ik weinig aan doen, hoe mooi ik ook zaken zou aankleden.
Kan het misschien zo zijn dat jouw FP reactie voor meerdere interpretaties vatbaar is of misschien helemaal niet zo duidelijk is beschreven?
Alleen als je doelbewust woorden als "vermoedelijk" zou negeren.

[edit]
Ik moet niet "doelbewust" schrijven. Men kan natuurlijk ook daadwerkelijk iets per ongeluk over het hoofd zien. Ook daar kan ik weinig tegen doen.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 29-09-2024 12:30 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik vraag me af wat er offtopic irrelevant aan deze reactie is.
kodak in 'Vodafone krijgt boete van 160.000 euro voor onjuist verwerken van klantgegevens'

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:26:
[...]

Zoals genoemd is dat jouw interpretatie over wat jij tussen de regels leest. Daar kan ik weinig aan doen, hoe mooi ik ook zaken zou aankleden.

[...]

Alleen als je doelbewust woorden als "vermoedelijk" zou negeren.

[edit]
Ik moet niet "doelbewust" schrijven. Men kan natuurlijk ook daadwerkelijk iets per ongeluk over het hoofd zien. Ook daar kan ik weinig tegen doen.
Zucht. Je hebt blijkbaar mijn reactie niet goed gelezen of begrepen. Dit heeft echt geen zin. Laten we deze discussie maar stoppen.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 29-09-2024 16:16 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Politie opent meldpunt, agenten hoorden vaak via media over hack' is niet irrelevant maar een relevante respons op een reactie waarin irrelevante speculatie plaatsvindt. Volgens mij is het dan normaal dat je dan naar achtergrond van het idee vraagt.

[ Voor 40% gewijzigd door Bor op 29-09-2024 13:43 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Brazilië heft blokkade X op als het platform boete van 1,7 miljoen euro betaalt'

Geen 0, gewoon ontopic en dus +1. Ook een niet-winstgevend bedrijf dient zich aan de wet te houden.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
B_FORCE in 'Valve gaat werk aan 'essentiële projecten' voor Arch Linux-distro financieren' is misschien geen populaire mening maar wel gewoon relevant.

• Bor

Bor

Topicstarter
"Kan gebeuren" voegt niets toe, is voor niemand interessant om te lezen en is daarmee op zijn best irrelevant ipv +1: Hoi1966 in 'Spotify kampte zondagavond met tijdelijke storing'

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 30-09-2024 08:22 ]

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Subcomments van elkaar plusje geven en mijzelf een min geven terwijl ik gewoon on topic ben: Slavy in 'Ubisoft deelt roadmap om bugs in Star Wars Outlaws op te lossen'

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Slavy schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:37:
Subcomments van elkaar plusje geven en mijzelf een min geven terwijl ik gewoon on topic ben: Slavy in 'Ubisoft deelt roadmap om bugs in Star Wars Outlaws op te lossen'
Mensen 'blinde schapen' noemen lijkt mij onnodig kwetsend.
Je boodschap overbrengen zonder een groep te beledigen hoeft niet moeilijk te zijn.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Ik heb hem ook op 0 gezet, de een na laatste zin is bewezen onjuist en een vals argument dat vaker in deze discussie naar voren komt. Het zijn de overladen vrachtwagens die schade aanbrengen. De wieldruk van personenauto's of EV's of SUV's zijn zo laag dat het asfalt hier geen last van heeft.
Update: ik heb deze helemaal niet beoordeeld, mogelijk verkeerd geklikt.
@Naafkap excuus, ik heb deze niet beoordeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door hamsteg op 30-09-2024 22:49 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:46
hamsteg schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:06:
[...]

Ik heb hem ook op 0 gezet, de een na laatste zin is bewezen onjuist en een vals argument dat vaker in deze discussie naar voren komt. Het zijn de overladen vrachtwagens die schade aanbrengen. De wieldruk van personenauto's of EV's of SUV's zijn zo laag dat het asfalt hier geen last van heeft.
Bewezen onjuist? Waar dan? Ik beweer nergens dat het meergewicht van een ov voor substantiële meerschade van het wegdek veroorzaakt.

Wat een vals argument is, is dat een EV schoon is. Een EV veroorzaakt substantiële milieuschade. Daarnaast zijn EV’s die met name in de nacht geladen worden (met stroom die hoofdzakelijk opgewekt is met fossiele brandstoffen) aanzienlijke bijdragers van de mondiale co2-uitstoot. Daar is niks vals of onjuist aan.

Ik erger me heel erg aan de subjectieve moderaties in EV topics.

[ Voor 6% gewijzigd door Naafkap op 30-09-2024 20:14 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Basket Kees in 'Nederlandse kabinet verhoogde EV-wegenbelasting vanaf 2026 vanwege 'misrekening'' mist onderbouwing met een bron en is daarmee geen +3 wat mij betreft. Zonder bron vind ik een +2 eigenlijk ook al te hoog.

De reactie erop, welke wel met een bronvermelding is onderbouwt krijgt een 0 en zelfs -1. Dat is niet eerlijk: Ferdeltje in 'Nederlandse kabinet verhoogde EV-wegenbelasting vanaf 2026 vanwege 'misrekening''

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 30-09-2024 20:59 ]

Pagina: 1 ... 160 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2