Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 158 ... 209 Laatste
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Marcel Br in 'Starlink blokkeert X alsnog in Brazilië na eis rechtbank'

Hier kan ik geen +1 in zien, dit is gewoon irrelevant en dus 0.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat is inderdaad een 0, inmiddels ook de netto score.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

kondamin in 'Starlink blokkeert X alsnog in Brazilië na eis rechtbank'

Mensen met een andere mening hebben een "teletubbie wereldbeeld".

Nou, IK noem dat een flamebait, en vind dat meer een -1 dan de +1 die het nu krijgt?

Maxie in 'Nederlandse overheid verleent weer subsidie voor tweedehands elektrische auto's'

Een +2 lijkt me wat overdreven, gewoon een doodnormale +1.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 04-09-2024 15:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'Nederlandse overheid verleent weer subsidie voor tweedehands elektrische auto's' is geen -1 want niet geheel juist en misschien niet direct super relevant maar onjuist hoor op 0 (zie de reactie van @wildhagen eronder met uitleg en onderbouwing).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

killercow in 'Starlink blokkeert X alsnog in Brazilië na eis rechtbank'

Ik had dit bericht ook reeds gerapporteerd, maar ik zie ook dat iemand dit bericht een +3 gegeven heeft, terwijl het een ongefundeerde sneer is, zonder verder bewijs of iets. Volgens mij is dit bericht gewoon -1 of hoort het niet op de site thuis, maar de +3 moderatie lijkt me ook niet goed.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:28

hamsteg

Species 5618

CH4OS schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:59:
killercow in 'Starlink blokkeert X alsnog in Brazilië na eis rechtbank'

Ik had dit bericht ook reeds gerapporteerd, maar ik zie ook dat iemand dit bericht een +3 gegeven heeft, terwijl het een ongefundeerde sneer is, zonder verder bewijs of iets. Volgens mij is dit bericht gewoon -1 of hoort het niet op de site thuis, maar de +3 moderatie lijkt me ook niet goed.
Dit is een fittie tussen jullie twee, die gaan we niet uitvechten via dit topic. Hij verdedigt zich op jouw reacties die je ook persoonlijk kunt beoordelen. Er wordt verdedigd zonder schelden maar de post voegt verder niets toe aan het artikel; gewoon een 0.

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 04-09-2024 16:05 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hamsteg schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:04:
Dit is een fittie tussen jullie twee, die gaan we niet uitvechten via dit topic. Hij verdedigt zich op jouw reacties die je ook persoonlijk kunt beoordelen. Er wordt gewoon verdedigd zonder schelden maar de post voegt verder niets toe aan het artikel; gewoon een 0.
Geen idee, ik ben me nergens van bewust, de reactie op de FP die ik linkte komt voor mij behoorlijk out of the blue. Kijk voor de gein anders even naar de gehele thread ipv enkel deze reactie. Dus geen idee wat er 'verdedigd' wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2024 16:06 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een -1 vind ik ook wel héél erg streng hoor, dit likt me gewoon een prima 0.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:06:
Een -1 vind ik ook wel héél erg streng hoor, dit likt me gewoon een prima 0.
Dat de score -1 of 0 is, is tot daar aan toe, maar iemand heeft de reactie ook een +3 gegeven, terwijl de reactie dat absoluut niet is. Mede daardoor stond het, net in elk geval, nog op +1.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2024 16:08 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar netto staat hij toch goed, op een verdedigbare score? Uit de topicwarning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Virussen? Scan ze hier!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

CH4OS schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:07:
[...]
Dat de score -1 of 0 is, is tot daar aan toe, maar iemand heeft de reactie ook een +3 gegeven, terwijl de reactie dat absoluut niet is. Mede daardoor stond het, net in elk geval, nog op +1.
En 4 keer een -1. Kom op, statistisch zit 66% binnen en dus 33% buiten het gemiddelde (standaard deviatie). Door de bank klopt het hier perfect.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Bor

Bor

Topicstarter
_Dario_ in 'Nederlandse overheid verleent weer subsidie voor tweedehands elektrische auto's' is geen bijster interessante bijdrage maar een -1 is ook niet de juiste score.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

petermetroid in 'Acer introduceert Nitro Blaze 7-gaminghandheld met Windows 11'

Als dat een +2 is, dan verander ik mijn naam naar Paashaas. Een +1 lijkt me ruim voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
He, jammer. Dat is inderdaad een normale +1. Gemiste kans dit :+

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:31:
petermetroid in 'Acer introduceert Nitro Blaze 7-gaminghandheld met Windows 11'

Als dat een +2 is, dan verander ik mijn naam naar Paashaas. Een +1 lijkt me ruim voldoende.
Helaas, @paashaas is al in gebruik... :+

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01 10:46
Het gaat weer eens mis in een EV-topic. Pro EV reclame wordt beloond met +2 terwijl dit in mijn ogen niet meer waard zou moeten zijn dan +1.

Richh in 'Volvo verwacht niet meer dat het vanaf 2030 alleen nog elektrische auto's maakt'

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:39

Dazzler2120

FP ProMod
Naafkap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:09:
Het gaat weer eens mis in een EV-topic. Pro EV reclame wordt beloond met +2 terwijl dit in mijn ogen niet meer waard zou moeten zijn dan +1.

Richh in 'Volvo verwacht niet meer dat het vanaf 2030 alleen nog elektrische auto's maakt'
Waarom zou dat volgens jou geen +2 zijn?
Het is een persoonlijke ervaring van iemand, onderbouwd met een aantal feitelijke voordelen van EV's t.o.v. ICE's. Een +2 lijkt mij geen mismoderatie en gewoon een prima score voor een post als dit. Een +1 had ook gekund, maar dat maakt het geen mismoderatie.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01 10:46
Dazzler2120 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:15:
[...]

Waarom zou dat volgens jou geen +2 zijn?
Het is een persoonlijke ervaring van iemand, onderbouwd met een aantal feitelijke voordelen van EV's t.o.v. ICE's. Een +2 lijkt mij geen mismoderatie en gewoon een prima score voor een post als dit. Een +1 had ook gekund, maar dat maakt het geen mismoderatie.
Omdat er niet alleen maar feiten in staan. Ook ontbreekt de feitelijke onderbouwing. Elektriciteit is bijvoorbeeld in lang niet alle gevallen goedkoper dan benzine. Wordt hier wel doodleuk voor waarheid aangenomen om maar eens wat te noemen. En snelladen voor weer 2 a 3 uur range duurt over het algemeen echt wel langer dan 15 minuten. En Nederland zelfvoorzienend met elektriciteit? Bij lange na niet. In mijn beleving wordt EV-rijden te rooskleurig voorgesteld. En staan er onwaarheden in. Dus nee, echt niet meer dan een krappe +1.

[ Voor 14% gewijzigd door Naafkap op 05-09-2024 10:21 ]

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Naafkap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:09:

Iets meer onderbouwing met links zou dit een +2 kunnen maken. Van mij een +1.

PS ik heb de openingspost op 0 gezet. Eerste deel is nog valide maar tweede deel is duidelijk onderbuik.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
epoman in 'Bluesky krijgt miljoen nieuwe gebruikers in drie dagen na X-blokkade in Brazilië'

Paar dagen oud, maar deze reactie van @epoman is wel een relevante aanvulling op die van mij, dus een klein zetje naar +1 zou alsnog wel mogen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pe Nis in 'Trouw: Rusland maakt eigen chips met oude ASML-machines'

Is een +2 niet wat hoog, of die +3 die hij zelfs krijgt? Een +1 lijkt me voldoende, toch?

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 05-09-2024 11:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 23:49
GameNympho in 'KPN-abonnementen te vroeg afgesloten door storing, problemen worden hersteld'

5x -1 mag naar gekeken worden.

@hamsteg Ik heb het niet over de 0 beoordelingen, maar die 5x -1 wel.

[ Voor 19% gewijzigd door GameNympho op 05-09-2024 17:52 ]

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Staat netjes op 0, geen relatie met de storing. Een 10% afwijking van de geadverteerde snelheid is niet ongewoon en hangt af van vele factoren. Dit algemeen bekend, dus off-topic.

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 05-09-2024 17:33 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Pasc66 in 'BMW en Toyota gaan nauwer samenwerken voor ontwikkeling van waterstofauto's' is geen -1 maar gewoon een terechte vraag. Het is elke keer hetzelfde bij waterstof items; half Tweakers denkt het beter te weten.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:16
Waarom is dit "0", terwijl dit een normale ontopic reactie is?

Aldy in 'KPN-abonnementen te vroeg afgesloten door storing, problemen worden hersteld'

En als het juist is wat hij schreef, dan is dit gewoon offtopic:

tMb in 'KPN-abonnementen te vroeg afgesloten door storing, problemen worden hersteld'

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Deze discussie en alle reacties daarop zijn op zijn best off topic: Yonix in 'Een geheime controller in je gamelaptop - Videopreview Acer Project Dualplay'

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:53

The Zep Man

🏴‍☠️

Oneens. Het artikel gaat over een videopreview, en een aspect van de video wordt besproken.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
The Zep Man schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:06:
[...]
Oneens. Het artikel gaat over een videopreview, en een aspect van de video wordt besproken.
Nee, dit gaat over de vorm niet over de inhoud. Opmerkingen over de vorm horen thuis in Geachte Redactie.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
dimitrios007 in 'Sony lijkt PlayStation 5 Pro te teasen in illustratie'

deze comment lijkt me geen -1, zijn wel veel -1 moderaties op waar m.i. wel naar gekeken mag worden.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Dazzler2120 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:35:
dimitrios007 in 'Sony lijkt PlayStation 5 Pro te teasen in illustratie'

deze comment lijkt me geen -1, zijn wel veel -1 moderaties op waar m.i. wel naar gekeken mag worden.
Hmm, deze negatieve 7 woorden reactie is niet de moeite waard om te lezen. Dit zit aan de negatieve kant van de 0 dus zolang het gemiddelde 0 blijft snap ik die -1's ook (van mij een 0 dus).

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
hamsteg schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:38:
[...]

Hmm, deze negatieve 7 woorden reactie is niet de moeite waard om te lezen. Dit zit aan de negatieve kant van de 0 dus zolang het gemiddelde 0 blijft snap ik die -1's ook (van mij een 0 dus).
Het zijn geen negatieve woorden, het is een mening van iemand over het uiterlijk van de PS5. Ik zie een 0 ook als de juiste score, echter is een -1 gewoon echt een mismoderatie hiervoor. Zoals hij nu staat is de eindscore gewoon goed.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
TheVivaldi in 'Nothing brengt Phone (2a) Plus uit in Nederland voor 429 euro'

Beetje een snelle nominatie, maar het gaat zó hard hier. Ik citeer een stukje van Nothing zelf die de vraag beantwoord, dus wat is daar is daar irrelevant aan?

En áls het al irrelevant is, dan is deze reactie dat ook: MiBe in 'Nothing brengt Phone (2a) Plus uit in Nederland voor 429 euro' Want ook díe beantwoord de vraag, maar in tegenstelling tot mijn reactie zonder bron te noemen.

[ Voor 32% gewijzigd door TheVivaldi op 06-09-2024 12:36 ]

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:43
Doesnotcompute in 'Telegram-ceo zegt beter te gaan modereren na arrestatie in Frankrijk'

Dat ik een 0 krijg, prima, mee eens. Maar om het nu 14x in de min te zetten is een beetje overdreven imho. Dat men het er niet mee eens is, is uiteraard prima, daarom is het een mening. Maar volgens mij is daar -1 niet voor bedoeld.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Doesnotcompute schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:58:
Doesnotcompute in 'Telegram-ceo zegt beter te gaan modereren na arrestatie in Frankrijk'

Dat ik een 0 krijg, prima, mee eens. Maar om het nu 14x in de min te zetten is een beetje overdreven imho. Dat men het er niet mee eens is, is uiteraard prima, daarom is het een mening. Maar volgens mij is daar -1 niet voor bedoeld.
Klagen over moderatie (nota bene over andersmans reactie...) levert een punt aftrek op. Aangezien het op voorhand al een 0 was, kom je dan op een -1 uit.

Virussen? Scan ze hier!

• GameNympho
Ik beantwoord een tweaker met het juiste antwoord, maar wordt weer dik gemint.
Zonder click`s, weinig inkomsten, zo is het en zo was het en zo zal het nog jaren zijn.

GameNympho in 'Mediahuis krijgt AVG-sanctie voor cookiewall met verstopte cookieweigerknop'

• GameNympho
Doesnotcompute schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:58:

Mee eens, we kunnen nm niet zien of er een moderator een beoordeling doet of tweaker, en als er 1 moderator al beoordeeld, hebben de andere die niet meer te doen. Er wordt nm ook niet een gele kaart uitgedeeld door de lijnrechters, scheidsrechter en achter de schermen scheidsrechter, maar alleen door de scheidsrechter, zo ook hoort dit door de moderators gedaan te worden.

@jdh009 Dat zie ik niet als ik op de reactiescorekaart kijk bij het comment of wacht,kastje naar de muur, op een andere plek of via andere wegen te zien. Dat mijn mening iemand niet aanstaat, geen probleem mee, maar aan meningmodderij wordt iets gedaan en soms modden de moderators en ook aardig op los.
Het blijft altijd ja tegen nee en vice versa de meningen.
Edit; van -5 naar -23, lange tenen? Sorry maar duidelijker kan het niet (y)

[ Voor 20% gewijzigd door GameNympho op 06-09-2024 18:33 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:55

jdh009

FP ProMod
GameNympho schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:23:
[...]

Mee eens, we kunnen nm niet zien of er een moderator een beoordeling doet of tweaker, en als er 1 moderator al beoordeeld, hebben de andere die niet meer te doen. Er wordt nm ook niet een gele kaart uitgedeeld door de lijnrechters, scheidsrechter en achter de schermen scheidsrechter, maar alleen door de scheidsrechter, zo ook hoort dit door de moderators gedaan te worden.
Hoezo kun je dat niet zien? Zodra een moderator heeft ingegrepen kun je dat heel duidelijk zien omdat de score vaststaat gezet en die niet meer veranderd kan worden door nieuwe moderaties van alle gebruikersklassen, redactie of niet FP admins (of ze moeten ook powermod zijn). Waarbij er ook nog eens een tekst staat dat die score door een moderator is vastgezet op de door die moderator gekozen score. Ik denk dat je het best nog even de moderatie FAQ kunt nalezen om te kijken hoe de rest werkt.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Doesnotcompute
wildhagen schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:04:
[...]

Klagen over moderatie (nota bene over andersmans reactie...) levert een punt aftrek op. Aangezien het op voorhand al een 0 was, kom je dan op een -1 uit.
Waar staat dat dat zo is? Ik kan dat nergens vinden in het beleid. Zelf verzonnen?

Ik kan dit wel vinden :"Ongewenst Ongewenst
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie."

En om het klagen te noemen. Nee, niet mee eens. Als je een opmerking maakt over iets, wat jou niet aanstaat is het niet direct "klagen". Mijn comment voldoet aan niet -1. Ik ben niet aan het trollen, schelden, flamebaiten of fakenews aan het verspreiden.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:19

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Doesnotcompute schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:35:
[...]

Waar staat dat dat zo is? Ik kan dat nergens vinden in het beleid. Zelf verzonnen?

Ik kan dit wel vinden :"Ongewenst Ongewenst
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie."

En om het klagen te noemen. Nee, niet mee eens. Als je een opmerking maakt over iets, wat jou niet aanstaat is het niet direct "klagen". Mijn comment voldoet aan niet -1. Ik ben niet aan het trollen, schelden, flamebaiten of fakenews aan het verspreiden.
Opmerkingen over moderaties zijn wel degelijk aanleiding voor een punt aftrek op de moderatiescore voor de inhoud van de rest van de reactie. Onder nieuwsberichten op de frontpage is niet de goede plek om te discussiëren over de juistheid van moderatiescores, daar is dit topic voor bedoeld :)

In de moderatieFAQ vind je dit terug onder het kopje “Klachten over moderaties”.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

watabstract in 'Onbemenste Boeing Starliner-capsule met succes terug geland op aarde'

Dit staat nu op +3, terwijl het inhoudelijk niks met het artikel te maken heeft? Lijkt me een 0 (offtopic) dan wel -1 omdat er allemaal vrij negatieve insinuaties over de medewerkers van t.net / de werksfeer op de redactie worden gemaakt (drammers die dingen doordrukken, andere medewerkers die bang zijn hun baan kwijt te raken als ze hun mening zouden geven) en er expliciet is aangeven door een mod niet verder offtopic door te gaan.

edit: de gehele reactie is al opgeruimd, dus niet meer relevant.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 07-09-2024 15:22 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Aldy
Gizz schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:18:
watabstract in 'Onbemenste Boeing Starliner-capsule met succes terug geland op aarde'

Dit staat nu op +3, terwijl het inhoudelijk niks met het artikel te maken heeft? Lijkt me een 0 (offtopic) dan wel -1 omdat er allemaal vrij negatieve insinuaties over de medewerkers van t.net / de werksfeer op de redactie worden gemaakt (drammers die dingen doordrukken, andere medewerkers die bang zijn hun baan kwijt te raken als ze hun mening zouden geven) en er expliciet is aangeven door een mod niet verder offtopic door te gaan.
Als ik de scorekaart zie, is er een hoop werk aan de winkel. Ik hoor wel wanneer ik nodig ben. :)

• Doesnotcompute
Santford schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:53:
[...]

Opmerkingen over moderaties zijn wel degelijk aanleiding voor een punt aftrek op de moderatiescore voor de inhoud van de rest van de reactie. Onder nieuwsberichten op de frontpage is niet de goede plek om te discussiëren over de juistheid van moderatiescores, daar is dit topic voor bedoeld :)

In de moderatieFAQ vind je dit terug onder het kopje “Klachten over moderaties”.
Duidelijk, dank.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Gizz schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:18:

edit: de gehele reactie is al opgeruimd, dus niet meer relevant.
Als er zoveel reacties op komt, moet je je soms wel eens afvragen of je wel de juiste keuze hebt gemaakt, ook al is het een woord wat bestaat. Scheelt aardig wat werk en frustratie aan beide kanten. Of vervangen het door "lege" en dan is iedereen blij. ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Illegal_Alien ook hier is een dergelijke discussie totaal offtopic lijkt me ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Gizz schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 18:27:
@Illegal_Alien ook hier is een dergelijke discussie totaal offtopic lijkt me ;)
Klopt, ga er daarom ook niet op verder, maar had dus duidelijk voorkomen kunnen worden.

Terug naar het heden en nu :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Danny in 'Onbemenste Boeing Starliner-capsule met succes terug geland op aarde'

Idem, is ook een -1.

Deze krijgt naast +1's zelfs +3, daar mag denk ik wel even naar gekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Danny in 'Onbemenste Boeing Starliner-capsule met succes terug geland op aarde'

Danny in 'Onbemenste Boeing Starliner-capsule met succes terug geland op aarde'\

Ook die 2 horen op -1, maar krijgen +1's en zelfs +3's.

Er lijkt daar een structurele moderatie-misbruiker bezig te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

robindemey in 'Onbemenste Boeing Starliner-capsule met succes terug geland op aarde'

Dit lijkt me geen +3, maar een -1.

Ook hier lijkt een meningmodder actief.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 08:03

kodak

FP ProMod
Iemand geeft een inhoudelijke mening en mede-tweakers drukken het in grote aantallen (24x 0, 4x -1) naar offtopic/irrelevant en zelfs wat ongewenst. Maar ondertussen wel er een inhoudelijke discussie metaal/kunststof op voeren. Hier mag wel ingegrepen worden.
AMD and INTEL in 'Lexar kondigt SD-kaarten met metalen behuizing aan'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xerxes249 in 'Messenger en WhatsApp kunnen in 2027 bellen met gebruikers van andere chatapps'

Een +2 lijkt me wat overdreven, een +1 lijkt meer op zijn plek.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod

• Bor

Bor

Topicstarter

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen 26x +2, 4x +3.
Martin.Air in 'China is 'ontevreden' over nieuwe exportregels voor ASML’s lithografiemachines'

Net als het 22x 0 modden van deze reactie me niet de bedoeling lijkt.
vrije_vogel in 'China is 'ontevreden' over nieuwe exportregels voor ASML’s lithografiemachines'

Het meningmodden lijkt weer populair te zijn?

[ Voor 42% gewijzigd door kodak op 09-09-2024 11:33 ]

• jdh009

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kaoh in 'Onderzoek: slim laden EV's kan avondlaadpiek tot 49 procent verminderen'

Hoe is dit ontopic? Een EV kan toch nooit leeg rijden, omdat er anders niet meer mee te rijden valt en de auto weggesleept moet worden? :) Ik begrijp de reactie op mijn bericht althans niet zo, misschien dat ik daarom niet zie waarom dit opeens wel ontopic is.

• Aldy
PhilipsFan in 'Onderzoek: slim laden EV's kan avondlaadpiek tot 49 procent verminderen'

8X +2, terwijl zeker de laatste anderhalve alinea de plank misslaat. Hij haalt netbeheerders en energieleveranciers door elkaar en daarnaast noemt hij energieleveranciers oplichters. Voor mij is dit een -1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Captain Jorg in 'Onderzoek: slim laden EV's kan avondlaadpiek tot 49 procent verminderen' is geen +2 maar een onzinnige vergelijking omdat deze niet relatief is en er niet evenveel ICE en EV auto's rondrijden.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me gewoon inhoudelijk. Komt ook een prima discussie uit.
kodak in 'Ctivd ziet 'onzorgvuldigheden' bij inzet van virtuele agenten door AIVD en MIVD'

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18

vrede in rust

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18
Bor schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:04:
Captain Jorg in 'Onderzoek: slim laden EV's kan avondlaadpiek tot 49 procent verminderen' is geen +2 maar een onzinnige vergelijking omdat deze niet relatief is en er niet evenveel ICE en EV auto's rondrijden.
Deze mag wel geholpen worden, ik beoordeel hem als -1: dit is eenvoudig aantoonbaar een verkeerd vergelijk en dat helpt de EV/ICE discussie totaal niet.

vrede in rust

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Nas T schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:06:
[...]

Deze mag wel geholpen worden, ik beoordeel hem als -1: dit is eenvoudig aantoonbaar een verkeerd vergelijk en dat helpt de EV/ICE discussie totaal niet.
Mwa ik zie het ook zeker niet als een -1. 0 lijkt mij de juiste keuze voor deze comment.

• Bor

Bor

Topicstarter
In het verlengde mist deze reactie een bron maar dit is geen -1: Goof2000 in 'Onderzoek: slim laden EV's kan avondlaadpiek tot 49 procent verminderen'

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:19

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Nas T schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:06:
[...]

Een -1 vind ik het niet.
De bovenliggende reactie maakte de vergelijking.
In deze reactie wordt met bronnen aangetoond dat de claim die in de bovenliggende reactie gemaakt wordt niet klopt.
De vergelijking is scheef in absolutie getallen, maar het maken van de vergelijking is niet het doel van de reactie. Dat is m.i. het weerleggen van de foutieve informatie.
Ook voegt de Tweaker nog een andere blik toe met de opmerking over foutief tanken.
Je kunt de discussie off-topic beschouwen maar dan zijn de opvolgende reacties dat ook, ik koos voor een +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Santford schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:37:
[...]

Een -1 vind ik het niet.
De bovenliggende reactie maakte de vergelijking.
In deze reactie wordt met bronnen aangetoond dat de claim die in de bovenliggende reactie gemaakt wordt niet klopt.
De vergelijking is scheef in absolutie getallen, maar het maken van de vergelijking is niet het doel van de reactie. Dat is m.i. het weerleggen van de foutieve informatie.
Ook voegt de Tweaker nog een andere blik toe met de opmerking over foutief tanken.
Je kunt de discussie off-topic beschouwen maar dan zijn de opvolgende reacties dat ook, ik koos voor een +1.
Een +1 vind ik het ook niet. Het is een incomplete en scheve vergelijking (zie ook mijn reactie) waardoor je onjuiste informatie krijgt. De aangehaalde bronnen verschillen jaren wat betreft publicatie. Die kan je daarom ook niet zo maar vergelijken. Daar past een 0 bij ipv een +1.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 10-09-2024 11:53 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nils7 in 'Oud-Brein-voorman Tim Kuik ontvangt koninklijke onderscheiding' - Is gewoon offtopic en dus 0, niet +2.

Tusk in 'Oud-Brein-voorman Tim Kuik ontvangt koninklijke onderscheiding' - Staat op +1, maar is volgens mij een -1, maar een 0 at best. :)

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2024 15:37 ]

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Ik beoordeel het niet als off-topic. Als iets niet eenvoudig te vinden is, zoeken mensen alternatieven. Dat staat er met zoveel woorden. Dat vind ik wel on-topic, geen +2.

Kuik heeft voor de business veel goed werk verricht en Netflix heeft ook in mijn ogen inderdaad het illegaal downloaden een tijdlang overbodig gemaakt totdat ... het weer versnipperde en dan komen er andere bronnen die weer centraliseren.

Update: de tweede link, is gewoon off-topic = 0. Wordt niet in gescholden of zo dus een -1 is te streng.

[ Voor 7% gewijzigd door hamsteg op 10-09-2024 15:42 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hamsteg schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:40:
Ik beoordeel het niet als off-topic. Als iets niet eenvoudig te vinden is, zoeken mensen alternatieven. Dat staat er met zoveel woorden. Dat vind ik wel on-topic, geen +2.
Volgens mij gaat het bericht over dat iemand een lintje gekregen heeft. Dan heeft het gezever wat er elke keer is bij nieuwsberichten over streamingdiensten, dat er ooit 1 was, nu er meerderen zijn en dat niet alle content altijd (en het liefst ook eeuwig) beschikbaar is, toch geen relatie tot het artikel? Sorry, ik denk echt dat dit gewoon ongerelateerd is aan het nieuwsbericht.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

CH4OS schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:43:
[...]
Volgens mij gaat het bericht over dat iemand een lintje gekregen heeft. Dan heeft het gezever wat er elke keer is bij nieuwsberichten over streamingdiensten, dat er ooit 1 was, nu er meerderen zijn en dat niet alle content altijd beschikbaar is, toch geen relatie tot het artikel? Sorry, ik denk echt dat dit gewoon ongerelateerd is aan het nieuwsbericht.
Er is een reden waarom dat lintje is gegeven ... zijn strijd tegen piraterij.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hamsteg schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:44:
[...]
Er is een reden waarom dat lintje is gegeven ... zijn strijd tegen piraterij.
Ja, dat is allemaal prima, daar gaat het artikel immers over. Maar nogmaals, wat is dan de relatie met het uitreiken van het lintje en de streamingdiensten die enkel legaal aanbod hebben, maar niet altijd alle content beschikbaar hebben? Of dat er vroeger 1 streamer er was en dat er nu 10 zijn want concurrentie? :? Sorry, ik leg de link gewoon echt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2024 15:46 ]

• jdh009

jdh009

FP ProMod
hamsteg schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:40:
[...]

Kuik heeft voor de business veel goed werk verricht en Netflix heeft ook in mijn ogen inderdaad het illegaal downloaden een tijdlang overbodig gemaakt totdat ... het weer versnipperde en dan komen er andere bronnen die weer centraliseren.

Update: de tweede link, is gewoon off-topic = 0. Wordt niet in gescholden of zo dus een -1 is te streng.
Hij werkte voor de instantie die toeziet op de handhaving en bescherming van de rechten van hun leden. Promotie of een andere manier van het inrichten van distributieplatformen of bedrijfsmodellen valt echter niet binnen Breins verantwoordelijkheden. Hoewel een betere inrichting van de contentdistributie wellicht voordelen kan hebben, lijkt het me niet de juiste plek om dat aan te kaarten onder dit artikel.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

jdh009 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:46:
[...]

Hij werkte voor de instantie die toeziet op de handhaving en bescherming van de rechten van hun leden. Promotie of een andere manier van het inrichten van distributieplatformen of bedrijfsmodellen valt echter niet binnen Breins verantwoordelijkheden. Hoewel een betere inrichting van de contentdistributie wellicht voordelen kan hebben, lijkt het me niet de juiste plek om dat aan te kaarten.
Je hebt een punt, het artikel gaat om Kuik, puur naar de persoon gekeken een off-topic.

De man verwierf bekendheid door zijn strijd tegen de illegale verspreiding van auteursrechtelijk beschermd materiaal op internet. Een paar jaar lang een van de meest gehate mensen onder Nederlandse vrijzinnige internetters. Mag er dan niet gezegd worden dat de bedrijven waarvoor hij streed, niets geleerd hebben uit deze geschiedenis? Ik vind van wel.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hamsteg schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:53:
[...]

Je hebt een punt, het artikel gaat om Kuik, puur neer de persoon gekeken een off-topic.

De man verwierf bekendheid door zijn strijd tegen de illegale verspreiding van auteursrechtelijk beschermd materiaal op internet. Een paar jaar lang een van de meest gehate mensen onder Nederlandse vrijzinnige internetters. Mag er dan niet gezegd worden dat de bedrijven waarvoor hij streed, niets geleerd hebben uit deze geschiedenis? Ik vind van wel.
Dat mag zeker, maar of dit nieuwsartikel daar dan het beste platform voor is... Vandaar dus de 0, omdat het niet relevant is voor het artikel, maar men wel het er over wilt hebben, ook al heeft het geen relevantie tot het artikel.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gropah in 'Oud-Brein-voorman Tim Kuik ontvangt koninklijke onderscheiding'

Hier vind ik een +2 ook wel erg hoog, een +1 lijkt me voldoende toch?

Edit: ah, ik had gemist dat het een post van een crewmember is. Dan is het uiteraard wél een +2. Heb mijn moderatie hierop aangepast.

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 10-09-2024 16:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:05:
Edit: ah, ik had gemist dat het een post van een crewmember is. Dan is het uiteraard wél een +2. Heb mijn moderatie hierop aangepast.
Zou je dit soort trolls achterwege willen laten?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:23:
[...]

Zou je dit soort trolls achterwege willen laten?
Het is geen troll. Niet alles waar jij het niet mee eens bent is een troll.

Het is een feit dat crewmembers bijna automatisch +2's en +3's krijgen. Zie de gelinkte post als één van de vele voorbeelden.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:24:
[...]

Het is een feit dat crewmembers bijna automatisch +2's en +3's krijgen. Zie de gelinkte post als één van de vele voorbeelden.
Je weet zelf ook wel dat het niet zo werkt en zo ook niet zou moeten werken. Daarom zie ik er een troll in. Niet in de laatste plaats omdat je de reactie als potentiële mismoderatie aandraagt om daarna op basis op basis van een edit je moderatie aan te passen. Kortom, je vindt iets een mismoderatie maar doet daar vervolgens vrolijk aan mee.
Het is een feit dat crewmembers bijna automatisch +2's en +3's krijgen
Onzin, zie bijvoorbeeld vrijwel al mijn FP reacties (of die van vrijwel elk ander crewlid) die direct het tegendeel bewijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 11-09-2024 08:16 ]

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

wildhagen schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:24:
[...]

Huh? Daar kijk ik echt niet naar. Voor mij gewoon een +1. We hebben toch geen schaduw reptielen moderators? Laten we a.u.b. eens ophouden met dit soort insinuaties en conspiracy theories.

• Bor

Bor

Topicstarter
hamsteg schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:27:
[...]

Huh? Daar kijk ik echt niet naar. Voor mij gewoon een +1.
Ook ik vind het een +1. Een +2 kan ik mij nog voorstellen maar de meerdere +3's die deze reactie krijgt zijn in mijn ogen niet in lijn met de moderatierichtlijnen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:26:
[...]

Je weet zelf ook wel dat het niet zo werkt en zo ook niet zou moeten werken. Daarom zie ik er een troll in. Niet in de laatste plaats omdat je de reactie als potentiële mismoderatie aandraagt om daarna op basis op basis van een edit je moderatie aan te passen. Kortom, je vindt iets een mismoderatie maar doet daar vervolgens vrolijk aan mee.
Wacht ff. Je zegt eerst dat ik meedoe aan mismoderatie, en vervolgens zeg je in je volgende reactie dar een +2 'voor te stellen is' (lees: dus geen mismoderatie).

Wat is het nou? Make up your mind please, en ben op zijn minst iig consequent door niet in 2 reacties opeens het tegengestelde te beweren, want zo weet niemand meer waar-ie aan toe is.

Ik heb iig maar weer aangepast maar +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:34:
[...]

Wacht ff. Je zegt eerst dat ik meedoe aan mismoderatie, en vervolgens zeg je in je volgende reactie dar een +2 'voor te stellen is' (lees: dus geen mismoderatie).
Jij draagt de reactie aan als potentiële mismoderatie. Deze staat dan op +2. Je geeft aan dat het een +1 is in jouw ogen. Vervolgens pas je de score aan naar +2 "want een crewlid". Kortom, jij vind een +2 een mismoderatie maar toch geef je die score. Je doet daar dan volgens jouw eigen inzicht een opzettelijke mismoderatie. Dat is waar het hier om draait.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 11-09-2024 08:13 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MrNiCeGuY77 in 'Oud-Brein-voorman Tim Kuik ontvangt koninklijke onderscheiding'

Hier lijkt zelfs een -1 me nog te licht, dit lijkt me een -2.

Iemand die zijn werk doet vergelijken met de iemand die gaskamers in WO2 bedient. Dan ben je mentaal écht van het padje. Ook al ben je het met zijn methoden niet eens, dit is een vergelijking die te schofterig voor woorden is.

Virussen? Scan ze hier!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:44

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Op een door mij keurige en ontopic reactie krijg ik zomaar een -1 ?? Lijkt sterk op meningmodden, iets wat overigens meer lijkt voor te komen onder het betreffende nieuwsbericht:

terradrone in 'Panasonic kan 4680-EV-accucellen produceren, 'zorgt voor goedkopere EV's''

Graag corrigeren.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (73x +2, 14x +3). Het is een prima mening, maar er verder staat niets bijzonders. Het plussen lijkt meer op meningmodden om het eens te zijn dat de werkwijzen niet bevallen.
Gropah in 'Oud-Brein-voorman Tim Kuik ontvangt koninklijke onderscheiding'

• kodak

kodak

FP ProMod
En ook deze is vooral een mening en dus geen +2 (18x +2, 5x +3).
watabstract in 'Oud-Brein-voorman Tim Kuik ontvangt koninklijke onderscheiding'

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:03
Ik ben even benieuwd waarom deze op -1 staat:
Rinzwind in 'Schiphol test jaar lang autonome rolstoelen voor verminderd mobiele reizigers'

Het is ontopic (+1), maar allicht door de toon een punt aftrek (0) maar dat vind ik nog discutabel. De toon is vrij direct, maar niet dusdanig dat ik zou verwachten dat hij zo hard op -1 staat. Overigens vind ik het verwijzen naar de auto/trein te makkelijk, dus ben het niet eens met wat daar geschreven is maar los van de inhoud zou ik dan op minstens een 0 blijven hangen. Nu vraag ik mij dus af, interpreteer ik het anders?

• Bor

Bor

Topicstarter
-MD- schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:52:
Ik ben even benieuwd waarom deze op -1 staat:
Rinzwind in 'Schiphol test jaar lang autonome rolstoelen voor verminderd mobiele reizigers'

Het is ontopic (+1), maar allicht door de toon een punt aftrek (0) maar dat vind ik nog discutabel. De toon is vrij direct, maar niet dusdanig dat ik zou verwachten dat hij zo hard op -1 staat. Overigens vind ik het verwijzen naar de auto/trein te makkelijk, dus ben het niet eens met wat daar geschreven is maar los van de inhoud zou ik dan op minstens een 0 blijven hangen. Nu vraag ik mij dus af, interpreteer ik het anders?
Dat is inderdaad geen -1 in mijn ogen. Het is misschien wat hard maar op zich heb je gewoon een punt (waar waarschijnlijk veel mensen het niet mee eens zijn). Ik ben benieuwd hoe de rest hier naar kijkt.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:12:
[...]
Dat is inderdaad geen -1 in mijn ogen. Het is misschien wat hard maar op zich heb je gewoon een punt (waar waarschijnlijk veel mensen het niet mee eens zijn). Ik ben benieuwd hoe de rest hier naar kijkt.
Zeker een terecht punt, dat het niet leuk is om te moeten constateren maakt het niet ongewenst. Deze reactie daarop nuanceert het mooi trouwens en op een wat vriendelijker toon, die zou van mij naar +2 mogen: -MD- in 'Schiphol test jaar lang autonome rolstoelen voor verminderd mobiele reizigers'

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-01 12:41
nieuws: Ubisoft belooft een offlinemodus voor The Crew 2 en The Crew Motorfest

Ik heb het vermoeden dat iemand met z'n bots of alt-accounts iedereen die zicht negatief uit over dit onderwerpt op 0 zet.

Toen het topic net nieuw was waren er nog maar 1 of 2 stemmen per reactie. En plots hadden velen precies 6 maal een 0.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Omega schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:45:
nieuws: Ubisoft belooft een offlinemodus voor The Crew 2 en The Crew Motorfest

Ik heb het vermoeden dat iemand met z'n bots of alt-accounts iedereen die zicht negatief uit over dit onderwerpt op 0 zet.

Toen het topic net nieuw was waren er nog maar 1 of 2 stemmen per reactie. En plots hadden velen precies 6 maal een 0.
Nouja, je kan je afvragen of de discussie omtrent het StopKillingGames initiatief on-topic is, het wordt in het artikel namelijk niet benoemd en er zijn meerdere vormen van feedback richting Ubisoft gegaan m.b.t. de beslissing omtrent het stopzetten van de servers voor the Crew.
Als ik die comments doorneem kom ik iig geen schrijnende mis-moderaties tegen.

• Omega
Dazzler2120 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:51:
[...]

Nouja, je kan je afvragen of de discussie omtrent het StopKillingGames initiatief on-topic is, het wordt in het artikel namelijk niet benoemd en er zijn meerdere vormen van feedback richting Ubisoft gegaan m.b.t. de beslissing omtrent het stopzetten van de servers voor the Crew.
Als ik die comments doorneem kom ik iig geen schrijnende mis-moderaties tegen.
Toch vind ik het zeer opvallend dat er plots een disproportioneel grote lading aan nulletjes wordt uitgegeven, en dat er daarna helemaal geen nulletjes meer worden gegeven. Dit duidt op misbruik.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Omega schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:01:
[...]

Toch vind ik het zeer opvallend dat er plots een disproportioneel grote lading aan nulletjes wordt uitgegeven, en dat er daarna helemaal geen nulletjes meer worden gegeven. Dit duidt op misbruik.
Dat is nogal kort door de bocht en een serieuze beschuldiging waar je geen bewijs voor aanlevert.

Kan ook gewoon zijn dat de moderator in kwestie even iets anders aan het doen is. Niet iedere moderator is letterlijk 24/7 aan het modereren zeg maar.

En het kunnen ook nog eens meerdere moderators zijn die in het topic actief zijn.

Ik zie geen reacties waar de moderaties niet verdedigbaar zijn op dit moment, alles lijkt best goed te staan.

Virussen? Scan ze hier!

• Omega
wildhagen schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:07:
[...]

Dat is nogal kort door de bocht en een serieuze beschuldiging waar je geen bewijs voor aanlevert.

Kan ook gewoon zijn dat de moderator in kwestie even iets anders aan het doen is. Niet iedere moderator is letterlijk 24/7 aan het modereren zeg maar.

En het kunnen ook nog eens meerdere moderators zijn die in het topic actief zijn.

Ik zie geen reacties waar de moderaties niet verdedigbaar zijn op dit moment, alles lijkt best goed te staan.
Mijn vraag is dus of iemand dit kan controleren, ik als gewone gebruiker heb hier minimaal inzicht in.

Dat er binnen een periode van een minuut de meeste reacties op een nieuw topic op 0 worden gezet met precies 6 stemmen, waarna er in het opvolgende uur enkel nog maar 1tjes worden gestemd op de meeste van deze reacties kan ik zelf niet anders opvatten als dat iemand mogelijk misbruik maakt van het moderatiesysteem.

Edit: Voor de verduidelijking, dit gaat niet om de reacties die nu op 0 staan, de getroffen reacties zijn bijna allemaal ondertussen weer omhoog gestemd met een 1.

Een voorbeeld is deze thread DMZ in 'Ubisoft belooft een offlinemodus voor The Crew 2 en The Crew Motorfest' Alle negatieve reacties die kort na de originele reactie zijn gemaakt waren hier getroffen door deze vloedgolf aan nulletjes. Sindsdien hebben de meeste van deze reacties geen nulletjes meer gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door Omega op 11-09-2024 11:29 ]

Pagina: 1 ... 158 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2