Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 159 ... 209 Laatste
Acties:

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 08:03

kodak

FP ProMod
Omega schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:15:
[...]
Dat er binnen een periode van een minuut de meeste reacties op een nieuw topic op 0 worden gezet met precies 6 stemmen,
We hebben een verschil tussen (mis)modden door één (of meer) personen en de resulterende (mis)moderaties op reacties. Het eerste is meestal door gebrek aan inzicht zo vaag dat het voor ons dus geen duidelijke mismoderaties door een persoon zijn.

Natuurlijk kan het over komen dat het één tweaker is, maar dat is niet zomaar het geval. En daarbij is het afwijkend modden niet zomaar zwaar onredelijk. Anders kunnen we iedere tweaker die niet constant precies de resulterende moderatie geeft wel gaan aanspreken. (Wat me op zich wel een reden lijkt om het geautomatiseers voor individuele tweakers inzichtelijk te maken in hoeverre ze afwijkend van de resulterende scores modereren en bij welke onderwerpen).

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me gewoon ontopic. Er valt daarbij prima inhoudelijk op te discussieren. Het naar offtopic/irrelevant modden lijkt weer op meningmodden.
kodak in 'SIDN lekt per ongeluk gegevens domeinnaamhouders uit via Whois-zoekmachine'

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:47:
Deze reactie lijkt me gewoon ontopic. Er valt daarbij prima inhoudelijk op te discussieren. Het naar offtopic/irrelevant modden lijkt weer op meningmodden.
kodak in 'SIDN lekt per ongeluk gegevens domeinnaamhouders uit via Whois-zoekmachine'
Lijkt mij gewoon een +1 inderdaad. Die heb ik net gegeven maar er is nog wat meer nodig.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:47:
Die 0 komt denk ik omdat je reactie niet aansluit bij de reactie waarop je reageert zoals die user ook weer in zijn reactie laat merken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:31:
[...]
Die 0 komt denk ik omdat je reactie niet aansluit bij de reactie waarop je reageert zoals die user ook weer in zijn reactie laat merken.
De reactie waar ik op reageer suggereert dat het verbieden van een proxy een foute beslissing is. Het opmerken dat de beslissing niet zomaar een fout is en andere inhoudelijke kanten wel is daarmee gewoon inhoudelijk.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:05:
[...]
De reactie waar ik op reageer suggereert dat het verbieden van een proxy een foute beslissing is. Het opmerken dat de beslissing niet zomaar een fout is en andere inhoudelijke kanten wel is daarmee gewoon inhoudelijk.
Je verwoording is dan een beetje onduidelijk gezien je opent met "Een proxy is geen fout."
Dat stelt de parent reactie ook niet.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:43:
[...]
Je verwoording is dan een beetje onduidelijk gezien je opent met "Een proxy is geen fout."
Dat stelt de parent reactie ook niet.
Dat is negeren dat de voorgaande reactie suggestief of op zijn minst een reactie is waar je meer kanten mee op kan. Daarbij, het is volgens mij de bedoeling reacties niet zomaar negatief op te gaan vatten om het hier prettig te houden. Als we hierop al naar irrelevant/offtopic modereren in plaats van via discussie om duidelijkheid te vragen of kinke waar het heen gaat dan is het wmb meer negatief meningmodden dan modereren omdat het werkelijk offtopic/irrelevant zou zijn.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:56:
[...]
Dat is negeren dat de voorgaande reactie suggestief of op zijn minst een reactie is waar je meer kanten mee op kan.
Zo lees ik die reactie helemaal niet als ik eerlijk ben.
Daarbij, het is volgens mij de bedoeling reacties niet zomaar negatief op te gaan vatten om het hier prettig te houden.
Ik leg enkel uit waarom ik mij kan indenken dat mensen een 0 geven. Ik begrijp nu dat je je reactie anders bedoelde dan dat ook ik hem las.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ginbuntu in 'AMD kondigt op 10 oktober nieuwe EPYC-cpu's en Instinct-gpu's aan'

Dit lijkt me geen +1, maar een 0. Of zijn profielfoto's tegenwoordig ook al ontopic in een newspost over CPU's?

Virussen? Scan ze hier!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:55

jdh009

FP ProMod
Is dit niet wat streng voor een niet nieuwsartikel? Lijkt mij gewoon +1

jdh009 in 'UCheck 5.7.0.0'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01 10:46
Zouden jullie een willen kijken naar deze mismoderaties? Gewoon twee on-topic posts met een kritisch geluid die blijkbaar moet worden afgestraft met een te lage moderatie.

Naafkap in 'Klachteninstituut: ASN mocht eigen app vervangen door Google Pay voor betalingen'

Naafkap in 'Klachteninstituut: ASN mocht eigen app vervangen door Google Pay voor betalingen'

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Waarom niet? Als toeschouwer leest dat als een mooie ervaring uit de eerste hand. Of mis ik iets?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:39

Dazzler2120

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:50:
[...]

Waarom niet? Als toeschouwer leest dat als een mooie ervaring uit de eerste hand. Of mis ik iets?
Eens, dit soort posts zijn prima +2's.

PS4 PSN: Dazzler2120

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

AlphaRomeo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:50:
[...]

Persoonlijke ervaringen lees ik juist als +1 en niet meer, om de doodeenvoudige reden dat het subjectief is. "Ik vind het slecht", "Nou ik vind het goed", ga je die allebei een +2 geven?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
nst6ldr schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:34:
[...]

Persoonlijke ervaringen lees ik juist als +1 en niet meer, om de doodeenvoudige reden dat het subjectief is. "Ik vind het slecht", "Nou ik vind het goed", ga je die allebei een +2 geven?
Mits het voldoende onderbouwd is zou dat wel kunnen ja;

"+2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn."
Zowel "Ik vind het goed" als "ik vind het slecht" zou prima een +2 kunnen zijn als ze goed onderbouwd zijn vanuit een ervaringsdeskundige.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:16
Dazzler2120 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:49:
[...]

Mits het voldoende onderbouwd is zou dat wel kunnen ja;

"+2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn."
Zowel "Ik vind het goed" als "ik vind het slecht" zou prima een +2 kunnen zijn als ze goed onderbouwd zijn vanuit een ervaringsdeskundige.
Als ik de betreffennde (enthousiaste) reactie lees, dan is mijn nieuwsgierigheid zeker gewekt. Goed onderbouwd en ook voor mij een +2 waard.

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Dit lijkt me een duidelijke, deels ook onderbouwde, mening, die misschien dan geen +1, maar zeker ook geen -1 verdiend:

Heloise in 'Klachteninstituut: ASN mocht eigen app vervangen door Google Pay voor betalingen'

Dit zeker in combinatie met het vervolg, een stukje lager:

Heloise in 'Klachteninstituut: ASN mocht eigen app vervangen door Google Pay voor betalingen'

die bijdrage staat nu nog op 0, maar zal vast ook nog wel aan de beurt komt bij de mening modders.

Ik zie mijn eerste bijdrage graag weer teruggezet op tenminste 0.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Los van het feit dat hij niet kan lezen, lijkt me de rest van de comment gewoon -1

Terrestrial in '4,5 jaar cel voor aanbieden van cryptocommunicatiedienst aan criminelen'

[ Voor 18% gewijzigd door nst6ldr op 12-09-2024 20:35 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01 10:46
Heloise schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:24:
Dit lijkt me een duidelijke, deels ook onderbouwde, mening, die misschien dan geen +1, maar zeker ook geen -1 verdiend:

die bijdrage staat nu nog op 0, maar zal vast ook nog wel aan de beurt komt bij de mening modders.

Ik heb mij ook kritisch uitgelaten over mensen die zich hier heel erg druk om maken, gewoon met nette bewoordingen en de reacties worden ook te laag gemodereerd, zelfs na een melding hier.

• Aldy

De tweede door jou genoemde reactie staat inmiddels op +1, maar jouw eerst genoemde reactie staat wat mij betreft terecht op -1. Je scheert hier alle ouderen over één kam en zet ze onterecht weg alsof ze niet meer mee kunnen.

• Aldy
Naafkap schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:04:
[...]

Ik heb mij ook kritisch uitgelaten over mensen die zich hier heel erg druk om maken, gewoon met nette bewoordingen en de reacties worden ook te laag gemodereerd, zelfs na een melding hier.
Jij wordt standaard te laag gemodereerd, of het nu een reactie op dit artikel betreft of dat het over vergroening gaat. Je bent al genuanceerder in je uitlatingen, maar mij is gebleken dat je tegenstanders dit niet doorhebben. Waarschijnlijk modereren ze op naam. ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
jdh009 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:37:
Is dit niet wat streng voor een niet nieuwsartikel? Lijkt mij gewoon +1

jdh009 in 'UCheck 5.7.0.0'
Sec gezien is die hele winget discussie niet ontopic natuurlijk (en dus 0) te beginnen bij deze post zonder enige duiding: hibbit in 'UCheck 5.7.0.0'

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

Deze comment begint met een aanval, daar kan ik niet meer dan een -1 van maken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zowel chrisboers in 'Voltallig personeel van game-uitgever Annapurna dient ontslag in' als atthias in 'Voltallig personeel van game-uitgever Annapurna dient ontslag in' krijgen ontopic, maar zijn irrelevant, de opmerking gaat over Control 2 en dat die de ijskast in gaat waarschijnlijk. Wat volgens deze posts niet waar zou zijn, maar volgens het artikel dus juist wel. :)

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
!mark in 'Ziggo ondersteunt vanaf oktober geen interactieve functies meer op oude mediabox'

Het artikel gaat over het deactiveren van interactieve diensten. Als side story kan je het dan hebben over het feit dat opnames bij de nieuwe boxen lokaal niet meer mogelijk zijn maar dat maakt dit geen +2 of zelfs +3. Dit is 0 of maximaal een +1.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reacties lijken me gewoon inhoudelijk en geen reden om in de discussie op offtopic/irrevant te zetten. Er is prima inhoudelijke discussie op te voeren. Daarbij valt het op dat er op mening gemod lijkt te worden. De aanklacht en uitspraak zijn op meerdere manieren te interpreteren. Dan hoort niet de ene lezing zomaar lager gemod te worden dan een ander.

kodak in '4,5 jaar cel voor aanbieden van cryptocommunicatiedienst aan criminelen'

kodak in '4,5 jaar cel voor aanbieden van cryptocommunicatiedienst aan criminelen'

ongewoongewoon in '4,5 jaar cel voor aanbieden van cryptocommunicatiedienst aan criminelen'

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Discoiglo in 'Electronic Arts verwijdert Denuvo-drm uit pc-versie Star Wars Jedi: Survivor'

Dit staat letterlijk in de tekst, hoe kan dit dan ontopic zijn? Omdat het een on-onderbouwde aanname is? :?

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2024 15:37 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xbeam in 'Apple gaat vanaf 16 september alternatieve appwinkels toestaan op iPadOS 18'

Ik mis even waarom deze reactie +2 is. Zoveel inzicht geeft het imo ook weer niet.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:55
Een one-liner dat iemand geen gebruik wil maken van hetgeen in het artikel benoemd wordt kan ik als lezer van een artikel toch ook precies niks mee? Terecht irrelevant w.m.b.
De andere reacties valt wel iets voor te zeggen ja

[ Voor 6% gewijzigd door !mark op 14-09-2024 00:29 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jellybrah in 'Italiaanse douane vernietigt 12.000 nepconsoles ter waarde van 50 miljoen euro'

Dat lijkt me geen +1, gezien de populistische claims zonder onderbouwingen.

Virussen? Scan ze hier!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Lijkt mij geen +2, speculatie over productiekosten en is niet hoe markwaarde bepaald wordt. autoriteiten berekenen de schade door illegale kopieën vaak op basis van de theoretische verkoopwaarde, inclusief auteursrechten, wat een gangbare praktijk is, ook al kan men daar kritiek op hebben. Productiekosten van het nagemaakte product of het product zelf hebben daar weinig mee te maken. Hoewe er zeker kritiek mogelijk is op deze berekeningsmethoden, rechtvaardigt de reactie geen +2 vanwege het gebrek aan feitelijke onderbouwing.
JohanNL in 'Italiaanse douane vernietigt 12.000 nepconsoles ter waarde van 50 miljoen euro'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
jdh009 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:57:
Lijkt mij geen +2, speculatie over productiekosten en is niet hoe markwaarde bepaald wordt.
De reactie negeert wel meer uit het artikel. En ook aan eerdere reacties daarover. Het plussen met 39x +2 en zelfs 2x +3 lijkt meer op meningmodden dan evenwicht modereren.

• jdh009

jdh009

FP ProMod

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kodak schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:48:
[...]

De reactie negeert wel meer uit het artikel. En ook aan eerdere reacties daarover. Het plussen met 39x +2 en zelfs 2x +3 lijkt meer op meningmodden dan evenwicht modereren.
Intussen zelfs 80x +2 gekregen...

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 23:48

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Bor

Bor

Topicstarter
WokBoy in 'Microsoft waarschuwt Outlook-gebruikers voor apps zonder Modern Authentication' is geen 0 maar een terechte opmerking en daarmee minimaal een +1. Zie ook de discussie eronder.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 16-09-2024 21:04 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Arjan90 in 'JBL Tour Pro 3 - De nieuwe anc-koning'
Dit is geen +2, meer dan de helft van de post hoort thuis in GR

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

mOrPhie in 'Amazon schaft thuiswerk af voor Amerikaans personeel'

Duidelijke meningmod. Ook de persoon waarop ik reageer. Moet gewoon +1 zijn.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Aldy
mOrPhie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:46:

De reden waarom het +0 is, komt door de eerste zin. Daar krijg je standaard één punt aftrek voor. Je weet de weg naar dit forum te vinden, dus die eerste zin was niet eens nodig geweest. Haal deze zin weg en dan wordt het wellicht toch nog een +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
mOrPhie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:46:

Jouw post begint met een moderatie klacht. Dat is voor veel mensen reden om een punt aftrek te geven. Verdr is het bewijs wat je aandraagt vrij zwak waarbij je dit stelt als een feit. Zoals in mijn reactie aangegeven mis ik daar objectieve onderbouwing. Een +1 en 0 passen in de huidige vorm beide denk ik.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 16:55
Maurits van Baerle in 'Meta verwijdert Russische staatsmedia wereldwijd van alle platforms'

Zeer goede toevoeging op het artikel, enorm sterk onderbouwt met tientallen bronnen. Waarom is dit geen +3?

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Bor schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:26:
[...]

Jouw post begint met een moderatie klacht. Dat is voor veel mensen reden om een punt aftrek te geven. Verdr is het bewijs wat je aandraagt vrij zwak waarbij je dit stelt als een feit. Zoals in mijn reactie aangegeven mis ik daar objectieve onderbouwing. Een +1 en 0 passen in de huidige vorm beide denk ik.
Kun je aangeven waar in de moderatiefaq staat dat ik mijn mening moet bewijzen?

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
deathmonkey in 'Privacyexperts uiten bezorgdheid over online leeftijdsverificatie in Europa'

Deze post staat nu op +2, terwijl de reactie van @Blokker_1999 eronder op 0 staat. De twee posts lijken gelijkwaardig wat betreft inhoudelijke bijdrage, de enige reden voor een verschillende beoordeling is dan meningmodden. Het zou volgens mij gewoon allebei +1 moeten zijn.

• kodak

kodak

FP ProMod
Wolfos schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:36:
Maurits van Baerle in 'Meta verwijdert Russische staatsmedia wereldwijd van alle platforms'

Zeer goede toevoeging op het artikel, enorm sterk onderbouwt met tientallen bronnen. Waarom is dit geen +3?
Zoals de reactie zelf al stelt is het geen heel bijzondere informatie dat er al op gewezen is. Dan is het ook niet vreemd dat niet iedereen het hoger dan +1 gaat modereren. En hoewel het belangrijk is er op te wijzen dat de discussie en argumenten al langer bestaan zijn er ook nog meer recties met soortgelijke discussie, dus is het ook niet zomaar voor iedereen bijzonder. En dus ook geen duidelijke mismoderatie.

• Bor

Bor

Topicstarter
mOrPhie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:44:
[...]

Kun je aangeven waar in de moderatiefaq staat dat ik mijn mening moet bewijzen?
Je brengt jouw post helemaal niet als een mening maar stelt dat iemand gelijk heeft (je brengt het dus als feit) waarbij je het bewijs niet onderbouwd. Zo lees ik het tenminste. Wie stelt bewijst. Wat betreft onderbouwing; bij de 0
vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen,
Volgens mij past de 0 en de +1 beide alleen al vanwege de moderatie opmerking.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:28:
[...]

Je brengt jouw post helemaal niet als een mening maar stelt dat iemand gelijk heeft (je brengt het dus als feit) waarbij je het bewijs niet onderbouwd. Zo lees ik het tenminste. Wie stelt bewijst. Wat betreft onderbouwing; bij de 0

[...]

Volgens mij past de 0 en de +1 beide alleen al vanwege de moderatie opmerking.
Ik vind dat echt te streng. Zo'n korte opmerking wil ik niet aan tillen om een verder uitstekende reactie op deze manier te bestraffen. Een 0 is wmb echt ongepast hier.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wolfos schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:36:

Het aantal bronnen maakt het nog geen +3. Ik denk dat een +2 ok is, al vind ik hier een +3 voor geven ook een prima idee.

• Bor

Bor

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:29:
[...]

Ik vind dat echt te streng. Zo'n korte opmerking wil ik niet aan tillen om een verder uitstekende reactie op deze manier te bestraffen. Een 0 is wmb echt ongepast hier.
De moderatieopmerking is niet het enige. Het brengen van een mening als feit zonder objectieve onderbouwing (waarbij het gestelde volgens mij niet zonder meer klopt) speelt hier ook. Ik blijf erbij dat in de huidige vorm een 0 en een +1 beide passend kunnen zijn. Wat betreft de moderatie opmerking; die is geheel onnodig gezien de weg naar dit topic bekend is.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:32:
[...]

De moderatieopmerking is niet het enige. Het brengen van een mening als feit zonder objectieve onderbouwing (waarbij het gestelde volgens mij niet zonder meer klopt) speelt hier ook. Ik blijf erbij dat in de huidige vorm een 0 en een +1 beide passend kunnen zijn. Wat betreft de moderatie opmerking; die is geheel onnodig gezien de weg naar dit topic bekend is.
Los even van de moderatieopmerking is het gewoon een prima ontopic mening, ook met onderbouwing. Ja, het is wellicht niet gestaafd met bronnen en wetenschappelijke onderbouwing, maar als dat wel zo was, dan had die reactie een hogere score kunnen krijgen. Deze reactie zo wegzetten als een 0 vind ik richting mensen die hier de moeite nemen om een nette reactie neer te zetten, op z'n minst ontmoedigend.

• Bor

Bor

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:34:
[...]

Los even van de moderatieopmerking is het gewoon een prima ontopic mening, ook met onderbouwing. Ja, het is wellicht niet gestaafd met bronnen en wetenschappelijke onderbouwing, maar als dat wel zo was, dan had die reactie een hogere score kunnen krijgen. Deze reactie zo wegzetten als een 0 vind ik richting mensen die hier de moeite nemen om een nette reactie neer te zetten, op z'n minst ontmoedigend.
De onderbouwing in dit geval is een persoonlijke mening (blijkbaar?) die ik totaal niet kan staven (het geheel gebracht als feit met "bewijs"). Dat aangevuld met de onnodige moderatie opmerking maakt voor mij een twijfelgeval. Zonder die moderatie opmerking slaat de schaal wellicht al wat anders uit. Ik kan zoals gezegd een 0 en +1 voorstellen en vind beide verdedigbaar. Dan hangt het van de persoonlijke interpretatie af op welke score je uitkomt denk ik. Ik wil beide niet als mismoderatie bestempelen. Dat vind ik in het geval van de -1 moderatie die ook is uitgedeeld wel degelijk. Die kan ik op geen enkele manier rijmen.

Ik vind de vervolg reacties minder een twijfelpunt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 17-09-2024 12:39 ]

• Aldy
[...]

Alleen als je het een +2 waard vindt wordt de score een +1, aangezien de eerste zin standaard één punt aftrek geeft. Ik denk dat de score niet meer dan +1 is, waardoor je met die eerste zin op +0 uitkomt.
Ik denk dat dit niet streng is, maar gewoon volgens de regels.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

[...]

Dank, dat vat het gevoel wel samen inderdaad. Het voelt nu als een penalty op een impopulaire mening.
Bor schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:37:
[...]

Dat aangevuld met de onnodige moderatie opmerking maakt voor mij een twijfelgeval.
Overigens begrijp ik niet zo waarom de moderatie-opmerking onnodig genoemd wordt.

De stand van zijn post is nu:

Ongewenst -1: 9
Irrelevant 0: 19
Relevant +1: 21
Informatief +2: 2

9 maal ongewenst. Ik weet niet hoe ik dat anders moet staven dan meningmodden. Ik geef dan graag wat support aan iemand die dat ondervindt als ik het onterecht vindt. Let wel: het is geen klacht op mijn eigen moderatie.

• Bor

Bor

Topicstarter
mOrPhie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:01:
[...]

Overigens begrijp ik niet zo waarom de moderatie-opmerking onnodig genoemd wordt.
Het is onnodig omdat je de juiste plek voor het melden van (potentiële) mismoderaties wel weet te vinden. Opmerkingen over verkregen moderatie of het moderatiesysteem leveren doorgaans een punt aftrek op. Dat is voor veel mensen al voldoende om de reactie op 0 te doen uitkomen.

• Juggernaut1987
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10-2025
Waarom is dit een -1? Mijzelf in 'Meta verwijdert Russische staatsmedia wereldwijd van alle platforms'

En als dat een -1 is waarom is een reactie met persoonlijke aanvallen dan een +1?
Juggernaut1987 in 'Meta verwijdert Russische staatsmedia wereldwijd van alle platforms'

En waarom mijn reactie daarop dan weer een -1?
servies in 'Meta verwijdert Russische staatsmedia wereldwijd van alle platforms'

Het politiek modereren laat zich weer zien in mijn ogen, jammer ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Juggernaut1987 op 17-09-2024 14:28 ]

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Bor schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:10:
[...]

Het is onnodig omdat je de juiste plek voor het melden van (potentiële) mismoderaties wel weet te vinden. Opmerkingen over verkregen moderatie of het moderatiesysteem leveren doorgaans een punt aftrek op. Dat is voor veel mensen al voldoende om de reactie op 0 te doen uitkomen.
Sure, maar ik weet vrij zeker dat als ik die post hier zou noemen men zou zeggen dat die 0 terecht is en er niets aan die 9 x -1 kan worden gedaan. Dus geef ik liever wat support dan dat ik dat hier meld.

• kodak

kodak

FP ProMod
[...]
Los even van de moderatieopmerking is het gewoon een prima ontopic mening, ook met onderbouwing.
Het probleem lijkt me dat het op verschillende manieren valt te lezen. Het kan prima iemands ervaring zijn dat het in de eigen omgeving klopt, terwijl er andere ervaringen zijn waardoor de stelling te simpel is. Het streng zijn lijkt me geen mismodden.

Maar we hebben nog wel de kant het hier prettig te houden. Dat is heel vaag omschreven. Iemand kan het niet prettig vinden dat een ander te makkelijk een mening of eigen ervaring schrijft zonder dat deze laat blijken dat er ook andere ervaringen kunnen zijn. Maar het zo opvatten is nogal selectief en beschuldigend en lijkt me eerder een reden om in discussie te gaan dan om het perse maar op te willen vatten als irrelevant of offtopic. En daar is de stelling inhoudelijk genoeg voor bij het nieuws. Anders lijkt het naar 0 modden wel erg naar meningmodden: de mening dat de eigen opvatting over hoe iemand iets brengt belangrijker is dan duidelijkheid of de eigen mening daarover mogelijk niet klopt.

• Bor

Bor

Topicstarter
mOrPhie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:34:
[...]

Sure, maar ik weet vrij zeker dat als ik die post hier zou noemen men zou zeggen dat die 0 terecht is en er niets aan die 9 x -1 kan worden gedaan. Dus geef ik liever wat support dan dat ik dat hier meld.
Het nadeel daarvan is o.a. dat:
- jouw score omlaag gaat
- de mismoderatie niet snel rechtgezet wordt
- de mismodder niet snel opvalt
- de discussie op de FP "vervuild" raakt
- je mogelijk ongewenste of offtopic (tegen)reacties uitlokt
- je (gebaseerd op jaren ervaring) veelal meer mismoderaties gaat zien

Als de 0 niet terecht is kunnen we gezamenlijk proberen om de score op een beter passende score te laten laden. Hier melden wil (zoals je al aangeeft) niet automatisch betekenen dat iedereen het met de voorgestelde score eens is.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Bor schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:05:
[...]

Het nadeel daarvan is o.a. dat:
- jouw score omlaag gaat
- de mismoderatie niet snel rechtgezet wordt
- de mismodder niet snel opvalt
- de discussie op de FP "vervuild" raakt
- je mogelijk ongewenste of offtopic (tegen)reacties uitlokt
- je (gebaseerd op jaren ervaring) veelal meer mismoderaties gaat zien

Als de 0 niet terecht is kunnen we gezamenlijk proberen om de score op een beter passende score te laten laden. Hier melden wil (zoals je al aangeeft) niet automatisch betekenen dat iedereen het met de voorgestelde score eens is.
Mjah, goed, laten we de generieke discussie wat ik van het moderatiesysteem maar niet laten oplaaien. Jullie weten inmiddels hoe ik daarin sta. Maar in dit geval vind ik mijn 0 oprecht onterecht en ik vind het jammer dat je dat niet ook zo ziet.

Op naar de volgende dan maar.

• Bor

Bor

Topicstarter
mOrPhie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:10:
[...]

Maar in dit geval vind ik mijn 0 oprecht onterecht en ik vind het jammer dat je dat niet ook zo ziet.

Op naar de volgende dan maar.
Dat snap ik hoor. Ik probeer uit te leggen dat er voor zowel een 0 en een +1 wat te zeggen valt zodat je hier hopelijk iets aan hebt en een eventueel volgende keer hoger uitkomt.

• Bor

Bor

Topicstarter
- dubbelpost verwijderd, blijkbaar ging er iets fout -

[ Voor 88% gewijzigd door Bor op 17-09-2024 15:28 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
mOrPhie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:10:
[...]
Maar in dit geval vind ik mijn 0 oprecht onterecht en ik vind het jammer dat je dat niet ook zo ziet.
Als ik het zo lees zou de eerste zin aanpassen zou al kunnen helpen. Die gaat immers over modden, terwijl de rest prima als inhoudelijk te lezen kan zijn.

• Bor

Bor

Topicstarter
sikkwittet in 'Amazon schaft thuiswerk af voor Amerikaans personeel - update'
Degene die niets doen, en zeer misbaar voor de organisatie zijn....aka managers etc...
Hoe krijgt dit een +2 (of überhaupt een +1)? Meer dan een generaliserende troll zie ik hier niet in of zie ik iets fundamenteels over het hoofd?

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 17-09-2024 17:44 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zowel een 0 als -1 lijkt me verdedigbaar. Ik kies voor -1 vanwege trollen ja.

Alles hoger dan een 0 lijkt me meningmodder en dus modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:43:

[...]

Hoe krijgt dit een +2 (of überhaupt een +1)? Meer dan een generaliserende troll zie ik hier niet in of zie ik iets fundamenteels over het hoofd?
Die post heeft nog wel wat hulp nodig.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man in 'Rockstar voegt anticheatsysteem op kernelniveau toe aan GTA V' is echt geen +3 maar een redelijke open deur en volgens mij max +1. De reactie lijkt veel "mee eens" stemmen te krijgen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Technomania schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:06:
[...]

Die post heeft nog wel wat hulp nodig.
Hier is nog steeds hulp nodig.

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-01 13:48
The Zep Man in 'Rockstar voegt anticheatsysteem op kernelniveau toe aan GTA V'

Dit is een +1 op z'n best, maar nog meer een 0.

Ik zie dat @Bor 'm ook al noemde net hierboven.

[ Voor 14% gewijzigd door RVervuurt op 18-09-2024 08:48 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is vooral een mening, wat geen reden is om zomaar te plussen. Daarbij zijn de beweringen over de personen zeer suggestief en discutabel.
CorrieK in 'Privacyexperts uiten bezorgdheid over online leeftijdsverificatie in Europa'

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:28

hamsteg

Species 5618

kodak schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:09:
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is vooral een mening, wat geen reden is om zomaar te plussen. Daarbij zijn de beweringen over de personen zeer suggestief en discutabel.
CorrieK in 'Privacyexperts uiten bezorgdheid over online leeftijdsverificatie in Europa'
Hmm, ik vindt het wel een goed doordachte, genuanceerde en correct weergegeven mening bij een politiek geladen onderwerp (politiek is een eigen mening hebben). Ik neig ook naar een +2.

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 18-09-2024 11:58 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-01 15:47
fvdberg in 'Meta verwijdert Russische staatsmedia wereldwijd van alle platforms'

Wie dit op irrelevant heeft gemod...die heeft het niet begrepen
het is een onwijs verschil.

Bij staatspropaganda praat je altijd over Desinformatie, niet over Misinformatie. Het is namelijk bewust.

In de context van de post maakt dit heel erg veel uit.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kodak schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:09:
Ik lees je trouwens vaker argumenteren dat een post geen +2 is want "het is een mening", maar volgens mij heeft of iets een mening is weinig te maken met of iets een 0, +1 of +2 is. De score heeft vooral met die onderbouwing te maken.
Een mening kan prima een +2 zijn, mits voldoende onderbouwd. De definitie van voldoende onderbouwd is dan inderdaad subjectief, daarmee zou ik niet zeggen dat een +2 voor die posts mismoderaties zijn, waarop je wel duidt door hem in dit topic te posten.

• kodak

kodak

FP ProMod
hamsteg schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:57:
[...]
ik vindt het wel een goed doordachte, genuanceerde en correct weergegeven mening bij een politiek geladen
Het ontbreekt aan nuance door zeer selectief beweringen te doen. Die selectieve beweringen zijn duidelijk meningen, geen correcte of redelijke stellingen of zelfs maar eigen ervaringen als basis. We kunnen niet zomaar selectief wat beweren, doen alsof dat voor een eigen mening relevant is en dan daarop ook nog selectief doen alsof een ander ongelijk heeft. Er had nu net zo goed de stelling kunnen staan dat veel mensen met een bepaald iq prima kunnen opvoeden en gebreken bijdragen aan met verwijten om kunnen gaan. Het toont geen enkel verband of juistheid in aannames om de beweringen te doen. Dat is een mening geven en ongeacht of we het eens of oneens zijn geen reden om te plussen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:43:

[...]

Wie helpt bij deze reactie? Een passende score is nog niet bereikt wegens "mee eens" stemmers.

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:11:
[...]

Wie helpt bij deze reactie? Een passende score is nog niet bereikt wegens "mee eens" stemmers.
Ik heb al een -1 gegeven dus meer kan ik niet doen. Inmiddels krijgt die post steeds meer +2 er bij. Kan iemand met meer rechten die post niet op de juiste moderatie zetten?

• Aldy
Technomania schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:21:
[...]

Ik heb al een -1 gegeven dus meer kan ik niet doen. Inmiddels krijgt die post steeds meer +2 er bij. Kan iemand met meer rechten die post niet op de juiste moderatie zetten?
Ik was ook al van +0 naar -1 gegaan, maar dieper kan ik niet. :)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Technomania schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:21:
[...]

Aldy schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:24:
[...]

Ik was ook al van +0 naar -1 gegaan, maar dieper kan ik niet. :)
Maar dit is ook geen -1 waard. Het is een 0.
Om iets op een juiste score te krijgen moeten we geen compensatiestemmen maken, dat is ook gewoon mismodereren.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb een actie ondernomen en de meest positieve passende score gefixeerd. Dat doe ik liever niet maar dit komt inderdaad via de normale weg niet meer in orde.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:31:
[...]

[...]

Om iets op een juiste score te krijgen moeten we geen compensatiestemmen maken, dat is ook gewoon mismodereren.
Nou, het is ook een generaliserende troll richting o.a. management functies:
Degene die niets doen, en zeer misbaar voor de organisatie zijn....aka managers etc...
Dat vind ik wel degelijk onwenselijk en kortzichtig. Hier wordt een hele grote groep veelal hardwerkende mensen onterecht neergezet als mensen die niets doen en zeer misbaar zijn. Dat lijkt mij gewoon ongewenst.

Een -1 is in mijn ogen zeker een passende score.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 18-09-2024 15:51 ]

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

[...]

[...]

Persoonlijk vind ik hem wel ongewenst maar post is inmiddels gefixeerd op een 0 dus blijkbaar ben ik te streng geweest.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

kodak schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:06:
[...]
Het ontbreekt aan nuance door zeer selectief beweringen te doen. Die selectieve beweringen zijn duidelijk meningen, geen correcte of redelijke stellingen of zelfs maar eigen ervaringen als basis. We kunnen niet zomaar selectief wat beweren, doen alsof dat voor een eigen mening relevant is en dan daarop ook nog selectief doen alsof een ander ongelijk heeft. Er had nu net zo goed de stelling kunnen staan dat veel mensen met een bepaald iq prima kunnen opvoeden en gebreken bijdragen aan met verwijten om kunnen gaan. Het toont geen enkel verband of juistheid in aannames om de beweringen te doen. Dat is een mening geven en ongeacht of we het eens of oneens zijn geen reden om te plussen.
Het is een invalshoek op de openings post. Ik vind dat je wel heel 'narrow' kijkt. Ik heb hem nog een keer gelezen en blijf bij mijn mening, kan me niet vinden in jouw "selectieve beweringen". Is een goede post, uit de de samenvatting - laatste alinea - blijkt duidelijk dat het de mening van deze persoon is en de post geeft een ander hoek van inval (niet alle hoeken van inval, dus als je dat met selectief bedoelt ...); een rijke aanvulling op de openingspost die uitgaat van rationaliteit.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:55
Compensatiestemmen heeft omdat er m.i. terecht de mediaan gebruikt wordt ook helemaal geen gevolgen voor een eindscore, allen bij reacties met weinig moderaties.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
!mark schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:37:
[...]

Compensatiestemmen heeft omdat er m.i. terecht de mediaan gebruikt wordt ook helemaal geen gevolgen voor een eindscore, allen bij reacties met weinig moderaties.
Klopt
Bor schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:33:
[...]

Nou, het is ook een generaliserende troll richting o.a. management functies:

[...]

Dat vind ik wel degelijk onwenselijk en kortzichtig. Hier wordt een hele grote groep veelal hardwerkende mensen onterecht neergezet als mensen die niets doen en zeer misbaar zijn.

Een -1 is in mijn ogen zeker een passende score.
Ik denk dat je daar wat te streng naar kijkt, maar let's agree to disagree
Mijn punt was ook niet zo zeer of een -1 dan wel of niet de juiste score was, meer dat het erop leek alsof het naar een -1 werd gezet om te compenseren voor de vele +2's die die post kreeg.

• Bor

Bor

Topicstarter
Technomania schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:36:
[...]

Persoonlijk vind ik hem wel ongewenst maar post is inmiddels gefixeerd op een 0 dus blijkbaar ben ik te streng geweest.
Ik heb uiteindelijk voor fixatie gekozen en ben daarbij van de meest positieve passende score uitgegaan. Dat is de 0 hoewel ik zelf ook voor een -1 zou zijn gegaan zonder fixatie.

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:43:
[...]

Ik heb uiteindelijk voor fixatie gekozen en ben daarbij van de meest positieve passende score uitgegaan. Dat is de 0 hoewel ik zelf ook voor een -1 zou zijn gegaan zonder fixatie.
Bedankt voor de toelichting.

• Aldy
Dazzler2120 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:41:
[...]

Klopt

[...]

Ik denk dat je daar wat te streng naar kijkt, maar let's agree to disagree
Mijn punt was ook niet zo zeer of een -1 dan wel of niet de juiste score was, meer dat het erop leek alsof het naar een -1 werd gezet om te compenseren voor de vele +2's die die post kreeg.
Ja, terechte constatering. Ik had -1 gemod om te compenseren. Niet alleen zinloos, maar ook ongewenst. Volgende keer hou ik het bij mijn eigen moderatie.

• kodak

kodak

FP ProMod
hamsteg schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:37:
[...]
Het is een invalshoek op de openings post. Ik vind dat je wel heel 'narrow' kijkt. Ik heb hem nog een keer gelezen en blijf bij mijn mening, kan me niet vinden in jouw "selectieve beweringen". Is een goede post, uit de de samenvatting - laatste alinea - blijkt duidelijk dat het de mening van deze persoon is en de post geeft een ander hoek van inval (niet alle hoeken van inval, dus als je dat met selectief bedoelt ...); een rijke aanvulling op de openingspost die uitgaat van rationaliteit.
Ik nodig je hierbij uit om in die discussie dan te tonen waarom mijn kritiek op het selectief zijn volgens jou juist te nauw is. En te tonen waarom de meningen informatief zijn. Want hier simpel het oneens zijn door een bepaalde mening te hebben komt anders al snel neer op
meningmodden, waar ik al meermaals op wijs via tonen van de tekortkomingen, waar je niet inhoudelijk op in gaat.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

kodak schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:52:
[...]

Ik nodig je hierbij uit om in die discussie dan te tonen waarom mijn kritiek op het selectief zijn volgens jou juist te nauw is. En te tonen waarom de meningen informatief zijn. Want hier simpel het oneens zijn door een bepaalde mening te hebben komt anders al snel neer op
meningmodden, waar ik al meermaals op wijs via tonen van de tekortkomingen, waar je niet inhoudelijk op in gaat.
Op moment dat je mij impliciet beschuldigdt van meningmodden, stop ik de discussie. Ik merk dat je dat vaker doet als je niet je zin krijgt. Dit vind ik zo'n zwak argument dat ik eigenlijk nu al geen zin meer heb.

Ik heb oprecht aangegeven waarom ik een andere visie heb. Volgens mij is het juist de bedoeling dat we gemiddeld op de juiste moderatie uitkomen en niet allemaal precies. Diversiteit zorgt voor levendigheid.binnen de kaders die geschetst zijn voor het modereren en die kaders zijn naast interpretatie ook gevormd door je eigen beleving.

De OP gaat uit van rationaliteit, dat mensen in staat zijn een verslaving opzij te zetten ("opvoeding is key hier"). De betrokken post stelt dat argument ter discussie.("heel veel ouders zijn niet (technisch, ethisch en pedagogisch) in staat"). Dit is een mening van de poster, dat klopt, maar gelijkwaardig aan de mening van de OP en daarom een rijke aanvulling op de OP. Beide posts zorgen voor 'balans'. Daarna reageert de OP ook nog eens dat hij inderdaad "niet mijn bedoeling om gechargeerd over te komen". Daarna volgt er nog meer argumentatie zoals dat hoort.

Op meta niveau reageert een poster op een andere poster en daaruit ontspint een zeer gezonde -volgens mij interessante- en nette discussie in aanvulling op het artikel die -in mijn ogen- interessant is voor mede Tweakers om te lezen. Een goede discussie, waar Tweakers toch voor staat?

Zijn het keiharde feiten? Nee.
Is er bronvermelding? Nee.
... <zo kan ik de +2 checklist af>

Allemaal redenen om volgens de letter er een +1 van te maken; echter het niveau van communiceren, het respect in posts over de "groepen" en de gebalanceerde discussie over twee "uitersten" in mening maken het voor mij een ver bovengemiddelde +1 post en dus een +2.

Ik ga hier niet weer op reageren, je hebt me pisslink gemaakt.

• Juggernaut1987
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10-2025
Juggernaut1987 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:21:
Waarom is dit een -1? Mijzelf in 'Meta verwijdert Russische staatsmedia wereldwijd van alle platforms'

En als dat een -1 is waarom is een reactie met persoonlijke aanvallen dan een +1?
Juggernaut1987 in 'Meta verwijdert Russische staatsmedia wereldwijd van alle platforms'

En waarom mijn reactie daarop dan weer een -1?
servies in 'Meta verwijdert Russische staatsmedia wereldwijd van alle platforms'

Het politiek modereren laat zich weer zien in mijn ogen, jammer ;(
Kan er iemand hier nog een keer naar kijken of uitleggen waarom hier -1’s terecht voor zijn?

• Bor

Bor

Topicstarter
Beerkeeper in 'Inlichtingendiensten VS: 2700 Nederlandse apparaten zitten in Chinees botnet' is geen +2 want de exacte link staat gewoon in het artikel. Deze reactie bevat daarom niets relevants.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 19-09-2024 08:23 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:23:
Beerkeeper in 'Inlichtingendiensten VS: 2700 Nederlandse apparaten zitten in Chinees botnet' is geen +2 want de exacte link staat gewoon in het artikel. Deze reactie bevat daarom niets relevants.
Niet geheel mee eens, ja dezelfde lijst staat ook in het artikel, maar er wordt naar verwezen als
Het botnet is in handen van het Chinese Integrity Technology Group, melden de diensten. Het gaat niet alleen om apparaten die end-of-life zijn volgens hun fabrikanten, er zitten vermoedelijk ook veel apparaten tussen die nog actieve ondersteuning hebben en dus gepatcht kunnen worden.
Ik zou uit die tekst niet opmaken dat in dat bericht (melden de diensten) ook een lijst met infected apparaten staat. Met dat in het achterhoofd houdend denk ik wel dat dit ook een +2 zou kunnen zijn en is de huidige score m.i. geen mismoderatie

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:53:
[...]

Niet geheel mee eens, ja dezelfde lijst staat ook in het artikel, maar er wordt naar verwezen als

[...]

Ik zou uit die tekst niet opmaken dat in dat bericht (melden de diensten) ook een lijst met infected apparaten staat. Met dat in het achterhoofd houdend denk ik wel dat dit ook een +2 zou kunnen zijn en is de huidige score m.i. geen mismoderatie
Ik kan een +2 voor een link die gewoon in het artikel staat en daar onderdeel van is (dus niet goed gelezen / geklikt) op geen enkele manier rijmen.

Nogmaals linken naar dezelfde bron als al genoemd scoren we nooit met +2 maar als irrelevant.
Je mag van onze users verwachten dat men het artikel gewoon leest en bronnen bekijkt imho.

De enige reden om nu een +2 te geven is dan de toevoeging dat er ook een lijst met kwetsbare software in staat? Dat vind ik echt te mager en een mismoderatie.

Er staat ook een lijst met IOC's in wat het artikel niet vermeld. Krijg ik een +2 als ik dat nu ook nog ga aanhalen? Dat zou eerlijk zijn als je het vergelijkt met de huidige reactie maar totaal onterecht imho.

De volgende persoon kan aangeven dat er expliciet CVE's worden genoemd; ook +2?

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 19-09-2024 09:04 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tweakhunter in 'AMS-IX ziet nieuw record in internetverkeer, met 13Tbit per seconde'

Hoe is dit on-topic zonder verdere onderbouwing? :?

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2024 11:15 ]

Pagina: 1 ... 159 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2